Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. #FreeWilly op het Museumplein

Koffie drinken voor de vrijheid

Aan de ene kant zouden we dit topic graag beginnen bij wat bedenkingen bij de opsluiting van Willem Engel, bekend van internet, voor maar liefst veertien dagen vanwege zijn verdenking voor opruiing. Zeker omdat Engel in de gevallen waar de zaak over lijkt te gaan, nou niet bepaald ondubbelzinnig te hebben opgeroepen tot het plegen van geweld.  Bovendien doet de volgende passage "Een woordvoerder benadrukt dat het onderzoek nog loopt. Het OM had de rechter-commissaris gevraagd Engel langer in voorarrest te houden, onder meer uit vrees dat hij opnieuw opruiende berichten op sociale media zou plaatsen" uit dit AD-artikel vermoeden dat onze staande magistratuur de vrijheid van meningsuiting weer eens als de minst belangrijke vrijheid van alle vrijheden beschouwt. Ook gaat er nogal een irritatie opwekkende VOLT-vibe uit van Norbert Dikkeboom en zijn 22.580 mede-aangevers die als een soort mosterd na de lockdown nog even hun primitieve wraakgevoelens willen botvieren op iemand die geeneens meer coronamaatregelen heeft om tegen te protesteren. 

Maar!

Aan de andere kant roepen de gewetenloze leugenaars van Café Duninng-Kruger hun hersenloze aanhangers op te komen naar de demonstratie vandaag, weet je zeker dat die oproep gehoor vindt bij allerhande gewelddadig tuig en staat dat gajes voorturdend DICTATUUR, RECHTSSTAAT en VRIJHEID te roepen, terwijl hun eigen dansleraar inmiddels naar het pijpen van het Kremlin salsaat. Engel en zijn aanhangers zijn gevaarlijke mensen met nog veel gevaarlijkere denkbeelden die met hun debiele gehits en verzets-LARP het maatschappelijk debat al twee jaar lang danig aan het verzieken zijn. Hoe harder die idioten op het Museumplein staan te schreeuwen, des te harder wij Willem Engel in een diepe kelder willen smijten en het sleuteltje voor altijd willen overhandigen aan Klaus Schwab van het WEF weg willen gooien.

Maar!

De rechtsstaat is er ook voor idioten. Misschien zelfs wel: juist voor idioten. Dus hup rechtsstaat! En hup een eerlijk proces voor Willem Engel! En die demonstratie, die negeren we vanmiddag maar even. 

Reaguursels

Inloggen

Waarom deze idioot een eerlijk proces geven?
Zolang hij maar achter tralies blijft zijn alle juridische midelen geoorloofd.

Dutch_Viscount | 21-03-22 | 09:23

Als je een yoga matje en twee trommelstokkies als wapen beschouwt, kan ik me de zorgen van Halsema wel voorstellen. Voor het overige hoop ik dat onze oostgrenzen door een andere Facebooksnuffelaar wordt bewaakt

borderlijntje | 21-03-22 | 00:28
-weggejorist en opgerot-
alweereenmening | 20-03-22 | 22:43 | 1

Een eigen mening hebben en uiten is VvMU. Wanneer is het opruiing ?.

foxhunter | 20-03-22 | 21:49 | 1

Opruiing is, volgens de wet, het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, tot enig strafbaar feit of tot gewelddadig optreden tegen het openbaar gezag oproepen.

Shoarmamasutra | 20-03-22 | 22:14

NieuwNieuws heeft het over een "grootschalige coronademo" en een "massale demonstratie".

Nou.

Ik fietste er vanmiddag langs, op weg naar het centrum. Er was nix "grootschaligs" of "massaal" aan. Gewoon een dertien-in-een-dozijn demootje, zoals je daar elk weekend wel eentje kunt zien, meestal van klimaatwijven, muljeu-apostelen, de SP, GroenLinks, of de PvdA.
Vanmiddag: paar honderd mensen en een hoop vendelzwaaierij. Qua "massale" indruk visueel nog wat versterkt door groepen toekijkende toeristen die wél 'massaal' worden aangetrokken door het Van Gogh, het Stedelijk, het Rijks en het Banksy-vehikel dat Moco Museum heet.

Ik fiets dagelijks langs die grasvlakte. En niet dagelijks, maar wél bijná dagelijks, wordt er daar wel ergens voor of tegen gedemonstreerd.
Ik weet niet precies waar het aan ligt, maar de voorspelbare routine rondom al die demo's maakt me altijd lichtelijk cynisch. In toenemende mate. Het heeft tevens iets deprimerends.

Peter Emile | 20-03-22 | 21:04

Dat doet me denken een de meer dan 500 voorgedrukte formulieren die burgemeester Bruls bij het politieburo in Nijmegen had klaar laten leggen in maart 2014 voor diegenen die een klacht in wilden dienen tegen Geert Wilders vanwege de 'criminele Marokkanen-uitspraak' van Wilders. Het Parool van 14 maart 2014 meldt:
"Burgemeester Hubert Bruls van Nijmegen liep vanmorgen met een groep van zo'n 250 mensen demonstratief naar het politiebureau. In de stoet liepen ook de zes Nijmeegse wethouders, raadsleden, de rector magnificus van de Radboud Universiteit Nijmegen en opvallend veel mensen van Marokkaanse afkomst."
Wilders baseerde zich op  statistieken, Engel op medische feiten en inzichten.

pushpins | 20-03-22 | 20:41

Tja wanneer is een mens "gevaarlijk" door een grote mond? Of een groepje die wat dut en trekt her en der. De term "gevaarlijk" is dan wel plots aan slijtage onderhevig. De overheid, politie, het leger, daar ligt zoveel macht en middelen, zoveel domheid en waanzinnig beleid met minimale controle of kritiek. Als je dat gevaar even naast het gevaar van Engel of harde protesten zet, al dan niet uitmondend in de actie van een gare individu -- ik bedoel: REALLY?

