achtergrond

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

4 mei. "Leerlingen" geloven Holocaust niet

Ssssst

Het is 4 mei en u weet wat dat betekent: op kousenvoeten naar de twee minuten stilte. Hedenmorgen begon de jaarlijkse balanceeract over het slappe koord richting het Monument op de Dam met een clipje van GrindPadFM waarin een mevrouw met de dictie van een jonge Femke Halsema aan bedrukt kijkende toehoorders vertelt dat "leerlingen" geen stampij meer maken als de Holocaust ter sprake komt op school. Ze zeggen gewoon "Ik geloof het niet, want het is een joods complot en de beelden zijn in Israël gefabriceerd". en dan haalt iedereen z'n schouders maar op. Eigenlijk een beetje zoals er al jaren en jaren en jaren in radio- en tv-studio's over deze "leerlingen" gesproken wordt: 'Als we nou gewoon ontkennen wat er voor onze ogen afspeelt, dan geeft het geen gedoe.' Die twee minuten stilte om 20:00 uur worden wat dat onderwerp betreft al sinds mensenheugenis ingekleed in 525958 minuten stilte in de rest van het jaar.

Wegkijken waar je bij zit, Westerbork 2005

Wegkijken waar je bij zit, Westerbork 2005

Wegkijken waar je bij zit, Westerbork 2005

Reaguursels

Dit wil je ook lezen

Ja wat nou, 'verslechterend klimaat voor moslims in Nederland'

Verslechterend klimaat voor niet-moslims in Nederland zullen ze bedoelen

@Mosterd | 17-06-26 | 14:00 | 323 reacties

LIVE. Nederland herdenkt onacceptabele gebeurtenissen uit het verleden

@KoninginWilhelmina: "Wat een intens trieste actie. Onbegrijpelijk dat ons land bezet wordt. Dit is totaal respectloos en onacceptabel."

@Ronaldo | 04-05-26 | 18:40 | 332 reacties

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.