Parkeergarage Eindhoven kost 20 miljoen euro. Bezettingsgraad: 4%
Lalalalala geld met een zachte g
TWINTIG MILJOEN EURO. Dan kunt u dus tien miljoen Nederlanders twee euro geven en dan zijn tien miljoen mensen een beetje blij. Of u geeft een miljoen mensen twintig euro - dan zijn die mensen een beetje meer blij. Of u geeft gewoon één persoon twintig miljoen en die is dan superblij. Nu is er helemaal NIEMAND blij. Eindhoven stopte die twintig miljoen namelijk in een parkeergarage (is dat ding bij het vliegveld eigenlijk al gerepareerd?) en de bezettingsgraad is 4%. In totaal 641 plekken, gemiddeld 23 bezet. Gelukkig hebben we rekenles gehad van de bekendste Eindhovenaar aller tijden: 20 miljoen... 4%.... 641 plekken.... 23 bezet.... 4 euro per dag... kortingstarief 50 cent... 33 auto's tussen 2 en 12 juni... en de uitkomst van de som is.... JAAAAA WEGGEGOOID GELD!!! Gelukkig is er een publiekscampagne op social media om meer auto's naar de parkeergarage te lokken. "Maar tot op heden zet ook die niet echt veel zoden aan de dijk. Een filmpje met uitleg op YouTube is sinds november vorig jaar 220 keer bekeken." Ooo ambtenaren van Eindhoven, waarom zijn jullie zo dom.
Reaguursels
InloggenBesef wel dat gemeenten niet echt mogen concurreren met commerciële aanbieders van parkeerplaatsen: Europese regels!
Maar deze parkeerplaats is wel erg ver gezocht. En dan die naam! Hoezo parken? Staalbouw is het. Geen groene pleisterplaats.
In Brabant zou het me niet verbazen als sommige etages voor het verbouwen van plantjes worden gebruikt.
Waarvoor daar parkeren? Voor de hoeren op het Baekelandplein kun je gratis parkeren.
@GS: doe es WOB (WOO):
tip extra gratis: kijk eens wat de gemeente Leiden aan parkeergarages heeft gebouwd (iets met Lammer en Garen) en vraag je af wat daar de bezettingsgraad van is
Het is gewoon veel te onaantrekkelijk om er te staan.
Prijs voor parkeren zelf is al te hoog gelet op de gratis mogelijkheden in de nabijheid van zowel de P+R alsook het centrum.
Voor 4 euro vast ben je door het poortje. Buskaartje van 50ct p.p. is een wassen neus, dat is echt niet kostendekkend.
Verder is er ook geen "point of interest" zegmaar. Je kunt niet even koffie of een broodje meenemen bij het hotel erlangs.
Maak parkeertarief gratis voor 24 uur en een busretour voor tickethouder + 2 meereizigers voor 1 euro / 4 meereizigers voor 2 euro.
Zet er wat daghoreca in (broodje, koffie,fastfood etc.) en toiletmogelijkheid in en dan trek je ook de aanwas vanuit sportpark/hotel/bedrijven etc.
Daar kun je dan ook prima dat betonnen ding van betalen.
Het zou goed zijn eens de beleidsnotities en het voorstel aan de wethouders/raad aangaande dit onderwerp eens te bestuderen en vooral wiens naam er onder staat. Wellicht heeft de betrokken beleidsambtenaar schaalverhoging gekregen voor dit geweldige idee. Wordt deze ambtenaar ter verantwoording geroepen voor deze miskleun ?
Yep! En ga dan meteen even na of die persoon/personen nog vriendjes en/of familie hebben die eigenaar of grootaandeelhouder van de bouwbedrijven zijn/waren…
VVD wethouder en "gedegen onderzoek"
Straks met elektrische auto's vervalt dat hele argument van de vervuiling. Ze moeten die geldstromen eens heel goed nagaan wie verzint er nu zo'n achterlijke desinvestering
Hé Mosterd: het niet zo zeer dat amtenaren dom zijn.
Het is meer dat ze niet zo slim zijn als zou moeten om zaken goed te regelen.
Persoonlijk ken ik een ambtenaar en dat is een lekker geil wijf en die vindt zichzelf ook niet zo slim,
Maar ja, het brengt brood op de plank.
Maar de vraag is, heb je haar gebatst
Hilarisch. Ik heb maar één vraag: wie is de doelgroep? Fietsers gaan op de fiets, OV-liefhebbers gaan met de trein of de bus en automobilisten hebben een auto onder hun kont. Allemaal willen ze naar Eindhoven. Dan heb je bij Genneperparken niets te zoeken. En al helemaal niet als je het allemaal op voorhand had moeten plannen en ter plaatse alleen een hoop gedoe met combitickets, deelfietsen en apps op je wacht.
Ongeveer niemand wil naar Eindhoven, misschien een paar studenten die denken dat daar een universiteit staat, wat in de praktijk niet meer is dan een hbo+ (weet ik van een universitair docent)
@Analia von Solmsch | 08-07-22 | 20:29: als dat geen echte universiteit is,welke in Nederland dan wel?
Rustaagh. Vooruitziende blik van de notabelen van ehv. Als straks ál die vliegtuigen van schiphol moeten uitwijken naar ehv staat die parkeerplaats in no-time vól.
Bestaat De Bakkerij eigenlijk nog?
Dat was de enige plek waar we vruuger binnenkwamen onder de 18, mooie herinneringen. Geen idee hoe het er nu mee staat.
Was dat niet dat drugshol/hippie-enclave op stratumseind, waar je binnen mocht blowen?
Bij Genniperparken parkeren om naar het centrum te gaan? Waarom zou iemand dat ooit doen? Dan moet je nog 15 a 20 m in een bus en in dezelfde tjjd kan je ook gewoon naar het centrum rijden via ringweg of randweg.
subsidie-feiten.amsterdam.nl/
Weet je wat 188 miljoen Euro per jaar kost? De jaarlijkse subsidies die alleen al de gemeente Amsterdam uitdeelt
Copyright: “ Het overnemen en gebruiken van gegevens is met de volgende bronvermelding toegestaan: Gemeente Amsterdam/Openbaar subsidieregister.”
Wat omslachtig allemaal om in het centrum van Eindhoven te geraken, er zijn daar genoeg parkeerplaatsen te vinden. Die scooters en fietsen van Go en Felix word je ook niet gelukkig van, ze dumpen die dingen overal in de wijk en voor je deur en de helft ligt omver of in de sloot.
Maar ze leveren wel een prima aandeel aan de werkgelegenheid! Onze nieuwe landgenoten -onafhankelijk van hun opleiding of ervaring, kunnen dan voor 12,35€ p/u accu wisselaar worden. En u hoeft enkel te struikelen over die fijne scooters overal. Mooi hè.
Komend van het Damsterdiep is het niet te missen: een torenhoog blok beton met enorm veel ramen, met daaronder een parkeergarage, dat zon van omringende panden steelt en fietsers verrast met verraderlijke windvlagen. Er voor ligt een plein met koude tegels en afzichtelijke bloembakken, waar geen levende ziel te bekennen is. Het romantisch stadsgezicht van Steentilbrug en straat is niet meer. Nog is het niet genoeg. In de binnenstad is een Forum opgerezen, een megalomaan gedrocht met "spectaculair uitzicht" over stad en ommeland. Wat nou Martinitoren. Meer, groter, grootst. Er zijn niet veel steden die hun kroonjuwelen zo weten te verkloten. Of toch?
Kwestie van wennen. Het Groninger museum vonden veel mensen in het begin ook niet om aan te zien.
@matatwork | 08-07-22 | 17:48: Dat is nog steeds niet om aan te zien. Voor mijn part zakt de hele handel het Schuitendiep in.
Maar met een parkeergarage hoor je er wel helemaal bij! Emmeloord wil ook zo'n ding omdat er, midden in de uitgestrekte polders, geen plaats voor een normale parkeerplaats zou zijn.
Dan noem je ook een stad zeg, Emmeloord, goeiemorgen! Dat bruist en dat zindert en dat knettert, die stad slaapt nóóit!
@Zenzeo | 08-07-22 | 17:36: huh ja toch
Emmeloord? Geen Emmeloord City?
Wat ouderwets.
Hugo kan toch ook gewoon voordeden dat die parkeergarage wordt omgebouwd tot woningen? Of tot een Aanmeldcentrum?? Wat stoelen erin en klaar is Kees.
mooi beschut tentenkamp, wat ik je brom.
Deprimerende naam: Eindhoven. Niet Beginhoven, of Starthoven, of Nieuwhoven ... maar Eindhoven. En dan ook nog dat 'hoven' - dat heeft iets definitiefs, tragisch, treurigs - maniëristisch tuinbeheer - begraafplaatserigs. Niet bijster uitnodigend.
Nee hoor, 'hoven' komt van 'hof': Hof van Eden, a.k.a. 'paradijs'.
@Zenzeo | 08-07-22 | 17:33: volgens mij komt "hoven" van hoeve, als in een boerderij. En "eind" als de laatste, zo van " daar verderop bij de laatste boerderij ". Eindhoven is ook maar een betrekkelijk nieuwe stad, het bestond ongeveer een eeuw geleden slechts uit een paar dorpjes.
@Lochos | 08-07-22 | 20:52:
Eindhoven kreeg stadsrechten in 1232. Iets meer dan een eeuw geleden.
@Louter Leuter | 08-07-22 | 21:47: maar wat voor een stad was dat dan? Stelde echt niks voor. Stadsrechten zijn nogal arbitrair, ze werden dikwijls vergeven als beloning in vriendjespolitiek. Bovendien heeft het stadsrecht in Nederland geen waarde meer. In de grondwet komt het woord stad slechts één keer voor. En dat is voor Amsterdam.
Eindhoven de gekste.
Ze doen het ook helemaal verkeerd daar in Eindhoven. Parkeren in die garage is veel te duur. Om dan ook nog minstens 15 minuten te wachten op de bus die je dan verder de stad in brengt.. De enige manier om dat ding vol te krijgen is het voor mensen echt zinvol te maken daar te parkeren. En daar is maar een manier voor: Maak het spotgoedkoop om de stad in te gaan met het OV. Nu betaal je je alsnog scheel. Ga ik liever in de Heuvel parkeren voor die 2 euro meer en zonder al dat gedoe.
Was dat ook niet zoiets in Amsterdam? Daar zou de ArEnA ook een transferiumfunctie moeten hebben, maar hebben ze de zonegrens wel precies vlak voor dat ding gelegd zodat je een extra strip af mocht stempelen op weg naar het centrum. Maar in Rotterdam werkt het wel: goedkoop of gratis parkeren, en in een paar minuten met de metro in de stad. Die parkeerterreinen zijn regelmatig vol.
@Muxje | 08-07-22 | 17:13: Dat je naast een potje voetbal in theorie ook iets anders met ArEnA kon doen was een puur budgettaire uitvinding.
@Muxje: die zonegrens heeft daar altijd al gelegen. Duivendrecht/ Bijlmer.
ach ja. In Almere zijn ze op de rondweg twee tunnels aan het maken waar ook gewoon twee tweebaans rotondes neergelegd hadden kunnen worden. Het is maar belastinggeld.
Weten ze in Eindhoven dat 90% (gokje) van de Nederlandse inwoners ten Noorden en Westen van Eindhoven wonen?
Daar komen de snelwegen niet uit, maar dat weet jij weer niet en de rest van Nederland weer wel. Verschil moet er zijn.
@Draak uit Brabant | 08-07-22 | 17:08: vind je? Aan noordkant en westkant komen de A2, A58, A50 eb tijfelgeval A270 aan.
Aan de zuidkant heb je A2 en A67 die verder lopen.
De stad in is het handigst via Kennedylaan, Noord Brabantlaan of Tilburgseweg. Veel mensen vanuit zuid rijden ook nog even door, of het moet erg vast staan, dan kan de Aalsterweg lonen. Leenderweg toch al handiger maar daar ligt hij dus niet aan.
@Shoarmamasutra | 08-07-22 | 17:54: Als je over de A58 komt ga je niet over de Kennedylaan, hetzelfde geldt voor de A67 vanuit Venlo of vanuit Antwerpen. Dan hebben we nog de A50, en ik woon zo ongeveer waar die de bocht bij de IKEA maakt, die je net zo goed kan volgen om naar de N2 te rijden.
Het is wellicht niet het kortst maar wel het prettigst rijden. De doorstroming is in het weekend gewoon goed en je kunt makkelijk doorrijden naar een centraal punt dat hier dan gekozen is langs de N2, bij VD Valk. Geen slecht idee, maar je moet het wel weten.
Het centrum van Eindhoven ligt ten zuiden van het spoor. Valkenswaard ligt even ver van het centrum als de noordelijke rand. Geldrop zelfs dichterbij. De Aalsterweg is verkracht door die (biep) busbaan. De bewoners aan de Aalsterweg voor de ring hebben nu een chronische verkeersopstopping voor de deur..
Een paar honderd tussen wandjes en je hebt zo een prima AZC.
Top idee. En bij afwijzing: direct in de auto, hup de garage uit richting Eindhoven airport. Toedeledokie, we bellen!
Ik vroeg me al een tijd af wat dat gevaarte was, maar het is dus een parkeergarage, leerde ik recent van de krant.
Het is misschien een goed idee voor de Belgische weekendbezoekers bv, maar niemand weet van het ding want het staat nergens aangegeven. Rijd je naar Den Bosch, dan staat er al duidelijk aangegeven dat er een P+R is.
Zo niet hier. Het is zo goed bekend dat zelfs de bewoners van Eindhoven en omstreken het ding niet kennen.
Dat is het dus! Nope als ik in de stad moet zijn neem ik de fiets, moet ik iets meeslepen dan de auto.
Maar GS maakt een rekenfoutje. Er is een aantal mensen wel heel blij gemaakt met die 20 miljoen. Die mensen dragen een Italian suit, dure schoenen en komen op feestjes waar de burgemeester van Eindhoven ook zijn coke snuift.
Hey, ben je journalist of zo? Hou eens snel je jaloerse bek.
In Eindhoven hebben ze voor die twintig miljoen nog iets tastbaars: een parkeergarage.
-
Weet je wat óók twintig miljoen Euro per jaar kost? De milieuzone van de stad Utrecht. Ieder. jaar. weer. En weet je wat de milieuzone van de stad Utrecht oplevert? : aantoonbaar niets.
Interessant! Heb je een linkje naar metingen?
Ondanks het volledig geautomatiseerd boete-systeem is de milieuzone Utrecht nog steeds niet winstgevend?
Wie wil er nou voor zijn plezier met de bus naar het centrum van Eindje?
Je lokale winkelcentrum heeft precies dezelfde winkels.
Ik heb jaren in hartje centrum van Eindhoven gewoond, en het heeft op een zonnige dag echt wel sfeer. Nu niet allemaal gaan afgeven vanuit je Vinexwijk op Eindhoven: ik ben ook blij dat ik er weg ben en in een andere plaats ben gaan wonen. Maar als ik nu bv naar winkelcentrum Woensel rijd (waar dezelfde winkels zijn) vind in er ook niks aan.
@Draak uit Brabant | 08-07-22 | 17:03:
Oke, ben het wel met je eens.
Mijn punt was meer dat je moet overstappen op de bus.
Dat verpest toch een boel aan een goede sfeer.
@pjotr nicknaamtov | 08-07-22 | 17:10: Ja dat idee leek me ook niets, maar in Den Bosch heb ik dat weleens gedaan en dat werkt best goed. Nu moet ik zeggen dat ik in Den Bosch geen parkeergarages in het centrum ken en gewoon op de P+R af ging, en niet hoefde na te denken aan welke kant van de stad die precies ligt.
Weet iemand of je in Eindhoven met Algemeen Beschaafd Nederlands terecht kunt?
Heb je tegenwoordig speciale apps voor.
Waarom? Is sowieso Brabants.
Soms heeft het een aantal jaren nodig.
020 Zuid-Oost, 030 Leidsche Rijn en dat soort Vinex-wijken.
Men wilde er niet dood gevonden worden.
Ondertussen zijn het stadsdelen met alles erop en eraan.
Gewilde plekken, waar ook de huisjes onbetaalbaar zijn geworden.
Sfeerloze betonbouw, maar effectief en functioneel.
Eindhoven begint ook eindelijk een grote volwassen stad te worden en moet ook op zoek naar uitbreiding.
Een zeer interessante, aantrekkelijke plek om te wonen en werken.
Werk is er, Slim City, er is zelfs een vliegveld.
Nu even een miskleun, over 5 jaar hebben ze spijt dat die P & R niet twee keer zo groot is gemaakt.
Voortschrijdend inzicht noemen we dat. In Eindhoven kunnen ze tenminste schuilen zodra de Russen Rotterdam met de grond gelijk maken.
Kudtstad !!
Echte Eindhovenaren wonen in Almere of Purmerend.
Het mooiste wat uit Eindhoven komt is de bus naar Helmond (L).
Zo, dan is dat maar vast gezegd.
Hek erom!
Krekkedillen in de gracht!
Nu moet ik speciaal registreren om jou er op te wijzen dat Helmond helemaal niet in Limburg ligt maar Noord Brabant... Het is dat die nutteloze parkeergarage al gebouwd is en je dus niet meer bij de fundering kunt...
@DeGakste | 08-07-22 | 16:58:
"Nu moet ik speciaal registreren om jou er op te wijzen"
Ge-wel-dig!
@DeGakste | 08-07-22 | 16:58:
Zit daar verschil tussen, dan?
@DeGakste | 08-07-22 | 16:58: lol, vooral omdat het een running gag is...;-)
@DeGakste | 08-07-22 | 16:58:
Nu nog even een kroontje kopen en je hoort erbij!
Even voor jouw info….
Helmond is de hoofdstad van Limburg.
Als je het bonnetje nog hebt, kun je misschien je schoolgeld nog terug vragen.
@Duwbak_Linda | 08-07-22 | 17:00: Dat mensen hiervoor bewust een account aanmaken, dat heb ik niet eerder gezien met dit vaststaande feit dat Helmond in Limburg ligt.
@Draak uit Brabant | 08-07-22 | 17:04:
Iets ten zuiden van het Brabantse Venlo, toch?
Helmond, the town of Dikke Leo.
Ik kan het artikel helaas niet online vinden maar in de papieren zaterdagversie van het Eindhoven Dagblad stond een paar weken geleden dat Eindhoven tientallen miljoenen Europese subsidie had gekregen en dat ze daarmee nog meer van dat soort P&R dingen wilden bouwen. Terwijl ze weten dat niemand erop zit te wachten. Gaat alleen werken als je het centrum volledig autovrij maakt. Gaan ze uiteraard niet doen want dat scheelt te veel inkomsten uit (fout) parkeren en sowieso komen er dan heel veel minder mensen.
Hoeveel Miele’s kun je daarvoor kopen voor…….laat maar.
Sommige dingen zijn inmiddels zo bejaard dat het gewoon niet leuk meer is. Bekende voorbeelden zijn 'alle asielzoekers krijgen een peperdure Miele wasmachine' dat is niet zo. Die moeten ze delen met tientallen anderen en vaak is het een Siemens of Samsung die enkel gekocht worden omdat ze nogal lang mee gaan. Een andere is D66 rechters. Ooit jaren terug bleek dat veel, niet alle rechters D66 als politieke voorkeur hebben. Helemaal prima want in Nederland zijn we stukje christelijk, stukje socialistisch en al eeuwen behoorlijk liberaal. Sommige mensen vinden dat maar niets maar dat rechters voor vrijheid zijn heeft natuurlijk weinig of geen invloed op de uitspraken of eisen van het O.M. levenslang wordt bijvoorbeeld de laatste jaren vaker opgelegd dan ooit. Alleen neo-fascisten en de SGP vinden dat niet genoeg straf.
@Theodorus.Goldbach | 08-07-22 | 16:51:
He le maal met je eens Goldbach.Zo ook het fábeltje dat er alleen maar jonge alleenstaande mannen naar dit landje komen.Fiets even langs een AZC en je ziet genoeg zwangere vrouwen met kleine kinderen lopen.Waar maakt men zich toch druk om , vraag ik je.
@Ambiorix | 08-07-22 | 17:04:
Ik woon niet zo heel ver van een AZC en daar zitten inderdaad veel vrouwen en kinderen. Maar ik ben niet achterlijk. Ik weet best wel dat dit de echte asielzoekers zijn of inmiddels al statushouders. Prima volk. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat er geen schorum uit (Noord) Afrika elke week binnen stroomt op zoek naar gratis bed, bad en brood en 40 euro zakgeld en diefstal.
@Theodorus.Goldbach | 08-07-22 | 16:51: Ik kan me de straffen nog goed herinneren die u Russen toewenste.
@Theodorus.Goldbach | 08-07-22 | 16:51: Nog niet zolang geleden sloten sommige AZC nog wel eens als de aanvoer opdroogde. De logistieke inkopers kochten dure Miele wasmachines omdat dit inkopers wisten dat de wasmachines overbodig waren en mee naar huis gingen met het personeel, uiteraard niet het uitvoerend personeel.
@Sinterbikske | 08-07-22 | 17:44:
Wensen dat tuig sneuvelt heeft niets met straf te maken. Tenzij jij natuurlijk met je blauwe ogen durft te beweren dat de Russen niet beestachtig tekeer gaan. Zeg het maar.
Tijd voor bier trouwens maatje.
@Theodorus.Goldbach | 08-07-22 | 17:57: Ik ga hier niet herhalen wat je ze toewenste en verder beweer ik helemaal niets. Doe maar een Korenwolf met citroen. Proost!
Bij ons in het ziekenhuis heeft blijkbaar een links draaiende Chinees de architectuur gedaan. (weet ik, want zo wentelen die dingen in Singapore, maar dan een stuk doordachter). Vreselijk!
Als iemand het kan, parkeert hij een stukje verderop, is het nog gratis ook. En met twee gezonde benen of zittend in een rolstoel en geduwd worden, is dat een puik alternatief en nog gratis ook!
Bij Utrecht ter hoogte van Kanaleneiland staat ook zo'n ding. Je ziet er vrijwel nooit auto's staan.
Achterhaald concept.
Kanaleneiland? Wie zou daar willen parkeren, en wat zou je in die buurt willen?
@Ichneumonidae | 08-07-22 | 16:54:
Vanuit Westraven op de tram naar de binnenstad.
Sightseeing, langs de hotspots van K’eiland.
Die zie je niet, want die zijn in 10 minuten gejat..
Ze dragen in dat filmpje heel veel redenen aan om er vooral niet te parkeren. Allemaal extra stappen om in het centrum te komen, gedoe met apps en deelfietsen. Pas als in het centrum parkeren 10 euro per half uur wordt, gaan mensen er wel over nadenken. Uiteindelijk is gewoon helemaal niet naar Eindhoven gaan gewoon het beste.
Centrum?
Sinds wanneer heeft Eindhoven een centrum?
Dit is typisch dat bedrijfsdenken van de overheid. Het belastinggeld is gereduceerd tot monopoloy geld om mee te investeren in projecten waar bedrijven en startups op verdienen. Een gemeente gaat niet meer over welzijn van burgers, maar over hoe de burger verleid of gedwongen kan worden tot gebruik van allerlei totaal onnodige faciliteiten. De rest van het bestuur is laissez faire zoals de zuidelijke Europese en Amerikaanse burgers dat al langer moeten ervaren.
Afsteken en hek er omheen!
Drijft het zo... Oh nee, dat was mijn stad....
Is dit nou stads- of regionaal nieuws?
Parkeren in centrum onmogelijk of stervensduur maken dan heb je die garage zo vol.
En een rustig winkelcentrum. Wat wil een mens nog meer?
Rijden in 't centrum daar is al jaren nagenoeg onmogelijk. Maargoed, 't centrum in gaan is ook onnodig, niks te zoeken tegenwoordig.
20.000.000/641=ruim 31000 euro per parkeerplek. En dan komen er nog kosten bij voor beheer. Was er nou niemand die dat sommetje maakte en zei: Jongens, dit wordt nooit rendabel op deze plek?
Rendabel voor aannemer, grondeigenaar, beheerder: JA. Rendabel voor gemeente en burger: NEE.
@Hersenletsel | 08-07-22 | 16:38: Goh, dat lijkt wel een beetje op het windmolenverhaal..
@Hersenletsel | 08-07-22 | 16:38:
Rendabel voor de beheerder lijkt me sterk, maar verlies wordt ongetwijfeld gedekt door de gemeente dus dan kun je gewoon zorgen dat je veel kosten maakt bij een van je andere BV's ofzo.
Binnenstad ook een grote puinhoop, ook op stadsniveau schiet de bemoeienis door naar ergernis. Lekker links stemmen, je krijgt wat je verdient..
Iedereen en zijn moeder in Brabant en omstreken wist dat van alle plekken dat zeker niet de juiste plek was voor een parkeergarage. Dus logisch dat gemeente besluit daar te bouwen. Hoeveel minder woningen zijn dat weer? Daarnaast wil niemand van buiten in Eindhoven gaan shoppen omdat de binnenstad ruk is; rijen voor het terras, gezellige boeren op Stratumseind en de rest blatende expats in de irishpub.
Daarom is Eindhoven een van de meest bezochte Nederlandse steden qua citytrip. Woningen kunnen daar niet staan tussen een hotel, belangrijke weg en sportpark. Ik stel voor dat je, indien je niks inhoudelijks te melden hebt, gewoon een keer niet reageert.
@lamlul007 | 08-07-22 | 16:29: Heb er vroeger paar jaar gewoond. Wat is er interessant aan Eindhoven? Stratums Eind?
Een park, een stadion, een zwembad, een hotel, langs de A2, verbinding naar de binnenstad.
Huizen hadden daar sowieso niet gekomen en bovendien zouden dat er niet veel geweest zijn.
En dat de binnenstad kudt is heeft niets met de parking te maken.
Ik kom net uit de binnenstad 030, bijna onbereikbaar.
Ruim 1,5 uur parkeren €8,-
Alles voor de fietsers, die de vouwen uit je broeken scheuren.
@lamlul007 | 08-07-22 | 16:29: waarom kan daar geen flat staan met appartementen? Hebben we hier te maken met de wethouder van dienst?
Ik ben er wel een keer naar het Planetarium geweest. Mooi ding joh.
@Lorejas | 08-07-22 | 16:33:
Evoluon. Dat waren nog eens tijden.
@Basil: maak nou mijn heel flauwe grap niet meteen kapot. Stommerd.
@Lorejas | 08-07-22 | 16:43:
Sorry.
Je hebt echt geen idee waar je het over hebt volgend mij.
@Ir_HardGelag | 08-07-22 | 16:32: daar een appartement neerzetten zou echt nergens op slaan maar dat was een betere bestemming geweest dan dit gedrocht. Neemt niet weg dat je verder totale onzin praat. Het is de ideale
Locatie voor een p&r overigens, aan de snelweg en met ov nog geen 15 min naar het centrum. Er is alleen geen behoefte dus overbodig.
Achteraf is mooi wonen.
Achteraf kijk je een koe in d’r kont.
Nabij sport & recreatie, hotel, zwembad etc.
Naast de A2, geschikt om te carpoolen.
Ik begrijp de keuze wel.
Willen de mensen met een helmpje op en een glazen bol hebben, nu hun vinger opsteken?
Iedereen weet dat als men een auto heeft men niet gaat parkeren om vervolgens de bus te pakken na de eindbestemming. Maar men wil het gewoon door de strot duwen.
Ps. achteraf wonen is inderdaad mooi.
@MargauxGrandCru | 08-07-22 | 16:26:
Naast FC Eindhoven, de Hockey, een zwembad, recreatiepark, hotel?
Ik kan me de keuze voor deze plek best voorstellen.
@MargauxGrandCru | 08-07-22 | 16:26:
Ook als parkeren 7-8-9 euro per uur gaat kosten? In de binnenstad
Daar passen een helehoop stoelen in.
Nou Christel, Claudia, Karlijn en Amber . Gefelicieerjd met jullie ambitieues ideej!
Als Nederland ooit nexit gaat mag eindje naawj bruxxel.
Ambejj he. En Kajjlijn.
Daarom investeren in OV
Weet je wie ook veel investeerden in het OV?
Voor €4 de hele dag parkeren en €0,50 p.p. voor een buskaartje naar het centrum of een deel scooter/fiets gebruiken. Het klinkt best schappelijk.
Een parkeer en reisplek. Dat je een auto hebt en dat je hem dan aan de rand van de stad parkeert om vervolgens je weg met het openbaar vervoer te vervolgen.
Daar heb je dus geen auto voor.
Dan kan je net zo goed doorrijden.
Of je doet gewoon het hele stuk met het openbaar vervoer.
Als je dan toch auto rijdt en je moet in het centrum zijn dan kan je net zo goed een parkeergarage in het centrum gebruiken. Tijdwinst en gemak.
Of als je niet in het centrum wilt parkeren sla je het parkeren aan de rand van de stad over en reis je het hele stuk met het openbaar vervoer.
Het is niet logisch om een gedeelte van je reis met het gemak van een auto te doen om vervolgens de rest van je route met het ongemak van het openbaar vervoer te doen.
En dan liggen die parkeer en reisplekken ook nog eens een keer heel ongunstig waardoor het openbaar vervoer er ook al niet al te vaak komt.
Zeker als je niet lekker inkopen hebt gedaan is dat niet handig.
Kan je beter de auto nemen.
Nooit in een P+R geweest? In Utrecht, Amsterdam en oa Den Bosch een groot succes. Deze is alleen nog te onbekend.
@Jazeetie | 08-07-22 | 16:20:
Uit armoede zul je bedoelen.
@Jazeetie | 08-07-22 | 16:20:
Die van Amsterdam Sloterdijk werk wel.
Maar dat is ook maar omdat je er 4 dagkaartjes voor het GVB bij krijgt en je dus goedkoper uit bent.
@Jazeetie | 08-07-22 | 16:20: Ik maak altijd gebruik van een P+R wanneer ik naar Amsterdam of Utrecht ga en niet privé kan parkeren bij de plaats van bestemming. Het is een uitstekende oplossing. Vaak ga ik samen met mijn vrouw en degene die geen meeting heeft gaat winkelen, naar het museum of op een terrasje zitten. Om daarna samen in een restaurant wat te eten.
@Jazeetie | 08-07-22 | 16:20: In Den Bosch gaan ze de tarieven sterk verhogen wegens concurrentie met parkeergarages in de binnenstad die inkomsten mislopen. De rechter heeft daar uitspraak over gedaan: www.bd.nl/den-bosch-vught/prijs-voor-...
De man die de voiceover doet van het filmpje verslikt zichzelf bijna in zn eigen hete aardappel.
Het is natuurlijk wel zo dat dit een wenselijke oplossing is. Minder verkeer en autos in the centrum, meer groen, meer leefbaarheid op straat. Stukje gedragverandering forceren dan maar door de tarieven in het centrum flink op te schroeven. Maar ik begin ook te vermoeden dat het animo om van buitenaf naar de stad te reizen om in het centrum van zon stad te gaan shoppen hard aan het afnemen is op het moment. Dus als het tegenzit is het te laat, een oplossing voor een probleem wat uit zichzelf al aan het verdwijnen is.
'Stukje gedragsverandering forceren'. Even de maaltijd van vanmiddag van mijn scherm poetsen.
Helemaal eens. P+R in Haren en Hoogkerk is eigenlijk prima oplossing omdat parkeren in Stad geen doen is. Maar tevens extra hobbel. Dan moet je wel heel graag fysiek naar een binnenstad willen of moeten. En die wil en noodzaak is er steeds minder.
Het stikt in Eindhoven van de Belgen op zaterdag. Als de parkeerprijzen in het centrum omhoog gaan staat deze binnen no-time vol.
@Duwbak_Linda | 08-07-22 | 16:22: De Groningse binnenstad vind ik dan wel weer aardig. Maar inderdaad, met een auto moet je daar niet naar toe. Zelfs buiten het centrum sta je op elk kruispunt drie kwartier te wachten tot de niet-aanwezige voetgangers kunnen oversteken.
@Ichneumonidae | 08-07-22 | 16:27:
Vond het idee best goed. Niet te duur en nooit langer dan 10 minuten wachten op je bus. En in zo'n oude binnenstad kun je ook niet veel auto's kwijt.
Toch kom ik er bijna nooit meer.
@Ichneumonidae | 08-07-22 | 16:27:
Gewoon bij het Noorderstation in die wijk parkeren ( of desnoods daarachter onder het spoor door Selwerd in ). Niks mis met een beetje beweging.
Ik ben principieel tegen betaald parkeren, dus nee. Vandaar ook m'n goddelijke kuiten, een wandeltocht van meer dan een half uur vice versa naar het centrum van een grootstad draaien we hier onze hand niet voor om.
Betaal al genoeg voor die auto.
Wie verzint het überhaupt om zoiets te bouwen? Zelfs bij 100% bezetting duurt het meer dan 20 jaar voordat de kosten exclusief beheer terugverdient zijn. Op welke manier is de burger hiermee gediend? Welke raadsleden/wethouders hebben hier aan verdiend?
Binnenstad autoluw maken is onbetaalbaar.
Vraag het de aannemer.
Dat kan prima, zon garage gaat langer dan 20 jaar mee. Maar ik vermoed dat het belangrijkste langetermijn doel is om te voldoen aan het reduceren van uitstoot van uitlaatgassen in onze stadskernen tot vrijwel 0.
Zijn daar in de omgeving niet wat beveiligers en bagage afhandelaars te vinden?
Dan wordt het op Schiphol wat minder chaotisch,
en komen die parkeerders ook wel.
Eindhoven nu letterlijk...
De Gekste....
Is er ook een directe busverbinding van P+R Genneper Parken naar winkelcentrum Middenwaard?
Peej en Eeerj GenneperjjParjjjken. Die voice over klinkt als een volgevreten vastgoedbobo, bah.
Doe dan maar een nauwelijks gebruikte parkeergarage. Ben wel klaar met die azc's.
E1,- per uur voor fietshuur?
Galmende Schwab:
"You will own nothing and you will keep paying."
De mensen achter dat deelvervoer verdienen er inderdaad lekker aan.
Eindhoven, de stad van de Boeren.
Nee dat is Grunn
@Duwbak_Linda | 08-07-22 | 16:10: Nope. Voor Ajax zijn de Eindhovenaren sinds mensenheugenis de boertjes.
Groningen is totaal irrelevant. Die spelen mee om te verliezen.
@Ichneumonidae | 08-07-22 | 16:15: Oh het gaat over foebel. Sorry, geen verstand van.
God wat mis ik Arnol Kox in de binnenstad en waarom staat er nogsteeds geen standbeeld van hem voor de V&D! ,,Bij de man is het mannelijk, bij de vrouw is het vrouwelijk en bij de Heer is het heerlijk”
Ja, en dan loeihard! Overigens bulderde hij vanaf z’n invalidenwagentje vooral: “Bekeert U tot Jezus! Bekeert U tot Jezus!”
Gelukkig wisselde hij dagelijks van route.
De prijs voor parkeren en het buskaartje is helemaal top. Kan je niks van zeggen.
Het is vlak bij Van der Valk, en dat is dan wel weer handig als ik een keer anoniem een escort wil ontvangen daar in het grootste bordeel van Nederland.
Je kunt in elk geval je Escort kwijt, toch?
Schande! En dan ook nog eens zonder klapperbomen.
Ik eis kamervragen!
over een paar jaar staat de garage gewoon iedere dag vol.
De vliegveldgarage heeft niets mee van doen. Een uitvoeringsfout is eenvoudig een fout in de bouw.
Dalijk thuis eerst maar weer eens een kroontje scoren zie ik. Wat een armoe *Tijdelijk in hoekje verstoppen doet*
Hoeveel asielzoekers kun je daar in caravans kwijt?
Of tenten. Wel even hard slaan om die haringen in het beton te krijgen.
mensonterend! Het COA krijgt budget om een hele vloot Tesla's te huren die in die garage mogen staan. Kleine 100euro/dag de man moet kunnen. Dan hebben ze tenminste 24/7 de climate control die kan draaien, en hebben ze ook wat entertainment! Zo'n Tesla kan je vast wel instellen op Arabisch.
REAGEER OOK