Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

De Nederlander anno nu: te dik, rookt en zuipt

Deze voor je Paul Blokhuis!

strijders

En dan nu verder met nieuws over de epidemie van het goede leven. Weet u nog, Paul Blokhuis? Die zou Ons De Nederlanders wel eens even afbrengen van het bier, de friet en de peuken. Inmiddels is het 2022 en Paultje Blokhuis is tegen zijn zin verdwenen, maar de Nederlander is nog altijd met heel veel zin te dik en rookt en drinkt vrolijk verder. Blijkt allemaal uit cijfers van het CBS dus dan zult u het wel weer niet geloven omdat u een buurman heeft met een tante die net is gestopt met roken en drinken en haar weegschaal het raam uit heeft geflikkerd. Overgewicht zien we vooral onder laagopgeleiden (als u hoogopgeleid en dik bent kunt u gewoon zeggen dat u snapt wat solidariteit betekent), terwijl overmatig alcohol gebruik vooral voorkomt bij hoogopgeleiden (als u laagopgeleid bent en teveel zuipt kunt u dat scharen onder: ambitie). Zo ziet u maar, wie het laatst lacht, eindigt met longkanker, hart- en vaatziekten op de IC!

Reaguursels

Inloggen

Wat vindt Frans Timmermans hiervan?

Cor Netto | 11-03-22 | 18:28

Te dik ben ik zeker, maar roken, blowen en alcohol heb ik reeds lang geleden afgezworen.

me163komet | 11-03-22 | 17:26

Komt nu je BMI op de Europese QR app te staan?

Echt een gemiste kans om nu eens wat advies te geven over normaal eten gedurende afgelopen 2 Corona jaren... Hoog BMI was al bekend dat dit in combi Met Covid een enorm hogere kans gaf op ziekenhuisbezoek... Maar nee....QR codes, kapjes gezever.... pfffff...

obseditas | 11-03-22 | 14:27

Bmi is bij mij spot on, drink een biertje eens in de twee maand, eigenlijk te verwaarlozen. Ik rook alleen nog wel. Die laatste is lastig om vanaf te komen, beetje als een borderline ex die telkens terug komt als ik er niet naar om kijk.

petros666 | 11-03-22 | 14:03 | 1

Er valt mee te leven

borderlijntje | 11-03-22 | 23:59

Deze maand is het negen jaar geleden dat ik de tabak voorgoed vaarwel zei. Ik kan het alle rokers aanraden, en als ex-roker durf ik met zekerheid te stellen dat niemand na twintig jaar roken nog zal beweren dat roken het fijnste is wat een mens kan doen. En welke ouder hoopt nu oprecht dat zijn kind begint met roken, als in "Mijn zoon is nu acht jaar oud, ik kan niet wachten totdat hij veertien is, want dan kan hij tenminste fijn gaan roken!"
Toen ik stopte met roken heb ik ook meteen mijn alcoholgebruik aangepakt, omdat ik wel besefte dat ik waarschijnlijk weer zou beginnen met roken in een moment van dronkenschap. Bovendien was mijn gebruik, veertig à vijftig standaardglazen per week, aan de hoge kant. Ik zette mezelf op rantsoen: niet meer dan vier glazen per dag, en minstens een dag per week niet drinken. Het aardige hiervan was dat ik, door minder te gaan drinken, geleidelijk steeds minder ben gaan drinken. In het begin was het rantsoen dus maximaal 24 glazen per week. Na negen jaar is dat teruggelopen naar minder dan één per week. Ik voel me er heel goed bij. Bovendien is het dan echt genieten, wanneer ik mezelf een keer een glas bijzondere whisky gun.
Ik ben toen ook gaan sporten, met een bijbehorend voedingspatroon. Veel kip en (vette) vis, veel groenten (plm. 500 g per dag), fruit, brood, kaas, eieren, vrijwel geen bewerkte producten/snacks/snoep.
Het is mij gelukt, u kan het ook. Doe het, want je voelt er zoveel beter bij. Succes!

Rhenium | 11-03-22 | 13:12 | 1

Respect!

Dutch_Viscount | 12-03-22 | 00:12

Rookt, drinkt en vreet beste mensen!
U verhuisd significant eerder naar een houten hutje ¨6 feet down...¨
Goed voor mijn pensioenpot, de BTW/accijnzen, de huizenmarkt en het milieu!
Ik dank U!

Jan Lange3373 | 11-03-22 | 13:10

.. verkeerd topic...

Dr.Mabuse | 11-03-22 | 12:39

Mijn arts vroeg vanochtend ook naar mijn drankgebruik. Toch confronterend.
Arts: "drinkt u alcohol?'
P:" elke dag wel een paar biertjes"
Arts: "en soms wat meer?"
P: "Precies" (schaam schaam)

Patje | 11-03-22 | 12:20

Afijn, de echte problemen heeft Blokhuis niet opgelost. Maar zijn 'nobele streven' heeft de staatskas wel extra veel accijns opgeleverd. Dus wederom betalen de normale mensen die altijd al overal voor betalen, nu nog ietsje meer als zij zo af en toe een borreltje nemen of een sigaret opsteken.
En Rutte zag dat het goed was....

Wering | 11-03-22 | 12:19 | 2

Blokhuis lijkt wel opgelost....

vranac | 11-03-22 | 17:13

@vranac: nu z'n broer nog, met die lullige laptop.

Cor Netto | 11-03-22 | 18:29

Leuk die cijfertjes naar de overheid gaat mij niet verbieden om morgen kapot neer te vallen.

FogerRederer | 11-03-22 | 12:01
-weggejorist-
PleuntjeStraver | 11-03-22 | 11:53 | 3

Coke, drank en roken, allemaal coping mechanismes, zie je niet zo, maar vet wel. Maar vet is gestold verdriet.

CantShakeMe | 11-03-22 | 11:40 | 2

Van flink snuiven, zuipen en paffen ga je er niet echt frisser uitzien.

Spring Bruissteen | 11-03-22 | 11:53

Ha, ha, hij is goed!

streknek | 11-03-22 | 12:04

Moet wel eerlijk zeggen dat de meesten die op de hartafdeling op het ziekenhuis lagen niet zoals mij en paar anderen erfelijk belast waren en een aantal had klachten door ouderdom of anderen door andere complicaties, maar juist er ook wel heel veel lagen door hun leefstijl: namelijk de combinatie van veel roken en drank. Deze combi zorgt voor bijzonder veel hart- en vaatklachten en zware hartingrepen. Heb het met eigen ogen waargenomen, wie ben ik dan om dit te gaan ontkennen?

Jan, Leiden | 11-03-22 | 11:25 | 2

Welk ziekenhuis? Een hartafdeling op het ziekenhuis, het mooie weer komt eraan, kun je een gezond kleurtje kweken.

Mad Max | 11-03-22 | 13:29

@Mad Max | 11-03-22 | 13:29:
Er bestaat ook nog zoiets als eigen privacy?

Jan, Leiden | 11-03-22 | 13:45

Is daar geen vaccin voor?

antonconstandse | 11-03-22 | 11:16

Ik rook omdat later de AOW en pensioen toch uitgekleed zijn. Heb laatst mijn pa met alleen zijn AOW onder de grond gestopt. Geloof me als ik zeg dat ik niet op die manier oud wil worden. Dood of de gladiolen

Zuma | 11-03-22 | 11:05 | 1

Doe wat bloemenzaadjes in uw laatste broek, dan komen die gladiolen vanzelf. Dat is precies wat de Oekrainers de Russen ook toeroepen, alleen dan is het advies zonnebloempitten. Verder niets mis met uw levenskeuzes, succes met dampen.

_pacman_ | 11-03-22 | 11:11

Toch ben ik benieuwd naar de kosten-baten analyse qua zorgkosten van een kettingrokende, obese dombo die op zijn 60e sterft aan een leververvetting of longkanker versus een quinoa-knagende GL-activist die altijd ziek, zwak en misselijk is door gebrek aan nutriënten maar weigert bijtijds dood te gaan.

_pacman_ | 11-03-22 | 10:52 | 2

Heb weleens analyses gezien dat je netto op ongeveer 0 uitkomt, mede dankzij besparing AOW en accijnzen.

Diederik_Ezel | 11-03-22 | 10:53

Zo iemand die decennialang artsen en ziekenhuizen terroriseert met linksdraaiend gejank en beter weten.

ffnietnu | 11-03-22 | 10:57

Niet zeuren, op deze manier houden we de pensioenen betaalbaar

JeanDragage | 11-03-22 | 10:45 | 1

De zorg daarentegen...

The Green*Machine | 11-03-22 | 11:15

Mensen ga niet reaguren maar wandelen. Het is nu mooi weer.

thanseeuwen | 11-03-22 | 10:39

Blijft verdrietig dat laagopgeleiden 14 jaar korter in goede gezondheid leven vergeleken met hoogogpeleiden. Een vd oplossingen is; pakje sigaretten naar minstens 30€, verkooppunten minimaliseren en onmogelijk maken om überhaupt te roken, zoals bv. al bij grond rondom ziekenhuizen gebeurd. En criminele tabaksindustrie die zich specifiek richt op de jeugd, harder aanpakken.

Diederik_Ezel | 11-03-22 | 10:35 | 7

@Gurb | 11-03-22 | 11:06: Tot je 55 bent, met insuline voor de suiker, doos pillen voor de rikketik en een zuurstoftankje voor de kapotte longen, dan is het leven opeens niet zo leuk meer. En je (klein)kinderen niet kunnen zien opgroeien. Is dat nou "lekker leven"?

Diederik_Ezel | 11-03-22 | 11:23

@Diederik_Ezel | 11-03-22 | 11:23: Recht op zelfbeschikking is ook recht op zelfvernietiging. Voorlichting derhalve is nuttig en nodig maar mensen dwingen met morele & financiele dwangbuizen bepaalde levenskeuzes te maken past niet bij mijn visie op hoe vrijheid eruit dient te zien. En de tragische keuze is dan idd in veel gevallen zoals u beschrijft, maar daar hoef je dus ook geen medelijden mee te hebben, enkel voor te betalen.

_pacman_ | 11-03-22 | 11:27

14 jaar korter? Waar haal je het vandaan?
Korter dan wat? Een eendagsvlieg? Een olifant? Het is onmogelijk te weten hou oud je word, laat staan hoeveel jonger je sterft door roken en alcohol.
Tuurlijk is het niet gezond maar er zijn zoveel dingen ongezond. Er zijn mensen die sterven aan longkanker maar nog nooit hebben gerookt, er zijn mensen die roken als een crematorium en 95 worden.
Dat gezeur over leefstijl. Laat iedereen het lekker zelf uitmaken en ophouden de moraalridder uit te hangen.

