Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nieuwsuur veroordeelt Richard de Mos alvast

TRIAL BY MEDIA IN NAPELS AAN DE NOORDZEE

Social

Eindelijk wat meer informatie over de nu al 3,5 jaar durende strafzaak tegen Richard de Mos, leider van Groepie de Mos en als ie dan toch corrupt is wel de gezelligste corrupte politicus sinds Prins Bernhard. Het Openbaar MiniNieuwsuur heeft hoogleraar Wim Voermans alvast in het strafdossier laten gluren en een vonnis uit laten spreken. "Ik zag De Mos als een nieuwe, frisse, hardwerkende politicus, maar dat beeld is na lezing van dit dossier wel gekanteld. Het zijn ernstige feiten die ten laste zijn gelegd. Justitie heeft dit goed uitgezocht, er is niet gefantaseerd. Dit ziet er niet goed uit." Stevige tik van professor Wim. "Justitie denkt dat drie vastgoed- en twee horecaondernemers uit Den Haag in ruil voor donaties van in totaal 113.000 euro aan de partij van De Mos een voorkeurspositie hebben gehad. Ze zouden vertrouwelijke informatie hebben gekregen over toekomstige vastgoedprojecten, het gemeentelijk beleid hebben kunnen beïnvloeden en twee nachtontheffingen voor hun horecazaak hebben ontvangen." De Mos stelt zich, zoals altijd, strijdbaar op. Maandag begint de rechtszaak, wordt dus snel vervolgd!

Reaguursels

Inloggen

Wim Voermans. en dan moet ik dat serieus nemen.

Ir. Wilhelmus | 21-01-23 | 01:02

Mogen andere burgers ook het strafdossier van De Mos inzien? Bijvoorbeeld om de opinie van de heer Voermans te kunnen controleren?

batvoca2 | 21-01-23 | 00:17

Ook heel toevallig dat 10 dagen voor het ontslag van burgemeester Krikke, door justie een huiszoeking bij Locoburgemeester Mos gebeurde, zodat hij niet als locoburgemeester kon worden aangesteld; heel toevallig!!

De Laureaat | 20-01-23 | 21:46

Wel toevallig dat hij wordt vervolgd net wanneer zijn partij de grootste is geworden. Echt toevallig.

Mahatma | 20-01-23 | 20:09

Dus hij wordt beschuldigd van hedendaagse politiek bedrijven? Geloof er nog geen snars van overigens.

VP732 | 20-01-23 | 19:20

Alleen jammer dat toen hij er wat aan kon doen als kamerlid het compleet liet liggen om in het pluche te zitten. #geenhaarbeter

Cable | 20-01-23 | 19:51

Plasterk ontmaskert oud links.

funkyd | 20-01-23 | 22:39
▼ 1 antwoord verborgen

www.omroepwest.nl/nieuws/4357463/1500...

Alweer een oud artikel erover maar wat een soapserie. Alles bij elkaar genomen lijkt het net alsof ome Mos door e.o.a. Nigeriaanse scanners bende belazerd en opgelicht is.

gaffelbaard | 20-01-23 | 19:00

Het is toch ergens verbazingwekkend hoeveel crimineel en fout gedrag reaguurders dulden als het gaat om iemand die ze lief vinden.

Komjehiervaker | 20-01-23 | 18:50 | 5

Heb ook sympathie voor De Mos maar als hij fouten heeft gemaakt, moet dat worden onderzocht.

thanseeuwen | 20-01-23 | 20:43

U heeft De Mos al veroordeeld?

Bull-Sunnyboy | 20-01-23 | 21:02

@Bull-Sunnyboy | 20-01-23 | 21:02: Ik ben geen rechter, maar mensen bij voorbaat veroordelen is hier de norm. Dus wat is je punt?

Komjehiervaker | 20-01-23 | 21:25
▼ 2 antwoorden verborgen

Dossier lekken zonder consequetie, welkom in Nederland. Hebben ze ook gelijk de namen en alle adresgegevens van de getuigen toegevoegd? Of is daar niet voor betaald?

