The Endgame. Stop NU met alle 2G- en 3G-plannen
When the facts change
Even heel eerlijk: wij waren nooit fan van het uitsluiten van ongevaccineerden via 2G en 3G, zeker niet omdat het kabinet lange tijd bleef benadrukken dat vaccineren een vrije keuze was en zou blijven. Maar er was nog nooit zo'n goed moment om de huidige 3G-regelingen plus alle plannen voor nieuwe wetten die uitbreiding naar werkvloer en 2G mogelijk maken ogenblikkelijk te schrappen als nu.
Laten we beginnen met het slechte nieuws: de coronapandemie is nog niet voorbij. We zitten middenin de omikrongolf, en zodra ook meer mensen in de risicogroepen besmet worden zal het nu dalende aantal ziekenhuisopnames (vandaag slechts +7 op de IC) ongetwijfeld nog gaan stijgen. Maar het goede nieuws is dat we er in Nederland, net als in de meeste andere ontwikkelde landen, relatief een stuk beter voorstaan dan een paar maanden geleden: een groot deel van de bevolking is gevaccineerd (meer dan 80% van de 60-plussers heeft al een booster), de testcapaciteit is enorm verhoogd, de ontwikkeling van medicijnen verloopt voorspoedig en de deltagolf is zo goed als voorbij.
En niet alleen wij zien licht aan het einde van de tunnel, ook Tomas Pueyo, die in het begin van de pandemie het idee van The Hammer and the Dance muntte, denkt dat we er bijna zijn. "This Omicron wave is likely to be the last we should be cautious around. As a result, we should officially end the pandemic soon, probably in a month or so, unless some new, pretty unlikely new information appears." Pueyo wijst erop dat de komende maanden cruciaal gaan worden: kunnen overheden de ingrijpende maatregelen die ze in de strijd met corona hebben genomen, ook weer loslaten?
De invoering van de QR-samenleving is gepaard gegaan met het voortdurend schenden van het vertrouwen van de burger. U kent het riedeltje wel: de vaccinatiedrang zou er niet komen, 3G op de werkvloer en 2G-maatregelen waren niet aan de orde, en boosters werden niet verplicht voor een groen vinkje. De vaccinatiedrang kwam er toch, de wetten voor uitbreiding van 3G en invoering van 2G worden worden binnenkort in de Kamer behandeld en vanaf februari is een booster 9 maanden na de tweede prik alsnog verplicht voor een groen vinkje. Dit, terwijl de epidemiologische onderbouwing van de maatregelen aan alle kanten rammelt.
Sterker nog, vandaag blijkt uit onderzoek van de TU Delft maar weer eens dat de QR-samenleving helemaal niet zo veel bijdraagt aan het bestrijden van de pandemie. Het loslaten van de QR-maatschappij is dan ook een ideale gelegenheid om een beetje van het vertrouwen weer terug te winnen. Je gooit niet in één klap de hele samenleving open met het risico dat de zorg wordt overspoeld, maar je laat wel duidelijk zien dat het je menens is met het teruggeven van vrijheden aan de burgers.
Maar is 2G of 3G niet noodzakelijk 'zodat we sneller open kunnen'?
Het grootste probleem van die redenering is dat met de huidige stand van het virus (en naar alle waarschijnlijkheid ook in de toekomst) 2G of 3G hooguit een marginale beperking van besmettingen in marginale settings betekent, die in de praktijk vaak tegenvalt. Zeker nu de bescherming van de vaccins tegen besmetting met de omikronvariant relatief laag is. Daarmee zorgt de maatregel er niet voor dat bepaalde plekken maanden eerder open kunnen, maar is het (in het 'gunstigste' geval) meer een kwestie van een weekje eerder open of een weekje later dicht. Het is nogal wat om voor zo'n doel burgers voortdurend elkaars medische status te laten controleren en een bepaalde bevolkingsgroep (ook al heeft die zelf gekozen voor het weigeren van het vaccin) structureel bepaalde vrijheden te ontnemen.
Zorgen 3G en 2G er dan niet voor dat meer mensen kiezen voor vaccineren?
Dat valt tot nu toe in ieder geval reuze tegen. Bij iedere aankondiging van uitbreiding van de QR-code waren er enkele tienduizenden mensen die een afspraak planden voor een prik. Geen enorme aantallen. Aan de andere kant zorgen 2G en 3G zorgen er juist voor dat de burger de overheid minder vertrouwt: uit het eerder aangehaalde onderzoek van de TU Delft blijkt zelfs dat een aanzienlijk deel van de ongevaccineerden zegt dat ze zich zouden laten vaccineren als de QR-samenleving wordt afgeschaft. Het gaat om meer mensen dan het aantal ongevaccineerden dat zegt zich te laten vaccineren als 2G wordt ingevoerd.
Maar al die ongevaccineerden die ziekenhuisbedden bezet houden dan?
Ten eerste is die situatie op dit moment nog lang niet aan de orde. Het aantal ziekenhuisopnames is op dit moment, bij nooit eerder vertoonde besmettingsaantallen, nog altijd laag. We zitten echt in een hele andere situatie dan begin december vorig jaar. De deltagolf is zo goed als voorbij. Ten tweede is degene die het meeste last heeft van een ziekenhuisopname van een ongevaccineerde, nog altijd die ongevaccineerde zelf. Niemand gaat voor zijn lol aan de beademing.
En wat nou als er opeens een andere variant opduikt?
Dan zullen we daar weer (en het liefst een beetje snel) op moeten reageren. En wij zijn geen virologen, maar wij achten de kans klein dat de volgende variant die Nederland teistert er precies eentje is waarbij de vaccins supergoede bescherming tegen besmetting bieden, waarmee 2G of 3G opeens een ideale maatregel wordt. Bovendien geldt ook bij zo'n variant: degenen die er het meeste last van hebben dat ze niet gevaccineerd zijn, zijn de ongevaccineerden zelf. Die belanden in het ziekenhuis. Wij vragen ons af of het een goed idee is om die mensen dan nog eens extra dwars te gaan zitten.
Zie je wel! De wappies hadden al die tijd gelijk!
Nee. Ga weg. Idiot.
Dus?
We kunnen nu wel de hele dag soebatten over kapsalons nu open theaters volgende week open theaters een week later open museums tot vijf uur open supermarkten om acht uur dicht supporters in de voetbalstadions supporters niet in de voetbalstadions sportscholen dit sportscholen dat Arie Boomsma Instagram en de Jamin dan en de slijterij dan en de boekwinkel dan en dinges dan en die dan en de horeca in Valkenburg en foei en poeh en poeh poeh en nou nou en oi oi oi. Maar de vraag hoe we als samenleving weer verdergaan is veel belangrijker. Willen we echt ongevaccineerden maandenlang verbieden leuke dingen (of: noodzakelijke dingen zoals WERKEN) te doen zodat de kroegen twee weken eerder open kunnen en de winkels na achten een uurtje langer?
Laten we de hele samenleving eens wat PERSPECTIEF bieden.
Gooi die QR-regels in de prullenbak. NU.
(en zorg er op de lange termijn voor dat we kunnen blijven testen en vaccineren, en dat de HELE samenleving weer op een verantwoorde manier open kan)
Reaguursels
InloggenAustralië leert ons dat van uitstel echt geen afstel komt. Twee jaar harde lockdown, nauwelijks effect want ze hebben nu 100k gevallen per dag. Nog een reden om het supermilde Omicron hard rond te laten gaan dus. Je kunt het maar gehad hebben.
Sars-covid19 Alpha een a-status geven was al zeer opmerkelijk. Dat met Omicron volhouden is complete waanzin. Mensen worden soms ziek, deal with it.
Mijn schoonvader zou zeggen:
"Heilige Maria bid voor ons want ze kloten ons".
Ik wil live muziek, het leven is enkel nog werken en gezeik van de vrouw.
De WEF heeft Nederland en Canada een verzoek gedaan voor het ontwikkelingen van een digitaal paspoort. Als trial. Dit is gewoon een voorloper en gaat er gewoon komen. Heeft niets met covid te maken. Dat is slechts een vehikel.
Stop met alle "G' plannen en vaccinatiecampagnes bedoelt het artikel? Want er staat hier dat vaccins tegen besmetting met de omikronvariant relatief laag is en ook wellicht voor de nieuwe varianten. Sterker nog "besmetting" schijnt het helemaal niet meer tegen te houden. Wel de kans op ernstige ziekte maar dit speelt vooral bij kwetsbaren alweer. Dus een nieuwe kosten/baten analyse van de hele infrastructuur en onrust rond de campagnes, de mogelijke bijeffecten, allemaal weer tegen het licht houden. En wat betreft een 1G-samenleving: uiteindelijk is elke blijvende structuur van prikken, testen, vaccineren en controle op naleving of toegang een regelrechte subversie van het idee, het ideaal van burgerlijke vrijheid en integriteit. Elke andere opgelegde plicht die een burger ondergaat is niet absoluut, nooit zonder redelijk alternatief en heeft ook niets te maken met het lichaam of de gezondheid.
lol, Als je niks kan, kan je altijd nog minister van VWS worden. (qr code op raam vertaalt)
Hier, misschien helpt dit je over de streep:
www.thesun.co.uk/health/mens-health-a...
" Laten we beginnen met het slechte nieuws: de coronapandemie is nog niet voorbij. "
Oh nu in ene weer niet. Vorige week nog wel, daarvoor weer even niet maar de dag daarvoor nog weer wel.
Nou ja, misschien is ie morgen alsnog weer voorbij.
2G, en zeker 2G+ werkt wel, zoals het het onderzoek van de TU Delft duidelijk aangeeft.
Toch droevig, dat er (NOS en co) alleen word gekeken naar de politiek correcte conclusie in het rapport. Overduidelijk hebben de meesten niet de moeite genomen de 137 pagina's tekst door te lezen.
www.rijksoverheid.nl/documenten/rappo...
Samengevat: de effectiviteit van 2G zal volgens de onderzoekers teniet worden gedaan, omdat er van wordt uitgegaan dat ongevaccineerden zich weer eens niet zullen gedragen (pagina 19):
"Het gedragsonderzoek laat echter zien dat een grote groep ongevaccineerden voor alternatieve activiteiten met andere mensen dan hun gezinsleden zal kiezen als zij geen toegang meer hebben tot bepaalde locaties. Daardoor vervangen zij contacten met een laag besmettingsrisico voor andere contacten met een hoog besmettingsrisico, waardoor de effectiviteit van 2G en 3G CTB lager zal zijn dan in de optimale situatie."
De optimale oplossing staat in tabel 3 op pagina 9.:
2G+: R-waarde met 0.6 naar beneden.
Lockdown/opsluiten ongevaccineerden: R-waarde met 0.4 naar beneden.
Bij elkaar gerekend is dan de R-waarde 1.0 (!) lager.
Dat krijg je in Nederland toch niet voor elkaar (godzijdank). Dus dan is 1G hst beste alternatief.
Dus het gaat uiteindelijk toch niet werken volgens de TU... Uit het buitenland blijkt ook dat ongeacht de maatregelen iedereen gewoon wel in aanraking met Omikron zal komen binnenkort.
Dat klopt wel. Er is inderdaad een alternatief ontstaan voor mensen die niet gevaccineerd zijn of dat wel zijn en niet mee willen doen aan de tweedeling.
Volgens mij moet je het onderzoek nog een keertje lezen…ten eerste komt er duidelijk naar voren dat 1G het beste werkt en zowel met 2G als 3G het reproductiegetal niet onder de 1 zal komen.
Daarbij is jouw simpele rekensom aan het einde wel echt kleuterschool niveau. Deze kan je namelijk nooit bij elkaar optellen, gezien het dezelfde groep betreft. Het is dus of 0.6 of 0.4. Maar binnen deze 0.6 of 0.4 zijn, zoals ook in het onderzoek naar voren komt, zeer veel onzekere factoren.
Toch kan 0.6 minder behoorlijk uitmaken. Dus 2G werkt wel, maar werkt toch niet omdat men zich er niet aan zal houden. Conclusie, het werkt dus niet. Want, men zal het ontlopen. Invoeren heeft dan dus geen zin, gegeven de praktijk dat de maatregelen genegeerd gaan worden. Sneu, maar waar.
@dustoch82 | 19-01-22 | 08:03: "Deze kan je namelijk nooit bij elkaar optellen, gezien het dezelfde groep betreft."
2G+ betreft gevaccineerden.
Lockdown betreft ongevaccineerden.
Et voila.
@Beste_Landgenoten | 19-01-22 | 08:13: "Sneu, maar waar."
Inderdaad. Omdat het rapport er van uit gaat, dat ongevaccineerden zich niet zullen gedragen: geen 2G/2G+.
Dan doet NL liever een lockdown voor iedereen en de winkeliers.
@RichardBandler | 19-01-22 | 07:10: Goh, U is niet meer opgerot?
Heeft U het rapport gelezen? Er staat toch overduidelijk, dat 2G+ wel werkt.
@Frau_Ferkel | 19-01-22 | 08:25:
Ja dat is triest, buigen voor wappies is ook realiteit, helaas. Je kunt ook zeggen 100 op de snelweg werkt niet, want niemand houdt zich eraan.
Vooralsnog een hoop hypothetisch geblablabla. Modellen en statistiek, gestoeld op assumpties. Je moet er van houden.
Was auch supergeil werkt: isolatiekampen voor Ungeimpfte. Untermenschen die met hun schmutzige unreine kuchjes andere Übermenschen Krank machen helemaal und völlig aus der Maatschappij isolieren. Oh wacht, in Australie en Canada schon Realität!
Wat als alle mensen die ervan overtuigd zijn dat met omikron het allemaal overwaait eens met elkaar in een kring gingen zitten en heel erg hard wensen dat het uitkomt. Dan gaat die gebundelde positieve energie misschien ook met alleen positieve mutaties resoneren. Je weet wel kwantumtrillingen en zo.
Ik denk dat het werkt. Zoiets?
"het kabinet lange tijd bleef benadrukken dat vaccineren een vrije keuze was en zou blijven"
Volgens mij is dat nog altijd het officiële standpunt omdat ze niet doen aan drang/dwang/verplichten omdat ze dan opeens een heel stuk meer aansprakelijk worden voor gevolgschade op de (middel)langetermijn...
Een overheid als de onze die de QR code los gaat laten?
Dream on.
Komt links of rechts om met een ander excuse.
Inderdaad. Onze en alle andere overheden hebben opeens een geweldig mooi controle middel in handen gekregen waarmee ze gedrag kunnen beïnvloeden. Waar zou dat nou mooi voor te gebruiken zijn als we in het midden van klimaathysterie zitten... hmmm
Het globaal-socialistisch manifest. Wen er maar aan.
Maar, hoewel voor sommigen Covid nog steeds een griepje lijkt, leidt nieuw onderzoek naar long-Covid toch ook naar een sinistere bijwerking op lange termijn: Het immunsysteem kan a la HIV langdurig gestoord blijven. Een nog ongepubliceerd artikel wijst op een voorkomen van ongeveer 2% van de bevolking van het VK dat hieraan lijdt.
www.biorxiv.org/content/10.1101/2022....
Dat is dan weer een dingetje om voor op te passen. Allemaal een verzinsel natuurlijk van de overheid om ons maar in angst te houden, ik weet het, maar toch. Food for thought, ook wel weer.
Als ik dat artikel doorneem dan denk ik: wat heeft de wetenschap een ongelooflijke ontwikkeling doorgemaakt. Ik hoop dat het artikel informatie oplevert die gebruikt kan worden voor de behandeling van de getroffen patiënten.
long covid is bullshit en psychosomatisch.
Want jij weet dat, als afgestudeerde aan Facebook University.
@Trofl | 18-01-22 | 23:58: Hoe weet je dat ? Als die crap die ik begin 2020 had long-covid was, en daar ben ik inmiddels wel van overtuigd, was het niet psychosomatisch. Drie dagen lang naar lucht liggen happen als een goudvis op het droge, deed verschrikkelijk pijn in de borst. Kon letterlijk niet ademen, alleen kleine muizen hikjes. Geen griep, geen hoofdpijn. Dacht wel dat ik de pijp uit ging. Het voelde als verdrinken. Heel beangstigend. Nog nooit zoiets meegemaakt, en de pijn voelde ook heel "anders". Een soort steken en branden tegelijk. Naar het schijnt is het niet het virus zelf, maar de reaktie van het immuunsysteem erop, dat die symptomen veroorzaakt.
@Trofl: onzin, ik heb long covid (al bijna 2 jaar, in maart 2020 ziek geworden) en nog steeds niet de oude. Voornaamste klachten zijn nog steeds vermoeidheid en brandende longen. De vermoeidheid is inmiddels door de longarts aangetoond met een verlaagde longdiffusie en dat bij de inspanningstest na een paar minuten mijn hartslag als een raket omhoog schiet en de saturatie daalt. Ook de provocatietest liet zien dat mijn longen kennelijk snel over de zeik zijn (voor corona nergens last van en kon ook uren sporten zonder problemen). Wat is hier psychosomatisch aan?
Dan zal je dit ook wel interessant vinden:
web.archive.org/web/20220114174712/ht...
@Ben-Bataaf | 19-01-22 | 02:23: wat is dat voor gare bron? My God, het betere onderbuik-broddelwerk
Ik las het, maar moet het nog eens lezen. Een PhD student heeft enkele sequenties door een database getrokken en concludeert dat SARS COV 2 een kunstmatig virus moet zijn. Was dit niet al eens eerder gepubliceerd en daarna gedebunked op basis van enkele bijzonder eenvoudige tegenwerpingen? Ik moet dat even terug zoeken..
Ja deze onder andere.
www.reuters.com/article/uk-factcheck-...
Dit is er maar eentje, van de tientallen debunks van dit verhaal op internet, waarin bewezen wordt dat het helemaal niet gaat om HIV specifieke Inserts, maar om veel voorkomende stukjes genoom. Daarmee vervalt dan eigenlijk meteen de claim van een gefabriceerd virus.
@Ben-Bataaf | 19-01-22 | 02:23:
En ook anderen debunken zijn verhaal vrijwel meteen:
mobile.twitter.com/ydeigin/status/140...
Foutje, maar wel springt de horde Fauci-haters er meteen bovenop.
Maar is het nu dan zo dat alles geoorloofd is? Men kan ziek worden, dus mag men niks en moet men van alles?
@Trofl | 18-01-22 | 23:58:
Nee, idioot. Dat onmderzoek laat nu precies zien dat dat niet zo is. Als je niet zo'n analfabeet was had je dat kunnen lezen.
Ik heb twee vaccinaties gehad, vorig jaar zomer, meer uit praktische dan medische overwegingen (je wilt toch op vakantie kunnen en zo hè). Vorige week heb ik waarschijnlijk De Omikron gehad (een snotneus en een lichte kriebel in mijn keel, waardoor er af en toe een kuchje ontsnapte). Nu heb ik weer mijn groene vinkje verlengt, voor zolang dat nodig is. Mocht 2G of 3G er komen, dan gooi ik m'n kont nog verder tegen de krib in. Dan ga ik die booster sowieso niet halen. Ik denk dat meer mensen dan juist recalcitrant worden en dat het een negatief effect heeft op het aantal boosters.
Voor het overgrote deel van de mensen stelt dit virus namelijk vrij weinig voor. Ja, je wordt er (misschien) ziek van. So be it. Slechts een heel klein percentage belandt in het ziekenhuis, nog een kleiner percentage gaat er aan (mee) dood. Ook dat hoort bij het leven. Vrijwel iedereen is he-le-maal klaar met al die maatregelen, omdat ze zien dat de maatregelen niet meer in verhouding staan tot de fysieke risico's. Mensen die wél risico lopen (dikke oudjes), die worden niet verplicht om naar drukke plekken te gaan hoor. Die mogen gewoon lekker thuisblijven, elke paar maanden een prik halen, mondkapje opdoen. Dat mag iedereen die dat wilt blijven doen. Maar laat de rest gewoon eens vrij en met rust!
De helft van de gevaccineerden haalt die boosterprik niet. Dat zegt wel wat. Hoe minder minder mensen die prik halen en hoe minder mensen zich laten testen, des te beter. We moeten die 2G fanboys gewoon negeren. Houdt het vanzelf op.
Een nieuw voorstel: voeg de check in bij opname in het ziekenhuis! Niet-Rokers/Drinkers/Obesitas voorrang, eigenwijze wappies nummertje trekken of eventueel derde rangs doktersbehandeling in tante Fatma’s schuur. Opgelost. Alles kan weer terug open!
Nanthabee: origineel hoor, rokers of mensen met overgewicht, nummertje trekken of eventueel derde rangs doktersbehandeling in tante Fatma’s schuur, oh nee, daar hoor ik je niet over. Nu maar hopen dat die vaccinaties niets met je kinderen doen op langere termijn, anders nummertje trekken derde rangs doktersbehandeling in tante Fatma’s schuur. Fijn, opgelost, alles kan weer open.
Met een spuitje krijg je voorrang.
Ik ben overtuigd.
Ik heb een ander voorstel, we gaan kijken naar hoeveel de patiënt al betaald / bijgedragen heeft aan de zorg.
@toedeloedokie
Laten we dat breder trekken. Hoeveel zij aan de maatschappij hebben bijgedragen oftewel meebetaald hebben aan de zorg.
Ja precies, wat hun zeggen. Gewoon ja amen zeggen, anders word je weggejorist omdat men alleen maar wil lezen wat ze zelf denken. Mooi hoor hier die vrijheid van meningsuiting. Vreemd wereldje hier.
Yep, einde pandemie in zicht. Omikron blijkt gelukkig die variant te zijn die zichzelf in de hoek heeft geverfd. Kans dat hieruit opeens een killerbug muteert is klein, want die moet én nog besmettelijker zijn én nog dodelijker. Klein kansje, heel klein kansje. En tegen een R van 1.6 van Omikron helpt ook geen 2, 3 of 5G meer. Nu is het een kwestie van wachten tot je er tegenaan loopt, dan hopen op een licht griepje en door. Nog een paar weekjes, een maandje, dan is het klaar. Ook jammer voor Poetin, want hij hoopte op een zware golf, maar straks hebben we weer alle aandacht voor onze kleine smurf en zijn snode plannetjes.
"Degenen die het meest last hebben van dat ze niet gevaccineerd zijn, zijn de ongevaccineerden zelf. Want die belanden in het ziekenhuis." Wat een onzin en een flauwekul! Hoe vaak wordt dit Hugo-fabeltje nog afgedraaid!? Een normaal mens die gezond leeft en geen bmi van een 'dikke bal gehakt' heeft, heeft meer kans dat hij van een keukentrapje valt dan dat hij in het ziekenhuis belandt. Oftewel (wie heeft er nog een keukentrapje tegenwoordig) zo goed als nul. Bijzonder dat dit nog steeds als 'een waarheid als een koe' wordt geplempt op GS...
Die vrouw op twitter: "Oh en als we 1G in gaan voeren, kan iemand mij vertellen waarom ik me heb laten vaccineren en boosteren"
Reply: "Je deed het toch omdat je zelf beschermd wilde worden tegen het virus, en ook "voor een ander" uit solidariteit. Toch? Of neem je prikken om bepaalde privileges te krijgen? Zou wel wat egoistisch zijn."
Sommige mensen zijn niet meer te helpen. Sterkte. roflmao!
Is daar geen vaccin voor dan? :-)
Vandaag of morgen ontvangen ouders van 5 tot 12 jarigen een brief om hun kinderen te laten vaccineren. Je hoort alweer van klassen in quarantaine vanwege besmettingen. Van straffen als men zich niet aan de maatregelen, zelfs adviezen, houdt. Het duurt niet lang meer voordat ongevaccineerden daar de schuld van krijgen. Dat gaat voer zijn voor 2G en 1G wordt nog wel omgevormd van getest naar gevaccineerd. En wie zegt dat een volgende variant niet sowieso tegen valt?
En als dat zo is, hebben de wappies wèèr gelijk.
Wappies hadden nooit gelijk maar ik weet zeker dat ze na de pandemie alsnog de credits willen voor hun overwinning op het virus.
@Beste_Landgenoten | 18-01-22 | 22:31: Exact. Geen enkele bijdrage geleverd aan de oplossing (integendeel) en stug blijven vasthouden aan de waanideeen. Ik ben benieuwd wat het volgende project is voor hun, nu corona hopelijk in de laatste fase zit. Wellicht acties tegen chemotherapie?, of paracetamol? Ze zijn er gek genoeg voor.
@Beste_Landgenoten | 18-01-22 | 22:31: een pandemie dooft altijd vanzelf uit, of denk je werkelijk dat dit de eerste 'dodelijke' ziekte is?
@Trofl | 18-01-22 | 23:06: klopt, kijk maar naar de pest ( 'de zwarte dood' ) of de spaanse griep.. vanzelf over gegaan ....
Pandemie 'voorbij' of niet, overbelasting van de zorg is eigenlijk geen reëel scenario meer. Dus ik ben hier helemaal bij.
Eerder vandaag las ik dat een mevrouw van de Christen Unie helemaal voor 1G was. Die test neem ik aan de deur bij al die ketterse gebedshuizen graag hoogstpersoonlijk af.
Dus u gelooft in God? Ja, meneer. Hoppa en klaar: www.youtube.com/watch?v=KQBoeBgb0uk Aan mij is mogelijk een groot kruisridder verloren gegaan. Jammer dat reïncarnatie ook een nogal lineair dingetje schijnt te zijn.
Zij bedoelt waarschijnlijk één god. Christenen zijn fervente monotheïsten.
Je suis wappie.
Hartgrondig eens. Heb het altijd al een slechte maatregel gevonden; het enige nut was dat de vaccinatiegraad wellicht iets omhoog is gegaan, maar het stopt geen besmettingen.
Hopelijk is Omicron de laatste stuiptrekking van corona en ik vind het echt stuitend dat overheden nog steeds zo willen vasthouden aan dat 1-2, of 3G in deze fase.
Ben overigens van mening dat vaccinaties bijzonder goed werken (code zwart zou maanden duren zonder vaccinaties) en trek de angst/onwetendheid van anti-vaxxers slecht (maar ieder zijn mening). De overheid moet haar best doen om de vaccinatiegraad omhoog te krijgen en moet haar best doen om de infecties te beteugelen, maar niet met dit soort ineffectieve maatregelen.
Quote: "Even heel eerlijk: wij waren nooit fan van het uitsluiten van ongevaccineerden via 2G en 3G, zeker niet omdat het kabinet lange tijd bleef benadrukken dat vaccineren een vrije keuze was en zou blijven."
Dat is dan ook een prima moment om het Jorisbeleid een beetje te versoepelen, toch? Mbt dit thema werd -naar mijn bescheiden gevoel- soms iets te snel gejorist, waardoor sommige goede discussies in de kiem gesmoord werden. Alle begrip daarvoor dat GS niet in de Qanon-hoek geduwd wil worden door de reaguursels, maar soms had ik het gevoel dat teveel kritiek op het Coronabeleid, vaccinatie en (2G-) Maatregelen iets te snel leidde tot een ban.
En dat "de wappies" geen "gelijk" hebben betekent niet dat iedere vorm van kritiek gelijk naar het wappie-rijk wervezen moet worden. In sommige punten hadden "de wappies" (hoeveel zijn er dat nou werkelijk? 1%? 2%?) wel degelijk gelijk. Het gaat erom dat we op moeten houden met dit groepsdenken en iedereen die in de ogen van de ander iets raarts roept tot idioot te verklaren, waarna niets wat deze persoon zegt nog serieus genomen wordt. Zelfs niet als die persoon.... gelijk blijkt te hebben.
Verder een goed stukje, Ronaldo. Kudo's.
wervezen = verwezen
Ach ja. Epstein island was ook een complot. Als je voorstelde dat de rich & famous naar een eiland trokken om minderjarigen uit elkaar te trekken was je wappie en een alu hoedje. Totdat het waar bleek.
Alex Jones heeft ook gelijk gekregen. De kikkers zijn ghey geworden. Het is wachten op de interdimensionale ruimte elfjes.
Ik heb veel tegels van u gelezen die een klein F5 moment later verdwenen waren waarvan ik dacht "Maar waarom zouden deze gejorist zijn". Maargoed, ik vermoed dat deze en de uwe straks ook weer verdwenen zijn.
I second that. Regelmatig ctrl-F gecheckt op jorisaantallen en wappievloeken voor de gein. Maar ik begrijp natuurlijk ook dat GS niet op de radar wil komen met dit thema. Want voordat je het weet hang je in deze tijden of vis je naast het net als influencer. Moeten wij niet willen voor GS.
Ik lees net dat ze in China een hamster hebben gegeten.
Groene man: de vleermuis is nooit gevonden.
Een boterhamster of een hamsterburger ?
Portomonee: die is opgegeten.
Gewoon bij klachten thuis blijven, gewoon die shit die we altijd al deden.
Daarmee bedwing je een besmettelijke ziekte.
Werd de baas niet blij van als iedereen met een snotneus of een beetje hoofdpijn thuis bleef.
Met een beetje geluk komen de wappies en anderen er gewoon ongevaxed doorheen zonder gezeik. Hopelijk is in 2024 iedereen de wappies weer vergeten.
goed luisteren naar vadertje staat.
Veruit de meeste ongevaccineerden die covid krijgen houden er, zo lijkt het er nu op, niets aan over.
65% van de opgenomen mensen zijn gevaccineerd.
Lang niet iedere ongevaccineerde is een wappie.
"Wanneer gaan we massaal nee zeggen tegen deze compleet onverantwoorde medische dwang?"
Ik geef ze al twee jaar lang de middelvinger, aan mij zal het niet liggen. Maar ja, zolang de mainstream media direct of indirect wordt gecontroleerd door de heersende macht zal het nog wel ff duren. Al zie je langzaam maar zeker ook daar de scheurtjes. Hoe dan ook, mijn overtuiging is dat dit als een kaartenhuis in elkaar gaat flikkeren. Hou vol.
Ik vraag me af of Rutger Bregman gelijk heeft met zijn boek De meeste mensen deugen. Het overgrote deel van de burgers gaat braaf mee met wat de overheid opdraagt, als ze maar hun vrijheid terugkrijgen. Als dit lang genoeg duurt en de polarisatie neemt verder toe, zullen van beide kampen de spanningen verder toenemen totdat het zelfs tot oorlog kan leiden en dan komt bij veel eerst deugende mensen het slechtste in hen boven. Achteraf zeggen ze dan, ja, ik deed alleen maar wat mij opgedragen was
@hotbrasil | 18-01-22 | 22:00: En later hebben ze het nicht gewusst...
Prachtige tegel, mijn complimenten.
Ik maak me ( als gevaccineerde ) ook ernstig zorgen over de krachten , belangen en agenda's die zich achter dit alles afspelen.
Alleen als we allemaal NEE zeggen tegen een dystopische QR-samenleving hebben we nog een kans op een vrij leven, als we niets doen ziet onze wereld er binnenkort zeer slecht uit.
Corona is gewoon net als de gelukszoekers een complete industrie geworden. Er wordt gewoon bakken met geld mee verdiend. En de mensen die nu hun zakken ermee vullen (de mondkapjesfabrikanten, de vaccinboeren, de commerciële teststraten, de virologen die van talkshow naar talkshow trekken, etc) zullen dat niet zo maar opgeven.
Het houdt niet op, niet vanzelf.
Oprechte dank voor de duiding en de openheid!
Heen idee wat hier stond, schijnbaar iets wat Joris ten de borst stuitte.
Vragen, vragen…
www.longcovidkids.org/ Toch wel zorgelijk de aantallen op lange termijn. De dooie in Afrika lopen nu pas op, een maand na de daling omdat de vorige wave er dichter op zat. Kinderen wel of niet prikken, lastig.
Dooie is enkelvoud.
Het valt dus allemaal mee.
Een "stichting" met voornamelijk problemen en geen oplossingen maar wel een grote knop donate. Een soort Oxfam Novib voor covid.
Als we nou eens een referendum houden.
[ ] 1G
[ ] 2G
[ ] 3G
[x] gewoon geen gezeik alles open.
Moet je wel een ander antwoord kiezen want in Nederland geld de minste stemmen telt
Stoppen met testen is de enige oplossing
Roep ik al maanden. Maar dat werd mij niet in dank afgenomen.
De aanname is dat een ongevaccineerde, inclusief deze Mrna overslaande reaguurder, die alle vaccinatie’s heeft gehad , behalve deze prikken ziek kan worden. Dat kan , maar is geen 100%. Ik werk in de zorg en ben de afgelopen periode geen dag ziek geweest. Opvallend dat de gevaccineerde collega’s nu ziek zijn of in quarantaine thuis zitten. Het natuurlijke afweersysteem is zo slecht nog niet.
Same here
Ik kan er werkelijk met m'n hoofd niet bij hoe iemand die in de zorg werkt zich niet laat vaccineren. Van de artsen is vrijwel 100% gevaccineerd, maar hoe minder opleiding hoe lager het %.
@Diederik_Ezel | 18-01-22 | 21:33: je nickname doe je eer aan in ieder geval.
@Diederik_Ezel | 18-01-22 | 21:33: Onjuist, ik ken er genoeg die zich hiertegen verzetten, er niet voor uitkomen. Die 100% klopt niet. En gevaccineerden kunnen ook mensen besmetten of ziek worden. Wel even up to date blijven DE en niet blijven hangen in de mooie belofte’s die gedaan zijn. Wees blij met iedereen in de zorg , er zitten nu veel gevaccineerde collega’s ziek thuis of in quarantaine. Kun je gewoon navragen of opzoeken. Dat je dit liever niet wilt horen is een ander verhaal.
@Diederik_Ezel | 18-01-22 | 21:33: genoeg artsen die roken ook! Graag niet zo denigrerend over verplegers of verpleegsters. Zij werken daar en jij niet.
@Diederik_Ezel | 18-01-22 | 21:33: "Vrijwel 100%": Bron?
Potverdorie 2 jaar lang met m'n sneeuwschop in de aanslag gestaan om de lijken uit m'n straat te scheppen.
www.youtube.com/watch?v=QcbR1J_4ICg
Bring Out Your Dead Monty Python
De pest, jonguh! Dat was pas het echte werk, dysproportioneel van de andere zijde bezien, heel veel doden, maar net zo'n bijna dezelfde niet (EBM) effectieve maatregelen (isolatie, afstand, lockdowns, dokters die wegrenden, enz.): ander beestje o.k., maar wel lekker scheppen maar!
Te laat geboren kameraad, vroeger was het beter... dan had je flink kunnen scheppen, vermits je het overleefde.
*kuch, hoest, rochel*
Weg met QR-verplichting voor mensen.
Voor auto's, koelkasten en CD-spelers wil ik dan wel een oogje dichtknijpen.
Volkskrant abonnementen?
@nobodiesunmighty | 18-01-22 | 21:36:
Daar trek ik mijn foon niet voor.
Meerderheid zwijgt niet, meerderheid liet zich vaccineren in het algemeen belang.
Zo'n vijf procent is totaal wappie.
Dat kwam nu iets sterker naar voren.
Da's alles.
@funda | 18-01-22 | 21:23:
Klopt , maar dezelfde meerderheid heeft ook de vrijheidsbeperkende regels zonder slag of stoot geaccepteerd
Wel degelijk als het ging om de lichamelijke integriteit van een ander.
Ik leef in een tijdmachine. Met mijn interesse en kennis van de geschiedenis geniet ik nu volop. Ik begrijp en ervaar nu heel goed het mechanisme hoe Hitler aan de macht kon komen.Hoe medeburgers andere burgers verraden voor het goede doel. De gemakzuchtige uitsluiting onder het motto ‘ eigen keus’ . Niet braaf doen wat de overheid vindt dat het beste voor u is ? Dan pakken wij u en u grondrechten harder af dan wat we ooit bij de meest geharde crimineel ooit voor elkaar gekregen hebben , met dank aan de burgers die nu aan de goede kant denken te staan. O.ja vandaag mag ik de sportschool of een restaurant niet in. Net een echte tijdmachine !
@deathchant | 18-01-22 | 21:29: Klopt niet, onzinverhaal.
Helaas niks bijzonders. Dit soort polarisaties kunnen gemakkelijk door de aanstichters hiervan ontaarden in genocides, een "leuke" apatizer hiervoor is het boek van Abram de Swaan, Compartimenten van vernietiging. Reserve Police Batallion 101 van Christopher Browning vind ik nog wel het meest treffende. Iedereen doet het, bij groepsdruk. Al vele tienduizenden jaren al dan niet langer. Dierlijk. Waakzaamheid, want het gebeurt ongemerkt en sluipend. Telkenmale wordt je in slaap geneuried door degenen die vriendelijk glimlachen en achter de rug hun plannen van onoprecht egocentrisme gieten in een gouden toekomst, voor jou.
Ongeacht het verdere verloop ervan heeft corona in ieder geval mijn kijk op de samenleving voorgoed veranderd. Vriend kan zomaar vijand worden, en andersom.
Triest maar waar...
Inderdaad, ontluisterend. Zelfs familie.
Ik heb er een jaar echt verdriet van gehad zelfs. Inmiddels interesseert het me niet meer zo erg. Laat maar lullen denk ik over het algemeen en ik begin midden in een covid gesprek spontaan over iets totaal anders. Compleet ongeïnteresseerd opstellen kan ik iedereen aanraden. Er valt een last van je af! Niet normaal meer.
Heeft veel met je persoonlijke instelling en die van je vrienden te maken.
Heb geen enkele onherstelbare breuk meegemaakt.
@Briver | 18-01-22 | 21:23: klopt. Lang geleden zag ik families gespleten zijn door de Spaanse burgeroorlog, 60 jaar later. We zullen het maar niet hebben over de 2e wereldoorlog. Zelfde verhaal, internationaal. In Duitsland zijn families uit elkaar getrokken, door vaccinatie. De stam van vertrouwen wordt door bestuurders vernietigd. Ze zouden zorgvuldiger te werk moeten gaan. Het lukt ze niet, ze creëren het tegenovergestelde en huichelen dan dat het niet aan hun heeft gelegen. Moeizaam. Je zaait en zult oogsten.
Klopt. Vooral de angst verbijstert me. Stoere vrienden (dacht ik) die bibberend als juffertjes een half jaar met een vergiet op hun hoofd in de kelderkast doorbrachten.
@Botte Hork | 18-01-22 | 21:34:
Wat jij zegt, Botte Hork. Inmiddels excelleer ik zelf ook in het maken van ontwijkende manoeuvres. Net als 'funda' heb ik geen onherstelbare breuken meegemaakt, maar op het gevaar af dat ik klink als La Simons moet ik wel zeggen dat gesprekken af en toe behoorlijk ongemakkelijk waren, op het onaangename en 'onveilige' af.
Bij mij hetzelfde. Alhoewel de meeste mensen in mijn omgeving - gevaccineerd of niet - eigenlijk erg nuchter bleven. Waarschijnlijk waren de extremisten vooral op internet te vinden en verblijven die in het dagelijks leven vooral op hun zolderkamertje.
Mijn kijk op de maatschappij en regering is in ieder geval er niet op vooruit gegaan. Behoor nu tot de zwijgende meerder of minderheid. Het intresseert mij eigenlijk ook helemaal niet meer.
Als mij nu de belofte kan worden gemaakt dat we morgen van alle debiele maatregelen af zijn dan laat ik vanavond nog een prik zetten. Nee ik ben niet gevaccineerd en heb deze Chinese bamihoest in maart 2020 al gehad.
"Wappiemodus aan"; Vele mensen om mijn heen die wel gevaccineerd zijn hebben intussen deze Chinese hoest al meerdere malen opgelopen en ik niet. Het klinkt raar maar soms lijkt het alsof deze vaccinatie hen vatbaarder heeft gemaakt tegen andere varrianten.
Same here. Ik ben dan wel het ongevaccineerde zwarte schaap in mijn omgeving, maar ook zo ongeveer de enige die tot nu toe echt 0,0 last heeft gehad van wat dan ook. Onder mijn wel gevaccineerde collega's, vrienden, kennissen en familie constateer ik het tegenovergestelde.
Ik heb dezelfde ervaring, terwijl ik veelvuldig met andere mensen contact heb gehad.
Yep. Om me heen volop gevaccineerden die Omicron oplopen. Ikzelf (no jab) en bij nog een paar niet-gevaccineerden die ik ken: nergens last van.
Maar we zullen wel weer worden weggezet als wappies of Facebook-virologen </care>.
Mag hopen dat covid op z'n retour is. Zie uit naar ouderwets boos worden op moslims, d66, houten kralenvrouwtjes en winterbanden. Toen geluk nog heel gewoon was. CovidMoe.
Vergeet niet boos te worden op Wilders omdat hij schreeuwt.
@VoltaireJohn | 18-01-22 | 21:18: Oh ja, de toon!
En weg met al die G's graag. Onzinnig gedoe.
@VoltaireJohn | 18-01-22 | 21:18:
Ik vond eigenlijk dat Wilders de juiste toon perfect te pakken had.
Covid 19 virus is net als andere eerdere nare en besmettelijke virussen na 2 jaar zijn potentie kwijt. De zogenaamde “inclusieve overheid” heeft haar ware ik laten zien, het sociaal uitsluiten en zwartmaken van mensen die een eigen mening over het virus en hun eigen lichaam hebben. Daarnaast heeft de overheid de rekening en gevolgen van haar beleid bij onze kinderen neergelegd. Met eindeloos gratis geld, geld zonder rente, werd een deel van ondernemend Nederland stilgelegd en de marketing voor dit overheidsbeleid betaald. De schuld van de overheid is flink toegenomen, onze kinderen mogen hem afbetalen. Of niet, maar dan de inflatie dragen, of ze daar tegen op kunnen verdienen? Onze kinderen werden en worden ook zelden echt ziek van Covid 19, maar ze worden wel meerdere keren geprikt met vaccins (straks vanaf 5 jaar) die experimenteel zijn. Sorry voor wie anders beweerd, maar RNA vaccins voor mensen zijn nieuw. Laat staan voor kinderen die zich nog ontwikkelen en kunnen voortplanten weten we echt niet wat de gevolgen op lange termijn zijn. De overheid is nu nog bezig met het traineren van claims over bijwerkingen van vaccins tegen de Mexicaanse griep uit 2009. Het dichtgooien van lagere, middelbare scholen en beroepsonderwijs en universiteiten vanwege Covid 19 heeft onze kinderen ook beschadigd, zowel in leerachterstand als het missen van sociale contacten. Ook die prijs komt voor rekening van onze kinderen.
En jongeren die zelfmoord plegen.
Inderdaad. Krijgen we straks weer, das haben wir nicht gewust?
@Briver | 18-01-22 | 21:25: Was haben wir nicht gewusst?
"De zogenaamde “inclusieve overheid” heeft haar ware ik laten zien, het sociaal uitsluiten en zwartmaken van mensen die een eigen mening over het virus en hun eigen lichaam hebben."
Inderdaad, dit is het ware gezicht van de overheid, gewoonweg kwaadaardig.
Ik had dit voor Corona werkelijk nooit voor mogelijk gehouden.
Zo. Zo straks even lekker met een nogal groot uitgevallen dweilorkest van 20 m/v een half uur muziek gemaakt voor een jarige. Op straat. Je mag wel cultuur uitoefenen maar alleen zonder publiek. Ik heb niet gevraagd om publiek. Toch kwam er een boel publiek. Ik ga die mensen niet wegjagen. Straat is openbaar.
En ook kappen met de mondkapjes...
Inderdaad. Weg met die gezichtsluiers.
@superbobbie | 18-01-22 | 21:18: Gezichtsluiers zijn alleen voor wapperds die poep praten.
Denk niet dat landen de beperkingen voor anti-vaxxers snel zullen terugdraaien en genoeg landen waar je niet eens meer welkom bent als anti-vaxxer (bv de VS). Anti-vaxxers komen nooit erg ver buiten de deur blijkbaar? Of geven weinig om reizen misschien.
Gelukkig had ik sowieso al niet de behoefte om naar het buitenland te gaan.
Ik vind dat iedereen gewoon lekker moet blijven waar ie vandaan komt.
Mijn gele boekje staat helemaal vol gestempeld met vaccinaties tegen godt weet wat. Tropen cocktails in vele smaken. De ontbrekende is het covid vaccin. Ben ik nu een anti-vaxxer?
anti-vaxxers bestaan niet. Het is een categorie van denkbeelden waar angstige dieren de complexiteit van de werkelijkheid (die nog complexer is dan dat we kunnen voorstellen, zie standaardmodel en verder) hopen in te kunnen stouwen, om een veilig welgevallig gevoel te krijgen. Dierlijk gedrag, weg van de menselijkheid.
Uitsluiting heeft dat Diederik.
@Botte Hork | 18-01-22 | 21:37:
Ja.
Het gaat namelijk niet erom wat alle vaccines gemeenschappelijk hebben, de doos van pro-argumenten, maar juist in wat niet.
Nog steeds ongevaccineerd, nog steeds geen test hoeven doen want geen klachten.
En mocht het moment daar komen dat ik een test moet doen, geen punt, doe ik met plezier. Maar die qr code mogen ze op een plekje opbergen waar de zon niet schijnt.
Enne, ik heb nog nimmer die groen pixel aangeklikt.
Gefeliciteerd, zo blij dat ik dit nu allemaal weet.
@uisge baugh | 18-01-22 | 21:16:
Dank u, blij dat u blij bent.
Gelukkig ook, waarschijnlijk, en verder houd ik me even stil.
Nog steeds een zwitsal immers.
Overigens, was ook niet voor u bedoeld, dus de opmerking "blij dat ik het allemaal weet", doe die maar weg.
"En wat nou als er opeens een andere variant opduikt?" Als deze gevaarlijker is, is er een lockdown.
Ook dat zullen wij wel overleven.
Paar dagen geleden bleek zoonlief besmet. Aan de verschijnselen te oordelen omicron. Zelf vandaag ook positief getest, moederlief ook, vergelijkbare verschijnselen. Neusverkouden, beetje keelpijn, hangerig en een netflix-abberatie. Zoonlief heeft er nauwelijks last van gehad. Met paar dagen over.
Allemaal no big deal. N=3 hier, dat snap ik, maar lees ook weinig anders over die verkoudheidsvariant. Kun je niet eens een griep noemen.
Enfin, iedereen gezondheid gewenst, ik ga pitten, ben wat gaar. Toedels.
Wel verstandig dat je je even hebt laten testen. Want dan kun je tenminste een tijdje vooruit met je QR code. Want volgens mij als je corona hebt gehad en je kunt dat aantonen, dan is je QR code een jaar lang geldig. De andere optie is om je om de 3 maanden te laten bijprikken.
@VanBukkem | 18-01-22 | 21:16: Ja precies! Testen voor een herstelbewijs.
2G/3G gaat misschien nu niet worden ingevoerd, maar het bodem voor techniek zoals QR-code/toegangsbewijs is gelegd. Gegarandeerd dat er weer een nieuw (zwaar) virus komt, of dat nou zware verkoudheid of zware griep zal zijn. Deze techniek wordt natuurlijk achter de hand gehouden en onderhouden/doorontwikkeld.
Nog even in de wet vastleggen dat het wel mag worden ingezet als middel in tijden van nood. Kan het zomaar zijn dat het misschien toch onderdeel wordt van de nieuwe samenleving en je elk jaar periodes gaat krijgen dat je even niet kan meedoen aan de maatschappij vanwege gezondheidsrisico's.
Gelooft iemand echt dat 2G/3G/QR-code voor altijd verbannen wordt?
Er is helegaar niemand die dat geloofd en daarom gaat het ingevoerd worden. Welkom in de Great Reset gentlemen.
Burgemeester van Venlo (en voorzitter veiligheidsregio) wil graag 2G want anders komt er invasie van Duitsers.
Het experiment met de QR codes heeft heel veel informatie opgeleverd over hoe de techniek werkt, hoe winkels, horeca, sport- en cultuursector gewillig aan de controles meewerkten etc. Dus dat smaakt naar meer en zeker niet naar minder. Even links laten liggen en bij een volgende crisis weer flink uitpakken.
Verbannen nog wel. Voor altijd nog wel. Alle varianten nog wel.
Gelooft iemand werkelijk dat er een zinvol antwoord op zo'n idiote vraag mogelijk is?
Met de opkomst van de inclusieve samenleving ben ik al begonnen met een terugtrekkende beweging uit deze maatschappij. Dus een leven zonder QR-code zal mijn leven niet lastiger maken.
Zelfs de Turken stoppen met het PCR-ausweis
www.reuters.com/world/middle-east/tur...
Logisch. Die Turken staan momenteel te springen om buitenlandse valuta. Dan moet je niet alle toeristen wegjagen met dat coronapasgezeik.
Testen en vaccineren, nee echt Ronaldo, nog steeds? Sterkte.
Overigens, Ronaldo. Je moet niet stoppen met plannen maken. Je moet je afvragen wat je moet implementeren.
Wat je moet implementeren is alles per direct open, bijna alle maatregelen afschaffen en oh-mi-cron de vrije loop laten.
Wel even goed uitleggen. De TU delft dacht (en denkt nog steeds dat) dat 2G een groot effect zou hebben tijdens de deltagolf. Maar het effect op de Omikrongolf is niet zo heel erg nuttig. Als je een R0 van 1,2 (zoals we met delta de laatste tijd zagen) kan verlagen naar 1,0 dan heeft het een heel groot effect. Maar een golf verlagen van 1,8 naar 1,6 veranderd de situatie niet zoveel. Dan kan je de golf beter snel laten oplopen zodat deze sneller op z'n piek is en weer daalt.
Omikron veranderd de spelregels. Flatten the curve is niet meer mogelijk zonder Chinese stijl lockdowns. Dan kan ik mij zelf indenken dat het tegenovergestelde 'sharpen the peak' nog beter werkt.
Dit dus,
Helder. Goede uitleg.
Wollah die!
Wij zijn een volk geworden wat bestaat uit 75% aan bange schijters. Dat is wat ik van afgelopen 2 jaar heb geleerd. Een rubberentegelvolkje, een angstig laf miezerig achterbaks zooitje dat niets anders doet dan bang naar mekaar wijzen.
Spreek voor uzelf...
Wat we nodig hebben is een beetje meer VOC mentaliteit. Hee, de helft van de jongens en meisjes die met de VOC het ruime sop koos, zag het moederland nooit meer terug. Maar dat hield ze niet tegen.
Amen!
Wij zijn helemaal geen volk, dat is mij zover duidelijk geworden, we zijn allemaal individualisten met een grote muil.. en wat daarin schuil gaat is veelal alleen bagger.
@horsteknots | 18-01-22 | 20:57: Doe ik ook. De bedoeling achter mijn tegel is om een soort spiegel voor te houden. Beslis voor u zelf of u zich bij de 25% of de 75% voelt horen. En het zijn geen absolute cijfers, het is slechts mijn persoonlijke observatie van mijn omgeving de afgelopen tijd. Voor wat het waard is natuurlijk.
U doet u zelf te kort !
@VanBukkem | 18-01-22 | 21:00: dank zij hun hebben we zo’n mooie gouden koets die we niet meer mogen zien.
@PeterMills | 18-01-22 | 21:02: ok.. duidelijk.
@Smoelensmid | 18-01-22 | 21:02: ja wij zijn allemaal klootzakken en wij schelden ook heel veel op elkaar en wij zijn te slecht om te branden en wij zijn inderdaad achterbaks en ja.. wij zijn ook leugenaars en weet ik nog nog wat meer... wij zijn het niet waard om op deze planeet te leven.
@zuurtjeregen | 18-01-22 | 21:03:
Nee hoor, die gouden koets is van veel later. Die heeft niks met de VOC te maken. Dat was een cadeau van de mensen die in Nederland waren achtergebleven aan volgens mij koningin Wilhelmina (zo uit mijn hoofd.)
@Smoelensmid | 18-01-22 | 21:02:
Spreek voor uzelf...
75% is nog optimistisch. het is eerder 10% genuanceerd en evenwichtig, 20% zeer fanatiek pro is en rustig 1g beleid actief najagen, 15 wappie/ idioot, en 55% hypocriet.
@Briver | 18-01-22 | 21:29:
Bovendien is 6,5% effectief hersendood en 13,4% simpel.
8,37% interesseert het niet en 98.9% kan niet rekenen.
En dat "zware vermoeden" is gebaseerd op wat precies?
@omanders | 18-01-22 | 20:57: matchfixing.
@_pacman_ | 18-01-22 | 20:57:
Topical, gezien komende zondag. www.dumpert.nl/item/7060789_b0d96d3e
Het grootste gevaar van vaccinaties is dat ze niet simpelweg niet werken, niet dat ze te goed werken.
Te goed is ook niet goed. Ze moeten adequaat werken, niet meer niet minder
@Phreack | 18-01-22 | 21:01: 3x niet is teveel voor mijn begripsvermogen.
Waarom wilt u dat weten, een vaccinatie neemt u omdat u dat zelf wil, niet omdat de regering dat van u vraagt. Als zij zeggen spring in de sloot doet u dat dan ook ?
@johnyl | 18-01-22 | 21:07:
Het zal u verbazen hoeveel Nederlanders er in de sloot springen als onze regering het zegt.
@VanBukkem | 18-01-22 | 21:08:
Geef even een seintje, dan kom ik kijken en neem ik wat handdoekjes mee.
Neu, de wapperds krijgen keer op keer ongelijk; weg met de QR-maatschappij.
Jajaja zal wel. Maar één ding klopt. Overheden beperken vrijheden in de 5de versnelling en geven ze terug in de 1ste. Met tegenwind.
In z'n 1 op topsnelheid, zie ze niet snel over hun toeren gaan... Andersom klinkt aannemelijker, vanuit stilstand dan.
Aan de huidige omicrongolf doen 60-plussers ?nog? niet mee. coronadashboard.rijksoverheid.nl/land... Derde grafiek, kijk mijn werk na, speel er eens mee.
Als je de data nakijkt zie je eerst de groep 20-29. De groep 30-39 volgt erna, gestaag, maar minder fel omhoog. 40-49 volgt die lijn weer. 50-59 volgt ook, ook er nog netjes onder. Het lijkt mij dat 60-69 de volgende is, enzovoorts. Vreemde eend is de groep 10-19, het effect van drie weken vakantie.
Nu hebben 60-plussers geen andere cellen dan kinderen, tieners of mensen van middelbare leeftijd. We weten ook dat omicron niet volledig gehinderd wordt door veroudere vaccinaties of eerdere genezingen. Deze bejaarden ontspringen nu nog de dans, en dat gun ik ze van harte. Dit is namelijk de groep die bij alle voorgaande golven de prijs heeft betaald in het ziekenhuis en op het kerkhof.
Nu de overwinning uitroepen lijkt me prematuur.
De 1G 2G en 3G maatregelen die nu voorgesteld worden, hadden tot en met de deltavariant goed gewerkt. (Volgens precies dezelfde TU Delft onderzoekers.) We hebben alleen te lang gedebatteerd. (zo`n twee jaar). Dat gaf een permanent zorginfarct.
Nu hebben we een nieuwere variant, geen nieuwere vaccins en komen we erachter dat we net zoals mei 1940 met de broek op de knieën zonder vaseline achterlangs genomen worden. Dat hoeft totaal niet. tpo.nl/2021/11/30/ontwerpen-nieuw-mrn...
We geven miljarden uit aan joint-strike fighters die in Italië gebouwd worden door een bedrijf dat ook de Fyra, de NH90 gevechtshelicopter en de M346 verneukte. www.geenstijl.nl/4462551/na_faaltrein... Zullen we niet even onze eigen farmaceutische industrie opzetten dat we vaccins hebben voor de laatste variant in aantallen die een virus kunnen uitbannen?!
Als het dan niet voor omicron is, dan is het wel leuk voor Ebola. Blijft een ziekte met een asymptomatische periode van een week, eerste klachten die lijken op een griepje of kater en waar ik totaal niet van kan uitleggen door welk wonder het Azië, Europa en Amerika nog niet bereikt heeft. nl.wikipedia.org/wiki/Ebola
Je gaat te snel dood aan Ebola om veel anderen te kunnen besmetten en het heeft hier waarschijnlijk geen natuurlijke reservoirs.
@Anoniemtje | 18-01-22 | 20:53: achteraf was een besmetterlijker en dodelijker variant van de corona misschien wel humaner geweest. Mensen gaan maar een keer dood, maar kunnen de rest van hun leven in angst leven daarvoor.
Ebola is niet van dezelfde familie virussen. Dat ik mogelijk een grijs haartje ergens op mijn rug heb, maakt mij nog geen resusaapje.
Maar inderdaad, het moet welhaast inderdaad een keer goed fout gaan.
Feynman, leg eens uit waarom de 60 + ers nog niet meedoen aan deze golf? Omicron is enorm besmettelijk, maar nog niet voor 60+ers? Wellicht zien we geen 60+ers in de cijfers omdat die geen klachten hebben en zich daarom niet laten testen? De groep boven de 60 heeft de gootsteen vaccinatiegraad, dus geen of weinig klachten ligt dan voor de hand..
@VolleBak | 18-01-22 | 21:00: gootsteen? Hoogste moet dat zijn... dyac
@Anoniempje, het gaat niet om de snelheid waarmee je dood gaat, het gaat om de incubatietijd, oftewel de tijd tussen het oplopen van een besmetting en het uitbreken van de ziekte. Als de incubatietijd een week is betekent dat in deze tijd dat de ziekte de hele wereld rond kan reizen en bergen mensen kan infecteren voordat we in de gaten hebben dat er iets heel erg fout gaat.
@VolleBak | 18-01-22 | 21:00:
Zomaar een wilde gok, zonder wetenschappelijke onderbouwing. Maar dat is wel de groep die als eerste z'n boost heeft ontvangen. Misschien heeft dat er wat mee te maken.
Op het moment dat je geen schuldige meer kunt aanwijzen, weet je dat het bijna klaar is.
Het is bijna klaar.
Groepsimmuniteit was vanaf het begin af aan al de beste optie, maar ook de meest riskante.
Vandaar dat dat risico niet werd genomen.
We hadden en hebben nog steeds een tekort aan IC capaciteit.
Na twee jaar hebben alle beetjes geholpen en is het virus afgezwakt en dankzij prikken worden mensen minder ziek, dus minder IC bedden nodig.
Voor de toekomst…. Meer IC -bedden en speciale virus-ziekenhuizen. Isoleren die hap.
Het is bijna lente! Nog even volhouden.
De herd immunity strategie was niet aantrekkelijk genoeg voor de machtswellustelingen bij big government en de portemonnee van big corporate, big tech en big pharma.
Na tien jaar Rutte staan er genoeg lege ziekenhuizen om in te richten tot virus ziekenhuizen.
@Graaf_van_Hogendorp | 18-01-22 | 20:46: De alu folie bij u is op?
@FordPrefect | 18-01-22 | 20:48:
Op de NPO(!) wordt openlijk getwijfeld aan 2g laat staan 3g. Toch zegt de overheid we gaan ermee door.
Multinationals en multi miljardairs boeken record winsten. Big pharma is helemaal spekkoper want ze gillen dat we om de 6 maanden moeten boosten.
Wat gaat er dan bij u door het hoofd als u dat leest?
Ja maar ja, meer IC bedden gaan we dus niet doen he, want dat zou impliciet toegeven zijn dat het beleid van marktwerking in de zorg (lege beddenkosten geld dus weg ermee!) achteraf toch niet zo'n goed idee was. En aan het beleid kan het natuurlijk niet liggen.
Neu, ik verwacht volgende winter hetzelfde gezeik met die IC's. Is het niet met corona, dan is het wel met een stevige ouderwetse griep. Want ik denk dat die griep volgend seizoen of het seizoen erop ook weer keihard toe gaat slaan. Want we bouwen nu al bijna twee jaar geen weerstand meer op.
Meer IC gaat niet helpen (minder overigens ook niet), want het virus verspreidt zich veel te snel daarvoor. Zie de explosief stijgende cijfers.
@Nice_Wheels | 18-01-22 | 20:57: Onbegonnen werk om aan wapperds uit te leggen dat je met een statisch aantal IC-plaatsen niet effectief een pandemie kunt bestrijden.
2G hoeft voor mij niet. Maar even wat tegenwicht voor het hoeraverhaal van de redactie van Geenstijl. Ik volg een aantal onderzoekers van John Hopkins universiteit. Vooraanstaand in de VS op gebied van Corona-onderzoek. Zij blijven de ontwikkelingen erg verontrustend vinden. Er is huns inziens geen reden om aan te nemen dat de opvolger van Omicron milder zal zijn .Integendeel, Omicrion is goed in het omzeilen van de afweer. Wij reageren daar op met verbeterde vaccins. Je mag vervolgens verwachten dat de opvolger van Omicron nog beter in staat zal zijn om de afweer te omzeilen. Een endemie zit er volgens deze mensen niet in, het zal waarschijnlijk een pandemisch virus blijven, waar we nog geruime tijd last van blijven houden. Vooral ook omdat de rest van de wereld slecht is gevaxd, waardoor er veel besmettingen blijven en hoe meer besmettingen: hoe meer nieuwe varianten ontstaan. En tenslotte vinden ze dit virus niet mild. Ongevaxten gaan er nog steeds geregeld aan dood. Kinderen lopen er complicaties aan op. De kans op long covid is 10-30%, ook bij een zogenaamd mild verloop. En niemand weet wat long covid precies is. Het virus lijkt in sommige gevallen de afweercellen in het bloed aan te tasten (vrgl. Hiv) en hoe vaker je ziek wordt, hoe meer je afweer te in zo'n geval lijden heeft. Het leidt nog lang na infectie tot bloedklonters. Het komt in je hersenen en tast daar weefsels aan. Zij zeggen daar beslist niet: het is mild, zorg maar dat je het krijgt, dan ben je ahw voorzien van antistoffen .Zij zeggen: zorg dat je het niet krijgt. Mocht je ook zin hebben aan echte kennis: begin eens bij Anthony J. Leonardi (immunoloog) en Eric Feigl Ding (epidemioloog). Bevlogen mensen. Dat nivo hebben we hier gewoon niet.
Goed verhaal. Alleen zorgen dat je Omicron niet tegen komt is een lastig verhaal. Of je moet nog eens 2 jaar onder een steen gaan liggen.
Heel verhaal voor een griepje
Bier(d)op;
Was het maar een "griepje".... dan waren we al lang weer teruggekeerd naar normaal.
Het is Johns Hopkins.
Ook wel bekend van SPARS 25 28.
Testen bij de supermarkt? Kapper? Bus? En wie gaat al die tests betalen? Wie gaat de admìnistratie bijhouden? Welke Sywert gaat aan die tests verdienen? Waarom geen tests op griep? Vragen, geen antwoorden.
1/2/3/4/5g heeft niks te maken met het """tegenhouden""" van het virus. Want de CCP geest is uit de fles. Krona gaat nooit meer weg, wen er maar aan. Thanks Chy-na.
1/2/3/4/5g is er voor demense om te laten wennen om overal waar ze hun poffertjesponem tonen te registreren. Een platform wat uitgebreid kan worden voor andere leuke dingen. Zoals CO2/vet/suiker tax/krediet scores toetsen bijv. Of om reisgedrag te beïnvloeden met punten en verboden.
Een wappie stelt geen vragen, dat is het probleem juist.
Nee, wapperds die nu al twee jaar de meest idiote dingen roepen kunnen niet opeens gaan doen of ze een redelijke gesprekspartner met redelijke ideeen zijn. Jammer joh.
@funda | 18-01-22 | 21:08: Voor een redelijk gesprek moet je ook iets terug zeggen in plaats van alleen maar 'wappie' te roepen. Daar ging het vooral mis de afgelopen 2 jaar.
De pest ging ook vanzelf over. Duurde alleen 200 jaar.
Soms gaat het niet over. Denk aan Aids. Het lukt al geruime tijd niet om een vaccin te maken tegen HIV. Je kunt het hooguit met pillen onderdrukken. Wat overigens al heel mooi is.
De pest is niet weg. Het is behandelbaar.
@Graaf_van_Hogendorp | 18-01-22 | 20:47: klopt. Maar het virus doofde wel op den duur uit tot een soort sluimerstatus, om soms pas eeuwen later weer hevig op te vlammen.
@_pacman_ | 18-01-22 | 20:53:
De builenpest (neem aan dat u daar op doelt) is een bacterie niet een virus. Daardoor te behandelen met antibiotica. Probleem voor middeleeuwers en daarna (want ja ook in de vroeg moderne tijd braken er nog plagen uit) hadden geen enkel benul laat staan kans over/tegen microben.
Welnee. Pestepidemie duurde vijf jaar, en ging vanzelf over.
nl.m.wikipedia.org/wiki/Zwarte_Dood
Kan een willekeurig kamerlid dit topic integraal voorlezen in de plenaire zaal van de Tweede Kamer?
Sluit Nederland zich aan bij de as-landen of bij Engeland? De komende weken worden spannend.
Goed verhaal, Ronaldo! Puntje nog: boosteren helpt bij kwetsbare groepen, wacht niet te lang voor die vierde prik voor hen en richt daar de aandacht op, niet bij de kids, jeugd of alles onder de vijftig zonder onderliggend lijden eigenlijk. Half februari: vierde prik voor 70 plus!
Aan sommige reacties hier te lezen blijkt priknijd toch wel een dingetje te zijn.
Prikspijt gaat nog eens heel groot worden.
Prikspijt is een hoax.
Maar sinds vandaag hebben we wel prikschaamte!
www.geenstijl.nl/5163117/alles-kan/
Meer een gevalletje wapschaamte.
@Wayfaring stranger | 18-01-22 | 20:53:
Vraag maar aan je moeder.
Hoop van harte dat Covid nu in de eindfase zit, maar helemaal gerust ben ik er nog niet op.
Maar helder goed geanalyseerd en fraai puntsgewijs stuk van Ronaldo!
Er is geen enkele geleerde die gelooft dat Covid nu in een eindfase zit. Althans geen serieuze. En als je je gezond verstand gebruikt weet je het ook wel: zoveel besmettingen over de hele wereld, een kleine minderheid gevaccineerd in veel landen, dan blijft het virus rondgaan en zich muteren. Waarna onze afweer er niet meer tegen werkt en wij ook weer kwetsbaar worden.
@Poes Fiep | 18-01-22 | 20:47:
Dan zal het meer de wens van mijn gedachten zijn. Helaas... hoop deed even leven.
Komt een wijfie in de Kelder. Hoi, Petrus: inspuiting wa 's dat dan www.youtube.com/watch?v=tyMDmlv7bKM
Maar die app blijft.
"Dan ik maar ziek worden. Maar de app meneer, die blijft".
De wereld giert al van de apps, no smartphono, no problemo.
Oh Jezus, weer een wappie die de cijfers niet snapt.
Heb je ook maar énig besef van hoeveel mensen er gevaccineerd zijn? En hoe je deze percentages dus moet interpreteren?
Geheel logisch omdat de groep gevaccineerden vele malen groter is dan de groep ongevaccineerden. En als de vaccinatie niet 100% beschermt krijg je dit als resultaat. De wet van de grote aantallen.
Maar dat betekent dus niet dat je heel veel gaat oplossen met een vaccinatieplicht. Die ziekenhuizen gaan dan vanzelf alsnog volstromen, het duurt hooguit een weekje langer.
Komt een (franse) revolutie inclusief guillotines als ze dit blijven doordrukken verwacht ik. Ik gok Frankrijk ook waar de vlam in de pan zal slaan.
Er komt geen revolutie. Al sinds dat GS begon roepen reaguurders dat "het volk" in opstand komt. Pek en veren! Tribunalen! Guilotines!
Er gaat helemaal niets gebeuren.
@omanders | 18-01-22 | 20:34: Precies. Anders zouden hier al veel opstanden geweest zijn. Veel verder dan 1 avondje rellen komt het niet.
@omanders | 18-01-22 | 20:34: Fransen hebben wel een aardig track record qua revoluties. Nederlanders totaal niet, inderdaad.
@elco485 | 18-01-22 | 20:44: of Oostenrijk gaat het los. Dit is niet te handhaven
@Wayfaring stranger | 18-01-22 | 20:55: Tenzij je de Zuid-Nederlanders meerekent.
We willen niet nog een keer verrast worden dus gewoon door zetten met vaccineren en 2G is daar een middel voor als laatste halte voor verplichting. Vaccineren helpt gewoon prima tegen ernstige ziekte en ongevaccineerden vormen overbelasting van de ziekenhuizen. De rest is gewoon allemaal bijzaak. Ja gevaccineerde kunnen ook ziek worden JA ze kunnen ook besmetten maar WHO CARES! Het gaat er om dat je niet in het ziekehuis komt en dat zijn merendeel ONGEVACCINEERDEN
Door nu los te laten verdwijnt elke prikkel om te vaccineren zodat de volgende golf weer genadeloos gaat toe slaan en we weer in lockdown gaan
De prikkel om te vaccineren verdwijnt niet vanwege het loslaten van 2/3g , maar vanwege het feit dat omikron enerzijds veel milder is en anderzijds omdat de huidige vaccins en boosters niet dat doen wat ze beloven. Is dat nou zo moeilijk te snappen 9f vind jij een eeuwig durende lockdown wel prettig. Kan ik begrijpen als je verder niets te doen hebt.
Joh, zolang we de hele wereldbevolking niet vaccineren zal het virus waarschijnlijk altijd wel ergens rond blijven gaan, maar in een mildere vorm. Dus als je dan toch zo nodig wil vaccineren tegen corona, begin dan eens met al die mensen in Afrika te vaccineren zou ik zeggen. Want zolang de mensen in Afrika niet gevaccineerd zijn, zal het virus waarschijnlijk altijd wel ergens rond blijven gaan, maar in een mildere vorm. Volgens mij val ik in herhaling.
Iedereen verplicht een delta vaccin tegen een omikron besmetting?
@VanBukkem | 18-01-22 | 20:39: Ja, het blijft rondgaan .Maar waarom denk je dat het in mildere vorm zal zijn? Ik volg wat wetenschappers, die denken dat dat helemaal niet voor de hand ligt. Er zijn zat virussen die nooit milder worden .Denk aan Aids en Ebola. Het virus is in een soort oorlog met ons. Als wij onze afweer verbeteren zal het virus leren de afweer te omzeilen bijv.
@VanBukkem | 18-01-22 | 20:39: Zelfs als je de hele wereldbevolking vaccineert blijft het virus rond gaan.
@VanBukkem | 18-01-22 | 20:39:
Vaccins voorkomen de verspreiding niet van het virus. Daarnaast kunnen andere zoogdieren het virus dragen.
Het gaat nooit meer weg. Wen er eens aan.
@Rechts door zee | 18-01-22 | 20:51:
Dat bedoel ik. Maar desalniettemin, volgens mij biedt dat meer resultaat dan als je bij wijze van spreken een kwart van de wereldbevolking 4 keer vaccineert, twee prikken plus twee boosters.
@Graaf_van_Hogendorp | 18-01-22 | 20:53:
Joh, daar heb ik me anderhalf jaar geleden al bij neergelegd.
@VanBukkem | 18-01-22 | 20:57:
Mooi. Nu de rest van mijn medelanders nog.
@Graaf_van_Hogendorp | 18-01-22 | 21:01:
Ik heb al lang de draad weer opgepakt, de draad van voor de corona. Ik ben al weer een tijdje terug naar het oude normaal.
Hoe lang en hoe vaak denken ze de Coronaspoedwet te blijven verlengen?
Tijdelijk is namelijk een héél rekbaar begrip en zéker in het geval Rutte & Co.
Wanneer buigt een rechter zich daar eens over?
Met meer van dit soort end-game sentiment neemt niemand meer een corona prik en moet er wel prikplicht komen aldus Kuipers.
En hoe zit het nu met m'n grondrechten ? En blijven Rutte en Hugo nog steeds liegen ? En heeft Big Pharma wel genoeg verdiend ? En krijgen we nu wel of niet een dictatuur ? Ik begrijp dat er nu niemand meer wordt uitgesloten ? Hier baal ik dus van, eerst een heleboel beloven en als puntje bij paaltje komt gaat het allemaal niet door.
Nee, diepdebiele idioot. Vaccinaties zijn hier de verantwoordelijk voor!
Typerend dat u het als een strijd ziet met winnaars en verliezers... de enige verliezers de afgelopen 2 jaar zijn de ongevaccineerden die hun dood hadden kunnen voorkomen door een vaccinatie te nemen.
@omanders | 18-01-22 | 20:28:
Nee joh, hoe kom je erbij. Die slappe omikronvariant is hier verantwoordelijk voor. Het natuurlijk verloop van een virus. Een virus dat zijn gastheer niet doodt gedijt gewoon beter dan een virus dat zijn gastheer wel doodt, en dus zwakt het virus vanzelf af. Noem het evolutie, noem het Darwin.
Nah, veruit het merendeel is gevaccineerd, pro-vax heeft gewonnen godzijdank.
@johnyl | 18-01-22 | 20:32:
Hohoho, ik ben ook niet pertinent tegen vaccineren. Maar ik vind wel dat we dat kunnen beperken tot de risicogroep.
@omanders | 18-01-22 | 20:28: Lulkoek.
@VanBukkem | 18-01-22 | 20:32:
Jij snapt 1) niets van virussen en 2) niet van Darwin.
OMDAT er een muur van immuniteit in een jaar is opgetuigd door vaccinaties (Zie Sanquin-onderzoek) is de enige optie die SARS_C0V_2 heeft zijn S-eiwit zodanig aanpast dat het onder de anti-S-eiwit-antistoffen uitdraait. Maar OMDAT het S-eiwit cruciaal is voor WAAR het virus kan repliceren verliest het virus door die mutaties aan aangrijppunten. En vaccins creeren nu precies antistoffen tegen het S-eiwit.
www.biorxiv.org/content/10.1101/2021....
Ik eis gewoon mijn beloofde 2G privileges op. Heb me niet voor niets laten vaccineren!
Dat deed u toch voor de wintersport?
Hele goede opmerking. Dat is iedereen wel beloofd door de overheid die de 3 vaccinaties zou nemen.
Goed artikel. Toch nog heel even wachten.
De ongevaccineerden die in het ziekenhuis komen zijn vooral oud, kwetsbaar en/of dik. Vaccineren verlaagt de kans op opname binnen deze groep. Anderen komen niet in het ziekenhuis, m.u.v. een paar pechvogels. Maar pech kun je hebben in het leven.
Het ziekteverzuim bij ons op het werk is nog nooit zo hoog geweest. Of zelf corona of in contact geweest met iemand met corona. En bijna allemaal voelen ze zich kiplekker.
Geluk bij een ongeluk is dat we op dit moment toch niks te doen hebben, ivm corona.
@VanBukkem | 18-01-22 | 20:29: ziekteverzuim is wel iets anders dan een ziekenhuis opnamen…… ik hoor vooral collega’s die thuis zitten omdat de scholen dicht gaan vanwege een positieve test in de klas
@Regreb | 18-01-22 | 20:36:
Linksom of rechtsom, ze zijn niet op het werk. En volgens mij vind 70% van de mensen die momenteel thuis zitten het wel best. Lekker een weekje vakantie. Coronavakantie.
Zal niet lang meer duren of herstelbewijs gaat er af. Zo veel mensen positief door omicron maar nergens last van. Dus wil iedereen zijn vinkje. Let op binnen nu en een maand gaat dat hestelbewijs QR code er af.
OR's is best handig in sommige zaken maar niet in combinatie met overheden en grootkapitaal.
Gooi die QR-regels in de prullenbak. NU.
(en stop met testen en vaccineren, zodat de HELE samenleving weer op een verantwoorde manier open kan) en dat de huisarts gewoon weer de eerste lijn hulp is zoals vroeger bij de griep het geval was.
Stoppen met testen en vaccineren klinkt als heel verantwoord...... Gok dat de huisarts dan als eerste lijn hulp volledig zal bezwijken.
@Lorejas | 18-01-22 | 20:19:
Misschien bij het eerste kuchje niet direct naar huisarts hollen?
Ik heb een beter idee: Stop met naar jou te luisteren!
Hear, hear!
Je bent ongeveer net zo sceptisch als ik mohammedaan.
Gisteren geboosterd! Vandaag een heel lichte kater.
Maar dat kan ook zijn omdat onze 5 maanden oude kat me vanochtend om 5 uur met zijn 2 kg geweld me wakker maakte.
Anyway, dit was mijn spreekbeurt over mijn booster en een vierde prik ga ik niet nemen aangezien dat toch nauwelijks werkt volgens de Wetenschap™.
En die kat lekker slapen overdag.
waarom wel deze booster? Gewoon omdat het kan?
Wappies die steeds hebben gezegd dat covid gewoon een griepje is hadden geen gelijk, maar hebben dat met de omikron variant natuurlijk wel. Laten we dus alsnog wat beter naar ze luisteren.
Wappies zeggen dat er vaccindoden zijn. Ze zijn knettergek.
Een stilstaande klok geeft ook twee keer per dag de juiste tijd aan maar die gebruik je ook niet om de tijd bij te houden.
Je kunt niet "beter" naar ze gaan luisteren. Na drie minuten gesprek is er geen hout meer aan vast te knopen.
@omanders | 18-01-22 | 20:18: ik lees dat gewoon op betrouwbare pagina's. Ze zijn niet knettergek. Het viel mij alleen pas op toen het ging over een man in Noordwijkerhout. En ook op AD was een vrouw die haar man aan C overleed en haar dochter aan een vaccinatie. Echt geen uitzonderingen zijn dat geweest.
@omanders | 18-01-22 | 20:18: Wacht, ga je dit met droge ogen ontkennen? Als in, je beweert dat er 0 doden zijn door vaccinatie?
Je weet dat er nagenoeg geeneen vaccin is met 0 doden he?
Niet elke wappie heeft altijd een punt, maar de fout die mensen hebben gemaakt is iedereen met kritiek maar een wappie te noemen. Dus nu hebben ze het probleem dat een deel van de door hen verklaarde wappies inderdaad over bepaalde zaken altijd gelijk hadden.
En vervolgens komen ze niet verder dan "een stilstaande klok blabla".
@Rechts door zee | 18-01-22 | 20:57: Neu, wapperds hebben nooit een punt.
Alleen niet-wapperds hebben weleens een punt. Maar dan worden ze schapen genoemd.
@Rechts door zee | 18-01-22 | 20:54:
Nou, toon maar eens aan (!) hoeveel doden de vaccins veroorzaakt hebben. Succes!
Overigens is geen antwoord ook een antwoord.
Met of zonder, de R-waarde komt voorlopig niet meer onder 1.
Testen, testen blijkt dan tóch effectiever te zijn.
In Denemarken werkt het tot zover.
Mochten ze tóch besluiten 2G met de coronapas te blijven afdwingen heeft dat een andere reden, een groter doel. Een permanent volgsysteem.
Die conclusie lijkt dan inderdaad meer van toepassing te zijn.
Het werkt toch bij China ook?
Ik vind het op zich wel een prettig idee om van het gezelschap van anti-vax en complotidiotem verschoond te blijven. Dat is dan wel weer prettig aan 2G. Ik heb schoon genoeg van die malloten.
Zal vast wel ergens 1 verknipte kroegbaas zijn die zijn klanten om hun gele boekje vraagt als alle maatregelen komen te vervallen. Geen zorgen!
Die gaan gewoon een deurtje verder met hun theorien hoor. Of gaan weer demonstreren tegen de capitalisten o.i.d. Het zijn vooral beroeps demonstranten die je zag. Het enige probleem is dat er wel bezuinigd is door de overheid van 2 miljard op de GGZ. Maar hopelijk wordt dat terug gedraaid.
U heeft geen behoeft aan contact met uw kondreman in het publieke domein?
Geen Commentaar. Daar laat ik het bij. proost en goed bezig.
Verder nog een quote van een Nederlandse woordkunstenaar.
Beter onrecht lijden, dan onrecht doen.
Typische woordkunsternaarij. Mensnen die je haat zijn terroristen. Mensen die voor je vechten vrijheidsstrijders.
Alles open! Het is de hoogste tijd…wij hebben verschrikkelijke aannames (statistiek-verkrachters) gezien die nooit zijn uitgekomen! Voorgelogen vanaf dag 1, beginnend in Nederland met de act van het briefje van Bruins en de Carnaval-superspreader! Genoeg is genoeg, niks technische controle —-> hallo vrienden in vrijheid!
Alleen Eén Gé kan werken.
Testen dus.
Bureaucratische prikstatus is geen enkele garantie voor niet-besmettelijkheid.
Dit vond ik trouwens al voor dat het corona-paspoort werd ingevoerd.
En intussen ben ik wel voor thuistesten & thuisblijven als je de minste verschijnselen vertoont.
Open Nederland.
Ps. Zelf 2 x gevaccineerd en vorige week geboosterd. Dus geen antifackserT.
@Kudtkip | 18-01-22 | 20:17:
Er zijn genoeg mensen met zowel vaccin als gezond verstand.
Maarja, dat wil de gemiddelde wapperd niet aan.
Het mooiste vind ik nog de nu spartelende pro-2G groep, die de wetenschap nu even niet blind volgt en van mening is dat zij als gevaccineerden privileges verdienen. Want daar los je een pandemie mee op natuurlijk… Privileges geven!
Ik vind 'endgame' nog een beetje voorbarig. Het blijft een golf beweging, ook als is de tendens positief. Corona blijft en het is nog niet duidelijk hoe het een plaats gaat krijgen.
GSpotted. Ik wel. Vriendin heel blij!
kan je mij de routekaart sturen?
grapje ghe ghe who cares!
The needle lies!
I just wanna game
Mijn burgervertrouwen werd ver voor covid al geschonden. Dank Mark.
2G en 3G werken wel. Ontelbare burgers hebben zich laten vaccineren omdat ze het gezeur zat waren.
En dat scheelde weer in de zorg. Alleen maakt het met Omikron niet zo veel meer uit kennelijk.
@DrFibonacci | 18-01-22 | 20:10: Toch wel een nadeel van iedereen laten vaccineren...
Niet voor anderen gaan denken Sjonnie, dat doen de deugers en de ambtenaren al.
Dit is meer een topic voor Feynman. Hoeft ie een keer niet offtopic te posten. Blij voor die jonge.
Ook wel een aardige over de gewenste 90% boostergraad;
"Vooralsnog lijkt dat alleen het geval bij 60-plussers. Daar ligt het percentage inmiddels rond de 90 procent, zegt het RIVM. Hoe dat bij andere leeftijdsgroepen zit, is onduidelijk."
Want:
"GGD GHOR, de koepelorganisatie voor de GGD's, zegt wel over die cijfers te beschikken en die te delen met het RIVM, maar dat het RIVM gaat over het publiceren van die cijfers."
En dat doen ze dus niet. Waarom?
Heb je ze al eens gemailed?
@omanders | 18-01-22 | 20:19:
Ja, op noreply@rivm.nl maar ik kreeg geen antwoord.
Draagt niet bij aan vermindering besmettingen en degenen die besmet raken lijken minder ziek te worden. Dan kan de boel best -gecontroleerd- open en gewoon voor iedereen.
Wanneer het niet goed gaat, de maatregelen weer van stal halen.
Volgens mij heeft Engeland op dit moment het meest zinnige beleid. Zelfs de coronacijfers die daar exht omlaag knallen tonen dit aan. Ik vraag me af waar we op wachten, open die handel
Het zinnige beleid is altijd daar waar de ziekenhuisopnames het laagst zijn en de kroegen het openst. Ook de VK gooit alles weer dicht als de NHS het niet meer aankan. Ee hebben andere oplossingen nodig. Onprettige
@Phreack | 18-01-22 | 20:11: daar geloof ik niks van, daar zijn ze over pirk heen. Door lockdownd wordt de ellende alleen maar uitgesmeerd. Het duurt daardoor veel te lang
@Thomtidom | 18-01-22 | 20:35: Doden voor de poorten van het ziekenhuis > levensjaren die verloren gaan door kortzichtig beleid. Ik ben het er ook niet mee eens, maar het zijn nu eenmaal de tendensen waarmee we hebben te dealen.
Maar 5G was toch de dreiging? Ik snap er niks meer van, al die G's.
Ik heb nooit veel voordeel van 2g tov 3g gezien. En iedereen testen is wat bewerkelijk en ingrijpend.
Verdomd genuanceerd stukje, voor GS.
Hangt wat betreft het onderwerp corona ook van de auteur af. De GS-redactie heeft leden die variëren van pertinent tegen maatregelen onder bijna alle voorwaarden tot voorstanders van maatregelen. Ronaldo zit er een beetje tussen in.
Boeeeeee nuance
goed stukje. nog een proefballon: iedereen 1x per maand testen.
@Barre_de_k | 18-01-22 | 20:21: nuance dat is toch de presentratrice van Lingo?
@PietPolitiek,
en zo kunt u zich breed informeren en uw eigen mening vormen.
Dat is precies waarom ik hier in de panelen regelmatig verblijf.
Veel andere media,systeemlaven,kun je mening op vormen.
@Ir. Wilhelmus | 18-01-22 | 20:26: ik zou niet weten waarom. Leef je lekker uit zelf, maar last een ander met rust. En als je toch zo graag kansloos wil testen, lekker zelf betalen.
@Ir. Wilhelmus | 18-01-22 | 20:26: Het punt blijft "moet" en de controlemaatschappij die in overdrive gaat om zo'n maatregel zinvol te maken. Uiteindelijk elke blijvende structuur van prikken, testen, vaccineren en controle op naleving of toegang is regelrechte subversie van het idee, het ideaal van burgerlijke vrijheid en integriteit. Elke andere opgelegde plicht die een burger ondergaat is niet absoluut, nooit zonder redelijk alternatief en heeft ook niets te maken met het lichaam of de gezondheid.
REAGEER OOK