Gezocht: Personeel voor Nederland BV. Ervaring en kwalificaties niet vereist

Arbeidsmarkt zit zonder arbeiders.
Het mag geen verrassing meer zijn, maar heel Nederland komt personeel tekort. Uw gele rups komt personeel tekort, het OM komt personeel tekort, uw favoriete eetschuur komt personeel tekort, uw busboer komt personeel tekort en zelfs uw babybezorgers komen personeel tekort. Het aantal vacatures blijft stijgen terwijl het aantal werklozen juist daalt en dat betekent dat voor iedere honderd werkzoekende momenteel 143 vacatures openstaan en dat wordt in officiële termen ook wel omschreven als 'teringveel'. Allemaal de schuld van niet-werkende vrouwen/te weinig import/te veel flutbanen/het verbod op kinderarbeid/de luie jeugd/al die verdomde deeltijders (selecteer maar wat bij uw opvatting past, red.). Ook vervelend als u al wel werkt, want 36 procent van de ondernemers registreert een verhoogde werkdruk door het personeelstekort. Wel weer fijn als u nog een nieuwe baan zoekt, want niet alleen is de keuze reuze, maar ook hoeft u helemaal niets te kunnen. Werkgevers nemen uit pure wanhoop ongeschikt personeel aan, omdat er verder niemand te krijgen is. Twee linkerhanden en toch in de bouw werken? Geen probleem! Altijd al een keer willen opereren? Dit is uw kans! De arbeidsmarkt is in complete paniek en u bent letterlijk niet meer vervangbaar. Dus vraag om die loonsverhoging, auto van de zaak of extra vakantiedagen: de macht ligt bij de arbeiders. Krijgt de PvdA toch nog gelijk.
Superhoge lijn voor extra dramatisch effect
Zo makkelijk is het dus
Reaguursels
InloggenHet moet gezegd, gezien de migratiepolitiek hebben onze leiders dit heel goed en van heel ver al voorzien. Petje af.
In 1981 was de arbeidsmarkt wel pet, meer dan 400.000 werklozen. Niemand stond op je te wachten, er was totaal geen vraag naar jou. Kwam mensen tegen die wel 200 sollicitaties hadden gedaan en dan nog niet eens waren opgeroepen. Standaard de kreet: je solliciteert verkeerd. Het Arbeidsbureau liet een nieuw gebouw bouwen voor zichzelf in plaats van ons aan het werk helpen. Dat gebouw staat al tien jaar leeg. Goed ding dat ze die hebben opgeheven, allemaal van die linkse kerkiërs die uit een vette ruif aten. En het lag altijd aan jou als je geen baan vond. "Die zin loopt niet goed" was het steeds.
Via het PION-project kon je een omscholing krijgen naar de informatica. We kregen een cursus voor de IBM System 36 met RPGII. Wat bij DOS dir/p was, was daar syslist crt oftewel geef een systeemlijst op de cathode ray tube.
Na een stage moest je zelf een baan zoeken. Zo'n grote systeembeheerder nam je gelijk in dienst en kreeg je een auto, Opel Kadett. Na een half jaar kon je weer gaan. Kocht toen m'n eerste PC AT 286 met DOS 3.1 en Windows 1.0. Die Windows was een dom programma, nooit gebruikt. Verkocht de diskettes later mee met de PC. Heb ik toch wel spijt van gehad. Maar op die PC leerde ik m'n oude beroep en had binnen drie maanden een vaste baan in m'n vorige opleiding.
Toen was het steeds: "Voor jou tien anderen" op de werkvloer. Als ik nu zou solliciteren zou ik het wel uitbuiten. Auto en telefoon van de zaak, 24+13 vakantiedagen, eindejaarsbonus, vrij bellen op het werk, niet zeiken over internet, kinderopvang. En alles in het contract, niet in een formulier ernaast. En constant met de air rondlopen van: "Voor jou tien andere bedrijven".
Inderdaad. Jaren tachtig waren klote op de arbeidsmarkt. Mensen studeerden niet af, maar deden er nog maar een afstudeerrichting bij. Dus had je economie gestudeerd, afstudeerrichting Accountancy, dan ging je ook nog maar een keer extra afstuderen in bijvoorbeeld Marketing.
Een jurist (mr) in mijn kennissenkring ging als huisschilder werken.
Als er echt een personeelstekort is, dan is de oplossing vrij simpel. Laat de grote internationale bedrijven in Nederland die vrijgesteld zijn van winstbelasting, maar wel winstbelasting betalen. Ze hebben immers geen stok meer om mee te slaan. Dan kan dat geld gebruikt worden voor het afschaffen van de energiebelasting en het afschaffen van de accijnzen.
?? Hoezo vrijgesteld?
Dus je moet maar importeren?
hebben we straks zoveel mensen aangetrokken en dan gaat het vergvolgens economisch slecht en dan hebben een gigantische kostenpot te pakken in termen van uitkeringen en sociale zekerheid... goed plan dus ;)
Je kunt nog toevoegen aan “allemaal de schuld van” een te grote overheid. Hoeveel personeel zou er vrijkomen als de overheid moest slinken?
500.000 bij benadering
is overal hetzelfde probleem. Goede vrienden uit Finland en Duitsland klagen over hetzelfde.
In andere landen zitten ze ook te springen om arbeidskrachten, dus als je je behoorlijk kunt uitdrukken in een vreemde taal kom je met een europese CV een heel eind. Misschien dat het bruto slaris lager ligt als in NL, maar het gaat er om wat er netto overblijft, niet allen qua belasting en SV, maar ook ziektekosten, levensonderhoud en leuke dingen zoals auto´s zijn vaak stukken goedkoper als in NL.
Zoek wel een land uit waar discriminatie van blanke personen, met name blanke mannen niet expliciet gehandhaafd wordt. Er zijn genoeg landen waar prestatie en kennis gaat boven huidskeur, geslacht (gender kennen ze ook niet) en andere woke prioriteiten.
Tip: de Emigratiebeurs in Houten. Bij aanmelding voor de nieuwsbrief gratis entree.
En volop banen in Zweden, Noorwegen, Duitsland
ik hou in oostenrijk netto meer over dan in nederland ,heel wat meer .gek he?ik betaal ook nog belasting ,de wegen zijn hier goed over het algemeen,benzine is goedkoper ja nog steeds,supermarkt niet perse goedkoper wel beter.geen finnen,scootertuig,wholla figuren.het is goed toeven in karintie al ijn sommige vakantiegangers kansloos maar dat is een andere discussie..
Ja maar. Het kan toch niet zo zijn dat wij na 2000 jaar "beschaving" 5 hoog in het kantoorgebouw achter een beeldscherm op een toetsenbord zitten te rammen? Waar is het mis gegaan? Bij de vvd66?
En dan niet eens genoeg overhouden om van te kunnen leven.
Al die deeltijdcontracten maar afschaffen. Banen aanbieden voor 36 uur. Strengere controle bij uitkeringen, maar dat ligt gevoelig in dit land. Verschil tussen uitkering en werk groter maken. Toeslagensysteem herzien.
Automatiseren dus! En robotiseren.
Kan niet, te weinig technici.
En de Robots belasting laten betalen.
Ik zoek een werkgever met een kolfruimte voor mannen. Met bijbehorende kolfassistentes en een koelkast met bier. Had ik Netflix al genoemd? Of de dubbele inflatiecorrectie?
Misschien nog een bidruimte erbij?
Ik ben te koop voor minstens 7000 euro netto per maand. Dan stap ik pas over
Kwestie van incentives, als een besluit wordt genomen om een verblijfsvergunning te verstrekken deze voor korte duur, bijvoorbeeld een jaar, geldig laten zijn. Deze wordt verlengd naar normale duur bij het hebben van minstens een 50% voltijds baan.
u moet de politiek in.
@martn | 17-08-22 | 18:19: aha daar moet ik die 7000 netto vandaan halen....
Op de dag dat werken weer loont is er weer personeel.
Krijg genoeg aanbiedingen om ergens te komen werken maar dan wel voor rond de 2000 euro p.m. Voor dat soort bedragen blijf ik lekker zitten en mocht ik wel zonder werk zitten kom ik dan in ieder geval niet van mijn zolderkamer af.
idem hier. ik blijf lekker zitten; anders wordt ik uit mijn sociale huur gejaagd.. dan moeten ze betaalbare koop voor modaal salaris hebben.
Benieuwd wat de rat-race gaat winnen in BV Nederland. Het aantal vacatures die openstaan in verhouding tot werkzoekenden of het aantal onbetaalde facturen in verhouding tot betaalde facturen.
Voor de lagere inkomens is een salaris een soort waterbed: alles wat je meer gaat verdienen gaat af van je toeslagencircus, en omgekeerd.
Ik krijg nu bijvoorbeeld 1300 + 650 toeslagen (jaja) =1950 Euro p.m..
Vroeger kreeg ik jarenlang ongeveer 1980 Euro salaris en 0 Euro toeslagen (net op de grens), met andere woorden het maakt allemaal niet. Het is niet eens rendabel om te werken, om eerlijk te zijn.
Wat mij eindelijk over de streep getrokken heeft, want ik had gewoon mijn eer, zeg maar, is dat elke willekeurige buitenlander maximaal profiteert van dit systeem en ik jarenlang met een fulltime baan in feite loop te sappelen, want je hebt ook nog je reiskosten die niet gering zijn, zij het met OV of de auto, makkelijk 80 Euro per week aan reiskosten.
Dus ik zeg nu: vraag niet hoe het kan, maar profiteer er van.
En ik schaam me niet (meer).
Het kantelpunt was destijds: ik moet (als extra opdracht) eventjes een oude koelkast ophalen bij een adres in Amsterdam. Wordt bewoond door een jongere met een lichte beperking, die gewoon alles gratis krijgt aangeboden, woning, inrichting, begeleiding etc. Blijkt die dame samen te wonen, getrouwd met een andere gehandicapte van zo'n 60 jaar uit Turkije of zo (zelf is ze dus zo'n jaar). Zitten mij vanuit bed met een groot bord versje broodjes en beleg (terwijl ik zelf geen geld of tijd heb voor zoiets aanwijzingen te geven over hoe en wat met die Fukking koelkast, die helemaal onder het vet en water zit.
Die ik dus letterlijk op mijn hoofd over een supersmal steil trappetje 3 verdiepingen naar beneden moet zien te krijgen in mijn eentje.
Kom ik beneden, heb ik ook nog eens een dikke prent op de bedrijfsbus, omdat ik nooit een parkeerkaart heb gekregen na zoveel jaar. Die boete moet ik dus zelf betalen.
Dan moet ik naar de gemeentewerf.
Gaan ze daar weer moeilijk doen over bedrijfsafval etc. en dat het niet kan en mag etc.
Ik was zo tot op het bot gefrustreerd (na jaren opgekropt) dat ik ergens buiten het zicht van sneaky camera's ergens bij een paar bomen die koelkast letterlijk mijn auto uitgeschopt heb.
Ik zit helemaal onder de schrammen, vet en water etc. van die vieze koelkast, een dikke boete van 100 Euro, en wanner ik terugkom zeggen die hsensuele managers ook nog tegen mij: waar was je de hele tijd?
En staat er nog een heleboel werk op mij te wachten (mijn normale werk dus), zonder dat ook maar iemand mij een klein handje helpt.
Laat ik het zo zeggen: dat was voor mij het kantelpunt.
Ik ben altijd van goede wil geweest, nooit ziek, ijverig, pro-actief etc.
Maar vanaf die tijd ben ik er helemaal klaar mee.
Ook heb ik braaf gvd 25 jaar op een woning moeten wachten, omdat er altijd wel iemand meer urgentie heeft natuurlijk.
OK, ik ben niet zielig of zo, maar het is precies gegaan zoals ik het hier beschrijf.
Ik geef je gelijk jongen.
Dit is Nederland. Bedankt Kaag, Rutte, etc.
Lange oneliner maar duidelijk verhaal met begrijpelijk gevolg. Hoe kom je trouwens aan 1300/mnd? Bijstand is toch niet zo hoog? Hoop ik althans.
U heeft volkomen gelijk. Het zou nou eens heel goed zijn als uw verhaal door een krant zou worden opgepikt. Omdat het in enkele luttele zinnen duidelijk maakt wat er hier in Nederland scheef zit.
@eerlijke joop | 17-08-22 | 16:28: WW
Is dit satire, lult u maar wat of zit er een kern van waarheid in ?
ja, je gedragen hier levert niks op... je moet gewoon maximaal profiteren, want anders doen je buren het wel
@Uw Verzekeringsadvis | 17-08-22 | 17:30: Nee, dit is gewoon een waar verhaal en ook mijn ware mening. Mensen die de wat 'lagere'banen doen in Nederland worden heel anders behandeld dan zeg maar hoogopgeleiden. Bijvoorbeeld een chauffeur wordt min of meer behandeld als een soldaat, en de mensen die HBO, academicus etc. zijn gaan met elkaar soms op dure bedrijfsuitjes, worden meer als mens behandeld en gerespecteerd. Dat was vroeger zo, en nog steeds zo. En ik leg het misschien op een wat simpele, of misschien belachelijke manier uit, maar hopelijk begrijpt u wat ik bedoel. Er is gewoon een standenmaatschappij, maar dan volgens de lijnen: hoogopgeleid/laagopgeleid.
@King of the Oneliner | 17-08-22 | 18:36:
leuk die arbeidsmarkt maar ik merk nog niets van de krapte. Ik ben 57 jaar. waarvan ik de laatste 34 jaar in 5 ploegendienst heb gewerkt. Stijging energieprijzen vorig jaar oktober heeft er voor gezorgd dat 2 productielijnen gesloten moesten worden waarbij 120 man hun baan verloren. De jongkies zijn meestal weer vlot aan een nieuwe baan begonnen. Gelukkig. Ik wens ze het beste toe. Wat mij betreft, ik sollicteer op allerlei functies. ook beneden mijn niveau. Maar tot op heden geen succes. Het zal nog wel komen. Of is leeftijd toch een dingetje.
Zo een k*t baan die je had kan je zo weer terug krijgen, morgen nog.
Welk niveau is er beneden werken in ploegen aan de productielijn?
Ik wil op kantoor een relaxfauteuil, een extra pauze uurtje in een mooi ingerichte chillruimte en elke week een uitgebreide stoelmassage. Zal het binnenkort ffe met de chef bespreken.
Zorg nou dat jij de chef wordt….dan is dat andere ook geregeld + plus meer geld dat overgemaakt wordt
Hier liggen we gewoon op de bank te pitten, moet kunnen.
Werken loont voor veel mensen niet en harder werken voor vrijwel niemand. Socialisme maakt iedereen arm.
Goed gezien.
Ik geloof er geen snars van. Het zaakje stinkt, het kan niet zo snel omslaan, zelfs niet door de vergrijzing.
3 miljoen thuiszitters tussen 18-65 jaar met een luxe Nederlandse uitkering, dit is o.a. de simpele reden/oorzaak dat mensen die gewoon iedere dag werken en inzet tonen 40% te weinig maandloon krijgen, gaat allemaal richting luxe beerput. Wat een land, wat een bestuur.
Vergelijkbaar met Noorwegen, Switzerland, Singapore en VS verdienen Nederlands 100% te weinig. Nederlanders hebben daarbij ook nog eens te duren huizen en opleidingen.
Ik ben 61 en heb in 2 + 5 +32 jaar zonder pauze gewerkt en daarvoor ook scholierenbaantjes. Nu stuurt het UWV me constant 'aanbiedingen' om als bagagemedewerker, Keistamper midden in de nacht, leerling-kok, buschauffeur, vrachtwagenchauffeur (dus die aanleveraars van supermarkten, die om 05.00 uur beginnen, schoonmaker BOA, etc te beginnen.
En zo'n dertig jaar geleden, toen ik een extra bijbaan wilde bij IKEA gingen ze heel moeilijk doen over mijn CV, terwijl het een zeer eenvoudige baan was (magazijn).
Ik weet ook nog dat voor een eenvoudige baan als buffetmedewerker/broodjessmeerder ze ook allerlei diploma's vroegen (HCAP, ervaring, cursus, klantvriendelijkheid of iets dergelijks)
The Times The Are A-changing...
En nus is ( misschien een beetje schokkend) mijn teen geamputeerd wegens een diabetische voet, dus misschien kunnen me ze me nog gebruiken als hulp-receptionist bij een cultureel centrum. (True story, een man met een afgezet been die ik sprak, zei dat hij vanwege de participatiewet min of meer verplicht bijna 15 jaar een totaal overbodige baan moest doen als een extra 'gastenontvanger, hulp-receptionist, terwijl natuurlijk eentje al ruim voldoende is bij zo'n informatiebalie, waarbij de enig gevraagde informatie zo'n 4 keer per dag is: weet u waar hier de toiletten zijn.
Oftewel 15 jaar van je leven een beetje beziggehouden met een totaal overbodige baan.
Net als verkeersregelaars: in jaren 70 hadden ze al perfect werkende tijdelijke verkeerslichten, bij een wegopbreking. Werkte altijd prima. Maar nu hebben ze minsten 4 man nodig plus overhead natuurlijk voor een simpel wegopbrekinkje.
Sorry voor het lange verhaal. I hope you liked it.
Sorry, toetsenbord is ook geamputeerd zie ik
Misschien lees ik niet goed,maar een verplichte tewerkstelling,paticipatiewet, heeft toch ook een tijdslimiet? Daarna vaste dienst mag ik hopen of moven en het volgende slachtoffer er neerzetten.
ben een SAP expert op PM,MM, FiCo en SAP Ariba, maar ben geen consultant, puur eindgebruiker. Geef hele bedrijf tips and tricks hoe om te gaan met SAP of verbetervoorstellen on the job.
Maar ben 61 jaar dus overstappen zal wel geen zin hebben. Op dit level zie je ook weinig jobs. Heb dit werk nu al bij 2 multinationals gedaan en al bijna 25 jaar. Nee dit is geen sollicitatie
U moet toch niet te snel zijn met uw conclusie. Wat u omschrijft is specialistisch. Weliswaar een niche markt maar wanneer u vakkundig bent kunt zeker een boterham verdienen en kunt u ook het beleg zelf kiezen. Maar wanneer u goed zit dan zou ik in uw geval lekker blijven zitten. Laat de boeren maar dorsen, zeggen wij in de Achterhoek.
Dan ben je te eerlijk geweest, want als SAP consultant had je een 100k+ kunnen verdienen. Suf cerificaatje bij SAP halen en je bent "consultant". Eerste job zaten met 3 newbies bij de klant als de experts en 1 x per week kwam de senior langs om te kijken waar we waren vastgelopen. Klant betaalde voor ons leertraject de volle pond.
Meer dan 10 jaar sloopbeleid van zoet/zuur Balkende en die record pias Rutte.
Even een mondiale crisis op lossen in 2009 door de eeuwige zwijgende middenklasse zwaarder te belasten. Er zijn tijdens die crisis heel wat bouwvakkers ontslagen, bejaardentehuizen gesloten. De BTW is verhoogd de opgebouwde arbeidsrechten zijn versoberd. Het eigen woningbezit hoger belast.
Dan heb ik het nog geen eens over de stijgende heffingen die er nog afgetikt moeten worden bij de lokale overheid. Ondertussen mag er ook nog extra worden betaald voor het gas en elektra. Water dan gaan aan gewerkt worden.
Ik heb het niet slecht (nog niet). Maar ondertussen wordt over ieder extraatje/overuren 56 % aan heffingen en belastingen geheven.
Ik werk meer als 34 jaar in ploegendienst en ik mag (moet) hier nog tien jaar aan vastplakken om dan van een pensioen te mogen genieten, waarvan ik niet eens weet hoe hoog die is, maar waarvoor wel ruimschoot is gedokt.
Er zijn wel vacatures maar goed gekwalificeerd technisch personeel is er niet te vinden. Gezien het bovenstaande geef ik de jeugd ook groot gelijk om dan maar iets te gaan doen achter een beeldscherm ofzo, op een kantoor, of thuis.
Katsjing!’
Het LIV is een riante subsidieregeling voor werkgevers die het laagste salaris betalen. Deze ‘primarkpremie’ – vooral grote ketens als Primark en Hema profiteren van de regeling – houdt honderdduizenden werknemers gevangen in het minimumloon. Want: ‘Wie meer gaat betalen, krijgt minder subsidie.’
Carla was stomverbaasd toen ze ontdekte dat haar werkgever voor veel van haar collega’s tweeduizend euro subsidie krijgt om ze het minimumloon te betalen. [....]
De Rijksoverheid maakt namelijk voor iedere werknemer die minder dan 125 procent van het minimumloon verdient tussen de duizend en tweeduizend euro over op de bankrekening van de werkgever. De enige voorwaarden: de werknemer werkt minimaal 24 uur per week en moet verzekerd zijn. Flexcontract, nulurencontract, uitzendwerk; alles is toegestaan. Aan de aard van het dienstverband worden geen voorwaarden gesteld. Om voor de regeling in aanmerking te komen hoeven werkgevers niets te doen. Het UWV kijkt wie het minimumloon verdient, de Belastingdienst doet de uitbetaling. In 2018 kregen 93.500 werkgevers in totaal 486 miljoen uitgekeerd voor het in dienst hebben van 510.000 werknemers. In 2019 was dit bedrag opgelopen tot 632 miljoen, inclusief het minimumjeugdloonvoordeel.[...]
Lees vooral de rest van het artikel:
www.groene.nl/artikel/katsjing
Kijk dat bedoel ik nu. Ik zit zelf ook de hele tijd te kijken naar dezelfde functies die ik zelf nu doe en daar is op dit moment heel veel vraag na. Er is inderdaad veel vraag als je maar €13,73 p/u wilt verdienen... Ikzelf zit op €18,54 en probeer dus bij een andere baas meer te gaan verdienen.... gaat me dus niet lukken... moraal van het verhaal... de nood is nog lang niet hoog genoeg...
Het is onvoorstelbaar hoe dom dit dus is. Hoe Nederland zijn eigen bevolking in de armoede houd. Stop met flex en nulurencontracten.
Bedankt....
Gebeurd veel op dit moment
Bedrijven vangen subsidie id en werknemer wordt vrijwillig of voor laag loon ingezet
Goh, weer die overheid...
Net gelezen, Staaltje onbekwame overheid zeg.
Bedankt Theo! Verklaart een hoop.
@McCain | 17-08-22 | 15:13: Ongelooflijk naïef van de PvdA dat ze destijds hierin zijn meegegaan. Maar ze hebben met nog meer slechte zaken ingestemd met Rutte II. Maar dit is gewoon kwaadaardig van de VVD. En natuurlijk zat en zit men dit vanuit D66 nog te verdedigen ook. Ze snappen er werkelijk niks van of zijn net zo slecht bezig.
Mijn bedrijf is 10x zo groot dan 30 jaar geleden maar door automatisering toch minder personeel.
Gooi eens wat bedrijven eruit.
Laat ze in andere landen maar zoeken voor personeel.
En waarom moeten hier die datacenters van Google en Microsoft staan?
Weg er mee.
en regel dat arbeidscontracten minimaal voor 24 uur zijn en niet minder.
Onder die 1,5 miljoen uitkeringen zit ook genoeg dat kan werken dus is er geen probleem.
In een datacenter werkt bijna geen hond, wat schoonmakers en een beveiliger.
Wel slurpen ze onze kostbare energie en water op. Kortom een VVD model wat mooi lijkt maar feitelijk niets brengt.
@Wattman | 17-08-22 | 14:55:
Een beetje het verkiezingsprogramma van de VVD dus?
@MargauxGrandCru | 17-08-22 | 14:57:
Precies dat, een lege huls.
De slachthuizen naar Polen of Slowakije toe. 80% van het personeel is al Oostblokker. Dat scheelt hier weer wat broodnodige woonruimte.
En dat werk levert voor de schatkist niks op. De laagstbetaalden hebben immers recht op alle Toeslagen (=verkapte subsidie).
Anekdotisch, ik weet het. Lang verhaal kort, Vrouwlief mislukte operatie gehad, volledig afgekeurd. Wil na lang revalideren weer wat doen, mag van ieder gewerkt uur 70% (!) van haar bruto uurloon afdragen aan uwv. Ergo, als adm. medewerkster voor 12 uur per week houdt ze netto pm ong E 5 pu over. Stimuleert niet echt om weer wat te gaan doen, behalve zwart.
Niet alleen anekdotisch maar ook onjuist . U vergeet er bij te vertellen dat die 70 procent wordt afgetrokken van de lopende uitkering . Uw vrouw krijgt dus een lagere uitkering naast haar loon in dienstbetrekking .wat had u dan gedacht ? Een uitkering 100 % plus 100 % salaris. .?
Uw vrouw kan ook haar huidige uitkering laten stoppen en verder genieten van haar 100 % salaris.
Maar waar zijn al die mensen dan gebleven?
Voor 6500 per maand ben ik wel te porren om bij de overheid te gaan werken. Wel alleen thuis uiteraard.
wel netto dan
Hieronder zomaar een vacature op Schiphol:
Medewerker Bagage
Vacaturedetails
Salaris € 12,17 per uur
Je werkt dan ook op onregelmatige werktijden. Werkdagen zijn van maandag tot en met zondag en de werktijden liggen tussen 04.30 en 00.00 uur.
Flexibiliteit! En je kunt op elk moment de luchthaven met eigen vervoer bereiken (verplicht).
Nou GS, ga maar lekker los! Je moet dus met je eigen auto naar Schiphol komen, dag en nacht klaarstaan, in de weekenden werken, en dat voor het riante salaris van €12,17 per uur. Let wel BRUTO.
Bron: nl.indeed.com/m/viewjob?jk=4a5f572f8b...
Waar moet deze Schiphol medewerker dan wonen in regio Amsterdam? In een achtergelaten reiskoffer?
Dan kan je het beste op de luchthaven slapen, als je naar je asbestshut heen-en-weer moet rijden bijft er bar weinig tijd over voor "nacht"rust.
Schiphol met het meest geavanceerde bagagesysteem ter wereld. De zwakste schakel geven ze een fooi.
Hoeveel uren kun je dan draaien?! 4 uur, 8u? Vaak maar een paar uur tijdens de piek, wordt je daarna weer afgeserveerd.
Dienstverband
Voltijds, Deeltijds, Oproepbasis
Rooster
Overwerk, Dagdienst, Weekendbeschikbaarheid, Ploegendienst, Werken op feestdagen
@McCain | 17-08-22 | 14:46:
In my own mind
Am I living in a box
Am I living in a cardboard box
Am I living in a box
Hoe meten ze die vacaturecijfers? Ik sta nog bij veel vacaturebureau's ingeschreven en zie veel dezelfde vacatures bij al die verschillende bureau's verschijnen. Als ze alle openstaande vacatures bij al die bureau's bij elkaar optellen stop dan maar met dit nieuwsbericht.
CBS heeft cijfers van de bijstandsuitkeringen op haar website staan. De meest recente cijfers zijn van mei 2022. Ruim 53 procent van de mensen met een bijstandsuitkering -tot aan de pensioenleeftijd- heeft een niet-westerse migratieachtergrond. Terwijl de arbeidsmarkt momenteel erg gunstig is. Dat percentage loopt ongetwijfeld op als Nederland in een heuse recessie belandt.
Wij bieden dat gratis aan. Wat zou u doen als Monaco u 10k per maand en een huis zou aanbieden?
@McCain | 17-08-22 | 14:32: Op termijn onhoudbaar.
@Après toi | 17-08-22 | 14:39: Het was al onhoudbaar 10 jaar geleden. Er is nu op dit moment een schrijnend tekort en capaciteit op scholen, zorg en woningen. De daling van kwaliteit van leven richting de derde wereld is ingezet.
Werken boven de 36 uur belastingvrij uitbetalen en niet bij het verzamelinkomen tellen dus ook geen invloed op toeslagen.
Belasting vrije voet verdubbelen.
Dat vind ik eigenlijk best wel een goed idee.
@P-unit | 17-08-22 | 14:22:
U leeft nog onder de Wet Inkomstenbelasting 1964?
Belastingvrije voet bestaat niet meer
Over werken gesproken, ik ga wat doen.
De was, om mee te beginnen.
Wel 's nachts wassen en enkel kort programma op 30° en daarna overdag laten drogen in het zonnetje.
@Schemerlamp | 17-08-22 | 14:27: met 30° dood je geen bacteriën.
Echt niet, vol gas, en daarna lekker in de droger!!! En als die dan klaar is, voor de zekerheid nog een keer aanzetten, baat het niet dan schaadt het niet en voelt zo lekker warm tijdens het vouwen.
Mijn moeder vindt dat wij hier hulp in de huishouding moeten nemen. Wil ik niet, dat vertrouw ik alleen mijzelf toe. Maar als ik het wel zou doen, worden de krantenkoppen over het personeelstekort toch weer iets kleiner.
Toch?
Fris wordt het nieuwe schoon.
8 jaar geleden kreeg mijn werk een nieuwe Directeur
Deze verhuurt zijn eigen vastgoed , aan het bedrijf waar hij Directeur is
gevolg, hele bedrijf naar de filistijnen, man bezit al 500 Miljoen , heeft enkel oog voor nog meer geld.
Werken nu alleen nog maar trieste Polen
ARBO en I-SZW interesseert het niet
Nog geen 10 jaar geleden had men het over niets anders dan de robots die ons werken kwamen overnemen. Nu is het weer precies andersom en zijn er handjes te weinig. Moraal van het verhaal: je kan een paar ontwikkelingen niet zomaar extrapoleren naar de verre toekomst, laat staan een paar jaar. Een crisis of recessie verder en het tekort aan arbeidskrachten smelt als sneeuw voor de zon.
Dit betekent niet dat we op een goede crisis zitten te wachten. Maar je kan je wel afvragen of de arbeidsmarkt nu lekker functioneert. Er is een overschot aan coaches, influencers en growth marketeers, detacheringsbureaus etc. Waarom is dit? Waarschijnlijk omdat mensen het willen doen en het in ieder geval voldoende oplevert. Het staat bljkbaar hoger in de pikorde dan echt nuttige banen. Tegelijk lees ik dat een ziekenhuis een HR miep 2 schalen hoger betaalt dan een verpleegkundige, beide op hbo-niveau. Dan wil je het tekort ook niet echt oplossen. Daarnaast kan je je ook de vraag stellen of er niet teveel horeca is, als ze toch allemaal achter elkaars medewerkers aanzitten.
Inderdaad is het tekort op operationeel niveau. Kortom die mensen die de directe arbeid verrichten. Dat zien we ook in de ICT. 1 manager op 2 techneuten die het werk moeten uitvoeren. Gelukkig wel veel procedures, bureaucratie, vergaderen, papierwerk enz. Vooral veel ITIL want daar wordt je blij van.
Onderwijs idem. Salaris van een docent is lager dan bijv. een onderwijskundige. Deze laatste zijn vaak vrouwen die deeltijd werken en nog nooit voor de klas hebben gestaan.
De groep ambtenaren is ca 1 miljoen, veelal in deeltijd. Ik pleit voor versimpeling van de overheid, zodat op zijn minst de helft van deze niet bijdragende D66/GL/PvdA populatie is eens full-time wat productiefs gaat doen. Dan kan ook meteen de belasting flink omlaag
Human Resources is een positie met veel macht; ze kunnen vriendjes en vriendinnetjes neerzetten op andere sleutelplekken in een organisatie. Vandaar dat HR een favoriete carriere keus is voor mensen die genderstudies of een andere Marxistische ruziemakerstudie zonder direct economisch nut gedaan hebben.
Junior hier vindt de beloning om zijn vrije tijd er voor in te leveren te laag. Behoefte om meer te consumeren heeft hij niet. Hij blijft liever studeren, zeker nu de studie volgend jaar weer gratis wordt.
Junior heeft groot gelijk !!
Volledig terecht
In de vorige eeuw werd ons verteld dat anno nu iedereen nog maar 20 uur per week hoefde te werken. Voor veel geld. Want dan was alles gerobotiseerd en geautomatiseerd. Luilekkerland. Die utopische profeten waren wrs de ouders van de dystopische klimaatdrammers van nu.
Ik dacht dat inderdaad ook. Heel veel automatiseren zou veel banen overbodig maken. Dat zou toch wel leuk zijn geweest, nou ja, als je in de helft van de tijd net zoveel zou verdienen als in voltijd.
@Ichneumonidae | 17-08-22 | 14:06: Wat niet is kan nog komen. Las onlangs dat bij het fabriceren van een elektrische auto veel minder mankracht nodig is, dan bij de bestaande auto's die op benzine en diesel rijden. Je kan bij elektrische auto's een veel groter deel van de productie laten verrichten door robots. Als die elektrische auto echt heel populair gaat worden, dan kun je massa-ontslagen verwachten in de auto-industrie.
@Ichneumonidae | 17-08-22 | 14:06: En bij gelijkblijvend prijspeil.
@Après toi | 17-08-22 | 14:29: Daarvoor zal de prijs van die krengen omlaag moeten. Dat wil tot dusverre nog maar matig vlotten.
@Après toi | 17-08-22 | 14:29:
En wat dacht je van bijv Kwik Fit? Bij een elektrische auto géén olie verversen, filtertjes wisselen, geen nieuwe bougies
@Après toi | 17-08-22 | 14:29:
Dat worden in de toekomst wel vraagstukken bij nieuwe technologische revoluties, vermoed ik. Een bedrijf kan dan bezuinigen door te investeren in technologie, maar dan zullen minder mensen werk hebben of werk dat meer procesgericht is. (Software). Hopelijk blijven er wel verpleegsters nodig:)
@letopuwzaak | 17-08-22 | 14:46: Hoge lonen zorgen er vaak voor dat bedrijven meer gaan investeren in technologie. Echter in de zorg is het lastiger om verpleegkundigen te vervangen door robots. Vooral als ze heel lief zijn. Smiley.
@Après toi | 17-08-22 | 14:51:
De efficientie (percentage) wordt wel eens vergeleken met het bedrijfsleven. Maar je kan inderdaad niet iéder jaar iemand nog efficienter en sneller helpen. Het blijft wel mensenwerk. Zo werden de supersonische washandjes ingevoerd om het aantal zorgminuten terug te dringen (ipv een douche). Zo kun je wel beknibbelen, of dat wenselijk is? Voor een dagje wellicht, maar voor de hele week? Het blijven vraagstukken; efficientie vs kwaliteit en hoe dat zich verhoudt tot de maatschappij qua werkgelegenheid. Ik probeer het te begrijpen als ik er wat over lees, maar heb er eigenlijk geen kaas van gegeten. Ik zou gauw moeten trouwen met iemand die verstand van zaken heeft. Smiley/knipoog.
@letopuwzaak | 17-08-22 | 15:08: lieve louz en @après toi, wanneer is de heugelijke dag? Als ik niet hoef te werken kom ik graag anoniem langs om een wens af te geven, waarna ik weer stilletjes vertrek...;-)
@letopuwzaak | 17-08-22 | 15:08: Dat laatste lijkt me een erg goed plan. Smiley.
Gewoon meedoen in de malle molen. Stap een paar keer over en vraag belachelijk veel geld. Eer ze door hebben dat je feitelijk niet veel meer kan dan thuis pron kijken en reaguren ben je weer een jaar verder.
Vind je comment wel een aardig begin van je biografie.
Dat is een prachtige beschrijving van mijn loopbaan. Ik kan niks, behalve goed solliciteren.
Juist. De rest doet het ook zo. If you can't beat them, join them!
Arbeidsnarkt zit helemaal dicht want iedereen is zielig en moet beschermd worden. Er stroomt dadelijk helemaal niets meer in dit kapotbestuurde land. Zelfs de rivieren houden ermee op.
Voor het OM had je altijd al alleen maar een D66 lidmaatschap nodig. Daar is dus niets veranderd.
We hebben meer dan genoeg ambtenaren en overbodige ministeries. Omscholen en aan het werk zetten.
Hoho ook ambtenaren doen nuttig werk.
Werk halve dagen als ZZP-er, kan er van rondkomen en vind het wel best.
Hoe doet u dat met kinderen en woning?
Jemig en dan toch nog zoveel bull shit banen!
Nederland is een communistisch hol. De vvd is ook extreem links. Wat een pijn om het land waar ik geboren ben zo to te zien afglijden in het socialisme. Socialisten hebben nog niks gecreëerd behalve honger en dood. Geld en arbeidsplaatsen worden gemaakt door ondernemers. Pest ze vooral verder en over 10 jaar strooi ik wel wat Franken muntjesin het rond bij een bezoek aan Nederland.
Ho ho, socialisten subsidieren wel moskee's.
Een degressief belastingsysteem zou veel part-timers denk ik wel over de streep trekken om meer uren te gaan werken.
Desnoods, of misschien beter nog, gewoon een flattax, vergelijkbaar met de BTW.
Parttimers zijn heel vaak vrouw.
@Après toi | 17-08-22 | 13:53: ik geef die vrouwen dan ook groot gelijk. Als je een kind of kinderen hebt is de verzorging en opvoeding daarvan in vrijwel alle gevallen leuker dan om het even welk baantje dan ook.
Meer werken als moeder betekent vaak minder toeslagen en meer kosten kinderopvang en stress brengen / ophalen. Dus die keuze is snel gemaakt, het levert financieel nauwelijk wat op. Als je de extra werktijd naar een netto uurloon omrekent zit je dik onder het minimumloon.
@Ichneumonidae | 17-08-22 | 14:00: Zit wat in. Maar hoe doorbreek je die spiraal?
@Après toi | 17-08-22 | 14:32: Afschaffen van de kinderopvangtoeslag en het zwaar belasten van iedereen die minder dan 36 uur werkt uiteraard.
Het reproductiegetal van de orginele Nederlandse vrouw is 1.2. Om een populatie alleen al op peil tehouden is 2.1 nodig. De baby-boomers gaan met pensioen of dood , dus deze tekorten op de arbeidsmarkt zijn nog maar het begin. Is allemaal niks nieuws is al minimaal 20 jaar bekent. Regeren is vooruit zien!
Welnee, voor visie gaan we naar de opticien.
Toch, Rutte?
We hebben in de wereld, en zeker in Nederland, dringend wat minder mensen nodig. De uitstervend babyboom is wat dat betreft wellicht een zegen… als we tenminste leren goed om te gaan met een krimpende economie. Ik denk dat dat een van de grootste uitdagingen is waar we voor staan. En nee, vervanging importeren is niet de oplossing, zeker niet als we geen enkele eisen aan instromend stellen.
@Muxje | 17-08-22 | 13:58:
Eens, ik vond corona dan ook wel interessant om te aanschouwen, of moeder aarde orde op zaken zou stellen. Uitstervend babyboom vind ik dan weer wat minder, ik ben ouderwets en hou van 'generatie op generatie', in ieder land/cultuur. Maar dan in eigen land/cultuur.
Mwah, er wordt steeds meer geautomatiseerd. Er wordt steeds meer op FB enzo gekeken onder werktijd. Er staat een straf op meer werken. Er zijn veel te veel bullshit banen
Ja als zij nu eens die achterlijke echtscheiding wetten opheffen, geen enkele Nederlandse man steek zijn kop onder dat zwaard van damocles. De dames van de andere geloofs richting zullen het niet in hun hoofd halen een scheiding aan te vragen en de kinderen te houden en de man finacieel uit te kleden, dan komt zijn familie wel even mores leren.... Misschien dat de Nederlandse man dan weer kinderen wil. (een Nederlands paspoort maakt iemand nog geen Nederlander)
Geen werk? Maandelijkse toelage om rond te kunnen komen. Niets meer.
Daadwerkelijk medisch objectiveerbaar arbeidsongeschikt? Thuis neerzetten met een modale uitkering.
Verder geen gezeur, iemand die minder slim is of minder kan, verdient logischerwijs minder. Dat maakt de persoon in kwestie niet minder. Wil je meer verdienen, moet je meer doen.
Hele toeslagencircus enzovoorts de container in, belastingen vervolgens omlaag, dat kan dan, en werken loont.
Opgelost.
Helemaal mee eens, een tijd 36+ uren per week werken moet geen probleem zijn qua inspanning. Wat wel een probleem is, is het feit dat je over die extra uren zoveel belasting betaalt. Eigenlijk zou het zo moeten zijn dat je over die extra uren veel minder belasting gaat betalen.
@Zoelense Hobbyboer | 17-08-22 | 13:58: Systeem zou ook degressief moeten zijn, dat zou al heel wat schelen. Nu werk je tot woensdagmiddag voor de fiscus, lekker dan.
Voer gewoon weer eens de BBL trajecten in. Gewoon leren in de praktijk. Tegenwoordig heb je een hbo opleiding nodig om een knopje in te drukken. Dan loopt de boel inderdaad vast. Teveel onzinnige opleidingen die zand in de raderen strooien en daarmee de boel frustreren. Zieke opleidingseisen die kant nog wal slaan. Dus minder investeren in theoretisch onderwijs, meer investeren in praktijk onderwijs.
Geef het een paar maanden en dan lost het probleem zich vanzelf op. Als de inflatiecijfers een beetje standhouden koopt er niemand iets meer, en als de vraag daalt vallen er ontslagen etc.
Inderdaad, precies hetzelfde patroon als net voor de kredietcrisis. Mensen waren niet aan te slepen en ineens, BAM.
@Wattman | 17-08-22 | 13:49: Dat denk ik dus ook. Dat er een giga knal gaat komen.
@Principe | 17-08-22 | 13:52: Dat schijnt men in Oekraïne al te doen, veel boemboem. Een groot succes is dat geloof ik niet.
@Principe | 17-08-22 | 13:52:
Telegraaf: "’Recessie zit vooral tussen de oren’"
We gaan het zien.
Allemaal onderbetaalde banen waar je geen huis van koopt. Dat dus
Misschien toch wat meer doen aan opleiding binnen het bedrijf zelf om daarmee minder afhankelijk te zijn van kwalificaties behaald via reguliere studies. Dan ook de soms buitensporige eisen verlagen qua ervaring en opleiding. En een beetje lekker betalen natuurlijk. Geloof mij dan komen ze vanzelf.
De spanning op de arbeidsmarkt was in 2008 onverminderd hoog. (CBS)
En wat er toen gebeurde.. de kredietcrisis.
Na al het ongebreidelde geld uitgeven van onze overheden zou het me niet verbazen als er nu weer een monetaire crisis komt. Goed voor de crypto’s, dat dan weer wel.
@Justin_Case | 17-08-22 | 14:52:
Een beetje crypto kan nooit kwaad, voor de grap dan.
Het is bizar dat ik als fulltime werkende relatief gezien minder overhou dan een parttimer.
In dat licht is het ook idioot om op te merken dat er zoveel vacatures niet te vervullen zijn. Als je met elk uur dat je werkt evenredig veel netto overhoudt, dan zouden veel meer mensen fulltime gaan werken.
Maar nee, ik hoor mensen al zeggen dat er meer migranten nodig zijn om ál die plekken te vervullen...
Als je de uren van part-timers gewoon veel zwaarder belat dan die van full-timers gaan er opeens heel veel mensen full-time aan de slag.
@BoerKoekoek | 17-08-22 | 15:08: liever zou ik zien dat mijn fulltime uren minder worden belast en ik netto meer overhou;-)
migranten zijn niet alleen arbeiders maar ook consumenten. Migranten willen ook wonen, eten, gezondheidszorg, wegen gebruiken enzovoort. Meer migranten betekent dus ook meer werk dat gedaan moet worden.
@DutchLion33 | 17-08-22 | 16:43: precies, dat drukt op de infrastructuur, zorg en het sociaal stelsel . Dat laatste vooral als er een beroep wordt gedaan op de sociale voorzieningen. @Après toi heeft in een tegel het percentage bijstandsdeelnemers genoemd.
Ter Apel heeft een onbeperkte instroom aan arbeidskrachten die niet gehinderd worden door enige vorm van kennis, vaardigheden en ervaring.
Enige nadeel is dat ze later allemaal een vrouwtje van 'thuis' binnenhalen die niet mag werken en in de keuken moet zitten.
Geef eens één voorbeeld van eentje die werkt.. slechts één voorbeeld.
@johnyl | 17-08-22 | 14:02: ga eens kijken bij de jumbo in den burg. Heb geen woord Nederlands horen spreken door de medewerkers. En zo Texels zagen ze er ook niet uit.
Nederland is pauperland waar salarissen worden betaald die internationaal op bijstand niveau liggen. Gelukkig krijgen jullie veel toeslagen.
Dit dus.
Klopt. In de VS zouden vele Nederlanders met precies dezelfde baan op +250k dollars zitten. Maar wij laten India, zuid en oost Europa binnen met diplomas dus concurreren onszelf de derde wereld in.
Exact!
“ DG Toeslagen betaalde in 2021 7,9 miljoen toeslagen uit, met een waarde van 15,3 miljard euro. ”
Link: www.overtoeslagen.nl/over-ons-werk/fe...
De anderhalf keer modaal verdiener betaalt over de top van zijn inkomen 49,5% inkomstenbelasting.
Daarmee financiert deze groep de vijftien (15) miljard die de minimumloners krijgen. Maar eigenlijk is die 15 miljard Euro per jaar een subsidie aan de werkgevers. Zodat ze uurlonen van €11,- bruto kunnen blijven betalen
Nee parttime werken wordt hier beloond.
Dan draag je minder belasting af, wat bizar is .
@McCain | 17-08-22 | 13:52: Roep een keer kenniswerkers en er wordt gestrooid met verblijfsvergunningen.
@theo-is-dood | 17-08-22 | 13:53:
De meeste werkgevers betalen veel meer dan 11 euro bruto en bovendien zijn er zat landen waar de lonen nog lager liggen.
We hebben hier bijna de hoogste belastingen ter wereld. Dat is het probleem en dat benadeelt zowel werkgevers als werknemers.
Halveer de belastingen en je kunt niet alleen het fraudegevoelige toeslagensysteem afschaffen, maar bovendien tienduizenden overbodige (semi-) ambtenaren een echt nuttige baan geven.
Je vergeet de laptop, bedrijfswagen, tankkaart, leuke uitje van het werk, vrijdagmiddag borrel.
@Dandruff | 17-08-22 | 14:02:
Inderdaad, en dan omscholen en in de echte wereld aan het werk want daar zit men te springen op werknemers.
Laten we beginnen om alle coaches, hoog-sensitiviteits-begeleiders, auralezers en andere kruidenvrouwtjes die voor veel geld nutteloze HBO en Universitaire diploma's hebben "gehaald" en nu keihard 19 uur per week buffelen terwijl de rest quality/me-time is eens verplichten om minimaal 36 uur iets nuttigs te gaan doen. Zelfde voor onderwijzers, huisartsen, zorgmedewerkers en ander part-time geluier. Gewoon minimaal 36 en nog liever 40 uur aan de bak. Voor elk uur dat je minder werkt stijgt de belasting op de uren dat je wel werkt progressief. Dat zou een goede maatregel zijn om af te komen van het "kampioen deeltijdwerk" verhaal in NL.
Ho ho, dat is een beetje kort door de bocht. Parttimers zijn vaak ouder die willen dat hun kind thuis komt na school in plaats van naar de opvang.
Misschien is het een optie om de toeslagen zo af te bouwen dat werken loont. Ik ken verhalen van mensen in de zorg die niet meer uren willen werken omdat ze dan de toeslagen kwijtraken en onder de streep minder of evenveel overhouden. Jouw voorstel vind ik echter een heel slecht idee, laat het gewoon aan de markt over.
@GSOnafhankelijk | 17-08-22 | 13:47:
www.overtoeslagen.nl/over-ons-werk/fe...
nou nou... wat een zure reactie zeg! 40 uur werken is voor losers.... Ik werk 3 dagen en kan prima rondkomen! De rest is voor gezin, vrienden, hobbies en concept ontwikkeling... ik heb al een veelvoud van wat mijn studie kostte belasting betaald.
Bedrijven die schreeuwen om personeel hebben echt andere problemen... slechte managers, slechte cultuur, slecht salaris etc. Dat ga je natuurlijk met dwang echt niet oplossen!
Zorg dan dat uitkeringen en toeslagen omlaag gaan! Het loont nu niet om als uitkeringstrekker te gaan werken voor een minimum loon. Je zou gek zijn!!
BoerKoekoek | 17-08-22
Je vergeet de sta-in-de-weg HRM (human resource manager) nog. Ik werkte al 10 jaar voor een bedrijf als ZZP-er, nooit een klacht gehad, maar mevrouw wist me te vertellen dat ik niet paste in de bedrijfscultuur.
Lekkere werkkamp vibe.
@Als_je_me_nou | 17-08-22 | 13:58:
Inderdaad! Als je een goedkoop flatje hebt, alle Toeslagen krijgt, wasmachine of computer via de Bijzondere Bijstand aanschaft, dan ga je niet voor €12,17 bruto per uur koffers sjouwen op Schiphol (zie de vacature op Indeed.nl)
Klimaat psychologen; (U krijgt niet genoeg adem want het is warm)
Genderstudies; (Inbeelden dat u een ander geslacht heeft)
Docenten genderstudies; (Hoe praat je iemand een onzekerheid aan)
Linda redacties; (Spijkerbroeken op de cover van de schoolkrant, ophef!
Kunstenaars; (Niveau banaan op de muur plakker)
Radio sidekicks; (Goedemorgen, een nieuwe plaat van... HAHAHAHAHA)
Telemarketeers; (Hallo, bel ik gelegen? Waarom niet!?)
Opiniemakers; ( Wat u denkt is fout!)
en ga zo maar door
genoeg onzinbanen, u kent ze vast wel.
Vroeger deden ze dat ook in communistische landen: Een slagboom bediende.
En in het kapitalistische westen: Liftknopje bediende.
Benieuwd of een radio sidekick thuis ook niets te vertellen heeft
Kennelijk betalen al die zogenaamde flutbanen beter dan koffersjouwer, vakkenvuller of aspergesteker.
Dus hoezo flutbanen?
En wat ze ook in communistische landen deden. Staatsamateurs. Kijk momenteel eens naar het Nederlands team op de Europese spelen. Allemaal B-sporten met Nederlandse sporters met een A-status (=staatsamateur) hetgeen betekent dat wij kennelijk vinden dat jouw B-sport zo belangrijk is dat je het nu niet meer als hobby naast je werk maar als je beroep mag uitoefenen. En dat alles begeleid door onder andere coaches, artsen, teammanagers, fysiotherapeuten en bewegingswetenschappers die dus door deze tot beroep gemaakte hobby ook allemaal van hun echte werk worden afgehouden. Sport is hobby en als er zo veel mensen naar je willen kijken dat het een waarde begint te vertegenwoordigen dan pas is het je beroep. Ik kan mij ook niet voorstellen dat je naast een uurtje zwemtraining per dag niet ook gewoon ergens de administratie kan doen of een pakketje kan inpakken bij Bol.com.
Randstad vliegt 200 tot 500 Indiërs in per week vanuit Kolkata. Tegen salarissen die u de bijstand in duwen. Laat de Nederlander maar openlijk concurreren tegen de lage levenskosten van India.
Die moeten toch ook vreten in Nederland?
@Zatkniss | 17-08-22 | 13:44: zag recent heel veel Indiërs fietsen voor Deliveroo en andere bezorgboefjes. Snapte dat ook niet helemaal
@Zatkniss | 17-08-22 | 13:44: Verblijven in hotels betaalt door de baas, wonen 3 of 4 samen in een appartement. Houden daardoor de benodigde 5k tot 25k euros over om de hele familie in India te verzorgen. U zou dat geld inderdaad gebruiken om in Nederland een woning te kopen of kinderen te hebben.
@Zatkniss | 17-08-22 | 13:44: vreten van Aldi en een woning delen met slechts een ander gezin is al luxe voor hen.
@Kartelmaster2000 | 17-08-22 | 13:48: Zitten met vele in een woning. Al sparen ze een paar honderd euro per maand voor de familie in Kolkata. Dat maakt een wereld van verschil. Bedragen waar wij natuurlijk totaal niks mee kunnen maar zij een oma of een vrouw met kinderen mee onderhouden.
En dat alles fiscaal gefaciliteerd op uw kosten middels de 30% regeling.
En toch zie ik dagelijks overdags veel gezond ogende mensen bij pad en weg lopen.
Zitten die dan allemaal in ploegendienst?
Zomervakantie?
@knutsel_ | 17-08-22 | 13:35:
Het hele jaar?
@GKJP | 17-08-22 | 13:35:
Voor sommige voelt dat wel zo.
Ik bekijk vaak de functies voor zorg en onderwijs en je hebt gewoon de benodigde diploma's nodig.
Ook bieden ze geen bijzondere dingen aan.
Dezelfde vacatures worden aangeboden in Manila. Dan vliegen ze deze mensen in omdat u zich te goed voelt voor de aanbieding waarvan u niet rond kan komen of een toekomst mee kan opbouwen.
Hoeveel onbevoegden staan er voor de klas en aan het bed werk te doen dat ze niet mogen doen.
@McCain | 17-08-22 | 13:39: de taxichauffeur in Manila is universitair opgeleid. Zoekt ook een baan, geen werk..
Opvallend, want er gaat echt heel veel geld naar de zorg. Neemt een enorme hap uit de overheidsuitgaven.
@KlaagGraag | 17-08-22 | 13:49: Precies. Heelveel van de derde wereld heeft opleidingen zoals wij in Nederland. Die lopen uiteindelijk wel een keer in Manila een Randstad kantoor binnen. 1+1 en ze zitten in de KLM richting ons land om tegen een lager tarief expat te zijn in NL.
@Après toi | 17-08-22 | 14:05:
Ik bedoel dat je de benodigde diploma's nodig hebt. (In tegenstelling tot wat dit topic suggereert). Misschien is dat anders in de bouw of andere sectoren?
@McCain | 17-08-22 | 14:07: Er is in Nederland wel geprobeerd om verpleegkundigen uit Indonesië en Zuid-Afrika te halen. Maar dat liep niet zo goed af. De dames - want het waren alleen maar vrouwen- die kwamen bevielen niet zo. Problemen met de taal, de cultuur, de manier van werken. Dat project is toen ook stopgezet.
@letopuwzaak | 17-08-22 | 14:09: Ah, dat van die diploma's is ook wel logisch. Je wilt als patiënt toch geen amateurs aan je bed.
@Après toi | 17-08-22 | 14:12:
Zeker. Volkomen logisch.
@letopuwzaak | 17-08-22 | 14:14: Hoeveel van jouw collega's werken part time?
@Après toi | 17-08-22 | 14:34:
Zeer veel. Ik denk dat vrouwen die getrouwd zijn voornamelijk werken om het gezamenlijke inkomen aan te vullen. Dus parttime of niet.
@letopuwzaak | 17-08-22 | 14:56: Daar valt dus veel winst te halen. Zouden die vrouwen meer gaan werken als ze beter beloond zouden worden? Of, minder belasting hoefden te betalen?
@Après toi | 17-08-22 | 15:12:
Ik denk dat veel vrouwen weinig ambitie hebben om te werken als ze dat financieel gezien niet hoeven.
Hoe zelfstandiger een vrouw moet zijn, hoe meer motivatie om te werken. (Ik wil graag zelfstandig zijn, dus ik werk iets meer dan zou hoeven. Ook is een van mijn functies alleen beschikbaar als je er zoveel uur bent) Hoe motiveer je een vrouw die niet hoeft te werken om te gaan werken? Ik weet het niet. Het is in elk geval van belang dat kosten voor het uitbesteden van je kind tijdens je werkuren in balans is. Mensen moeten er dan wel genoeg aan overhouden.
Maar nogmaals, als het niet hoeft omdat je partner genoeg geld verdient, lijkt het me ingewikkeld. Veel vrouwen willen dan niet. Wat denk jij?
@letopuwzaak | 17-08-22 | 15:20: Ik snap die vrouwen wel, maar voor de maatschappij als geheel is het beter als ze gemiddeld 8 uur in de week meer werken. Kijk naar de zorg: in principe genoeg personeel, maar omdat men grotendeels in deeltijd werkt, toch te weinig handen aan het bed. In andere landen speelt dit probleem toch iets minder. Zie bijvoorbeeld de Scandinavische landen. Of Frankrijk.
@Après toi | 17-08-22 | 15:37:
Maar vergeet niet dat er veel handen aan bed zijn ontslagen een aantal jaar geleden. Dat betekende veel onzekerheid voor werkenden in de zorg.
Waar ze gebleven zijn, nu er vacatures zijn, weet ik niet. Interessant om te weten hoe het in andere landen gaat. Als een land het nodig heeft op enig moment, vind jij dat vrouwen een werkplicht moeten krijgen? Ook vrouwen die helemaal niet hoeven te werken? Vrouwen die parttime werken doen doorgaans nog heel veel taken thuis en voor hen is 8 uur erbij niet wenselijk. Zelfs niet als ze meer overhouden. Vrouwen die helemaal niet werken kunnen wellicht ook bijdragen. Ik zal binnenkort wel weer eens een extra avonddienst oppakken, voor het belang van het ganse land:-)
<Maar even terug pakken op het topic van dienst.
Ik heb een hele nette baan, werken van huis, mijn collega's zitten de USA dus die zie ik 60% van de tijd niet (Online) en we zijn nog aan het groeien in EMEA dus ik heb het rustig op dit moment, maar daar heb ik wel 20 jaar voor gewerkt. Mijn eerste baan was orderpicker in een loods en toen mocht je nog roken in de loods. En een van mijn laatste banen was heftruck chauffeur, Dat was een cursus volgen van 2 dagen en je kan letterlijk overal aan het werk. Er zijn zo veel fucking transport/overslag bedrijven niet normaal. En ik had avonddienst dus dat betaald ook elke dag minimaal 3 uur 150% en dan begon ik ook nog 2 uur eerder gemiddeld 3 dagen in de week. Wat dus ook weer 2 uur extra 150% is. Als je wil werken dan kan dat. Als je niet wil: korten. Let op "niet willen" is wat anders dan: "niet kunnen"
Dat klopt wel, maar het zijn de banen die ik als student deed. Veel mensen willen dat niet meer als ze ouder zijn. En van bepaalde groepen migranten weet ik dat ze erg kieskeurig zijn. Liever in de bijstand dan vuilnis ophalen of schoonmaken.
@Après toi | 17-08-22 | 14:07: en dát moet dus veranderen. Als je migrant wil zijn zul je dus doen wat de gastheer je opdraagt. Zo niet, opbokken.
@Justin_Case | 17-08-22 | 15:01: Dat vind ik ook.
@Après toi | 17-08-22 | 14:07: Voor de duidelijkheid: Dat heftruck rijden deed ik anderhalf jaar geleden nog na dat ik bijna 10 jaar bij een van de grootste IT bedrijven van de wereld had gewerkt. Zoals als ik al zei: "Als je wil werken, dan kan dat."
Wat ook niet helpt is dat veel mensen met een MBO of HBO opleiding toch willen "doorstuderen" om uiteindelijk op dezelfde baan uit te komen. Daardoor gooien de recruiters (hebben geen kennis van zaken) de vereisten omhoog en wordt dit een tick-the-box op hun lijstje. Tegelijk staan 50+ers op deze manier direct 1-0 achter. Ervaring zou belangrijker moeten zijn dan een (nieuw) papiertje. Iemand met de oude MTS of HTS heeft sowieso een hoger denkniveau dan de huidige HBO..
Een goede professionele recruiter verdient meer dan een tandarts, dat is mij inmiddels wel duidelijk geworden.. hij mag dan geen kennis van zaken hebben maar is wel een handige ritselaar en bonus vanger.
Zeker. Ik ben een oude MBO’er, en ik draai de nu afgestudeerde HBO’er de snot voor de ogen.
Afhankelijk natuurlijk van het soort baan hebben veel werkgevers liever iemand van in de twintig (kneedbaar etc.) dan iemand van boven de 50, al was het maar om het arbeidsongeschiktheidsrisico.
@Ichneumonidae | 17-08-22 | 13:48: gemiddelde millenial heeft een burnout bij meer dan 30 uur werken ..
@Kartelmaster2000 | 17-08-22 | 13:50: Waarschijnlijk omdat erg veel werk domweg kutwerk is of werk dat je na drie maanden zat bent.
Precies, ik ben een ouwe HEAO-er en maak academici(economie) aan het huilen
Hoe leuk is het om 40 uur per week te werken? En dat dan jaren achtereen. Kan iemand dat uitleggen?
dat hangt af waar je werkt. Als het kut werk is, maar de collega's zijn tof/gezellig dan hou je dat heel lang vol. Mensen zijn gezelligheidsdieren.
Zodat je in de zomer lekker naar het resort in Turkije kan.
Sommige mensen genieten van hun werk. Neem als voorbeeld Mark Rutte. Elke dag een lach!
@fifi23 | 17-08-22 | 13:35: Ik ben van nature heel ongezellig. Afschuwelijk om 'met z'n allen' in de kantine te gaan zitten.
Heel erg leuk, vooral als je zelfstandig werkt en die 40 uur in vier dagen weet te proppen..
@Kartelmaster2000 | 17-08-22 | 13:37: Denk zomaar dat verreweg de meeste mensen only in it zijn for the money en hun werk geen zak aan vinden.
Ligt eraan hoe leuk je je huwelijk vindt.
Ik beheerde vroeger websites van KPN en andere bedrijven en ik was daar 80 uur per week mee bezig, werken was mijn leven en ik genoot ervan!
@Smoelensmid | 17-08-22 | 13:38: Als je voor jezelf werkt is het inderdaad een ander verhaal. Werken voor een 'baas' is doorgaans heel wat minder leuk.
@letopuwzaak | 17-08-22 | 13:39: Die is dan wel weer aardig;).
@Patje | 17-08-22 | 13:40: Was je alleenstaand?
@Ichneumonidae | 17-08-22 | 13:43:
Ik had wel een vriendin maar ik woonde inderdaad alleen.
@Patje | 17-08-22 | 13:47: En nu? Qua werk bedoel ik.
Als het leuk werk is en je het kan beschouwen als een prettig tijdverdrijf waar je ook nog geld voor krijgt. En die banen bestaan. Heb 40 jaar in de scheepvaart gewerkt. Met veel plezier in zijn algemeenheid. Maar goed, was ook niet echt een baan maar meer een manier van leven. Ga dus naar zee. Of wordt piloot of meld je aan bij het leger als marinier. Er zijn vast nog wel meer beroepen. Oh, in de verpleging. Mensen helpen, kan ook leuk zijn. Ook niet echt een 8 tot 5 baan.
@Après toi | 17-08-22 | 13:55:
Nu heb ik een luizenbaan als ambtenaar..
@Patje | 17-08-22 | 13:59: Wat bevalt beter?
@Ichneumonidae | 17-08-22 | 13:37:
Heb het zelfde. Kan er ook niet tegen.
@Après toi | 17-08-22 | 14:03:
Content Manager. Maar met mijn gezondheid de laatste jaren mag ik in mijn handjes knijpen met mijn huidige baan.
@Patje | 17-08-22 | 14:16: Ok. Ben je al met roken gestopt?
Een tekort aan tandartsen en apothekers hoor ik u zeggen? Nog meer kanslozen importeren dan maar.
Opeens weet je het, je wordt vrijwilliger.
Vrijwilligers bij de politie, op de buurtbus, In de bibliotheek, in het ziekenhuis.
Verdringen allemaal echte banen.
Ik ben vrijwilliger bij een koor in Apeldoorn. Ik heb daar zelfs 7 jaar geleden een liedje voor geschreven en geniet nog steeds van de impact die dat heeft gehad.
@gestoptmetroken | 17-08-22 | 14:16: maar daarnaast heb je ook een betaalde baan. Dat is mooi, dat is goed om te horen dat je voldoening uit je vrijwilligerswerk haalt.
Ik doel op de mensen met een ww uitkering die "vrijwilligerswerk" doen. De bibliothecaris is wegbezuinigd en af en toe is er een vrijwilliger waar je met vragen terecht kunt. Antwoorden? Die hebben ze niet.
3,9 miljoen mensen tussen de 18 en 65 staan buiten de arbeidsmarkt en worden ook niet meegeteld als werkloos. Het lijkt mij de moeite waard om dit potentieel eens te benaderen in plaats van de import van werknemers uit het buitenland te halen. Helaas hebben werkgevers niks van de nadelen en alles van de upside van de onbegrensde immigratie.
Ondertussen kunnen 50 plussers solliciteren tot ze een ons wegen.
Is wel zo. 38% van de 55+ krijgt niet eens antwoord op hun sollicitatie. Dat je wat ouder en ervaren bent wil niet zeggen dat je niks kunt. Enfin, mij is het gelukt.
@Piet Karbiet | 17-08-22 | 13:33: fijn om te horen. In mijn directe omgeving ook. Het is een gunfactor maar een heel mooi moment als het na al die pogingen wel gewoon lukt!
Ik zie veel sollicitatiebrieven langskomen. Wat mij opvalt is dat niemand meer echt zijn best doet.
Terwijl er de wet LKV is.
@Kartelmaster2000 | 17-08-22 | 13:34: Merci.
@Piet Karbiet | 17-08-22 | 13:33:
Netjes!
Glasgow Argus | 17-08-22 13:27
Het Deense model heeft juist aan die situatie veel aandacht geschonken. Alles wat aan de kant stond heeft via cursussen en intensieve begeleiding de arbeidsmarkt weer gevonden. En daardoor kon de grens vrijwel op slot.
@Keutels | 17-08-22 | 13:41:
En om wat voor functies en loonschalen gaat het dan?
Want die laatste zin klinkt me net een tikkeltje te makkelijk....
Fiets eens een keer op een mooie zomermiddag over de Amsterdamse Straatweg in Utrecht en je ziet genoeg potentiële arbeidskrachten die zich kennelijk rot vervelen en maar wat bij elkaar rondhangen.
Eerst even checken hoeveel daarvan een Wajong-uitkering hebben en niet hoeven te werken.
@Glasgow Argus | 17-08-22 | 13:30:
Ik denk geen een. Ik vermoed wel dat er heel veel zijn vrijgesteld van de arbeidsverplichting/sollicitatieplicht.
@Keutels | 17-08-22 | 13:43: of ze werken op papier wel bij en familielid in de import- en exportbranche .
Ondertussen brengen ze kabouterpost rond...
ahahha die meme van EA. Hard om gelachen.
Yep, ik werk dus nu als rijksambtenaar bij het ministerie van justitie. Zo wanhopig zijn ze. Wat wel opvalt is dat met name de vrouwelijke part-time collega's in de regel vooral ziek zijn, zwak en misselijk, afwezig, onbereikbaar want hybride of wat later want nog naar de fysio, haptonoom, huisarts, Mensendieck, yoga of mindfulness. Of op vakantie.
Heb jij geen strafblad?
''Haptonomie is een leer / wetenschap die zich bezig houdt met aanraken, voelen, direct lichamelijk contact, met de ontwikkeling van het menselijk gevoelsleven en de ontwikkeling van de tastzin, met houdingen, bewegingen en gebaren. Letterlijk betekent 'haptonomie' de leer van het menselijk gevoel en gevoelsleven.''
Is dit niet gewoon verkapt van bil gaan?
@calamiteiltje | 17-08-22 | 13:29: De systemen van de vorige eeuw zijn blijkbaar niet meer in gebruik. Kreeg zelfs een mooie VOG. En verder werd ik toen in 1986 geduwd, dus......
@Wc-kip | 17-08-22 | 13:31: Zeg, sexist die je bent.
@Wc-kip | 17-08-22 | 13:31:
Ik lees niks over een 'happy end' dus ik vertrouw het niet.
@Piet Karbiet | 17-08-22 | 13:36:
Ja, wat? Schuld van Google!
@Piet Karbiet | 17-08-22 | 13:36: Heeft alle intensieve begeleiding door de reclassering toch wel vruchten opgeleverd.
Vraag is natuurlijk of u wel door de anderen voor vol wordt aangezien, ook al omdat ze wel erg wanhopig waren om u aan te nemen.
Ja Piet. Uw observatie is correct. Maar de meerderheid van de leidinggevenden is daar inmiddels ook vrouw
@johnyl | 17-08-22 | 14:04: Maakt me niet uit. Ik fok ze net zo hard terug.
@theo-is-dood | 17-08-22 | 14:09: Absoluut. Die geven het voorbeeld.
Personeel genoeg. Betaal personeel nu 25% meer dan pré corona.
Prijzen met 20% omhoog. En zit erover te denken om volgend jaar nog maar eens prijzen met 20% omhoog te doen.
We zien wel waar het schip strand.
Allemaal hoogwaardig werk zeker wat die immigranten komen doen. En dat is een ander probleem: de laagste inkomens leveren maar weinig op qua belastingen, en met al die toeslagen moet daar soms zelfs nog wat geld bij, onder de streep. Leuk voor alle ondernemers die immigranten aan het werk helpen, maar eigenlijk is die arbeid gesubsidieerd. Door de rest van ons.
Maar ja, uit veel onderzoeken blijkt toch dat slechts 20 procent van de Nederlandse werkenden netto belastingbetaler is. Het overgrote deel krijgt meer terug van de overheid dan dat het inlegt.
Exact, de multinationals profiteren van wat goedkope arbeid en de samenleving mag de overige kosten van de niksnutters betalen.
@Après toi | 17-08-22 | 13:34: helaas zit ik aan de verkeerde kant. Betalen betalen en niets ontvangen
@Après toi | 17-08-22 | 13:34: En waar komt dat geld dan vandaan? Uit de geldboomgaard achter het Torentje of zo?
@Mbovenka | 17-08-22 | 13:50: Hoeveel komt er jaarlijks aan belastingen binnen bij de overheid? In 2020 was dat 351 miljard euro. Wel een Corona-jaar, dus inkomsten vielen daardoor wat tegen.
@ Muxje: www.overtoeslagen.nl/over-ons-werk/fe...
Vijftien miljard Euro per jaar worden aan Toeslagen uitgedeeld. In feite een verkapte subsidie voor de werkgevers. Zodat die lonen kunnen blijven betalen waar een mens niet van kan leven
@Piet Karbiet | 17-08-22 | 13:39:
www.overtoeslagen.nl/over-ons-werk/fe...
Koppel de bijstandsdatabank met de vacaturedatabank.
Daar zit niet veel arbeidspotentieel meer in, 3/4 spreekt niet eens Nederlands.
@klaas24 | 17-08-22 | 13:38: Zijn genoeg baantjes waar dat ook niet nodig is. Mijn punt is meer dat het onverkoopbaar is dat er zoveel vacatures zijn maar heel veel mensen gewoon op hun luie krent kunnen blijven zitten zonder gevolgen voor hun staatscontributie. De smoes dat ze geen werk kunnen vinden gaat niet meer op.
Ik hoorde onlangs dat die 100.000-en jongeren, die twee jaar terug met hoge salarissen uit de reguliere arbeidsmarkt zijn onttrokken om bij de ggd te gaan werken om die reden nu met een riante uitkering op hun luie reet zitten
Bij het callcenter van de GGD kreeg je toen nog geen €11,- bruto per uur. En je moest thuiswerken met eigen apparatuur. Je kreeg hoogstens een headset om te bellen.
Wat nou riant??
Forse economische groei ook, in het tweede kwartaal. Een recessie lijkt nog ver weg. Ondanks de vele huilie huilie verhalen op het internet.
Ja en blijf vooral in het sprookje geloven dat de overheid rond bazuint. Er is nog steeds hoge inflatie. Door hogere prijzen wordt er meer geld uitgegeven en zolang de renten niet drastisch worden verhoogd kan er nog steeds goedkoop geld geleend worden voor investeringen.
Zolang jongeren getriggerd worden om boven minimum te kunnen leven met vloggen of crypto zal het er in de toekomst niet op verbeteren.
Ah, geloof jij in een piramidespel?
10K per maand met een Only Fans, wie wil dat nou niet.
Eerst die 30% korting op de IB van tafel - ik ga niet bij ASML aan de slag zolang die Indiërs meer naar huis mogen meenemen voor hetzelfde werk (met minder kennis). Hoorde dat gasten die daaronder vallen zelfs hun Amerikaanse rijbewijzen om kunnen zetten naar Nederlandse rijbewijzen in tegenstelling tot Amerikanen die gewoon naar Nederland immigreren.
Van het salaris bij ASML koopt deze Indiër voor zijn hele familie een dorp in India met huispersoneel inbegrepen. Maar als Nederlander hou je te veel dagen in de maand over om rond te komen. Nederlanders stikken in deze false internationale concurrentie op de arbeidsmarkt.
Alle wiite jassen bij ASML is inhuur. Geen bonus, geen goede cao, zijn de slaven van de directie.
Als we mensen nodig hebben moeten we maar gewoon vacatures uitzetten in het buitenland zodat er gesolliciteerd kan worden. De hele islamitische wereld hier naar toe halen creëert alleen maar meer problemen.
Dat zijn volgens mij wel twee gescheiden werelden. Nederlandse bedrijven die internationaal werven, zetten waarschijnlijk geen vacatures uit in Eritrea, Somalië, Syrië, Afghanistan of Algerije.
Doen de meeste grote bedrijven al in India. Heelveel opgeleid personeel halen ze als expats naar Nederland tegen lagere salarissen dan u rond van kan komen.
@Après toi | 17-08-22 | 13:37:
Maar worden er bijvoorbeeld vacatures uitgezet in de Filipijnen voor handjes in de zorg?
@Patje | 17-08-22 | 13:44: Is wel eens gedaan, meen ik. Maar geen groot succes.
@Patje | 17-08-22 | 13:44:
Ja hoor. Dat gebeurt ook al.
BNR:
Eind dit jaar Filipijnse verpleegkundigen aan ziekenhuisbedden'
Auteur: BNR Webredactie
In Nederlandse ziekenhuizen staan deze winter Filipijnse verpleegkundigen aan het ziekenhuisbed. Dat zegt Frank van Gool, CEO van OTTO Workforce in het programma Wereldveroveraars op BNR. Op die manier wil het uitzendbureau een bijdrage leveren aan het terugdringen van de personeelstekorten in de zorg.
In het derde kwartaal komen de eerste arbeidsmigranten naar Nederland. Eind van het jaar zouden ze dan aan de ziekenhuisbedden moeten staan. 'Het moet wel, want je ziet de wachtlijsten voor de uitgestelde zorg oplopen.'
@Après toi | 17-08-22 | 14:02:
Bron van uw wetenschap?
Filipina’s werken over de hele wereld als verpleegkundige. Dus hoezo geen groot succes?
Wat hebben we hier op GS nu aan die losse flodder-opmerkingen. Als u geen bron of redenen van wetenschap noemt
@theo-is-dood | 17-08-22 | 14:22: Zouden die verpleegkundigen Nederlands spreken? Lijkt me wel een vereiste in de zorg. Dat ze in Engelstalige landen aan de slag gaan, is een ander verhaal.
@Après toi | 17-08-22 | 14:38:
Google BNR+Filipijnse
@theo-is-dood | 17-08-22 | 15:22: Het is in Nederland ooit grootschalig met verpleegkundigen uit Indonesië en Zuid-Afrika geprobeerd, en dat was geen succes. Onder de taal was een probleem.
'Dus vraag om die loonsverhoging...'
Heb alleen gezegd dat ik op zoek was naar een nieuwe uitdaging, werkte ook.
Maar als we nou eens héél veel mensen binnenhalen, die we met een investering van 20K zover krijgen dat ze plantsoentjes kunnen schoffelen of hamburgers kunnen aanreiken, maar die wel zorg, huisvesting, onderwijs, vervoer, winkels etc,... nodig hebben. Lossen we dan daarmee het probleem niet al enorm op.
Nu is het zo, dat het kabinet Rutte 4 veel migranten naar Nederland laat komen om het tekort aan arbeidskrachten op te lossen. Helaas wordt dat niet door iedereen zo begrepen.
En dan leggen ze vanuit Vluchtelingenwerk het toeslagensysteem uit aan deze 'potentiële arbeidskrachten' en werkt vervolgens niemand meer.
Zolang werken niet loont voor mensen die om en nabij het minimumloon verdienen blijven ze lekker in de bijstand.
Het recht op wonen kost ook 450k daar is ook geen beginnen aan.
Oplossing?
Toeslagen aan mensen die fulltime werken geven = werkgeverssubsidie.
@Weethetallemaalniet | 17-08-22 | 13:20:
Toeslagensysteen afschaffen en belasting op arbeid (eerste schijf) verlagen.
@Tarak | 17-08-22 | 13:21:
Helemaal geen subsidies. Nog beter.
@Tarak | 17-08-22 | 13:21:
Zoveel toeslagen werden er in 2021 betaald:
Zorgtoeslag: 4,7 miljoen
Huurtoeslag: 1,5 miljoen
Kindgebonden budget: 1,0 miljoen
Kinderopvangtoeslag: 0,7 miljoen
4,7 miljoen mensen kunnen dus kennelijk niet hun eigen zorgverzekering betalen.
In 2021 werden deze bedragen aan toeslagen betaald:
Zorgtoeslag: €5,3 miljard
Huurtoeslag: €4 miljard
Kindgebonden budget: €2,5 miljard
Kinderopvangtoeslag: €3,5 miljard
Alleen aan zorgtoeslag pompen we dus méér dan vijf miljard euro per jaar rond.
Lekker gememed.
IT tester bij Sogeti:
"Ik kijk of mensen nieuwsgierig zijn en vragen durven te stellen. De techniek leren we hen later wel. We gaan ook in gesprek met taalkundigen. Die zijn nauwkeurig. Dat helpt als ze willen werken als tester."
www.computable.nl/artikel/achtergrond...
Ach wat leuk, daar ben ik ook begonnen als junior.
Je kreeg een basisopleiding van twee maanden, drie keer te laat op kantoor en je kon vertrekken. Dat deden ze wel goed!
En als je geen talent bleek te hebben werd je alsnog gebonjourd.
rutte en zijn swaffels vertelde dat de migranten binnen worden gehaald om de problemen op de arbeidsmarkt op te lossen. Wanneer gaan de migranten beginnen met werken?
Ik weet nog een hele grote pool van potentiële werknemers.
gs-reaguurders (wegduiken doet)
Ik reaguur alleen op het toilet
Prima. Wat schuift dat?
Kunnen ze die gasten die met hun bekertje bij de supermarkt staan niet een keer een trap onder hun kont geven? Ik erger me groen en geel aan dat soort nietsnutten en er is schijnbaar werk genoeg
Gratis koffie in de beker doet
Hier staat er al jaren 1 die dagelijks om een eurootje voor de dorst vraagt.
Wel humor…
Geef ze een bezem en laat ze het winkelcentrum aanvegen
Die gasten van jou stáán tenminste nog voor de supermarkt. De mijne, een rasta, gaat om een uur of twee bij de supermarkt zitten tot een uur of acht. En iedereen aanroepen voor wat losse muntjes. Dus je moet nog naar hém toelopen om te geven ook. Tegenover hem heeft Albert Heijn een gigantische poster opgehangen met hierop: "met spoed collega's gezocht voor vele functies".
De spanning op de arbeidsmarkt is onder andere ontstaan door de achterstanden die nog weggewerkt dienen te worden. Dus wordt het knokken om het personeel.
Een werkloze gezien als iemand die naar werk zoekt en beschikbaar is. Als je dus lui achterover hangt tel je in deze statistiek niet mee. Er is geen tekort aan arbeidskrachten, alleen aan mensen die _willen_ werken.
Juist.
Die statistiek is bewust zo gemanipuleerd om de werkloosheidscijfers omlaag te krijgen, zodat ze zichzelf weer op de borst kunnen kloppen(en zichzelf daarom een n loonsverhoging kunnen geven)
Iedereen van werkbare leeftijd die niet arbeidsongeschikt is en niet werk, is imo werkloos.
Hoeveel van deze banen zijn ook voltijd en/of rendabel om van te leven?
Waarschijnlijk de helft. Ik wil ook wel iemand die voor een tientje per uur in mijn tuin komt werken, maar van dat bedrag valt nauwelijks te leven
hoeveel zijn er nuttig en vragen enige vakkennis? Ik vraag me ook af waarom de bedrijven er alsmaar voor moeten zorgen dat de mensen rond kunnen komen terwijl de overheid alles kapotbelast om zo aan geld te komen voor zielige mensen (die er steeds meer komen). Salarissen gaan omhoog dus een product wordt duurder, en om die steeds duurder wordende producten kunnen blijven kopen moeten de salarissen weer omhoog en ga zo maar door. De enige die daar baat bij heeft is de overheid want 21% van 100 euro is gewoonweg meer dan 21% van 10 euro., en dat kunnen ze dan weer mooi verspillen aan zielige mensen en zichzelf natuurlijk, want als er een bedrijf in nederland is wat grossiert in bullshitbanen is het de overheid wel.
@brie-de-penis | 17-08-22 | 13:20: wat ik bedoel is dat aan de onderkant van de banenmarkt er veel banen laagbetaald zijn, dat is 1, maar tegelijk zijn ze deeltijd. Dat is dus nooit rendabel en blijft men zitten met de vacature
Dat is een heel goede vraag. Samen met de woningnood heeft het voor veel mensen geen zin om te werken omdat met het salaris niet rond te komen is.
En als dat wel zo zou zijn is er geen woning beschikbaar. Een huis kopen is onbetaalbaar met de huidige gemiddelde salarissen. De prijzen voor levensonderhoud rijzen de pan uit terwijl de salarissen nauwelijks gestegen zijn.
In Ter Apel zitten allemaal zeer hoog opgeleide mensen, van huisarts tot neurochirurg en ingenieurs tot IT specialisten volgens onze Roverheid. Ze kunnen direct starten.
Dan moet eerst de wetgeving veranderd worden. Dat zal niet lukken, omdat linkse partijen als de SP en de PVV tegen zullen stemmen.
@Cobarde | 17-08-22 | 13:11:
Ik denk eerder de PvdA en Groen Links
Vraag me af hoeveel mensen van 50+ met een arbeidshandicap anno 2022 uitgenodigd worden voor een gesprek en hoeveel van hen ook een baan hebben gekregen (en niet alleen in de zomerperiode).
0
Want zwaar risico voor vooral de kleine ondernemers.
Kijk maar eens hoeveel hoogopgeleiden professioneel aan het koorddansen zijn rondom een probleemgezin of een gezin van statushouders in de bijstand. Dáár zit je personeel.
Schuldhulpverlening rijst de pan uit.
Kijk eens wie er in de bijstand zit.
Er is geen personeelstekort. We produceren en consumeren simpelweg te veel.
We hebben gewoon te veel lifestylecoaches,, werkcoaches, yogacoaches, klimaatangstcoaches, water(besparings)coaches en een heel leger aan influencers, die nog geen spijker in de muur kunnen slaan. En volgens mij produceren we helemaal niets meer, Nederland is een dienstenland geworden, waar we alleen nog excel- en powerpointbestanden in elkaar knutselen en de rest van de tijd vergaderen.
@FrankVeer | 17-08-22 | 13:17:
Klopt en bij elke economische crisis wordt duidelijk dat je als land met alleen een grote dienstensector hard in een recessie raakt.
@FrankVeer | 17-08-22 | 13:17:
Het zal best zou zijn dat Nederland een diensteneconomie is geworden.
Maar waarom zijn dan Fokker, de scheepsbouw en de textielindustrie ermee gestopt? Daar werd gewoonweg niks meer verdiend.
Laten we nou wel wezen, als die PowerPoint-vergaderaars hun geld in het bedrijfsleven niet opbrachten, dan waren ze allang op de keien gegooid.
Meer uren maken misschien?
Nee. Ga weg.
Huurtoeslag, zorgtoeslag, alimentatie, kinderbijslag.
Er is een categorie mensen die zeggen: “ik zou gek zijn als ik ging werken”.
Ja, dat snap ik.
Zou het zelf niet kunnen, want foute mentaliteit.
Dat soort mensen probeer ik altijd uit te leggen dat werk de oplossing is.
Werk= geld/sociale contacten/ tijdsbesteding/voldaan gevoel/ een bijdrage aan de samenleving etc.
Blijkbaar denkt niet iedereen daar hetzelfde over.
'Blijkbaar denkt niet iedereen daar hetzelfde over'.
Ik wel: afschaffen dat Toeslagencircus.
Het is toch te zot dat men meer inkomen heeft met de verschillende toeslagen dan een laaggeschoolde arbeider die 40 uur per week werkt én nog een bijbaantje heeft om de eindjes aan elkaar te knopen, maar geen kids, huurhuis (goedkoop ooit een huisje gekocht), het gezinsinkomen nipt te hoog is voor zorgtoeslag e,d.
Je vergeet vrijheid.
Wie aan de staatstiet hangt is afhankelijk en daarmee manipuleerbaar...
Helaas is het zo dat bij velen die meer (uren) gaan werken, hun toeslagen kwijtraken en maandelijks dus minder overhouden. Meer werken voor minder geld dus.
Ondertussen stevenen we op een recessie af.
Maar het gaat geweldig met de economie....
Nog wel tot bijv. de huizenmarkt in elkaar dondert... en menigeen met een tophypotheek in de shit raakt.
"gevoelsrecessie"
@Nuchternederland | 17-08-22 | 13:14:
Rooie JP legt het eventjes uit.
www.youtube.com/watch?v=rkAKGpRhuqo
Nee hoor, www.telegraaf.nl/financieel/123596841...
DEN HAAG - De Nederlandse economie heeft het in het tweede kwartaal met een groei van 2,6% veel beter gedaan dan verwacht. Dat kwam aan de ene kant doordat de export flink toenam en aan de andere kant doordat er flink werd geïnvesteerd. Intussen liet de consument het geld naar hartenlust rollen.
Consumenten lieten het geld dit voorjaar naar hartenlust rollen.Ⓒ ANP/HH
Er was van tevoren voor de periode van april tot en met juni gerekend op een groei van hooguit een half procent. „Toen ik de cijfers zag, dacht ik in eerste instantie ’grapje zeker’, zegt hoofdeconoom Peter Hein van Mulligen van het CBS. Maar dankzij forse investeringen in machines en bedrijfsgebouwen en dankzij een stevige export presteerde de Nederlandse economie boven verwachting.
@Zwizalletju | 17-08-22 | 13:25: apart, zelfde krant. Ik had hem al gedeeld, maar nu even weer.
www.telegraaf.nl/financieel/318430755...
Is dit echt zo, of wordt dit zo gespind om nog meer migranten binnen te halen?
Het UWV betaald maandelijks ruim 100.000 werkloosheidsuitkeringen uit. Hoeveel vacatures staan er open? Misschien ook eens die overheid conform belofte inkrimpen, daar komt ook een hoop FTE uit vrij.
Dat dus, en al die deeltijdbaantjes als coach of klimaatpsycholoog niet meetellen als serieuze baan.
En bij die werkelozen worden ook de wajongers meegerekend?
Oh! Wajongers die psychisch zijn afgekeurd... kunnen óók gewoon aan het werk wat mij betreft. Gewoon geen geld meer geven, moet je zien hoe snel ze gemotiveerd raken.
@Papa Jones | 17-08-22 | 13:07:
Autisten kunnen prima met de handjes werken, mits ze maar 1 goed gedefinieerde taak krijgen.
Nee.
@kapotte_stofzuiger | 17-08-22 | 13:08: Dit dus! Plantsoenendienst bijvoorbeeld. Lekker buiten, geen gekakel om je heen.
@Papa Jones | 17-08-22 | 13:07:
Mijn vriendin heeft ook een wajonguitkering maar ontvangt deze gelukkig niet omdat ze gewoon fulltime werkt. Met problemen kan je vaak best werken als je dat tenminste wilt.
@Patje | 17-08-22 | 13:10: Precies, het gaat om de wil.
@Papa Jones | 17-08-22 | 13:11: en om de wil van de werkgever....
@MK27 | 17-08-22 | 13:14:
Loonkostenvoordeel. Het aannemen van Wajongers kan jou als werkgever financieel voordeel opleveren. Als je iemand aanneemt met een scholingsbelemmering of iemand die in het doelgroepregister banenafspraak van het UWV staat, krijg je namelijk een vergoeding van 1,01 euro per verloond uur, tot maximaal 2.000 euro.
@Patje | 17-08-22 | 13:15: Dat is het punt niet.
Er ''moet'' eventueel ook een aantal uren beschijkbaar zijn voor het inwerken danwel opleiden danwel begeleiden van een Wajonger.
@MK27 | 17-08-22 | 13:14: Gewoon een proeftijd, en goed je best doen.
Ja, mensen in het doelgroepenregister (loonkostensubsidie) tellen inderdaad mee als 'bijstandsklant'.
@Patje | 17-08-22 | 13:15:
Jongeren uit een bepaalde groep, met aanpassingsproblemen, gedragsstoornissen en een aversie tegen werk zitten niet voor niets in de Wajong. Dan kost het de gemeente geen geld en hebben ze ook geen sollicitatieplicht om de werkgevers te ontzien.
De enkeling die als eenarmige loempiavouwer aan de slag wil daargelaten.
@Papa Jones | 17-08-22 | 13:10:
Nadeel daarvan is dat ze als fulltime op de payroll gezet worden....
Win win...
9000 vacatures in het basisonderwijs, of u nu een vlogger of ervaren chocolatier bent, u kunt zo aan de jongste generatie Nederlanders uw expertise overdragen. Lezen, schrijven en rekenen zijn immers zoooo 1990.
Toch te triest dat we niet meer voor de volgende generatie kunnen zorgen. Maar wel voor mensen die komen aanwaaien.
Ja, allemaal opjaagk*tbanen in productie en bezorging voor € 10,20 per uur. Zeven maanden aan het werk en met geluk een tweede keer zeven maanden. Daarna opgerot, want het mag allemaal niet te veel kosten.
Had je maar beter je best moeten doen op school.
@kapotte_stofzuiger | 17-08-22 | 13:05: Buurman heeft vroeger goed opgelet op school en hoeft niet tegen zo'n tarief te werken. Ik zie echter genoeg dingen om me heen die niet kloppen.
@Buurman | 17-08-22 | 13:13:
Kapotte is nogal vol van zichzelf...
Ik zou deze bejaarde hoogsnuiver weinig aandacht gunnen...
@neonreclame | 17-08-22 | 13:16:
Hoi, alles goed? Tijdje niet gesproken, sinds 2008 ofzo.
Ik krijg nog dat cassettebandje van u terug.
@kapotte_stofzuiger | 17-08-22 | 13:19:
Laatste beef was over het wel of niet vergoeden van vliegtickets in het begin van de corona...
Weet je nog..??
True colors...
Terwijl u als oudgediende mij altijd wel aansprak...
Ik weet nog een hele grote bron van potentiële werknemers.
Bijstansmoedertjes.
Die worden nu met enorm veel subsidies en toeslagen gestimuleerd om niet te werken.
Nou ik ben wel in voor een one night stans hoor ;)
@Smoelensmid | 17-08-22 | 13:19:
Jij stanst er wel een gaatje in.
En toch is dat wel frappant. Zijn er zoveel banen bijgekomen dan, zo ja waarom, of zijn er zoveel werkenden verdwenen, zo ja ook waarom?
Over de tijdspanne van 2 jaar? Iets klopt hier niet.
Eens kijken, is er de afgelopen 2 jaar iets opvallends gebeurd? Ik kom er ff niet op.
Nee, mensen zijn en-masse uit banen gestroomd door de lockdowns, en die mensen verdienen nu meer met hun bullshitbaan dan in de horeca of als baggagesjouwer, dus waarom zou je terug gaan?
Je moet een MBO diploma hebben als busmeneer.
Geen wonder.....
WO Rechten, minimaal.
En 5 jaar relevante werkervaring. En op eigen kosten een verplichte cursus halen!
Helaas werken die mensen niet graag. Tenminste, 90% niet.
Weet je meteen wie de echte vluchtelingen zijn.
Alle WW- en bijstandsuitkeringen per direct stopzetten. 2 problemen in 1 keer opgelost.
Ho ho, voor de WW heb je premie betaald, kapotte. En die WW is al flink uitgekleed.
@Piet Karbiet | 17-08-22 | 13:20:
Financiële motivatie is alles. Als er meer vacatures zijn dan werkzoekenden heeft niemand WW nodig, al heb je je hele leven al premie betaald.
Ik heb een WW-uitkering. Gelukkig heb ik daar 35 jaar premie voor afgedragen.
@kapotte_stofzuiger | 17-08-22 | 13:22: Ik ga niet werken voor EUR 10,80 bruto per uur, niet zolang ik die uitkering nog heb.
@kapotte_stofzuiger | 17-08-22 | 13:22: Neen, dat heet frictie werkloosheid. Het past niet op elkander.
Groot gelijk.
@Rhenium | 17-08-22 | 13:26:
Dus werk je maar zwart plus uitkering en toeslagen?
De mensenmarkt loopt ander als een trein.
Zat te verdienen in de mensenhandel.
Maar die mensen met een enkeltje Mieleland kunnen en/of willen niks, daar zit 'm het probleem.
REAGEER OOK