Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Wat ook maar eens afgelopen moet zijn: de 'wel naar de ..., maar niet naar de ...'-vergelijkingen

wat kanarie niet

Gewoon stoppen

Een paar voorbeelden.

Dus we mogen wel naar de IKEA, maar niet naar het theater??? SCHANDE!

Dus we mogen wel naar de Action, maar niet naar de bioscoop? HOE?!

Dus we mogen wel naar de Jamin, maar niet naar de boekhandel? BRISANT!

Dus we mogen wel sporten, maar niet naar een museum? UITLEG!

Dus we mogen naar de supermarkt, maar niet naar de dierentuin? WAT?!

Dus we mogen wel naar de slijter, maar mijn kind mag niet sporten? POTVER!

Dus we mogen naar de bouwmarkt, maar niet naar het theater? HUH!??!?!?!?!?!?

Dus we mogen wel naar de hoeren, maar niet naar de sauna? OPHEF!

Dus ik mag wel naar mijn werk, maar niet naar een restaurant? ONGELOOFLIJK!

en tot slot de opper-Godwin onder de 'wel naar de ..., maar niet naar de ...'-vergelijkingen:

DUS WE MOGEN WEL NAAR DE MCDONALDS, MAAR NIET NAAR DE SPORTSCHOOL?

Ja mensen, wandelend stekelbaarsje Arie Boomsma mag wel in een gore sloot glibberen maar hij mocht niet naar de sportschool, zo was het nou eenmaal. Iedereen mag wel gewoon stoppen met het wereldkampioenschap Calimero en die giftige vergelijkingen die alleen maar zijn ingegeven door eigenbelang. We mogen inderdaad niet naar de club terwijl ze in Antwerpen ieder weekend in de lampen hangen. Als u zo'n schijthekel hebt aan McDonalds ging u er toch al nooit heen, maar val dan ook niet de mensen lastig die ervoor kiezen om wél af en toe een hamburger te vreten - er hangt een toxische deken over de samenleving, een deken waarbij iedereen 7,50 zou halen als het mogelijk zou zijn om uw buurman die naar de McDonalds gaat te verlinken bij anderen en / of de overheid. En ja, het beleid is teringdom en -krom, maar NIEMAND is geïnteresseerd in de preferenties van @Jantje128472834 of hoe @manuela_bankhanger_3 het allemaal wel even anders zou doen. Als je zoveel belang hecht aan de sportschool en je gezondheid, Manuela, moet je eens stoppen met het roken van shag. Enfin, einde rant, we gaan wel naar de kroeg. O nee dat mag niet!!! Dus we mogen wél naar de FEBO maar niet naar de kroeg? SCHANDE!

Deze crack

Social

Deze crack

Social

Reaguursels

Inloggen

Nou las ik ergens, dat Cliniclowns meer verdienen dan een IC verpleegkundige, omdat ze onder de theater-cao vallen.

Betekent dit dat er geen Cliniclowns mogen, maar wel IC verpleegkundigen? Of mogen Cliniclowns wel en clowns in het circus niet? En gaan al die gewone clowns dan het ziekenhuis in om Cliniclown te worden? En krijgen we dan ook Clini-jongleurs, Clini-paardendressuur enzo? Of Clini-Hamlets, Clini-Horatio's en Clini-Ophelia's?

Ik stel alleen maar vragen....

ParadiseLost | 16-01-22 | 17:27

Die wel, die niet. Besturen betekent regels instellen, en waar regels zijn, is er altijd iemand die zich tekort gedaan voelt. Het landsbestuur bestaat voornamelijk uit pijn verdelen en een dikke huid hebben.

SjonnieC | 16-01-22 | 14:17

Nee, vooral niet stoppen met vergelijken.
De werking van een nieuw medicijn wordt ook getest door de resultaten te vergelijken van proefpersonen die;
- het nieuwe medicijn kregen;
- geen medicijn kregen;
- een placebo kregen.
Alleen door die resultaten met elkaar te vergelijken kom je er achter of een medicijn werkt en of er nog bijwerkingen zijn.

Vergelijken is altijd goed. Iemand die wil verhuizen vergelijkt vooraf ook meerdere huizen met elkaar. Op het gebied van grootte en prijs maar ook persoonlijke factoren zoals afstand woon-werk; aanwezigheid school/kinderopvang; landelijke of stedelijke omgeving; etc. Bij elke grote beslissing in je leven moet je vooraf de voor en tegens tegen elkaar afwegen. Dat doe je door de (mogelijke) uitkomsten met elkaar te vergelijken.

Bij zoiets ingrijpends als een lockdown kan het echt geen kwaad om per maatregel te bekijken;
- wat je ervan verwacht qua aantal infecties;
- welke gevolgen dat heeft voor de betrokkenen.
En ja dan is het raar dat kerken en moskeeën open mogen maar bibliotheken en debatcentra niet. Dat piepkleine hoestdrank-winkeltjes open mogen maar megagrote bouwmarkten niet.

Dandruff | 16-01-22 | 12:31

En nu denken dat je ongestraft een kapsalon mag bedrijven zonder vestigingsvergunning van de gemeente? Mag je dan straks als alles weer open is, soms ook theater bedrijven in een kapsalon? Dacht het niet. Opknuppelen dat zooitje, de zwarte mannen van de ME er op af sturen en de honden op Simone Kleinsma afsturen. Dat zal ze leren.

Harrie-Couvert | 16-01-22 | 11:50 | 1

Ja, maar een kapsalon bij de snackbar is dan weer wel toegestaan.

ParadiseLost | 16-01-22 | 17:29

Het is de perfecte verdeel en heers politiek van een verlichte dictatuur. Over glijdende schaal gesproken; 'verlichte' dictatuur.

forecastle | 16-01-22 | 09:50 | 1

Daar ben ik al jaren voorstander van. En ik ben beschikbaar.

_pacman_ | 16-01-22 | 09:57

Het echte probleem van de cultuursector: door de lockdowns leert Nederland dat we heel goed zonder gesubsidieerd theater kunnen en dat we de subsidiekraan best dicht kunnen draaien.

Sieg Hein | 16-01-22 | 09:43 | 3

Dat zelfde verhaal kan je ook over de horeca zeggen. Dat slaat dus nergens op.

elco485 | 16-01-22 | 13:49

We leren dat gesubsidieerd theater best zonder publiek kan.

Sans Comique | 16-01-22 | 15:37

Waarom de grenzen open maar de woningmarkt op slot?

_pacman_ | 16-01-22 | 09:26

Als je een beetje kunt nadenken dan weet je inderdaad dat niks doen geen oplossing was en dat wel wat doen altijd schuurt op bepaalde plaatsen. Dat is onvermijdelijk. Accepteer dit. Kortom: goed stuk.

Ed07 | 16-01-22 | 09:11 | 2

Als er iets is dat ik heb geleerd van deze pandemie is dat er verrekte weinig mensen zjjn die logisch kunnen redeneren, en er nog minder mensen zijn in mijn omgeving die dat ook daadwerkelijk doen.
Wat ook blijkt is dat je een stuk prettiger kunt leven als je je om dit soort dingen niet zo druk maakt, maar dat zeg ik heel makkelijk met een kankerpatient naast me in bed (relativeren kun je leren). Ik kan het gezeik van mensen over sommige maatregelen af en toe niet meer horen, werkelijk.

Versleten_Paddestoel | 16-01-22 | 09:35

Willekeur, dan krijg je dat.

Zoelense Hobbyboer | 16-01-22 | 09:02

Wat ik zelf vooral zorgelijk vind is dat er steeds meer onrust broeit in de samenleving. Steeds meer mensen gaan dwars liggen, zelfs burgemeesters gedogen nu zulke acties. Men is klaar met het gedoe, en geef ze eens ongelijk. Maar als dit zo door gaat vrees ik dat een keer de vlam in de pan gaat slaan en er ongeregeldheden gaan ontstaan. En dan zijn het niet meer enkel de wappies en domme relschoppers die dat veroorzaken.

elco485 | 16-01-22 | 05:47 | 2
-weggejorist-
luistukvreten | 16-01-22 | 07:35

Helemaal juist geschreven. Dat kwaad kon op termijn wel eens veel gevaarlijker blijken te worden dat het corona virus. Zeer verontrustend en tegelijk ook heel begrijpelijk. Dat maakt het zo dubbel.

Eminent | 16-01-22 | 09:34

Coffeeshop wel open, maar de Zeeman niet.

Rest In Privacy | 16-01-22 | 01:00

Jah. Dit is nou precies...

Beste_Landgenoten | 16-01-22 | 00:12

Özcan (Eus) Akyol is een Nederlandse schrijver, columnist en televisiepresentator. Naast zijn literaire werk is of was hij columnist voor een combinatie van het Algemeen Dagblad en zeven regionale dagbladen, VARAgids, Nieuwe Revu (2014-2018) en Helden. Daarnaast publiceert hij van tijd tot tijd in onder andere Hard gras en Viva Mama. Als opiniemaker is hij geregeld te zien in televisieprogramma's.

De schrijver naast schrijver ook opiniemaker. Hij is met enige regelmaat op televisie om zijn mening te geven over de actualiteit, bijvoorbeeld in programma's als De Wereld Draait Door en Pauw.

Arachne | 15-01-22 | 23:14 | 4
-weggejorist-
Bernhard de II | 16-01-22 | 08:05

@selectief verontwaar | 15-01-22 | 23:46:
BAM spijker op zijn kop

tsjajaja | 16-01-22 | 11:14

@tsjajaja | 16-01-22 | 11:14: Yes, mee eens.

Ik zei dat ook, in wat scherpere bewoordingen, maar de moderator van dienst vond het wat te veel van het goede..
-

Bernhard de II | 16-01-22 | 15:38
▼ 1 antwoord verborgen

Held Eus: wel over de regels hier zeiken, maar niet over die van Erdogan

selectief verontwaar | 15-01-22 | 23:12 | 1

Profiteren van de vrijheid die hij in Nederland heeft door Wilders vals te beschuldigen terwijl diezelfde Wilders zijn leven opoffert om die vrijheid te beschermen, maar geen verkeerd woord over Erdogan durven zeggen die duizenden tegenstanders zonder proces achter de tralies smijt. HELD!

K. Westergaard | 16-01-22 | 08:05

De kroeg is dicht...
Maar de keet is open...

Stonecity | 15-01-22 | 22:35

Cultuur is essentieel, dat leest u goed reaguurders cultuurbarbaren

thanseeuwen | 15-01-22 | 22:26 | 1

Cultuur wel, Nederlands theater niet

Gen. Maximus | 15-01-22 | 22:58

Ja Marco…: je mag er wel mee zingen, neukon mag niet.

Happy People | 15-01-22 | 22:23

Dat krijg je met een vrouwen kabinet. Winkels open en kroegen dicht.

heppykemper | 15-01-22 | 22:02 | 1

Hihi

prutsclown | 15-01-22 | 22:08

We worden wel heel erg veel opgescheept met die akelige betweter oskan de laatste tijd. Er zit altijd een slachtoffer toontje in zijn zeikerige betoog, bah.

tsjajaja | 15-01-22 | 21:56 | 3

Slachtoffer toontje bij Ozcan?? Juist niet, hij is vaak keihard naar "slachtoffer" figuren.

heppykemper | 15-01-22 | 22:01

Je mag dus niet met een fakkel bij Kaag voor de deur staan, maar wel met een paar duizend mensen hutjemutje door Groningen lopen met een fakkel.

Ruimedenker | 15-01-22 | 21:21 | 2

Is er al aangifte gedaan tegen het FvD?

funda | 15-01-22 | 21:24

Een beetje heks vind een fakkel niet genoeg.

voldemort | 15-01-22 | 21:42

Ik moet helemaal niks, GS.

TheBigKirth | 15-01-22 | 21:21

deze was echt bezopen tijdens de lockdown:
Je mag wel naar de bibliotheek, maar NIET naar de boekhandel!!!!!! Zijn beide locaties niet voor hetzelfde?

fifi23 | 15-01-22 | 21:20

Jullie kunnen Arie's RUG op. Allemaal.

Joffri | 15-01-22 | 21:07 | 2

In die Arie.

Ruimedenker | 15-01-22 | 21:22

Arie in je arie

Plaque-doctor | 15-01-22 | 22:40

Dus we mogen wel topics over Nupuntnl lezen op GS, maar er naar linken niet ? Huh !?
Prima regel.

grapo | 15-01-22 | 21:06

Waarom zijn het Rjjks en Van Gogh open als in algemene zin musea dicht zijn? Dat is toch puur nepotisme? Ze krijgen al bakken subsidie (wat ik prima vind) maar dan wordt je nu ook nog voorgetrokken. Terwijl andere musea die misschien het water aan de lippen staat dicht moeten blijven. We're in this together, behalve als je dicht bij de macht zit. Zum kotzen.

Salutis Humanae | 15-01-22 | 21:05 | 3

Die zijn ook gesloten hoor.

Zwizalletju | 15-01-22 | 22:06

@Salutis Humanae | 15-01-22 | 22:08: herstel je hebt gelijk. Ik las er over bij iemand anders, dus ik ging zelf kijken. Als je via google op de komt, staat er dat ze open zijn. Maar gewoon via de site staat er dat ze tijdelijk gesloten zijn. Gelukkig, ik vond het al niet te verkopen naar de rest.

Salutis Humanae | 15-01-22 | 22:21

Dus gewoon stoppen met vragen stellen, werken, snel naar huis eten en slapen? Door de willekeur worden dit soort vragen gesteld. Ik mis de reden waarom deze vragen niet gesteld mogen worden.

Tommi | 15-01-22 | 20:58

'Ik ben er helemaal nog niet klaar mee.'

SIogra | 15-01-22 | 20:58

Waarom wel Arie Boomsma?

Selassie | 15-01-22 | 20:28 | 1

Kan Arie afgesloten worden van het internet en de TV?

Verder heeft Özcan wel gelijk.

Nuuk | 15-01-22 | 20:34

Natuurlijk is het vervelend voor mensen die nog een vriendenkring moeten opbouwen of een (serieuze) relatie zoeken. Voor de anderen is het gewoon goed te doen hoor. Natuurlijk ga ik ook gewoon liever een keer per week uit eten, maar gaat nu even niet. Dan maar vrienden uitnodigen en lekker eten inkopen (al dan niet kant en klaar).

JayJay | 15-01-22 | 20:26 | 4

Zit sowieso verschil in. Er zijn mensen die geen moment alleen kunnen zijn, die hebben misschien geen innerlijk leven en vervelen zich suf zodra iemand anders hen niet voortdurend bezig houdt. Anderen zijn juist het liefst alleen en zien interacties met andere mensen als een vervelende onderbreking van hun flow van denken en doen en een irritante verkwisting van tijd.

Mazzelstof | 16-01-22 | 08:54
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
GeenAccount | 15-01-22 | 20:21 | 1

Ik mag wel naar GeenStijl, niet naar pronhup.

Geil Kippetje | 15-01-22 | 20:13 | 1

ik kom vooral voor de interviews. Op die zwarte skailederen bank.

King of the Oneliner | 15-01-22 | 20:17

Vraagje: Sommige mensen hebben steeds gezegd "het is maar een griepje" terwijl dat t/m Delta om verschillende redenen gewoon een onjuist statement was. Maar nu hebben we Omicron en ik zie het verschil eigenlijk niet/nauwelijks meer. Hoor hetzelfde van mensen die het hebben (gehad). Mogen we het dan nu wel zeggen? Of mis ik nog iets? Ik sta ervoor open, vertel het me.

Upendo | 15-01-22 | 20:12 | 1

De Belgische viroloog Van Ranst zei een paar dagen terug in de krant 'Dit komt meer in de buurt van griep', dus ja, het mag.

Tashtego | 15-01-22 | 20:35

Wel vaag dat het rijksmuseum wel gewoon open is.

aliealaaf | 15-01-22 | 20:10 | 1

feodaal bepaald.

nobodiesunmighty | 15-01-22 | 20:33

Cultuur is subsidies overheid. Alles wordt betaald van de btw, energiebelasting, wegenbelasting enz. Provincie en gemeente betalen ook mee. En de jet set en boven gemiddeld modaal verdienend Nederland maar klagen dat er minder gepronkt en opgeschept kan worden op kosten van de gemeenschap. Doe nog een schilderij van 175 miljoen. Mooi man.

Lukiluuk | 15-01-22 | 20:03


Ik heb vandaag een snip- en snap rollenspel gespeeld bij een sexwerker met een pilsje erbij in en bed van de IKEA.
Dan heb je eigenlijk gelijk gegeten en gedronken en gepoept, en kan je er weer ff tegen tot de volgende L-down..

King of the Oneliner | 15-01-22 | 19:58 | 4

Had je ook zo'n rode bal in je mond?

jaja | 15-01-22 | 20:02

Hebje de gebraaie haan uitgehangen?

"Het is niemme broer, maar wel de zoon vamme vader""

Kapitein Sjaak Mus | 15-01-22 | 20:23
▼ 1 antwoord verborgen

Ik vind de lockdown geweldig, hoef niet mee om te "wnkelen", kan thuis niks doen want de bouwmarkt dicht, kan niet mee naar de dokter want max 1 persoon naar binnen, geen gezeur om een keer uit eten te gaan, geen onnodige visite over de vloer in het weekend. Bevalt me prima zo.

