Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Feynman en/of Feiten — Het oog van de naald

Het is bizar hoe snel agenten hun wapens trekken bij boeren

Een agent schoot op het hoofd van een zestienjarige puber. Hier ging het vierde kabinet Rutte door het oog van de naald. Het kogelgat vormde het oog. De naald is de deurstijl inclusief rolbeugel die de kogel tot stilstand bracht. Een nekschot had Johan Remkes nooit gelijmd. Ondanks technische oplossingen, kiezen ze voor geweld, gedwongen onteigeningen en beroepsverboden.

Die jonge boer was zo volwassen om een stukje later zich door andere agenten te laten aanhouden. De nuchtere Fries was al niet meer in paniek. Met zo'n trekker kon hij rustig om of door een politieafzetting rijden, hij deed het niet. Hij was hier de volwassene. Jouke ziet zijn ouders de hele week hard werken, en wil dat ook. Hij kiest niet de makkelijke weg, hij gaat de uitdaging aan.

Hij ging de cel in, en de politie loog in de media dat hij op de agenten zou hebben ingereden. Gerenommeerde media namen dat als lemmingen trouw over. Een boete over nepnieuws kan ook die kant op. Gelukkig waren er uit meerdere cameraposities messcherpe beelden, anders was Jouke daarvoor veroordeeld. Zestien jaar is oud genoeg omdat via het volwassenenstrafrecht te doen.

Je ziet dat Jouke de tweede trekker is die ruim om de agenten heenrijdt. Hij rijdt nog net niet recht over de rotonde heen. De agenten rennen naar de trekker, ze stonden daar nog niet. Het OM verdenkt Jouke nergens meer van. Ze vinden het nog te vroeg om iets te zeggen over de zieke politieagent, dat is aan de rijksrecherche. Als Jouke niet fout zit, kan die agent moeilijk goed zitten.

Het is verwonderlijk hoeveel politie beschikbaar is om onze boeren aandacht te geven. We hebben in Nederland regio's waar 1 op de 8 jongeren het risico loopt drugscrimineel te worden. We vervallen in een Narcostaat met nieuwe 162.000 drugsdealers, maar we hebben blijkbaar nog politie over om ook de landbouw te slopen. We hebben straks wel pillen, maar geen vreten.

Het is bizar hoe snel agenten hun wapens trekken bij boeren. Zie in dit filmpje een mannelijke agent door een vrouwelijke collega wordt verleid om zijn wapen terug in het holster te doen. De betrokken trekkers staan stil. Ter contrast publiceerde de politie een filmpje hoe een crimineel een stopteken negeert en vlak langs een agent scheurt. Geen reactie, geen schot en geen consequenties.

We kennen ook allemaal het filmpje uit Veenendaal. Waar een verwarde, gedrogeerde man inreed op agenten, omstanders, auto's en terrassen. Ook daar werd niet geschoten. Mijn inziens onterecht. Je kan wel proberen alles op te lossen zonder geweld, maar daarmee gedoog je langdurig geweld van psychiatrische patiënten, wat ook levensgevaarlijk is. Waarom mogen gekken meer dan boeren?

Er ligt zelfs jurisprudentie hoe een agent die schoot op een auto die recht op hem inreed, werd veroordeeld, want hij kon wegspringen. Een dubbele gerechtelijke dwaling: Elke auto is een wapen, dus noodweer. Daarbovenop mag een agent aanhoudingsvuur gebruiken, zo mogen soms schieten om de verdachte tot stilstand te brengen. Waarom mogen criminelen meer dan boeren?

Ondermijning is zichtbaar in het meten met twee maten. Criminelen met dure advocaten worden ontzien, burgers & boeren krijgen sneller meer politiegeweld te verduren. Een crimineel die met een vluchtauto op motoragenten inreed, ontspringt de dans, omdat niet zeker is dat hij de agenten ook echt dood wilde. Een andere agent in een vergelijkbare zaak werd pas in hoger beroep vrijgesproken.

De boerenprotesten verspreiden zich nu naar Duitsland, Italië en België. Ze komen in opstand tegen hoge brandstofprijzen, dure kunstmest en verkeerd uitgelegde overheidsregels. Artikel 2 van de gehate habitatrichtlijn: “waarbij rekening wordt gehouden met de vereisten op economisch, sociaal en cultureel gebied, en met de regionale en lokale bijzonderheden.” Rutte is selectief aan het lezen.

De prijs van kunstmest heeft een directe relatie met de brandstofprijs. Om kunstmest te maken, kan je aardgas opstoken met ander aardgas, bij elkaar kost dit een kwart van ons aardgas. Een derde van dit aardgas wordt verbrand, twee derde wordt ontleed om samen met stikstof uit de lucht te reageren tot ammoniak. Groningse bevingen of betalingen aan Poetin zijn geen probleem.

Er is een tekort aan aardgas, er is een sterk dalend overschot aan ammoniak, en toch hebben we fabrieken die van aardgas ammoniak maken voor chemische kunstmest. Het is tijd voor kringlooplandbouw, waar we met een goedkope stikstofkraker ammoniak uit mest halen voor 100% biologische kunstmest. Minder Russisch gas, minder stikstof en minder koolstofdioxide.

Wat er nu aan het gebeuren is, is dat Europa haar landbouw gaat slopen, en dan voedsel gaat opkopen uit andere continenten. Dan roven we niet alleen grondstoffen uit ontwikkelingslanden, maar ook hun dagelijks brood. Dat geeft weer extra honger, corruptie, instabiliteit, onrust, oorlog en vluchtelingen. We moeten niet het voedselaanbod afbreken voordat de vraag naar voedsel gedaald is.

Jouke was de eerste, zeker niet de laatste. 

Reaguursels

Inloggen

Als je ziet hoe zeer de politie in eerste instantie uitpakt met een zelf verzonnen verhaal over dreiging en noodzaak om te schieten, dan vraag ik me af in welke situaties zij dit nog meer hebben gedaan?

Een situatie verzinnen om de opinie naar je hand te zetten en eigen geweld te rechtvaardigen. Het is duidelijk aan welke kant de politie staat; niet de neutrale kant.

Maar goed, we moeten verder, dus ik stel voor dat de boeren eens strategisch gaan plannen. De politie is uitgeput en staat op omvallen, gebruik die kennis.

Zoelense Hobbyboer | 10-07-22 | 07:26

Boeren zijn in principe nuchtere, niet agressieve plattelanders, daar kun je als agent makkelijk je wapen trekken, weinig gevaar. Anders is het met criminelen, daar pas je wel op, want die kunnen terugschieten. Psychologie 101.

Rutte leest helemaal niets, dat laat hij anderen doen, dan kan hij zeggen dat hij het niet wist, geen actieve herinnering heeft enz. De stikstof zal hem worst wezen, als het in zijn voordeel is laat (!) hij een fabriek bouwen die NOx produceert.

bergsbeklimmer | 10-07-22 | 07:23

Als linkse en groene actiegroepen even hard werden aangepakt door de politie als de boeren, dan zou mijn rechtvaardigheidsgevoel zijn gestreeld.

Zeddegeizot | 10-07-22 | 07:12

Ik ben superblij met de politie. Ik denk dat onze maatschappij onleefbaar zou zijn zonder politie. Veel mensen kunnen nu eenmaal niet zonder de mogelijkheid op sanctie. Dat terzijde.
Volgens mij worden politieagenten verkeerd gebriefd wat betreft de protesten van de boeren. Ze gaan helemaal gestrest naar de protesten, op alles voorbereid.
Kan ook te maken hebben met de MSM die de protesten van de boeren opblaast tot iets waanzinnigs extreem. Terwijl het meest gewoon geweldloze acties zijn. Een hooibaal in de fik, een blokkade op de snelweg,op discussie gaan bij een politica thuis, een giertank legen bij een provincie huis. Volgens mij is er bij alle acties van de boeren tot nu toe niemand gewond geraakt. Ja er is hier en daar wat vernield. Kijk eens wat de gemiddelde oudejaarsnacht doet of een hardcore festival. Dat is heel wat ernstiger. De media spelen een heel kwalijke rol zoals gewoonlijk als het op protesten aankomt.

Zapata10 | 10-07-22 | 01:47 | 5

@SterF... | 10-07-22 | 03:26: Bedankt voor je bijdrage! Jagers verzamelaars (simpele lagere school term) hebben dit land niets nagelaten naar ik meen. Zodra jij iets van algemeen nut doet voor dit land en het is na 1.000 jr. nog zo, dan kun je rechten claimen vind ik. Verder chargeer je met je aantallen. Afgezien van jou ruiige tegel blijf ik bij mijn standpunt: de Boeren hebben recht op Nederland en wij zullen die rechten respecteren.

Unsinkable-Sam | 10-07-22 | 04:04

Helemaal eens met uw punt, behalve dat de non-MSM de boel misschien nog wel meer uitvergroten. Door de gluiperds van FvD en hun wappiehorde wordt er zelfs een WEF complotsaus overheen gegoten.

SpinozaKoerbagh | 10-07-22 | 06:24

Media zijn de hersenspoelmachinerie van de overheid, Zij produceren de druppels die op zijn minst dagelijks, druppel na druppel, op ons hoofd terechtkomen. Desinformatie, angst en schrik wordt als marteling zo lang over ons uitgestrooid, totdat men in alles toegeeft om maar van de marteling verlost te worden. Overigens geen Nederlands alleenrecht, minstens EUropees.

bergsbeklimmer | 10-07-22 | 07:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Die jongen had extreem veel geluk dat dit op video stond, anders hadden die agenten een verhaal in elkaar gedraaid zodat hij de bak in ging. Wat een agent zegt telt extreem zwaar in een rechtszaak, dus dat was ze wel gelukt. En de andere aanwezigen waren of niet als getuige opgeroepen, of die getuigenissen waren ondermijnd, en zijn ouders hebben te weinig ervaring met strafrecht om dat te voorkomen, dus die jongen was vermalen.

Gewinflipt | 10-07-22 | 01:03 | 1

Jouke wordt nooit vermalen!

Wisselend_2014 | 10-07-22 | 01:18

/Waarom mogen gekken meer dan boeren?/
De boer is een bedreiging voor de macht, de gek is alleen maar collateral damage voor de samenleving.

Zapata10 | 09-07-22 | 23:56 | 1

/ Waarom mogen criminelen meer dan boeren?/
De boer daagt de macht uit, de crimineel is alleen maar een plaag voor de bevolking.

Zapata10 | 10-07-22 | 01:32

hoog tijd dat dit kabinet valt, ivm de stikstof crisis, hier ligt een taak voor het cda!
De agent maakte een fout(mensen maken nou eenmaal fouten) geen reden om deze man te bedreigen,laat interne zaken dit afhandelen! Verder is de nuchtere fries Jouke natuurlijk een held! Steun de boeren!!! Volgend jaar weer verkiezingen, kunnen we mooi afrekenen met dit kabinet!

de broeder | 09-07-22 | 23:55 | 6

@Wisselend_2014 | 10-07-22 | 01:17:
Very mild my friend. Maar de paniek wordt wel gevoed, vanuit de media, de GGD's en de RIVM's. Ik heb het 3 weken geleden gehad, ben ook op aardige leeftijd maar voor mij verliep het mild. Voor mensen die al met een been in het graf staan kan het natuurlijk anders uitpakken.
Desondanks: nieuwe verkiezingen in november 2022 !

LD69 | 10-07-22 | 01:23

Zelf opdracht: Elke avond bidden dat het kabinet is gevallen, hoe meer dit doen hoe sterker deze opdracht a.h. collectief is. Kan niet misgaan want ze gaan vallen. Geen verzoek, maar eis.

Unsinkable-Sam | 10-07-22 | 04:11
▼ 3 antwoorden verborgen

Sri Lanka heeft de move naar biologische landbouw recent gemaakt. De voedselcrisis die het oplevert komt nog bovenop de economische crisis door het ineenstorten van het toerisme.

Ook in ons land moet en zal de productiviteit van de landbouw gesloopt worden door links, ook in ons land wordt de economie vernietigd (grote multinationals worden weggepest), ook in ons land is energie schreeuwend duur en ook in ons land sluimert een financiële crisis door die vermaledijde euro. We zijn weliswaar een stuk robuuster dan Sri Lanka, maar de cocktail is zeer giftig en de mogelijke onrust als de vlam in de pan slaat maakt me inmiddels best ongerust. Helemaal omdat Rutte 4 niet zo’n stabiele en intelligente indruk maakt.

erkomenanderetijden | 09-07-22 | 23:46 | 4

@Unsinkable-Sam | 10-07-22 | 01:00: en dan is China ook nog een grote boosdoener, die sti lanka een haven aansmeerde met leningen die ze niet konden betalen. Sti-lanka had daarvoor infrastructuur in onderpand gegeven, die nu dus van China is,
https://www.hindustantimes.com/world-news/was-cash-strapped-sri-lanka-duped-by-china-in-hambantota-port-101656205405799.html

Maar dat mag niet gezegd worden. Want China is te belangrijk voor de accu’s van de nu verplichte elektrische auto’s. Van d gas afhankelijkheid van 1 dictatuur, naar kobalt afhankelijkheid van de andere dictatuur. EU is “apart” bezig.

Verder speelt dit dus al maanden. Netjes genegeerd door de Nederlandse staatsmedia omdat het zo slecht afstraalt op de stikstof “crisis”
https://vilt.be/nl/nieuws/100-bio-experiment-duwt-sri-lanka-richting-noodtoestand

Snap_het_ook_niet | 10-07-22 | 01:10

@Snap_het_ook_niet | 10-07-22 | 01:10: Slecht verhaal en slechte, maar legale methode. Feitelijk doet de EU exact hetzelfde, eerst Sinterklaas spelen bij nieuwe lidstaten en dan langzaam maar zeker de duimschroeven qua zelfstandigheid en politiek aanschroeven. Hoe langzamer dit proces, hoe minder wrijving zeg maar. Wat China doet is legaal, maar ze kennen de uitkomst van te voren. De veelal zwakkere landen kunnen niet aan hun verplichting voldoen en dan krijg je de (juridische) machtsoverdracht. Dat het volk crepeert interesseert de machthebbers geen zak. Het gaat aldus om macht, invloed en geld. En in de EU casus ook nog om ideologie,

Unsinkable-Sam | 10-07-22 | 02:45
▼ 1 antwoord verborgen

nos.nl/artikel/2436011-urenlang-boere...

Wel mooi gezien van de boeren, iedereen moet aan de isolatie want klimaat maar dit blijkt nogal wat uit te stoten. En maar focussen op vlees. Er zullen nog wel meer van die tegenstellingen te boven komen die bekrachtigen dat het klimaatsprookje een verkeerd uitgangspunt is met vreselijke gevolgen.
Maar: gelukkig zijn zonnepanelen wel milieuvriendelijk. En accu's. Veel accu's.

Veepert | 09-07-22 | 23:44
-weggejorist-
Judas3rd | 09-07-22 | 23:31 | 2
-weggejorist-
Goed-hardt | 09-07-22 | 23:20 | 1

"Een agent schoot op het hoofd van een zestienjarige puber."
Dat valt nog te bezien. Ik lees dat je ervan maakt dat de agent gericht schoot op het hoofd van de boerenzoon, terwijl het toch echt een toevalstreffer is geweest. Want de agent schiet twee keer snel achter elkaar, als die allebei gericht waren op het hoofd van de jongen, dan waar is dan de andere kogel gebleven? Die had dan toch minimaal in een ruit gezeten? Daar die andere kogel daar niet zit, ga ik ervan uit dat geen van beide kogels echt gericht was op wie dan ook. Want als de adrenaline door je lijf jaagt, raak je de maan niet eens als je erop richt.

Met_baard | 09-07-22 | 23:07 | 4

Zal wel. Duidelijk te zien dat hij zonder een goede reden schoot. Gewoon misdadig.

sorryhoor | 09-07-22 | 23:21

Dus u vindt in zo’n situatie, adrenaline door je lijf, niet schieten?

Humsico | 09-07-22 | 23:57

Ik gaf mijn mening over de eerste zin van het artikel, welke totale kolder is.

Met_baard | 10-07-22 | 00:37
▼ 1 antwoord verborgen

Misschien was het de druppel voor deze agent. Jaren onderbezet, overuren draaien, geen misstap maken want dan krijg je de deugpolitie van de rijksgestapo of academie op je dak en dan ook nog een mager salaris. De trekkers hadden hem kunnen overrijden. Die agent wist niet dat er een 16 jarige jongen in zat. Die overigens goede bedoelingen had. Wiens schuld.is dit? De politieke en ambtelijke elite die de toorn van de boeren over zich hebben afgeroepen en het getergde politieapparaat inzetten om de boel te sussen terwijl ze zelf lekker veilig een dik boek zitten te lezen bij een houtkacheltje. In de media gaat het ook louter en alleen over de protesten . Heerlijk die actie! Lekker de boeren de schuld geven, niemand die het heeft over decennialang wanbeleid en nu ineens moeten boeren Kaltgesteld worden voor goedkope landbouwgrond. En wie heeft het nog over de grote oorzaak van deze belachelijke situatie: 160 whooping Natura 2000 gebieden (en nieuwe ottergebieden in de maak) die er doorheen gerommeld zijn en vervolgens als forten zijn verankerd in de.kaart van Nederland. Indammen? Onmogelijk tenzij er administratieve of juridische fouten gemaakt zijn bij de aanwijzing of het gebied niet meer te redden is. De linkse ambtenarij geholpen door activisten en anarchisten hebben hun zaakjes goed op orde en staan 5 stappen voor op het schaakbord en niemand die deze terreur een halt toeroept. Er loopt nog een zaak bij de Afdeling over het aandeel stikstof in de bouwfase die nu buiten beschouwing gehouden mag worden. Als dit gehonoreerd wordt wordt er vrijwel niets meer gebouwd. Je zou denken: wellicht dat duurzame krimp van de bevolking de oplossing is? Maar nee, door nareizen en nieuwe immigratie stromen krijgen we er honderdduizenden nieuwe landgenoten bij de komende jaren. Die hebben ook allemaal een woning nodig, schoon drinkwater en voedsel en natuurlijk bijstand. En niemand die deze olifant ziet?

Sliptong | 09-07-22 | 22:58 | 7

Ja sliptong en de visserij wordt ook nog gesloopt, wie gaat dit kapot maken van ons land stoppen?.

foxhunter | 09-07-22 | 23:41

@F. Jacobse | 09-07-22 | 23:40: Hij wordt door vele reaguurders ook schuldig bevonden van zelf poging tot moord. De Spaanse inquisitie zou er jaloers op zijn.

johnyl | 09-07-22 | 23:44

@johnyl | 09-07-22 | 23:44: Integendeel, de Spaanse inquisitie zou het begrijpen en het bestuderen, in tegenstelling tot johnyl.

LD69 | 10-07-22 | 00:52
▼ 4 antwoorden verborgen

Stel dat die boerenjongen wel was dood geschoten. Dan waren de rapen echt gaar in ons land. Ondertussen wordt in ons land met twee maten gemeten. Politie demonstraties (A12 blokkeren), Extinct nog iets (ring Amsterdam blokkeren) zijn allemaal niet vervolgd. Afsluitdijk blokkeren tegen KOZP, boeren demonstraties wel.

HaaiBaai | 09-07-22 | 22:56 | 3

vergeet ook de rellen niet in bijvoorbeeld eindhoven waar hele winkelstraten gesloopt zijn.. geen wapen gezien, alleen een waterkanon.. en die figuren lopen allemaal ook weer op straat zonder een cent te betalen aan wat dan ook, ondanks de stoer taal van de politiek dat te gaan verhalen..

dumbfarmer | 09-07-22 | 23:25

@dumbfarmer | 09-07-22 | 23:25: Zo is dat , er wordt hier met 2 maten gemeten. Zodra er kleur aan te pas komt gaat iedereen op zijn tenen lopen.

peet12 | 09-07-22 | 23:39

Feynman, een goed stuk dat hoognodig geschreven moest worden.

