JA21 vol op wappie-orgel over vaccinaties
Vaccin?
Social
Nou mensen JA21 is iets op het spoor hoor. Er is volgens Europarlementariër Rob Roos [opzoeken voor welke partij die is verkozen, red.] namelijk een SCHANDAAL aan de hand. Het coronavaccin van Pfizer werd, voordat het op de markt kwam, niet getest op mate waarin het de verspreiding van het virus remt. Dit algemeen bekende feit wordt nu door Rob Roos, voorzien van een lampje en 'BREKEND' op Twitter gezet alsof het groot nieuws is. Daarbij zegt hij dat "Je doet het voor een ander" een leugen was, alsof de vaccins helemaal niets doen tegen transmissie. Dat is niet zo, ze dragen wel degelijk bij aan vermindering van de verspreiding van het virus.
Nergens werd, voordat het vaccin op de markt kwam, geschermd met testresultaten over transmissie die er nu niet blijken te zijn. De studies naar de mate waarin het vaccin overdracht voorkomt zijn er bovendien wel degelijk, die zijn alleen niet gedaan voordat het vaccin op de markt kwam. Toen werden er wel studies gedaan, maar die gingen over het voorkomen van (ernstige) ziekte en de uitkomsten waren zeer positief. Het feitelijke antwoord van de vertegenwoordiger van Pfizer op een feitelijke vraag van Roos ontkracht dus precies helemaal niets.
Wij zijn net als Rob Roos tegen die verschrikkelijke QR-maatschappij, maar het fijne is dat we daar nu vanaf zijn (en als de huidige golf zo door blijft gaan, vanaf blijven). Het enige waar we maar niet vanaf komen zijn rare types zoals Rob Roos die doen alsof ze een groot complot op het spoor zijn als een vertegenwoordiger van een farmaceutisch bedrijf eerlijk antwoord geeft op een vraag in een openbare hoorzitting. Overigens is de tweet van Roos al wél gedeeld door Thierry Baudet, maar nog niet door het JA21-account. Toeval?
UPDATE: Kamerfractie JA21 steunde debataanvraag Van Haga. Doei 'redelijk rechts'.
Looool
UPDATE - Kamerlid (en arts) Nicki Pouw-Verweij heeft een ander filmpje gezien
Social
Reaguursels
InloggenFeitelijk klopt het wel dat Pfizer hier geen onderzoek naar heeft gedaan, maar zo is het vaccin wel aan de bevolking "verkocht" door de experts. "Neem het vaccin en stop de verspreiding" was de slogan. Lees het boek "the courage to face covid-19" van John Leake en Peter McCullough.
Hoe triviaal kun je zijn
De vaccins zijn in het begin bij de minder kwetsbaren (jong) volwassenen en kinderen primair gepushed onder "je doet het voor een ander'. Als je niet meer kon besmetten kreeg je een QR en kon je 'dansen met Jansen'. Het is zeker relevant dat hier geen studies naar gedaan waren. Daarmee de legitimering van een experimentele methode voor niet kwetsbare doelgroepen in een ander daglicht. Was gewoon niet nodig.
Kunnen we niet gewoon weer over Zwarte Piet elkaar zwartmaken?
Wie er baat bij heeft, kan nu een prik halen.
Eindelijk géén tekort. Is ook wel eens fijn.
Je hebt van die stickers voor bij de voordeur tegen geloofsovertuigers. Daar moest ik bij uw reacties aan denken. Geen idee waarom, sorry.
Pfizer CEO is gewoon feitelijk. Primary outcome in phase 3 study was COVID besmetting. Transmissie was geen uitkomstmaat. Maar de anti-vaxx kneuzen en FvD nitwits -uiteraard niet gehinderd door enige kennis van zaken- zijn weer wat op het spoor.
De Pfizer ceo die niet op kwam dagen bij de EU corona commissie en z'n communicatie met EU president von der Leyen niet vrij wil geven? youtu.be/2jTgDj7uiX8
BNR corona journaal sponsored by Pfizer.
Ja én ? Ze hebben magnetrons ook nooit getest op het drogen van baby´s. Werkt ook prima !
2020 wil z'n manke vergelijking terug
"Ah joh, je weet ook niet wat in een frikandel zit." Die was ook goed, hè?
De langdurigste bijwerking van "dat vaccin voor een QR-code" is een hardnekkige wappie-allergie, zo blijkt maar weer.
Dat is net zo min een allergie als islamofobie een fobie is.
@Wiebenick | 11-10-22 | 20:02: laat de islam er maar buiten, met dat achterlijk geloof wordt men al meer dan genoeg geconfronteerd tegenwoordig.
Word onderhand eens tijd om dat kinderachtige teletubbie woordje in te ruilen.. Zijn toch wel degelijk een aantal zaken aan het licht gekomen door de "andersdenkenden" echter fouten toegeven of de verkeerde afslag genomen, is nou eenmaal niet de sterkste kant van de mensheid..
Eerst die oorlog maar eens stoppen.. de gewone kutburger is het allang zat, in de ring met die idiote " presidenten" en EU kneuzen..
Dichterbij een excuus voor het hysterisch complotdenken dat een tijdje geleden het nieuws nog bepaalde zal Broer niet komen denkelijk. Er is nièts aan het licht gekomen door de ‘ andersdenkenden’, behalve dan dat er een heleboel halvegaren rondlopen in Nederland die -inderdaad- allemaal mogen stemmen…
Ook een stilstaande klok geeft 2 keer per dag de juiste tijd aan.
Euh help, nog meer wappies. Kan ik dan nergens meer op stemmen?
Geen leugen, maar op zijn minst voorbarig als je het nog niet hebt onderzocht. Met de kennis van nu, zou je kunnen zeggen dat alle beetjes helpen. Maar het heeft wel erg lang geduurd voordat het belang van ventilatie werd erkend en het feit dat natuurlijke immuniteit ook een grote bijdrage heeft aan het voorkomen van verdere verspreiding. Kortom, aardig wat mis communicatie die door sommigen gezien werd als manipulatie. (zo beter ?)
Goedgekeurd. Smile.
Ventilatie en afstand houden zijn juist uitermate effectief in het voorkomen van Covid-19.
Waarom Denemarken noemen en niet ook een tegenhanger daarvan? Israel bijvoorbeeld?
Maar verder stelt u alleen maar vragen natuurlijk.
JA21 doet er verstandig aan dit soort figuren snel terug naar Thierry de Clown te schoppen, als ze ooit nog een serieuze regeringspartij wensen te worden.
Precies dit. Reden waarom ik destijds op Ja21 heb gestemd omdat ik ex-vvd'er ben en niets van die maffe wappies wil weten. Opzouten met die mafkees.
Je weet dat de laatste jaren veel "wappie" ideeën door de werkelijkheid zijn ingehaald.. Ik heb mij netjes met Jansen ingeënt, maar ben altijd huiverig geweest voor de MRNA variant. Zeker nadat een van de uitvinders bij J. Rogan zijn zegje had gedaan.
@Remus McMillan | 11-10-22 | 19:03: Het wappie geschreeuw is ook een reflex om maar niet te hoeven toegeven dat ze dingen hebben gezegd die niet waar bleken te zijn. Al kom je aan met onomstotelijk bewijs, dan nog zullen ze nooit toegeven.
Zin in Corona nu, de gekoelde variant. Proost.
Dansen met Jansen, je doet het voor een ander, opa en oma knuffelen, dit dat zus zo. De ekte wappies zitten al op spuit 4 of 5 inmiddels, lol.
Soort van Peter North dus... Samen spuiten met je kornuiten.
Wat een treurnisparade komt er voorbij in dit soort stukjes. De partijen aan de rabiaatrechtse zijde worden per definitie bewoont door mafklappers en droeftoeters. Zou daar een vaccin tegen zijn?
Complot of geen complot, uit WOB-documenten is gebleken dat iemand van het RIVM op 21-12-2020 zegt dat de slogan 'Je doet het voor een ander' niet klopt, dus dat ze dat vanuit het RIVM ook niet zo mogen zeggen. Maar het kabinet deed dat wel.
twitter.com/CeesCees72/status/1570364...
Het BMJ is er mee bezig om al het gerommel uit te zoeken. Geenstijl is wat te goedgelovig.. Het gaat jaren duren voordat het goed duidelijk wordt. Een beetje artikelen van de Volkskrant plempen is opmerkelijk. Ik zie het liefste de rauwe data. En dat valt best wel eens vies tegen, professionrel gezien.
BMJ ligt nu in in de clinch met de factcheckers van Meta. Zij hebben een van BMJ's (gepeerreviewede) artikelen een hoax genoemd.
Het wappie virus is gevaarlijker dan het ebola virus. Het verspreidt zich met een razend tempo en is nietsontziend. Als je besmet bent met het wappie virus en je raakt ook nog eens besmet met een complotvirus, dan ben je reddeloos verloren. Dan rest er niets anders meer als bij soortgenoten je heil zoeken terwijl deelname aan het maatschappelijk leven nagenoeg is uitgesloten.
"Het verspreidt zich met een razend tempo en is nietsontziend" Deze zin spreekt je laatste zin tegen. Als dat waar was zou het namelijk een kwestie van tijd zijn totdat iedereen een Wappie is en jij uitgesloten. Dat kan niet de bedoeling wezen.
Klopt, ik zie het om me heen. Het werkt precies hetzelfde als in de ban raken van een sekte.
@Wiebenick | 11-10-22 | 17:59: ja heh, en wat zijn er veel ingetrapt voor een QR-etje!
@Wiebenick | 11-10-22 | 17:59: De ironie ontgaat je hier of niet?
nou nou wat een nieuws!
Wat een paniek lijkt het in de panelen, maar heb ik het mis dat je vaccineren überhaupt alleen voor jezelf doet en dat eventuele bijvangst mooi meegenomen is?
Dat is bij mijn weten altijd het uitgangspunt, ook bijvoorbeeld bij bijvoorbeeld griepvaccinatie.
Dat gold tot 2020.
De SARS-CoV-2 hysterie heeft dat [onterecht] herschreven.
Zo heb ik het 30+ jaar geleden geleerd:
Aerogeen virus komt binnnen via mond/neus, nestelt & vermeert zich in de slijmvliezen, wordt herkend door je mucosaal immuunsysteem, dat begint antilichamen aan te maken en bestijdt het virus. (neusverkoudheid) In de tussentijd wordt je zelf besmettelijk en afhankelijk van hoe goed je immuunsysteem werkt (en of het al een bekend virus is).
Slaagt het virus erin om verder het lichaam binnen te dringen, dan wordt de volgende fase van je immuunsysteem geactiveerd, je bloed-immunitiet.
Dan wordt je pas écht ziek (koort e.d.)
Wint je immuunsysteem het, dan overleef je, verliest je immuunsysteem het dan ga je de pijp uit.
Geldt voor Rhino, Influenza en alle 5 voorgaande Coronavirussen
@Onkel Bratwurstbude | 11-10-22 | 17:33: Ik zou bijna zeggen, heb ik jou opgeleid?
Als je dit in 2020 schreef was je een wappie, egoïst en moordenaar van 60+ers en de oorzaak van volle ziekenhuizen, waardoor mensen met andere klachten door jou niet geholpen konden worden en ook dood gingen. #neverforget
Als je het niet voor jezelf deed, dan toch in ieder geval om de zorg te ontlasten. Dáárom ook zaten we in een lockdown, vanwege de druk op de zorg.
ik onthoud mij van commentaar.
Verstandig, als u de reacties direct onder en boven u bekijkt.
@guldenmiddenweg | 11-10-22 | 17:56: Wat een mijnveld is dit.. !
@guldenmiddenweg | 11-10-22 | 17:56:
ben al 3x geband op dit onderwerp dus :P
Lees het artikel nog eens rustig door.
Ha, lekker, het is weer herfst. Fijn rond de kachel, en de Covid wappie verhalen weer van kerststal halen. Zo’n zin in. 5G ! Bill Gates ! Onvruchtbaarheid ! Maar vanavond nog niet, eerst even dat herhaalprikje halen.
Oh jee, is het wappie seizoen alweer gestart.
Ik probeer het nog even voorzichting met feiten:
Het is statistisch feitelijk ruim aangetoond dat gevaccineerderden,
per leeftijdsgroep minder vaak in het ziekenhuis of op de IC belanden.
.
Dat is dus iig winst vanwege betere benutting van de schaarse capaciteit.
Want capaciteit op , dan maatregelen.
Fair enough. Als we dit nu per leeftijdscategorie bekijken en dan de bijwerkingen erbij halen? Wat zijn dan uw feiten?
@Hunter_27 | 11-10-22 | 16:59:
Die feiten staan nog nog fier overeind. Over welke bijwerkingen heb je het?
@SterF... | 11-10-22 | 17:48: Kijk eens naar hart en vaatziekten.
@Rechts door zee | 11-10-22 | 19:34: Dat aantal stijgt als gevolg van Covid-besmettingen.
Is ne*ken wel eens getest op reproduceren?
Is het wel zeker dat je daarvan kinderen kan krijgen?
Ik stel alleen maar vragen.
Nee dat is niet zeker, als één van de twee onvruchtbaar is bijvoorbeeld. Dan kun je neuken/spuiten wat je wilt maar er gebeurd verder weinig.
@keistad | 11-10-22 | 16:46: er zijn filmpjes van clinische trials waaruit blijkt dat wanneer er 2 vruchtbaar zijn dat nog niet tot reproduceren leidt.
Dr. Kim Holland zou u adviseren om 'hardcore anal men' of 'hot lesbians' te bestuderen op de gerenomeerde wetenschapsdatabase Pr0nhub wanneer u geinteresseerd bent in deze wetenschap.
@sjef-van-iekel | 11-10-22 | 17:28: Klinkt aannemelijk. Ik richt mij eerst nog even op de huidige doelgroep. Maar hou mij op de hoogte van uw bevindingen.
Ik wou/wil een oordeel vellen, maar ik heb de berichten met Pfizer van Von der Leyen nog niet gelezen.
www.politico.eu/article/eu-stonewalls...
Die sms'jes zijn toch ook kwijt?
@grietmetgroenefiets | 11-10-22 | 17:09: Inderdaad, die zijn *kwijt* terwijl er toch best duidelijke regels over zijn. Zou ze een zus van Rutte wezen soms?
"At the time, the Commission claimed that it no longer had the text messages on record. In response, ombudsman Emily O'Reilly determined that maladministration had taken place"
Ik vond het ook vervelend dat zolang werd volgehouden dat je vaccineren voor een ander doet, terwijl transmissie (op mijn werkvloer, in mijn vriendenkring, in mijn familie, in mijn vereniging) ongestoord doorging onder gevaccineerden waaronder ikzelf.
Dat dan volhouden is koren op de molen van complotdenkers.
Indirect doe je het voor een ander, want minder kans om bij te dragen aan die uitgestelde zorg, maar dat bedoelde men niet. Ik vind het jammer dat het zo werd volgehouden, dat helpt mij ook niet om het vaccinatiebeleid te ondersteunen.
Een gevaccineerdeg 'geeft' het virus minder vaak/met minder heftige consequenties 'door' dan een niet-gevaccineerde (mits alle andere variabelen gelijk zijn, enfin, soort standard disclaimer'). Ik denk sterk dat het ook zo bedoeld was in die campagnes maar ik heb niet meer voor ogen hoe dat liep, eerlijk gezegd, wat ze nou precies zeiden.. vergeetachtigheid heeft in mij het ideale thuis gevonden, vrees ik.
Pfizer was er wel eerlijk over, maar de marketing en sales afdeling in Den Haag waren er wat minder open en eerlijk over.
Precies.
Juist
Inderdaad, waren zelfs zo slim om van te voren wettelijk vast te leggen dat ze niet aansprakelijk zouden zijn als het toch wel ergens mis gaat.
En terecht, feiten en wetenschappelijk bewijs. Fijn dat sommige staten hier serieus naar kijken. Het zijn geen wappies en zwervers die die cijfers verzinnen, maar wetenschappers.
mRNA-spuitje/vloeistof zou vanuit de arm zijn werk doen...
Right
@amperbroekie | 11-10-22 | 16:12:
Even googelen op Dr Joseph Ladapo:
During the COVID-19 pandemic, Ladapo has promoted unapproved treatments, opposed vaccination mandates in the United States|vaccine]] and mask mandates, questioned the safety of COVID-19 vaccines, and associated with America's Frontline Doctors, a group known to promote mis-information about the pandemic.
In October 2022, Ladapo recommended that men aged 18 to 39 should not be vaccinated against COVID-19,[14] citing a disputed analysis.
Geen wappie zei je? Hij mag dan wel de titel dokter voeren, maar dat maakt je nog geen waarheidzegger.
@usb stok | 11-10-22 | 16:24:
bron van die uitspraken? Toch geen 'fact checker' mag ik hopen.
@lekgoot | 11-10-22 | 16:28:
Die vent heeft z'n eigen wikipedia, daar komt dit vandaan. bronnen staan er daar ook bij.
Hier hadden we dus FvD voor, Rob
Apart, ik dacht dat Pfizer De Openbaringen pas over 75 jaar gepland had.
Is door een rechter van tafel geveegd, en terecht.
Is ooit wetenschappelijk getest of het blussen van branden voorkomt dat naastgelegen gebouwen vlam vatten? Zo nee dan EIS ik NU een parlementaire enquête en moet het blussen van branden ACCUUT opgeschort worden. Ik heb gezegd!
Wel eens van de branddriehoek gehoord? Brandstof, zuurstof en temperatuur. Wetenschappelijk bewezen en je kan het zo maar zelf testen dat wanneer je een van deze weg haalt de brand, de brand niet meer is. Mooi toch?
Ik zeg maar niks. Ik ben al meerdere malen voor langere duur weggej*rissed omdat ik mijn bedenken over het vaccinatiebeleid had geuit.
U spreekt boekdelen
Awww, wat bent u zielig zeg. Wilt u een aai over de bol?
@De Eierbal | 11-10-22 | 16:12: Eierbol
Me2
Bij figuren als Roos denk ik dat ze op zich niet dom zijn, maar intellectueel volslagen nitwits zijn die nooit eens wat van de rijke cultuur van het Avondland tot zich nemen. Nooit eens een krant of een boek lezen. Volgens mij zijn JA21 en groep Haga verzamelplaatsen voor patjepeeërs met een onwankelbaar geloof in de tegeltjeswijsheden van succesvolle en narcistische zakenmannen.
Ik denk dat Roos daar vooral voor zijn eigen centen zit.
JA21 niet. Die Derk Jan Eppink is erg belezen en zeker niet dom.
Och jee. Ik ben een patjepeeër volgens jou. Kan er nog wel bij hoor. Heb een ruim hart. Heb wel vandaag de 5de vaccinatie gehaald en zo maar toch lid van JA21. Hoe zal dat nu toch kunnen? En wat zijn succesvolle narcistische zakenmannen? Geen idee waar je het over hebt.
@Après toi | 11-10-22 | 15:47:
Absoluut, maar hij is ook de grootste opportunist van de Benelux. Sluw. Schreef vroeger regelmatig goede opiniestukken.
Wat doet die Roos nou de hele dag voor z'n geld? Poe poe... www.europarl.europa.eu/meps/en/197709...
En mag ik dan vragen wat je stemt? Ik vind JA21 namelijk het minst slechte alternatief voor vvd.
T is weer die tijd van de maand hè gekkie
@Poetin1464 | 11-10-22 | 15:44: Politici die daarmee een inkomen hebben. Het moet toch niet gekker worden. Het zou verboden moeten worden.
Toevallig ken ik van Haga fans waarop deze beschrijving naadloos van toepassing is. Ze geloven ook in de komende Opname voor ongevaccineerde gelovigen, die op de Here hebben vertrouwd en niet op de vaccinatie. I kid you not.
Al die rechtse partijtjes herbergen knettergekke wappies. Dat kon je mijlenver zien aankomen ook nog, maar nee hoor: Hele hordes gefrustreerden stemden maar weer op die nieuwe veelbelovende frisse splinters. Hoeveel van dit soort losse flodders hebben we nu al zien komen, EN zien gaan? Ik raak de tel kwijt, maar iedere keer komt het als onkruid op en een seizoen later staan te plantjes er alweer verdord bij. TON, LPF, Wakker Holland, Wodan 21, BSN, SNB, JA21, NEE22, FvDemocratie, FvDictatuur, en zij dan BBB (Borst, Billen, Buik).
Het wordt toch nooit wat. Het is armoe troef.
@4HoogAantWater | 11-10-22 | 15:36: BL is Spuit 11
In relatieve aantallen lopen er veel meer knettergekke mensen rond in het wappiekamp. In absolute aantallen dan weer niet. Grappig toch?
@4HoogAantWater | 11-10-22 | 15:36:
Hij heeft D66. Als ze daar nou eens een vaccin tegen zouden ontwikkelen...
@forecastle | 11-10-22 | 15:37: BL heeft helaas gelijk. Iedere keer als ik dacht dat er dan nu een fatsoenlijke conservatief-rechtse partij aan het firmament verscheen (FvD iemand?) blijkt zo’n partij toch weer idiote ideeën en personen te herbergen. Ik hoop dat het bij JA21 bij deze ene mafklapper blijft.
@radiatorknopje | 11-10-22 | 15:44: maar zou dat vaccin dan ook transmissie tegengaan? Vragen…
Is er eigenlijk al een Vereniging opgericht voor Nuttige Idioten van Rutte...
Ik snak naar een Deense PvdA.
Gelukkig hebben we dit aan de linkerkant met GL, PdvD, DENK of BIJ1, of in het middenveld met de VVD en D66 absoluut NIET: allemaal volledig rationele mensen, met enkel goed doordachte plannen / programma's die keer op keer crises in de kiem smoren, niet waar?
Als zoveel mensen afhaken bij traditionele partijen en 'gefrustreerd stemmen' op nieuwe splinters, dan zouden die traditionele' partijen bij zichzelf ten rade moeten gaan waar dat door komt? Wat doen ze anders dan 20-25 jaar terug? Met welke ontwikkelingen lijken ze niet mee te gaan? Hoe komt het dat Rutte ons crisis na crisis in rommelt(om die vervolgens te gebruiken om meer geld / macht uit de burger te knijpen)?
@Beste Landgenoten. BBB in jouw vocabulaire zijn precies de dingen die ik ,naast het koppie, in mijn overwegingen meeneem.
@Bigi Bana Boy | 11-10-22 | 15:54: Ik denk dat het inherent is aan een politieke partij dat er ook volk tussen zit dat de wenkbrauwen doet fronsen Daar is JA21 niet uniek in als je de Kamerdebatten aanhoort. Dat geldt wel zo'n beetje voor elke partij van links tot rechts met misschien de SGP als uitzondering. Ik heb het vertrouwen dat dit intern wordt geregeld door Nanninga. Een prima politiek leider naar mijn idee. Wat mij stoort aan BL is zijn woordkeuze die elke discussie smoort. En ja ik heb het over de toon in deze. Als je voor BBB die bewoordingen gebruikt dan wil je gewoon niet luisteren en enkel vast geroest zitten in jouw eigen gelijk.
Ja hoor hij is er weer . Goedemiddag
Nee. Maar men liep wel *voorafgaand aan onderzoek* mensen op basis van niet onderzochte feiten emtotioneel te chanteren met "als jij je niet laat volspuiten ben jij oma's aan het vermoorden".
Door terminologie als "je laten volspuiten" te gebruiken lijkt vaccineren op verkrachten. Op basis van wat?
@Wiebenick | 11-10-22 | 17:52: Haha, wel mooie repliek!
Heeft u op de de eerste link geklikt, en deze ook gelezen?
Dat ging trouwens niet over Omikron.
Vaccins remmen transmissie natuurlijk wel, omdat minder mensen ziek worden die zelf weer virussen gaan verspreiden en zo dus bijdragen aan extra besmetten. Het feit dat er minder mensen ziek worden, minder symptomatisch zijn en dus minder of geen virus uitademen draagt dus al bij aan de verlaagde transmissie.
Einstein.
@Onkel Bratwurstbude | 11-10-22 | 15:30: Verleggen van onderwerp noemen we dat.
Antwoord: doorbraakinfecties. Niets bijzonders. Er is ook helemaal niet geclaimd dat het 100% waterdicht zou zijn. De hoop was er wellicht wel.
@guldenmiddenweg | 11-10-22 | 15:39: Ja dat is het wel, onder andere door Hugo de Jonge
@Hilly Figtommer | 11-10-22 | 15:44: Ja ? Dus ?
Destijds gestopt met zelf (logisch) nadenken omdat Hugo de Jonge wat wist te melden?. Nadien niet meer de onderbouwde opvattingen meegekregen van lieden met meer medische expertise en/of vanwege nieuwe feiten ? En die 100% waterdichtheid, heb je daar nog een linkje van (let op: linken naar Feestboek telt niet) ?.
@Beste_Landgenoten | 11-10-22 | 15:34:
Dan verdiep je maar eens in hoe zo'n virus zich verspreidt. Je bent eerst besmettelijk, dan wordt je, als je geen mucosale immuniteit hebt, ziek. Als in écht ziek, niet verkouden o.i.d. Dus echt Corona Virus Infection Disease 2019, oftewel COVID-19
En dat is wel zo handig vanuit het overlevingsperspectief van het virus.
De vaccinatie zorgt voor antilichamen in het bloed (sero immuniteit) maar niet voor mucosale (slijmvlies) immuniteit. Dus een vaccinatie voorkomt niet per definitie dat je slijmvliezen toch besmet kunnen raken.
Zweisteinchen.
N'ayez pas peur Madame, ce ne sont que des Wappies.
Weet of schappelijk rapport gelinkt in artikel?
Projectie van een vermeende kom ons 'ns.
Ne peer review, mais peer pressure.
Groepsblaat.
Ik weet niet hoor, maar volgens mij heeft de beste man het niet over een complot, maar over de zoveelste leugen van Rutte en De Jonge. Snap eigenlijk niet waarom iedereen zo over dit filmpje valt. We weten dat Rutte in elke zin 2 leugens vertelt en hier wordt duidelijk gezegd dat het “je doet het voor een ander” bij lancering van de vaccins een aanname was. Lang niet alle vaccins voorkomen transmissie, bijvoorbeeld het tetanus vaccin, dat neem je echt alleen voor jezelf ( en je zou gek zijn als je het niet zou nemen als het geadviseerd wordt). Dus zo gek is het niet om daar in eerste instantie niet zeker van te zijn.
Dit gaat helemaal niet over het wel of niet nemen van een vaccin, maar over de leugens die ons verteld worden. In mijn ogen niet erg wappie.
eens
Gelukkig heeft JA21 een paar goede vrouwen aan boord, zoals Annabel en Nicky, maar die kerels ....
Watjes, met een uitstraling die grenst aan volslagen onnozelheid.
Het grote punt is, dat de overheid het naar nu dus blijkt onterechte argument ‘je doet het voor een ander’, gebruikte om mensen die niet wilden vaccineren ernstig maar onnodig in hun vrijheid te beperken.
Het was dus niet onterecht. Zie links in artikel Ronaldo. Verder: 'ernstig in hun vrijheid beperkt' *proest*
@Bert Brussen | 11-10-22 | 15:10: kinderen di buiten in de kou moesten omkleden na het zwemmen. Ik noem maar iets. Niet meer de horeca in mogen. Wellicht voor jou als vereenzaamde dagelijkse kost maar voor velen is dit een vergaande vrijheidsbeperking geweest
@Hilly Figtommer | 11-10-22 | 15:14: vreselijk! Buiten in de kou omkleden! Vre-se-lijk! Wat. Een. Leed. De hel van Aleppo verbleekt er haast bij. En dan begin ik nog geeneens over 'niet meer de horeca in mogen'. Gruwelijk. Ja, nee, dit soort mensenrechtenschendingen kun je niet breed genoeg uitmeten hoor! Hup vrijheidstrijders, HUP!
@Bert Brussen | 11-10-22 | 15:21: Je reactie komt wat flauw en hysterisch over.
@Bert Brussen | 11-10-22 | 15:10: Inderdaad..."ernstig maar onnodig in hun vrijheid beperkt". Nou nou, poeh poeh, goeie grutjes nog aan toe zeg !. (ok, dat Hugootje er geen klont van bakte qua consistente berichtgeving naar de mensen toe, hielp ook niet echt maar waarschijnlijk was er richting de "nay sayers" ook geen beginnen aan geweest).
Want dat was nou precies de makke met demense die (wel konden maar) geen vaccin wilde. "It's all about me, me, me". De absolute vrijheid claimen om vooral niet te willen om vervolgens de gevolgen van die keuze bij een externe partij neer te leggen. Hoe puberaal wil je het hebben ?
Ik heb wat dat betreft meer respect voor de hardcore grefo's die zelfs een verzekering afwijzen en in voorkomend geval wél gewoon (en zonder mekkeren & morren) de gevolgen gewoon zelf dragen.
Ook niet slim maar men toont wel ballen.
@Hilly Figtommer | 11-10-22 | 15:14:
Je kunt er ook voor kiezen jezelf en je kinderen te laten vaccineren. In de echte wereld hebben keuzes nou eenmaal consequenties.
@Grijskijkert | 11-10-22 | 15:25: Maar precies het "It's all about me, me, me" argument gaat dus niet op als het vaccin niet helpt tegen verspreiding dus wat blijft er nog over van je argument?
@Bert Brussen | 11-10-22 | 15:21:
Ja. Als een overheid op basis van, tot dan toe feitelijke verzinsels, vrijheidbeperkende wetgeving via spoedwetten en noodverordeningen doordrukt dan is dat wel vreselijk ja. Dan kun je het wel debiel bagetaliseren, maar we hebben het hier over "iets veronderstellen dat in jouw straatje past en op basis daarvan wetten, regels en beleid doorvoeren". Dat gebeurd in narcostaten, banenenrepublieken en landjes met dictatoriaal bestuur. Dat jij dat niet erg vindt, dat is een beetje waarom deze maatschappij naar de kloten gaat: "ach het is maar... ach het kan erger.... ach weet je wat erg zou zijn ..." volledige apathie over wat er allemaal door onze strot gedrukt wordt.
@Bert Brussen | 11-10-22 | 15:10: Tjah, ik ben niet hysterisch, nooit geweest ook, maar ik vind dat je het allemaal nogal bagatelliseert.
Het zijn precies de types als Bert Brussen die elke discussie a priori onmogelijk maken. Elk afwijkend geluid wordt geridiculiseerd (en in het geval van BB ook nog eens op een kinderachtige, zelfs wat agressieve wijze).
.
Helaas zien we dat ook in de wetenschap als het om covid en de bestrijding ervan gaat. Immers, wetenschap valt en staat bij vragen durven stellen Men zou dus niet in een schuttersputje moeten gaan zitten met de handen op de oren en voortdurend 'la, la, la' schreeuwen. Maar dat gebeurt m.i. helaas wel. En dat nu al twee jaar lang.
@Hilly Figtommer | 11-10-22 | 15:30: Lees nog eens goed: het lijkt alsof je "It's all about me, me, me" plaatst in de context van "persoonlijke gezondheid". Die strekking staat er niet.
En nee, verspreiding was nooit het doel op zich. Is door Ernst Kuipers destijds ook als zodanig rechtgezet en verkondigd (nadat Hugo wat had lopen toeteren tijdens de "persco-met-gebarentaal-juf").
Het doel was om de capaciteit aan (intensieve) zorg op peil te houden voordat de kritische grens van het logistiek mogelijke bereikt werd en voordat het spookbeeld van triage bij opname realiteit zou worden.
"Ja maar, da's wel gezegd hoor, dat over de verspreiding tegen gaan". Dat werd de reddingsboei van menigeen die liever niet verder kon of wilde kijken dan de eigen neus lang was.
Samengevat: vaccinatie voorkwam geen verspreiding. Vaccinatie voorkwam de duur en ernst van de gevolgen van een besmetting (bij het overgrote deel van de gevaccineerden that is) dusdanig dat opname in de zorg werd afgeremd (omdat de gevolgen daartoe geen aanleiding gaven. "Ja maar, ik ken mensen/heb gelezen op Feestboek dat er mensen waren met prik die toch in een ziekenhuis terecht kwamen". Klopt. Een vaccin werkt nooit voor de volle 100% bij iedereen. En unieke en persoonlijk set aan variabelen kan daar oorzaak van zijn.
Wat dat betreft herhaalde de geschiedenis zich: eind jaren 50 werd er gevaccineerd tegen polio (is nl. ook een virus) . Men kon nog wel besmet worden (en dus andere besmetten) maar de gevolgen (aantasting ruggenmerg met blijvende verlammingsverschijnselen tot gevolg) bleven grotendeels beperkt tot wat griepverschijnselen. Er waren destijds ook geloofsgroepen die vaccinatie afwezen, in die gemeenschappen heeft polio zijn sporen wel degelijk achtergelaten.
Terug naar 2020 en de logica moet toch weer opnieuw uitgelegd worden.
@Wayfaring stranger | 11-10-22 | 15:55: zeker niet door alle wetenschappers, maar wel bij monde van de mainstream, de pers en de politiek. En dat is erg jammer. Want inderdaad, wetenschap gaat juist over vragen stellen. Zonder die vragen en zonder twijfel is er geen wetenschap. Dan heet het dogmatiek.
@Bert Brussen | 11-10-22 | 15:21: Yup, precies dát dus.
The horror... the horror.....
Wat dat betreft was (ik noem maar wat) geen afscheid kunnen nemen van een naaste die met klotsende longen richting einde sukkelde natuurlijk gewoon klein bier.
Eerlijk gezegd: als niet meer naar de horeca mogen verregaande vrijheidsbeperking is geweest", dan vraag ik mij af hoe vrij men denkt te zijn. Imho een flink stuk minder dan men zelf denkt te weten.
@Grijskijkert | 11-10-22 | 15:58: verspreiding tegengaan was wel degelijk een argument. Die kinderen op tv die het deden om hun oma niet te besmetten? Vergeten zeker? En de boodschap van Hugo was echt helder, de woorden die hij en Rutte gebruikten ook. Dat Kuijpers het later anders zegt doet daar niks aan af.
Overigens, vaccins kunnen prima bij iedereen werken, denk aan tetanus, hondsdolheid, hepatitis B. Werkt feilloos, gelukkig maar.
@Bert Brussen | 11-10-22 | 15:21: Reageer je altijd zo als mensen een wrevel of klacht vermelden?
"Niet zeiken, in Aleppo is het erger!"
Met dat argument kun je de wreedste machtsmisbruik bagatelliseren: er is altijd wel een tijd of plek geweest waarin alles nog erger was.
Ik zie daarin nog geen reden om dan maar apathisch alles te accepteren wat over of voor ons wordt bepaald...
@Wayfaring stranger | 11-10-22 | 16:03: Onzin.
Vaccins gebaseerd op mRNA-techniek bestaat al sinds de jaren '90. Dit soort vaccins zijn - sinds de jaren '90) al toegepast bij de behandeling van kanker. En ja, er zijn sporadische gevallen bekend waarbij het Covid-19 vaccin wellicht onverwachte gevolgen en bijwerkingen heeft gehad bij een zeer klein deel van de ontvangers van dat vaccin. Ook niks nieuws trouwen: zelfs na 10 jaar testen bevat een medicijn nog een half A4-tje van mogelijke bijwerkingen die kunnen optreden en zullen er mensen zijn die bijwerkingen (kunnen) ondervinden..
Gezien de werking van het (op mRNA gebaseerde techniek) SARS2-CoV2 vaccin (waarbij het vaccin de immuun response in het lichaam activeert zodat het lichaamseigen afweerstoffen aanmaakt als reactie op een KOPIE van het virus DNA) en de urgentie van de snel om zich heen grijpende besmetting (en de maatschappelijke, economische en sociale impact als gevolg daarvan) was er simpelweg geen tijd voor een jarenlang testcircuit.
Mij best dat "wappies" vraagtekens zetten bij dit (of elk volgend) vaccin. Ik vraag mij stellig af of men ook zo consequent is als het gaat om alle overige zaken die wel eens slecht voor je kunnen zijn. Of hanteren we de afweging enkel selectief ?
@Grijskijkert | 11-10-22 | 16:06: Echte vrijheid zit dan ook tussen je oren. Ikzelf heb de consequenties geaccepteerd als gevolg van een onduidelijke werking op een onderliggend lijden. Ik hoop wel dat het in dit geval niet alleen de kroeg was wat out-of-bounds was maar ook de fitness, de voetbalkantine, het zwembad en vele andere aangelegenheden waar sociale contacten onderhouden werden en dan van van vele het mantra gedragen vanuit de regering als schild werd gebruikt om een individu weg te houden vanwege het zijn van een potentiele infectiebron die men zelf ook was.
@Vandeanderekant | 11-10-22 | 16:09: Onzin. En nee, niks vergeten.
En de keuze maken tussen het duo Rutte/de Jonge versus Kuipers inzake medische expertise, is wat mij betreft geen moeilijke.
"Dat Kuijpers het later anders zegt doet daar niks aan af". Ja ? Dus ? Je maakt hier 2 fouten: 1) dat wat ooit als 1e gezegd/beweerd is, telt (dus daar gaat het concept van waarheidsbevinding en voortschrijdend inzicht ?) en 2) "the argument based on authority". Het zijn nl. onderbouwde feiten die tellen, niet het gegeven dat de uitspraak komt van een MinPres of een MinVWS. Bovendien komt het argument een beetje kinderachtig over en fungeert het als een zwak excuus om het verstand op nul en de oren dicht te zetten. Dat het de belevingswereld in voorkomend geval ogenschijnlijk een stuk overzichtelijker/dragelijker maakt snap ik ook weer.
@Grijskijkert | 11-10-22 | 16:26: mRNA techniek (geen vaccins) WERD gebruikt. Dat klopt. En het bracht niet wat men er van verwachtte. Bij die patiënten was het experimenteel, wat bij kanker niet ongebruikelijk is. Maar vooral, men is er mee gestopt, al een tijdje. En dan nu ineens vol op het vaccinatieorgel wereldwijd? Want getest als experimenteel middel bij kankerpatienten? Nu is mRNA heel veelbelovend, maar het onderzoek er naar gaat nu pas echt van start. Zie ook bij de vereniging voor innovatieve geneesmiddelen. Daar kan dus nog vanalles uitkomen.
@Grijskijkert | 11-10-22 | 16:37: maar het is wel precies waar het bovenstaande filmpje over gaat. Over wat Rutte en De Jonge zeiden. Want dat was de tijd waarin de vaccins gelanceerd werden. Je zeikt een filmpje af, maar haalt wel de tijdslijn overhoop. Niet heel sterk.
@peterdh | 11-10-22 | 15:32: Poeh poeh, "volledige apathie" nog wel. Je reaguursel schetst het beeld van een getergd mens, levend in een verschrikkelijk & dystopisch land. Dat moet niet makkelijk zijn.
@Vandeanderekant | 11-10-22 | 16:40: mRNA onderzoek loopt al een paar decennia
@Vandeanderekant | 11-10-22 | 16:40: Vooralsnog geven de resultaten tot nu toe geen aanleiding tot blinde paniek. Wat dus zeer zeker niet wil zeggen dat er in de komende jaren niet meer zaken aan het licht kunnen komen. Gezien de hoeveelheid toegediende vaccins in relatie tot het aantal geregistreerde patienten met ernstige bijwerkingsverschijnselen als gevolg van vaccinatie, lijkt mij de kans hierop vooralsnog vrij klein. Ongetwijfeld wordt er onderzoek gedaan naar de mogelijke langetermijn effecten.
@Grijskijkert | 11-10-22 | 15:25: Het zijn trouwens wel vaak hun kinderen die de gevolgen dragen, maar goed, hadden ze maar niet zulke principiële ouders moeten hebben.
@Grijskijkert | 11-10-22 | 16:37: hou toch eens op man
@Grijskijkert | 11-10-22 | 16:47:
Ahh ... dat is het argument.. Zolang het hier nog geen sodom en gomorra is valt het wel mee en moet je gewoon je mond houden.
Zijn er al wappies die een bloeddonatie weigeren?
www.sanquin.nl/over-sanquin/dossiers/...
Je weet immers maar nooit of die chip uit het doorbloed is gefilterd.
Een beetje wappie zou dat moeten weigeren. Die zou het beste kunnen besluiten om met regelmaat zelf bloed af te geven en in bewaring te geven voor eigen gebruik. Een gewaarschuwd wappie telt immers voor twee en zo kan worden voorkomen dat Bill Gates op je gesprekken kan inluisteren.
Hey Jannus. Het liefst ongevaccineerd bloed als het kan. Maar die chip is echt wappie hoor
Dank Ronaldo. In januari dacht ik even dat Geenstijl de wappiekant op ging, maar gelukkig was jij er.
Het grote schisma onderwerp is weer terug. Behalve bij de reaguurders ook tussen de Geenstijl scribenten blijkbaar nogal een dingetje.
schis ma, plak pa.
Discussie is goed, elkaar daarbij niet in het gezicht hoesten is nog beter.
Bijzonder he. Het lijkt wel alsof er tegenwoordig maar 2 smaken bestaan in de vaccinatie wereld, uitgesproken voor en uitgesproken tegen. Zwart of wit, goed of fout. Hopelijk waait dat virus deze winter snel weer over en hoeven we er geen woorden meer aan vuil te maken. Mooie bijwerking: hoe minder Rutte cs op tv hoe beter.
Tja, mea maxima culpa.
Mensen die dik 2 jaar na dato - zo te lezen - nog steeds de complete set aan feiten niet tot zich hebben genomen en de 1e stappen tot relativering nog lijken te moeten nemen, dat roept bij mij een - op Pavlov lijkende - reactie op. Ik zou beter moeten (en kunnen) weten maar heb de behoefte om logisch en nuchter te duiden (waarbij mijn waarnemingsvermogen natuurlijk ook zo zijn beperkingen heeft). Wees gerust, ik praat er met iemand over.
Pfizer directeur bekend: "blauwe pil was helemaal niet bedoeld om "hem" te laten steigeren", "het was eigenlijk een hart medicijn"
'bekenT', 'hartmedicijn'
@Bert Brussen | 11-10-22 | 14:59: Bert, kom jij ook op de lijst voor JA21 of doe je alleen de sociale media?
@Glasgow Argus | 11-10-22 | 15:12: ik doe het wetenschappelijk bureau van Wybren van Haga: maak dagelijks kopietjes van Ninefornews en De Andre Krant.
Hardmedicijn.
Is hij nu bekend? Of bekent hij dat de pil et cetera. Ik begon met lezen en dacht het eerste. Oh een bekende Nederlander die Pfizer directeur. Daarna werd het helder.
Nu ben je aan het jokken Bert en met je post-gristelijk Veluws normbesef weet je dat dat niet mag. Straks ga je nog beweren dat je het alter ego bent van Michael van der Galien.
Als ik op zelfverdedigingscursus ga, doe ik dat ook om mijzelf te beschermen, dat doe ik niet voor een ander. Als een ander het koud heeft ga ik niet een extra trui aantrekken voor die persoon.
In mijn beleving doe je de keuzes die je maakt in het algemeen altijd voor jezelf
En helaas, in een democratie stemt ook bijna iedereen voor zichzelf.
Ik weet niet welke zelfverdigingscursus jij volgt, maar bij krav maga is third party protection wel degelijk onderdeel van de examens. Net zoals wanneer je een EHBO-diploma hebt en op straat ziet dat iemand bewusteloos raakt, heb je als iemand met voldoende kennis van zelfverdediging de morele plicht een ander te helpen.
Dat klopt, zie Freud...
Wappies als Rob Roos tonen feilloos aan wat er mis is met het huidige democratische systeem. Hij is verkozen als vertegenwoordiger van FvD, een openlijke wappiepartij waar vooral wappies en alle andere ongevaccineerde achterlijken op stemmen, maar neemt die zetel vervolgens mee naar een andere partij met een volstrekt andere doelgroep. En ondanks het feit dat de JA21-stemmer beslist niets heeft met achterlijke FvD-onzin (ze hebben zich daarom juist afgesplitst van FvD), kan Rob Roos niet worden weggestuurd omdat hij een 'mandaat van de kiezer' heeft. Dat die kiezers hem hebben gekozen om ze te vertegenwoordigen als wappieprediker en achterlijke logicahater en -niet- als vertegenwoordiger van het redelijke en intelligent-logische 'rechts' van JA21 is helaas geen argument.
Dit klopt natuurlijk niet. Volksvertegenwoordigers die worden verkozen als vertegenwoordiger van een partij zouden hun zetel moeten inleveren op het moment dat ze die partij verlaten. Het systeem is nu te veel gericht op de persoon en te weinig op dat wat die persoon vertegenwoordigd. Zie ook: Wybren van Haga. Zelfe wappiesyndroom, zelfde probleem.
Verder moesten ze sowieso iedereen die weigert zich te laten vaccineren en/of Poetin verheerlijkt het actieve kiesrecht ontnemen, maar dat spreekt natuurlijk voor zich.
Maak mij Kolonel, slechter wordt het niet wel humoristischer.
@Kaas de Vies | 11-10-22 | 14:54: Een junta met Kaas de Vies als juntaleider! Waar kan ik tekenen?
Dan maak je de partijen nog machtiger dan ze al zijn.
Functie elders is ook iets wat door me heen schiet bij dit idee.
@Kaas de Vies | 11-10-22 | 14:54: kan ik minister van Landbouw worden?
Haga zat natuurlijk al bij een wappie-partij, want FvD.
3 prikken gehad plus corona, de volgende spuit die voor mij bedoeld is mag jij in je achterste steken.
@Après toi | 11-10-22 | 14:59: Ja maar Haga was eerst VVD. Dus die predikte eerst voor de verkeerde parochie (FvD) en daarna weer voor de verkeerde parochie (Groep Haga). Dat zou al twee keer reden moeten zijn om op te houden met prediken in de Tweede Kamer. Maarja...
@NLgaatnaardeklote | 11-10-22 | 15:02: je denkt dan bijvoorbeeld niet 'gelukkig dat ik was gevaccineerd want anders had het nog veel erger kunnen aflopen'? Om maar eens iets geks te noemen hoor. Want met deze redenatie kun je net zo goed geen dak op je huis zetten want het kan alsnog gaan lekken, laat staan dat je na drie lekkages toch weer de lekken laat repareren, want ja, het lekte en ze hadden nog zo beloofd dat een dak je droog zou houden!!!1!!1
@NLgaatnaardeklote | 11-10-22 | 15:02: 'De tandarts gaf me wel een verdoving maar ik voelde toch wat pijn. Mooi dat ik bij de volgende wortelkanaalbehandeling geen verdoving meer neem!'
- Helemaal Niemand Ooit -
@Bert Brussen | 11-10-22 | 15:06: Ik denk genoeg, had dood kunnen zijn gelukkig is het bij longcovid gebleven. Over 2 maanden heb 100 keer de therapeut gezien en ondertussen lopen er nog onderzoeken via de longarts.
En het enige wat mij nog aan die spuit krijgt is dat als ik dadelijk weer aan het werk (ander verhaal) ben naar het buitenland moet.
@NLgaatnaardeklote | 11-10-22 | 15:21: indien verplicht.
@NLgaatnaardeklote | 11-10-22 | 15:21: Aha, dus je hebt, zeg maar, alle aanwijzingen dat het vaccin jou heeft gered van de dood? Maar de volgende keer weiger je gewoon het vaccin want... omdat... want... je wil alsnog dood? Moment, ik ben even deze kubus door het ronde vakje duwen hoor, daarna schaken met een duif.
Waarom is iemand achterlijk als hij zich niet 5 keer in een kleine twee jaar met mRNA-bende wil laten volspuiten? Als je er zo van wordt als jij dan raak ik er alleen maar meer van overtuigd dat ik die troep niet hoef.
@Bert Brussen | 11-10-22 | 15:06:
Debiele vergelijking. Raakt kant noch wal. Huizen en daken.
Als je ziet dat de hele buurt het binnenshuis droog houdt zonder dak, en mensen met dak elk week weer een nieuwe inboedel moeten kopen vanwege waterschade zou ik eens gaan onderzoeken wat er aan de hand is.
@Bert Brussen | 11-10-22 | 15:23: Doe gewoon niet meer mee met dit circus. Verder gun ik ieder zijn eigen wijsheid.
"Verder moesten ze sowieso iedereen die weigert zich te laten vaccineren en/of Poetin verheerlijkt het actieve kiesrecht ontnemen, maar dat spreekt natuurlijk voor zich."
Het zal ongetwijfeld satire zijn ofzoiets maar ik sla voortaan uw schuimbekkende stukjes over cancelen en woke maar over.
Hear hear Bert.
@JJMS | 11-10-22 | 15:49: BB heeft gewoon geen geduld meer om het rustig uit te leggen. Dat wil niet zeggen dat hij niet gelijk heeft. Of ongelijk.
Overigens: Als je met een flinke slok drank op een auto bestuurt en een ongeluk veroorzaakt, is drank niet per definitie de oorzaak van het ongeluk.
@guldenmiddenweg | 11-10-22 | 15:56:
Het rustig uit te leggen? Hij lult uit zijn nek. Over duiven gesproken.
@guldenmiddenweg | 11-10-22 | 15:56:
En om in de kromme vergelijkingen van Bertje te blijven: als je met drank op een auto bestuurt, een ongeluk veroorzaakt en je hebt een gordel om, is het feit dat je niet verongelukt niet per definitie te danken aan die gordel.
Mensen hun stemrecht afnemen op basis van om hun mening(=grondrecht) of lichamelijke onschendbaarheid(=grondrecht): jij predikt duidelijk voor de verkeerde kerk.
Kijk wel uit dat je jezelf niet canceled, want er zullen genoeg mensen zijn die jou(en als je dit soort onzin uitkraamt denk ik: met goed recht) de mond willen snoeren, en op basis van je eigen uitspraak vind je dat prima...
@Nilfisk | 11-10-22 | 15:33: Aha!
"Nog meer van overtuigd...." Maar dat was je toch al ? Toch ?
Nieuwe nick? Iets komt mij bekend voor.
"and so it begins...... again". Je zou toch denken dat wat een vaccin nu precies wel en/of niet doet, in dit specifieke geval, toch inmiddels wel bekend was. Maar nee hoor. Sommige mensjes hebben het abstractieniveau van een verkouden pantoffeldiertje voor wie begrippen als context, causaliteit en logistiek operationele mogelijkheden en beperkingen compleet wereldvreemd lijken te zijn.
Rob Roos is dus zo'n pantoffeldiertje. In de Brusselse bubbel die EU heet geen onbekend verschijnsel. Zit daar plaatselijk iets in het drinkwater of wat ?
Je doet/deed het wel degelijk voor een ander. Vereist inlevingsvermogen, abstractieniveau en nuchter nadenken. En da's echt lang niet zo moeilijk als het klinkt.
Het verminderen van de gevolgen van een besmetting (waar je echt niet bejaard met onderliggend lijden voor hoefde te zijn) d.m.v. een vaccinatie, hielp voorkomen dat de logistiek eindige (IC) zorg tegen de grenzen van haar capaciteit aan liep. Wat indirect het gevaar kon opleveren van het moeten uitstellen van zorg die in rap tempo het gevaar liep niet meer uitstelbaar te zijn. Met het doemscenario van de triage aanpak bij binnenkomst als gevolg.
"Kritisch zijn op" ? Mag allemaal best hoor maar als er een bij elkaar geharkte feitenbrij wordt gebruikt om het mantra van het eigen, zelfdienend narratief te laten rondzingen, dan is de term "wappie" wat mij betreft een verdiende kwalificatie.
Gelukkig nog iemand met vverstandd
@Grijskijkert | 11-10-22 | 15:09: Mijn punt is dat er nooit enige differentiate is gemaakt tussen 65+ met overgewicht en gezonde 30ers voor wie Covid niet meer was dan een verkoudheid of heftige griep. Je daarvoor laten vaccineren met een middel dat overal doorheen gepushed is en in recordtijd op de markt gebracht onder druk van paniek is gewoon niet verstandig. Dat heeft helemaal niets, maar dan ook niets met inlevings vermogen te maken als je je gewoon afzondert bij klachten en let op de basis maatregelen.
Dat is ook beter en verantwoordelijker dan wel een spuit halen en vervolgens de "ik kan iedereen in zijn/haar gezicht blaffen - want ik kan het toch niet verspreiden" houding aannemen.
De data liet (en laat nog steeds) zien dat ik met een spuit van 0.0000001% kans op ernstige ziekte door covid nog 'maar' 0.00000001% kan heb op ernstige ziekte door covid. Dat is maar liefst 90% reductie! Wauw.... punt is wel dat in beide gevallen de kans verwaarloosbaar klein is....
Wat is daar Wappie aan?
@Grijskijkert | 11-10-22 | 15:09: Die brij gaat twee kanten op.
Je kan niet met droge ogen beweren dat de Overheid uitsluitend feitelijke / bewezen informatie heeft gecommuniceerd, niet meerdere keren op uitspraken is teruggekomen of compleet tegengestelde standpunten heeft verkondigd, zonder dat de onderliggende wetenschap iets anders/nieuws meldde.
En tuurlijk kun je je dan beroepen op voortschrijdend inzicht, maar daarmee ondergraaf je wel de stelligheid waarmee eerdere standpunten werden geponeerd. Als ze gewoon eerlijk waren en hadden gezegd: "we hebben geen idee hoe ernstig dit is, maar gegeven de toestanden in Italië nemen we het zekere voor het onzekere en gooien het land in een lockdown", dan was dat veel begrijpelijker en beter te verdedigen als er fouten gemaakt worden of de lockdowns uiteindelijk niet werken, immers er is al toegegeven dat er sprake is van overmacht en gebrek aan kennis.
IIg beter dan een half zacht 'we weten het niet zeker, maar we proberen een intelligente lockdown... maar pas over 4 weken. Dus ga eerst maar carnaval vieren...'
Je kan iig niet stellen dat het probleem geheel en enkel aan wappiezijde ligt, de overheid heeft ook veel, vaak en genoeg fouten gemaakt, ophitsend ipv de-escalerend opgetreden, onjuiste info verschaft, dit stiekem trachten ongedaan te maken en meer.
Dat zal bij de meeste mensen (terecht) achterdocht opwekken.
Het staat niet op NPO en RTL dus het is nog even geen waarheid of feit.
Dit klopt. Journalistieke media zien er weinig heil in om dingen op te schrijven waarvan ze niet zeker weten of ze een feit zijn. Anders kun je net zo goed zelf elke dag je eigen nieuws verzinnen.
Jammer genoeg komen die mensen steeds weer uit de dwangbuis. Beter ontwerpen ze een dwangbuis waarin mensen ook echt goed vast blijven zitten, dat ruimt wel zo lekker op.
@Bomenknuffelaar | 11-10-22 | 16:07: In 'Murica is de nummer 1 oorzaak van (vroeg-/voortijdig) hartfalen het feit dat er (bovengemiddeld een bulderende kudde van het type "disgusting fatbodies" ronddendert. En wellicht is de combi MRA vaccin in een volgevreten & overvet lijf geen beste. Ongezonde levensstijl, dito eetgewoontes en bovengemiddeld medicijn gebruik zijn in de VS aan de orde van de dag.
Tenzij onderzoek onweerlegbaar aantoont dat een (Covid-19) MRA vaccin uniek verantwoordelijk is voor toegenomen kans op hartfalen (en dat ook nog eens in de categorie 18-39) hecht ik nog niet zoveel waarde aan deze bevinding. Ongetwijfeld komt er nog veel meer onderzoeksresultaat die weer wat anders/afwijkends aantoont.
Ok als Keulemans het zegt dan zal het wel zo zijn...
Hopelijk is dit geen partijstandpunt, was net JA21 aan mijn "misschien het overwegen waard" lijst aan het toevoegen.
Kijkt u ook naar de PVV. Islamisering en immigratie moeten kost wat kost gestopt worden!
Iets genuanceerder: lees rustig het programma door van ja21 en PVV.
Grote kans dat u veel punten zult lezen waar u het mee eens zult zijn en die de 'gevestigde partijen' misschien ook in min of meer identieke termen stellen... Alleen van de laatste weten we inmiddels dat die enkel voor het pluche gaan, dus direct na de uitslagen alle 'standpunten' overboord gooien.
Aha het najaar is vroeg begonnen dit jaar. Gaat weer een hete winter worden zonder gas te hoeven verstoken. Vaccinatiedwang, QR-codes en smoelkapjes met wappies. Leuk, zin an!
Op het spoor? Sherry is het spoor al een tijdje kwijt, zo gek als Captain Jack Sparrow aan boord van de renaissance vlot met een kapot kompas
Verschil is dat Jack Sparrow vermakelijk en Johnny Depp een behoorlijk acteur is.
Had eigenlijk stiekem hoop de JA21 redelijker was maar dit is ook alweer full wappie. Hoe komt dat? Zit er iets in het drinkwater?
Ander dingetje: zo’n MEP krijgt gewoon 1.5 ton per jaar en nog toelagen. Beetje de krant lezen een tweets sturen.
Ach, een europarlementariër geef ik wat meer ruimte. Die hebben niets te doen dus gaan vanzelf in de krochten van het internet op zoek naar de Waarheid.
In China zit de wappie aan de top en die strooit nog dagelijks met lockdowns. Heb ik liever onze JAFvD'ers en hun malligheid.
Waar is de tijd gebleven dat Annabel hier nog ter zake doende tegels van niveau plempte?
Als moeder van een klein kind heb je andere dingen aan je hoofd.
@Tiscali-2 | 11-10-22 | 14:42:
Ja daar zeg je wat, die Femke is wel een handenbindertje.
Laatste verkiezing op JA21 gestemd in de hoop dat het geen wappie of tokkie partij zou worden maar helaas. Toch maar weer naar een andere partij kijken.
Hopelijk ziet u hier doorheen en kiest u toch pvv of ja21 de volgende keer. We kunnen het nu eenmaal niet 100% eens zijn, met geen enkele partij. Maar kies uw prioriteiten en stem met verstand.
Vanwege één uitspraak, die door de media als "wappie" weggezet wordt? Bent u zo'n "zwevende kiezer" die zijn kruisje zet bij de persoon die één minuut voor de verkiezingen iets moois zegt? Ik vraag dit voor een vriend, die wars is van identiteitspolitiek, groepsdenken en hetze.
Ah werkt dat zo bij de stemmende mensen, er wordt voorgesorteerd op een partij , en eventueel een stem op deze uitgebracht. Maar na de eerste in uw ogen uitglijder , trekken we onze handen eraf , en schuiven daarmee een volledig partij programma terzijde . Na 2 dagen volgen van de politiek is er helemaal niks over om op te stemmen, als deze methode toegepast wordt.
Nee, dan stemt u beter op een gevestigde partij met heldere standpunten... Die ze vervolgens, nadat het pluche binnen is, direct (!) overboord kieperen.
En vergis u niet, deze europarlementariër, daar had nooit iemand van gehoord, je moet toch wat om je naam in het nieuws te krijgen?
@Gladiator Fap | 11-10-22 | 14:42: ik ben gewoon allergisch geworden voor wappies en tokkies. Als je ook maar eentje daarvan in je partij hebt, is je partij ten dode opgeschreven.
Gelukkig heb ik alle keren dat ik mijn witte mannen privileges in de stembus mocht verzilveren , vriendelijk geweigerd.
Ik ook, maar wachte ven, want JA21 heeft zelf nog niet gereageerd, gelukkig hoop ik. Als ze hierin meegaan is het ook klaar voor mij.
@yeps | 11-10-22 | 14:54: Guilty by association gaat nog een ding worden...
Ik kies voor Joost (en ja ook een beetje want Annabel). Want kiezen voor de gebruikelijke kliek in de vage hoop dat het volgende keer beter zal gaan?
Einstein had er een passende kwoot voor....
Begon eigenlijk net JA21 wat serieuzer te nemen, niet dat ik een enorm hoge pet van ze op had, maar toch. Krijg je dit geneuzel. Doodvermoeiend dit soort mensen.
Ook de VVD en helemaal GL heeft mafketels in hun midden maar als gevestigde partij is je partijdiscipline nu eenmaal beter. Dat ze het beter kunnen verbergen is niet per se een voordeel.
@HerzlichWillkommen | 11-10-22 | 14:40: Jesse Klaver gelooft niet écht dat het klimaat kapot gaat hoor... hij weet alleen dat als hij dat zegt, hij een prachtig alibi heeft om zijn totalitair links gedachtengoed aan de man te brengen.
Zie dit geneuzel maar als triviaal. Focus op de ernstige bedreigingen die ons land en Europa teisteren op dit moment: immigratie en islamisering. Ik hoop op uw stem op de pvv of ja21. Alvast bedankt.
@ Goldbach: u begon JA21 helemaal niet een beetje serieus te nemen. U zegt dit alleen maar om over te komen als een redelijk mens. Doodvermoeid dit soort mensen.
Zolang er nog van dit soort sites ninefornews-nl zijn wordt het nog veel erger, heb wel eens een tegenreactie geschreven maar die worden gelijk verwijderd want een andere mening is niet bespreekbaar in principe moet je er gewoon om lachen al die dommigheid.
Wat dat betreft dus net als Joop en in zekere mate ook GS. Iedereen is z'n eigen bubbel aan oppompen en dan over 20 jaar raar opkijken als de boel hier net zo gepolariseerd is als in de VS.
@ReyNemaattori | 11-10-22 | 16:59: "Over 20 jaar" zegt u ? Gezien de hele kliek aan partijen in de TK durf ik te stellen dat "the future is already here today".
Ik had gehoopt dat JA21 het enige reële alternatief op rechts was, krijg je dit…..
het probleem is een beetje dat we het er blijkbaar niet meer normaal met elkaar over kunnen hebben. Dus dat doen we dan ook maar niet meer. Jammer.
Een euro parlementariër die uit z'n nek lult is "het er normaal met elkaar over hebben"?
Nou het is maar goed dat het verspreiding verminderd dan, anders had de Omicron golf echt desastreus geweest.
Een vervelende bijkomstigheid van PVV en JA21 dat anti-vaccinatie gedoe. Maar immigratie en de islamisering zijn by far de ergste twee bedreigingen op dit moment die moeten stoppen dus dan moet je wel op een van de twee stemmen de komende verkiezingen.
Hij laat zien hoe Rutte/Kaag/DeJonge en andere wereldleiders destijds gelogen hebben.
Lijkt me best nieuwswaardig.
Volgensmij is het artikel erg duidelijk. Niemand heeft ergens over gelogen. Tijdens de persconferentie waar aan werd gekondigt dat het vaccin werd goedgekeurd voor de Nederlandse markt lagen alle feiten gewoon op tafel. Dus ook alle onzekerheden over het vaccin, en welke afgwegingen gemaakt werden om het vaccin tóch goed te keuren.
Zeker nieuwswaardig. Voorheen spraken Rutte/Kaag/De Jonge en andere wereldleiders immers altijd de waarheid... toch? <proest>
Heb je als partij een uitstekend medisch woordvoerder in NIcky Verweij en dan ga je als Europarlementariër, zonder ruggespraak, dit soort onzin verspreiden.
JA21 -> 2+1=3 -> JA3 == ja, ja, ja!
U bent ook liefhebber van ezels?
JA3 - J = A3 = Arie Ribbens = bijna het zelfde als Nico Haak en die is weer van de Bio Stabiel die ook door BigPharma kapot gemaakt is. Conclusie: JA21 = Big Pharma. Jaja, het is allemaal één groot complot, alleen met gedegen zelf onderzoek kom je er achter, maar dan heb je ook wat!
@small_town_dude | 11-10-22 | 14:28:
Als ik ja, ja, ja! tegen iemand zeg is dat om een lul verhaal af te kappen en weg te lopen, of te vragen of ze nog een glaasje willen.
Ezels zijn wel handig tijdens het schilderen.
@zwellevertje | 11-10-22 | 14:31: A3 is ook groter dan A4: de omgekeerde wereld -> LittlePharma dus, ongezien beetje zoutoplossing als neusspray verkopen, grote verpakkingen autodrop in de uitverkoop net nu er weer grote files zijn gesignaleerd, dit valt niet uit te leggen aan het volk.
@PaardenliefhebberVet | 11-10-22 | 14:41: ik zie een 7 en roep @Steekmug
"maar het fijne is dat we daar nu vanaf zijn"
Bron? Bij mijn weten zit de QR code nog altijd in 'de toolbox' van het ministerie. En wie zegt dat er EUropees niet iets wordt uitgerold?
Volgens de overheid was er vanuit bepaalde sectoren aangegeven dat het CTB ook in de gereedschapskist moest. Dat moet dan de ICT sector zijn geweest. Levert veel lucratieve contracten met de overheid op.
"Wappie"? Oh wacht, dat betekent, naast geschift natuurlijk, tegenwoordig ook gewoon "de ongewenste mening".
Ongewenste mening met 'alternative facts' was het eerst. Nu volstaat het eerste meestal al.
@Gladiator Fap | 11-10-22 | 14:36: Helemaal mee eens en niks aan toe te voegen.
Nee, gewoon geschift, niksmeerdandat. De "ongewenste mening" valt tegenwoordig meer in het domein "woke" hoewel de oude term "politiek correct" ook nog wel gehanteerd wordt.
@BrulSpin | 11-10-22 | 14:41: Geen vragen deze keer?
Gunst, maar natuurlijk, het geesteskindje van gebochelde Sjaan en kreupele Henkie verdient ook het levenslicht! Een inclusieve samenleving heeft plek voor iedere mening, er zijn eenvoudigweg geen ongewenste, laat staan slechte. Laat dat een troost zijn.
Verspreiding heeft weinig met immuniteit te maken. Vaccins maken de gevaccineerde immuun voor het virus, meer niet. Het vaccin werkt dus gewoon en doet waarvoor het ontworpen is. Als je ook nog verspreiding wilt voorkomen dan moet je gewoon binnenblijven en niet gaan hossen in overvolle dancings en kroegen. Ingewikkelder dan dat is het niet.
Lijkt mij ook.
Hetzelfde principe als met 130 door de bebouwde kom kachelen want ''Ik draag een gordel, mij kan niks overkomen''
Er is hooguit een correlatie met het feit dat je minder lang ziek bent door vaccinatie, je automatisch de kans verkleint dat je in contact komt met anderen en daarbij het virus overdraagt. Maar op het moment dat je in quarantaine moet tot je weer "vrij getest" bent doet dat weer (ten dele) teniet: of je nu 5 dagen of 10 dagen ziek bent, de buitenwereld krijgt er niks van mee als je in de kelder zit uit te zieken.
Mmm, het zit volgens mij iets anders in elkaar. Een vaccin is een zeer sterk verdunde versie van het virus waartegen het uiteindelijk moet beschermen. Het lichaam denkt dan: he, dit stofje ken ik nog niet en omdat het lichaamsvreemd is, gaat het op zoek naar een afweermethode, min of meer volgens de trial and error methode. Dat kan voor enige bijwerkingen zorgen. Zodra na enige tijd een succesvolle formule gevonden is, worden zowel de codes van het virus en de bijbehorende oplossing in een soort interne database in je lichaam opgeslagen. Het vaccin zorgt voor tijdwinst, je kunt nog steeds getroffen worden door het virus, maar het lichaam kan dan meteen beginnen met het bestrijden ervan in plaats van eerst te moeten experimenteren en te zoeken naar de juiste oplossing. Anders gezegd, vaccins zorgen ervoor dat je minder ziek wordt of helemaal niet, maar zeker niet dat je immuun bent.
@quigg | 11-10-22 | 15:16: Mooi beeldend uitgelegd! Als onze wappertjes het dan nog niet snappen, dan willen ze het niet snappen. Oh, wacht...
@quigg | 11-10-22 | 15:16: Ik ben helemaal verliefd op jouw voorbeeld. Series.
de grootste Wapperdewap die ik onlangs hoorde: er zijn mensen die geloven dat COVID staat voor 'Certificate Of Vaccination ID' in plaats van Corona Virus Disease
De wereld heeft momenteel grotere problemen als een paar zogenaamde wappies. Laat ze toch.
Ik hoorde laatst (kon niet onafhankelijke geverifieerd worden) dat er 'Muricanen rondlopen die menen dat zonnepanelen "de zon aantasten en dus schadelijk zijn........".
Ik was er ook even helemaal stil van.
De beperking van verspreiding door het vaccin kon later pas vastgesteld worden maar in tegenstelling tot wat in dit artikel staat is er volgens mij niet heel veel betrouwbare data over. Het artikel verwijst naar een studie van Pfizer zelf terwijl de clinical trials van Pfizer van die tijd zwaar onder vuur liggen en door de wetenschap worden afgedaan als twijfelachtig of erger. Kijk even naar het filmpje op Youtube van Dr. John Campbell van 10 oktober over 'wie checkt de fact-checkers?'
Die arme man gaat er steeds teleurgestelder uitzien.
küdt chinezen
Wel trek in kroepoek ineens.
Kroepoek is van Indische origine
Wel een beetje het niveau van iedereen zijn Brusselse regering.In de provincie Nederland is het met het vertrek van bazin Arib het onderzoek naar de verdwenen miljarden iig op een laag pitje terecht gekomen.
Kan deze man niet overstappen naar FvD, daar past hij veel beter bij de rest van de wappies dan bij JA21 !
Een leugen. Propaganda.
Een generalisatie gebaseerd op statistiek. Niks meer, niks minder.
Maar waarom zou je een vaccin niet testen op transmissie? Is dat niet tweede primaire taak van een vaccin? 1. Infectie voorkomen. 2. Verspreiding voorkomen. Of heb ik vroeger niet opgelet bij biologie en was de primaire taak altijd; druk in ziekenhuizen verlagen? Wappies of politici; Ik ben de leugens en bullshit van alle kanten beu.
Ik denk niet dat dat de primaire functie is van een vaccin en zich ook moeilijk laat testen als je mensen niet opzettelijk wil besmetten (hetgeen ethisch niet zo heel verantwoord is).
Succes met testen dan, als je mensen niet doelbewust mag infecteren.
Simpel, geld. Het is een stuk duurder om een vaccin te testen op transmissie, want daarvoor moet je een grote groepen in dezelfde locatie vaccineren dmv zogeheten 'cluster randomized trials'. Het is een stuk moeilijker (en duurder) om te meten hoeveel anderen een bepaald persoon heeft besmet, dan om te meten of die persoon na een infectie in het ziekenhuis is opgenomen. Daarnaast is het effect op transmissie slechts een (erg effectief) secundair effect van een vaccin. Indien een vaccin aantoonbaar veilig en effectief is tegen ziekte is dat voldoende voor een EMA om het vaccin goed te keuren. Het zijn vaak onafhankelijke volksgezondheidsorganisaties (bijv RIVM) of universiteiten die verder onderzoek doen naar het secundaire effect (van goedgekeurde vaccins) op transmissie.
@edelfigurant | 11-10-22 | 14:30: Iets zegt me dat je je ook niet graag met HIV of Ebola zou laten infecteren om uit te vinden of een vaccin wel of niet werkt.
"Is dat niet tweede primaire taak van een vaccin?"
Nee.
De primaire taak van een vaccin is het tegengaan van de (blijvende) gevolgen van een besmetting. Het voorkomt geen infectie en dus ook geen verspreiding
@JohnSnow1854 | 11-10-22 | 14:34: en trek me mijn bek niet open over ethics committees.. de nieuwe zweep op de rug van iedereen en alles. Waarmee ik niet wil zeggen dat ze slecht zijn maar waarom zit overall altijd zo onwijs veel administratie en drie miljoen miljard dingetjes aan vast? Waarom moeten processen zo ingewikkeld? Oké sorry, ik dwaal af. Persoonlijke frustratie en projectie zijn een slechte combi.
@Grijskijkert | 11-10-22 | 18:06: en ook geen schadelijke gevolgen nav corona want die zie ik genoeg....
dus nee, deze heeft niet veel geholpen.
er kwam een variant en die bleek nóg zwakker en daarom hebben we en vrij 'vrije' zomer gehad
De onversneden propaganda van de corrupte BigPharma gaat er hier in als zoete koek, zie ik. Het enige waar zij oog voor hebben en hadden is voor de woekerwinsten die ze kunnen maken over de rug van corona. Maakt u zich verder maar geen illusies.
Ik zat er op te wachten, de eerste big pharma schreeuwert..
Kijk eens naar de winstmarges in andere sectoren.
Liever Big Pharma, dan Polio, Mazelen, Hepatitis, Meningokokken of Covid.
@Après toi | 11-10-22 | 18:48: Hier raak je misschien wel de kern van het probleem. Althans, dat vind ik.
@anja | 11-10-22 | 19:20: In de zin van: het is niet leuk om big pharma te steunen maar virussen zijn venijnige kleine beestjes. Een boze vrouw is er niks tegen, qua oprechte hardnekkigheid. Los van het normatieve gedoe wat mijn vergelijking mss op gaat roepen.
Annabel moet dit soort kleuters eens flink over de knie leggen, die doen meer schade dan je met een half jaar keihard werken weer recht kunt lullen.
Eens!
He ja , laten we er niks over zeggen , dat is zo slecht voor de beeldvorming.
Nog een Hugo iemand?
@deathchant | 11-10-22 | 14:49: He ja, laten we vooral dat soort ongenuanceerde zwetsers toe juichen, alsof één Willem Engel nog niet genoeg is.
Zie hier de beproefde wappiemethode die je ook af en toe in de panelen tegenkomt. Je claimt dat er iets is gezegd door het RIVM (meestal niet waar) en roept dat wappies altijd precies het tegenovergestelde hebben geroepen (zonder enige onderbouwing) en dat nu blijkt dat wappies weer gelijk hebben (meestal ook flauwekul). Als ze er zelf maar in geloven.
Gebruik jij nu niet dezelfde methode?
@lekgoot | 11-10-22 | 14:31: leuk geprobeerd, wappie
Ik claim niet zoveel. Ben wel blij dat me niet tig keer heb laten prikken voor iets waar ik nauwelijks last van had. En al helemaal niet meer last dan mijn dubbel geboosterde zus en andere gevaccineerde verwanten.
Een goed product verkoopt zichzelf wat mij betreft en bij een goed werkend vaccin in een Ebola uitbraak stroop ik wel mijn mouw direct op.
@BrulSpin | 11-10-22 | 14:49: Ik ken(de) persoonlijk 5 anderen die nu het besef hebben dat ze destijds een andere keuze hadden moeten maken. Dat jij een andere soortgelijke keuze hebt gemaakt (geen wet die bepaalt dat je dat in deze niet mocht) is meer een kwestie van geluk dan wijsheid geweest. Prachtig als je roept dat (fictief voorbeeld en veronderstelling) "maar 1 op de tien" er last van/mee te maken krijgt. Zolang je natuurlijk tot die 9 behoort, that is.
@Grijskijkert | 11-10-22 | 18:14: Weet ook van een paar die op de IC beland zijn. De jongste was een vrouw van begin 30, die nooit iets mankeerde en meende dat haar natuurlijke weerstand groot genoeg om was om de ziekte te kunnen verslaan. Heeft 2 weken aan de beademing gelezen.
Jehovah's doen dat ook; de boodschap is al 100 jaar "Armageddon is nakende!" En voilá, oorlogdreiging en ellende alom. Zie je nou wel, wij hadden al die tijd gelijk. Biden zegt het nu ook.
vanwaar de behoefte om mensen met een andere mening uit te schelden Bob, het maakt uw standpunt alleen maar zwakker.
respect is beter dan minachting, uw gedrag zal wel modern zijn ofzo....
Alsjeblieft, laat Ja21 niet ook een mallotenclub worden a la FvD. Op wie moet ik dan nog stemmen?
PVV
IS een overloper van FVD, kalm aan........
Het onderwerp zorgt in ieder geval nog altijd voor veel verdeling .. Versterkt, over het internet.
Tot nu toe leek JA21 het wijze, rustige alternatief op conservatieve, libertaire, rechtse zijde. Precies daar waar het grote politieke gat gaapt. Ik heb Annabel nog altijd hoog zitten. Hopelijk blijft JA21 verstandig.
Tijd voor nog meer politieke versplintering. Is de naam JA30 nog vrij?
De Annabel die natuurlijk al lang wist van de neonazistische zooi in de FvD chatgroep en niet wist hoe snel ze er afstand van moest nemen toen het openbaar werd?
Is ook een overloper van terry. vandaar de wapsaus,
Heb ook nog gewoon vertrouwen in Annabel en Joost. Wel een misser dit zeg! Kan dit niet eerst met Annabel of met Joost worden afgestemd voordat je zo'n miskleun de wereld in helpt?
@2voor12 | 11-10-22 | 14:12: In die app werden net zo veel nazi grappen gemaakt als tijdens DumpertReeten.
Het is de manier hoe er op gereageerd werd die ik Baudet kwalijk nam.
Mijn kinderen zijn gelukkig geen wappies. Die lieten zich daags na hun geboorte zonder tegenstribbelen prikken en vaccineren.
gelukkig konden ze na de geboorte direct praten. U heeft goud in handen!
Zonder tegenstribbelen? Mijn zoon was met 14 maanden toch wel bang om geprikt te worden.
Niet doen. Flauw.
Brekend! Stoplichten nooit getest op voorkomen ongevallen. Ze zijn er voor de veiligheid is dus een leugen.
Stoplichten niet, verkeerslichten misschien wel?
@2voor12 | 11-10-22 | 14:12: zie Van Dale, beide is correct. Ik werk niet bij Rijkswaterstaat, dus ik mag gewoon kiezen.
@John McClane | 11-10-22 | 14:13:
De van Dale neemt verkeerd woordgebruik gewoon over als maar genoeg mensen het gebruiken. Maar de wet kent alleen het verkeerslicht.
De vergelijking gaat niet helemaal op. Vaccinaties zijn nooit getest op verminderen van verspreiding, terwijl dat wél als positief argument voor vaccinatie gebruikt werd. Inmiddels kennen we wel de voor- en nadelen van vaccineren, maar het zou dus eerder zoiets zijn als "stoppen voor het stoplicht voorkomt onnodige omwegen". Er is nooit een correlatie getest tussen het stoplicht en een navigatiesysteem, dus moet je ook niet dat argument gebruiken om automobilisten overhalen te stoppen.
@2voor12 | 11-10-22 | 14:19:
Da's helemaal waar! Zowel aangaande verkeerslichten en het overnemen door de van Dale van verkeerd woordgebruik of gezegden.
Zo mag volgens de van Dale 'Van hot naar haar' ook 'Van hot naar her' gebruikt worden terwijl dat 'Her en der' is.
Hoewel dit opzich volkomen onbelangrijk voor me zou moeten zijn, stoort het me dat een stelletje 'Lucassen [Leo]' dit bepalen met hun Jezuïetenkoppen.
@Gladiator Fap | 11-10-22 | 14:28: "terwijl dat wél als positief argument voor vaccinatie gebruikt werd" Niet door Pfizer. Er was een plotselinge ziekte, er gingen mensen dood. Het vaccin was bedoeld om te voorkomen dat mensen dood gaan, is daarvoor ontwikkeld en daarvoor getest. En als je dat vraagt aan Pfizer, zoals deze heer Roos gedaan heeft, dan krijg je dat ook als antwoord.
@koeberg | 11-10-22 | 14:41: Dus omdat Pfizer het niet heeft gezegd is het ook niet erg als de vooraanstaande van het land dit wel mogen gebruiken om het zelfs als middel voor uitsluiting te gebruiken?
@Weazel | 11-10-22 | 16:06: Nee. Maar dan moet je bij degene zijn die het wel beweerd heeft. De man in de video doet voorkomen alsof hij Pfyzer op een leugen heeft betrapt.
@Gladiator Fap | 11-10-22 | 14:28: Ooit (en ten onrechte) als positief argument voor vaccinatie gebruikt. Later (en geheel terecht) als onjuist weerlegd. Iets met voortschrijdend inzicht en een uitspraak gebaseerd op kennis & expertise.
Ik ken alleen Arie Roos.
Van de Bob Evers boekenreeks.
Nouhou, Je kent Jan denk ik ook wel. Die kan er ook wat van.
Ken alleen Roos hier, en die schilfers,.. ow en die papzak die een roddelshow heeft met die gast met dat spraakgebrek
Je wordt ondertussen zieker van al het gezeur over vaccinaties, van zowel voor- als tegenstanders, dan van Covid-19 zelf.
Tja, als je helemaal in Brussel zit en het risico loopt, volledig buiten beeld te raken, kan je altijd nog een ballonnetje over vaccins oplaten.
Ik bedoel, wie had voorheen van de beste man gehoord?
Ik niet en ik ben hem over een uur weer vergeten. Maakt hem niet uit denk ik, met z'n gratis geld.
Rob Roos kan bij het grof vuil.
Joris is zijn ban hamer aan het opwarmen. Ik hou mijn smoel. Alles is al gezegd.
Ik heb deja vu. Is daar misschien een vaccin tegen?
Geen vaccin, maar wellicht een poedertje of pilletje?
IK heb ineens het idee dat je die vraag al eens eerder hebt gesteld ? <wink wink>
Ja, vaccineren was een groot succes. Ook veel goedkoper dan het uitbreiden van het aantal IC-bedden.
Het vaccin hielp misschien wel ter bescherming van jezelf, maar om het nu een succes te noemen? Het ergste is nog dat de instanties verkondigden dat we na vaccinatie weer alles normaal zouden kunnen doen. En dat bleek een grote leugen, en dat constante gehamer op die 10-15% ongevaccineerden die toch al niet van plan waren om zich te laten prikken.
@small_town_dude | 11-10-22 | 14:07: Het is "sarcasme aan" mbt de tegel van @apres toi...... en de geode persoon heeft gelijk. Het was idd een "succes".........
@small_town_dude | 11-10-22 | 14:07: kijk maar naar china dat geen goed vaccin heeft en de ellende die daar tot op heden voortduurt. Ja, de vaccins waren zeker een succes.
@small_town_dude | 11-10-22 | 14:07: Het aantal sterfgevallen liep fors terug, net als het aantal opnames op de IC. Is veel info over, maar de gemiddelde wappie had op school een onvoldoende voor wiskunde en statistiek.
En naast het feit dat er geen personeel te vinden was (en is) ook een flink stuk sneller. Grappig hoe het overgrote deel destijds hoopvol naar de medische-/farmaceutische wereld keek in de hoop op een snelle oplossing. Om vervolgens van links to rechts, voor of faliekant tegen, avond aan avond helemaal apeschijt te gaan op het onderwerp dat vaccinatie heette.
@Grijskijkert | 11-10-22 | 18:24: Bovendien overleed zo'n 30 procent van de Covidpatiënten die op de IC belandden.
Ben die wappen zo zat bah. Is er dan echt geen enkele manier deze idioten uit de media te houden.
Misschien ook met een QR code? Dat ze niet alleen het restaurant of sportschool niet meer inkomen maar ook niet voor de camera mogen verschijnen.
Paul de Leeuw en Johan Derksen zullen verrukt zijn.
Weet je wie ook iets op het spoor is sinds kort?
Koolmees?
@small_town_dude | 11-10-22 | 14:03:
Zo noemt ie zich, maar volgens mij is het een 'nick name', want fluiten als een koolmees kan ie niet. Die gast zouden ze op de trein moeten zetten. Net zo'n wappie als Rob Roos die in naam kwaad bloed zet bij bloemenkwekers.
REAGEER OOK