Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NRC: "COA STAAT OP INSTORTEN"

Dieselmotor achter De Omvolking bijna total loss

Hoe meer ziekteverzuim hoe beter! In Ter Apel, het grootste asielzoekerscentrum van Nederland, is bijna één op de drie COA-medewerkers uitgevallen. Dat blijkt uit onderzoek van NRC en wordt bevestigd door COA.

COA-medewerkers zijn ziek, zwak en misselijk. Van de 4000 (!) medewerkers zit ruim 9 PROCENT zit thuis, en er ziin 1000 (!) vacatures die nog voor het einde van het jaar ingevuld moeten worden.

Mocht u nu denken: hee, banen, banen, banen. Hiero de laatste alinea uit het schokkende NRC-artikel.

Uit een onderzoek uit 2019, afgenomen onder 2.800 COA-medewerkers, bleek dat bijna de helft van het personeel de voorbije twee jaar meerdere keren was uitgescholden, geïntimideerd of bedreigd door een bewoner. Ruim een kwart van de respondenten gaf aan ongewenst te zijn bejegend door een collega.

Kom werken dan! Bijna 16 euro per uur.

Reaguursels

Inloggen

Hoe krijg je het juridisch voor elkaar dat de belasting op je loon niet naar de belasting gaat maar wel naar jou?

Ik weiger nog langer mee te betalen aan dit wanbestuur.

Ik maak toch geen gebruik van de overheidsdingen behalve de openbare weg waar ik auto belasting voor betaal.
Ik betaal de energie wel zelf, mijn zorg, mijn luxe dingen mijn primaire dingen. Verder wens ik met rust gelaten te worden.
Ik ben wel es op het gemeentehuis geweest omdat het moest zoals VOG, rijbewijs verlengen, paspoort verlengen(ook zoiets stoms) etc, maar ook dat zou prima zonder overheid kunnen. Die vog had ik nodig voor een lidmaatschap wat eigenlijk iets is tussen mij en de vereniging.

timmey | 29-07-22 | 19:00 | 1

iedereen stort zijn salaris op mijn NL belastingparadijsrekening. belastingdienst doet doet 'ruling' met moi. ik betaal iedereen weer salaris uit = niet geen maar in elk geval minder belasting betalen.

flippyHupsakeetje | 29-07-22 | 19:32

Is wel zo. Maar je mag wel kijken naar de noodzaak

Mark van Leeuwen | 29-07-22 | 17:44

In die rij staan al een aantal "Oekraïners" van kleur die de eigen taal niet machtig zijn.

Wat vindt het mensenrechtcollege daar dan van?

Roos | 29-07-22 | 19:40

Maar als je voor dat loon iemand in een geel hesje neerzet op de toegangsweg naar Ter Apel;
en die persoon met de handen gebarend elke touringcar laat omdraaien en terugkeren zonder dat er iemand kan uitstappen, vind ik het het geld wel waard....
Ik zou die persoon zelfs het dubbele betalen !

MagnificentRon | 29-07-22 | 14:55 | 1

"Zurück und denn immer gerade aus."

Zonnebrildrager | 29-07-22 | 15:47

Kijk als een migrant blij is met 1100 in de maand, wat is het probleem? Hij zal niet stelen of overlast veroorzaken. Wanneer een migrant een leven wil leiden ter waarde van 3k per maand dan beginnen de problemen.

van Balen | 29-07-22 | 14:36 | 4

@Zonnebrildrager | 29-07-22 | 15:45: ik doel op een uitkering. Wat is er mis mee dat mensen levens op een uitkering als ze daar gelukkig mee zijn. 50% van mijn geld gaat naar de staat en tot op heden heb ik daar vrede mee.

van Balen | 29-07-22 | 16:34

@van Balen | 29-07-22 | 16:34:
Jij snapt echt niet dat zoiets een aanzuigende werking heeft en dat je straks 60% of meer aan de staat moet afdragen om buitenlandse bankzitters van autkerieng te voorzien? Nog afgezien van de vraag waarom we dat spul hier allemaal zomaar binnenlaten?

Lefty-Messup | 29-07-22 | 16:50

@van Balen | 29-07-22 | 16:34: Ik snap dat u op een (bijstands)uitkering doelt, maar ik krijg daarbij ook de indruk dat u weinig ervaring hebt met mensen met zo'n uitkering: de meesten daarvan willen helemaal geen uitkering, die dragen liever wat bij en voelen zich nutteloos. Fijn dat u 50% van uw salaris kan missen, maar hoe meer immigranten op een uitkering in Nederland, hoe meer druk op het sociale zekerheidsstelsel, hoe eerder dat systeem onhoudbaar wordt. Waar begint het pijn te doen: 60, 70, 80 procent? Genoeg mensen die dat niet kunnen missen. Dit 'kostenplaatje' staat dus nog even los van de andersoortige problematiek die er is met massa-immigratie, steeds grotere druk op de zorg, extra druk op het onderwijs, extra druk op de politie, etc. Immigratie in deze vorm zorgt voor een hoop problemen en lost niets op. Dat u daar "tot op heden" geen last van schijnt te hebben, wil natuurlijk niet zeggen dat dit probleem er niet is of daarbij ook voor volgende generaties een probleem gaat vormen. We hebben bijvoorbeeld al bar weinig woonruimte, voor ingezetenen al, mocht u dat nog niet opgevallen zijn. Dus waar +100.000 asielzoekers per jaar een oplossing voor wordt geacht, ontgaat mij tot op heden (en in de toekomst ben ik bang).

Zonnebrildrager | 29-07-22 | 17:10
▼ 1 antwoord verborgen

Als ze niet op een stort wonen maken ze er wel een.

ruuf | 29-07-22 | 13:57

Simpel gedacht. Wie wil daar werken? Mag hopen dat ze niemand kunnen krijgen en dat de mensen die daar nu nog werken massaal ontslag nemen.

Fi-Bu-Bla | 29-07-22 | 13:27

Cruiseschepen op de Noordzee vol met asielzoekers laten drijven. Hoe verzin je zoiets? Een kansloze missie. We hebben dikke vette bestuurscrisis, al jaren.

De_fluitlokker | 29-07-22 | 13:26 | 4

Ik vind het heel slim. Minder last voor de omgeving, minder aanzuigende werking voor veiligelandiërs die de lange procedure musbruiken. Voor de echte vluchtelingen doen we dan toch wat. Ik neem aan dat dobberen op een cruiseboot beter is dan vervolgibg en oorlog.
Wel.moet er stevig voor worden gewaakt dat er wat tegen verveling gebeurd. Van verwaarlozing, uutzichtloosheid en eenzaamheid krijg je agressie en geestelijke problemen. Honden kan je ook vals maken dat is met mensen niet anders

Shoarmamasutra | 29-07-22 | 14:24

Op de titanic is nog plek!

Chriest | 29-07-22 | 16:38
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Kierewiet55 | 29-07-22 | 12:51 | 3
-weggejorist-
Patatter | 29-07-22 | 12:47

Tijdens onvrijwillige militaire dienst werd je geacht corvee te doen. Plee schoonmaken, dweilen etc. Zijn de kansenparels die onze Glimmende Gluiperd in onbekrompen aantallen schaterlachend binnenlaat daar te goed en te mooi voor?
Ik wil overigens best tegen een kleine vergoeding meehelpen illegalen uit te zetten.

gestoptmetroken | 29-07-22 | 12:47 | 1
-weggejorist-
Patatter | 29-07-22 | 12:48

Veel jongere dames beginnen enthousiast aan deze baan. Idealistisch als ze nog zijn denken ze dat deze met name mannen dolgelukkig worden nu ze in Nederland zijn. Die willen ze natuurlijk graag helpen!

Dat die mannen een eigen cultuur meenemen waarin vrouwen ondergeschikt zijn, hebben die meisjes nog niet eerder ervaren. Ze gaan aardig doen, wat zo'n man interpreteert als toenadering. Wijst ze hem dan af, is hij in zijn eer gekrenkt en wordt hij onbeschoft of zelfs agressief .

Het idealisme ebt langzaam weg om plaats te maken voor een realistischere kijk op de asielzoekers. Maar vaak niet voordat de medewerkers eerst letterlijk ziek of overspannen zijn geworden.

Roos | 29-07-22 | 12:34 | 7

Heb hetzelfde verhaal gehoord uit eerste hand. Jong juffie begint vol jeugdig elan en idealisme aan zo'n baan (of vrijwilligerswerk, weet niet meer), en binnen korte tijd volledig gedesillusioneerd. Kwam er al snel achter dat voor sommige lieden uit Afrikaanse landen, die geen kans maken op een verblijfsvergunning, en zich daar ook van bewust zijn, een tripje NL een soort gratis vakantie is. Gratis onderdak, gratis vreten, beetje rondkloten, en als je na een half jaar terug wordt gestuurd nog een aardig zakje geld toe ook "om thuis een bestaan op te kunnen bouwen" ofzoiets. Ja, natuurlijk spreekt zich dat rond in het land van herkomst. Dus volgend jaar komen een stel andere dorpelingen deze kant op. Dat begrijp je toch wel ? Waarom is Nederland toch zo altijd onvoorstelbaar naief en goedgelovig ? Als 1 of andere knakker uit je dorp terugkomt met 4000 euro cash, en zegt dat hij een half jaar vakantie heeft gevierd, terwijl jij misschien 120 euro p.m. pakt met je geploeter, dan wil je toch OOK naar Nederland ?

Asteroid-B612 | 29-07-22 | 17:17
▼ 4 antwoorden verborgen

Wie o wie gaat die teringzooi opruimen..?

grapjasz | 29-07-22 | 12:24 | 2

Deze 'teringzooi' wordt middels rechterlijke uitspraken in stand gehouden.
Oftewel dit is het eindstation.

HerzlichWillkommen | 29-07-22 | 13:07

1 dag in Nederland en al zo’n puinhoop.
50% (echte Nederlanders) moeten straks werken om de teringzooi van de andere 50% (import “Nederlanders”) te betalen.

Ernstige Zaken | 29-07-22 | 12:03 | 1

Jij hebt een erg positief toekomstbeeld met je 50 % echte NL'ers die gaan werken

Denk dat bij een procent of 60% de werkers al zeggen: toedeledokie

(zie inkomstenbelasting tarieven NL vs. rest van de wereld)

huh!? | 29-07-22 | 13:20

De regering laat al lang de onthoudbare situatie qua asiel plekken,
lekker door etteren, ipv de verantwoordelijkheid te nemen
en de instroom te beperken.
.
Ik vind het *crimineel* nalatig / wanbeleid.

hotmint | 29-07-22 | 11:51

Foto zegt wel alles.

Wat een ongelofelijke teringzooi. Ook al slaap je buiten en ben je niet alleen, zorg dat het niet zo'n tyfusbende wordt.

Behangdelul | 29-07-22 | 11:44 | 5

@klaas24 | 29-07-22 | 12:23: Dat is tegenwoordig heel anders. Komt door statiegeld op plastic drinkbekers. Iets lastiger voor de bezoeker maar het werkt prima.

De_fluitlokker | 29-07-22 | 12:49

De camping bij de Zwarte cross ...

Fi-Bu-Bla | 29-07-22 | 13:20

Nee dat is cultuur. Ga eens in Afrika kijken en dan lijkt de foto bij het artikel netjes opgeruimd.

echtpaul | 29-07-22 | 13:28
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik durf niet eens te denken aan alle co2 extra en stikstof extra die al deze asielzoekers meebrengen…Dit kabinet is toch wel het allerslechtste kabinet sinds het begin van de parlementaire democratie. Ongelofelijk dat bijvoorbeeld de ChristenUnie hier niet allang de stekker heeft uitgetrokken. Hoeveel krediet geven zij aan deze prutser.

WaltKowalski | 29-07-22 | 11:41

In 1996 lag ik in de haven van Casablanca. We moesten 24/7 wachtlopen om ervoor geboorten dat er niet 1 jonge Marokkaan aan boord ging. We moesten ze op een gegeven moment met stokken van boord slaan. Als je 18 bent doe je dat, nu denk je wat een puinhoop daar. Iedereen wil een mooi welvarend leven en de essentie is dat de drang naar welvaart de ondergang zal betekenen van de huidige maatschappij. Geef mensen eens ongelijk hier heen te willen! Laten we nou eens in goddank investeren in derde wereld landen. Laten we mensen perspectief bieden in eigen land. Laat mensen twee keer nadenken voordat ze hier heen gaan. Ik ga ook niet naar Hollywood om acteur te worden. 99,9% kans dat ik m’n kontje moet verkopen in een achteraf steegje.

van Balen | 29-07-22 | 11:36 | 10

LOL

echtpaul | 29-07-22 | 13:29

Letterlijk de hele infrastructuur naar zijn gallemiezen laten gaan bij het vertrek van de Westerse mogendheden. Somalië of Congo zijn daar goede voorbeelden van. Maar ook Suriname, Zuid-Afrika of meest recent Zimbabwe. Ze moesten en zouden het per se zelf gaan regelen, maar dat blijkt elke keer weer te mislukken. Steeds weer gaat het geld naar de elite en aan opbouw van de samenleving wordt geen cent uitgegeven.
Weet je waar het inmiddels best goed gaat? In Angola, omdat daar nu bijna alle dagelijks leven door vrouwen gerund wordt en ze succesvol de mosselmannen buiten hebben kunnen houden. Want ook in die maatschappij waren het de mannen die geen moer uitvoerden.
Dus waarom zou het nu beter gaan? Zeventig miljard is er al ingestoken door ons land alleen in de afgelopen zestig jaar en nog is het niks.

Verbandmeester | 29-07-22 | 15:05

@Blauwpetje | 29-07-22 | 11:55: Zo’n tachtig jaar geleden waren die Aziatische landen straatarm. Behalve Japan misschien, maar zie eens wat die landen opgebouwd hebben.

Verbandmeester | 29-07-22 | 15:07
▼ 7 antwoorden verborgen

Tsja, een voorloper nietwaar.
Na COA is heel Nederland aan de beurt, en da's niet instorten maar ontploffen !

J.Thee.Cohen | 29-07-22 | 11:32

Ze komen toch hier om te werken, dus waarom werken die statushoudiers niet zelf lekker in het coa? Of kunnen ze helegaar niks, behalve handjes ophouden? ow wacht

brawler | 29-07-22 | 11:31
-weggejorist-
Cor Netto | 29-07-22 | 11:30 | 1

Hoe meer er omvallen hoe beter, uiteraard niet op persoonlijk niveau. Maar het hele systeem moet gewoon stuk! Hou op met de opvang van die kansloze gevallen. Linea recta terug naar buiten de EU.

Zuma | 29-07-22 | 11:25

Kan Bruls de regering niet uitleggen dat je bij ernstige constipatie niet moet blijven proppen, krijg je enorme buikpijn van. Ik denk dat hij dat wel weet.

Blauwpetje | 29-07-22 | 11:23 | 1

Bruls heeft gewaarschuwd dat de veiligheidsregio's de noodopvang gaan stoppen omdat het geen calamiteit is maar een structureel probleem.

Shoarmamasutra | 29-07-22 | 11:49

Alles voor niets willen hebben dát gaat ook voor de organisatie COA op.
Dat het COA instort, zal mij worst zijn.
Maar dat ze Nederland, samen met de pluchezitters in Den Haag, naar de klote hebben geholpen interesseert mij wel: I am pissed off.

MK27 | 29-07-22 | 11:21

Instromers gelijk omscholen zodat e bij de IND/COA aan het werk gaan?

klaas24 | 29-07-22 | 11:09 | 2

Lijkt je dat handig? Ze komen vaak uit culturen en landen waar corruptie en clanverbanden endemischer zijn.

Shoarmamasutra | 29-07-22 | 11:50

Klopt maar dat erkennen en uitspreken is racisme. Ook is het ondersteund door de wetenschap en statistieken.

Ray Skak | 29-07-22 | 11:58

He, he, eindelijk. Ze trekken het niet meer. Mensen die hier willen komen wonen terwijl we geen huizen hebben voor ze. Rutte doe er wat aan, eh, voor de buitenlanders.

Thoth | 29-07-22 | 11:05

Asielzoekers barsten van de uitmuntende talenten, en hebben de hele dag niks te doen. Misschien dat er een paar voor een gangbaar uurloon wel hun eigen toiletten willen schrobben?

Zeurders | 29-07-22 | 10:57 | 1

He hola , blijf jij eens van het verdienmodel van de schoonmaakbedrijven af. Waar denk je dat de directeur van dat bedrijf zijn mooie auto van betaald? Zeker niet van asielzoekers die hun eigen toiletten schoonmaken.,

me163komet | 29-07-22 | 11:11

Gewoon iedereen toelaten en niet meer selecteren, dan is er ook geen personeel meer nodig. Dat zal gaan gebeuren.

HoniSoit | 29-07-22 | 10:50 | 2

Dan krijg je nog meer toegewezen "schadeclaims" : het duurt te lang, huis niet op tijd, huis niet goed etc......

J.Thee.Cohen | 29-07-22 | 11:34

@J.Thee.Cohen | 29-07-22 | 11:34: Gebeurde 30 jaar geleden al in Harlingen, uitvreter kreeg(!) mooi rijtjeshuis moest ie niet, want tuin te klein. Hadden ze direct moeten deporteren naar thuisland.

IkDomYong | 29-07-22 | 12:09

De agressie van de immigranten laat zich wel verklaren. Ze hebben via smokkelaars voor veel geld beloftes ingekocht. Die worden niet nagekomen want tja, geen huizen, niet altijd (te vaak wel) gratis geld, etc. Harder optreden tegen allen die deze routes faciliteren lost het niet op maar perkt het probleem wel in. En hieronder vallen ook de “reddingsschepen” die 10 km uit de Afrikaanse kust mensen oppikken om ze vervolgens 100 km naar Europa te varen. Is gewoon een taxi dienst. Als je ze wil redden breng je ze naar de dichtstbijzijnde haven, niet naar een vele male verder liggende wensbestemming.

Ericpo | 29-07-22 | 10:49

Een kennis van mij werkt voor een taxibedrijf en die hebben een dagtaak aan asielzoekers het hele land door te rijden. Bijvoorbeeld van ter apel naar een dokter in Amsterdam, en let op: dan gaat er ook een tolk mee en een beveiliger. Iedere asielzoeker wordt na aanmelding ook naar een locatie gereden waar ze een mobieltje nieuw uit de doos en een fiets krijgen. Het mag allemaal wat kosten blijkbaar.
.
Laatst moest een groep van Amsterdam naar het azc in Maastricht worden gebracht met de touringcar. Wilde een mannetje niet: hij wilde per se naar Breda want daar "woonde een neef". En wat denk je? Meneer kreeg een eigen taxi van Amsterdam naar Breda.

The Green*Machine | 29-07-22 | 10:46 | 5

Alles weten maakt niet gelukkig, dit is er 1 van.

De Let | 29-07-22 | 11:51

Als een koning liet hij zich vervoeren...

In de beelden valt het me op hoe snel ze over vervoersmiddelen als fietsen en scooters beschikken...

Roos | 29-07-22 | 12:15

Hebben wij dezelfde kennis? Ik hoor vergelijkbare verhalen..
Deze taxi chauffeur kennis woont overigens in friesland.

timmey | 29-07-22 | 12:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Ongeveer de helft van de hulpverleners krijgt rotzooi met de nieuwkomers. Let wel, de lievezoete hUlpverleners. Kun je nagaan hoe dat zal doorecho-en in de maatschappij. Welk percentage van de bevolking dat met agressie wordt geconfronteerd is dan wel niet de verwachting. Onder de bevolking zit namelijk geen 100% lievezoete veelgevers en begrijpers.

zeurmachine | 29-07-22 | 10:41

Ik zou zeggen laat dit verzuim nog maar meer oplopen, probleem opgelost!
Geen mooie methode maar werkt prima..

aardv@rk | 29-07-22 | 10:38 | 2

Nou nee, was het maar zo. Waarschijnlijk komt het er dan op neer dat de vluchtelingen/economische migranten zonder verdere screening worden toegelaten en per direct een huis en uitkering krijgen omdat de staat der Nederlanden in gebreke gesteld kan worden. Vooral voor dat laatste loopt zich nu al een paar busladingen advocaten warm.

me163komet | 29-07-22 | 11:05

Hoogopgeleiden hebben de voorkeur. Ja, die zijn meestal " lekker links" namelijk, anders leen je je niet voor die onzin.

streknek | 29-07-22 | 10:37 | 2

Hoe vernederend moet het zijn om de shit op te ruimen van deze boys.

King of the Oneliner | 29-07-22 | 10:43

Daar word je vanzelf wel rechts hoor.

Roos | 29-07-22 | 12:16

Het blijft gewoon een geldmachine, dat COA. Voor een select groepje dus.
En aangezien er geen behoefte is voor een oplossing ,aar dat het vooral gaat om mensen binnenharken en er heel veel geld aan verdienen zeg ik er ook niets meer over.

Graaisnaaiert | 29-07-22 | 10:37

Was te verwachten....

Off: Wanneer worden er nou eens echte maatregelen genomen? Wanneer is het nou eens genoeg (vol=vol) voor DH?

Huppeldepup | 29-07-22 | 10:34

COO zou een betere benaming voor deze instantie zijn...., Centraal Orgaan Omvolking

stikstofhelp | 29-07-22 | 10:32 | 3

COA kan best. Coördinerende Omvolkings Afdeling.

Verbandmeester | 29-07-22 | 11:16

Ze kunnen het ook Staatsorgaan opvang asielzoekers noemen. S.o.a

Shoarmamasutra | 29-07-22 | 11:52

Gelukkig geen corona...

Tollebol | 29-07-22 | 10:29

16 euro kom ik mijn bed niet voor uit. Laat staan dat ik me laat uitschelden door mensen die je probeert te helpen.

Omebert | 29-07-22 | 10:25 | 2

Of dus helpt Nederland naar de klote te draaien.

VP732 | 29-07-22 | 10:28

Hoeft ook niet, het COA is heel inclusief dus u mag vast vanuit uw bed vergaderen.

Verbandmeester | 29-07-22 | 14:54

Het alsof je Chinatown wilt mengen met Little Italy.
Nou ja, zou wel kunnen: de Italianen runnen de casino's en runnen de opium-kitten, en de Chinezen zorgen voor de hapjes en stomen de maatpakken zodat de Dapper Don's er weer piekfijn uitzien. Zolang geld circuleert, is er economie.

fun-fact: spaghetti=bami, met dank aan Marco VW Polo.

King of the Oneliner | 29-07-22 | 10:23
-weggejorist-
streknek | 29-07-22 | 10:23

Zo'n foto erbij is nogal typerend voor de hele situatie, een ander kan de rotzooi opruimen. Dat geld voor de politici die dit vuil over heel Nederland uitstorten, uit hun zicht. Maar ook gewoon voor die mensen die daar op de grond liggen. Flikker alles maar op de grond een ander pakt de troep wel op. Hoe moeilijk is het om het minimale te doen om het een beetje dragelijk te maken.

JohnKarma | 29-07-22 | 10:23 | 2

Een beetje corveedienst voor de bewoners zou natuurlijk weer 'onmenselijk' zijn.

Zeurders | 29-07-22 | 11:00

Corvee dienst? Die asielcriminelen zijn hier toch al met een trauma. Laat ze lekker verzorgd worden.

echtpaul | 29-07-22 | 13:34

De "Accepteer alles" cookiemelding bij het openen van de COA website says it all.

Dr.Rotten | 29-07-22 | 10:22 | 2


Ik accepteer gvd niks meer!

King of the Oneliner | 29-07-22 | 10:26

Waarom zou je überhaupt op de website van die club gutmenschen willen klikken...

Tollebol | 29-07-22 | 10:32

Het word vanzelf winter.

aliealaaf | 29-07-22 | 10:21

Jullie moeten je kapot schamen, mensen vluchten niet voor niets. Er zijn genoeg mensen, die hun handen kunnen laten wapperen. Vluchtelingen uit veilige landen moeten meteen op de bus gezet worden naar eigen land.

Jeems Bont | 29-07-22 | 10:18 | 3

Ik moet helemaal niks.

Deflatiemonster | 29-07-22 | 10:21

70% vlucht wel degelijk voor niets. Zeg ik niet, zegt het IND dat slechts 30% van de asielaanvragen inwilligt.

Zeurders | 29-07-22 | 11:05

Nee. Vluchten niet voor niks. Meestal moeten ze dik betalen voor de reis.

squadra | 29-07-22 | 11:07

VVD levert al sinds Rutte begon de staatssecretaris van asiel.

Kijk wat een puinhoop ze ervan gemaakt hebben, ze blijven maar komen in het land van honing.

Wattman | 29-07-22 | 10:14 | 3

Het is ook voorspelbaar. Over paar jaar komen de verkiezingen er weer aan en dan schuift VVD iemand naar voren die wat rechtse dingen roept als: "we moeten strenger zijn op wie we binnenlaten" "We moeten het asielproces versnellen". Dan trapt iedereen er weer in en kunnen we weer vier jaar langer genieten van VVD

NoNoVio | 29-07-22 | 10:22

Hoezo puinhoop, ze verdienen hartstikke lekker!

Zeurders | 29-07-22 | 11:07

Werken bij COA is zorgen dat kansarmen eerder voorrang krijgen op huizen dan je eigen kinderen. Uiteraard wordt er wel van je kinderen verwacht dat ze een dure studie terugbetalen, gaan werken en daarover belasting gaan betalen want die huizen zijn niet gratis. Je zal maar zo gek zijn.

Deflatiemonster | 29-07-22 | 10:09

Wat ik hier zie is wat ik ook in kanswijken hier in de omgeving zie; een grote teringbende overal. Die mensen in het COA hebben de hele dag niks te doen. Maar hun eigen leefomgeving opruimen, ho maar. Deel een paar vuilniszakken uit en ruim die teringzooi eens op. Opvoeden die handel. Wil je in Nederland wonen? Begin dan maar eens met je eigen plek te onderhouden. Wat een bende zeg. Het Vondelpark na een zomerdag is er niks bij.

sander3488 | 29-07-22 | 10:07 | 1

Dat is inderdaad wel iets wat opviel. Zitten weinig Japanners tussen, tuseen al die Nederlanders. Hebben wij weer.

Otto Normal | 29-07-22 | 10:56

“As a small country with limited land, Singapore is not in a position to accept any persons seeking political asylum or refugee status, regardless of their ethnicity or place or origin,” said a spokesperson from MHA.

BASinnic | 29-07-22 | 10:05 | 4

“You’ve got to grow calluses on your heart or you just bleed to death,” said Prime Minister Lee Kuan Yew in 1978.

To Lee, there was no room for leniency if it meant threatening the stability of the nation. The same sentiment has traversed through the decades, and despite offering help in the form of humanitarian aid, Singapore’s stance still seems to be in the same vein.

For now, it seems like the wrestle between head and heart is here to stay.

BASinnic | 29-07-22 | 10:09

Mooi land Singapore, met bloed, zweet en tranen in relatief korte tijd opgebouwd, met name gedreven door de doortastendheid van LKY. Zo’n vent hebben we hier nodig.

Nietdanjatoch | 29-07-22 | 10:23

Ik vind dit een mooie sollicitatie op de vacante functie van minister voor asielzaken en overbevolking. Wat mij betreft bent u aangenomen

Humsico | 29-07-22 | 10:25
▼ 1 antwoord verborgen

Precies @Pritt,
Hoe meer ziekteverzuim, hoe beter!

Alleen bij DT&V kunnen we geen personeelstekort gebruiken.

Indien ‘we’ voldoende personeel zouden leveren komen er alleen maar nog meer ‘vluchtelingen’ bij. Want dan staan we binnen ‘Europa’ onder ‘vluchtelingen’ bekend als het land waar je snel je status kunt krijgen en de opvang ‘comfortabel’ is.

In België had men tijden de 2015/2016 een maniertje gevonden om die exodus naar de buren te verschuiven: gewoon minder ambtenaren aan het loket zetten om aanvragen af te handelen.

Gevolg: ’vluchtelingen’ die in parken sliepen, daar genoeg van kregen en vervolgens de trein vanuit België richting Nederland namen. (Belgisch) probleem opgelost!

Veel asielbeleid wordt vanuit ‘Brussel’ geregeld (denk aan ‘Dublin-III). En uiteraard zijn er altijd wel landen te vinden met ‘linkse’ regeringen die vinden dat het asielbeleid niet mag worden aangescherpt (lees: opvang in eigen regio). En dus binnen ‘Europa’ de boel blijven blokkeren.

Indien je er dus voor zorgt dat DIE landen het ‘waterbed’ van de EU worden (denk aan Zweden in 2015/2016) en al die ‘vluchtingen’ hun kant op ’vluchten’, dan zullen ook die landen genoodzaakt zijn mee te werken aan het aanscherpen van het asielbeleid. Want die worden anders blijvend overspoeld met kansarm- en kansloos volk (wat helemaal geen reden- anders dan een economische - heeft om hun thuisland te ‘ontvluchten’) dat ze niet meer kunnen opvangen.

Dus laat de hele boel hier maar uit de klauwen lopen. Hopelijk wordt de boodschap onder ‘vluchtelingen’ dan helder en krassen ze op naar andere (EU-)landen waar het ‘beter’ geregeld is. Zodat die vervolgens ook instorten.

Alleen bij een echte crisis zal dit asielprobleem - en de asielindustriemaffia - worden opgelost.

Niet de mooiste manier, maar vanwege een gebrek aan democratische vertegenwoordiging (de meerderheid van de Nederlandse bevolking wil-dit-niet-hier-langer-hebben!) moet het dan maar zo.

Kompromat | 29-07-22 | 10:03 | 3

Ja, dat denk ik ook. Uiteindelijk zal de wal het schip keren.

Otto Normal | 29-07-22 | 10:58

Precies, laat het maar finaal de tering indraaien. De rest is geprobeerd, maar de politieke kliek in Den Haag doet niet wat het moet doen, namelijk de grenzen sluiten. Laat dan de wal het schip maar keren.

Zonnebrildrager | 29-07-22 | 11:48

Probleem in Nederland is dan weer dat ze nog meer gratis geld krijgen als behandeling van een aanvraag te lang duurt.

klaas24 | 29-07-22 | 12:35

Voor € 3000 netto kom ik er werken, en dan stuur ik ze allemaal terug.

Scheermes | 29-07-22 | 10:02 | 2

Wat is het nut om te komen werken voor 3000 euro netto en ze dan terug te storten.... o wacht. Sturen.

grapo | 29-07-22 | 10:05

Ja hoor, meer asielzoekers hoe beter. Laat het totale chaos maar uitbreken totdat zelfs de luidste welkom zanger, de tekst in zijn keel blijft steken. Een " dit is niet acceptabel" van rutte zal nu ook niet meer helpen. Een reisje naar Denemarken om te leren, misschien wel.

jan huppeldepup | 29-07-22 | 09:59

Pas wanneer dat oudbollige vluchtelingen verdrag van 1951 van tafel gaat wil ik gerust overwegen om er te werk... uuuh nee dan ook niet, never nooit

pane | 29-07-22 | 09:58 | 1

Nee niet doen
Maar het verdrag moet wel aangepast worden

Therrie | 29-07-22 | 10:09

COA is een schimmig orgaan en de bijl aan de wortel van de Nederlandse samenleving. Opdoeken dat ellendige zootje. Immigratiestop en streng remigratiebeleid.

VP732 | 29-07-22 | 09:55


Het is allemaal al gezegd, op een op logica gegronde reden, op emotionele redenen, enz.
Maar ik wilde nog even toevoegen:
diep in de menselijke genen zit ingebouwd het concept van tribalisme: leven in een groep van plusminus 10 tot 20 man, vrouw kind en oudere, die elkaar steunen, kinderen en ouderen kunnen niet overleven zonder steun van de groep. Automatisch hoort daar bij: bescherming van het territorium. Zeker als de bronnen schaars zijn. De indianen van Amerika waren ook altijd verwikkeld in tribe-wars. De beste manier voor vrede was dan: onderling mengen.
Maar deze nieuwkomers zijn zo ondankbaar, zo vreemd qua cultuur en gebruiken, en ook moeizaam om op te nemen in onze eigen verzameling tribes, dat dit hele asielgebeuren behoorlijk tegen de natuur in gaat.

En gevoel gaat toch nog uiteindelijk boven verstand.
Wat de regering wil is blijkbaar ervan uit gaan dat de (haatdragende, ontevreden, liegende etc.) nieuwkomers liefdevol worden geaccepteerd in 'onze tribe'.

Dat is misschien een mooi ideaal (is het niet, want er zit gewoon aan limiet aan wat een land kan opvangen) maar bovenal druist het in tegen de menselijke natuur.

Nog nooit in de wereldgeschiedenis is het gelukt om zonder geweld een volk te verdringen van zijn 'geboortegrond".
De Mongolen killden voor het gemak maar iedereen die niet meewerkte, de Duitsers ook, de Moren werden uiteindelijk weer uit Spanje gemieterd (en de Joden) door de fanatiek katholieke Isabella van Spanje. De Vikingen hebben zich uiteindelijk wel in kunnen vechten in Engeland en de Baltische staten etc., en Djenghis Khan heeft zijn DNA zo overvloedig verspreid, dat zo'n 5% van de Europeanen en Klein-Azië een stukje DNA van hem in zich draagt.

Maar goed, ik ben geen racist, maar een echte melting-pot zoals misschien Brazilië zal het voorlopig nog niet worden in Nederland.
Maar de wal moet het schip nu wel gaan keren. En dan komt er een opschorting van de asielwet. Daar hopen wij dan maar op, is de enige oplossing.

King of the Oneliner | 29-07-22 | 09:54 | 7

Het Romeinse rijk stortte uiteindelijk in elkaar doordat volkeren van buitenaf, met hun eigen gebruiken, zich zonder toestemming massaal binnen de grenzen gingen vestigen en gebruik gingen maken van alle faciliteiten. Uiteindelijk vervulden ze posities in het leger en andere hoge posities en stortte de mikmak in elkaar. De parallel met onze situatie vind ik best beangstigend.

The Green*Machine | 29-07-22 | 10:35

De Saksen (Noord-Duitsland) en de Kelten (omgeving Griekenland) en de Vikingen zijn uiteindelijk ook gesetteld in Groot-Brittannië, en de Vandalen zijn uiteindelijk via Rome terecht gekomen in Noord-Afrika.
Dus het kan allemaal wel, als jullie eens een beetje meewerken!

King of the Oneliner | 29-07-22 | 10:35

@The Green*Machine | 29-07-22 | 10:35: het begint met decadentie, en het eindigt met de Dark Ages...

King of the Oneliner | 29-07-22 | 10:39
▼ 4 antwoorden verborgen

9% ziekteverzuim zal vast niet veel afwijken van de reguliere cijfers in die branch.

dasechtgeenstijl | 29-07-22 | 09:54

De wal keert het schip. De hardcore deugers willen er nog niet aan. Een realistischer asiel en migratie beleid is immers nazi’s, treinen naar het oosten en concentratiekampen.

ratelaar | 29-07-22 | 09:51

Wij moesten plots aan een lift denken waar we afgelopen week in stonden.
Een kooi van 2,5 bij 3 meter met de opmerkelijke tekst boven de knopjes: Maximaal 2800kg of 37 personen...
Minischizo wees ons hier op en vroeg enkel :'Hoe dan?'.
Nou, knul, wen er maar aan. Als we zo door gaan, zal zo'n dichtheid in de grote steden heel normaal worden..

EEnzame SchizofrEEN | 29-07-22 | 09:51

Het valt mij.op dat in bijna iedere vacature wel een zinnetje staat met: verantwoordelijk voor veiligheid.
Dat lijkt mij echt een pluspunt als je op zoek ben naar een baan.

Braseas | 29-07-22 | 09:49

Die 1000 "ziek thuis"-blijvers zijn nu neem ik aan gepromoveerd tot PVV-stemmers?

Sneerpoets | 29-07-22 | 09:49 | 2

BBB is het nu toch? PVV is zoooo 2020

litebyte | 29-07-22 | 10:00

@litebyte | 29-07-22 | 10:00: Zal me niks verbazen dat die binnenkort een LPF'je doet en dan weer 4 jaar Rutte. Joepie,
Liever een partij die staat, ook al komen ze af en toe wat onaardig over.

Sneerpoets | 29-07-22 | 11:18

Dat valt nog mee. Een beetje ziekenhuis /zorginstelling zijopening 10 procent verzuim. De zorg stort ook in , datdan weer wel.

Drkildare | 29-07-22 | 09:47 | 1

Beide kinderen van mij (eentje zit in zijn laatste jaar) vertrekken ver buiten de EU: Ze werken dolgraag in de medische zorg maar niet in de EU. Naast veel betere verdiensten is het toekomstperspectief ook vele malen beter.

Zijn mijn kinderen uniek hierin? Nee hoor, Zeker 30% van hun mede studenten vertrekt ook. Van de VS en Canada tot in Australie en Singapore

litebyte | 29-07-22 | 10:05

Uitgescholden door een asielzoeker? Kan het me niet voorstellen, die mensen komen hier voor hun rust en veiligheid, wat een famke nieuws!

Eminent | 29-07-22 | 09:46 | 2

fake nieuws

Eminent | 29-07-22 | 09:47

En ondertussen weigert het kabinet terug te komen van reces in Utopia. We zitten opgezadeld met zowat het meest waardeloze bestuur ooit. Du moment om praktische redenen vluchtelingen geweigerd moeten gaan worden, pleuren ze er wel weer wat miljarden gemeenschapsgeld tegenaan.

hoochee | 29-07-22 | 09:46

Wil daar best werken. Alles wat ik nodig heb ie een dikke rode stempel met het woord ‘denied’. Ik werk die achterstand wel weg. Alleen zo stoppen we de massale migratie intocht. Als de smokkelaars en gelukszoekers weten dat je in NL direct word afgewezen dan gaan ze hun heil ergens anders zoeken.

Geertje W | 29-07-22 | 09:44

"het alleen opvangen van Oekraïense vluchtelingen is discriminatie" volgens de NOS
Dus dat je ondanks dat ie helemaal tot je strot vol zit met gelukzoekers toch met veel moeite een uitzondering maakt voor mensen die uit een echt oorlogsgebied komen dan discrimineer je.....

Braseas | 29-07-22 | 09:43

20 euro per uur voor COA baantjes om mensen Nederland in te krijgen.
Is 3600 bruto per maand. Ahja. We zien wel dat ons belastinggeld goed besteed wordt en dan snap ik wel dat iedereen zo graag wil dat er meer vluchtelingen NL binnen komen.

peterdh | 29-07-22 | 09:41 | 2

Gezien de risico's en kansen op 'functie elders' na je COA loopbaan is het een schijntje...

litebyte | 29-07-22 | 09:59

@litebyte | 29-07-22 | 09:59:
Ik geef de mensen die er niet willen werken om honderden redenen groot gelijk. Voornamelijk omdat het anders landverraders zijn. Het loon van 3 x 7,50 per uur wordt uit onze zakken betaald. En ter beschikking voor het slopen van NL.

peterdh | 29-07-22 | 10:03

Oplossing: meer EU, meer immigratie, meer islam. Wedden?

Ride_On | 29-07-22 | 09:38 | 3

Het is een complex probleem populistische godvergeten intrigante kloodtzakken als een Wilders of een Timmermans gaan daar geen ene godvergeten ruk aan veranderne.

Wil je werkelijk verandering, moet je het hele huidige economische systeem veranderen en de invloed van vooral het grootbedrijf en financiele instellingen sterk inperken - dat riekt voor velen naar communisime of natinoaal socialisme... dat gaat dus ook nooit gebeuren.

litebyte | 29-07-22 | 09:45

@litebyte | 29-07-22 | 09:45: zo complex is het niet. Grootbedrijven vinden wel een manier om winst te maken. Dus waarom een omweg maken via die route. Het is gewoon mogelijk: een immigratiestop. Het probleem meteen bij de lurven grijpen.

VP732 | 29-07-22 | 10:00

@litebyte | 29-07-22 | 09:45:
Het is geen complex probleem. Als er 10 stenen in een emmer passen kun je wel proberen om er 30 in te duwen, maar dat lukt niet. Als je dan mensen heel veel geld gaat betalen om er toch 30 in te krijgen, dan barst de emmer omdat iedereen voor eigen gewin, ten koste van de emmer, het gaat proberen.

peterdh | 29-07-22 | 10:06

COA staat op instorten. Dat is niet zo gek. Er komen veel te veel illegale immigranten en er is eenvoudigweg geen plaats meer. Geen infrastructuur meer, het is op. Er toch mee door gaan is voor alle betrokkenen totaal onverantwoord.

ChalinaRosa | 29-07-22 | 09:37 | 3

Wat een dom gezever uwerzijde... ILLEGALE immigranten laten het COA niet instorten hoor...

Onverantwoord is vooral om als EU het beleid qua opvang niet drastisch te veranderen. Dan vooral m.b.t. opvanglocaties. Je kan niet slechts 9 landen van je 'unie' (die al een hoge bevolkingsdichtheid hebben) Driekwart van alle vluchtelingen laten opvangen.

litebyte | 29-07-22 | 09:57

@litebyte | 29-07-22 | 09:57:
Ja ook illegale migranten komen bij het COA. Want dat iemand hier illegaal is, blijkt pas achteraf. Maar voor die tijd zijn ze gewoon hier. Gebruik makend van COA faciliteiten.
Maar verder heb je het niet over de zaken die er toe doen in zijn tegel. Je loopt niet alleen te zeiken op iets dat er niet toe doet, maar zelfs dat gewoon klopt.

peterdh | 29-07-22 | 10:08

@litebyte | 29-07-22 | 09:57: Dat kan dus wel want het gebeurt. En dus zit je nu in een situatie dat er teveel illegale immigranten hier Nederland binnen komen. Nederland kan het niet meer aan. Kappen dus met de instroom.

ChalinaRosa | 29-07-22 | 10:14

Hoe is 9 %, bijna een derde?

deathchant | 29-07-22 | 09:35 | 3

“Het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) staat op instorten. In Ter Apel, het grootste asielzoekerscentrum van Nederland, is bijna één op de drie COA-medewerkers uitgevallen. Dat blijkt uit onderzoek van NRC en wordt bevestigd door COA.

Ook op andere COA-locaties vallen bovengemiddeld veel mensen uit. Door heel Nederland is het verzuim nu 9 procent – bijna twee keer zo hoog als het landelijk verzuimgemiddelde”.

‘Ook op andere COA-locaties’..

Kompromat | 29-07-22 | 09:37

Het tekort van 1000 man is meegeteld.

J.P.Drapeau | 29-07-22 | 09:45

Asielstop en de minderjarigen moeten onmiddellijk terug. Daar komt een hele familie achteraan. 'In 2021 waren het er bijna 2.200, ruim het dubbele van een jaar eerder.'

grietmetgroenefiets | 29-07-22 | 09:35

Decline and Fall of the Dutch Welfare State, door Edward Gibbon jr.

J.P.Drapeau | 29-07-22 | 09:34

Als het moet kunnen we de hele wereld opvangen, ik kom uit op zo'n 30cm2 pp.

Mr_Natural | 29-07-22 | 09:31 | 2

We kunnen de hele wereldbevolking op Texel kwijt. Iets meer dan 463km2. Met 16 mensen per m2 (4 x 4) kun je ruim 7 miljard mensen kwijt op dat eiland. We zijn het dan wel kwijt en het wordt wel dringen. Maar ja, waar een wil is is een weg.
Daarna gaan we gewoon verder op Vlieland.

R2fu**D2 | 29-07-22 | 09:39

Kijk nu komt het plan van de slimme minister toch van pas. We gaan kansarme jongeren uit de Franse bandelieue halen om de COA medewerkers te vervangen. Die hebben alle skills om hier een succes van te maken.

Southpark | 29-07-22 | 09:31

Waar het hier aan ontbreekt is een stevige managementlaag. Zet er een tiental managers op en moet je kijken hoe snel het is opgelost. Oh wacht ...

R2fu**D2 | 29-07-22 | 09:30

Banen, banen, banen... Allemaal gesubsidieerd.... De wet van behoud van energie is nog niet helemaal doorgedrongen in de ambtenarij...

Ach, wat maakt het ook uit. 11 procent inflatie is een eitje toch?

Gelukkig krijgen de ruifparasieten in dit land er de komende 3 jaar weer 9% salarisverhoging bij die Jan met de korte achternaam a.k.a. de belastingbetaler weer mag gaan ophoesten.

Het mag wat kosten, zo'n sociale werkplaats. Man, man, man...

el burro | 29-07-22 | 09:29 | 1
-weggejorist-
Slough | 29-07-22 | 09:46

En ondertussen op de foto zit de 'asielzoeker' lekker 24/7 te bellen met z'n matties in land van oorsprong. Met een dure telefoon, met een dure abbo, mét een powerbank. Gratis zeker? Of komen ze toch uit een relatief rijke omgeving?

Krijgen ze peperdure, tandenrottende, sportdrankjes aangereikt. Had dit geen Lidl water moeten zijn?

Warhead | 29-07-22 | 09:27

Kut loon.

Maar die betalen wij allemaal voor wat?

Ins0mnia | 29-07-22 | 09:25 | 1

Dat kut loon is gemiddeld 3600,- per maand. (17-23 euro p.u.) Er zijn heel werknemers die het voor minder moeten doen. (startpeople.nl/werken-bij-coa)

peterdh | 29-07-22 | 09:43

Ach germ en ze hadden hun lijf lied nog wel zo goed ingestudeerd, je bent welkom in mijn land tralala.
Zijn natuurlijk ambtenaren en dus elke week komt de kantoorchef een fruitmand je afgeven aan de COA medewerker om zijn leed te verzachten. Tja, het is wat met die schattige asielzoekertjes, die moet je wel met de benodigde respect behandelen en geen kille Nederlandse behandeling geven.

Southpark | 29-07-22 | 09:25

Exact - basaal gezien is het vooral ook een probleem omdat aandeelhouders tevreden moeten worden gehouden. Rutte is letterlijk de schandknaap van de BV Nederland - ondanks de leugenachtige filmpjes van de VVD over het tegengaan van immigratie - heeft elk land zich daarnaast te houden aan EU-afspraken

litebyte | 29-07-22 | 09:41

En jullie denken dat die gasten aan de bak gaan? Goedkope arbeid komt nog steeds uit de oostflank van de EU. Zeker niet uit noord en midden Afrika.

dasechtgeenstijl | 29-07-22 | 09:57

@dasechtgeenstijl | 29-07-22 | 09:57:
Hangt er vanaf welke immigranten. Die azc-ers waarschijnlijk niet, dat is wishfull thinking. De oost europeanen die op arbeidsvergunning hier komen wel die komen immers om lekker goedkoop arbeid te verrichten.

Voor de duidelijkheid Ik had alles op 1 hoop gegooid (totaal immigratie)

timmey | 29-07-22 | 12:22

Het COA. Bezweken onder de druk en de gevolgen van onrealistisch en misdadig overheidsbeleid. Het surplus aan criminele gelukzoekers geeft het laatste zetje.
Bovenstaande is ook van toepassing als je COA vervangt door Nederland. Of zorg. Of huisvesting.

Here's Freddy | 29-07-22 | 09:22

Dat krijg je ervan als je corpulente intrigante populistische EUroscisten als Timmermans (zo'n 3 jaar geleden) hoort zeggen: "Europa (hij bedoelde de EU) kan makkelijk miljoenen vluchtelingen per jaar aan"

Op papier klopt dat natuurlijk, maar als vrijwel elke vluchteling maar naar zo'n 8 landen wil - dan krijg je een probleem.

De EU is niet 1 - dat zie je vooral dan bij de opvang van vluchtelingen.

litebyte | 29-07-22 | 09:21

Misschien kunnen ze eens kijken hoe andere landen dat oplossen, bijv Lampedusa en Lesbos, Calais.

small_town_dude | 29-07-22 | 09:21 | 2

Landen? Daarnaast die locaties hebben het niet opgelost

litebyte | 29-07-22 | 09:22

Kunnen ze niet naar Madagascar?

Snake | 29-07-22 | 09:55

Komt vast een uitspraak die dwingt om iedereen ongescreend toe te laten want mensonwaardig, dat moeten we niet willen.

geheelvergeter | 29-07-22 | 09:18 | 1

Het probleem is ook dat de EU verlegen is om Arbeids- of beter gezegd productievlees. Het volk hier in de panelen die denkt dat links het mogelijk maakt om alles alles binnen te halen heeft het mis. Migranten (vluchtelingen) zijn vooral nodig om bedrijven te laten groeien en dus de aandeelhouders tevreden te houden.

Dus....

litebyte | 29-07-22 | 09:32

"bijna de helft van het personeel de voorbije twee jaar meerdere keren was uitgescholden, geïntimideerd of bedreigd door een bewoner.''

Maar asielzoekers zijn allemaal zwaar getraumatiseerd, hoor, en hebben onze 'bescherming' nodig, en een sociale huurwoning, bijstandsuitkering plus toeslagen, om zich echt helemaal 'veilig' te voelen.

Vluchtelingenverdragen eenzijdig opzeggen, geen asiel meer verlenen, alles wat hier illegaal is en/of zichzelf hier zonder papieren uitnodigt, eruit trappen. En op EU niveau: Jurassic Park hekken op alle landsbuitengrenzen, en stringent pushback beleid op de Middellandse Zee.

Iets anders gaat niet meer helpen, echt niet.

Dr_Johnson | 29-07-22 | 09:18 | 1

Jawel hoor. Wat ook helpt is actieve vervolging van NGO's die namens Judith S als ferry fungeren voor de asieleisers.

BoerKoekoek | 29-07-22 | 09:26

De tijden van onbeperkt geld in de bodemloze put pleuren is afgelopen. Als je geen hond meer kan krijgen die zo'n baan ambieert omdat waarschijnlijk toch mensen er niet meer mee geassocieerd willen worden, moet dat toch ook aan de regering een signaal geven dat ze misschien iets fout doen.

clockandhammergame | 29-07-22 | 09:16 | 1

Dat bord voor de kop is sterk hoor. Ik zou nog niet optimistisch worden.

Joffri | 29-07-22 | 09:23

Ik kan me voorstellen dat de medewerkers overspannen worden met al die ondankbaarheid. Aan de andere kant, heerlijk om te zien hoe groot de ellende is. Heel misschien gaan er ergens ogen open.

Zoelense Hobbyboer | 29-07-22 | 09:16

Liever een uitkeringen dan gelukzoekers aan een uitkering helpen.

likdoorn | 29-07-22 | 09:15

Mooi

hoevenpe | 29-07-22 | 09:11

Het is niet gek dat je met dergelijke salariëring geen personeel kunt aantrekken. Het lijkt alsof dit een bewuste keus is van de overheid om zo de antipathie die sommigen tegen vluchtelingen hebben aan te wakkeren.

Red shirt | 29-07-22 | 09:11 | 8

@Dr_Johnson | 29-07-22 | 09:23: Er is een probleem met de toestroom omdat er onvoldoende mensen zijn om deze toestroom goed te begeleiden. En in een drukke arbeidsmarkt zal het met een dergelijke salariëring bijna onmogelijk zijn om personeel te vinden. Mensen werken liever voor een hoger inkomen in een prettiger omgeving. Het is een management probleem dat het bewust is gecreëerd.

Red shirt | 29-07-22 | 10:21

Jij hebt werkelijk geen enkel zicht op de maatschappij he? Honderdduizenden, miljoenen misschien wel, Nederlanders hebben een lager salaris. Voor zo'n baantje is het juist erg dik betaald voor al die miepjes met hun antropologie diploma.

Grachus | 29-07-22 | 10:23

@Red shirt | 29-07-22 | 10:21:

Ach, welnee, het is niet ''bewust'' gecreëerd. In Nederland is men inderdaad 'knieperig' met beloningen, en dat geldt niet alleen voor het COA. Dat zie je ook op Schiphol met de 'koffergooiers' en de beveiliging; dat zie je al vele jaren in de zorg en het onderwijs.

Maar mbt dat asielcircus is er veel meer sprake van capaciteitsproblemen dan van personeelstekorten: te weinig AZC's, slechts één aanmeldcentrum, veel te weinig sociale huurwoningen. Dat kun je proberen op te lossen door meer aanmeldcentra te openen, cruiseschepen in te zetten, als een gek sociale huurwoningen bij te bouwen en een ''Statushouders Eerst'' beleid te voeren zoals Utrecht en Amsterdam dat nu doen om die 15.500 statushouders die nu plekken in de AZC's bezet houden, te 'absorberen', maar het is natuurlijk een kwestie van tijd voor het hele systeem weer vastloopt.

De enige 'structurele' oplossing is de instroom drastisch terug te brengen, wat mij betreft naar nul.

Dr_Johnson | 29-07-22 | 10:41
▼ 5 antwoorden verborgen

Ze willen natuurlijk geen uitzendbureau inschakelen.

Mr_Natural | 29-07-22 | 09:09 | 3

Een uitzetbureau zou beter zijn.

Prieelvogel | 29-07-22 | 09:29

Zie de link van Alquest hieronder. Een uitzendbureau moet aan bijna 300 pagina's aan voorwaarden en vragen voldoen anders word hun offerte ongeldig verklaard. De meeste uitzendbureaus haken waarschijnlijk al af na het regeltje dat hun eigen voorwaarden uitsluit.

W_F | 29-07-22 | 09:29

Ghe.

goedverstaander | 29-07-22 | 09:32

Die influx van kansenparels gaat de ondergang van Nederland alleen maar versnellen, maar dat wisten we al.
Wat je hier ziet, zie je in veel vergelijkbare takken, oa jeugdzorg/ huplverlening. Veel uitval en verloop. Werkers aldaar worden geconfronteerd met keiharde werkelijkheid tov hun " ideaal" en, of wereldbeeld... mensen helpen, nuttig werk doen, blabla. Ze zien dat het systeem door en door verrot is, ze beschimpt worden, alleen staan, agressie etc...ze stapten in een systeem wat rechtvaardig en werkend zou zijn was de veronderstelling. De realiteit liet zien dat het daar vooral niet over gaat...bij Jeugdzorg zie je dat heel expliciet, en bij de coa denk ik ook, het idee van ik doe dankbaar werk, tegenover de werkelijkheid; je wordt als een stuk vuil gezien en ook behandelt.

Fra Lippo Lippi | 29-07-22 | 09:09

Kijk... hier hebben ze toch die QR code voor uitgevonden. Win, Win. Dan heeft die app van 'der Hugo' toch nog iets goeds voortgebracht. Scannen maar... groen is 'bijna' door en rood is, als de wiedeweerga terug naar je eigen zandbak.

Paaldanseres | 29-07-22 | 09:08

Hmmm voor 16 euro per uur je een breuk werken met een boel mensen wiens geloofsovertuiging zegt dat je minderwaardig bent....óf voor 75 euro per uur werken bij een bedrijf dat goede dingen doet, maar tegelijkertijd opgevreten wordt door corporate DEI... Moeilijke keuze, maar ik blijf maar lekker bij het laatste en slik die halfjaarlijkse "unconscious bias" cursus in ruil voor een leuke auto voor de deur. Teveel compromis zeg je? Compromisloos door het leven gaan is iets voor pubers en radicalen.

Gladiator Fap | 29-07-22 | 09:07 | 1

Ik zie op die pagina precies 1 baantje voor een minimum van 16 euro. De rest is gemiddeld 3600/maand. Dat kutloon, valt dus wel best mee. Maar is ook makkelijk te geven als het volk het betaald.

peterdh | 29-07-22 | 09:46

Hallo uitzendbureau, wij zijn van de COA. En we hebben mensen nodig.
Kunt u eerst even deze vragen beantwoorden? En ondertekenen?

Vragen G1 Perceel 1: Strategische adviesdiensten en projectmanagement en Interim management:
1. Op welke wijze garandeert u richting COA een goede performance op het gebied van offertes uitbrengen, projecten starten, mensen aan opdrachten toewijzen, gewenste opleverdata realiseren, binnen
de gebudgetteerde kosten blijven en up to date houden van kennis over strategisch onderwerpen en
tactische producten?
2. Op welke wijze denkt u invulling te geven aan de samenwerking met het COA? Daarbij is het voor het COA van belang dat er een goede en open informatie-uitwisseling over en weer plaatsvindt, het wederzijds vertrouwen goed is, de betrokkenheid hoog is, problemen correct worden afgehandeld en dat
zowel de lusten als de lasten worden gedeeld. Kunt u tevens kort omschrijven wat u in deze van het COA verwacht?
4. Bij veel opdrachten wordt voorbij gegaan aan de veranderingsmanagement-aspecten die dergelijke opdrachten met zich meebrengen. Op welke wijze laat u deze aspecten terugkomen in uw aanpak bij het COA en welke rol dient het COA daarbij zelfte vervullen?
6. Omschrijf uw proces van werven en selecteren van door u in te zetten medewerkers en hoe komt u tot een succesvolle match voor het COA.
8. Beschrijf hoe u medewerkers die op opdrachten bij het COA worden ingezet voorbereidt op het uitvoeren van de werkzaamheden bij het COA en op welke wijze u uw medewerkers ondersteunt tijdens de opdracht.
9. Geef aan op welke wijze u competentiemanagement toepast op de door het COA gevraagde profielen.
10. Geef aan hoe u de kwaliteit van uw dienstverlening bespreekbaar maakt, garandeert en waarborgt?
11. Op welke wijze gaat u om met het spanningsveld dat ontstaat als de mate van kwaliteit van een oplossing en de mate van acceptatie (of: het aanwezige draagvlak) hiervan door een opdrachtgever volgens u niet meer met elkaar in balans zijn?
12. Welke waarborgen kunt u geven dat de overdracht (van werkzaamheden, adviezen aan klanten binnen het COA) zo vlekkeloos mogelijk en zonder verstoringen voor het COA verloopt? Wat verwacht u in deze
van het COA?
13. Op welke wijze gaat u om met het spanningsveld tussen de belangen van het COA en de belangen van uw organisatie?
14. Hoe vult u de uitvoering van de opdracht en de samenwerking met medewerkers binnen het eOA in, indien er bij de (interne) opdrachtgever(s) binnen het COAde indruk is onstaan dat samenwerking met
één of meerdere adviseurs of manager(s) van uw organisatie niet meer constructief is? Welke voorwaarden stelt u ten aanzien van vervanging van adviseurs of managers op lopende opdrachten?
15. Op welke wijze bouwt u de kennis en ervaring binnen het COA op en maakt u deze toegankelijk voor
het COA?
16. Welke (beveiligingsmaatregelen neemt u om ervoor te zorgen dat eOA informatie alleen toegankelijk is voor bevoegden bij u als dienstverlener en bij het COA? Toon daarbij aan welke maatregelen u in deze genomen heeft.
18. Het COA verwacht van u als leverancier dat u de ervaringen die u heeft opgedaan bij andere klanten inbrengt binnen het COA en dat u het COA op de hoogte houdt van nieuwe relevante (vaktechnische) ontwikkelingen in de markt waarin u opereert. Op welke wijze geeft u daar wat betreft vigerend perceel
invulling aan?
19. Welke mate van flexibiliteit en continuïteit garandeert u aan het eOA in het geval dat opeenvolgende projecten I opdrachten binnen het COA in de tijd niet naadloos op elkaar aansluiten?
20. Hoe vult u de samenwerking met andere leveranciers binnen het COA in en onder welke voorwaarden?
21. Op welke wijze garandeert u aan het begin en aan het einde van de contractperiode de overdracht van projecten van de huidige leverancier naar de nieuwe leverancier(s) of toekomstig leveranciers zo geruisloos mogelijk te laten verlopen? In principe wil het COA de overdrachtstermijn voor deze projecten
van geval tot geval beoordelen. Suggesties van de kant van de leverancier worden daarbij op prijs gesteld.
7
Beoordelingsprocedure Europese aanbesteding Management Adviesdiensten & Interim Management - offertefase

22. Op welke wijze denkt u de door uw organisatie aan te bieden dienstverlening binnen het COA op een kwalitatief hoger peil te kunnen brengen en welke inspanningen zijn daarvoor vanuit het COA noodzakelijk?

23. Het COA wenst van de inschrijver een voorstel voor contractimplementatie te ontvangen indien de opdracht aan de inschrijver gegund zal worden
24. Het COA wenst van de inschrijver een voorstel voor overlegstructuur te ontvangen indien de opdracht aan de inschrijver gegund zal worden.

Bron: www.coa.nl/sites/default/files/2019-1...

NB1 kippen plakken uit pdf maakt van COA eOA. Geeb idee waarom.

Alquest | 29-07-22 | 09:06 | 3

Hallo COA, uitzendbureau hier.

Wij hebben net genoeg personeel beschikbaar voor ons bestaande klantenbestand, tot ons spijt zullen wij uw aanvraag naast ons neer moeten leggen.

BadPatNL | 29-07-22 | 09:10

De PDF is een ingescande afbeelding waaraan tekstherkenning is toegevoegd.

W_F | 29-07-22 | 09:10

"Waarom dan werken bij het COA? Simpel. Wij werken volledig Agile" Kijk, zo ben je snel klaar met het verwerken van die hele stapel met NUL reacties.

W_F | 29-07-22 | 09:05 | 1

In gemeente BoZ hebben de ambtenaren allemaal een verzoek ontvangen dat iedere afdeling 2 m/v beschikbaar moet stellen om te geen helpen met de lokale opvang aldaar. Toonbeeld weer van reddeloosheid.

Ram_Ram | 29-07-22 | 09:09

De Sensations wilden al in 1962 naar binnen (whee-ooh)
youtu.be/oHcdE2Ppr3s

Sneerpoets | 29-07-22 | 09:47

Zenzeo: "Nederland staat op instorten"

Zenzeo | 29-07-22 | 09:04 | 3

Reaktie M. Rutte, Minister-President: "Dan ga ik iets anders doen"

Zenzeo | 29-07-22 | 09:05

Hij vind het vast zeer ingrijpend en zal nu vast diepgaande gesprekken gaan voeren. Vind Mark echt gaaf om te doen.

nutsniet | 29-07-22 | 09:24

Niet heel origineel maar een mega opvangcentrum in hartje Den Haag is waarschijnlijk de beste route naar voren.

Joffri | 29-07-22 | 09:04 | 1

Zijn er al , heten o.a. ministeries en Tweede Kamer

2CVOcean | 29-07-22 | 09:17

Accepteer het nou maar. Meen ooit eens begrepen te hebben dat de mens is ontstaan in Afrika en zich heeft verspreid richting het noordelijker gelegen Europa. Het is instinct. Net zoals de vogels in de winter richting het mooie weer vliegen. Wij zijn in de basis allemaal Afrikanen.

Leptob | 29-07-22 | 09:01 | 6

"Wij zijn in de basis allemaal Afrikanen". Dat klopt helemaal want de onderkant van mijn voeten is ook helemaal wit.

pa_niek | 29-07-22 | 09:06

Ah, dus spleetogen en rode haren komen ook uit Afrika

Jos Tiebent | 29-07-22 | 09:26

Volgens de klassieke theorie zou de mens in twee fases uit Afrika zijn gekomen, de Afrika 1 en de Afrika 2 fases. Volgens nieuwe inzichteen zou de Afrika 1 theorie mogelijk niet opgaan. Het lijkt waarschijnlijker dat de primitieve mens noordelijker is ontstaan in Eurazië. Het zijn natuurlijk slechts theorieën en er is nog veel gesteggel over. Bron: "Hoe we mensen werden" van Madelaine Böhme.

Pardoes | 29-07-22 | 09:26
▼ 3 antwoorden verborgen

En hoe hebben ze op die cruiseschepen dan wel ineens personeel genoeg? Alle hotels en restaurants in de buurt kunnen geen mensen krijgen, schoonmakers ook niet te krijgen maar even een cruiseschip bemannen geen probleem.

small_town_dude | 29-07-22 | 09:01 | 6

Hoezo personeel, kunnen ze zelf hun handjes niet laten wapperen?

Cassandra | 29-07-22 | 09:15

Ook dat is een probleem. De scheepvaart heeft ook gebrek aan kundig personeel. Vraag mij af welke nationaliteit de mee gehuurde bemanning heeft. Zeker geen Nederlandse. De Nederlandse zeeman is zeer dun bezaaid vandaagdedag. En er zou alleen technische bemanning worden geleverd. Zo lang het schip drijft zal je toch wettelijk een deel van de nautische bemanning nodig hebben. Al is het "alleen" maar voor de veiligheid zoals bij brandmelding en brand wat gegarandeerd gaat gebeuren. De rookmelders zullen echt niet worden uitgeschakeld omdat het gross van de asielzoekers zich niet houdt aan de geldende regels in deze. En natuurlijk is het wettelijk verboden. Wanneer een schip tegen de kant ligt is de brandbestrijding in handen van de brandweer aan de wal. Scheepspersoneel kan enkel al het volk dat aan boord is naar het muster station bij nacht en ontij aan de wal sturen en dan controleren of iedereen die aan boord is ook daadwerkelijk aan de wal staat. Tenminste als je weet wie er aan boord is. Succes daarmee. Het wordt een bende. Gegarandeerd. En de bemanning zal ongetwijfeld een flinke loonsverhoging krijgen om aan de gevaarlijke gekte mee te doen.

forecastle | 29-07-22 | 09:43
▼ 3 antwoorden verborgen

Je zou verwachten dat onze nieuwe Nederlanders wel wat dankbaarheid zouden zijn naar de helpers van hun nieuwe thuisland....

MeppieRocks | 29-07-22 | 09:00 | 2

Geen nieuw thuisland maar een wingewest.

wijsvinger | 29-07-22 | 09:06

Ze willen alleen wat wij hebben, en snel ook, ze verachten ons als mens en land.

J.Cash | 29-07-22 | 09:08

Wil het COA zelf de rommel opruimen van de laatste 15 jaar !!

2CVOcean | 29-07-22 | 08:58

"Wil jij andere culturen, religies, talen of eten leren kennen, zónder de hele wereld over te vliegen? En word jij enthousiast van het begeleiden van jongeren? Lees dan snel verder!"
Ik dacht dat het andersom was, dat de jongeren de Nederlandse cultuur, taal, eten en religie moeten leren kennen. Dat zou al een hoop schelen.

small_town_dude | 29-07-22 | 08:58

Betaald worden om je land volledig naar de gallemiezen te helpen. Nee dank je. Ik blijf nog maar even mijn huidig baantje in de zorg koesteren. Is ook niet veel, maar nog altijd stukken beter, dan al die asociale parasieten te helpen.

Paaldanseres | 29-07-22 | 08:58

Waar zijn die cruise schepen nou? Met water zijn ze al goed bekend en dan kunnen ze alleen elkaar lastig vallen. Cruisen naar de wateren ver ten zuiden van Kreta en daar afzetten.

Justice4Anne | 29-07-22 | 08:57 | 1

Oh, afzetten. Ik las eerst afzinken......

Here's Freddy | 29-07-22 | 09:27

COA door zijn hoeven gezakt? Nou moe , hoe is dat nou mogelijk, dat zag ik dus eChT NiEt aAnKoMen.

streknek | 29-07-22 | 08:57

Werken bij het COA ook niet allemaal voormalige asielzoekers?

pane | 29-07-22 | 08:56 | 2

Als locatie manager, alhier van toepassing.

DulleGriet | 29-07-22 | 09:19

Ook bij vluchtelingenwerk.

likdoorn | 29-07-22 | 09:29

16 Euro per uur? daar kwam ik voor ik met pensioen was mijn bed niet voor uit. Is dat met gevarentoeslag?

bergsbeklimmer | 29-07-22 | 08:56 | 1

Ja en laarzengeld.

J.Cash | 29-07-22 | 09:09

Hoog tijd voor zelfscan-COA's.

Mr_Natural | 29-07-22 | 08:55 | 1

De afdeling toeslagen kan vast wel wat kunstmatige intelligentie maken voor het automatisch verwerken van asielaanvragen.

W_F | 29-07-22 | 08:58

Een COA heffing op benzine (kwartje van Rutte) lijkt mij de aangewezen oplossing. Met belastingen los je zelfs klimaatverandering op, dus is dit een eitje.

bergsbeklimmer | 29-07-22 | 08:54 | 1

Fris denkwerk,

deathchant | 29-07-22 | 09:44
-weggejorist-
Magmacarta | 29-07-22 | 08:53

Als je een medewerker bedreigt of intimideert dan wordt de asielaanvraag sowieso geweigerd en wordt je per direct teruggestuurd. Beter korte pijn en duidelijke regels, zoals ze dat bijv in Dubai doen,

small_town_dude | 29-07-22 | 08:52 | 6

@Joffri | 29-07-22 | 09:00: Zolang jihadisten hier niet uitgezet worden, vergeet het maar.
Sterker nog.
Zolang we jihadisten ophalen uit Syrië...
Laat dus maar.

Is dit nog nieuws? | 29-07-22 | 09:04

@small_town_dude | 29-07-22 | 09:03: Volkomen terecht natuurlijk, wat doe je daar als vrouw te werken. En ongelovig natuurlijk. Dus dan mag dat.

Is dit nog nieuws? | 29-07-22 | 09:05
▼ 3 antwoorden verborgen

De kracht van herhaling: blijven roepen dat er Omvolking plaatsvindt met de suggestie dat dit bewust gebeurt.
Trap er niet in: dit is een extreem-rechtse complottheorie en niet gebaseerd op feiten.
Of zou het wel bewust gebeuren? Is er misschien een verborgen agenda? Niet democratisch besloten door een elitegroepje van kosmopolieten?
Zie je, daar ga je al: het begin van een complot.

guldenmiddenweg | 29-07-22 | 08:52 | 12

@guldenmiddenweg | 29-07-22 | 09:31:

Je weerlegt om 9:06 niet het feit dat we vergrijzen, noch het feit dat er elk jaar netto 100.000 mensen immigreren. Jouw zogenaamde "kennis van wiskunde en statistiek" is niet relevant als je die weigert toe te passen.

Dat we te weinig kinderen krijgen is een hele andere discussie. Men zou ook de grens dicht kunnen houden, of alleen nuttige immigranten toelaten. Dat alle grenzen openstaan en zelfs criminelen, terroristen en oorlogsmisdadigers niet uitgezet kunnen worden laat zien dat er wel degelijk omvolking plaats vindt.
Dat is geen complot, dat is open en bloot beleid.

Jij hebt het over complottheorieën, niet ik. Dat heet dan inderdaad een stropop en dat is een drogreden.

Dandruff | 29-07-22 | 10:15

@guldenmiddenweg | 29-07-22 | 09:06:
Aha, het is de schuld van de autochtone Nederlandse vrouwen. Deze kende ik nog niet.

Goeie spin, dat dan weer wel.

goldsammy | 29-07-22 | 13:49
▼ 9 antwoorden verborgen

Heel goed nieuws!
Maar ja, zie het wel weer gebeuren dat ze dan nu mensen gaan invliegen van andere ministeries.

pane | 29-07-22 | 08:52

De andere helft durft niks te zeggen…

Tiscali-2 | 29-07-22 | 08:51

Vorig jaar was i.v.m. coronamaatregelen de instroom een stuk lager. Dus wat is de oplossing? Niet zo moeilijk.

Leptob | 29-07-22 | 08:51 | 2

meer Corona?

McFreek | 29-07-22 | 08:52

@McFreek | 29-07-22 | 08:52:
Iets met grenzen en pasjes. Het lijkt toch niet heel moeilijk te zijn om de instroom te monitoren, als dat nu niet gebeurt moet je de oorzaak zoeken bij de handhaving. Opmerkelijk wel dat het voor een ziekte wel ineens allemaal kan maar voor een gigantische nakende mensonterende crisis lukt het ineens allemaal niet en zitten we met ongecontroleerde instroom van volk waar we helemaal niets van weten, geen naam, geen herkomst, geen medische status, noppes.

elfenstein | 29-07-22 | 09:08

Geef iedere medewerker het recht om asielaanvragen definitief af te wijzen. Dat zou de werksfeer flink verbeteren.

W_F | 29-07-22 | 08:50

Zoek nog een vrijwilliger trampolinebeheer voor acht uur. Dat is ongeveer de helft van alle vacatures. En IT-ers zoeken ze ook, want zelfs in de vacatureteksten geven ze toe dat ze er op dat gebied een enorme puinhoop van hebben gemaakt.
www.coa.nl/nl/lijst/vacatures?region=...

CantShakeMe | 29-07-22 | 08:48 | 4

Ik zoek nog een vacature voor uitsmijter, ik kan hem niet vinden.

J.Cash | 29-07-22 | 09:12
▼ 1 antwoord verborgen

Het is ook vakantie tijd, 10% is best weinig.

PaardenliefhebberVet | 29-07-22 | 08:47

Mag hopen dat een flink deel zich ziek meldt vanwege gewetensnood.

C1O2 | 29-07-22 | 08:47

Als we alle vluchtelingen direct een huis geven, hebben we helemaal geen COA's meer nodig, het kan zo simpel zijn.

Mr_Natural | 29-07-22 | 08:47 | 5

Als ze nou gewoon eens hun huis meenemen als ze hierheen komen.

Leptob | 29-07-22 | 08:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Het zal me benieuwen wat er gebeurt als de hele boel daadwerkelijk instort.

Asteroid-B612 | 29-07-22 | 08:46

Dat wordt dan weer buitenlanders werven voor deze functies. Met garantie op een huis. Oh wacht...

Jan_Pietersen | 29-07-22 | 08:46

"COA STAAT OP INSTORTEN" dus kabinet gaat miljoenen storten.

Satertje | 29-07-22 | 08:46

tsja……niet echt een organisatie waar je graag voor zou willen werken gezien het ziekteverzuim. En dit zijn de werknemers, het ligt in de lijn van verwachting dat veel vrijwilligers ook afhaken na kennis te hebben gemaakt met deze club.

Rattensnuffelaar | 29-07-22 | 08:45

Ondertussen 11.6% inflatie.
Stijgt dat salaris ook? Grapjassen.

Is dit nog nieuws? | 29-07-22 | 08:44

31 tijdelijke vacatures en wel 5 tijdelijke vacatures "met uitzicht op vast". Die 1000 extra medewerkers gaat zo nog wel even duren.

W_F | 29-07-22 | 08:44 | 1

Waarschijnlijk zullen 35 man dezelfde taak krijgen. Dan zit je zo aan de 1000.

TonAlias | 29-07-22 | 08:45

Met zo'n staatssecretaris zou ik mij ook direct ziek melden.

Vula | 29-07-22 | 08:43

'Daarnaast spreek jij ook bewoners aan op ongewenst gedrag. Je draagt bij aan een veilig en leefbaar klimaat en voert het sanctie- en stimuleringsbeleid uit. Je bemenst de informatiebalie en bevorderd de actieve deelname van asielzoekers aan activiteiten zoals sport, cursussen en dagelijkse routines.'

Dit is precies wat er mis is met onze overheid. De rol waarin de overheid zichzelf heeft gemanoeuvreerd. Alles willen controleren en overal tegenaan bemoeien. Ze noemen het 'verantwoordelijkheid nemen'. Maar ze nemen het juist af.

Duwbak_Linda | 29-07-22 | 08:43 | 7

ik las "bemest de informatiebalie"

hatsikidee | 29-07-22 | 08:54

@Duwbak_Linda | 29-07-22 | 08:49: Ha, jai mai korten? jai diescriumie mai, ik advocaat heb. *pats mep klap*
*ontslag procedure volgt*

Is dit nog nieuws? | 29-07-22 | 08:58
▼ 4 antwoorden verborgen

Last van stikstof en woningnood en je pompt het land vol. Hoe kan het zo zijn dat den haag precies doet wat niet zou moeten. Ik begrijp er niets meer van.

zaadsnor | 29-07-22 | 08:43 | 2

Ja de enige keer dat Dhr Baudet iets zei wat zowaar klopte. Mensen stoten stikstof uit. Helder moment had hij denk ik, gebeurt vaker bij zulke patiënten.

onesizefitsall | 29-07-22 | 09:08

Veel respect voor die COA medewerkers. Maar weet je wat het ook een beetje is? We zijn niets meer gewend in dit land. We zijn zo verfijnd geraakt, op ons zelf, conflict vermijdend. Als we dan in contact raken met mensen uit heel andere culturen. Waar het er verbaal en fysiek veel harder aan toe gaat. Raken we geshockeerd. Nederland is een naief villadorp in de wereld. We denken veel teveel vanuit maakbaarheid en dat alle mensen in de wereld diep van binnen wel zo als ons zijn, of kunnen worden. Maar de grote boze buitenwereld zijn met veul meer. Probeer maar eens een cultuurverandering voor elkaar te krijgen in een klein bedrijf. Probeer het dan eens in een klein land (dat is nog moeilijker!) en probeer het da dan eens voor elkaar te krijgen in de nog vele malen complexere wereld. Never gonna happen!

JB86 | 29-07-22 | 08:42 | 4

@Is dit nog nieuws? | 29-07-22 | 08:47: De infobalie in een gemiddeld ziekenhuis lijkt tegenwoordig ook wel op een AZC. Dus dat verschil is niet zo groot.

Muxje | 29-07-22 | 09:06

@Muxje | 29-07-22 | 09:06:
Ja ze moeten eerst opgeknapt worden, algehele check, VD, gebitsrenovatie, tegen de tijd dat dat gebeurd is staat het huis met aangelegde tuin wel klaar.

J.Cash | 29-07-22 | 09:16

U zou medelijden moeten hebben met de coa medewerkers, het feit dat je geen andere keus hebt.

likdoorn | 29-07-22 | 09:40
▼ 1 antwoord verborgen

Vroeger noemde men dat soort mensen asocialen. Tegenwoordig hebben ze daar de term kwetsbaren voor verzonnen. Asocialen dekt naar mijn idee toch beter de lading.

Michaela85 | 29-07-22 | 08:41 | 2

Marginalen noemen ze het bij de zuiderburen -mensen die in de marge leven- , kan ook wel eens ingeburgerd worden in Nederland.

small_town_dude | 29-07-22 | 08:50

Zo praat je niet over de Wokies , ofschoon ze het hele land bemesten

2CVOcean | 29-07-22 | 09:11

Je zal toch maar werken in de COA asielfabriek; je eigen kinderen staan jaren op de wachtlijst voor een huurflatje en zo'n woestijnmeneer of junglemeneer kan lekker doorstromen naar een woning met gratis geld mee voor de inrichting er van.
Daar word je wel ziek van.

leo de pejo | 29-07-22 | 08:40

Als controller is het salaris meer dan redelijk bij COA. Dat weet ik wel.

16 euro per uur en dan mensen helpen die jouw dag alleen maar willen verpesten, dat is het niet waard.

COA 2022 is de maatschappij van NL 2075.

sjef-van-iekel | 29-07-22 | 08:40

Die import lui hebben geen fuck te doen de gehele dag, laat die lekker werken, opruimen, wassen, koken en de plee schoonmaken.

Snap niet dat er 4000 personen voor nodig is, wat doen die allemaal?

allesofniks | 29-07-22 | 08:39 | 2

Rij even langs een jeugdgevangenis als het kan.

En dan overdag. Kijk dan hoeveel autos er staan. Die zijn niet van de gevangenen of bezoek, maar van medewerkers. En dan komen er nog een flink aantal met OV/fiets.

Dat er zoveel Fte nodig is verbaasd mij.

sjef-van-iekel | 29-07-22 | 08:42

Als ik zo eens even kijk zal er veel personeel nodig zijn in de opruimingsdienst

Mispel | 29-07-22 | 09:10

Nou jaaa, dit had helemaal *niemand* zien aankomen! Ik vind helemaal mooi, laat maar knallen die asielindustrie. Is allang niet meer wat het zou moeten zijn. Voornamelijk dankzij onze fantastische regering.

2Little2Late | 29-07-22 | 08:39

Ik mis nog de vacature voor een kapitein. Wanneer stopt dit nu ? Zelfs een blinde ziet dat dit zo niet langer meer gaat.

HaaiBaai | 29-07-22 | 08:39

HBO of Uni, alleen hoog opgeleide mensen hebben kans. Tuurlijk snap ik dat, je zit immers met apotheker en chirurg aan tafel.

Normpje | 29-07-22 | 08:45

Al zouden we geen COA hebben, Rutte IV gaat niets doen aan de instroom.

Morgen bij u voor de deur: een verzameling jongemannen die de Nederlandse taal niet machtig zijn.

HerzlichWillkommen | 29-07-22 | 08:36 | 3

Nederlandse taal: zijn = is.

Cor Netto | 29-07-22 | 08:42

@Cor Netto | 29-07-22 | 08:42: jongemanNEN meervoud=zijn

Petrus Poortwachter | 29-07-22 | 12:08

@Petrus: een verzameling = enkelvoud = is.

Cor Netto | 29-07-22 | 13:21

Met het binnenhalen van de onderdrukten haal je ook de onderdrukking binnen.

Rotterdammert1965 | 29-07-22 | 08:36

Geen idee waarom mijn tegel werd weggejorist. De strekking was dat de regering dit over zichzelf afroept door wekelijks 1000 man binnen te laten en dat ze maar lekker hun eigen puinzooi moeten opruimen. Ze veroorzaken het tenslotte ook zelf.

NoNoVio | 29-07-22 | 08:35 | 3

Misschien is 1000 man per week een land inpompen wel net zo ontwrichtend als een bult mest op een snelweg. En die mest laten ze wél opruimen.

Cor Netto | 29-07-22 | 08:40

Deze regering doet niets aan puinzooien. Mark kwijlt er op vrijdag nog wat puinzooi bij en wil dat nog jaren doen.

Joffri | 29-07-22 | 08:41

@Cor Netto | 29-07-22 | 08:40: die mest en asbest opruimen is goedkoper.

sjef-van-iekel | 29-07-22 | 08:45

Kunnen die apothekers niet gelijk aan de slag? Mouwen opstropen en helpen?

B.agger | 29-07-22 | 08:35

Opstaan met goed nieuws. Het is een zeldzaamheid geworden!

Iemand binnen de politiek al eens op het idee gekomen dat de werkdruk van het COA wellicht ook verlaagd kan worden door het weigeren van de 20 touringbussen vol (elke week)?

de Voorzittert | 29-07-22 | 08:34 | 1

Nee.

Bataafje | 29-07-22 | 15:09

nos.nl/artikel/273812-angstcultuur-on...
2011

De bedrijfscultuur bij het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) is compleet verziekt en er wordt onnodig veel gemeenschapsgeld uitgegeven. Dat vertellen verschillende medewerkers en oud-medewerkers aan de NOS.

En toen was er leegstand in de AZC's.
En nu niet.
Gaat goed.

Is dit nog nieuws? | 29-07-22 | 08:34 | 1

Een kennis van mij werkt voor een taxibedrijf en die hebben een dagtaak aan asielzoekers het hele land door te rijden. Bijvoorbeeld van ter apel naar een dokter in Amsterdam, en let op: dan gaat er ook een tolk mee en een beveiliger. Het mag allemaal wat kosten blijkbaar.
.
Laatst moest een groep van Amsterdam naar het azc in Maastricht worden gebracht met de touringcar. Wilde een mannetje niet: hij wilde per se naar Breda want daar "woonde een neef". En wat denk je? Meneer kreeg een eigen taxi van Amsterdam naar Breda.

The Green*Machine | 29-07-22 | 08:39

Mooi werk, maat van me werkte er en vond zichzelf fantastisch. Tot een cultuurverrijker alle voortanden eruit sloeg en daarvoor niet vervolgd werd. Toen zag hij pas in wat voor waanzin hij terecht was gekomen.
En inderdaad tijd dat de welkom zangers zich massaal aanmelden om lekker te werken met hun geliefde knuffelobkecten.

ffnietnu | 29-07-22 | 08:34 | 1

Een maat van mijn zoon idem. Werkte in een COA in Limburg. Kreeg ook tikjes. Is nu maar verhuisd en inmiddels ander werk gaan doen.

TonAlias | 29-07-22 | 08:40

Dumpen op snelwegen.

Normpje | 29-07-22 | 08:33

Ik snap er niks meer van Het loopt vast en het kabinet blijft maar volpompen en dweilen. Wat voor een mechanisme zit hier achter?

zaadsnor | 29-07-22 | 08:32 | 4

@TonAlias | 29-07-22 | 08:36: Hahahaha! Neen. Gaat niet gebeuren. Net zoals onze achterhaalde grondwet.

Is dit nog nieuws? | 29-07-22 | 08:57

@KeesBruin | 29-07-22 | 08:33: Oostenrijk, Zweden, Polen, Hongarije, Tsjechië, Spanje, Portugal allemaal niet (meer). En dat zijn toch echt EU landen.
Waar gaat het mis in Nederland?

Bataafje | 29-07-22 | 15:11
▼ 1 antwoord verborgen

Waarom maken dat tuig er toch zo een teringzooi van. Oh, wacht. Het is tuig.

RGV42 | 29-07-22 | 08:32

Iemand hier die overweegt te solliciteren bij het COA?

Leptob | 29-07-22 | 08:32 | 9

Jawel, ik. Dan heb ik hier voortaan ook wat inhoudelijks te plempen. Alleen kom ik totaal niet in aanmerking door de gestelde functie-eisen zoals benodigde opleidingen en inlevingsgevoel versus kordaat optreden.

Maar het lijkt mij serieus machtig interessant om daar de Nederlandse normen, waarden en wetten te introduceren en het kaf van het koren te scheiden.

Bootvisser | 29-07-22 | 08:49

@Is dit nog nieuws? | 29-07-22 | 08:56:

Dat weet ik.

Bootvisser | 29-07-22 | 09:05
▼ 6 antwoorden verborgen

Oplossing ? Verplicht gemeenten, net als in Engeland, woonruimte aan statushouders / asielzoekers te verschaffen die voldoet aan hun gezinssamenstelling. Dus grote gezinnen grote huizen die gemeenten dan opkopen in de zgn witte D66/ VVD wijken. Eens kijken hoe die deugers dat vinden en wat ze dan bij de volgende verkiezingen stemmen.

Cornelis12 | 29-07-22 | 08:31 | 2

Dat zou een typisch Nederlands deugcultuur probleem blootleggen. Ik ben woke, politiek correct, pro immigratie, pro windmolens, etc. Zolang het maar niet in mijn directe omgeving plaatsvind. Wel de lusten (ego bevredigd), niet de lasten.

Ericpo | 29-07-22 | 08:34

Het is een beproefde taktiek van de overheid om een deel van de samenleving met de negatieve gevolgen van haar beleid te confronteren. Ditmaal zijn het de mensen die zijn aangewezen op sociale huur. Dus niet in Het Gooi. Dan hou je de bevolking verdeeld. In het stikstofdossier zijn van alle vervuilers alleen de boeren de sjaak. Zij die het spelletje van de regering niet doorzien trappen in die val en nemen stelling tegen de boeren. U weet zelf wie ik bedoel.

goedverstaander | 29-07-22 | 08:45

Het feit dat de overheid aan kroesschepen denkt was al een voorbode; het water loopt ons over de schoenen, we doen maar wat.

Normpje | 29-07-22 | 08:31

Lijkt me echt een prachtbaan. Bij iedere arabier die zegt "ik ben homo", mag jij zeggen "gefeliciteerd! Dan krijgt U met voorrang een gratis huis en levenslang een gratis inkomen! Heeft Uw familie de koffers al gepakt?"

wapster | 29-07-22 | 08:31 | 1

Moet 'ie wel eerst zijn fagpox reedt met brokeback mountain blisters laten zien.

Mariner | 29-07-22 | 08:35

Huur 10 cruiseschepen en volgens Van der Burg is alles dan opgelost. En daar krijgt hij 150.000 per jaar voor. Zou er dan toch een verdienmodel achter zitten, achter de asielindustrie? Zou het echt?

Waakvlam | 29-07-22 | 08:31 | 1

Achter elke crisis zit een verdienmodel. Kijk maar naar de 18 miljard dollar winst voor Shell in 3 maanden. Want de enige beweegreden bij zulke zaken is geld.

TonAlias | 29-07-22 | 08:33

Opvang is prima maar er zijn veel teveel vluchtelingen. Mensen komen zelfs uit de verre continenten naar hier.

zokanhetookja | 29-07-22 | 08:31 | 1

Correctie. Er zijn teveel immigranten waaronder enkele vluchtelingen

Ericpo | 29-07-22 | 08:32

Die foto, dat vuilnis, die containers op de achtergrond.
Stap 1 van integreren lukt al niet....
Niet eens de moeite nemen om t ook maar wat schoon te houden.

Welkom.

Is dit nog nieuws? | 29-07-22 | 08:31 | 1

Er wonen wat daklozen in een parkje hierachter. Hun slaapstek ziet er steriel uit in vergelijking met deze foto.

Niet_Van_Hier | 29-07-22 | 08:36

Persoonlijk kan ik er maar één die daar werkt en elke keer dat ik hem zie vertel ik wat ik van hem en zijn werk vind en elke keer loopt hij boos weg. Ik denk dat hij het met mij eens is.

NLgaatnaardeklote | 29-07-22 | 08:29 | 1


Die laatste zin zorgde er wel voor dat een hoeveelheid koffie de verkeerde …..
Enfin, u begrijpt me wel.
Bedankt voor de lachbui.

J-van-de-Bontekoe | 29-07-22 | 08:41

Hoog tijd dus dat al die welkom-in-mijn-land roepers een handje helpen en massaal deze gelukszoekers in huis nemen. Laat ze nu maar eens echt zien dat ze deugen en de consequenties er van willen ervaren.
En niet alleen maar roepen voor massa-immigratie te zijn maar dan wel er voor zorgen dat die in een ander in de buurt terechtkomt.

2voor12 | 29-07-22 | 08:29

Volgens mij ligt het hoge percentage ziekteverzuim niet zozeer aan het werk. Ik denk meer aan gewetensconflicten. Hoe kan je meewerken om je eigen land naar de verdommenis te helpen en daar geen last van krijgen.... Althans dat moet een versterkende factor zijn om de hoge uitval te verklaren.

DrachiR | 29-07-22 | 08:29

Je kunt het wel wat breder trekken; Nederland staat op instorten..

priks | 29-07-22 | 08:28
-weggejorist-
kleybeuker | 29-07-22 | 08:28

Nou, iedere wal die het asielindustrieschip kan keren is welkom.
De gedachte, dat de gigantische kosten van deze industrie en de vervolgkosten in de vorm van eindeloze uitkeringsafhankelijkheid en het opsouperen van sociale huurwoningen, vroeg of laat wel het einde van het systeem zouden inluiden, is wensdenken gebleken.
Dus moet het maar op een andere manier stuk lopen, want dit kan zo onmogelijk doorgaan. De instroom moet stopgezet worden, dat is de enige oplossing.

KeesBruin | 29-07-22 | 08:28

COA is dat net zo besmettelijk dan een SOA?

MargauxGrandCru | 29-07-22 | 08:27
-weggejorist-
NoNoVio | 29-07-22 | 08:27

Als er zoveel vacatures zijn bij het COA, dan zal het een slechte werkgever zijn.
Bij goeie werknemers staan ze in de rij, toch?

TonAlias | 29-07-22 | 08:26

Als je fabriek niet genoeg capaciteit heeft, moet je minder grondstoffen inkopen.

Jos Tiebent | 29-07-22 | 08:26 | 4

@Jos Tiebent | 29-07-22 | 08:35: Hoe is het met de coronavaccinfabriek in Afrika, waar veel tamtam over was waar we heel veel geld aan hebben gegeven? Is er al besloten war die gebouwd gaat worden?

Is dit nog nieuws? | 29-07-22 | 08:40

@Is dit nog nieuws? | 29-07-22 | 08:40: pas maar op, dadelijk wordt silly syl boos omdat je het woord tamtam gebruikt in combinatie met Afrika.

Jos Tiebent | 29-07-22 | 09:15
▼ 1 antwoord verborgen

Meewerken aan het verval van NL?
Nope, bedankt.

Is dit nog nieuws? | 29-07-22 | 08:24

Misschien moet ik toch maar de Deense taal gaan leren.

tectonicos | 29-07-22 | 08:24

Prima salaris voor zinloos werk.

overVecht | 29-07-22 | 08:23

Ja man. Kom ook helpen met het uitdelen van gratis huizen. Miljoenen kanslozen zitten te wachten op jou.

wapster | 29-07-22 | 08:23

Oekraïners voortrekken mag ook niet van het College voor de Rechten van de Mens. Foei! :
https://www.mensenrechten.nl/actueel/nieuws/2022/07/29/oproep-aan-de-staatssecretaris-van-asiel--migratie-legitimeer-geen-discriminerend-opvangbeleid-van-gemeenten

goedverstaander | 29-07-22 | 08:22 | 3

Nepasielzoekers wel?

Louter Leuter | 29-07-22 | 08:32

Het college snapt het verschil niet tussen een vluchteling en asielzoeker. Vluchtelingen zijn veel eenvoudiger te plaatsen dan asielzoekers. Hebben andere voorzieningen nodig etc. Maar hè, dit is Nederland. Feiten doen er niet toe, deugen wel.

Bataafje | 29-07-22 | 08:37

@Louter Leuter | 29-07-22 | 08:32: "Studenten" uit andere landen in de Oekraïne vluchtten ook hierheen. Die gaan niet terug naar het land waar ze voor de studie zaten. Dus ook dat is onzin.

Is dit nog nieuws? | 29-07-22 | 08:40

Dat toch niemand een keer op die rooie knop drukt en zegt: Afgelopen, d'r komt er hier geen ene asielzoeker meer binnen. Eérst dit oplossen.

Of ben ik te laag opgeleid?

TonAlias | 29-07-22 | 08:22 | 7

Kom zeg, wees niet zo realistisch en daadkrachtig.

zwenkwieltje | 29-07-22 | 10:08
▼ 4 antwoorden verborgen

Hahaha ha wat is dit bericht grappig!!
Ja natuurlijk ga je daar niet werken..
16 Euro? Voor 300 per half uur zal ik het overwegen.
Wacht... Misschien kunnen ze Franse jongeren uit de banlieus hierheen halen om in de AZC's te werken.

hallofreen | 29-07-22 | 08:22 | 1

Hoho, ze kunnen ook een training volgen via GoodHabitz.
Niet mis.

TonAlias | 29-07-22 | 08:23

Ach, het is niet het enige dat kapotstuk is gemaakt. Hup dom Nederland. Geef uw steun aan alle stukmakers.

Schadenfreude | 29-07-22 | 08:19

COA staat niet alleen op instorten, heel Nederland dreigt te bezwijken onder de aanwas van 170000 nieuwelandiërs per jaar.

Dr.Utker | 29-07-22 | 08:18 | 10

in 2021 kwamen er 250.000 nieuwe medelanders bij. Er vertrokken 145.000 mensen uit NL. Maar diegene die vertrokken waren geen asielzoekers. Dit jaar nu al 200.000 nieuwe medelanders erbij. Welkom, welkom, welkom. We kunnen in NL maximaal 70.000 huizen per jaar bouwen. We hebben er nu al 300.000 (woningen) tekort. Reken maar uit..

Boeddha18 | 29-07-22 | 09:07

@Dr.Utker | 29-07-22 | 08:32: ik had het over de nieuwe aanwas en de gevolgen in de dagelijkse praktijk. Begrijp me niet verkeerd, ik zit ook niet te wachten op hordes laaggeletterden en streng gelovigen.

BobDobalina | 29-07-22 | 09:36
▼ 7 antwoorden verborgen

Kunnen die 1000 vacatures niet door de asielzoekers zelf ingevuld worden? Hun dagloon wordt dan verrekend met wat ze dagelijks kosten aan zorg en onderhoud.
Functies binnen COA waar ik aan denk voor de asielzoekers: schoonmakers, keukenhulp/chef de cuisine, verzorg(st)ers, tuinman/vrouw, post- en papier rondbrengers, bedieners van kopieermachines en versnipperaars, BOA-achtige toezichthouders.

hatsikidee | 29-07-22 | 08:18 | 7

@Is dit nog nieuws? | 29-07-22 | 08:38: dat is juist mijn voorstel: dat die mensen het zelf doen. Maar als je er een uitdagende job van maakt gebeurt het misschien beter.
Andere potentiële jobs: DJs, muzikanten, voorleesmoeders, professionele sexwerkers, meubelmakers, klusjesmannen.

hatsikidee | 29-07-22 | 08:50

@Is dit nog nieuws? | 29-07-22 | 08:38:
Ja maar dat is niet de bedoeling! Op verschillende websites wordt Nederland aangeprezen als het land waar je moet zijn om alles gratis te krijgen en niks te hoeven doen.

Ommezwaai | 29-07-22 | 09:12
▼ 4 antwoorden verborgen

Het hele land staat op instorten maar de politiek ziet niks. Hopelijk is het in Spanje beter.

baarbar64 | 29-07-22 | 08:18 | 2

Het kan niet slechter, dus ja, emigreren is voor veel Nederlanders een optie.

Ommezwaai | 29-07-22 | 09:10

@Ommezwaai | 29-07-22 | 09:10: het vervelende is dat ze terug komen wanneer het mis gaat met het werk of gezondheid. Ook bij ouderdom zitten ze liever hier dan in Thailand.

AntiZanicz | 29-07-22 | 13:39

En dan al die volgevreten subsidieslurpers in de asielindustrie/intensieve menshouderij in koor: het is de schuld van het COA! De ontmaskering van Nederlandje gaat inderdaad steeds harder. Het zou ook wel eens een keertje tijd worden, me dunkt.

Hetkanverkeren | 29-07-22 | 08:17

Dus, uiteindelijk gaan asielzoekers niet meer naar een aanmeldcentrum maar direct de illegaliteit in. En we zijn in dit land geweldig in het uitzetten van illegalen.

Manmanman. Wat een land. Is er één crisis in de afgelopen 12 jaar door één van de kabinetten Rutte duurzaam opgelost?

Enter Yeti | 29-07-22 | 08:16 | 9

Hoho, wacht even. Onze regering is op vakantie he.

Boeddha18 | 29-07-22 | 09:03

@Enter Yeti | 29-07-22 | 09:08: ja, in een soort permanente winterslaap.

Boeddha18 | 29-07-22 | 09:10
▼ 6 antwoorden verborgen

we halen dus fijne mensen binnen, die hun gastheer bedreigen en uitschelden. Goh verrassing. Misschien dat men nu eens gaat nadenken of het allemaal wel zo goed gaat? Met jullie asieleisers?

pete1023 | 29-07-22 | 08:15 | 3

Direct uitzetten dat tuig, maar dat lukt ze niet eens.

civilian | 29-07-22 | 08:18

Gastheer/vrouw bedreigen: onmiddellijk stopzetten van de asielaanvraag en naar uitzendcentrum sturen.

hatsikidee | 29-07-22 | 08:19

Maar de boot in Velsen gaat ondertussen door. Is plaats voor 3000 man maar is afgesproken hooguit 1000 + 200. En hooguit, welswaar langer gehuurd, tot maart. Eerlijk waar.

Cornelis12 | 29-07-22 | 08:15 | 3

nou en? De mensen zullen toch ergens moeten blijven.

AntiZanicz | 29-07-22 | 09:38

De mensen mogen lekker ergens anders dan Nederland gaan verblijven.

RM666 | 29-07-22 | 10:09

Maak maar lekker een opvang locatie op het binnenhof. Vast veel kamer en kabinetsleden die de handen uit de mouwen stropen.

haddem | 29-07-22 | 08:15

Hoe meer asielzoekers hoe beter want dat zijn allemaal raketgeleerden en apothekers. Nog vergeten te vermelden dat dit de toekomstige handen aan het bed zijn, toch?

eerstneukendanpraten | 29-07-22 | 08:14 | 2

Toekomstige COA-medewerkers

Lompelul | 29-07-22 | 08:32

Eindelijk eens iets positiefs in dit land!

Blonde Nel | 29-07-22 | 08:12
-weggejorist-
Drembil | 29-07-22 | 08:11

Je moet er wel wat voor overhebben om te kunnen perma-deugen.
Voor 16 euro per uur is er zoveel ander werk dat je, ongeschoold, kunt doen.

JanVergoor | 29-07-22 | 08:10 | 1

Ik wil voor die uurprijs daar wel komen werken hoor, als aanvulling op mijn AOW/Pensioen..... maar dan ik wel een geladen UZI hebben of desnoods zo'n nieuwerwetse Diemaco ter bescherming van lijf en leden.

Keyboardspeler | 29-07-22 | 13:21

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers
Online Casino | Bookmakers | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland | Casino bonussen