4 mei. "Leerlingen" geloven Holocaust niet
Ssssst
Het is 4 mei en u weet wat dat betekent: op kousenvoeten naar de twee minuten stilte. Hedenmorgen begon de jaarlijkse balanceeract over het slappe koord richting het Monument op de Dam met een clipje van GrindPadFM waarin een mevrouw met de dictie van een jonge Femke Halsema aan bedrukt kijkende toehoorders vertelt dat "leerlingen" geen stampij meer maken als de Holocaust ter sprake komt op school. Ze zeggen gewoon "Ik geloof het niet, want het is een joods complot en de beelden zijn in Israël gefabriceerd". en dan haalt iedereen z'n schouders maar op. Eigenlijk een beetje zoals er al jaren en jaren en jaren in radio- en tv-studio's over deze "leerlingen" gesproken wordt: 'Als we nou gewoon ontkennen wat er voor onze ogen afspeelt, dan geeft het geen gedoe.' Die twee minuten stilte om 20:00 uur worden wat dat onderwerp betreft al sinds mensenheugenis ingekleed in 525958 minuten stilte in de rest van het jaar.
Wegkijken waar je bij zit, Westerbork 2005
Reaguursels
Dit wil je ook lezen
Ja wat nou, 'verslechterend klimaat voor moslims in Nederland'
Verslechterend klimaat voor niet-moslims in Nederland zullen ze bedoelen
Hoe is het nu met? Schotland
Nou goed blijkbaar alles op schema!
Malek Fostok bekent moordpoging op Joodse man in kliniek, riep 'Allahu akbar'
Maar totaal niet islamitisch gestoorde Malek, wat doet u nu toch weer
CULTUURKRITIEK op de hoofddoek (van jonge vrouw met hoofddoek)
U hoort het, van een ander
LIVE. Nederland herdenkt onacceptabele gebeurtenissen uit het verleden
@KoninginWilhelmina: "Wat een intens trieste actie. Onbegrijpelijk dat ons land bezet wordt. Dit is totaal respectloos en onacceptabel."
Ehsan Jami - Ik had gelijk. En toch zat ik fout!
Opinie Ehsan Jami (promovendus aan Universiteit Leiden, faculteit bestuurskunde)