GeenAccount | 20-03-22 | 19:21

Nederland is een dictatuur waarin mensen met redelijke kritiek zonder pardon als wappie worden ingerekend. Ik voorspel emigratie stromen naar Rusland

thanseeuwen | 20-03-22 | 17:00 | 3

Ga dan. Nu, ksssst, ophoepelen….

Sjakkie van de Hoek | 20-03-22 | 20:03

"Nederland is een dictatuur"...

Yeah, right.

Ik adviseer u om een one-way-ticket te kopen naar Moskou, vervolgens met een zelf vervaardigd bord met 'redelijke kritiek' op het Rode Plein te gaan staan en vervolgens zélf te ervaren wat een échte dictatuur is.

Ik voorspel u dat u vervolgens van gekkigheid niet weet hoe snel u aan een retour-ticket richting "dictatuur Nederland" moet komen.
Als u daar tenminste überhaupt nog de kans toe krijgt.

Peter Emile | 20-03-22 | 21:13

@Peter Emile | 20-03-22 | 21:13: redelijke kritiek? Een wit vel is al genoeg om van een plein te worden gejorist in Rusland nos.nl/video/2421157-opgepakt-voor-de...

Shoarmamasutra | 20-03-22 | 22:18

Laten we nog even de onwaarheden van de overheid op een rijtje zetten;
- De verspreiding gebeurt voornamelijk via grote druppels.( nee aerosolen)
- Er zijn geen seizoenseffecten.(nee, er zijn wel seizoenseffecten)
- Het virus kan ook via oppervlakten worden verspreid.( Bijna onmogelijk zegt CDC)
- De lockdowns zorgde ervoor dat de epidemie werd ingedamd. (recente studies wijzen uit dat de lockdowns maar een kleine bijdrage hebben gehad.)
- Virus kwam van een dierenmarkt.( Nee, het is hoogstwaarschijnlijk ontsnapt uit een laboratorium)
- stoffen makers beschermen tegen transmissie.( Volgens CDC werken stoffen maskers niet.)

mikes43357369 | 20-03-22 | 16:54 | 1

Die 1nalaatste is zeker niet waar. Dat is een complottheorie. Het virus zat eerst in een vleermuis en heeft zich toen verspreid in een groep dieren omdat er in de dierenholocaust zoveel dicht op elkaar zitten. Dat is dezelfde oorzaak als bij heel veel andere epidemieën en pandemieën, dus daarom moet iedereen stoppen met het consumeren van dierlijke producten.

Stichting_NoFap | 21-03-22 | 09:02

Afgelopen week weer een kraakheldere immunoloog op de radio, dan hoor je toch logische dingetjes die je 2 jaar lang van OMT en Huug/Kuip/Gom niet gehoord hebt en Dijsselbloem nog veel werk bezorgen in deel 2 en 3 van zijn lopende onderzoek.
Dat er géén immunoloog in het OMT zat.......klopt gewoon niet.

zonnedauw | 20-03-22 | 16:47
-weggejorist-
mikes43357369 | 20-03-22 | 16:44

De rechtstaat als zijnde onafhankelijk bestaat niet meer, de politiek is er mee verweven helaas

BL!ZZ | 20-03-22 | 16:43

The state will take 'good' care of you as long as you will stay in line.
Gevaarlijke sjitt dit.

Ben Adam | 20-03-22 | 15:59 | 2

Omdraaien willempie is een gevaarlijke idioot... Het delen van privé adressen van oa zorgpersoneel, prikkers enzovoorts... Als het je niet bevalt ga lekker weg... Doei

niv01 | 20-03-22 | 16:07

Ik wilde nooit geloven dat het onderwijsniveau in Nederland kelderde, maar als ik dit lees kan ik niet meer beamen dan dat dit echt het geval is. Het drogredeneren daarentegen is sterk in ontwikkeling.

Weerduivel | 20-03-22 | 16:31

Je kunt wel heel hard schreeuwen dat 1 + 1 = 3, maar het klopt nog steeds niet.

"Je kan al je kennis van virologie, immunologie en epidemiologie op de achterkant van een postzegeltje schrijven en zelfs nog plaats over hebben. Maar op de wappiekermis sta je wel met een heel groot en opzichtig kraam."

Dat zou zeggen dat je een wappie kunt samenvatten als 'onbewust onbekwaam'. Wat best vervelend is voor die mensen.

AdvocatusDiaboli | 20-03-22 | 15:57 | 1

De samenzweringen en complot theorieën m.b.t. Corona zijn (Gelukkig) niet uitgekomen. Allen verrast reaguren !!

Natuurlijk, experts (En de overheid) maken ook wel eens een fout. Maar wie doet dat niet .. Daar zijn we mens voor. 'Zero defects', blijft in de praktijk een streven richting een ideaal. Vandaag de dag, mede door de opkomst van het internet, denken non-experts zelluf (Na het lezen van 1 Facebook bericht ?) expert te zijn geworden.

Emoties nemen de overhand, de rationaliteit en kwaliteit van argumenten wordt overgeslagen, vergeten, of compleet genegeerd, en voila: Een complot is al snel bedacht, en niet lang erna ergens gepost op het internet. Waarvan de bedenkers zichzelf (Bv.) niet realiseren, dat een complot en een samenzwering in tijden van een nationale crisis een uitvlucht bieden. Het biedt veiligheid, ook onder gelijkgestemden. Dit op zijn beurt doordat men niet volledig blijkt te kunnen doorgronden, wat er nu precies in de samenleving gaande is. Een samenleving die ook nog eens, meer en meer geautomatiseerd blijkt.

