Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Onderzoek! Lijk Jeroen P. in NPO-kast Shula R.

We gaan beginnen!

Het is een totale pleurisbende bij de NPO op het terrein van de schijnconstructies om de Balkenendenorm te omzeilen. Anders kunnen wij het niet verklaren dat directeur Frederieke Leeflang tegen BNR zegt dat ze het Commissariaat voor de Media onderzoek laat doen naar een oude e-mail met onoirbare voorstellen die het bedrijf van Jeroen Pauw aan de directeur van BNNVARA heeft gestuurd. Als er namelijk, zoals Jeroen Pief Paf Pauw in een reactie ("Big deal, no deal") stelt, niets aan de hand was, dan had Leeflang dat ook gewoon kunnen zeggen. En dan was er waarschijnlijk ook geen klokkenluider in de kou gezet door een met ex-NPO-baas Shula Rijxman (D66) bevriende topambtenaar op het ministerie van OCW. Maar er is dus wél iets aan de hand met schijnconstructies om de Balkenendenorm te omzeilen. We zeiden het al: Het begint lijken te regenen uit de omroepkaste van Shula Rijxman (NPO/D66).  

You've got mail

Social

Reaguursels

Inloggen

Deze doofpot hapert, mag ik wat belastinggeld voor een nieuwe?

Zeurders | 14-07-22 | 20:13

Over 6 jaar lezen we wat ze in Amsterdam heeft aangericht. Niemand begrijpt wat ze daar precies aan t doen is, en ze geeft een zeer heldere kijk op het totale ( morele en politieke ) faillissement van D66.

Shortganger | 14-07-22 | 19:32

Dit was toch al lang bekend? Bekende presentatoren die het maximale loon bij de NPO ontlopen door zich extern zelf in te huren of zoiets. Van Nieuwkerk kon zo 600.000 cashen voor een beetje onnozel kijken aan een tafel.

Nuuk | 14-07-22 | 19:03 | 2

Klopt. Dit is overigens een constructie waar niet alleen presentatoren gebruik van maken

GizzleMolby | 14-07-22 | 19:18

En dus ook door de hele organisatie getolereerd... diefstal van de belastingbetaler.

Zeurders | 14-07-22 | 20:14

Ik ben ooit eens ambtenaar geweest. Tijdens mijn “ loopbaan “ heb ik ooit eens per ongeluk 6 euro teveel gedeclareerd. Gevolg…gesprek teamleider, gesprek HRM, gesprek directeur en een aantekening in mijn dossier. De directeur was ook nog raadslid voor D’66.

thekolere | 14-07-22 | 18:49 | 1

Zo rolt corupt politiek Nederland.

likdoorn | 14-07-22 | 20:18

In Nederland draait alles om de driehoeks-carroussel Grachtengordel-Mediapark-Binnenhof. Alles daarbuiten acht men van nul en generlei waarde.

Zenzeo | 14-07-22 | 17:39 | 2

Net als de lokale driehoek. Burgemeester - Politie - Openbaar ministerie. Wat hebben ze in dit land toch met driehoeken?

Fi-Bu-Bla | 14-07-22 | 18:14

@Fi-Bu-Bla | 14-07-22 | 18:14: ik ben dol op driehoekjes, al vind ik een netjes getrimd streepje ook wel wat hebben

Dr.Diggler69 | 14-07-22 | 19:33

Geen hoop! Want al zou een miljarden-oplichterij daar aan het licht komen, dan zou dat het gedrag van de TV-verslaafden om geen neuronschakelingetje veranderen. Niet als kijkcijfereenheid en niet als stemgerechtigde. Althans toch niet binnen mijn kennissenkring.

WirMachenMusik | 14-07-22 | 16:10

Nou, Gijp vindt hem de beste. Dus dan zal dat wel

docks | 14-07-22 | 15:55

Wat zou en bedrijf als RTL Pauw geboden hebben, gesteld dat ze geïnteresseerd zouden zijn een programma te maken met hem als presentator? Ik ben razend benieuwd naar zijn werkelijke commerciële waarde.

Rhenium | 14-07-22 | 15:33

Zie ik het goed? Draagt Jeroen Pauw inderdaad geen gordel?

MAD1950 | 14-07-22 | 15:23
-weggejorist-
borriemorrie | 14-07-22 | 14:57 | 1

Grappig altijd. Die Pauw wordt door meestal zelfbenoemde kenners altijd genoemd als TOP interviewer.
Nou weten we nadat Jort met de korte pijpen Eva de koningin van de toksjo noemde, dat in Nederland de lat niet zo hoog ligt. Bovendien heeft Jort ook een neusje voor wat scoort en wat niet. Maar dat geheel terzijde.

In werkelijkheid is Pauw gewoon top – oppertunist. In het volgende fragment weet hij de tafel een beetje besmuikt achter zijn Islam – kritische toertje te scharen. Ook weet hij dat Henk en Ingrid thuis op de bank hier wel pap van lusten.

Laten we het eens hebben over de muts van de moslim en die muts dan zes keer doorzagen. En uiteindelijk krijgt zijn gast gewoon gelijk. Jeroen is geen honest broker youtu.be/LLM6WrYsJ94?t=496 maar een handige jongen die als zeiler altijd goed weet uit welke hoek de wind waait.
Dat bleek later ook nog eens toen hij er met zijn productiebedrijf een heel programma over had gemaakt: Zeilen met moslims.

fokkewoelf | 14-07-22 | 14:54

Nationale Poppenkast Omroep

L.E. Raar | 14-07-22 | 14:41 | 1
-weggejorist-
borriemorrie | 14-07-22 | 14:58

Ik snap wel waarom Jeroen zo vroeg met pensioen kon.

Keutels | 14-07-22 | 14:29

Nou ja zeg.. nu op Sky Radio 80's: Doe Maar - Doris day. 40 jaar geleden was er al niks op de TV
youtu.be/q6Usst9l-H8

Sneerpoets | 14-07-22 | 14:26

Hoeveel divisies heeft het Commissariaat voor de Media? #tandelozetijger

Amsterdamsko | 14-07-22 | 14:07

Begrijp ik ook waarom die Witteman plots van het toneel is verdwenen. Of vergis ik me in de tijdlijn ?

swapper | 14-07-22 | 13:59 | 1

Na P&W heeft hij nog jaren een "muziekprogramma" gedaan maw pluggen van vriendjes en vriendinnetjes en het zal mij niet verbazen als dat ook via een produktie BV'tje ging.

Basil Fawlty | 14-07-22 | 14:45

Hoe heette dat boek van Rutger Bregman ook al weer; De meeste mensen deugen.
Nou bij de NPO zitten er een hoop die het tegendeel bewijzen.

seasicksteve | 14-07-22 | 13:51 | 3

Precies, de meeste mensen deugen voor de bühne

PastoralCare | 14-07-22 | 14:21

@seasicksteve: rutger bregman deugt... niet

Menko76 | 14-07-22 | 15:14

Ze krijgen een bepaald budget om die zendtijd te vullen, hoe ze dat doen moeten zij weten. Is niet zo dat als er 5 ton naar dat bedrijfje gaat, de belastingbetaler 5 ton extra moet aftikken. Dat geld komt uit het vastgestelde budget dus wat is het probleem? Dat presentatoren ineens zelf de producent worden om zo meer te kunnen verdienen is een trucje dat al bestaat sinds die norm is gesteld dus dat is ook geen nieuws.

Capt. Iglo | 14-07-22 | 13:46 | 5

Dus als ik als ambtenaar bij de gemeente bouwprojecten toewijs (of via mijn collega-holmaatje laat toewijzen) naar mijn eigen bouwbedrijf BV is dat geen probleem?

Sneerpoets | 14-07-22 | 14:10
-weggejorist-
Hunter_27 | 14-07-22 | 14:21

Leuke poging om recht te lullen wat krom is, er zijn salarisgrenzen gesteld aan degenen die voor de omroepen werken, die BV'tjes zijn een uiterst doorzichtige poging daar onderuit te komen

bijna_raak | 14-07-22 | 21:16
▼ 2 antwoorden verborgen

Leuke podcast ook, van Koster en Van Dijk. Aanrader.
Zo zitten ze al een paar afleveringen lijken van Shula uit de kast te trekken.

Scharlaken | 14-07-22 | 13:45 | 1

Ja mooi. Dan hoor je de rot daar bij de NPO.

Basil Fawlty | 14-07-22 | 14:33

De NPO is echt werkelijk de enige publieke voorziening die geprivatiseerd had mogen worden.

Bataafje | 14-07-22 | 13:42 | 1

Maar ik vrees dat het de laatste private voorziening van de overheid zal zijn.

Deflatiemonster | 14-07-22 | 13:49

Ik lees hier dat bij de NPO iedereen de Balkenende norm omzeilt via een BV-tje.
Dan vrees ik dat er niets gebeurt, want dat geldt waarschijnlijk ook voor

Sneerpoets | 14-07-22 | 13:42 | 1

Sorry.. spastische tik op de enter knop...
... iedereen die een besluit moet nemen, die zijn dan bang dat hun sluiproute BV-tje ook afgesloten gaat worden.

Sneerpoets | 14-07-22 | 13:45

Lekker links lullen en rechts vullen.

papamaribo1427 | 14-07-22 | 13:38 | 3

Al gezien waar Frans Timmermans woont?

In-To-Graphics | 14-07-22 | 14:01

ambtswoning, betaald door de EC, heeft hij recht op, behoort bij zijn rechtspositie

vranac | 14-07-22 | 14:48
-weggejorist-
borriemorrie | 14-07-22 | 14:59

Leuk he, al die salonsocialisten!

KeesBruin | 14-07-22 | 13:30

Op socialisten, sluit de rijen,
Het rode vaandel volgen wij.
Het geldt den arbeid te bevrijden,
Verlossing uit de slavernij!
Op socialisten, sluit de rijen,
Het rode vaandel volgen wij.
Het geldt den arbeid te bevrijden,
Verlossing uit de slavernij!
All' aards geluk, all' zonnepracht,
All' geesteslicht, all' wetensmacht,
Zij aan het zwoegend volk gegeven!
Dat is het doel waarnaar wij streven!
Dat is ons heilig ideaal!
Dat is ons heilig ideaal!
Aan u, o volk, de zegepraal!
Aan u, o volk, de zegepraal!
Gij miljoenen proletaren,
In dorp en stad en mijn en veld,
Die, om een karig loon te garen,
Met zware arbeid wordt gekweld.
Gij miljoenen proletaren,
In dorp en stad en mijn en veld,
Die, om een karig loon te garen,
Met zware arbeid wordt gekweld.
Leent ons gehoor en sluit u aan,
Vereend kan niets uw kracht weerstaan.
Uit nood en leed u zien geheven,
Dat is het doel waarnaar wij streven!
Dat is ons heilig ideaal!
Dat is ons heilig ideaal!
Aan u, o volk, de zegepraal!
Aan u, o volk, de zegepraal!
Niet met de waap'nen der barbaren,
Met kruit noch degen kampen wij.
Het geesteszwaard der vrijheidsscharen,
Brengt slechts de zegen aan hun zij
Niet met de waap'nen der barbaren,
Met kruit noch degen kampen wij.
Het geesteszwaard der vrijheidsscharen,
Brengt slechts de zege aan hun zij
Dat vrede heers', dat welstand bloei',
Dat vreugd' en hope eens doorgloei'
Des werkers huis, des werkers leven,
Dat is het doel waarnaar wij streven!
Dat is ons heilig ideaal!
Dat is ons heilig ideaal!
Aan u, o volk, de zegepraal!
Aan u, o volk, de zegepraal

Tjatiswat | 14-07-22 | 13:25 | 5

@Tjatiswat | 14-07-22 | 13:57: rectificatie... was niet strijdlied van de Vara. ( Alhoewel die Vara heel veel strijdliederen had)

Tjatiswat | 14-07-22 | 14:01
-weggejorist-
borriemorrie | 14-07-22 | 15:01
-weggejorist-
borriemorrie | 14-07-22 | 15:04
▼ 2 antwoorden verborgen

D66 in de politiek is gelijk aan een boktor in een houten constructie.

Dutch_Viscount | 14-07-22 | 13:15

Het past allemaal prima in Rutte’s droomwereld. Een paar NPO’ers op de loonlijst met een CAO de rest als ZZP’ers. Alleen de kosten, tja daar is hij nog niet helemaal uit.

Tiscali-2 | 14-07-22 | 13:15 | 1

Dacht even te lezen op de loonlijst bij het COA.

likdoorn | 14-07-22 | 20:26

De schaamte voorbij, ongegeneerd hebben, hebben, pakken en niets teruggeven.
Een stel ordinaire piraten zijn het.
Links lullen, slinks vullen.
Hoe vaak ga ik het nog herhalen?
“Nette mensen”? Ik ken ze niet. Uiteindelijk zijn we allemaal tuig.

Ruimedenker | 14-07-22 | 13:11 | 1

Zulke leeglopers laten de NPO leeglopen..

Troyan horse | 14-07-22 | 22:27

Is toch heel lang reeds het trucje? Bvtje oprichten en dat laten betalen, daar salaris uit trekken..

Beste_Landgenoten | 14-07-22 | 13:11

Je reinste inteelt bij dat NPO-gebeuren. De trap van bovenaf schoonvegen! Al dat soort deals in lagere regionen kan alleen plaatsvinden als er vanaf de leiding niet wordt ingegrepen. Zou de PVV dan toch nog (achteraf) gelijk krijgen met hun stelling over netcorruptie?

