4 mei. "Leerlingen" geloven Holocaust niet
Ssssst
Het is 4 mei en u weet wat dat betekent: op kousenvoeten naar de twee minuten stilte. Hedenmorgen begon de jaarlijkse balanceeract over het slappe koord richting het Monument op de Dam met een clipje van GrindPadFM waarin een mevrouw met de dictie van een jonge Femke Halsema aan bedrukt kijkende toehoorders vertelt dat "leerlingen" geen stampij meer maken als de Holocaust ter sprake komt op school. Ze zeggen gewoon "Ik geloof het niet, want het is een joods complot en de beelden zijn in Israël gefabriceerd". en dan haalt iedereen z'n schouders maar op. Eigenlijk een beetje zoals er al jaren en jaren en jaren in radio- en tv-studio's over deze "leerlingen" gesproken wordt: 'Als we nou gewoon ontkennen wat er voor onze ogen afspeelt, dan geeft het geen gedoe.' Die twee minuten stilte om 20:00 uur worden wat dat onderwerp betreft al sinds mensenheugenis ingekleed in 525958 minuten stilte in de rest van het jaar.
Wegkijken waar je bij zit, Westerbork 2005
Reaguursels
InloggenLas vanochtend op Nu een stukje over antisemitisme. Er werden drie voorbeelden aangehaald, en dan mag je nu raden waar die drie voorbeelden geen betrekking op hadden.
Hoe kan het toch dat ieder weldenkend mens observeert wat hier gebeurt, maar dat dit allemaal getolereerd wordt en de daders ermee wegkomen?
Alle vooroordelen worden hierdoor alleen maar versterkt en de dadergroep verslechteren enkel hun naam.
Ooit komt er een dag dat dit zich het tegen hen keert, de vraag is enkel wanneer.
Man man man,wat een ranzige gluipschedels hebben deze totale weggooiers toch.
Ze kunnen het niet hebben dat Hitler meer joden heeft gedood dan Mohammed?
Morgen weer lekker met kransen voetballen op de Dam?
En een beetje respect voor moslims ja, ze zijn zo zielig.
Jah, laten we vanavond ook een minuut stilstaan
bij het fascisme dat nu, *dag in dag uit* plaatsvindt.
En dat we deze *criminelen* gedogen, ipv ze aan te pakken.
.
Met "dank" aan de gutmensch wegkijkers,
want, oh jee, de daders hebben meestal een tintje.
Naar de foto's kijken zie ik echt alleen maar Nederlandse jeugd.
Net zo erg als de Russen dus. Of de Duitsers in 40-45.
Het blijk dat indoctrinatie gecombineerd met domheid een groot probleem is. De enige vraag is nog WAAROM wij dat hier allemaal binnenhalen.
Waarom? Hou het maar op deugen, daar is alles mee gezegd.
Tijdens de hoogtijdagen van IS schreef een Finse (echt) bekeerlinge een pamflet in het glossy van IS, Dabiq, met als titel, waarom wij jullie haten. Daar ging ze uitvoerig in op de reden waarom jihadisten het Westen haten, kolonialisme, Israel, palastijnen, olie, discriminatie, geen van allen speelde een rol, de palestijnen konden hun aan de reet roesten. De enige reden voor hun haat: Jullie zijn ongelovig en beledigen daarmee allah en we zullen net zo lang tegen jullie vechten tot jullie bekeerd of dood zijn. We kunnen ons een diabetes iftarren en opvoeden tot we scheel zien, maar ik geloof niet dat we in Amsterdam een grotere verdraagzaamheid zullen hebben tussen Joden en moslims dan in het Midden-Oosten.
Dat kalifaat, wat is daarmee eigenlijk gebeurd? De zwarte vlag zou op het Witte Huis wapperen en zo.
@Beste_Landgenoten | 04-05-22 | 14:50:
De meeste ISers zitten nu vast in Koerdische kampen als Al Hol en Al Roj, maar er schijnen nog hier en daar wat 'pockets' in Syrië te zijn waar ze proberen weer een terroristenlegertje op te bouwen.
En wij zijn bezig onze Nederlandse afvaardiging weer op te halen. Dat schijnt 'veiliger' te zijn, volgens de deskundologen.
Da's exact datgene wat de meeste Westerlingen maar niet willen begrijpen, namelijk dat wij kafir zijn en eeuwig zullen branden in de Hel (je weet wel dat oord dat ook een speciaal plekje voor Sigrid Kaag gereserveerd houdt). De haat is direct gericht op elke niet-moslim, onvoorwaardelijk. Dat is ook waarom die bekeerlinge zo vol overgave haar pamflet kon schrijven. Eindelijk had ze iets gevonden dat haar een gevoel van eigenwaarde gaf, een gevoel aan de goede kant te staan, een goed mens te zijn, te doen wat ze moest doen, Dat gaf haar innerlijke rust, eindelijk, en vrede. Haat is een zwaar onderschatte emotie, haat is wat Nietzsche "Ressentiment" noemde. Hij heeft op ongenadige wijze het Christendom ontmaskerd als een door ressentiment gedreven systeem, en hij zou als hij nu geleefd zou hebben hetzelfde gezegd hebben over de Islam. Ressentiment, dat is de emotie, of liever gezegd het stelsel van emoties, waarmee de zwakkere de sterkere probeert te bevechten, dat is de kif, de gram, zoals je die af kunt lezen op de gezichten van de misprijzende, oordelende en veroordelende imams, zoals je die hoort in hun koude stem. Gristenen hebben er ook nu nog steeds veel last van, van ressentimentsgevoelens.
@Dr_Johnson | 04-05-22 | 15:00:
IS is ook alleen maar een naam. Net als al-qaida, al-nusra, hizb-u-tahrir, hezbollah, hamas, fatah, jihad al-islami, jamiyat al-islami, boko haram, etc. Alleen al in Irak waren afgelopen 20 jaar zo'n 300 terreurgroepen actief.
Het probleem is de islam zelf, niet de zoveelste islamitische terreurgroep die opeens opkomt en weer verdwijnt. De zogenaamde deskundologen die dit niet begrijpen zijn niet deskundig genoeg om hierover mee te praten.
@Beste_Landgenoten | 04-05-22 | 14:50: Maak jezelf geen illusies, die zijn volop aan het infiltreren in Afrika en Afghanistan.
Maar de Armeense genocide geloven ze toch wel?
Zien wij geen structuurtje verschijnen inmiddels?
Meer dan de helft van de jeugd in de grote steden is van niet-westerse komaf dus die structuur gaat de leidende worden.
lwkker dan. jaaaaarwn voor gewaarschuwd. nu te laat
Ik heb het in het verleden al vaker bepleit. Allochtonen, met name de moslims, zijn totaal niet geïnteresseerd in ''onze'' geschiedenis, en al helemaal niet in zaken als de Holocaust en de Evolutieleer. En ergens snap ik het ook wel: zo'n prachtige serie als de laatste weken op tv was met Daan Schuurmans, Het Verhaal van Nederland, dat is natuurlijk ook helemaal niet 'hun' verhaal.
Wat ik al eerder heb bepleit is: maak van het schoolvak Geschiedenis een keuzevak; haal de verplichting eraf. Onderwijs geschiedenis alleen aan kinderen/tieners die daar bewust voor kiezen (of hun ouders uiteraard). Dan zullen veel - wellicht allemaal - van de hierboven besproken ''''jongeren''''' dat vak 'skippen'. Maar als ze dat doen, geef ze dan wel verplicht extra (Nederlandse) taallessen als hun collegaatjes geschiedenis hebben. Dan verbetert hun taalniveau hopelijk wat, waar ze later bij solliciteren wellicht meer profijt van hebben dan ze te ''force-feeden'' met feiten over de Holocaust die ze toch niet 'geloven'.
Och, ze force feeden zichzelf wel met dagelijkse propaganda over het midden Oosten en die arme Palestijnen. Want dat zijn de echte slachtoffers hè.
willen we meer of minder "leerlingen"?
Minder, minder, minder....
NCTV, kijken we even mee?! Jullie pareltjes! Lekker knuffelen, thee drinken, huizen geven, inboedel geven, geld geven. Ga vooral zo door en de werkende Nederlander zal gaan emigreren en dan glijdt het land nog verder (financieel) naar de kloten! Bedankt hè!
40% van alle jongeren met een niet-westerse achtergrond komt in aanraking met politie/justie. Enig idee hoeveel werk (lees inkomen) dit oplevert?
Van sociaalwerkers tot jongerenwerkers, van beveiligingsbedrijven tot aan advocaten en tal van deskundigen.
Nogmaals Nederland bezit de grootste probleemindustrie ter wereld.
@litebyte | 04-05-22 | 13:21: Het zal tijd worden dat elke werkende Nederlander die niet in deze business zit, emigreert! Dan gaat het land ineens failliet. Ah jammer joh.. Niet.
Dat tribale gedoe van die gastjes word je al moe van.
Maar die gewetensluiheid is helemaal irritant.
Ik heb het eigenlijk te druk nu voor GS maar voor 4 mei maak ik even een uitzondering.
Als je zoals ik weet hoe het is om als joods behandeld te worden door beschreven lieden, al heb ik geen joodse voorouders, dan ken je de waanzin.
Vaak wordt hun gedrag naar mij toe vergoeilijkt met argumenten als Israël en de Palestijnen.
Hun stammenstrijd en tradities gaan echter niet boven de Nederlandse wet. Wij wonen hier. Niet buiten Nederland.
Op 4 mei hecht ik aan de twee minuten stilte.
Maar zolang de joodse gemeenschap niet 100% aanspraak mag maken op bescherming zoals ze daar wettelijk recht op hebben, is de stilte op 4 mei nog harder aan inflatie onderhevig dan het vreten in de supermarkt.
Het is met als zo veel weer de wetgever en de handhaver die faalt.
Foto's van 2005 ... We zijn wel zeventien jaar verder hoor.
Actueler beeld had plaatjes opgeleverd van feesttoeterende allochtone automobilisten in te grote auto's (hoe komen ze daar toch aan op die leeftijd?) bij de herdenkingsplaatsen. Als de wegen zijn afgezet, dan komen ze wel met rinkelende fietsbellen voorbij fietsen. Bijna zou je a la de Rolling Stones de Hells Angels inschakelen om als security op te treden.
Daar zeg je wat. Zeventien jaar verder. Hoeveel van die hier gefotografeerden zullen goed terecht zijn gekomen en hoeveel zijn er het criminele circuit ingerold? (als ze dat ten tijde van de foto al niet zaten)?
Wat moeten we toch met die kanslozen. Zelfs Einstein had hier geen antwoord op geweten. Enige wat ik kan bedenken is een stiekem verdienmodel voor een klein clubje.
Prachtig verwoord mijnheer, compliment!
Er is ironisch genoeg een hele pragmatische oplossing te vinden in het gerefereerde stukje geschiedenis voor dit probleem. Heeft Einstein ook vast aan gedacht.
Ik vind het altijd mooi om op 4 mei in de ochtend te wandelen door straten waar de vlaggen half stok hangen. Het geeft me een prettig gevoel.
De gebieden waar geen enkele vlag hangt zijn vaak ook erg duidelijk, en vanavond bij de Dodenherdenking in het dorp weet ik ook welke groep daar niet staat, ondanks alle aandacht en solidariteit de afgelopen tijd met hun maand.
De geschiedenis van het mooie land waarin ze wonen boeit ze niet zoveel.
Solidariteit moet wederkerig zijn, anders werkt het niet.
Wat een respectloze foto. Je zou hopen dat een volwassene ingrijpt, maar zal wel niet.
Hij sluit zich letterlijk af voor de realiteit en komt daardoor nooit uit zijn onverdraagzaamheidsbubble. De aanwezige volwassenen zijn veel te bang voor een scène als zij ingrijpen.
Dit is zo verdrietig. Vooral wetende dat dit geen incident is en dat deze bevolkingsgroep in enorme getalen aanwezig is.
Ik kan hier echt om huilen.
Wat een volkomen respectloze klootzakken op die foto’s. Volgens mij ook het soort dat omgekeerd altijd van alles en iedereen respect eist.
Ze zijn zo dom dat ze niet in staat zijn er doorheen te kijken.
En een volks als volk, of een groep als groep schuldig maken aan iets.
Dat zou ze toch moeten aanspreken.
Zullen wij dan ook maar Palestina ontkennen? Palestijnen bestaan niet. De moordpartij van de Serviërs op de moslimmannen in Srebrenica? Waar is het bewijs? Als wij nou eens met vuur met vuur gaan bestrijden? Misschien gaat er dan een lichtje branden bij die 'leerlingen' en andere holocaust-ontkenners?
Palestijnen / Palestina bestaat dan ook daadwerkelijk niet volgens diverse Westerse landen. Het zijn niet meer dan door andersoortige Moslims uitgekotste vluchtelingen / vervolgden die zich een eigen identiteit hebben aangemeten.
Daar zeg je wat. In Israël hebben ze het dan ook niet over Palestijnen maar over "Arabs", en terecht. Terug naar de jaren veertig, toen Israël pas bestond, begonnen alle Arabische buren met een oorlog, die ze makkelijk dachten te winnen, met een tienvoudige overmacht. Het doel was de Joden de zee in te drijven. Het liep anders, en nu janken ze al 70 jaar over dat "onrecht". De Arabieren die bleven, werden Israëlische staatsburgers. Die waren veel beter af.
Ik moest gisteren van een vriendin, maar binnenkort vage kennis, aanhoren dat ik niet naar het nieuws moest luisteren. Dat was allemaal propaganda. Vervolgens begon ze over de geheime agenda van Navo. Mevrouw heeft twee rechtentitels en is zogenaamd gespecialiseerd in mensenrechten. Ik begin steeds meer het vertrouwen te verliezen in de medemens en inmiddels weten we dat "dit nooit meer" volkomen inhoudsloos is geworden. Je hebt een paar opzwepende psychopaten nodig en we zijn zo weer terug in 40-45, aangezien er een hele massa is die wel weer wil wegkijken en zijn eigen waarheden heeft.
Gelukkig heb ik niet zulke idioten in mijn vrienden- of familiekring. Ook geen anti-vaxxers gelukkig. Via via ken ik er een paar maar het zijn toch zonder uitzondering mensen met weinig opleiding die makkelijk beïnvloedbaar zijn door kletsverhalen en duidelijk niet in staat om logisch na te denken. Maar ja het is wel om depressief van te worden als je ziet hoe sommige volksstammen en masse op Drumpf of Le Pen stemmen.
Die hoogopgeleiden die zo van het padje af zijn vindt ik het ergst, dan heb je toch een stel hersens zou je zeggen, maar door zelfoverschatting creëer je je eigen wereldbeeld of zo? Puur narcisme.
Een studie afmaken maakt je niet meteen slim zullen we maar zeggen.
Ja Bob, het kan inderdaad zo maar omslaan.
Je zag het bij de vaccinatiefascisten. Iedereen die niet geïnjecteerd wilde worden werd bijkans aan de paal genageld.
Ze komt uit een Zuidamerikaans land. Behoorde daar tot de elite en heeft volop geprofiteerd van de ongelijkheid daar maar neemt graag het Westen de maat op sociaal vlak. Een patroon dat ik helaas vaker tegenkom.
Kijk eens naar Filiemon en de complotten: mensen die in de meest vreemde zaken geloven zijn niet allemaal laaggeschoold. Integendeel zelfs.
@BobDobalina | 04-05-22 | 12:48: Maxima?!
Als je als Linkse Salon Socialist de deur wagenwijd openzet voor Immigranten die weinig op hebben met Vrouwen Rechten.
Vraag jezelf dan ook af hoeveel compassie dit Volk zal hebben voor andere Religies, hoe houden zij zich aan Verkeers Regels.
Hoe staat het met Belasting betalen volgens de Regels, en andere Fraude..?
Hoe kan het dat alleen scholen van een bepaalde Religie , iedere keer weer betrapt worden op Fraude.
Is die Religie niet gewoon een Dekmantel voor misbruik, en parasitisme van de andere Religies.
En is die Religie niet een constante bedreiging voor de welvaart en het welzijn in bepaalde open samenlevingen
Ja
Masochistische trekjes kun je de Salon Socialist dan ook niet ontzeggen.
klopt helemaal
klopt helemaal, en hoeveel corruptie in steeds meer lagen vd overheid (bottom up) zoals bij gemeenten en politie en ga zo maar door.... welkom allemaal
Structuurtje waar te nemen ergens ?
Misschien moet je dan maar leren om je iets minder in hamas en isis, en iets meer in joden en yezidi's te verplaatsen.
@Dandruff | 04-05-22 | 12:18:
Het conflict in het Midden Oosten is gecompliceerder dan ‘moslims slecht, Joden goed’.
U geeft ook niet de indruk dat u hier echt iets aan wil veranderen. Maar dat is natuurlijk uw goed recht.
Zullen we dan ook maar in de geschiedenis boeken een hoofstuk wijden aan het feit dat Palestijnen helemaal geen recht hebben op een stukje grond in Israel en dat de moslims dit conflict verzonnen hebben. Er is totaal geen agressie in de Gaza strook. Kijken hoe die ' studenten' hierover denken
Palestijnen bestaan eigenlijk niet.
Die zijn bedacht.;-)
@Roos | 04-05-22 | 12:29: zijn nomaden, toevallig net op die plek destijds
@xylofoob | 04-05-22 | 12:43: onzin, een belamgrijk deel is zelfs christen en woont er al van af voor de middeleeuwen als nakomeling van het westromeinse rijk of de kruistochten
Die bekladding op de oorlogsbegraafplaats; zo knullig en zo passend in die Russische dooddoener dat Oekrainers nazi's zijn, dat ik me ernstig afvraag of de afzenders daadwerkelijk Oekraine steunen (hé, een complot!)
Ik heb altijd op 6 mei een herdenking.
Die foto alleen al vind ik reden genoeg voor kamervragen.
Ergens is het ook ongeloofwaardig natuurlijk; de bestuurlijke efficiency die nazi-Duitsland destijds aan de dag legde zien we nergens meer in de Eu,
en dat is misschien maar goed ook.
Maar als 'de jeugd' het voorstellingsvermogen baseert op wat ze nu waar kunnen nemen, dan geloof je dat niet, die 6 miljoen.
Falen van het onderwijs, dat.
Zag de nationale terrorisme coordinator tweeten over de toespraak van Lazlov over Zelensky en Hitler die Joods bloed zou hebben. In plaats van die hele toespraak af te keuren, richtte hij zich op het detail van Hitlers Joodse bloed, dat dat niet waar zou zijn en dat dát Jodenhaat verder aanwakkert. Als de autoriteiten dus op dat soort details hun gelijk over de gevaren van nepnieuws willen halen. Zie ik het allemaal somber in.
Lavrov en ja, die was daar gewoon een behoorlijke totaallul.
Speech met een smerige agenda er achter dat, ik geloof zelf weer geen moment dat dat een ondoordacht slippertje van Lavrov was, integendeel, dat ging om het saboteren van de Israelische steun aan de toch al stroef lopende vredesonderhandelingen.
@CynicalBastard | 04-05-22 | 11:45: klopt Lavrov. Op een of andere manier kent mijn autocorrectie een Lazlov!
Hoeft toch ook niet, als je alleen pakketjes gaat bezorgen na je school?
of met een audi zum geldautomat bij onze oosterburen
Af en toe maak ik wel eens een grapje over de holocaust of 9/11 of zo. Gewoon met een stalen gezicht een debiele opmerking maken. Er waren dan altijd wel een paar mensen die dan verontwaardigd reageren totdat ze doorhebben dat het een grap was. Nu ben ik steeds banger dat er mensen zijn die serieus mijn debiele opmerking bevestigen en daar op inhaken met nog debielere opmerkingen. Zie dan nog maar eens elegant uit zo een gesprek te komen. Enfin, die grappen maak ik dus steeds minder.
nl.wikipedia.org/wiki/Wet_van_Poe
@CynicalBastard | 04-05-22 | 11:46: Verrek, dat is het inderdaad. Dank. Misschien dat ik dan ergens subtiel de 'wet van Poe' moet invlechten als ik weer zo een grap maak.
@rederijker | 04-05-22 | 11:56: Ik denk zelfs dat met smileys, knipogen een disclaimer in 3 delen, anno 2022 sommige Karen's alsnog he-le-maal flippen.
Heeft iemand nog kaartjes voor het NK herdenkingskransenvoetbal, vanavond rond een uur of elf? Vraag dit voor een vriend.
Sstttt daar mag niets over gezegd worden. Kom ook niet in het nieuws meer.
Ruilen tegen kaartjes voor het Damschreeuwen?
Bij de NCTV hebben ze nog vrijkaartjes hoorde ik.
@Reebensteeltje | 04-05-22 | 11:42: Hier voor kreeg hij 16 maanden cel, waarvan acht voorwaardelijk, en een boete van 10.000 euro. En mocht enkele jaren niet op de Dam komen. Wat kregen de herdenkingskrans voetballers ?
@speed48 | 04-05-22 | 11:49:
Ik neem aan een eigen buurthuis en een jaarlijkse iftar.
Och, ik wil hier ook wel eens een polletje houden over wie denkt dat 9/11 een Amerikaans complot was.
Joods complot, B-L, niet Amerikaans. Ik noem maar een naam, Soros; the root of evil! (NB; zie mijn reaguursel op 11.41, voordat er weer misverstanden ontstaan)
Het was de Spaanse inquistie. Nobody expects the spanish inquistition.
Jarenlang leefden verschillende culturen gescheiden naast elkaar, omdat onderlinge verschillen overbrugbaar waren. We kunnen nu wel nuchter vaststellen dat deze cultuur en onze democratie onverenigbaar zijn.
"Iedereen heeft het over die Joden, maar de Duitsers waren ook geen lieverdjes hoor."
Jezusss B_L …..
Antiek!
@Ruimedenker | 04-05-22 | 11:34:
Hij kan niet ontbreken bij dit onderwerp.
Die jongeren op de foto moesten toch verplicht naar Westerbork? Dan kan ik de desinteresse op de foto's wel verklaren.
Hoe ze er bij zitten is echt schokkend! Misschien ben ik naïef, maar dan verwacht ik toch dat iedereen er neutraal of met geveinsde interesse zit, maar ze willen die Joodse man gewoon niet horen.
@Nuuk | 04-05-22 | 11:31: om je kapot te schamen!!
Die man moet tegen de verdrukking in voorlichting geven tegen deze ontkenners.
Heel verdrietig dit.
@Nuuk: Het is inderdaad schokkend, maar het is wat het is, zo zijn jongeren soms. Geen interesse en toch verplicht ergens heen? Dan kun je er vanuit gaan dat ze gaan keten en vervelen.
Als jongeren deden wij dat ook. Naar een museum waar je geen zin in hebt? Dan kun je dat heel goed laten blijken. Door bijvoorbeeld gewoon de andere kant op te kijken of op de stoelen te gaan liggen. Of om stipt twaalf uur aan de rondleider te vragen of ie alsjeblieft kan stoppen, omdat in het programma staat dat het lunchtijd is en iedereen dat belangrijker vindt dan zijn verhaaltje.
Zou ik overigens nu niet meer doen, tenzij iemand me echt verveelt.
@Roos | 04-05-22 | 11:44: Het is dat er een politie en camera's bij waren, anders zouden ze die Joodse man bespuugd hebben, en hem zijn keppeltje van zijn hoofd geslagen hebben. Nu zitten ze noodgedwongen en gefrustreerd wat te hangen op het grasveld, tot ze weer naar huis mogen.
@Zoelense Hobbyboer | 04-05-22 | 11:55:
Als jongere voelde ik wel een verschil bij dodenherdenking en een uitje waar ik geen zin in had. Dat was met mijn mededongen ook zo.
Waar we in deze foto naar kijken is ranzig antisemitisme. Bestonden er in het echte leven tekstbalonnetjes, net zoals in een stripboek, dan zouden we ernstige dingen lezen.
@KeesBruin | 04-05-22 | 12:02: 't feit dat je voor een schooluitje überhaupt politie nodig hebt, zegt al genoeg.
@ReyNemaattori | 04-05-22 | 12:44: ws ter bescherming van deze gedriscrimineerde "jongeren"
Ondertussen wordt de militaire begraafplaats in Nijmegen beklad met hakenkruizen, Azov-symbolen en anti-Poetinleuzen. Gaaf land!
Dit geloof ik niet.
Ik heb kinderen en dat zijn dus jongeren. Ze zitten op school en zijn dus leerlingen èn ze geloven wel degelijk dat de Holocaust waarheid is en tevens dat dit heel erg is.
Nu wil ik hier, als guur-rechtsen onder elkaar, wel verklappen dat ik een blanke cis man ben en DUS ben ik racist, fascist enzovoorts. Als dan mijn kinderen de Holocaust al niet ontkennen, dan toch zeker niet de deugende mede burgers in dit land, en ze-ker niet de “nieuwe joden”.
Het lijkt mij een complot van Wilders……..
Het is 4 Mei.
Zag en hoorde vanmorgen bij WNL een erg betrokken Madeleine van Toorenburg verzuchten dat de Nederlandse jeugd steeds minder besef heeft van wat zich in de Tweede Wereldoorlog heeft afgespeeld en hoe wij, Nederlanders onder het juk der Duitsche Overheerser hebben geleden. En dat dat allemaal te maken heeft met het onderwijs en zo, en dat we er alles aan moeten doen om het historisch besef op peil te houden, opdat wij weten wie we zijn en waar we vandaan komen.
Toch raar, dacht ik even. Vandaag, op 4 Mei wordt er ineens een overdreven zwaar aangezet pleidooi gehouden voor meer historisch besef, voor meer verankering in wat ons, Nederlanders, bindt, maar over een paar daagjes ligt dat niet meer zo gevoelig, en tegen de tijd dat de pepernoten weer in de winkel liggen is het precies andersom, dan moeten we vergeten wie we zijn en waar we vandaan komen.
Het is 4 Mei.
En dan staat Willem Alexander, onze koning, met al zijn nep-onderscheidingen opgespeld weer te salueren op de Dam, en dan legt hij samen met Máxima die ons zo graag wilde vertellen dat ze de Nederlandse identiteit maar niet gevonden kreeg een krans, en voelen wij ons eventjes 'het Nederlandse volk', voelen we saamhorigheid, voelen we dat we samen een verleden hebben en dat dat verleden ons bindt. Maar morgen moeten we dat gevoel van saamhorigheid weer wegdrukken, want dan zijn we 'wit' en schuldig en mogen we ons beslist niet diezelfde Nederlander voelen die we eventjes op die vierde Mei waren, dienen we onze tradities te wantrouwen of te vergeten en worden ons de tradities van die anderen door de strot geduwd.
Het is 4 Mei en ik voel de neiging om maar helemaal niet meer te herdenken, om niet mee te doen aan een steeds krommer en onwaarachtiger ritueel om onze saamhorigheid te voelen.
Hier sla je de spijker op de kop Schoorsteenveger. Een prachtige tegel!
Ik kwam hierboven niet verder dan een cynische sneer.
Och och och wat heb je het toch zwaar.. Als zevenvinker, dan ben je pas de sigaar!
Goede observaties! Het is allemaal zo dubbelzinnig als de pest, wat de deugende kaste de bevolking probeert wijs te maken.
Het ene moment moeten we ons van onze Nederlandse 'identiteit' bewust zijn, maar wee je gebeente, als je dat doet. Dan ben je een vuile nationalist, een racist, een 'witte nazi' of iets dergelijks.
En oh ja, de Palestijnen hebben recht op een eigen staat, en de Koerden en alle volkeren in Afrika hebben recht op een eigen staat en erkenning. Maar de Nederlanders, die moeten niet zeuren, er bestaat helemaal geen Nederlandse cultuur, zoals Maxima al zei. Zou Max ook denken dat er geen Argentijnse cultuur bestaat, of geen Argentijns volk? Vast niet, maar Nederland moet in de grond gestampt worden tot een non-identiteit.
Exact hetzelfde met religie. Islam is fantastisch, ramadan voor en suikerfeest na, maar Pasen en Kers moeten geneutraliseerd worden tot eitjes zoeken en lichtjesfeest, want het is zo zielig als die arme moslims aan de kruistochten moeten terug denken.
Mooi man, dan kan 5 mei incl.alle festiviteiten voor u en gelijkgestemden ook afgeschaft worden,
@Beste_Landgenoten | 04-05-22 | 11:34:
Het doet me deugd dat je met me meevoelt. had ik van jou niet verwacht. Zie je wel, er is toch iets wat ons bindt! We zijn Zevenvinkers! Laat ons een strijdlied schrijven en componeren en zingend door de straten gaan, wij samen.
Dank, schoorsteenveger!
@MK27 | 04-05-22 | 11:40:
U hoort mij niet pleiten voor het afschaffen van de 4 Mei-herdenking. Ik doe slechts een observatie en meld wat ik geneigd ben terzake te denken en te voelen. Verder ga ik niet en wil ik niet gaan. Zoals u wellicht weet, ik ben überhaupt niet zo voor het afschaffen van tradities op basis van kritische beschouwingen.
@Beste_Landgenoten | 04-05-22 | 11:34: Mis BL! Hij zegt niet dat hij het zwaar heeft, hij zegt dat er buitengewoon dubbelzinnig omgesprongen wordt met het begrip 'Nederlander" en de Nederlandse identiteit.
We zijn het er allemaal over eens, dat 'het Oekraïense volk" recht heeft op een eigen land, en taal, en cultuur etc. Idem voor allerlei andere volkeren, inclusief de Palestijnen en de Koerden en de Armeniërs en God weet wie nog meer.
Maar zodra het over Nederland gaat, dan is iedere hint naar een nationale identiteit, naar het besef tot een volk te behoren, naar het idee dat het Nederlandse volk, net als bijv. het Oekraïense volk, recht zou hebben op een eigen land ineens vuil, wit nationalisme en racisme.
Dáár wringt de schoen, in die verdomde dubbele moraal die de deugende kaste hanteert, als het om autochtone Nederlanders gaat.
Wij vinden de Noord-Amerikaanse indianen zielig, want die mensen is hun land afgepakt, en hun cultuur is ze onder dwang ontnomen. Maar de autochtone Nederlanders hun cultuur ontnemen, zeggen dat hun identiteit en cultuur helemaal niet bestaan? Onze koningin doet het, die vindt het allemaal flauwekul, dat idee dat er zoiets als Nederland bestaat.
Loepzuiver voorbeeld van een dubbele moraal, dat is dit.
Vreemd genoeg doe ik het nog wel, zonder symboliek en Nederland. Het zijn zelfs mijn kinderen die me er uitdrukkelijk op attenderen. Ze hebben nu de gehaktmolen leeftijd. De symboliek pas ik voor. Die volks eenheid t.t.v. oorlog is er nooit geweest. Ja, eenheid van angst en ellende. Die is universeel in dergelijke contreien geweest en is er nog steeds. Het blijven meestal oude mannen die zich "genomen" voelen, op bepaalde bestuurlijke posities, die dan groepen jonge mensen weten op te zwepen tot "passende actie". En de hele meute gaat mee (inclusief ik). Gaat het mis, "Habesnichtgewustje", gaat het goed, "gewonnen!". En als de oorlogsgeneratie gaat verdwijnen wordt het tijd dat nieuwe oude mensen op bestuurlijke posities de boel weer gaan herhalen, maar wel ceremonieel met theater laten zien of het lijkt dat ze het niet willen, "want denk aan vroeger!", en ondertussen stilletjes voor de mensen, ik noem maar wat, via officiele kanalen, banken, "fout geld uit Rusland" maar Nederland te sluizen. Jaja..
@KeesBruin | 04-05-22 | 11:47: zo is het maar net
@ schoorsteenveger, het onderwijs is te druk met gender, integratie, moslimfeesten en zogenaamde klimaat en stikstof problemen. Dan is er geen tijd meer voor futiliteiten als sociale bewustwording, tweede wereld oorlog of Holocaust,
niet doen, volhouden, wij zullen overwinnen, die wokegekte zakt wel weer weg
Zwarte Piet en dus Sinterklaas is al gecancelled (Net als vele andere onderwerpen). Is de dodenherdenking/ bevrijdingsdag de volgende? Het is immers niet echt inclusief en er zijn vele nieuwe nederlanders gekwetst!
@ dasecht, u vergeet kertmis (winterfeest) en Pasen (lentefeest) en wanneer deze laatste samenvalt met Suikerfeest, dan stellen sommige scholen de Pasen gewoon een paar weken uit.
Weet niet wat erger is, 6 miljoen doden vergelijken met sinterklaas, of dat je feiten met sprookjes vergelijkt als ontkenningsargument
ja ww2 was vooral een oorlog van witte, heterosexuele mannen, niet heel inclusief dus.
Jaja, Geert is gek, polariseert, discrimineert en is dus gevaarlijk, ethisch slecht, verzuiling etc.
En voor moslims moet ik begrip hebben en de islam is vrede. Oh ja, en er moet een wet komen die het beledigen van de profeet strafbaar stelt.
De wereld op z'n kop. De Islam zou verboden moeten worden, in elk geval in ons Nederland.
Ho ho, niet gelijk weer stigmatiserend de moslim populatie erbij slepen.
Het gaat hier uiteraard om rechts-extremisten en andere complot-wappies.
Moslim extremisten zijn ook rechts-extremisten. Leg bijv. een Pakistaanse vluchteling uit waarom links hier zo schuurt tegen extreem conservatieve moslimextremisten en ze verklaren deze partijen terecht compleet voor gek.
Terwijl er genoeg zijn die de Ordedienst (grootste verzetsorganisatie) tegenwoordig als extreemrechts bestempelen. Dat geeft maar aan hoever het maatschappelijk debat tegenwoordig naar links is geschoven.
Goh, als het een specifiek religieus feest is staan de oude deugmedia in de rij om te duiden wat en waarom er gevierd wordt.
Als het niet in de agenda past tumbleweed en krekels.
De ‘activisten’ zijn vooral activistisch als het veld al aangeharkt en gewied is. Maar als er écht skin in the game nodig is, doodse stilte.
Niet alleen zand uit de sahara laat een stoffige laagje op de auto’s achter. Hinderlijke islamisten, agressief en onzeker waaien ook over.
Maar je mag geen suikerfeest meer zeggen, want dat is niet waar het om gaat. Dus kwetsend.
@Crankhead | 04-05-22 | 11:22: Misschien "Suikerunie feest"? past een beetje bij de kapitalistisch tijdsgeest?
@nobodiesunmighty | 04-05-22 | 11:57: Helaas heet de Suikerunie tegenwoordig Cosun Beet Company dus dan bekt het al helemaal niet meer...
Oh, dus een deel van mijn familie leeft gewoon nog? Gelukkig maar, dacht altijd dat er wel narigheid was in de oorlog.
De holocaust is volgens dat haatboek een uitstekend idee toch?
Westerbork , waar de Joden tegen een feest voor Vluchtelingen waren.
Tsja: Dit.
Ik denk dat we deze moslims beter niet mee kunnen nemen naar een concentratie kamp. Je brengt ze maar op ideeen voor als wij in de minderheid zijn over 10 jaar...
vocaal zijn we al lang in de minderheid.
Die foto's zeggen toch alles. Integratie is mislukt. Overal waar een (te) groot deel islam huishoud, is het een drama.
Deze foto's zie je al 15 jaar... elk jaar komen ze boven borrelen - waar tal van org. bij aangeven: we moeten meer doen aan voorlichting. (lees: GEEF ONS GELD!1!!)
Simpel een blik werpen op 1400 jaar islamitische geschiedenis. Doen ze niet, want dat past niet in het links-ideologische plaatje. Kop in het zand, ontkennen, daarmee de schijnveiligheid omarmen door de islam te classificeren als vredelievend. Naïef volk, dat weinig opheeft met de beschaving.
Als iets ons niet uitkomt, dan ontkennen we het gewoon. Dat is een standaard reactie. Kijk naar de politiek: veiligelanders geven overlast en criminaliteit, maar onze landelijke politiek ontkent dat. Leraren en zorgmedewerkers merken dat ze zwaar onderbetaald worden en dat ze elders een beter betaalde baan met minder hard werken kunnen krijgen, maar overal wordt gezegd dat het salaris van deze mensen niet het probleem is. Als er cognitieve dissonantie optreedt, dan gaan we in Nederland allemaal in de agressieve ontkenning: niet alleen is het niet waar, maar de boodschapper is een agressieve terrorist die met fake news de samenleving ontwricht. Dit is overal zo, ook bij de reaguurders overigens.
En als je het gewoon niet gelooft, dan is het ook niet gebeurt. Klaar.
In die zin hebben deze mensen zich goed aangepast aan de Nederlandse cultuur.
Prima analyse, is waar. Vandaar dat in Spanje b.v. het begrip discriminatie veel minder leeft. Men ontkent gewoon dat het bestaat.
Zie: nl.globalvoices.org/2017/07/in-spanje...
Arabische lente in Nederland. Goed gedaan politiek!
Een wijs man zei ooit: We hebben hier te maken met een 5e colonne.
5e colonne? Ik zie een heel mooi verdienmodel voor tal van nietskunners, onderzoekers en subsidie organisaties
Nederland heeft een 'probleem'industrie dat in geen enkel land ter wereld wordt geevenaard - zelfs niet in Zweden.
Die wijze man wordt as vrijdag herdacht. Want dan is het exact 20 jaar geleden.
@Dr_Johnson | 04-05-22 | 11:17: Oh die! Die wijze man die zich omgaf met types als Ma(d)t Herben of een Peter Langendam...
Zo wijs was hij dus niet.
Daar hebben we drones voor.
Degenen die het hardste schreeuwen om de holocaust zijn vrijwel altijd ook degenen die die holocaust ontkennen.
Tegenstrijdig?
Zo zit de religieuze mens kennelijk in elkaar. Zie ook de figuren die het hardste juichten om 9-11; toevallig degenen die vervolgens riepen dat Bush en de joodse neocons erachter zaten. Of de figuren die de Armeense genocide ontkennen en *dus* dreigden die te herhalen.
Die ontkenning is geen domheid maar pure haat.
Moslims weten ook niet wat ze willen. Ze ontkennen de Holocaust om vervolgens te roepen dat in Palestina een echte Holocaust plaatsvindt of dat Hitler zijn werk helaas niet heeft kunnen afmaken. Ergens in hun religieuze tribale hersentjes is het heel fout gegaan.
Een IQ van onder de 80. In singapore ben je dan zwakbegaafd.
En als het ze uitkomt noemen ze zichzelf de nieuwe joden.
@Ray Skak | 04-05-22 | 11:04: Hier ook. Maar wij zijn inclusief.
@Ray Skak | 04-05-22 | 11:04:
In Nederland:
Van zwakbegaafdheid wordt gesproken als een persoon een IQ heeft van tussen de 70 en 85.
Onder de 70 noemen we debiel.
Ze weten donders goed wat ze willen en ze schuwen geen enkel middel om dat voor elkaar te krijgen. Of het nou de zieligheidskaart is, de slachtofferrol, de discriminatietroef of de Islamofobiebeschuldiging, ze kunnen er prima mee omgaan. Sommigen dan, dit voor de meelezende coordinator...
Raar dat deze moslimjongeren de holocaust ontkennen. Ze zouden zomaar de volgende Anne Frank kunnen zijn.
Ali Frank
Dat denk jij.. wij zijn de volgende anne frank, u en ik..
Ik geloof die 6.000.000 ook niet. Ik dnek eerder dat het er 6.003.267 zijn.
Ik denk eerder aan 5.999.999
Niks achter de komma?
@tjongerschans | 04-05-22 | 11:02:
U bent een holocaust downplayer.
Het waren er precies 6 miljoen, de Duisters waren nogal precies.
Volgens schattingen ligt het aantal vermoorde joden tussen de 5.1 en iets meer dan 6 miljoen. nl.wikipedia.org/wiki/Holocaust geeft een break-down van het aantal joden per land. Oh, en als je ziet dat er uit Nederland qua absolute aantallen meer meer joden vermoord zijn dan uit Frankrijk, dan moeten we die minuten stilte misschien uit schaamte handhaven.
Tellen half-Joden dan voor de helft mee?
Zoals met alles, meer moslims is meer agendapunten en standpunten van moslims in de praktijk.
Politiek en politie voelt een soort drukkende behoefte om moslims te 'pleasen' dus gaan er in mee.
Alsof je tegen een intimiderende collega nadrukkelijk aardig gaat doen zodat hij/zij je voortaan aardig benaderd.
Precies! Ze weten allemaal wat er gebeurde met Theo van Gogh en met de onthoofde leraar in Parijs. Ze zijn bang geworden, bange mensen net zoals in Rusland; niet voor politiek maar voor religie.
Ach.
Daar is het weer.
Het "Verrast, geschrokken, geschokt en verbaasd riedeltje".
Kolere.
Tolereer, importeer, beloon en faciliteer je vrijwillig en op grote schaal achterlijkheid en onverdraagzaamheid dat moet je ook kunnen incasseren.
Dus nu niet opnieuw als een stel kleuters voor je eigen policor en deug bühne gaan staan janken maar stevig op de pus lekkende blaren gaan en blijven zitten.
U snapt het verdienmodel niet denk ik? Nu moet er blijvend worden ingezet om de onwetenden en de ontkennenden te informeren en educeren.
Overigens zijn er ook een hoop Kevins, Jadon's Delano's, Amy's en deborah's die er weinig geloof in hebben... die 6 miljoen dan.
@litebyte | 04-05-22 | 11:04:
Bij die Kevins, Jadon's Delano's, Amy's en Deborah's betreft het veelal individuele achterlijkheid.
Bij de A's en B's betreft het een wereldwijd systeem, een oppermachtige en onverdraagzame religie, blinde haatdragende doctrine en blind en selectief groepsdenken.
Ik heb een keer met een Marokkaanse ouder gesproken die los ging nadat ik vertelde dat ik geschiedenis had gestudeerd.We waren veel te lief voor de Joden en de echte concentratiekampen waren nog te vinden in Marokko waar de Nederlanders slavenhandel bedreven. De jongelui worden zo opgevoed.
Moslims hebben altijd hele bijzondere opvattingen kwa geschiedenis. Ook altijd zijn deze opvattingen in hun voordeel.
In Noord Afrika waren gewoon de Moslims die slaven handel bedreven. En als ze een mooie blonde blanke jongen konden krijgen voor in bed, boden ze elkaar de tent uit.
Meest gehoorde opmerking als je dit, Holocaust, ter sprake brengt is: Zal allemaal wel maar in de rij staan op Schiphol is erger! Hoezo moeten koffer sjouwers beter betaald worden? Is toch een makkelijk ongeschoold baantje? Fijne toekomst allemaal.
Goh, dat zei ik vd week nou ook over dat makkelijk ongeschoold baantje.
Fijn land waarin we leven mensen: vooral blijven pamperen en wegkijken.
Als kind van 2 oorlogsslachtoffers kijk ik er niet eens meer van op en hou mij verre van deze lieden met deze gedachten.
Ik herinner mij de strijd van mijn ouders tijdens de periode vanaf 1945 te goed alsmede hun verdriet.
Ik ben een NGO-er met vervolgde roots en ik ben er verdomme trots op wat mijn ouders hebben bereikt hebben en mij (en al hun -pleeg-kinderen) hebben kunnen geven incl. de reis naar Auschwitz.
Dat kunt u ook het beste doen denk ik. Je overtuigt die mensen toch niet en het doet jezelf ook alleen maar pijn. Heb mijn familiegeschiedenis hier wel eens gedeeld, mijn moeder is haar leven lang zwaar getraumatiseerd door haar belevenissen in het kamp, en dat was dan nog "modelkamp" Theresienstadt en geen vernietigingskamp. En dat trauma blijft doorwerken, ook in de latere generaties. Maar ik heb echt geen zin de discussie met Durrekie van de melkboer, Achmed of Kwame aan te gaan waarom het wel zo was. Er is genoeg informatie over te vinden, als ze wat willen weten, ik vertel er wel over, wat ze willen weten - overigens hebben mijn maten en ik het nog regelmatig over de oorlog en de impact op de familie en dat zijn dan niet-Joodse mensen - en die hebben ook het nodige meegemaakt en meegekregen.
Maar als je dan ook leest wat sommige holocaustsurvivors overkomen is als ze erover op scholen komen vertellen, dat is gewoon genant.
Nou moet ik bekennen dat 4 mei voor mij ook niet meer zoveel betekent als het vroeger deed toen ik er vanuit mijn opvoeding nog op gewezen werd, en laten we wel wezen; iedereen die de Tweede Wereldoorlog nog écht bewust heeft meegemaakt is 85 en ouder, dat is nog maar een klein gedeelte van de bevolking.
Het leeft gewoon domweg niet meer bij een groot gedeelte van de bevolking, ongeacht afkomst.
En praat me alsjeblieft niet over die derde-generatie-oorlogsleed waar we ook al eens over gelezen hebben, van een 21-jarige die dan "lijdt" onder de verzonnen herinnering dat haar overgrootmoeder over dezelfde klinkers heeft gelopen toen ze werd weggevoerd.
Dat jij er weinig mee hebt is jouw makke.
Als 1ste generatie NGO heb ik er wel wat mee.
Maar ik vraag mij dan toch af: die 2 minuten op 4 mei kun je niet/amper volbrengen maar op 5 mei ga je wel los op een festival o.i.d.??
Voor mij hield de relevantie van 4 mei op toen men het breder ging trekken en er voor het doel van de herdenking allerlei irrelevante proxy oorlogen na WOII bijgehaald werden.
Mijn schoonvader heeft in een Jappenkamp zijn pa onthoofd zien worden. Schoonpa daarom verknipt en bracht ook de kinderen verknipt op.
Ze kan prima over klinkers lopen.
@PV: Het heeft niet alleen de betrokkenen zelf geraakt die het meemaakten maar ook de generatie daarna. Die zijn met getraumatiseerde en beschadigde ouder opgegroeid en geven ook dat weer mee aan hun kinderen. Dit verdwijnt echt niet zo maar.
"Wij", de 45- tot 55-jarigen hebben bewust de afkeer en haat van onze ouders tegen de Duitsers nog meegemaakt in de jaren 70 en 80 nog. Dat krijgen onze kinderen weer mee.
Maar gezien uw laatste zin zijn empathie en inlevingsvermogen niet uw forte.
@ZoekEenVrijeNick | 04-05-22 | 10:56:
Het ging jaren geleden (2014) over de 3e generatie na de oorlog, zeg maar geboren begin jaren 90.
Linkje: www.geenstijl.nl/3936071/nou_eh_wij_m...
@MK27 | 04-05-22 | 10:53:
Leuk dat je het mijn "makke" vindt.
Nee, ik ga niet naar een festival, ik sta in het algemeen gewoon minder stil bij "die twee dagen in mei".
@Graaisnaaiert | 04-05-22 | 11:01:
Interessante conclusie gezien het eerder goedpraten van blinde haat, maar soit.
Over inlevingsvermogen gesproken; mijn stiefmoeder is Duits en toen zij amper 2 maanden oud was is haar moeder omgekomen tijdens een bombardement op Dresden. Dus zij is óók slachtoffer, iets wat bij jouw generatie domweg niet ter sprake kwam, merk ik vaak in gesprekken hierover.
@Graaisnaaiert | 04-05-22 | 11:01: die nemen dat weer mee zeg jij. Of die ouders zijn zich er bewust van en lossen dat trauma op zodat zij dit niet meegeven aan hun kinderen. Die optie is er ook nog ;-)
@Pontius Vulgaris | 04-05-22 | 11:07:
Sja, deze gebeurtenis weerspreekt mijn conclusie niet echt. Overigens, zonder Dresden goed te praten, we weten allemaal - op 1 iemand na hier - wie de oorlog is begonnen...
Wat mijn opa trouwens zei over de oorlog: "wel vergeven, niet vergeten". Heeft 3 jaar in het kamp met 2 kinderen gezeten waarvan 1 er polio ontikkelde, zijn vrouw is gescheiden van hem vanuit Westerbork naar Auschwitz - want de trein was nog niet vol - en niet meer teruggekomen. Dus ook die stelling van u klopt niet.
Wat mij betreft, ik kom eigenlijk pas de laatste 6 jaar weer regelmatig en graag in Duitsland. Daarvoor hing er nog steeds een deken over van "brrrr".
@Burgerking | 04-05-22 | 11:15:
Dat moet je wel kunnen he... Het is geen knop die je aan- en uit zet.
@Graaisnaaiert | 04-05-22 | 11:18:
Mijn grootouders (*1932) en overgrootouders (*ca. 1906-08) gingen zelfs in de jaren en 50 en 60 alweer graag naar Duitsland. Het zal veelal te maken hebben met je eigen kijk op de wereld.
Maar dat betekent allemaal niet dat de 'oude generatie' maar al te gemakkelijk de 'jonge generatie' iets mag verwijten. Je zult zelf als je in 1955 geboren bent ook niet zoveel hebben met de verschrikkingen van de Boerenoorlogen, om maar wat te noemen.
@Pontius Vulgaris | 04-05-22 | 11:22:
Wij meden Duitsland als de pest; op vakantie naar familie en vrienden in Zwitserland pakten wij altijd Belgie-Luxemburg-Frankrijk, tenzij het echt tijdnood was en dan eigenlijk maar 1 stop ergens op een P langs de snelweg. Spreken over de oorlog was met haar en haar ouders ook taboe en dat ging heel ver ( tot aan het feit dat speelgoedsoldaatjes die we voor onze verjaardag kregen van vriendjes de dag erna werden weggegooid ), mijn familieinfo heb ik van een tante.
De achterliggende boodschap hiervan is dat propaganda werkt. je kunt mensen alles laten geloven als je het maar vaak genoeg herhaalt. Reclames van wasmiddelen, corona complottheorieën, propaganda in Rusland over Oekraïne etc. etc. en dus ook over de holocaust.
Dat kun je zo niet stellen. Dat een deel van moslims dit niet geloofd is het product van een eeuwenlange stammenstrijd die ingebakken zit in cultuur. Propaganda is slechts een topje daarvan, om het verhaaltje levend te houden.
Je zou ook bijna geloven dat iedereen bij Bol.com kroeshaar heeft en een kleur.
@horsteknots | 04-05-22 | 10:46:
Weet u, het interesseert me niet eens zoveel of ze het geloven of niet. Het enige wat ik van ze vraag is om even hun bek te houden die 2 minuten, mensen hun herdenkingsmomenten en hun verleden te gunnen en het niet gaan ridiculiseren verder of gaan lopen kwetsen door met bloemenkransen te gaan voetballen.
@J.Cash | 04-05-22 | 10:49:
LOL!
Overigens, de Armeense genocide heeft ook niet plaats gevonden. Dat was gewoon een Armeens complot, om de Turken zwart te maken.
In werkelijkheid hadden de Turken voor hun Armeense landgenoten een groepsreis naar de Syrische woestijn georganiseerd, die een beetje ongelukkig uitpakte. Vervolgens hebben die akelige Armeniërs daarover een verhaal verzonnen, alsof er een massamoord zou hebben plaats gevonden.
Sarcasme, ik ben er geen fan van.
@Papa Jones | 04-05-22 | 11:00: Soms is het nodig, om de zaken in een schel licht te zetten, of af te reageren.
In Isfahan (Iran) heb ik ooit een museum bezocht, waar documenten, foto's en zelfs een paar filmpjes te zien waren. De Turken stopten de Armeniërs in veewagons. Er werd flink op los geslagen. En er stonden Duitsers aanwijzingen te geven, toen nog met een punt op hun helm. Ook lagen er kopieën van bevelen uit de eerste wereldoorlog om alle Armeens mannen uit bepaalde dorpen dood te schieten.
Bizar dat je dat in Iran vindt, terwijl de Armeniërs geen moslim waren en de Joodse holocaust daar ontkend wordt.
@ParadiseLost | 04-05-22 | 11:30: Armeniërs hadden een bepaalde status in Perzië. In Isfahan staat zelfs een Armeense kathedraal, de Vank-kathedraal, die van binnen fantastisch mooi versierd is, eigenlijk vergelijkbaar met de islamitische moskeeën in Isfahan, maar dan met christelijke symbolen en afbeeldingen van mensen erbij. Zoek maar op op het internet, echt indrukwekkend.
@ParadiseLost | 04-05-22 | 11:30:
Die Pickelhaube is een nuttig aanvullend bewijs ( voor de wegkijkende Turkse medemens hier te lande ) dat het om authentieke filmpjes en foto's gaat. De Stahlhelm is pas rond 1916 ofzo ingevoerd. Verbaast me trouwens niet dat dat museum juist in Isfahan staat; was altijd al een plaats van kennis en wetenschap en daar zal zelfs na de Islamitische revolutie van 1979 onderhuids nog het nodige van over zijn.
Stuur dat zooitje hersenloze eens met schoolreisje naar Auschwitz. Maar of het bij dit soort primaten dan binnenkomt, ik vraag het me af.
Misschien komt het binnen, als je ze in een écht concentratiekamp opsluit, en daarna vervolgens aan de échte behandeling die de Duitsers de Joden gaven onderwerpt.
Mogelijk dat er dan een lampje gaat branden in die botte koppen. Maar er is ook een grote kans, dat ze zo'n behandeling als wéér een Joods complot zouden zien. Hopeloos volk, eigenlijk.
@KeesBruin | 04-05-22 | 10:44: Ik vermoed vooral het laatste. Ontkenners zullen altijd kiezen voor de slachtofferrol.
Dat zijn dus die foto's...
Ik denk dat die daar gaan lopen klieren en kloten. Niet doen, paarlen voor de zwijnen. Zit ook niet op medeleven van ontkenners en/of antisemieten te wachten, is toch maar "op straffe van". Zolang ze hun bek maar houden en hun handjes thuis, dat is het meest haalbare denk ik.
"Stuur dat zooitje hersenloze eens met schoolreisje naar Auschwitz''
Is een totale verspilling van tijd, geld, en moeite. Dan gaan ze gewoon stuurs en ongeïnteresseerd hun tijd ''uitzitten''. Dat zie je toch overduidelijk op die foto's waar men inderdaad wat van die lieden - zodra ze echt wat uitvreten en in de strafrechtketen terechtkomen, blijken ze allemaal 'zwakbegaafd' te zijn - naar Auschwitz heeft gestuurd.
Veel beter is het de grenzen dicht te timmeren voor verdere instroom van moslims, en wetgeving te ontwikkelen die het mogelijk en makkelijk maakt om bij crimineel wangedrag het Nederlanderschap in te trekken en ze er voorgoed uit te flikkeren.
Misschien tijd voor een influencer die ze erover vertelt? Of een rapper? Of een emoji op de app?
Nou ja, ze geloven ook niet in staartdelingen dus wat dat betreft... Intellectuele holbewoners meneer, deze generatie Swipe, en anders niet. Als er maar WiFi is.
Als Thierry of Geert de holocaust zou ontkennen, wat ze natuurlijk niet doen, dan zou er terecht enorm aandacht aan besteed worden. Nu godsdienstgestoorden dit roepen, doodse stilte.
Natuurlijk niet doen? Vergeten we dat Thierry het altijd de "holocaust" heeft, het altijd tussen haakjes zet?
Het zit in dat ambigue grijs gebied, wat een voedingsbodem is voor verrotte elementen in onze samenleving.
Nou, geen stilte hier op Geen Stijl, maar dat is dan ook een "rechts-populistische" website, die je vooral serieus moet nemen als bedreiging van de Nederlandse samenleving en haar illusies.
Wat een "verrijking" voor de Nederlandse samenleving zijn de moslims toch.
Voor de meelezer van de NCTV: heel erg polariserend wat ik nu schrijf, Holocaustontkenning is toch slechts "een incident", net als auto's affikken?
Al die polarisatie is alleen maar de schuld van Geen Stijl, en de reaguurders alhier, waarvan een deel zo ongemanierd is om problemen te zien in de aanwezigheid van de religie van de vrede in Nederland.
Indien deze verwarde jongeren Hugo Boss dragen hebben ze in ieder geval nog een beetje historisch besef.
En in een Mercedes of Golfje ramkraken plegen.
@4HoogAantWater | 04-05-22 | 11:15:
In de rij staan bij LV in de Bijenkorf. Hard gebuffeld en gespaard om eindelijk dat echt gay tasje te kunnen kopen.
Je mag er niks over zeggen, overal zijn de deugers en ze zijn met meer en ook daar waar je het niet verwacht. Invasion of the Body Snatchers (1978)
Film gezien, wat er nu gebeurt, woke, doet er erg aan denken.
En op welke scholen is dat dan? Zomaar een vraagje
Op de toekomstige scholen van FvD. Waar vooral D66 heel veel zorgen over maakt.
Gewoon terug naar hun heilige land
Ik heb die mohammedisten al lang opgegeven.
A. Ik moet ze niet in mijn omgeving hebben.
B. Niet als personeel, ook niet als onderaannemer.
C. Als mijn dochter er mee thuis komt zal ik er alles aan doen de relatie te verbreken, tussen hem en haar.
Ik neem aan dat je op basis van etniciteit selecteert als een ware PVVer? Want je kan vaak niet aan iemand zien welk religie die praktiseert. Ik heb vaak gezien dat wereldvreemde PVV stemmers Bulgaarse christenen aanzien voor moslim en Indonesische moslims aanzien voor boeddhist.
@Cobarde | 04-05-22 | 10:45:
Selecteren op cultuur, niks mis mee.
@Cobarde | 04-05-22 | 10:45:
Ja, ik neem het zekere voor het onzekere.
Probleem is dat steeds meer godsdienstgestoorden naar Nederland/luilekkerland komen en als je de demografische toekomst bekijkt dan zullen ze in de toekomst een meerderheid hebben; einde herdenkingen.
Er is ook wel héél veel aandacht naar de slachtoffers gegaan de afgelopen 76 jaar. Laten we de komende 76 jaar stilstaan bij de slachtoffers van het Nederlandse systeem: de islamitische wegkijkjeugd. Die heeft het helemaal niet makkelijk met al die ruwe feiten van dingen waar ze zelf niet eens bij waren!!1! Om te beginnen met het aanpassen van lesmateriaal. Geschiedenis begint voortaan bij het jaar 2002. Dat is een stuk behapbaarder.
Je hoort die gast met zijn jas over het hoofd al zeggen: Wollah, mij niet filmen met die kk camera!
U zult er niet ver naast zitten.
In het verlengde hiervan, gister over de drukte op Schiphol, toonde een nieuwszender beelden van 'het drama dat zich voltrok'. Ook hier enkele euh, reizigers die niet van origine uit Nederland komen, die vlot hun handen voor het gelaat hielden dan wel de capuchon vlug over hun hoofd trokken.
Zouden die soms bang zijn dat één van hun vrouwen hen zou zien? OF zit daar meer achter?
Wij vonden het in elk geval verdacht.
Verdacht inderdaad. Iedere keer als er een camera/fototoestel naar een moslim gericht wordt gaan ze helemaal door het lint. Dit doe je toch alleen als je iets op je kerfstok hebt en onder de radar wil blijven?
@Plaque-doctor | 04-05-22 | 10:54: Ze zijn bang dat hun ziel dan wordt gestolen. Is een oud volksdingetje.
@Blote Bertus 2000 | 04-05-22 | 11:34: dat klinkt meer als Amish.
Ik heb te doen met de jongeren. Een internet vol informatie en zelf maar zien uit te vogelen wat waar is en wat niet waar is. Ze moeten kritisch leren denken. Met als resultaat soms zeer pijnlijke gevallen.
Eerder de verplichte gang naar de indoctrinatiehaathut voor een stevige portie échte waarheid. Zodat ze al die info van internet in de "juiste" context blijven zien.
Het enige dat pijnlijk is, is de rug van de islamist die openlijk de leer in twijfel durft te trekken. Waar het in Nederland al niet meer toegestaan is de arm van een leerling aan te raken is het 'cultuur' om achter de deuren van de koranscholen er nog lekker op los te rossen als iets niet bevalt.
Dat kritische meppen ze er snel genoeg uit.
Ik heb te doen met de (kritisch?) denkende ouderen die voor hedendaagse Nederlandse jeugd meent te kunnen bepalen wat te moeten/kunnen doen met de informatie van het internet.
"Ik geloof het niet, want het is een joods complot en de beelden zijn in Israël gefabriceerd"
Tsja, het gaat in die kringen nou eenmaal tamelijk veel over dingen wel of niet 'geloven': de Holocaust, nee, dat 'geloven' ze niet; al die onzin die in hun 'heilige boeken' staat, en dat Mohammed (vzmh) ingefluisterd schijnt te zijn door een engel, ja, dat is natuurlijk andere koek, dat is de gewoon de letterlijke waarheid.
Misschien moeten we nog veel meer van die lieden hierheen halen; de Europese Commissie is er iig een vurig voorstander van.
Waarom houdt u zich aan de tussenhaakjes-bullshit betreffende die hufter?
Heeft die vent echt niet verdiend hoor, het was een wrede oorlogshitser met zeer onsmakelijke hobbies.
@elfenstein | 04-05-22 | 10:28:
Dat is 'ironie', elfenstein, ironie. Wel eens van gehoord?
@Dr_Johnson | 04-05-22 | 10:48:
Zal best. Ik schrijf mohammed zonder hoofdletter, zoals putin zeg maar, nul komma nul respect voor dus verdient het ook geen bijzondere leestekens of andere verfraaiingen. U noemt het ironie, de toevallig passerende moslim zou best kunnen denken: ha, doel bereikt. Niet aan meedoen, nog geen nagelrandje geven, dat zeg ik ervan.
Over beelden die daar gefabriceerd worden: zoek eens op Palliwood.
Met gelijke munt terugbetalen door te zeggen dat hun alom geliefde profeet ook niet bestaat en het hele verhaal en doctrine daaromheen een sprookje is.
U bent levensmoe of gelooft in een andere god met een toffe hemel waar u wel heen wil? Altijd leuk om een mede-Pastafari te ontmoeten,
RAmen!
@elfenstein | 04-05-22 | 10:26: Ach, zoals onze fijne lij/eider in Den Haag placht te zeggen: "Wij zijn met meerj."
Je gaat in de fout met "OOK niet bestaat"....
Tsja, lees de handleiding van die lui eens zou ik zeggen. Of tenminste, doe een poging, alleen de samenvatting volstaat ook wel. Opmerkelijk genoeg zijn er twee belangrijke boeken met die boodschap, de ene is zwaar gereguleerd of zelfs verboden, die andere ligt in de tweede kamer. Succes nog met de missie verder en geniet ervan vanavond.
Waarom twee foto's van dezelfde gasten, zijn het vips of zo?
Vermoed dat deze "jongeren" vanuit huis door de ouders al worden voorgelogen dat de holocaust niet zou hebben plaatsgevonden en dat het een joods complot zou zijn? Of via die altijd vreemd genoeg nog altijdaar toegestane zenders die via de balkonschotels worden ontvangen dat het niet waar zou zijn? Die zeer sterk anti-Israël zijn?
Te erg gewoon hoeveel we maar dan toestaan in ons land dat de holocaust gewoon nog kan en mag worden ontkend...
Niet enkel vanuit huis, elk weekend in de koranschool.
Dat heet integreren, geloof ik. /s
@EEnzame SchizofrEEN | 04-05-22 | 10:38:
Hangt wel af van welke moskee en waar.
Geloven ze wel in De Man van Zes Miljoen?
Wel in de vrouw van zes miljoen in een nikab.
Met een laag IQ (inteelt) en geen scholing zou ik dat van die martelaars-maagden ook eerder geloven! De race is allang gelopen...
Volgens de EU zijn dit de arbeiders die we nodig hebben.
@Acidstain | 04-05-22 | 10:38:
Talenten. Dit zijn talenten. De EU wil talenten halen uit Afrika om hier voor ons aan de slag te gaan. Ik weet niet hoor, maar was er niet iets met een 1873-button?
Los daarvan, je zou bijvoorbeeld ook in Zuid-Oost Azie kunnen gaan werven. Dat zijn mensen die wat, ehm, makkelijker in de omgang zijn, zullen we maar zeggen.
Holocaust ontkennen is strafbaar in Nederland. Aanpakken die jongeren ! De Holocaust is historisch feit. De grootste misdaad in de geschiedenis van de mensheid is echt gebeurd, nog maar 20 jaar voordat ik ben geboren. We hebben de plannen, de notulen van de Wannsee konferentie zijn woord voor woord opgeschreven. We weten wie daar aanwezig waren. We hebben de blauwdrukken van de gaskamers. We weten hoe het gedaan is, we weten wie de daders waren. We hebben bekentenissen van die daders. Er is er niet 1 van hen die het ontkende. Eichmann himself verklaarde dat hij lachend in zijn graf zou springen in de wetenschap dat hij de dood van 6 miljoen mensen op zijn geweten had. We weten de namen van de slachtoffers. We hebben honderdduizenden getuigenverklaringen. Er is een overdaad forensisch bewijs. Er zijn ontelbare fotos en er is beeldmateriaal. Enz enz. Dit is echt gebeurd.
Om kotsmisselijk van te worden dit soort "jongeren", die naar ik vermoed een bepaalde religie aanhangen die je niet mag noemen omdat dat stigmatiserend is voor moslims.
De grootste misdaad in de geschiedenis van de mensheid? De Europese kolonisatie van Amerika heeft een 56 miljoen mensen het leven gekost binnen honderd jaar. Op een wereldbevolking van naar schatting 500 mln.
@Ichneumonidae | 04-05-22 | 10:31:
U slaat aan op een enkel onderdeel van het stuk van A-B612. Onderstreept u de essentie van zijn verhaal verder of ook dat niet?
@Graaisnaaiert | 04-05-22 | 11:28: Dat uiteraard wel en ik wil het niet dood relativeren, maar vind termen als 'de grootste misdaad' soms wat te gemakkelijk. Mss herinner je je De Grote Sprong Voorwaarts nog in China, met naar schatting tussen de 18-45 mln doden. Dat is nogal ruime marge, precieze cijfers zullen we wel nooit weten.
@Ichneumonidae | 04-05-22 | 10:31: JA, de holocaust was grootste misdaad uit de menselijke geschiedenis, omdat het genocide was die op industriele schaal werd uitgevoerd, en waarbij menselijk vernuft en moderne techniek werd toegepast om miljoenen mensen in helse moordfabrieken te doden. De death toll was geen geen gevolg van ziekten waartegen de slachtoffers geen verweer hadden, zoals het geval was bij de native Americans, maar omdat het gepland vanuit een mesnonterende diabolische nazi ideologie, en een overheid die WILDE dat die mensen werden uitgeroeid.
Dat er miljoenen mensen zijn gestorven in de Amerika's is mij bekend. Mijn ex is full-blooded Cherokee. Dat die mensen vreselijk onrecht is aangedaan staat ook wel vast. Maar zo ken ik er nog wel een paar. De Taiping rebellie in China, bijv. Kwam geen Europeaan aan te pas. De VS is sinds 1776 overigens een onafhankelijk land. Geen kolonie.
Lastig als je op vrijdagmiddag van de imam een ander verhaal krijgt dan de dag ervoor van die blanke lullo voor de klas.
U vergeet dat die blanke zak een watje is, terwijl de imam en zijn assistent héél hard kunnen slaan met een boek.
Vroeger werden de tafels er in gestampt, maar dat was figuurlijk...
@EEnzame SchizofrEEN | 04-05-22 | 10:41:
Van die tafels heb je nog steeds profijt.
Dus die Marrokaanse soldaten die gesneuveld zijn, zijn dan blijkbaar voor niks gestorven omdat de oorlog een "zionistische leugen" is.
Het is niet zo dat half Marokko heeft meegevochten in de Tweede Wereldoorlog: dat waren vooral de harki's, de Marokkaande soldaten die trouw waren aan Frankrijk.
Een handjevol soldaten.
De rest van de Marokkanen kotsten de Fransen uit, dus er is geen verschil met nu.
Jaja mensen, de nieuwe generatie islamisten.
Ingefluisterd door hun ouders, beïnvloed door sites als Marco.nl, bewierookt door IS.
En maar blijven ontkennen dat de islam een probleem is.
De holocaust ontkennen is een probleem, maar het probleem is veel groter.
Hetzelfde wordt gedacht over ongelovigen, Christenen, homo’s etc.
Eigenlijk over alles en iedereen die geen moslim is.
Maar de Joden krijgen er het meest van langs, al is het geen wedstrijdje.
Walgelijk gedrag in de klas, waartegen de leraar niet, of niet durft, op te treden.
Voor je het weet hangt je hoofd aan een hek.
En laat de eerste ontkenner nu maar komen met: “ja maar extreem-rechts heeft ook iets tegen Joden”.
Islam is een probleem dat niet minder wordt, enkel maar groter en groter.
Blijkbaar zien mensen het probleem pas wanneer zij zelf een nare ervaring hebben gehad met een islamiet.
En dan de EU houding van méér, méér, méér.
Zelfs die nare ervaring helpt niet altijd en dat maakt het multiculturele drama alleen maar nog groter.
Zie op die foto's toch vooral een stel verveelde pubers die ws verplicht op 'excursie' moesten en zich daar doodvervelen.
Het grootste probleem is dus de mensen die er zo naar kijken en dus bagatelliseren. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.......
@Hoerdann | 04-05-22 | 10:23: Die doerakjes hebben het gewoon heel koud.
Kijk ze daar zitten. We hebben zelf jaren weggekeken..
Je hebt verveeld en een totaal gebrek aan respect/minachting.
Geloven wel in allah die niet bestaat, maar niet in wat echt gebeurd is.
De aarde is plat.
Dat krijg je van homeopatisch verdunnen. Niet zeiken. Next.
Het Paard van Troje is door J van Uyl binnengehaald en dat paard gaat stinken.
Het is nog niet genoeg, ze willen nog meer Paard van Troje want we hebben personeelstekort. Wat kan er mis gaan?
Mooi dat het aantal minuten met 365,25 dagen per jaar berekend is.
Dat doet een neuroot goed.
Mooi, onze inclusieve samenleving.
Kinderen die niet geloven in de Holocaust, zijn vooral kinderen van allochtone komaf. Zij kijken dan ook naar de televisie uit hun voormalige woonlanden, en die zijn niet mals voor alles wat met Joods te maken te heeft.
Ergo: die kinderen worden overspoeld met Jodenhaat, en weten niet beter.
Laat me duidelijk zijn: ik praat het niet goed!
@boremi63 | 04-05-22 | 10:21: Zo kwam het niet over dat het goed gepraat werd. U zet het probleem in het dachtlicht.
@halfvolle glas | 04-05-22 | 10:25:
I like that “dachtlicht”, mooie variant.
Het gevaar zit hem niet alleen in deze mensen. Het slaafse volgzame gedrag van het overgrote deel van de complete bevolking is ook heel link.
Er zit vast banaan in z’n oor!
Wag zeggie?
@halfvolle glas | 04-05-22 | 10:25: Hij mot wat harder PRATEN!
de voorpagina van nu nl vindt antisemitisme ook een groot probleem. Eigenlijk zie je het alleen in rechts-extremistische kringen.
De islam is extreem rechts: Joden haat, geen rechten voor vrouwen, over liberalere thema's als homosexualiteit hoeven we al helemaal niet te beginnen. Het enige nut van democratie is dat ie zichzelf af kan schaffen.
Waarom '66 en GL zulke extreem rechts aanhangers zijn is een beetje verwonderlijk.
@TheEgg | 04-05-22 | 10:22:
Alles wat een kleurtje heeft en niet blank is geweldig en moeten we omarmen. Kijk maar naar de series en reclames op tv.
2016 wil zijn verhaal terug.
dat is dan ook enkel omdat 2008 staat te schelden dat 2016 dat verhaal zelf geleend had en nooit had mogen uitlenen.
Al zouden ze het erkennen, denk je dat ze dan iets om een ander zouden geven?
De parallelle samenleving.
Ik ga hier niks over zeggen, gecancelled worden door mijn havermelk drinkende schoonfamilie vind ik al erg genoeg.
Sorry, maar voor mij begint het al met die kalme zalvende stem die dit vertelt. Er zou natuurlijk iemand aan tafel moeten zitten met een rood hoofd, schuim op de mondhoeken en met de vuist op tafel slaan roepen "gofferdomme, nou is het eens een keer klaar met dit soort beledigingen"
Want dat is het: een regelrechte belediging.
Nieuwe nederlanders zijn niet geinteteresseerd in geschiedenis. Maandag in een pretpark geweest het zag er zwart van de doekjes. Dinsdag naar het hunnebedmuseum geweest alleen de roomblanken en hier en daar een pinda.
Pardon, pinda, wat moet jij met je garnalen hersens, witte melk schijter.
Je ziet het ook bij demonstraties tegen de oorlog in OekraIene of ten miljeuvervuiling: nooit een hoofddoekje te zien.
@boremi63 | 04-05-22 | 10:16:
wtf? heeft iemand met een taalgebrek 15 aliassen aangemaakt ofzo?
@ ikdenkwat ik prefereer dan tatta
Respect voor de Australian op de 2e foto!
Verder ben ik wel een beetje irritante Finnen moe.
Dat krijg je als je langzaamwerkend gif in je samenleving injecteert. En passant worden de joodse Europeanen ten twedemale in de steek gelaten. We kunnen inderdaad beter stoppen met die herdenkingen, want inmiddels is het niets meer dan holle retoriek.
Ik heb Merkel's wiedergutmachung altijd gezien als wel heel foute humor.
Over 10 jaar herdenken we niet meer op 4 mei wegens te kwetsend voor de nieuwkomers .
Ik ben dit land met zijn zwakke bestuurders zo zat.
En maar buigen en toegeven totdat er niks meer is om over te geven.
Wat een boefjes die “””jongeren”””.
Vlegels, belhamels!
Goeie, ouwe tijd.
@EEnzame SchizofrEEN | 04-05-22 | 10:12: Vroeger schoot je wel eens zo'n wit besje met een blaaspijpje. Tegenwoordig hebben ze allemaal een mes op zak, of een doorgeladen Glock.
Nozems!
@boremi63 | 04-05-22 | 10:18:
Pijl in buisie, heette dat bij ons.
Gewoon kut Marokkanen. Dat is de waarheid.
Dan bedoel ik deze personen die dit drama ontkennen uiteraard. Er zijn namelijk veel, heel, heelveel goede Marokkanen, dat weet iedereen.
Ho maar wacht!
Mag de vraag naar de afkomst van betreffende ontkenners worden gevraagd?
Want stel nou dat het bepaalde bevolkingsgroepen zijn die dit ontkennen....
Stel hè....
De vraag stellen is het antwoord al weten.
U bent bekend met de termen profileren, racisme, discrimineren?
Op nu wordt antisemitisme vooral aan extreem rechts gekoppeld. Het woord moslim, allochtoon of islam verschijnt niet in het artikel....
@VolleBak | 04-05-22 | 10:17: Ik ga u cancellen, lalalala stopt vingers in oren...
De haat wordt er in de moskee met bakken ingeschoven, jezelf isoleren in je islambubbel doet de rest.
Ik ken best wat aardige moslims, maar joden zijn een onderwerp waar je maar beter niet over kan beginnen, dat zit heel diep in de cultuur.
Vingers in de oren stoppen en heel hard lalala roepen en de les verstoren doen ze nu niet meer? Dat is dan toch een heel klein beetje vooruitgang.
Die vingers in oren niet meer, nee. NU wordt er vooral veel en luidruchtig geroepen. #Winst.... Not.
Islam is ook een complot en fakenieuws.Alah bestaat helemaal niet.Maar toch wordt het gif er ingespoten.
Sommige mensen zijn in staat om verschrikkelijke dingen te doen voor geld en macht. Desnoods miljoenen mensen laten verhongeren en vermoorden. Dat is soms ook niet te geloven. Hoe slecht mensen kunnen zijn.
Nog tragischer wordt het als je bedenkt waar ze wel in geloven.
Spijker. Kop.
U bedoelt in die onzichtbare man in de lucht, van wie je jongetjes moet verminken en meisjes onder doeken stoppen, en de moordlustige pedofiel die als zijn proleet aanbeden wordt?
Geen zorgen over maken joh, wat kan er fout gaan?
Niet benoemen maar wegkijken. Dan krijg je dit.
Niet alleen wegkijken; wegzetten als iets anders! Noem het een 'isme of -fobie en de discussie is doodgeslagen.
Wegkijken impliceert dat men zich bewust is maar er niet op acteert, in dit geval is er doelbewust aangestuurd om 'tegengeluid' actief te bestrijden.
Hou op, schei uit. We komen regelmatig bij een collega over de vloer tijdens werktijd. Dit soort onderwerpen worden wel degelijk aangeboden en een klein aantal van de toehoordertjes (de foto's onderaan dit topic zou zo maar uit onze 'fotoboeken' kunnen komen) denkt inderdaad dat het allemaal show is/was.
De dommigheid is stuitend, de ontkenningen walgelijk.
Ik vind het razend knap dat er nog steeds mensen zijn die tijd en moeite willen steken in deze jongeren. Als je die lummel ook ziet met zijn kop in zijn jas, ik had hem het terrein afgetrapt. Willekeurig wat voor afkomst of ideologie eronder zit, dit is gewoon schoftengedrag.
We moeten er nog meer buurthuizen, kickboxlessen, buurtvaders etc. er tegen aan gooien. En vooral nog meer van importeren.
Dát is de oplossing.
In 2070 hebben we, volgens BVNL, 22,5 miljoen inwoners. Mag u raden, hoe we daar nu toch aan gaan komen.
Maar, Bente B. gaat er wat aan doen! Wat, dat weten we niet, zij zelf al helemaal niet, maar goed.
Echte kaaskoppen.
Ik vind het meer kaagkoppen.
Het hadden zo haar kinderen kunnen zijn. [troll emoji]
@keestelpro | 04-05-22 | 10:28: Kaagkoppen haha geweldig
Waar zijn die foto's van?
6 miljoen Joden, 94 miljoen diversen.
Moet je dat volk zien zitten. Ze willen het gewoon niet weten. De geïndoctrineerde mafklappers.
De geschiedenis ontkennen en verdraaien is tegenwoordig heel hip.
Geschiedvervalsing zou ten strengste aangepakt moeten worden.
Niet alleen deze gasten hierboven maar ook de woke beweging is er in rep en roer mee.
En wat herdenken wij eigenlijk nog zo trots op 4 en 5 mei? 75 jaar vrede in Europa dankzij de NAVO en de EU? Na 2 jaar van corona terreur hoor ik alleen maar oorlogszuchtige taal vanuit Brussel.
Mijns inziens heeft de huidige politiek alle verworvenheden van het einde van de Koude Oorlog verkwanseld.
Gelukkig geeft "onze redder" Joe Bidon het voorbeeld met zn nieuwe ministery of truth... Geniet er nog maar van, voor het eind van het jaar zitten zo diep in de shit dat we smachtend terug kijken naar 2020.
Niet alleen de geschiedenis. Alles wat op school thuis hoort is ten prooi gevallen aan links gelul, politieke machtsspelletjes en het negeren van echte problemen.
Taal en rekenen zijn bijvakken waarbij ongeveer goed ook voldoende is. Gaan we naar de middelbare school is het meer van hetzelfde. Waarbij vakken als wiskunde en natuurkunde eigenlijk ook gewoon verworden zijn tot maatschappijleer.
Een mening is tegenwoordig belangrijker dan de waarheid.
Wat betreft vrede en "EU", die EU is vooral een katalysator voor oorlogen geworden. Hoe meer de EU wegdrijft van de oorspronkelijke EEG, des te groter het probleem. Overigens ook weer veroorzaakt doordat niemand nou eens goed nadenkt over wat de gevolgen zijn van bepaalde handelingen. Een "juiste" mening is belangrijker.
@4HoogAantWater | 04-05-22 | 10:04: Meer in lijn met Orwell zou zijn geweest om een ministerie van ¨Untruth¨ in te stellen.
Het is 75 jaar vrede in West-Europa doordat bijna alle Engelse en Franse kernwapens direct op Berlijn gericht staan. Heeft helemaal niets met de EU te maken. Welvaart heeft een land nog nooit van oorlog weerhouden.
@HomoBorealis | 04-05-22 | 10:43:
Hahaha!!!
@HomoBorealis | 04-05-22 | 10:43: Engeland kan zijn kernwapens beter op Brussel richten. Da's toch een beetje het Berlijn van 85 jaar geleden.
@HomoBorealis | 04-05-22 | 10:43:
Is dit een sollicitatiebrief om docent op een FvD-schooltje te worden?
@TheEgg | 04-05-22 | 11:03: Je overtroeft me. Deze opmerking is nog beter!
@Graaisnaaiert | 04-05-22 | 11:23: Ik geef liever voor veel geld les aan wappiejeugd, dan voor een hongerloon aan dat vullis op bovenstaande plaatjes.
Tja, dat krijg je van jarenlang fluwelen handschoenen.
REAGEER OOK