EenGoedBegin | 20-01-23 | 18:33 | 4

@BobDobalina | 20-01-23 | 18:44: Er is naast De Mos maar 1 partij; het OM. Jij denkt dat De Mos het zelf gelekt heeft? Voor zover hij als de volledige inzage had?

EenGoedBegin | 20-01-23 | 19:03

@EenGoedBegin | 20-01-23 | 19:03: zijn de vastgoedondernemers niet ook verdacht? Beschikken waarschijnlijk over hetzelfde dossier. En ik zie De Mos er nog wel voor aan het dossier zelf door te spelen omdat hij is overtuigd van zijn onschuld.

BobDobalina | 20-01-23 | 19:19
▼ 1 antwoord verborgen

70.000 lobbyisten lopen er rond in Brussel om EU gasten te "beïnvloeden".

Gaat altijd goed zonder dat er iemand extra wordt beloond...

En gij geleuft da ?

Wattman | 20-01-23 | 18:24

De Professor denkt: fout begin, hij moet zeker weten.

Uw Verzekeringsadvis | 20-01-23 | 18:24 | 2

Speculeren op basis van het dossier van het OM is natuurlijk ook niet handig als hoogleraar.

amateurrr | 20-01-23 | 18:39

Twee criminele organisaties?
Een dossier dat zomaar op straat ligt?
Zal niet zeggen dat de Mos onschuldig is, maar de hele zaak rammelt aan weerskanten.
En als vriendjespolitiek en het bevoordelen van vriendjes een criminele organisatie vormt, dan kan de hele Haagse politiek de borst natmaken.
De Rechter gaat het druk krijgen.

Ruimedenker | 20-01-23 | 18:21 | 2

Deze zaak zou weleens een totaal andere wending kunnen krijgen en als boemerang terechtkomen bij een politieke partij die dat niet had verwacht.

drs.Nee | 20-01-23 | 18:26

Hm, had gisteren Sjors Pardoel al bedacht als gezelligste politicus, maar De Mos is een uitstekende tweede.

Zoelense Hobbyboer | 20-01-23 | 18:18

3.5 jaar om een zo op het oog klein bier (dixit Scheveningse ex-reaguurder) zaak voor te bereiden is best wel lang.

Basil Fawlty | 20-01-23 | 18:12 | 9

@BobDobalina | 20-01-23 | 18:47:
"Grotere zaken" Ja klopt maar dit is een kleine zaak. Kom op Bob, losstaand wat je denkt van hem, dit duurt wel heel erg lang.
Er was vandaag toch die zaak tegen die Engel, eigenlijk ook klein, en die kon opeens wel redelijk snel worden geregeld.
Wat het OM hier heeft gedaan is traineren want "the powers that be" wilden toen niet dat hij tijdelijk het stokje zou overnemen van Krikke. Is verder prima maar geef het dan meteen toe.

Basil Fawlty | 20-01-23 | 22:17

@Basil Fawlty | 20-01-23 | 22:17: Waar haal je het vandaan dat dit een kleine zaak is? Een zaak met meerdere verdachten, bomvol taps en data, en getuigen. Verdenkingen van deelname aan een criminele organisatie, ambtelijke corruptie en meer. Dat is geen kleine zaak. Het vergelijken met een politierechterzittinkje waar Engel terecht stond voor openbare Twitter- en Facebookberichten houdt echt geen stand.

Komjehiervaker | 21-01-23 | 01:04

@Komjehiervaker | 21-01-23 | 01:04:
3.5 jaar om de zaak voor te bereiden. Had het OM echt een zaak dan had hij al lang voor de rechter gestaan. 3.5 jaar dus.
Maar laat het voor de rechter komen en dan zien we wat er overblijft. Is hij op alle punten schuldig, so be it. Ik zal er niet minder om slapen. Vergeet niet, hij is aangeklaagd dus het OM moet met gedegen bewijzen over de brug komen. En ja dit is een lokale kleine zaak net zoals van Rey in Roermond. En dan vraag jij je waarschijnlijk af: van Rey? Nooit van gehoord. Exact, is dus een kleine regionale zaak.

