Dankzij Ongehoord Nederland wil de NPO Ombudsman alle NPO talkshows afschaffen
Blijkt nergens uit behalve de manier waarop wij onderzoeken lezen
Ongehoord Nederland is de geteleviseerde treinramp die de NPO nodig had om de eigen Ombudsman (v) op het rechte spoor te krijgen. Margot Smit (nog kritisch doorvragen of ze lid is van D66 dan wel tot de innige inner circle van Shula behoort - red.) heeft zelf onderzoek gedaan en concludeert: ondanks de toch vaak vragend verwrongen blik van Ahmed Aarad, vragen die lui van ON! niet genoeg door bij hun gasten. Wat voor de neutrale kijker de hilarische situatie oproept waarin de Ombudsman dus in haar onderzoekende ombudswerk moet opnoteren dat ook andere talkshows de kijker met een onbevredigd gevoel van kritiekloos eenrichtingsverkeer opzadelen. Je zou bijna denken dat de publieke omroep een levend duurbetaald fossiel uit verzuilde tijden is. Was er nou echt een Ombudspersoon nodig om dat te constateren? Zeker geld te veel daar. Enniewee, ook ON! heeft zelf onderzoek gedaan naar het onderzoek van de Ombudsvrouw, en neemt het onderzoek serieus. Dat zegt niks, want ze nemen de eigen onderzoeken van Flappie Paasquinoa of dr. T. Baudet ook serieus (al kreeg die laatste dus wél soort van tegenspraak). We lachen in ieder geval het hardst om de zin "Onze programma’s worden met de grootst mogelijke zorgvuldigheid en redactionele betrokkenheid gemaakt." Ongehoord Nieuws, het is uiteindelijk slechts een parodie op Op1, wat zelf al een parodie van Op1 was.
BONUS!
Social
Reaguursels
InloggenDie ombudsman is omdat zij van de NPO zo geyl worden als ze de biebbiesie kunnen nacopuleren. Alleen heettie daar the Watchdog. En dat durfden die nono-nono’s van de EnPeeJooo niet aan, een waakhond...
Hoe zit dat eigenlijk met al die religieuzen die hun fantasieën als feiten bij de NPO programma's presenteren?
Ah, u bent gevallen voor de telivieuzen...?
Dit gaat toch over de uitspraken van Philp de Winter. Hij constateert ( mijns inziens volkomen terecht) dat er een omvolking gaande is. Ik snap de ophef hierover eigenlijk niet. Hij is namelijk niet eerste die dit constateert en dit is al vele malen onderbouwd met statistieken waarin bevestigd wordt dat er over 50 jaar bijna niemand nog de nederlandse taal beheerst.
En de EO ook de deur wijzen, verspreiden ook onzin dat er God zou zijn.
Dan mag er wat mij betreft ook even een bezem door de NTR om die gordijnen daar eruit te werken.
Eindelijk een einde aan de meer meer meer vluchtelingen boodschap van de NPO zonder dat ook de vele maatschappelijke problemen die met massamigratie gepaard gaan worden benoemd.
Zit ON terug te kijken een item over rijksmonument en een klokkenluider, daarna nog wat over bilder erg.
Is wel heel erg schandalig volgens sommige regeringspartijen.
Heeft Paternotte al gereageerd?
Op het Staatsjournaal niks over het feit dat volgens de Ombudsman ook de andere omroepen zich de kritiek moeten aantrekken. Niks, nada. QED.
Nu op nieuwsuur,vuilspuiterij over On met de partijdige “ ombudsvrouw” van de….. NPO.laten we als geen stijlers ook kochten in gaan dienen over nieuwsuur,het is een waterval van onjuistheden en halve waarheden.
@Coolcalmcollected | 07-06-22 | 21:47: klachten
De NOS heeft dan ook geen talkshows. Dan telt het toch niet?
Bruinhemden moet je geen podium geven.
Niks geen gelijke monniken, gelijke kappen. Die regel pas je alleen toe op niet-kwaadaardige mensen.
enne, wie bepaalt dat? Langs de meetlat van D66? vrijheid van meningsuiting is geniaal, kun je nog eens mensen met domme opvattingen uitlachen. heeft de media ook weer voer voor clickbait.
@Jacques_SiConto | 07-06-22 | 20:13: Nee, langs de meetlat van bruinhemden met kwaadaardige plannen.
Mensen die enkel de wereld willen zien branden, moet je uit je gemeenschap verwijderen.
@Linkse Zakkenvuller | 07-06-22 | 20:17: Prima. Als dat nodig is om dit kabinet weer weg te krijgen vind ik het een prima regeling.
@Jacques_SiConto | 07-06-22 | 20:13: Ik zou linkse zakkenvullers sowieso links laten liggen.
Doe eens normaal. Mensen die er graag een tegendraadse kijk op nahouden uit te maken voor bruinhemd. Spoor je wel?
Wou jij beweren dat Shula Rijxpersoon niet kwaadaardig is?
Waarom moeten we dan roodhemden, religekkies en radicale boomknuffelaars dan wel de ruimte geven op tv? Die zijn allemaal net zo destructief als de bruinhemden, maar allemaal op hun eigen manier. Misschien moet de NPO-ombudsman gaan eisen dat er bij de talkshows altijd 1 of 2 van de verkeerde kant moet zijn om een beetje vuurwerk te houden.
@Alexander des Burgus | 07-06-22 | 23:45: En om te voorkomen dat je een show vol jaknikkers krijgt.
Tuurlijk joh. De wereld bestaat uit bruinhemden ( alles wat niet op links stemt) en heiligen. ( alle wappies en links stemmers) Daar tussen is niets.
Elke claim op de 'juiste informatie' is potsierlijk en decadent.
"Truth is impossible — there can only be perspective and interpretation, driven by a person’s interests or ‘will to power’."
Friedrich Nietzsche
Maar dan in het Duits.
"Wahrheit ist unmöglich - es kann nur eine Perspektive und Interpretation geben, die von den Interessen einer Person oder dem 'Willen zur Macht' angetrieben wird."
Beter zo idd.
En waarom heeft Nietsche daarin gelijk? Een mooi klinkende zin opschrijven wil nog niet zeggen dat het hout snijdt.
@Schadenfreude | 07-06-22 | 20:21:
Die mooi klinkende zin staat niet op zichzelf, maar is onderdeel van een levenswerk. En inderdaad, zijn perspectief is ook maar een perspectief. Maar daarmee heb je wat hij gezegd heeft niet simpelweg afgeserveerd. Want dan moet je eerst met overtuigend argument komen waarom er geen rangorde in perspectieven zou kunnen zijn, dus waarom het ene perspectief niet méér is dan het andere, waarom er geen rangorde is. Dat is de gesel van deze tijd, dat we denken dat als je "alles is relatief" zegt daarmee alles aan elkaar gelijk gemaakt hebt, dat alles dan eenvoudigweg evenveel waard is.
@Schoorsteenveger: Je zou nog kunnen beweren dat Nietzsche hier met een cirkelredenering komt. Zijn bewering dat waarheid onmogelijk is zwakt alle pogingen om met een alternatief te komen behoorlijk af. Ik denk zeker dat er een rangorde aan te brengen is. Zo werkt het bijvoorbeeld in de wetenschap: wanneer er genoeg soortgelijke waarnemingen zijn gedaan onder soortgelijke omstandigheden kan een hypothese worden 'opgewaardeerd' tot theorie.
Ik ken die reaguurder niet, maar als ik hem tegenkom zal ik hem als 'favoriet' aanklikken.
Die uitspraak van Nietzsche kan onmogelijk waar zijn, want er is volgens hem toch geen waarheid? Nietzsche hield er wel van zijn lezers een beetje te stangen. Leuk als er weer eens iemand intuint.
Ik moedig ON! volledig aan ! Dat ze hetzelfde mogen doen zoals .. eehm, boobies,... oh ja Eva Jinek, tijdens haar interview met Clinton H. Is ook nooit kritiek op geweest. Ga zo door ON ! Lekkere dikke koeken van eigen deeg bakken tot ze misselijk worden !
Prima dat de ombudsvrouw ook naar andere omroepen verwijst, ook al gebeurt het volgens haar daar minder frequent of systematisch. Dat laatste is natuurlijk onzin. Vragen niet stellen of bewust zaken niet benoemen is bijna tot kunst verheven bij de dagelijkse kwebbelshows. Gasten met afwijkende meningen worden niet meer uitgenodigd. Kijkertjes die elke dag dezelfde meuk te horen krijgen dat precies in hun straatje past kunnen blijkbaar erg moeilijk met een ander geluid omgaan en gaan dan blijkbaar klagen bij de ombudsvrouw. Bij ON moeten er blijkbaar wel vragen gesteld worden zodat uiteindelijk de teneur van het gesprek weer past in het wereldbeeld en en overtuiging van de klagers.
Ik heb nog nooit een hele uitzending gezien; zag laatst wel een flits van een herhaling. Ongeveer dit fragment: youtu.be/5bhIpA9STH0 Daar zat dus die ouwe Geert Dales aan tafel. Het ging over Dewinter en omvolking. Wat je daar zag is op de NL treurbuis een zeldzaamheid: …. Een discussie tussen mensen die het totaal met elkaar oneens zijn.
Los van de inhoud (Dales was van mening dat je de verhalen van Dewinter “de kop in moet drukken” maar wilde niet zeggen dat die man niet op tv mag terwijl hij dat wel bedoelde) lijkt mij dit een aanbeveling voor het programma.
Precies, die is het er niet mee eens maar word ook niet in een hinderlaag gelokt met tegenstanders links rechts en achter hem die evenveel spreektijd krijgen.
Hij viel wel keihard door de mand, kwam niet tot 1 argument maar dat is geen verassing
Eindelijk wordt er op de NPO de waarheid gesproken en dan beginnen de leugenachtige kwallen in Hilversum en in Den Haag te zeiken.
Er wordt in Nederland godver nog wel gelogen over wat er in de blikken soep, op fruit en in het brood zit.
Ga gewoon werken in Den Haag en plak een stuk plakband op je leugenachtige smoel.
Rustaaág
Ik zou graag één keer week avondvullend het programma Kreatief met Kurk zien. Mag op drie netten tegelijk, maar hoeft niet per se.
Jah, bij evident liegende gasten graag even scherp doorvragen.
En dat geldt zeker voor voor de goegemeente van (s)linkse NPO journo's!
Als de minister-president tegen het hele land mag liegen, waarom zou een televisiepresentator op een marginaal NPO kanaaltje dat dan niet mogen?
Gevalletje "wij van WC-eend", de NPO mag het zich ook wel aanrekenen. Die zijn dus nooit op de vingers getikt...
Ik heb helemaal niets met ON, maar deze uitspraak van de NPO-ombudsman wringt wel een beetje. Prima om ON terecht te wijzen en ook ik denk dat ON onwaarheden verspreidt, maar zij niet de enigen binnen ons staatsbestel die een bijzonder gekleurd beeld schetsen. Tikje kortzichtig om dan nu ON te benoemen.
Omdat de ombudsman klachten heeft onderzocht. En linkse mensen klagen graag. Over alle onzin die we M hebben gehoord grinniken rechtse mensen wat, maar ze gaan niet lopen klagen.
Plus ca change, plus c’est la même chose.
Ik moet er smakelijk om lachen. Zet em op ON!
Een ombudsman en een overheid die dus meent te moeten bepalen of een omroep wel of niet kan. Dat is pas zorgelijk laat dat ON lekker hun gang gaan. Burgers hoeven niet beschermd te worden tegen allerlei opinies, dat kunnen we prima zelf.
Ik vrees bovendien dat wat ON doet de wat ongelikte beer variant is van wat verder dan “keurig” gedaan wordt bij Sophie en Kalid, M enzovoorts.
Eigenlijk weet ik niet wat ON doet, want nog nooit gekeken……..
Sinds wanneer is de ombudsman een desinformatie-bureau geworden?
Hier was toch dat euvsdesinformatie.eu toch voor? www.geenstijl.nl/tag/euvsdisinfo
Ze zetten de ombudsman in een kwaad daglicht, die heeft dat niet gezegd, eigen Ombudsvrouw van NPO. Zie TT 105.
@A333aan | 07-06-22 | 19:18:
Ja, ok, maar als je het artikel leest dan staat er kort gezegd: "ik, mevrouw de ombudsman van de NPO, vind hoe ON mensen niet goed genoeg interviewt, en daarom is het desinformatie."
Hoe vals die NPO....
Zetten ze op teletekst 105, dat de ombudsman zegt dat ON de gedragscode van de NPO schendt...
Iedereen denkt nu dat dat de Nationale Ombudsman Van Zutphen dat heeft gezegd, terwijl het een uitspraak is van de Ombudsvrouw Margo Smidt is van de NPO zelf!!!!
De NPO vertelt meer onwaarheden dan ON. Ik betrap ze er regelmatig op...
En die lelijke akwasi laten ze ongemoeid na dreigen, diefstal en intimidatie van nota bene een journalist.
"“Ik kan niet één geval, bij één bepaalde omroep veroordelen als het publiek dezelfde dingen signaleert bij andere programma’s, ook al gebeurt het daar dan minder frequent of systematisch." Maar het gebeurt dus wél systematisch, aangezien het bij de NPO beleid is om bijvoorbeeld moslims in een beter daglicht te stellen c.q. subjectief nieuws en actualiteiten te brengen. Programma's op BNN waar structureel racisme aanwezig in de witte Nederlandse mens wordt geveinsd. En hoe ze bijvoorbeeld bij de NOS op het nieuws wel vertellen dat Hindoestaande politici beledigende uitspraken hebben gedaan over mohamed, maar níet dat dat gebeurde naar aanleiding van beledigende uitspraken van moslims over hindoegoden. Enz enz enz enz.
Er is geen reclame spotje meer te zien waarin geen donkere mensen zitten,terloops soms een blanke,waar blijven de Chinezen,koreanen,indieers Eritreers enz in de spotjes als de npo zo divers wil zijn,kortom er klopt niet zo heel veel van hun beleid.
Typisch gevalletje van de pot die de ketel verwijt dat hij zwart is.
Hoewel ik nog niet overtuigd ben dat die ketel wel zo zwart is als de pot.
Daar vertrouw ik de pot (en lakei ombudsman) niet genoeg voor.
Waarom accepteren we de NPO nog.
Ik wil hiervoor geen belasting betalen.
Maak het betaald zodat de sneue linkse meute kan blijven genieten van programma's die passen in hun bekrompen geest.
Kwalitatieve informatie met grote pluriformiteit haal je toch van internet.
En waar was de ombudsman toen die "onafhankelijke" D66-documentaire op de buis verscheen? Waarin Kaag ook nog even de gordel wilde laten Photoshoppen.
Het is een uitspraak van hun eigen Ombudsvrouw, NPO en niet van de nationale ombudsman, hoe vals...!!
Wat geeft nu het lekkerste gevoel van emigreren?
Dat wanneer je je uitschrijft bij de gemeente:
-je opeens E54.000,-- minder schuld hebt
-Je niet meer mee hoeft te betalen aan al die onzin die de publieke omroep je op alle manieren door de strot probeert te duwen.
Dat eerste punt behoeft nadere toelichting.
@Frau Merkel | 07-06-22 | 18:55: De staatsschuld, waar iedereen die in Nederland ingeschreven staat hoofdelijk voor aansprakelijk is.
Ik heb deze een beetje geëxtrapoleerd omdat vele asielzoekers en andere bijstanders hier niet aan meebetalen. Daarom is deze voor de werkenden ook iets hoger.
@Haberdoebas | 07-06-22 | 19:10: Echt totale onzin die opmerking over aansprakelijkheid van de burger voor de staatsschuld. Nederland is geen vennootschap onder firma of iets dergelijks. Je opmerking over de publieke omroep is wel houdbaar al ben ik het er persoonlijk niet mee eens.
Die Raisa is best lekker trouwens.
Beetje gek, maar dat maakt het spannond.
Zolang je maar niet je echte naam geeft
Ik snap de minachting voor ON niet. Samen met GS en soms Derksen & Co wordt er geroerd waar het stinkt.
De overige 95% van de media houdt zich bezig met linkse bullshit.
Ik begrijp het ook niet. Is het kinnesinne? Het is in elk geval contraproductief, want als front sta je samen (ondanks de verschilletjes) zoveel sterker.
Ik ook niet, er gaat weleens iets niet perfect maar ze worden steeds beter.
Ze laten mensen gewoon uitpraten en die gasten hun mening is niet automatisch hun mening.
We worden al een paar jaar ondergedompeld in de neomarxistische, postmodernistische cultuurrevolutie.
In het postmodernisme bestaan feiten, objectiviteit en waarheid niet eens meer. Alles is een narratief, alles is vloeibaar en alles wordt van bovenaf opgelegd.
Laat de ombudsvrouw / -man / -X daar de bezem eens doorheen halen!
En anders gewoon weer terug in je hok ombuds!
Godsallemachtig. Ik snap er hier niks meer van. Even tegen de muur budsen...
Dat deugend, en woke Nederland het totaal niet ziet zitten met ON is voor mij toch een teken dat ON het bij het juiste eind hebt.
.
@ShadLink | 07-06-22 | 18:33:
Nee hoor, niet bijna, het feit dat er blijkbaar genoeg mensen kijken maakt de NPO/vvd66 nerveus
Die Arnold Karskens lijkt mij een getormenteerde, rancuneuze man. Geen handige eigenschappen voor een journalist.
Hij is een goede journalist maar hij is teveel in zichzelf gaan geloven.
Alsof de omroepen tegenwoordig nog enige eisen stellen aan de 'journalisten' en freelancers?
Even een vraag tussendoor, zou Mark Rutte misschien ook rancuneus zijn?
Ondertussen worden via de NPO de Groningers voorbereid op het feit dat de gaskraan weer opengedraaid word.
En de boeren gemasseerd om hun bedrijven te verlaten
Rutte zei 2 weken geleden dat dat totaal niet aan de orde was. Nou, dan weet je wel genoeg. Dan is hij al aan het voorbereiden, de leugenaar.
On moet blijven, bijna net zo vermakelijk als Monty Python!
Misschien niet iedereen zorgvuldig gelijkgeschakeld is zoals jij?
''„Het maken van een opiniërend programma is geen vrijbrief voor het uit het oog verliezen van journalistieke normen en afspraken”, stelt Smit. „In een journalistieke productie moet het bij de publieke omroepen niet om ’het prettige gesprek’ gaan of om het vrij baan geven aan meningen. Wel om het betrouwbaar informeren van het publiek op basis van feiten.''
Volgens de normering mag dat extreem-linkse haatblog van de vara ook gelijk uit de lucht gehaald worden.
Na ON heb je ook een OFF knop .
Hahahahaha te zot voor woorden. Wanneer is voor het laatst een bewindspersoon kritisch bevraagd door alle andere omroepen?
Oh ja onbudsman claimt: ON vertoond aantoonbare onjuiste info
Dat is gelukkig nog nooit gebeurd bij de NPO..
*denkt aan incident met Jongen met MAGA pet en de indiaan.
Overigens had ik hier(op de site karskens times/zwartboek nos) Karskens hoger zitten dan vandaag de dag, ik had hogere verwachtingen van ON.
www.thekarskenstimes.com/weblog/item/...
De slang bijt hier zichzelf in de staart. Prachtig gewoon!
Zou er ook zo’n onderzoek komen naar Omroep Zwart? Nee, natuurlijk niet.
Het probleem zal zijn dat het Ombudsmens er niet omheen zal kunnen om ook naar Omroep Zwart te kijken en bij onderzoek dezelfde criteria aan te leggen.
Daar verzinnen ze wel een manier voor hoor
Goed dat er op NPO ook es een ander geluid klinkt dan altijd maar dat linkse, vooral in de talkshows en soms ook in het reguliere en jeugdjournaal.
Als ik ON was had ik echter dat programma geen ongehoord nieuws genoemd gezien het grote opinie gehalte.
Ze hadden beter kunnen splitsen:
1) nieuwsprogramma met alleen feitelijk nieuws van meer kanten belicht, ook nieuwsitems wat je elders niet ziet of hoort ipv het standaard riedeltje
2) Talkshow met opinies van lui die je elders niet hoort of ziet op NPO
NPO is Staats TV dus alles wat een geluid voortbrengt waar Rutte en de deugklub last van hebben moet zo spoedig mogelijk in de ban.
Ben zodra het kon lid geworden van ON en roep bij deze alle lezers en reaguurders op om ook lid te worden.
Laat de Doktrine niet zegevieren.
Mooi niet, de NPO moet opgeheven worden (niet meer van deze tijd) en dan is het laatste wat je moet doen lid worden van één van de constituerende clubs.
ON is natuurlijk een mallotenclub. Maar als de NPO mafkezen als Gloria Wekker en Leo Lucassen redelijk onweersproken een podium geeft, waarom mag ON dan niet malloten uit hun eigen straatje aan het woord laten?
Zo is het! Idioten dienen tegespraak te krijgen van andere idioten om de balans er een beetje erin te krijgen. Hup ON!
Ik blijf om te pesten fanatiek lid van ON!
Exact met de toevoeging dat de idioten die bij ON komen nog niet zo half gestoord zijn als wat de rest van de NPO ons durft voor te schotelen. Voor de rest is het allemaal een opzetje. De "klachten" waren van linkse beroepsklagers om ON uit het bestel te krijgen, waarna het de taak van de ombudsvrouw was om de voorzet af te werken. Helaas kreeg ze last van haar geweten en heeft ze een wat mildere uitspraak gedaan. De komende maanden zal het nog wel een paar keer klachten blijven regenen uit de GL/D66 hoek (dit zijn immers de lui die niet met andere meningen overweg kunnen).
Dit zooitje onwelriekende malloten moet zo snel mogelijk van de buis af en terug naar de krochten van het internet waar ze geen schade kunnen aanrichten.
heb u dezelfde mening over de anderen staatsmedia?
Zeker blij met goedemorgen WNL waar iedere morgen het een feestje is voor de coalitie een soort uitzending voor een politieke partij.
Wow, de IJsman is er uit. Weg met ON!
Maar dan ook weg met al due gore relizooi. If get nou gristelijk us, of hindoe of moslim of joods, weg ermee. Niet op scholen, niet in verenigingen, niet bij omroepen, niet in de politiek.
Kijk als je je daar nou voor zou hard maken IJsman...
Geldt dat ook voor alle malloten die het woord van een of ander verzonnen godje aan de man brengen?
@Meerkoet | 07-06-22 | 17:51: Ik denk dat velen het met De IJsman eens zijn.
Huh?? Op1 was toch al gestopt of doel je nou op Nieuwsuur? Of Jinek, maar die zit bij de commerciëlen.
Omroep wit.
De NPO is een links tot extreem links misbaksel wat de burger ongeveer jaarlijks 1 miljard kost.
Alle wat niet hun mening heeft is rechts en meestal extreem rechts volgens hun eigen normen.
Ik beweer niet dat ON fantastisch is maar Ik kan wel een beetje gniffelen als ze wat roepen.Daarbij is het niet zo ver van de waarheid.
De shit die de NPO verspreid is vaker veel storender.
Dus v Rossum, wees ook een beetje blij met deze diversiteit.
Hear hear, topreaguursel
Ik ben lid geworden van ON en heb ze aan het vereiste aantal leden geholpen. Alleen maar om te zieken . Nog nul uitzendingen gezien , want ik kijk geen NPO. (;Afgezien van 2 voor 12, Per seconde Wijzer, en Het Mes.) Maar hun stem moet ook gehoord worden.
Precies! Linkse propaganda is het voor - tussen en nagerecht bij de npo. Een ander geluid mag niet. Weer een teken aan de wand.
Exact de reden waarom ik ook lid ben geworden. Heb nog nooit een programma van ze gezien
Exact als bij mij. Lid geworden voor pluriformiteit, maar na 1x kijken was het genoeg. Toch blijf ik ze steunen.
Ha ha ik ook.. het komt goed daar . Hoop ik dan,
Je hebt helemaal niets gedaan jochie... Ja blabla
Welke bestuurder verlost ons eindelijk uit ons lijden, schaft de NPO af en zoekt een nuttiger bestemming voor ons belastinggeld?
Het is zo'n beetje 800 miljoen per jaar geloof ik. Kunnen we bijvoorbeeld een eerste bres slaan in die 5 miljard die extra naar defensie gaat.
@Tashtego | 07-06-22 | 17:38:
Weg met het geld verslindemde omroep bestel. Gewoon naar 2 netten, die zelf hun broek moeten ophouden. Gaat vast niet gebeuren, want dan zijn er minder baantjes te verdelen onder de deugers.
@bqbq | 07-06-22 | 17:46: Geen baantjes. Als Deugers moeten leven van de commerciële opbrengsten dan staan ze binnen een week bij de voedselbank. Hoeveel mensen zouden er bereid zijn om voor die NPO troep te gaan betalen als er een vrijwillige keuze was om de diensten van de NPO wel of niet af te nemen? Precies, op een enkele idioot na, niemand.
Zijn er nog andere omroepen die tegen het woke-narratief ingaan? Zo niet, dan zullen we het met ON moeten doen.
Talkshows..... De enige programma's met het mes op tafel zijn nog de kook programma's.
Wat zou nou die aantoonbare desinformatie zijn, erg benieuwd naar.
Quotje TT.
Ombudsman Margo Smit,die haar onderzoek
begon na klachten vanuit het publiek,
schrijft dat journalistieke programma's
bij de NPO "geen open podium" zijn."Dat
is bij ON nu met regelmaat wel zo."
Geen open podium? Dat toevallige, net voor de verkiezingen, optreden van/voor mevr. Kaag, hoe heet zoiets dan?
Talkshows op de publieke zenders=STOP.
NPO=STOP.
Ongehoord Nederlands is inderdaad afgrijselijk. Echter zou je dit zo van de buis kunnen gooien.
Wat lastiger zou zijn als er een soort van vriendjesplitiek met doordrammen van bepaalde denkwijzen zou zijn. Dat is namelijk moeilijk uit te roken. Het hol totaal afbranden is dan wel een optie.
Wartaal
Ik vind dat ON wel grappig. Niet al te serieus nemen.
Dat deugend Nederland zich hierover opwindt is best leuk.
Daar ben ik het mee eens. Ze draaien met dezelfde stemmetjes als op de NPO de vermeende feiten die op de NPO gebezigd worden doodleuk om. Dat is zeer vermakelijk en soms zelfs hilarisch.
'Wel begrijpen we dat het voor sommigen even wennen is dat er met onze intrede andere meningen en feitelijke interpretaties te zien en horen zijn in het publieke bestel' aldus Karskens.
Daar zit dus de crux. Bij "feitelijke interpretaties". Er is niks mis met feitelijk interpreteren.
Nou dan ben ik reuzen benieuwd naar de talk show die over Martin Bosma zijn klokkenluiders debat gaat. Daar zullen zeker zeer veel kritische vragen worden gesteld.
NOT
Zie het wel eens, beter dan NPO.
De omvolkingstheorie van ON wordt D66 duidelijk te heet onder de voeten.
Een theorie waarop veel af te dingen valt, maar waarvan het resultaat van massa immigratie iedere week kan worden opgetekend in de vorm van de komst van minimaal 800 ongevraagde meeēters, die voornamelijk van islamitische komaf zijn. Deze lieden zijn gekomen om hier te blijven en zullen daar met behulp van de hun gratis verstrekte advocaten absoluut succesvol in zijn. En dit zijn nog maar alleen de kwartiermakers, de familie volgt nog. Wie deze omvolking ontkent heeft een negatief IQ.
@donkeyman | 07-06-22 | 17:59: Goed gezien.
@donkeyman | 07-06-22 | 17:59: goed gezien, maar waar gaat het heen ?
@Hetiswathetis | 07-06-22 | 19:03: Kijk naar Parijs en je weet goe het er over 10-20 haar hier eruit zien. Kijk je verder vooruit dan wordt je vergelijkingsmateriaal eerder Beiroet op een goede dag....
Dat anno 2022 er nog zo iets bestaat als staats tv.
Willekeur bij onze overheid. Het kan niet vaak genoeg voorbij komen.
Ik ben al decennia voor het totaal opdoeken vd NP0 !
Gaat het dan eindelijk gebeuren?
Of.......
Karseboom is helemaal door geflipt idem boutje.. Geen podium geven
hoppekee weg er mee.... Alle te dom om te poepen..
Beter ook uit parken weren maar?
Ja Ameland mag wel.. Als je een fris rechts progamma wilt maken prima.. Maar dit is zo kansloos.. Omvolking great reset enzovoorts.. Blablabla
@niv01 | 07-06-22 | 17:19: Omvolking is misschien niet goed? Uitwisseling dan maar.
@niv01 | 07-06-22 | 17:19: Vooruit. We noemen het voortaan de grote stoelendans. Klinkt beter hè.
@niv01 | 07-06-22 | 17:19: Zelfs de Winter noemde het geen 'complot' Het is gewoon laks omgaan met maatschappelijke onrust ten faveure van Economie en stemvee vermeerdering. Bijwerkingen van deze revolutie komen trouwens zeer onevenredig bij volk terecht.
Ach is het iets waar u het niet mee eens bent?
Maar gelijk verboden maken?
Wat een ziekelijke overtuiging. Censuur propaganderen en u schaamt zich er niet eens voor.
Boer zoekt Vrouw. Lesbienne zoekt Bull Dyke. Hansje Brinkers zoekt een middelvinger. Calvinist zoekt tegen beter weten in de hemel.
Die blauwe alinea: toch nog één lid van de D66 pottenmaffia met gevoel voor humor.
Nou humor? De strofe 'komt minder vaak voor, dan wel niet systematisch" is compleet gelul natuurlijk. Op de NPO wordt zo'n beetje iedere D66'er verafgood en zeker niet doorgevraagd of kritisch benaderd. Helder!
@Grachus | 07-06-22 | 18:15: Sigrid Kaag op een fauteuil met vochtmeter terwijl zij een derdegraads krijgt van onze Welmoed. Niet alleen Rob Jetten kan zijn politieke carrière verder wel goedendag zeggen.
Prima On nieuws. Verademing tussen al dat linkse gelul. Afzeikmodus bij rechts altijd actief. Daarom nooit iets bestendigs kunnen maken.
Ik kijk alleen naar RUR.
Pisa.
@Lorejas | 07-06-22 | 17:13: Inside Verona, heet dat toch?
Rurrrrrr! Rechtstreeks vanuit Richter in Amsterdam!
En dan moet je je voorstellen Richter was klein. Lullig dansvloertje waar die stoelen voor het tv programma stonden. Maar buiten het programma, muziek was goed en de "bovenbar" zeer gezellig en je zag er toen een jonge Syl glijden op zoek naar blanke, oeps, witte rijke mannen.
Klachten over 'gebrek aan onpartijdigheid'.
Ha!
Die hele NPO kan opgedoekt worden. Op 2 voor 12 na is er niets, maar dan ook niets op te zien (net zo min als op RTL of SBS6).
Mes op Tafel kan er toch nog wel mee door?
@Lorejas | 07-06-22 | 17:11:
Nee, het is het net niet. Vooral die juffrouw moet altijd zingen (over iemand pushen gesproken).
@Louter Leuter | 07-06-22 | 17:21:
Dat zou nog niet zo erg zijn als ze KON zingen.
@aflaatverkoper | 07-06-22 | 17:46:
Psies!
Niet dat die Karskens er veel van bakt, maar dit lijkt verdacht veel op het NPO-equivalent van een cordon sanitaire.
Alle tokshows hebben zelden interessante gasten, maar Ongehoord NL is echt voor 100% een bak schijt van onsamenhangend complotgelul.
Dan alle talkshows lekker weg toch? Scheelt klauwen geld en frustratie.
Ik las even tokkieshows... past anders wel.
Wie zijn die mensen die dagelijks naar talkshows kunnen krijgen.
Moest vandaag van naar Den Haag naar Zoetermeer. Gereden via Groningen. Noem het geen omrijden. Dat zou heel erg zijn.
"Niet naar kijken!" zei mijn oude moeder al toen het nog NTS was.
Daar houd ik mij nog steeds zorgvuldig aan.
Hoe gaat het met Coco?
leuk, maar dat zei uw moeder nooit.
@J.P.Drapeau | 07-06-22 | 17:13: Het gaat wel goed, ze eet gewoon, maar slaapt veel ineens. Misschien de hitte hier, maar zit altijd in de schaduw, daar letten we op. Maar helemaal gerust ben ik nog niet.
Wat ontzettend lief dat je het vraagt, kus van Coco.
Heujjjj, alleen nog staatspropaganda zoals in Noord-Korea, Rusland en China toegestaan
Ik heb het nu een paar keer naar gekeken om zelf een oordeel te kunnen vellen. En alle keren zat ik met gekromde tenen naar te kijken. Wanneer je een rechts-conservatief geluid wilt bieden doe dat dan met goede presentatoren en een goede redactie. Met ON wordt alleen maar het beeld bevestigd dat rechts-conservatief alleen maar met lulkoek voor de dag kan komen.
maar zijn er wel andere geluiden?
@AntiZanicz | 07-06-22 | 17:32: Rick Nieman belicht het nieuws vanuit een rechtse invalshoek bij WNL op Zondag. En wanneer u eens goed wilt lachen kijkt u naar Harry Mens.
@Red shirt | 07-06-22 | 17:53: Wij rechts-conservatieven wensen absoluut niet geassocieerd te worden met WNL. WNL is helemaal niets rechts aan en onderdeel van het-/dezelfde Kartel/Deug kliek als waar we juist hoognodig vanaf moeten.
@Grachus | 07-06-22 | 18:19: WNL oftewel Wakker Nederland komt voort uit de Krant van Wakker Nederland oftewel De Telegraaf. Hoe rechts wilt u het hebben?
Het is duidelijk niet rechts, u mag het nog 10 keer zo noemen maar dat maakt het nog niet waar
De NPO maakt actief onderdeel uit van het politiek cartel, dat is geen constatering, dat is een feit. Als je dan een stel rechts georienteerde bejaarden wappies binnen je ons-kent-ons organisatie krijgt dan botst dat.
Wat zijn we allemaal weer verrast....
Toch jammer van al die schaatswedstrijden waarin de NPO zo ontzettend veel energie heeft gestoken om er talkshows van te maken. Ritten niet uitgezonden? Sorry, er zaten mensen te kletsen. Even de camera (keer op keer) niet op de wedstrijd gericht? Sorry, maar daar loopt iemand waar we nog een roddel over hebben. Een tafel met een stompzinnig grijnzende presentatrice en twee ex-schaatsende dinosaurussen? Ja, maar die kletsen zo leuk. En het schaatsen dan? Dat is bijzaak. Leuke bijzaak, want wij houden van schaatsen, echt waar, maar bijzaak. Het WK afstanden is immers een talkshow! Zucht. Ik kijk al jarenlang naar het schaatsen met het geluid uit. Dan hoef ik het geklets niet te horen en versta ik mijn gescheld beter,
Maar je weet dankzij de NPO wel alles over klapschaatsen! Ook wat waard toch?
@Lorejas | 07-06-22 | 17:13: ik weet alles over klapschaats dankzij schaatstijdschriften en schaatswebsites. De programma's die de NPO erover heeft gemaakt waren talkshows, die meer over de 'grappige' mensen achter de klapschaats gingen, dan over de klapschaats zelf. Want zeg nou eerlijk, hoeveel kijkers trekt een programma dat alleen over de techniek van de klapschaats gaat? En we hebben niets tegen de klapschaats, hoor, want wij van de NPO houden heel erg van schaatsen, echt waar. Wij houden alleen meer van kijkers. En geld, natuurlijk.
Nederland bestaat niet(meer), onze Argentijnse koningin zei het zelf.
Hetisonsoverkomenvervangingsbevolking dan maar? Dan lijkt het voor de deugers wat minder op een guurrechts complot.
Als de laatste autochtone Nederlander de pijp aan Maarten heeft gegeven dan moeten de Nieuwe Nederlanders aan het werk om ons landje droog te houden. En dat is nu juist waar ze niet voor kwamen. Dat werken.
Je kon er op wachten dat ze ON zo snel mogelijk weer weg willen werken.
Ben benieuwd of zo ook zo kritisch zullen zijn op de troep die Omroep Zwart straks de ether in gaat slingeren maar eigenlijk weet ik het antwoord al.
Hier lid worden: ongehoordnederland.tv/word-lid/
NPO. Mijn oma heeft het erwel eens over. Gewoon negeren, dan verdwijnt het vanzelf.
absurd zeg. niks zo kritiekloos eenrichtingverkeer als de rest van de hele NPO.
Hoevaak ik wel niet gedacht heb bij één van "journalistieke" programma's: waar is het tegengeluid? Zit er weer eens een zielig asielkind aan tafel dat uitgezet wordt, wordt hem en zijn advocaat ruimbaan gegeven, maar niemand die een weerwoord geeft (waarom is je moeder dan 100x in beroep gegaan?). Algemeen geaccepteerde menig op alle praatprogramma's: inkomens/vermogens verschil is niet goed. En niemand die vraagt / uitlegt of dat echt zo is, hoe dat komt en wat voor nut dat heeft.
Eigenlijk is dat de standaard modus operandi van zo ongeveer alle omroepen.
Ja, dat moeten we niet willen met z'n allen.
Een groep mensen die vraagtekens gaat zetten bij het omvolkingsbeleid.
"Onze programma’s worden met de grootst mogelijke zorgvuldigheid en redactionele betrokkenheid gemaakt." Hahaha Dat is toch een brute belediging van de kijker (of een afschuwelijke overschatting van jezelf). De NPO stort elke dag weer een indrukwekkende emmer programmeringsstront over ons heen. En een klein plasje van ON mag dan niet?? Man, wat een discriminatie weer. Maar nu eerst film op Netflix want daar zie je geen BN'ers die elkaar in de aars zitten.
Kan Karskens weer heerlijk in de slachtofferrol.
Die pruim ik beter als die kwal van Omroep Zwart.
@nednied | 07-06-22 | 17:00: *beter dan
Ongeacht of ze een punt heeft; sinds wanneer valt dit onder het mandaat van een ombudsman?
Wel als het de NPO-ombudsman (M/V/X) is.
De GS ombudsvrouw bijvoorbeeld, gaat hier niet over.
De ombudspersoon heeft geen mandaat. Die persoon kan er wat van vinden en dat is dan dat. Zoethoudertje. Dat die persoon nu concludeert dat de hele NPO een circus is, valt natuurlijk niet lekker binnen de NPO dus daar moet wel nog een draai aan worden gegeven. Of genegeerd worden.
@Bakkeleures | 07-06-22 | 17:19: dat heeft ze ook niet vastgesteld.
Nou, dan gewoon staats-tv zoals in Rusland doen maar?
Met Mariëlle Tweebeekski.
Gaat niet gebeuren, het volk de linkse agitprop door de strot duwen is nu eenmaal de belangrijkste pijler waarop het publieke bestel is gebaseerd. De tweede pijler is BN'ers van het vierde garnituur aan werk te helpen.
Beide pijlers zijn verenigd in talkshows en zullen dus gewoon blijven.
Als dat zou kunnen!
Het is helemaal de conclusie niet. Alleen ON is van het pad af. EN dat kon iedereen zien en verwachten.
@AntiZanicz | 07-06-22 | 17:31: In de NPO wereld zou alleen ON van het pad zijn. De ironie is groot in deze.
@Frau Merkel | 07-06-22 | 18:59: bij u is de wereld plat.
REAGEER OOK