FBI doet inval in Donald Trumps villa Mar-a-Lago
Normaalste land ter wereld weer iets normaler
De volstrekt onpartijdige FBI heeft een volstrekt a-politieke inval gedaan in Trumps Mar-a-Lago villa te Florida. Tijdens zijn presidentschap was het zijn buitenhuisje, maar in aanloop naar zijn aanstaande presidentschap geldt het als zijn hoofdwoning. De inval is volgens Amerikaanse media gedaan omdat Trump vertrouwelijke regeringsdocumenten mee had genomen tijdens zijn vertrek uit het Witte Huis. "Volgens het Nationaal Archief heeft hij deze ten onrechte meegenomen. Trump vertraagde maandenlang het teruggeven van de dozen aan het Nationaal Archief en deed dat pas toen er met actie werd gedreigd. Toen medewerkers van het Nationaal Archief Mar-a-Lago deze zomer bezochten, zouden zeker vijftien dozen zijn aangetroffen, waarna justitie werd ingeschakeld." Mogelijk is er ook een verband tussen de inval en het lopende onderzoek naar de grappigste staatsgreep ooit op 6 januari, maar dat is speculatie.
Het Witte Huis meldt dat Biden niet vooraf op de hoogte gesteld was van de inval, en er pas achter kwam toen Trumps onderstaande verklaring op de socials verscheen. Nou, dat hebben we dan maar te geloven hè. Hoe dan ook nu al zin in hoe Biden op deze - toch wel echt ongekende - inval gaat reageren. Er was trouwens zelden eerder een president zo onpopulair als Biden, maar dat is omdat Biden helemaal geen president is, maar een wandelend kadaver wiens lichaam bij elkaar gehouden wordt door communicatie-adviseurs, beleidsadviseurs, adviseurs-adviseurs, ambtenaren en 87.000 nieuwe IRS agenten.
Verklaring Donald Trump
gamers rise up
RED BLOODED PATRIOTTEN verzamelen zich rond Mar-a-Lago, steunen hun president
Loool deze classic komt vandaag toch nog beter binnen dan normaal
(deze classic dus)
ja
Reaguursels
InloggenAls rechtgeaarde Nederlander, kijkend naar die poppenkast daar aan de overkant, kan ik alleen maar zeggen, " Heeee ouwe lullen ga vooral zo door tot vermaak van een ieder". Dan kunnen wij hier in ons kikkerlandje dat bestuurlijk behoorlijk aan het afglijden is, nog een beetje besmuikt lachen.
Hoezo subjectief?
Bij deze doneer ik niet meer anoniem aan geenstijl ben het zat onterecht weggejorist te worden. Onterecht in de zin van ik heb me aan de huisregels gehouden. Klaar mee. Nog even en we kunnen alleen nog reaguursels van apres-kuifje, BL, goudzak, BBB etc. lezen. En daar wens ik niet voor te doneren. Veel succes verder GS.
EN joris dit ook maar.
Ik sta er nog steeds versteld van dat in een land met meer dan 330 miljoen inwoners, een land dat mensen op de maan heeft gezet, een land dat door talloze uitvindingen de wereld met enorme stappen vooruit heeft geholpen, respectievelijk een hoog-bejaarde zelf-ingenomen narcist en een nog hoger bejaarde strompelende dementie-kandidaat als presidentskandidaten zijn komen bovendrijven.
De ene leidt een leger wapen-geile macho's en proleten, de ander leidt een leger hysterische woke-krijswijven.
Ik weet het; het is ietwat zwart-wit gesteld, maar daar komt het in grote lijnen toch op neer.
Amerika is één grote kweekvijver geworden van rechts en links extremisme zoals we dat in vele decennia niet meer hebben gezien. Amerika is een op topsnelheid rijdende auto waarin zowel rechts als links aan het stuur zitten te rukken terwijl niemand het rempedaal lijkt te kunnen vinden.
Een crash kan niet uitblijven, vrees ik. En daarvan zullen de brokstukken ons om de oren gaan vliegen.
Gaat de goede kant op daar. Want dit gaat echt niet alleen over die paar papiertjes die Trump vergeten is terug te brengen. Denk dat Trump binnenkort aan de lijn hangt met Vlad om asiel te regelen.
Trump Strikes back:
youtu.be/Dk94EKBWZJA
Zin in 2024
Dan moet Trump nog wel in leven zijn, of gezond genoeg zijn. Hij is dan 78...
Ik heb 2 minuten geluisterd en in die 2 minuten kon het ook over Nederland en/of de EU gaan.
Goed stuk van de Donald.. en al die lefties hier op de site ook helemaal over de rooie merk ik. In de stukken van Leon de Winter geeft hij ook precies aan wat de FBI nog voordat hij president was probeerde te uit te halen.
Die gast heeft zijn ex begraven op een golfbaan om belasting te ontwijken...
Jaloers?
Een president waarvan de meerderheid van zijn gekozen staff:|
- disbarred,
- aangeklaagd,
- ontslagen,
- in onderzoek,
- de "fith" claimen,
- en/of "pardoned" is,
kan verwachten dat het onderzoek ook hem bereikt.
-aangeklaagd zegt helemaal niks. Als ik jou nu aanklaag hoor je ook in dat rijtje thuis. Je bent onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
@sub zero ice cold | 09-08-22 | 14:04: Er zijn ook al diverse vrienden van Trump veroordeeld.
En nog voordat hij werd gekozen al achtervolgt werd door dezelfde FBI, op aangeven van heks Clinton, tijdens zijn regeerperiode alles geprobeerd is om hem te naaien, en toch niks hebben kunnen vinden....
Heerlijk, dat zwelgen in krenking. Kan Netflix of Disney+ hier morgen niet een serie van maken en dat 100 seizoenen laten draaien. Soort van Neighbours, maar dan anders? Daar liep de straat toch ook dood, maar meer dan genoeg te beleven.
Dit ging buiten Biden om. En eh, volgens hardnekkige geruchten spoelde Trump ook geregeld documenten door de plee van het witte huis. En eh, voor iedereen die zich drukte maakte over de smsjes van Rutte, die zou ook hiervan iets kunnen vinden.
Alles gaat buiten Biden om, zelfs waar z'n schone onderbroeken liggen.
@lirft | 09-08-22 | 13:57: Haha dat zou best eens kunnen
Biden heeft hier niks mee te maken.
@Arendsoogje | 09-08-22 | 13:58: Lees je een beetje in.
Zoals op 6 januari...
Dat doen ze dus. Onze BVD / OM doet helemaal niets als een gekozen volksvertegenwoordigers in een overlegje maar wat anders moet doen.
Iedereen weet toch dat Russische hackers die dozen daar hebben neergezet.
Waarom zouden mensen die een hekel aan Trump hebben, daarvoor betaald worden? Vind ik nogal een beschuldiging.
Ach houd toch op, Trump en vrijheid. Trump staat voor zware corruptie, dwang, loyaliteit boven feiten. Trump staat voor Trump en niets anders.
Dit heeft niks met socialisme of 'vrije samenleving' te maken. Het gaat hier om een oplichter, leugenaar, ophitser, fraudeur, poging tot staatsgreep, zware verdenking van meenemen van staatsgeheimen naar huis na presidentschap, stelselmatige ontkenning van de verkiezingsuitslag etc. etc. De lijst is nog veel langer dan dit. Geen serieuze rechtsstaat die dit kan laten lopen.
@LD69 | 09-08-22 | 13:37: Ah, onze complotwappie.
Viel mij ook al op, Normaalste land ter wereld weer iets normaler.
Benieuwd of het toch nog ooit burgeroorlog wordt in Amerika. Wat doen zijn miljoenen bewapende aanhangers als ze Trump opsluiten ? Denk niet dat ze het pikken..
En terecht. Toch onvoorstelbaar hoe Biden aan alle kanten geholpen is met het begraven van zijn corrupte verleden, inclusief zijn zoon Hunter's verstrengeling in diverse bedrijven waarbij hij zijn vaders politieke macht gebruikt heeft. Wat een zooitje is het daar toch.
Dat Mar e Lago is echt een gedrocht van een huis. Alleen al de poort aan de voorkant, daar schieten echt de tranen van in je ogen. Het zal wel poepduur zijn, maar wat een kitsch. Verder heb ik geleerd dat je alles met drie letters moet wantrouwen, hier in de US.
Eens. Vergeleken met Mar a Lago is de Efteling een voorbeeld van verantwoord, ingetogen design.
'Hoogstwaarschijnlijk' op Breitbart en op QAnon. Tsja....
Trumps schoonzoon nam 2 miljard aan van Saoedi Arabië, als dank voor de goede diensten.
Zijn zoon dus. Niet de president. Je spreekt jezelf in de eerste zin al tegen.
@reyden | 09-08-22 | 13:38: Er lopen vrij veel onderzoeken tegen Trump. Had je geweten als je het nieuws een beetje had gevolgd.
@Hetiswathetis | 09-08-22 | 14:16: Nee, ik word moe van mensen die slecht geïnformeerd zijn.
Tsja, Trump moet en zal kapot
Weten jullie nog de commotie over de e-mails van Hillary?
En nu heeft Trump dus gewoon vertrouwelijke regeringsdocumenten ontvreemd, en na dreigen pas teruggegeven. Ik kan niet anders verwachten dat de Trump aanhangers deze actie ten strengste veroordelen. Oh wacht....
Dat doen ze niet, want dat pas niet in hun 'narratief'.
"Volgens het Nationaal Archief heeft hij deze ten onrechte meegenomen. Trump vertraagde maandenlang het teruggeven van de dozen aan het Nationaal Archief en deed dat pas toen er met actie werd gedreigd."
Lijkt nog een punt van discussie te zijn.
@nikolaos | 09-08-22 | 12:25: Er ontbreken nog documenten.
Goed dat ze die vlegel eens aanpakken.
Grab him by the pussy!
Het wil er echt bij sommigen niet in dat de FBI directeur een Republikein is die nota bene door Trump is aangesteld. Dat de FBI een verzoek tot een huiszoekingsbevel onder ede (op straffe van meineed) moet voorleggen aan een onafhankelijke federale rechter die naam en reputatie ook op het spel zet met zijn of haar handtekening. Zo'n huiszoekingsbevel is nooit klein bier en zeker nu het de voormalige president van de VS betreft. Volop speculatie dat het zou gaan omdat Trump illegaal 15 dozen ontvreemd heeft uit het Witte Huis waaronder geheime stukken. Maar die zijn alweer terecht. Na lang tegenstribbelen heeft Trump ze toch maar teruggegeven. M.a.w. alle ruis uit de hoek van de Trump aanhangers ten spijt hier is wat meer aan de hand dan het Mueller rapport, de impeachments of voorgaande problemen die Trump met justitie had. En nee, POTUS kan de DOJ of FBI niet voor persoonlijke of politieke doeleinden gebruiken. Zo ondervond niemand anders dan Trump zelf toen hij dat meermaals probeerde. Dus reken er maar op dat er iets niet in de haak is. Of het "yuuuge" is weet ik niet maar het verbaast vriend en vijand dat Donald altijd maar weer de dans weet te ontsnappen. Persoonlijk denk ik van wel. Denk dat hij zelfs met een aanklacht en veroordeling wel gratie krijgt van Biden.
Ja, maar Trump fan zijn en geïnteresseerd zijn in feiten is een nogal onwaarschijnlijke combinatie.
Alleen heeft de helft van de Republikeinen liever niet dat Trump zich verkiesbaar stelt.
@Centicuub | 09-08-22 | 11:36:
Je zegt het goed. De "Trumpers". Diezelfde Republikeinen gaven ook aan wel Trump te stemmen als hij er toch voor gaat in 2024. Never-Trumpers zijn er ook trouwens. Maar die hebben de hele GOP opgegeven. Vervelend voor de Republikeinen want dat waren vooral de intelligentsia van de partij.
@Centicuub | 09-08-22 | 11:36: Deze man is door Trump benoemd.
Dat is het dus niet. Maar voor Trumpies is alles altijd een complot tegen hun Grote Leider
@Beste_Landgenoten | 09-08-22 | 13:36: Mark ?
Trump moet gewoon even rutte bellen en vragen wat hij moet zeggen als ze inderdaad 15 dozen met documenten vinden. Geheugenverlies, had zijn vrouw per ongeluk meegenomen, hij wilde ze nog een keer doorlezen om een inlegvelletje te maken of toch gewoon ontkennen?
Hahahaha ik heb er geen actieve herinnering aan hahahaha.
En de mensen die dat niet vinden houden van Rutte, Kaag, von der Leyen, Timmerfrans, Biden? Zoiets?
@ChalinaRosa | 09-08-22 | 11:25: Niet per se.
@ChalinaRosa | 09-08-22 | 11:25:
Laatste keer dat ik checkte hadden figuren zoals Rutte, Kaag, Ursula, Frans en Joe geen persoonlijkheidscultus. Althans ik ken niemand die droomt van een Kaag dynastie om over de Nederlanden te regeren. Of die volledig kritiekloos naar Rutte of de EU is. Echt niemand. Ik zie wel met enige regelmaat figuren op o.a. de Twitters die Trump aanbidden alsof hij de Messias is en elke brainfart van Trump opsnuiven alsof het lavendel is en totaal kritiekloos zijn over zijn gebrek aan prestaties, zijn enorme hoeveelheid leugens en infame luiheid.
Wierd Duk is geen Putin fanboy, een foute frame van je Apres toi.
@Theodorus.Goldbach | 09-08-22 | 11:37: Ik ken ook niemand die droomt van een Trump dynastie. En wat sommige mensen eruit kramen onder Twitters, tja, overal heb je gekkies. Dat lijkt me niet maatgevend. Overigens was het een plagerijtje mijnerzijds naar Après toi.
@thanseeuwen | 09-08-22 | 11:44: Bekijk zijn interviews op de Telegraaf site maar eens.
@thanseeuwen | 09-08-22 | 11:44: hij is gedraaid voor de bühne, hoewel ik denk dat ie nu ook inziet dat duk 1.0 misschien een beetje dom was
De hele Westerse wereld zit in een identiteitscrisis. Meer kan ik er niet van maken.
Dan zit je dus zelf ook in een identiteitscrisis. Of behoor je niet tot de westerse wereld? Dan zit je zeker in een identiteitscrisis.
@RandyBiel | 09-08-22 | 11:14: De hele westerse wereld als zodanig.
Zit ik persoonlijk ook in een identiteitscrisis? Ik herken niet veel meer van de met zorg opgebouwde wereld van na WO2. Ik zie voornamelijk chaos. Het westen is de weg kwijt. Identiteitscrisis dus.
Wat veel media/mensen nog missen trouwens is dat de wetgeving over het achterhouden van archiefstukken heel duidelijk is over de gevolgen. Als hij schuldig is, kan hij zich niet meer verkiesbaar stellen.
18 U.S. Code § 2071
(b)Whoever, having the custody of any such record, proceeding, map, book, document, paper, or other thing, willfully and unlawfully conceals, removes, mutilates, obliterates, falsifies, or destroys the same, shall be fined under this title or imprisoned not more than three years, or both; and shall forfeit his office AND BE DISQUALIFIED FROM HOLDING ANY OFFICE UNDER THE UNITED STATES.
Interessant. Hopelijk is de handhaving daar beter dan hier.
Alleen is die zaak al "opgelost" omdat Trump die dozen al heeft teruggegeven. Wellicht niet alles? Daarnaast zijn er ook nog eens mensen die zweren dat Trump hoogstpersoonlijk documenten heeft vernietigd terwijl hij president was. Als dit persoonlijke aangelegenheden zijn/waren dan is er niet zo veel aan de hand. Zie Hillary Clinton haar 'e-mails' wat ook net zoals Benghazi een door rechtsconservatieven geflufte onzin bullshit was waar niets maar dan ook niets uitkwam. Dit kan iets soortgelijks zijn, wat bitter ironisch zou zijn, maar gezien het duistere en schimmige verleden van Trump en de vele andere onderzoeken die lopen zet ik mijn 2 centjes op dat het een stuk ernstiger is dan wat persoonlijke mailtjes en berichtjes. De toekomst zal het leren.
@Theodorus.Goldbach | 09-08-22 | 11:22: documenten vernietigd als in die wc foto's met papieren snippers erin door axios?
Of je nu voor of tegen Trump bent, het is toch duidelijk dat er àlles aan wordt gedaan, legaal of illegaal, om te voorkomen dat hij zich opnieuw kandidaat stelt voor de volgende presidentsverkiezingen. Ze zijn in feite al jaren met man en macht op zoek naar een overtreding die Trump's kandidatuur kan voorkomen. De politiek in de VS is door en door verrot!
Alleen VS verrot, wacht maar is af wat onze regering nog van plan is met BBB als die partij blijft groeien.
Het is gewoon een schurk, en schurken worden in de VS aangepakt.
@Après toi | 09-08-22 | 11:03: Biden is hier de schurk! Kijk maar naar de corrupte banden van zijn familie met ukraïne..
@Après toi | 09-08-22 | 11:03: hij heeft ook best wel goede dingen gedaan, ook voor de onderklasse, hetgeen biden weer aan het terugdraaien is.
@martn | 09-08-22 | 11:09: Wat dan?
Ondanks dat is de USA nog altijd een van de meest democratische landen ter wereld.
Het interesseerd mij helemaal niets wie er president is in de Verenigde Staten. Maar Trump begaat keer op keer illegale activiteiten en mensen blijven maar denken dat hij aangepakt wordt vanwege politieke voorkeur. Wanneer gaan die oogkleppen af?
Trump is ook door en door verrot.
@Grote Smurf | 09-08-22 | 11:22: Trump wordt keer op keer vrijgesproken, Russia Collusion hoax, Russische bank deal hoax, Steele dossier bleek verzonnen en ga zo maar door en nu dit weer door 2 fotos van snippers in een wcpot
@grachtengordel-muts | 09-08-22 | 12:15: Er lopen nog diverse onderzoeken tegen hem. Zowel betreffende zijn zakelijke activiteiten als onderzoeken tegen zijn gedragingen als President.
Is het inderdaad een onderdeel van de 'flurry of legal succeses' zoals Rachel Meadows beweerd of nog een laatste doodsrochel van de Democraten voor de midterms?
het gaat om de response.
tsja.... en zou er met Trump als president oorlog in de Oekraïne zijn geweest
Trump heeft door praten alle oorlogen gestopt. (oorlogen die onder het bewind van Obama zijn gestart). Dus ik denk dat hem dat ook wel was gelukt.
Dan was Oekraïne gewoon bezet en had USA niets gedaan. Bonkers zit in de pocket bij de RUssen. Kwispelen kan hij doen.
@toetssteen | 09-08-22 | 11:03: u heeft geen idee welke oorlogen zijn gestopt en wie ze eigenlijk begonnen is, zoals Bush sr en jr
@AntiZanicz | 09-08-22 | 11:14:
Zou het toeval zijn dat Poetin zich onder Trump juist inhield?
Trump liet de hele wereld weten; de VS laten niet over zich heen pissen. De dictators van China, Iran, Turkije en Noord Korea kregen lik op stuk. Daarom wilde Trump dat Europa mee betaalt aan de NAVO, en dat de EU minder afhankelijk wordt van Russisch gas. Hij had achteraf gelijk.
Het eerste dat Biden deed was in de door dictaturen geleide VN de VS *excuses* laten aanbieden voor slavernij 150 jaar geleden. Terwijl slavernij in tientallen landen (VN-leden) nog steeds wordt gedoogd. Dat, en de knullige aftocht uit Afghanistan gaf voor Poetin waarschijnlijk de doorslag.
Het Westen wordt verzwakt door leiders die bij dictators om vergiffenis smeken. De EU bood bij schurkenstaten excuses aan voor de Deense cartoons, NL deed dat voor Hirsi Ali en Wilders.
We laten internationaal over ons heen pissen en dat ligt niet aan de populisten, integendeel.
Zelfs illegale immigranten *weten* dat ze de autochtonen hier gewoon mogen bestelen, aanranden, mishandelen of erger.
@Dandruff | 09-08-22 | 12:05: Ruim baan voor alles wat onze politici niet willen zien.
Het valt me mee, dat de FBI eindelijk die ongelofelijke zak van een Trump durft aan te pakken. Die vent had allang achter de tralies moeten zitten, met zijn poging tot staatsgreep.
Haha Kees, dit meen je zelf toch nie he jongen? ;-) Wanneer dan?
Als het een staatsgreep was waar Trump can af wist was die wel zo hilarisch slecht doordacht en georganiseerd dat het geen staatsgreep genoemd kan worden. Als Trump er totaal nirt bij betrokken was behalve wat slecht doordachte tweetjes, dan was ie nog steeds zo hilarisch slecht dat het eigenlijk geen staatsgreep genoemd kan worden. Een paar grote rellen, meer was het niet.
@Gregovic | 09-08-22 | 10:54: Trump kan ook helemaal niet organiseren.
@Gregovic | 09-08-22 | 10:54:
Die tweetjes alleen al zijn al misdadig. U vergeet voor het gemak even dat hij van Pence verwachtte de verkiezingsuitslag, zonder ook maar enig bewijs, ongeldig te laten verklaren. Zijn opstelling en gedrag in de weken er voor en op de bewuste dag zijn verwerpelijk. Dat Biden en de Dems klootzakken zijn, of hoe groot de rellen waren, kan wel waar zijn, maar het is niet relevant en rechtvaardigt Trump’s gedrag totaal niet.
@Après toi | 09-08-22 | 11:04: Zie de reactie van Lafayette hieronder, weinig aan toe te voegen. Trump wilde gewoon de macht grijpen, zo klaar als een klontje.
t Is uiteraard weer een complot van anderen dat ie zelf zo stom is om 15 dozen mee naar huis te nemen.
Handig hoor, zo'n zwakzinnige als president kiezen
De FBI, en eigenlijk heel institutioneel Amerika mag hopen dat Trump geen president meer wordt. Gedreven door narcisme en wraakzucht zal hij zeker willen stellen dat hij nooit meer iets te duchten zal hebben van wie dan ook
Als Trump herkozen wordt is er weer een president die voor het aflopen van zijn termijn niet meer weet wie of waar hij is. Hij is nu 76…
Er komt een moment waarop Trump iets in zijn koffie krijgt.
@Lafayette | 09-08-22 | 10:45: hij weet het nu al niet meer.
Trump is een groot kind wat absoluut niet tegen z'n verlies kan en alle democratische wetten en regels aan z'n laars lapt. Dus als er aanleiding toe is vind ik die inval prima. En nee ben niet anti Trump en pro Biden maar omg hebben ze nou niets beters in de USA dan dit soort figuren als president. Zal wel bij dat volk horen.
@Hypno2050 | 09-08-22 | 10:34: Geen genuanceerde reactie. Schrijf dan niets.
@Hypno2050 | 09-08-22 | 10:34: Haha inderdaad, dit monoloog had best op de wc kunnen plaatsvinden.
Als onze PM maar de helft van Trump in zich had, dan hadden we nu geen overlastgevende asielzoekers, genoeg woningen en minder tuig op straat.
Vertel, waren er geen daklozen toen Trump aan het roer stond?
Onze PM zit aan de andere kant van het spectrum, is globalist.
@Roos | 09-08-22 | 10:27: Ja maar het liep wel weer op. de daling was voornamelijk te danken aan Obama (of meer waarschijnlijk, aan de economie) tot Trump vanaf 2017, daarvoor Obama: cdn.statcdn.com/Infographic/images/te...
@Roos | 09-08-22 | 10:27:
In de VS zijn huizen zat, in NL is er door de combinatie bouwstop plus ongecontroleerde massaimmigratie echt een fysiek tekort aan huizen. Door het regeringsbeleid.
In Westerse landen zijn daklozen in de meeste gevallen mensen met psychische problemen en/of verslavingen. Die willen we niet opsluiten (deels terecht) maar dakloosheid zal daarom dus nooit uitgebannen worden.
@Dandruff | 09-08-22 | 10:50:
Wat een onzin. In de USA is er een ook chronisch tekort aan (betaalbare) huizen.
@Hypno2050 | 09-08-22 | 10:35: maar de bevolking op de D66-droids na niet
@Lafayette | 09-08-22 | 10:55:
Geen onzin, al is er wel een nuance; de situatie is heel anders dan hier. Een huis kopen of verkopen is daar veel makkelijker, en mensen zijn ook veel mobieler; bereid om over gigantische afstanden te verhuizen.
De VS zijn een enorm land met enorme verschillen tussen verschillende staten, en binnen die staten tussen verschillende steden, en tussen stad en platteland. Dus in welke staten en steden is volgens jou een tekort aan betaalbare huizen; en wat is betaalbaar? Zeker in de steden is er ook veel leegstand.
@Dandruff | 09-08-22 | 11:33: Ook in de VS heb je steden en regio's die peperduur zijn, en gebieden waar bijna niemand wil wonen. Net als in Nederland.
@Après toi | 09-08-22 | 11:40:
Uiteraard, dat schreef ik ook. De VS zijn een groot land met enorme verschillen tussen staten, steden, etc.
Maar de huizen *zijn* er wel, dat was de discussie. Er is in de VS geen overheidsbeleid dat enerzijds een bouwstop afkondigt; en anderzijds de hele wereld uitnodigt hier te komen wonen. Ook Biden laat niet iedereen binnen.
Wat dat betreft is Rutte toch een betere president dan Trump. Misschien kan hij na zijn presidentschap een consultancy voor staatslieden in apenlanden beginnen.
Die Trump heeft wel wat...
Je fantasie slaat op hol. Misschien toch maar weer eens msm gaan kijken/lezen?
@BobDobalina | 09-08-22 | 10:21: het uurtje vrij fantaseren is begonnen
Het leger zal niet snel achter Trump gaan staan hoor. En zelfs als ze dat doen is er een goede kans dat het leger van de VS dan in rap tempo in fracties uiteen valt.
Die burgeroorlog is er al, de zwarten voeren die al jaren onderling gezien het aantal wederzijdse doden in deze groep
Misschien moet je even zien wat Kelly, Mattis of Miley van de president vonden.
Die Ted Cruz is ook een uberlul. Beschuldigt Biden van wat nu juist Trump heeft geprobeerd. Supreme Court en DOJ maar zijn hand zetten. Heeft m weinig opgeleverd, behalve dan het bemoeilijken van abortus, en hij wordt nu zelf aangepakt door zijn eigen mensen.
Ik zou hierop willen reageren maar ik weet niet waar ik moet beginnen. Roe vs Wade was niet eens een pro abortus wet laat staan dat het abortus makkelijk had gemaakt. Dat u dat al niet weet maakt elke discussie ontzettend lastig.
Zetten democraten bij een benoeming altijd een republikein op zo’n positie?
Nee toch?
Word je nou niet ongelofelijk moe van jezelf? Altijd maar uitwegen zoeken om de zittende foute leiders te blijven steunen en van de hoed noch de rand weten. Doet me denken aan de tijd dat Kuifje en Gulliver topreaguurders waren en net als jij iedere keer verstrikt raakten in hun eigen onzin. Wordt het niet eens tijd voor een lange vakantie met een flinke stapel geschiedenisboeken, wie weet word je er wijzer van.
@Graaf_van_Hogendorp | 09-08-22 | 10:16:
Dat geldt voor veel van dit soort discussies. Dingen die al 1000 keer zijn uitgelegd moeten opnieuw uitgelegd worden voordat je met de echte discussie kan beginnen. Die dan bovendien al snel in scheldpartijen ontaardt.
Een komodovaraan leren tapdansen is makkelijker.
@Humsico | 09-08-22 | 10:22: het hoofd van de fbi is een republikein.
@Graaf_van_Hogendorp | 09-08-22 | 10:16: wet?
@Dandruff | 09-08-22 | 10:30: gelukkig zijn er van die professoren als dandruff hier die graag uitleggen hoe het werkelijk in elkaar steekt.
@BobDobalina | 09-08-22 | 10:33:
Lees eerst in over Roe vs Wade aub. Ook het stuk waar het 'slachtoffer' later de groepsverkrachting ontkende, wat de hele uitspraak op moreel vlak ontzettend dubieus maakt. Zeker gezien dat het 'slachtoffer' het kind gewoon heeft gebaard. Maar goed u hoeft mij niet te geloven, u kunt beelden vinden van de zalig verklaarde liberal judge/activist Ruth Bader Ginsberg die op tv verklaarde de uitspraak bagger te vinden want.... het verankerde abortus niet in federale wetgeving.
@Dandruff | 09-08-22 | 10:30:
Iets met dammen tegen een duif.
@BobDobalina | 09-08-22 | 10:34:
En onbetaald ook nog.
Met een welgemeend "dankjewel" ben ik reeds tevreden.
@Graaf_van_Hogendorp | 09-08-22 | 10:39: maar daar heb ik het dus niet over. 50 jaar na dato gaat het alleen nog om de gevolgen. En daar wilde trump graag wat aan doen voor zijn achterban. Of denk je dat trump al die tijd wakker heeft gelegen dat eea juridisch gezien niet goed in elkaar zou zitten? De man die zijn ex op zijn golfbaan laat begraven voor belastingredenen?
@4HoogAantWater | 09-08-22 | 10:25: Kom eens met een inhoudelijk argument.
@Dandruff | 09-08-22 | 10:30: Uitgelegd door jou?
@Après toi | 09-08-22 | 11:35:
Als er onduidelijkheden zijn mag je het altijd vragen.
Dat weet je ook wel ondertussen.
En als ik er eens naast zit hoor ik het ook graag, dat weet je ook. Alleen blijkt die "feedback" in de regel te bestaan uit vergezochte beledigingen en beschuldigingen. Daar leer ik niks van natuurlijk, die zie ik meer als onbedoelde edoch doorslaggevende bevestiging van mijn gelijk.
@BobDobalina | 09-08-22 | 10:32: Je praat over de Supreme Court toch? Als daar in een presidentsperiode een vacature is wordt dat toch altijd door een partijgenoot ingevuld?
@Humsico | 09-08-22 | 13:12: Goh, het lijkt wel politiek.
Atijd prachtig om te lezen hoe stellig menig reaguurder is mbt het politieke klimaat in de US of A .
Alles is van het internet gehaald.
Tometo tomato pateto patato.
We kunnen er ook met z'n allen even een paar weekjes op werkverkansie gaan, betaalt u?
Je wilt er niet wonen als je geen geld op de bank heb staan .
Maakt niet uit wie de lakens uitdeelt.
Uitmesten, die oranje varkensstal. Ligt vast wel ergens een kopie van die plastape waarmee Poetin hem jarenlang aan de riem had.
Net als alle andere kandidaten is Trump niet te vertrouwen, maar die classic poster blijft geniaal. Als een president alleen maar briefjes van vakbonden voorleest dan kunnen ze daar beter de vakbonden president maken.
Ik weet het niet. Ik haal mijn nieuws altijd van Joop, de laatste site die te vertrouwen is, en ben tot de conclusie gekomen dat die Trump best een nare man is.
Is dat die website met een hoofdredacteur die meisjes seksueel lastig valt?
In 2016 geloofde ik door CNN dat Trump slecht was en Clinton goed. Ik heb het uitgesproken en gedacht.
@drs. Levi Samsonov | 09-08-22 | 09:59:
kon ie niets aan doen, "Marx made him do it"
Stel nou dat ze Joe Biden van te voren hadden ingelicht, dan zou hij zich dat 5 minuten later toch niet meer kunnen herinneren.
Dat is het verschil tussen Joe Biden en Mark Rutten, als Joe Biden zegt geen actieve herinneringen te hebben dan is dat echt zo, en als de lachende leugenaar dat zegt, dan liegt ie.
Ze zingen toch ergens in het volkslied iets als 'in God we trust'? Nou, we zullen zien hoe God dit laat aflopen.
Ja die Joe heeft heel wat te verbergen. Al zijn vastgoedprojectjes over de hele wereld. Zijn innige banden met Putin. Sexuele intimidaties. Pogingen tot staatsgrepen. Lekken van geheime informatie. Hahaha.
Snap niet dat men zo blij is om de terugkeer en het schrikbewind van iemand die de democratie omver wou werpen.
Niet huilebalken zoals de republikeinen al doen sinds ze de verkiezingen hebben verloren, bedoel je.
Listen Bob, zegt de naam Hunter Biden u iets?
Die topbestuurder heeft nog wat baantjes gehad waar ook een link was met z’n paps. Denk dat daar best wat viezigheid naar boven kan komen
@Humsico | 09-08-22 | 10:25: oh joh, ik dacht dat we het over de huidige president hadden.
@Humsico | 09-08-22 | 10:25:
Gaan we de Trump zoon dan ook onderzoeken..
Binnen de Grand Old Party zijn er heel wat die Trump helemaal niet zien zitten. Echter Trump heeft zo zijn eigen cancelcultuur gecreeerd binnen die partij.
Dat verongelijkte gejank over oneerlijkheid gaat dat land niet vooruit helpen. En dat Hunter Biden te slap wordt aangepakt maakt Trump nog niet onschuldig. Get over it. Het is beter voor de US om niet 3 waardeloze termijnen aan hoogbejaarde presidenten te krijgen.
De belangrijke brieven zijn door de wc gespoeld
Wel eens geprobeerd, een A4 door de wc spoelen? Denk zelf eens.
@Normpje | 09-08-22 | 09:58: er zijn op youtube filmpjes van hoe papier, vochtig toiletpapier, tissues en gewoon toiletpapier na doortrekken zich 'gedragen'. Dan ziet u ook meteen dat u niks anders dan gewoon toiletpapier moet meespoelen met de grote of kleine boodschap.
@Normpje | 09-08-22 | 09:58: ja, is een hoop werk.
@Normpje | 09-08-22 | 09:58:
www.axios.com/2022/08/08/trump-toilet...
@Itastijl | 09-08-22 | 10:14: Ook goed leesbaar, nee, geen setup.
"Ik denk ook dat de helft van Amerika niets hier van geloven."
Die hebben inderdaad niet zo hele veel met realiteitszin en feiten meer tegenwoordig, Doe ZElluf OndZOEK en loop achter de grote leider aan.
Iedereen die Viktor Orbán de afgelopen jaren een beetje heeft gevolgd zal de vrijage van Trump met Orbán zorgwekkend vinden. De kans dat Trump zich verkiesbaar stelt en opnieuw president wordt is groot. Voor de USA, en daarmee de rest van de wereld, zal dat uitermate verontrustend zijn.
Ohja orban ja. Trump moet wel evil zijn als hij praat met de president van Hongarije. Zo'n shit hole afvalputje in Europa.
Wat is er dan precies “verontrustend”?
Trump is een bad loser en zijn achterban is hem aan het droppen voor desanctis
@peterdh | 09-08-22 | 09:54:
Eerlijk gezegd, als de pleuris uitbreekt in Europa lijkt Hongarije nog een van de betere vluchtoorden. De vraag is alleen of je erin komt, ze zijn daar niet zo scheutig met de asielopvang. Zou het een iets met het ander te maken hebben vraag ik me dan af.
@peterdh | 09-08-22 | 09:54: ja maar hullie zijn niet woke!
Want? Wat heeft Trump dan zo vreselijk verkeerd gedaan? Of anders gevraagd, waarin onderscheidt hij zich van andere presidenten?
@elfenstein | 09-08-22 | 09:56:
Je kunt er gewoon een huis kopen. Maar ja toeslagen zijn er niet of alleen voor eigen volk.
Dus, je eigen broek ophouden.
@Zoelense Hobbyboer | 09-08-22 | 09:57: Uitslagen van verkiezingen en democratie niet respecteren is al een ding
Mensen in Hongarije willen Orban.
@Zoelense Hobbyboer | 09-08-22 | 09:57: Hij heeft belastingen verlaagd, waardoor er minder geld is om aan de strijkstok te blijven hangen. En de muur van Obama nog een stukje langer gemaakt, zodat Amerikaanse fabrieken in het grensgebied moeilijker illegale werknemers kunnen uitbuiten en dus minder winst maken.
@J.Cash | 09-08-22 | 10:00:
Prima, doe ik al mijn hele leven en het gaat me makkelijk af, ik kan nou eenmaal dingen...
Kunnen we het er allemaal gewoon mee eensch zijn dat momenteel de westerse wereld politiek gezien gewoon een zootje is, waarbij aartsconservatieven de liberalen het licht in de ogen niet meer gunnen en de tolerante liberalen er geen enkele moeite mee hebben als de conservatieven dat licht daadwerkelijk uit de ogen genomen wordt? Zolang iedereen bij elk akkefietje elkaar voor rotte vis gaat uitmaken komen we niet meer aan tafel. Ik stel voor dat Omtzigt zich daadwerkelijk zelfstandig maakt en hij onze volgende Premier is, met een kabinet Omtzigt, PVV, SP (!) en BBB. Dan vertegenwoordig je Nederland. Op dit moment stem je VVD, CDA, D66, CU maar krijg je D66, D66, D66 en GL.
De baas van het Amerikaanse OM is Democraat. Had nog appeltje te schillen.
Desantis heeft net zijn DA op non-actief gesteld wegens "zichzelf boven de wet stellen". 1 down, 68 to go.
Prachtige vent die Desantis.
@Gladiator Fap | 09-08-22 | 09:50:
Zoals ik al stelde. DeSantis zou een uitstekende president kunnen zijn. Hij doet in Florida een goede job, zonder zich over te geven aan narcisme en paupergedrag.
@Gladiator Fap | 09-08-22 | 09:50: Want dat is geen machtsmisbruik
De rechter beslist, vaak een republikein.
@AntiZanicz | 09-08-22 | 10:05: Gelukkig.
@menage | 09-08-22 | 10:01: Exact, dat is geen machtsmisbruik. Het is de plicht van iedereen in een machtspositie om anderen, die misbruik van hun macht maken te verwijderen. Als je dit "machtsmisbruik" gaat noemen kijk je door een politiek gekleurde bril. Maakt niet uit of je conservatief of liberaal bent: als je als DA weigert de wetten van een democratisch land te handhaven omdat ze niet in je persoonlijke politieke straatje passen wordt het heel snel tijd om op te stappen.
@Gladiator Fap | 09-08-22 | 10:37: Wat een onzin, hahaha.
@Après toi | 09-08-22 | 11:41: Nee geen onzin. Je vind het gewoon niet leuk omdat het je ideologische makkers zijn.
Ah, het voorprogramma van de Amerikaanse Verkiezingen is weer begonnen. Dat zal al het andere wereldnieuws voorlopig overkoepelen. Wat te brengen: "mogelijke meteorietinslag aanstaande" of "Trump's woede-ontploffing aanstaande"?
Hét lichtpuntje in al dit feestgedruis is natuurlijk wel dat als Trump meedoet, hij weer toegelaten moet worden op Twitter. Kan niet wachten tot dat gebeurt, ik mis nog iedere dag de Trump-tweet-du-jour en de bijbehorende ontploffende blauwharigen die daar steevast achteraan komen.
Toen hij president werd dacht ik dat hij rap door een 'verdwaalde geest' zou worden vermoord. Dat Donald nog leeft is een meevaller. Het is opmerkelijk hoe hij decennialang een vrij populaire zakenman en tv-persoonlijkheid was en op het moment dat hij gekozen werd als de nieuwe Hitler werd neergezet door Democraten en MSM.
Hij schudde de boel op, en gezien de woede van het politieke establishment en de gevestigde media was dat nodig ook.
Ik geloof niks van een Trump-staatsgreep of samenwerking met Poetin... Ik geloof ook niet dat de verkiezingen gestolen waren in juridische zin, maar moreel wel. Men kon dankzij slimme Democratische manoeuvres stemmen via de post, zonder ID etc - op manieren die in Nederland of andere West-Europese landen nooit zouden zijn toegestaan.
Trump heeft precies die types boosgemaakt die al tientallen jaren het mooiste land op aarde (na Taiwan) corrumperen. Daarom en daarom alleen wordt nu alles gedaan om hem stuk te maken.
Trump was ook voor zijn presidentschap een l u l
ze willen gewoon niet dat hij in 2024 mee doet.
Kan ik in meegaan. Jammer genoeg dat nuance ver te zoeken is tegenwoordig, dus je zult nog wel een reeks haatreaguursels krijgen: je bent óf een kameraad (pun intended) óf een fascist. Ik vind je gedachtengang echter heel redelijk, iets "ertussenin": Trump is verre van de nieuwe Hitler, maar ook geen heilige. De rednecks die nu naar zijn huisje gereden zijn om hem te "verdedigen" zijn bijna net zo dom als de activisten die helemaal apeshit gaan bij elke opmerking van Trump. Bijna, want de rednecks claimen niet wereldverbeteraars te zijn om dan vervolgens precies dát te doen, wat ze ten zeerste veroordelen. Verder is het tuig zonder verstand, net als linkse activisten.
@Itastijl | 09-08-22 | 09:51: Nee, hij was zelfs de beste vriend van the rich and the famous, was een TV personality, trad op in rapvideo's, etc. Hij was pas de verpersoonlijking van de duivel toen ie besloot de toekomstige eerste vrouwelijke president te verslaan in de verkiezingen.
"Ik geloof ook niet dat de verkiezingen gestolen waren". Tweeduizend ezels kijken.
Op verschillende plaatsen is er al gedecertificeerd (Texas bijvoorbeeld).
USA zit ergens tussen de 30e en 50e positie.
@Gladiator Fap | 09-08-22 | 09:57: hij kocht rollen (Om een influencer te worden). Voor hij het Presidentschap aanging was hij een figuur (van aanzien $$$) waar veel grappen over gemaakt werden.
@Itastijl | 09-08-22 | 10:11: Klopt, maar hij werd niet als Adolf 2.0. gepresenteerd. Het eindeloze gegodwin begon pas ná zijn kandidatuur.
@Gladiator Fap | 09-08-22 | 09:57: Hij was in New York een outcast waar niemand mee om wilde gaan.
@Après toi | 09-08-22 | 11:13: In New York is iederéén die niet extreem linkse ideologie aanhangt een outcast. Het resultaat van deze liberale utopie: hoge werkeloosheid, onbetaalbare huur en levensbehoeften, smerige straten, hoge misdaadcijfers en een iedereen voor zich-mentaliteit. New York is van oorsprong een mooie stad, maar daar is weinig van over gebleven.
Onze MP verwijderd ook informatie van zijn nokia, maar dat is allemaal niet zo erg.
Die inval is duidelijk bedoeld om de aandacht van de actuele situatie in de VS te verleggen. want Biden heeft er een enorme puinzooi van gemaakt, en het ziet er voor de toekomst dramatisch uit.
"Onpartijdige" Spartacus vergeet te melden dat een huiszoekingsbevel nooit wordt afgegeven zonder duidelijke aanwijzingen van criminele omstandigheden. En al helemaal niet bij een voormalig president.
En die "onpartijdige" FBI is dezelfde die een aantal text messages rond 6 Jan 2021 heeft verwijdert (waar geen rechterlijke toestemming voor gegeven is).
De FBI schreef vrij letterlijk artikelen in de Washington Post, met als doel dat Nixon zou aftreden. 'Deep Throat' was een FBI-operatie om een president (overigens terecht) te verwijderen. Van legendarische journalisten met een mega scoop was geen sprake, ze kregen quasi alle info rechtstreeks vanuit het FBI-hoofdkwartier.
Trump neemt iets van brieven die hij van wereldleiders ofzo kreeg mee naar huis ipv naar het nationale archief te sturen. Gewoon omdat het zo'n zelfpijper is. Vind hij mooi, vlijende brieven.
Stuurt die briefjes uiteindelijk op naar het nationalecarchief. Nadat nationaal archief mocht kijken in die 'woning', zonder gerechterlijk bevel, en wat vertrouwelijke zaken vond.
En vanacht/vanochtend is een inval geweest om te kijken of echt alles wel teruggestuurd is.
Als de FBI niks gevonden heeft nu, dan kan Trump weer over witchhunt beginnen.
Vooral de excellentie brief van Kim zal wel ingelijst zijn. Frappant hoe die wisten deze mafkees te strelen.
Hij is in ieder geval niet zo stom geweest om SMS-jes te wissen of privé-email te gebruiken voor functie gerelateerd overleg. Ons Nationaal Archief heeft veel grotere gaten plus dat er van alles zonder goede reden to 40 jaar staatsgeheim is verklaard. Die termijn is veel te lang op Balkenende er nog op aan te kunnen spreken.
Gebruikt -> ontmantelt
leuke waanideeën
@AntiZanicz | 09-08-22 | 10:03:
Grappig is dat Auto's grotendeels in Amerika of een aantal andere landen waar ze goede betrekkingen mee hebben geproduceerd moeten worden. Dat is een flinke lijst met landen, maar ondanks dat wij de kolen uit het vuur mochten halen d.m.v. politieke steun voor een Iraq oorlog zonder VN-steun, staan wij niet op de lijst met goede partners van Amerika.
De Climate Bill is gewoon koehandel. In de laatste versie is er subsidie voor auto's op fossiele waterstof bij gekomen, en is de subsidie voor autofabrikanten die driewielers maken er weer uit geschrapt. De accu's moeten minimaal 7 kWh op kunnen slaan, dus elke diesel waar je een klein accuutje in stopt krijgt volle bak subsidie, veel meer dan de kosten van zo'n kleine accu. Alles is ook gealtereerd aan welke materialen er in de accu "module" zitten, en sluit niet echt aan bij de praktijk. Wat voor Tesla (in de huidige versie) wel weer mooi is dat deze wet alle verkopers van Auto's als "dealer" ziet. Er is ook een behoorlijke subsidie voor 2e hands elektrische auto's, wat de doorstroom bevorderd en de restwaarde van een elektrische auto nog hoger maakt dan die nu al is.
Biden of Trump of Clinton of Bush of Obama of whatever. De rollen draaien geregeld om maar de plot blijft hetzelfde. De korte en de lange eindjes verwisselen niet van hand. Het is toneel en het doet er niet toe.
Yep. Presidenten zijn inderdaad marginaal in “the bigger picture”. Het is vooral de toon, maar in de kern hebben ze weinig invloed op de lange termijn patronen.
Mijn buurman schrijft op dit moment een spannende thriller over complotten.
Zit even met een writer's block.
Ik zag dat hij nu met rode oortjes en zijn pen in de aanslag aan het switchen was tussen GS en Twitter.
Dat wordt een bestseller!
Een spánnende thriller nog wel, asjemenou...
En dan zijn er reaguurders die het bestaan van Trump, de FBI, Amerika en de maanlanding ontkennen.
Hoho, ik ontken alleen de verandering in het bestaan van Trump en de FBI.
@Nuchternederland | 09-08-22 | 09:41:
Ook dat verpest mijn dag. Compleet.
Maanlanding was echt, maar een marginale prestatie in vergelijk met wat de Sovjets allemaal al als eerste hadden gedaan in de Ruimte.
onzin, Biden is van de klassieke presidenten en bemoeit zich niet met dagelijks operationele zaken. Scheiding der machten , Heilig voor hem en anderen. Bonkers was er juist zeer op tegen.
Als Trump weer president wordt kunnen de anderen wel inpakken qua invallen in woningen.
dat is juist het probleem dat Bonkers dacht dat iedereen voor hem werkte.
Zie dit:
"It turned out that the generals had rules, standards, and expertise, not blind loyalty. The President’s loud complaint to John Kelly one day was typical: “You fucking generals, why can’t you be like the German generals?”
“Which generals?” Kelly asked.
“The German generals in World War II,” Trump responded.
“You do know that they tried to kill Hitler three times and almost pulled it off?” Kelly said."
Documenten mee naar huis nemen... ?!
En dan verontwaardigd zijn als er een inval wordt gedaan?
Kom op zeg .
Hij had inderdaad alleen maar staats- emails vanaf zijn privéadres moeten verzenden en ontvangen, dan was er niets aan de hand.
@Nuchternederland | 09-08-22 | 09:35: gewoon onbeveiligde server thuis laten draaien inderdaad
@Nuchternederland | 09-08-22 | 09:35: dat of ouderwets kopiëren.
Maar om originelen mee te nemen is niet echt snugger.
Natuurlijk worden overal ter wereld emails doorgestuurd. Dat is echt niet voorbehouden aan onze politici.
U heeft nog nooit een e-mail doorgestuurd naar uw privé adres?
Eens. Niks politieks aan. Gewoon de consequenties van zijn handelen. De AIVD zou Rutte ook wel mogen onderzoeken.
Misschien maar even afwachten wat er aan de hand is? "documenten mee naar huis nemen"... lekker vaag allemaal.
Ik dnek niet dat het helemaal zo simpel ligt. Trump doet niet zomaar iets, dat denken veel mensen wel maar er zit een plan achter, een verwachte uitkomst, iets waar hij iets aan heeft. Maak niet de fout om 'm te onderschatten op basis van z'n voorkomen of vermeende dommigheid. Velen gingen u voor en ze zijn allemaal op hun bek gegaan. Bovendien is het helemaal niet zo moeilijk om 'm aan te pakken alleen heb je daarvoor dan wel lui nodig die niet over de tht heenzitten.
@elfenstein | 09-08-22 | 09:40: ik onderschat Trump niet. Het maakt mij ook niet uit of Trump documenten mee naar huis neemt, of Biden.
Toen ik nog met papieren dossiers werkte, was het uit den boze om deze mee het pand uit te nemen. Dit zijn basis regels. Dan kan er een plan achter zitten , maar als de wet daar duidelijk over is -en dat lijkt me in de VS niet anders- mag het niet.
Zonder aanzien des persoons dus.
@roos 08:39
Nee ik heb nog nooit zakelijke email naar mijn privé mail gestuurd. Waarom zou ik dat doen? Het zijn bedrijfsdocumenten. Als ze voor mij van belang zijn om te hebben tijdens het uitvoeren van mijn functie heb ik er toegang tot op heden plekken en tijden dat ik ze nodig heb. Als dat thuis is, dan zorgt het bedrijf ervoor dat ik er thuis toegang tot heb. Naar een privé mail adres kopiëren is echt nooit nodig.
@elfenstein | 09-08-22 | 09:40: hahaha, een plan, Bonkers?
@peterdh | 09-08-22 | 09:51: tegenwoordig hebben de meeste mensen een laptop van het werk, of kunnen anderszins inloggen. Dat was niet altijd zo .
Ik heb echt wel eens een Powerpoint presentatie naar mezelf gemaild om er in privé tijd verder aan te kunnen werken.
Zo raar was dat niet. Zo waren er ook collega's die documenten printten om thuis te kunnen lezen.
@Nuchternederland | 09-08-22 | 09:35: Roos, gaat over Hillery he
Hebben we niet genoeg sores in Nederland waar we ons beter op kunnen richten ipv wat we van Trump vinden.
Onze MP en VP doen het ook niet zo lekker en mogen van mij ook een bezoekje krijgen van de plaatselijke FBI.
Dat zie je verkeerd. Dit bericht komt expres voor werktijd (in de vakantie voor velen) omdat we nog even niets te doen hebben voordat we straks horen dat een brood €59 kost, het nieuwe huizen niet gebouwd kunnen worden omdat het energienet het niet aan kan. Er deze week na correctie 3738 zielige migranten bij zijn gekomen, en dat dus de toewijzing voor statushouders voor sociale huur geen 12.5% meer gaat zijn maar 100%.
Waarschijnlijk loop ik al achter omdat dingen al zo zijn trouwens.
Ik zal blij zijn als die mongool eindelijk veroordeeld wordt voor zijn aandeel in 6 jan 2021, in de gevangenis belandt, en de VS, en de hele wereld, voorgoed van hem verlost zijn.
Dat gaat nooit gebeuren. Dit soort mensen blijven altijd buiten schot. Te handig, teveel geld voor juristen. Daar hebben ze nuttige idioten voor.
Waarom exact? Capitol Hill Police was hopeloos 'understaffed' die dag - echt bizar en eigenlijk verdacht weinig agenten - en deed de deur naar het gebouw zelf open en zei 'jongens, kijk maar even maar niks stuk maken'. Ik ken niet veel staatsgrepen die zo gaan.
@drs. Levi Samsonov | 09-08-22 | 09:56: onzin, nooit gebeurd. Alleen republikeinen hebben de indringers rondleidingen gegeven.
Je kan die documenten ook doelbewust te lang achterhouden om te zien wat ze gaan doen bij de FBI en als ze in actie komen dan er iets mee doen.
Trump is slim genoeg om dit te gebruiken als PR-stunt en een zie-je-wel.
Precies wat ik ook denk.
Ik denk ook dat Trump daar een keer mee op zn bek gaat. Of 1 van zijn kinderen later, FBI vergeet deze spelletjes niet.
slim genoeg? hahaha, hahaha
Mmmm ahja nu is het niet dat de democraten de Fbi misbruiken om Trump aan te pakken. Nu is het Trump die 5 jaar geleden documenten mee naar huis nam om als hij na niet meer gekozen te worden, weer als president zou moeten runnen in een eenopvolgend termijn tegen een seniele democraat, hij dit eigenlijk als diabolisch opzetje deed om de zittende president te betrappen op machtsmisbruik. Nou dat heeft hij héél goed voorspeld dan.
@AntiZanicz | 09-08-22 | 09:57: Alleen maar dit soort korte anti Trump statements zijn ook niet erg slim.
Ik zou er voor geen goud willen wonen.
Als u het mij vraagt.
Maar u vraagt het mij niet.
Wij hebben het goud ook niet. Daarom.
Beetje angstig aangelegd Laurentius?
@J.Cash | 09-08-22 | 09:35:
Ik ben wel wat gewend hoor, maar die vrijheid waar men daar altijd over schreeuwt die is er helemaal niet.
@laurentius | 09-08-22 | 09:46: nee, het is een armoe derde wereld land qua wegen en voorzieningen. Met heel veel red-tape, wachtrijen en schietgrage burgers en popo.
Er belooft nog meer Trumo nieuws aan te komen vandaag? Popcorn! twitter.com/kellymakena/status/155092...
Bijzondere Tweet.
Het is inmiddels ook 9 augustus in Amerika.
@Theodorus.Goldbach | 09-08-22 | 09:29: misschien was dit dan wel het nieuws!
Wat is een Trumo?
Biden en Harris zaten vast in de situation room mee te kijken.
Biden krijgt helemaal niets meer mee. Heb ook het idee dat Harris aan de kant is geschoven. Wie wel aan de touwtjes trekt weet niemand. Niemand gekozen in ieder geval.
@Graaf_van_Hogendorp | 09-08-22 | 09:25: Niemand zit eigenlijk op Harris te wachten heb ik het idee.
@Graaf_van_Hogendorp | 09-08-22 | 09:25: Niet Biden en Harris gekozen zijn natuurlijk.
@Graaf_van_Hogendorp | 09-08-22 | 09:25: helemaal eens. dems doen maar wat. harris al lang uit beeld.
hoezo, het is een illusie dat je daar zoals in de film een live-feed zou kunnen zien. Men leest wat statusberichten en dat is alles.
FBI directeur Christopher Wray is een Republikein en aangesteld door Trump. Zullen we eens kijken hoe zo'n federaal huiszoekingsbevel tot stand komt? Ken White legt het uit.
twitter.com/Popehat/status/1556777965...
TL;DR de FBI moet wel heel erg zeker weten dat er iets niet in de haak is. Dat heet "Probable cause". De rechter die het huiszoekingsbevel tekent moet 100% overtuigd zijn van "Probable cause". Mensen die dit wegzetten als een politieke stunt van Biden zijn nogal onwetend.
De Amerikaanse overheid staat internationaal ook bekend om haar eerlijk- en oprechtheid.
@peterdh | 09-08-22 | 09:29:
Wie moet ik geloven? Jou of een rechtsgeleerde uit Amerika?
Even denken hoor...
Ja, ik weet het. legaltalknetwork.com/hosts/ken-white/...
Vooral omdat dit geen kut met Biden te maken heeft. Inmiddels ben je als lid van Trump zijn persoonlijkheidscultus geloofwaardiger als je gewoon zegt "ja, Trump zit altijd op of over randje van het (wettelijk) toelaatbare en zal best een crimineel zijn maar dat kan mij niets schelen."
@peterdh | 09-08-22 | 09:29: historische wet er doorheen gejast met enorme uitgaven voor klimaat en medische zorg. En meneer zegt “ze kunnen het officieel niet meer winnen op inhoud”. Hoe “officieel” is dat en waar kan ik dat teruglezen? Theo geeft even aan dat het hoofd van FBI een Republikein is en door Trump zelf is aangesteld. Wat vind je daar nu van peter? Ik heb het vermoeden dat jij het officieel ook niet gaat winnen op de inhoud.
@Theodorus.Goldbach | 09-08-22 | 09:35: "zit altijd op of over randje van het (wettelijk) toelaatbare en zal best een crimineel zijn maar dat kan mij niets schelen." Zou bijna denken dat het over Rutte gaat.
Jammer dat DeSantis kansloos wordt als Trump er weer voorgaat. De US wil blijkbaar graag door fossiele narcisten en senielen geleid worden. Hij lijkt mij samen met Tulsi Gabbard een van de weinige redelijke figuren in de US politiek op dit moment.
Beide partijen hebben ideeen en opvattingen die in en in triest zijn. De een vergiftigd met een hypocriete woke- en deugagenda, de ander met een religiegekke tokkie imbeciliteit.
Tulsi is officieel een Democrat en steunde Biden in de laatste verkiezingen. DeSantis is zeg maar een Trump met hersenen. Zou een kleurrijk duo zijn.
@Theodorus.Goldbach | 09-08-22 | 09:27:
Ik noemde juist Tulsi omdat ik wilde aantonen dat er bij beide partijen redelijke alternatieven zijn. Tulsi is daarnaast de meest populaire Dem onder Republikeinen en vaste prik bij bijvoorbeeld Fox News. Die kan dus overbruggen.
De Santis redelijk? De man is van een hoog SGP en PVV gehalte.
@AntiZanicz | 09-08-22 | 09:53:
En die partijen zijn onredelijk? US partijen met NL vergelijken is pas onredelijk, totaal geen overeenkomsten.
Ha weer een fanboy stukje van Spartacus. Het gaat niet meer goed komen met de tegenstellingen tussen Trump lovers en haters, ook hier niet. Enige hoop is dat er een Republikein opstaat die hem overtroeft en dan niet in stompzinnigheid.
Ik heb het idee dat hier een hoop raar op de neus zullen kijken in 2024 en net zo verbaasd zullen zijn als in 2016.
Ze hadden er eentje, een potige dame die al gunslingend op verkiezingstour ging. Ben de naam effe kwijt maar kom dan daar mee en laat Donnie lekker zitten waar ie zit verder.
@Graaf_van_Hogendorp | 09-08-22 | 09:24:
Nee hoor, inkopper. En niet hetzelfde als 2016. Ik twijfel er niet aan dat Trump wint als hij weer mee doet. Dat Democraten niet in staat zijn om zo’n mafklapper te verslaan en hem keer op keer in het zadel helpen, is krankzinnig en minstens een even moreel failliet van die partij als de Republikeinse, waar de laatste resten van redelijkheid, rationaliteit en fatsoen zijn uigehold door reli’s , paupers en complotdenkers.
@Graaf_van_Hogendorp | 09-08-22 | 09:24:
Dat komt omdat men hier enkel een beeld voorgeschoteld krijgt door de Jinekjes en Mouthaantjes van deze wereld.
Ik was in oktober 2016 3 weken in de VS. Ben daar dwars door het land gereisd voor leveranciersaudits. Van Minneapolis tot Tuscon en van LA tot Boston en nog van alles wat daar tussen in ligt.
Bij de gesprekken tijdens de lunches of diners met de bedrijfsleiders, werd mij al heel snel duidelijk dat Trump de grote voorkeur had.
Mede vanwege MAGA -> investeren in de aftanende infrastructuur en industrie.
Toen ik thuis kwam en vol overtuiging riep dat Trump de volgende president zou worden, werd ik een beetje vreemd aangekeken en werd er meewarig gelachen.
Hetzelfde sentiment heerst nu weer. De mid-terms zullen een aardverschuiving met zich meebrengen die de dems op hun grondvesten laat schudden.
De gemiddelde Amerikaan wil geen WOKE-shit en/of Green New Deal.
Die zijn klaar met sock-puppet Biden en Kamala Harris.
Beste theorie die ik gelezen heb is dat de DoJ een aanklacht nav J6 klaar heeft liggen. Je laat de FBI niet de boel raiden om een documentje voor het archief.
Doel is niet zozeer veroordeling maar dat Orange Man™ niet runt in 2024. Of moet runnen tijdens een juridisch proces. En dat GOP toch voor DeSantis kiest, waar de Dems nog een kans tegen maakt, zeker met 'fortified' verkiezingen.
Terwijl diezelfde Desantis aangeeft dat hij het naar zijn zin heeft in Florida.
Asl zittende president heeft Bonkers al ruim verloren. Terwijl die altijd een grote voorsprong hebben. Het is onwaarschijnlijk dat hij het nu beter zou doen, tegen wie dan ook.
Just because you're paranoid doesn't mean they aren't after you.
It isn't paranoia if they are out to get you.
Vertrouwen is goed, wantrouwen is beter.
Legt Trump nog ergens uit hoe dat zit met die vertrouwelijke regeringsdocumenten die hij mee had genomen?
Hij begint gemiddeld twee rechtzaken per week om zijn zin te krijgen (als de opbrengsten van deals groter zijn dan de juridische kosten heeft dat zin), dus dat moet geen probleem zijn.
Wat weten de reaguurders het allemaal goed,, dat blijft me verbazen.
verbazingwekkend is het aantal st putinsburgers en USA expats die de hele tijd NL sites zitten te spammen.
Er gaat zelfs een gerucht rond dat een laptop van een van Trumps kinderen is gevonden vol belastende foto’s, waarop die crackrokend en prostituee mishandelend in een of ander hotel kamer in een oost- Europees land is gevonden.
De telg zou betrokken zijn bij schimmige deals tussen dat land en de Russische oligarchen....
Of haal ik nu dingen door de war?
Dets a deafkettleaffaire, sweep it under the tapijt.
Zo te horen wel. Waarschijnlijk een of ander frame.
Denk dat je dingen door elkaar haalt en daardoor in de war raakt. Gewoon door ratelen, komt wel goed.
Misschien is het goed als rijke bejaarden daar niet meer op dergelijke posities geplaatst worden.
Demente bejaarden dan?
Schaamteloos zoals Trump de verdeeldheid in het land gebruikt om zijn eigen ego op te vijzelen.
Schaamteloos dat de FBI zich laat misbruiken voor politieke doeleinden. Met Hunter zwijgen ze als het graf. Dat hebben veel Amerikanen echt wel door.
Stijlloze nick, oh je bedoeld dat Trump de Fbi heeft misbruikt om die inval te doen?
@Graaf_van_Hogendorp | 09-08-22 | 09:16:
Politieke doeleinden? Helemaal de FBI doet wat het moet doen, criminelen onderzoeken. Wie is Hunter?? Welke positie bekleed hij?
Alsjeblieft ! De prijs voor "de meest typisch Nederlandse tegel van de week".
@Stijlloze nick | 09-08-22 | 10:23: Ben je serieus?! Heb je ook maar iets van die zaak gevolgd en de betrokkenheid van z'n pappa?
Die democraten overspelen hun hand echt gigantisch. Niemand kan dit meer serieus nemen. Ook al zou hij schuldig zijn en voor mij part naar de gevangenis gestuurd worden dan zou het nog geen reet meer uitmaken. Het is hetzelfde als het gejank van die Tim de besten, of hoe die ook heet, dat woke gejank is gewoon niet meer serieus te nemen.
Normaalste gang van zaken, dit. Het verschil is dat het dit keer om een ex-president gaat.
Ik denk dat je nu 2 dingen door elkaar haalt. 'Woke' en wat de FBI doet hebben echt niet zoveel met elkaar te maken.
Ach sommigen mensen lopen achter woke aan, andere weer achter Trump. Of erger, identificeren zich ermee. Ongeacht wat er gezegd wordt.
@stiekem
Ik zeg dat ze beide hun hand gigantisch overspelen. Dat doen ze beide op eenzelfde wijze waardoor ze niet meer serieus zijn te nemen.
@peterdh | 09-08-22 | 09:22: Dat hele land, de inwoners, de bestuurders, het systeem, niets aan de VS is serieus te nemen. Helemaal niets.
Een geriatrisch patient informeren doe je doorgaans alleen over het weer. Trump is gewoon een domme malloot. Over en sluiten. Nu nog oppakken wegens fraude, belastingontduiking en af laten koelen in een cel. De volgende in de clan Ivanka mag het proberen maar dat wordt helemaal niks.
Maar moeten ze dan Biden nog wel vertellen dat het morgen gaat regenen, of is dat teveel voor een nog net levende mummie?
De cup is in de handen van de Bidentjes.
Beetje lelijk hoe u over onze gewaarde Joe Biden praat met dat geriatrisch patient geklets.
Hij wordt gewoon president straks. Voor de tweede keer. Kun je na gaan wat voor kut zooitje de democraten er van maken. Dat ze dit soort onzin uit de kast moeten trekken om te winnen. Het feit dat die seniele gast nu in de oval office zit zegt al genoeg.
@peterdh | 09-08-22 | 09:18: In de echte oval office? Daar zal hij wel niet mogen komen, want dan verdwaald ie helemaal. Dan maar liever in een omgebouwd kamertje in zijn safe basement zetten, dat er een beetje op moet lijken.
Orange man very bad, hmmokay ?
" The South Will Rise Again"
De Dems spelen met vuur, zo verblind zijn ze dat ze niet meer zien dat ze uiteindelijk tegen hun buurman vechten. Het wachten is alleen nog op de druppel, de klapper, de kers op de taart. Is het wellicht dat Biden straks omdondert en Kameleteen H. ongekozen de eerste vrouwelijke president wordt? Wat zit er daar nog meer in het vat, het moet in ieder geval snel gebeuren voor het momentum en de macht weg is voor de Dems en van haastige spoed komt zelden iets goeds.
The south zijn een stel religieuze malloten die financieel afhankelijk zijn van democratische staten..
@Stijlloze nick | 09-08-22 | 09:16:
Het is een gevoel dat daar nog steeds leeft. een gevoel dat snel breder zal worden naarmate de Dems zich meer en meer misdragen. De strekking van mijn tegel is dan ook niet dat het alleen de rednecks zullen zijn maar dat zich steeds meer mensen, ook uit dem-states, daar bij zullen aansluiten uit onvrede. Wij hebben de onderstebovenvlag, zij hebben al heel lang een ander vlagje voor zulke gelegenheden. u onderschat de onvrede van Joe Sixpack denk ik, dat blijft niet beperkt tot alleen religieuze malloten, wat op zich ook al een vreemde typering is daar godgansch Amerika zo religieus als de pest is, ook in bluestates.
Van de dems komt zelden iets goed.
hahaha, hahaha, het Zuiden zal het nog een keer wagen om de Unie te breken.
@elfenstein | 09-08-22 | 09:22: De democraten misdragen zich niet. Het is een mafkezenverzinsel. Het overgrote deel is helemaal niet religieus. Niet in de gewone staten en ook niet in de republikeinse staten. Het proibleem is juist dat alles aan de religie van een minderheid wordt opgehangen.
@AntiZanicz | 09-08-22 | 09:48:
Dik 70% van gansch Amerika is op een of ander manier christelijk. En heel anders dan wij hier, veel mensen hier beschouwen zichzelf nog steeds als christelijk maar praktiseren nauwelijks, daarzo is de kerk nog gewoon een dagelijkse factor voor velen, van doorgeslagen manische preachers tot brave baptisten maar ik denk dat u zich geweldig vergist in de stand van zaken aldaar. Als je zegt dat je atheïst bent is dat nog steeds goed voor gefronste wenkbrouwtjes en doe je eigenlijk niet meer mee voor zaken als burgemeester of president. Een president die niet christelijk is, dat kán daar helemaal niet.
Gaat wederom niks nul nada opleveren. Net als dat zes januari gedoe, het Russen gedoe en de impeachment’s. Slechts voor manipulatie van het stemvee. De usa is er slecht aan toe met deze ‘Democraten’. Zoveelste keer machtsmisbruik door een partijdige federale institutie. Triest.
De fbi heeft ban af het begin de laptops in bezit.
Er gebeurd niks.
Biden 'afgezet', maar blijft President totdat zijn termijn verlopen is. Er verandert praktisch niks.
@P-unit | 09-08-22 | 09:11: Er is in de tussentijd genoeg geld gebeurd , er gebeurT alleen weinig ;)
lulverhaal, er is niets en er zal niets blijken.
@P-unit | 09-08-22 | 09:11: wie weet en als er wat verwijtbaars was dan hadden ze dat wel aangepakt.
En waar is onze donkere kroonprinses Kamala Harris al jaren?
Die houden ze in de coulissen, mooi uit zicht dan kan ze ook niks verkloten. Dat mag dan pas weer als Biden ex-potus is en ze er zit, dan maakt het niet meer uit.
Die is gewoon aan het werk. Pas nog de wet door de Senaat geloodst. Tot ergernis van de Reps die dat nooit zouden doen. Wat ze nog meer doet zullen ze u niet laten weten.
De dozen schijnen al gevonden te zijn. Sneu om dan weer biden voor wandelend kadaver uit te maken. Is dit het niveau van de trumpaanhangers? De oude vetzak wordt aangepakt dus we gooien gelijk wat whataboutisms erin over biden en zijn zoon.
Maar waarom heeft de FBI bewijs van Hunter Biden weggemoffeld? ( www.politico.com/amp/news/2022/08/04/... )
De Republikeinse partij is vervallen tot volstrekt nihilisme. Er is een klein deel binnen die partij die zich diep schaamt voor wat er van die partij geworden is.
Whataboutisms zijn gerechtvaardigd als je prioriteiten moet stellen als FBI zijnde betreffende waar je de tijd, energie en het geld aan besteed.
Als de politie overvallers laat lopen om iemand een bekeuring te geven voor het fietsen zonder licht zou je dat ook aankaarten.
@Bigi Bana Boy | 09-08-22 | 09:17:
U volgt de Amerikaanse politiek dus niet en krijgt niets mee buiten de NPO/neo lib bubbel.
@Bigi Bana Boy | 09-08-22 | 09:17: Dat nihilisme spreekt kennelijk enurm aan: www.pbs.org/newshour/politics/more-th...
Inderdaad, zou Bonkers toch notities hebben van de privé gesprekken met Putin? De telefoon zal wel getapt zijn maar in Hamburg gingen ze samen in een hokje zitten en de tolk moest alles inleveren, bij Bonkers Bonespur
@Bigi Bana Boy | 09-08-22 | 09:17: Hetzelfde krijg je hier ook met de VVD als Rutte straks opgerot is. Rutte en Schultz hebben de VVD omgebouwd tot een links liberale partij. Straks komt er een frisse wind door de club en wordt het weer een rechts liberale partij, wat eerder ook was. Dan heb je ook een deel dat zich dan schaamt voor de gewijzigd koers, terwijl die mensen eigenlijk zelf bij de verkeerde partij zitten.
@Bigi Bana Boy | 09-08-22 | 09:17: Gelukkig zijn de Dems absoluut niet ook een stel degenerates geworden...
Dat is nu eenmaal wat tribalisme doet, iedereen hokt alleen nog maar met zijn eigen groep(whatever die dan ook is).
@Graaf_van_Hogendorp | 09-08-22 | 09:18: Ben bang dat je er volstrekt naast zit. Het is al langer, lang voor Trump, aan de gang. Voorheen toonde de partij zich realistisch en constructief en waren er, zoals in iedere democratie, gewoon zaken te doen met de partij, ook als die in de oppositie zaten. Dat is echter al een aantal jaren voor Trump sterk veranderd en het primaire doel lijkt te zijn veranderd naar met name het kapot maken van je tegenstanders, ongeacht de prijs die de Amerikaanse maatschappij daar voor moet betalen. En hoewel ik je respecteer, beste Graaf, is het u die uw huiswerk beter moet doen.
@JohnLocke | 09-08-22 | 09:20: Er vanuit gaande dat zo’n 80% van iedere gegeven populatie niet bijster intelligent is, verbaast het mij niet.
@Bigi Bana Boy | 09-08-22 | 10:14:
Ik kijk naar wat er daadwerkelijk gebeurd en naar peilingen. Twamp's in party approval is immens van wat ik gezien heb. Als hij runt, dan gaat de GOP in vele staten niet eens voorverkiezingen houden voor de nominatie.
Daarnaast winnen vrijwel alle kandidaten die hij endorsed. De bekendste Kari Lake. Zelfs Joe Kent lijkt te gaan winnen in Washington of all places. Iedere GOP die op de J6 committee zat en/of voor impeachment stemden lijkt zijn baan te verliezen, de bekendste is Liz Chaney die binnenkort uit Wyoming wordt verjaagd.
Als Orange Man™ impopulair was en GOP schoon genoeg van hem heeft dan zat hij al lang in de bak of in ballingschap en zouden we niets van hem horen. Dat neo cons hem uitkotsen zal best, maar het lijkt erop dat de GOP kiezer momenteel de neo cons uitkotsen.
Ik haal dat uit verkiezingsuitslagen en peilingen, niet wat Erik Mouthaan er allemaal van vindt. Bovendien kijk ik verder dan een Steve Bannon en dat hij 'gevaarlijk' zou zijn, en bekijk wat hij daadwerkelijk doet. Hij laat neo con kandidaten op lokaal niveau vervangen door grotendeels MAGA. Maar hij is niet eens de enige, alleen de bekendste. Nee er is wel degelijk een grassroots beweging gaande.
@Bigi Bana Boy | 09-08-22 | 10:15: Bedankt voor de demonstratie.
Red Wave incoming, on November 8th. Dan worden de zgn democraten lam gelegd.
Bye, bye, zwaai, zwaai...
volgens peilingen zit dat er niet in. Biden is not running.
Aan de hufterbakken waarin ze rijden herken je de 'red blooded patriots': ordinaire opgeschoren Klaas Otto-achtige schreeuwers. GBV (Grote Bek Volk), volk dat vroeger naar de frontlinie zou zijn gestuurd: opgeruimd staat netjes, dacht het wél denkende deel der natie dan.
Alleen plegen ze dan weer en masse oorlogsmisdrijven. Verkrachtingen en executies.
Zullen we iedereen die een duurdere fiets rijdt dan die van jouw elimineren nu? Ruim baan voor jou.
Types zoals jij herken je aan de smurfenbak waar ze in rijden, zoals de Smart.
Die hufterbakken zijn gewoon pickup trucks, best verkochte model auto in de USA met een goede reden. Het zijn gbruiksvoorwerpen, gereedschap voor boerenjongens maar dat zal u wel niet begrijpen, u kent die auto's alleen van over het paard getilde NL aannemers die dat wel stoer vinden zo'n Dodge Ram.
Lekker ook, die vergelijking met Klaas O.
@BobDobalina | 09-08-22 | 09:10: Klopt, het was natuurlijk alleen het verschúiven van het probleem. Maar men ontdeed de eigen maatschappij op die manier wel van het overschot aan testosteron, zoals jonge mannetjes-olifanten als ze gaan 'puberen' uit de kudde worden verstoten en een tijd solitair moeten gaan leven voordat ze aansluiting kunnen gaan zoeken bij een nieuwe kudde.
@elfenstein | 09-08-22 | 09:18: auto's en brandstof zijn veel te goedkoop in USA, daardoor rijdt iedere patjepeeër in een veel te grote auto. Let's burn up the world while we can.
@elfenstein | 09-08-22 | 09:18:
Vroeger misschien. Maar die hufterbakken met een paintjob van een paar duizend euro worden niet gebruikt als gereedschap voor boerenjongens. Als er trouwens iemand de boeren genaaid heeft in Amerika dan is het Trump wel met zijn handelsoorlog tegen China.
@AntiZanicz | 09-08-22 | 09:41:
Zelfs dat heeft u verkeerd om. Auto's en benzine zijn hier veel te duur. Of denkt u dat Big Oil de Amerikanen zó lief vindt dat ze de peut onder kostprijs verkopen, of dat GM hun auto's voor maakprijs weggeven bij een pak cornflakes?
Nope, wij betalen hier gewoon de absolute hoofdprijs, voor alles, maar dat wil nog niet zeggen dat dat de norm is.
@Theodorus.Goldbach | 09-08-22 | 09:49:
Trump had tenminste het lef om tegen China een welgemeende fukjoe te doen. Had veel eerder gemoeten, misschien al onder Oboema maar dat was helemaal een slappe zak zonder guts. Die paintjob betalen ze trouwens gewoon zelf, van geld wat ze zelf verdiend hebben, mogen ze dat even helemaal zelf weten? De pickup is zoals gezegd de meest verkochte wagen in Amerika, nog steeds, en wordt ook nog steeds gebruikt door dezelfde lui en dat zijn echt geen makelaars of beursjongens.
Oh jeetje, wat moet ik nu met m'n ruim 25 jaar oude Chevy Pick-up?
Volgens mij gaat er iets helemaal mis in je hoofd
Als je met terugwerkende kracht (laatste NL frontlinie was bijna 80 jaar geleden) 80 jaar later denkt te kunnen gaan spreken names 'het weldenkende (1 woord) deel der natie'
wtf
Dacht dat Klaas altijd met de motor kwam?
@LoesjeP | 09-08-22 | 09:56:
Lekker mee doorrijden, vanwege de leeftijd is het zo ongeveer de meest milieuvriendelijke wagen die u kan rijden, iedere dag dat ie 't nog doet is 1 dag dat er geen nieuwe gemaakt hoeft te worden die ramvol zit met lithium, cobalt en 2 ton plasticmeuk. U kan 'm zelf onderhouden, repareren, onderdelen zijn simpel en goedkoop (bestellen in USA, da's wel vrij kudt maargoed) en het rijdt ook nog eens geweldig. Heel anders dan een Toyota Priuts in ieder geval. Geniet nou maar van 'm zolang het nog kan, komt nooit meer terug als ie weg is.
@elfenstein | 09-08-22 | 10:12:
Geniet er nog elke dag van!
In 1996 gekocht. Wilden een auto die lang zou meegaan, vracht kan vervoeren vanwege eigen bedrijf en stomweg vanwege mijn voorliefde voor Amerikaanse auto's.
De eigenaar van de garage waar hij in onderhoud is, heeft een aantal jaar in Amerika gewoond en gewerkt, o.a. bij GM, dus ook dat zit goed.
Mocht U willen weten hoe hij eruit ziet? Chevrolet Pick-up Truck, model S 10. Enkele cabine, standaard laadbak, handgeschakeld.
@elfenstein | 09-08-22 | 10:12:
Er staat trouwens ook nog een Harley Davidson Road King FLHR uit 1995 voor de deur.
Wanneer je bij het ordinaire GBV hoort, moet je 't natuurlijk wel goed doen!
@LoesjeP | 09-08-22 | 10:59:
Haha, vink mooi. Groot fan van Vice Grip Garage, die heeft er verschillende uit de bush getrokken, krengen doen het altijd. Echte, simpele, sterke en betrouwbare karren, zoals gezegd: houden tot ie wegrot of de benzine op is bij de pomp, komt nooit meer terug.
Bullshit. Grote pickups zijn gewoon handig en praktisch als je niet in de grote stad woont en je hebt een beroep als landscaper, carpenter, of je moet voor je werk spullen van A naar B verplaatsen. Alleen in Nederland zijn die dingen statussymbool voor PC Hooftstraat patsers. Met je "weldenkende deel der natie".
DeSantis is trouwens een betere kandidaat voor 2024 dan Trump. Sowieso qua leeftijd en connotatie bij bepaalde groepen Republikeinen, maar ook omdat hij als gouverneur heeft laten zien dat hij wél bijt terwijl Trump te vaak heeft laten zien dat hij alleen blaft. Dus mocht dit eindigen in een situatie dat Trump niet mee mag doen in 2024 dan zou dat best prettig zijn: geen interne verkiezingsdrama en vroege duidelijkheid wie de kandidaat zal zijn.
Nee zeker niet. Dems willen graag dat hij ervoor gaat want ze hebben een veel grotere kans om hem te verslaan dan Twamp. Zeker als de meeste staten hun verkiezing hebben "fortified". Tenzij ze Newsome laten runnen natuurlijk, want dan draait de campagne om krona respons.
Orange Man™ heeft een grotere approval binnen GOP, en zijn endorsed kandidaten winnen bijna allemaal in primaries voor midterms. Dat zegt genoeg.
DeSantis is net gek alleen heeft hij zijn marbles nog enigzins in handen. Een gevaar voor iedere burger.
@AntiZanicz | 09-08-22 | 09:38: Gevaar voor wie? Voor jou? Jij woont in Nederland, doe niet raar.
@Graaf_van_Hogendorp | 09-08-22 | 09:14: Bonkers heeft verloren en zal het vast nog een keer doen en dan winnen. Hoe waarschijnlijk is dat? Daarbij heeft Bonkers twee keer duidelijk de popular vote verloren met 6-7 miljoen. De laatste keer ook het College verloren met een landslide volgens zijn eigen bewering. Dat is echt de beste kandidaat.
Als je het anders bekijkt: Trump wil 50k overheidsmedewerkers ontslaan, Biden wil 87k erbij. Biden creëert werkgelegenheid. Aldus, hoe een Democraat het ziet.
Dat is een beetje een beperkte blik. Onder de Republikeinen is de belastingdienst al enorm uitgekleed. Zover zelfs dat de overheid miljarden misloopt door "verkeerd" ingevulde belastingopgaven. Deze actie van Biden zou dat weer een beetje moeten corrigeren.
@* Il Principe * | 09-08-22 | 09:10: Als je kijkt waar IRS extra controleert nu al dan zie je dat dit vooral de Republikeinse gebieden zijn. Net als hier zijn dit soort instanties tot het bot gepolitiseerd.
@* Il Principe * | 09-08-22 | 09:10: Bonkers heeft de overheid ontwricht door mensen te ontslaan en geen benoemingen te doen. Buza en Biza zijn volkomen uitgewoond.
@JohnLocke | 09-08-22 | 09:13: flauwekul
@JohnLocke | 09-08-22 | 09:13:
Of Republicans frauderen vaker en meer? Laten we elkaar geen mietje noemen. accountable.us/after-overseeing-bigge...
Allemaal Deep State acties natuurlijk. Dat spreekt voor zich.
Die Amerikanen toch, alles voor de show.
volgens de rechter zijn de staatsgreepplegers geen patriotten. En de politie die de verdediging deed juist wel.
De crux is dat als hij schuldig wordt bevonden aan het achterhouden van vertrouwelijke regeringsdocumenten hij wordt uitgesloten van het houden van een publieke functie. Maw dan mag ie geen prez meer worden.... Dit wordt een zooitje....
Precies. Dat is het motief. En ze zullen wat vinden. En dan ellenlange rechtszaken tot hij net zo seniel is als nu Biden.
@Normpje | 09-08-22 | 09:07: Biden is niet seniel en Bonkers is nooit goed wijs geweest. Hij kan ook helemaal niets. Zelfs het geld van vader is minder geworden in plaats van meer.
@AntiZanicz | 09-08-22 | 09:35:
Biden is een jonge god in de kracht van zijn leven, het komt er alleen zo rottig uit he?
Dan moet er een uitspraak zijn vóór de benoeming tot president, januari 2025 als ik me niet vergis. Ik weet niet of het een onherroepelijke veroordeling moet zijn of dat Trump het dan nog jaren kan rekken tot hij weer president zou zijn.
Overigens geloof ik niet dat Trump nog een tweede poging gaat doen, de verkiezingen waren immers "gestolen" . Hij kan alleen nog president worden van z'n eigen circus.
@AntiZanicz | 09-08-22 | 09:35:
Als jij Biden niet seniel vind dan ben jij het. Hij is niet eens meer in staat om z'n speech op te lezen van de teleprompter. Dat jij genoeg gehersenspoeld bent om tegen Trump te zijn begrijp ik wel maar dat je dan ook nog voor Biden op komt, ondanks Hunter en Biden z'n overduidelijke dementie, is wel wat overdreven.
Biden ziet er ook uit als geprebalsemd.
Klopt, hij zou ook toupetjes moeten gaan dragen.
@* Il Principe * | 09-08-22 | 09:03: en oranje maken
Voor als we nog niet zeker wisten dat hij zich weer verkiesbaar zou stellen. 46/48 savage!
Dank voor het ‘energizen’ van de Republikeinse kiezer, FBI. Niets spoort mensen harder aan om te gaan stemmen dan een Democratische president die instanties als de FBI aanwendt cq misbruikt om politiek zijn gram te halen. Het lijkt Brazilië wel.
Zin in de Midterms nu. Red wave coming.
tegen die tijd zal hij wel in jail zitten.
Hier kun je zijn archief zien:
edition.cnn.com/2022/08/08/politics/t...
@AntiZanicz | 09-08-22 | 09:34: mooi voor u: een Trump-artikel.
Ben benieuwd naar uw inzichten.
Op basis van het verleden reken ik op een reactie onder elke tegel.
REAGEER OOK