Basil Fawlty | 21-01-23 | 01:23
▼ 6 antwoorden verborgen

Als je niet eens goed genoeg bent voor de PVV dan klopt er iets niet. Daarbij heb ik ook niet de indruk dat de Mos erg intelligent is.

Ndranghitiari | 20-01-23 | 18:09 | 1

Jij ook niet, je kunt niet eens de achternaam van De Mos correct schrijven.

drs.Nee | 20-01-23 | 18:16

3e half jaar verder is het OM. Eindelijk wat gevonden om niet voor schut te staan?
Op de 1 of andere manier heb ik het idee dat die Richard de Mos om politieke redenen uitgeschakeld moet worden.

Rotterdammert1965 | 20-01-23 | 18:02 | 1

Na 3,5 jaar in de molen van de IND heb je allang een verblijfsvergunning.

Kopieerapparaat | 20-01-23 | 18:12

Chips nootjes bier; Those were the days...

Zastava | 20-01-23 | 17:52 | 1

Ja toen was het leuk.

Cunts-en-kitsch | 20-01-23 | 18:23

De D66 Staatsomroep wordt in stelling gebracht. De Mos wordt politiek al kapot gemaakt. Nu nog het vonnis van een D66 Rechter

Tonyvanwychen | 20-01-23 | 17:52 | 2

Je aangedragen feitenmateriaal voor deze bewering is zowel overvloedig als overtuigend. Dat van die reptielen ben je nog vergeten.

Ridde Rogter | 20-01-23 | 18:06

Snurk

Komjehiervaker | 20-01-23 | 18:46

Uiteraard geldt: iedereen is onschuldig totdat de rechter zijn/haar/x schuld heeft bewezen.

Dat gezegd hebbende: De Mos heeft toch altijd bij mij wel de schijn tegen gehad.

Hij komt over als die ‘aardige oom’ die alles met een vleugje humor probeert glad te lullen. Hoeveel slachtoffers hebben zich niet door allerlei oplichters die dezelfde tactiek hanteren in de maling laten nemen? Ook dat soort oplichters waren allemaal ‘aardige mensen’ (in de ogen van hun naïeve slachtoffers).

Dat ‘ombudspolitiek’ heeft iets teveel de schijn van het iedereen te vriend willen houden, ‘stem op mij dan doe ik dit voor jou’ (lijkt de PvdA van weleer wel, decennialang werden grote steden als Rotterdam met dat tuig opgescheept).

Een goed bestuurder moet ook ‘nee’ durven verkopen aan kiezers indien daarmee het landbelang (of zoals hier: gemeentebelang) is gediend. Zelfs al moet die bestuurder daarmee tegen de stroom ingaan.

Mocht hij door de rechter worden vrijgesproken (ik denk van niet, maar wie weet?), dan heeft hij het zich als politicus ZELF heel moeilijk gemaakt door met dit soort ondernemers in zee te gaan en zich bij hen zo enorm (financieel) afhankelijk (en kwetsbaar) te maken (‘voor niets gaat de zon op’); je wekt er de schijn mee op louche te zijn, zelfs al ben je het niet.

Hij had dus als doorgewinterd politicus beter kunnen- en moeten weten.

Dus hoe dan ook is dit je eigen schuld, Richard.

Kompromat | 20-01-23 | 17:48 | 4

Tussen dienstbaarheid en cliëntelisme loopt een hele dunne lijn. Dat de één er handiger is dan de ander is evident. Dat de één geholpen wordt door vergevingsgezinde ons-kent-ons-omgeving maar de ander onder het vergrootglas van vijanden ligt, is een andere zaak.

Joris Beltsin | 20-01-23 | 18:32

@Joris Beltsin | 20-01-23 | 18:32:
Allemaal aanpakken, zonder aanzien des persoons.

Helaas heeft de argeloze kiezer medeschuld; zij stemmen op die lui en blijven dat doen, ondanks een veroordeling.

Zie de casus-Van Rey.

Kompromat | 20-01-23 | 18:40
▼ 1 antwoord verborgen

Maar wat heeft Richard de Mos nou gedaan dat andere politici niet doen?
Cliëntelisme doen ze bij het CDA allemaal.
En D'66 is kampioen voordeeltjes naar elkaar toeschuiven en wordt zo door lobbyisten beheerst dat lobbyisten zelf al bepalen wie er voor D'66 op de kieslijst komt.
Al had Richard de Mos er misschien wat discreter mee moeten omspringen.
Als de gevestigde partijen het doen hangen ze het niet aan de grote klok.
En gevestigde partijen laten zich ook niet door criminele Turken omkopen die vervolgens claimen dat ze het stadhuis in handen hebben.
Maar nogmaal, Richard de Mos heeft niets gedaan wat andere politici niet doen.
Alleen minder discreet.

Osdorpertje | 20-01-23 | 17:47 | 1

Een ding heeft Richard de Mos anders gedaan: hij is er behoorlijk open over geweest.

ParadiseLost | 20-01-23 | 18:10

Een politicus die corrupt is, wat een nieuws!

Pretba | 20-01-23 | 17:44

Maar hoe komt Nieuwzuur dan aan dat dossier? Of is dat voor iedereen in te zien?

GOEM | 20-01-23 | 17:38 | 1

Dat heeft de Mos gelekt, de nazibloem!

Kaas de Vies | 20-01-23 | 17:39

Rutte voelde tot in zijn vezels dat ie Unilever en Shell kon behouden. Het is hem overigens niet gelukt ondanks het onderhandse handjeklap.

Maar als je voor een paar pinda's iets behoudt in je stad dan moet je hangen.

Wattman | 20-01-23 | 17:31

Heb zijn boek ‘Mijn Verhaal’ gelezen,
een open boek.

Richard is deugniet, maar hij deugt wel.

Verderkijkert | 20-01-23 | 17:23 | 5

Niet "mijn strijd"?

Jan Laefcutte | 20-01-23 | 17:48
▼ 2 antwoorden verborgen

Nachtvergunningen voor technofeestjes, in feite zou dat de criminele organisatie zijn. Een horeca-ondernemer, tevens partij en bestuurslid en ook donateur. Die vergunningen kwamen er voor alle horecaondernemers in Den Haag en niet alleen voor de donateur. Is die donatie dan omkoping als het voordeel van de donatie ten goede komt aan het gehele nachtleven van De Haag? Het lijkt me eerlijk gezegd toch politiek dit.

adhd-je | 20-01-23 | 17:19

Het is een feit van algemene bekendheid dat als het je niet lukt via de procedure die ervoor staat, je de ambtenaren omzeilt door het maken van een afspraak met de wethouder. Dan wordt het alsnog geroggeld.

Voor grotere financiële partners die vertegenwoordigd/begeleid worden door Mazars of EY of noem maar op, geldt dat op voorhand de wethouder al de instructies geeft aan de ambtenarij.

Een en ander is natuurlijk in alle bovengenoemde situaties afhankelijk van hoe de belanghebbende bij de politicus ligt. En hoe de belangen samenlopen. Het gebeurd in alle gemeenten en provincies en ook op het hoogste niveau. Uit "Binnenlands Bestuur"is een artikel te trekken van een paar jaar terug over een gemeente die doodleuk uitspraken van de Raad van State en besluiten van de minister naast zich neerlegd en een ondernemer zijn gang laat gaan in een natuurgebied.

De fout die verdachte Richard de M. maakt is dat hij niet erg selectief lijkt bij het verlenen van gunsten, of juist wel, door zich in te spannen voor niet-Westerse "ondernemers". Die categorie ondernemers wordt in de cultuursector goed bediend met gunsten, maar als het gaat om vastgoed, horeca etc. zou ik ze toch mijden als de pest, als is maar om niet besmet te raken vanwege witwassen.

Heurtebise | 20-01-23 | 17:16 | 2

Ja, die vastgoedjongens zijn niet allemaal heel degelijk.

Après toi | 20-01-23 | 17:21

ik vond juist de uitkomst van de corruptie zo bijzonder: laat nachtleven en meer technofeestjes. Want dat is de uitkomst van de donatie van de horecaondernemer aan Lijst De Mos: meer nachtvergunningen en daarmee meer feestjes. Hoe kan dit resultaat nou niet een politieke uitkomst zijn?

adhd-je | 20-01-23 | 17:25

Complete belangenverstrengeling met ondernemers blijkt uit de analyse van deze Voermans voor de NOS. Gewoon corrupt dus tot mijn grote ontsteltenis. Zijn een aantal van ons er toch ingetuind met zijn mooie verhaal aan GS destijds. Dit wordt gewoon wanneer juist een keiharde veroordeling. Die gaat brommen in een cel.

Jan, Leiden | 20-01-23 | 16:58 | 8

@Komjehiervaker | 20-01-23 | 18:47:
Het is vaak de modus operandi van politici: alleen op de voorwaarde zonder repliek te krijgen zal een politicus bereidt zijn verhaal te doen in een krant. Heeft niet zoveel met gejank te maken, des te meer met het ontbreken van tegenmacht vanuit de media.

amateurrr | 20-01-23 | 19:00

@adhd-je | 20-01-23 | 17:27:
Nou, als er al wel eens wat een eigen mening of goede analyse hebben als hoogleraren dan zijn het die uit Leiden wel hoor, heel wat minder meelopers hier en meer maatschappijkritisch.

Jan, Leiden | 20-01-23 | 22:51
▼ 5 antwoorden verborgen

De Mos heeft in z’n goedheid/naïviteit domme dingen gedaan. Die niet door de beugel konden en dus fout.
Het is niet anders. Ik kan hem niet verdedigen.

Normpje | 20-01-23 | 16:53 | 1

En da's dus precies waarom deze laster campagne: hij heeft net teveel domme dingen gedaan om mensen voor hem op de bres te laten springen, en dus maken ze 'm preventief he-le-maal kapot.

ReyNemaattori | 20-01-23 | 17:10

Sinds wanneer krijgt Wimke Voermans van de Katholieke Universiteit Brabant inzage in strafdossiers? En als ie al inzage heeft, dan wordt verwacht dat ie z’n snavel dicht houdt!

theo-is-dood | 20-01-23 | 16:48 | 1

Voermans is de koning van de willekeur. Kortgeleden mocht hij het rechtpraten dat het hele kabinet wegliep tijdens de APB, met zwakzinnige argumentatie zoals dat het nergens in de wet staat dat de regering verplicht is te luisteren naar kamerleden. Bedenkelijk niveau dat riekt naar opportunisme, niet te serieus nemen dus.

amateurrr | 20-01-23 | 17:18

En als je een miljoen naar D’66 overmaakt?

Lucifer | 20-01-23 | 16:46

Hahaha, als zelfs een Turkse vastgoedproleet uit Den Haag denkt dat je een analfabeet ('met leesproblemen') bent als je zijn 'spreektekst' woord voor woord in een vergadering voordraagt, dan stond je niet vooraan toen het intellect werd uitgedeeld. Wat een kerel. Zo heerlijk gewoon (lees dom) gebleven.

BobDobalina | 20-01-23 | 16:39 | 1

Gelukkig mag ik hier met regelmaat van uw hoogstaande reaguursels genieten. Dat maakt het leven toch net wat dragelijker.

Scepticus | 20-01-23 | 18:19

Oh het hete Chip, Nootjes, Bier! (Ik dacht Corona Cafe, maar nu ik het lees... ja ergens was er een naamsverandering)
Dat vond ik altijd erg leuk.

PaardenliefhebberVet | 20-01-23 | 16:37

Oh, je mag pas iemand schuldig vinden ná een uitspraak van de rechter?!

Komjehiervaker | 20-01-23 | 16:36 | 9
▼ 6 antwoorden verborgen

Onlangs de documentaire Napels aan de Noordzee gezien.

Heel zwart-wit was dit verhaal niet. Heeft ook te maken met zijn manier van politiek voeren, waarbij contact met de kiezer laagdrempelig is. Met elkaar een kopje koffie drinken in het buurt café.

Ik ben benieuwd hoe een rechter dit beoordeelt.

Roos | 20-01-23 | 16:33 | 12

@theo-is-dood | 20-01-23 | 16:50: Ja, om vervolgens boetes van kiezers die te hard hebben gereden, weg te toveren. Cliëntelisme noem je dat. Vaak zijn die ontmoetingen op café.

Après toi | 20-01-23 | 17:13

@Après toi | 20-01-23 | 17:11: Dat lijkt me verstandig. Ik vind het wel jammer, hij heeft wel iets sympathieks, maar ja.

Tashtego | 20-01-23 | 17:17

@Après toi | 20-01-23 | 17:11: Hier in de gemeente altijd wel inderdaad. Ik heb af en toe weleens afspraken met een wethouder op neutraal terrein zoals een restaurant, bistro of wat ook, maar ze zijn inderdaad altijd met z'n tweetjes. Soms wel met 3 man. Een van hen notuleert en de andere is vaak een ambtenaar van de afdeling waarover het gaat, bijvoorbeeld vergunningen of bestemmingsplan wijzigingen.

Kopieerapparaat | 20-01-23 | 18:33
▼ 9 antwoorden verborgen

Dit zaakje stinkt.

Plukkieplukkie | 20-01-23 | 16:29 | 1

Dat dacht het OM ook gelukkig.

BobDobalina | 20-01-23 | 16:42

Hij moest de Burgemeester van Den Haag, Krikke tijdelijk vervangen, toen is dit plotseling gaan spelen.
Krikke ook onterecht de schuld van het drama in Scheveningen, met de vreugdevuur brand.
Terwijl de 'Deskundige ' brandweer leiding, die toestand dat het vuur ontstoken werd, buitenschot bleef.

Torquemada | 20-01-23 | 16:26 | 4

Wees blij dat ze het ontdekt hebben voordat ie burgemeester kon worden. Anders zou het er alleen maar gênanter op zijn geworden.

RandyBiel | 20-01-23 | 16:31

Die arme en bekwame Krikke toch ook!

de IJsman | 20-01-23 | 16:32
▼ 1 antwoord verborgen

Het lijkt me interessanter om te weten wie dat dossier heeft gelekt naar de NOS.

entredeuxverres | 20-01-23 | 16:25

En hoe komt dit volledige rapport in de openbaarheid? Daar hoor ik intellectueel Voermans niet over.

dathoujetoch | 20-01-23 | 16:23 | 1

Justitie denkt? Justitie kan zoveel denken. Wim Voerman vond onlangs ook dat premier Rutte die jarenlang z'n sms'jes heeft verwijderd, onacceptabel en dat Rutte in strijd met de wet heeft gehandeld. Het O.M. dronk daarop een glas, deed een plas en alles bleef zoals het was.

drs.Nee | 20-01-23 | 16:33

De man die loog dat hij schoolhoofd was geweest, zouden we nu wel moeten geloven?

JTKDM | 20-01-23 | 16:21 | 8

@drs.Nee | 20-01-23 | 16:45: Nee, ik ga in op jouw voorbeeld. Je kan met PABO schooldirecteur worden, maar dat betekent nog niet dat je na het volgen van die opleiding ook automatisch schooldirecteur bent.

Après toi | 20-01-23 | 17:17

@Après toi | 20-01-23 | 17:17: Nou, nou, wat kan die de Mos liegen zeg, daar kan Mark Rutte nog een puntje aan zuigen.

Kowalski11 | 20-01-23 | 17:46
▼ 5 antwoorden verborgen

Heeft hij ook een appartement gehad van een Canadese vriend?Of mag dat alleen als je bij die verzameling rand66gevallen partij zit.

van stampij | 20-01-23 | 16:20

Dus de Mos lekt dossiers al voordat hij politicus was uit het kabinet.

Ok....

Kaas de Vies | 20-01-23 | 16:20

Wanneer beginnen de rechtzaken en vervolging nav de Toeslagenaffaire? Want dat is 100 nee 1000 nee 10000000 maal zo erg...

Old_School_Dutchmen | 20-01-23 | 16:17 | 3

Ik heb ook nog een strafrechtelijk onderzoek naar ene mevrouw Edith S. in de aanbieding. De organisatie waarvoor zij verantwoordelijk is, zou pensioengelden hebben verduisterd ten gunste van bonussen voor haar vriendjes. Daarnaast heeft deze verdachte nog wat documentatie verduisterd.

Kopieerapparaat | 20-01-23 | 16:29

@Kopieerapparaat | 20-01-23 | 16:29: Lees het NRC-stuk nog eens. Het niet-doen van mondeling toegezegde additionele afdrachten is geen strafbaar feit.

BobDobalina | 20-01-23 | 16:44

@BobDobalina | 20-01-23 | 16:44:
Misschien niet, naar het is wel moreel verwerpelijk. En zo iemand krijgt een hoge positie binnen de grootste politieke partij van ons land. Daar krijg een nare smaak van in mijn mond...

Helpmedan | 20-01-23 | 20:20

Richard de Mos je kunt aan zijn gezicht en pruimen mondje al zien hoe betrouwbaar hij is..
Een echt Haags straatvechterdje en dan heb nog verder niets inhoudelijks over hem gezegd
En hier wil ik het dan ook graag bij laten..

aardv@rk | 20-01-23 | 16:16 | 3

Je maakt me wel heel nieuwsgierig.

Kowalski11 | 20-01-23 | 16:20

Aan jouw naam kun je ook zien hoe betrouwbaar jij bent... zoiets?

Blonde Nel | 20-01-23 | 16:21

Straatvechtertje? Eerder het gepeste kneusje met een leerachterstand.

JWZ_JMK | 20-01-23 | 18:40

Wanneer wordt die wethouder/ambtenaren die van Drimmelen “werk” gaven om hun politieke carrière binnen D’66 een zetje te geven eigenlijk vervolgd. Iedereen concentreerde zich daar op Kaag, maar al die ander details dat ambtenaren te veel aan hem uitgraven als hij alleen hallo kwam zeggen neigt ook naar corruptie, maar ja, bij d’66 heet dat netwerken. www.geenstijl.nl/5165221/d66-den-haag...

Snap_het_ook_niet | 20-01-23 | 16:13 | 2

Dat mag waarschijnlijk nog wel, binnen de regels van de wet.

Après toi | 20-01-23 | 16:48

Ja, turlijk we wijzen dan eerst naar andere. maakt dat wat uit/

miko | 20-01-23 | 17:09

De Mos moet lid van D66 worden, daar kan alles.

Mr_Natural | 20-01-23 | 16:11 | 1

Hij zat al aardig op zn plaats bij de Partij van de Brievenbusplassers

RandyBiel | 20-01-23 | 16:15

Voermans’ mediageilheid wint kennelijk het van z’n gevoel voor beschaving om even met een oordeel te wachten tot de rechtbank zich uitgesproken heeft. Jammer.

Lubbberrtt | 20-01-23 | 16:08

Richard de Mos, die in sollicitatiebrieven valselijk beweerde dat hij hoofd van een lagere school was geweest, zou ik ook niet op zijn zwarte bril geloven.

Après toi | 20-01-23 | 16:07 | 2

En als het een blanke bril was geweest?

Kowalski11 | 20-01-23 | 16:12

Sorry voor het echoën, ik had alleen even op “schoolhoofd” gezocht

JTKDM | 20-01-23 | 17:28

Vergelijkbaar met Haga, Balwantsingh, Azarkan? Niks aan de hand dan. Zie liever dat iedereen die dat soort dingen doet wordt aangepakt of in ieder geval een onderzoekje krijgt.

TheseDays00 | 20-01-23 | 16:07

Dat je wat smeuigs lekt vind ik tot daar aan toe ... maar aan de NOS? Dat riekt naar D666.

Hans Kwalzan | 20-01-23 | 16:07

Hoezo moeten deze details meer dan 3 jaar duren om over te beslissen of het wel of niet door de beugel kan? Ook al vind ik het als Hagenees heel erg jammer, maar als die feiten kloppen, dan is het gewoon corruptie. Triest alleen dat ik er wel wat flesjes wijn op durf te zetten dat bij tientallen wethouders door de jaren heen van andere partijen er opzeker vergelijkbare situaties hebben voorgevallen. En dan ook nog eens het moedwillig laten lekken van het dossier. Het zaakje blijft enorm stinken.

Quantum Suicide | 20-01-23 | 16:07 | 5

@Après toi | 20-01-23 | 16:09: Lokaal bestuur in een notendop. Gepensioneerde Chef Lege Flessen die in de lokale poilitiek stapt om te zorgen dat de gemeentelijke subisidie van zijn volkstuinvereniging blijft bestaan, ineens ineens gaan meebeslissen over zaken waar 'ie geen verstand van heeft maar wel miljoenen gemeenschapsgekld kosten. En er wordt wat geregeld hoor, onderling, in de achterkamertjes van lokale kroegjes. Dakkapelletje, iemand?

Kloof2012 | 20-01-23 | 16:17

@Après toi | 20-01-23 | 16:09: Impliceert u hierbij dat Richard de M., de man is nog steeds verdachte, corrupt is? Zo ja, hoe komt het dat u meer weet dan wij? En hoe komt het dat u informatie heeft over corrupte praktijken van politici en andere bestuurders waaruit deze corrupte praktijken blijken? En hoe komt het dat deze informatie wel bij u bekend is maar niet bij de opsporende instanties? Begrijpt u dat u, door te bevestigen dat u over belastende informatie informatie beschikt, waaruit deze corrupte praktijken blijkt, u de verdenking op uzelf laadt betrokken te zijn bij deze door u genoemde corruptie?

Red shirt | 20-01-23 | 16:25

@Red shirt | 20-01-23 | 16:25: Omdat ik wel wat weet van lokale politiek. De M. heeft momenteel de schijn tegen, benieuwd hoe dit afloopt. Hij lijkt me niet erg degelijk.

Après toi | 20-01-23 | 16:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Samen voor ons eigen.

Jimmy Mc Clure | 20-01-23 | 16:07 | 2

laat de rest de rambam krijgen

ikdenkwat | 20-01-23 | 16:08

Laat de rest de rambam krijguh.

Haringkoning | 20-01-23 | 16:08

Wim Voermans, meer 'deuger' dan jurist. Dus een objectieve kijk op deze zaak kan je van hem wel vergeten.

Pieter Breydel | 20-01-23 | 16:06 | 4

Hoi Richard

RandyBiel | 20-01-23 | 16:11

@Pieter Breydel | 20-01-23 | 16:26: LOL

goedverstaander | 20-01-23 | 16:58
▼ 1 antwoord verborgen

Ik heb niets gedaan, ze maken mij kapot bla bla bla, zoals elke politicus die wat op zijn kerfstok heeft roeptoetert.

ikdenkwat | 20-01-23 | 16:05 | 3

"Het is een politiek proces!!!"

Kloof2012 | 20-01-23 | 16:19

Heb je je verdiept in het dossier? Of roep je maar wat?

Mahatma | 20-01-23 | 17:16

De man is zo fout als wat maar denkt zelf dat wat hij doet normaal is. Dat is het niet.
Bij zoveel van die protestpartijen gaat het mis zodra ze een stoeltje of functie krijgen. Plots staat de familie op de loonlijst zonder ooit aanwezig te zijn en krijgen vrienden leuke opdrachten. Denk aan de PVVers in Brussel.

Bij de Mos kregen bedrijven ten onrechte nachtvergunningen, En de buurt zit met de brokken.

AntiZanicz | 20-01-23 | 17:31

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland