Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Politiebond: speel Eredivisie zonder publiek

GeenStijl: speel Eredivisie zonder politie

"Voetbalwedstrijden uit de Eredivisie moeten zonder publiek worden gespeeld, om te zorgen dat er meer politie in de wijken is. Die oproep doet voorzitter Wim Groeneweg van politiebond ACP." Dus... de politie is nooit zichtbaar op straat (omdat ze voor ieder wissewasje drie uur op het bureau zitten om formulieren in te vullen) en dat is dan de schuld van eens in de twee weken een voetbalwedstrijd in het weekend. Die is gek. Wat voetbalfans nou leuk lijkt; is gewoon een wedstrijdje kijken zonder dat opgefokte gedrag van de politie de godganse tijd. Ze sloven zich namelijk niet alleen uit bij Ajax-Feyenoord, maar ook bij pak 'm beet Helmond tegen Almelo staan die gasten daar toch een potje overspannen te doen. Huppa, wég met de politie. Ga maar lekker 'aanwezig zijn' in de stad. Coronawappies met een waterkanon tegen de muur blazen. Kopstoten uitdelen en proces-verbalen verzinnen. Boeren neerschieten. En dan een vol voetbalstadion zonder politie. Heeeeerlijk.

Reaguursels

Inloggen

Dit voelt beetje hetzelfde als mijn aangiftes voor winkeldiefstal en vandalisme die blijven liggen en dan in de media horen dat het OM maar druk is met kijken of ze bijv. Johan Derksen kunnen vervolgen... Ik krijg toch vaker het gevoel dat de politie niet meer op straat is omdat ze lekker in hun auto zitten en geen zin hebben om uit te stappen.

Hetisnietaanteraden | 20-12-22 | 19:56
-weggejorist-
heppykemper | 20-12-22 | 18:27

Geen publiek meer in het stadion is een uitstekend idee natuurlijk. Thuis zie je de wedstrijd uiteraard het best. Het is een ritueel geworden om de derde helft tussen fans en de politie te laten spelen buiten het stadion. Gewoon mee stoppen.
Je kunt ook met je “vrienden” thuis genieten, goedkoper bier ook.
Kun je je altijd nog uitleven op de lelijke vaas van je schoonmoeder.

Analia von Solmsch | 20-12-22 | 14:39

Er rijden nog steeds veel politie met twee personen in auto, verplicht in NL. Laat 55+ agent zijn/haar wijkrondes vaker alleen in auto rondrijden.

TRUMP | 20-12-22 | 14:07

ze kunnen beter een drugstest houden bij binnenkomst en een drugshond bij de ingang voor het geval ze gaan snuiven in het stadion. Veel minder opgefokt gedrag voor doorgesnoven tokkies

bimbam | 20-12-22 | 13:32

Na de wedstrijd het veld openen voor de " fans" en die elkaar de kop in laten slaan tot er een over is. Dan heb je maar een agent nodig. De kosten voor het vernielde veld betaald de club en je hebt nog een derde helft. Ruimt ook lekker op dat brood en spelen.

brie-de-penis | 20-12-22 | 12:52

De politietop heeft heel andere ideeën dan de werkvloer. Ze volgen de top nog steeds maar niet van harte en het gemopper neemt toe.

Nichtsneues | 20-12-22 | 12:50

Stel clubs verantwoordelijk voor de beveiliging. Klaar.

Asteroid-B612 | 20-12-22 | 12:45 | 2

Beste oplossing. Je zult zien dat het probleem zich dan snel vanzelf oplost.

Waar-is-niets | 20-12-22 | 15:51

Dat is al jaren het geval. In ieder geval bij Feyenoord.
Komt geen agent tijdens de wedstrijd in het stadion, zou provocerend zijn die aanwezigheid. Vandaar dat ik destijds ruim 8 jaar de wedstrijden zag vanuit het bureau aan Cor Kieboomplein. Het resultaat en tegen wie gaf vaak genoeg informatie hoe de terugreis zou worden.

Ellende is buiten het stadion.

Rotterdammert1965 | 20-12-22 | 16:33

Dit is onzin. Het probleem is dat de overheid te politiek correct is. Iedereen weet dat niet Daan & Evelien ervoor zorgen dat er politie aanwezig moet zijn bij iedere voetbal wedstrijd. Waarom is het nou zo moeilijk om te zeggen dat het door Henk & Ingrid komt? Beestje bij de naam noemen. Kom op!

Cobarde | 20-12-22 | 12:39

Helemaal mee eens. Geen politie inzet meer bij voetbal. Dat kost een paar dooien maar dan zullen de clubs toch moeten gaan kiezen. Blijven ze geweld gebruiken en steunen ze de "harde kern" of is er wellicht meer te verdienen aan families op de tribunes.

Ook zullen de sponsoren en skybox eigenaren eens kleur gaan bekennen.

Dlareg | 20-12-22 | 12:32 | 2

Eens. Als een evenement een hoog risico voor de veiligheid inhoudt, krijg je geen vergunning, tenzij het evenement inhoudt dat 22 mannetjes achter een bal aan rennen. Dan maar inzetten op identificeren van de hooligans, stadionverbod en meldplicht in een politiebureau aan de rand van de stad, zodat de bezoekers van een voetbalwedstrijd bestaan uit normale mensen ipv neanderthalers die elkaar te lijf willen gaan in en rond het stadion. Laten we wel wezen; het overgrote deel van de bezoekers van een wedstrijd is niet uit op rellen. Doordat de veiligheid toeneemt rond een wedstrijd, zullen juist misschien meer normale mensen, ook met kinderen, naar een wedstrijd gaan.

ches | 20-12-22 | 13:13

Ook zullen de sponsoren en skybox eigenaren eens kleur gaan bekennen.