Mr. C | 15-01-22 | 19:58 | 6

Misschien allemaal wel, een autistische kluizenaar die verlangt naar een rustig vrijgezellenleven.

Mr. C | 15-01-22 | 20:20

Dit leven hebben we hier met z'n tweeën al 15 jaar. heerlijk.

Hangtietsmurfin | 15-01-22 | 20:22

Kortom, u hep een kutleven.

Kommop, lul.
Maak der wat van, je krijgt geen tweede kans.

Kapitein Sjaak Mus | 15-01-22 | 20:28
▼ 3 antwoorden verborgen

In 44/45 was het nog erger. Zegt mijn opa.

squadra | 15-01-22 | 19:56 | 7

@Lorejas | 15-01-22 | 20:05: zouden veel mensen uw referentie herkennen? Die Black Death maskers. Ik zal de mensen niet onderschatten, ik denk 70% snapt 'm

King of the Oneliner | 15-01-22 | 20:12

Ik heb mijn opa er ook naar gevraagd. Niets aan het handje volgens hem, prima tijd gehad in Portugal.

Nuuk | 15-01-22 | 20:33
▼ 4 antwoorden verborgen

Zonder al die kut-BN'ers was er ook geen corona anyway.

blikjegrolsch | 15-01-22 | 19:53

Cultuur is de oorzaak van de door ons gecreëerde problemen, daarom.

Neuth | 15-01-22 | 19:53

Wel naar de Filistijnen, maar niet naar zijn grootje.

Kaal-dik-en-lelijk | 15-01-22 | 19:50 | 1

Wel de typhus kunnen krijgen maar niet de tering...

King of the Oneliner | 15-01-22 | 19:54

Cultuur is tegenwoordig ook gewoon kudt...

Bierum | 15-01-22 | 19:49 | 1

Tegenwoordig?
Ik heb het nooit begrepen.

jaja | 15-01-22 | 19:55

Sanne Wallis de Freeze had een leuke :
We gaan mensen knippen, er je kan tegelijk naar een voorstelling kijken.

AdvocatusDiaboli | 15-01-22 | 19:49 | 3

Ik kom niet meer bij

King of the Oneliner | 15-01-22 | 20:01

@King of the Oneliner | 15-01-22 | 20:01:
Is geen grap. Ze doen het echt. Eens kijken of de BOA's daar uitkomen dan.

AdvocatusDiaboli | 15-01-22 | 20:26

Nou wat een humor.. OMG wat ontzettend leuk.

Jeuk-wijf heeft 2 jaar lang haar gesubsidieerde mening en goedkeuring over het beleid geuit en nu in de nadagen van de oorlog gaat ze ook even in het verzet?

Ze zouden haar tijdens die voorstelling kaal moeten scheren.

Joker1977 | 16-01-22 | 09:19

Lijkt me simpel: Activiteit A draagt x bij aan de R-waarde. Activiteit B draagt y bij en activiteit C draagt z bij. Als x+y te hoog is kan z er niet meer bij. En dan moet je keuzes maken wat we wel en wat we niet opengooien. Overigens is dat ook alles wat ik van het OMT-advies zou verwachten: dit soort schattingen gebaseerd op modellen en metingen, zodat de overheid een geinformeerde keuze kan maken en daarin ook de sociale en economische aspecten mee laten wegen. Het OMT moet over x, y, en z gaan, niet over keuzes tussen A, B en C. Persoonlijk denk ik dat mensen op dit moment meer behoefte hebben aan sporten en winkelen dan aan musea, maar dat is slechts een gok. Ik kan me ook voorstellen dat de economische schade van het sluiten van winkels veel groter is dan musea en theaters.

Muxje | 15-01-22 | 19:46


Alle Nederlanders met een reaguurders/Twitter/Facebook account zijn een eersteklas Captain Hindsight en tevens beste stuurlui aan de wal in één.
Soms vraag je je af, waarom ze niet allemaal een eigen land beginnen.

King of the Oneliner | 15-01-22 | 19:40 | 4

Wil ik wel maar mijn land wordt niet erkend.

loser | 15-01-22 | 20:00

@loser | 15-01-22 | 20:00: Ik wil jouw land wel erkennen, maar dan moet je ook mijn land erkennen.

Usumani | 15-01-22 | 20:26
▼ 1 antwoord verborgen

Als je zoveel vragen hebt ben je gewoon niet zo slim.

Sarcastica | 15-01-22 | 19:40

Theater en musea is voor de rijken. Weinig betalen voor toegang omdat de armen de subsidies betalen.

Lukiluuk | 15-01-22 | 19:39 | 2

De rijken betalen ook mee aan de subsidie.
En de wereld bestaat niet alleen uit rijken en armen.
En niet alle rijke mensen gaan naar het theater en musea.
En mensen geven wel makkelijk geld uit op een terras, maar niet aan een concert of een theater of een museum.

AdvocatusDiaboli | 15-01-22 | 19:52

Mijn zussie van 75 heeft alleen AOW en gaat graag naar museum of concert. Schande! Moet naar de Voice kaike... O wacht

Weethetallemaalniet | 15-01-22 | 20:07

Kippendrift. Over 2 weken is alles weer open. Einde pandemie. Moet iedereen weer iets anders vinden om over te zeiken.

Rest In Privacy | 15-01-22 | 19:38 | 3

Vinden om te zeiken? Dit kabinet heeft zoveel hoofdpijndossiers nog, dat is gemakkelijk vinden dan.

Jan, Leiden | 15-01-22 | 19:41

Einde pandemie ? Toegegeven: het is heel goed voor je ego is als je iets zegt en het hele land volgt gehoorzaam. Dat ga je echt niet opgeven.

loser | 15-01-22 | 20:02

Laat mij er ff buiten. Dank u.

Geil Kippetje | 15-01-22 | 20:12

De vraag is of twee zaken een vergelijkbaar risico opleveren en toch anders behandeld worden, en zo ja of dat verschil gerechtvaardigd kan worden omdat het ene essentieel is en het andere niet. Daarom zijn sommige van die vergelijkingen wel terecht, andere niet.

En zoals iemand hieronder al opmerkt, het zal altijd schuren in bepaalde gevallen.

Tashtego | 15-01-22 | 19:37 | 1

Ho ho, je let niet op, gee vergelijkingen meer maken he

Oxithius | 15-01-22 | 19:42

Jamin bestaat dat nog?
Overigens oud nieuws. (Kn)eus kon vandaag zijn favoriete Bruna bezoeken.

Maar wat een gekkenhuis vandaag bij de shopcentra en Ikea. Had wat essentiële onderbroeken, sokken en t-shirts nodig. Dus rond 16:00 even langs de Maxis om deze goederen bij een niet essentiële HEMA te halen. 1 grote mierenhoop. en het parkeerterrein nog nooit zo vol gezien. Op de terugweg kwam ik langs de IKEA en ook daar stond het parkeerterrein bommetjevol.

Bij de coffeeshop was het wel rustig, heerlijk wietje genaamd Rollex OG Kush gehaald.

CarelJan7937 | 15-01-22 | 19:37 | 8

@King; daarom altijd zwarte kopen. Die kunnen weer iets langer mee dan witte.

Lorejas | 15-01-22 | 19:55

@King of the Oneliner | 15-01-22 | 19:53: Zo goedkoop zijn onderbroeken niet. Zelfs bij de HEMA ben je al snel 2 tientjes kwijt voor een kwaliteitsonderbroek.

CarelJan7937 | 15-01-22 | 19:59

@Lorejas | 15-01-22 | 19:55: goede tip, misschien bruin van achter en geel van voren, zodat je ook weet hoe je je erin positioneert.

King of the Oneliner | 15-01-22 | 20:05
▼ 5 antwoorden verborgen

IKEA, theater, Action, bioscoop, Jamin, boekhandel, museum, dierentuin, slijter, sportschool, restaurant, sauna en McDonald's was ik zonder corona de afgelopen 2 jaar waarschijnlijk ook niet geweest.

Bouwmarkt is wel eens lastig maar had altijd al een halve bouwmarkt in huis liggen en ben nog niet door m'n voorraden heen. Zolang de supermarkten af en toe open zijn en de pakket bezorging door gaat vind ik het wel best zo.

W_F | 15-01-22 | 19:35 | 1

Amen

strawdog | 15-01-22 | 19:44

Dat klikken gaat nog is heel erg groot worden, zoals:
Meneer de agent, ik wil even melden dat bij de buren minstens 50 mensen een verjaardag aan het vieren zijn.
Agent "Ja meneer , daar kan ik ook niets aan doen? Vermoedelijk hadden ze U, als u niet zo'n Boerenlul zou zijn, ook uitgenodigd".

jan huppeldepup | 15-01-22 | 19:34

Die Akyol is overduidelijk nog nooit in een bouwmarkt geweest met zijn HutjeMutje geleuter.

Zwizalletju | 15-01-22 | 19:34 | 1

Het is een Aykol, bouwmarkten zijn over het algemeen nooit zo druk en vrij ruim opgezet maar de meeste maatregelen slaan nergens op.

voldemort | 15-01-22 | 21:30

Je hebt gewoon geen keus, iedere dag wordt je geconfronteerd met het gezwets van Eus.

Normpje | 15-01-22 | 19:32


Je mag wel protesteren, maar met je rug tegen de muur.
Alleen als je geld hebt is de vrijheid niet duur.

Twee prachtige poëzie regels, die naast "Een pakketje schroot, met een dun laagje chroom" en "vluchten kan niet meer, ik zou niet weten hoe" en "Hoe sterk is de fietser die kromgebogen tegen de wind zichzelf een weg baant" tot het Nederlandse cultuurgoed kunnen worden gerekend.

(en alleen de vogels vliegen van West- naar Oost Berlijn, omdat er soms brood ligt bij de Kurfürstendam, maar soms ook bij de Alexanderplatz)

(Ik doe dit allemaal uit het blote hoofd, lol)

King of the Oneliner | 15-01-22 | 19:29 | 11

Waarom speel jij geen ander lied?
Je ogen en je mond zijn koud.
Ik weet geen refrein.
Ik draag op mijn borsten een sleutel van goud,
het licht in mijn oog is een ster die verschiet.
Zo kan ik niet zijn.

Graaf_Slis | 15-01-22 | 19:56

@Graaf_Slis | 15-01-22 | 19:56: Uit het hoofd? Ik vermoed van wel, aangezien ik vermoedt dat dit uw favo lied is. o.a.

King of the Oneliner | 15-01-22 | 20:07

@Arnold Layne | 15-01-22 | 19:49: jij was altijd het idealistische tiep...

King of the Oneliner | 15-01-22 | 20:08
▼ 8 antwoorden verborgen
-weggejorist-
rectormagnificus | 15-01-22 | 19:28

zolang je nog met de kont omhoog de moskeet in mag, moet je niet zeiken over boeken of theater want alles wat jij moet weten, dat verteld de imam jou wel!!

De_Middelvinger | 15-01-22 | 19:27 | 1

Die verouderde sprookjes keer op keer opnieuw beluisteren mag wel terwijl moderne nieuwe sprookjes bekijken in de bioscoop verboden is.

Rennieflox | 15-01-22 | 19:33

"Geduld is een scheauwne saeck"

Leptob | 15-01-22 | 19:27
-weggejorist-
pietahs | 15-01-22 | 19:27

Alles is toch weer open! Nu nog de QR-code afschaffen en we zijn weer vrij!

MeppieRocks | 15-01-22 | 19:27

De culturele sector is een van de bronnen van het hele woke gebeuren dus mag van mij dichtblijven. Daar komt bij dat zo'n beetje de hele culturele sector op belastinggeld drijft. Dus wat mij betreft kan de hele culturele sector simpel wegbezuinigd worden.
Restaurants, bioscopen en kroegen is voor mij overigens een ander gebied.

straatsurfer | 15-01-22 | 19:27 | 5

cultuur: voetbal is cultuur, frietkraam, friet is cultuur, punikken, er is een punikgemeenschap: cultuur, bacteriën: cultuur. de bankencultuur, de politieke cultuur, ik kan nog wel doorgaan. In essentie komt het er op neer: alles moet afgeschaft worden. De ik-cultuur. Ik schaf mezelf ook maar eens af. Eindelijk rust.

nobodiesunmighty | 15-01-22 | 19:38

En die musea ook allemaal dicht. Moet geld bij. En die Rembrant is helemaal niks.

Weethetallemaalniet | 15-01-22 | 19:39

Films zijn een propagandamiddel. Acteurs worden betaald om een anders woord te (s)preken.

Arachne | 15-01-22 | 22:33
▼ 2 antwoorden verborgen

Je mag op vakantie en daar mag alles.

miko | 15-01-22 | 19:26

Het wordt stil in de panelen als die vraag verboden wordt.

Komjehiervaker | 15-01-22 | 19:25 | 5


@Papa Jones | 15-01-22 | 19:39:
Mwoa.... dat zijn meer conclusies en gevolgen. Waarom is water nat? Omdat je het anders niet kan drinken. Tja....

Als een meer wetenschappelijk antwoord voor zoekt: medium.com/everyday-science/why-is-wa...

In het kort:
Water is polair. Die dingen kleven goed aan andere dingen. Vooral dingen die ook polair zijn. Water zelf dus. Dus water is vooral nat omdat het goed kleeft aan dingen.

peterdh | 15-01-22 | 21:26

@peterdh | 15-01-22 | 21:26: water op zichzelf is niet nat, zoals vuur op zichzelf niet verbrand is. Water zorgt ervoor dat een oppervlakte nat wordt. Zo, genoeg wijn voor vanavond.

Tigchmeister | 15-01-22 | 22:13
▼ 2 antwoorden verborgen

Eén opmerking van Dhr. Kuipers tijdens de laatste persco is me bijgebleven:

"Welke maatregel je ook neemt, er zijn altijd wel voorbeelden te vinden waar dat schuurt."

Of iets van die strekking. En daar had de man 100% gelijk in. Ik begin een hekel te krijgen aan dit volk, stelletje recalcitrante zeikerds dat het zijn. Bij laat ingrijpen kritiek dat het niet snel genoeg is, en bij vroeg ingrijpen zeveren over dat het veel te vroeg is. Ze kunnen het gewoon ook niet goed doen lijkt het wel.

Prof. v.d. Neuq | 15-01-22 | 19:23 | 6

@Ichneumonidae | 15-01-22 | 19:35:

De Prof. begrijpt het uitstekend. Maar goed, ik pas wel op mezelf. Zal me vanaf nu ook een rotzorg zijn wie er bezwijkt en wie niet, zolang ik het maar niet ben of mijn twee goede vrienden of mijn vaste pretdame. Laat dit volk lekker krijgen wat ze verdienen.

Prof. v.d. Neuq | 15-01-22 | 19:46

Liever het recalcitrante gezeik hier dan de slaafse volgzaamheid van onze oosterburen.

lekgoot | 15-01-22 | 20:23

@Prof. v.d. Neuq | 15-01-22 | 19:46:
Wijze woorden professor, ik sluit me bij u aan.

VW, alles ist vorbei | 15-01-22 | 20:24
▼ 3 antwoorden verborgen

Overigens ben ik van mening dat 80% van de Nederlandse theaters, musea, toneelgroepen en dansgezelschapjes gemist kan worden. Wat mij betreft zijn zij de allerlaatsten die weer open mogen. Leer een vak. Zoek een baan. In de zorg, het onderwijs en de bouw hebben we de mensen hard nodig. Dus voor gesubsidieerd kleien is gewoon effe geen plaats.

Stijlicoon | 15-01-22 | 19:22 | 7

Dan heb je zand in je ogen en stopverf in je oren, kunst kan nooit zonder mecenas, omdat de kunstenaar zich belangeloos opstelt, dát er geneuzel is, maakt niet dat alles geneuzel is.

cellivibrez | 15-01-22 | 19:46

Leer een vak en ga werken

ritter vn hüpfburg | 15-01-22 | 20:20

De complete overheid wordt van dezelfde belastingcenten betaald, daar kan ook wel wat minder van,

voldemort | 15-01-22 | 21:25
▼ 4 antwoorden verborgen

Die Eus was vroeger een grote crimineel.
En nu een knuffelturk.
Ongelooflijk dat half Nederland hem geweldig vindt.

jaja | 15-01-22 | 19:21 | 10

@jaja | 15-01-22 | 19:34: nou nou zeg... ik verbrand hout: ik ben pas mean. Met soebsidie!

nobodiesunmighty | 15-01-22 | 19:41
▼ 7 antwoorden verborgen

Het is een mode. Iedereen praat elkaar na. Typisch Nederland. Kuddedieren.

Rest In Privacy | 15-01-22 | 19:21

Probleem is dat al die mensen die klagen over vrijheid en dictatuur niet weten hoe ze in een dictatuur moeten leven. Gewoon je mond houden !

johnyl | 15-01-22 | 19:21

Ik zal Rick voor zijn: Bleib zu Hause!

Wijze uit het Oosten | 15-01-22 | 19:21

Als we niet oppassen mogen we binnenkort nog wel naar Dolf Jansen maar niet meer naar Hans Teeuwen.

J.P.Drapeau | 15-01-22 | 19:21 | 2

Dan wil ik nu een keiharde lockdown. Dat wil ik echt niet.

Lorejas | 15-01-22 | 19:21

Quelle horreur!

Wijze uit het Oosten | 15-01-22 | 19:21


Je mag wel noiken, maar niet met knappe gewillige vrouwen...

King of the Oneliner | 15-01-22 | 19:20 | 1

Het mag best, maar zie er maar eens een te vinden in de Action of bij de Jamin.

Ilyrm | 15-01-22 | 19:24

Ik vond dat wel een goeie, die van die sportscholen en de MacDonalds. Een van de betere wappieargumenten.

VanBukkem | 15-01-22 | 19:18 | 11

Dude. De sportscholen zijn open.

Rest In Privacy | 15-01-22 | 19:41

@Ichneumonidae | 15-01-22 | 19:41: Oh, ik volg die berichten ook hoor. Uit Zuid-Afrika kwamen al positieve berichten. Maar die hebben een veel jongere bevolking.
In combinatie met dat omicron zich veel sneller verspreid snap ik de terughoudendheid hier wel, en dat de horeca pas over 10 dagen opengaat.

Papa Jones | 15-01-22 | 19:44
▼ 8 antwoorden verborgen

Het is Ikea, niet de Ikea
Het is Action, niet de Action
Het is Jamin, niet de Jamin

Roos | 15-01-22 | 19:18 | 22

Het plebs bedoelt natuurlijk 'de Jamin winkel', maar kan de zin eenvoudigweg niet afmaken.

inCol | 15-01-22 | 20:15
-weggejorist-
Auchie | 15-01-22 | 20:16
▼ 19 antwoorden verborgen

€ 1.000 voor degene die enige consistentie in die oliedomme regelgeving kan ontdekken.
Gooi toch alles open man, met je 'verkoudheidspandemie'. What a crap.

Ichneumonidae | 15-01-22 | 19:17 | 4

Is "chaos" niet heel consistent in de regelgeving? Zal ik je een tikkie sturen?

Lorejas | 15-01-22 | 19:24

@johnyl | 15-01-22 | 19:23: LOL @ besmettingen. Is dat werkelijk alles waar je mee kunt komen? Moet wel een tegenvaller voor je zijn dat die omicron totaal niks voorstelt.
Je kunt maar beter eerlijk zijn, johnyl, ipv in die angstporno van je te blijven hangen.
O ja, zoek een andere baan dan persvoorlichter.

Ichneumonidae | 15-01-22 | 19:29

Heb je dat geld al overgemaakt, als voorlichter van het OMT is het salaris lachwekkend.

johnyl | 15-01-22 | 19:46
▼ 1 antwoord verborgen

Het percentage cultuurbarbaren neemt schrikbarend toe naarmate dit hele gedoe blijft door etteren.
Cultuur is parels voor de zwijnen geworden.

captain-caveman | 15-01-22 | 19:16 | 2

was het toch altijd al?

nobodiesunmighty | 15-01-22 | 19:43

Je mag wel naar een wappie demonstratie maar niet naar het voetbalstadion

johnyl | 15-01-22 | 19:16 | 1

Zijn toch veelal dezelfde mensen dus maakt per saldo niet veel uit.

Ilyrm | 15-01-22 | 19:22

Hutje mutje in de bouwmarkt? In welk dorp is dat? Jamin is voedingswaren en dus essentieel. Of dacht iemand eerste een deug-o-meter op verschillende winkels los te laten.

AntiZanicz | 15-01-22 | 19:14 | 4

Jamin valt heel simpel onder foodretail. Mag dus open.

Lorejas | 15-01-22 | 19:21
▼ 1 antwoord verborgen

Het beleid is geheel willekeurig, en wordt ook niet uitgelegd door de beleidsmakers. Kan me goed voorstellen dat demense denken (en doen!): krijg maar een partij de vinkentering!

Pferdefotze | 15-01-22 | 19:13 | 3

Het wordt príma uitgelegd. Maar sommige mensen luisteren niet en/of zijn te dom.

Papa Jones | 15-01-22 | 19:23

@Papa Jones | 15-01-22 | 19:23: Dan legt u me maar is uit waarom ik wel in die benauwde Aktion winkel mijn tuinspullen kan kopen, maar in een bouwpaleis van 12 meter hoog en gangen van 3 meter breed niet.

jan huppeldepup | 15-01-22 | 19:40

@jan huppeldepup | 15-01-22 | 19:40: De Action! Ik kom daar amper, maar lees dat deze sinds 21 december ook alleen maar open was met click&collect, net als de bouwmarkten.

Papa Jones | 15-01-22 | 20:00

Het gaat om dichtheid per locatie én verplaatsingen van mensen van/naar iets waardoor het onderweg te druk wordt, persoonsverkeersdrukte. Dat heeft onze nieuwe minister toch uitgelegd met de vragen in de persconferentie?

Jan, Leiden | 15-01-22 | 19:13 | 3

Het voorbeeld van de IKEA hierboven is krom. Je mag namelijk wel allemaal naar de winkel, maar het restaurant is horeca, dus dicht. Ook op de plekken waar je nu niet heen kunt is het prima te doseren. Dat is meermaals gebleken. Tijdslot kiezen, kaartje kopen en zo is er een max aantal mensen binnen in de dierentuin, bioscoop of theater. Enige verschil, bij de winkels heb je een karretje of mandje nodig om binnen te komen waarmee alles ook gestroomlijnd is. Oftewel, tief alles gewoon open.

Super Grover | 15-01-22 | 19:20

@Super Grover | 15-01-22 | 19:20:
Alles ooit alle karretjes op zijn wil je de winkel echt niet meer in hoor.

ZZP-er | 15-01-22 | 19:24

@Super Grover | 15-01-22 | 19:20:
Gaat ook om de hoeveelheid bewegingen tussen de horecalocaties. Standpunt van oneerlijkheid ben ik het met u eens hoor!

Jan, Leiden | 15-01-22 | 19:39

Kun je bij McDonalds hamburgers eten? Dat die kleffe dingen zo mogen heten is een schande.

Lorejas | 15-01-22 | 19:12 | 6

Probeer de kipnuggets dan eens.

ZZP-er | 15-01-22 | 19:21

@captain-caveman | 15-01-22 | 19:20: En als ik je vertel dat de koffie een aangelengde espresso is, vind je het dan nog te pruimen ? Heb er zelf een tijdje gewerkt dus weet waar ik het over heb.

loser | 15-01-22 | 20:08
▼ 3 antwoorden verborgen

De burger bestaat niet meer. Enkel nog klagende consumenten.

Lafayette | 15-01-22 | 19:12

Het leven is een strijd

RickTheDick | 15-01-22 | 19:11 | 4

@Kapitein Sjaak Mus | 15-01-22 | 19:12: Je zuigt er aan en krijgt je deel.

HeusWelSnottebel | 15-01-22 | 19:14

Uit chaos ontstaat leven, uit orde volgt gewoonte.

Graaf_Slis | 15-01-22 | 19:16

@Kapitein Sjaak Mus | 15-01-22 | 19:12: Elk zuigt er aan en krijgt niet veel.

Geert Maksimaal | 16-01-22 | 13:06
▼ 1 antwoord verborgen

De slijter is heel de tijd open geweest, ik ben wel echt benieuwd of er iemand in dat OMT heeft gezegd, ja maar die half miljoen alcoholisten hebben echt een probleem als ze hun anderhalve fles vodka per dag niet krijgen. Ben wel benieuwd hoe erg de samenleving zou ontsporen..

Ilyrm | 15-01-22 | 19:11 | 5

Nou, dan zou het wc-papier hamsteren verbleken bij mij.

bitterpete | 15-01-22 | 19:25

@Ilyrm | 15-01-22 | 19:20: Denk eerder dat ze rekening houden met een % van misgelopen belastingen en accijns.
Om een voorbeeld te noemen de verkoop van producten met de hoogste accijnzen zoals alcohol, tabak en brandstoffen is namelijk op geen enkele wijze beperkt.

captain-caveman | 15-01-22 | 19:29

@captain-caveman | 15-01-22 | 19:29: Dat de overheid anders hoge accijnzen zou mislopen zou best een punt in de overweging geweest kunnen zijn, maar de officiële reden was om de supermarkten te ontlasten.

staat het bier koud? | 16-01-22 | 08:33
▼ 2 antwoorden verborgen

Vooral stom omdat al die opendecultuursectord66'ers precies de top-down en overspannen bureaucratische cultuur voorstaan waarin het nemen van draconische maatregelen in ontstaan. De van existentiële angst voor het muljeu en de toekomst aan elkaar hangende correspondentlezers blijken grappig genoeg de hardste lockdowners ter wereld - zie ook Canada en Oostralië. Liberals met een doodsangst voor Liberty. Het heeft vast iets te maken met risicoperceptie, hang naar veiligheid in de schoot van de staat en een gebrek aan maatschappelijke participatie van die lui, maar goed. Fijn weekend ammel.

Zentgraaff | 15-01-22 | 19:10

Ehh omdat we als collectief selfies maken bij Auschwitz? Heb ik wat gewonnen?

Denkhetnjet | 15-01-22 | 19:08 | 2

Ja enkeltje richting Oosten u weet vast wel waar naar toe

johnyl | 15-01-22 | 19:18

Je mag wel voor planken naar de Gamma maar je mag de planken niet op.

Mr_Natural | 15-01-22 | 19:08 | 3

*iets met zes plankjes mompelen doet*

Kapitein Sjaak Mus | 15-01-22 | 19:10

Je mag wel schroeven kopen, maar geen Screwdriver..

King of the Oneliner | 15-01-22 | 19:19

@King of the Oneliner | 15-01-22 | 19:19: mompelt iets met “doet uw nick geen eer aan”

Auchie | 15-01-22 | 20:11

Die Onan Azkól snapt er helemaal niets van , natuurlijk is de Jamin open , de essentiele tandarts moet immers ook eten ;)

Smoelensmid | 15-01-22 | 19:08

Maar ik wil graag naar de sauna en niet naar de hoeren.

koeberg | 15-01-22 | 19:07 | 4

Als het er bij de hoeren niet stomend aan toegaat, moet je misschien een andere zoeken.

Ananas Skaiwokker | 15-01-22 | 19:34

Zoek een hoer met sauna en geef die hoer aan de buurman

Auchie | 15-01-22 | 20:10

Dat komt goed uit.
De hoeren vonden het te koud om in hun slipje achter het raam te gaan staan.

Osdorpertje | 15-01-22 | 20:25
▼ 1 antwoord verborgen

Je bent zelf niet essentieel

Arnold Layne | 15-01-22 | 19:06

Dus we magge wel wat, maar verder niks.

Kapitein Sjaak Mus | 15-01-22 | 19:06

Boehoe. Gillen kinderen ook allemaal. Jamaar hij mag het wel en ik niet! Gewoon bek houden en doorgaan met je leven.

Leptob | 15-01-22 | 19:05 | 1

Dus we mogen wel naar GeenStijl surfen, maar niet naar TVOH kijken!!2!

Ananas Skaiwokker | 15-01-22 | 19:36

Dus geen vragen stellen.. Bek houwe en naar DH luisteren.

haddem | 15-01-22 | 19:05

Het mag wel van de burgemeesters, dus gewoon open allemaal!

g[E]ulden | 15-01-22 | 19:02 | 1

Nee het mag niét van de burgemeesters. Is gisteren nog duidelijk gemaakt tijdens de persco.
Burgemeesters lieten alleen vandaag toe, onder de noemer 'demonstratie'.

Papa Jones | 15-01-22 | 19:26

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl