Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Auto rijdt in op Belgische carnavalsvierders

Update: Zeker zes doden en tientallen gewonden

Groeprammende auto van het niveautje lage suikerspiegel bij de zuiderburen vandaag in de vroege ochtenduurtjes. In het normaal zo gezellige Waalse Strépy-Bracquegnies bij La Louvière knalde een voertuig in een massa carnavalsvierders die zich verzamelden voor de optocht. De treurige tussenstand tot nu toe: zes doden waaronder een kind, twintig zwaargewonden en tientallen lichtgewonden. Het lijkt echter niet om een haatbaardendaad te gaan en waarschijnlijk niet eens om een gerichte actie, want in de gestolen auto zaten volgens de Belgische media twee jongeren die op de vlucht waren voor de politie, dus waarschijnlijk zijn die vol gas de verkeerde straat ingevlogen. De inzittenden zijn aangehouden. Dat maakt het niet minder treurig natuurlijk voor de carnavallers ter plaatse die hun feestdag zagen veranderen in een dag van rouw. Verdomde jongeren ook altijd.

Reaguursels

Inloggen

Blijkbaar had het zelfs helemaal geen rijbewijs meer (ingetrokken in 2017).
Maar in de media: "Ze zijn bij justitie niet bekend voor vergelijkbare strafbare feiten." (BE, shame on you: "vergelijkbare feiten"? Alsof dit dagelijks gebeurt!) en "Zij waren geen bekenden van de politie." (wat NL daar dan weer van maakt).

MisterC | 21-03-22 | 02:34

Wel geestig dat de duiding “””jongeren””” dus echt met afkomst en niet met leeftijd te maken heeft.

Urbanus_2.0 | 20-03-22 | 20:51

Nino is volgens zijn FB van oorsprong Siciliaans...

SaintNick | 20-03-22 | 22:39

Dus er worden in twee (!) verschillende straten tientallen (!) verschillende mensen aangereden. Volgens getuigen versnelde de auto vlak voor die de menigte trof.
Maar er zijn geen aanwijzingen dat het een aanslag was?

Ik zie toch vooral geen aanwijzingen dat het een normaal ongeluk was. Het doet me meer denken aan dat "ongeluk" in Waukesha, VS, waar ook zo'n 50 mensen in een kerstoptocht werden aangereden. Hoewel die slachtpartij overduidelijk opzettelijk was haastten de autoriteiten zich te verklaren dat het geen aanslag was. Als verklaring gaven zij dat de dader naast blm-racist toch vooral een draaideurcrimineel was die wel vaker mensen opzettelijk aanreed... Kortom daar moest dus niks achter gezocht worden.

Naar linkse maatstaven een redelijk argument, maar toch knaagt er iets.
Om te beginnen is het raar dat een aanslag wordt uitgesloten voor er een andere verklaring is. Of je weet wat de motivatie was, of je weet dat niet, lijkt me.
Maar bovendien wordt de lijst "onverklaarbare bloedbaden die geen aanslagen zijn" almaar langer en langer. Hoeveel "incidenten" met auto's, messen, vuurwapens, etc worden er zo jaarlijks wel niet buiten de terrorisme-statistieken gehouden?

En ondertussen heet een wappie met een fakkel wel een "terrorist". Omdat hij voor Kaags deur stond; toen diezelfde gek voor Hiddema's deur stond vond iedereen dat net zo onschuldig als stront- en verf- bommen op Baudets deur.
Want verschil moet er zijn.

Maar door al die hypocriete verschillen kan ik Westerse overheden en staatsmedia steeds minder serieus nemen.
Het doet me denken aan hoe zij gezamenlijk grootschalig seksueel geweld in Keulen verzwegen. Toen dat dankzij sociale media toch uitlekte bleken tientallen steden in Duitsland, Zweden, Finland en Frankrijk al jarenlang dezelfde problemen te hebben. In Engeland bleken overheid en media zelfs al decennialang Pakistaanse kinderpooiers te beschermen. Pas toen er te vaak meisjes levend werden verbrand werd besloten de daders net zo hard aan te pakken als de klokkenluiders.

Ongeacht huidskleur of religie van de daders, wil ik weten hoe het zit. En zolang de onderzoekers dat niet weten kunnen ze zeggen dat ze het niet weten.

Dandruff | 20-03-22 | 17:13 | 3

Je vergeet de waxine gooiert. Die zat volgens mij ook maanden vast. Een gemiddelde crimineel zou in die tijd al vier keer op vakantie zijn geweest

Mark van Leeuwen | 20-03-22 | 17:37

Aanhakend; die Pakistanen of aanverwanten zitten ook in Nederland. Over X aantal jaren, spreekt iedere hypocriet zijn/ haar ongeloof en afschuw uit.

Alquest | 20-03-22 | 21:02

Het is al best vaak gebeurd dat de media/politie er als de kippen bij was om direct aan te geven dat het absoluut geen aanslag is of lijkt te zijn. Soms staat er in hetzelfde artikel dat ze nog onderzoek moeten doen of de reden onduidelijk is, maar een aanslag is het niet, zo staat er dan. Iemand zou een encyclopedie of app moeten maken van al dit soort taferelen, met de vergeetachtigheid van vandaag de dag is het lastig alles te onthouden

area78 | 20-03-22 | 23:57

De 2 daders hebben dus nadat ze 6 mensen dood hebben gereden op Rue des Canadiens 129 nog 2 anderen aangereden op Rue de Nivelles 650 meter er vandaan.
route google maps
www.google.com/maps/dir/50.4676697,4....

2_amazing | 20-03-22 | 15:39 | 1

Bleh. Walgelijk.
Drank maakt meer kapot, dan je lief is.

Nederlandop1 | 20-03-22 | 16:25
-weggejorist-
DenkTank | 20-03-22 | 14:57

Daders worden verdacht van moord. Dus toch willens en wetens ?

LucaBrasi | 20-03-22 | 14:33 | 1

Daar lijkt het wel op. Wie doet toch zoiets.

Lesc | 20-03-22 | 15:15

Wéér een weekeinde vol dood en verderf, en niet eens in Oekraïne...

Zenzeo | 20-03-22 | 14:22

In de links van dit artikeltje staat “ Le véhicule est seul en cause, affirme la porte-parole de la zone de police. Il n'y a pas eu de course-poursuite. Les forces de l'ordre sont arrivées après les faits.”

Ofwel: géén achtervolging, politie kwam pas later.

Nichtsneues | 20-03-22 | 14:04

Wat een onzin stukje, dus je rijdt de verkeeese straat in, ziet een groep mensen en je raced door, maar perongeluk?

Puppetmaster | 20-03-22 | 13:52 | 1

Ja dat is nogal vreemd. En met de kennis van nu blijkt dat verhaal dus ook helemaal niet te kloppen. Het is wat met de media

area78 | 20-03-22 | 23:59

In Ede is gisteren een 64-jarige man opzettelijk aangereden (en overleden) na een ruzie bij een aanrijding met blikschade. De dader was een 36-jarige vrouw met lang zwart haar die er na het voorval vandoor ging, maar inmiddels is aangehouden. De vrouw zou meermaals over de man zijn heengereden.
www.gld.nl/nieuws/7607338/automobilis...

Leon Tosti | 20-03-22 | 13:51 | 3

Om blikschade. Erg sneu. Er waren veel getuigen. Dat moet gefilmd zijn.

sjef-van-iekel | 20-03-22 | 16:38

Spuitje geven.

horsteknots | 20-03-22 | 16:55

Opmerkelijk hoe bij het ontbreken van de duiding van de verwachte usual suspects op verschillende media je gelijk denkt aan de opdracht om dit gezamelijk te verzwijgen om de gemoederen bedaard te houden.
Dat bleek niet zo te zitten..
De conditionering meneer, die blijft.

NiCeY | 20-03-22 | 13:45

Da's schrikken... Blijk ik ook nog 'jonge' kinderen te hebben...

Petrus Poortwachter | 20-03-22 | 13:20 | 2

Komen even achterstallig zalgeld ophalen zo.

VP732 | 20-03-22 | 13:29

Mijn eerste reactie was: Waarschijnlijk figuren die carnaval als haram zien.

Maar toen las ik dat het gaat om vluchtende ***jongeren*** die in hun vlucht voor de politie zelfs dwars door een groep mensen willen rijden. Tja, een bepaalde bevolkingsgroep heeft toch wel de reputatie om dit soort dingen te doen.

Argo182 | 20-03-22 | 13:13 | 1

Het één sluit het ander niet uit.

HankHill | 20-03-22 | 13:44

Politie ontkent achtervolging. Een aanslag dus. Daders 28 en 30. Tot wanneer val je in de categorie “”jongeren””?

Dickie1908 | 20-03-22 | 13:12 | 1

Wanneer men de scherpe kantjes er vanaf wil halen

Mark van Leeuwen | 20-03-22 | 17:42

ik zou dan ook wel eens willen weten hoe en door wie deze auto 'onderschept' is

Petrus Poortwachter | 20-03-22 | 13:11

“We hoorden een enorm lawaai achter ons en een auto reed letterlijk in op de groep mensen. Het was een scène waarvan ik nooit gedacht had dat ik ze ooit zou zien. De auto versnelde en tegen de tijd dat we beseften dat er iets aan de hand was, lag iedereen op de grond. Mensen schreeuwden, het was verschrikkelijk.”

Volgens een andere getuige reed de wagen met een snelheid van meer dan honderd km/uur. Hij zou eerst mensen in de rue des Canadiens hebben aangereden en daarna ook nog eens in de rue de Nivelles. Pas toen kon de auto worden onderschept.
bron; HLN

Cornelis12 | 20-03-22 | 12:46 | 5

@Jan, Leiden | 20-03-22 | 13:06: jawel, lezers zijn achterlijk en de media is niet onafhankelijk.

Is dit nog nieuws? | 20-03-22 | 13:12

Eerst versnellen en door meerdere straten mensen aanrijden, dat kan alleen maar een laag suikerspiegel zijn. En dan zul je zien dat de cameras in presetmodus stonden

area78 | 20-03-22 | 13:18

Maar door wie werden zij onderschept? Als het politie was dan zaten zij er al kort op

Mark van Leeuwen | 20-03-22 | 17:44
▼ 2 antwoorden verborgen

't Lijkt mij toch wel degelijk om een aanslag te gaan. De mannen verzamelen zich elk jaar 's morgens vroeg via een bepaalde route om daarna aan een optocht te beginnen. Het lijkt iets soortgelijks als dit : en.wikipedia.org/wiki/Gilles ,

Zwizalletju | 20-03-22 | 12:45 | 1

Sst, niet zo hardop praten. We willen geen maatschappelijke onrust. Het was een incident, laag suikerspiegel, technisch probleem met de auto, vergissing van de bestuurder, alles behalve een aanslag.

area78 | 20-03-22 | 13:22
-weggejorist-
noodweer74 | 20-03-22 | 12:42 | 3

Lees altijd tussen de woke regels door, als er staat: "dat het vermoedelijk niet om een terreurdaad gaat" betekent dit dat het wel degelijk mensen betreft met dezelfde achtergrond als degenen die terreurdaden plegen.

Alleen dat ze nog niet bewezen hebben dat het ook hun plan was, ze hebben het al wel gedaan.

Patatter | 20-03-22 | 12:34

Jongeren.

inderdaad geen stijl | 20-03-22 | 12:30 | 1

Valt wel mee hoor, zo jong zijn die jongeren niet:
"Er zaten twee jongeren in de auto, geboren in 1988 en 1990"
bron: HLN

MK27 | 20-03-22 | 12:48

Zo apart. Politie kan zoals meestal verder nog niets zeggen, onderzoek loopt, maarrrr wél dat het waarschijnlijk niet om een terreurdaad gaat (ook al kan later nog van wel blijken)...

VP732 | 20-03-22 | 12:28 | 1

Dat moet je vanuit de nieuwe regels wel zeggen als het een bepaalde bevolkingsgroep betreft. Anders zou iedereen wel eens de waarheid kunnen denken en dat kunnen we echt niet hebben.

Patatter | 20-03-22 | 12:35

Citaatje uit De T.:
"Het is nog niet duidelijk wat er precies is gebeurd en of er opzet in het spel is, wel meldt een woordvoerster dat het vermoedelijk niet om een terreurdaad gaat."

Typisch vind ik dat altijd; Als er nog niets duidelijk is, is er kennelijk wél duidelijk dat het niet om een terreurdaad gaat.
Het meest waarschijnlijke scenario moet altijd meteen onder het tapijt geveegd worden.

Of het nou gaat om "Allahu Akbar!" krijsende moslimbarbaren, om een dronken idioot die niet meer weet wat ie doet, een doorgesnoven drugs-type, een ballon-lutser of iemand die vroeger gepest is en wraak neemt: keihard aan komen rijden op een lang, recht stuk weg en nog extra gas geven bij het naderen van een mensenmenigte, is ALTIJD een terreurdaad.

Peter Emile | 20-03-22 | 12:27 | 2

Eens, had ook kunnen remmen. Zelfs doorgesnoven is het gewoon nog terreur.

Jan, Leiden | 20-03-22 | 12:35

@Jan, Leiden | 20-03-22 | 12:35:
Eens. De foto op de link toont eerder een doorgesnoven kleautzack dan een akbaard. Die blanke types kunnen overigens ook aanslagen plegen. Als dat hier het geval zou zijn geweest had het vanaf het moment dat zo'n hufter het gaspedaal indrukte dagenlang voorpaginanieuws geweest zijn.

klimgek | 20-03-22 | 20:56
-weggejorist-
CiTy3 | 20-03-22 | 12:22 | 1

"Vol gas" zou wel eens een heel ironische woordspeling kunnen blijken., qua N2O.

Nee dus! | 20-03-22 | 12:14

Ter plaatse is de straatweg waar dit gebeurde lang en recht. De daders kunnen daar gemakkelijk met zeer hoge snelheid hebben gereden.

Rhenium | 20-03-22 | 12:14

Jongeren ? 32 en 34 jaar oud. Lijkt mij overigens gezien de berichtgeving gerichte aanslag.

Volgens ooggetuigen reed de auto met een hoge snelheid in op de mensen, zonder te remmen. Verschillende media berichtten dat de wagen die de aanrijding veroorzaakte, werd achtervolgd door de politie. Maar ontkende het parket. “Er is geen enkele aanwijzing voor een achtervolging door de politie. Die werd pas na het drama opgeroepen.”

"Er zaten twee jongeren in de auto, geboren in 1988 en 1990"
bron: HLN

Cornelis12 | 20-03-22 | 12:02 | 4

Geboren in 1988, is dus nu ongeveer 34 jaar. Dat kan je toch geen jongere meer noemen.

Barend Braakbal | 20-03-22 | 12:18

Hmmmm. Zelfde argument als in Amerika tijdje geleden. Achtervolgd door politie lijkt het nieuwe te lage suikerspiegel

Gen. Maximus | 20-03-22 | 12:29

Wat een debiele berichtgeving.

sjef-van-iekel | 20-03-22 | 12:49
▼ 1 antwoord verborgen

Waarom hebben we het over jongeren? De verdachten zijn in de dertig!

MargauxGrandCru | 20-03-22 | 11:57 | 3

Dan weet je wél gelijk dat het geen Walen zijn.

Papa Jones | 20-03-22 | 12:01

'Jongeren' heeft niets met leeftijd te maken maar is de deug-benaming voor de wel bekende doelgroep.

ploppy | 20-03-22 | 12:21

Dit is de manier waarop de media informatie doorgeven die eigenlijk niet doorgegeven mag worden. Je moet alleen zelf even de aanhalingstekens om het woord aanbrengen.

lekgoot | 20-03-22 | 12:26

Heeft de familie van die jongeren zich nog niet gemeld met de boodschap dat het zulke lieve jongens zijn die nooit een vlieg kwaad doen?

JanVergoor | 20-03-22 | 11:54 | 2

het zijn geen jongeren en de ouders zullen zich wel kapot schamen.

AntiZanicz | 20-03-22 | 11:56

@AntiZanicz | 20-03-22 | 11:56: die ouders hebben dit gecreëerd. Geen enkele medelijden mee. Integendeel, in mijn ogen mede strafbaar.

mono-culti | 20-03-22 | 14:03

Jongeren, dan weten we het wel......

bqbq | 20-03-22 | 11:49 | 1

gezien de gemelde geboorte jaren zijn dit absoluut geen jongeren..

starbuck280 | 20-03-22 | 11:55
-weggejorist-
starbuck280 | 20-03-22 | 11:45

Heb het artikel nog niet gelezen, maar heb een getint vermoeden van de daders.

Zoelense Hobbyboer | 20-03-22 | 11:43
-weggejorist-
d e r e a l i s t | 20-03-22 | 11:43 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

Dat van die politieachtervolging lijkt een verzinsel te zijn.

Avondlander | 20-03-22 | 11:33 | 2

Wat dan? Gevalletje bloedsuiker?

Muxje | 20-03-22 | 11:39

Jongeren of "jongeren"? Indien het tweede dan hebben ze wellicht geen baard, maar net zoveel haat richting het Westen als de haatbaarden.

Goofy Goofball | 20-03-22 | 11:29 | 2

ik ben eens benieuwd of dit richting 'relationel sfeer'of iets in die trend gaat.

starbuck280 | 20-03-22 | 11:31

Jongeren, geboren in 1988 en 1990. Dat zijn geen jongeren meer. 34 en 32, of wellicht 33 en 31, afhankelijk van de exacte geboortedatum. Zijn dat tegenwoordig nog jongeren? Onder de 25 kan je nog spreken van jongeren, daarna gewoon niet meer.

Goofy Goofball | 20-03-22 | 11:47

Kennen ze in Belgistan ook taakstraffen?

Mahatma | 20-03-22 | 11:17 | 2

Daar verwerkt men daders nog tot een smakelijk stoofvleesgerecht.

funda | 20-03-22 | 11:18

Ja hoor . Blikjes en papiertjes rapen in het park of politiewagens wassen

likmegaties | 20-03-22 | 11:41

In een Opel Kalifat?

Ray Skak | 20-03-22 | 11:15
-weggejorist-
CiTy3 | 20-03-22 | 11:13 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Deze jongeren hebben onze steun nodig om hun leven weer op de rails te krijgen.
Ze waren net bezig zich te orienteren op een loopbaan in de zorg of in het onderwijs.
Laten wij ons niet laten verblinden door onze haat; wij zijn goede mensen.

funda | 20-03-22 | 11:10

Is het officieel vastgesteld dat het geen opzet was?

Er wordt wel snel gewezen naar de achtervolging door de politie. Alsof signalering van de politie geen reden is om je auto aan de kant te zetten maar om gas bij te geven .

Triest dit

Roos | 20-03-22 | 11:09 | 1

dan zal men de bestuurder eerst moeten aan de tand voelen.

AntiZanicz | 20-03-22 | 11:58

Het zou niet gaan om een gerichte actie, maar een ongeluk is het natuurlijk ook niet. Als je zóveel mensen dood rijdt en verwondt, dan heb je niet even iets over het hoofd gezien. Dan stond er een grote massa mensen waar je dusdanig hard op af bent gereden dat heel veel mensen niet de kans hebben gehad om überhaupt weg te komen. Je bent dus gewoon vol gas een menigte ingereden omdat je mensenlevens ondergeschikt acht aan het slagen van je vluchtpoging voor de politie.

vindead | 20-03-22 | 11:09 | 2

Als in een soort videospel... Alleen kun je in het echte leven niet opnieuw beginnen en de mensen die zijn overleden en hun nabestaanden die om moeten gaan met dit verlies ook niet.

Ik hoop van harte dat ze de daders daders laten.
Als nabestaande krijg je anders klap op klap te verwerken

Roos | 20-03-22 | 11:12

Het is maar wat men 'gericht' noemt natuurlijk. Totaal nietszeggend.

funda | 20-03-22 | 11:16

Gestolen auto, jongeren op de vlucht. Ik weet genoeg

Stonecity | 20-03-22 | 10:59

Jongeren in het verkeer, gewoon levensgevaarlijk. Ga maar treinen.
Minimumleeftijd rijbewijs naar 30 jaar zou al veel leed schelen.

funda | 20-03-22 | 10:57 | 4

zou hier niets helpen

laatmijmaareffe | 20-03-22 | 12:10

Gebruik van het woord "jongeren" om daders van in de dertig aan te duiden, vergeet die niet.

Opslag Medium | 20-03-22 | 13:16

Leuk idee, maar dan missen ze ook meteen 12 jaar rij-ervaring. Dat komt dan neer op die grap met die baard: "Na 3 weken hoor je de trein niet meer voorbijkomen als je wil slapen" "Nou dan logeer ik de eerste 3 weken wel bij oma".

Sneerpoets | 20-03-22 | 14:40
▼ 1 antwoord verborgen

Liggen die verrekte carnaval-vierders 's morgens niet in hun nest met een verstoorde bloedsuikerspiegel? Het gaat ook overal mis als het geloofsfeestjes betreft.. komt straks die verrekte paashaas ook nog eens uit zijn hol.. ik blijf veilig thuis in deze periodes.. ontopic zeer triest.mij gevoelens gaan mee met de nabestaanden.. etc.. helaas ben ik dit nieuws zoals wss velen ne het middageten al vergeten.. veruwing van den geest is mij ook ten delen gevallen ben ik bang..

Shadow112 | 20-03-22 | 10:54 | 2

Carnaval in die dorpen is van een hele andere orde

starbuck280 | 20-03-22 | 11:20

lulverhaal

AntiZanicz | 20-03-22 | 11:53
-weggejorist en opgerot-
GoodRiddance | 20-03-22 | 10:52 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

De schuld van:
Politie, want achtervolging
Gemeente, want straat niet afgesloten
Organisatie, want onvoldoende veiligheidsmaatregelen
Deelnemers optocht, want onverlicht en onzorgvuldig op straat lopende

Niet schuld van vluchtend tuig want zie boven en rasjisme.

Lepo | 20-03-22 | 10:51 | 2

dat kun je je wel afvragen, duidelijk dat de bestuurder de hoofdschuldige is.

AntiZanicz | 20-03-22 | 11:52

U vergeet de moeilijke jeugd toch niet he?

Schriever | 20-03-22 | 12:07
-weggejorist-
CiTy3 | 20-03-22 | 10:48 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Carnaval luidt het begin van de vastentijd in die op aswoensdag begint. 1 maart was de fast-nacht, de nacht voor het vasten, 19 dagen geleden dus. Carnavalvierders?

bergsbeklimmer | 20-03-22 | 10:45 | 7

@CiTy3 | 20-03-22 | 10:50: Prachtig hoe je dat als een zekerheid aanneemt, maar hoe dat totaal niet waar blijkt te zijn.

Schrik je dan niet?

omanders | 20-03-22 | 11:03

@CiTy3 | 20-03-22 | 10:50: flauwekul, geschifte poging de schuld bij de overheid en corona beleid te leggen.

AntiZanicz | 20-03-22 | 11:51
-weggejorist-
CiTy3 | 20-03-22 | 12:47
▼ 4 antwoorden verborgen

Is er geen truc om ze gewoon hun tank leeg te laten rijden.
Met een heli volgen of zoiets.

AdvocatusDiaboli | 20-03-22 | 10:42 | 1

Dan zetten ze het op een rennen en kan het OM niet hardmaken wie de bestuurder was.

HankHill | 20-03-22 | 10:45

Misschien draaideurcriminelen een rijcursus geven, past uitstekend in ons failliete politieke climaat.

DenkTank | 20-03-22 | 10:40

Onvolgroeide hersenen.
Ze willen zo graag volwassen zijn maar ze begrijpen eigen verantwoordelijkheid nog niet. Wel stoer doen natuurlijk.
Leeftijd voor het halen van een rijbewijs ophogen naar 20 dan maar?

AdvocatusDiaboli | 20-03-22 | 10:38 | 8

@AD,
Ja,wel geschikt als kannonenvlees,dat wel natuurlijk.

De Profundus | 20-03-22 | 11:07

IN Texass reed een student driver van 13 onder begeleiding. te jong, min leeftijd is 14. Maakte een slinger en maakte een frontaaltje met een busje met studenten. 9 doden. Met 100 verkeersdoden per dag valt het niet eens op.

AntiZanicz | 20-03-22 | 11:19
▼ 5 antwoorden verborgen

Redelijk serieuze vraag: Zouden er in België inmiddels ook al van die mensen zijn, die de schuld om wat voor reden ook bij de politie gaan neerleggen?
Die dan gaan roepen dat 'als de politie hen niet had achtervolgd...'?

EEnzame SchizofrEEN | 20-03-22 | 10:38 | 13

dat was hier duidelijk de betere optie geweest. Daarbij verklaart de popo dat er geen achtervolging was.

AntiZanicz | 20-03-22 | 11:20

@VolgendjaarkrygikAOW | 20-03-22 | 11:10: Recherchewerk.
Daar zal met de huidige bureaucratie geen menskracht meer aan besteed kunnen worden door politiezorgmanagers vrees ik.

funda | 20-03-22 | 11:24

@VolgendjaarkrygikAOW | 20-03-22 | 11:10:
De daders komen uit een grote stad, rijden met valse nummerplaten en omdat ze door een klein dorp rijden kan de politie ze ineens achterhalen ? Hoe dan ?

Der Schnitzeljäger | 20-03-22 | 11:39
▼ 10 antwoorden verborgen

Trooper Toni Schuck takes one for society.

Florida Highway Patrol Trooper Toni Schuck used her vehicle to block an alleged drunken driver from running into the route of a 10K race.

Jammer van de auto, eigenlijk

edition.cnn.com/2022/03/18/app-news-s...

AntiZanicz | 20-03-22 | 10:35 | 1

'.. 52-year-old Sarasota woman Kristen Kay Watts, identified as the BMW driver, was "later determined to be impaired" and arrested.'
Die krijgt in de States een serieuze duw, die komt nooit meer vrij. Meerdere DUI's met letsel.
Ik wacht de reactie van het Vlaamse hof even af.

EEnzame SchizofrEEN | 20-03-22 | 10:46

Laten we geen voortijdige conclusies trekken mensen...

Zeurders | 20-03-22 | 10:33 | 3

Doe ik lekker wel.
De kans dat ik het mis heb is statistisch acceptabel.

General Dripple | 20-03-22 | 10:39

@GD,
Statistieken opsporing verzocht tonen ondubbelzinnig aan 0.01% op autochtoon.

De Profundus | 20-03-22 | 10:49

Zeurders | 20-03-22
Mijn onderbuik heeft het vaker goed dan fout. Schat op 95%. En als ik dan 'jongeren' hoor ....

Der Schnitzeljäger | 20-03-22 | 11:26

Rood wit kentekens....kleur van een blindenstok....al heel lang

Den-Pol | 20-03-22 | 10:32

Geen geduld meer voor dit soort figuren.

geenspam | 20-03-22 | 10:30 | 1

En nu dan? Meer meer meer tegels tiepen?

zwenkwieltje | 20-03-22 | 12:13

Kwamen zeker uit Hasselt. Moesten nog vijftien stoeltjes afrekenen.

Petrus Poortwachter | 20-03-22 | 10:25

Onschuldige levens verwoest.

VoltaireJohn | 20-03-22 | 10:20

Die verdomde zondagsrijders.

RickTheDick | 20-03-22 | 10:19

Vijf uur 's morgens... De meeste carnavallers liggen dan net op bed.

Petrus Poortwachter | 20-03-22 | 10:16 | 1

Deze verzamelden zich juist voor het begin van het feest.

Leon Tosti | 20-03-22 | 13:41

"in de gestolen auto zaten volgens de Belgische media twee jongeren die op de vlucht waren voor de politie''

Jongeren of """"jongeren"""""?

Dr_Johnson | 20-03-22 | 10:15 | 5

@Botte Hork | 20-03-22 | 10:21:
Daarom vluchten ze in Belgie... Stuk goedkoper.

Petrus Poortwachter | 20-03-22 | 10:23

Finse jongeren misschien?

homieguerneville | 20-03-22 | 10:27

En hadden waren demense gestorven *met* de aanrijding of *door* de aanrijding?

Bald_Gefkens | 20-03-22 | 14:09
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat walgelijk stigmatisrend! Alsof alle jongeren...

Arnold Layne | 20-03-22 | 10:15 | 3

Ja?

Warhead | 20-03-22 | 10:29

Jong zijn?

zwenkwieltje | 20-03-22 | 12:11

Vluchten voor de politie laat onze samenleving standaard bijna onbestraft.

Neem bijvoorbeeld dit stukje menselijk afval. www.telegraaf.nl/nieuws/394130464/om-...

Roekeloos rijgedrag is via jurispudentie zo ver uitgekleed, dat dit een dode letter is. Twee maanden hechtenis of € 2250 schrikt ook niet heel erg af. Een advocaat is duurder.

De maatschappelijke kosten van massale politie-inzet om zo`n achtervolging te beëindigen of voor de medici om iedereen weer op te lappen zijn gigantisch. We dweilen met de kraan open.

Een automobiel is het perfecte moordwapen.

Feynman | 20-03-22 | 10:15 | 8

@AntiZanicz | 20-03-22 | 10:25: Nou inderdaad, criminelen verdien veel meer respect en moet je de ruimte geven om hun ambacht veilig uit te kunnen oefenen.

Zeurders | 20-03-22 | 10:56

@Is dit nog nieuws? | 20-03-22 | 10:21:
U concludeert dit op basis van?

Maytheforcebewithyou | 20-03-22 | 18:22
▼ 5 antwoorden verborgen

Zes doden inmiddels volgens het krantenbericht. Erg triest dit.

Crankhead | 20-03-22 | 10:15

Vreselijk dit. Alle medeleven voor de slachtoffers. Vluchten voor de politie is altijd een nogoer.. Als ze een rijbewijs hebben gehaald denken ze dat ze kunnen rijden. Maar dan begint het leren pas. Een rijbewijs is alleen maar dat als het fout gaat ze niet kunnen roepen dat ze iets niet wisten. De politie kan ook een beetje nadenken, want toen dieven mijn voertuig van de oprit wilden jatten en het dus een heterdaad was hebben ze niets eraan gedaan. Ze hebben de getuige niet eens gehoord. Waarom hier dan wel? Het zijn al de slachtoffers niet waard.

VolgendjaarkrygikAOW | 20-03-22 | 10:14

Oftewel die jongeren werden achtervolgd door de politie? Misschien maar meer camera's boven de wegen hangen om auto's te kunnen tracken. Mensen kunnen rare dingen doen als ze fysiek door de politie worden achtervolgd.

Leptob | 20-03-22 | 10:13

In Israel worden bij optochten of evenementen alle zijstraten van de route met dwarsgeparkeerde taxi's of bussen geblokkeerd; zomaar een idee..

Sneerpoets | 20-03-22 | 10:09 | 2

mensen stonden zichzelf klaar te maken om naar een optocht te gaan. dit was geen officiële route of iets.
5 uur s morgens en om 11 wat de optocht

Zueco | 20-03-22 | 10:15

Jammer dat dat nodig is.
Niet gewoon vrij en blij zoals in smurfenland.

AdvocatusDiaboli | 20-03-22 | 10:44

Ik houd ook niet van carnaval maar dit gaat wel erg ver. Wat een klotenieuws dit.

R. Skickr | 20-03-22 | 10:09

Je leest dat steeds vaker ‘op de vlucht voor de politie’. Binnen de bebouwde kom maar beter laten gaan die boeven.

Tiscali-2 | 20-03-22 | 10:08

Triest..

Sterkte voor de nabestaanden..

Wijze uit het Oosten | 20-03-22 | 10:07
-weggejorist-
HD50 | 20-03-22 | 10:03

Wat vreselijk voor die ouders. En denk aan ander mensen en kinderen die het hebben zien gebeuren.
En je zal maar ouder zijn van een van die twee roekeloze rijders.

AdvocatusDiaboli | 20-03-22 | 10:03 | 1

Als je ouder van zo'n jongere bent, mag je je wel eens achter de oren krabben over de opvoeding die je hebt gegeven!!

Als ik in mijn geheugen graaf, kan ik geen enkele klasgenoot opnoemen die dit soort dingen heeft gedaan.

Roos | 20-03-22 | 10:49

Kunnen zulke gasten niet gewoon tegen een boom aanknallen.

NLgaatnaardeklote | 20-03-22 | 10:02 | 4

Dat zou zonde van de boom zijn.
Ik ken wel een betere methode die ook met knallen te maken heeft, maar ik wil Joris zijn zondag niet bederven.

EEnzame SchizofrEEN | 20-03-22 | 10:36

Ja, maar dan komen meerdere 'jongeren' de boel verzieken en de politie in elkaar slaan. En dan komt comite P of I (in België) de agenten op de rooster leggen of ze wel alles volgens het boekje gedaan hebben.

kokenrel | 20-03-22 | 10:52

@EEnzame SchizofrEEN | 20-03-22 | 10:36: Zonde van de boom?

Bij een volwassen boom is bij een confrontatie met een rijdende auto de kans op overleven 100% voor de boom.

De auto daarentegen…

Wijze uit het Oosten | 20-03-22 | 11:21
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie
Online Casino | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland | Casino bonussen