Wat overigens - Wat mij zelf betreft - niet wil zeggen dat het huidige beleid in Den Haag (Woningen - Rechtspraak - Etc.) niet verbetert kan worden, door te luisteren naar het volk (Minister = Latijns, voor het woord dienaar ..).

Nederlandop1 | 20-03-22 | 16:37

Tja, Willem Engel de verlosser.
-
Hoe simpel wil je het hebben? Dat je kritiek hebt op het beleid en de maatregelen, dat is te begrijpen. Maar achter iemand aanlopen, die er echt helemaal niets van begrijpt en inderdaad alles loopt op te jennen?

bananabanana | 20-03-22 | 15:47

Hij is de Geubels voor de wappies.

Nietgek | 20-03-22 | 15:41

Het is altijd makkelijk om dingen over de rechtsstaat te roepen. Klinkt als snel best gewichtig. Toch is het beter om je eerst te verdiepen in de basale werking van het ding. Dat moet nog gebeuren, zie ik.

Komjehiervaker | 20-03-22 | 15:34

Ik dacht dat Willem meevocht met de Russen.

Prinsemarij | 20-03-22 | 15:32

Ik vind het ook een idioot. Elke keer net op of over de grens. Adres van je vijand delen is duidelijk erover. Iemand opsluiten gaat ook weer erg ver. Briefje van Jan had wel een goed stuk gister of vandaag. Verder kwalijk dat de MSM hem telkens het boegbeeld maakten van een kritische beweging tegen vrijheidsbeperkingen. Een serieuze boodschap die daardoor niet meer serieus werd genomen.

Wat de media deed vond ik kwalijker. Er werd een beeld geschept tussen goed en slecht. Ben je kritisch op maatregelen, dan was je een wappie die niet in wetenschap gelooft, egoïstisch is richting z'n medemens en fan is van Willem Engel. Op die manier ontstond er een tweedeling in de samenleving waarbij velen het kennelijk niet meer erg vonden dat mensen buitengesloten werden. Heel eng wat er in korte tijd gebeurde.

memanta82 | 20-03-22 | 15:29 | 2

Hij is wel mede verantwoordelijk voor de rellen en brandstichtingen en vernielingen op de coolsingel

Nietgek | 20-03-22 | 15:39

Hij zal vast wel vaker hints hebben gehad, maar het kwartje valt niet.
Of het valt wel, maar het kan hem niet schelen.

AdvocatusDiaboli | 20-03-22 | 15:41
-weggejorist-
loser | 20-03-22 | 15:21

Laat Willempie lekker zitten achter de tralies! Hij heeft o.m. privé-adressen van anderen (politici) online gezet en zit zelf in de hoogste boom als het gaat om de privacy van mensen. Deze hypocriete opruier laat bovendien anderen de kastanjes uit het vuur halen en blijft zelf op de achtergrond haatzaaien. Een lafbek pur sang. Hij zou in Rusland eens moeten gaan demonstreren tegen de dictatuur maar helaas is ie pro-russisch en heeft alweer de zoveelste aangifte gedaan dit keer tegen wapenleverancies aan Oekraine door het Westen. Lekker laten dat onderkruipsel.

ofarim | 20-03-22 | 15:19 | 1

Oh ja over dat adres Kaag stond gewoon te liegen in het d66 journaal.

dedwarsligger | 20-03-22 | 15:31

het wel of niet kan mij niet echt boeien maar iemand opsluiten terwijl je nog moet ¨¨ onderzoeken wat je voor aanklacht kunt verzinnen lijkt niet op een rechtsstaat.

Pensionista | 20-03-22 | 15:19 | 1

Precies. Het argument dat ze willen voorkomen dat Engel nog meer opruiende berichten zal plaatsen als hij niet opgesloten wordt, is natuurlijk kul als je eerst nog eens moet gaan onderzoeken óf hij wel opruiende berichten heeft geplaatst. Bovendien, áls hij dat zou doen, zouden ze toch meteen prachtig bewijs van hun veronderstelling hebben? Tot nu toe is overigens niet gebleken dat er veel gevaar uitgaat van al die veronderstelde bedreigingen, dus preventief opsluiten is een veel te zwaar middel.

Het is dan ook helemaal niet om verdere "opruiing" te voorkomen, het is gewoon een manier van intimidatie en machtsmisbruik. Ook al is Engel een enge, doorgedraaide gek, ook enge, doorgedraaide gekken hebben recht op een correcte behandeling zonder dictatoriale intimidatiemethoden. Denk aan de waarschuwing: "hodie mihi cras tibi. Het OM is misschien een groter gevaar dan die stomme Engel.

Argyronauta | 20-03-22 | 16:27

Als het types als Willem Engel lekker opruimt mag die vrije democratie best even op een halt. Eerst maar eens het probleem van de wappies en antivaxxers oplossen, desnoods dankzij een dictatoriale staat, daarna zien we wel verder. En als we toch problemen aan het oplossen zijn: alle FvD-leden oppakken en vastzetten is een mooie opvolging van Willem Engel oppakken. Daarna binnevallen bij de staatsgevaarlijke gekken van Cafe Weltschmerz en De Blauwe Tijger en al die Nine for News DDS BLCBX nepnieuwsshit op zwart zou al echt een hoop schelen. Verder gewoon het waterkanon op al die VrIjHeIdSstRiKdErS blijven richten en binnensteden blijven schoonvegen uiteraard. Haal maar flink uit met die lange latten. Pas dan kan de rechtstaat weer open en kunnen we verder met het bespreken van echte problemen als: wat te doen met social media, hoe zorgen we ervoor dat we iedereen gevaccineerd krijgen en wat is de eindoplossing voor het FvD-probleem? Want dat gaat niet zomaar weg natuutlijk. Persoonlijk ben ik er voor om muziek van James Blunt in te zetten maar misschien gaat dat weer te ver.

blikjegrolsch | 20-03-22 | 15:18 | 3

De zogenaamde Wappies kunnen mensen zijn die het fijn vinden zich gefrustreerd op te winden, maar het ook naïviteit zijn.
Of mensen die zich oprecht zorgen maken.

