Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kabinet zet aanval in op Onze Manier Van Leven

blokhuis molenaar

Laat dat maar aan die EU-spindoctors over: net op het moment dat het brisante preventieakkoord aan RTL Nieuws is gelekt, de aandacht proberen af te leiden met nieuws over een Brexit-akkoord

"Harde maatregelen tegen roken, alcohol en overgewicht" kopt RTL, maar wij weten wel beter. Betuttelsecretaris Paul Blokhuis komt Onze Manier Van Leven kapotmaken. Happy hours en meters bier bij sportclubs worden VERBODEN. Waarom zou je nog twee helften gaan voetballen als het kabinet de derde helft definitief afgelast? Nou vragen wij u. Roken bij kinderboerderijen wordt VERBODEN. Terwijl een peukie doen terwijl die kleine een geitje aait, dat is Nederland Ons Vaderland ten voeten uit. Stuntprijzen voor bier en wijn worden AFGESCHAFT. Ook dat nog. Rookruimtes bij bedrijven VERDWIJNEN. Kan allemaal maar. Hee Guy Fawkes. Wil je misschien een aansteker lenen?

Reaguursels

Inloggen

Wat gaaf, die terugtredende overheid.

Mammeloe | 14-11-18 | 10:58

Een tevreden roker is geen onruststoker. Van Oef paft gewoon door, desnoods thuis op eigen terras.

van Oeffelen | 14-11-18 | 10:51

eerst de producenten maar aanpakken die alle rotzooi in o.a. de shag en ons eten stoppen. Nee dat kan niet want dat zijn machtige bedrijven waar de hele wereld naar luistert.

Fedde71 | 14-11-18 | 10:42

We gaan naar een ex DDR staat toe, dat blijkt uit wat de EU de Europese landen wil opleggen.
Gepensioneerde vertrekken naar de voormalige Oostblok landen de Grieken gaan massaal naar Bulgarije.
Nederlanders, Belgen en Duitsers vertrekken naar Hongarije.
De voormalige Oostblok landen moeten oppassen dat ze hun ziel niet verkopen voor een zak met geld van de EU.
Wat achter blijft in Nederland is het stem vee, die kunnen niet weg, als ze blijven slapen.

rexm | 14-11-18 | 09:48

Goed als er aandacht is voor preventie op ongezonde zaken met bijv. een niet-richtinggevend bewustwordingsprogramma voor scholieren - denk aan filosofie, geloofsbeleving, yoga, zen, maatschappijleer, machtenleer, bestuursvormen, psychologie, (nep)participatievormen, fake-nieuws-door-de-eeuwen-heen, zelfredzaamheid, bushcraft, e.d. Maar daar zal het geld vast niet ingestoken worden.

mozaard | 14-11-18 | 09:45

O ja, sport en spel ook. Het is tegenwoordig belangrijk om te leren om te gaan met het nemen van je verlies. :) (excusez-le-smiley)

mozaard | 14-11-18 | 09:47

@Basil 01:17
In de tijd dat 5 Franco pesetas nog een kwartje was nam ik altijd shag mee naar onze Spaanse vakantiebestemming.
Dat had de Catalaanse jeugd niet en dat was voor hun dan ook veel makkelijker jonko's vouwen dan dat ze gewend waren te doen met hun Fortunaatjes.
Om een of andere reden was ik dan ook ieder jaar weer "muy popular" op de camping.
Enfin, jonko's klap ik niet meer, Franco is al een poosje op de eeuwige jachtvelden en de peseta is uiteraard ook niet meer maar de voorliefde voor Catalunya is gebleven. Evenals voor Fortunaatjes ;-)

D-Fens_1963 | 14-11-18 | 09:10

Peuken en drank worden duurder.. gaat er nog iemand naar Letland binnenkort?
Ik vraag dit voor ’n vriend.

Veluwse-Eikel | 14-11-18 | 08:55

Het enige wat mij nog verbaast in deze koldershow is dat de nederlandse staat nog niet heeft ingezien dat je met wiet godgruwelijk veel geld kan pakken via belastingen en legale verkoop. Dit in plaats van de huidige gekte van verbieden, gedogen, opsporen en straffen. De rest van de wereld, zoals bv 3e wereldland amerika komt langzaam bij zinnen, nederland lijkt zich juist op te maken voor een verharding van de war on drugs. Nou ja, war on everything dan meer.
Werkt ook zo goed he? Ondanks de gigantische stapel onderzoeken die allemaal zeggen dat hoe harder je een genotsmiddel verbiedt hoe harder de criminaliteit wordt.
Gelukkig geen woord over colombiaans marsjeerpoeier. Bang voor de eigen aanvoer, wellicht?

elfenstein | 14-11-18 | 07:53

We zijn een land waar de pillenindustrie door onderbezetting van onze politiehelden helaas niet afdoende kan worden bestreden. We staan er internationaal mee voor schut als pillenland, door bezuining op onze recherche.

Tegelijkertijd zit de overheid via Europa; op zich wel terecht, zich vanwege zorgkostenonwikkeling, zich druk te maken over onze gezondheid.

Laten ze er vooral eerst voor zorgen dat die opkomende narcostaat flink wordt ingedamd, beter vooraan in de keten aangepakt dan achteraan een vinger wijzen? Scheelt al flink wat zorgkosten.

Denk niet dat je de publieke opinie mee krijgt door alcohol of tabak duurder te maken. Beter kun je continu inzichtekijk maken dat er een verband is tussen ongezond leven en de alsmaar stijgende zorgpremie. Dus niet lukraak straffen, schrikt de roker niet van af, maar duiden wat dat gedrag voor consequenties heeft voor de persoon zelf, u gaat eerder dood en voor iedereen: hogere zorgpremies, elk jaar weer voor behandeling van o.a. longkanker (oa roken), hartfalen (oa overgewicht), kapotte lever (drinken).

Is natuurlijk nooit een leuke les, voor niemand niet, gezondheid, maar weet nu uit eigen ervaring: wel belangrijk en iets waar je gewoon hard aan moet werken. En wanneer week op week verbeteringen ziet en je jezelf fitter gaat voelen is het nog leuk ook. Ook voor je omgeving.

Jan, Leiden | 14-11-18 | 06:20

Je gezondheid mag je mee doen wat je wil. Als ik zin heb om me helemaal kapot te roken, zuipen, snuiven en wat niet meer dan is dat mijn probleem. Ik zal wel geen 80 worden maar de notie dat iemand ander iets te zeggen wil hebben over hoe ik mijn lijf wens te gebruiken tijdens dit eenmalige, zeer vluchtige leven is een zeer kwalijke. Het gaat je geen reet aan, ander mensen doen weer dingen die ik hoogst bedenkelijk vindt en die ook klauwen met geld kosten voor de zorg. Toch gaat het mij geen donder aan hoeveel mensen er hoeveel willen vreten bij de macD. Je wordt er alleen gruwelijk vet en lelijk van dus minder kans op dampende neuqsex. Iedereen moet doen met z'n lijf wat ie wil, overheids- of buurmanbemoeienis is totaal uit den boze.

elfenstein | 14-11-18 | 09:27

elfenstein | 14-11-18 | 09:27 |

Moet wel vanuit mensen zelf komen, overheidsbemoeienis gaat te ver. Wel vind ik het haar taak om te adviseren.

Jan, Leiden | 14-11-18 | 13:48

Ik woon in het grensgebied en voor mij is dit allemaal niet zo'n probleem. Ik stap in de auto en wip de grens over voor goedkope drank. Deze voorstellen zijn echter wel de nekslag van elke slijter in die grensstreek. Die kan beter naar een pandje gaan kijken net over de grens. Dit raakt dus vooral het bedrijfsleven. Maar goed... de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Misschien is God wel een goede reden om de grenzen te sluiten.

NemesisNL | 14-11-18 | 06:19

Denk dat God de bedoeling heeft om een einde aan de wereld en de mensheid te maken... God maakt zijn plannen zo dat je dit niet in de gaten hebt.

sociaal_econoom | 14-11-18 | 07:24

D66 is een regelpietenpartij en de ChristenUnie begint nu ook.
Onder het mom van klimaat, milieu en gezondheid maken ze gas/stroom duurder alsmede rookwaar en alcohol.
Intussen maken ze het zo dat ons land via Marrakesh over 3 jaar 20 miljoen inwoners heeft. Of dit goed is voor welzijn en gezondheid - dat moeten we afwachten.

Rutte III is echt verschrikkelijk... kan me heel goed voorstellen dat Mark Rutte dadelijk naar Brussel verhuist.

sociaal_econoom | 14-11-18 | 05:59

Het wachten is nu op een hernieuwde aanval op de prostitutie, ook zo’n speerpunt van deze gristensocialisten. Kijk maar hoe de crypto homo gristensocialistische burgemeester van Utrecht Aleid Wolfsen honderden prostituees heeft verbannen naar de illegaliteit door het Zandpad te sluiten wegens het ‘slechte levensgedrag’ van enkele boot exploitanten

Fontanarossa | 14-11-18 | 05:49

De bedoeling is... een pakje sigaretten kost dadelijk 10 euro en een fles wijn
van 4,50 gaat naar 9 euro.

Den Haag doet net of ze bezorgd zijn voor de gezondheid van onze kinderen... als ze dit echt zouden zijn dan gaan ze niet Marrakesh ondertekenen.

Ze weten drommels goed dat we hierdoor over 4 jaar... 20 miljoen inwoners hebben waarvan een groot deel van een bijstandsuitkering afhankelijk is.
De rijke, werkende en gezonde mensen vluchten het land uit.

sociaal_econoom | 14-11-18 | 05:37

Blokhuis , zijn broer denkt ook dat hij jezus is ( dat kan niet want dat ben ik al )

Minus Richels | 14-11-18 | 05:05

Woon op de grens dus voor mij betekend dit gewoon meer in Duitsland shoppen, kunnen de tankstations en winkels hier weer gaan huilen dat ze inkomsten mis lopen. De horeca is al kapot, nu de rest nog. Welkom in NL

SirFapAlot | 14-11-18 | 02:55

Nog even en wij leven in een land wat strenger is dan de Chinese regime. In Nederland worden we gedwongen om volgens de regels en wetten te leven van onze regering en ons te onthouden van een genot. En in China leeft men volgens een algoritme. In China krijg je mindering als je niet aan een bepaalde algoritme voldoet, in Nederland gaan wetten komen om mensen voor te schrijven dat er op den duur geen suiker meer in de koffie/thee meer mag, omdat het ongezond is. Ik geef een dikke FU naar dit beleid. Blijf heerlijk genieten van mijn pakkie shag en nu 6 blikjes predator per week. En ik hoop dat ik op mijn oude dag (nu 50plusser en in mijn leven nog geen 10 keer de huisarts gezien) iedereen op kosten mag jagen omdat ik ongezonder moet gaan leven en op den duur groente en fruit moet laten staan om een genot te financieren wat niet duur was.

kereltie_ut_drenthe | 14-11-18 | 01:49

Pffff, droeftoeter, dat maak ik gvd donder zelf wel uit, mijn bedrijf, mijn werkplaats, ik bepaal zelf wel dat ik er rook, shag en bier duurder? Ritje Duitsland, kofferbak vol, kan ik weer even vooruit, goh, minder inkomsten supermarkten, tankstations, belastingen, werkelijk anti-koopmansgeest dit kabinet, gooi die links-achterlijke oogkleppen eens af en kijk rond hoe de wereld buiten binnenhof en wandelgang eruitziet, wordt je groot en sterk van....

GuruOuwehuru | 14-11-18 | 01:12

Tsja. De protestantse CU. Schuld, boete en zonde zijn daar de motto's. Haalt allen uw zweep uit de kast en kastijdt u zelf want u ben de here niet waardig. Met een uitgestreken smoel in de kerk staan en de dominee vertelt u wat onder de toorn van god wel en niet mag doen. Heel erg eng. Net zo eng als de Islam.

Al eerder door mij hier geplaatst maar nog maar een keer: "Waarom slaan christenen altijd weer linksaf?" www.elsevierweekblad.nl/opinie/blog/2...

Basil Fawlty | 13-11-18 | 23:46

Weet niet wat je ermee wilt zeggen maar iig drie van de vier leiders van de coalitie partijen zijn gelovigen. Welke boodschap zij meekrijgen om over te brengen weet ik niet.

Dr. Blechtrummel | 14-11-18 | 00:30

Dr. Blechtrummel | 14-11-18 | 00:30
1 woord mijn beste: hypocrisie.
Bloedenge baasjes die mij vertellen vanuit hun geloof wat ik moet doen, denken en laten. Ben ik niet dol op. En dan druk ik mij netjes uit.

Basil Fawlty | 14-11-18 | 00:38

Dat zal Frenske T. niet leuk vinden. Frenske consumeert dagelijks drie goed gevulde frietbakken vol vette snacks en ja, daar hoort een alcoholische versnapering bij. Of twee.Of misschien wel vier.
Frenske sluit zijn snackmomenten steevast af met 4 slagroom soezen, een mokka punt en een halve Limburgse kersenvlaai. Dat hakt er financieel goed in. Wat nu?

Gravin v Kippenbouth | 13-11-18 | 23:45

Religie is een ordeoefening. Religieuzen houden van ordeoefeningen. Ik heb er grote hekel aan.

jan99 | 13-11-18 | 23:26

5 jaar geleden gestopt met roken en aardig aangekomen zonder te snoepen.
Doordat je niet meer rookt heb je ook minder zin in alcohol dat is toch wel een combi.
Voel me stukken beter maar helaas wel een stevige buikje.
Snap minister Blokhuis wel maar blijf er bij dat iedereen vrij moet zijn om met de genotsmiddelen te doen wat hij wil, dwingen of duurder maken helpt niet.

Ruchhouwer | 13-11-18 | 23:11

Ben 30 jaar geleden gestopt met roken en geen gram aangekomen. Gewoon wortels of rauwe paprika vreten als je trek in eten krijgt. Werkt goed!

Gravin v Kippenbouth | 13-11-18 | 23:49

@ de Gravin, respect hoor, in mijn voorstellingsvermogen haalt een wortel het net niet bij een peuk.

Dr. Blechtrummel | 13-11-18 | 23:55

Maar dat is het enige dat ze kunnen: graaien, nog meer graaien onder het mom van iemand anders' gezondheid ende betuttelen. Maar ach, het kan verkeren.

15 september 1996 is de dag dat uwes na een jaar of dertig alcoholisme in een keer stopte met drinken. Sindsdien nog steeds niet "gezondigd".

30 september 2017 was de dag dat uwes van het ene op het andere moment stopte met zware shag en alle andere rookwaar, na een jaar of vijftig. Ja, OK, daar was wel een lichte hartaanval voor nodig.

Toen ik die kreeg was ik wel een beetje bang, maar binnen een uur gedottert en een stent rijker. Heb het overleefd.

Al had al het spul voor mijn stoppen het tienvoudige gekost was ik nog doorgegaan. Verslaafd is verslaafd tot het kwartje valt. Dat willen of kunnen ze in hun ivoren torentje maar niet begrijpen.

Dank u voor de aandacht.

Kinkfactor | 14-11-18 | 00:55
▼ 4 antwoorden verborgen

Om gezonder te leven ben ik van plan om minder te gaan werken ,over 5 jaar houd het zelfs op ,ik ben dan 56 .
Ook ben ik van plan om Rusland met regelmaat te bezoeken ,al is het maar uit respect voor de grote leider daar en de goedkope peuken .

Camel Filter Box - ongeveer € 0,80 (28 Rbl.)

iopeth | 13-11-18 | 22:57

Ducados Basil?

D-Fens_1963 | 14-11-18 | 01:03

@ D-Fens_1963 ,
U bent ervaringsdeskundige ?
De kwaliteit van die goedkope papirossa vind ik niet eens zo belangrijk ,de handel daar in boeit mij meer .
Je hebt namelijk altijd lieden die daar toch een aanzienlijk bedrag voor neertellen .

iopeth | 14-11-18 | 01:08

@D-Fens_1963 | 14-11-18 | 01:03
Dat is 'm!!!!! Fantastisch! Mijn god wat waren die ranzig.

Had de naam toevallig ook net gevonden dankzij Spaanse Google en wilde hem plempen maar je was me net voor. Complimenten!

Kan me nog herinneren dat we met beperkt budget met de Iberbus naar Spanje reden (dronken Spaanse chauffeurs) en de jaren '70 bus hing vol van de rook van die peuken, alcohol geur van de chauffeurs en alleen maar traditionele Spaanse cassette muziek. Schitterend!

Nogmaals dank. Jeugd sentiment!

Basil Fawlty | 14-11-18 | 01:17
▼ 2 antwoorden verborgen

Dit kabinet gaat binnenkort vallen als Rutte naar Brussel vertrekt en iedereen weet het. Dit is kijken hoe ver de verkiezingsprogramma's straks kunnen gaan.

1nfidel | 13-11-18 | 22:52

Ga lachend zwaaien.

Muuke | 13-11-18 | 23:36

Pure liefde dit. Toch? De gezonde narcostaat.
En als je zaken wil doen in organen kan je natuurlijk niet met plofkippen aankomen.

MistaRazista | 13-11-18 | 22:48

Wat mij altijd opvalt als ik weer eens in Nederland kom, is dat er nog zo gigantisch veel mensen roken en er vrijwel geeneen het fatsoen heeft om een ander uit zijn rook te houden. Sterker nog, een grote groep lijkt er plezier in te hebben om een ander zoveel mogelijk overlast te bezorgen.
Het type lul die denkt dat een kinderboederij een goede plek is om kankerstokken aan te steken is precies de reden voor dit soort maatregelen. Als rokers zich gemiddeld wat fatsoenlijker hadden gedragen waren dit soort nieuwe regels overbodig. Gewoon aan zichzelf te danken dus en totaal geen medelijden mee.

Lagging | 13-11-18 | 22:28

Ik kom dagelijks in Nederland, want ik woon hier en zonder komen kan ik niet slapen. Daarna steek ik altijd een peuk op. Toen ik voor het laatst in een kinderboerderij was, rookte ik nog niet. Tegenwoordig wel, en doe dat [uitsluitend] waar dat mag. Mijn denkwijze is hier een beetje hetzelfde als de maximumsnelheid; 'Degene die hier over gaat bepaalt dat, en niet ik, of die zeikstraal achter me.'

rodeolifant | 13-11-18 | 22:37

@Lagging
Als ik in Belgie, Frankrijk, Spanje, Italie, Duitsland, VK, Denemarken etc. kom valt het mij op hoeveel er gerookt wordt. Op de stoep nml. niet meer binnen in restaurants, cafes en restaurants (prima doen rokers niet moeilijk over) maar op de stoep waar ze niemand lastig vallen. Maar het valt mij steeds vaker op die zeikers, vaak ex rokers maar ook de nooit rokers die naast iemand die rookt willen staan op de stoep om maar te blijven zeiken. Ik heb u niet uitgenodigd om naast mij te staan. Vreselijk irritante mensen. Ga binnenzitten en daar is het rookvrij, precies wat jullie willen (en rokers respecteren die regels). Als niet rokers eens niet zo zeuren dan zijn nieuwe regels overbodig. Ik heb dus nul medelijden met niet rokers die in de buitenlucht blijven zeiken. Vaak zurige irritante mensen.

Basil Fawlty | 14-11-18 | 00:09

Opnieuw: De meest vreemdste reacties komen altijd uit de hoek van 'Gestopte Rokers'. Dat zijn altijd de ergste!

Geitekeutel | 13-11-18 | 22:27

Ja ja, ik hoorde je wel.

sarcastro | 14-11-18 | 08:11

Wat?

BosrandDirk | 14-11-18 | 11:29

De meest vreedse reacties komen altijd uit de hoek van 'Gestopte Rokers'. Dat zijn altijd de ergste!

Geitekeutel | 13-11-18 | 22:26

Nou dat gaat dan hier in de panelen niet op want de "gestopte rokers" hier reageren over het algemeen niet meer.

D-Fens_1963 | 13-11-18 | 23:13

Gaan we toch lekker nog vaker de bier en het wijntje bij onze Oosterbuur halen. Gooien we ook meteen de tank weer vol!

Schemerlamp | 13-11-18 | 22:18

België heeft prima bier, prima benzine en prima sloffen rookwaar.

wieowie123 | 14-11-18 | 00:31

De aanval op onze (ongezonde) manier van leven is ingezet opdat we zo lang mogelijk beschikbaar blijven als loonslaaf, belastingafdrager en consumeer, meer, meerder (en met dat laatste bedoel ik alles behalve medische zorg uiteraard).

D-Fens_1963 | 13-11-18 | 22:13

Welke rekenmeester kan de som maken van de kosten/ baten t.o.v. accijnzen opbrengsten of stimuleren stoppen met ongezonde gewoontes en daadwerkelijk gevolg.

Dr. Blechtrummel | 14-11-18 | 00:01

Vergeet de orgaanhandel niet, dat is big business.

BosrandDirk | 14-11-18 | 11:27

Geen idee hoe het komt maar ik moet steeds aan "chocolade" denken.
Must eat chocolate, must eat chocolate.

Reebensteeltje | 13-11-18 | 21:57

Mag niet.

sarcastro | 14-11-18 | 08:10

"Kabinet zet aanval in op Onze Manier Van Leven"

Nou ja, er wordt hierboven weer een hele hoop misbaar gemaakt, maar feit is dat "onze manier van leven" mbt roken, alcoholinname, en de toename van de "morbidly obese" niet heel erg gezond is, en bakken met geld aan gezondheidszorg kost.

Ik vind het niet zo gek indien onze regering inzet op het bestrijden van al die ongezonde gewoontes. Het is, zeker mbt roken al heel lang gaande; vroegah - en dan bedoel ik niet eens zóóó heel lang geleden, de jaren 90 - was roken in restaurants heel gewoon, en overal binnen openbare gebouwen idem dito. Is toch allang niet meer.

"Rookruimtes bij bedrijven VERDWIJNEN. Kan allemaal maar."

Ja. Nou. En? Roken is "on its way out", big deal, hoor. De samenleving verandert nu eenmaal. Na de moord op Willem van Oranje, werden de handen van Balthasar Gerards er met gloeiende tangen afgeknepen alvorens hij door paarden uit elkaar getrokken werd. Doen we ook niet meer vandaag de dag.

En drinken? Zolang het met mate is, is er niets mis mee. Evenals met vreten. Prop je jezelf echter helemaal vol met vette bagger en ga je eruit zien als een aangespoelde potvis, tsja, dan ga je van alles mankeren en moet de gezondheidszorg dat weer proberen te repareren. Kost disproportioneel veel geld, en daar heeft de regering een probleem mee. Ik ook wel. Dan kun je beter zorgen dat mensen geen aangespoelde potvissen worden en dus in de preventie proberen wat te doen.

Maar dat "Betuttelsecretaris Paul Blokhuis komt Onze Manier Van Leven kapotmaken.", lijkt me een grove overdreven voorstelling van zaken.

Dr_Johnson | 13-11-18 | 21:33

@Wedstrijdkrokodil

Achterhaalde theorie, hahaha.

Maar OK, u heeft gevraagd om een uitleg. Voor deze keer dan maar.

Mensen die precies op hetzelfde gewicht blijven zijn er echt maar heel zelden. Wel gebruikelijk is dat het gewicht binnen een kleine range van zo'n 5 kilo blijft. Daarvoor is het inderdaad niet nodig om de voedselinname precies bij te houden. Gewoon even een periode wat minder snoepen wanneer men 's ochtends in de spiegel een klein beetje extra vet ziet en het verdwijnt vanzelf weer, lang voordat het ook maar enigszins opvalt voor de buitenwereld.

op_de_fiets | 13-11-18 | 23:24

Kletskousen, veel zoetstoffen geven het lichaam het signaal dat er energie binnenkomt maar dat is niet zo, gevolg; lichaam en hersens vragen om voeding in de vorm van suikers (uit voeding etc.)dus trek, honger, snaai. Oja, kusje voor collega Dr. Johnson.

Dr. Blechtrummel | 13-11-18 | 23:37

op_de_fiets | 13-11-18 | 23:24
Je hebt er erg lang over moeten nadenken en in je eerste zin stel je iets wat niet waar is. De meerderheid van de mensen heeft een gewicht wat stabiel is en niet op en neer gaat met 5 kilo's. Maar ook al gaat het heen en weer met 5 kilo's, dan nog beantwoordt je mijn vraag niet waarom je dan telkens weer op nul uitkomt.

Jouw verklaring komt er op neer dat mensen actief hun gedrag veranderen wanneer ze wat kilo's extra menen te zien. Echter, de mensen die stabiel op gewicht blijven kijken nooit in de spiegel om hun overgewicht te bestuderen en blijven gewoon snoepen wanneer ze zin hebben, zoals ze altijd al deden. Kinderen bijvoorbeeld. Ook die hebben doorgaans een stabiel gewicht en kinderen houden zich niet bezig met calorieën, spiegels en gedragsveranderingen.

Sowieso gaat je spiegel theorie niet op, want niet al het vet is zichtbaar als je voor een spiegel staat. Vet rondom je organen zie je niet. En overigens is dat vet het meest schadelijk voor je gezondheid. Vooral rondom je lever.

Ik kan nog wel meer vragen verzinnen. Waarom is sporten zo vreselijk ineffectief als het om gewicht verliezen gaat? Enig idee hoe lang je op een home-trainer moet zitten om een kilo vet kwijt te raken? Dat is dan ook de reden dan mensen gedemotiveerd raken. Het schiet absoluut niet op. Hoe kan dat? Je verbrandt toch calorieën?

Wedstrijdkrokodil | 13-11-18 | 23:52
▼ 7 antwoorden verborgen

Ik haal tegenwoordig 300 liter benzine uit Belgie. Elk kwartaal. Dikke middelvinger aan die uitzuigers hier in de NL

ardeverb | 13-11-18 | 21:29

Het ergste is nog dat de houding van de anti-rokers niet wordt ingegeven omdat zij tabak echt smerig zouden vinden. Dat is gelul. Diezelfde lui schuiven namelijk net zo makkelijk aan bij een bbq of kampvuur.

De werkelijke reden is de angst om achtergesteld worden.

Want rokers staan hoger op de informatieladder. Rokers weten alles net even eerder omdat zij kennis makkelijker delen. Rokers gaan vaak direct echt beter met elkaar om dan niet-rokers. Het is de angst om buitengesloten te worden.

De regering gebruikt vervolgens dit anti-rook momentum om op stoom te komen en verbieden vervolgens tig andere zaken in dezelfde moeite door die de anti-rokers net zo goed treffen.

Gaan jullie straks ook als eerste klikken als je iemand ziet roken? Ik verwacht van wel.

Wedstrijdkrokodil | 13-11-18 | 21:15

Ja. Zo heb ik eens een directeur gehad die zelf niet rookte, maar er op stond dat er een rookruimte was. Dat deed hij niet omdat hij zo graag wilde dat het personeel zou roken. Dat deed hij om dezelfde reden waar alle andere beslissingen om gaan: De gezondheid van de onderneming.

De rookruimte werd compleet uitgerust met luxe stoelen. De reden is simpel: Rokers bespreken ook en eigenlijk vooral werk-gerelateerde zaken vrijelijk met elkaar. Daar kunnen geen team-building dagjes en andere flauwekul zaken bedacht door communicatie-miepjes tegenaan concurreren wat betreft effectiviteit.

Daarna werd de rookruimte uitgebreid met uitgebreide luchtverversing en een flipperkast, om ook de niet-rokers daar ook welkom te heten.

Wedstrijdkrokodil | 13-11-18 | 21:39

Sinds iedereen op zijn mobiel zit te staren valt het vies tegen, dat gezellige overleg in de rookruimte.

knutsel_ | 13-11-18 | 22:03

Citaat: "Rokers gaan vaak direct echt beter met elkaar om dan niet-rokers." Als dat echt zo is, lijkt me dat roken de beste oplossing is tegen pesten op basis- en middelbare scholen, toch? Laat kinderen gewoon op hun achtste beginnen met roken, voor een veel betere onderlinge omgang! Zoiets...?

Rhenium | 13-11-18 | 22:36
▼ 1 antwoord verborgen

Flesje barcardi deze week bij real.de 8,88. ik rij wel ff die kant op.

bert.s | 13-11-18 | 21:10

Wanneer je rookt: paar euro per pakje, voor de hardcore zuipers; zes euro voor wodka. Blokje kaas erbij? Anderhalve euro minder voor een pondje. Nu nog een bak regen voor de Rijn zodat de peut weer goedkoper kan worden aangevoerd.

Dr. Blechtrummel | 13-11-18 | 21:28

Nou lekker begin hoor, in januari wordt de belasting op o.a. groenten en fruit 50% hoger. Heeeeeel geloofwaardig, not. Maar da's wel vaker de laatste tijd.

Tinus Trekveer | 13-11-18 | 20:53

Haha, geweldig dit. Wat begon met anti-rook propaganda, eindigt in een totale ban van genotsmiddelen. Mocht je een voorstander - van de anti-rook club - zijn geweest, dan is dit mede uw schuld. Ciao.

Mozes Langebroek | 13-11-18 | 20:51

Volgend jaar komt er een ferme taks op kinderen die hun bordje niet leegeten.

Eric Newby | 13-11-18 | 20:41

Het gaat mensen als Paul Blokhaus er helemaal niet om te doen een nieuwe eindsituatie te bereiken. Het gaat ze om HET PROCES VAN STEEDS MEER VERBIEDEN, daar komt hij op klaar.
Zodra deze maatregelen zijn ingevoerd gaat zijn soort weer op nieuwe maatregelen broeden, gestimuleerd door allerlei vage soepsidie-slurpende clubjes die helemaal NIEMAND vertegenwoordigen zoals BOinK, KWF Kankerbestrijding, Longfonds en als allerergste braakmiddel: de Stichting Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid STAP.
Je kan die plannen nu al voorspellen: een vettax, roken binnen de bebouwde kom verbieden, vieze plaatjes op etiketten van bier en alcohol, reclame voor alcohol en mayonaise verbieden etc etc etc etc.

nick.name | 13-11-18 | 20:30

Het beste zou zijn alle drugs vrijgeven, maar pas na het vijfentwintigste levensjaar. Dat kunnen bij iedereen de hersens min of meer onbeschadigd uitgroeien, en mocht je daarna toch perse dertig sigaretten per dag willen wegwerken met een liter wodka dan is dat je eigen keuze. Overtreders worden tot hun vijfentwintigste in de bak gegooid, in een bajes die we in Nederland nog niet hebben, namelijk een drugsvrije. En iedereen die hier zit te miepen over deze voorstellen: Wil je nu echt dat je kind later gaat roken, of wil je dat niet? Wil je echt dat je kind later een alcoholist wordt, of niet? Als je beide vragen met "ja!" hebt beantwoord, dan geef je je kind voor zijn of haar tiende verjaardag een pak sigaretten, en een fles van iets wat er bij kinderen makkelijk ingaat, bijvoorbeeld Malibu, Blue Curacao of Pisang Ambon, en dan zeg je: "Hier, voor jou! Ga maar lekker roken en drink jezelf maar te pletter, want dat is ZO leuk!" Hoe jonger je leert om dronken te worden, hoe makkelijker je later iemand doodrijdt of doodslaat, toch? En nu niet gaan zeggen dat ik een zure kerel ben. Je zegt toch dat roken en drinken leuk is? Nou dan!

Rhenium | 13-11-18 | 20:24

@knutsel_ | 13-11-18 | 20:26
Dat valt wel mee, ik kan goed genieten van een glas mooie oude whisky...

Rhenium | 13-11-18 | 21:04

‘Mooie’ whisky??? Lekkere whisky bedoel je? Dat woordje ‘mooi’ als het om eten of drinken gaat ben ik als taal-nazi allergisch voor!

Fontanarossa | 13-11-18 | 21:09

Anyway, natuurlijk wil je niet dat je kinderen gaan roken en/of overmatig drinken. Maar men is zelf verantwoordelijk voor minderjarige kinderen. Daar heb je de overheid niet voor nodig. En al helemaal niet met groteske financiële maatregelen. Als het nu nog bij postbus 51 spotjes zou blijven...

knutsel_ | 13-11-18 | 21:55
▼ 1 antwoord verborgen

je suis betuttelmoe!!

Het is een simpel verhaal, ,,we,, worden ouder, AOW en pensioenleeftijd omhoog en vervolgens deze sancties zodat ,,we,, nog ouder worden dus kan de leeftijd verder omhoog.

So far voor het zwitserleven gevoel.

Met reli gekkies aan het stuur is het slecht zaken doen.

NL, het land van de ,,vrijheid,,, Haaaaaaaa haaaaaaaaaaaa

maasdonk | 13-11-18 | 20:20
-weggejorist-
steekmug | 13-11-18 | 20:17

Krijgt GS nu ook al geld van de tabaksindustrie? Of krijgen ze het van Jan Roos?

malle_eppie | 13-11-18 | 20:16

Eén laken een pak.

Kuifje-in-Afrika | 13-11-18 | 21:19

Gall&Gall mag geen wilde wijndagen meer vieren waar de klant 2 flessen krijgt en maar 1 betaalt. Er wordt zelfs een korting limiet van 25 % voorgeschreven???
Oftewel de socialistische ook wel communistische heilstaat waar het politburo uw leven bepaalt. Het is wel een serieus dingetje. Alleen gaat dit natuurlijk niet werken. Er zijn handelaars die partijen opkopen en verkopen met 60% korting waar ze eigenlijk nog meer winstmarge opmaken dan Gall doet. Verder fluctueert de inkoop/verkoop prijs continu omdat wijn nou eenmaal nooit hetzelfde is. Mindere wijnjaren, veel productie maar lage kwaliteit, Kelderopruiming waar de wijn op het eind van zijn ontwikkeling is gekomen. Dan zijn er grote inkopers die extra kortingen bedingen van de producent. Of de producent geeft korting om een bepaald type in de markt te zetten.....
----
Om kort te gaan: Onze overheid heeft de betuttelziekte en wil kunstmatig producten duur maken die in dit geval nou net het leven nog een beetje dragelijk maken....
Het zou me zeer verbazen als dit doorgezet gaat worden.....

dijkbewaker | 13-11-18 | 20:14

De mens wikt maar God beschikt Paul...

steekmug | 13-11-18 | 20:12

Daarom zo snel mogelijk de Sharia. Is het ook geen hellend vlak meer.

skoftig | 13-11-18 | 20:12

Die CU-engnek stelt dat roken en alchohol 9 miljard aan extra gezondheidszorg kost. Mag zijn, maar niet roken en drinken kost ons 22,5 miljard. Zo'n 20 miljard per jaar toename aan AOW-uitkeringen (5 jaar extra levensverwachting) en 2,5 miljard aan gemiste accijnzen, aldus mijn accountant.

Joris Beltsin | 13-11-18 | 20:11

Rekenen is niet het sterkte punt van de huidige generatie politici.

de honden blaffen... | 13-11-18 | 23:34

Ik lees ook al steeds vaker berichten van in beslag genomen illegale sigaretten, doet me denken aan de drooglegging in de USA. Werkte daar ook geweldig.
Nog een kutserie (dukes of hazard) aan overgehouden ook...

Petrus Poortwachter | 13-11-18 | 20:05

Je wordt toch doodziek van die christenh*nden. Hebben ze zich in de regering gelikt, proberen ze mij voor te schrijven hoe ik moet leven. Als ik die onzin wil, ga ik wel in de biblebelt wonen. Ongezien de tyfus met die lui.

ja, en nou? | 13-11-18 | 20:03

Ik brouw mn eigen bier. Doagggg

Sprinkhaan | 13-11-18 | 20:02

scheelt 35000 doden op jaarbasis zag ik op mn scherm net. Kost wel 10M per jaar.

Weet je wat gezuip en gerook oplevert? 35000 keer 12 keer 800 euro AOW per jaar. 100000 pakjes sigaretten accijns en btw. Idem aan alcohol. Haal je nooit meer terug met gesoepsidieerd mineraalwater

Wedden dat de pensioenleeftijd binnenkort verder omhoog gaat, en het btw tarief naar 25%?

Opzouten met die betutteling. Oh wacht... zout... ik ook met mn grote mond...

zeiksmurf | 13-11-18 | 19:58

Ik denk dat jij het heel goed ziet. Bovendien is het goed voor de pensioenfondsen. Triple Win: meer belastingen binnenharken, minder AOW uitkeren, minder pensioenen uitkeren. Zelfs qua medische kosten goedkoper - want minder lang oud zijn = duur zijn. Rokers en drinkers sterven voordat ze Diabetes II hebben ontwikkeld! Of dement worden, ook al zo'n dure grap. Rokers en drinkers zijn betere mensen!

DebraCadabra | 14-11-18 | 01:01

Ik zeg, kanker 'besmettelijk verklaren' is not done ! Ik rook hooguit nog tien jaar en laat me! Zo niet dan neem ik maatregelen !!!

Uilenspiegel | 13-11-18 | 19:58

Onevenredig grote invloed van een gristentosti. Laat mensen zelf bepalen hoe ze leven, de meeste zijn verstandig zat, alles met mate en er is geen probeem dat dwing je niet af met beprijzing. Smokkel gaat nog groot worden.
Actiegroep KickOutPaulBlokhoofd al opgericht?

bwanabanjo | 13-11-18 | 19:57
-weggejorist-
bisbisbis | 13-11-18 | 19:53
▼ 5 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Mart6037 | 13-11-18 | 19:53

Je hebt geen sigaretten en bier nodig om slechte keuzes te maken met je bijstand of arbeidsongeschiktheidsuitkering, maar het verdooft wel de pijn.

SamV | 13-11-18 | 19:52

Kabinet zet aanval in op Onze Manier Van Leven

nou, dat mogen ze bij mij proberen, dat gaat echt niet gebeuren

Meesteres Belgie | 13-11-18 | 19:51

het Suikerfeest heet volgend jaar gewoon Aspartaamfeest begrijp ik?

zeiksmurf | 13-11-18 | 19:48

Zoetjesfeest klinkt ook knus.

Eric Newby | 13-11-18 | 20:01

Als ze de accijns op sigaretten en alcohol mislopen en dat is jaarlijks een grote inkomstenbron, gaan er weer andere extra heffingen komen. De schatkist moet immers gespekt worden. Ik stel voor belasting te heffen op corpulentie door Suikerfeesten.

LolaBabooshka | 13-11-18 | 19:47

Je vraagt je toch wel af of Jezus het zo gewild zou hebben.

knutsel_ | 13-11-18 | 19:39

Die wist tenminste nog een feestje te redden door wat wijn erbij te produceren.

ChatBot | 13-11-18 | 19:49

Onze overheid doet ook goede dingen, heb enkel geen voorbeelden. Iemand?

spamzuiger | 13-11-18 | 19:39

Ja zeker! Dat is, uhhh, sorry, even vergeten

Bon-sens | 13-11-18 | 19:55

Waar blijven de mutinationals en de EU met hun reactie?

JohnWalker | 13-11-18 | 20:06

Volgens de EU is de Nederlandse overheid een lichtend voorbeeld.

de honden blaffen... | 13-11-18 | 23:36

Deze maatregelen gaan EU breed uitgerold worden (in west en noord Europa dan... en Trudeau's Canada) en in combinatie met het straks uit China geintroduceerde social control systeem wordt dit geimplementeerd. Elk biertje levert minpunten op, zwaardere middelen flinke minpunten. En bij een te hoog negatief saldo krijgt u geautomatiseerd een boete en mag u niet meer meedoen in het openbaar. Ja lieve kantklossende plebejers, u wordt straks geautomatiseerd onder de duim gehouden door uw beteren. Resistance is futile you will be assimilated.

Maar ja beste provinciale plebs, u heeft hier zelf voor gestemd 15-3-2017. Kusjes, Ernesto Hirsch Balin, Piet Hein Döner, J.P. Bak Ellende, Stemra Buma and the rest of your Jesus buddies.

Graaf_van_Hogendorp | 13-11-18 | 19:39

Ik zeg, lekker aan de drugs! Overal verkrijgbaar en lekker goedkoop. Is in 30 jaar tijd qua prijs hetzelfde gebleven of zelfs goedkoper geworden. De enige bemoeienis is vanuit de overheid is dat je jouw pillen kan laten testen. Mooi toch!

MeppieRocks | 13-11-18 | 19:38

Beetje onzin, wiet is 3x duurder geworden.

rightwing | 13-11-18 | 20:45

Wiet is ook 5 x zo sterk geworden, ouwe blowhaas!

MeppieRocks | 14-11-18 | 08:46

En vijf mei vieren we weer 'onze vrijheid'...
Waar die tegenwoordig nog uit bestaat zeggen ze er niet bij!

Petrus Poortwachter | 13-11-18 | 19:35

Je mag doen wat de regering wil of je mag doodgaan. Da's toch keuzevrijheid.

Cor Netto | 13-11-18 | 21:12

Als de roverheid ergens wél werk van mag maken is dat het bestrijden van pauperismen a la kettingroken en vetschuurleegvreterij.
Niet meer roken en stoppen met meer dan 150 kilo wegen is gewoon beter voor ieders portomonee. En dat zeg ik als Bourgondiër in hart en nieren.

JanVergoor | 13-11-18 | 19:34

Er is een geheel nieuwe markt in opkomst, namelijk de fabricage van extra zware pleepotten waar de obesici niet doorheen zakken. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat deze fabrikanten brodeloos worden door al dat moraalgezeik.

Nivelleermarionet | 13-11-18 | 19:50

Via 1984 naar een Brave New World.
De EU: geïmporteerd volk dient met al hun uitwassen en shit ten diepste gerespecteerd te worden maar onze eigen leefwijze staat volledig ter discussie en moet van alle kanten gecorrigeerd worden.
Hoe lang nog voor we oormerken moeten gaan dragen?

Eric Newby | 13-11-18 | 19:33

Onze vrije en tolerante samenleving.
Een smerige leugen.

de honden blaffen... | 13-11-18 | 19:29

Vrij... voor de aparatchiks en diens volgelingen en slippendragers.
Tolerant... voor antifa en moesliems.

Dus ja het klopt wel hoor dat vrije en tolerante samenleving. Tis alleen een kwestie wie deze voorkeursbehandelingen krijgen... een kwestie van perspectief dus.

Graaf_van_Hogendorp | 13-11-18 | 19:32

De maakbare samenleving, als burger wordt u gebruikt en genomen ten einde tot het gewenste resultaat te komen.

spamzuiger | 13-11-18 | 19:34

Het katholieke zuipfeestje is net begonnen, en een vileine christelijk hervormde zet een wig tussen de islam en vaaklam?