Opblaas_boot | 11-03-22 | 14:01
▼ 4 antwoorden verborgen

Zelfs zogenaamde arbeiders zijn vadsige papzakken met als die hulpmiddelen tegenwoordig.

kleybeuker | 11-03-22 | 10:34

Heeft de Dutch Society of BBW's al furieus gereageerd?

funda | 11-03-22 | 10:31

Los van de directe niet levensbedreigende lichamelijke ongemakken :

De enorme spijt achteraf.

Het intens spijt hebben van steeds weer , willens en wetens en vrijwillig o.a. ruim 4000 chemische stoffen (70 aantoonbaar kankerverwekkend) en het zeer giftige asceet-aldehyde in je lichaam welkom te heten.

Dat lijkt me zo verdomde klote om te moeten ervaren als je eenmaal de (terminale) diagnose onder ogen krijgt en je jezelf steeds weer afvraagt waarom je zo achterlijk was dat je dacht er wel mee weg te kunnen komen.

Spijt, alleen die al , een belangrijke reden om te stoppen of in ieder geval te matigen.

Lijkt mij.

Dr.Mabuse | 11-03-22 | 10:27 | 4

Waarom zijn mensen zo dom om spijt te hebben achteraf? Ik vreet zeker niet altijd gezond, weet dat het risico op hart/vaatziekten of suiker vrij groot is. Maar ik heb me nu al voorgenomen om zeker geen spijt te hebben als die diagnose gesteld wordt. Dat is echt zonde van mijn tijd. Spijt is echt dom, dan had je gewoon beter vooruit moeten kijken en er op het juiste moment wat aan moeten doen.

Gurb | 11-03-22 | 11:09

Om die reden nu ruim een jaar gestopt met roken. Liever op eigen initiatief dan dat het "moet" vanwege mijn lichamelijke gesteldheid. Want dan lukt het me zeker niet, rook ik uit ellende gewoon door.

The Green*Machine | 11-03-22 | 11:17
▼ 1 antwoord verborgen

Nederlanders? Volgens mij geldt dit voor iedereen in het Westen. Engeland voorop.

halfvolle glas | 11-03-22 | 10:26

Ik herken mijzelf niet in het geschetste beeld.

NACademicus | 11-03-22 | 10:25 | 1

Uw pens past niet in het geschetste beeld?

Graaf_van_Hogendorp | 11-03-22 | 10:28

Overal ligt de verleiding op de loer. Loop je door de Albert Heijn kom je misschien wel 75 procent voorbewerkte producten tegen die je eigenlijk helemaal niet nodig hebt. Alles voorbewerkt en zo veel mogelijk verpakt in plastics. Oudere reaguurders weten nog wel dat als je vroeger naar de groenteboer ging je fruit en groenten in een oude krant verpakt mee kreeg. Kinderen bewogen veel meer omdat de spelletjescomputer nog niet bestond en de voetbal en buitenspelen je vermaak was. Chips en Cola kreeg je alleen op verjaardag feestjes. Twee keer trainen in de week voor de voetbal en zondags een wedstrijd was heel normaal. Gym op school en de middelbare school was een vast gegeven. Op de fiets naar school zonder helmpje en electrische aandrijving. Ouders haalden niet al het ongemak voor hun kroost weg dus je viel af en toe wel eens uit een boom of je kreeg ergens een klap voor je harses. Kwam je thuis en zei je vader; "Je hebt hem toch wel een paar keer op zijn muil geramd. Leerde je toch wat weerbaarheid was. Nu, een verwijfde maatschappij. Word je gepest loop je naar de juf om je beklag te doen. Alle ongemakken worden voor de kinderen weggepoetst. Tja, overgewicht maakt ook een deel uit van de pamperende cultuur die inmiddels ontstaan is. De gemaksmaatschappij met al haar verleidingen...Zo denkt Pantoffelo erover. Nu ik dit tik wordt ik helemaal deprie.....Pffffff ik rij denk ik maar even naar de bakker voor een koffie en een gevulde koek.

Pantoffelo | 11-03-22 | 10:18 | 5

Dagelijks door de nu volgebouwde weilanden lopen. Spelen en beestjes vangen in nu levenloze sloten.
Mensen die dat vooruitgang noemen vinden kanker zeker ook vooruitgang.

ffnietnu | 11-03-22 | 11:01

Klopt wat je zegt.
Vergeet ook niet de hoeveelheid vrije tijd die er bij gekomen is.

pejoar | 11-03-22 | 11:08

En zo was het. Moeder kocht en kookte dagelijks vers eten van eigen bodem; gewoon met het seizoen mee. Alles lopend of hooguit op de fiets. Schepte kolen uit de kolenkast op het balkon, zwabberde iedere dag het huis.
De vaders hadden normale beroepen waarin zij actief waren: agent, verkoper, plantsoenendienst, postbode, etc.
In datzelfde huurhuis kun je ook tegenwoordig, tegen de huidige huur en met het salaris van nu voor diezelfde beroepen, precies hetzelfde leven leiden.
Maar dat zou men nu te sober vinden.
Maar: wat waren we gelukkig en tevreden! Zonder overgewicht. Zelfredzaam. Saamhorig. "Verbonden". Financieel wijs. Gezond verstand. Etc.

