Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Video | Beschaafde boer weet het ook niet meer

Acht minuten oprechte emotie

Onder het grauw van de Haagse systeemplafonds stonden donderdagavond na het stikstofdebat een aantal boeren. Het woord werd gevoerd door boer Koos Cromwijk uit Cockengen (als we het goed hebben), die een emotioneel betoog houdt tegen Derk Boswijk van het CDA, een partij die eerder gehalveerd wordt dan de boerenstand. Hij wil spreken met linkse partijen, met minister Henk “Broddelwerk” Staghouwer. Maar hij mag de zaal niet in, want in die zaal zitten bange huichelaars die al gaan bibberen als iemand “tassendrager” zegt. Caroline bedaart de boer, maar de politiek, die ploegt wel voort. Omdat rode cijfertjes in Excelsheets dicteren dat boerenstambomen met wortel en tak moeten worden uitgeroeid. Onfokkingvoorstelbaar.
(Video bron)

Social

Reaguursels

Inloggen

Heb te doen voor de boeren. Een prachtige Nederlandse sector met cultuur. Genoeg kans om te innoveren. Waarom onze producten uit het buitenland? Ik ga volgende keer voor Caroline.

Schepvogel | 24-06-22 | 20:33

Ik kijk nu deze video voor het eerst. In en in triest. Maar wat al eerder werd gezegd hier is dat er gespeeld wordt met vuur. Dit veroorzaakt een tweedeling in de maatschappij. Als straks de boeren de burgers oproepen die óók problemen hebben met de overheid (en dat zijn er inmiddels enorm veel!), dan ontstaat er een beweging die tegen alles is wat de overheid voorschrijft. Maar ze zien het niet in Den Haag. Een paar parlementariërs wel natuurlijk, maar de rest (Laura Bromet voorop) bibberen als een strohalmpje. Benieuwd waar het heengaat deze zomer. Mijn steun hebben de boeren sowieso en als er gevraagd wordt naar medestanders dan doe ik mee als gewone burger die kinderen heeft en géén huis kunnen krijgen door wanbeleid.
Sorry voor het verhaal, maar dit leeft enorm

Hai D. | 24-06-22 | 19:18

De overheid speelt met vuur. Zet gezinnen tegen de muur. De van de Liendentjes en andere ratjes zitten al in de handen te wrijven wie er het meeste uit die 25.000.000.000 euro kan graaien. 4000 euro per huishouden. Man man man knettergek.

ikdenkwat | 24-06-22 | 18:33

Sorry, boer, maar de aandacht en zorg gaat liever uit naar die lui die recentelijk in Melilla zijn aangekomen. En Klaver en Paternotte zagen dat het goed was.

Ride_On | 24-06-22 | 18:09

Die boeren moeten weg. Jarenlang tonnen slecht ¨vlees¨ geproduceert, tonnen voer geimproiteerd en alle poep en pies voor Nederland. Voor wat? karbonades naar Deutschland en kip naar de Mac.
We hebben dus Lebensraum nodig, Veel. Want we halen elke week 1000 arme, kansloze (door het westen getraumatiseerde) asielzoekers binnen en die moeten allemaal een huis, een uitkering en een Miele. En we moeten allemaal aan de Soylent Green, want de boeren, ja die zijn weg....

Jan Lange3373 | 24-06-22 | 17:27

Ja en het is Kockengen

mykdelta | 24-06-22 | 16:41

Ik leef op het platteland, samen tussen de boeren en werkzaam in de toeleverens industrie. Als het toch zou kunnen he, gewoon even niet leveren en laat de bakfietsmoeders hun babymelk zelf maar produceren. Het is trend om geen bostvoeding meer te geven, goed voor de tietjes, die blijven lekker ferm. Verdomme laat ze maar zien hoe ze aan hun zuivel producten komen.

Het Noorden | 24-06-22 | 14:10

Ik vraag me heel veel af, wat gebeurt hier in ons o zo mooie Nederland? Ik heb het filmpje gezien ben stil.........

sgaapje | 24-06-22 | 13:42

Ik ben voor de Boeren. Waarom? Omdat wij de volgende zijn die aan de beurt zijn om " ausgeraideert" te worden met een of ander l*lverhaal.

streknek | 24-06-22 | 13:37 | 2

Kijk even terug naar de gevolgen van massa-immigratie, wij worden al decennia langzaam ausradiert.

iB€€R | 24-06-22 | 13:53

Zo'n kaartje kan je zo maken voor C02 reductie van huizen. >90% reductie is het makkelijkst te bereiken door huizen met energielabel C uit te kopen en te slopen.

SailingDuck | 24-06-22 | 14:32

de weg van RIVM modellen, goede bedoelingen en naar een regenboog utopia is geplaveid met zuiveringen en fuckups en later parlementaire enquetecommissies met de kennis van nu en toen en zwartgelakte wobverzoeken

HetOorAakel | 24-06-22 | 13:36

Aan die emotie te zien heeft ie al teveel soja vega vlees gegeten.

flaskk2.0 | 24-06-22 | 13:07

Er zal wellicht nog eens iemand compleet doordraaien. Iemand die denkt niets meer te verliezen te hebben.

"Hou je rug recht Derk..."

Waarom laten we ons zo gijzelen door dat clubje D66'ers. De enige coalitie partij waarvan de kiezers ook in grote meerderheid achter de stikstof plannen staan zie de eenvandaag peiling van gisteren.

Wattman | 24-06-22 | 13:04 | 4

Ik vrees toch dat Derk gewoon tekent bij het kruisje…

Ik heb zoiets van... | 24-06-22 | 15:04

Ik krijg sterk de indruk dat vooral de linkse kliek op dat 'doordraaien' uit is om vervolgens moord en brand te kunnen gillen over het feit dat boeren semi-terroristen zijn die zich boven de wet stellen etc. etc.

Al heel wat jaren hang ik de stelling aan dat Nederland zo corrupt is als de pest. Niet op de Afrikaanse manier, waar je de man aan de poort een paar briefjes in de hand moet drukken om verder te komen, maar door bewust incorrecte informatie de wereld in te helpen, het volk te masseren (middels de systeem media) en vervolgens wetgeving te bouwen die eigenlijk alleen in het voordeel is van een bepaalde groep.
Je mag daarvan vinden wat je wil, maar voor mij is die vorm van corruptie veel erger dan openbaar zichtbare corruptie omdat het onzichtbare stromingen zijn. De achterkamers regeren, er worden deals gemaakt buiten het publieke gezichtsveld en de media... doet.niets.

Ik heb echt niet veel vertrouwen in clubs zoals BBB, maar het zou een verademing zijn als zo'n club in staat zou zijn het huidige kartel om te duwen.

DatInternetDingetje | 24-06-22 | 17:40
▼ 1 antwoord verborgen

Wanhopige man en begrijpelijk wanneer je aan zijn bedrijf komt.
Echter, teveel dieren op te klein oppervlakte. Gewoon teveel. 2e exportland ter wereld in een van de kleinste landen.
Saneren die boel maar wel zeer ruimhartig regelen.
En BBB praat de boeren naar de mond - schadelijk.

sohee | 24-06-22 | 13:03 | 7

@Humsico | 24-06-22 | 13:16: als je bent uitgeschrabd met de zwartepietschaamte en de vliegschaamte kan nu doorschamen met successchaamte.

Sieg Hein | 24-06-22 | 14:15

@Jackson | 24-06-22 | 13:48: nog geen 2%. Melkvee ok, maar al die kippen en varkens? Brabant stinkt,

Jan Lange3373 | 24-06-22 | 17:28

1800 vierkante meter per nederlander is nodig aan landbouwgrond , zo is berekend. 17miljoen maal 1800 vierkante meter is dikke 2 keer oppervlakte NL. met andere woorden, die oppervlakte gebruiken we in het buitenland, we IMporteren ons voedsel. Met het wegjagen van boeren wordt die NIMBY voedselvoorziening nog een dingetje bij een echte crisis. Dan kunnen we als land ons eigen volk niet eens voeden. Het echte probleem zit bij bevolkingsgroei en globalisering, niet bij de boeren of de stikstofproduktie. Het NOx probleem is een gevolg van ander falend beleid

Dr.Utker | 24-06-22 | 20:45
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik was waar die boer nu is, hoopje wanhoop. Zo herkenbaar. Zelf in de schuur gestaan, om er een einde aan te maken. De onmacht, je levenswerk, werk wat je hart en ziel is, familie geschiedenis. Weggevaagd door een ambtelijke pennenstreek. Zit godver te janken nu.. klootzakken.

BennietmeerinNL | 24-06-22 | 12:49 | 2

De tranen stonden mij ook in de ogen toen ik het filmpje keek.
Hopelijk gaat het nu beter met je. Heeft je Nick er iets mee te maken?

Helpmedan | 24-06-22 | 13:19

Gaat goed met mij, maar merk wel dat het nog diep zit. Ben ondertussen 5 jaar weg uit Nederland. Heb voor mijzelf gekozen.. ten koste van familie, afgerekend met de staat, de rabo.. ticket gekocht en vertrokken.
Alles achter mij verbrand. Ben weer gelukkig, doe waar ik van hou. Heb een lieve vrouw ontmoet. Mijn zonen zijn dit jaar voor het eerst overgekomen, na 5 jaar was dat ook geweldig.

BennietmeerinNL | 24-06-22 | 16:11

Zo verdrietig dit.
Criminele teringzooi.

Ben Adam | 24-06-22 | 12:39

Bolsjewisme.... altijd een slecht idee!

Biolizard | 24-06-22 | 12:39

thanseeuwen4klimaatpaus

prutsclown | 24-06-22 | 12:36

Linkse teringlijers.

wiers | 24-06-22 | 12:29 | 1

PVDA, partij van de arbeid. Dat ze de naam dragen is al een schande. Heulen met GroenLinks, den Uijl roteert in zijn graf.

ikdenkwat | 24-06-22 | 18:39

In het Rijksmuseum wijst een kind haar vader op de "rare luchten" op de schilderijen van onze Hollandse meesters. Er ontbreken witte strepen constateert zij. Er waren toen ook nog geen vliegtuigen lieverd verduidelijkt haar vader. Deze zomer heb ik hier in Drenthe dagelijks weer strakblauwe luchten gezien zoals onze voorouders deze eeuwenlang voor ons gezien moeten hebben. Een moment om eens even bij stil te staan. In vak-K gaan de wenkbrauwen omhoog en wordt er verontwaardigd gereageerd indien de betrouwbaarheid van de overheid in twijfel wordt getrokken , inzonderheid die van bepaalde departementen en niet te vergeten die van "onze" Wetenschap,. Er zijn legio aantoonbare voorbeelden van deze onbetrouwbaarheid en manipulaties. Plotseling blijken vliegtuigen en Tata Steel Europe vervuilender te zijn dan de politieke en wetenschappelijke onderzoeksresultaten ons nog recentelijk voorschotelde. Voortschrijdend inzicht? Aan m'n hoela! Wij worden belazerd zoals het Den Haag uitkomt. Ook bij ons hangt de vlag Blauw Wit Rood en halfstok.

Een vrije paling | 24-06-22 | 12:27 | 1

Ik was aan het kamperen op de veluwe je bent geen seconde zonder vliegtuig geluid.

JamesYounger | 24-06-22 | 12:52

Woonachtig in Amsterdam tussen t GL en D66 volk, geboren en getogen in het Hoge Noorden: ook hier in de randstad zijn veel mensen voor de boeren!
Slava de Boeren :)

de Botte Bijl | 24-06-22 | 12:18 | 2

Laten ze dan ook op de goede partijen stemmen, dan staat men echt achter de boeren.

sallandstrots | 24-06-22 | 12:28

@sallandstrots | 24-06-22 | 12:28:
De vijand van jouw vijand is niet automatisch je vriend. Dat is momenteel het probleem in de politiek. Tientallen partijen niet een bedient de burger. Ik snap er geen kust meer van. Als je de belastingen in moet vullen moet wiskundige zijn onderhand. De zorg, openbaar vervoer. De pressie over 4 jaar iedereen elektrisch! Er is niet eens de infra structuur voor. Inflatie schiet door het dak. Instroom problematiek. Zo zijn er nog 10 tallen dingen. Tja op een bepaald moment denk je ach bekijk het maar. Je krijgt niemand naar die stembus als het zo doorgaat. Dan zijn de rapen pas gaar. Gooit iedereen het bijltje neer. Romijnse rijk is zo ten onder gegaan. Decadentie van de overheid.

ikdenkwat | 24-06-22 | 18:50

Rabiate plannen lokken radicale weerstand uit.

Phantomas | 24-06-22 | 11:57

als alle boeren nu één maand hun producten aan Ukraïne,Polen en alle andere landen schenken die Ukraïnse vluchtelingen opvangt en hier de schappen leeg zijn .dan maak je pas een punt inplaats van de snelwegen vast zetten.

sinecker | 24-06-22 | 11:55 | 1

Welk bedrijf kan 1 maand omzet even weggeven en niets verdienen? Wel de kosten maar geen inkomsten. De meeste mensen kunnen niet eens een maand loon missen.

kortebroek | 24-06-22 | 12:45

Je kan het ook omdraaien he.

We maken veel voedsel voor de rest van Europa.
Dus dan wordt de biodiversiteit wat minder in een klein stukje van Europa.

En dat vieste jongen van de EU-klas verhaal is vreemd.
Stel dat we bij Duitsland hoorden.
Dan mochten we sowieso al 100x maeer stikstof hebben, maar dan was het gewoon een onderdeel van Duitsland wat wat meer stikstof produceerde.
Alsof de plantjes en de natuur zich aan landsgrenzen houden.
Het is ook een soort rekentruc om dat per land te doen, terwijl het gaat om de biodiversiteit wereldwijd.
Dus je komt gewoon weer bij de wereldbevolkingsgroei uit.

AdvocatusDiaboli | 24-06-22 | 11:55 | 6

Meer de bevolkingsdichtheid en de overmatige welvaart waarin deze leeft...

Neuth | 24-06-22 | 13:38

Nee

Neuth | 24-06-22 | 15:07
▼ 3 antwoorden verborgen

Kan de boer ook z'n land behouden en er gewoon niks mee doen? (Ik neem aan dat er dan geen stikstof uitgestoten wordt) Gewoon om D66's migratieplannen te dwarsbomen?

martn | 24-06-22 | 11:52 | 3

En dan de veen op kouwen?

BennietmeerinNL | 24-06-22 | 12:16

Veel land, bebouwing en machinerie is technisch gezien van de Rabobank. Als de boer geen inkomen meer heeft en de leningen niet kan betalen dan mag de deaurwaarden vast wel wat voor de bank terugpakken

small_town_dude | 24-06-22 | 12:39

Alle veeboeren moeten gewoon akkerbouw gaan doen, kunnen zecde grond gewoon houden. Hej ze mooi te pakn

Humsico | 24-06-22 | 13:18

"Radicale boeren kondigen harde acties aan tegen stikstofplannen kabinet"
Zo wordt de/elke boer gedemoniseerd.

spamzuiger | 24-06-22 | 11:20 | 6

Het zijn ook radicale plannen van het kabinet.
Alleen dat zijn plannen op papier. Die in een gebouw met airconditioning worden gemaakt met een stropdas om.
Niet door mensen die al vier generaties of meer op een boerderij werken, 80 uur per week, hun hele leven lang.

AdvocatusDiaboli | 24-06-22 | 11:50

@bobd
Het is net als met een blauwe plek. Iemand geeft je een por en dat voel je niet, maar als iemand je op steeds dezelfde plek een por zou geven, dat zeg je op een gegeven moment toch wel au. Het gaat steeds zeerder doen op dat plekje. Dus objectief valt het misschien wel mee met die opmerking, maar subjectief niet hoor.

HoniSoit | 24-06-22 | 11:53

Rabiate plannen lokken radicale weerstand uit.

Phantomas | 24-06-22 | 11:56
▼ 3 antwoorden verborgen

Toch zal de stikstofuitstoot gereduceerd moeten worden.

thanseeuwen | 24-06-22 | 11:18 | 13

Volkomen onzin.

Ben Adam | 24-06-22 | 12:42

Waar holt de natuur achteruit thans?
Het is allemaal vogels hier. Ook veel dassen, herten etc. Wolven voor de lammetjes. Vossen en ooievaars die de jonge weidevogels opeten

Humsico | 24-06-22 | 13:22

Ik zocht onlangs naar stikstof in DK, het enige dat ik kon vinden was documenten waarin de zorg over stikstoftekorten werd beschreven.

nieuwe_Deen | 24-06-22 | 17:53
▼ 10 antwoorden verborgen

De boeren worden geruimd, Volkert van der Graaf's wens is uitgekomen, mede mogelijk gemaakt door VVD CDA D66 CU.
zie tros aktua maart 1993
youtu.be/Y-V8tqkaVm4

2_amazing | 24-06-22 | 11:18 | 1

Mijn hele dag verpest na het zien van die rotkop en die galbak woont in een grote boerderij in de achterhoek niet werken, beetje hardlopen, onbegrijpelijk.

Nietgek | 24-06-22 | 12:41

Net een paar havermelkdrinkers gewezen op dit filmpje.
Kijk de man achter de cijfertjes eens. Kijk eens hoe die kapot gaat. Maak het eens even echt voor jezelf.
Antwoord:'Is geenstijl en daar kom ik niet en kijk ik niet naar.'
Dat. Soort. Volk.

General Dripple | 24-06-22 | 11:16 | 7

@BobDobalina | 24-06-22 | 11:26: Yup, ik ben er ook zo eentje. Al lang geleden opgegeven om de npo te kijken. Af en toe probeer ik eens een stukje van het journaal en dan blijkt steeds maar weer dat de npo niet het hele verhaal vertelt. Dus nee, ik heb weinig met die nieuwsverstrekker. Liever lees ik diverse andere media en kom dan met een uitgebreider eigen oordeel. Die voorgekauwde propagandataal blief ik niet.

Verbandmeester | 24-06-22 | 12:15

@BobDobalina| 24-6-22| 11.26:
Er is nogal een verschil in het niet willen kijken naar partijdige media of moedwillig de mogelijkheid weigeren om een verhelderend antwoord te krijgen na een discussie.

Jackson | 24-06-22 | 14:02
▼ 4 antwoorden verborgen

Melk, de witte motor.

Broadsquire | 24-06-22 | 11:15 | 2

herkenbaar, ik kom ook niet op de joop... Nou ja, ff koppen snellen, vooruit dan.

der_feldwebel | 24-06-22 | 11:23

Zou die Laura Bromet zelf ooit spontaan zijn gekomen?

Opajoop | 24-06-22 | 11:13 | 1

Nee, daar moet enorm veel moeite voor gedaan worden. En telkens als je denkt dat ze er bijna is en ze zelfs aangeeft “ik kom” dan blijkt dat je toch net niet precies het goede deed. Dan begint het hele spel weer opnieuw. Kortom, nee die Laura die komt niet makkelijk.

Verbandmeester | 24-06-22 | 12:17

Als de boeren met de megastallen nou eens uitgekocht worden en daarna zeer strenge regels t.a.v. de veeteelt ingevoerd worden? Zou dat helpen? Geen bio-industrie meer, geen stallen met 50.000 kippen in erbarmelijke toestanden maar gewoon met gezond verstand boeren. Maar ja, de mensuh willuh wel hun kiloknaller behouwuh natuurlijk. Geef bijv. subsidie op biologisch vlees zodat iedereen dat gezonde stukje kan kopen als hij/zij dat wil.

PaulusdeBosrouter | 24-06-22 | 11:11 | 5

De kilo kip knallers komen al uit Oekraine en daar doen ze niet aan de regels die voor boeren uit Nederland gelden,volgens de minister is dat jammer maar “ we” kunnen er verder niets aan doen,docu van een tijdje terug.

Coolcalmcollected | 24-06-22 | 12:26

Een kiloknaller is voor de gewone man ook niet meer te betalen.

Nietgek | 24-06-22 | 12:43

Je kan ook gewoon naar de boerderij gaan waar ze een winkel hebben met eigen producten en waar de tussenhandel niet tussen zit. Je betaald een eerlijke prijs voor een uitstekend product. Of dat nu vlees, melk, yoghurt, kaas is, het is er allemaal. Koop al jaren geen vlees meer bij de super. Maar ook deze boer wiens boerderij behoort tot het cultureel erfgoed moet verdwijnen van de provincie en de ratten van Natuurmonumenten. Een boerderij al generaties lang in de zelfde familie en met slechts een 25 tal koeien en schapen.

forecastle | 24-06-22 | 13:01
▼ 2 antwoorden verborgen

Als ik boer was zou ik toch eens gaan kijken of er wellicht een schadevergoeding te halen valt voor alle psychische schade die ze lijden. Jaren in onzekerheid en spanning leven kan niet gezond zijn.

usb stok | 24-06-22 | 11:11 | 3

Altijd als mensne beginnen over procederen tegen De Staat wij ik even op het volgende;
Er is een kabinet gevallen over ongekend onrecht tegen een grote groep na jaren. Kijk eens hoe het nu met die mensen gaat die volledig gelijk hebben gekregen en kijk dan eens naar je eigen alleenstaande geen media aandacht zaak.
U bent kansloos.

General Dripple | 24-06-22 | 11:19

De regering beschikt over een onuitputtelijke bron van advocaten, betaald door u zelf. Jaren een proces voeren/volgen wordt een mens ook niet beter van, maar het is dan ook precies de bedoeling van de regering om burgers bij voorbaat te ontmoedigen.

Ruikbaard | 24-06-22 | 11:32

Misschien moeten we doneren zodat ze lang kunnen procederen.

martn | 24-06-22 | 11:56

Je zou verwachten dat in deze krocht van het interweb dit soort materie scherp, maar wel objectief en nuchter wordt benaderd. In plaats daarvan hoor ik alleen maar pathetische emodrek. Ben ik niet zo van.

Komjehiervaker | 24-06-22 | 11:11

Gek hoor, echt gek, die Derk van het CDA hoort de emotionele boer zeggen: ‘Derk, dorpsgenoot van me, ik vertrouw jou.’ En Derk laat die boer gewoon vallen.
Derk kan beter het toneel op, want het knappe toneelspel van Derk, was fantastisch. Hij speelde overal op tv, op internet, in de krant en zelfs hier, de boerenvriend, lekker meelullen met de boer en ondertussen………..

HoniSoit | 24-06-22 | 11:06 | 2

Ik denk dat een cda;er simpelweg niet meer de credits heeft om zich sterk uit te spreken gezien hun eigen partij ook gehalveerd is. Niet dat ik pro cda ben maar denk dat pakweg 20 jaar geleden een CDA'er meer gewicht had in dit soort discussies. Nu moeten ze gewoon ja en amen knikken op wat Sieg en Markie te verkondingen hebben. Treurige constatering.

keensteyl | 24-06-22 | 11:11

@keensteyl | 24-06-22 | 11:11: De enige hoop op een toekomst voor het CDA is als ze juist voor die boer gaan staan in plaats van nog een paar jaartjes braaf mee te regeren. Daarna kan de partij echt opgedoekt worden (en maar goed ook).

Thuinman | 24-06-22 | 12:59

Lientje heeft trouwens een gesprek met de ministers geregeld voor de beste man. Klasse.

SailingDuck | 24-06-22 | 11:05 | 1

Sweet Caroline!

keensteyl | 24-06-22 | 11:12

Wat een kippevel betoog van deze sympathieke boer. Het is ten hemel schreiend dat de politiek ijskoud deze hardwerkende voedsel voorzieners de nek omdraait. Zelf ken ik een aantal veeboeren en voel enorm mee met de emotie die deze groep nu voelt. Jarenlang hebben ze alles gedaan en geinvesteerd om beter te boeren. Jazeker ga ik mee demonstreren, puur om deze groep te steunen. De politiek is door en door verrot.

En Jesse Klaver mag van mij enorme jeuk op zijn rug krijgen en te korte armpjes.

Arietjuh | 24-06-22 | 11:00 | 2

De manier waarop hij gister tegen van der Plas inging was echt stuitend. Met z'n geweld tegen wetenschappers en "u draagt bij aan dat klimaat". Caroline gaf gelukkig geen krimp.

Muxje | 24-06-22 | 11:04

Daarom hebben we integere politici nodig.
Die denken in levenskwaliteit van de burgers.

En niet die hobby-politici zoals Baudet die van alles kan zeggen omdat het land hem toch niets kan schelen, of handige babbelende of schreeuwende politici.

Daarom doet een Omtzigt het goed, of een Leyten bij links, of een Caroline.
Mensen snakken naar integriteit.

Vooral na wat ze zien gebeuren in Groningen, Schiphol, Tata, windmolens i.c.m. datacenters, problemen in de zorg, onderwijs, politie en defensie, de huizenmarkt die ontspoord is, de cover-ups bij het toeslagschandaal.

Dan liever een Caroline die per ongeluk zegt dat ze in het weekend gaat zuipen en daar de humor van inziet. Of een Omtzigt die even overwerkt is. Maakt helemaal niets uit. Ze zijn er voor de samenleving.

AdvocatusDiaboli | 24-06-22 | 11:10

Deze man heeft niks meer te verliezen. Er er volgen meer.

And so it begins.

frankyw | 24-06-22 | 10:59 | 1

hooivorken en fakkels de lucht in!

keensteyl | 24-06-22 | 11:09

Onze zuivelproducten zijn wereld beroemd. Met name de zuigelingen voeding en de baby/kindermelk producten (niet voor iedereen geschikt) hebben geholpen de hongersnood in de wereld te bestrijden en worden tot in de verste uithoeken van de wereld geroemd. Minder boeren is minder koeien is minder melk, dus hogere prijzen, minder beschikbaarheid en raad eens wie het kind van de rekening is. De onverantwoordelijkheid van het gehele landbouwbeleid is tergend. Niet alles wat de boeren doen is perfect, maar ze systematisch de strot afsnijden, dat nooit.

Broadsquire | 24-06-22 | 10:58 | 3

Ieder kind op deze aardkloot dat straks sterft van de honger is een direct gevolg van het beleid van Mark Rutte en kompanen?

Borrom | 24-06-22 | 11:02

@Borrom | 24-06-22 | 11:02: Regeringen gaan over lijken, ik zal mijn gedachte maar niet helemaal opschrijven.

Kanvanalleszijn | 24-06-22 | 11:09

Ik heb dus serieus net mee staan janken met die boer op het filmpje. Wat een walgelijke schertsvertoning de politiek in NL. Trek de stekker uit dit rariteitenkabinet en snel nieuwe verkiezingen.

herstelkous | 24-06-22 | 10:54 | 1

Het liefst wel, heel begrijpbaar. Dan komt het volgende probleem: het huidige partijkartel zal nooit instemmen met 'samenwerking' tussen de nieuwe grote(re) partijen zoals BBB, JA21, PVV, en wellicht GL. Nooit. Wat er dan gebeuren gaat is een gevalletje 'kop in het zand steken' en alles kapot laten lopen, hopen op nieuwe verkiezingen.

Of een coalitie van zes, zeven partijen, waardoor de huidige coalitie gewoon door kan regeren en het hele spelletje verdergaat. Niet lang start.

frankyw | 24-06-22 | 11:05

Als er een nachtje 10tallen gelukszoekers op stoelen moeten slapen, lees je het de volgende ochtend met koeienletters in de krant en het ochtendnieuws loopt er dan ook weg mee.

Als er honderden boeren naar de rand van de afgrond geschoven worden komen er geen 'ach gossie wat zielug' verhaaltjes. Nee, dan zijn het quasi-terroristen en/of extreem rechtse miljonairs.

Darwinian | 24-06-22 | 10:54 | 1

Dit dus, echt met geen pen te beschrijven!
En bijna op ieder dossier ook, wat een ontzettend stelletje proleten...

HaRo010 | 24-06-22 | 11:56

Je kun zo niet met boeren omgaan.
Je kunt zo niet met mensen omgaan.
Laat die tweede kamer leden eens een paar maanden op een boerderij werken.

Nou klaagt de een over links en ander over rechts,
maar je mag ook hopen dat er iets anders duidelijk wordt,
en dat is dat er een spel wordt gespeeld.
En dat is dat er perverse prikkels bestaan in het grote geld.

Het spel van de korte termijn winst voor een paar handige financiële jongens, en de rotzooi die er van komt op de lange termijn voor de bevolking.
Deze keer zijn de boeren de klos.
Maar dit is niet nieuw.

AdvocatusDiaboli | 24-06-22 | 10:52

TeamBoer
Tijd om zelf op te stappen, coalitie. Dat heet 'marktwerking' .. en daar sta je machteloos tegen, zoals heel het volk het al heeft geleerd.

Kouwe Kees | 24-06-22 | 10:51

Om te kotsen over hoe de politici omgaan met de diverse groepen in de samenleving. Alleen maar denken aan Brussel en over hoe ze hun eigen reet op het pluche kunnen houden. Ik hoop zo dat de Nederlanders eens wakker gaan worden en de bestaande kliek eens volledig wegstemmen. Het is genoeg geweest. Ik hoop zo dat er een partij met gezond boerenverstand komt bovendrijven, de grootste wordt en de jarenlange afbraak van Nederland gaat terugdraaien.

Waargaathetheen | 24-06-22 | 10:48 | 1

Het is ook wat politici toestaan. Of denken dat goed is.

Zoals stikstof-problemen negeren en boeren opzadelen met steeds meer aanpassingen en schulden aan banken die daar goed aan verdienen.

Pim Fortuyn had het al jaren geleden over dat je niet alles in de markt moeten zetten, zoals OV, Schiphol, Energie etc, terwijl hij absoluut voor een sterke markt waren, omdat hij dacht dat dat niet in het belang van de burger was.

Dus die vrije-markt-mantra van VVD als de oplossing voor alles, vooral types als Jorritsma, klopt niet. Je moet het strategisch inzetten. En je ziet het ook terug in hoe er gedacht wordt over burgers. Patiënten zijn geen mensen die pijn hebben, het zijn cliënten geworden, bijvoorbeeld.

AdvocatusDiaboli | 24-06-22 | 10:58

Fuck dit land. Ik ga hoe dan ook BBB stemmen. Laat ze gewoon de grootste worden en samen met PVV en FVD regeren, kunnen we eindelijk de troep hier opruimen. Flink achterstand inmiddels.

Tribion | 24-06-22 | 10:46 | 2

LOL. Succes met je illusie

YoMoms | 24-06-22 | 11:02

Dus de boeren en grond van hen moet weg omdat ze vlak bij " natuur " zitten. En daarna huizen bouwen op diezelfde plek. Beton, straten, wegen, leidingen, scholen, auto,s, winkels, ov, etc. Is dat goed voor minder stikstof? Wat een geklungel.

ceesreis | 24-06-22 | 10:45 | 1

Vergeet de tegels in de achtertuin niet, goed voor de biodiversiteit.

Clavo | 24-06-22 | 14:06

Uit solidariteit met de boeren die straks hun werk, hun alles kwijt zijn zouden de mensen die achter de boeren staan misschien ook eens een tijdje het werk neer kunnen leggen, eens kijken hoe snel dan de totale paniek uitbreekt in Den Haag.

Sinterbikske | 24-06-22 | 10:44

Het ergste zijn de leugens. Zeg dan eerlijk waar het op staat:

"Wij politici wonen in de stad en denken dat de stad voor iedereen de beste plaats is om te wonen. Dat is voor ons de natuurlijke omgeving. Ook moeten er om een grote markt te creëren voor bedrijven miljoenen mensen bijkomen uit het buitenland en daar moeten we huizen voor bouwen. Dus moet de landbouw weg. Dan kunnen we van Nederland een mooie grote stad maken. Net als Hong Kong."

Koeien zijn trouwens vies. Ze poepen buiten!

Rest In Privacy | 24-06-22 | 10:43 | 1

Klopt, met de huidige instroom en gezinshereniging moet er iedere 2 jaar een stad als Almere worden bijgebouwd.

NL wordt een stad-staat, zoals Singapore, maar dan met een bevolking uit 3e wereld landen.

Geen plaats voor boeren en natuur, maar verarmde krottenwijken.
Kijk maar de omgeving van Marseille en Parijs.

Bolhoed | 24-06-22 | 10:58

Als iedereen die anti boer is nu eens stopt met het nuttigen van door boeren geproduceerde producten is het snel over. Ook je sojameuk komt bij een boer vandaan.

voldemort | 24-06-22 | 10:40 | 2

zo lang hun biologische Quinoa maar vers ingevlogen wordt uit Peru en de vanille uit Madagaskar vinden politici het best. Uiteraard mag de koffie alleen maar uit jemen komen etc.

Snap_het_ook_niet | 24-06-22 | 10:48

Niet "anti boer", maar ook niet van mening dat de boeren koste wat kost beschermd moeten worden. En het is niet zo vreemd dat we eerst naar hen kijken die verreweg het meeste uitstoten als we een reductie doorvoeren. Uitkopen van de boeren geeft voor Nederland gezien de minste pijn, haal je de reductie elders, dan heeft dat buitengewoon grote gevolgen voor de hele samenleving. Ook als je lafjes de pijn gaat verdelen. Waar ik nog wel aan wil toevoegen dat we eerst de noodzaak tot reduceren nog eens goed onder de loupe moeten nemen.

En nee, er zit geen tegenstrijdigheid in die houding. Ik hou van boerenproducten. Ik hou ook van Youtube, Netflix, online spelletjes... maar tegelijkertijd wil ik niet dat ze mijn hele omgeving daarvoor vol bouwen met datacenters. En zowel voor de boeren als voor de tech-bedrijven geldt: dat hoeft ook niet. We kunnen met minder boeren af.

Muxje | 24-06-22 | 10:52

Ja, jullie wonen er al 400 jaar, maar daar hebben we schijt aan. Wij willen geen bramenstruiken. Dus oprotten.
Ja, dat is een boodschap die goed zal landen.

Nietdanjatoch | 24-06-22 | 10:36 | 1

U zegt het verkeerd: Ja, jullie wonen er al 400 jaar, maar wij zijn Passanten die morgen net zo goed in New York wonen, dus daar hebben wij schijt aan. Tenzij die Oranje meneer weer president wordt want dan hopen we dat Hillary de republiek New York uitroept.

ikworstelengadouchen | 24-06-22 | 10:38

Wat de boer hier vooral toont en ervaart is pure wanhoop.

Opgekropt en binnengehouden, dan opeens is het breekpunt er en moet het eruit en wil hij de ivoren toren bewoners confronteren met zijn werkelijkheid, met de werkelijkheid.

Voor mij is dit enigszins vergelijkbaar en herkenbaar met wat ik al een langere tijd ervaar.

Ik ben geen boer maar een stadsmens, een ras Hagenees.

En dit land, mijn land, is deels echt gek geworden.

Ik zal niet specifiek noemen waar ik op doel maar toen ik gister weer eens door bepaalde Haagse wijken fietste en de zorgen betreffende wat ik daar zag met mijn beste Turkse maat besprak zei hij het weer ; "Jullie graven je eigen graf".

Dit land gaat naar de kloten, in sneltreintempo.

En we moeten er bij staan en ernaar kijken.

Diep, dieptriest.

Dr.Mabuse | 24-06-22 | 10:35 | 5

Zie je ook de ironie in zijn antwoord..."jullie" ipv "wij"... daar gaat het ook al fout. Verder herken ik mijn gevoel in jouw gevoel, ook ik kom vaak in DH. Gebied rond de Grote Markt gaat ook in rap tempo de afgrond in. Zit er heel dicht tegenaan om de deur die Nederland heet achter mij dicht te trekken.

Omnomnomicron | 24-06-22 | 11:03

@Ivoren Toren | 24-06-22 | 10:39:
Eh, blijkbaar niet.
De cijfers van Gelderland zijn inmiddels aangepast en die van de waddeneilanden kloppen voor geen meter.

De_dorpsgek | 24-06-22 | 11:09

@Omnomnomicron | 24-06-22 | 11:03:

Hij is eigenlijk net zo'n kaaskop als ik en ik heb veel van hem geleerd, hij is een mooie spiegel voor me wat betreft dit soort kwesties.

Dat hij een moderne Turk / Nederlander is, niet gelovig en gewoon een realist maakt het contact tussen ons mogelijk en ook erg fijn.

En de vriendschap met hem en zijn familie is voor iedereen erg waardevol.

Maar inderdaad : hij zegt het zoals het is : Nederland maakt zichzelf kapot.

Komende uit zijn mond is het veelzeggend en maakt het nog confronterender.

Dr.Mabuse | 24-06-22 | 11:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Brok in mijn keel boer Koos Cromwijk. Mijn neef heeft na meer dan 100 jaar ook de stekker uit de boerderij van mijn opa, oom, en daarna neef eruit getrokken. Wat een ontzettend rotland is dit toch geworden, waarbij (nep)politici en graaiende ambtenaren van de roverheid, hardwerkende landgenoten de vernieling in draaien (op basis van rammelende flut modellen). En maar deugen. CDA red je gezicht trek de stekker uit dat (biep) kabinet.

#TeamBoeren

Louter Leuter | 24-06-22 | 10:35

Boeren met wortel en tak uitgeroeid? Het PBL schat dat het kabinetsplan leidt tot 30% minder koeien, 20% minder pluimvee en 10% minder varkens. Dat zal zeker tot sluitingen van veehouderijen leiden, maar niet per se met genoemde percentages, omdat het voor een deel ook gaat om afschalen (en in stand houden) van bedrijven. Wat je er ook van vindt, het lijkt me geen uitroeien.

nietzomoeilijk | 24-06-22 | 10:35 | 5

En wie zegt dat al die bedrijven rendabel kunnen blijven met 10-30% vermindering? Kan jij zomaar 30% salaris inleveren zonder gevolgen?
In veel gevallen betekent afschalen gewoon stoppen.

usb stok | 24-06-22 | 11:07

@usb stok | 24-06-22 | 11:07:
Wat dus mijn neef gedaan heeft... ermee stoppen.

Louter Leuter | 24-06-22 | 11:54

Erg kort door de bocht @nietzomoeilijk. Ze verliezen zo hun concurrentie positie dus te duur en de klant in de supermarkt koopt Zuid-Amerikaans vlees

Nico1000 | 24-06-22 | 11:55
▼ 2 antwoorden verborgen

Derk Boswijk, opgeleid als bouwkundig ingenieur, is de opvolger van Jaco Geurts, die landbouwkundig ingenieur is.
Dat Boswijk nu landbouw doet bij het CDA is ook niet voor niks. Je moet er niet aan denken om op die positie iemand met verstand van zaken te hebben.

Humsico | 24-06-22 | 10:33 | 1

Dat is altijd nog beter dan iemand die "management" (wat dan?) gestudeerd heeft. Of met Schoevers of MAVO als hoogst genoten onderwijs.

Ivoren Toren | 24-06-22 | 10:37

Kijk deze boer heeft wel een goed punt, wie gaat die natuur straks beheren als de boerenklasse is verdwenen. De natuur 'zijn gang laten gaan' is een populaire gedachte maar als we niet oppassen betekent dat de komende honderden jaren een ontbost, kaal Nederland omdat de huidige boomsoorten niet bestand zijn tegen de steeds langer wordende droogtes. Deze boer beweert dat we nu de beste natuurbeheerders ter wereld zijn, en dat weet ik niet al zou ik geen voorbeeld weten waar ze het beter doen. Dus zeg het maar, wie gaat het beheer straks op zich nemen? Ambtenaren? Zie je al voor je hoe dat gaat. Met het zoveelste RIVM model in de hand trekken ze de bossen in om onderhoud te plegen, worden duingebieden aangelegd in Overijssel en worden miljarden gepompt in de aanleg van een tropisch hardhout bos ter hoogte van Klazienaveen zodat we de Amazone niet meer hoeven te kappen en omdat het op papier de meest ideale situatie in Nederland zou zijn. Nee, laat dat maar liever over aan bevlogen rauwdouwers die zich verbonden voelen met dat stuk land waar ze zorg voor dragen. Kortom er moeten dus veel méér boeren komen, die financieel toekomstperspectief hebben, op handen gedragen worden door de overheid, en als ze nog ouderwetse destructieve methodes hanteren dan krijgen ze alle middelen en educatie aangereikt om te innoveren en hun bedrijf te transformeren. Zou dat niet veel beter werken?

Thuinman | 24-06-22 | 10:33

Vroeger was de overheid er voor de burger. Sinds de EEG is veranderd in de EU is de burger er voor de overheid.

Plantendokter | 24-06-22 | 10:30 | 3

De EEG was niet politiek maar puur economisch. Je doelt op de EU.

Sqbar | 24-06-22 | 10:36

@Louter Leuter | 24-06-22 | 10:39: Oh sorry, ik moet meer koffie hebben denk ik.

Sqbar | 24-06-22 | 10:48

Den Haag gaat merken hoe ver zij kunenn gaan, meer heb ik er niet over te zeggen.

tjongerschans | 24-06-22 | 10:29 | 2

Internetheld die hier een soort loos dreigement gaat plaatsen. Wat een held.

Quantum Suicide | 24-06-22 | 10:33

@Quantum Suicide | 24-06-22 | 10:33: Rare interpretatie... Ik merk alleen op dat er enorme weerstand komt. Den Haag staat mijlen ver af van de realiteit, dit gaat een keer mis ben ik bang...

tjongerschans | 24-06-22 | 10:36

Hartverscheurend triest. Ik weet aan wiens kant ik sta!

Thebitch | 24-06-22 | 10:26

Naast al het persoonlijke leed is deze poppenkast strategisch ook zo oliedom en korte termijn. Met de voortschrijdende opwarming wordt voedselproductie nog een hele uitdaging. Uitgerekend bij ons hier in de natte rivierdelta liggen dan de kansen. je wilt dan niet afhankelijk zijn van wat men dan over de grens weet te produceren en wat je daar dan voor zou moeten betalen. Bizar dat niemand in den Haag de grote lijnen ziet.

HD50 | 24-06-22 | 10:26 | 1

Die kijken maar 4 jaar vooruit naar hun eigen corpulente reedt in het pluche, en wat ze daarna voor nepbaantjes met dikke inkomens kunnen versieren.

De grote lijnen worden, indien we niet ingrijpen, heel simpel: omvolking, het vreten wordt gebruikt als wapen tegen "subversieve elementen" (lees: de protesterende burger) en/of je moet verplicht vegan vreten. Want normaal gevarieerd eten is onbetaalbaar.

Stokman | 24-06-22 | 10:37

En al die duizenden " gasten " die binnen gelaten worden, heeft dat dan geen effect op de stifstof? denk het wel, maar dat maakt natuurlijk geen kl*ten uit.

streknek | 24-06-22 | 10:25

Je kan wel janken op de politici, het is toch het volk wat ze er neer heeft gezet.
Vvd, cda, d66 en cu stemmers; jullie zijn walgelijk kut volk en hadden na de toeslag affaire al beter moeten weten.

General Dripple | 24-06-22 | 10:22 | 9

@me163komet | 24-06-22 | 10:50: in het Nederlandse politieke bestel is sprake van partijvertegenwoordigers en niet van volksvertegenwoordigers. Het hele systeem is zo ingericht dat loyaliteit aan de partij wordt beloond en de achterban heeft gewoon het nakijken. Ook de opmerking van Mark Rutte dat VVD leden die het niet eens zijn met het gevoerde stikstofbeleid dan maar de partij moeten verlaten is veelzeggend.

therealbraindump | 24-06-22 | 10:58

@General Dripple | 24-06-22 | 11:08: zo simpel dit. JA21 is slimmer dan dit. Als je wat wil veranderen kun je 2 dingen doen:
1) op zijn Wilders om je heen slaan en jezelf onmogelijk maken
2) proberen hier en daar de samenwerking te zoeken en waar nodig met gestrekt been er in.

Dat ze Hugo de Jonge niet gewipt hebben is treurig, maar snap wel dat het koppensnellen van de oppositie ook niet altijd handig is.

Behangdelul | 24-06-22 | 11:18
▼ 6 antwoorden verborgen

Toen in de 80er jaren het boeren/schaats icoon Evert van Bentum de deur achter zich dichttrok, had bij iedereen de alarmbellen af moeten gaan.
Het was een teken aan de wand...

streknek | 24-06-22 | 10:21 | 1

er zijn er veel meer gegaan hoor. Allen die door stadsuitbreiding uitgekocht zijn en door wilden boeren nu in den vreemde.

HD50 | 24-06-22 | 10:28

Die dooie blik, stilte en toch doorwalsen als je iemand zijn excel sheet in twijfel trekt, weet ook nooit zo goed wat ik daar mee aan moet.

dugo | 24-06-22 | 10:19

Boer Koos had alle vertrouwen in Derk Boswijk CDA, die tekende bij het kruisje.

2_amazing | 24-06-22 | 10:18

"De" boeren. Wie zijn toch die mensen?

WasHetMaarMakkelijk | 24-06-22 | 10:15

Nu de boeren, over 2 jaar de automobilist.
Want iedere drol ziet nu al dat ze de doelen nooit gaan halen. En de obsessie zit ongelooflijke diep bij het (groen) volk.
Dus alleen als je werk hebt mag je een auto bezitten, en met een brandstofprijs die modaal niet meer kunnen betalen gaat ze dat nog lukken ook.

zoalsikhetzeg | 24-06-22 | 10:14

Het lijkt verdomme wel een coup.
Met als gewillige beulen de over alle middelen beschikkende gatekeepers in het kabinet.
Deze weergoderij loopt hoe dan ook uit op een totale ramp. En veel te duur vreten.

Francine Fishpaw | 24-06-22 | 10:14

Gemeenten zien een verdienmodel in woningbouw: eerst de verkoop van de grond, daarna gemeentelijke belastingen en als gevolg van de vele nieuwkomers moeten er winkels komen die ook weer gemeentelijke belastingen af mogen dragen.

Er zijn talloze voordelen van kleine gemeenten die verworden zijn tot grauwe, grijze massa's zonder behoorlijke infrastructuur. Wethouders? Die kloppen zichzelf op de borst omdat zij 'het zo goed gedaan hebben voor die gemeente'. Groei is alles, meer, meer meer!

Het probleem meneer zit niet in de stikstof, CO2 of weet ik wat voor flauwekul, het probleem zit in ambtenaren die geilen op cijfers en hun naam in (lokale) geschiedenisboekjes bijgeschreven willen zien.
Ambtenaren zijn losgezongen van de samenleving..

DatInternetDingetje | 24-06-22 | 10:13

Ik vind dit echt heel triest, heb zeer te doen met deze boer!

Als men echt 1 EU wil zijn, dan moet men in Brussel ook eens over de landgrenzen gaan denken. Doe ruimtelijke planvorming op EU schaal, niet op nationaal niveau. Wij in Nederland zijn zo dichtbevolkt dat er bijna geen ruimte is voor natuur. Accepteer dat en richt Europa dan ook zo in! Hier zijn we een grote stad (NL is het Singapore van Europa), maar elders in Europa is meer ruimte en dus meer natuur. Doe hetzelfde voor andere functies.

pane | 24-06-22 | 10:13 | 1

Nee, want ik wil helemaal geen EU!
Ik kan mensen zoals u, die denken dat de oplossing voor onze problemen bij de EU ligt, niet begrijpen. De EU en haar politieke marionetten op lidstaatniveau hebben veel van onze hedendaagse problemen juist veroorzaakt.
De EU is er voor de EU en niet voor u!

Lefty-Messup | 24-06-22 | 13:50

Tientallen jaren hebben de boeren moeten meegaan met de markt en de ontwikkelingen in de landbouw: schaal vergroten, mechaniseren, eindeloze regelgeving. Alles om het hoofd boven water te kunnen houden, niet omdat ze die veranderingen zelf in gang hebben gezet, of dat allemaal zo graag wilden.
En nu trekt diezelfde overheid, die ze eerst decennia lang heeft opgejaagd, er doodleuk de stekker uit, omdat het allemaal niet deugt, daar op het boerenland.
De boeren zijn het slachtoffer geworden van de politiek, de winkelketens die voedsel voor een habbekrats in de schappen willen zien staan, en ondertussen worden ze niet als slachtoffers, maar als daders ten tonele gevoerd.
Bruten op trekkers, bruten die de natuur vernielen, enz. enz.
Maar wie heeft er voor gezorgd dat het zo ver gekomen is? Juist, de politiek, die nu haar handen in onschuld wast, en de Zwarte Piet bij de boeren neerlegt.

KeesBruin | 24-06-22 | 10:12 | 1

Ik zag het kantoor bij mijn neef groeien en groeien, de ene huishouding na de de andere. Je moet tegenwoordig naar faculteit Boekhouden van Wageningen om nog te kunnen boeren.

Louter Leuter | 24-06-22 | 10:42

Zou Yasser Klaver nog zoveel praatjes hebben als hij tegenover een wanhopig huilende boer zou staan?

Woelige Wimpie | 24-06-22 | 10:11 | 8

@Keyboardspeler | 24-06-22 | 10:31:
Box ouwe. Ik was toen ook voor en toen ook dachten die idioten ook dat de wereld aan de grens ophield en de Rus daar rekening mee zou houden. Idioten vergaten echter dat er al jaren in Duitsland in Brugge, net over de grens in Roermond, op de Royal Air Force basis toen, tactische kernwapens lagen.
Links is altijd veel meer bereid geweest om te demonstreren en zich te organiseren in bullshit clubjes want genoeg tijd.

Basil Fawlty | 24-06-22 | 11:22

@Louter Leuter | 24-06-22 | 10:44:
Tsja, mijn oude buurman in Amsterdam op de gracht. Pand ooit gekraakt en toen ergens voor nop en niks toegewezen door de gemeente aan hem want hij zat er al zo lang. Nu goed voor, denk ik, een miljoen of 2.5 a 3. Oh ja, en zijn kindertjes zaten op roomblanke scholen (Vossius en co) en op hockey. Of hij een Tesla heeft weet ik niet want ik ben er al een jaar of 5 weg. Hij had toen een of andere SUV.
En dat zat hij dan ongegeneerd te vertellen maar wel nog op GL stemmen.

Basil Fawlty | 24-06-22 | 11:27

@Basil Fawlty | 24-06-22 | 11:27:
Precies! Dat soort deugend (biep) volk.

Louter Leuter | 24-06-22 | 11:55
▼ 5 antwoorden verborgen

Zolang het maar voor den Haag op papier klopt zijn alle problemen opgelost.
Menselijkheid kennen ze niet.
Zolang hun (vaak zelf gecreëerd) problemen maar weg zijn.
Mensenlevens en beroepsgroepen kapotmaken is hun dagtaak geworden.
Gisteren waren het gezinnen met een dubbel paspoort (toeslagaffaire).
Vandaag zijn het de boeren.
Morgen kan ik of U aan de beurt zijn!
Gaaf land wonen we in *kots*

captain-caveman | 24-06-22 | 10:10 | 1

Mijn woorden.

Sjeintje | 24-06-22 | 10:24

He bah, even tussen alle hysterie door wat feiten:
www.nieuweoogst.nl/nieuws/2019/11/06/...
Natuurgebieden zijn aangewezen ter bescherming van de biodiversiteit. Dat vereist aanpak van stikstofoxide en ammoniak.

We kunnen ook zeggen: Die biodiversiteit is "een verzonnen probleem" zoals Geert Wilders heel populistisch weer de hele zaak wegzet als een pennenlikkers fenomeen uit Den Haag, maar dat gaat dus voorbij aan deze realiteit.

UIteraard kunnen we toe met meer brandnetels en bomen en bramen, maar om goede redenen is het beschermen van de soorten ook belangrijk. Biodiversiteit is trouwens niet alleen een hobby van doorgeslagen geitenwollen vogelaars. Het schijnt ook voor onze overleving een belangrijke zaak te zijn.

In andere topics lees ik dan weer veel geklaag over dat er woningentekorten zijn en dat er veel gebouwd zou moeten worden, maar nu dus even niet want zie arme boeren toch.

En nee, niet alle woningen vallen toe aan asielzoekers, ook die feiten liggen totaal anders dan Geert en zijn makkers u willen doen geloven. Slechts 1 op de 8 uit te geven sociale huurwoningen wat slechts een klein deel van het woningaanbod is, wordt aan asielzoekers toegewezen.

Beste_Landgenoten | 24-06-22 | 10:09 | 20

Zo blij met BL en Goldbach en nog wat meer van die Staats papagaaien op GS - er komen altijd zoveel mooie comments van, die hun (coalitie) standpunten slopen. Heel leerzaam.

der_feldwebel | 24-06-22 | 11:16

@KeesBruin | 24-06-22 | 10:21: Eens. De verhouding is gewoon zoek. Iedereen wil biodiversiteit. En ik zou het ook leuk vinden om een Blauwe Kiekendief te zien.. al wist ik van het bestaan niet af voor uw mail. Maar ik heb liever dat we de komende 15 jaar dan maar wat meer bramen hebben; daarna hebben we allemaal electrische auto's, draait Tata op waterstof, en komt het vanzelf wel goed. Die 25mrd kunnen we beter besteden aan innovatie. en misschien een hoog hek bij de grenzen.

Nietdanjatoch | 24-06-22 | 11:44

@Beste_Landgenoten | 24-06-22 | 10:33: Go, er zijn meer mensen zielig in dit land. En wat wil je daarmee zeggen? Nu de boeren en nog steeds de slachtoffers van het toeslagen debacle. Bek houden, je bent niet de enige die zielig is. Of zoals in mijn kindertijd: Niet zeuren. De kindertjes in Biafra, die hebben het echt slecht.

forecastle | 24-06-22 | 13:15
▼ 17 antwoorden verborgen

Poh... Die (volledig terechte!) emotie raakt me wel. Tranen in mijn ogen.

Verder zie je ook dat Derk wel enorm in dubio is. Eigenlijk is ie het met de boer eens, maar ja, CDA vaart een andere koers. Dat vereist ruggengraat die je ook nog eens recht dient te houden. Ik geloof wel dat die Derk in principe ook een prima kerel met het hart op de juiste plek is.

Verder vroeg ik me af wat de plannen zijn voor de grond die vrijkomt als een boer wordt uitgekocht. Dat moet namelijk de aller aller aller allerlaatste "oplossing" zijn. Maar stel ze worden toch uitgekocht, wat komt er dan voor terug? Ik neem aan dat er 100% natuur voor terugkomt. Geen huizen, geen wegen, geen industrie (en dus ook geen windmolens of zonnepanelen!). Maar dat zal wel weer niet. Volledig Team Boer in deze!

Timide_Aso | 24-06-22 | 10:09 | 3

Huizen. Veel huizen. Dan blijkt er wel meer stikstofuitstoot mogelijk te zijn. Gedane zaken nemen dan geen keer en de immigratieexplosie moet gehuisvest worden.

El Rico Grande | 24-06-22 | 10:12

Als Derk zo'n goed hart heeft stemde hij tegen en niet met zijn partij mee en dat kan en moet in principe volgens de wet ook.

Fedde71 | 24-06-22 | 10:12

Derk loopt uiteindelijk gewoon mee in het gelid van dit d66 kabinet. Het zal best wel een aardige kerel zijn maar wanneer het er echt op aankomt heeft hij geen principes.

therealbraindump | 24-06-22 | 10:24

Boeren eruit, plek voor meer woningen. De ene minister gooit op grond van stikstof boeren voor de bus, de andere minister wil daar woningen. Die politieke deal is gewoon gemaakt.
Het motto van dit kabinet is: #wegmetnederland. Daar heb je Poetin niet voor nodig.

El Rico Grande | 24-06-22 | 10:07 | 2

Je zou zelfs beter af zijn onder Poetin dan onder Rutte krijg ik meer de indruk

ikworstelengadouchen | 24-06-22 | 10:08

Hoor de stikstof discussie aan!, begrijp er werkelijk niets van, wat een waanzin!. Heb (hoe vreemd ook!) begrip voor Volt die aangeeft dat dit europees totaal moet worden berekend!. , dan wordt NL gesaldeerd met overige landen, weg stikstof!

Poespas | 24-06-22 | 10:07 | 3

Vooral VVD en D66 hebben hun zinnen gezet op dit dossier. Als kleine kleuters willen ze hun zin doordrijven, als de dood om gezichtsverlies te lijden.

Ommezwaai | 24-06-22 | 10:18

Daar heeft Volt wel een punt. Binnen landbouw en visserij wordt er aangaande zowat alle wet- en regelgeving naar Brussel gekeken, dus waarom bij dit probleem dan ook niet?

Lerp | 24-06-22 | 10:20

Eng, en dat zit er voor ons! Wie betaalt bepaald!

Poespas | 24-06-22 | 10:20

STROE. THIS is where we make our stand!

Ir. Wilhelmus | 24-06-22 | 10:07

Godverdomme, het zal je leven, je bedrijf je alles zijn en dan zo moeten bedelen en smeken tot tranen aan toe om iets te moeten redden.... dit trek ik echt heel slecht.

Behangdelul | 24-06-22 | 10:06

Ik zie net het nieuws, NPO weet te vertellen dat "we" door de EU echt aan onze stikstof plannen gehouden worden. Nu las ik vorige week in de Telegraaf dat we helemaal niks geprobeerd hebben bij de EU?? Dat we daar geen krediet meer hebben om de plannen te veranderen en het dus maar hebben gelaten....

Wie oh wie van de twee heeft het fout?

Lorejas | 24-06-22 | 10:05 | 5

Knoflookkanden houden zich aan veel regels niet (zoals begrotingstekort). Brussel heeft geen belang bij hoe NL om wenst te gaan met een paar verschraalde natuurgebiedjes waar geen mens komt

Ir_HardGelag | 24-06-22 | 10:14

@ikworstelengadouchen | 24-06-22 | 10:08:
Gisteren Rutte ook weer kunnen zien aanschuiven bij zijn vrienden van de EU. Om een aantal tweede wereldlanden kandidaat lid te maken van die megalomane club engerds. Als ie ballen had, dan zou ie deze discussie onmiddellijk op tafel gooien in Brussel. Maar nee, deze griezel draait ook met alle winden mee.

Ommezwaai | 24-06-22 | 10:15

@ommezwaai, hij zit er niet voor ons, maar eer dat het volk dat beseft is het wellicht te laat.

ikworstelengadouchen | 24-06-22 | 10:23
▼ 2 antwoorden verborgen

In uitgerekend Stroe komen 25.000 woningen, als het aan de gemeente ligt. Maar voorwaarde is wel dat de landbouw gesaneerd wordt. Zegt men letterlijk. 'Vliegwiel'.

drs. Levi Samsonov | 24-06-22 | 10:01 | 2

Die hokken zitten binnen een week of 25 vol, als u begrijpt wat ik bedoel. De mens stoot geen stikstof uit zeker... En verder zijn ze knettergek geworden in Den Haag. Verstoppertje spelen achter de rechter en de EU. Een politicus met ballen zet de boel op scherp. Flikker dan maar op met je EU en laat de rechter dan nog maar eens kijken.

Ommezwaai | 24-06-22 | 10:12

@Ommezwaai | 24-06-22 | 10:12: Idd. Ik snap dat we ergens moeten kunnen wonen. Als dat alleen kan door boeren uit te kopen, zeg dat dan, en geef ze de prijs voor bouwgrond.

drs. Levi Samsonov | 24-06-22 | 11:18

Verschrikkelijk nieuws.
En wat vinden de mensen van Stroe van deze plannen? Of wordt er wederom óver mensen gepraat i.p.v. mét mensen? (retorische vraag)

Timide_Aso | 24-06-22 | 10:25

@Kaas de Vies | 24-06-22 | 10:00: Mee eens. En vaak is het erop gericht om de originele grondeigenaren weg te treiteren teneinde de boel vol te proppen met kantoren of woningen. En dan mag je raden wat voor pareltjes daar hun gratis miele komen stallen.

Stokman | 24-06-22 | 10:27

@Kaas de Vies | 24-06-22 | 10:00:
Tenenkrommend.

Basil Fawlty | 24-06-22 | 11:07
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik zie de discussie hier in nerlderland maar in welk ander Europees land is dit ook aan de orde, is dit een Nederlands probleem of een Europees???

Habe das Gewust | 24-06-22 | 09:58 | 9

@therealbraindump | 24-06-22 | 10:48:
Lol! Dat denk ik ook. Die zijn veel gewiekster dan Nederlanders en schuiven zoiets op de lange baan door procedures etc. en gaat nog heel lang duren daar voor er iets gebeurt.

Basil Fawlty | 24-06-22 | 11:04

@Basil Fawlty | 24-06-22 | 11:04: calvinisme, de erfzonde Basil, deze grondhouding heeft zich ook genesteld in partijen die niet confessioneel zijn zoals d66 en GL. Op een of andere manier is geloof, zuiverheid, moreel het 'juiste' te doen voor veel mensen een basale drijfveer.

therealbraindump | 24-06-22 | 11:23
▼ 6 antwoorden verborgen

Elk mens heeft een breekpunt.

Bij de een is het 'respect thiuew', bij de ander 'tassendrager' en bij de ander 'het systematisch afbreken van je bestaansrecht'.

De eerste twee types mag je van mij allemaal het land uitzetten. Liefst naar een Parijse voorstad.

Kaas de Vies | 24-06-22 | 09:57

Dit is geen conflict tussen de boeren en de regering, dit is een conflict tussen mensen die met de poten in de klei staan en die de ruggengraat van Nederland vormen vs. een politieke klasse die verworden is tot een oligarchie die rechtsstaat minacht. Voor de hardwerkende Nederlander zou het een zegen zijn dat Rutte 4 zo snel mogelijk zou vallen, de prioriteitsstelling is totaal verkeerd. Nederland kan zich geen decadent beleid van d66 veroorloven wanneer er een economische crisis aankomt. Maar zoals eerder al gezegd, onder druk wordt alles vloeibaar, denk maar aan de inzet van de kolencentrales door Rob Jetten.

therealbraindump | 24-06-22 | 09:57 | 10

Eens, en decantie leidt zowiezo tot de ondergang.

Stuffed Human | 24-06-22 | 10:22

@MargauxGrandCru | 24-06-22 | 10:02: ja, en de kolencentrales maakten gigantische winsten dmv geld van de overheid om de boel maar stil te zetten.
onze overheid kennende zullen ze nu wel nog meer woekerwinsten maken.

the_w | 24-06-22 | 13:17
▼ 7 antwoorden verborgen

Als ik zo'n stoere gozer uit onmacht zie huilen, dan hou ik het zelf ook ff niet droog. Als volksvertegenwoordiger van om het even welke partij moet je dan toch beseffen dat je een grens bent overgegaan? Niet omdat er eentje huilt, maar omdat hij verre van alleen huilt. De boeren zijn een fundamenteel onderdeel van onze maatschappij. In heel veel opzichten het meest volgzame en dienstbare onderdeel zelfs. Dat kan en mag je niet stukmaken omdat je zo nodig aan de leiband van Brussel mee wil blijven lopen. De EU had gewoon een handelsunie moeten blijven. Nu is het te laat. Hervormen gaat niet meer en vroeg of laat zal alleen een Nexit nog als optie op tafel liggen als we soeverein willen blijven.

Waagmeester | 24-06-22 | 09:57 | 2

Ik steun een opstand, want er is echt een grens overschreden.

MargauxGrandCru | 24-06-22 | 10:03

@MargauxGrandCru | 24-06-22 | 10:03: Inderdaad, als Nederland en de civilisatie door Rutte en zijn discipelen wordt gecanceld is een harde reactie niet vreemd.
Ben bijna 70, voel het beleid al jaren en wil die godvergeten ratten ook aanpakken. Hoe interesseert me geen zak.

Troyan horse | 24-06-22 | 10:16

Eppink heeft ervaring in de EU burelen en gelijk als hij zegt dat dit fiasco ‘Chefsache’ moet zijn.
Maar we hebben een lachende leugenaar als MP met de ruggengraat als een natte krant.
Slikken, emigreren of stikken.
Van dit zooitje idioten is echt niets meer te verwachten.

Eppo | 24-06-22 | 09:55 | 3

Het motto van Rutte 1 t/m 4: Sterf burger, sterf en tot die tijd betalen.

4HoogAantWater | 24-06-22 | 10:09

Als Rutte weggaat dan hebben we Kaag dus we zijn hoe dan ook verloren.

osolemio | 24-06-22 | 10:21

@Eppo
van der Wal die alleen maar kon zeggen dat het aan Brussel lag, handen gebonden blablabla en Eppink die haar fileerde over Brussel want daar heeft hij zelf lang genoeg gezeten. Hij gaf zelfs voorbeelden van landen die dingen wel gedaan kregen maar daar had die omhooggefaalde Harderwijkse wethouder natuurlijk geen antwoord op. Als een robot ja maar Brussel. Je zag op een gegeven moment ook de wanhoop in de ogen bij Eppink over zoveel domheid.

Basil Fawlty | 24-06-22 | 10:58

Het klotige is dat boeren bij iedere scheet die in den Haag gelaten wordt weer naar de bank kunnen voor een volgende lening van een ton of wat om de Haagse waan van de dag te financieren en zich weer verder in de schulden te steken zodat hun bedrijf open kan blijven.
En dan zou nu zo ongeveer de helft 'geruimd' moeten worden; ik voorspel dat die mensen met grote schulden achter gaan blijven want als ze in de Haag iets goed kunnen is dat het met list en bedrog opstellen van regelingen en wetten die mensen berooid achterlaten, geheel volgens de Rutte doctrine.

me163komet | 24-06-22 | 09:51 | 4

Inderdaad, je krijgt een zak geld, je kunt je leningen af betalen, vervolgens blijf je achter zonder werk en inkomen.
Om te kunnen zien hoe gemeenten en projectontwikkelaars zich de zakken vol duwen met geld.
Die verdienen in enkele jaren meer aan diezelfde grond dan de boeren, en hun voorvaderen ooit op die hebben kunnen verdienen in die jaren dat de grond hun bezit was.

VW, alles ist vorbei | 24-06-22 | 10:00

Toeslagenaffaire, aardbevingsschade Groningen, uit huis geplaatste kinderen, niets lossen ze op. Vertrouwen dat deze uitkoopregeling goed zal verlopen heb ik dan ook totaal niet.

Sinterbikske | 24-06-22 | 10:01

Ik denk dat de boeren goed weten hoe Den Haag met de visserij is omgegaan. Vrijwel precies hetzelfde scenario.

Ruikbaard | 24-06-22 | 10:05
▼ 1 antwoord verborgen

Natuurlijk zijn er integere boeren die geraakt gaan worden door de maatregelen. Dat is een drama.
Maar vergeet niet dat heel wat woede en protest wordt aangewakkerd door de toeleveranciers, die miljoenen winst maken.

oldandwise | 24-06-22 | 09:50 | 5

Juist, er zijn boeren die prima met hun land omgaan. Maar ook boeren die met megastallen megawinsten binnen harken. Dat is ook een drama. En vergeet niet, BBB wordt gesteund door het marketingbureau van Bayer (Monsanto) en Vion (een keten van slachtbedrijven en vleesverwerkers).

BigBaron | 24-06-22 | 10:08

Ha, lekker good old "de rijken" lynchen. Het verlangen naar de communistische heilstaat is nog altijd springlevend.

Grachus | 24-06-22 | 10:09

@BigBaron, bewijs graag!

ikworstelengadouchen | 24-06-22 | 10:31
▼ 2 antwoorden verborgen

Als plattelandsjongen kan ik je verzekeren dat het al decennia gedoe is met boeren.

Theodorus.Goldbach | 24-06-22 | 09:41 | reageer

Als plattelandsjongen kan ik u verzekeren dat het al decennia gedoe is vóór boeren.

GKJP | 24-06-22 | 09:47 | 2

zie je dat roze woordje 'reageer' onder iemands tegel?

Risingson | 24-06-22 | 10:05

Er wringt iets in de plannen van de politiek. Er wordt zonder duidelijke reden ingezet op stopzetten van bedrijven. Ik hoor niemand over de mogelijkheid van overschakelen van veeteelt naar landbouw bijvoorbeeld. En dat is onbegrijpelijk

Sqbar | 24-06-22 | 09:45 | 10

@me163komet | 24-06-22 | 09:59: gelul, nergens wordt zomaar de grond bestemming veranderd. Ook bij onteigening wordt de gewone landbouwprijs betaald en niet de ontwikkelde grond voor woningbouw. Er zitten wat kosten en risico's tussen.

AntiZanicz | 24-06-22 | 11:51
▼ 7 antwoorden verborgen

Ik heb jaren op een boerderij gewerkt in mijn jongelingsjaren. Weet een beetje wat voor een slag volk het is. Als ik zo'n type kerel zo kapot zie gaan kan ik ook wel janken. De coalitie bestaat uit bloedhonden en men gaat op basis van volledig arbitraire data wéér een bevolkingsgroep kapotmaken. En wéér onder leiding van "hallo-ik-ben-er-ff-niet" Rutte. Ik heb steeds meer het gevoel dat Segers' Grote Woorden wel eens uit kunnen komen. En jan en alleman maar praten over de financiering van Caroline. Want alle andere partijen hebben geen belangengroepen die een cent in het bakje doen.

DeJemelscheet | 24-06-22 | 09:45 | 8

@pibasso | 24-06-22 | 09:49: Klopt. Modellen en data zijn handige tools om beleid te maken. Maar moeten niet de benchmark zijn. Dat is het wel geworden. Modellen zijn een benadering van de te verwachten realiteit. Maar vaak genoeg blijkt dat het niet klopt. Omtzigt heeft daar een goed verhaal over. youtu.be/koR62kHpJ3g

DeJemelscheet | 24-06-22 | 10:07

@AntiZanicz | 24-06-22 | 10:02: Zeker wel. Er is nergens door niemand anders dan door de Nederlandse overheid bepaald dat we 100x zo streng als Duitsland, of 200 x zo scherp als Denemarken moeten meten. Meten we zoals die landen dan is er amper wat aan de hand in Nederland. De keus is er dus niet één van de Eu, maar van d66; arbitrair dus. De rest van de coalitie heeft daar een handtekening onder gezet.

Daarbij; men stelt dat stikstof veel verder weg neerslaat van boerderijen dan dat stikstof van fabrieken neerslaat. Daardoor heeft de randstadindustrie amper effect en word niet eens mee genomen in de metingen, terwijl alles nu bij boeren neer gelegd word. Vliegtuigen boven de 900 meter stoten volgens de modellen géén stikstof uit. Want die tellen nergens in mee. Terwijl er op elk willekeurig moment snel 50 tot 100 vliegtuigen boven NL vliegen. Er komt geen stikstof uit zee. Toch geven de modellen aan dat er 95% moet worden beperkt. Nota bene ook op Vlieland waar geen boerderij én geen industrie is.

Er is van alles arbitrair aan het model.. Valt me tegen dat je dat niet weet.

DeJemelscheet | 24-06-22 | 10:20

Er moet inderdaad heel wat aan de hand zijn wil zo'n boerenkerel als een klein jochie met zijn t-shirt zijn tranen staan te drogen. Daar zit geen een krokodillentraan bij.

En dan nog hopen op Derk, Derk is een goeie gozer, in z'n pakkie van de C&A, erhh van het CDA. Nee sorry kerel, die Derk stemt netjes met het partijkartel mee..

WasHetMaarMakkelijk | 24-06-22 | 10:25
▼ 5 antwoorden verborgen

Het is hetzelfde als met de pulsvissers: eerst mensen dwingen te investeren en als dank krijg je een trap in je nek. Sorry meneer, het is niet genoeg want onze modellen etc.

JJMS | 24-06-22 | 09:45 | 5

niemand is gedwongen, het was ook een experimentele opzet. Jammer dat het niet meer kan want je kon je natuurlijk met 1/3 van de diesel uit. Boomkor vissen is slecht voor de bodem maar pulsvissen is ook slecht voor niet beoogde vis die dood achterblijft.

AntiZanicz | 24-06-22 | 10:01

@AntiZanicz | 24-06-22 | 10:01: Er blijft geen dode vis achter want de vissen sterven niet maar worden alleen geprikkeld waardoor ze van de bodem afkomen, dat is juist het mooie van pulskorvissen. Maar die kudt Fransen moesten de boel weer frustreren omdat ze zelf niet wilden investeren.

Sinterbikske | 24-06-22 | 10:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Zo zag ik ooit mijn toenmalige schoonvader huilend bij de poort van de melkfabrikant protesteren. Een op-en-top eerlijke boer met liefde voor land en dieren. Een eenvoudig en eerlijk mens. Deze beelden doen mij er sterk aan terugdenken.

Het verschil met deze eerlijke boer met oprechte emoties, en de zogenaamde politiek is absurd groot. Of de politici binden in, of de pleuris breekt echt goed uit straks.

Ik weet wel aan welke kant ik sta.

Stokman | 24-06-22 | 09:44 | 7

@antizanicz weet u wie de belangen behartigde voor oa Campina voor hij in de tweede kamer kwam? Ik verklap het maar: Tjeerd de “f’ing” Groot. Met z’n smerige bek.

ikworstelengadouchen | 24-06-22 | 10:27

@AntiZanicz | 24-06-22 | 11:48: helemaal niets. Wat wel opmerkelijk is is dat de lobbyist Tjeerd de Groot totaal andere opvattingen heeft over het stikstofdepositie dan de d66 politicus Tjeerd de Groot, een beetje schizofreen..

therealbraindump | 24-06-22 | 11:51
▼ 4 antwoorden verborgen

Tonnen moeten investeren door allerlei regeltjes uit Den Haag en uiteindelijk sluiten ze alsnog je bedrijf.
Maar import van goedkope bende uit het buitenland is geen enkel probleem.

dasechtgeenstijl | 24-06-22 | 09:43 | 5

eventueel wordt er opgekocht en zal alles betaald worden. veel meer dan in andere branches. Boekhandels, uitgevers, fotobedrijven, winkels niemand krijgt hulp.

AntiZanicz | 24-06-22 | 10:06

@VW, alles ist vorbei | 24-06-22 | 10:06: die zijn er helemaal niet

AntiZanicz | 24-06-22 | 10:07

@AntiZanicz | 24-06-22 | 10:07:
Ik heb ze dinsdag in mijn handen gehad,
toen ik las dat ze Nieuw Zeeland kwamen heb ik ze terug gelegd.

VW, alles ist vorbei | 24-06-22 | 12:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Hallo Boeren, wat kunnen de stadse burgers doen om de boeren te helpen? Dit is niet alleen jullie strijd, het is ook de onze. Zeg maar wat ik kan doen om jullie te ondersteunen.

osolemio | 24-06-22 | 09:42 | 6

@Woelige Wimpie | 24-06-22 | 09:59: Sowieso een goed idee.

poppelepee | 24-06-22 | 10:22
▼ 3 antwoorden verborgen

Arme kerel, z’n land is al lang geleden verraden, en nu wordt z’n voorbestaan ook bedreigt. Ik hoop dat er vreedzaam een kentering komt, maar ik vrees er voor dat die globalistische kliek in Den Haag niet meer goedschiks wil luisteren.

ikworstelengadouchen | 24-06-22 | 09:42

Er zijn heel rare dingen aan de hand in dit kutland, dit stikstof verhaal rammelt van alle kanten en toch moet en zal het er door gedrukt worden. Je hebt gisteren kunnen zien hoe Lientje BBB als een corrupt stuk vreten neergezet werd in de tweede kamer door rat Klaver en die D666 rat, echt niet tegeloven, dat is natuurlijk niet te vergelijken met een tasjesdrager tasjesdrager noemen, waarna de hele tweede kamer over elkaar heen viel om dit onrecht te benoemen nu helemaal niets, behalve v. Haga dan. En wat berichtte de media hier over??? Dan dat boeren protest, het zou levens gekost hebben wegens ambulances die er niet door konden en het ergste; 1100 arme kindjes konden niet op schoolreisje!!! Dat kon natuurlijk niet verzet worden want dat boerenprotest was niet aangekondigd of wat?

zwellevertje | 24-06-22 | 09:41 | 1

Klavertje kan niets anders doen dan wild om zich heen slaan richting Caroline. Hij kan geen vat op haar krijgen. Zij heeft argumenten, hij niet. Klaver begint niet voor niets zijn "betoog" met het woord "populisme". In de tussentijd ziet Caroline haar zetelaantal stijgen en Klavertje niet.

Ruikbaard | 24-06-22 | 10:00

Als plattelandsjongen kan ik je verzekeren dat het al decennia gedoe is met boeren.

Theodorus.Goldbach | 24-06-22 | 09:41 | 10

@antizanicz je vewisselt de Boeren met Politici, die verkloten alles en krijgen er steeds meer geld bij…

ikworstelengadouchen | 24-06-22 | 10:11

Gelukkig heb je enig verstand van verzekeren.

LD69 | 24-06-22 | 10:19
▼ 7 antwoorden verborgen

Triest allemaal. En dan worden de boeren ook al zo ongeveer tot terroristen gerekend. Nou, als er ooit een boer extreem zou gaan flippen, dan is het een 'tot terrorist gemaakte' boer. Door de overheid.

Leptob | 24-06-22 | 09:41 | 1

Verwarde boer.

Duwbak_Linda | 24-06-22 | 09:47

Kerrolain zag er wel weer een mooi social media itempje in en gelijk de mobiel op de boer richten.

UpdateAvailable | 24-06-22 | 09:39 | 13

@UpdateAvailable | 24-06-22 | 09:54:
Het getuigt al weer van een bepaald niveau als je bewust iemands naam verhaspelt he.
Zoals Greet, Twamp etc.
Doorgaans deug-lutsers die dit doen.

J-van-de-Bontekoe | 24-06-22 | 10:20

U wilt dit liever stilhouden ?

Castor12 | 24-06-22 | 10:46
▼ 10 antwoorden verborgen

Acht minuten emotie? Dat trek ik niet hoor.

John McClane | 24-06-22 | 09:39

Den Haag ziet liever nieuwbouwwijken volgepropt met islamitische migranten (sorry, spoedzoekers) dan Nederlands sprekende boerenfamilies op het platteland.

leo de pejo | 24-06-22 | 09:38

Zou dit dan toch een keerpunt gaan worden in de Nederlandse geschiedenis? Het einde van een papieren werkelijkheid waarin de regenten leven?

De vries, Henk. | 24-06-22 | 09:37 | 2

Ik hoop het, als MKB-er steun ik de agrariërs voor 200%

MargauxGrandCru | 24-06-22 | 09:39

nehhhhhh, de bevolking is zo lamgeslagen na 12 jaar Rutte. Dit drammen ze ook wel weer er doorheen.

yeps | 24-06-22 | 09:42

Die fucking tassendragers zullen dit ook niet snappen omdat ze de helft van de tijd doorgesnoven zijn. Wat een"geweldig land" is dit toch.

Linke Soep | 24-06-22 | 09:37

Het is echt oorlog, dit zal niet stoppen.

DeJaVu5225 | 24-06-22 | 09:36

Ontzettende hardvochtige kutoverheid.

Duwbak_Linda | 24-06-22 | 09:35

Landbouw en visserij is al een tijdje opgeheven in ons land.
Buurlanden (concurrenten)liggen in een deuk om die domme mafkezen hier.
Lang leve de eu.

van stampij | 24-06-22 | 09:33

Ja maar de modellen! Computer says no.

Do-na-zi | 24-06-22 | 09:33

Ik durf te beweren dat Nederlandse boeren inderdaad gaan voor dierenwelzijn en kwaliteit. Die sector halveren betekent productie naar andere landen verplaatsen, naar landen die het niet zo op hebben met dierenwelzijn. Maar daar hoor je de PvdD niet over. Dat wordt over 10 of 20 jaar gerepareerd met een europees wetje waarna het hele circus opnieuw begint.
Telkens weer speelt Nederland het slimste jongetje van de klas, je ziet die politici er ook verbouwereerd bij staan. En telkens weer blijkt dat Nederland er een clusterfuck van maakt. Dat gaat met dit dossier weer gebeuren. Een verzonnen probleem met als gevolg een écht probleem.

Bakkeleures | 24-06-22 | 09:32 | 1

Onze vrienden met hun boerderij in Drieborg, NO Groningen, hebben een aantal jaren geleden het Beter Leven keurmerk gekregen. En daar gaat heel veel aan vooraf, eer je dat krijgt.
Oh, en alle extra aanpassingen kwamen voor hun eigen rekening.

LoesjeP | 24-06-22 | 09:46

Ja dan sta je met je bek vol tanden hè. Vrome praatjes over biodiversiteit stellen dan niet zo veel voor.

SailingDuck | 24-06-22 | 09:32

Papieren werkelijkheid vs alledaagse werkelijkheid. Het rekenmodel zegt X en alle ambtenaren schieten in de tunnelvisie om er nooit meer uit te komen. Ik snap de frustratie. Nog steeds bestaat NL voor 65% uit landbouwgrond, dat steekt blijkbaar in de overbevolkte Randstad.

Dampende_aardappel | 24-06-22 | 09:31

Ik zou ze ook niet binnen laten. Als publiek heb je je mond te houden in de kamer en als de boeren één ding bewezen hebben is het dat ze zich niet aan regels kunnen houden. Dag Krelis! Blijf jij maar buiten wachten met je trekker.

Rest In Privacy | 24-06-22 | 09:31 | 12

@JRShield | 24-06-22 | 09:40: Ja, eerst moet Unilever teveel aan je verdienen, dan moet je door twintig hoepels springen om nog te "mogen" ondernemen met "compensatie" vanuit Brussel. Dan weet je dat je binnenkort geruimd wordt.

Joffri | 24-06-22 | 09:46

Je kan een tractorverhuur bedrijf begeinnen om zo andere demonstreerders voor eigen belang te helpen de burgerij en politek te initimideren. Je moet alleen nog wat dombo's in de 2e kamer vinden die zich aan je standpunt willen verbinden.

AntiZanicz | 24-06-22 | 09:58

JRShield ja vanwege het stoppen met belastingsubsidies zitten Shell en Unilever nu in Londen met hun hoofdkantoor

strawdog | 24-06-22 | 10:46
▼ 9 antwoorden verborgen

Griezel De Groot.

Verderkijkert | 24-06-22 | 09:32

Gisteren een fragmentje gezien waarbij die engnek met Caroline vd Plas in een talkshow zat. De manier van benaderen was ronduit beschamend. Zó neerbuigend. Zó 'boven-u-gesteld'. Die man is een schandvlek voor de politiek.

marcoplarco | 24-06-22 | 09:55

Hypocrieten in het Groot bij D66, hoe is het mogelijk.

Wattman | 24-06-22 | 13:28

Je suis boer! De barricaden op.

pibasso | 24-06-22 | 09:30 | 2

Je hoeft geen boer te zijn, met deze regering komen we allemaal aan de beurt.

Joffri | 24-06-22 | 09:39

We are the resistance!

ikworstelengadouchen | 24-06-22 | 10:06

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Bookmakers | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl