Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Terrorisme van ""jongeren"" op Osdorpse kermis gaat doorrr. Buurtvaders machteloos, ME grijpt in

De ME-wapenstok voor al uw opvoedkundige problemen

Social

Het was wederom niet rustig op de kermis in de Amsterdamse prachtwijk Osdorp, maar wel onrustig. Het reizende pretpark sloot net zoals maandag om 19:00 uur voortijdig de deuren en daarna sloeg de vlam in de pan: zwaar vuurwerk, brandjes, vernielingen en meer van het bekende straatterrorisme. Dit tot grote schrik van de buurtvaders, straatcoaches en andere Rooibos-subsidieslurpers die moesten concluderen dat het hangtuig helemaal niet naar ze luisterde, waar ze vervolgens maar één conclusie aan konden verbinden: dit zijn onze ""jongeren"" niet. "Want onze jongens uit Osdorp zouden dit nooit doen. Helemaal als ze zien dat wij van de moskee naar hen toe komen en hun benaderen." De buurt is het inmiddels spuugzat. "Ik ben net terug van een rustige vakantie en ik kom thuis en het is een klerezooi hier met al die Marokkanen", klaagt een vrouw bij een journo van Het Parool om direct van een buurtvader te horen te krijgen dat al die jongens in Nederland zijn geboren en dat ze niet helpt, want laten we beestjes vooral niet bij de naam noemen. Het enige gezag dat nog wel iets voor elkaar krijgt, is de ME die na enkele uren van ongeregeldheden ingreep en zo'n twintig ""jongeren"" arresteerde, waarna de rust enigszins terugkeerde. Voor nu dan. Nu al zin in de suikerspinnen van vanavond. 

Social
Social

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
Ragnar_Lodbrok | 19-10-22 | 22:16

"Het enige gezag dat nog wel iets voor elkaar krijgt, is de ME die na enkele uren van ongeregeldheden ingreep en zo'n twintig ""jongeren"" arresteerde,"

Want tegen die tijd werd wel duidelijk dat de-escalerend optreden niet het gewenste resultaat gaf. Raar toch, andere keren doofden die rellen en onlusten zichzelf wel uit na enkele uren.

Sans Comique | 19-10-22 | 20:43

-wegejorist-

SergeantPierlala | 19-10-22 | 20:15
-weggejorist-
Tisomtehuilen..... | 19-10-22 | 19:51

Een feestje, zwembad, kermis, dat kortgeschoren triefel weet het altijd te verstieren. Niet alleen in Amsterdam

Magmacarta | 19-10-22 | 19:33

Halalsema is woedend op de jongens die het nodig vinden om de politie aan te vallen, schrijft ze op haar Instagram.

Wel heeft Halsema veel respect voor de jeugdcoaches en buurtvaders en -moeders die zich de afgelopen avonden hebben ingezet want Halalsena heeft grote waardering voor de maatschappelijke verantwoordelijkheid die zij nemen.

Echt man, man: wat een gezeik toch weer.

MK27 | 19-10-22 | 18:33

Vanavond bij Op1: burgemeester Halsema komt uitleggen wat er aan de hand is in Osdorp en welke maatregelen ze gaat nemen om herhaling te voorkomen. Mevrouw Halsema heeft verzekerd te zullen spreken zonder meel in de mond en zonder taboes, en zal man en paard noemen in haar analyse.

Zenzeo | 19-10-22 | 18:01

Femke, je hebt een Marokkanenprobleem. Noem het dan ook zo ipv conservatieve jongeren.

WillemWordtWakker | 19-10-22 | 17:04

Femke, je hebt een Marokkanenprobleem. Noem het dan ook zo ipv conservatieve jongeren.

WillemWordtWakker | 19-10-22 | 17:04

Hey Prins Pils! Je bent er maar een beetje een bende van aan het maken hè? Dit zijn de lui die over een paar jaar jouw dochter gaan lopen bedreigen. Wake up!

Quattro Stagioni | 19-10-22 | 17:01

Teveel suikerspinnen en kaneelstokken gegeten daar worden ze hyper van

van Dam | 19-10-22 | 17:00

Zie dat er nog iemand is die rustig met z'n hondje loopt, terwijl het vuurwerk over hem heen vliegt en ontploft ...

Fi-Bu-Bla | 19-10-22 | 16:39 | 1

Weer zo'n wandelaar op doktersadvies.

Veepert | 19-10-22 | 16:48

NH nieuws;
Burgemeester Halsema, politie en het Openbaar Ministerie kondigen 'stevige politieinzet' aan om de openbare orde in de Amsterdamse wijk Osdorp te herstellen. Dat is besloten na een ingelast overleg van de driehoek over de aanhoudende rellen in de wijk. Al drie avonden op rij is het daar onrustig. 26 jongeren werden gisteravond opgepakt nadat de Mobiele Eenheid moest ingrijpen, één van hen zit nog vast

MK27 | 19-10-22 | 16:38
-weggejorist-
zoalsikhetzeg | 19-10-22 | 16:18

Is de subsidie van de Kickboksschool ingetrokken.
Was ook ooit een idee om de agressie van die NATO’s in goede banen te leiden.
Dat soort sporten wakkert agressie juist aan,dat is allang aangetoond.

De Profundus | 19-10-22 | 16:07

Duizenden wandelen hier per maand Nederland in waarvan het grootste deel door hun godsdienstgestoorde opvattingen niets heeft met Nederland en de Nederlandse wijze van met elkaar omgaan.

meneer Q | 19-10-22 | 15:53

Opgepakte ""jongeren"" laten betalen voor de inzet ME en de schade die ze veroorzaakt hebben en dat via oitkering of de ouders.

meneer Q | 19-10-22 | 15:36 | 1

Net zoals we dat bij voetbalhooligans doen.. Toch?

Remus McMillan | 19-10-22 | 16:25

Gelukkig spreekt de Marokkaanse gemeenschap in Amsterdam van een schande. Dit soort gedrag mag immers niet getolereerd worden en ze distantiëren zichzelf van deze jongeren. Oh wacht... je hoort helemaal niks van ze.

Zelfs die buurtvaders zijn compleet nutteloos. Dat het Marokkaanse jongeren zijn mag je kennelijk niet benoemen.

En dat het zogenaamd geen jongeren uit Osdorp zijn maakt geen ene flikker uit. Die Marokkanen komen dan misschien uit andere delen van Amsterdam-West, maar dat is 5 a 10 minuten verderop.

Hefbrug | 19-10-22 | 14:53 | 1
-weggejorist-
Tommi | 19-10-22 | 17:26

Alle “jongeren” oppakken en laten ophalen door hun ouders. Ze hebben namelijk een grote schaamte cultuur. Ze douchen ook in hun ondergoed na het sporten. Is schaamte en micro-penis !

DontLookWhenIP | 19-10-22 | 14:06 | 1

Jij denkt dat de ouders zich schamen voor dit gedrag?

Selassie | 19-10-22 | 16:20

Hoe moeilijk is het om een beetje onderzoek te doen..
Mid jaren 80 werd Den Haag geteisterd door rellende jeugd, en soms rond december /Nieuwjaar wekenlang.
Scheveningen , zelfde geval.

Torquemada | 19-10-22 | 13:39

Deze jongens zijn maar voor een paar zaken gevoelig; flinke boete, taakstraf rondom hun eigen moskee (vernedering) wapenstok, korting op uitkering ouders. Tijd om dit eens in te voeren.

sallandstrots | 19-10-22 | 13:17 | 1

Alles van dat en meer. En, belangrijker, preventief optreden en dit soort ongein in de toekomst voorkomen: grenzen dicht.

nietzomoeilijk | 19-10-22 | 13:37

Zo'n 40 jaar geleden gilde er n marrokaanse jongen naar mij dat ze over een aantal jaren de baas zouden zijn in Nederland. Hij moet nu vader en misschien ook opa zijn. Heeft zijn kinderen dus zo opgevoed. En hij zal niet de enige zijn. Fijn volk.

Tjatiswat | 19-10-22 | 12:37 | 6

@Beste_Landgenoten | 19-10-22 | 12:48: nee zat even anders: hij vroeg mij de weg. Ik was ook vreemd in die stad dus zei dat ik 't niet wist.... Ben toen achterna gezeten terwijl ik voor racist werd uitgemaakt. Zo zit 't dus mijn beste landgenoot.

Tjatiswat | 19-10-22 | 12:56

Ja, ik vroeg me altijd al af waar die snotjochies zulke uitspraken leerden. 'Over 50 jaar zijn wij hier de baas', werd er bij ons vroeger in de buurt ook steeds geroepen.
Nou ja, in die wijk waar ik woonde is dat in elk geval gelukt. En daar is Denk de grootste partij.

letopuwzaak | 19-10-22 | 13:11

Herkenbare uitspraak.
Mijn geboortewijk zit inmiddels op meer dan 75% allochtoon.

Veepert | 19-10-22 | 16:56
▼ 3 antwoorden verborgen

Banlieues, dat was iets van Frankrijk. Ver weg, alleen zo af en toe op het nieuws.
Ik ben zelf opgegroeid in Overvecht Utrecht. Toen er nog schone portieken in de flats waren en aangeharkte tuintjes bij de huizen. Schril contrast met nu zeg maar.

Scepticus | 19-10-22 | 12:33 | 1

We gaan de banlieues hier ook gewoon zien, wellicht erger. De parallele samenleving hebben we al, de sociale onrust kopen we nu nog af via de verzorgingsstaat. Als we dat laatste door vergrijzing en migratie niet meer kunnen betalen dan breekt hier totaal de pleuris uit.

Blauwpetje | 19-10-22 | 12:52

Kleurtje, accent, besneden, dubbel paspoort en islamitische namen.
Dus het woonadres maakt Nederlands?

Veepert | 19-10-22 | 12:23 | 4

Multiculturele jongeren: wonen hand ophouden in Nederland, je kinderen opvoeden volgens Noord Afrikaanse methode

geenjagergeenneeger | 19-10-22 | 12:44

Wij hebben een geit in een hondenhok en hoe wij ons best ook doen, hij wil niet blaffen.

Midlifecrises | 19-10-22 | 15:19
▼ 1 antwoord verborgen

Het stomste aan de Finnen is dat ze als Finnen ontkennen dat ze een Finnen probleem hebben. Laat maar zien hoe dom ze zijn. Uiteindelijk krijgen ze als Finnen ook genoeg van de Finnen,

MeneerGuggenheimer | 19-10-22 | 12:19 | 2

Het schijnt de de meisjes het goed doen. Integreren, studeren, werken. Maar de jongetjes hebben problemen. Mogen die dan gewoon weg? Dan houden wij die leuke meisjes wel. Binnen een eeuw is de gene pool dan weer beter.

DontLookWhenIP | 19-10-22 | 14:09

Bij ons in het dorp kwamen de relschoppers ook altijd uit een ander dorp om rotzooi te trappen. Dat onze relschoppers dat dan weer op de kermis in naburige dorpen deden telt natuurlijk niet. Eigen dorpelingen eerst immers.

Theodorus.Goldbach | 19-10-22 | 12:13 | 3

Oké, nee dan is het goed

Spiritus | 19-10-22 | 12:48

Oh, niks aan de hand dus, gewoon doorlopen mensen.

Vandeanderekant | 19-10-22 | 13:36

Nu hard optreden en preventief handelen om deze onzin in de toekomst te voorkomen: grenzen dicht.

nietzomoeilijk | 19-10-22 | 13:38

Laat ze voor straf kleding van Zeeman aantrekken

hotbrasil | 19-10-22 | 12:08

Weet je wie geen buurtvaders nodig hebben? Jan, Diederik en Kees.

korenslager | 19-10-22 | 12:08

Die jongens zijn geboren in Nederland, daarom spreken we ze aan vanuit de moskee, zo'n oerhollandse autoriteit.

Selassie | 19-10-22 | 12:05 | 1

Het lijkt relevanter waar degene die de opvoeding doen zijn geboren.

frickY | 19-10-22 | 12:48

Maar een banlieue is toch erg inclusief, die moeten we als diverse samenenleving toch ook hebben?

General McAuliffe | 19-10-22 | 12:03

Kermis Osdorp was voor het laatst leuk ergens begin jaren 80.
Waarom het niet meer zo gezellig is mag ik niet zeggen.

hallevvezool | 19-10-22 | 12:01 | 1

Mag je van mij gerust zeggen hoor.

Nietgek | 19-10-22 | 12:24

Eventjes historisch duiden want ik heb een hekel aan geschiedvervalsing.
Deze jongeren hebben alle reden om boos te zijn , als kinderen van slaven die wij uit onze voormalige kolonie Marokko hierheen gedeporteerd hebben.

Ambiorix | 19-10-22 | 11:58 | 5

Ik snap je sarcasme, maar in werkelijkheid was het andersom: Turken en Marokkanen zijn de nazaten van respectievelijk de Ottomaanse en Barbarijse piraten en slavenhalers die zo rond de 16e eeuw miljoenen Europeanen (waaronder ook Nederlanders) tot slaaf gemaakt hebben.

DutchLion33 | 19-10-22 | 12:56

Historisch correct is dat dit de kinderen zijn van de heldhaftige Marokkaanse soldaten, die ons land hebben bevrijd in de Tweede Wereldoorlog.
Je weet zelluf!

Motorkater | 19-10-22 | 13:13

@reantie,
Bij ons melden ze zich altijd ziek,kwamen nog mee weg ook.

De Profundus | 19-10-22 | 16:01
▼ 2 antwoorden verborgen

Je kunt problemen niet weg subsidiëren en ook niet oplossen met semantisch verstoppertje.

Zeddegeizot | 19-10-22 | 11:58

In een zo ver geïndividualiseerde samenleving dat die is geatomiseerd is iedereen anoniem. Veel mensen kennen hun buren nauwelijks. Laat staan mensen uit een andere straat of een andere buurt. Je bevind je dus nogal snel onder massa vreemdelingen. Laat staan als je een andere culturele achtergrond hebt. Dat maakt het makkelijker om rotzooi te trappen. Immers, niemand kent je dus wie maakt je wat?
Tel daarbij op dat de bevolkingssamenstelling steeds rapper veranderd door migratie en gelukszoekers die er vooral op uit zijn om het voor zichzelf beter te maken en je bevind je in de dystopische zijde van het multiculturele utopie.
Kattenkwaad uithalen is van alle tijden, alleen is er nu meer geld en spul beschikbaar om kattenkwaad mee uit te halen. Dan krijgt kattenkwaad een extra dimensie. Van brandende kranten op een honden drol naar zwaar vuurwerk.

ratelaar | 19-10-22 | 11:54

wow, Groen-Links maakt van Amsterdam Parijs 2.0, maar dan helaas alleen de banlieu's. Ik neem aan dat de ouders die hun (minderjarige) kinderen niet thuishouden en wiens kinderen worden opgepakt, tot de laatste cent de schade moeten betalen?

likeenseenijsje | 19-10-22 | 11:52 | 1

Helemaal mee eens. Het zijn en bijven Marokkanen zoals de koning van Marokko beweert die ook een NL paspoort hebben die ze niet verdienen.

Bogey7853 | 19-10-22 | 12:01

Dankjewel Parool, ik leer weer wat: "scooters en fatbikes".

Met_baard | 19-10-22 | 11:51

Plezier van anderen moeten verpesten en mensen zich onveilig laten voelen...
Als je het daar van moet hebben, ben je wel een mislukkeling.

AdvocatusDiaboli | 19-10-22 | 11:51

Tribalisme aan het werk. Blijkbaar zelfs zo erg dat jongeren van buiten Osdorp niet luisteren naar de Osdorpse moskee. Doet me denken aan die scene uit "Danny op straat" waar een jochie met een machete op straat loopt ter bescherming tegen "vier drie", een naastgelegen wijk met een andere postcode. Dan mogen die jongeren wel in Nederland geboren zijn, dat zijn mijn kippen ook en alhoewel beter dan Marokkanen integreren ze maar matig.

Blauwpetje | 19-10-22 | 11:51 | 1

We hebben dus al mensen nodig van een moskee om dat tuig te laten luisteren?
Wat is er aan de hand?

AdvocatusDiaboli | 19-10-22 | 11:52

Vroeger werden kansloze/werkloze 'jongeren' in Amsterdam gemobiliseerd om grote bouwkundige projecten mee te helpen, zoals bijvoorbeeld een zijkanaal C graven. Of aanleg van riolering. Misschien een idee voor nu? Maken ze zich nuttig en verdienen ook nog eigen geld. En anders naar het Rasphuis. (Het verhaal doet de ronde dat de cellen in de kelder onder water gezet konden worden waarbij de gevangene een handpomp kreeg om zichzelf te redden. Pompen of verzuipen dus. De kans is groot dat dit oude gezegde in het Rasphuis zijn herkomst heeft.)

small_town_dude | 19-10-22 | 11:50

Gewoon... lange lat derover en hard blijven doormeppen, totdat ze jankend van de pijn naar huis moeten kruipen.

Paaldanseres | 19-10-22 | 11:49 | 2
-weggejorist-
Franciscus Borchwerf | 19-10-22 | 12:26

@Franciscus Borchwerf | 19-10-22 | 12:26:
Hantzz...??

Motorkater | 19-10-22 | 13:15
-weggejorist-
Bari Oomsma | 19-10-22 | 11:48 | 1

Kermisbaas Frans Stuy: 'Stuy hoopt dat er jarenlang een buurtregisseur van de politie wordt aangesteld en dat er een buurthuis komt. "Waar die jongens een gezicht krijgen. Want er is geen controle meer. Vroeger was er betere controle. Alles is wegbezuinigd." '
Die man is een toonbeeld van redelijkheid en geduld.
www.at5.nl/artikelen/217342/kermisbaa...

grietmetgroenefiets | 19-10-22 | 11:45 | 2

Die draaikont-logica van die meneer die zegt dat het komt door de vuurwerkverkopers.
Je kiest er als jongere zelf voor om dat vuurwerk te kopen of te bewaren en je kiest er zelf voor om het voor anderen te verpesten.

En als je een beetje ontwikkeld verantwoordelijkheidsgevoel had, dan doe je dat niet.

AdvocatusDiaboli | 19-10-22 | 11:54

@AdvocatusDiaboli | 19-10-22 | 11:54: Nee hoor, hij zegt: '"Ik ben gewoon een jongen van de straat en ik hoop echt dat al die ouders meer op hun kinderen gaan letten", zegt Stuy. "Want ze doen het niet alleen hier op de kermis, ze doen het op het Osdorpplein, het Buikslotermeerplein, stop met dat vuurwerk!" Hij bedoelt natuurlijk die jongens.

grietmetgroenefiets | 19-10-22 | 12:10

Ouders uitkeringen afpakken, dan is het zo over met het gezeik.

Harrie Nak | 19-10-22 | 11:45

'dat al die jongens in Nederland zijn geboren'. Vraag ze dan maar eens wat ze zijn: Nederlander of Marokkaan. Ben benieuwd hoe laag het promillage is dat 'Nederlander' zegt. Hier geboren zijn betekent helaas weinig, in dit verband.

Hommel | 19-10-22 | 11:44 | 2

Ze zijn sowieso Marokkaans, want ze krijgen toch ook een Marokkaans paspoort? (al dan niet door de ouders zelf aangegeven bij de Marokkaanse ambassade bij de geboorte van hun kind)
En vraag de jongeren zelf maar voor welk land ze zijn bij sport evenementen.

MediastadInwoner | 19-10-22 | 11:50

In "Mijn tante in Marokko" kwam eens een in Nederland geboren Marokkaan met een klein dochtertje aan het woord. Op de vraag wat hij zou willen dat zijn dochtertje ging worden, een Nederlandse of een Marokkaanse was het antwoord duidelijk, Marokkaanse. Ja, ze moest later wel een goede Marokkaanse worden.

Blauwpetje | 19-10-22 | 12:01

Wat viel mij op de laatste dagen , Dominee Grenda nav armband voetbal het zijn moslims , marokaan , het zijn joden , en ben jij ook homo , buurtvaders , het zijn geen jongeren uit Osdorp.

wiers | 19-10-22 | 11:43

Heerlijk die linkse verrijking van onze cultuur. Het is alleen jammer dat deze verheerlijking zich niet openbaart in onze bestuurders wijken

Tonyvanwychen | 19-10-22 | 11:38 | 1

Ach, dat is dat mediterraanse temperament. Dat clasht met die Hollandse saaiheid van ons. Nee, passie, dat heeft dit land nodig.

Sans Comique | 19-10-22 | 20:53

Ik weet de oplossing! Een buurtmarinier.
(Of hoe heette dat ook al weer?)

Piet Karbiet | 19-10-22 | 11:38 | 4

Of een buurtwaterkanon, ook leuk.

grietmetgroenefiets | 19-10-22 | 11:46

Een ketenmarinier, of was dat nou weer een drilrapper met een gouden ketting? (Ik hou het ook niet meer bij)

Blauwpetje | 19-10-22 | 12:05
▼ 1 antwoord verborgen

Die buurtvaders hebben die buurtjongeren opgevoed, ik heb er dus niet zoveel fiducie in.

Mr_Natural | 19-10-22 | 11:35

Altijd weer die conservatieve jongeren... Waarom wordt de sociëteit van het Amsterdams Studenten Corps, de bron van alle kwaad, niet gesloten?

MAD1950 | 19-10-22 | 11:33 | 1

De introductieweken zijn blijkbaar nog niet afgelopen. Jongensdispuut 'Ibn al-Banna' is weer bezig

small_town_dude | 19-10-22 | 11:38

Beste buurtvader: Het feit dat je in Nederland bent geboren maakt je nog geen Nederlander. Dat maakt je hooguit de bezitter van de nationaliteit en een tweede paspoort. Nederlander ben je pas als je onze identiteit, waarden en normen niet alleen met de mond belijd maar ook daadwerkelijk uitdraagt. In alle andere gevallen ben en blijf je een mocro met 2 paspoorten.

BoerKoekoek | 19-10-22 | 11:33 | 4

Hear hear.

NLgaatnaardeklote | 19-10-22 | 11:41

Zo het maar net: een varken die in een paardenstal is geboren, blijft een varken.

lijn6 | 19-10-22 | 11:46

@Lijn6 hohoho, alles kan he, vandaag de dag.

Aleon | 19-10-22 | 11:56
▼ 1 antwoord verborgen

Als taakstraf 2 enkel en arm banden in regenboogkleuren om en verplicht de hele dag op straat lopen.

Cornelis12 | 19-10-22 | 11:31 | 1

Met pijpenkrullen en een regenboog-keppeltje de straat op sturen.

Osdorpertje | 19-10-22 | 11:41

Er zal best wel één goeie tussen die teringlijers zitten. Laten we dat niet vergeten.

ikdenkwat | 19-10-22 | 11:29 | 4
-weggejorist-
knutsel_ | 19-10-22 | 11:31

Die dan weer na 20 jaar ook door de mand valt ;)

MediastadInwoner | 19-10-22 | 11:52
▼ 1 antwoord verborgen

Die "buurtvaders" zijn werkeloze Marokkanen die gesubsidieerd een beetje thee met elkaar drinken maar die zijn geboren in het Marokko van de jaren 60tig en 70tig ergens in de bergen en nooit de aansluiting met Nederland hebben kunnen maken en in hun hoofd nog leven in het Marokko van vroeger dat niet meer bestaat want toen hadden ze in Marokko nog geen internet, satelliettelevisie of mobiele telefoons en Marokko is na hun vertrek blijven veranderen.
Dat zijn oude mensen die nergens meer thuis horen en die in beide landen de boot zijn misgelopen.
Daar hebben de Marokkaanse jongeren geen respect voor.

Osdorpertje | 19-10-22 | 11:28

Ze verzieken de sfeer in iedere stad en vergroten het onveiligheidsgevoel enorm met dat roedelgedrag.
Geen enkele maatregel in de afgelopen 30 jaar heeft geholpen. Heeft alleen veel geld gekost.
Dit is gewoon wat dat volk wil. Het wordt niet beter, alleen slechter. Het draait maar om één volk en dat zijn ze zelf. En (het merendeel) heeft schijt aan de rest, aan de regels en aan de Nederlandse samenleving en aan de autochtone Nederlanders.

laurentius | 19-10-22 | 11:27

Als er niets te doen is in hun wijk, gaan dit soort jongen rellen want niets te doen.

Dan krijgen ze een sportveldje of hangplek maar maken ze kapot want niet het goede.

Dan is er een keer een kermis. Leuk zou je denken, centjes sparen voor een paar rondjes in de botsauto's. Maar nee, de jongens gaan weer rellen want rellen is leuker.

Conclusie : Rellen in groepsverband is een van hun kerncompetenties.
Doe omdenken en zoek iets waar ze hiermee terecht kunnen. In de Oostelijke regio is voldoende keuze, maar in Afrika zijn ook een paar oorlogjes waar ze van hun hobby hun beroep kunnen maken.

Roos | 19-10-22 | 11:27

Vroeger gingen we naar de kermis om o.a. een beetje te geilen op meisjes. Maar deze jongeren wil je ook niet in de buurt van je dochter. Laat ze dan maar met vuurwerk gooien.

Leptob | 19-10-22 | 11:24 | 1

Dat is wel één van de problemen. De meisjes uit hun eigen groep blijven namelijk braaf thuis onder hun hijabje thee drinken bij moeders. Nederlandse meisjes willen hun niet of worden afgeschermd door Nederlandse jongens en alle testosteron vliegt richting agressie. De moskee zou eens een paar goede hoeren uit Marrakech ( heet niet voor niets zo) moeten overvliegen om die jongens kalm te houden.

Blauwpetje | 19-10-22 | 12:13

om 7 uur dicht in plaats van 10 uur. dan wil je toch weten hoeveel omzet je verliest in die verloren 3 uren. dat voor de hele kermis berekenen, en dan de rekening naar de ouders van dat afval sturen

win | 19-10-22 | 11:24 | 1

Ah, u denkt dat deze gezinnen niet allang uit de staatsruif vreten?

quazi | 19-10-22 | 11:27

De grachten dempen met die gasten dan is het probleem met de kademuren ook meteen opgelost.

pa_niek | 19-10-22 | 11:23 | 3

Dankzij dappere Marokkanen is NL bevrijd, kunnen we deze """""jongeren""""" niet naar Oekraïne sturen om dat land te bevrijden? Wat Wagner groep kan kunnen wij ook immers.

quazi | 19-10-22 | 11:32

Een soort Marok-group

KDbdl | 19-10-22 | 11:35

hardnekkige mythe. zoals reeds in 2010 geschreven in hp de tijd.
er zijn plm 20 aangespoelde Frans Marokkanen begraven in Kappelle na te zijn aangespoeld in Zeeland. Gevochten hebben ze er niet.
www.hpdetijd.nl/2010-05-05/marokkanen...

strawdog | 19-10-22 | 12:35

Pure poëzie dat artikel in Het Parool. Voor deze parel van alinea:

“Met enige regelmaat klinkt er een klap van zwaar vuurwerk. Opgeschoten jongeren hangen op straathoeken en rijden op scooters en fatbikes af en aan. Wat oudere jongens in sportieve Mercedessen kijken van een afstandje toe”.

Influencer | 19-10-22 | 11:22 | 3

*voor = vooral

Influencer | 19-10-22 | 11:23

Wie betaalt dat: scooters en fatbikes en sportieve Mercedessen aangezien menigeen zegt geen baan of kans op de arbeidsmarkt te krijgen.....

MK27 | 19-10-22 | 11:27

Dat viel mij ook op. En de wat oudere man en de wat oudere agent. Wat een taal.

Piet Karbiet | 19-10-22 | 11:32

Mijn tante van 91 woont al haar halve leven in Osdorp. Die noemt het gewoon consequent buitenlanders. Wel zo helder.

Piet Karbiet | 19-10-22 | 11:21 | 2

Die neemt geen blad voor de mond: een wereldwijffie.

MK27 | 19-10-22 | 11:28

Chapeau voor uw tante. Voor haar taalgebruik, voor het bereiken van een mooie leeftijd en dat onder barre omstandigheden. Wat een lady!

Roos | 19-10-22 | 11:28

"Het zijn hele lieve jongens die geen vlieg kwaad doen!", aldus hun moeders.

priks | 19-10-22 | 11:20 | 2

Vliegen niet maar al het andere wat leeft wel.....

MK27 | 19-10-22 | 11:29

Ze doen geen vlieg kwaad omdat ze daar te lui voor zijn

Franciscus Borchwerf | 19-10-22 | 12:35

"Vanuit de moskee." Ofwel, de buurtvaders geven dat mee, dat luisteren naar de moskee. Niet naar de rest van de samenleving blijkbaar.

In mijn woonplaats zijn er steeds vaker moslimjongens die elkaar openlijk op straat en in de supermarkt slaan. Oudere sterkere jongens meppen de jongere of tillen ze op en daarbij brullen ze soms als ze buiten staan. Gewoon genant en antibeschaving. Constant dreigen ze elkaar. Ineens, sinds dit jaar. Er zit zo veel strijd in hun koppen dat het er uit moet. Hun directe omgeving lijkt geen rol te spelen, alsof de hele omgeving aan voorbijgangers is zoals voor hen hun vrouwen zijn: een stille faciliterende achtergrond die ook maar beter kan zwijgen.

Heeft geen moer met een kermis in Osdorp te maken. Dit is maatschappijbrede ellende.

zeurmachine | 19-10-22 | 11:20 | 1

Yep... ik ben ervan overtuigd dat een cultuur disfunctioneel kan zijn. Vreemd genoeg accepteren we dat op microniveau en halen kinderen weg uit slecht functionerende gezinnen, maar als het een grote groep mensen betreft noemen we het "vreemde cultuur" en vinden het prima, terwijl er op een grotere schaal schade wordt aangericht. Die jongeren groeien op tussen geweld, criminaliteit en religieus fanatisme. Buurthuizen, stageplekken en respect zijn een druppel op een gloeiende plaat en gaan niets structureel veranderen.

Trekhaas | 19-10-22 | 11:31

Dat er maar flink wat knieën van ""jongeren"" en/of ""Nederlanders"" met de ME wapenstok verbrijzeld mogen zijn. Veel zal het helaas niet helpen.

rman | 19-10-22 | 11:20

Jaaa!! Meer Multiculturele verrijking. Het moet ons doel worden dat ALLE kermissen in Nederland zo verlopen. Amsterdam Osdorp is. niet. genoeg.

Wie belt er ff met D66 enz om dit verder uit te werken. Kan sneller dan dit toch?

iustus | 19-10-22 | 11:19

Nu in Osdorp.

Binnenkort in ieder dorp! Hoezee!

Met dank aan de 'ruimhartige opvang' van Erik van der Burg en Rutte IV. Die als motto hebben "alles naar de kloten". Ze liggen lekker op koers.

Dutchbeaurouge | 19-10-22 | 11:19

Is gewoon een walgelijk mentaliteitsprobleem bij deze gozers. Misdragen in het verkeer, alles slopen op school, de wijk en waar dan ook. Niets veilig wat niet op henzelf lijkt. Een soort inwonend roofleger. Theorietje; de mobiele telefoon heeft het erger gemaakt. In hun eentje zijn het altijd lafbekken. Maar ze kunnen nu altijd hun roedel bellen die natuurlijk verlekkerd aan komen zetten.

Risingson | 19-10-22 | 11:18 | 1

Klopt. Hyena's opereren in roedels.

Roos | 19-10-22 | 11:29

Het inzetten van buurtvaders is geen strategie. Je geeft daarmee de facto de Justitiele macht uit handen. Het is de staat die moet handhaven, arresteren en straffen.

ChatBot | 19-10-22 | 11:14 | 1

welkom in links nederland. Dit was puur wegkijk- en negeerpolitiek ipv hard aanpakken. Want allochtonen zijn voor linkse mensen bijna een soort bedreigde diersoort. Met dank aan VVD en D66 stemmers.

appeltjesgroeneweide | 19-10-22 | 11:17

Waarom kermis sluiten? Deze “””jongeren””” een gebiedsverbod geven en bij overtreding oppakken. Of heeft de Politie het te druk met bonnen schrijven?

Mahatma | 19-10-22 | 11:13

Het scheelt dat die jongeren thuis niet fatsoenlijk opgevoed worden en dat dat op straat dient te gebeuren. Kunnen wij niet wat Hilversumse 'jongeren' die kant op sturen om de boel te de-escaleren?

Prutser | 19-10-22 | 11:13 | 2

Met voorop een zekere Sanil Boelala. Die spreekt de taal het beste.

Nuchternederland | 19-10-22 | 11:20

Dat 'op straat opvoeden' is ook zon' hardnekkige mythe, Marokkaanse meisjes worden thuis wel streng opgevoed, dus het kan prima. De jongens krijgen bij hun opvoeding alleen maar minachting voor de tata's mee.

Festen | 19-10-22 | 11:41

Avondklok instellen voor de types die zijn opgepakt, makkelijk toch, is alleen geen moed voor, dan moet je ook maar ermee leven en niet zeuren.

g[E]ulden | 19-10-22 | 11:13 | 1

Hoe ziet u dan voor u. Hoe herken je deze als zij zich in een groep verplaatsen. Moed hmm meer een politieke keuze.

Pensionada | 19-10-22 | 11:17

Als de ME nu gewoon klaar staat met knuppels, tasers en waterkanon.
Jeugd komt opdagen, gaat rellen, en gewoon een keer goed er van langs geven.

De buurtvaders mogen daarna een keer foei zeggen een thee'tje drinken met ze.
Dag erna kan Halsema zeggen dat ze overvallen is door wat er gebeurd is, en door.

Zueco | 19-10-22 | 11:13 | 1

Ho ho! Het is 'waterwerper', niet 'waterkanon'.

poppelepee | 19-10-22 | 11:16

Ik hoor ze ook niet meer klagen over te weinig buurthuizen. Die staan er natuurlijk inmiddels.

Deurdonderer | 19-10-22 | 11:12 | 1

Maar stages meneer, stages, daar ontbreekt het aan. In een land met een schreeuwend tekort aan arbeidskrachten.
Maar ik snap het wel, ik wil zakelijk ook niets meer te maken hebben met deze groep, ik heb mijn portie wel gehad.

Nuchternederland | 19-10-22 | 11:22

Dat onopgevoede inteelttuig dient gewoon af en toe een gebroken kaak gebeukt te krijgen. Geweld is de enige taal welke die eikels begrijpen, dan stel ik voor dat we het ook maar beginnen te spreken.

Enter Yeti | 19-10-22 | 11:12

Kansloos kuttuig. Dus als je niets organiseert, wordt die 'jeugd' onrustig en gaan ze zich misdragen. Als je wel iets organiseert, wordt die 'jeugd' onrustig en gaan ze zich misdragen.

Kunnen we niet minder van die 'jeugd' hebben?

Zueco | 19-10-22 | 11:10 | 1

Ze worden vanzelf ouder. Rond de 35 wordt het geen jeugd meer genoemd in de media.
Helaas hebben ze dan wel zelf jeugd er bij gemaakt.

Nuchternederland | 19-10-22 | 11:23

Heb zo het idee dat ze binnenkort geen kermis als aanleiding nodig hebben maar gaan rellen omdat de meeste kansloos zijn in NL.

Uw Verzekeringsadvis | 19-10-22 | 11:09 | 1

Binnenkort? U bedoelt de afgelopen 3 decennia tot en met de komende 5 decennia?

ffnietnu | 19-10-22 | 11:12

Besneden, 2 paspoorten, een naam door de Islam voorgeschreven. Idd, Nederlanders.

horsteknots | 19-10-22 | 11:09 | 3

Bizar eigenlijk. Het is een soort staatsgevaarlijke sekte en zou bij wet verboden moeten worden.

Trekhaas | 19-10-22 | 11:44

Volgens Marokko betreft het ook Marokkanen, immers die accepteren het niet dat de Marokkaanse nationaliteit wordt opgegeven. En anders kom je het land gewoon niet in.

Maar goed, ze hebben ook een Nederlands paspoort en in het verleden was het beleid om die mensen hierheen te halen. Dus in dat opzicht betreft het Nederlanders en dus zijn ook de nadelige gevolgen van de arbeidsmigratie ons Nederlandse probleem.

ratelaar | 19-10-22 | 12:04

Deze drievinkers zijn eigenlijk gewoon terroristen. Eigenlijk zijn het vijfvinkers, komt nog het hebben van een kleurtje bij en een on-Nederlands accent.
Lozen dat soort gasten.

Veepert | 19-10-22 | 12:12

Buurtvader is geen ding he. Iedere vader woont in een buurt en is derhalve buurtvader, en iedere vader hoort gewoon zijn kroost in de gaten te houden inclusief eventuele vrienden.

John McClane | 19-10-22 | 11:08

Osdorp, ik heb er 20 jaar geleden gewoond. Voelde toen al als een soort permanente vakantie. In de tussentijd is het daar flink opgeknapt, prachtige panden zijn er neergezet, daar zijn echt miljarden geïnvesteerd. Maar de doelgroep wil nu eenmaal een kutbuurt. Zie ook IJburg. Heel naargeestig allemaal.

John McClane | 19-10-22 | 11:06

Is het al weer Ramadan ofzo?

guldenmiddenweg | 19-10-22 | 11:05 | 1

Het is altijd Rammendan voor deze conservatieve jeugd.

Nuchternederland | 19-10-22 | 11:24

Dat reltuig heeft niets te vrezen. Alle zware wapens zijn immers al naar Oekraïne gestuurd.

goedverstaander | 19-10-22 | 11:04

In een eerdere tegel al aangegeven.
Deze amoebes hebben hun rechten te niet gedaan.
Fijn dat de wapenstok eindelijk gebruikt wordt.
Hier zou een taser ook op zijn plaats zijn.
Het in de watten leggen van onze kansenparels en ander kneutervolk, moet maar eens afgelopen zijn.
Respect voor de diender is zo ver te zoeken, het verbaast me wel eens.
Deze oude knar heeft er ook wel eens mee te maken gehad, maar tegenwoordig schijt de jeugd, de diender in de bek.
Aanpakken, het nieuwe beleid.

Zitvlak | 19-10-22 | 11:02

Osdorp
De straten zijn nat
Door de regen beklad
Nu ben ik het zat
Ik moet m'n huur betalen
Maar mijn zak is plat..

couscous78 | 19-10-22 | 11:02 | 1

De nieuwe dichter des vaderlands. Chapeau!

Here's Freddy | 19-10-22 | 11:10

Stel je voor dat de wijken waar nazaten van arbeidsmigranten woonden heel schoon, veilig en rustig waren. Hoe anders zouden dan de meningen zijn. Is dat onmogelijk? Neen. Op tig plekken ter wereld waar vooral buutnlanders wonen is het goed toeven. Het draait allemaal om de keuzes van demense. Het draait om hun karakter, mentaliteit en gedrag.

Dat geldt dubbel in een land waar de kansen voor het oprapen liggen. De groepen waar deze 'jongeren' toe behoren moeten eens een gesprekje krijgen. Hoe vinden zij nou dat het gaat?

HerzlichWillkommen | 19-10-22 | 11:01 | 1

'Hoe vinden zij nou dat het gaat?'
Reactie:
Nou k*'t, want wij worden gediscrimineerd, er is racisme tegen ons, wij worden etnisch geprofileerd, wij krijgen geen kansen: niet eens een stageplek etc.etc.

MK27 | 19-10-22 | 11:13

Dit speelt extreem rechts weer in de kaart (Trouw).

TheEgg | 19-10-22 | 11:01 | 1

Toch een trouwe kutkrant.

Zitvlak | 19-10-22 | 11:06

kijk, daar hoor je dan weer niets van op "het nieuws".

VeryNaughtyBoy | 19-10-22 | 11:00 | 2

Bij de vijand is het ook doodstil.

Haberdoebas | 19-10-22 | 11:08

Nee, die hebben het over veel regen in Verweggistan. En klimaat.

Piet Karbiet | 19-10-22 | 11:27

Veel “”buurtvaders””” waren ooit (10 jaar geleden) zelf “jongeren”

RickTheDick | 19-10-22 | 11:00 | 3

U ziet nog hoop?

NLgaatnaardeklote | 19-10-22 | 11:01

Zouden ze nu subsidie krijgen?

Wiebenick | 19-10-22 | 11:02

Ik ben ook al een tijdje afgehaakt van Thierry, maar het blijft wel typisch dat GS telkens de cherrypickings van Thierry blijft gebruiken, terwijl hij helemaal afgejankt door onzin. Contradictio in terminis? (“jongeren”)

LuNaTeeQ | 19-10-22 | 11:00

Gelukkig woon ik in een rustig buurtje waar we op elkaar letten. Ik hou ook immer een oogje in het zeil als de buurvrouw zich in de badkamer rijkelijk inzeept. Je moet er niet aan denken dat haar iets zou overkomen.

goedverstaander | 19-10-22 | 10:59 | 5

Heel slecht, dat onbeperkt inzepen. Ook ik zie het overal om me heen.

Here's Freddy | 19-10-22 | 11:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Het klopt dat de islamitische enclaves waar dat tuig geboren is op Nederlands grondgebied zijn gesticht, ja.

de visser | 19-10-22 | 10:59

Marokkanen klagen dat ze niet geaccepteerd worden in Nederland, en zich daarom zo gedragen. Het moet andersom: gedraag je eens fatsoenlijk, niet als een roedel jakhalzen. Misschien dat over een jaar of 20 Mocro's dan een betere reputatie hebben.

Koning Willy | 19-10-22 | 10:58 | 2

Gaan we dat nog meemaken, ik denk een natte droom.

Zitvlak | 19-10-22 | 11:05

Ja is zo zielig voor ze, terwijl de meeste Mocro's er echt alles aan doen en keihard werken om hun reputatie te verbeteren, oh wacht.

Zeurders | 19-10-22 | 11:28

Rome in hoogtijdagen veel rijkdom door roofbuit van veroveringen, slavenhandel en uitbreiding rijk van Schotland tot Marokko. Rome in verval veel corruptie in de senaat , keizers werden wappie en de veroverde stammen zoals de Schotten en Kelten keerde zich tegen Rome. Waarom deze oude doos dejavu: neverending uitbreiding Europese Unie, ongecontroleerde massaimmigratie van laaggeschoolden en een wegkijkende woke bestuurselite die zich onder andere inzet voor regenboogbankjes en sponsoring paradebootjes, maar rapporten over geweld en ondermijning in de onderste lade verdwijnen naast de onderste steen

HetOorAakel | 19-10-22 | 10:58 | 1

Is gewoon klassiek Machiavelli verdeel en heers: importeer probleemmensen waar het volk boos op kan worden, zodat het volk zich niet organiseert en jij op je troon kan blijven.

Zeurders | 19-10-22 | 11:01

Conservatieve Oudere Jongeren.

Egerius | 19-10-22 | 10:58

Ah kijk, uit het Paroolstukje: "De eigenaar wijst de kermis even verderop aan als de veroorzaker van het probleem." Zucht. De kermis als de veroorzaker van het probleem duiden. Natuurlijk.

Goed Volk Kijkt Weg | 19-10-22 | 10:57 | 2

Ging heel vroeger als ‘jongere’ naar de Kermis. Af en toe een vechtpartij tussen twee (2) dronken gozers. Nooit renden we als losgeslagen debielen alles slopend door de buurt.

Risingson | 19-10-22 | 11:14

Frans Stuy Evenementenorganisatie (voorheen Kermisplaza) is organisator van kermis Osdorp.
Dezelfde Frans Stuy zet(te) zich continu in voor verschillende goede doelen, projecten voor de stad en het opleiden van ‘kansarme jongeren’, waarvoor hij in maart 2019 de Andreaspenning heeft ontvangen.
Ondank is werelds loon.

MK27 | 19-10-22 | 11:18

Nederland is een groot lunapark aan het worden.

Mr_Natural | 19-10-22 | 10:57

Een "jongere", oftewel "tot Nederlander gemaakte".

Jan de Vries | 19-10-22 | 10:57

Mooie cultuur.

Schepvogel | 19-10-22 | 10:56

Is er volgende week ook een Roze Maandag daar?

Mr_Natural | 19-10-22 | 10:55 | 1

Ik hoop het. Alle opgepakte "jongeren" verplicht in een roze stringetje laten paraderen over de kermis.

sander3488 | 19-10-22 | 11:02

Gewoon twee waarschuwingsschoten dat moet voldoende zijn. Eén in de linkerknie en één in de rechterknie.

priks | 19-10-22 | 10:54 | 3
-weggejorist-
sander3488 | 19-10-22 | 11:03

@Sander... De pleuris is al lang los gebroken.

Aleon | 19-10-22 | 11:53

@Aleon | 19-10-22 | 11:53: Daar heb je gelijk in Aleon. In dat geval... Ik zal er niet om rouwen,

sander3488 | 19-10-22 | 12:06

Oei, dit straalt weer slecht af op radicaal links.

Duwbak_Linda | 19-10-22 | 10:53 | 4

Niet te veel benoemen want dat speelt groen links in de hand!

Omebert | 19-10-22 | 10:56

Extreemrechts spint hier garen bij.

Mr_Natural | 19-10-22 | 10:57
▼ 1 antwoord verborgen

Als dit jongens zijn die in Nederland geboren zijn, zijn het dus Nederlanders, althans dat is wat BuurtAboe probeert te zeggen.
Preventief oppakken is dan dus geen etnisch profileren meer.
Hup! De zweep over die Hollandse heikneuters.
KaasCous!

Ruimedenker | 19-10-22 | 10:53 | 2

Ze hebben alsnog 2 paspoorten, en dus niet 100% Nederlandse. Hoogstens 50/50, maar de loyaliteit ligt naar mijn idee niet in Nederland dus dan eerder 40/60 of 30/70.

boerk | 19-10-22 | 10:56

@boerk | 19-10-22 | 10:56:

Volgens mij eerder 10/90, waarbij die 10% uitsluitend staat voor 'easy money', toeslagen en gratis voorzieningen. Voor de rest spugen deze lieden op Nederland en de Nederlanders.

Dr_Johnson | 19-10-22 | 11:00

Buurtvaders zijn waardeloze klojo's. Bij de opvoeding zijn ze al afwezig. In het theehuis of in de moskee. En als het te laat is, moeten ze de boel gaan redden??
Alle subsidies voor die klojo's moeten terstond stoppen. Niks heb je er aan, helemaal niks.

aamert | 19-10-22 | 10:53 | 1

Minder dan niets, ze vreten slechts subsidiepotten leeg. Typisch voorbeeld van linkse hobby's dit.

HD50 | 19-10-22 | 11:01

buurtvader weet dat ze allemaal hier geboren zijn. dan weet hij toch ook wie het zijn?

pete1023 | 19-10-22 | 10:52 | 1

Nee, want ineens komen ze niet uit deze wijk. Daarom dat jochie dat zegt "Je bent mijn vader niet dus ik hoef niet naar je te luisteren" legt het perfect uit. De verantwoordelijke papa's schitteren door afwezigheid.

Met_baard | 19-10-22 | 11:50

"al die jongens in Nederland zijn geboren". Dat kan wel zijn, maar hun ouders zijn dat niet.

Pecunia | 19-10-22 | 10:52 | 2

Het gaat ook niet om het geboorteland maar om het land en cultuur waar ze zich mee verbonden voelen. En dat is absoluut niet Nederland.

2voor12 | 19-10-22 | 10:54

Ze voelen zich Marokkaan geen Nederlander, dus wat maakt die geboorteplaats dan uit.

Koning Willy | 19-10-22 | 10:55

Wat zijn dat voor racisten die de kermis vroeger sluiten?

skoftig | 19-10-22 | 10:52

Ze nemen gewoon hun stammenoorlogen uit de bergen mee hierheen.

2voor12 | 19-10-22 | 10:51
-weggejorist-
TheBigKirth | 19-10-22 | 10:50 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

De verdiging die je verwacht, Senielleke gooi het op racisme.

donkieshot | 19-10-22 | 10:50

Kom kom, incidentjes. Vanavond gaat het vast beter.

RM666 | 19-10-22 | 10:50

Hou de kermis gesloten. Blijkbaar sloot de kermis uren eerder wanneer de puinzooi begon. Dit is rellen om te rellen.

Swoop | 19-10-22 | 10:50 | 2

Rellen omdat ze hun zin niet krijgen. Dus dan maar drammen en rotzooi schoppen. Dit laat weer duidelijk zien links en islamitisch elkaar vindt.

boerk | 19-10-22 | 11:00

@boerk | 19-10-22 | 11:00: Halalsema had even een oprisping richting Moskeeën. Nu nog niets van haar gehoord. Zeker weer terug in haar hok (zonder ramen) geschopt.

Here's Freddy | 19-10-22 | 11:20

"En we hebben ook meegekregen van de politie dat het jongens zijn van buiten Osdorp. Niet uit Osdorp dus. Dat wil ik even benadrukken. Vandaar dat ze ook niet naar ons willen luisteren. Wij proberen ze telkens te verjagen, maar als je ze naar de ene hoek jaagt gaan ze naar de andere hoek."

Maar waar komen ze dan vandaan? Ik vermoed, uiteindelijk - ook al zijn ze hier als tweede of inmiddels al als derde generatie geboren - uit Marokko. Marokkanen zijn al decennia 'bad news'. En het heeft inderdaad geen zin ze van de ene hoek naar de andere hoek (van Nederland) te jagen. Je moet die lieden bij grof, misdadig wangedrag kunnen denaturaliseren en er voorgoed uittrappen naar Marokko.Het zijn per slot van rekening Marokkanen.

Dr_Johnson | 19-10-22 | 10:50 | 1

De koning van Marokko is blij dat hij de opstandige rif-eikels in Europa kan dumpen.

Zeurders | 19-10-22 | 10:57

Ik ben ook buurtvader, gelukkig weten mijn buurmannen dat niet.

skoftig | 19-10-22 | 10:50

Het Parool, van verzetskrant maar naoorlogsverzetsmagazine naar systeempers. Maar hè iedereen over één kam scheren mag niet tenzij het over blanke hetero mannen gaat.

ikworstelengadouchen | 19-10-22 | 10:50

Gewoon duwen in die gezicht

RickTheDick | 19-10-22 | 10:49

Ik zie veel van LGT-ers, ik noem het maar, met het alom bekende 'tasje'.
Er staat toch duidelijk in de Bijbel maar ook in de Koran dat je respect moet hebben voor je medemens.
Als het goed is komt respect ook aan bod in de opvoeding, tenminste: als er opgevoed wordt.
Schijnbaar komt dat woordje, respect, niet meer voor in dat boekje of in de opvoeding, bij deze jeugd.
Behalve dat deze lieden het met een grote bek wel eisen van een ander: "respect".

MK27 | 19-10-22 | 10:49 | 2

LGT = laaggeletterd tuig?

Jos Tiebent | 19-10-22 | 10:54

@Jos Tiebent | 19-10-22 | 10:54: L(icht)G(e)T(int).

MK27 | 19-10-22 | 11:19

Misschien even aan de Chinezen vragen of ze ervaring hebben met het heropvoeden van kansenjongeren?

Jeggeworist | 19-10-22 | 10:48

Ik kijk naar het commissiedebat en enige nuchtere kijk op dit issue.............ach laat maar, kga douchen

sgaapje | 19-10-22 | 10:47

Weer van die groeps agressie.
Er zal wel weer een verklaring voor zijn door ‘wetenschappers’
Conclusie: Het is allemaal onze schuld.
Zo zonde van dit land .

laurentius | 19-10-22 | 10:47

Parool: "De eigenaar wijst de kermis even verderop aan als de veroorzaker van het probleem."
Nou, dat denk ik niet. De veroorzakers zijn de conservatieve jongeren uit een bepaalde bevolkingsgroep. Maar goed, man en paard noemen is bij Parool nooit belangrijk geweest. Afschuiven, wegkijken en tot in den treure maar de respectmantra herhalen.

FrankVeer | 19-10-22 | 10:47 | 6

Ondank is werelds loon: Kermisorganisator Frans Stuy houdt zich al meerdere decennia bezig met de organisatie van zijn evenementen in Amsterdam.
Daarnaast zet Frans zich continu in voor verschillende goede doelen, projecten voor de stad en het opleiden van ‘kansarme jongeren’, waarvoor hij in maart 2019 de Andreaspenning heeft ontvangen.

MK27 | 19-10-22 | 11:21

@MK27 | 19-10-22 | 11:21: Ik heb het te doen met die kermisorganisator. Het zal niet de eerste keer zijn dat welwillende mensen de dupe worden van dit soort terreur. Daarmee verdwijnt er weer een kans voor deze 'jongeren'. Zelf zien ze dat helaas anders.

sander3488 | 19-10-22 | 12:11
▼ 3 antwoorden verborgen

Verplicht een one love bandje dragen bij het kickboksen. Dat zal ze leren! Respect!

thanseeuwen | 19-10-22 | 10:46

Die buurtvader is goed ingeburgerd met het downplayen en ontkennen van de realiteit. Belastinggeld is goed besteed...
En tja, domme kindjes doen domme dingen... zo gaat dat.

ffnietnu | 19-10-22 | 10:46 | 1

Ze zijn allemaal hier geboren, maar komen niet uit deze wijk. En toch spreken ze allemaal met datzelfde accent.

Met_baard | 19-10-22 | 11:47
-weggejorist en opgerot-
®oge® | 19-10-22 | 10:44 | 1

Als je als beschaafd reaguurder je geen woning in de Grachtengordel kan veroorloven heb je in Amsterdam beter niets te zoeken.

kapotte_stofzuiger | 19-10-22 | 10:44

Omdopen tot varkensdorp.

Kaal-dik-en-lelijk | 19-10-22 | 10:44

Zingt allen in koor:
"je bent weeelkom, welkom in mijn land!"

Elkerlyc | 19-10-22 | 10:44

Buurtvaders, ook al zo'n term. Softe sector, bewijs van het maatschappelijk falen van de professionele structuur binnen de samenleving.
Als je weet wie het zijn ga je als ouder gewoon naar hun huis, bel je aan en vertel je die ouders wat hun oogappeltjes hebben uitgevreten op de kermis.
Ik was ook een etter vroeger. Nou, dan kwam je thuis en dan stond er al een moeder klaar die even aan je ouders kwam vertellen wat kleine Graai nou weer had uitgevreten. Nou, en dan kreeg je wat te horen en hopelijk leerde je daarvan ( al was ik vrij eigenwijs ). Maar het punt, fucking buurtvaders. Kunnen we zelf dan helemaal niks meer?

Graaisnaaiert | 19-10-22 | 10:44 | 4

vrijwillige sharia politie bekt beter dan buurtvader, voor geschillen wordt verwezen naar de wijk shariarechtbank. pluspunt taakstraffen schoffelen plantsoenencorvee worden openbare steniging of 100 zweepslagen

HetOorAakel | 19-10-22 | 10:50

@kapotte_stofzuiger | 19-10-22 | 10:46:
Ik woon de in een klein stadje maar inderdaad, je staat voor lul en je ouders zorgden dan wel voor een gezond pak op de broek.

Graaisnaaiert | 19-10-22 | 10:50

Buurtvaders zijn er om problemen in de doofpot te stoppen, zo zien ze dat graag in de schaamtecultuur.

Zeurders | 19-10-22 | 10:54
▼ 1 antwoord verborgen

Mogen die twintig "jongeren" een maand zitten om daarna de schade, gemiste omzet en politie-inzet te betalen?

Feynman | 19-10-22 | 10:43 | 4

Ja. En als ze zelf geen werk hebben, de schade op de ouders verhalen. Alleen als ze zelf getroffen worden in de portemonnee wil zo'n ouder misschien eens serieus gaan opvoeden.

Toos Bevergeil | 19-10-22 | 10:46

@Toos Bevergeil | 19-10-22 | 10:46: Hahaha...denken in oplossingen

Helloween | 19-10-22 | 10:56
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Bookmakers | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl