Minder treinen door personeelstekort NS, rampzalig voor het sollicitatiegesprek van Alfons
BEDANKT NS
Kijk nou! Daar heb je Alfons! Alfons is op weg naar een sollicitatiegesprek voor zijn nieuwe baan. Alfons is vanochtend extra vroeg opgestaan. Hup, Samantha aan de kant geschoven, vort! Alfons moet naar zijn sollicitatiegesprek! Zijn laatste kans om nog iets te maken van het leven. Alfons had het bijna opgegeven, maar toen kwam zijn droombaan voorbij. Dus Alfons zijn beste kleren klaargelegd - Samantha noemt het altijd het Gert-Jan Segers Zaterdagpak: een wit overhemd onder een vale trui, een verwassen spijkerbroek en bruine schoenen, het liefst bruine sneakers van het merk Pantofola d'Oro. Dus Alfons koffie (altijd Douwe Egberts natuurlijk) drinken en boterhammen (met jong belegen kaas, extra belegen is voor bejaarden) eten. Haartjes kammen. Tandjes poetsen. Duurde allemaal wat langer verdomme want hij moest nog schijten. Hup op de stevige herenfiets naar het treinstation. Inchecken en dan naar perron 3, lalala op weg naar het sollicitatiegesprek.... "Door een personeelstekort bij de NS wordt vanaf maandag de tienminutentrein op het traject tussen Arnhem, Schiphol en Rotterdam teruggezet naar een kwartierdienst." Shit shit shit nu wordt het krap voor Alfons deuren open trein in rijden rijden vertraging stoppen station deuren open rennen trap op trap af uitchecken poortjes door rennen rennen bocht om rennen oversteken deur open SORRY MENEER U BENT VIJF MINUTEN TE LAAT WE KIEZEN EEN ANDERE KANDIDAAT. Oooo wat jammer Alfons! Nu zal je nooit 'Product Owner materieelbenuttting' bij de NS worden!
Reaguursels
InloggenHij ging solliciteren bij de NS?
Dus Alfons gaat naar een belangrijk gesprek en vertrekt dan niet even 15 minuten eerder om zeker te weten dat ie op tijd komt...?
Beter de NS opnieuw opbouwen. Dus wat heb je nodig om ee trein te laten rijden? Een machinist. En zo verder totdat je de zaak rond hebt zonder dure bijhangers/graaiers
Berste Alfons ..... ieder nadeel heeft z'n voordeel. <quote Cruijff>
In 1991 <vroegurrrr dus> had ik ooit een sollicitatie gesprek bij Lukkien in Ede. Wat me nog nooit was overkomen, kwam ik door een busschaffeur die me op de verkeerde locatie dumpte <googlemaps bestond nog niet> te laat aan bij Lukkien. Dat werd me <terecht?> kwalijk genomen. De grote baas daar voerde toen nog zelf de gesprekken en wilde me niet meer spreken. Daarintegen spraak ik wel met een PZ-meisje die me vertelde dat het zo een leuke groep was die op donderdagavond met elkaar zaalvoetbal speelden ;-)
Achteraf moet ik die busschaffeur zo dankbaar zijn. Door die afwijziging ben elders aan de slag gegaan, business-class de gehele wereld overgeweest en 'redelijk / niet te gek' financieel onafhankelijk geworden.
Buschauffeur en Lukkien: Thank you so much ..... appreciated !!
Nogmaals ieder nadeel heeft z'n voordeel.
Opeens Heb je het . je wordt .... geen... Conducteur
Laat Alfons bij de NS solliciteren. Win-win.
Er is geen personeelstekort.
Er is een uitkeringen-, toeslagen- en subsidie-overschot.
Ik kring ook wel vaak het idee dat de lat te hoog ligt voor wat je werkelijk moet kunnen voor een functie. En zeker als je het aan recruitermeisjes over laat, zonder enig inzicht in de werkelijke werkzaanheden
@Mark van Leeuwen | 13-06-22 | 13:09: Ja maar goed, conducteur of buschauffeur... zo hoog kunnen die eisen toch niet liggen.
Met alle respect.
@Papa Jones | 13-06-22 | 13:29: Eerst alle keuringen en gesprekken. Daarna je rijbewijs en Code 95 halen.
Hier meer info: www.cbr.nl/nl/beroepsexamens/code-95/...
Ook via het CBR elke 5 jaar een keuring: www.cbr.nl/nl/rijbewijs-houden/nl/gez...
Dan ook iedere 5 jaar 34 uur bijscholen.
Leescht de kolom van Annemarie van Gaal vandaag in de T.
Zou zeggen solliciteer op zo’n baan. Alleen maar om te weten of je er geschikt voor bent. Heb zo mijn twijfels.
Wij leven in een 'prestatiemaatschappij'. Een model dat is over komen waaien uit 'the good old US of A'. Er moest marktwerking binnen het OV komen wat dan zou het goedkoper, beter en meer worden (wet personenvervoer 2000). Het tegenovergestelde is gebeurd. Tevens werden de OV bedrijven geprivatiseerd. Deze hebben nu aandeelhouders en het uitkeren van dividend is de norm geworden. U als klant doet er in zijn geheel niet meer toe. De maximum kwartaalboete wordt gewoon aan de provincie betaald en kan het OV bedrijf gewoon zijn gang gaan. Niet alleen bij de NS maar ook bij de OV busbedrijven staan er diensten open. Waar ik werk 10-15 diensten per dag. Dus niet af en toe een ritje, nee... complete diensten. En dit is nog maar het begin. De komende jaren gaat er veel 'rijdend personeel' met pensioen. Klaag eens niet bij de chauffeur of bij het OV bedrijf maar direct bij de gedeputeerde van Uw provincie. Dit is namelijk de concessieverlener en heeft de nodige 'gereedschappen' om het betreffende OV bedrijf aan te pakken. Of dit gebeurd is de grote vraag want het OV bedrijf waar ik werk is een grote werkgever in de regio. De oplossing is het stoppen van de marktwerking en de privatisering terug draaien. En nee, zoals het 35 jaar geleden ging is ook niet goed. Toen dekte Den Haag klakkeloos de exploitatie-tekorten van deze af. Maar het beleid is nu helemaal naar de andere kant doorgeschoten en veel van onze klanten zijn daar de dupe van. Het zal mijn tijd wel duren. Nog een paar jaartjes en dan kan ik er uitstappen.
Nou, het probleem lijkt mij veel simpeler. Wie gaat er nou bij het OV werken, tegen zo'n salaris, als je ook met een beetje toneelspel en aanstelleritis een uitkering kunt krijgen plus subsidies en toeslagen? Zit je netto op hetzelfde.
Omdat het nep marktwerking is. Marktwerking is natuurlijk beter, maar in realiteit werkt het nog steeds zoals in NeDDRland.
Dat Den Haag vroeger klakkeloos de exploitatie-tekorten van de NS afdekte, zouden ze nu ook moeten doen. Het OV is een essentiele vervoersdienst voor heel Nederland. De overheid moet die dienst garanderen. Vroeger noemden we het exploitatietekort een verlies voor de overheid. Nu is de winst van de vervoersbedrijven het verlies van de reiziger en de overheid.
@Papa Jones | 13-06-22 | 12:31: Klopt, je begin in loonschaal 1 of ten hoogste 2. Dat is inderdaad geen vetpot. Maar de OV bedrijven willen voor een dubbeltje op de 1e rang zitten. De hoogste loonschaal voor een chauffeur is 16. Dat bereik je pas na 20 jaar.
Voor een sollicitatiegesprek bij NS te laat komen vanwege personeelstekort bij NS...
Alfons kan solliciteren bij de NS.
Voor de privatisering was het echt ellende bij de NS. Niemand die zich de jaren
90 herinnert? Smerige treinen, smerige stations, veel uitval. Secundaire, niet-NS lijnen doen het ook veel beter nu.
Ja, en zo smerig als jij schrijft was het niet.
In de trein was het ook minder druk. En wel eens te laat, maar nooituitval meegemaakt. Niet in de jaren 90.
"Daarom wil je als product owner bij NS werken
(...)
- je geeft richting aan de datateam van materieelbenutting"
Misschien moet NS ook een neerlandicus aannemen die het vacaturetexten nog even naleesd voor ze op het site worden geplaatsd. En gewoon weer een ir. aannemen als president-directeur in plaats van weer zo'n nietszeggende drs bedrijfskunde.
De tering, wat is dit land hard aan het afglijden.
Het vacature.
*naleest, geplaatst. Je glijdt af.
Die taalfouten heb ik vaker gezien bij vacatures met een niet-NLse recruiters. Toen ik voor de overheid werkte viel het me ook al op. Vacatureteksten werden door de leidinggevenden van afdelingen opgesteld. Maar ik ben het ook tegen gekomen in besluiten die naar burgers verstuurd moesten worden. Heb het meegemaakt dat er besluiten met meerdere taalfouten werden verstuurd door een niet-NLse collega. Toen ik daarop wees, zei dat dat besluit opnieuw moest en de taalfouten eruit gehaald moesten worden, werd mij discriminatie verweten
Foutloos NLs wordt tegenwoordig alleen nog van autochtone NLers verwacht.
Gelukkig ben ik allang bij die werkgever weg. Ik hou een werkomgeving waar iedereen gelijk wordt behandeld, en dat was daar niet zo.
@gaffelbaard | 13-06-22 | 12:39:
Nou ja, ik lees mijn tegels altijd door, en toch maakt de auto-checker op de mobiel er weer iets anders van. Zucht.
@Diotima | 13-06-22 | 11:42: je hebt ze gespot! En nu snel solliciteren bij NS.
Alfons mag een monopolykaart pakken , inderdaad : Algemeen Fonds . Hij wint de tweede prijs in een schoonheidswedstijd €10,-
Die kaart is er onlangs bij monopolie uit gehaald. Niet inclusief.
Maak van de spoorwegen weer één overheidsbedrijf met een afdeling spoorwegpolitie. Dan de prijzen omlaag en het rijdt weer als een trein.
En Postnl wordt weer de PTT.
The good old days. Ik stem voor.
@Meneertjehetheertje | 13-06-22 | 11:01: NL weer met 12 miljoen inwoners? Een overheid die in dienst staat van de bevolking? Heerlijke tijden waren dat...
Ook de salarissen dan maar omlaag naar peil 1980
Aan die salarissen van 1980 wordt nu door PostNl al aan gewerkt.
Telefoneren op grijze toestellen met draaischijf!
@superb_de_lux | 13-06-22 | 11:27:
In van die mooie glazen telefoon hokjes aan de weg :-)
Tsja lieve Spoorwegen, dit krijg je van je diversiteietsgedram reclames, dat werkt alleen maar averechts, dat willen jullie alleen nog niet snappen.
Huh?
@Diotima | 13-06-22 | 11:42: Wat snap je niet? Steeds minder mensen willen voor die enge NS werken.
Bij NS worden vaak negers en moslima's in reclames weergegeven.
@meneer Q | 13-06-22 | 15:07: “negers”?! Meneer q , u staat binnenkort voor het gerecht wegens discriminatie.
Waar zouden we zijn zonder de trein....
Wat een heerlijke slogan was / is dat...
Helaas is het antwoord.
Vast en zeker al op de plaats van bestemming....
Tsjonge jonge, wat een nationale ramp. In plaats van om de tien minuten om het kwartier een trein. Is er nazorg voor de slachtoffers geregeld?
Als Alfons geen Alfons maar Al-Fons had geheten dan was hij zeker alsnog aangenomen. Umvölkerung en zo. Los daarvan had luie Alfons best eerder uit zijn nest kunnen komen. Zeker een Generatie-Z hè?
Personeelstekort bij de NS, personeelstekort bij Schiphol, personeelstekort bij de horeca, personeelstekort bij de supermarkten... waar zijn al die mensen opeens gebleven?
Die zijn doorgeschoven naar managementposities. Of maken online content.
2little,
Dit vraag ik me nu ook al een hele tijd af. Ze kregen notabene staatssteun. Wtf.
En dan nog. Je gooit je personeel overboord dan kun je ze nu toch weer terug erin hijsen?
Waar zijn die mensen gebleven, precies mijn sentiment. Het lijkt wel of de emigratie van autochtone Nederlanders sneller gaat dan gedacht.
Vroeger was de NS één bedrijf, het ging mis toen het gesplitst werd in Prorail voor de infrastructuur en NS voor de dienstregeling. Bij alles wat verkeerd gaat kunnen ze nu naar elkaar wijzen.
U duidt een van de grootste problemen van (bedrijfs)ondernemend Nederland sinds de afgelopen, pak m beet, 20 jaar idd.
En de 1500 sollicitanten voor Schiphol......
Wie zijn toch die mensen?
Heb je de beelden gezien op tv? Bij het nieuws. Misschien waren ze er wel, maar op tv zag ik geen enkele autochtoon in beeld en iedereen was jong. Zeg maar 40- ofzo.
Als je uit 1963 komt, hoef je dus niet te solliciteren. Te oud.
Niemand die nog met de handen wil werken; allemaal willen ze coach en bijvoorbeeld fopstudies zoals psycholoog, psychiater, manager, mental medewerker worden.
En graag de hele dag zonder écht met de handen te werken achter een lepptopp zitten.
En wat voert u de hele dag uit met die eeltknuisten van u?
Als ik om mij heen kijk wil iedereen alleen nog maar vlogger, influencer en/of fotomodel worden. Lekker doen waar je zin in hebt.
Ja het is hard gegaan sinds Mental Theo zo succesvol was.
Overdag content manager, 's avonds recensent ( pardon, product placer ), influencer, professional, consultant, editor, gespreksleider en deejay/veejay.
Jaja, Leonardo da Vinci zou zichzelf heel klein vinden bij het aanschouwen van al die multitalenten van tegenwoordig.
@JJMS | 13-06-22 | 10:08:
Werk in de bouw.
Als je ergens echt de schijt van krijgt en erger is dan de NS: recruiters.
Kan iemand mij ook maar 1 onderdeel van hun bestaan uitleggen dat nut heeft?
Recruiter zijn toch alleen om ergens personeel weg te jatten of voor extreem luie mensen die te lui zijn om zelf werk te zoeken?
Recruiters zijn samen met influencers echt de aids van deze tijd.
Recruiters nemen een gedeelte van het werk van HR managers over. Versimpelen sollicitatieprocedures.
En ja, als goede HR manager is het natuurlijk de truc om kwaliteit aan te nemen. Dus stel je een contract op met een uitstekende headhunter.
En nu een welverdiende cappuccino.
@J-van-de-Bontekoe | 13-06-22 | 10:10: met andere woorden, omdat de HR manager niet goed genoeg is creeeren we nog een job er bij. Dus om 1 harry te vinden, moeten 2 harry's daar mee bezig zijn. Lekker man.
@J-van-de-Bontekoe | 13-06-22 | 10:10:
Een HR manager selecteert ook op foutloze beheersing van de Nederlandse taal.
De Raggende Manne - Het rijdt niet (1991)
www,youtube,com/watch?v=whNqTT_17O4
youtu.be/whNqTT_17O4
Als ze de boel privatiseren maar nog steeds D66’ers en PvdA’ers uit de baantjescarrousel aan het hoofd zetten verwacht je dit niet.
Je kunt grote vraagtekens zetten bij het strategisch personeelsbeleid van de NS. Wisten ze vorig jaar (toen ze de 10 minuten dienstregeling op het traject Arnhem-Schiphol-Amsterdam invoerden) niet dat ze een jaar later niet voldoende personeel zouden hebben, o.a. door natuurlijk verloop? Ik vermoed dat een hoog ziekteverzuim hier ook een rol speelt.
openbaar vervoer:
haalt je op op een plek waar je niet bent
op een tijdstip dat het niet past
brengt je naar een plek waar je niet moet zijn
nog los van de prijs.
Noem jij dat een haiku?
langs een route die een stuk langer is...
haiku zou zijn:
"spoor zonder einde,
zoeken naar een oplossing,
strand in onkunde".
De NS is dus eigenlijk een soort KLM/Schiphol, maar dan zonder bagageafhandelaars/beveiligers.
U mag zelf uw koffer in het bagagerek smijten. Zelf op Schiphol uitladen en als beloning gooit iemand het weer in een vliegtuig.
Je kunt ook tijdens het schijten je haren kammen en tanden poetsen. Of heeft Alfons geen fonteintje in de plee?
Handig om je tandenborstel te bevochtigen!
Modern bedrijfsleven. Alles zogenaamd mega efficiënt, maar ondertussen honderd teams voor verschillende en overlappende zaken. En maar uren en uren overleggen. Vroeger had je een baas en die bepaalde wat er gebeuren moest. Die had misschien een paar adviseurs maar lang niet zo veel mensen nodig die onzin dingen doen.
Met scrum heb je al die overleggen en management lagen helemaal niet meer nodig. Maar bijna niemand begrijpt de werkelijke filosofie achter XP of tegenwoordig scrum genoemd. Jammer.
Bruine schoenen. Heeft die man nooit naar Frank Zappa geluisterd?
youtu.be/oNULHGsy3SE
Ze moeten dan ook blauw zijn.
Suède.
Als ze maar nieuw zijn
www.youtube.com/watch?v=XXYZjhQtPkg
New Shoes
Ik als Hollandsche knul heeft ook ooit gesolliciteerd bij de NS, want Bobbie's vader is al eeuwen lang in dienst van de NS en zag een vader zoon dynasty wel zitten . Helaas kwam ik niet door de diversiteit meter (want witte cis man). Dit gebeurde mij later bij de politie nog een keer.. Gelukkig nu elke dag met de broodtrommel onder de bagagedrager naar een comfortabel bureaubaantje bij een MKB bedrijf, en dat zonder elke dag uitgescholden en bespuugd te worden.
De NS deed ook al aan die onzin? Waanzinnig, nu maar janken dat er geen personeel is en dan zeker beweren dat ze er niks aan kunnen doen. Wellicht de krappe arbeidsmarkt niet onnodig gigantisch krapper maken..
de beste baankansen heb je als gehandicapte lesbische centraal-afrikaanse vrouw met 3 kinderen in de schoolgaande leeftijd
Als u de broodtrommel onder de bagagedrager steekt, hoe luncht u dan.
En loopt dat niet op? 20 broodtrommels per maand?
@J-van-de-Bontekoe | 13-06-22 | 09:52: Ik denk dat hij elke dag een toedeledoeki doet en in de kantine eet.
@J-van-de-Bontekoe | 13-06-22 | 09:52: Ik verstop hem daar en dan stap ik op de brommer.
Goede tegel Dikkebobbie.
Ik heb ook zulke ervaringen. Het maakt mij niks uit wat iemands leeftijd, huidskleur of achtergrond is. Maar de werkgever, leidinggevende of recruiter dus wel.
Helaas is iedere poging tot gesprek of maatschappelijk debat over dat onderwerp taboe. Het mag en kan niet besproken worden. Er is ook nog nooit onderzoek gedaan. Wel naar leeftijdsdiscriminatie en discriminatie van allochtonen op de arbeidsmarkt, maar nog nooit naar deze vorm van discriminatie.
Slecht beleid en falende directeuren.
De meesten zijn falende politici en arrogante wijven.
De tijd is aangebroken om die leugenachtige kak Nederland uit te werken en daar horen Mark Rutte en Willem A ook bij.
Is een tien minuten regeling nu echt nodig? Willen we niet te snel teveel in dit land?
Je kunt wel jaarlijks groeien met 100.000 inwoners, maar als slechts 1/5 daarvan inzetbaar is op de arbeidsmarkt, ben je gewoon ongelooflijk dom bezig als land. (1/5 is een gok, kan ook 1/4 of 1/6 zijn. Migranten zijn met name studenten, asielzoekers en deel werkenden).
Tijd om de groei af te remmen.
Ja ja, die 60+ dat jongt als konijnen.
En u denkt dat die stoelslapers komen om te werken? Droom maar lekker verder, die komen alleen om hun hand op te houden en een woning met voorang te eissen. Gratis geld, lalalalalaaa....
@More_Bazz | 13-06-22 | 09:34: nee, die asielzoekers niet. En de buitenlandse studenten ook niet. Enkel de arbeidsmigranten èn die hebben al een baan als ze hier komen.
Maar ondertussen groeit dit land dus wel. Winkels zijn van 8.00-22.00 open, bios is van 10.00.00.00 open. Sportschool is van 7.00-24.00 open, trein rijdt om de 10 minuten, binnen 10.00 heb je boodschappen thuis, het stikt van de cafés en restaurants. Is het gewoon niet allemaal een beetje teveel?
Moet een trein om de 10 minuten rijden? Moet elke super 7 dagen in de week tot 22.00 open zijn? Etc etc
@Bataafje | 13-06-22 | 09:56: zondagsrust FTW GVD.
No kidding, ik ben voor. Er is niets wat ik op zondag per sé moet hebben wat ik niet de dag er voor of er na kan
@Bataafje | 13-06-22 | 09:56: Ze willen Nederland omtoveren tot een 24/7 paradijs net als New York. *samenzweringstheorie*
Bataafse,
De niet-werkzame beroepsbevolking in NL is ongeveer 3,4 miljoen mensen.
Als werkgevers stoppen met leeftijdsdiscriminatie, zijn de huidige tekorten al opgelost.
En dan heb ik nog niet eens de andere vormen van discriminatie genoemd.
Is er eigenlijk een branche waar de privatisering wel goed heeft uitgewerkt? Ik zou geen voorbeelden weten, al zegt dat natuurlijk niks.
Voedselbank?
Telecom. Niet de de PTT slecht was, maar er is nu veel keuze en hoge kwaliteit ,
@small_town_dude: Nou, probeer dan eens de juiste persoon aan de telefoon te krijgen die uw vragen in een keer juist kan beantwoorden.
@Bull-Sunnyboy | 13-06-22 | 09:38: zowel bij KPN als Orange goede ervaringen. Duur abonnement = goede service, goedkoop = slechte service. En daar is privatisering goed in. In de zorg ook nooit problemen gehad, alleen als er ergens 'Gold' of 'Premium' bij staat moet je die nemen, dus privatisering wert alleen als je genoeg geld hebt. Anders ben je de Sjaak
We privatiseren hier dingen altijd half, dat werkt vervolgens niet en dan concluderen we dat 'de markt' dus niet oplossing is.
I call bullshit. OP dit moment is er zo weinig aanbod van personeel dat de NS Alfons gewoon was komen ophalen met een treintaxi als hij naar zijn sollicitatiegesprek moet. Of de HR medewerker van NS was naar Alfons zijn huis gekomen om het gesprek te doen. Voor de zekerheid meteen het contract meegenomen, je weet maar nooit of Alfons wellicht direct zou willen tekenen.
Ook mijn idee.
Wanneer een sollicitant niet in staat is om op tijd te komen op zijn gesprek dan belooft dat weinig goeds voor de toekomst.
@Red shirt | 13-06-22 | 09:40: Zou zelf zo iemand nooit aannemen. Sterker, er niet eens mee gaan praten.
Het simpelste wat er bestaat (op tijd komen) en dan falen. Doei.
De owner van het product NS, Marjan Rintel (anagram: Nare Tramlijn) is er overigens al na twee jaar uitgenaaid...
In Vlaanderen gaat altijd de grap rond: In welke maand klaagt een Hollander het meest? In februari, want die heeft de minste dagen.
En inderdaad, ik hoef mijn laptop maar aan te zetten en het gelazer begint. Neem dan een trein later. Ga een uur eerder. Ga fietsen.
Of maak geen afspraken meer!
Je kan ook beter 2 keer per uur een Intercity en 2 keer per uur een stoptrein laten rijden in beide richtingen, met voldoende stoelen en personeel...
In plaats van, niet te realiseren kul afspraken met de overheid, te proberen een metro systeem te laten werken. Het land is er te klein voor, de infra te ingewikkeld, en het personeelbestand is werkelijk waar nog nooit op sterkte geweest sinds 1995.
Beter een product leveren waar ik op kan rekenen, dan proberen een fantasie werkelijkheid te laten worden...
Het zou mij niet verbazen als ze jouw advies al jaren uitproberen ..
Wanneer ik kijk naar de salariëring en de arbeidsvoorwaarden dan wordt het al snel duidelijk waarom de NS een personeelsprobleem heeft. Wanneer begrijpt p&o van de NS dat er sprake is van een aanbiedersmarkt?
Ze lopen liever 20k aan vervoerde passagiers mis op een uitgevallen trein dan dat ze de machinist die hem moet besturen 100 euro per dag extra geven. Er word in dit land nog steeds heel calvinistisch niets maar dan ook niet gegund.
Een overheerlijk Senseo kopje koffie met crème laagje om de ochtend te beginnen.
Ik ben van bonen naar cups overgestapt. Dikke prima.
Voor de leek is die hele functieomschrijving onleesbaar. Met je agile en scrum, dat betekent toch gewoon bek houwe harder werken tot je omvalt, maar wel graag een beetje snel? Als je dat zo leest snap je wel meteen waarom de NS zo'n moeite heeft met treinen laten rijden, doorgeslagen managers met doorgeslagen managerstaal hebben nog nooit een bedrijf gezond en efficient gemaakt.
Ik zou eens een boek lezen over William Deming of Scrum voordat u onzin schrijft.
@Red shirt | 13-06-22 | 09:41:
Hohoho….
Wil je Elfenstein wel een beetje in zijn kracht laten staan?
Je weet niet wat hij verder aan competenties in huis heeft hè.
Schreef het een tijdje geleden hier al: dat hele ProRail en NS is met die agile idioterie vergiftigd. En dat alleen maar om wat incompetente vrouwtjes die geen verstand van IT hebben toch de IT binnen te kruien. Wat een ramp, de echte techneuten en mensen met hart voor de zaak weten niet hoe snel ze met pensioen moeten gaan om deze hel met arrogante vrouwtjes te ontvluchten. Enige leuke is als de vrouwelijke PO en scrum master met elkaar in de clinch liggen. Lekkere bitch fights op de Teams meetings. haha
@UpdateAvailable | 13-06-22 | 09:56: Ik ben er inderdaad uit over twee en een halve maand. Ben helemaal klaar met Agile, Scrum, ITIL en meer van die managers shit. Twee en soms wel drie uur per dag vergaderen. Heerlijk pensioen.
De treinen rijden niet.
Schiphol kan het niet aan.
De KLM is Frans.
PostNL draait na corona een stuk slechter.
Unilever en Shell zijn het land ontvlucht.
De boeren worden weggepest.
De visserij ligt bijna op zijn gat.
De energievoorziening is voor het grootste deel in buitenlandse handen.
Idem voor de gasopslag.
Het electriciteitsnetwerk kan het bijna niet meer aan.
Het land staat vol met milieuvervuilende windmolens.
Er is amper meer een betaalbaar huis te vinden.
En de economie groeit vooral door immigranten die belastinggeld consumeren. Hoe vind je zelf dat het gaat, rutte?
VVD aan het roer, wat is Nederland fantastisch!
er lopen meer verpleegkundigen weg dan dat er bij komen
er is een tekort bij de politie en recherche dat ze al 15 jaar zien aan komen.
er zijn lerarentekorten in het onderwijs dat ze 15 jaar zien aankomen.
Vreemd he.
Net al die dingen, die een beetje over levenskwaliteit gaan.
Die we allemaal nodig hebben.
Blijkbaar lukt het niet om dat goed in de markt te zetten.
Is dat een links thema?
Nee hoor, Fortuyn dacht er destijds al zo over.
Sommige dingen moet je gewoon door de overheid laten doen.
Hij vindt het een gaaf land.
Een gekke man met een vaasje :-)
Altijd Douwe Egberts natuurlijk! Wij drinken of eigenlijk dronken ons hele koffiedrink leven Douwe Egberts koffie, sinds enkele dagen zijn we overgestapt op een ander merk. 500 gr DE koffie kost inmiddels €7,49! Niet heel lang geleden lag dat rond de 5 euro! Oekraïne crisis mijn reet, alles wordt doorberekend aan de consument want de winst moet het zelfde blijven. Ik kan mijn geld maar 1 keer uitgeven en dat is dus niet aan de Douwe Egberts!
In de aanbieding bij de Jumbo nu. 5 plus 1 gratis. Moet je dus 80 gulden betalen voor 500 gram gratis koffie.
Gelukkig komen er deze week weer 800 conducteurs over de grens binnen!
Nee dankje, ik zie de krantenkoppen al voor me.
'Jihadist rijdt station binnen'
En de week daarop 800 gezondheidsmedewerkers.
Ik kijk vooruit. Straks is de stroom down. Zal eens een open sollicitatie sturen als stoker.
Jezus Christus wat een naam voor iemand die het voertuigen park beheert zeg...
Ik weet niet of die nog beschikbaar is.
Wel tussen een € 3633,- en € 6210,- bruto per maand in de pocket!
Ik durf te stellen dat er in de laatste 5 jaar totaal 2 keer meer van dit soort functies op kantoor zijn bij gefantaseerd, dan er netto nieuwe "poten in de modder" zijn bijgekomen.
Voor de privatisering was het bedrijf lomp en log maar wel goed onderhouden, back-up van personeel en heel wat minder gezever bij veranderende weersomstandigheden.
Maar het moest allemaal anders......
Ik werkte er bij Genbouwen- , Wegonderhoud en MW4; been there, done that and left just in time.
Maareh: het is wel de bedoeling dat Nederlanders "het openbaar vervoer weer even herontdekken" na de coronacrisis, zegt energieminister Rob Jetten. "Op dit moment, met de huidige prijzen aan de pomp, zijn veel reizen met het ov beter te doen qua kosten dan met de auto."
Lege treinen
Hij wijst erop dat veel bussen en treinen lang niet zo vol zitten als voor de coronacrisis. Dit terwijl het volgens Jetten “heel verstandig is” voor het openbaar vervoer te kiezen, nu we “de komende tijd met minder fossiele energie aan de slag moeten” als gevolg van de oorlog in Oekraïne.
Tuurlijk Robke, mot het wel rijden hè dat OV.
Ik heb jarenlang de trein gebruikt, ook uit overtuiging en deels omdat met de auto echt niet sneller was.
Tenminste, als de trein fatsoenlijk en op tijd reed. Van de vijf jaren die ik met de trein reed, is er geen één week geweest waar in de trein geen verstoring had. Het was zo erg dat ik minstens twee treinen eerder moest nemen want anders was ik te laat. En daar gaat me tijdswinst. Opeens wordt een auto, inclusief file, een stuk aantrekkelijker.
En dan koop je eens een autootje, gewoon om te kijken of het wat is. Ik heb vanaf toen geen voet meer in de trein gezet.
Inclusief files was ik sneller, geen gedoe met vreemde mensen die al om 1600 een halve liter opentrekken. Die in de stilte coupé een luid telefoongesprek voeren.
Ik snap best dat mensen niet met de trein gaan, het is verschrikkelijk!
Prorail werd 'zelfstandig' en moest winst gaan maken.
Dus er werd gesnoeid op onderhoud.
Om de 'targets' te halen. Want zo heet dat in management-kots-taal. Targets.
En dat gaat zich op iets langere termijn wreken.
Maar dat maakte blijkbaar niet uit, tegen die tijd waren ze wel weer door gejobhopt. De rommel is voor de burger.
Reizigers moesten letterlijk inschikken.
En inschikken.
En inschikken.
Totdat de op de stations in de spits een massa mensen van jewelste op het perron staat en de treinen overvol, tot op de balkons volgepropt moeten rijden.
Waardoor een reiziger niet mee kan en de trein mist.
Waardoor de reis veel langer duurt.
Alleen dat werd niet gemeten, want men keek naar hoeveel treinen er op tijd reden.
Dus het ging best goed toch.
Slim he.
Niet goed voor het vertrouwen van de burger, dit soort fratsen. Maar die had toch geen keus.
Nee joh, hier geen OV. Die zelfde overheid heeft me intens angstig gemaakt voor het OV ten tijde van de Corona pandemie, geen haar op mijn hoofd die in zo'n benauwde stink bus/tram of trein stapt die uitpuilt van de zieke mensen.
@AdvocatusDiaboli | 13-06-22 | 09:21: Je ziet hetzelfde ook terug bij het energienet. Geprivatiseerd en nu helemaal uitgenut. Resultaat, schrijf die groene waanzin maar op je buik en de burger mag bloeden.
Wat een verkrachting van de Nederlandse taal. Is het duidelijker geworden? Dit is ronduit belachelijk.
In jouw geval zou ik Leuter met een kleine letter gespeld hebben.
Alfons had beter naar de fuctie van manager kunnen soliciteren. Daar nemen ze het niet zo nauw.
Die Alfons spoort niet.
"Je geeft richting aan DE datateam". Alfons had sowieso geen kans gemaakt als Nederlander.
HRM is in ieder geval al omgevolkt.
Viel mij ook onmiddelijk op. Man, man, man..........
Hahaha, met de trein naar een belangrijke afspraak......
Eest naar de bushalte lopen.
Kwartier wachten
Dan met de bus door de spits.
Bij het station aangekomen wachten tot er een trein komt die niet overvol is
(want er vallen nu treinen uit)
Naar het station van de plaats van bestemming.
half uur op de bus wachten.
stuk lopen.
De drie kwartier extra marge die je hebt ingebouwd besteden.
Half uur met de auto. Maar ja, milieu hé...
@AdvocatusDiaboli | 13-06-22 | 09:07: U heeft nog nooit van www.9292ov.nl gehoord blijkbaar?
Eerder van huis gaan Alfons. Je reist met de trein. Je weet tog.
Ben benieud voor wat voor en job dit was.
Even doorklikken.
En zoveel jongeren maar nutteloze banen aannemen in de boodschappen- en restaurantbezorging. Als wij nou gewoon even met onze luie reet ons eten zelf gaan kopen en/of maken. En banen zoals bij de NS en in de maakindustrie creëren en netjes betalen. Dan hebben meer mensen weer echte banen die ertoe doen en iedereen meer voldoening geven.
Die boodschappen en restaurantbezorging zit om de hoek, geen reistijd. Weinig verantwoordelijkheid. Makkelijk centje verdienen.
Of je dunt dat overweldigende ambtenarenkorps uit. Ik bedoel, hoeveel daarvan leveren een daadwerkelijk nuttige en af te meten bijdrage aan dit land?
Kan Hugo dat probleem bij de NS niet oplossen?
Hugeau kan dat....
Winston Wolf...'i solve problems !'
Laten we rijbewijzen koning Pechtold erop zetten!
Product Owner: Dat was vroeger de functie CTM. Chef Tractie Materieel.
Die wisten waar ze mee bezig waren.
Dat zal deze dagen wel anders zijn.
Je moet dit toch ownen?
PO is tegenwoordig het hondebaantje tussen de 'Business' en een stel IT-ers die wat van de ondersteunende IT-systemen moeten maken. Elke dag 'standups' en veel administratie. Maar als certified product owner val je wel in schaal 13.
het hoofd locomotieven moest ook de abonnementen en kaartjesverkoop doen?
En hoe kan Alfons de trein betalen als hij geen werk heeft?
Sociale dienst.
Stelen van mensen?
Het is openbaar toegankelijk vervoer.
Maar of het ook nog voor iedereen betaalbaar is, dat is wat anders
Als je geld hebt is de vrijheid niet duur.
Hij hoeft die trein niet te betalen, alleen het kaartje om ermee te reizen.
Zwart rijden. Duh.
REAGEER OOK