U denkt dat die beter zijn?
Ik heb wel eens een wedstrijd naast een zakenvrouw in duur Dior pakje gezeten in een skybox. Wat daar tijdens de wedstrijd uit haar mond kwam en met bloeddoorlopen ogen stond te bleren zal ik hier niet herhalen.

Laatste fluitsignaal en het viswijf was weer een op en top zakenvrouwtje.
Met verwondering zitten gade slaan.

Rotterdammert1965 | 20-12-22 | 16:36
-weggejorist-
Struikrover3 | 20-12-22 | 12:28 | 1

— Overheid steunt betaald voetbal met ruim 1 miljard euro
Provincies en gemeenten redden keer op keer noodlijdende clubs.
De overheid heeft in de afgelopen vijftien jaar meer dan een miljard euro in het betaald voetbal gestoken. Er is in Nederland geen club die niet op de een of andere manier financieel is gesteund door de gemeente of provincie. Dit blijkt uit onderzoek van weekblad De Groene Amsterdammer.—/

theo-is-dood | 20-12-22 | 12:26 | 1

En de theaters en andere kunsten, waar geen hond op af komt? Hoeveel krijgen die?

KokkieBalboa | 20-12-22 | 17:27

Ik zeg speel eredivisie zonder voetbal

boerk | 20-12-22 | 12:24

Ik blijf het merkwaardig vinden dat de argumenten die er voor een vuurwerkverbod gelden niet gebruikt worden om voetbal te verbieden.
Bij vuurwerk wordt beargumenteerd dat het lichamelijk een issue is. Ook de kosten voor de samenleving en de overlast voor omwonende worden als argument gebruikt om tot een vuurwerkverbod te komen.
Daartegenover staat het geld dat er mee verdiend wordt.

Al die argumenten gelden ook voor voetbal. Het enige verschil is dat er meer risicowedstrijden per jaar zijn dan dat er oud-en-nieuw is.
Toch is er niemand die argumenten in te zetten om voetbal te verbieden.
Want als je vuurwerk wil verbieden omdat je de kosten voor de samenleving zo hoog vind, dan kan je niet wegkijken bij andere zaken die een vergelijkbare kostenpost zijn. Want anders ben je alleen maar voor het verbieden van vuurwerk vanwege het feit dat het om vuurwerk gaat.

Johanvb | 20-12-22 | 12:06 | 2

Volledig eens!!!!

wakker worden | 20-12-22 | 12:20

En waar en wanneer is er dan een vuurwerkverbod en ohja wie gaat dat handhaven, de vuurwerkhandel?

Tjemig | 20-12-22 | 13:18

Gewoon spelen met publiek, maar zonder politie inderdaad. Publiek aanwezig op eigen risico. Uiteindelijk hou je of leuk publiek (die geen politie nodig hebben), over of alleen hooligans en die mogen elkaar best afmaken.

Blauwpetje | 20-12-22 | 11:48

Ok, dus als we de gedachtengang van Wim Groeneveld volgen moeten AZC's in het vervolg maar zonder asielzoekers draaien, moeten dancefeesten maar zonder publiek doorgang vinden en moeten er maar geen patienten meer in de ziekenhuizen komen te liggen.
Mijn hemel, wat een enorme droplul is die vent.

Graaisnaaiert | 20-12-22 | 11:42 | 3

Waarom moet de belastingbetaler opdraaien voor een voetbalfeestje? Terwijl de voetbalclubs commerciële bedrijven zijn geworden die hun spelers miljoenensalarissen betalen?

theo-is-dood | 20-12-22 | 12:30

@theo-is-dood | 20-12-22 | 12:30:
Zo kan ik nog wel 100 dingen verzinnen waar ik mijn belastinggeld niet aan verspilt wil zien worden.

Stijlloze nick | 20-12-22 | 13:01

@theo-is-dood | 20-12-22 | 12:30: koningsdag, carnaval, oud en nieuw, marathon Rott, enz enzo ook afschaffen?
Asielzoekers kosten de politie meer manuren dan de hele competitie, ook weg met die lui.

zoalsikhetzeg | 20-12-22 | 13:10

Werkelijk iedereen, ook de politie zit lekker in zijn eigen bubbeltje en alle andere dingen buiten dat bubbeltje is van ondergeschikt belang.

Hypno2050 | 20-12-22 | 11:41

Na de enige voetbalwedstrijd die ik ooit in mijn leven 'live' heb gezien (Sittardia-Xerxes in De Baandert) had ik het wel gezien. Niet één politie-agent waargenomen, toen, trouwens.

Peter Emile | 20-12-22 | 11:39 | 2

Sittardia uit, altijd lastig. Mooie klassieker trouwens ( voor mijn tijd nog ).

Graaisnaaiert | 20-12-22 | 11:43

Links is altijd tegen veel politie geweest.
Stel dat er genoeg politie is en je leest elke dag dat er 120 mensen gearresteerd zijn. 70 lichtgetinte ,30 zwarte en 20 witte.
Wat dan?

pejoar | 20-12-22 | 11:38 | 1

Had u een avondvullend programma genaamd Holland Got Talent met een andere opzet gehad. Die zongen dan in ieder geval een ander toontje.

Rotterdammert1965 | 20-12-22 | 16:39

.... En nu maar hopen dat Mosterd niet ooit eens dringend de politie nodig heeft....

Peter Emile | 20-12-22 | 11:34 | 1

Die belt dan een crack junk, want dat werk beter.

Rotterdammert1965 | 20-12-22 | 16:40

HAHHA de gebruikte foto is die van mijn cluppie... en die speelt al 2 jaar geen ED.
Lekker scherp GS !

PerineumPiraat | 20-12-22 | 11:27 | 1

Ik weet niet wat er in Zuid-Holland in het leidingwater zit maar bij F'noord en Den Haag hangen toch wel de grootste randdebielen om de club, met Utrecht als goede 3e.

Graaisnaaiert | 20-12-22 | 11:45

Politie moet niet zeuren maar haar werk doen.

thanseeuwen | 20-12-22 | 11:23 | 1

Ach de eeuwige discussie; die van Oudekerk Zuid zijn beplaald geen lieverdjes.

PerineumPiraat | 20-12-22 | 11:51

De les van Qatar, lege stadions en geen rellen door wat eenvoudige maatregelen. Drank verboden, vrouwen thuis en bek dicht, homo's verboden, alleen neuken met je eigen vrouwen, immigranten alleen toestaan als rechteloze slaven en hoeren en geen vrijheid van meningsuiting

menschdurfteleven | 20-12-22 | 11:15

gewoon geen voetbal meer nog makkelijker

Hellsmurfje | 20-12-22 | 11:14

Er gebeurt zelden tot nooit wat in en rond voetbalstadions. Iedereen die anders beweert moet met amen en rugnummers komen. Pik er zelf een speelronde uit dit seizoen en vertel het maar wat er waar aan ernstig geweld plaatsvond.

Op iedere willekeurige stapavond in een stad groter dan 10.000 vallen meer klappen dan in een speelronde eredivisie. Voetbalsupporters zijn de allermakkelijkste scapegoat, zeker als het dé hobby is van "witte cisgenders", dat mag gesloopt worden met oneigenlijke argumenten.

In 95% van de wedstrijden is een busje genoeg, maar besluit de politie/burgemeester zelf een heel leger met boos kijkende dienders weg te zetten. Ook bij Telstar - jong utrecht zonder uitsupporters staan rustig 20 agenten uit hun neus te vreten.

Degenen de wél over de schreef gaan moeten keihard worden aangepakt. Zo simpel is het.

De Bredaonaar | 20-12-22 | 11:13 | 3

Was het maar zo simpel op te lossen. Afhandelen als verkeersboetes, gewoon een forse administratieve sanctie opleggen zonde tussenkomst van de rechter.

Harrie-Couvert | 20-12-22 | 11:17

Was het in mei dit jaar niet raak bij Ado - Excelsior? Of het vaker voorkomt dan in een stad durf ik niet te zeggen, maar het komt zeker voor.

Tashtego | 20-12-22 | 11:29

Mischien is het juist zo rustig omdat er genoeg politie is

Hiesjes | 20-12-22 | 11:35

Ik ben van mening dat je het probleem verschuift naar de straat waardoor het zelfs onbeheersbaarder gaat worden en nóg meer en langduriger inzet veroorzaakt (nog afgezien van veel nevenschade bij particulieren en ondernemers). In het stadion is de supportersmeute veel effectiever te bedwingen dan op straat als ongeleide projectielen. Het grote voorbeeld hebben we de afgelopen weken gezien; Marokkanen die de boel bij winst en verlies op stelten zetten, vernielen en bijna ongrijpbaar zijn omdat ze als ratten verspreid wegvluchten om het probleem elders voort te zetten. Dat lukt je niet in een compact gebouw als een stadion waar ontsnappen aan de lange lat welhaast onmogelijk is. Dus, slecht idee lijkt me.

Harrie-Couvert | 20-12-22 | 11:11

Maar waarom moet de politie de wijk in als op zondag de etters in het stadion zitten?

Tiscali-2 | 20-12-22 | 11:08

Proefballonnetje. Het compromis zal zijn dat er geen uitsupporters meer mogen komen. En daar ben ik het eigenlijk wel mee eens.

Marcelinho | 20-12-22 | 11:07 | 1

Daar ben ik het volledig mee eens!! Dat wordt het een stuk rustiger door. Goed idee!!

Harrie-Couvert | 20-12-22 | 11:12

Doorzichtig trucje van deze meneer. Lijkt wel wat op de belofte van de Brexiteers om het geld wat naar Europa gaat aan de NHS uit te geven. Dat gebeurt dus niet.
En de eredivisie met al zijn supporters genereert zoveel inkomsten en werkgelegenheid dat die paar agenten er makkelijk van betaald kunnen worden.

rode_konen | 20-12-22 | 11:06 | 2

Ehm Johnson heeft alleen al in het eerst jaar van Covid 16 miljard schuld van de NHS doorgehaald.

Louter Leuter | 20-12-22 | 11:11

Overheid steunt betaald voetbal met ruim 1 miljard euro
Provincies en gemeenten redden keer op keer noodlijdende clubs.
De overheid heeft in de afgelopen vijftien jaar meer dan een miljard euro in het betaald voetbal gestoken. Er is in Nederland geen club die niet op de een of andere manier financieel is gesteund door de gemeente of provincie. Dit blijkt uit onderzoek van weekblad De Groene Amsterdammer.
[...] Gemeenten en provincies staken 610 miljoen euro in het voetbal. Vitesse (75 miljoen), ADO Den Haag (73 miljoen), SC Heerenveen, FC Groningen en NAC Breda (alle drie rond de 40 miljoen) profiteerden het meest.
Telkens opnieuw dreigden clubs door slecht financieel management ten onder te gaan, en telkens werden ze gered door investeringen in stadions, het weggeven van gemeentegrond, koopsommen op trainingscomplexen, kwijtgescholden leningen en later waardeloos gebleken borg- en garantstellingen. Boven op de 610 miljoen euro aan de clubs komen de landelijke kosten voor de politie-inzet (265 miljoen euro) en de uitgaven van de (publiek bekostigde) NOS aan de uitzendrechten voor de eredivisie (186 miljoen euro).

www.groene.nl/artikel/overheid-steunt...

Het is compleet bizar dat de belastingbetaler mag opdraaien voor de kosten van commerciële voetbalclubs.
Clubs die hun spelers salarissen van miljoenen kunnen betalen.
Weg ermee. Ik betaal mijn sport ook helemaal zelf

theo-is-dood | 20-12-22 | 12:39

Tja ik denk toch dat we hier te maken hebben met iets dat niet puur met voetbal te maken heeft. Er is altijd een uitlaatklep, waar precies kun je een beetje sturen en dat is alles.

HerzlichWillkommen | 20-12-22 | 11:02

Alleen thuispubliek kan toch ook?

hotbrasil | 20-12-22 | 10:57 | 1

En de club zorgt zelf voor de veiligheid want de kroeg moet dat ook doen.

pejoar | 20-12-22 | 11:07

Voor, en anders alle schade op de clubs verhalen met hun overbetaalde spelers.

Der Schnitzeljäger | 20-12-22 | 10:57

Net na het eindigen van het WK briljante afleidingsmanouvre.

Rattus | 20-12-22 | 10:57

Ze kunnen bij de politie natuurlijk ook gewoon weer Nederlandse knapen aannemen die staan te springen op waakzaam en dienstbaar te zijn. Dan kan je alsnog de voorkeur geven aan mensen met een migratie achtergrond als die zich aanmelden, maar dan wordt de spoeling een stuk dikker. Als je dan ook niet met 25 agenten een brommer/snorfiets rollerbank controle gaat houden, en gewoon de straat op gaat komt het vast goed met de politie.

Dikkebobbie | 20-12-22 | 10:56 | 3

Jezus ja, die rollerbanken. Sta je weer uren in discussie over je snorfiets uit 1974 met teveel vermogen.

Lorejas | 20-12-22 | 11:08

@Lorejas | 20-12-22 | 11:08:
Hadden we toch niet? Of bedoel je een Solex? Echt hard wilden die krengen ook niet.

Louter Leuter | 20-12-22 | 11:13

Peugeot GL10. Variomatic met 49,3 blok. Bijna niet op de WOK grens van 34 te zetten.

Lorejas | 20-12-22 | 11:17

Ik zie de wijkagent hier in België een paar keer per week. Hele aardige oude man die wel wat weg heeft van Sinterklaas met vriendelijke blauwe ogen. Staat vaak bij school of maakt een praatje in de buurt. En hij kent iedereen, we woonden hier 3 dagen en hij kwam al even kennismaken. Zat ik met de wijkagent achter een bakje koffie terwijl meneer Brulspin net kwam aanrijden op de zitgrasmaaier die hij van de winkel over de openbare weg naar huis reed. Lekkere timing wel. Maar lang verhaal kort, hier gebeurt weinig. De politie maakt op een positieve manier deel uit van de gemeenschap en weet goed wat er speelt. Zou overal zo moeten zijn.

BrulSpin | 20-12-22 | 10:55 | 2

Dat is de kern van blauw op straat.

Louter Leuter | 20-12-22 | 11:14

Je leeft nog te veel in Swiebertje tijd. Als die ouwe bromsnor weg is krijg je waarschijnlijk een veel inclusievere wijkagent.
Net zoals hier in de geboorteplaats van een verguisde zeeheld al veel langer een vrouwelijke wijkagent tot op de dag van voor het WK van de meesten geen hand krijgt.
Als je nu eens zou overwegen om vanuit het buitenland te stemmen op een partij die dat soort geneuzel in goede banen gaat leiden (ik hoor mijzelf denken, in België rijden ze toch ook "gewoon" rechts?) zeg ik; doen!
Anders zou ik zeggen; probeer daar waar jullie wonen te stemmen op een partij die het rijden over de openbare weg met een zitmaaier propageert. Doei!

D-Fens_1963 | 20-12-22 | 11:19

Vroeger prachtige middagen naar het stadion met de kinderen, nooit gezeik. Waarom wordt hier in dit verkwanselde land alles gedoogd??? Alleen het woord "harde kern" al, uitschot mocht vroeger even naar Veenhuizen.

hagelkruis | 20-12-22 | 10:52

Ik vind het helemaal geen gek idee
Als je het over zinloos geweld hebt is het geweld tijdens of na voetbalwedstrijden er een voorbeeld van.
Ik heb trouwens ook niets met dat spel.

laurentius | 20-12-22 | 10:50

Snap je wat Wim Groeneweg zegt?
Die klote hoolies zuigen veel politiecapaciteit.
Dat klopt.
Maar waarom is de politie dan zo nodig in de “buurtjes”….. juist.
Je hebt de “Zondagse” hoolies en dan heb je ook nog eens de “doordeweekse klootzakjes”.
Welke van die 2 krijgen voorrang?
Dussss….. voetbal zonder publiek, maar dan ook buurtjes zonder tuig.
Hé Geert! Hoe zit dat met die tuigdorpen?

Ruimedenker | 20-12-22 | 10:50

Dit is Nederland ronduit, wat klootzakken verzieken daarvoor moeten goedwillende bloeden.

ikdenkwat | 20-12-22 | 10:47 | 1

Dubbel bloeden, zelfs: eerst ondergaan wat die klootzakken veroorzaken en dan ook nog eens bloeden wegens de maatregelen tegen die klootzakken, maar die eigenlijk gewoon de bevolking treffen, want die klootzakken trokken zich sowieso al niks van regels aan. Daarom zijn het ook klootzakken,

Gladiator Fap | 20-12-22 | 11:00

het is natuurlijk wel een probleem dat zichzelf oplost als je het laat gaan. Hek eromheen en iedereen met een bloedneus op maandag ontslaan.

Dr.Utker | 20-12-22 | 10:46

Feit blijft pliesie is chronisch onderbezet en dit al decennia, kortom reden deze noodkreten is gelegen op het Binnenhof c.q. politieke onwil.

william7055 | 20-12-22 | 10:44 | 3

Politiesterkte (zeker blauw) is afgelopen jaren geleidelijk teruggelopen en vooral ernstig vergrijsd. Dwz dat een kleine groep dienders de vervelende diensten draait. Zet daar bovenop het wervingsdrama, de groeiende onvrede van een uitdijend aan inwoners en het feit dat politie wordt beschouwd als noodzakelijk kwaad dat vooral geld kost wat ook besteed kan worden aan sociale onzin en u heeft uw verklaring waarom het misloopt.

_pacman_ | 20-12-22 | 10:52

Links houdt van een lage pakkans want het tegenovergestelde is slecht voor hun zetelaantal

pejoar | 20-12-22 | 11:09

En de managers cultuur

pejoar | 20-12-22 | 11:11

Speel gewoon alle wedstrijden in Qatar. Er is daar geen hooligan opgepakt.

Piet Karbiet | 20-12-22 | 10:42 | 1

Precies. Het is wel degelijk een 'westers probleem'.

Duwbak_Linda | 20-12-22 | 10:51

Gewoon uurtje factuurtje voor politie-inzet tijdens voetbalwedstrijden. Worden meestal op zondag gespeeld dus overuren à 100% extra. En dan gewoon echt alles factureren en afrekenen, van gereden kilometers tot en met maaltijden, slijtage noem maar op.

FrankVeer | 20-12-22 | 10:41 | 3

De tijd dat 'overuren' op zondag 200% zijn is al lang verleden tijd...

redthehaghue | 20-12-22 | 10:46

Sowieso schandalig dat wedstrijdorganisatoren niet hoeven te betalen voor politie inzet....

ReyNemaattori | 20-12-22 | 11:03

@redthehaghue | 20-12-22 | 10:46: Da's een kwestie van onderhandelen en anders komt de pliesie gewoon niet en zijn de (financiële) consequenties voor de voetbalklup als het uit de hand loopt. Of ze huren particuliere beveiliging in.

FrankVeer | 20-12-22 | 11:07

Marokkaanse politie inhuren. Klaar.

Duwbak_Linda | 20-12-22 | 10:37 | 7

Nee nee laat die maar daar anders komen er hele families mee. Beter de Guardia Civil....

Louter Leuter | 20-12-22 | 11:15

@Louter Leuter | 20-12-22 | 11:15:
Ook best, zolang ze maar grote handen en lange latten hebben. Daarna nog d66 rechters vervangen voor oude zure cismannen die verdachten aanspreken nog met 'vlegel'.

Duwbak_Linda | 20-12-22 | 11:19
▼ 4 antwoorden verborgen

Geen politie betekent particuliere beveiliging. Dat kan niet mis gaan, toch?

SamV | 20-12-22 | 10:36 | 2

Goed plan.
Ajax huurt Blackwater in en Feyenoord Wagner.
Wel camera's erop zetten!

Kapitein Sjaak Mus | 20-12-22 | 10:49

@Kapitein Sjaak Mus | 20-12-22 | 10:49: En 2 dagen later wordt een groep Feyenoord-supporters wakker in een loopgraaf in Oekraïne.

FrankVeer | 20-12-22 | 11:08

Er zijn heel veel wijken, dorpen en gehuchten waar nooit meer politie aanwezig is. Deze oproep is dus wel heel erg begrijpelijk.

adhd-je | 20-12-22 | 10:35 | 5

Ik had afgelopen zomer 2 gasten ineens in de tuin staan in de nacht. Heb 3 kwartier moeten wachten op de politie. Toen waren ze inmiddels vertrokken.

laurentius | 20-12-22 | 10:53

@laurentius | 20-12-22 | 10:53: je had moeten zeggen doe maar rustig aan mijn jachtgeweer heeft uitstekend dienst gedaan.

Toedels | 20-12-22 | 15:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Om de bittere stammenstrijd tussen wij en zij te begrijpen hoeven we enkel maar een goede documentaire te bekijken over het gedrag van chimpansees. Sommige mensen zijn boos op zichzelf en vooral op de wereld vanwege vermeende oneerlijkheid en willen deze wereld zien branden, al is het maar voor een uurtje of een dag. Met of zonder publiek tijdens eredivisie wedstrijden ga je daar niets aan veranderen. Het zal menig mens verbazen maar het gevecht tussen Feyenoord en Ajax verschilt in de basis weinig met de strijd tussen links die verder wil en rechts dat vooral terug in de tijd wil. Het verschilt ook weinig met de oorlog tussen Oekraïne en Rusland, de oorlog van Poetin. De ene vindt zijn of haar stam het beste, en de andere is het daar niet mee eens. We hebben in al die tijd niets bereikt. Onze beste kans was Liberté, Égalité en Fraternité maar niet iedereen zag dat zitten. Dus blijft over die stammenstrijd zoals chimpansees dat ook nog doen.

Psoglav | 20-12-22 | 10:34 | 2

"links die verder wil en rechts dat vooral terug in de tijd wil",
Daar heb ik chimps nog nooit over gehoord.
Of het zou in "Planet of the apes" geweest moeten zijn.
Ennuh, wat bedoel je nou met die frambozenwoorden?
Hadden we nummer 14 nooit voor Cruijff mogen bewaren?
Of hadden we de steek van onze laatste keizer (niet Piet) niet mogen verstoppen?

D-Fens_1963 | 20-12-22 | 10:48

Er is meer dan één as in de politiek?
Als in: d'r is meer dan alleen links / rechts, wat vooral naar 't economische vlak verwijst.

Door gecentraliseerde MSM, lijkt het alsof er alleen rechts/links bestaat(vooral doordat alles dat niet links, autoritair & extreem progressief is direct wordt afgeschilderd als extreem-rechts), maar, om het voor de linksen begrijpelijk te houden: er zijn even zoveel politieke stromingen als dat er genders zijn.

't feit dat je recht afschildert als 'terug in de tijd te willen', geeft al aan dat je niet echt verder denkt dat wat hapklaar door de media geserveerd wordt. Doorgaans is rechts op economisch vlak juist progressief.

ReyNemaattori | 20-12-22 | 11:16

Als het nationale Marokkaanse voetbalteam vandaag besluit om de thuiswedstrijden in Nederland af te werken trekt de politie nog voor morgen deze keutel in.

goedverstaander | 20-12-22 | 10:33

Of gewoon relschoppers oppakken, die zich vervolgens bij iedere wedstrijd van hun ploeg verplicht op het politie bureau moeten melden.

VW, alles ist vorbei | 20-12-22 | 10:29 | 3

Politiebureau ??. Onze gemeente telt momenteel ruim 36000 inwoners en in alle wijsheid is 2 jaar geleden besloten het enige bureau op te doeken.

nednied | 20-12-22 | 10:34

@nednied | 20-12-22 | 10:34: In de wijk IJburg straks 40.000 inwoners en het donuthok van de politie al 8 jaar dicht.

Piet Karbiet | 20-12-22 | 10:45

Mocht Gladiator in aanmerking komen voor de positie van allerhoogste baas bij de politie, dan zijn hier de tien geboden voor Kerstmis:

1) vergroot de politiemacht: geld dat nu naar linkse hobbie's gaat, gaat nu eens naar een rechtse hobby
2) Leg de nadruk op boeven vangen (en dan niet meer laten lopen wegens "gebrek aan plaats")
3) het aantal processtappen van elke procedure MOET gehalveerd worden. Gewoon, omdat het kan
4) weg met papier, alles digitaal
5) Elke wijk in Nederland moet minimaal 1 keer per dag bezocht worden, geen uitzonderingen
6) Zero tolerance beleid voor geweld tegen en belediging van ambtenaar in functie
7) diversity, inclusion en equity doelstellingen worden per onmiddelijk geschrapt. In plaats daarvan komen doelstellingen met betrekking tot de primaire taken van de politie: reactiesnelheid, pakkans en succesvolle operaties
8) De politie is niet langer "je beste vriend". De politie is er om goedwillende burgers te beschermen tegen misdadigers. Punt.
9) Mobiele flitspalen zijn er niet voor de veiligheid, maar voor de staatskas. Weg ermee, we hebben andere prioriteiten dan zo'n paaltje managen
10) We laten ons niet langer intimideren door beschuldigingen van "etnisch profileren". Je roept maar. Zolang de misdaad in een bepaalde groep mensen oververtegenwoordigd is, zijn die mensen ZICHZELF etnisch aan het "profileren". Als de politie gewoon haar taak doet -onschuldige mensen beschermen- kan dat een negatief licht werpen op de oververtegenwoordigde groep mensen. Doe maar iets aan het zelfreinigend vermogen dan, dan houdt 't profileren vanzelf op en kunnen we weer allemaal gezellig thee drinken.

Nog vragen? Mooi. En dan nu allemaal de straat op, laat je zien, doe je werk en vrolijk kerstfeest.

oh, en hier is een vet kerstpakket en 200 euro extra per maand, zodat je zoon later ook interesse heeft in een job waarbij hij zijn gezondheid op het spel zet voor de veiligheid van anderen.

Gladiator Fap | 20-12-22 | 10:28 | 9

@Schout-bij-Nacht-J | 20-12-22 | 10:39: Dus ik begrijp goed at als Schout-bij-Nacht-J overvallen wordt, dat de Politie liever niet ter plekke moet zijn om in te grijpen, want dat zou "communistisch" of "fascistisch" zijn? Dat onder het communisme en fascisme de politie tegen het eigen volk ingezet wordt is nu precies de reden waaróm we dat soort staatsinrichting niet moeten nastreven. Maar dat betekent toch niet dat de politie dan maar "communistisch" of "fascistisch" is? Het is precies die anarchistisch gelul dat ervoor zorgt dat u tegenwoordig bij een aangifte niet eens meer serieus genoemen wordt. Denk daar maar eens over na, Schout. En denk even na over een andere nick misschien, want een "oogje in het zeil houden bij de vloot" klinkt best "fascistisch", toch?

Gladiator Fap | 20-12-22 | 10:58

@John McClane | 20-12-22 | 10:47: 1 keer per dag is geloof ik al 365x beter dan de doelstelling nu. Stap voor stap.

Gladiator Fap | 20-12-22 | 10:58

@Schout-bij-Nacht-J | 20-12-22 | 10:39: Stel je niet aan, Schout. Zolang de politiemacht onder een democratische regering valt, kan deze helemaal niet op eigen houtje communistisch of fascistisch zijn. Ook niet als ze criminelen wat harder zouden aanpakken.

ZijkstraalDoetPlasje | 20-12-22 | 11:00
▼ 6 antwoorden verborgen

Bezocht veelvuldig Japanse baseballwedstrijden met 30.000-40.000 toeschouwers waar geen politie of enkele agenten bij aanwezig zijn. Scoort ons team? Dan juichen we! Scoort de tegenstander? Dan klappen we.

Bezocht ook regelmatig de basketbal- en ijshockeyafdelingen van mijn geliefde CSKA in Moskou, vaak 5.000-10.000 toeschouwers en geen onvertogen woord.

Misschien wordt het tijd dat ook het voetbal eens definitief geen vrijplaats wordt voor marginalen. Op naar een sport zonder overmatig alcoholgebruik, geweld en gescheld.

drs. Levi Samsonov | 20-12-22 | 10:28 | 3

Klopt inderdaad. Het heeft op de één of andere manier alleen maar met voetbal en vechtsport te maken. Misschien heeft het dus ook te maken met het soort volk dat die sporten beoefent. Bij een schaakwedstrijd zie je ook nooit groepen hooligans die elkaar de schedel inslaan. Bij golf ook niet, hoewel die sport wel potentie op het geweldvlak heeft, met die stokjes en zo, Bij tennis al evenmin. Hoe zou dat toch komen?

Gladiator Fap | 20-12-22 | 10:31

Russische hooligans zijn dan weer wel bijzonder berucht. Die filmen het ook nog eens hoe ze mensen half of helemaal dood slaan.

Schout-bij-Nacht-J | 20-12-22 | 10:42

Als we eens zouden beginnen met die stadion droog te leggen. Strikt alcoholverbod

theo-is-dood | 20-12-22 | 12:45

Voorafgaand aan iedere competitiewedstrijd een nabij gelegen weiland afhuren. Relsupporters van beide clubs krijgen aldaar de mogelijkheid om elkaar te typhus te slaan. Vooraf wel even een contractje laten tekenen (kruisje is ook goed) dat ze afzien van medische bijstand en dat de werkgever het loon (als dat al aanwezig is) niet door hoeft te betalen, dan wel dat de UWV de uitkering mag opschorten.

Niet direct in de kramp schieten, probeer het een tijdje. Het hoolliganprobleem is net als het Marokanenprobleem. Jarenlang de roze olifant in de kamer niet benoemen. Die kleine minderheid missen we dan ook niet.

Von Bliksum | 20-12-22 | 10:27

Wim Groeneweg heeft gewoon gelijk.
Geen extra Politie meer.
Gaat het fout, jammer dan, vanaf dat moment geen publiek meer tussen club x en y.

GateKeeperNL | 20-12-22 | 10:27

Vluchten op schiphol moeten zonder passagiers uitgevoerd worden. Omdat er dan meer marechaussee beschikbaar is voor grenscontroles.

Conabonita | 20-12-22 | 10:25 | 1

Voetballen moet gewoon verboden worden en het stadion vol met tentjes zetten voor de asieleisers. Hebben we ook dat gerotzooi in de Schilderswijk niet meer. Als je spanning wil hebben maak je maar een wandeling over dun ijs zonder ijspriem of fluitje.

jan huppeldepup | 20-12-22 | 10:24

Voetbal gewoon thuiskijken op een betaalzender.
Lekker warm, niet in de rij staan en geen reistijden.
Met normaal bier en geen festival bier.
Frikadellen en andere snacks gewoon van de Lidl voor een zacht prijsje.
Hooligans slaan hun eigen huiskamer aan gort.

Osdorpertje | 20-12-22 | 10:22 | 1

Dat laatste doe ik al zonder voetbal, maar dat kudtwijf vertrekt maar niet.

skoftig | 20-12-22 | 10:24

Ahh joh, die jongeren vieren gewoon een feestje na de wedstrijd.

Percival.Sweetwater | 20-12-22 | 10:22

Alsof de wijkagent ingezet wordt om hooligans uit elkaar te slaan.

mrfreeze | 20-12-22 | 10:21

Gewoon twee supportersgroepen gecontroleerd tegenover elkaar in een weiland zetten zonder wapens. Dat is toch wat ze willen. Lekker laten doen dan.

Mark zit te Dutten | 20-12-22 | 10:21 | 1

Gewoon in het stadion waar gespeeld is.

[x]-Ongeschikt | 20-12-22 | 10:28
-weggejorist-
Tapu | 20-12-22 | 10:20

Puberaal stukje zeg. Voetbal Nederland moet lekker zelf de beveiliging gaan betalen. Absurd dat de prio daar elk weekend moet liggen. En of het nou Ajax - Feyenoord is of de Brabantse onderbond, overal misdragen voetbal"supoorters" zich.

Marmer | 20-12-22 | 10:14 | 2

Precies. Als ze 3 of 4 ton kunnen aftikken voor een linksback, mogen ze ook betalen voor het beschermen van de veiligheid in hun stadion.

drs. Levi Samsonov | 20-12-22 | 10:31

Gewoon voetbalwedstrijden zonder voetballers. Bal op de middenstip en klaar. Geeft zelfs de meest doorgesnovem voetbaltokkie het na eem half seizoen het wel op.

Lorejas | 20-12-22 | 10:13 | 4

Opgelost. Jij verdient een lintje!

Krultang | 20-12-22 | 10:17

@JP: doet het niet in app. Duh!

Lorejas | 20-12-22 | 10:37
▼ 1 antwoord verborgen

Ik weet van jaren geleden nog. kennsisen die eerst een nacht doorhaalden.
Zichzelf nog ff vol met stoppen met wat pep of wit voor de match.
Om vervolgens lekker te gaan rellen bij de wedstrijd.
Het ging zelden over voetbal.
Want zowel bij winst of verlies was er een reden om zich geweldadig te misdragen.
Maar door die klootzakken mis je wel iedere wedstrijd weer een paar agenten die de rest van de week de maatschappij moeten ondersteunen.
Od dacht je dat na een aanslag met een stuk zwaar vuurwerk of een steen op je hoofd de volgende dag gewoon weer aan het werk kan?
Als je wekelijk je collega's ziet neergaan, ga je de volgende week nog harder meppen toch.

Hiesjes | 20-12-22 | 10:11

Überhaupt geen vergunning als de organisatie de veiligheid niet zelf kan garanderen lijkt mij.

zokanhetookja | 20-12-22 | 10:11

A-C-P Hooooli-gans!

JJMS | 20-12-22 | 10:10

Voetbalclubs gewoon de politie-inzet geheel laten betalen. In plaats van 'investeren' in mislukte transfers kan Ajax makkelijk 40 miljoen per jaar aftikken bij de gemeente voor de nodige politiediensten. Kunnen er meer agenten worden aangenomen, iedereen blij.

Festen | 20-12-22 | 10:09 | 2

wat mij betreft mag ajaks nog veel meer aftikken bij de gemeenschap

Degrelle | 20-12-22 | 10:12

Die politie agenten verdienen een hoger loon als die achterlijke voetballers die alleen maar beetje achter een bal aan moeten rennen.

Hiesjes | 20-12-22 | 10:13

Dit is iets te te obvious "tendentieus".

John McClane | 20-12-22 | 10:08

Het is van de zotte dat de kosten van de veiligheidsrisico's bij foebelle op de maatschappij worden afgewenteld.

Bij outdoor rolstoeldammen gebeurt dat niet hè

de visser | 20-12-22 | 10:08 | 1

Maar het is diezelfde maatschappij die tegenwoordig niet meer een hoed in de lucht gooit bij een doelpunt en Ajax wint de wereld cup zingt.

Tiscali-2 | 20-12-22 | 10:12

Na het fluitsignaal mogen opgefokte supporters zich melden op de middenstip voor de derde helft?

Duwbak_Linda | 20-12-22 | 10:08 | 1

Prima, voorzie ze ook van genoeg knuppels en messen.
Alleen op eigen kracht naar het ziekenhuis.
Evt.letsel wat er uit voort vloeit word niet door de ziektenkosten verzekering gedekt.

Hiesjes | 20-12-22 | 10:16
-weggejorist-
De vries, Henk. | 20-12-22 | 10:08

Wel alleen thuispubliek, anders gaat iedere club failliet. De Kuip zit iedere 2 weken ramvol.

pibasso | 20-12-22 | 10:07 | 1

Mooie deal.

De_fluitlokker | 20-12-22 | 10:09

Processen-verbaal

R.F.Pickering | 20-12-22 | 10:07

Politie buiten het stadion houden en voetbalregels veranderen: het publiek doet ook volledig mee in het gevecht. Als we dit elk weekend voor ale ere- en eerste-divisiewedstrijden doen dan compenseert dat misschien die 700 nieuwkomers per week.

skoftig | 20-12-22 | 10:07

Winkels zonder dieven, gevangenissen zonder gevangenen die kunnen ontsnappen, wegen zonder auto's, dan hoef je als politie helemaal niets meer te doen. Goed plan, joh.

dathoujetoch | 20-12-22 | 10:06 | 1

brand zonder vuur of rook.
Het probleem is natuurlijk het publiek en falen van de voetbalclubs in het stadionbeheer. Het zou al helpen als de clubs gewoon de kosten zouden dragen, ook buiten het station.

AntiZanicz | 20-12-22 | 15:12

Ja of je zet gewoon een veldje af ergens en laat de hooligans het daar lekker onderling uitzoeken. Als je zo graag wilt matten, ga je maar daarheen in plaats van het stadion. Kan de rest gewoon lekker potje bal kijken.

plaatjesdraaiert | 20-12-22 | 10:04 | 4

@Deksmaat | 20-12-22 | 10:35: Ik weet het nog als de dag van gisteren. Lekker verantwoordelijk ook. Je bent 35 jaar oud, hebt kinderen en gaat elkaar met allesbehalve vuurwapens te lijf.

goedverstaander | 20-12-22 | 10:53

@goedverstaander | 20-12-22 | 10:53:
Ja, bizar was dat toen. Ik vergeet het ook nooit meer. Zulke "supporters" mogen wat mij betreft nooit meer een stadion in. Waar dan ook.

Deksmaat | 20-12-22 | 11:48
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een imbeciel stuk. Groet wedstrijden eindigen altijd in gekloot door doorgesnoven ontstellend domme tokkies. Het enige verbazingwekkende in het verhaal is dat het kennelijk justitieel niet lukt om de inteeltkoppen permanent te verwijderen uit het stadium, dan wel uit de maatschappij.

TheBigKirth | 20-12-22 | 10:03 | 6

De politie moet uren voor de wedstrijd aanwezig zijn, gedurende én daarna. Ik weet niet hoe het met de reaguurders hier zit maar dat betekent dat deze uren in mindering worden gebracht op het werkelijk in de wijk zijn of bezig kunnen zijn met aangiftes. Tenzij je nooit werkt, dan zal dat fenomeen je vreemd zijn.
Zelfs de simpelste wedstrijden ontaarden in geweld. Niet altijd, wel vaak. Daar de politie niet laten opdraven is nu eenmaal ongrondwettelijk (de overheid moet immers zorgen voor openbare veiligheid) en zoals de Voorzittert voorstelt, zonder zichtbare politie zou de agressie minimaal worden, is natuurlijk gelul van een dronken aardbei. Alsof de politie zorgt voor agressie...
Beter voorstel: laat de clubs betalen voor de politie-inzet. Gewoon factuur sturen en anders de exploitatievergunning intrekken. Juridisch prima haalbaar en zeer effectief. Menig club zou dan failliet gaan, wat deze sport de facto ook eigenlijk is. Tokkies die elkaar op hun bek willen timmeren omdat ze juichen voor de verkeerde club. En maar lachen om moslims...

Bakkeleures | 20-12-22 | 11:34

@de Voorzittert | 20-12-22 | 10:59: Ach ja, zonder stoplichten zou niemand door rood rijden. Aanwezigheid politie is dus legitimatie van geweld?

TheBigKirth | 20-12-22 | 11:58

@zwenkwieltje | 20-12-22 | 10:37: Nou voor een paar keer kan de politie dat handhaven i.c.m. de toegangspoortjes. Daarna heb je er structureel geen last meer van of denkt u dat alle mensen met een stadionverbod alsnog in het stadion zitten?

lamlul007 | 20-12-22 | 12:25
▼ 3 antwoorden verborgen

Kan in Utrecht prima. Zit toch haast niemand meer in de Galgenwaard.

overVecht | 20-12-22 | 10:02

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Bookmakers | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl