Paarse Broek is woke commercials kotsbeu
Eindelijk weer iemand die buiten de benepen box denkt
Je bent natúúrlijk een boze blanke man alswanneer je moppert dat er wel heel veel kroeshaar in Knorr-reclames zit, telecomboeren hun nieuwste telefoonmodellen onder hoofddoekjes verhullen en het opvallend hard uitpuilt van raciaal gemengde gezinnen in de verder doodsaaie dertien-in-een-doorzon woonkamers van de aanstootloze reclamedecors. Maar ja: het valt wel op, omdat het zo geforceerd is uitgevoerd. Gelukkig er is ook goed nieuws reclame: de woke reflexen van de commerciële correctheid beginnen nu ook te jeuken in de paarse broeken. Marketingtribune heeft een tamelijk felrealistisch stukje sales-opinie online gezet waarvan we meteen enorme kooplust krijgen (en die kunnen we wel gebruiken). In de nu volgende teksttijd voor politiek incorrecte partijen: een scherp citaat van een woedende paarse broek en een link naar zijn productpagina op Marketingtribune. Daar omheen omlijsting van drie “””foute””” reclames die ons te binnen schoten (eentje boven, twee onder) en we sluiten af met de vraag welke reclames van toen vrije creativiteit nog heel gewoon was bij u als eerste te binnen schieten. Gooi maar in de panelen, doen wij nu de power-pitch van paarse broek Peter van der Wijk:
“Iedereen loopt er vandaag met dichtgeknepen billen rond. Bang om hardop te denken, bang om iets geks te roepen, bang om grappen te maken, bang om hardop te lachen over schurende grappen, bang om gecancelled te worden, bang om creatieve grenzen op te zoeken, bang voor een klacht bij de Codecommissie vanuit de christenhoek, de moslimhoek, de BLM hoek, de metoo hoek, de klimaathoek of welke hoek met snel gekwelde lange tenen ook. Kijk uit, pas op, oei oei oei, mag je dat wel zeggen zo?
Woke is dodelijk voor creatief denken. Als creatieven kunnen we niet, moeten we niet en mogen we niet bezig zijn met de vraag of wat we opperen wel of niet te grof voor woorden is. Of dat het humor is van het allerlaagste niveau. Of kwetsend voor zeven bevolkingsgroepen tegelijk. Of in de ogen van een of andere zelfbenoemde deugende voorhoede niet door de beugel kan. We zijn aangenomen om buiten de lijntjes te kleuren, niet om er bij voorbaat binnen te blijven. Dat is onze job. Dingen te roepen die niet kunnen om uit te komen bij dingen die wel kunnen, maar dan in ieder geval weer nieuw en anders en verrassend en weer een beetje verder baanbrekend zijn.”
Hele bam bam bam koop dan stuk hierrrr.
Reaguursels
InloggenHet zou zo leuk zijn als dit ons grootste probleem was.
Dan konden we al die paarse broeken serieus nemen. Wie gaat er in godsnaam serieus naar zo'n multilul staan luisteren?! Dan verdien je ook niet beter.
Nooit zie ik in reclames een vrouw met een hoofddoek die met een autochtone Nederlandse man aan het ontbijt zit.
Of heb ik iets gemist?
Met een joodse man met keppeltje zou een mooie zijn om een woke statement te maken.
Ik voel wel wat voor een geinige brilreclame.
Froger even bellen.
Ik zou heel goed voor anti-woke, niet-deugende merken kunnen kiezen. Dus kom op marketeers. Kappen met al die me-too meuk, ga weer op zoek naar onderscheid en maakt het ook nog een beetje relevant.
Wat een onzin, als je creatief wil zijn moet je geen commercials gaan maken. Commercials zijn een product van een bedrijf, geen kunstzinnige stroming. Wat een zelfoverschatting.
Wat een onzin. Creatie en kunst zijn niet hetzelfde. Bedenk anders zelf eens wat.
Ik heb toch het idee dat deze woke reclames niet aanslaan bij het overgrote deel van de consument. Dat moet toch meetbaar zijn en uiteindelijk leiden tot bijstelling van campagnes. Je gaat toch geen bakken geld uitgeven als bedrijf om daarmee grote doelgroepen te ergeren? Foute reklame is voor mij een reden om bij voorkeur daar niet meer te kopen.
Heineken Commercial - Walk In Closet
Kan nu waarschijnlijk niet meer. Stigmatiserend en seksistisch, maar mogelijk zelfs racistisch want niet inclusief genoeg (weinig anders getinten).
Die mensen drinken geen alcohol.
youtu.be/DDLcEYl8fmQ
Een zwarte wit wassen is in China geen enkel probleem.
Ah, een stukje onwetendheid, aldus de verslaggever.
Sowieso: Slechts heel weinig originele reclames worden in NL bedacht.
De reclamewereld is een globale wereld en elk succes wordt overal herhaald.
Wat we in NL zien komt grotendeels uit de VS.
Ik denk dat je je vergist. Nederlandse reclamebureaus staan heel erg vaak in de top (of winnen zelfs) bij internationale verkiezingen.
@ChupaChupa | 26-10-22 | 19:32:
Correct. Zet maar eens een willekeurig Amerikaanse zender op dan zie je pas eenheidsworst. Nederlandse bureaus hebben op zich een prima reputatie.
Zoek maar op youtube naar "Remia Fritessaus reclame spotje 1984". Ik kan nog geen URLs plaatsen, dus zet die maar hieronder meer.
Hele emmel?
@Beste_Landgenoten | 26-10-22 | 19:18: Ja. Maar ik zie dat die al langsgekomen is.
Die Fa-reclame van mevrouw in de zee uit 1978 ongeveer.
Ha, de reclame waarbij mijn moeder altijd panisch mijn vader sommeerde om een andere zender op te zetten.
Deze al langs gekomen? www.youtube.com/watch?v=rO3jXZWS0Ew
Buitenspel
...'We zijn aangenomen om buiten de lijntjes te kleuren, niet om er bij voorbaat binnen te blijven. Dat is onze job. Dingen te roepen die niet kunnen om uit te komen bij dingen die wel kunnen, maar dan in ieder geval weer nieuw en anders en verrassend en weer een beetje verder baanbrekend zijn'.... Nou Peter, nu trek je wel een héle grote broek aan (pun intended) als reclameboertje. Jullie zijn aangenomen om totaal zinloze, bloedirritante filmpjes te maken waar niemand op zit te wachten maar die wij wel met z'n allen moeten betalen.
Zie omslag ANWB -Kampioen nr. 7.(+p2/3) door strot persen? Hoe komt U daar
nu bij? Cheers.
Ik heb altijd zoiets bij reclame waar blijft de "coole neger" lulletjes zijn sowieso altijd blank. Er zijn er teveel om op te noemen, papieren verpakking dichtdrukken. Mannetje met rare bril van denk 50 kilo. Lidl die Acda terug naar zijn vrouw die niet kan koken. Donkere buurvrouw zet diner voor 10 man neer.
Ook zoiets: Bol.com laat de witte mens pakjes bezorgen bij zwart gezinnetje.
www.youtube.com/watch?v=ag_ixYZIUzo
Die zag ik voorbij komen, als mede een waar een dommig blank mens klussen deed bij gekleurde medelanders. 5 reclames op rij met zulke tendens, ik werd boos en onpasselijk van het opdringerige karakter. Ze zijn allemaal lief, leuk en goedlachs op de buis. We weten helaas allemaal far de realiteit er een stuk weerbarstiger uitziet. De overheid en ons medialandschap rijden wel heel erg hard op de "fake-it till you make-it" pony!
"Prinses papa" die uit het keukenkastje komt. Bol.com is geweldig rollmodell.
@VerganeGlorie | 26-10-22 | 17:30: bol.het af verkoopt al enkele jaren niets meer aan ons. Te woke, anti blank.
Die van de pizza koerier vond ik wel geinig. De dummy koerier op de brommer vol tegen een muur waarbij, halleluja de pizza nog net zo netjes in de pizzadoos lag. De dummy koerier was er minder aan toe. kwetsend voor de pizza koerier? En dan al weer heel lang gelden de vrouw onder de douche voor het promoten van een zeepproduct waar duidelijk de blote borsten werden getoond die lekker werden gesopt. Kwetsend voor vrouwen en vandaag de dag ook den omgebouwde mens (nog) zonder borsten?
youtu.be/G7ihgsQXnUg
Het gebeurt niet alleen in reclames. Kijk maar eens naar veel recente films. Zie je een held met een kleurtje en de slechterik is blank. Of speelt de dorpsgek. Gek genoeg zie je daar nooit ophef over. Dat op die manier het beeld ontstaat dat blanke mensen minderwaardig zijn en daardoor worden achtergesteld.
Bah, racisme en discriminatie zijn walgelijk.
Pas in de jaren 80 en 90 konden negers ook slecht zijn in films. Anders wist je, ze zijn de good guys. En nu weer natuurlijk.
Kijk maar naar de verfilming van Alladin.
Al die woke reclames zijn bedoeld om de ESG score te verhogen. ESG staat voor Ecologisch (milieu en klimaat), Sociaal (minderhedenbeleid) en Governance (bedrijfsbeleid). ESG wordt opgelegd door superbeleggingsfondsen zoals Blackrock en Vanguard, die samen een bedrag dat een veelvoud is van het Nederlandse bruto nationaal inkomen beleggen. Bedrijven krijgen punten op E,S en G gebied, en als de totaalscore te laag is, dan mogen veel beleggingsfondsen er niet in beleggen, en dat is slecht voor de beurskoers van dat bedrijf.
In de praktijk betekent dat dat een bedrijf gerust zijn producten kan laten maken door Chinese slavenarbeiders, en het resulterende chemische afval in de plaatselijke rivier kunnen dumpen, maar als ze daarna veel zwarte acteurs en LGBTQ+ regenboogvlaggen in hun reclame stoppen, een hoog betaalde "diversiteitsofficier" aanstellen in het bedrijf, en met termen als "klimaatneutraal" strooien, dat ze dan dan alsnog een voldoende krijgen op hun ESG rapport.
Zou het?
@PerineumPiraat | 26-10-22 | 16:22: Yep. Heel veel beleggingsfondsen in binnen en buitenland zijn met ESG bezig. Vraag het eens aan google.
@DutchLion33 | 26-10-22 | 16:26: Een deug code. George Orwell zou het niet beter hebben kunnen bedenken.
Nog een geluk dat Blackrock (beheerd vermogen: 10 biljoen $) niets met het WEF te maken wil hebben.
Een oude regel is dat wanneer de reclame de hype overneemt hij al over is. Dan is de hype eindelijk ook geland in de provincie en is Amsterdam al weer iets nieuws aan het verzinnen. Zo bekeken is woke dus nu over z’n hoogtepunt heen, klaar voor een tegengeluid. Het kan mij niet snel genoeg.
Weet ik niet, ik hoop van wel net zoals jij maar de nieuwe lichting reclamemensen zijn de millennials en die zijn al behoorlijk gehersenspoeld tijdens hun opleidingen.
Helaas werkt het met woke niet. Woke is geen hype maar religie. Die waait niet over.
@redanx | 26-10-22 | 16:14:
Daarom Nordic detective series kijken.
Waarom werd ik gejorist ? omdat ik schreeuwde? (CAPS)
Of omdat 020 nog immer de zetel is van GeenStijl ?
Of omdat ik een oplossing aandraag voor zowel 020 als Nederland.
( een scheiding, in 'goed overleg')
Amen.
Woke . Is een mentaal labvirus. Het komt niet uit de koker van de gewone mens.
Regeringen, wetenschap, kunst, literatuur, taal, scholen, cultuur, erfgoed, reclame. Alles is bevallen door mensen met deze virus. Op weg naar mentaal decay. Het principe is steeds hetzelfde: Van minderwaardigheidscomplex tot superioriteits-complex.
Capo di tutti capi: De ideologie verheft zich tot religie. Cosa nostra.
Prima artikel over deze woke religie.
"«Antirassismus ist zu einer Religion geworden»: John McWhorter sagt Dinge, die man nicht sagen darf. Auch dann nicht, wenn man, wie er, schwarz ist"
www.nzz.ch/feuilleton/antirassismus-w...
Zwitserland had Calvin. En pas 200 jaren later Rousseau. Ze weten daar iets van orthodoxen.
@redanx | 26-10-22 | 16:15:
Klopt maar in Frankrijk geboren (1509) en opgeleid (Parijs). Kwam pas in 1535 naar het Duitssprekende gedeelte om de boel te verzieken. Import dus. Lol! Rousseau is geboren in Geneve maar stierf weer in Frankrijk. Export. Overigens gedeelte waar ik woon is van oorsprong diep Italiaans katholiek en pas bij de federatie sinds begin 19e eeuw. Napoleon en zo die zich ermee bemoeide. Daarvoor vochten de hertogen van Como en Milaan altijd over dit gebied want Alpen passage dus kassa qua belasting voor die hertogen.
Reclameblokken zijn tegenwoordig een niet aflatende allochtonenparade. En als het NPO diversiteitsjournaal daar ook nog eens tussenin geklemd zit dan gaat het mijn incasseringsvermogen ver te boven.
Toppunt van de flauwe lauwe soep die we voorgeschoteld krijgen onder de noemer reclame is voor mij Coolblue. Met de spitsvondige woordgrapjes.
Was leuk ja, die VW reclame met een terrorist die alleen zichzelf opblaast omdat de VW zo stevig in elkaar zit. ;)
Vroeger ook de "Even Apeldoorn Bellen" spotjes, ik kan geen leuk gevonden reclames meer bedenken in deze tijd. www.youtube.com/watch?v=azVk78HPfy0
Oh jaaaaa!
En die van de brug die openstond omdat er een gigajacht onderdoor moest en er een hondje per abuis op een hendeltje of knopje drukte!
@LoesjeP | 26-10-22 | 15:51: Dit was wel hun beste in al die jaren : www.youtube.com/watch?v=_wkyTaSIotY
@Keyboardspeler | 26-10-22 | 15:57: Die van de familie die na een tochtje door het safaripark thuis komend de garage binnen rijdend de leeuw op het dak over het hoofd had gezien. Dat werd een bloedbad wat weer niet werd getoond maar met een beetje fantasie..
Vroeger, toen er nog humor en satire bestond.
Niet te vergeten de C&A met johnny en rijk en de giroblauw past bij jou met john cleese en reaal verzekert het alleaal
@Toedels | 26-10-22 | 16:49: allemaal
Gezien de woke demografie in de reclames voel ik mij als intelligente blanke man geheel niet meer aangesproken. Dat scheelt dus heel veel in spullen die ik niet meer hoef te kopen. Blijkbaar dus niet voor mij bedoeld. Is ook weer meegenomen in deze dure tijd.
Scenario voor een nieuwe Unox rookworst reclame.
Blanke man met een vrouw van kleur staan in de keuken
"vrouwen zijn net erwtensoep"
"als ze beginnen te pruttelen moet de worst er in"
Het blijft een pareltje
De meest on-woke advertentie ooit ever is zonder twijfel die van Timberland voor hun mocassins. Google maar eens op: We stole their land, their buffalo and their women. Then we went back for their shoes.
reclame van Hollands Nieuwe met alleen negerts.... wat is er Hollands aan?
Hele emmel Lemia voor 3 pingping!
Lasistische leclame!
@borus | 26-10-22 | 15:26: Werd vroeger gewoon primetime de huiskamer in geslingerd: youtu.be/4hZsO4BTEZA
Ik wacht nog op een wokiewokie diversiteitsremake van Shaka Zulu, met een cast die voor de helft uit witmensen bestaat, en een gehandicapte Aziatische vrouw in de hoofdrol.
Ik zag echt laatst zoiets voorbij komen (netflix?), met een strijdbare negerin in de hoofdrol. The woman king.
@Acidstain | 26-10-22 | 15:23: Ik ben heel benieuwd hoe dolenthousiast zwart Afrika reageert als de deugeuropeanen het Afrikaanse geschiedenisverhaal lopen te vernaggelen, analoog aan belachelijke producties met een zwarte Anna Boleyn - met bewuste geschiedkundig onjuiste miscast om maar 'inclusief' te zijn.
Carlin in 1990.
Humor maken over en met woorden die je niet mag zeggen.
https://www,youtube,com/watch?v=5epKLBUVtto
Er is een eigen groep die boos op je wordt in dit land voor alles wat je niet mag zeggen. Ik word moe van mensen die praten over slechte woorden en grof taalgebruik. Je kunt niet bang zijn voor woorden die de waarheid spreken, ook al is het een onaangename waarheid, zoals het feit dat er een intolerant iemand en een racist is in elke huiskamer op elke straathoek in dit land. Het is de context die telt. Het is de gebruiker. Het is de bedoeling achter de woorden die ze goed of slecht maakt.
Door woorden los te knippen uit hun context kun je dus gaan wijzen.
En een eigen context gaan verzinnen.
Zoals bij het woord 'liquideren' .
En bij ON gaan ze zich niet afvragen wat de oorspronkelijke context was.
Wat best vreemd is.
Nemen ze zichzelf dan niet meer serieus?
Of hun kijkers?
Blijkbaar niet.
Heeft iemand al Tena-men geprobeerd? Ik vraag dit voor een incontinente president.
Als je je afvraagt of Google de resultaten of richting woke stuurt, geef dan eens de zoekopdracht 'happy white woman' in. Let u dan even op de kleur van de partner.
.
Ik zal je wel effe helpen: www.google.com/search?q=happy+white+w...
Tot huisvrouw gemaakte?
Ik zie opvallend vaak een adv. met kleurling samen een blank roodharig meisje met beugel.
nog mooier, typ maar happy white couple in Google
@Linke Soep | 26-10-22 | 15:35: Jezus vraag je een witte krijg je een zwarte dat zou een auto koper never nooit pikken..
Helft van de resultaten is niet eens een blanke vrouw, een deel zelfs niet eens vrouwelijk xD
Zoek ook eens op happy black woman. Heel andere resultaten.
Engelse les cursus. Pa spreekt geen engels en zit achter het stuur en zingt luidkeels “ why dont you fuck me in the ass” mee met kinderen achterin
1980 wil zijn grap terug.
Zoek naar Soesman language training en je vindt m
Hoe gaat die spreuk ook alweer 'waar het vrije woord verdwijnt, duisternis verschijnt' of zoiets?
www.gedichten.nl/nedermap/netgedichte...
Wat nog een tandje erger is zijn die nieuwe Britse series waarin 17e eeuwse Engeland opeens vol zit met zwarte pmensen en gemengde paren. Totale geschied vervalsing. Zwarte priester? Yeah right.
In Haïti en Jamaica waren er genoeg zwarte priesters.
Een tweede seizoen Floris en dan Donald Jones in de hoofdrol zou hetzelfde geweest zijn...
Alles dat ingaat tegen wat mensen met blauwe haren, piercings en persoonlijkheidsproblematiek is goed nieuws.
Het wordt hoog tijd dat we af stappen van policor en iedereen met blauw haar, een activistische inborst en een tube lijm hartelijk uitlachen en gewoon zien voor de clowns dieze zijn.
Alles iedereen altijd tegen jou is, dan ligt het waarschijnlijk aan jou.
"Alles iedereen" echt, meen je dit nou?
Er zijn blijkbaar vrouwen die een soort slimme-sterke-vrouwen commercials nodig hebben om minder aan zichzelf te twijfelen.
En die denken dan : 'Goede reclame!'
Terwijl het doel van de reclame is : kom onze spullen kopen.
Dus hun twijfel wordt gewoon gebruikt.
Mooie reclame hoor.
Dat geld voor alle reclames gericht op vrouwen.
Rimpeltje? Neem onze DNA-reversibler!
Te dik? Neem onze Amphetamix om sneller af te vallen!
Levervlekken? Onze foundation dekt alles(tevens te gebruiken als metaalbescherming)!
Al die reclames spelen in op het verlies van jeugd en schoonheid voor vrouwen, om dat zo lang mogelijk uit te stellen. Een miljarden business.
Ze kopen die rommel naar aanleiding van de (toch wel geniale) slogan:
"Omdat je het waard bent".
kwetsend voor kalkoenen, de PTT reclame waar de post kerstkaarten rondbrengt en de kalkoen zich verslikt.
En dan natuurlijk de schrik van de telecomfabrikanten: Goeiemoggel, 5 kiklo inktvip
Ik wil meer gehandicapten in reclames zien, want dat zijn er ook veel ! Mijn golfbaan heeft zeker 10% plekken voor gehandicapten (altijd leeg), dus kom maar op !
"Pam, je haar danst." (Andrélon)
K wálg ervan.
Die nieuwe reclame van de Lidl is ook al woke met het regenboogfuit.
zum kotzen.
Ik wacht nog steeds op andere kleuren van de paarse krokodil. Die van "even Apeldoorn bellen" zijn bijna altijd goed. En ik mis de FA reclames dat half naakte vrouwen uit het water opduiken.
Daarvoor moet u tegenwoordig bij OF zijn.
youtu.be/D3uJHTisUdE
Engels leren. Niets met ras te maken, maar ook dit zou heden ten dage vergruisd worden.
Hahahaha, geweldig!
Sinds ze reclame maken voor vaginale schimmel slaap ik al in bij het woord recl(dan ben ik al weg, ame of amen)), mijn vrouw begint te zappen of we gebruiken de uitknop op de afstandsbediening.
Gadverdamme. En die over vagina droogte" komt altijd net voorbij als je zit te eten!
En dan, ook tijdens het eten, die reclames met vloeistof die menstruatie moet voorstellen op zo’n maandverbandje… is altijd blauw of paars. Die kleur heb ik mijn vrouw nog nooit zien produceren..
@DontLookWhenIP | 26-10-22 | 14:52: U staat erbij en kijkt ernaar?
@chicago river | 26-10-22 | 14:47: Ik zou het veel erger vinden on tijdens het eten over een vagina te horen die teveel afscheidt.
Net in een film, binnen een minut werden een mannelijk gay paar, een gemengd zwart/blank paar en een lesbisch paar met adoptiekind geïntroduceerd.
Wat óók opvalt in reclames dat blanke mannen meestal worden afgebeeld als sulletje (Jumbo) terwijl de gekleurde man laat zien hoe het allemaal écht moet.
Geldt overigens ook voor vrijwel alle films en series vanuit Amerika: neger is vaak politieinspecteur, rechter, overste, kapitein... boeven, meestal een blanke man van middelbare leeftijd.
(Lidl vooral)
Klopt, ook ten opzichte van een vrouw (de verstandige moeder) is de blanke man man t sulletje. De praktijk is echter dat de blanke man op elk vlak uitblinkt, wetenschap, kunst, literatuur, politiek etc..
@meneer Q | 26-10-22 | 14:45: De laatste Purge ook.
youtu.be/SAfTqSnq58k
Lidl heeft ook een gay geintroduceerd ind e commercial als opvolger van Thomas Acda. Man man die gespeelde correctheid..... Waar zijn de echt mooie vondsten uit de jaren 90? De echte creativiteit heeft verloren van de technische snufjes waarmee alles mogelijk wordt om in beeld te brengen maar het nog steeds niet leuk maakt. Zo slecht en non-creatief die commercials tegenwoordig. Eenvoud en briljante creativiteit, kan dat weer eens van stal? Zonder beeldtrucjes omdat het idee zelf gewoon goed genoeg is? Kan dat? Want reclamische onkunde verhullen met technische hoogstandjes kennen we nu wel. Een goed idee, dat willen we zien. Met of zonder homo's dat maakt me verder niet uit.
Dat zie ik dan meteen voor me. Lopen twee leernichten die het uitgevonden hebben door de Kalverstraat. Komt er een lief huppeltje voorbij in heur nauwelijks verhulde sloggi. Draait het vrouwtje van de twee net even verkeerd verlekkerd zijn hoofd om naar die bips.
Dan het mannetje: "vieze vuile lelijke slet" en meteen een pets met de handtas.
Gucci: when it counts.
Wat wel voor Lidl pleit is dat de gay nog steeds een sul is (want blank)
Paar jaar geleden meldde een reclame-site dat "maar" 16% van de reclames uit gekleurden in de hoofdrol bestaat en 56% in een bijrol. Snap nog steeds de ophef niet die toen ontstond, want die 16% is toch precies het aandeel gekleurden in NL. (inmiddels wel een paar procentjes meer). Het werd toen afgedaan als een grove vorm van racisme en alle bekenden stonden weer het hardst te roepen hoe fout wij wel niet zijn. Omdat niemand zijn vingers wil branden kiest elk bedrijf/reclamemaker sindsdien voor mensen met een kleurtje zodat nu letterlijk elke reclame 'gekleurd' is en daarmee absoluut geen afspiegeling van de samenleving. Bijzonder hoe deze processen zich voltrekken.
Mag je nog wel "neger" zeggen?
Neger neger neger neger neger
Van mij wel.
Een neger in de regen, een regen in de neger.
youtu.be/7v-etJEXQjs
Ben heel blij dat er eindelijk eens een topic wordt gewijd aan deze door de overheid geinitieerde hersenspoeling. Overal worden er ineens hoofddoeken tussen gepropt, zelfs in situaties waar zo'n religieus gehandicapte van h'r lang zal ze leven nooit echt gezien wil worden. Het is allemaal theater om de gevreesde ideologie steeds verder in te masseren. Ze kennen het gigantische probleem best, maar ze kunnen er niets meer tegen doen. Dus is het: wen er maar aan.
Beste reclame die nooit is uitgezonden maar waar je nooit meer normaal naar iets kan kijken:
youtu.be/DBdf9F_L_kU
Staan er nog 3 uit die serie bij. Gewoonweg briljant.
Once you go black you never go back. Of zoals mijn vrouw zei na een jaar Curaçao: als je eenmaal een dropje hebt geproefd wil je nooit meer een pepermuntje.
'Once you go black, nobody wants you back' heb ik ook wel eens gelezen. Maar die variant zal anno 2022 vast niet (meer) mogen.
Blij voor je vrouw, maar ik heb een keer een dropje gedaan, saai, en de geur, nee, dank u.
Niks beter dan een blond snoepje.
Een donkere vrouw (kennis van een kennis dus ik ken haar nauwelijks) zei me eens nooit aan een donkere vrouw te beginnen. Want zo zei ze: “wij ruiken niet lekker”. Ik wist even geen houding aan te nemen.
"Bedenk goed, wat je met je laatste rolo doet."
Olliefant; Pweeehhh!!
Vind dat er opvallend veel gemengde (van kleur) huwelijken / relaties / gezinnen in reclames opduiken terwijl statistieken uitwijzen dat die huwelijken / relaties nauwelijks kans van slagen maken
Plus, het is altijd een zwarte gozer met een blanke vrouw. Je ziet nooit een blanke gozer met een zwarte vrouw. Ja.
Heeft u daar statistieken van? Of bent u stiekem een beetje rasies?
@chicago river | 26-10-22 | 14:36: Ik snap die vrouwen wel.
@quigg | 26-10-22 | 15:26: O? Zelf misschien ook voor zwart gegaan?
Hier is pappaaaaa!
Laat mij raden, krijgen ze subsidie op.
www.youtube.com/watch?v=u6zvo0beI1U
Ik denk dat dit wel een goed voorbeeld is van wat er allemaal niet meer mag.
Vond ik altijd een soort Monty Python reclame.
Absurde humor!
Leuk!
Sommige wokies zijn op jacht.
Op jacht naar elke scheetje en woordje zodat ze kunnen wijzen en scoren.
Voor hun eigenwaarde.
En de mensen om hen heen moedigen elkaar aan.
Je kan een grapje maken over homo/kleur/mannen/vrouwen/zelfbedacht groepje,
maar,
dat is iets anders dan een grapje maken ten koste van homo/kleur/mannen/vrouwen/zelfbedacht groepje,
en het is al helemaal iets anders dan zinloos getreiter.
Maar heftiger wordt het als onbedoeld kwetsen niet mag.
En dat is waar Woke toch ook mee bezig is.
Bijvoorbeeld in geval van religie kan religie daarmee zich van bevraging en kritiek afsluiten,
terug naar pre-verlichtingstijden en pre-objectieve wetenschap.
Bij OP1 heeft iemand van NIDA geprobeerd godslastering weer strafbaar te maken.
Doodeng.
Of zoals iemand ooit zei:
“If someone tells me that I've hurt their feelings, I say, 'I'm still waiting to hear what your point is.'
In this country, I've been told, 'That's offensive' as if those two words constitute an argument or a comment. Not to me they don't.
En we verliezen vrijheid van meningsuiting zowel links als rechts.
Er is zoiets als psychose-rechts.
Er zijn ook anderen bezig woorden uit hun verband te halen of zich te vermaken met suggestief te praten.
De FvD is bezig met het uitschakelen van de vrije pers en het vrije woord, en daarmee zijn ze de democratie aan het slopen. Met welk doel?
Geen Stijl ook een keer aan de beurt.
Is Theo van Gogh dan voor niets gestorven?
Als mensenlastering strafbar is, dan mag godslastering dat van mij ook zijn.
Er is geen fastfood-, telecom- of overheidsreclame-commercial meer te vinden waar niet een RAL-9005 medelander de hoofdrol speelt. Of een supermarktreclame met verplichte heaumeau (LIDL), of een raciaal gemend heaumeaustel met geestelijk uitgedaagd Aziatisch adoptiedochtertje.
Kotsmisselijk wordt ik ervan...
Homo/kleur/minderheid viel op in de reclame.
En dan heb je heel even aandacht om je merk door al die flikkerende schermen in heel apatisch starend Nederland de huiskamer in te blazen,
en misschien de hersenen van de kijker te programmeren.
Loop 's avonds eens over straat en verbaas je over al die schermen waar mensen naar staren met reclame-videos, gemaakt om te beïnvloeden.
Bijvoorbeeld Benetton was daar al handig in.
Maar is dat eigenlijk niet een beetje pervers om daar gebruik van te maken?
Deze van Johma is ook gecancelled vanwege te vrolijke piloot. oid.
www.youtube.com/watch?v=xzEy7FfCYTo
Zit er een keer een neger(oide) in een reclame, is het weer niet goed...
Waar ze ook altijd wel mooie reclames hadden was bij Delta Lloyd. Bestaat inmiddels niet meer, maar aan hun reclames lag het niet. Of toch wel?
www.youtube.com/watch?v=U2G50CAO-1M
Klopt. Ik vond deze van Delta Lloyd prachtig:
m.youtube.com/watch?v=ygo3RrBSzSM
Deze reclame veroorzaakte zelfs een diplomatiek relletje met Noord-Korea. Daarna haalde DL de reclame toch maar uit de lucht. Jammer wel.
12ft.io/proxy?q=https://www.volkskran...
Wat mij ook stoorde was een Carglas reclame die op een zeer irritante plek in beeld kwam tijdens de GP afgelopen zondag. Let wel, gewoon op Viaplay waar je 14 euro per maand voor betaald!
Wel twee of drie keer zelfs, belachelijk.
Klagen of opzeggen. Vaak proberen ze dit om te kijken hoe ver ze gaan. Klaag je, dan is het: “Die reclame had niet moeten verschijnen, was een foutje”, maar als genoeg mensen klagen dan doen ze het niet meer
Persoonlijk voor mij een reden op direct op te zeggen. Of reclames, of betalen, niet allebei. Principekwestie.
Klopt, is al een aantal GP's. Begon met een plaatje van ca. 2 seconde en nu is het al een heel verhaal aan het worden terwijl het bericht op zich ook steeds meer beeldruimte in neemt.
En ja ik erger mij daar ook aan. 14 euro betalen en nog reclame in beeld krijgen
De "moderne" gezinnen laten altijd een man met een kleurtje zien met blonde vrouwtjes.
Gekleurde mannen zien niet graag een donkere vrouw met een witte man.
Maar ik ben daar makkelijk in.
Heb nog steeds niks gekocht van de ze bedrijven.
En de blanke man die je dan een keer in een reclame ziet is een sukkel die niets kan en puur dient voor komisch vermaak.
Is al jaaaaren zo. Alles wat "cool", "vernieuwend" en "jong" is trekken ze een blik gekleurde mensen open voor de reclames. Is het neutraal, dan is het een gemengd koppel waarvan 9 van de 10 keer de vrouw blank is. Is het een heel suffig iets zoals de dagelijkse boodschappen dan zie je vaak wel een blank koppel, maar dan is de man meestal een enorme sufferd of een beta huismannetje.
Die van Mazda. Dat was toch gewoon schitterend!
De uit de Bels had ik nog nie gezien. Geweldig. Maar wel een schoon koplampke. En een knipoog naar When Harry Met Sally.
Ik vind de reclame van Pornhub wel goed .
Duo penotti twee kleuren in een potti
Chicks love Diks!
Beste van de afgelopen 10 jaar
www.youtube.com/watch?v=7y1C9YWCEk4
Ben totaal allergisch geworden voor die ge-afrikaniseerde reclames. Acute zap reflex.
en op alle andere netten is het ook reclame. Dus waarheen?
@pete1023 | 26-10-22 | 14:12:
Engelse TV is helemaal erg, overdaad en daarnaast hebben ze de reclame blokken over de zenders gesynchroniseerd dus geen ontsnappen meer aan.
@pete1023 | 26-10-22 | 14:12:
Naar het internet
Alleen daar is het ook . . dat dan weer wel
@Der Schnitzeljäger | 26-10-22 | 14:14:
Overdag vooral zielige ezels, katten, beren etc.
Het meest irritant is die Norton geworden.
Jaren geleden kon je er nog soms om lachen maar dat is echt wel voorbij.
@Louter Leuter | 26-10-22 | 14:17:
De grote gezinnen zonder eten uit Afrika zijn ook weer helemaal terug.
Bij C&A is het ook nogal eenzijdig.
www.c-and-a.com/nl/nl/shop/heren-grot...
Kan er geen verkiezing komen voor de ergste ? Kanshebber deze ...
Alsof alleen zwarte mensen obees zijn.
Alle sociale trends zijn golfbewegingen, het trekt wel weer bij. Bovendien is het gezegde 'go woke go broke'. Als het uiteindelijk minder geld in het laatje brengt sterft het vanzelf uit.
Precies. Kun je wel een donkere dame in een reclame voor de Ford e-Mustang zetten of voor de nieuwste Mercedes E-klasse, maar da's niet bepaald de doelgroep voor zulke auto's. Dat zijn witte mannen van middelbare leeftijd met wat centen op zak. Maar ja, dat zijn nou ook net de duivels en racisten, volgens woke althans.
Die GS videoplayer doet het overigens nooit... maar wat mij opvalt is dat de enige zoenende lesbo's die ik zie zijn in reclames... in bijna iedere reclame.. zoenende potten... en dan niet zomaar zoenende potten maar lekkere zoenende potten... dus niet de Asha ten Broeke types... maar gewoon lekkere meiden... echt in bijna iedere reclame... Niet vervelend maar het geeft zo'n krom beeld.
Was dat bij twee halen één betalen reclame?
Vrij logisch. Als ze zouden marketen met Asha keert de hele wereld tegen lhbti. En tegen veelvraat.
Video player is heel lang wachten.
dat zal wel door de adblocker komen. die hakt er wel in bij dit soort sites.
Amstel; is een man.
Mooi filmpje.
Baby olifantje wat later groot is en die flapdrol een mep met zijn slurf geeft.
hier is een feit waar je niks aan hebt. Jongetje is een Volendammer en oude variant een Engelsman.
Graag gedaan.
@Ins0mnia | 26-10-22 | 14:01: Dank voor de uitleg, het waren mooie tijden van het filmpje.
Kut! Dit blijft dus voor de rest van mijn leven in mijn hoofd hangen.
Ik ben een magneet voor nutteloze kennis.
@Arnold Layne | 26-10-22 | 14:09: Wees gerust, het slijt wel.
U ben toch niet de slurfman ?
Ik erger me vooral aan die wasmiddel en schoonmaak reclames, tegenwoordig doen blijkbaar alleen nog mannen en hun zoons de was en is een swiffer in de handen van een vrouw je reinste seksisme. De enige reden dat we mannen in die reclames zien (waarom zijn ze eigenlijk niet zwart en dragen ze geen one love band??) is omdat die kutbedrijven bang zijn dat ze dan door woke gecancelled worden. Stel je voor, een muts met een swiffer in der klauwen! Heftige beelden.. Daar gaat Tim den Besten vast helemaal van trillen.
Daar moet je gewoon een Poolse Sletvana voor hebben.
@J.Cash | 26-10-22 | 14:00: die noemen wij Poetsjana
Ga eens een willekeurige reclame blok af. Blanke vrouw met neger. Neger met neger en als er eens een blanke man in beeld komt. Issie een sukkel, issie homo of gewoon gemeen.
De bankliggers zijn nu zwart en de pakjesbezorger een blanke vrouw bij Bol.
Net echt.
En een dief is altijd een blanke. Die een afrikaan besteelt.
ik zag er een waar een zwarte man voor de oprit van een villa staat, binnen een Aziatische vrouw in de ruime keuken. Halfbloed kindje gooit een hockeystick in een hoek en dan komt er een blanke vrouw binnen: De schoonmaakster. Ik weet niet meer voor welk product dit de reclame was.....
@small_town_dude | 26-10-22 | 14:05: Dat is wel enigszins racistisch, net alsof alleen blanke schoonmaaksters te vertrouwen zijn.
De reclames voor melkunie producten kunnen ook niet meer, oa met geen bommetje, maar ook daar waar de natuur zijn gang kan gaan.
www.youtube.com/watch?v=xHv9i5l0HrI
Argh, met de onnavolgbare Peer Mascini!
Veel dank voor deze link!
Even heerlijk "terug in de tijd" genoten!
En als we dan toch bezig zijn, elimineer (of liquideer, misschien?) het woordje DUURZAAM uit die kudt-reklames.
Dan worden ze nèt dat beetje minder kudt
en ook snel. ga nu snel naar www.rotmaaroppunt nl. En dit programma werd mede mogelijk gemaakt door.. En die kerels die aan pas gewassen was ruiken. Kotsmisslijk word je van de reclame. teveel te vaak en te multi kulti.
...en planet proof. Ook zo'n braakterm.
Die tenenkrommende geforceerde diversiteit in de commercials is zo storend dat de commercial zijn doel voorbijschiet. Er wordt minder gekocht.
De verhoudingen zijn totaal zoek.
Heel Nederland bestaat uit samengestelde gezinnen lijkt het wel. Onrealistisch
Die dame in de laatste film zet zich eerst voor schut voor een vol terras, en blijft dan gewoon zitten. Dat mag ik wel.
Ach... wie kijkt er nog reclame?
Idd, kijk meestal streaming diensten en als ik dan een keer naar iets op de tv zenders kijk dan zet ik het een half uur later aan zodat ik de reclames kan overslaan. Behalve voetbal dan
De eerste keer dat ik mijn toen nog prille leventje een gevoel van een nieuw soort opwinding kreeg: de wilde frisheid van limoenen. Tot op de dag van vandaag: beter laten rijpen, dan zijn het citroenen.
Een limoen is geen citroen oen ..
De Wehkampgids, 11 jaar oud.
Tegenwoordig is Fa een veelvoorkomende naam.
@Arnold Layne | 26-10-22 | 14:12: In jongemensentaal is het toch AF?
Was dat die reclame waarin je zomaar een paar blote tiet0n zag? Ondenkbaar tegenwoordig.
De wilde frisheid van miljoenen noemden wij die reclame.
@Basil Fawlty | 26-10-22 | 15:14: Wees zeer zorgvuldig in wat je wenst Basil. Tieten en geld. Ik snap ze allebei nog steeds niet.
Hoest weer daar aan het Meer van Genève? Hiero aan de IJmond ga ik eind oktober weer bloot in mijn "eigen achtertuintje". Allesbehalve sarcastisch mijn allerbeste allerbeste, maar vrijheid begint en eindigt tussen de oren.
The Once and Future King: predestinatie als een heel slap aftreksel www.youtube.com/watch?v=Y4chhz8rG58 Als anglofiel. Beter een goede vrouw in je echtelijke slaapkamer, al is er wat voor te zeggen na een zekere tijd wat slapen betreft voor een zekere nachtrust, dan het idee dat het gras groener is elders: www.youtube.com/watch?v=WflKlxvwmYY
Houdoe. Danwel de Limburgse variant.
@Hetkanverkeren | 26-10-22 | 15:59:
Lugano, ander meer. Maar komende week 23 a 24 graden met veel zon. Ik vermaak me dus wel hier. Come la primavera zoals iemand vanochtend tegen mij zei. Ghe.
Prima versie van Mendes overigens.
Die multiculti omvolking van het Amsteltrio, ook zoiets. En nog steeds niet te zuipen, he.
Nmwnahhh. Je bent als reclamemaker natuurlijk wel degelijk aangenomen om binnen de lijntjes te kleuren. Jezelf als maker van de volgende Knorr reclame als nieuwe Leonardo da Vinci zien, is misschien ook een beetje grootheidswaanzinnig, Peter.
Die nieuwe van de Lidl, met zijn regenboog fruit. Vreselijk.
Om te kotsen inderdaad.
Regenboog fruit? Nou ja, dat was mij nog niet opgevallen
eerst moet die acda verhuizen, dat zal hij niet leuk gevonden hebben om zo'n pot met goud niet meer te vangen. Nu moet er een fruitcake komen wonen en in geschreven worden.
The strange death of Europe: leg maar eens aan iemand uit die dat mogelijkerwijs niet bij zijn opvoeding heeft mee gekregen, dan wel misschien niet in zijn genen heeft: wat het absolute levensbelang is van humor. Het komt na wellevendheid, maar dat is zonder talent nog lastiger.
Die onderste reclame: de clou is meteen duidelijk maar voortreffelijk gespeeld. Vooral dat omkeren van heur stoel. O ja: * Spoiler Alert* !
Als reclames voorspelbaar, saai en politiek correct worden, dan zijn ze gewoonweg niet effectief meer omdat er geen hond naar kijkt.
Persoonlijk vond ik die Centraal beheer reclame met die rasta uit 1992 wel leuk:
www.youtube.com/watch?v=4efHNdR96uU
Zou nu absoluut niet meer kunnen.
Ook deze blijft leuk!
Heel leuk!
En waarom zou deze niet meer kunnen dan??
Een winterbandencampagne koppelen aan een foto van een autowrak dat uit het water getild wordt op een winterachtige kade waarin je het overleden slachtoffer ziet zitten, een jonge moeder?
#toosoon #hoxha
Laatst was er een TV serie met een alcoholische mohammedaanse moeder, samenwonened met een blanke Engelsman, met een dove zoon ook erin gemengd om toch vooral alle veetjes ter goedkeuring te kunnen vastleggen. Zo onnatuurlijk dat ik het uit heb gezet.
Ja de BBC kan er ook wat van. McDonalds & Dodd, ook zoiets. De blanke mannelijke onderschikte aan een zwarte vrouw.
Het Koninklijk huis weet er wel raad mee. Meghan voelt zich
niet echt thuis meer daar hahaha.
Mc Donalds heeft ook een doof meisje met een jongen. Totaal er aan de haren bijgesleept
Reclames op de engelse TV zijn nog een slag ergens dan hier.
Vorig jaar werd een nieuwe historische serie gelanceerd in de tijd van Henry VIII met een zwarte dame als Anne Boleyn. Nog niet een seconde naar gekeken. Was niet de eerste keer... paar jaar daarvoor probeerde de BBC het met een zwarte Margaret of Anjou (de vrouw van Henry VI).
@Louter Leuter | 26-10-22 | 14:34:
Zwarte BBC
Louter Leuter Contaminatie
Paar weken geleden een herhaling van: "Skeletons of the Mary Rose: The New Evidence" op Channel 4. Na 5 minuten uitgezet. Hier de review uit The (woke) Guardian. www.theguardian.com/tv-and-radio/2019...
Kijken met de links moralistische ogen van nu naar de maatschappij toen. Zucht.
@Basil Fawlty | 26-10-22 | 15:23:
Dat is de Guardian. De BBC is net zo woke, en ramt u de klimaatcrisis in. Ben naar de Mary Rose (uit 1511) geweest. Wat opviel was dat de dekhoogte hoger was dan bij HMS Victory (uit 1765).
@Louter Leuter | 26-10-22 | 15:52:
Vandaar ook mijn Guardian link want die zijn natuurlijk dol op deze onzin. Channel 4, ITV, BBC tegenwoordig ook SKY Engeland, allemaal zo policor en woke als de neten.
Laatste Hellraiser al gezien? Binnen 5 minuten waren zelfs daar alle vakjes afgevinkt. Ging zelfs zover dat één van de heilige horror-regels werd overtreden: De -weggejorist- sterft altijd als eerste.
@J.Cash | 26-10-22 | 14:05: Was ITV, die zijn nog erger dan de BBC
Ik kijk geen TV en heb een adblocker op mijn laptop. Kan het iedereen aanbevelen, zo'n reclamevrij leven. (Hoewel dat onderste filmpje wel grappig is.)
Met al het gejank, gedram en politiek correcte keuzes wordt m.i. vooral de aandacht gevestigd op verschillen.
Momenteel groeien hele generaties jongeren hiermee op.
Goed stuk van die kerel! Kan niet anders dan beamen!
Deze van Asics was aardig, mag niet meer want racisme.
youtu.be/D-ie_aFsfb8
kende hem niet,maar ijzersterk!
Gewoon weer uitzenden dus...
Wat is er precies racistisch aan? Afrikanen in Afrika.
@small_town_dude | 26-10-22 | 14:01: ik denk de jagers op blote voeten enzo. Alsof Afrikanen er zo bijlopen.
Gaaf!
"Duo Penotti - twee kleuren in een potti!" Zou nu echt niet meer gemaakt kunnen worden. Je zou het gehuil tot in het dichtstbijzijnde Zonnestelsel kunnen horen.
Ooit in de kleedkamer van één van de metaalbedrijven waar ik werkte stonden we ons om te kleden en de benen van Peter, een wel erg Keltisch huidtype qua kleur stonden naast mijn RAL 8008 benen waarop andere collega's grijnzend zeiden "Kijk, wij hebben ook Duo Penotti" terwijl ze op onze benen wezen. Denkt u nu dat ik ook maar één moment gekwetst was? Welnee, we hebben er met zijn allen hartelijk om gelachen! Nu zou ik mijn collega hebben moeten melden bij het inpandige 'diversiteitsbureau' en hem aan de schandpaal nagelen...
*verder head desken doet*
Ik ken iemand die haar kinderen nog steeds "gemengd toetje" noemt
U was niet gekwetst.
Racist!
Doh... met een RAL 8008 schandpaal zou ik me ook niet gekwetst voelen.
ik kijk weinig reclame, maar als het dan echt moet: youtu.be/RUC3ZiNx7Y4
voor mensen van begin 50 is dit toch heerlijk...
Leuk! Heb het met plezier bekeken.
Heerlijk even nostalgische terugblik gehad. Dank! Ik kende ze nog allemaal. Nu in kleur. Wij hadden toen nog zwart-wit televisie.
Voor mensen van begin 30 ook leuk. Die Eurocheque is wel intrigerend, gezien de latere ontwikkelingen.
Argh, leuk!
Lekker kneuterig.
Dank!
@UnderTheDevil | 26-10-22 | 14:05:
De Eurocheque! Daar ging ik als student mee op wintersport, want geld op: Eurocheque. Daarna2-3 maanden ellende want ver over de limiet
Waar is die tijd toch gebleven dat er op zondag helemaal geen Loeki te bekennen was...
Mooi ook dat eerste commentaar onder het opiniestuk van zo'n Anja met kort-pittig haar die natuurlijk meteen in een verdedigingsstuip schiet.
Ja, dat viel me ook meteen op. Wat is er mis met Woke, daar komt het zo'n beetje op neer. Nou Anja, sex sells. Dat snapt Anja niet maar is wel zo.
Het is tekenend dat deze oproep uit de marketing hoek komt en niet vanuit de wetenschap.
In de reclames van Duo Penotti was het tenminste nog functioneel.
Ik heb gelachen..
Ohjee moet ik nu mijzelf cancelen ??
Want ik heb verdomd dat het waar is een paarse broek, okay met paars, wit, roze, hyacint camo print maar toch
Het mooiste van die Suzuki reclame is dat er een filmpje over Rutte achteraan komt.
Meteen ge- cancelled die gek.
De ergste reclames zijn die nieuwe corona multi-culti dingetjes.
Tenenkrommend slecht en metersdik er bovenop..
Dat is zo tenenkrommend geforceerd, dat het zelfs niet eens meer grappig is. Verdrietig. Dat is vooral het gevoel dat blijft hangen. En natuurlijk dat in een dergelijke wereld een stevige Darwin geen gek idee zou zijn. Misschien dat ik me maar eens niet moet laten inenten. En dat dan al die body-positve figuren (lees: morbide obees) en knotjes in houthakkershemden (lees, macro-biotische nul-weerstand kneusjes) aan corona overlijden. Dat de wereld daar een stuk van zou opknappen.
@TheEgg | 26-10-22 | 14:08:
Hier 46 jaar, niet ingeent, en momenteel met corona thuis. Piekje van een dag gehad, wachten op 24 uur klachtenvrij en snel weer werken en knallen in de sportschool.
Gezond leven moet je zelf doen. Het levert een hoop op. Dit soort reclames werken daar in deze vorm niet meer aan mee.
@NiCeY | 26-10-22 | 14:21: Oh, ik heb me wel laten inenten, ben ook niet van plan om hier een discussie over wel/niet inenten te beginnen.
Wel over hoe ontzettend slecht dat die reclame is.
@TheEgg | 26-10-22 | 14:30:
Dat entje moet iedereen zelf weten. Het promoten ervan op deze tamelijk typische NPO-wijze kan gewoon echt niet meer. Er klopt maar 1 ding aan, en dat is dat ze hebben gebruikgemaakt van het psychologische dingetje dat slechte reclames met nog slechter acteerwerk langer blijven hangen.
REAGEER OOK