B O Terletter | 14-07-22 | 13:07 | 4

PVV heeft vaak gelijk, alleen ze brengen het (met uitzondering van Bosma) zo bot dat niemand zich geroepen voelt hier notie van te nemen.

HD50 | 14-07-22 | 13:35

@HD50 | 14-07-22 | 13:35: Bosma doet er vaak te lang over, komt niet snel tot een antwoord die gast, is jammer.

AMX pri | 14-07-22 | 13:42

Jammer dat zoveel mensen geloven dat ze niet deugen als ze op de PVV stemmen, ik heb daar gelukkig geen last van.

likdoorn | 14-07-22 | 20:29
▼ 1 antwoord verborgen

500k? Kinderspel! Ben toch eerder benieuwd naar de handel en wandel van Von der Leyen of Smit Kroes. Die geven een dikke vinger waarbij het gaat om miljarden.

masahide | 14-07-22 | 13:02 | 1

En krijgen miljoenen?

Slough | 14-07-22 | 13:25

Wie zijn toch die mensen, die aan het staatsinfuus liggen en er helemaal niets voor terug geven?

HerzlichWillkommen | 14-07-22 | 13:00

Pauw kun je het niet kwalijk nemen: die is -zoals hij zelf al aangeeft- directeur van zijn Bv'tje, en treed als zodanig op als hij die bergen met geld ziet liggen. Ondertussen zijn onze energiebedrijven doodleuk verkocht, zit Ed Nijpels vooraan bij de klimaatakkoorden, draait de baantjescarrousel op standje Turbo, zit de zuid-as vol met brievenbusfirma's, en wordt die vent die zich hier Premier noemt in vrijwel alles gesouffleerd door Ben Verwaaijen: ex-ceo van British Telecom. Nederland is een corrupt klapperbomenland geworden.

Frilek | 14-07-22 | 12:57 | 5

Waarom kun je het Pauw niet kwalijk nemen? Omdat de gelegenheid de dief schiep? Kom nou!

PPuk | 14-07-22 | 13:41

Pauw's argument "het is toch niet doorgegaan" is wel heel dubieus, alsof dan de discussies van of maatschappelijk en moreel gezien door de beugel kan opeens niet meer geldig is, mislukte misdaad is ook misdaad. Ik vraag me af hoe bij scheef onderuitgezakt zichzelf zou ondervragen in z'n eigen praatprogrammatjes: "Maar dat kan toch niet? U wist toch dat het de regels omzeilen was en u deed daaraan mee? Dat is toch gemeenschapsgeld?".

Zeker met zijn continue moralistische vinger en schijn van maatschappelijk betrokken zijn: "TVBV maakt integere, betrokken en maatschappij kritische programma’s. Welk type programma we ook maken, we verliezen nooit uit het oog voor wie we het maken." Miste blijkbaar nog de zin "we verliezen nooit uit het oog hoe we maximaal aan die maatschappij kunnen verdienen"

een_mike | 14-07-22 | 13:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Je moet wel een heel slecht afgesteld moreel kompas hebben als je 5 ton gemeenschapsgeld probeert af te troggelen. Over en uit voor deugzame Pauwtje

yeps | 14-07-22 | 12:54 | 2

Ze heeft de sterkste troefkaart, heeft ze nog niet ingezet maar als het te benauwd wordt, komt 'ie vast wel ter tafel. Antisemitisme.

tobleroneisirritant | 14-07-22 | 12:59

Welnee eerst misogynie

Drembil | 14-07-22 | 13:56

Van de ene kant willen we kwaliteit bij de omroep maar kunnen we voor de top ook geen marktconforme commerciële vergoedingen garanderen. Dat zal altijd een spanningsveld blijven, waar men met slimme constructies de regels zal proberen te omzeilen.

thanseeuwen | 14-07-22 | 12:53 | 4
-weggejorist-
Bruinleven | 14-07-22 | 13:19

Waar zit hem die kwaliteit van de npo dan precies in?
Dat het kabinet ook uit amaoten bestaat is geen excuus. Integendeel, er moet gewoon eens drink gesnoeid worden in al die baantjescaroussels vol overbetaalde edoch volstrekt talentloze clowns.

Dandruff | 14-07-22 | 13:28
▼ 1 antwoord verborgen

Dit is van alle tijden.
Hoe denkt men dat Marcel van Dam aan zijn landgoed is gekomen.

Ing. eslapen | 14-07-22 | 12:52 | 1

Een linkse ziekte. Naar rechts spugen terwijl links de zakken worden gevuld.

Slough | 14-07-22 | 13:31

Publiek geheim. Wordt niets aan gedaan, wordt niemand voor vervolgt. Ik zie zo 123 niet in waarom dat met zoiets als 'bewijs' anders gaat worden.

Otto Normal | 14-07-22 | 12:51

dit is al jaaaaaaaaren zo. Paul de Leeuw? Maximaal loon en eigen productiebedrijf die de diensten levert waar hij ook nog op de loonlijst staat én de winst opraapt. Mathijs van Nieuwkerk idem. En zo zijn er heul veul. Bert van Leeuwen. Etc

YoMoms | 14-07-22 | 12:49 | 1

EN dacht er nou werkelijk iemand dat Maathijs van Nieuwkerk's "uitzonderlijke talent" niet veel anders was dan graaien...

Tollebol | 14-07-22 | 14:04

Al die zgn NPO coryfeën die aan de talloze talkshows zgn politiek geëngageerd zitten te doen en schijnheilig voordoen als betrokken bij grote maatschappelijke problemen doen niets anders zoveel mogelijk geld binnen harken en graaien. Die hypocriet Jeroen Pauw presenteerde het programma "Scheefgroei" waarin hij onderzoekt hoe het kan dat het gros van de gewone mensen in hun dagelijks leven slechts weinig terugziet van de economische groei. Nou dat komt omdat een klein aantal graaiers in Nederland waaronder Pauw er voor zorgt dat de sociale ongelijkheid alleen maar groter wordt.

johnyl | 14-07-22 | 12:46 | 1

Precies. De hypocrisie van die zakkenvullers maakt dat ik al jarenlang niet meer naar de talkshows op NPO kijk. Ik walg van de schijnheilige, zogenaamd maatschappelijk betrokken smoelen.

Toos Bevergeil | 14-07-22 | 13:18

De betonrot wordt zichtbaar bij de Staatsomroep. Hopelijk genoeg om er de sloophamer eens flink op los te D66tigen

Tonyvanwychen | 14-07-22 | 12:41

Staat Nederland nog steeds zo gunstig op de corruptie- index? Want langzaamaan begint de indruk te leven dat Nederland aan het schuiven is op die lijst.

ratelaar | 14-07-22 | 12:37 | 2

Den Haag belt gewoon even op. Zet ons in de top-10, wat kost dat?

Ichneumonidae | 14-07-22 | 12:42

Onze minister-president heeft toch zelf gezegd dat het gezeur over Oekraiene maar eens moest stoppen want ook Nederland in niet perfect, dat hij zelf daar debet aan is komt dan weer niet bij hem op.

Kruimel | 14-07-22 | 12:43

Is dat nou code zwart, als het lijken regent?

Harry.Langezwaal | 14-07-22 | 12:37

Rienne va plus, uw levenslange bijdrage aan de NPO is niet meer van u.

drs. P | 14-07-22 | 12:37

De politieke sekte D(ictators)66 heeft z'n tentakels diep in alle overheidsinstanties. Absolute nono's worden op sleutelposities geposteerd om hun idealen door te douwen. En wat doen we ertegen? Helemaal niets.

gemeentereiniging | 14-07-22 | 12:31 | 4

Vlak de VVD en CDA niet uit die in een rap tempo leeglopen en electoraat verliezen. Om maar te zwijgen over Seegers, die niet nog een keer in een Rutte kabinet zou gaan zitten.
Hoe dunner de spoeling hoe lager de lat.

ratelaar | 14-07-22 | 12:40

Doen ze dus sluw. Legio stemmers trappen er in. Je voordoen als wereldverbeteraar en ondertussen alleen je eigen positie verbeteren.. Kijk en leer!

Mallenmoe | 14-07-22 | 12:47

Wat mij erg teleurstelt is dat het telkens nig erger en schaamtelozer is dan je voorheen vermoedde

Drembil | 14-07-22 | 13:57
▼ 1 antwoord verborgen

Das wel lekker duidelijk dan zo
- Priveadres want "vertrouwelijk", we weten heus wel dat we fout zitten hoor.
- Productiemaatschappij van Pauw moet verplicht gebruikt, meteen helder dat het een schijnconstructie voor hoger salaris is
- Pauw zegt dat alle illegale pogingen "gaat over niks" zijn zolang het niet gelukt is. Zegt hij dat ook tegen een inbreker wiens inbraak bij hem mislukt?

een_mike | 14-07-22 | 12:29

Dat gezeur over NPO en links en centjes, langspeelplaat is dat aan het worden. Iedere keer dat "rechts" iets tracht te produceren is het toch wel van tranen trekkende kwaliteit. Dit hele geklaag over linkse programmering en die paar euro (die toch niets waard zijn) die het kost, begint een beetje te klinken alsof het wordt gezegd door het jongetje dat nooit gekozen wordt met gym. Doe er dan wat aan, en ga niet over tot cancelen, want cancel cultuur is links gelul toch? Fix het dan door wat beters te brengen op de NPO om de balans te maken die oh zo nodig blijkt te zijn.

ongemakkelijkzeg | 14-07-22 | 12:29 | 7

't Is toch veelzeggend dat het inmiddels al klinkt als een langspeelplaat. Ik bedoel: als het dan zó vaak voorkomt wordt het hoog tijd om het eens tegen het licht te houden en orde op zake te stellen

Mark van Leeuwen | 14-07-22 | 12:49

Een miljard euro noemt u een paar knaken? Trouwens geen excuus voor ordinair gegraai van gemeenschapsgeld vanuit een ons-kent-ons-inteeltcultuur.

The Green*Machine | 14-07-22 | 13:18

@Mark van Leeuwen | 14-07-22 | 12:49:
Inderdaad.

Basil Fawlty | 14-07-22 | 13:22
▼ 4 antwoorden verborgen

Shula is net op tijd weg, zoals "topbestuurders" dat altijd doen. Ze zag de bui al hangen.

Ivoren Toren | 14-07-22 | 12:28

Ze regelen het maar goed voor zichzelf die socialisten. Het is zo geen enkele moeite om op een partij te stemmen die 65% belasting wil innen op hoge inkomens. Je maakt je inkomen gewoon hoog genoeg om zo toch dat leuke huisje met zwembad in Toscane naast je penthouse op de gracht te kunnen betalen. Je kan dan wel zeggen dat je weer lekker links hebt gestemd. Proficiat Paul en de hele hypocriete kliek.

Tiscali-2 | 14-07-22 | 12:27 | 4

Ik stel voor om hen dat dan eens goed uit te leggen.

Tiscali-2 | 14-07-22 | 12:34

@Tiscali-2 | 14-07-22 | 12:34: Waarom, wat is er links aan D66 dan? Sociaal economisch niets. Sociaal cultureel misschien maar ook daar zijn ze zo hypocriet als de pest. Bijna een volledig witte partij waar vrouwen vogelvrij zijn.

Zapata10 | 14-07-22 | 12:41
▼ 1 antwoord verborgen

Ook Jeroen Pauw is een D66 aanhanger. Die kan je nu niet echt als links neerzetten.
Van versoepeling regels voor banken, uithollen sociale zekerheid, flexibele arbeidsmarkt (voor anderen) uitholling werknemersrechten, voor verdragen zoals CETA en TTIP. Allemaal op het conto van D66.
Wel zijn het hypocriete zakkenvullers met een wapperend moralistisch vingertje.

Zapata10 | 14-07-22 | 12:26 | 4

@Basil Fawlty | 14-07-22 | 12:44: Ken je geschiedenis. Het is Hans Wijers geweest die begin jaren 90 de regels in Nederland extra heeft versoepelt. Voor hem was het nog lang niet genoeg dat Bretton Woods ter ziele was gegaan. D66 is economisch super rechts.

Zapata10 | 14-07-22 | 12:52

@Zapata10 | 14-07-22 | 12:52:
Overigens Zapata. D66 nu is niet meer het D66 van bijna 30 jaar geleden net zoals het niet meer het D66 is uit 1966. Times are a changing.

Basil Fawlty | 14-07-22 | 13:12
▼ 1 antwoord verborgen

Dat is neveninkomen op basis van natura. Moet dat niet belast worden?

Sneerpoets | 14-07-22 | 13:29

Heeft iemand Pauw nog niet aangeklaagd voor ongewenste intimiteiten?
Dat had ik eerder verwacht.

laurentius | 14-07-22 | 12:23

Vraag me vaak af wie toch die mensen zijn die NPO (of überhaupt) tv kijken. Is toch meer iets van de vorige eeuw?

Ichneumonidae | 14-07-22 | 12:23 | 3

Mensen uit de vorige eeuw.

Ivoren Toren | 14-07-22 | 12:30

@Ivoren Toren | 14-07-22 | 12:30:
22+ dus. Nou, dat is best wel een behoorlijke doelgroep.