Maar net te lage opleiding, geen natuurkunde en scheikunde gehad. Rare verbanden leggen met vage woorden als 'straling' en 'energie'.

Die mensen kunnen makkelijk misbruikt worden door intriganten of mensen die het gewoon leuk vinden.

Als Baudet een filmpje foreward van achterstevoren gedraaid filmpje van een raam met smeltend ijs, en dan over G5 begint, dan zou bij elke wappie de alarmbellen moeten gaan rinkelen. Wappie: u wordt gebruikt.

AdvocatusDiaboli | 20-03-22 | 15:47

Mooi stukje satire.

Ben Adam | 20-03-22 | 15:54

U heeft nooit een afwijkende mening over politiek maatschappelijke verschijnselen?
En blijkbaar voorstander van een licht fascistische samenleving , waarin top down de door de overheid gewenste meningen en handelen door de strot geramd worden ?

deathchant | 20-03-22 | 17:51
-weggejorist-
tattooboer | 20-03-22 | 15:10

Die vreselijke opruiing waarvoor zelfs 2 weken verlenging is geregeld heeft in de praktijk niet tot problemen geleid. De grootste zeperds in de coronabestrijding waren van de overheid zelf, niet van Engel. De hoogste R waarde (>3) kregen we na de oproep Dansen na Jansen. Gedaan door de minister van Volksgezondheid en dus niet door Engel. Relletjes waren tegen het OMT beleid.
We worden geregeerd door ministers die zichzelf controleren en transparantie en controle iets voor andere landen vinden waar dat in hun ogen onvoldoende gebeurt. Hier is dat overbodig en lopen de Tweede Kamer en bevolking vooral in de weg bij al hun goede daden. En dankbaarheid ho maar ! Ze zijn zelfs te lui om op hen te stemmen, dat klootjesvolk. Overlopers!

Nichtsneues | 20-03-22 | 15:08 | 1

Volgens mij heeft hij wel aangezet tot het bedreigen van prikmedewerkers en het online zetten van adressen van andere zorgmedewerkers. Op de grote schaal der dingen is dat inderdaad kleiner maar heeft op die groep mensen wel een enorme impact gehad.
En hij lijkt ook niet te zijn gaan matigen.

2voor12 | 20-03-22 | 15:15

We demonstreren omdat onze hele reden van bestaan van ons afgenomen is en we nu niks meer hebben om over te zeuren en om complottheorieën op los te laten.

Bigi Bana Boy | 20-03-22 | 15:03

Lees je artikel nog even een keer na @Ronaldo. Er schort het een en ander aan je zinnen.

sr69 | 20-03-22 | 14:48 | 1

Liever een paar zinnen waar wat aan schort dan een complete taalnazi. Daaraan schort namelijk per definitie alles.

blikjegrolsch | 20-03-22 | 15:11

Ik vraag me dan af wie die mensen zijn die aangifte gaan doen? Zo ook bij die Wilders zaak. Engel is een mafkees die je moet negeren maar er schijnen dus van die rare zure types te zijn die effe "gezellig" een middagje uit willen hebben en bij de politie aangifte gaan doen. Dat soort types zijn voor mij met net zo eng, zo niet enger dan Engel.

Basil Fawlty | 20-03-22 | 14:43 | 5

Mensen die klagen over een afwijkende mening op tv, terwijl niemand ze verplicht te kijken.

Pekketrikker | 20-03-22 | 14:53

@Basil Fawlty | 20-03-22 | 14:50:
Ooit één keer in de pen geklommen (aan minister Donner) toen die pedovereniging Martijn een politieke partij wilde beginnen. Dat werd zelfs mij te gortig.

Duwbak_Linda | 20-03-22 | 14:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Die twee agenten vertrouw ik voor geen meter. Zo zagen bankovervallers er in de cowboyfilms uit mijn jeugd ook altijd uit. Duidelijk nepagenten, die Willem gewoon ontvoerd hebben. Toch?

quigg | 20-03-22 | 14:42 | 1

Als je een speciale bril opdoet zie je ook dat het eigenlijk buitenaardse wezens zijn.

AdvocatusDiaboli | 20-03-22 | 15:20

Het enige wat ik denk bij dit soort mensen is de VVD die alles kapot hebben bezuinigd.

fredz | 20-03-22 | 14:41

Kom op Willem, je 14 dagen op de tweepersoonscel met Bubba zijn al bijna op de helft.
En je hoeft je nergens zorgen over te maken.
Bubba gelooft ook niet in vaccinatie.

Osdorpertje | 20-03-22 | 14:33 | 4

Arrestanten complex.. Zit je in je uppie met alleen discovery op de televee.. En camera toezicht hihi

niv01 | 20-03-22 | 14:40

Ha ja

niv01 | 20-03-22 | 16:05
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
loser | 20-03-22 | 14:30 | 2

Het wordt weer lekker jorissen.. tot later.

J.Cash | 20-03-22 | 14:27
-weggejorist-
parterretrap | 20-03-22 | 14:16 | 13
▼ 13 antwoorden verborgen

Jongens verbrand allemaal jullie ledenpas van Viruswaarheid en stop met het bloederige procederen tegen De Staat en stop vóórál met zouk dansen.

keestelpro | 20-03-22 | 14:11

Beste mensen, onze verzorgingsstaat heeft er voor gekozen dit soort mensen op te laten gaan in de gemeenschap en niet langer zoals vroeger te begeleiden in een tehuis. Overal waar vroeger dat soort PZ instellingen stonden worden nu vrijstaande villa's gebouwd in de mooiste landelijke omgevingen (bijvoorbeeld Bloemendaal en Castricum).
Dus zullen we ook dat soort consequenties met zijn allen moeten accepteren dat er wappies en gekken vrij rondlopen die eigenlijk opgesloten horen te zijn (moord Els Borst etc.).

Pummetje | 20-03-22 | 14:09

Een dag niet demonstreert is een dag niet geleefd, ook als je niet weet waarom het gaat.

jan huppeldepup | 20-03-22 | 14:07 | 1

Dat is de devaluatie van de demonstratie.
In Nederland heeft ze geen waarde meer.
Wekelijks lopen er mensen met vlaggetjes en fluitjes. En elk hun goede zaak is de belangrijkste.

De echte demonstraties die er toe doen zijn in de landen waar echt een dictatuur is.
De Russen bijvoorbeeld die tegen opper RuSS Poetin durven te demonstreren... Als Willem Engel dáár nu eens mee ging lopen dan...
O wacht, hij is pro Poetin en noemt Nederland een dictatuur. Stoere vent

Roos | 20-03-22 | 14:14
-weggejorist-
WendelineSlof | 20-03-22 | 14:06 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

Vroeger liepen mensen achter de Bhagwan aan. Zijn zwijgende houding werd door velen als diepzinnig ervaren. Er werd zoveel aan hem gedoneerd, dat hij zijn Rolls Royce-park aardig kon uitbreiden.

Wat doet Willem Engel met zijn donaties?
Net als Bhagwan kiest hij er in elk geval niet voor om er van naar de kapperT te gaan.

Roos | 20-03-22 | 13:59 | 5

@loser | 20-03-22 | 14:24:
Sec is er ook geen connectie tussen beiden.
Het gaat om mensen die achter een goeroe aanlopen. Dat is van alle tijden

Roos | 20-03-22 | 14:29

@Roos | 20-03-22 | 14:29: Rekent u dan vaccinpushers ook tot de goeroes? Daar lopen (althans liepen) er ook vele miljoenen huppelend en juichend achteraan.

Wayfaring stranger | 20-03-22 | 15:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Van mij mogen ze die hoop stront in de kerkers flikkeren en nooit meer naar omkijken.

R. Skickr | 20-03-22 | 13:56

“Het maatschappelijk DEBAT”? Ja ja dat kennen we. 97% van de wetenschappers zijn van mening dat engelen en zo gevaarlijk zijn en aan het eind van het liedje natuurlijk gek. Gewoon gek. Allemaal uit de toolbox van de Russische snor die Stalin heet. Opsluiten, sleuteltje weg gooien. We zien nu toch al een jaar of wat dat het “maatschappelijk debat” alleen gevoerd wordt door mensen die de voorgeschreven uitkomst onderschrijven. Linksom of rechtsom, goedschiks of kwaadschiks. En als dit zo doorgaat – zo konden we hier onlangs lezen – moet je niet raar opkijken als GS of wat of wie dan ook een zelfde lot beschoren is.
En dan ga ik nu eens kijken wat dat nou precies voor troep is … die schoenen van De Jonge.

fokkewoelf | 20-03-22 | 13:52 | 3

Nee hoor, de discussie vindt plaats binnen de grenzen van feiten, gezond verstand, fatsoen en wetten.. Engel en kompanen gaan ver buiten due grenzen, op alle 4 gebieden. Ze doen dan dus niet mee.

zeeman73 | 20-03-22 | 13:55

@zeeman73 | 20-03-22 | 13:55: dat is juist het probleem: er is geen overeenstemming meer over wat feiten zijn.
Zet eens namen in uw verhaal, Marc, Hugo, Jetten, Kaag enz. Dan mag uw bewering over gezond verstand, fatsoen en wetten ook meteen de prullenbak in.

Veepert | 20-03-22 | 14:46

Engel is helaas een slechte woordvoerder voor de goede zaak.

MickeyGouda | 20-03-22 | 13:50 | 4

@fokkewoelf | 20-03-22 | 14:29: u weet wat "de staat " denkt?
Uw redenatie volgend heeft Engel de Staat dus een gunst gedaan, want heeft wind uit de zeilen gehaald.
Dan staat Engel dus eigenlijk in dienst van de Staat...
Woo-hoop.. en zo hebben we op de zondagmiddag een nieuw complot .

Roos | 20-03-22 | 14:33

@Roos | 20-03-22 | 14:33: Ik weet wat men van staatswege geacht wordt te denken.
Dat jij uitkomt op: … alweer een complot bewijst dat de staat een succesvolle strategie volgt. En inderdaad; Engel bewijst de staat daarin een dienst.
Je hebt het dus niet begrepen en dat deftige toontje van “u” zus en “uw” zo doet daar niets aan af.
Omdat het zondag is wel ik het je dadelijk nog wel eens uit leggen (wel eerst netjes vragen) maar ik ben bang dat het paarlen voor de zwijnen zijn.

fokkewoelf | 20-03-22 | 16:01
▼ 1 antwoord verborgen

Kan die man gewoon terug de vergetelheid in? Negeren van hem lijkt mij de beste oplossing.