#TeamBoer hier, nog steeds en dat gaat voorlopig niet veranderen.
Maar ik ben niet tegen de politie, zij hebben me vaak genoeg geholpen en soms met goed resultaat. Het ging daarbij om kleine zaken, vervelend zoals een gestolen fiets of poging tot inbraak. De setting was in al die gevallen zonder echte stress, er hoefde nooit in het moment gehandeld te worden, alles volgens het boekje, bladzij na bladzij.
Die confrontatie tussen die agent en Jouke was er ìn het moment en had er niet moeten wezen. Jouke reed weg, niet in, en dat had het moeten zijn.

Het lijkt me voor de agent op dat moment en ook nu, achteraf, zeker niet makkelijk. De politie staat op straat de kastanjes uit het vuur te halen en zit tegelijkertijd klem tussen vier muren:
– de boerenprotesten die hier en daar zeker te ver gaan en dus gereguleerd moeten worden;
– een aantal ophitsende kamerleden (zoals een Tjeerd de Groot) die de boer continue in de verdomhoek plaatst;
– een korpschef die in de coulissen door de overheid wordt aangesproken op het gebrek aan effectiviteit, toch al een gevoelig kenmerk van de Hermandad, ook bij deze protesten;
– een meer dan gewone sympathie die een deel van het corps heeft met de boer om uiteenlopende redenen.

Daarnaast schat ik in dat de per 1 juli jl. ingegane wet "Nieuwe strafrechtelijke positie politieambtenaar" diezelfde ambtenaar niet gaat helpen. Ooit zat dat wapen behoorlijk veilig in het holster maar met deze nieuwe wet kan het alle kanten uit.

LD69 | 09-07-22 | 22:37 | 9

@johnyl | 09-07-22 | 23:07:
Yes yo'onor, I'm dead indeed, and, but, it was one of yo'r Civil Servants who did it, it's on tape, Tube now, but I'll like to do, bring in, an official complaint..

LD69 | 09-07-22 | 23:22

@LD69 | 09-07-22 | 23:19: Het is wel doodslag... lees eerst eens de nieuwe wetgeving, voordat je maar wat vanachter je toetsenbord ongenuanceerd reageert. Het komt heel dom over zoals je alles maar aan elkaar plakt.

johnyl | 09-07-22 | 23:24

@johnyl | 09-07-22 | 23:24:
"Het komt heel dom over"
Yeah, it takes one to know one.. doe vooral moeite om het te bagatelliseren en ga er niet serieus op in. Niet iedereen is zo dom zoals jij projecteert..

LD69 | 10-07-22 | 00:48
▼ 6 antwoorden verborgen
-weggejorist-
aliealaaf | 09-07-22 | 22:33 | 3

En dan nog zijn er mensen die zeggen dat de boeren "veel meer mogen dan Extinction Rebellion". Op XR wordt niet geschoten.

sioux_ | 09-07-22 | 22:29

Iedereen een Glock en het evenwicht is hersteld.

squadra | 09-07-22 | 22:16 | 2

Meer pantser platen op de trekker, even A-team bellen.

W_F | 09-07-22 | 23:04

People talk all the time,when smit & wesson talks everybody keep silence.

Coolcalmcollected | 09-07-22 | 23:09

Overigens Jouke mag God op z’n knieën bedanken dat er beelden zijn anders had het proces-verbaal er heel anders uitgezien. Dan had die jongen gehangen.

thekolere | 09-07-22 | 22:11 | 12

@johnyl, er zijn dienders die veroordeeld zijn voor huiselijkgeweld die gewoon nog hun werk doen. Een veroordeling hè.

Ook zijn er voorbeelden dat de rijksrecherche geen onderzoek deed omdat het imago van desbetreffende korps al te veel te lijden had.

thekolere | 09-07-22 | 23:01

&johnyl, moeten ze wel verschijnen op hun examen.

thekolere | 09-07-22 | 23:03

@thekolere | 09-07-22 | 23:03: Heb jij weer gelijk in, maar goed degene die niet gecertificeerd zijn + hun leidinggevende hebben een groot probleem als het fout gaat.

johnyl | 09-07-22 | 23:10
▼ 9 antwoorden verborgen

Amen. Neat oan ta te foegjen. Grutsk op Jouke!

jochum1980 | 09-07-22 | 22:10 | 1

Trots op Jouke, zondermeer.

LD69 | 09-07-22 | 23:31

We kunnen lang of kort praten. Maar de politie is failliet. Aspirant agenten worden niet aangenomen op geschiktheid maar op diversiteit. De keuringseisen worden gewoon aangepast of de aspirant agent wordt “ bijgeschoold “.

Ook zijn er criminelen organisaties die hun “ medewerkers “ laten solliciteren bij de politie. Heb je een niet westerse achtergrond of vrouw dan een grote kans dat je geschikt bent.

Als oud IBT docent heb ik veel door de vingers moet zien en in opdracht van de “ baas “ zodat de aspirant agenten en agenten hun fysieke eisen “ voldeden “

Blij dat ik er weg ben.

thekolere | 09-07-22 | 22:09 | 5

Sorry hoorrr... maar wat is IBT..?

grapjasz | 09-07-22 | 22:26

Integrale beroepvaardigheden training. Oa sportles, les in geweldsmiddelen

thekolere | 09-07-22 | 22:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik mag toch echt hopen dat de Europese boeren de handen in een slaan , en samen vol op het orgel gaan. Het is overal het zelfde in Europa, neoliberalen die een land besturen, de helft heeft geen fuck benul wat er leeft , welke problemen de burgers ervaren, dat is allemaal ver hun bed joh.
Ik denk dat er daarom zo gelaten gereageerd wordt.op de recente ontwikkelingen, of je krijgt steun en houd daarom je mond , of het zijn problemen die je niet raken. En kun je een beetje neerkijken op die vuige boeren of toeslag paupers.
Ik vind het raar dat er zo weinig bijval in daden is voor de mensen die knel zitten.
Zijn we allemaal zo vol gevreten of willen we geen gedoe in ons dagelijks leven?

deathchant | 09-07-22 | 22:06 | 2

Zie de verkoopcijfers van Stella na een Postcodeloterij showtje.Stellafietsend volk wil voor de gek gehouden worden.

Vliegendtapijtje | 09-07-22 | 22:34

"Zijn we allemaal zo vol gevreten of willen we geen gedoe in ons dagelijks leven?"
Ja. Ben er niet trots op maar herken het wel bij mezelf. Genoeg smoezen en uitvluchten waarom ik mezelf niet wil blootstellen aan werkelijk werken tegen onrecht.

LD69 | 09-07-22 | 22:44

Waarom houden het CDA en de ChristenUnie dit kabinet in godsnaam in het zadel?

radiatorknopje | 09-07-22 | 22:02 | 2

Iets met marginalisering na de verkiezingen. Het CDA is waarschijnlijk dan nog kleiner dan de PvdA.

Phantomas | 09-07-22 | 22:50

@Phantomas | 09-07-22 | 22:50:
Laat ik de vraag dan anders stellen. Wie stemt er straks in godsnaam nog op het CDA of de ChristenUnie als zij dit kabinet in het zadel houden?

radiatorknopje | 09-07-22 | 23:18

Wat Feynman terecht opmerkt is de onthutsende discrepantie tussen filmbeelden en het narratief van het OM (dat kennelijk afgaat op wat de agenten verklaren). Agenten verklaren op ambtseed. Dat wil zegen: de rechter zal moeten uitgaan van de juistheid van hun verklaringen. Het geluk van Jouke is dat er filmbeelden zijn. Het bestaan van een voorgeschiedenis is overigens nauwelijks relevant. Het gaat immers om het moment van vuurwapengebruik. Dat moment is dus gefilmd. Op dat moment werd echt niet voldaan aan de criteria van de ambtsinstructie. Het beangstigende is dat zonder filmbeelden die grove schending nimmer was komen vast te staan. Let wel: die agenten verklaren niet meteen na het voorval (daarvoor hebben ze ook geen tijd). Dat gebeurt op zijn best enkele uren erna. Dan hebben ze ook nagedacht en met elkaar gesproken. En dan zie je snel dat een excuus gezocht wordt om het vuurwapengebruik te rechtvaardigen: het inrijden op politie bijvoorbeeld. Menselijkerwijs best te begrijpen. Maar een rechtsstaat onwaardig. Omdat daardoor de waarheid en onschuld van een burger aangetast wordt.

LucaBrasi | 09-07-22 | 21:57 | 18

@Jansen63 | 09-07-22 | 23:14: Waarheidsvinding vindt altijd achteraf plaats en nooit vooraf omdat je vaak niet alle feiten compleet hebt. Iedereen vindt dat de filpmjes de waarheid spreken, dit is slechts gedeeltelijk waar, niemand weet wat er zich heeft afgespeeld voordat er gefilmd werd tenzij je erbij was. Het complete plaatje moet je hebben en daarom is onderzoek nodig. Ik trek geen partij voor de politie of Jouke, maar ben wel voorstander van het hele verhaal weten.

johnyl | 09-07-22 | 23:32

@johnyl | 09-07-22 | 23:32:dat laatste ben ik geheel met je eens. Wat m.i. speelt is dat juist zonder volledig beeld door het OM en politie al wordt gesproken over poging tot doodslag. Dan is er al een toon gezet en wordt onafhankelijke waarheidsvinding lastiger

Jansen63 | 09-07-22 | 23:56
▼ 15 antwoorden verborgen

"(..) voedsel gaat opkopen uit andere continenten."

Voedsel?! Sprinkhanen, meelwormen en krekels, zul je bedoelen! Is het niet zo, dat Klaus Schwab het plebs massaal deze proteïnerijke alternatieven wil laten eten?

ikhebgeenflauwidee | 09-07-22 | 21:57 | 1

In the morning!

Saboteerik | 09-07-22 | 22:34

De politiek, cq. het kabinet, is inderdaad door het oog van de naald gegaan. Die jongen natuurlijk in de eerste plaats, maar als hij wél getroffen was, en dodelijk, wat heel goed gekund had, gezien de positie van de inslag, dan waren de rapen goed gaar geweest.
Dan waren die Friese boeren door het lint gegaan en had je een oproer gehad, waarbij ongetwijfeld brokken zouden zijn gekomen.
Maar, zoals altijd, scharrelt Rutte hier ook weer met veel mazzel doorheen. En hij gaat onverstoorbaar verder met het aanprijzen van ´zijn´ onderhandelaar, Johan Remkes, die hij de boeren door de strot probeert te duwen.
Als de boeren wijs zijn, weigeren ze Remkes te aanvaarden. En gaan ze voorlopig door met hun acties. Druk op de ketel houden, net zo lang totdat het kabinet zwicht.