Wering | 11-03-22 | 11:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Mijn moeder zat onder stress, 7 koters opvoeden is niet niks. Ze rookte een pakje van 20 sigaretten per dag zolang ik haar gekend heb. Toen ik 10 was stal ik stiekem sigaretjes uit haar pakje. Zo ben ik begonnen met roken. Vanaf m'n 16e altijd een pakje sigaretten op zak. Als student rookte ik een pakje Drum shag in twee dagen. Dat werd gaandeweg Samson en de laatste paar jaar zware Van Nelle. Toen ik iets meer geld had werd het een pakje Caballero van 25 per dag en vanwege de bezwaren werd het daarna Camel filter.

Toen ik 32 jaar was trok m'n 2e zoon als baby ook van die vieze gezichten van de stanklucht uit m'n bek. Ik was toen nog in de waan dat als je zou stoppen je nog altijd die aandrang naar een sigaret zou overhouden. Maar ik besloot toen op m'n 32e te stoppen. Ik heb vijf kruiken Beerenburg genever leeggezopen, voor elke sigaret een borrel. En wel vijf potten snoep. Tot mijn stomste verbazing was ik na vijf weken ook die aandrang kwijt. En je ruikt veel beter en alles smaakt veel beter en je wordt een paar kilo dikker. Een pakje Camel filter was toen 3,25 gulden. De hypotheek van m'n eerste huis had ik op m'n 44e afgelost, m'n 2e huis heb bijna ook afgelost. Ik heb nadien nooit meer een sigaret opgestoken, ook niet bij het vuurwerk afsteken. Dat is nu 39 jaar geleden.

M'n moeder kreeg een hartasnval op haar 67e en was het klaar. Ik ben al 4 jaar ouder dan haar. Nog een jaar te gaan en dan heb ik m'n vader ook ingehaald. Ik leef dan gezonder dan hun. Deze week elke dag 2 uurtjes kachelhout zagen van mooie droge wegwerppallets. Houdt je in conditie.

Ik zuip bier op vrijdag- en zaterdagavond. Ik ben veels te dik. Ik beweeg elke dag wel, ga dikwijls half uurtje wandelen. Mijn gemeente heeft prachtige wandelpaden. 1x per week loop ik achter de kinderwagen met m'n derde kleindochter. Door de weeks pak ik 's avonds cup a soupe tomaat in een grote beker. Dan doe ik er Madame Jeannette peper in en die peperige pizzatoeslag. Dam is het hot en spicy achter de computer als ik GeenStijl lees. Na een zo'n beker hoef ik geen bier meer die avond. Mooi toch. Maar ik blijf maar dik. Elk jaar na de bloeduitslag zegt de diëtiste: "Is niet goed hè". Wat moet ik daar nou tegen doen? Langer dan een half uur wandelen trek ik niet meer. En die reaguurder Eerstneuqendanpraten zou bij mij van een koude kermis thuiskomen.

VolgendjaarkrygikAOW | 11-03-22 | 10:15 | 8

@Pantoffelo | 11-03-22 | 10:30: Ik ken je niet ,maar ik ben je vriend. 12 % vet hiero en 61 jaar en in de shape van mijn leven.

streknek | 11-03-22 | 12:14

Zoek eens op insuline resitentie. Eet veel meer eiwit, minder snelle koolhydraten, maar langzame uit zo min mogelijk bewerkt voedsel. Ga 15 uur vasten. Ontbijt met alleen eiwitten. Ga krachttrainen, volgens starting strength. Slaap min 8 uur. Eet meer kaliunrijke producten. Je hormoonspiegel zal normaliseren. En je zult zien dat je zelfs meer kan eten. Diëtisten en het voedingcentrum weten niet waarover ze praten.

mona-toetje | 11-03-22 | 12:47
▼ 5 antwoorden verborgen

Een krat bier kost in Duitsland 45% minder puur door onze accijnzen, idem brandstof. U moest eens weten hoeveel "Hollanders" (2)wekelijks de grens over wippen.

zonnedauw | 11-03-22 | 10:12 | 2

Hier in Brabant wippen er veel over de grens naar België.

VolgendjaarkrygikAOW | 11-03-22 | 10:16

Nou, ik ken anders veel Belgen die in Brabant gaan wippen.

Anymethyl | 11-03-22 | 11:02

Steeds meer Nederlanders waren dat vroeger niet. Misschien een verband?

Colin.Fart | 11-03-22 | 10:08 | 1

Vroeger geen hormonen in vlees en vis
Meer fysieke arbeid
En geen luxe dus gewoon je maaltijden en minder suiker

Therrie | 11-03-22 | 10:13

Het enige antwoord van de politiek zijn acties a la postbus 51 spotjes. Het enige wat echt gaat helpen is stoppen met de solidariteit in de basisverzekering. Bij ziektes gerelateerd aan roken, alcohol, drugsgebruik, overgewicht gaat u zelf mee betalen aan uw behandeling. En geen compensatie via toeslagen voor de laagste inkomens. Eigen verantwoordelijkheid en solidariteit zijn twee zaken die op gespannen voet met elkaar staan. Fijn weekend.

Zemko | 11-03-22 | 10:05 | 2

Zo zo zo, en bij letsel door eigen gedrag zoals vallen tijdens het fietsen betaal jezelf de operatie en behandeling. Dat zal die idioten leren!

austinhealey | 11-03-22 | 10:14

Maar dan ben ik niet meer solidair met jouw gesubsidieerde Tesla, zonnepanelen, hypotheek rente aftrek en God weet wat nog meer.

NLgaatnaardeklote | 11-03-22 | 10:14

Whatever.
*draait sjekkie*

knutsel_ | 11-03-22 | 10:03

Mij ontgaat op dit moment de westerse hulp aan gezonde mensen in Rusland. Mac donalds weg, cocacola weg. De vraag van vandaag is: is het een straf of een zegen voor de Russen. Moeten ze juist niet meer cocacola, mcdonalds, pechtold en tiktok?

Grijze heelmeester | 11-03-22 | 10:02

Het blijft er toch raar uitzien, dan hijsen aan een kankerverwekkend buisje tabak met chemische rotzooi erin om je verslaafd te houden.

AdvocatusDiaboli | 11-03-22 | 09:58

Ik zie soms Turkse jongetjes lopen, daar schrik ik echt van, zó ongezond dik, nú al, dan weet je dat die de gezondheidszorg zwáár gaan belasten.

Zenzeo | 11-03-22 | 09:58 | 1

Maar Baklava is zooo lekker

BASinnic | 11-03-22 | 10:00

Ik vind dit geen goede periode om te stoppen met drinken. Dan trek ik het niet meer.

laurentius | 11-03-22 | 09:57 | 1

De wil om te stoppen komt van binnen, is niet afhankelijk van een 'goede periode'.

Zenzeo | 11-03-22 | 10:23

Ik lees BTW/accijns op roken, zuipen en ongezond vreten omhoog. Of ben ik nu te positief?

NLgaatnaardeklote | 11-03-22 | 09:57

Ja, hoe zat het ook alweer met die eieren?
Ik had een oud echtpaar wonen naast mij.
Beiden 86 jaar.
Dol op een eitje.
Ineens zou het zeer slecht zijn voor je gezondheid en zou 1 ei per week
volstaan.
Zo goedgelovig als dat deze mensen waren hielden zij zich hieraan.
Later, buren al dood, kwam het bericht dat dit niet waar zou zijn.
Vanaf toen heb ik dit soort berichten nooit meer serieus genomen.
Moet dan altijd aan die buurtjes denken.

Mispel | 11-03-22 | 09:53 | 3

4 eieren per dag hier, minimaal.

streknek | 11-03-22 | 10:20

een fabeltje door de marketeers van ochtendontbijtjes (cornflakes etc) bedacht...

Satria | 11-03-22 | 10:36

Het nieuwe normaal is allemaal rondlopen met een vollemaans gezicht en als je dan toevallig een afgetraind lichaam hebt vragen of het wel goed met je gaat ?

Pantoffelo | 11-03-22 | 09:53 | 2

Moet je die verbaasde koppen zien als je zegt dat je nooit drinkt. Denken ze vaak dat je vroeger alcoholist geweest bent,ze snappen het gewoon niet.

streknek | 11-03-22 | 12:23

@streknek | 11-03-22 | 12:23: Ik snap het wel als ik u in boerka of met sjieke tulband tegenkom. Leve het Suikerfeest!

Dr. Worstenbroodje | 11-03-22 | 12:54

Wat is de norm van dik zijn, Frans Timmermans of is dat nucleair?

MargauxGrandCru | 11-03-22 | 09:52 | 1

Politici en het gemene volk dezelfde maat nemen moeten we niet willen - we hebben maatwerk in de normen nodig.
Prins Timmerfrans de Eerste is hoogstens een klein tikje te zwaar voor een politicus maar ik geef het je te doen, al die miljarden belastinggeld consumeren.

funda | 11-03-22 | 10:27

Ik probeer thans weer te beginnen met roken. Moeilijker dan stoppen vind ik.

R. Skickr | 11-03-22 | 09:48 | 1

U heeft geen doorzettingsvermogen ?

Pantoffelo | 11-03-22 | 09:54

Echt.... Ik heb ook gerookt..... Maar man man man wat ziet het er triest uit op die foto.

Death By Luchtbed | 11-03-22 | 09:46

Wat is dat toch die hang naar stokoud worden, terwijl uit alle statistieken blijkt dat dat helegaar niet zo'n prettig vooruitzicht is vereenzaamd, incontinent, dement stem dus D66 feur ein voltooid leven und vroegtijdig einde 67+ of vroegah und sofort todt. (lol)

william7055 | 11-03-22 | 09:42 | 5

@Smoelensmid | 11-03-22 | 10:03: Chapeau kortom om je mentale weerbaarheid op peil te houden, ben je maar topreageerder Geen Stijl geworden. info D66 ingediende voltooid levenswet vanaf 75+ geen medische indicatie meer nodig daar was namelijk de verwijzing naar fijne dag nog.

william7055 | 11-03-22 | 10:47

Lekker 70 jaar loonslaaf geweest en dan mag je eindelijk dood. Joepie.

Calastir | 11-03-22 | 12:20
▼ 2 antwoorden verborgen

Te dik, rookt, zuipt.
Mogen wij hieruit afleiden dat Frans Timmermans laag opgeleid is?
Of is de elite ons weer eens aan het beschuldigen van wat ze zelf net zo hard doen?

Osdorpertje | 11-03-22 | 09:42 | 2

Franske is nu eenmaal een solidair persoon. PvdA he.

P-unit | 11-03-22 | 09:51

Elke dag naar de bakker lopen voor een doos met moorkoppen is toch best gezond?

AdvocatusDiaboli | 11-03-22 | 09:38 | 2

hangt er helemaal vanaf wat je er nadien mee doet. Ik gooi graag moorkoppen in de gracht. Inmiddels een prachtige curv-moorkop ontwikkeld.

horsteknots | 11-03-22 | 09:47

En als je je kinderen paprika-chips geeft, ben je helemaal goed bezig. Paprika's zijn zeer gezond.

gestoptmetroken | 11-03-22 | 09:59

Is toch raar, dat politici langzaam zelfmoord plegen.
Zo ongezond bezig zijn is kinderachtig, het is 2022.

tattooboer | 11-03-22 | 09:26

Zuipen is gewoon gezellig. Vooral als je alleen bent.

Zack Hooi | 11-03-22 | 09:23 | 3

Samen alleen zuipen?

GKJP | 11-03-22 | 09:35

Als je niet rookt en niet drinkt, krijg je dan extra vinkjes? Anders hoeft het voor mij niet.

Kapitein Sjaak Mus | 11-03-22 | 09:23 | 2

Wees een bink: rook & drink!

Montgomery Burns | 11-03-22 | 09:58

@Montgomery Burns | 11-03-22 | 09:58: Loop eens een dag mee op de afdeling KNO oncologie, kijken of je dan nog deze taal uitzwetst. Ik heb er lang gelegen en het is mensonterend wat je daar tegenkomt.

Smoelensmid | 11-03-22 | 10:05

ik heb een dikmakende zwakte: drop. Vraagje aan jullie: Waar wordt je minder dik van, door iedere dag 10 dropjes te eten, of de hele week niet en op zaterdag een hele zak?

small_town_dude | 11-03-22 | 09:21 | 9

Standaard hier iedere vrijdagmiddag één zak harlekijntjes achter elkaar naar binnen. Gun je zelf wat dude, je hebt het verdiend!

zuurtjeregen | 11-03-22 | 09:36

Overstappen Engelse drop.
Moeilijk verkrijgbaar sinds de Brexit.

Kapitein Sjaak Mus | 11-03-22 | 09:36

Hoge bloeddruk. En dat komt door de zoethoutwortel die in drop zit.

horsteknots | 11-03-22 | 09:36
▼ 6 antwoorden verborgen

Kun je preventie akkoorden, vet en suiker taxen invoeren maar daar bereik je niets mee zolang 3 kwart van Nederland nog geen ei kan bakken, laat staan een verse maaltijd (niet bestaande uit pakjes en zakjes rotzooi) kan bereiden.

normanius | 11-03-22 | 09:20 | 1

Als de supermarkten in Nederland 1 week dicht gaan, is idd 3 kwart reddeloos verloren.

Het leven is zwaar | 11-03-22 | 09:25

Snik, ik ben dus toch geen Nederlander.

Kowalski11 | 11-03-22 | 09:19

Mijn huisarts moedigt me juist aan om veel te drinken.

Theodorus.Goldbach | 11-03-22 | 09:18 | 2

Prima plan, 5 liter jenever per dag a.u.b., knapt iedereen van op.

Toki | 11-03-22 | 09:40

1 litertje sterke drank per dag en 10 pilsbiertjes tegen de dorst.

gestoptmetroken | 11-03-22 | 09:50

"Zo ziet u maar, wie het laatst lacht, eindigt met longkanker, hart- en vaatziekten op de IC!''

En niet te vergeten, met ernstige corona. Tenminste, al die aangespoelde noordkapers.

Dr_Johnson | 11-03-22 | 09:18 | 1

Wil de laatste wapperd het licht uitdoen?

funda | 11-03-22 | 10:29

Gewoon de verwarming uit. Je verbrand je vet om warm te blijven (of blijf je vanzelf warm in die vetverpakking?) en zo wordt je vanzelf mager.

Schadenfreude | 11-03-22 | 09:17 | 1

Je verbrandT worD je . Zo moeilijk is het toch niet ? Kan er nog meer Schadenfreude in een zin? ;)

Smoelensmid | 11-03-22 | 09:45

Ja, goedemorgen zeg. Van dit soort stukjes raakt men toch danig in de war?

GKJP | 11-03-22 | 09:15

“ Overgewicht zien we vooral onder laagopgeleiden (als u hoogopgeleid en dik bent kunt u gewoon zeggen dat u snap wat solidariteit betekent), terwijl overmatig alcohol gebruik vooral voorkomt bij hoogopgeleiden”.

Conclusie, van drinken word je niet dik.

J.Cash | 11-03-22 | 09:14 | 3

Conclusie, op school leer je te drinken, en tegelijk dun te blijven

small_town_dude | 11-03-22 | 09:18

Klopt. Dat zie ik iedere dag aan de alcoholisten die voor de supermarkt halve liters bier staan te lurken.

gestoptmetroken | 11-03-22 | 09:54

Frans Timmermans, Bruls, Maggie de Block,

Arachne | 11-03-22 | 12:29

Mooi om te lezen dat de plannen van die betuttelChristen zo goed gewerkt hebben..

Maar in dertig jaar tijd de helft van de Nederlanders overgewicht is toch wel iets om voor te schamen.

Wijze uit het Oosten | 11-03-22 | 09:14 | 2

Ik zie het maar als goed nieuws dat die stijging lijkt te stagneren.

ReyNemaattori | 11-03-22 | 09:38

Waarom? De gemiddelde reaguurder vindt dat er teveel mensen op de planeet zijn. Overgewicht bekort de levensduur en spaart dus pensioen, aow en levert een woning op. De medische kosten voor de behandeling worden betaald uit de premie, die door de bevolking opgebracht wordt. En daar wordt aan verdiend door pharma, medisch personeel en managers.

In een liberale wereld heeft de mens de vrije keuze. Dat is toch het hoogste goed.

Arachne | 11-03-22 | 12:28

Iedereen als de dood om corona op te lopen van al die anderen (ongevaccineerden!), maar levercirrose, kanker, hart- en vaataandoeningen en overbelasting van het bewegingsapparaat zijn geen probleem.

MickeyGouda | 11-03-22 | 09:13 | 10

@Mbovenka | 11-03-22 | 10:46:
Hoeveel onverwachte overlijdens zijn u de laatste tijd ter ore gekomen? Er komen er in mijn kringen nogal wat voorbij. Die overlijdens zouden op zijn minst de moeite van het onderzoeken waard moeten zijn, maar ze worden gewoon voor kennisgeving aangenomen. Bij een aantal mensen bij wie de kanker kort voor het vaccinatieprogramma nog onder controle was kwam de ziekte daarna ineens explosief terug. Nog een belangrijke onderzoeksvraag, lijkt mij. Ik zeg niet dát, maar onderzoek.

MickeyGouda | 11-03-22 | 11:29

@MickeyGouda | 11-03-22 | 11:29: Iets met selection bias en/of 'anecdotes are not data'? Ik geen. Nou jij weer. Sorry, ik heb bij die bijwerkingen van de vaccins echts niets verontrustends gezien.

Mbovenka | 11-03-22 | 11:36

@Mbovenka | 11-03-22 | 11:36:
De tijd zal het leren, Mbovenka. Met de kanttekening dat ik vurig hoop dat ik er teveel in lees.

MickeyGouda | 11-03-22 | 11:40
▼ 7 antwoorden verborgen

Sporten was toch niet verboden tijdens "De Pandemie"? Dat hebben de dikkertjes zichzelf aangedaan. Maar nee, zonder sportschool kunnen ze echt niet bewegen hoor, dat is echt onmogelijk...

John McClane | 11-03-22 | 09:12 | 5

@GKJP | 11-03-22 | 09:21: Ja klopt inderdaad. Als ik Adonis Nederland intyp zie ik inderdaad dat de meeste mensen bloemetjes zijn geworden.

nobodiesunmighty | 11-03-22 | 09:24
▼ 2 antwoorden verborgen

Stel je voor dat we ons netjes aan alle overheidsmaatregelen en -adviezen houden dan blijft de schatkist behoorlijk leeg.
Geen inkomsten meer uit olie en gas want zonnepanelen, geen verkeersboetes, minder inkomsten uit accijnzen van drank en ga zo maar door.

leo de pejo | 11-03-22 | 09:11 | 2

Het is ook allemaal gelul voor de Buhne

Het leven is zwaar | 11-03-22 | 09:41

@Het leven is zwaar | 11-03-22 | 09:41:
Nee, dat is het niet.

Direct na 9-11 werd Bush (2e) gevraagd, wat de Amerikanen konden doen. Zijn antwoord: ga kopen.

Rutte 11 april 2013: koop nieuwe auto of nieuw huis
Premier Rutte verdedigt het sociaal akkoord dat het kabinet met werkgevers en werknemers sloot. Hij vindt dat we niet langer moeten somberen, maar een beetje vertrouwen moeten hebben. "We moeten een nieuwe auto kopen, of een nieuw huis. Dan kunnen we met elkaar het CPB verslaan."

Arachne | 11-03-22 | 12:24

De overheid zou eigenlijk de Happy Meals bij de MacDonalds moeten verbieden. Het is onbegrijpelijk dat slecht vreten beloond wordt met een speelgoedje voor kinderen. En dat kinderen de rest van hun leven MacDonalds vreten zien als beloning, want dat doen hun hersenen.

antfukker | 11-03-22 | 09:11 | 6

U zou kunnen overwegen te emigreren naar Rusland, dat momenteel in rap tempo wordt ontdaan van al die vervelende bedrijven. Niet alleen het ongezonde voer van MacDonalds of Coca-Cola maar ook de digitale ellende van Google en Facebook zullen u bespaard blijven.

OverdaanDerOnderheid | 11-03-22 | 10:06

@OverdaanDerOnderheid | 11-03-22 | 10:06:
En hoeveel armer worden de Russen daarvan?

Een bezoek aan Bagdad leert dat MacDonalds en dergelijke en toegang tot Facebook, de vruchten zijn van "de bevrijding" door de Amerikanen. Betaald met Iraakse olie.

Arachne | 11-03-22 | 12:21
▼ 3 antwoorden verborgen

Bij drank speelt een decennia lang door de commercie gecultiveerd imago van de stoere drinker een grote rol. Daar kick je niet zo snel vanaf. Het valt mij op dat vrij veel mensen hunkeren naar drank tov gewoon lekker een biertje drinken. Dat is het moment dat het mis kan gaan, denk ik.

Komjehiervaker | 11-03-22 | 09:11 | 1

Ja, je ziet in reclames altijd mooie blije mensen heel sexy dingen doen met alcohol. Terwijl mensen van alcohol juist ongecoördineerd en irritant worden. Toch denken je hersenen dat dat niet zo is en dat het romantische beeld klopt.

Trekhaas | 11-03-22 | 09:17

Grappig, ik zei net nog tegen mijzelf; "jij ook altijd met dat gezuip, kap er toch eens mee". Komt toch wel dichtbij zo.

lamlul007 | 11-03-22 | 09:10 | 2

Vóór 9:00 drinken gaat ook wel ver

Trekhaas | 11-03-22 | 09:18

@Trekhaas | 11-03-22 | 09:18: In principe drink ik altijd voor 9:00 maar 9 van de tien keer valt die 9:00 dan wel op de volgende dag.

lamlul007 | 11-03-22 | 09:25

Als men serieus beleid had gemaakt om covid-19 te bestrijden dan zou de bevolking nu minder aan overgewicht lijden (sterker nog, juist omdat mensen met overgewicht een relatief grotere kans hebben aan covid-19 te overlijden zou het gemiddelde gewicht al moeten zijn afgenomen). Dit bewijst dus vooral het totale falen van beleidsmakers op dit terrein.

OverdaanDerOnderheid | 11-03-22 | 09:07 | 6

Hoho, ik ben toch maar mooi 15 kilo afgevallen, toen ik ziek was.
Hoezo, covidkilo:s?

Kapitein Sjaak Mus | 11-03-22 | 09:20

@Satria | 11-03-22 | 09:14: Die Nederlanders hebben zich de laatste 1-2 jaar toch behoorlijk laten vertellen hoe ze al dan niet moesten leven, en zijn *daardoor* over de gehele linie behoorlijk achteruit gegaan qua gezondheid, zowel lichamelijk als geestelijk. Als het beleid beter was geweest - d.w.z. daadwerkelijk gericht op volksgezondheid - was dat laatste niet het geval geweest. Stelt u zich eens voor wat het resultaat geweest zou zijn indien zo'n stomme QR-code voor toegang tot kroeg, vreetschuur of ander bourgondisch volksvermaak alleen verkregen zou kunnen worden door mensen met een door de """"wetenschappelijke experts""" goedgekeurd BMI...

OverdaanDerOnderheid | 11-03-22 | 10:01
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik wil helemaal geen 100 worden. Elke ochtend weer wakker worden en hopen dat er een kind, kleinkind, achterkleinkind of achterachterkleinkind op bezoek komt. En 's avonds weer teleurgesteld naar bed gaan omdat er geen kind, geen kleinkind, geen achterkleinkind of geen achterachterkleinkind op bezoek is geweest. Mensen zijn veel te druk. Er is geen tijd om aandacht te besteden aan te oude mensen die door een te gezonde levensstijl veel te oud worden.

Leptob | 11-03-22 | 09:05 | 4

Oh jij bent van plan zo'n afhankelijke bejaarde te worden. Nee, daar zou ik ook geen trek in hebben. Moeder McClane laat haar pakjes bij mij bezorgen, omdat ze geen zin heeft om de hele dag thuis te wachten op de bezorger; ze heeft wel wat beters te doen.

John McClane | 11-03-22 | 09:10

Of je maat 8 luier moeten verschonen..

antfukker | 11-03-22 | 09:56

Het 100 worden is niet het doel, het doel is om gezond oud te worden en niet al op je 55e bij diverse specialisten te lopen vanwege diabetes en hartklachten.
En het heeft niet alleen effect op jezelf maar ook op je omgeving, als je een vet varken bent.
Daarbij, 100 worden kan prima met goed gezelschap. Als jij niet zo gezellig bent dat er niemand langskomt, ligt ook aan jezelf.

Bakkeleures | 11-03-22 | 11:42
▼ 1 antwoord verborgen

Dat roken en drinken klopt helaas. Afgelopen week elke dag gedronken en een beetje gerookt. Na zondag maar weer even alcoholvrij deurdeweeks.

Gaat het niet dan? | 11-03-22 | 09:05 | 3

Goed plan. Ik doe mee.

De_fluitlokker | 11-03-22 | 09:20

Ik kan echt aanraden om eens 30 dagen te proberen, zoals beschreven in “The Alcohol Experiment” van Annie Grace

Trekhaas | 11-03-22 | 09:22

Ik heb ooit eens 36 dagen gedaan, 4 jaar geleden, vriendin was hoogzwanger destijds ^.^

Gaat het niet dan? | 11-03-22 | 09:58

Komt allemaal vanzelf goed, straks is al ons geld op. Vermageren we vanzelf.

Lorejas | 11-03-22 | 09:04

Vrijmibeau is vroeg vandaag, een welgemeende PLOP voor iedereen!

Ilyrm | 11-03-22 | 09:01 | 1

Je bent op tijd op je werk zie ik. Is het mooi weer vandaag?
*neemt aan dat je de hele dag door het raam naar buiten kijkt.

Flightless bird | 11-03-22 | 09:13

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie
Online Casino | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland | Casino bonussen