TheseDays00 | 20-03-22 | 13:50

WE een weekje naar het front sturen en lopend of liftend terug laten komen. Hij mag zelf kiezen aan welke kant : voor vrijheid of voor Rusland.

Deurdonderer | 20-03-22 | 13:48

Zolang de rechtsstaat nog geen enkele ambtenaar heeft veroordeeld voor tien jaar aan knevelarij in de kinderopvangtoeslagaffaire, is er geen rechtsstaat.

Feynman | 20-03-22 | 13:47 | 3

Eensch.

Wijze uit het Oosten | 20-03-22 | 14:03

hear hear.

loser | 20-03-22 | 14:25

Daar heb je wel een terecht punt.

hotmint | 20-03-22 | 14:43

De aangifte van Dikkeboom was ten tijde van de coronamaatregelen, dat het OM hem nu pas laat arresteren is de schuld het OM. Het is dus vanuit Dikkeboom en zijn 22.000 mede-aangevers geen mosterd na de maaltijd.

Engel is overigens niet opgepakt vanwege zijn mening, maar vanwege opruiing. Via zijn berichten op social media gaf zette hij andere mensen op tot acties.

Een mooi staaltje van hoe Engel werkt was ook de zien in een livestream bij Waku Waku. Als de kust veilig is laat hij zich zien, geeft hij speeches en fokt hij de meute op. Zodra de politie of zelfs ME ten tonele verschijnt verdwijnt hij snel met Dorien.

En als er vervolgens confrontaties geweest zijn tussen opgefokte demonstranten en de politie is hij er bij de kippen bij om de politie weer van geweld tegen onschuldige burgers te betichten.

MikeyMo | 20-03-22 | 13:46

"omdat Engel in de gevallen waar de zaak over lijkt te gaan, nou niet bepaald ondubbelzinnig te hebben opgeroepen tot het plegen van geweld.''

Nou ja, dat is het OM nu dus kennelijk aan het onderzoeken, en klopt dat oproepen tot het plegen van geweld, dan is Engel strafbaar en gooien ze hem maar in de gevangenis.

Die voorlopige hechtenis snap ik dan niet helemaal; is er sprake van vluchtgevaar (naar het buitenland)? Is Engel een gevaar voor zijn omgeving? Nee, de reden is:

"onder meer uit vrees dat hij opnieuw opruiende berichten op sociale media zou plaatsen"

Als Engel dat al zou doen, terwijl hij weet dat hij voor dat feit onderzocht en wellicht aangeklaagd gaat worden, is hij nog gekker dan ik al dacht. En verder, als hij dat al zou doen, levert dat meer 'bewijs' op voor het OM. Ik zie het probleem niet zo.

"dat onze staande magistratuur de vrijheid van meningsuiting weer eens als de minst belangrijke vrijheid van alle vrijheden beschouwt.''

Lijkt me volslagen gelul. Het gaat hier niet om de VvMU, het gaat hier om 'oproepen/aanzetten tot geweld'. Laten we de zaken niet een beetje door elkaar roeren.

Dr_Johnson | 20-03-22 | 13:41 | 1

Inderdaad. Kennelijk denken weinig mensen na over wat iemands adres online gooien voor gevolgen kan hebben. En dat terwijl men zelf wel de mond vol heeft over recht op privacy. Engel zit zo fout als het kan met zijn acties en is bovendien een laffe tak dat hij anderen de vervolgstappen laat zetten.

Deflatiemonster | 20-03-22 | 14:01

Ik gun Willempie een eerlijk proces. Als rechter het liefst Roland Freisler. Of, nog beter, John Hathorne, from Salem, USA.

Frau_Ferkel | 20-03-22 | 13:38

Woordvoerder. Laten we eens gaan stoppen met dit soort mensen serieus te nemen. Wat ze ook te mauwen hebben ze zijn alleen maar aangesteld om... Ach jullie snappen wat ik bedoel. Gewoon negeren dit soort jokers.

Vergelijk het met een 'management' van zo'n nutteloze bn'er. Die hebben 1 taak en dat is poen verdienen.

Meneertjehetheertje | 20-03-22 | 13:37

Geen fan van Engel maar wel een aantal maal present geweest op het Museumplein. Voor onze vrijheden en de toekomst van mijn kinderen.
Nu ga ik naar het roeien kijken. Head of the River op de Amstel. Dat zijn ook idioten maar dan sportief.

Piet Karbiet | 20-03-22 | 13:33 | 1

Klopt idd. Heb hem ook meerdere keren geroeid, in mijn studententijd. Net als de Heineken. Dus.

Kameraansteker | 20-03-22 | 14:26

Dat blijft een lastig stukje rechtsstaat, dat mensen die andere mensen rechten willen ontzeggen, dat vrij mogen rondtoeteren.
Maar ja, de ideale maatschappij bestaat alleen in theorie.

Schadenfreude | 20-03-22 | 13:32 | 1

Interpreteren is niet voor iedereen makkelijk.

Papa Jones | 20-03-22 | 13:37

is er geen live verslag vandaag

Hapselaar | 20-03-22 | 13:28 | 3

Hoera

Papa Jones | 20-03-22 | 13:32

Beterrrr!

aardv@rk | 20-03-22 | 13:36

haha mooi wappies kieken

Hapselaar | 20-03-22 | 14:03

Het is gemakkelijk praten zonder het hele dossier bij de hand te hebben. Ik hoop NCTV dat de wappie-beweging goed in het vizier heeft. Licht ontvlambaar zooitje dat dom genoeg is om snel te radicaliseren. En dat Engel een narcistische en opportunistische volksmenner is, moge duidelijk zijn. Ben erg benieuwd naar zijn werkelijke motieven.

de IJsman | 20-03-22 | 13:27 | 5

@Pekketrikker | 20-03-22 | 13:32:

Dan lees je niet goed: ik laat me nergens uit over de vermeende strafbaarheid van Engels bepalingen, maar ik vind het wel goed dat het onderzocht wordt.

de IJsman | 20-03-22 | 13:40

@Farnk | 20-03-22 | 13:31:

Rutte is niet perfect, maar wel een kundig bestuurder. In het land staat er momenteel prima voor, zeker gezien de omstandigheden.

de IJsman | 20-03-22 | 13:41

@de IJsman | 20-03-22 | 13:41: Pardon?

Joffri | 20-03-22 | 13:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Overigens heeft Engel het 'Koffie Drinken' een slechte naam bezorgd en dat neem ik hem nog het meest kwalijk.

Duwbak_Linda | 20-03-22 | 13:27

Gekken zijn nodig om ons normaal te kunnen voelen.

Ook een gek heeft recht op vrijheid van meningsuiting, al was het maar om normale mensen het recht te geven om hun tegen-mening te kunnen ventileren.

Oproepen tot geweld is natuurlijk uit den boze.

Hiram | 20-03-22 | 13:24

Tjah, de grens tussen
- vrij een roeptoeterende, liegende wappie te **mogen** zijn
- en het oproepen tot gewelddadige / criminele handelingen.
Wellicht toch goed om dit eens in het openbaar te toetsen in de rechtbank.

hotmint | 20-03-22 | 13:22 | 3

De grens tussen beiden is zeer sterk afhankelijk of het in het narratief van de machthebbers past. Zoals XR die oproept steden te ontwrichten mag zonder problemen.

2voor12 | 20-03-22 | 13:27
-weggejorist-
-Sloppie- | 20-03-22 | 13:30

@-Sloppie- | 20-03-22 | 13:30: De wet misschien wel, de uitleg en toepassing ervan zeker niet. 2voor12 heeft 100% gelijk.

Mbovenka | 20-03-22 | 14:03

Tja, als hij salsaat naar Putin dasn mogen we nog wat meer mensen achteraf arresteren om,dat ze misdadig regime aanhangen. Zakkenvoller voor Polpot en de CPN leden voor hun steun aan de sovjet en ga maar door.
Misschien is het beter om Engel en de rest van zijn kutfamilie eens op te laten draien voor het stelselmatig uitknijpen ,misbruiken en bedreigen van huurders.

miko | 20-03-22 | 13:21 | 2

U heeft wel een punt, al raadt ik u aan uw woordspeling iets te verbeteren..

aardv@rk | 20-03-22 | 13:40

Is corona afgelopen begint die leipo weer met een nieuw project om de mentaal minder bedeelden in dit land over te halen om vooral maar te storten op zijn rekening nummer, want "actie voeren kost nu eenmaal geld" . Maar goed, sommigen verdienen het gewoon om genaaid te worden waar ze zelf bij zijn, veel plezier bij je Free Willy demo dus.

zwellevertje | 20-03-22 | 13:21 | 1

liever bij hem als bij kozp

Farnk | 20-03-22 | 13:29

Gaat er ook onderzoek gedaan worden naar de Nederlanders, en een eventuele vervolging plaatvinden, die openlijk opriepen tot buitensluiting/deportatie/geweld en het weigeren van medische zorg voor niet gevaccineerden?

In combinatie met het hoofdstuk over de Sleepwet van afgelopen week zie ik zomaar mogelijkheden voor de overheid, het is maar net met welke deugwind het straks weer mee begint te waaien, wat het netto oplevert voor de staatskas.

BadPatNL | 20-03-22 | 13:20

Waar draait het ook alweer om bij opruiing? Mensen aanzetten tot strafbare feiten? Als de politie weer eens agenten oproept om 30 km/u op de snelweg te gaan rijden om zo files te veroorzaken en daarmee aandacht te vragen voor hun salaris, is dat ook opruiing? Nee, vast niet.

Leptob | 20-03-22 | 13:20

Ik vroeg laatst een willempie aan een chinees die sjors heet en een snackbar runt in de koekoekstraat in Utrecht. Had hij niet. Sterker nog, hij ontkende het bestaan van een willempie. En ga nou niet zeggen dat het onzin is, de mechanismen van Soros zijn nu eenmaal in gang gezet om de kritische denker compleet uit het straatbeeld te laten verdwijnen.

SterF... | 20-03-22 | 13:20

Goh, nooit geweten dat die Kees Tol bij de politie zat.

Anaal_Geweten | 20-03-22 | 13:18 | 2

Kees Tol doet van alles, als het maar geld oplevert.

Swoop | 20-03-22 | 13:19

Die had toch een andere baan? Voor zover je 'vriend van Jan Smit' een beroep kunt noemen.

keestelpro | 20-03-22 | 14:15

Tsja als je adresgegevens van oa medewerkers in de zorg gaat delen ben je niet goed bij je hoofd... Lekker op de blaren zitten wijsneus

niv01 | 20-03-22 | 13:16
-weggejorist-
Pimhadgelijk | 20-03-22 | 13:16 | 1

Het is trouwens liefde, vrijheid, democratie. Of, Liefde, vrijheid, GEEN dictatuur.

Pekketrikker | 20-03-22 | 13:13

Alle coronamaatregelen zijn net opgeheven, waardoor Willem Engel ook langzaam tot rust komt.

Beetje vreemd om pas na bijna twee jaar een keer te gaan handhaven. Het gaat over berichten van juni 2020 tot december 2021. Als het echt belangrijk is, had je het eerder gedaan. Je kan niet eerst anderhalf jaar gedogen, en daarna roepen dat iemand vast moet zitten om de volgende uitspraak te voorkomen. Dan spreek je op zijn minst jezelf tegen.

Voor de gemeenteraadsverkiezingen zijn alle maatregelen opgeheven. Ik raad iedereen heel even te kijken naar deze reeks grafieken: www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-... Binnen het ziekenhuis is het even druk met corona als tijdens de tweede, derde, vierde en zesde golf. De helft dankzij corona, 1 op de 5 mede dankzij corona en een derde met corona. Voor het personeel maakt die nuance niet uit, die mogen na twee jaar nog steeds extra rennen. Zelfs als ze besmet zijn. www.omroepbrabant.nl/nieuws/4050230/z... Leuven moest al reguliere zorg afschalen. www.hln.be/leuven/uz-leuven-moet-regu...

Feynman | 20-03-22 | 13:11 | 3

Alle coronamaatregelen zijn net opgeheven? Mwah, dat zijn geen feiten he.

VP732 | 20-03-22 | 13:23

@Feynman | 20-03-22 | 14:16: toch moet ik het eerste ziekenhuis nog zien dat met het verhaal naar buiten komt: "Nou, het gaat hier eigenlijk wel met corona." Iets met geld/lonen/ongwenste beeldvorming. Bovendien is het altijd shit in de zorg. Zijn het niet de lonen, zijn het wel de wachtlijsten. Zelfde pus, andere puist. En dat ligt al jaaaaren aan dit vermaledijde kabinet en de *kots* (interim)managerslaag.

VP732 | 20-03-22 | 14:32
-weggejorist-
2voor12 | 20-03-22 | 13:10 | 2

Kennelijk heeft het OM de rechter-commissaris kunnen overtuigen het voorarrest te verlengen. Daar heb je goede argumenten voor nodig.

Duwbak_Linda | 20-03-22 | 13:10 | 2

Of de scheiding der machten is aan erosie onderhevig?

Carlos_I | 20-03-22 | 13:13

@Carlos_I | 20-03-22 | 13:13:
Nou ja we hebben gezien hoezeer het fout kan gaan (toeslagen). Dus uitsluiten kunnen we niet. Gaat me erom dat OM dit niet beslist én dat Engel vertegenwoordigd wordt door een advocaat.

Duwbak_Linda | 20-03-22 | 13:20

Weet u wat ook gevaarlijk is? Uw nieuws uitsluitend consumeren via de MSM en verwachten dat u de absolute waarheid tot u neemt.

Pekketrikker | 20-03-22 | 13:10 | 2

Gast! Je zit hier op GeenStijl.

Papa Jones | 20-03-22 | 13:15

@Papa Jones | 20-03-22 | 13:15: Gelukkig maar, bij de MSM kan ik een dergelijke tegel niet kwijt.

Pekketrikker | 20-03-22 | 13:22

Ik probeer een scenario te bedenken waarin we wat agressieve Feyenoord- en Ajax supporters in de mix kunnen doen.

John McClane | 20-03-22 | 13:09

Ik zou best een petitie willen tekenen tegen de mensen die een petitie tegen Willem Engel hebben gestart. Je kunt het oneens zijn met Willem, maar de heren politici en beleidsmakers zijn meermaals niet eerlijk geweest, hebben bewust feiten verzwegen, hebben gevaccineerden opgehitst tegen ongevaccineerden, hebben groepsdruk toegepast etc.
Ik heb drie spuiten in mijn flikker omdat ik het virus vrees, maar ik ben niet blind voor hoe het spel gespeeld is door de machtwellustelingen.

Dr.Platypus | 20-03-22 | 13:08 | 3

Helemaal waar.

XaaD666 | 20-03-22 | 13:32

Dat maakt het nog steeds niet ok om adresgegevens van mensen te delen. Ik hoop dat hij daarvoor een tijdje im Knast moet doorbrengen, ook als signaal naar al die andere vrolijke doxxers die zogenaamd niemand iets toewensen.

JanVergoor | 20-03-22 | 14:15

@JanVergoor | 20-03-22 | 14:15: Hier heeft het adres van Kaag met de link naar Funda ook gestaan. Houdt je niet tegen om nog steeds hier te lezen en je te wentelen in je eigen hypocrisie

Diepstrotje | 20-03-22 | 21:55

"(...) inmiddels naar het pijpen van het Kremlin salsaat. Engel en zijn aanhangers zijn gevaarlijke mensen met nog veel gevaarlijkere denkbeelden"
Dat is klassiek Mccarthyisme. Gevaarlijk voor wie?

pjotr nicknaamtov | 20-03-22 | 13:07

Met die Willem Engel ben ik het hartgrondig oneens, maar de vrijheid van meningsuiting om zijn debiliteit te kunnen debiteren is een grondrecht wat ik hem van harte gun.

Wijze uit het Oosten | 20-03-22 | 13:07 | 8

@Wijze uit het Oosten | 20-03-22 | 13:12: denk aan Engel en zijn schare randdebielen. Er is beveiliging nodig voor demonstraties, politie-inzet en aan de lopende band start hij rechtszaken (je zou kunnen beargumenteren dat hij misbruik maakt van recht). Dit soort idioten kost de samenleving geld en hier zou paal en perk aan gesteld moeten worden.

Von_Erdinger | 20-03-22 | 13:26
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik stel me bij de rechtsstaat Nederland de afgelopen jaren al niet al te veel meer voor.

goedverstaander | 20-03-22 | 13:05 | 1

Een rechtsstaat met gerichte doelen, gepresenteerd in een ppx

Sjeintje | 20-03-22 | 13:07

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie
Online Casino | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland | Casino bonussen