KeesBruin | 09-07-22 | 21:48 | 5

Hadden we een flink #BLM protest gehad, zeker in Friesland.

klaas24 | 09-07-22 | 22:19
-weggejorist-
Vliegendtapijtje | 09-07-22 | 22:46
▼ 2 antwoorden verborgen

Volgens mij kwam de kogel van links.

Teluitjewinst | 09-07-22 | 21:46 | 2

Duh, dat hoeven we niet meer te onderzoeken toch, de kogel komt altijd van links. Alleen in Noorwegen soms niet

Humsico | 09-07-22 | 23:15

Vanuit Jouke gezien kwam die van rechts

SilkySteve | 09-07-22 | 23:46

Edoch, hoewel Jouke misschien goed zat deze keer, en de volgende keer ook, zou ik ook zijn ouders graag willen zeggen dat het gevaarlijk kan zijn om je zoon van zestien met een flinke trekker naar een demonstratie te laten gaan waarvan je weet dat er ellende kan komen. Deze ouders heb ik nog geen enkele keer deze opmerking horen maken..

Beste_Landgenoten | 09-07-22 | 21:36 | 15

Jouke heeft zijn T rijbewijs gehaald hoor.Mag je op elke tractor rijden.

AlexMM50 | 09-07-22 | 23:18

@Beste_Landgenoten | 09-07-22 | 21:58: Als je met je 16 jaar op een trekker gaat demonstreren voor lijfsbehoud, dan mag je er vanuit gaan dat er met scherp op je geschoten wordt. Dat bedoel je?

Humsico | 09-07-22 | 23:18
▼ 12 antwoorden verborgen

Het gaat de overheid alleen maar om de grond. Anders zouden ze niet hoeven te onteigenen. Dan zou het inleveren van de veestapel tegen een compensatie voldoende zijn om de stikstofuitstoot te verminderen. Het is een grote leugen.

WillemWordtWakker | 09-07-22 | 21:31 | 6

Grond in ieder geval houden als boer, pas verkopen als de bestemmingswijziging naar wonen erop zit.
Maar dat zal vast niet de bedoeling zijn.

klaas24 | 09-07-22 | 22:19

Daar heeft u wel een punt, de overheid zou prima een veestapel kunnen onteigenen in plaats van de grond. En die veestapel kan overstappen op biologische voeding, dus eigenlijk is het onteigenen van krachtvoer al voldoende.

W_F | 09-07-22 | 23:16
▼ 3 antwoorden verborgen

Dames en Heren, oftewel twee deuren, ik zie u in de kroeg. Denk ik. Of niet.

GKJP | 09-07-22 | 21:30

Iedereen de flag uit, op de kop dan wel. Hiermee steun je de boeren en tevens kan je je onvrede uiten over het Nederlandse/europese beleid. Met zn allen doen dan kan dit schandalen verzamelen de kabinet opstappen

Voorhetzingen | 09-07-22 | 21:30 | 1

Hier zie je veel vlagen onderste boven hangen in ieder geval. Het betreft een noodsignaal v.h. volk terwijl het kabinet op reces is. Zo belangrijk vinden ze het blijkbaar. Ziende blind.

Unsinkable-Sam | 10-07-22 | 01:14

Bij de verschillende inbrengen tijdens de corona-"crisis" had ik altijd moeite met de stukken van Feynman.
Deze slaat mi echter de spijker op z'n kop. Als Jouke inderdaad geraakt zou zijn door een kogel dan was de pleuris uitgebroken.
Verder helemaal mee eens. Zolang er in de wereld nog mensen sterven van de honger is er absoluut geen reden te bedenken om de landbouw in te perken en al zeker niet in NL met onze vruchtbare grond.

MarioKab | 09-07-22 | 21:26 | 1

Helemaal mee eens, Feynman prik graag, terwijl nu wel duidelijk is dat het vaccin zowel besmetting als overdracht niet kon voorkomen. Maar zijn artikel nu, top, goed en duidelijk geschreven en vooral van belang de vraag: wat als die kogel wel raak was geweest?

Portemonnee van de A | 09-07-22 | 22:47

Waarom komt overbevolking/migratie bij deze onderwerpen nooit ter sprake? Minder mensen = minder vervuiling.

niemandindestad | 09-07-22 | 21:22

Hopen dat het kabinet snel valt. Dan kunnen we na 12 Rutte beginnen met de wederopbouw van dit land.

yeps | 09-07-22 | 21:22

Mij lijkt het belangrijk om via een rechtszaak niet vol voor de agent te gaan, maar om via de agent(en) uit te zoeken of er speciale (gewelds) instructies werden gegeven bij het aanpakken van het boerenprotest.
Normaal word er altijd de-escalerend opgetreden, maar niet als het over echt belangrijke zaken gaat.

Andersdenkend | 09-07-22 | 21:16

Team Jouke..

Wijze uit het Oosten | 09-07-22 | 21:14 | 1

Me too!

AlexMM50 | 09-07-22 | 23:19

Beetje gemakzuchtig. De rechtspraak eist een terughoudend gebruik van vuurwapens. En terecht. Je loopt een beetje op de zaak vooruit als je denkt dat voor deze agent niet dezelfde normen gelden. Het kan zijn dat het filmpje het enige verhaal vertelt en dan heeft de agent inderdaad een probleem. Het kan zijn dat er nog een verhaal aan vooraf gaat. We zullen het zien.

Wat je overigens vaker ziet - en daarom zijn die vergelijkingen met een enkele persoon die inrijdt op de politie niet zo relevant - is dat agenten zich soms al dan niet terecht bedreigd voelen als ze zwaar outnumbered zijn en de menigte niet te controleren is. Dat was het geval bij de rellen op strand Bloemendaal en misschien was dat bij Jouke ook wel het geval. Wacht gewoon rustig het onderzoek af en verdiep je dan nog eens in de casus.

Het is overigens een beetje populistisch om je onvrede over het beleid inzake stikstof te illustreren met een paar agenten die mogelijk hun ambtsinstructie hebben geschonden. Die twee zaken hebben niets met elkaar te maken.

BobDobalina | 09-07-22 | 21:13 | 11

Bobster, er wordt hier niets aan elkaar gekoppeld. Alleen het volgende: wanneer is het normaal voor een agent om gericht op een bestuurder van een wegrijdende trekker te schieten. Een trekker die een omtrekkende beweging maakt zelfs. Alles wat daarvoor gebeurd is doet niet zoveel terzake. Misschien heeft Jouke wel ‘politie politie blauwe broek’ gezongen, verdient hij dan de doodstraf? Zong hij dit misschien zo vals dat de agent geen andere keus dan op ooghoogte te schieten op de trekker? Jij, beste, theo en nog wat nitwits proberen van alles aan elkaar te linken, maar er is maar één zaak. Welke ambtsinstructie bij de politie geeft aan dat je, van een wegrijdende trekker die geen enkel gevaar voor je vormt, de bestuurder de doodstraf mag geven.
In geen enkele ambtsinstructie staat dit. Dus even geen andere dingen erbij halen.

Humsico | 09-07-22 | 23:32

Hoek van Holland en Bloemendaal hebben ook niets met elkaar te maken

SilkySteve | 09-07-22 | 23:52

@LD69 | 09-07-22 | 22:05: dit is je eerste ‘feynman en de feiten’? De man doet niets anders dan los zand op een hoop gooien. Ik gebruikte overigens het woord illustreren. Het zijn twee aparte discussies. Dat is mijn punt en daar ben je het dus gelukkig mee eens.

BobDobalina | 10-07-22 | 02:13
▼ 8 antwoorden verborgen

Er is vast wel iemand die er veel meer verstand van heeft dan ik, maar hadden wij in Nederland niet een gigantisch mestoverschot? En zou het dan niet helpen om de overtollige mest ook elders te gebruiken i.p.v. kunstmest? Zou het misschien zelfs realistisch of wenselijk kunnen zijn om onze overtollige mest te exporteren naar landen die er misschien om zitten te springen? Gewoon een schip volstorten met stront en gaan! Strontvaart. (Het klinkt in ieder geval wel leuk!)

VBO_B_Niveau | 09-07-22 | 21:12 | 4

Ja! Dat was ook mijn idee! Verkoop het aan die Sahara landen, dan wordt het daar misschien nog vruchtbaar en blijven die mensen ook daar i.p.v. hier. Maar volgens mij werd toen ik dat opperde gezegd dat het verhandelen van mest niet mocht. Nou, aanpassen dat regeltje zou ik zeggen. Probleem opgelost.

Timide_Aso | 09-07-22 | 21:49

Boeren moeten soms mest afleveren, maar mogenn dan wel kunstmest aankopen om hun planten te laten groeien. De regering stimuleert de kringlooplandbouw niet echt

Humsico | 09-07-22 | 23:35
▼ 1 antwoord verborgen

Prima stuk.
Waar agenten nodig zijn zie je ze niet en waar ze niet dringend nodig zijn lijken ze met vrachtwagens vol aangeleverd te worden.
Het gedrag van deze agenten is, als je de verschillende beelden analyseert, erg discutabel te noemen.
Agenten die met gezichtsbedekking en op bomberjacks lijkende kleding uit busjes springen en een straatvechters houding aannemen lijken in uiterlijk en gedrag als twee druppels water op de harde kern voetbal hooligans voor wie niet de wedstrijd telt maar het matten na afloop.
Het roept bij mij geen ontzag op maar afkeuring, net als bij de niet gelegitimeerde hooligans.
En maar klagen dat de burger geen ontzag meer heeft voor de politie. Wellicht dat je dan eens beter moet kijken naar het imago en wat minder heethoofden toelaten en wat meer personen met natuurlijk overwicht.
Alhoewel die laatste groep waarschijnlijk niet bij de politie wil komen omdat ze dan geassocieerd worden met dit reltuig met ontheffing.
.
Maar zolang we dit laakbare gedrag niet bespreekbaar mogen maken en weggezet worden als wappies of redeloze paupers dan gaan we dezelfde kant op als met de kansenparels in de prachtwijken.
Vooral niet negatiefs over zeggen en in de uitingen allerlei alternatieve beschrijvingen gebruiken om de vinger maar weg te houden van de zere plek.
'Het OM verdenkt Jouke nergens meer van' had natuurlijk moeten zijn 'Het OM gaat de daden van de agent nader onder de loep nemen'.
.
Maar laten we vooral net doen dat wat de agent deed doodnormaal is en op de familie inpraten om vooral geen aangifte te doen. Mensen die getraind zijn in be- en ondervraging laten inpraten op mensen die weten wanneer de mais het land af moet en geen communicatietrainingen hebben gehad. lekker gelijk speelveld.
Op die manier kweek je alleen maar meer aversie tegen de politie.
Ik loop sinds lange tijd al met een grote boog om ze heen, maar gezien het incident met Jouke levert mij dat binnenkort dus ook een kogel op.

Johanvb | 09-07-22 | 21:11 | 3

Daarnaast hebben boeren bewezen zeer redelijk te zijn. Meedere malen op het Malieveld geweest etc. Als agent zijnde kan je een gesprek met ze voeren beiden in het Nederlands. Andere relschoppers bezigen een taal die niemand begrijpt. Er wordt met 2 maten gemeten. Als boeren gaan demonstreren is er iets goed mis dat blijkt wel maar weinigen die het zien of willen zien.

EmilioEsteves | 09-07-22 | 21:21

ja .. of u loopt alleen maar even langs en ze schieten u in de rug. Zelfs in de loopgraaf in de Donbas (Oekraine) bent u veiliger als hier in Nederland als u over straat loopt.

johnyl | 09-07-22 | 21:32

@johnyl | 09-07-22 | 21:32: feit is dat er ten onrechte met scherp is geschoten door deze 'agent'. Dat u dit in het belachelijke trekt zegt veel over u.

therealbraindump | 09-07-22 | 21:40

Dit voorval geeft de spanningen aan op dit gebied, noem het maar gerust zorgelijk! Zelfs van der Plas geeft dit aan in in interview in het ND van zaterdag zij is bang dat er echt slachtoffers gaan vallen en ik denk het ook, een flinke reden om als regering hier volop in te gaan!
Of wachten we op Franse toestanden? Ik denk het wel.
En een Remkes gaat dit ook niet shaggie’s draaiend oplossen.
Verder prima stukje Feynman want zoals het nu gaat wordt het ook niet opgelost.

aardv@rk | 09-07-22 | 21:11

Kringloop landbouw is er al, zoveel als mogelijk, behalve riool "mest" dat willen boeren niet op het land vanwege chemische vervuiling door met name medicijn resten, dus dat verstoord de kringloop sowieso
Art 2 "rekening houdend met de omgeving", is achteraf door het EU-hof geschrapt. Nep natuur gaat voor. Er is achteraf selectief geshopt in de regels....

Doerak | 09-07-22 | 21:07

Het stappenplan van de stikstofkraker bestaat uit drie gemakkelijke stappen...

Een vloeistof en een vaste stof scheiden. Dit is een verschil in oplosbaarheid en dichtheid, de vaste stof zinkt vanzelf, de urine met ammoniak komt vanzelf bovenop te liggen. Succes gegarandeerd.

Vervolgens het ammoniakgas uit de vloeistof dampen door middel van destillatie. Hier maak je gebruik van het lage kookpunt van ammoniak. Succes gegarandeerd.

(je kan zelfs stap 1 overslaan, maar dan moet je meer massa verwarmen, dat is inefficiënt).

Het ammoniak laten reageren met een zuur, waarmee het direct pure verkoopbare kunstmest is. Dit is een simpele zuur/base reactie, succes gegarandeerd.

(je kan zelfs stap 1 & 2 overslaan, maar dan eindig je met kunstmest in je giertank gemengd met ander mest, dat verkoopt een beetje lastig)

Misschien schept dit TWEE JAAR OUDE filmpje van 55 seconden enige duidelijkheid. www.youtube.com/watch?v=PHsZrpnU1Uk Die twee jaar is niet richting jou, maar een slapende overheid die liever 32 miljard wegpist om een sector te slopen dan haar huiswerk te doen.

Dat dit systeem werkt, weet ik sinds ik 14 ben. Dit is derdeklas scheikunde. Mocht je twijfelen, doe het gewoon een keertje thuis.

Het is ook niet verrassend dat Lely hun eigen versie heeft. www.lely.com/nl/sphere/

Feynman | 09-07-22 | 19:53 | reageer

Eigenlijk is het basisprincipe een sceptictank.

GKJP | 09-07-22 | 21:02 | 4

@Johnyl: nee, ze hebben er gewoon helemaal niet over nagedacht. Veel beter.

RM666 | 09-07-22 | 21:13

Dit is een probleem dat opgelost kan worden, waarom mensen schaden. Deze regering schept er genoegen in mensen te laten lijden. Toeslagaffaire, Groningen, Stikstof en Boeren en wat al niet meer.

EmilioEsteves | 09-07-22 | 21:25
▼ 1 antwoord verborgen

Dit is ook white privilege, je krijgt sneller een gewelddadige politie op je dak. Wij geven de wereld te vreten en vervolgens moeten boeren weg. Als je ziet hoeveel voedsel wij kunnen verbouwen op zo´n klein stukje aarde daar komt Afrika niet aan. Haal je dat zul je ergens anders veel meer landbouwgrond in gebruik moeten nemen om dat op te vangen. Die stikstofkraker slaat 2 vliegen in 1 klap. Minder ammoniak en kunstmest.

EmilioEsteves | 09-07-22 | 21:02
-weggejorist-
Piet Karbiet | 09-07-22 | 21:01

Ik mis in het betoog van Feynman het feit dat sinds 1 juli er een nieuwe wet is over het gebruik van het dienstwapen door de politie, lees ze kunnen ongestraft op burgers schieten. Toeval? opiniez.com/2022/07/07/gericht-schiet...

Piet Karbiet | 09-07-22 | 20:53 | 12

@johnyl | 09-07-22 | 21:12:
"Met de komst van deze herziening wordt [...] de afweging gemaakt of de politieagent zich aan de geweldsinstructie heeft gehouden. Als dit niet het geval is, wordt de agent vervolgd voor het nieuwe strafbare feit: het schenden van de geweldsinstructie, in plaats van doodslag of mishandeling. [...]
www.politie.nl/nieuws/2022/juli/1/00-...

LD69 | 09-07-22 | 21:49

U is agent?

thekolere | 09-07-22 | 22:19
▼ 9 antwoorden verborgen

Kringlooplandbouw is een mooie gedachte, maar dat gaat niet helpen. Het gaat de Nederlandse regering om de grond van de boeren. Zo snel mogelijk kopen tegen een zo laag mogelijke prijs. Om die vervolgens vol te stampen met woningen. En dan hoor je ze niet meer over stikstof.

Kameraansteker | 09-07-22 | 20:46 | 5

Vergeet de windmolens en zonnepanelenvelden niet. Ik kan het een boer die 1 hectare land opofferd voor een windmolen en daar per jaar 45000€ voor krijgt niets kwalijk nemen. Dat wij daar s’nachts wakker van liggen door de herrie weer wel.

Maggiderin | 09-07-22 | 20:54

@wasdebeer | 09-07-22 | 20:52:
Ik weet niet hoe je aan 1% komt, maar Nederland gaat naar 30 miljoen inwoners. Dat is het plan. Één conglomeratie, een stadstaat zo je wil, met her en der wat parkachtige gebieden voor recreatie, maar dat was het dan ook. Voor boeren is er dan gewoon geen plaats meer.

Kameraansteker | 09-07-22 | 21:18

@wasdebeer | 09-07-22 | 20:52: 1%? Er is in 70 jaar 550.000 hectare grond aan de landbouw onttrokken terwijl er 7 miljoen mensen bijkwamen. Als je dit doortrekt dan kom je volgens mij wat hoger uit dan die 1 %. Ongeveer iedere 10 jaar een miljoen mensen extra is de bedoeling

Humsico | 09-07-22 | 23:47
▼ 2 antwoorden verborgen

Dat dus.

Piet Karbiet | 09-07-22 | 20:55

"Wat er nu aan het gebeuren is, is dat Europa haar landbouw gaat slopen, en dan voedsel gaat opkopen uit andere continenten. "

Van welk geld? Nederland is nummer 3 qua voedsel export. Als die inkomsten wegvallen, waar houden we dan onze broek mee op? Met 'dienstverlening'? Ook dat is veel goedkoper elders.

Sans Comique | 09-07-22 | 20:43 | 4

Consultants, ambtenaren en coaches

henniebal | 09-07-22 | 20:48

Met alle warmtepompen, windmolens en computers die wij exporteren. Oh wacht, die maken we helemaal niet in dit "kennisland", dat moeten we allemaal importeren.

W_F | 09-07-22 | 20:53

Kijk, als je gelooft dat 'onze' politici het belang van Nederland voorop hebben staan, en dus niet de belangen van multinationals, dan snap ik dat jij deze vragen stelt. Maar ik geloof dus echt al heel lang niet meer dat 'onze' politici het belang van Nederland voorop hebben staan, en het gevoerde beleid is daar keer op keer het levende bewijs van. De vraag is niet hoe wij onze broek op moeten houden, de vraag is wie er belang bij heeft dat Nederland niet meer functioneert. Want je gaat mij echt niet meer wijsmaken dat 'onze' politici pas na twintig jaar doorkrijgen dat Nederland met een ernstig tekort aan woningen kampt, dat onze stikstofnorm vergeleken met alle landen om ons heen wel heel erg onrealistisch is, en het is ook veelzeggend dat zaken zoals de toeslagenaffaire gewoon in een doofpot belanden en mensen zoals Renske Leijten en Pieter Omtzigt actief tegengewerkt worden, want dan ben je als overheid overduidelijk niet bezig met het welzijn van de bevolking. Tot zover onze 'volksvertegenwoordigers' die in dienst zouden moeten staan van.. Ja, het volk ja. (Gatver!)

VBO_B_Niveau | 09-07-22 | 21:04
▼ 1 antwoord verborgen

Snotneusje had thuus moet blijven..

niv01 | 09-07-22 | 20:42 | 6

Zit je nou je commentaar van gisteren te recycleren ? Geef me je nummer dan maak ik het statiegeld over.

LD69 | 09-07-22 | 21:36
-weggejorist-
sorryhoor | 09-07-22 | 23:37

Zo is dat, zo laat op pad, dan loop je het risico om afgeknald te worden door de politie. Dit bedoelt u?

Humsico | 09-07-22 | 23:49
▼ 3 antwoorden verborgen

Geopolitiek is het heel slim wat Europa doet, totaal afhankelijk van energie, qua voedsel moeten we dat ook maar doen dan kan China, Rusland en de usa mooi bepalen hoe wat wij wanneer moeten doen en als we niet willen hebben ze mooie drukmiddelen.

henniebal | 09-07-22 | 20:42 | 1

We voor CETA stemmen he. Sukkels.

sorryhoor | 09-07-22 | 23:38

Het zit niet goed met die kogel!

VolgendjaarkrygikAOW | 09-07-22 | 20:39

Hoe gaat het eigenlijk met Gerda?

Polycynisch | 09-07-22 | 20:32 | 1

Die is door de ME gepacificeerd nadat ze luid schreeuwend in een door God verlaten winkelcentrum liep.

Duwbak_Linda | 09-07-22 | 20:34

@peterdh | 09-07-22 | 20:40: Wat ik wil zeggen is dat het een beetje kortzichtig is om onze boeren die de meest productieve en efficiënte ter wereld zijn weg te zetten als geldbeluste milieuterroristen, het gros van de wereld klopt immers bij ons aan voor onze kennis op dat gebied. Ondertussen halen we wel van over de hele wereld op een minder efficiënte en verantwoorde geproduceerde superfoods deze kant op die net zo of zelfs nog meer belastend zijn qua gebruik van fossiele brandstoffen. Onze boeren zijn zo slecht nog niet.

Sinterbikske | 09-07-22 | 20:51

@peterdh | 09-07-22 | 20:40: de mensen die nu 80+ zijn, zijn groot geworden in de jaren 50. Niemand had honger, elke avond aardappelen met groente en een klein stukje vlees. 1 koekje bij de koffie en op de huwelijksdag naar de Chinees en zomers een ijsje als het heel warm was. Dat is het succes van 80+. Niet hoe we nu eten, alsof het elke dag feest is. Geloof me, de AOW-leeftijd gaat binnenkort weer dalen, als de 50-ers van nu 60 worden.

AnitaDik | 09-07-22 | 21:07

@peterdh | 09-07-22 | 20:40:
Joh, er groeit van alles in dit land. Gewoon van de kouwe grond: aardbeien, vlierbessen, asperges, schorseneren, boterboontjes, wijndruiven, hop, etc., etc. Alleen wel seizoensgebonden. En oké, bananen en kiwi's kunnen hier nooit rijpen tenzij in de kas. Maar dat intercontinentale transport is gewoon prut. Bikske heeft een punt.

LD69 | 09-07-22 | 21:35
▼ 3 antwoorden verborgen

Door het oog van de naald in een hooiberg, en zo komen we weer bij teken.

Mr_Natural | 09-07-22 | 20:25 | 4

‘They have teken my childhood’. Gretha Thunberg.

Sinterbikske | 09-07-22 | 20:32

@Nodeloos Kwetsend | 09-07-22 | 20:30:
Graancirkels.

Mr_Natural | 09-07-22 | 20:34

Dat is een teken aan de wand.

steekmug | 09-07-22 | 20:48
▼ 1 antwoord verborgen

Farmers with Attitude: Fok de Politie. Maar soms moet je nationale kwesties in een wat breder perspectief plaatsen. Al die Boeren, maar dan met blackface.

Kill the Boer. En dan het begrip.

Hetkanverkeren | 09-07-22 | 20:25 | 3

Maar dan geen ‘Cop Killers’ maar ‘Killer Cops’
Ben overigens nog steeds erg tevreden met en dankbaar aan de agenten die zich dagelijks inzetten voor onze veiligheid.

Sinterbikske | 09-07-22 | 20:35

Nobody move, nobody get hurt.

Duwbak_Linda | 09-07-22 | 20:40

Begin inmiddels wel fan te worden van uw doordenkers.

Sinterbikske | 09-07-22 | 20:45

Maar wie is er verantwoordelijk voor de de tweet die er overigens nog steeds staat
“ Omstreeks 22:40 uur is er door trekkerbestuurders geprobeerd in te rijden agenten en dienstvoertuigen. Dit gebeurde bij de oprit Mercurius/A32 in #Heerenveen. Er ontstond een dreigende situatie. Hierbij zijn waarschuwingsschoten gelost en er werd gericht geschoten.”

MargauxGrandCru | 09-07-22 | 20:24 | 2

Tot zover de waarde van de ambtseed, de betrouwbaarheid van politiepersvoorlichters en het zelfreinigend vermogen van de rest van het korps om deze sociale mediaknuppel even te laten rectificeren...

Feynman | 09-07-22 | 20:31

Geen idee. Maar wel fake.

ChalinaRosa | 09-07-22 | 20:42

"We moeten niet het voedselaanbod afbreken voordat de vraag naar voedsel gedaald is."

Dat roep ik al heel lang tegen die linkse kruisridders die roepen dat Nederland makkelijk kan stoppen met voedselproductie voor export. De voedselmarkt is een wereldmarkt, en nog wel van een eerste levensbehoefte.
Je kan niet zomaar een aanzienlijk deel van het aanbod schrappen bij gelijkblijvende of zelfs stijgende vraag zonder dat daar slachtoffers gaan vallen.

Er zijn genoeg redenen te bedenken om voedselproductie wat egaler over de wereld te verspreiden, maar zorg eerst voor vervangend aanbod voordat je iets afbreekt.

ZonderNaam | 09-07-22 | 20:24 | 1

Juist.

LD69 | 09-07-22 | 21:23

@ Feynman. Heb de redactie twee uur geleden een foto gestuurd gemaakt tijdens het boodschappen doen. Die foto vat precies jouw laatste alinea samen.

Sinterbikske | 09-07-22 | 20:23 | 3

Nieuwsgierig naar die foto nu!

VBO_B_Niveau | 09-07-22 | 20:33
-weggejorist-
Willem055 | 09-07-22 | 20:23

Woord voor woord. Eens.

Duwbak_Linda | 09-07-22 | 20:19
-weggejorist-
goedverstaander | 09-07-22 | 20:19 | 17
▼ 17 antwoorden verborgen

Meest opvallend is nog dat de usual suspects, ook hier, gewoon hun boerenhaat blijven spuien en vooral vol blijven houden dat die Jouke wel de wouten om ver wilde rijden, het tuig is en boeren eigenlijk allemaal maar een soort veredelde criminelen zijn die gewoon hun bek moeten houden. Gelukkig heeft deze minderheid geen reet te vertellen wie wel of niet en op wat voor manier mag demonstreren.

K.Zwellever | 09-07-22 | 20:14 | 1

Ben jij nu zo'n praktisch-opgeleide?

SterF... | 10-07-22 | 03:17

Je moet er niet aan denken, maar STEL dat die politieman die jongen echt zou hebben doodgeschoten. Dan was de vlam goed in de pan geslagen.

Asteroid-B612 | 09-07-22 | 20:12 | 1

Mee eens. Die deurstijl heeft ons allen enorm geholpen.

Joffri | 09-07-22 | 20:16

... aldus GBJ Hilterman op den A.V.R.O. radio... piep kraak...

wageslave | 09-07-22 | 20:06 | 3

Wat een toestand

Piet-Kietelaar | 09-07-22 | 20:16

Dat is een fossiel.

Zitvlak | 09-07-22 | 20:19

Ik las Hitlerman.

MargauxGrandCru | 09-07-22 | 20:19

Een beetje mosterd na de maaltijd dit artikel en ook lekker makkelijk om de politie maar af te kraken door te zeggen dat de politie de landbouw sloopt ???? Lekker veilig om bijna een week later "de politie" (het was één agent die in paniek raakte) maar de schuld te geven. Wordt schijtziek van al die klojo's achter de toetsenborden op hun zoldertje die de politie af lopen te zeiken alsof die er gevraagd hebben die puinklerezooi van de burgermaatschappij op te ruimen. Beetje meer respect zou meer op z'n plaats zijn. Erg laf om tegen de politie aan te schoppen, terwijl dit ook hardwerkende burgers van dit land zijn die de laatste 3 jaren meer als 12 uur per dag werken om te zorgen dat dit land niet kopje onder gaat. Vraag me af wat Feynman zelf heeft bijgedragen aan de maatschappij behalve langs de lijn kritiek leveren.

johnyl | 09-07-22 | 20:04 | 24

@johnyl | 09-07-22 | 20:49:
Het is duidelijk, je bent #TeamPolitie, je hebt daar vast heel goede redenen voor en dat is prima en ik denk dat niemand je dat kwalijk neemt. Maar je hebt in deze gewoon geen gelijk.
Dit artikel van Feynman is juist géén mosterd na de maaltijd. Hij beschrijft een veel bredere gang van zaken dan die foute actie van één politieagent. En die brede foute gang van zaken blijkt ook uit ogenschijnlijke details zoals die tweet die 'persvoorlichting' heeft laten staan. Juist een afdeling voorlichting weet dat communicatie belangrijk is, goede communicatie is dus ook een rectificatie plaatsen als dat terecht is. In plaats van wat er nu gebeurt.

LD69 | 09-07-22 | 21:17
-weggejorist-
Death By Luchtbed | 09-07-22 | 23:32

Feynman bekritiseert goed onderbouwd en draagt daarna zelfs oplossingen aan. Iets wat tegenwoordig vrij uniek is. Dat geldt ook voor een journalist die verstand heeft van techniek. De enige die langs de lijn kritiek levert ben jij. Ben het wel met je eens dat de politie het ook zwaar heeft. Mooiste zou zijn als ze een statement tegen het huidige kabinet zouden maken.

nepa161 | 09-07-22 | 23:34
▼ 21 antwoorden verborgen

Schot op het hoofd
Nekschot (om toch maar even te noemen)
In dit stukje wordt net gedaan alsof de politie een verlengstuk van de overheid is die de opdracht hebben gekregen de argeloze burgers het leven zuur te maken. De situatie is niets meer dan een tragedie, zowel voor die jongen op de trekker, maar ook voor de agent. Met een beperkt empathisch vermogen van Feynman , of met de misvatting dat niets wat de boeren doen als bedreigend kan worden ervaren, heb ik totaal niets.
De mensen die bij de politie werken verdienen misschien iets meer waardering voor het feit dat ze bijdragen aan dit land enigszins leefbaar te houden, maar tot dusver niemand hier met de opmerking #teampolitie.
Dit in tegenstelling tot het heilig verklaren van boeren.
Ik zal er allemaal wel niets van snappen, maar met het reduceren van de grote veestapel creëren we een gezondere leefomgeving (minder bodemverzuring en bodemdaling) en dan komt onze voedselvoorziening echt niet in gevaar. Dat de boeren onderling solidair zijn is op zich een mooi gegeven, maar ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat er bij zitten die gewoon lekker willen rellen, zoals in de zuipkeet waar sommige doorgaans hun vertier halen.

SterF... | 09-07-22 | 20:02 | 6

@Vula | 09-07-22 | 20:07:
Emotioneel gelul.
Voor de meeste boeren verandert er helemaal niets.
Sommige moeten stoppen met hun bedrijf. Daar zitten helaas gevallen bij die dat helemaal niet willen. Het enige (en ik hoop het van harte) is dat ze dat fatsoenlijk uitgekocht kunnen worden. Misschien gaat het er juist om dat boeren, sommige boeren dan, zich juist niet geconformeerd hebben in het verleden naar de omvang van dit land. Dat moet nu hersteld worden.
En trouwens, juist omdat een agent een verkeerde inschatting heeft gemaakt, zou je waardering moeten uitspreken voor het goede werk dat de politie wel doet.

SterF... | 09-07-22 | 20:23

@Jan, Leiden | 09-07-22 | 20:20:
Jij denkt in oplossingen. Verfrissend als het gaat om dit onderwerp :)

SterF... | 09-07-22 | 20:24
▼ 3 antwoorden verborgen

De reactie van de minister op het alternatieve plan van de bioboeren was veelzeggend. Die boeren stelden voor om iedereen bioboer te maken, en te zorgen dat ze een "eerlijke" prijs voor hun producten krijgen. De minister reageerde enthousiast: "Jullie zijn de voorlopers in een model hoe het ook kan. Dit is waar we naartoe willen".

Wacht eens even? Het ging toch om stikstof? Waarom dan dit plan, of onteigeningen, maar geen technische maatregelen? Het is inmiddels duidelijk dat stikstof niet het doel is. Stikstof is een middel, de stok om de boeren mee te slaan en de "juiste" richting op te drijven. Ruimte om te bouwen (VVD, CDA), en decimeren van de veestapel en vlees de markt uit prijzen (D66). Voor elck wat wils.

Muxje | 09-07-22 | 20:01 | 5

@SterF... | 09-07-22 | 20:06: Omdat er afwijzend werd gereageerd op suggesties dat de grootvervuilers een hele hoop uitstoot zouden kunnen verminderen met technische maatregelen, als ze een beetje hulp met de financiering krijgen. Ook geen indicatie dat boeren die al een heleboel maatregelen genomen hebben op enige coulance kunnen rekenen. De deal die nu voor lijkt te liggen is: je gaat biologisch, of je gaat dicht. Als er ook nog andere opties zijn, dan hebben ze die wel bijzonder beroerd gecommuniceerd.

Muxje | 09-07-22 | 20:19

@Muxje | 09-07-22 | 20:19:
Ik vind het voor hele grote veebedrijven niet eens zo'n slecht optie: of je gaat biologisch of je gaat dicht. Misschien creëren we dan toch een gezonder land. Iets minder vee kan echt wel.

SterF... | 09-07-22 | 20:34

@Muxje | 09-07-22 | 20:19: Waarschijnlijk meer onwetendheid. Politici zijn niet zo slim, en kijken bovendien neer op wetenschappers. Dat zie je al bij amateurpolitici die af en toe nog zinnige dingen zeggen: youtu.be/bWcPG6ys2Ck?t=1212

nieuwe_Deen | 09-07-22 | 20:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Als dat boerentuig tractors als geweldsmiddel blijft inzetten tijdens hun demonstraties, moeten ze ook niet raar opkijken als
de politie daar ook naar gaan handelen.

de IJsman | 09-07-22 | 19:59 | 9

Is dit nu trollerij of ultieme verdringing? In beide gevallen is het het goedpraten van een potentieel dodelijk schot op een onschuldige demonstrant.

J.P.Drapeau | 09-07-22 | 20:21
-weggejorist-
Lachende_Leuvenaar | 09-07-22 | 20:22
-weggejorist-
Tjatiswat | 09-07-22 | 20:59
▼ 6 antwoorden verborgen

Weer een typisch Feynman stukje, het argument is niet te volgen. Mag de politie nu wel of niet schieten? "Elke auto is een wapen, dus noodweer. " Nee, dus. En aanhoudingsvuur mag, maar alleen bij verdachte die verdacht wordt van misdrijf waar 4 jaar of meer op staat of gevaar is. Beide niet het geval. Mag wel hopen dat Jouke alsnog gewoon aangifte doet. Je moet er niet aan denken dat die agent gewoon door kan. De volgende keer is het wel raak.

Vula | 09-07-22 | 19:58 | 1

Waarom blijft GS maar beweren dat we niks meer te eten hebben als het huidige aantal beesten (~110 miljoen beesten die m.n. produceren voor het buitenland) wordt verminderd? Volgens mij kan GS wel beter.

Diederik_Ezel | 09-07-22 | 19:58 | 3

Kijk maar uit straks moeten we de ezel eten.

Coolcalmcollected | 09-07-22 | 20:01

Nu Oekraïne minder graan produceert, is er ook niets aan de hand. Al dat graan krijgen die Oekraïners ook niet allemaal op.

echtpaul | 09-07-22 | 20:16

Een agent gaat in de fout, maar is toch niet exemplarisch voor de hele politie? Beetje makkelijk.

druif | 09-07-22 | 19:58 | 10

@Feynman | 09-07-22 | 20:18:

U baseert zich nu enkel op de informatie van één video in combinatie met het seponeren door het OM. Overigens ben ik het zeer zeker ééns dat Jouke geen blaam treft. Dat betekent echter niet dat er daar niets gebeurd is, enkel dat het Jouke niet aan te rekenen is.
Zoals ik eerder al aangaf is het voor mij aannemelijk dat er sprake is van een tragische miscommunicatie. Maar dat terzijde:
Wellicht zijn er meerdere beelden van het betreffende incident bekend en blijkt er wel iets gebeurd te zijn maar betreft het niet Jouke. De agent beslist overigens niet of Jouke vast blijft, dat doet de officier van justitie.

Liegen is een groot woord als er wel iets is gebeurd met anderen dan Jouke. Dan hebben ze de verkeerde, maar is er inderdaad wat gebeurd. dat er geschoten is moge duidelijk zijn, daar is niet over gelogen.

Om opgehouden te worden voor onderzoek is geen bewijs nodig, maar een redelijk vermoeden van schuld. Ook als je later onschuldig blijkt. Bewijs is nodig voor een veroordeling, niet om vast te zitten op een politiebureau.
Bij een voorgeleiding wordt de rechtmatigheid van aanhouding getoetst met de op dat moment bekende bewijsmiddelen. Dat was voldoende. Dat later anders blijkt maakt de toetsing niet onrechtmatig.

In ons systeem worden soms onschuldigen aangehouden omdat ze de schijn tegen hebben. Gelukkig wordt veelal aan waarheidsvinding gedaan en worden deze mensen snel van deze smet ontdaan. Net als Jouke.

Gunjaeroth | 09-07-22 | 21:01

@SterF... | 09-07-22 | 20:50: Helaas heeft ook Feynman geen flauw benul hoe procedures lopen na aanhouding van een verdachte. Ook geen flauw benul dat er aan waarheidsvinding moet worden gedaan en zorgvuldigheid de voorkeur geniet boven snelheid.

johnyl | 09-07-22 | 21:03

@SterF... | 09-07-22 | 20:50: Naar mijn idee hekelt Feynman niet zozeer de agent maar hoe er verder mee omgesprongen wordt. Dus het downplayen, bewust verkeerd beeld schetsen van de situatie, etc om maar te voorkomen dat er toegegeven moet worden dat er een fout is gemaakt. Gelukkig dat er video's van de situatie zijn zodat het erg lastig is om er, van welke andere kant dan ook een eigen draai aan te geven, anders had je een vertekend beeld van de situatie voorgeschoteld gekregen. Dat dus. En ja, het trommelgeroffel over dit onderwerp is uitstekend geweest de afgelopen week. Dit moet niet normaal worden

Mark van Leeuwen | 09-07-22 | 21:18
▼ 7 antwoorden verborgen

In het filmpje wordt twee keer geschoten. Waar is die 2de kogel? Kan agent niet mikken of was dat waarschuwingsschot en shot to kill binnen 2 seconden? Agent behoorlijk kortsluiting.

Nescio73 | 09-07-22 | 19:56 | 2

Het tweede schot draait nu een baan om de aarde.

echtpaul | 09-07-22 | 20:17

@echtpaul | 09-07-22 | 20:17: Niet als de agent recht omhoog schoot. Daarna wel even een stapje opzij doen, want de kogel valt uiteindelijk wel weer naar beneden.

goedverstaander | 09-07-22 | 20:30

Waarom blijf je telkens oplossingen aandragen voor een probleem dat niet bestaat, snap je nou nog niet dat dit doorgaat tot je krekels eet?

dugo | 09-07-22 | 19:55

Wat een BS! Welke ouder leent de auto uit aan een minderjarig kind om ergens bij een demonstratie te gaan rellen? Voor boerenkinderen van 16 met een tractor gelden kennelijk andere regels. Nu is Jouke de ster van de praatshows en een leuk verdienmodel voor vader en moeder.
Die boeren hebben ongetwijfeld het bloed onder de nagels van de politie gehaald. Dat loopt geheid een keer fout, en daar stuur je je minderjarig kind op af?

bdn01 | 09-07-22 | 19:54 | 12

Kent u het demonstratierecht? Dus dat je niet verzuurd de hele dag naar anderen kijkt of zij wel net zo opgesloten zitten als jezelf maar voor hun rechten opkomen? Dat deed Jouke dus, niets mis mee

Mark van Leeuwen | 09-07-22 | 21:30
▼ 9 antwoorden verborgen

Bizar dat die hoofdcommissaris dit in NRC zegt. Het onderzoek is nog bezig maar Gery Veldhuis kent de uitkomsten al. De kans is natuurlijk groot dat die agent onterecht heeft geschoten maar als chef moet je gewoon je mond dicht houden tot resultaten onderzoek bekend zijn.

Vula | 09-07-22 | 20:02

Dit is nu exemplarisch voor veel overheids organisaties,alleen de burger maakt fouten,waneer ze er zelf op betrapt worden dan gaat de hilarische trukendoos open en willen ze medelijdenen wordt de media voor de ezelkar gespannen.

Coolcalmcollected | 09-07-22 | 20:04

Het is gewoon één grote tyfusbende. En wie mag het oplossen? De politie. Ik praat de schoten niet goed, absoluut niet. Maar niemand onderneemt iets. Op dit moment ligt het probleem op het bordje van de politie. Maar daar hoort het niet.

Leptob | 09-07-22 | 19:53 | 4

De politie is geen onderdeel van de oplossing als ze onterecht op boeren gaan schieten.

Vula | 09-07-22 | 20:02

@Uw Verzekeringsadvis | 09-07-22 | 19:58: Klopt. Als Jouke was geraakt was het over en uit mwt kabinet Rutte IV. De VVV regering is door het oog van de naald gekropen. Zelfde situatie met moord Fortuyn. Als de dader allochtone was geweest hadden we nu geen woningtekort.

DonBasco | 09-07-22 | 20:19

Was met de coronarellen in Rotterdam ook zo.

Death By Luchtbed | 09-07-22 | 20:21
▼ 1 antwoord verborgen

Mijn vraag aan Feynman is of dit hem ook anders doet denken over de eerdere corona protesten.
Ook daar werd (wellicht) buitenproportioneel opgetreden door politie, maar ik meen me te herinneren dat je toen toch vooral de schuld legde bij de demonstranten. Nu je ziet hoe de politie zich in dit dossier gedraagt, zet dat die eerdere confrontaties niet in een wat ander daglicht?

C1O2 | 09-07-22 | 19:53

Even ter verduidelijking…..
100% pro-boeren wil niet zeggen 100% anti-popo.
Agent is gruwelijk in de fout gegaan.
Toch gaat ‘t ‘m niet in de kouwe kleren zitten geschoten te hebben.
Op iemand schieten is geen lolletje.
100% boer… ben ik en blijf ik.

Ruimedenker | 09-07-22 | 19:53 | 1

Ik ben behoorlijk anti-popo, maar niet anti-agent. Dat onderscheid bestaat ook nog.
Het instituut politie in combinatie met het OM en de politiek is een verschrikking, de meeste agenten zijn prima jongens/meisjes.

C1O2 | 09-07-22 | 19:58

Een Hoofdcommissaris roept maar wat terwijl de Nationale Recherche onderzoek doet. Die laatste club is de politie van de politie. De Tweede Kamer is met reces. Gelukkig is er de pers.

Stel je die Kamervragen voor: gewoon de nieren proeven van excellentie Yasilgöz. Klokkende Klepelluiders nog an toe!

Hetkanverkeren | 09-07-22 | 19:51

Hi Feynman. Die stikstofkraker, mooi dat je daar de aandacht op vestigt. Mooi ding, kende ik niet, en wanneer deze werkt lijkt het een waanzinnig goede oplossing. Is er iets bekend over de werkzaamheid? Beoordelingen? Komen de specs overeen met de werkzaamheid? Weet jij daar iets van?

The-loopy-cowboy | 09-07-22 | 19:50 | 9

Thanks.

The-loopy-cowboy | 09-07-22 | 21:00

@C1O2 | 09-07-22 | 20:23: Dan is het goed opletten welke gemeenten/regios en personen er vrijstelling krijgen van die dwangmatige huisvesting.
Het zal wel weer heel toevallig zijn dat er bij mensen die geen juridisch verweer kunnen opbrengen wel moeten toegeven.

Dezenaamhier | 09-07-22 | 21:05
▼ 6 antwoorden verborgen

BLM
Wij zijn nu ineens 100% BLM
Boeren Lives Matter !!

Mongeaulie waarsguwt | 09-07-22 | 19:50

Je stukkie tekst en het beoordelingsvermogen van de schietende agent is beide irreëel. Het is proportioneel allemaal nou eenmaal niet geweldig. Veel consumptie van dierlijke eiwitten is onnodig, ze bokken maar op.

Neuth | 09-07-22 | 19:49 | 1

Je haalt nu verschillende dingen door elkaar waarvan het meeste irrelevant is.

Dandruff | 09-07-22 | 22:34

War, children
It's just a shot away
It's just a shot away

Mr_Natural | 09-07-22 | 19:49

Play stupid games, win stupid prizes.
Geldt voor boeren en politie.

Bakkeleures | 09-07-22 | 19:48

We moeten de komende tijden onze kamera's paraat houden zodat we net als Jouke niet onterecht worden doodvermoord of definitief in het cachot worden geworpen.

Joffri | 09-07-22 | 19:48

Filmpje uit Veenendaal is niet in Veenendaal

huh!? | 09-07-22 | 19:45 | 2

Dorpsstraat Vreeswijk, Nieuwegein idd.
Ok. Klasse Feynman

Ruimedenker | 09-07-22 | 19:48

Kort.
Één foute agent is niet representatief voor het hele corps.
De man heeft stom gehandeld en dat zal consequenties hebben.
Het vergelijken met andere situaties is zinloos, ander moment, andere agent(en).
Ik snap echt wel wat je punt is, beste Feynman, maar appels met peren.
Wat zeker storend is, is dat de media al snel elkaars nieuws kopieerden en “doodslag” de koppen beheersten.
Gelukkig zag het OM het anders.

Ruimedenker | 09-07-22 | 19:44 | 16

@johnyl | 09-07-22 | 20:35:
Ik hou het voor gezien. Het wordt toch niet als waar aangenomen. Discussiëren met mensen zonder kennis is een verloren zaak. Ze trekken je naar hun niveau en slaan je met ervaring om de oren.
Ondanks mijn zwitsal loer ik al jaren op deze site. Er was een goede discussie mogelijk, maar nu neemt iedereen stelling en is voor goede argumenten vrijwel geen plaats meer.

Gunjaeroth | 09-07-22 | 21:13

@Gunjaeroth | 09-07-22 | 21:13:

Ik buig nederig, wat een wijsheid. Geef johnyl de groeten, en ik zie u wel weer.

Goede discussie is nog steeds mogelijk, maar dat houdt niet in dat u in een discussie gelijk krijgt of heeft. En m.b.t. johnyl's opmerking over populistisch, u verlaagt zich daar tenminste niet toe. Maar verbeelding heeft u, toegegeven.

GKJP | 09-07-22 | 21:44
▼ 13 antwoorden verborgen

Jouke kan omgaan met een trekker.
Die agent niet.

goedverstaander | 09-07-22 | 19:44 | 4

*instemmend knikken doet*

VBO_B_Niveau | 09-07-22 | 19:47

Licht afgunstig op deze spitsvondigheid...

Mongeaulie waarsguwt | 09-07-22 | 19:51

Scherp !

Wattman | 09-07-22 | 19:52
▼ 1 antwoord verborgen

Ja maar luister, technische oplossingen en wat meer tijd kunnen misschien een hoop ellende voorkomen, maar dan valt het kabinet (en dus Rutte) vanwege afspraken met D66, en dát moeten we natuurlijk niet willen. /s

Harry.Langezwaal | 09-07-22 | 19:43

Eerst was de onderklasse aan de beurt en ik lachte erom en haalde mijn schouders op. Toen was de arbeidersklasse aan de beurt en ik lachte erom en haalde mijn schouders op. Daarna kwamen de boeren aan de beurt en ik lachte erom en haalde mijn schouders op. Nu ben ik aan de beurt en moet ik opeens heel hard huilen.

*iets over parafraseren mompelen doet*

VBO_B_Niveau | 09-07-22 | 19:43 | 2

Ik dacht, ik gun iedereen die het niets interesseert alvast een kijkje in hun eigen toekomst. Voor de rest: Feynman kan dingen.

VBO_B_Niveau | 09-07-22 | 19:45
-weggejorist-
Lachende_Leuvenaar | 09-07-22 | 20:19

Zo zien we maar weer, 10 cm kan het verschil maken, de tyfus was uit gebroken. Als ik die overspannen agent zou zijn zou ik claimen dat ik een scherpschutter ben.
Sukkel.

Uw Verzekeringsadvis | 09-07-22 | 19:43
-weggejorist-
Crematorium-de-Asbak | 09-07-22 | 19:38 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Lachende_Leuvenaar | 09-07-22 | 19:38

Team bieren.

GKJP | 09-07-22 | 19:38

Goed te horen, Feynman.
#teamboeren

Ichneumonidae | 09-07-22 | 19:34 | 3

Dat loopt wel los, Nederlandse politie is getraind zeer laat een pistool te trekken. Wanneer het dan gebeurt is het wel nodig. Duidelijk dat die boeren helemaal geen vrolijke vriendelijk mannen zijn maar gewoon asociale subsidie slurpers met een grote mond en een lage drempel bij geweld toepassing.

AntiZanicz | 09-07-22 | 21:33
-weggejorist-
Diepstrotje | 09-07-22 | 22:12

@AntiZanicz helaas zit je er goed naast met je wijsheid over wapen training bij de politie. De helft van de agenten krijgt te weinig les in schieten, arrestatietechnieken en zelfverdediging. Het aantal verplichte trainingsuren wordt bij lange na niet gehaald, wat kan zorgen levensgevaarlijke situaties op straat.
Uit een enquête van politievakbond ACP onder 350 politiemensen blijkt dat de helft van de agenten minder dan 30 uur per jaar traint. Dat ligt onder het wettelijk verplichte aantal trainingsuren van 32 per jaar, en ver onder de streefnorm van 42 uur per jaar.

Okami | 09-07-22 | 23:33

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie
Online Casino | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland | Casino bonussen