Graaisnaaiert | 14-07-22 | 12:34

Ik zie het al. Ik moet meer NPO kijken. Ik ken slechts een fractie van het geweldige TVBV aanbod.

www.tvbv.nl/portfolio/

Lorejas | 14-07-22 | 12:22

Die linkse kliek is zo corrupt als het maar zijn kan

Het leven is zwaar | 14-07-22 | 12:20 | 2

Ja ja, rechts doet daar echt niet voor onder.

Schadenfreude | 14-07-22 | 12:24

Hier komt duidelijk naar voren wat verder al heel lang bekent is onder het gewone gepeupel, links en deugen gaat prima als je geld genieg hebt.

Kruimel | 14-07-22 | 12:20

Ondertussen op de NOS app, teletekst en de Joop geen woord. Raar he

dedwarsligger | 14-07-22 | 12:18

"Ik weet zeker" is niet hetzelfde als "er is nooit".
Ach ja, wel de Hells Angels etc verbieden maar X66 mag gewoon door blijven gaan met hun verdienmodellen. Wie van de twee is er nou het schadelijkst voor dit land?

Graaisnaaiert | 14-07-22 | 12:18 | 2

Allebei.

Grijskijkert | 14-07-22 | 12:19

Niet die lederen boys in hun blokhut.

Hiram | 14-07-22 | 12:20

Van Nederland en de EU (let op de volgorde) dient de Oekraïne zich aan te passen aan de mores van deze EU. Wat Nederland betreft lijken wij op dit moment beter bij de Oekraïne te horen v.w.b. list en bedrog. De wereld op z'n kop. Daarom is het volgens Huize Vrije Paling volkomen gelegitimeerd de nationale driekleur ondersteboven te vlaggen, totdat er over en in Den Haag een zodanig inzicht en dus een verandering komt dat er iets valt te vieren om de vlag uit te hangen.

Een vrije paling | 14-07-22 | 12:17

Gewoon gelegaliseerde diefstal dus. Heel normaal onder Rutte. Maar wee dat bijstandsvrouwtje met haar tas boodschappen. Die moet boeten, die dievegge!

Frilek | 14-07-22 | 12:16 | 3

Hoe durven ze, da's wel ff 25 euri waard ja!

sparka | 14-07-22 | 12:18

maar tegen de regels, regels die door een havo/mbo ambtenaar kunnen worden gehandhaafd. Bij NPO gaat het om een complex (gemaakte) organisatie met complexe regels met waarschijnlijk bewust gecreeerde ontsnappingsmogelijkheden voor vrindjes.

vranac | 14-07-22 | 12:28

@vranac | 14-07-22 | 12:28:
Complex?
De Balkenendenorm omzeilen doormiddel van verplichte winkelnering van je Bv'tje is kennelijk een peulenschil.

Frilek | 14-07-22 | 12:41

Pauw valt niets te verwijten, hij had ook het dubbele kunnen vragen. Een NPO die ermee akkoord gaat of helpt bij een schijnconstructie valt wel wat te verwijten.

Zoelense Hobbyboer | 14-07-22 | 12:15 | 2

Behalve wanneer hij zegt een socialist te zijn. Dan kan men hem hypocrisie aanrekenen.

Tiscali-2 | 14-07-22 | 12:32

Als je in je eigen talkshow anderen de maat gaat zitten nemen valt je best wat te verwijten.

Cor Netto | 14-07-22 | 12:34

geld maakt meer kapot dan je lief is..

pane | 14-07-22 | 12:15

In de huidige tijd is het instituut publieke omroep volstrekt achterhaald. Laten ze hun eigen broek maar ophouden en als dat niet lukt is er kennelijk onvoldoende behoefte aan een publieke omroep.

Professor Bacterie | 14-07-22 | 12:13

Goed, gaan we weer. "De onderste steen moet boven", "klokkenluiders meten worden beschermd" (mwuhahaha, nee, tuurlijk, hebben we gezien), "Hier moeten we lering uit trekken", "dit mag niet meer voorkomen", "we stellen een commissie in om te gaat verkennen welke externe partij we kunnen inschakelen om tot een advies kunnen komen over hoe we hier in de toekomst eventueel mee om willen gaan" (EY, D&T soppen collectief van de kruk af).

Welke kruisjes mis ik nog op de bullshitbingokaart ? Iemand ?

Ik doe alvast een voorspelling. Yep, "glas-plas-was".

Grijskijkert | 14-07-22 | 12:12 | 2

Met de kennis van nu...
Ik heb hier geen herinnering aan..
Etc.

Jimmy Mc Clure | 14-07-22 | 12:38

we gaan de uitkomsten van het onderzoek evalueren en komen met een plan van aanpak / taskforce.

Kukooo1 | 14-07-22 | 12:46

Maar het is uiteindelijk heel makkelijk: er is geen plek voor opiniërende programma's op een publieke omroep. Net als er geen plek is voor ideologische uitingen of propaganda in of op andere eigendommen van de staat. Net als die discussie laatst met de omgekeerde vlag op overheidsgebouwen dat van de gemeente (terecht) niet mocht. Maar dan wel consequent: als het laatste niet kan, dan kan het eerste ook niet.

Verder, zoals altijd: Hup Martin Bosma!

JohnLocke | 14-07-22 | 12:10

En nu? Helemaal niets; die muts blijft gewoon wethouder en zaakje waait over. Kutland met kutbestuurders. En met kutburgers die de afgelopen jaren op al die kutpartijen hebben gestemd.

RGV42 | 14-07-22 | 12:06 | 1

Elke andere partij is (vaak & uiteindelijk) geen haar beter, bestuurders kiezen we niet en de hele politieke/bestuurlijke machinerie (van landelijk tot en met lokaal) dient in de 1e plaats vooral zichzelf. Bovendien: "macht corrumpeert en absolute macht corrumpeert absoluut [Niccolò Macchiavelli] ".

U & ik als kudtburger lopen (buiten verkiezingstijd) enkel in de weg en zijn "im grossen ganzen" gewoon klein bier.

Grijskijkert | 14-07-22 | 12:19

Heb Pauw al een tijd niet meer gezien. Vond Pauw als een van de weinigen toch wel iets meer waard dan de Balkenendenorm.

Leptob | 14-07-22 | 12:05 | 6

@Lorejas | 14-07-22 | 12:07: daar kan hij geen koffie van kopen. Deze mensen worden gewoon door de extra reclame-gelden ruim betaald.

AntiZanicz | 14-07-22 | 12:56

@Kroondop | 14-07-22 | 12:22:
Ja maar het grote voordeel is dat de publieken het veel langer aankijken
De mol trekt je na twee keer slechte kijkcijfers. Van het scherm .
Dus zou het in the long run interessanter kunnen zijn , langer wat minder te pakken

deathchant | 14-07-22 | 13:01
▼ 3 antwoorden verborgen

Dit lijkt me wat ze noemen netwerkcorruptie.

JohnLocke | 14-07-22 | 12:05 | 1

netwerkcorruptie is het nieuwe normaal in de publieke sector.

vranac | 14-07-22 | 12:30

De Ruttedoctrine schreef voor dat de media gewoon goed betaald moeten worden.
Rutte heeft dat verkondigd in een WEF meeting en voor de verandering is daar blijkbaar geen woord van gelogen.

Eppo | 14-07-22 | 12:05

Het aloude "links lullen, rechts zakken vullen"

Roos | 14-07-22 | 12:03 | 8

@Sneerpoets | 14-07-22 | 13:15: ach ja, dat heb je met defensie ook, en de spoorwegen of de tram in Amsterdam. Er horen gewoon publieke omroepen te zijn en iedereen draagt er aan bij via de kijk en luisterbijdrage.

AntiZanicz | 14-07-22 | 14:15

@Barend1814 | 14-07-22 | 13:17: pauw laat de reclame meer geld waard zijn en zo verdient hij per show ruim zijn kosten terug. Heel slim van ons.

AntiZanicz | 14-07-22 | 14:16

@AntiZanicz | 14-07-22 | 14:15: zover ik weet betaal ik alleen voor de trein en tram als ik deze gebruik. Defensie is gewoon nodig, vraag het eens aan Zelenski. Doe me één staatsomroep voor nieuws, het weer, Giro 55, en een testbeeld of screensaver voor de kinderen om naar te staren.

Sneerpoets | 14-07-22 | 16:47
▼ 5 antwoorden verborgen

U bestelen en de huiskamer volbraken. Heerlijk die NPO. Ook hier heeft Wilders gelijk. Sluiten die tent.

Ray Skak | 14-07-22 | 12:02 | 1

Geert heeft altijd gelijk. Of iemand het nu leuk vindt om te horen of niet.

Normpje | 14-07-22 | 12:58

Hij toch te oud, te wit en te cis.

RickTheDick | 14-07-22 | 12:02 | 1

Wat zeg je, moet-ie maar thuisblijven?

Ichneumonidae | 14-07-22 | 12:14

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers
Online Casino | Bookmakers | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland | Casino bonussen