23 procent ""jongeren"" twijfelt aan Holocaust
100 procent van de ""jongeren"" niet bij afkomst genoemd
SCHOKKEND NIEUWS vanmorgen in uwer courant voor iedereen die de afgelopen jaren in een eenzame bunker doorbracht: bijna een kwart van de ""jongeren"" gelooft dat de Holocaust een mythe is en het aantal vermoorde Joden overdreven wordt. Weinig schokkend voor iedereen die wel een stukje realiteit meekrijgt en weet dat een deel van de ""jongeren"" meer waarde hecht aan de keelroggels van de lokale moskeejurk of de incidentele Bijbelse haatprediker dan aan de feiten in hun geschiedenisboek. Gooi daar nog een lading onderwijspipo's bij die verschillende meningen in een klas maar lastig vinden en top dat af met een verse laag complotwappies die de Joden als makkelijke zondebokken zien voor hun waanideeën en u heeft de smakeloze antisemitische cocktail die tot deze ""schokkende"" onderzoeksresultaten leidt. Nou ja, dat vermoeden we, want zoals gebruikelijk spreekt het onderzoek alleen over leeftijden en niet over de afkomst of geloofsovertuiging van de respondenten. We moeten tenslotte niet het risico lopen om de oorzaken van dit probleem te identificeren zodat we het gerichter kunnen aanpakken. Nee, het doel is blijkbaar om ieder jaar enorm geschokt te zijn door een onderzoek en vervolgens verontwaardigd onze kop in het zand te steken als de holocaustontkennersontkenners die we zijn.
UPDATE: Draadje over 'jongeren' in dit onderzoek.
UPDATE: Voor de liefhebber: het onderzoek.
Reaguursels
InloggenAfgelopen week in Slimste Mens, drie kandidaten géén idee wie Salman Ruschdie is. Uhhh ...... acteur? Van Rossum over zijn zeikerd. Ruschdie leeft nog, WW2 is dus kansloos. Schoolsysteem is kut, daarom is ook een loodgieter zeldzaam.
O wat zijn we weer geschokt.
1. Een groot deel van de bevolking is intussen afkomstig uit andere delen van de wereld. De nieuwe Nederlanders delen onze geschiedenis niet en zijn ook bar weinig geïnteresseerd in wat hier bijna 80 jaar geleden gebeurde.
2. Het onderricht in het algemeen en het geschiedenisonderwijs in het bijzonder is al jaren kut. Vroeger werd de dingen er nog degelijk ingeramd, maar kijk naar die snotneuzen die zich opgeven voor de Slimste Mens en ongegeneerd voor de televisie zeggen dat Franeker een land is, niet weten dat Bonifatius in Dokkum werd vermoord en zelfs iemand uit de recente geschiedenis als Salman Rusdie niet kennen.
3. Het is al jaren, wat heet decennia, bekend dat de Holocaust sinds jaar en dag in de links bestuurde grote steden op scholen een heikel onderwerp vormt en een onderwerp is waar het onderwijzend personeel zich liever niet meer aan brandt.
4. 4 en 5 mei moeten onder aanvoering van diverse organisaties in een steeds breder kader worden geplaatst, waardoor de aanleiding waarom wij die dagen herdenken ook vervaagt.
Dingen die er stuk voor stuk aan bijdragen dat de feiten uit 1940-1945 ook langzaam maar zeker uit ons collectieve geheugen verdwijnen. Dat weten die politici die hier al jaren de boel besturen heel goed. Dus die geëtaleerde geschoktheid is weer eens zo'n tenenkrommend toneelstukje waarvan je mag hopen dat iedereen daar intussen wel doorheen prikt.
Hier in Zaanstad ook gedoe. Een gemeenteraadslid is geweigerd bij het 4 en 5 mei-commitee, omdat ze PVV-er is. Het landelijk partijprogramma bevalt het commitee niet.
Nou ze zoeken het maar uit met hun herdenkingen. Ik blijf thuis, kijk wel naar de Waalsdorpervlakte.
Verbaas me altijd over de gedachtenkronkel van zo'n "jongere": Wel de holocaust ontkennen, maar tegelijkertijd Herr bloksnor en trawanten bewieroken omdat ze zo ontzettend veel Joden/joden/overige ongelovigen industrieel over de kling gejaagd hebben.
Dat is zelfs de hypocrisie en dubbeldenk voorbij
Shidt... woont er inmiddels al 23% van het totaal aan niet westerse allochtonen in Nederland?
Als ze maar wel alles weten over het slavernijverleden, dat is de nieuwe lesstof op school.
Het zou goed zijn nu landelijk alle geschiedenisdocenten te enquêteren met de vraag of zij vermoeden dat dit percentage juist is.
Wellicht heeft ook iets te maken met ons geweldige schoolsysteem. Binnenkort maar helemaal afschaffen en alles met chatgpt "oplossen"
Als je als politicus doet alsof je niet weet dat er enorme problemen zijn met straat- en zwembadterreur, in de wijken, bij lessen op scholen over de Holocaust en verstieren van Dodenherdenkingen -en waarom mensen dus in feite Wilders stemmen- dan ben je ongeloofwaardig.
Ik zeg 'doet', want men weet het wel. Hier verbaasd over doen is respectloos en een dikke vinger naar de maatschappij.
Een dergelijk gesprek met zulke ""jongeren"" verloopt altijd als volgt: Eerst wordt het bestaan van de Holocaust gerelativeerd of ontkend. Dan klinkt het verontwaardigd dat er teveel aandacht is voor het lijden van joden en te weinig aandacht voor de palestijnse zaak. En als je daarna nog aandringt, dan komt de klap op de vuurpijl: Ze vinden het jammer dat Hitler zijn karwei niet heeft kunnen afmaken.
Ga dan jongeren in de biblebelt interviewen. Niet rifapen midden in een grote stad. Daar komt geen zinnig woord uit de strot, en geen nuttig werk uit de klauwen. Lui pleuris journalisten volk.
Denk dat alleen Johan Derksen het vanavond aandurft om te zeggen wat het werkelijke probleem is .
Moslims maken geen 23% van de jongeren uit. Punt. Ja het zijn jodenhaters, maar het probleem.m is groter dan dat. Nederlanders zijn hopeloos als het om de (vaderlandse) geschiedenis gaat. Vraag je willekeurige medeburger wie de eerste koning van Nederland was en je schrikt je dood. In gunstigste geval zeggen ze Willem 1, in het ergste Willen van Oranje (beide zijn fout trouwens). Vraag ze wat de vrede van Münster was en ze kijken je aan of ze het in Keulen horen donderen. Vraag ze of Nederland ooit oorlog gehad heeft met Engeland en ze zeggen rustig nee. Het is hopeloos. En dan vragen we migranten on in te burgeren. Zonder enige schaamt elf zelfreflectie.
Geen 23 % ?? In de grote steden kom je een heel eind !
Moslims maken geen 23% uit, maar meer dan 50% in de randstad. En dit soort onderzoeken wordt nooit in Gasselternijveen gedaan hoor....
Was echt wel Willem1!
"In gunstigste geval zeggen ze Willem 1''
Wie was het dan ook al weer?
@Dr_Johnson | 25-01-23 | 17:49: Louis Napoleon. Broer van…..
@inCol | 25-01-23 | 17:03: Nope.
Klopt deels vermoed ik. Ik gok op 16% moslim en 7% onvergeeflijk dom.
@Bigi Bana Boy | 25-01-23 | 18:53:
Ah ja, klopt, je hebt gelijk. Maar eigenlijk vind ik die niet echt tellen. Nederland, of de Bataafse Republiek, was toen gewoon bezet door Frankrijk, en die Lodewijk Napoleon werd ons opgedrongen. Hij heeft dacht ik nooit Nederlands geleerd, maar was wel erg betrokken bij de burgers van Leiden toen daar een kruitschip ontplofte. Meer weet ik eigenlijk niet over hem.
Durf te wedden dat het vooral Nederlandse jongeren zijn die zich hebben laten inspireren cq laten intimideren door moslimjongeren uit hun klas en diens kijk op de wereld. Ken die moslism van vroeger nog wel. Die gingen dan even vertellen hoe de Rothschilds alles in handen hebben en dat het logistiek onmogelijk is zoveel joden te vermoorden... Die mensen raad ik een tripje Auschwitz aan.
Een enkele reis ?
Vraag me af hoe het zit met het curriculum op Islamitische scholen. Tweede wereldoorlog en de holocaust zijn verplichte examenstof. Moet ik nou geloven dat op men zich op Islamitische scholen serieus aan het curriculum houdt. Geloof er niets van...
Zijn er al 23% "jongeren" in dit land?
In de grote steden al meer dan 50%.....
En weer wordt om de hete brei heengedraaid.
Toename van het aantal eerwraak gerelateerde delicten, toenemende homohaat en toenemend antisemitische hangen allemaal één op één samen met decennialange immigratie uit moslimlanden.
Ik ben er meer dan klaar mee dat iedere keer weer wordt gedaan alsof deze problematiek onder alle lagen van de Nederlandse bevolking speelt. Dat is gewoon niet zo. En op dit moment melden zich nog steeds iedere week zo'n duizend mensen uit voornamelijk moslimlanden en vergroot de overheid dus willens en wetens bovengenoemde problemen door de stroom niet te stoppen.
Opvallend trouwens dat veel "vluchtelingen" als argument om naar Nederland te "vluchten" altijd de vrijheid die we hier hebben als argument gebruiken. Het is dan wel vreemd dat als ze eenmaal binnen zijn ze zelf bepaalde bevolkingsgroepen zoals Joden en homo's het licht in de ogen niet gunnen.
Tijd dat daar eens een hele flinke maatschappelijke discussie over wordt gevoerd.
Ik denk dat een grote meerderheid van de autochtone Nederlanders totaal niet zit te wachten op dergelijke "vluchtelingen"....
In moslimlanden bestaat de macht niet uit coalities: één groep heeft de macht, de overigen zijn onderliggende partijen. Leden van die laatsten worden vaak vervolgd. Maar het is niet zo dat zij anders denken: waren zij de machtigste partij dan deden ze het net zo. Eenmaal gevlucht naar West-Europa zijn zij niet langer vervolgd. Maar hun denken en mentaliteit zijn niet veranderd.
"Opvallend trouwens dat veel "vluchtelingen" als argument om naar Nederland te "vluchten" altijd de vrijheid die we hier hebben als argument gebruiken. Het is dan wel vreemd dat als ze eenmaal binnen zijn ze zelf bepaalde bevolkingsgroepen zoals Joden en homo's het licht in de ogen niet gunnen.''
''Vrijheid'' is dan dus ook totaal niet het werkelijke argument om helemaal naar Nederland te 'vluchten'. Het zijn, zoals eigenlijk iedereen wel weet, de 'voorzieningen' die de grote 'pull' factor vormen: gratis sociale huurwoningen, gratis geld, gratis gezondheidszorg, gratis onderwijs.
Vrijheid gunnen ze vooral zichzelf, maar niet alles en iedereen die in hun ogen haram zijn: joden, homo's, atheïsten, andersdenkenden in het algemeen, 'vrijgevochten' vrouwen en meisjes, of ze nou autochtoon of allochtoon zijn.
"Ik denk dat een grote meerderheid van de autochtone Nederlanders totaal niet zit te wachten op dergelijke "vluchtelingen"....''
Dat denk ik ook, maar de boven-ons-gestelden hebben daar volledig schijt aan, want de 'verdragen', want 'onze morele plicht', want 'zo zielig'.
Even een test gedaan met mijn 16-jarige zoon. Hij denkt dat er zo’n 8 miljoen Joden zijn vermoord. Het verhaal van Anne Frank kent hij best goed: “ ondergedoken, achterhuis, opgepakt, Westerbork en toen naar een kamp in Duitsland en omgekomen”.
Hij zegt dat het lang geleden is en denkt dat heel veel mensen niet precies weten dat het 6 miljoen doden waren. Hij denkt ook dat die precieze getallen niet zo belangrijk waren maar wel dat het een enorme moordpartij was en dat dat erg is.
Een aardig filosofisch gesprek of een dictator die 6 miljoen mensen vermoord heeft ten diepste erger is dan eentje die 2 miljoen op het geweten heeft. Voor die 4M is het fijn te blijven leven, maar de kwaadaardigheid is er niet minder om.
Men moet niet vergeten dat het totale aantal doden, omgekomen in de Tweede Wereld oorlog rond de 50 miljoen bedraagt. Daarvan minstens 6 miljoen joodse mensen. Het leeuwendeel der doden bestaat uit Russen.
@Pontipost | 25-01-23 | 14:04:
Dat klopt , maar die Russen stierven door gevechtshandelingen en niet omdat ze zogenaamd gingen douchen. ..
@Nico_the_Sparrow | 25-01-23 | 14:08: Minstens 12 miljoen burgerslachtoffers en zo'n 23 miljoen in totaal. Er waren gedocumenteerde plannen om op wat slavenarbeiders na zowat de hele Russische bevolking op te ruimen. Slavische volkeren werden trouwens in het geheel als UNTERMENSCHEN beschouwd.
@Nico_the_Sparrow | 25-01-23 | 14:08:
Veel Russische krijgsgevangenen zijn wel wezen “douchen”, of uithongeren, doodschieten, dicht op elkaar proppen in een veel te klein prikkeldraadhok, blootgesteld aan hitte of kou.
Onder burgers hebben Duitsers ook slachtingen aangericht, maar dat deed Stalin zelf ook. Dat hele oostfront was een groot gillend gekkenhuis.
Dat krijg je met die instroom. Dus het wordt het nog erger. Maar eens op schoolreis naar ėėn van de concentratie kampen uit WO2. Kunnen ze hun ogen eens goed de kost geven.
Zo'n schoolreis zal niet veel uitmaken. Ze gaan er nu al vanuit dat de geschiedenisboeken vervalst zijn. Zullen wellicht ook denken dat die concentratiekampen pas na de oorlog gebouwd zijn.
Dan is er nog een probleem: buiten die 23% is er ook een percentage die de Holocaust een goede zaak vinden.
Jaren geleden zond de EO een vraaggesprek uit met tieners uit een bepaalde groep. Die stelden de Hitler best een toffe gozer was, met name vanwege het uitroeien van de joden.
Daar werd meteen schande van gesproken en een publiek debat brak uit. Hoe durfde de EO dit zo op TV te laten zien?!?! Die reputatie van die arme jongens was nu immers helemaal kapot..
Maar dat doen ze helemaal niet. Zie die foto hierboven.
Toen ik zelf in 020 woonde, waren er 2 buurten waar door antisemtisch geweld de oorspronkelijke joodse bewoners moesten verhuizen. Stelde mijn journalistieke vrienden voor om daar over te berichten. Nah, nee zeiden ze.
Ook bijzonder dar ten tijde van dit vertrek de huidige burgermeester van Amsterdam daar ook woonde en er 1. niets tegen gedaan heeft als buurtbewoner en 2. er als burgermeester nooit vragen over heeft gehad.
Dus dit nieuws verbaast niemand die dit volgt helemaal niets. En 020 en de historische Joodse band is onhoudbaar aan het worden. Zelf ben ik helaas niet zo activistisch, maar als er nou een misstand aan de kaak gesteld zou moeten worden, dan is het wel de houding van de huidige Amsterdamse burgerij tov Joodse cultuur en bewoners.
Amsterdammers? Die liggen op de Ooster of wonen in Almere of Purmerend. Wat er nu woont is musselman, expat, student of GL/D666. Wat kan hen de Joden schelen?
Hey Janneman: Joodse Amsterdammert hier.
@Lorejas | 25-01-23 | 14:29: Mazzeltov !
Durven de onderzoekers niet te vermelden dat het om Finse ‘jongeren’ gaat?
Nee , alleen als het blanke Nederlanders waren....
Er zijn ook "jongeren" die de Armeense genocide ontkennen of de genocide gepleegd door Marokko in de Westelijke Sahara. Mogelijk dat een goede voorlichtingscampagne kan helpen om de geschiedenis recht te doen.
En jij denkt dat zoiets gaat werken? Ome Erdogan zegt dat de armeense genocide niet bestaat dus bestaat ze niet. Allemaal leugens.....
Dat indertijd ook gezien hoe die Joodse man werd beledigt door geïmporteerde moslim ellende, dit kan niet anders dan serieus fout gaan in de nabije toekomst de samenhang is uit de maatschappij, het woord zegt het al samenhang.
Tweedeling/polarisatie is groeiende en is fout, beide volksgroepen voelen zich niet thuis in NL dus 1 groep zal moeten inbinden onnodig te vermelden wie dat gaat doen.
Een nazaat van de familie Tokkie heeft premier Mark Rutte een keer opgeroepen om die familienaam niet meer in negatieve zin te gebruiken. Die mespoge is in de oorlog namelijk vrijwel uitgeroeid in de kampen.
Klopt. Naam kan je terugvinden in yadvashem. Holocaustmuseum in Jeruzalem.
Overal waar je het woord "jongeren" leest moet je rekening houden met fakenews.
Hoeveel procent van de Nederlanders IN TOTAAL weten dat in de Sowjet-Unie door WW2 zo'n 23 miljoen slachtoffers vielen? Waarvan overigens 12 miljoen burgerslachtoffers.
En waar kwam de rascistische Russofobie van de NAZÏ's vandaan? Kwam die ook maar gewoon uit de lucht vallen?
Ze zagen de Slavische volken als Untermenschen. Dat verklaart ook deels de afkeurende houding van Merkel c.s. naar de Hongaarse en Tsjechische regeringen.
Dat was toch het algemeen rascisme van de nazi’s? Ze vonden Slavische volken totaal inferieur en werden letterlijk als slaven, of horigen, gebruikt. Ook massaal moord en de plannen schijnen bestaan te hebben om na de Joden aan de slag te gaan met Polen en waarschijnlijk Sovjets.
Komt bij dat er ook haat was naar de communisten, en dat viel daar dus samen.
Om het ingewikkelder te maken (want dat is het) was er ook nog eens een Stalin die net zo hard voor zijn volk was als Hitler.
Een andere mooie vraag: hoeveel mensen weten dat Hitlers verovering van een heel groot deel van Europa mogelijk is gemaakt door de Sovjets? Tot zomer 1941 bondgenoten en niet allen tav niet aanvallen maar ook dat de USSR erg veel essentieel hulp gaf middels voedsel, steenkool, olie enzovoorts leveren aan de Duitse oorlogsmachine. Het Lebensraum I’m Osten was vooral gericht op de grondstoffen verkrijgen die ze zelf niet tot veel te weinig hadden, niet zo zeer ruimte.
@Piet Karbiet | 25-01-23 | 13:15: En is dat niet minstens zo gevaarlijk en vooral ook zo actueel als antisemitisme? En dat niet alleen in Duitsland.
@Nuuk | 25-01-23 | 13:23:
Inderdaad, precies dit.
@WirMachenMusik | 25-01-23 | 13:23: Zeker en vast
@Piet Karbiet | 25-01-23 | 13:15: Deels. Voor het vreemdelingen legioen bij de SS bestond de motivatie er ook uit om het totalitaire communistische monster te bestrijden.
Net als zo plotseling de "jongeren" in dit land niet meer konden spellen, schrijven en rekenen, het is net wie deze onderzoeken uitvoert, en dat is overbekend uit welke wind dit waait!
Bericht aan alle antisemieten: A.u.b. direct je I-phone en laptop inleveren. Die krengen zitten vol met Israelische componenten en patenten. Dat wil je niet.
Schitterend artikel van GS. Wat een ongelooflijk gehuichel over ‘jongeren’, terwijl toch overduidelijk is uit welke hoek die reacties vandaan komen.
Ben het eens met de analyse van Casper op Twitter. Teveel vragen, het lijkt erop dat een joodse organisatie express de resultaten overdrijft om zo aandacht te krijgen. Neemt niet weg dat de moslim jeugd een afkeer hebben van joden en van hen is bekend dat ze de geschiedenis in twijfel trekken of zelfs deze verschrikkelijke daden goedkeuren.
Hij noemt wel zomaar de mensen die weinig of niks over de Holocaust zeggen te weten een 'Holocaustontkenner'. Beetje vreemd.
Dat is al een brede leeftijdklasse voor “jongeren”. Verder valt op dat het niet alleen gaat om ontkennen en dergelijke, maar ook simpelweg niet precies weten. Het is steeds meer geschiedenis waar het in de jaren 80 en er voor ook beleving was want slachtoffers van vervolging, daders, oude buren, vrienden enzovoorts leefden nog veel.
De niet-weters, weten waarschijnlijk wel van de holocaust maar kennen de getallen niet precies, of weten wel dat Anne Frank vermoord is, maar niet waar. Klok en klepel (was dat niet iets met achterhuis? Oh zal daar dan wel…..).
De ontkenners zijn blijkbaar een onderdeel van deze totale groep van 23%. In welke hoek je die in grote getale zal aantreffen zal ongetwijfeld stil gehouden worden want “niet Wilders in de kaart spelen”. Op sociale media (en zo af en toe ook hier even aandacht er voor) is het wel duidelijk met “jongeren” die hun haat voor Joden niet verbergen.
Dan heb je ook nog extreem links dat altijd antisemitisch is geweest. Het vergelijken van Israël met nazi-Duitsland, zeggen dat palestijnen hetzelfde lot ondergaan als vervolgde Joden enzovoorts. “We ontkennen niet de verschrikkingen van de holocaust, maarrrrrrr…….”
Ik zeg het nog maar een keer: zonder het woord “maar” kan een deugmans geen zin uit de bek krijgen.
In Israel kun je als moslim, christen of atheist gewoon in het leger of bij de politie. Of advocaat of rechter worden. Parlementslid of in de regering. Als je je maar gedraagt. Dat is in Iran anders.
Dat is van alle tijden en alle groepen. Het was vooral iets van de jaren dertig waar in de eerste jaren van Hitlers bewind er bv ook mensen vrij werden gelaten uit concentratiekampen.
Goering is enerzijds een belangrijke dader tav de holocaust want belast met het organiseren, anderzijds heeft hij de meeste Joden “gered” omdat het een door en door SP corrupte man was die in de jaren dertig tegen betaling Joden het land uit liet gaan.
Na 1939 a 1940 was dat wel klaar en werden rijken mogelijk een rad voor ogen gehouden om geld en kostbaarheden af te troggelen maar uiteindelijk werden Joden zonder onderscheid opgesloten en vermoord.
Vreemd dat u dit noemenswaardig vindt.
Terwijl meer dan 90% van de Joods bevolking werd vermoord.
Maar u vind het nodig om de joodse bevolking in een slecht daglicht te zetten.
Wat zou jij doen als je in die tijd een miljard had en een gezin? Vrijwillig inleveren en op de trein stappen?
@Nuuk | 25-01-23 | 12:43:
SP moet weg, geen idee hoe die er in kwam! Zie het nu pas…….
Ik wil even stellen dat de SP hier dus niets mee te maken heeft.
Excuus.
Jaja , dat die rijke joden er echt alles aan deden om niet afgeslacht te worden is wel frappant .
Dat verwacht je niet en moet je ook niet willen !
Tjah, in NL subsidieren we scholen dit dit actief ontkennen.
Je oogst wat je zaait...
23% jongeren twijfelt aan de holocaust en dat terwijl slechts zo'n 6% van onze bevolking moslim is. Dan doen de christenen het dus betere dan de moslims w.b.t. haat prediken.
Vergeet de atheïsten niet.
Statistiek is niet je sterkste punt.
Het gaat hier om "jongeren", niet de hele bevolking.
En niet 94% van de bevolking is christelijk
Onze turkse minister van justitie enzo is geschokt. Dan is ze gelijk ook ongeschikt.
Verder hebben jullie het helemaal verkeerd, want ik lees net dat het komt door social media, complottheoriën en een kwart van de jongeren is gewoon nazi.
Dilan is echt de enige politica in Amsterdam geweest die echt iets gedaan heeft in dit dossier. Onterechte kritiek dit keer.
Zeer relevante recente video van de onvolprezen Angry Foreigner uit Zweden youtube.com/watch?v=42YJVfioo4c [CC voor EN ondertiteling]
Achtergrond voor degenen die 'm niet kennen: Als minderjarige gevlucht uit Bosnië naar Zweden, ook bekend als Arg Blatte Talar, een play op een Zweedse slur. Presenteert zich als een bruut eerlijke maar ook nedachtzame en genuanceerde centristische nar. Heeft veel fans onder vluchtelingen/migranten.
En word bruut gecensureerd en onderdrukt door YT.
*bedachtzame...
Ja precies. Hoewel deze jongen echt alles op het bordje van de sociaaldemocraten schuift, wat echt teveel eer is, is bekend dat Zweden "neutraal" was in de oorlog, dat wil zeggen Nazi-Duitsland op allerlei manieren ondersteunde. Jodenhaat was overigens in heel Europa tamelijk gewoon en mainstream, pas toen Hitler ze vergaste werd het minder salonfähig in de hogere kringen van de Europese elite (toen nog wel de machtsdragers).
@Beste_Landgenoten | 25-01-23 | 12:17: Nederland was ook over het algemeen “neutraal”. Zelfs het verzet wordt sterk overdreven om de mythe over de heldhaftigheid der Nederlanders in stand te houden. De feiten geven echter een ander beeld.
En op reddit proberen ze het rechts in de schoenen te schuiven :')
www.reddit.com/r/thenetherlands/comme...
Op Nu punt nl hebben ze het er niet eens over. Onze politiek en journalistiek heeft weer eens een klont boter op zijn hoofd zeg.
Ik zou ook eens een enquête houden onder de Joop-respondenten. Die steken "jongeren" nog naar de kroon in Jodenhaat, eh ik bedoel natuurlijk anti-zionisme! (=Jodenhaat.)
Klopt.
Jodenhaat komt bij heel veel mensen voor.
Ook o.m. bij blanke hetero's zonder beperkingen.
Je bedoelt dat vaste clubje dat echt al jarenlang bij élk artikel over Israël uit hun holen komt gekropen om te schelden op de Joden. En om de Palestijnen te vertellen dat ze vooral door moeten gaan met hun kansloze missie.
Vermoedelijk verklaren we de '23%' voornamelijk door www.nji.nl/cijfers/jeugd-met-een-migr....
Toch is er dan minimaal nog 5% van de rest van de bevolking te dom om te poepen.
Maak van die 5% maar 20%.
En nog een ander punt dat mij opviel. Hier wordt gesproken over jongeren terwijl de 23% is opgebouwd uit mensen tussen 1980 en 2010. Ik val ook nog net binnen die leeftijdscategorie en beschouw mijzelf niet meer als jongere.
Zou daar ook voorzichtig mee zijn qua uitspraken (zelfde geldt bv. voor etnische achtergrond. Dat wordt allemaal in een van de onderzoeksverslagen gemeld)
Completely brainwashed, as happened in the mid-30s by the German A.H..
Helaas is Jodenhaat een existerend fenomeen, gevoed door veelal politieke en/of religieuze roergangers.
Geen kop in het zand maar de kop onder de capuchon.
En een tasje om.
Is er ook zoiets als slavernijontkenning?
Dan wordt er gereageerd in de trant van 'da's anders'.
Misschien moeten wij als 'witmansen' maar eens de racismekaart trekken. Dat werkt toch altijd?
@pibasso | 25-01-23 | 12:03: die kaart blokkeert op het moment dat-ie door een blanke hetero zonder beperking wordt getrokken.
Ja die is er. Er wordt ontkend dat zo'n beetje de hele wereld slaven hield, in de voorliggende eeuwen.
@MK27 | 25-01-23 | 12:09: Kudt!!
De foto boven het artikel vat de schaamtecultuur goed samen. Zie ze zitten dan, de antisemitische jongeren uit het Rifgebergte. Moesten zij verplicht naar een voordracht van die Joodse meneer luisteren? Het lijkt er wel op.
Er is nog een lange weg te gaan, jarenlang wegkijken en geen visie heeft een mega-probleem opgeleverd. Vooral blijven wegkijken politiek!
Maar laten wij ons vooral in Nederland druk blijven maken om de tokkies van Hazes en alle perikelen van deze volkse familie met laag IQ en diverse verslavingsproblemen.
Er was idd een aanleiding voor deze tour. Weet ff niet meer welke.
Die respectloze capuchonhouding ook. Tegenover een oudere nog wel. Maar ja; die meneer heeft het verkeerde geloof.
@Piet Karbiet | 25-01-23 | 12:14: was dat niet het voetballen met de kransen van Dodenherdenking?
@MK27 | 25-01-23 | 12:58: Ja, zoiets.
Het meest schokkende vind ik dat onze politici altijd geschokt zijn bij dit soort berichten. Compleet los van de realiteit dus.
Alsof ze echt geschokt zijn... het interesseert ze gewoon niet.
De enquêtehouders weten vast meer over deze 'jongeren'. Zijn ze gelovig? wat is hun afkomst?
Dat laten ze natuurlijk maar weer weg, want stel je voor dat we te weten komen waar het probleem ligt.
Vermelden is onnodig en voorkomt een hoop gezeik zullen de onderzoekers denken.
U en ik kunnen het plaatje zelf wel inkleuren.
Is gewoon te vinden als je even twee minuten zoekt. Ik mag hier geen link plaatsen maar op de website van de opdrachtgever is dat terug te vinden zelfs op landniveau. Ik had alleen de kruising op vraag en etniciteit nog interessant gevonden maar vermoed dat ze daarvoor niet hebben gekozen vanwege te kleine n
Is er ook nog een linkje te vinden naar de enquête van de Joodse lobbygroep?
Jongeren. Hmmm. Ben benieuwd hoeveel daar van in het weekend verplicht ergens heen moeten… van dat percentage…
Ik kijk altijd met een onderzoeksblik naar de resultaten. Aantal zaken die mij opvalt:
- De vraagstelling over hoeveel joden denkt men dat er zijn omgekomen vind ik qua antwoordopties niet juist. Er worden meer categorieen onder de 6 miljoen benoemd dan erboven. Dit zorgt ervoor dat mensen worden beïnvloed in hun keuze.
- Ik vind nergens terug wat de bron is waar de respondenten vandaan komen. Het is telefonisch onderzoek (een behoorlijk lang onderzoek ook, dat lijkt mij met name voor de jongerendoelgroep een uitdaging om alles serieus en uitgebreid te beantwoorden) maar waar komt de database vandaan? Wie was de (onafhankelijke?) partner voor het afnemen van de telefonische enquetes?
Bij zulke onderzoeken moet je altijd kritisch zijn op de onderzoeksopzet, ook gezien de opdrachtgever die er met een gekleurde bril in staat. Ik zeg niet dat alle onderzoeksresultaten niet kloppen maar ben altijd wel voorzichtig totdat ik een volledig beeld heb van de steekproefverantwoording
Dit vraag ik mij ook af. Ik lees dat het gaat om 2000 respondenten, verdere info ontbreekt over de samenstelling. Hoeveel millennials zitten hierin? 200? 2?
Verder lijkt het mij dat de vraagstelling verschillende effecten kan hebben in verschillende landen.
Paar mooie inzichten over de opzet van het onderzoek, testleer- en testconstructie-wijs rammelt dit onderzoek aan alle kanten.
@Komjehiervaker | 25-01-23 | 12:03: 40% van deze 2000 respondenten behoren tot de groep millenials. Dus zeg maar 800 respondenten. Die zijn weer onderverdeeld in een mooie mix aan leeftijdsgroepen. Ook geloofsovertuiging is te vinden in een van hun rapporten van NL.
@NoNoVio | 25-01-23 | 12:09:
Goede tegels NoNoVio, statistiek is een mooi vak als je het goed doet en bewust bent waar cijfers voor staan.
Er kan veel mis gaan met klassificeren omdat de factor toeval of sterk afwijkende metingen, steeds meer invloed krijgen. Een meting kan procentueel een redelijk aandeel hebben. Is deze eigenlijk te bestempelen als “afwijkend” dan kan het percentage op een klasse zo maar een stevige boost krijgen. Het “aardappelveldje”.
Eerst het land voldrukken met moslims, elke vorm van radicalisering ontkennen en vooral niet bestrijden, in het onderwijs lekker meepraten en vooral niet tegen de haren instrijken van de "zielige" minderheid en uiteindelijk de schuld geven aan extreem-rechts als het fout gaat lopen.
Goede analyse!
Je vergeet nog dat lange tijd gepusht werd dat moslims hun "eigen cultuur" moesten behouden en dat de vraag om zich aan te passen aan Nederlandse normen als racistisch werd verondersteld (integratie met behoud van eigen cultuur). Les 1 bij immigratie is dat succesvolle immigranten "uiteindelijk hun cultuur verliezen en opgaan in hun nieuwe land". Dat is in 99 van de 100 gevallen gewoon een vaststaand feit maar nooit is die boodschap op welke wijze dan ook gecommuniceerd.
Ik had in de 90’s een hele leuke tunesische collega. We kwamen een keer bij een film naast elkaar te zitten en in gesprek naderhand bleken we beiden veel naar de bioscoop te gaan en spraken af dat we elkaar zouden bellen als we gingen. Heb veel films met haar gezien totdat ik haar vroeg mee te gaan naar Schindlers List. "Naar die joden propaganda kijk ik niet”. Einde bios-vriendin want niet tot inkeer te brengen.
Maar had ze de film ooit gezien?
@Beste_Landgenoten | 25-01-23 | 12:01: nee, en had ook niet de intentie. Of ze de film later toch heeft gezien weet ik niet want geen contact meer. Was trouwens ook van mening dat 6 miljoen overdreven was en waarschijnlijk een nul te veel.
Kun je nagaan. Tunesië is altijd een van de meest 'progressieve' landen (misschien op Libanon na) van de Arabische wereld geweest.
Als je zo'n onderzoek uitvoert in de randstad waar jongeren voor een groot deel "jongeren" zijn en de blanke jongeren kinderen zijn van rijklinkse witte ouders die stemmen op antisemitische partijen als GroenLinks en Bij1... Wie zijn toch die mensen wier kinderen ieder weekend op de koranschool leren dat joden dood moeten? In dit licht bezien valt de uitkomst nog mee.
Hoe kom je hier precies bij? In de steekproefverantwoording kun je zien dat er sprake is van een spreiding over leeftijd, geslacht en regio. Tevens wordt daar ook etnische achtergrond uitgevraagd (meen iets van 10% islamitisch).
Exact, waardeloos "Nederlands" onderzoek (het zoveelste).
Dit land wordt echt met de dag dommer, de media-redactietroela's die al die losse flodders klakkeloos 's morgens overschrijven.... schaam U
En dan te bedenken dat men het geschiedenis-vak wil opheffen op school.
Feiten gaan een slechte toekomst tegemoet.
Met AI is straks ieder feit te construeren naar eigen geloof.
Dus dan is het gedaan met de op rede gebaseerde samenleving.
Ja, Rutte heeft zelfs geschiedenis gestudeerd. Zie maar hoe het uitgepakt heeft (geen actieve herinnering, vergeten, niet gezien).
Maar als er toch niet over de Allahfant gesproken wordt, heeft geschiedenisles geen zin.
De term "alternate facts" blijf ik nog steeds geniaal vinden. Wat je er ook van vindt. Zelfs Orwell had dat niet kunnen verzinnen.
@Graaisnaaiert | 25-01-23 | 12:11:
Inderdaad een mooie term. Binnenkort is dat een realiteit. De andere keerzijde (geen pleonasme) is dat ook de realiteit straks ontkend kan worden met een beroep op vermeende vervalsingen. Als straks alles te fabriceren valt, is alles te ontkennen als werkelijk.
We hebben ondertussen een miljoen Israel haters in dit land dus zo gek is dat niet
Jodenhaat is een Europese vooral christelijke traditie. Voortgezet door linkse propallies die in iedere moslimmigrant een zielige vriend denken te vinden.
De anti-joodse houding geeft goed weer hoe enorm de kinderen van moslimouders beïnvloedt worden in hun zuil. Waarom staat de overheid toe dat kinderen onder onze wet een ander zo mogen haten?
We zijn als Europeanen geconditioneerd om "het geloof" van moslimmigranten te bewonderen zoals we vroeger kloosterlingen moesten bewonderen om hun devotie. Dat woord Geloof is later symbool geworden - ofwel gegijzeld - om alles wat niet binnen de eigen cultuur past als ongeloof te benoemen.
Dus een goed gelovige gelooft niet in de holocaust. En de Westerling doet een sprong opzij alsof het kloosterlingen betreft die zeggen kuis te moeten blijven. Want van Geloof moeten we afblijven is de consensus. Daar gaat het fout.
Ja, vrije mening is gevaarlijk toch? Alles 'gelijkschakelen'?
@dathoujetoch | 25-01-23 | 11:51:
Ook hier weer hypocrisie op rechts. Men ziet graag het irrationele geloof van de islam verboden worden, maar een verbod op kwalijke complotsprookjes van het FvD bijvoorbeeld valt weer in een heel andere categorie. Tip: Registreer FvD als religie. (Wat het feitelijk ook is).
Al zou ik tegen een verbod zijn. Je moet mensen nooit de kans ontnemen in hun eigen zwaard te vallen.
Beide zijn wereldvreemd en gestoord. Echter het grote verschil is dat de idioten van DDR666 daadwerkelijk zetels en macht hebben. Dus ja de DDR666 is gevaarlijker als de FVD.
@Beste_Landgenoten | 25-01-23 | 11:56: Wat een onzinframe weer. Hoe staat FVD er voor in de peilingen? Bijna niemand die daar straks meer op stemt maar voor meneer BL gelooft iedereen op recht in complotsprookjes. Word je niet moe van jezelf?
Nou ja, de extremisten van FvD zijn wel vrij duidelijk te herkennen en doen ook geen enkele moeite meer hun gaardheid te vernergen. D66 wordt nog steeds als een nette, keurige middenpartij gezien in plaats van het kliekje extremisten wat dat schip gekaapt heeft. Kijk alleen maar naar een Rob Jetten, het ziekelijke fanatismee waarmee hij met klimaat, energie en beprijzen als ingredienten een dodelijke beleidsgoulash in de ketel van Kaag weet te brouwen.
@IslamPislam | 25-01-23 | 12:01:
Gister nog een bizar topic vaan een of andere Sam Bal die te vuur en te zwaard beweerde dat D66 gevaarlijker was dan zo ongeveer alles in dit land. Dan ben je echt niet goed bij je hoofd. Ik schat het even ernstig in als Holocaustontkenning. mensen die zoiets beweren zijn naar mijn mening zwaar de weg kwijt.
@Beste_Landgenoten | 25-01-23 | 11:56: Van de ene kant wel, van de andere kant eigenlijk ook wel. Zoiets? En dan schermen met 'men'. Sterk.
Dit is het levensmotto onder holocaust ontkenners:"De holocaust is een mythe! Hitler had zijn werk af moeten maken!" Ja, wat is het nu stelletje pannenkoeken? Over 40 jaar is die hele oorlog vergeten, want het maakt geen deel uit van de geschiedenis van de nieuwe Nederlanders.
HItler had the right idea! He was just an underachiever.
- Bill Hicks
Ja maar Israel is een apartheidsstaat, toch?
Wij ook. Je hebt D66 en "wie zijn toch die mensen".
Ja, en dank denk ik, wat moet je ermee. Is het twijfelen, interesseert ze het gewoon niet of vinden ze dat Hitler en trawanten de klus hadden moeten afmaken?
Hoe dan ook, dat is het soort mensen dat niet openstaat voor kennis vergaren dus ik zeg, laat maar, zonde van de tijd en de moeite, iets met sop en kool.
Volgens de linkse media is dit te wijten aan de 'opkomst van extreem rechts', en het heeft uiteraard helemaal niets met moslims te maken. Demofoben'66 zal dit aangrijpen om nog eens duidelijk te maken dat het hard nodig is dat er een verbod komt op bepaalde partijen en omroepen.
Los van de "conservatieve jongeren" is jodenhaat en Israëlhaat met name te vinden in linkse kringen. Zover ik weet de enige "succesvolle" alliantie tussen extreem rechts en extreem links.
@At_Dawn_They_Sleep | 25-01-23 | 11:56: En de islam.
Ten tijde van de opkomst van Fortuyn wisten de Joodse organisaties ook te melden dat de toename van het "anti-semitisme" door de opkomst van Fortuyn kwam (wat een smerige leugen). Vanwege de GroenLinkse (en tegenwoordig dus ook D66) 'MobJustice' waren ze als de dood om het beestje bij de naam te noemen. Inmiddels zijn ze wel zover om dat spelletje niet meer mee te spelen. Helaas is onze homosexuele medemens (= COC e.d. "belangenbehartigers") nog niet zover en steun(en)t hij/zij enthousiast om in zijn/haar toekomst weer noodgedwongen in de kast te moeten kruipen.
Waarom zeggen ze "twijfel"? Dat suggereert dat je met een dagtrip naar Westerbork de neuzen weer dezelfde kant op hebt en dat is niet zo. Dit lijkt mij meer een kwestie van de holocaust niet willen zien of wellicht zelfs toejuichen. Hopeloos dus.
Dit dus. Moet je ook geen moeite in steken. Hooguit kun je als tegenreactie de Palestijnse zaak ontkennen ( "want nee, wij haten geen Joden maar hoe Israel tekeer gaat tegen die arme Palestijnen, dat is bij de beesten af", je kent dat gelul wel ) maar daar heb je ook weer zo weinig aan. Morons gonna moron, het is niet anders.
Ik denk dat het voor jongeren te lang geleden is, waarschijnlijk boeit het ze ook helemaal niet, ze zijn met hele andere dingen bezig.
Als je er niet mee bezig bent, heb je ook geen reden om de Holocaust te ontkennen, laat staan die mening te onderbouwen.
Ja, zoals het slavernijverleden en gender. Opgehitst door de social media.
Vorig jaar volgde ik een gesprek van een Amsterdamse dame. Jaar of 50. Grote bek. Ze was opgegroeid in Maastricht. In een Oeigoers gezin. Moslima light. Ze had recent werk gevonden in een restaurant in Amsterdam Zuid. En ze was verbaasd dat daar ook Joodse winkels waren. Met hun rare letters en rare cijfers... Het was hemeltergend, zoveel onwetendheid.
Ik ben maar het bezoekerscentrum in Auschwitz geweest. Sindsdien weet ik dat het niet alleen 6 miljoen Joden waren maar ook 5,5 miljoen Polen. Totaal dus 11,5 miljoen in Auschwitz. Dat wordt nooit gezegd.
Geloof dat je wat cijfers door elkaar haalt.
U bedoelt in alle vernietigingskampen in totaal? Dus ook inclusief alle Polen, Roma en Sinti unz.
Het wordt wel gezegd. Een goed verstaande weet dat het niet alleen Joden waren, maar ook zigeuners, homosexuelen, gehandicapten, andersdenkenden en ook heel veel Russische krijgsgevangen.
Het meest schokkende is nog wel dat het allemaal gedoogd wordt. De oplossing zal wel weer in een dialoog gezocht moeten worden.
Ik wist in mijn jeugd dat er zo'n 6 miljoen Joden vermoord waren. De term Holocaust, die nu heel gewoon is, bestond niet voor deze zwarte bladzijde in de geschiedenis. Zie grafische weergave in kranten archief. Kwam eind jaren '70 in zwang : www.delpher.nl/nl/kranten/ngram?query...
In 1985 kwam de documentaire Shoah uit. Die werd vooraf op mijn school aan de hoogbouw getoond. Alleen VWO leerlingen. Gordijnen dicht. Het kwam heel besmuikt over.
Al decennia worden de lessen geschiedenis in negatieve zin beïnvloed door het verzet vanuit bepaalde (import-)kringen om over de Holocaust (beter: de Shoa) te praten. De D66-zwakkelingen op het Ministerie en in het onderwijs zwichtten voor die druk. En dan verbaasd zijn als een kwart van de jongeren er niets van afweet en het ontkent? Schijnheiligheid ten top.
En zomaar, zonder dat te kunnen onderbouwen, vermoed ik dat het grootste deel van die 23% van mening is dat slaaf-nazaten recht op een €40.000 slaaf-premie hebben. Zomaar.
+90% van Nederlandse Joden kwam om in de Holocaust.
Verraad en deportatie door Nederlanders.
Na de oorlog zat iedereens opa in het verzet.
een juiste analyse.
Te makkelijke stelling.
www.annefrank.org/nl/anne-frank/verdi...
vergeet de rol van de Amsterdamse Joodse raad niet waar de heren Ascher en Cohen voorzitter van waren tijdens WO2. inderdaad die Asscher en die Cohen van de PvdA.
--Asscher en Cohen werden in 1941 door de Duitse bezetter aangewezen om de Joodse Raad voor te zitten. Zo werden zij een instrument van de Duitsers in de deportatie van tienduizenden Joodse Nederlanders.--
@lagelander | 25-01-23 | 11:51: Wat wilt u hiermee zeggen? De Nazi's eiste van de Joodse bevolking vertegenwoordiging om instructies te kunnen opleggen en later makkelijker de Holocaust te kunnen opschalen. Een verschrikkelijk false schijn om de Joodse bevolking in de val te laten lopen. Waar was de Nederlandse regering? Waar was het heldhaftige Nederlandse leger of politie korps?
@lagelander | 25-01-23 | 11:51: En toch vind ik dat je de (klein)kinderen niet zomaar mag aanrekenen wat de ouders hebben gedaan.
@McCain | 25-01-23 | 12:08: dat het nogal kortzichtig is om de nederlanders hier de schuld van te geven, in Nederland werd nog enige weerstand geboden tegen de duitse bezetter. In Belgie en Frankrijk mochten ze zo doorlopen en werden ze als helden ontvangen. Nederland moest zich overgeven toen heel Rotterdam werd platgegooid en gedreigd werd andere steden plat te gooien, wat konden we doen. wat ik hiermee wil zeggen is dat het niet zo zwart / wit is. Er zijn ook heel veel onschuldige nederlanders omgekomen en niet alle joden waren zo onschuldig.
@Peter-Rissing | 25-01-23 | 13:09: ik reken ze niets aan , feit is dat het familie was.
@Lorejas | 25-01-23 | 11:46: Veel te makkelijk. Er is geen land dat geografisch zo ongeschikt is om 1) verzet te plegen of 2) je te verbergen als Nederland. Daarnaast had Nederland destijds een uitmuntende uitgebreide basisadministratie. Voor den Mof was het als een kind in een snoepjeswinkel. Dat was in de meerderheid van Europa absoluut niet het geval.
Tijd voor een bewustwordingsfonds.
Dat fonds mag dan gevuld worden door de islamitische wereld.
Het teleurstellende en schokkende is de verbazing van de politici. Beschamend.
Dat is een verdedigingsmechanisme waardoor ze zichzelf niet aansprakelijk maken. Als ze zeggen "ja, klopt, dat weten we allang, is inderdaad een heel groot probleem" maken ze zich eigenaar van het probleem dus afrekenbaar. En dan heb ik het nog niet eens over de bedreigingen uit de ontkennershoek zelf die dan natuurlijk meteen gaan volgen...
@letopuwzaak | 25-01-23 | 11:24 |
Dat dus, ja. Want het is niet alsof dit als een donderslag bij heldere hemel uit de lucht is komen vallen. Dit probleem is ondertussen al decennia genoegzaam bekend. Maar men stikt er nog liever in, dan te moeten bekennen dat ze er mijlenver naast hebben gezeten met hun luchtfietserij. Ik schaam me plaatsvervangend kapot naar de Joodse gemeenschap in dit land.
@Sjefke7807 | 25-01-23 | 12:09:
Die pakt redelijk massaal de koffers, struisvogelt in de media a la Hanneke Groenteman en Eva Jinek of sluit zich a la de Joodsche Raad aan bij dat andere Joodse Geluid.
Ja @Sjefke en @Graai. Het is beschamend dat je wel kritiek hebt Wilders stemmers maar dus blijkbaar weinig inzicht hebt - of doet alsof- in waar veel mensen die niet in een dure villawijk wonen mee te maken hebben. Wat er op de scholen gebeurt. Ik heb familie in Israel, een deel stemt overigens erg links, en zelfs zij vinden dat Europa slappe hap is en zichzelf te grabbel gooit.
@Graaisnaaiert | 25-01-23 | 12:08: + de bedreigingen door de 'Holier then thou' figuren uit de eigen Linkse kringen. Die bedreigingen zullen nog veel vileiner zijn en met meer impact.
Geloven ze wel in het slavernijverleden? Ook lang geleden, ook veel bewijs voor.
Een grote geruststelling is dat jongeren iedere dag ouder worden, en op een momento dado geen jongeren meer zijn. Dan is het probleem dus opgelost.
Gewoon even geduld hebben.
Er komen steeds meer nieuwe "jongeren" bij.
Niet zo vreemd in een land waar de Nederlandse Spoorwegen er 75 jaar over deden om tot een vergoeding te komen voor de Joodse overlevenden, die hun enkele reis in een veewagon naar de vernietigingskampen zelf moesten betalen. En die vergoeding is er niet voor hun nabestaanden. Dat principe geldt alleen voor nabestaanden van tot slaaf gemaakten, 250 jaar geleden. En vanzelfsprekend voor Palestijnen. Voor Molukkers niet.
En die vergoeding is er niet voor hun nabestaanden. Dat principe geldt alleen voor nabestaanden van tot slaaf gemaakten, 250 jaar geleden.
Verrek, je hebt gelijk, zo heb ik het nooit bekeken.
Wow, eyeopener dit!
Mijn kinderen zijn blond en hebben blouwen ogen maar het zijn wel 100% achterklein kinderen van de Oost. Kleinkinderen van een verkrachte Molukker door een bezetter. En uiteindelijk gevlucht door haar kinderen die te wit waren. Mag ik ff vangen voor het leed… dat ik draag dat ik nu weet dat mijn voorvaderen dat hebben gedaan. Uiteindelijk kan iedereen schade vergoed krijgen. We zijn allemaal het product van ellende uit het verleden…
Die 'geschoktheid' van onze politici, die er alles aan doen om NIET te hoeven inzien wie nou precies die 25% 'jongeren' zijn, is tenenkrommend.
Stelletje hypocrieten.
Hypocrieten? Ja. Maar meer nog: theoretici en foute idealisten die in hun eigen gelijk geloven en dat als norm willen opleggen aan de maatschappij waarvan zij zelf geen benul hebben hoe die in elkaar zit en hoe die denkt of wat daar leeft. Kaag bijvoorbeeld is daar exemplarisch voor: zet een koers uit die de maatschappij niet wil maar heeft geen benul van de maatschappij zelf. Weet niet wat er leeft, zweeft met haar hoofd in de wolken maar is en blijft een eenling, Rutte is alleen uit op het pluche en gaat op zijn knieën voor Kaag, doet braaf wat zij zegt maar laat zo zijn partij achter met een identiteitscrisis. Ik stem geen SP maar een vrouw als Leijten en een vent als Omtzigt geven mij dan toch meer het gevoel betrokken bij en ingewerkt te zijn in wat er leeft in de maatschappij. Weg met het tuig dat nu ons land regeert en heeft weggegeven aan Brussel.
Leraren durven dat niet in een les te zetten uit angst voor ""jongeren"" en hun ouders, oom enz.
Opvallend de doodse stilte bij de gelijkgeschakelde media over de afkomst van de ""jongeren"".
En niemand, behalve PVV, die de olifant in de porseleinkast durfst te benoemen.
De vette adder onder het gras; "De organisatie Claims Conference, die strijdt voor herstelbetalingen aan overlevenden van de Holocaust, voerde het onderzoek uit", aldus de Staatsomroep. Daar is ie weer; Herstelbetalingen.
23%? www.nji.nl/sites/default/files/styles...
Hier geboren + niet-westerse achtergrond = Nederlandse achtergond.
@Kwelbeller | 25-01-23 | 11:29: wanneer is sprake van niet-westerse achtergrond?
En iedere politieke hotemetoot is weer geschokt en verontwaardigd #veiligonderwerp maar de samenstelling van de groep holocaust ontkenners mag niet onderzocht worden. #onveiligonderwerp. Net zoals bij het vorige topic de oorzaken van de oversterfte niet onderzocht mogen worden.
'De migratie crisis' indammen werd door Markie Mark ook alweer 'ingedamt'.
Natuurlijk. Stem ze alvast weg, de 15e.
@Nederlandop1 | 25-01-23 | 11:22: ik doe mee, zal NOOIT meer VVD of CDA stemmen, D66 en de CU kwamen al nooit in beeld. Links ook niet; wordt nog moeilijk.
„Wat een verschrikking dit bericht”, zegt Jan Paternotte en ondertussen weer verder bazelen over de slavernij Politiek allemaal holle retoriek en loze beloften. doe er gvd dan wat aan ! minder minder minder ontkenning van de holocaust!.
Je denkt toch niet dat dat Paternotte ook maar iets interesseert? Die zit er alleen voor zichzelf, vooraan op het vinkentouw om meteen het stokje te kapen wanneer ( niet als, maar wanneer ) Sigrid Kaag zichzelf politiek heeft opgeblazen.
In het Parool vertelt een Holocaustoverlevende waarom hij is gestopt met vertellen over zijn ervaringen:
"Zodra ik begin met mijn verhaal trekken de jongens hun capuchon over hun hoofd en kijken onderuitgezakt naar de grond."
Jongeren met capuchons. Grappig, kijk eens naar de foto bij dit artikel op GS. Jongeren van de Voldemort-afkomst: we hebben het er niet over. Jongeren die met hun getreiter en geweld ervoor zorgen dat de joden vluchten uit Nederland, en dan klagen dat Israël huizen bouwt in een land dat ze in een oorlog hebben gewonnen die Arabieren zélf zijn begonnen.
.
Er valt gewoon niet met dat slag te praten. We zitten ermee, als een tumor in je zij. Een tumor kan ook levensbedreigend worden, als je er niets mee doet.
En dan extra grappig dat er in andere artikelen altijd benadrukt wordt dat moslims altijd zo'n "respect voor ouderen hebben".
Een capuchon en messenverbod, daarna een petjes en heuptasjes verbod en dan pas een stikstof verbod.. Dat is kwestie van overleven en prioriteiten toch?
Maar in het onderwijs moeten ze zich ook dood schamen.
Over de holocaust praten wordt door vele onderwijzeressen gezien als erg confronterend en dat het heel lastig is vanwege de verschillende meningen.
Wat meningen? Leer kinderen feiten daar is de school voor.
Gelukkig is er jaarlijks wel veel aandacht voor de Nakba, de zog. holocaust op Palestijnen. Dat daar sinds 1948 een bevolkingsgroei is van 400% verzwijgt men voor het gemak maar even.
Natasja Gibbs is het niet met je eens. Gewoon, daarom niet.
@The Green*Machine | 25-01-23 | 11:12: Natasja Gibbs zit in de antisemitische BNNVaraJoop-bubbel, ze kan er niks aan doen :p
@The Green*Machine | 25-01-23 | 11:12: Daarom hebben we Het Briefje van Jan. De NPO gaat een onderzoek instellen. Na 800 klachten. Met grote tegenzin, dat wel,
Weten we nog hoe er door een bepaalde groep met de kransen op de Dam gevoetbald werd ten tijde van 4/5 mei, en wat er toen gebeurde? Inderdaad, niets. Ja, er werd een sprookje verzonnen dat lieden van bepaalde persuasie zouden hebben deelgenomen aan de bevrijding van dit land. E.e.a. was volledig uit de dikke duim gezogen, maar het stond zo leuk en verbindend niet? Want misschien zouden ze zich dan wèl gedragen tijdens de Dodenherdenking. Helaas is ook dat knap staaltje wensdenken geen realiteit geworden. En des te meer we er hier van binnen laten, des te harder zal het verval van onze geschiedenis etc. gaan. Probeert u als docent op gelijk welke vmbo in de Randstad maar eens les te geven over de Holocaust, dan zal het u in één oogopslag duidelijk worden waar het probleem zit. En dat is niet die anderhalve autochtone paardenkop die zich hier "extreem-rechts" noemt. Maar dat benoemen moeten we allemaal niet willen, want dan spelen we Wilders weer in de kaart. Liever verloochenen "we" alles dat dit land tot Nederland maakt, dan dat we ons ongelijk aangaande de massa immigratie en de gevolgen voor de inheemse bevolking, de geschiedenis en toekomst van dit eens zo mooie land moeten erkennen. Even een artikel uit 2016(!). Er is hoegenaamd niets veranderd, of erger nog, het is alleen maar verslechterd sinds die tijd:
- www.ad.nl/binnenland/holocaust-les-bu...
Net zoals diezelfde lieden daadwerkelijk geloven dat ze "het land hebben opgebouwd". Bespottelijk gewoon
@The Green*Machine | 25-01-23 | 11:18|
Dat is ook zo'n ergerlijk sprookje dat mij het schuim van woede in de ondershorts bezorgt. En hele volksstammen geloven dit sprookje ook nog. Bah! Toen de eerste gastarbeiders hier naartoe gehaald werden was de wederopbouw al lang en breed afgerond. Ze kwamen in een gespreid bedje op aanvraag van de grote mijnheren die te belabberd waren de Nederlandse arbeider een fatsoenlijk loon naar werken te geven.
@Sjefke7807 | 25-01-23 | 12:16: ..."loon naar werken te geven" en de PvdA die op geen enkele wijze medewerking wilde verlenen aan het beperken en versoberen van de toen nog zeer riante werkloosheidsregelingen. Ook waren de laatste samen met het CDA er verantwoordelijk voor dat de tijdelijke arbeidskrachten opeens "volbloed" Nederlanders werden.
Jodenhaat en - vervolging bestaat al sinds het jaar 1000, de term antisemitisme werd in de 19e eeuw geboren (tot zover Wikipedia). Wat we kunnen vaststellen is dat het van alle tijden is en van alle landen, rangen en standen en dat we in 1000 jaar nog geen meter zijn opgeschoven. Vandaag de dag staat de 2e W.O. nog steeds 100% centraal in het doen, argumenteren en denken van velen, er wordt 80 jaar na dato nog steeds naar verwezen en we maken er zelf politiek mee. Niets schijnt mooier te zijn dan iemand voor Hitler te kunnen uitmaken, en het woord fascisme is het password voor de linkse hap. Die hap die overigens niet wil inzien dat het ware fascisme in groeperingen schuil gaat die zijn nauw aan de borst drukken. Die zogenaamd 100% jongeren zijn gevormd en opgevoed, met haat, wraak geweld en terreur, dus dat spreekt voor zich. De paplepel vol ellende, en we zitten er middenin.
Jodenhaat bestaat sinds het jaar 1000? Lees het bijbelboek Esther eens. Dan zie je dat jodenhaat zo oud is als de mensheid en ook niet iets typisch Christelijk is.
@Barend Braakbal | 25-01-23 | 11:13: Basis voor de Jodenhaat is in zowel de bijbel als de koran te vinden - voor degene die een excuus zoekt om Joden te haten is dat voldoende.
Selection bias, iemand?
Joris houdt niet van emoticons.
Nou.. moet eerlijk bekennen dat ik met de kampen ook niet veel verder kom dan; Auschwitz, BergenBelsen , Sobibor.. euhmm.. Westerbork, Vucht, Ommen.. Dat was het zo wel uit het blote heufd.. En helaas maar een kleine greep.
Je kent toch ook niet, alle Center Pars parken. Belangrijker is dat je weet wat er gebeurd is. Het is een onmenselijke tragedie die leert dat de mens zeer wreed is. Het laagje beschaving is zeer dun.
Mijn geloof en vertrouwen in 23% van de jongeren is ook niet existent. Ik weet, ik ben een racist, wan t dan weet iedereen plotseling wat ik bedoel.
Toevallig heeft 77% van de mensen bij opsporing gezocht een migratieachtergrond, zijn we mooi weer op 100%
Dus 23% van de jongeren is aanhanger van Mo en zijn boek. Dat ziet er niet goed uit voor Nederland, of wat er nog van over is.
... pas 20 jaar geleden [Ok weliswaar in Amsterdam, maar toch]
likoed.nl/2003/10/lessen-over-holocau...
Daarom! Het grote 'niet willen weten'
En dan verbaasd zijn hoe dit uitgepakt heeft...
Eisenhower: “Over enkele jaren zal niemand meer geloven dat dit echt is gebeurd. Dat mensen elkaar zoiets konden aandoen”. De goede man zag de bui al hangen!
Bovendien vond hij het van belang dat gewone burgers zich bewust worden van de misdaden die in hun eigen omgeving werden begaan, in hun naam, en met hun (stilzwijgende) toestemming.
Ze hebben een hekel aan Joden dus de Holocaust is niet gebeurt. Ik heb een hekel aan Kees hij is homo dus hij is niet opgehangen in Iran. Zoiets.
Inderdaad, als de hekel aan de Joden structureel is en cultureel bepaald overschaduwt dat wat er op school aan goedbedoeld onderwijs wordt aangeboden.
"We moeten tenslotte niet het risico lopen om de oorzaken van dit probleem te identificeren zodat we het gerichter kunnen aanpakken."
Inderdaad, dan kan nooit de bedoeling zijn. De verontwaardiging is inmiddels ook niet meer geloofwaardig. Het is inmiddels een ritueel geworden, elke keer weer constateren dat "jongeren" geen historisch besef hebben en dat dit toch wel erg een heel groot probleem is.
Je mag je afvragen of een gebrek aan historisch besef werkelijk het probleem is. Wat je niet in een kop kunt stoppen gaat die kop ook niet in. Het is een illusie om te menen dat we al oogstend aan het eind van de geschiedenis rationeel terug kunnen kijken op wat zich in het verleden heeft afgespeeld en afgewogen en definitieve conclusies kunnen trekken. Die zogenaamde kritische geschiedschrijving, erg in de mode, is in eerste instantie een morele kijk op het verleden, waarbij het er vooral om gaat wat goed was en wat slecht en wie deugde en wie niet. Zo ook de geschiedschrijving rond het Derde Rijk. Hoe vaak hoor je niet "dat mag nooit meer gebeuren", maar hoe vaak zie je ook dat met name degenen die dat het hardste roepen blind zijn voor nieuwe vormen van wat traditioneel fascisme wordt genoemd.
Het probleem hier is de clash tussen culture, hetgeen in de klas dan zich uit als een clash van morele systemen, waarbij de waarheid een ondergeschikte rol speelt. Voor de meeste holocaust-ontkennende jongeren is hun moraal bindender dan ware geschiedkundige feiten, en zij zulle stelselmatig die feiten terzijde schuiven, niet omdat ze principieel tegen feiten zijn, niet omdat hen te weinig feiten zijn aangereikt, maar gewoon omdat hun moraal hen a priori gebiedt om blind te zijn voor een deel van de werkelijkheid om hen heen, omdat hun identiteit, om dat beladen woord maar te gebruiken, direct bedreigd wordt als ze alleen maar het bestaan van die werkelijkheid zouden moeten gaan onderkennen.
Degenen die zich nu zulke zorgen maken over het gebrek aan historisch besef onder 'jongeren' zouden moeten beseffen dat het werkelijke probleem een dieperliggend probleem is dat niet opgelost wordt door het curriculum aan te passen en/of nog meer last op de schouders van docenten te stapelen die al lang weten hoe de vork aan de steel zit, dat een deel van de leerlingen zich, vanuit hun culturele achtergrond, volledig afsluit van wat er aan leerstof wordt aangeboden en daar in zal volharden.
Het ontkennen van de holocaust is anti-westen dingetje.
Blijven ontkennen dat er is goed mis is in Nederland is een D66,VVD, Groen links, PvdA, Denk dingetje
Mein Kampf (= Mijn strijd = Jihad) is nog steeds een bestseller in de Arabische wereld.
Ja knap he, dat een ingevlogen haat-imam hier meer over weet dan gespecialiseerde wetenschappers op het continent waar de holocaust zich afspeelde.
Het is een grove schande dat in Amsterdam de complete Joodse wijk Vlooienburg na de oorlog is afgebroken. Alle inwoners, waaronder de kinderen van twee scholen, afgevoerd naar de kampen. Dit stadseiland had een (intriest) openlucht museum kunnen zijn, zoals in Krakau in Polen. Een tastbare herinnering. Maar nee, daar moest een megalomaan en oerlelijk Stopera gebouw komen. Waar ze bij De Slimste Mens ook al niks over weten. www.amsterdam.nl/nieuws/achtergrond/v...
Vlooienburg is een wat vreemde naam voor een Joodse wijk.
Vlooienburg is verbastering van vloedborg ie soort overstromingsgebied als een uiterwaarde.
Jongetje van 7 jaar uit Amsterdam na de bevrijding van Bergen-Belsen
cdn,nos,nl/image/2020/07/24/663685/19...
Doordat de foto werd afgedrukt in het tijdschrift Life dat werd opgestuurd vanuit New York naar de moeder, konden moeder en kind elkaar terugvinden waar ze naar was blijven zoeken, ondanks dat het doodverklaard was.
De mentale ongelofelijke gewetensluie houding van die gasten is stuitend, als je bedenkt wat er echt gebeurd is.
Ook eng, op een bepaalde manier.
Mijn moeder was overlevende van "voorbeeldkamp" Theresienstad. Dus ja, ze had het een stuk erger kunnen treffen. Maar ook heeft ze de rest van haar leven een enorm trauma eraan overgehouden en dat trauma ook doorgegeven aan haar gezin. Niet dat ik een trauma heb ( al voelde ik me ook niet prettig toen ik een jaar of 25 terug voor het eerst zelfstandig met de toenmalige vrouw op vakantie ging naar Bentheim en dat werd nog versterkt door haar "kijk Graai, ook hier weer een hakenkruis op de muur" en dan denk je, ah, het begint weer ) maar ik weet dus uit ervaring wat die mensen meegemaakt hebben en nog steeds meemaken en geloof me, dat gun je niemand. Ook deze ontkenjongeren niet.
@Graaisnaaiert | 25-01-23 | 11:57: De grootmoeder van mijn vrouw (net vorig jaar overleden) heeft Auschwitz overleefd. Mijn vrouw, als kind, logeerde er regelmatig maar werd dus 's-nachts wakker als ze weer een nachtmerrie had met de bijbehorende nasleep. Trauma's beperken zich niet alleen tot de slachtoffers, in Israël vragen psychologen daarom ook of je nazaat van een holocaustsurvivor bent.
Wow die foto, vooral wetend dat mijn schoonvader daar geboren is. Vertrok 3 jaar na de oorlog met z'n ouders naar Israël. Ik hoop dat hij dit niet gezien heeft..
Het beloofde land is aanstaande!
“Ja, maar Jantje uit de klas van me zoontje denk ok da de joowden allemaal liege”
Het zijn dus niet altijd en alleen maar “””jongeren”””. Aldus de gemiddelde (s)linksert.
(Niet geheel) toevallig hangt Jantje veel rond op plekken waar ook veel “””jongeren””” rondhangen…
Wanneer je blind gelooft in een religieus boekje zonder enige vorm van kritische noot maar de recente geschiedenis met toetsbare feiten in twijfel trekt dan ben je natuurlijk een zwakzinnige.
Wie zijn toch die mensen?
Als je het halve Midden Oosten importeert red je niet het Midden Oosten maar wordt je zelf het Midden Oosten
85% van diezelfde jongeren denkt dat je homo’s in elkaar moet slaan, Joden moet bespugen, vrouwen mag belagen, en niet gepakt is niet schuldig.
En ze steken net zo makkelijk je auto in de fik als dat wij de bbq aansteken.
ik denk dat 99% niet weet wat the killing fields van het linkse Pol Pot regie en de Rode Khmer waren.
of de 20miljoen Oekraïners en kazakken door Stalin?
of de miljoenen inheemsen door de blanke/Spaanse kolonisten in de Amerika's.?
Dan zit je er naast. een hoop mensen zijn zich daarvan bewust.
En de inheemsen in Amerika waren elkaar al aardig aan het uitmoorden toen “we” langskwamen. Sterker nog, sommige stammen hebben zelfs met de kolonisten meegevochten.
Die laatsten gingen dan weer grotendeels spontaan dood, in tegenstelling tot die anderen.
Maar een Ceasar was ook geen lieverdje. En nadien nog wat mensen en nog veel meer mensen die de kans niet kregen.
Ik beschouw het als waarheid dat het merendeel van de mensen de gevaren absoluut niet zien totdat de dood onvermijdelijk is. En 'erbij horen en policor zijn' verkiezen boven overleven van hun kinderen. Zonder zich daarvan bewust te zijn.
Je hoeft niet zo ver weg.
Wat denk je van onze Zuiderburen?
Niet alleen Ukraïniers en Kozakken. Elk subversief element. De Sovjet-Unie heeft langer dan Nazi-Duitsland concentratiekampen gehad die niet onder deden voor die van de Nazi's (m.u.v. het industrieel uitmoorden van een bepaalde etnische groep). Zowel in aantallen als in verschrikkingen. Tsja, en dan ben je weer eens bij een GL manifestatie of "5 mei bevrijdingsfestival" en dan loopt er weer zo'n idioot met een Sovjet-Unie T-shirt of vlag rond. zoals Fortuyn al opmerkte. In Nederland heeft nooit één van de bewonderaars van die totalitaire regimes met miljoenen slachtoffers zich hoeven verantwoorden. Rosenmöller mocht zijn Pol Pot verering lachend afdoen als 'een jeugdzonde', terwijl hij natuurlijk gewoon achter de tralies behoorde te zitten.
@Zomaarwat | 25-01-23 | 11:01: Toch komt er altijd een moment dat je je niet meer kunt verschuilen achter "Wir haben es nicht gewusst". Aan de jongeren van nu kan ik alleen maar adviseren om dit nooit te accepteren. Iedereen die nu nog zijn kop in het zand steekt doet dat moedwillig.
Je zal daar maar als Joodse meneer staan te praten tegenover zo'n roedel haatdragende naffers.
Vechten tegen de bierkaai.
Tsja, moet je die tronies zien. Het is een en al brutaliteit, ongemanierdheid en schijt aan alles.
Dit hebben we zelf binnengehaald.
Succes met je “dit nooit meer”.
Zou Claudia met 'Mag ik dan bij jou' deze mensen bedoelen?
Lalalala, joden doen moeilijk, cancellen die hap, lalalalala, leve de inclusiviteit, dan maar wat minder diversiteit, lalalaa.
Ik heb ze hier in ‘t Gooij nog nooit zo’n onderzoek zien houden.
Weten we gelijk de samenstelling van Nederland: 25% allochtoon
Sommigen van die "jongeren" hebben ook een bizarre manier van denken. Ze denken dat de holocaust niet echt gebeurd is maar vinden tegelijkertijd dat de joden de holocaust aan zichzelf te wijten hadden. Logica is soms ver te zoeken bij die mensen.
Nee, de holocaust was reëel, en echt. Deel van mijn familie (Niet Joods) is door de SS (Schütz Staffel) opgepakt en afgevoerd naar een concentratiekamp. Dit gold ook voor andere Nederlandse verzet strijders, die juist tijdens WOII hielpen Joden onderdak te bieden. Het ondergedoken gezin waar Anne Frank deel van uitmaakte, was in de praktijk lang niet de enige waar het goed fout mee ging, en in negatieve zin afliep.
Voormalige concentratiekampen zoals bijvoorbeeld Auschwitz zijn vandaag de dag voor een persoonlijke indruk (Ergo, toekomst gericht niet herhalen) te bezoeken.
Geert Wilders met gasKamervragen en gasKamermoties in 3, 2, 1 ...
Oh, dat mag niet?
Nou en? Terecht lijkt me. Of wil je Geert wat anders in de schoenen schuiven?
dubio ergo sum.
Ik mis een grafiek. Hoeveel was het vorig jaar? En 10 jaar, 20 jaar geleden?
23% is op zich een goed cijfer als het vorig jaar nog 25% was.
I like the way you think. Ik vergeet af en toe dat ik Goochelen met getallen heb gelezen en dat dit een van de eerste gedachtes is die je moet hebben als je gepresenteerd wordt met 1 statistiek.
Man, man, man, wat is iedereen weer 'geschokt', tot MinJus Dilan aan toe:
"Justitieminister Dilan Yeşilgöz is erg geschrokken van onderzoek waaruit blijkt dat bijna een kwart van de Nederlandse jongeren twijfelt aan de jodenvervolging tijdens de Tweede Wereldoorlog. "Dit is niet alleen ronduit schokkend, het is ook zeer ernstig", twittert de VVD-bewindsvrouw.''
En weer nergens - nou ja, hier op GS dan - wordt de bekende, de overbekende olifant in de kamer benoemd: we hebben het voor het overgrote gedeelte, misschien wel voor de volle 100%, over moslims en in het bijzonder Marokkanen. Dié 'geloven' niet in de Holocaust. En ook dat is al minstens 2 decennia bekend; toen kon je al verhalen lezen van docenten op ''bepaalde' scholen, die de Holocaust niet meer konden onderwijzen omdat de leerlingetjes met hun vingers in hun oren heel hard "Lalalala'' gingen zingen. Niet veel later stopten ze maar helemaal met dat 'controversiële' onderwerp, en eerlijk gezegd I can't blame them.
De houding van die naffers op de foto is ook typisch en representatief voor de houding van al die lieden: ze worden gedwongen om naar iets te luisteren wat ze niet interesseert en wat ze weigeren te 'geloven', en proberen zich zo veel mogelijk - letterlijk ook door in hun capuchons weg te kruipen - af te sluiten.
Accepteer dit nu eens gewoon en zorg ervoor dat er niet nog meer moslims en Marokkanen Nederland binnen komen. Echt, die lieden horen niet thuis in het moderne westen en wij kunnen ze missen als kiespijn.
Sommige jongeren zijn praktisch gewoon beter. Laten we wel wezen om een pinautomaat op te blazen, pakketjes uit containers halen of farmaceutische producten op bestelling te bezorgen, moet je daarvoor geschiedenis kennen…?
@ratelaar | 25-01-23 | 10:56:
"moet je daarvoor geschiedenis kennen?''
Nee, zeker niet, maar ook niet voor eerlijke nine-to-five jobs. Ik heb hier er hier al vaker voor gepleit om het vak geschiedenis 'facultatief' te maken. Leerlingen met een 'migratieachtergrond' zullen het dan laten vallen - wat boeit het hen dat Willem van Oranje in 1584 door Balthasar Gerards werd vermoord? - en die kun je dan ipv van de geschiedenislessen extra les in de Nederlandse taal geven; dat heeft in ieder geval wat toegevoegde waarde mbt hun 'integratie'.
Dat ze dan de Holocaust zullen ontkennen moet je maar op de koop toenemen, vind ik. Dat doen ze trouwens nu toch al.
@Dr_Johnson | 25-01-23 | 11:06:
Precies, als je niet verheven wil worden moet je maar als plebs leven. Dan bepalen uiteindelijk degenen die zich wel breed laten informeren, de verdieping opzoeken en zich daardoor kunnen verheffen het leven van hen die zich bezig houden met kraaltjes en spiegeltjes.
Het racisme verwijt zal zo steeds holler klinken. Je hebt het zelf in de hand.
Wel vreemd dat de minister van Justitie en Veiligheid reageert en niet de minister van Onderwijs. Of is dit een hint naar de groep jongeren?
Voor de snelle rekenaars onder ons: Hoeveel "jongeren" zijn er en wat kost een weekendje Auschwitz? Je hoeft ze alleen maar 1-2 uur in kamp II (Birkenau) te laten, met dat lange perron en die gaskamers/crematoria aan het eind, en ze het hele complex te laten overzien.
doen ze soms al, maar of het helpt is een tweede
cdn.unitycms.io/images/Br17bFso47A9fy...
Heeft geen nut.
Een gebrek aan interesse is het probleem, gevoed door een aangeboren haat.
Ik voorzie veel selfies met Hitlergroet en smileys.
Maar dat is allemaal geënsceneerd. Volgens die jongeren dan hè? We sturen andere jongeren toch ook niet naar Hollywood?
Beter is in midwinter zo'n zelfde trein te nemen, ze onder het geblaf van zo'n 20 herders de wagons in te duwen en na een uurtje of 8 bij Auschwitz linea recta naar de gaskamers te leiden. "Wie durft er een douche te nemen?"
Misschien dat dat enige indruk op ze maakt.
Dom religieus volk dat met haat geboren wordt, met haat opgevoed en grootgebracht.
In zit het dna, in de haarvaten.
Ze weten heus wel dat de shoa heeft plaatsgevonden, maar hoe stoer is t wel niet om de jodenvernietiging te ontkennen.
Hoe stoer is het wel niet om de geschiedenisdocent de klas uit te jagen.
De religie van vrede zit vol met haat.
En wie schrikt van deze cijfers mag zich voorbereiden op de toekomst.
Deze ellende wordt groter en groter.
Een duidelijker bewijs dat we al in een ver gevorderd stadium van omvolking zitten is er niet.
Grootgebracht met haat.. Blijft frappant dat de haters altijd naar landen trekken waar ze kunnen haten. Ga lekker ergens wonen waar je je niet de hele dag hoeft te ergeren aan je medemens.
In islamitische landen haten ze op elkaar, je kunt altijd ruzie maken over een medemuzelman die op de verkeerde manier door het leven muzelt.
Ik vind het meer schokkend dat blijkbaar 23% van onze jongeren van niet westerse afkomst (waarschijnlijk iets met islam) is. Schokkend dat die olifant niet wordt benoemd.
Ik was niet onbekend met het dat gegeven. Misschien moeten we blij zijn met deze nieuwe manieren van meten omdat de oude manieren steeds minder mogen. Op een gegeven moment is het 4e/5e generatie en is iemand onmeetbaar. Dus nu kun je onderzoeken naar "Holocaust ontkenning" "fans van Marokko" "sympathie voor aanslag x"
@Middensteun | 25-01-23 | 10:54: Onmeetbaar? Dubbel paspoort misschien!!
Ben benieuwd in wat voor spagaat de islamknuffelaars op Joop nu weer zullen gaan om deze feiten als extreem-rechts weg te zetten.
Het is maar goed dat Femke Halsema en de IND die -vermeende- Holocaust ontkenner David Icke de toegang tot Nederland hebben geweigerd. Er lopen er al ruim 700 per week dit land binnen.
"Het vrije woord" was vroeger een radio programma. Zou nu niet meer kunnen?
@dathoujetoch | 25-01-23 | 10:47: "Het aangepaste woord" is nog dagelijks te beluisteren op NPO.
Over 30 jaar is het 90% van de jongeren en 50% van middelbare leeftijd.
Over 50 jaar kan vrijwel niemand het meer schelen, wat er tot 2e helft van de vorige eeuw, met de oorspronkelijke bewoners van dit gebied gebeurd is.
Kijk, een échte inconvenient truth.
Over 50 jaar hebben we nog last van de naweeën van WW3.
Mogelijk kennen zij het woord "holocaust" niet als zodanig, omdat de letters 'KK' ervoor ontbreken.
Ze ontkennen hun eigen geboorte nog als het ze gunstig uitkomt.
Sommige dingen kun je beter in het ongewisse laten, zodat de status quo kan blijven voortbestaan.
Alsof niet heel Nederland al weet waar de problemen zitten. Maar ja politiek gezien is het wel handig, want dan kun je een beetje blijven aanrommelen in het curriculum, verwijzen naar jongeren die te lang op tic-toc zitten of er helemaal geen aandacht aan besteden.
En valt het ooit helemaal niet meer te ontkennen, dan kun je altijd zeggen: we wisten het niet, we hadden geen data. Plausible deniability en.wikipedia.org/wiki/Plausible_denia....
Zo lieg je op hoog niveau.
Die foto zegt genoeg !
De toekomst van Nl.
De horror..
Stem massaal VVD!
Dan komt het wel goed las ik gisteren ergens.
Achja onze besnedenlanders staan nu eenmaal anders in het leven dan ons kaaskoppen.
En boven ons. Ze zijn namelijk superieur want moslim. Met de paplepel ingegoten.
@Goed Volk Kijkt Weg | 25-01-23 | 10:55: Daarom ook de frustratie dat ze gemiddeld genomen ondanks hun vermeende superioriteit toch een kutter leven hebben dan de gemiddelde 'ongelovige' in Nederland. Vandaar ook dat ze hun best doen het leven van anderen ook wat kutter te maken.
Paar dagen geleden bij De Slimste Mens kandidaten:
Niemand wist wie Salman Rushdie was.
De keffertjes sloegen even niet aan.
De slimste mens is ook een alfa-associatief programma en weinig slims aan.
Zelfs de zwartgeklede meneer heeft tegenwoordig oprecht de pest in.
Ook geen idee wie Hugo de Groot en zijn boekenkist was.
Daar zitten hoofdzakelijk mensen die zich profileren als BNer echter zijn vaak te dom om hun eigen ontlasting uit te laten.
@Zomaarwat | 25-01-23 | 10:44: Overgewaardeerd humorloos programma. Dan de Vlaamse oerversie!
@dathoujetoch | 25-01-23 | 10:49: Ja, die is stukker leuker.
Ik zie hier duidelijk extreem-rechtse invloeden en complottheorieën.
* mevrouw Kaag had toch weer gelijk denkt *
Laten we de FvD "jongeren" niet vergeten.
Ben benieuwd of die in het onderzoek zijn meegenomen, maar je hebt een punt.
Het is een combinatie van indoctrinatie van een verderfelijke ideologie, onmetelijke domheid en gebrek aan bereidheid tot enige verdieping in de materie aangevuld met een portie groepsdruk en haat richting alles wat met de West-Europese maatschappij te maken heeft, afgetopt met wegkijken en goedpraten door deugend volk in NL zelf.
Toenemend antisemitisme, homohaat, belagen van zorgpersoneel. Iedereen weet toch uit welke hoek dit komt?
Mooie pica btw. Veelzeggend.
Ik denk dat dat een willekeurige foto is van een geestelijke. Maar goed, ieder zijn mening. Volgens mij is die man met die pet trouwens extreem-rechts, dat zie je zo.
het probleem is dat de hele maatscahppij er op wordt aangekeken terwijl het overal in de wereld duidelijk is dat het uit de arabische ervaring komt.
Verplicht Night Will Fall zien en eventueel Saul Fia. Kijken of ze dan nog zo'n bakkes hebben.
Wordt het niet weer eens tijd voor de zwarte piet discussie ter afleiding?
De zwarte piet moet natuurlijk naar de Islam-aanhangende bevolking. Buiten enige FvD mafketels hoor je nooit iets anti-semitisch van normale Nederlanders. Het anti-semitisme komt vooral voor bij enkele minderheden.
Nou niet meteen in een kramp schieten. WO2 is nu al 77 jaar geleden. Dus de gebeurtenissen toen zakken weg in het geheugen van de mensen. Ik denk dat het veel meer te maken heeft met de beroerde staat van het onderwijs. De basisscholen zijn volledig gefeminiseerd, en de juffies die voor de klas staan hebben zelf nauwelijks enige bagage. En op het VMBO zijn docenten meer met opvoeden dan met lesgeven bezig. Tenminste dat is wat ik wel eens hoor. En als laatste, als een steeds groter deel van de bevolking van dit land afkomstig is uit werelddelen waar geen WO2 of j*denvervolging plaatsvond, dan is het niet gek als die mensen daar nooit van hebben gehoord.
De uitvinding van PI is al duizenden jaren oud, maar de kennis daarvan zal ongetwijfeld gelijk zijn gebleven.
Zit ook wel wat in. De afgelopen weken naar de slimste mens zitten kijken. Tenenkrommend soms hoe weinig kennis 'ontwikkelde mensen' van de moderne geschiedenis hebben.
Hoe treurig is het om vast te stellen dat u meent ‘jodenvervolging’ niet voluit te kunnen schrijven maar gebruik maakt van een *.
Het zakt niet weg. Mensen weten het wel. Alleen de jongeren horen er minder van door andere belangrijke onderwerpen en desinteresse. Dus die weten er dan straks weinig van.
En van de 77 procent die niet twijfelt aan de holocaust, hoeveel daarvan vond het een goed idee?
Niet onbelangrijk is om te kijken wie het onderzoek heeft aangevraagd, wat de verwachte uitkomst zou moeten zijn. En hoe de vragen zijn opgesteld.
En waar de ge-enqueteerden wonen. Kan mij voorstellen als je dit afneemt in Gouda, Rotterdam, Utrecht of Amsterdam dat het zomaar gekleurd kan zijn
--De enquête werd gehouden in opdracht van Claims Conference, een in 1951 opgerichte internationale organisatie die strijdt voor compensatie voor Holocaustslachtoffers. --
Hoe meer ophef, hoe meer bekendheid. Gelukkig weet dus DRIEKWART van de jongeren WEL iets van de geschiedenis van WO2.
Mag je nu wel of niet ontkennen?
Jodenhaat is de onofficiële zesde pijler waar dat fijne jongerengeloof op is gebouwd.
Mijn oudste dochter was kranslegger bij de herdenking op Westerbork een paar jaar geleden. Zat met rode ogen te kijken naar de tv (wegens corona mochten we er niet bij zijn).
Vol trots! Mijn dochters weten wat er zich afgespeeld heeft in de 2e wereldoorlog, ook bij de niet-Joden.
En zo hoort het!
Chapeau.
Mijn dochter idem.
Heel mooi! Mijn dochters (twintigers) zijn stil tijdens de dodenherdenking en kijken elk jaar de niet-politiek correcte plechtigheid op de Waalsdorpervlakte. Ik waardeer het enorm dat ze deze traditie van thuis uit hebben doorgezet toen ze uitwonend werden.
Het fanatisme van die """jongeren""" vind ik altijd weer het meest schokkende. Blinde haat en minachting.
Dat krijg je als je dit week in week uit te horen krijgt in de moskee, en er in je sociale omgeving niemand iets anders durft te beweren.
Het wordt ze ook met de paplepel wekelijks ingegeven.
Men is solidair met de broedervolken van de Palestijnen. Het inrichten van de Jooschen staat heeft geen vrienden gemaakt. Heel vreemd. Ook het gedrag van de Joosde burgers en de Joodse staat doet geen vrienden maken.
@AntiZanicz | 25-01-23 | 11:13: Praat het maar goed. Man, man, man!
Ach ja, geloven...
Weten is beter.
Eens! Maar maak dat de gehersenspoelde kerkganger/moskeeganger maar duidelijk dat wetenschap verklaart, een verhaal die aan alle kanten rammelt niet.
@tis_wat | 25-01-23 | 10:33: triest maar waar, we gaan naar de kloten met dat volk. Gelukkig doet onze regering er wat aan, toch?
@tis_wat | 25-01-23 | 10:33:
Er zijn kerkgangers, ja zelfs paters en priesters, die wetenschappers zijn. Een monnik beschreef de overerving van erfelijke eigenschappen (Mendel). Een priester nam Einstein's vergelijkingen en kwam tot de conclusie dat er een oerknal geweest moest zijn (Lemaitre in 1931, de term Big Bang is van na de oorlog). Tot slot, het Vaticaan onderschrijft de evolutietheorie volledig en staat het in twijfel trekken daarvan niet toe.
@Louter Leuter | 25-01-23 | 10:55: Dat kan zijn, maar dan neem je een voorbeeld aan een uitzondering.
In de afgelopen eeuwen zijn talloze wetenschappers van het leven beroofd door diezelfde kerk omdat ze iets verkondigden wat de kerk niet trok.
Als er geen verschil zou zijn, dan is onderwijs gekoppeld aan een religie ook onzin. Op het vak religie na. Maar daar hadden we volgens mij zondagscholen voor danwel een kerk.
@Louter Leuter | 25-01-23 | 10:55: Universiteiten zijn voortgekomen vanuit de kerk.
Hebben ze die twijfelende jongeren ook gevraagd of ze de holocaust een goed plan vonden?
Misschien is het tijd voor sgoolreisjes naar Auschwitz ipv snoepreisjes naar Parijs, London of Rome, die laatste kunnen altijd nog.
De jongeren die op scholen zitten die reisjes naar Londen, Parijs of Rome organiseren zijn niet die 23% die niet in de Holocaust gelooft. Dat is een andere groep
Niet goed opgelet op sgool?
@Fijn_dat_je_er_bent | 25-01-23 | 10:30: Dan moet er maar eens wat aan gedaan worden om "die groep" desnoods aan hun haren naar Auschwitz te slepen.
@Fijn_dat_je_er_bent | 25-01-23 | 10:30: is wel zo. Bij het stedelijk Gym of een doorsnee scholengemeenschap op het platteland bijvoorbeeld zul je er weinig vinden.
@zwellevertje | 25-01-23 | 10:34: Waarom? Waar valt ergens winst te behalen?
Ze zullen hooguit positiever naar Duitsers gaan kijken.
@zwellevertje | 25-01-23 | 10:34: Ga jij maar een groep 4VMBO-K leerlingen uit Amsterdam-west begeleiden. Mohammed, Mustafa en Fatima gaan je een aangename reis bezorgen
@zwellevertje | 25-01-23 | 10:34:
En dan? Dan trekken ze hun schouders op en zeggen meh... fake.
Ik denk dat ze gaan voetballen met de herdenkingskransen.
dat helpt helemaal niets. op de foto zitten ze al in een kamp. allemaal met de hoodie op en handen voor het gezicht om maar niet naar een jood te hoeven kijken en luisteren.
@AntiZanicz | 25-01-23 | 11:10:
En het ergste is dat er over jongeren wordt gesproken.
23% van de inwoners van dit land geboren in of na 1980 wijst dit onderzoek uit!
Dus 42 jaar oud of jonger.
Maar gelukkig is Yesildingus wel “geschokt”.
@AntiZanicz | 25-01-23 | 11:10:
Voor de volledigheid: kamp Westerbork.
@dathoujetoch | 25-01-23 | 10:34: U bent inmiddels nog niet bekend met GS grammatica?
Die gasten moeten gewoon even uit de holokast komen.
REAGEER OOK