Welles! Nietes! | 13-11-18 | 19:29

Ik wil weer politici hebben die zich opstellen als onze zaakwaarnemers, en niet als onze ouders.

Muxje | 13-11-18 | 19:26

Als ze zich zouden opstellen als mijn ouders hadden we weinig te klagen gehad. Gezellig biertje/wijntje op zijn tijd, lekker stukkie biefstuk op tafel en alle uitvreters worden 's ochtends om half zes het huis uit geschopt om te tomaten gaan plukken. Lijkt me prima beleid voor NL.

trottle | 13-11-18 | 19:33

Zo is het maar net @Muxje Als zaakwaarnemer handel je als een goede huisvader. Maar realiteit is dat de politici de echte problemen niet durven aan te pakken. Maar wel het lef hebben om de rekening en schuld van het in gebreke blijven afschuiven op de loyale burgers.

JohnWalker | 13-11-18 | 19:58

Wtf. Gewoon wtf. Wat is dat toch met die (Europese) deugoverheden die iedereen op worte en water willen laten leven? Waarom? Gewoon waarom? Wat boeit het als iemand een peukje rookt of een biertje teveel koopt. Thats life.

Bloed-Zweet-Tranen | 13-11-18 | 19:26

Gaat hem niet worden..

Al zou het alleen al door de hysterische ‘body possitivity’ movement zijn die ‘raysisz’ zullen schreeuwen met bijpassend blauw pittig kort lesbo kapsel..

killRoy1982 | 13-11-18 | 19:22

Dus, busje vollaaien bij de Kaufland...

Ad Hominem Tu Quoque | 13-11-18 | 19:21

O ja, want jij denkt niet dat dit niet Europabreed wordt geregeld.

Bloed-Zweet-Tranen | 13-11-18 | 19:27

De volgende stappen: cafe's en restaurant's mogen geen alcohol houdende dranken meer serveren.
Suiker word € 10 per kilo.
Vlees gaat op rantsoen.
Etc. etc...

de honden blaffen... | 13-11-18 | 19:21

Slijterijen worden gesloten.
Alleen om Dolf Jansen mag nog gelachen worden.
Etc. etc...

de honden blaffen... | 13-11-18 | 19:24

Ik hoop maar dat de honden blaffen. Anders zullen we ook terug moeten bijten.

TP 1984 | 13-11-18 | 19:37

Fuck Het Kabinet , ( na twee Oban 's) . Excuses.

Zwizalletju | 13-11-18 | 19:21

"Terwijl een peukie doen terwijl die kleine een geitje aait, dat is Nederland Ons Vaderland ten voeten uit."
- Insert -n- voor "aait".
Kijk, dat is het nieuwe Nederland...

Gajus | 13-11-18 | 19:20

Proest

Ad Hominem Tu Quoque | 13-11-18 | 19:22

Gajus | 13-11-18 | 19:20

'bier tegen het beeldscherm'.

GKJP | 13-11-18 | 19:46

*snot op het toetsenbord*

zeiksmurf | 13-11-18 | 19:50

Ik vraag me af: waar mogen we straks nog wel gewoon aan dood gaan? Als alles nu wordt verboden wordt het nog druk.

de-emigrant | 13-11-18 | 19:19

Aan ploflims..... daar wordt namelijk nauwelijks tegen op getreden.

trottle | 13-11-18 | 19:34

Nog even voor alle duidelijkheid: Donald Trump rookt niet en drinkt geen alcohol.

Kuifje-in-Afrika | 13-11-18 | 19:18

Nee, ik ben die ik ben, beste Fluffie-in-afrika

Djadja_Kolja | 13-11-18 | 21:11

Ik ben wie ik ben, halve analfabeet.

Kuifje-in-Afrika | 13-11-18 | 21:20

Exodus 3:14 “Toen zeide God tot Mozes: Ik ben die ik ben”, halve theoloog.

Djadja_Kolja | 13-11-18 | 21:24
▼ 8 antwoorden verborgen

Vuurwerk, zwarte Piet, negerzoenen, dieselauto's, gasaansluitingen, bepaalde honden, Stint....
Wat was er deze week nog meer.....??? Iemand?

Is dit nog nieuws? | 13-11-18 | 19:18

Weg met ons!!111!

Bloed-Zweet-Tranen | 13-11-18 | 19:28

Hogere belastingen is de oplossing volgens Blokhuis. Allemaal bliksemafleiders van de werkelijke problemen maar ondertussen wel kassa. Heer Blokhuis, waarom grijpen burgers naar de fles, drugs, pijnstillers, slaapmiddelen en junkfood? Dan is er toch iets goed mis met het 'klimaat' in de samenleving! Heeft u zich dat wel eens afgevraagd? En kunt u daaraan iets doen?

JohnWalker | 13-11-18 | 19:43

JohnWalker | 13-11-18 | 19:43
Dat dus!

sarcastro | 14-11-18 | 07:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik roep het al jaren. Gezond sterven is de nieuwe kul.
Geen gelul gebak van krul!
Als je niet meer ademt dan ben je de lul!
www.youtube.com/watch?time_continue=5...

Ernst Oosters8389 | 13-11-18 | 19:18

Fuck it, je moet ergens aan dood gaan.

Zwizalletju | 13-11-18 | 19:50

De opstand is nabij zo te zien....

TP 1984 | 13-11-18 | 19:13

Als de overheid u naait, moet u de overheid terug naaien: in de portemonnee dus

spamzuiger | 13-11-18 | 19:31

spamzuiger | 13-11-18 | 19:31

Zolang iedereen dat zo blijft doen zal het er nog lange tijd niet beter op worden. Verzetten is altijd kansloos want dat trekt enkel meer ellende met zich mee (is mijn ervaring). Maargoed. Leg dat maar eens aan die andere helft van het volk uit die van mening is alles altijd terug te moeten naaien.
Het enige gevolg is inderdaad dat we daardoor allemaal extra genaaid worden. ieder jaar weer een paar procentjes meer.

TP 1984 | 13-11-18 | 19:43

TP 1984 | 13-11-18 | 19:43

Tenzij er een grote reset komt is er geen weg terug, ieder jaar stijgen de lasten ook bij overheden. Het binnenhalen van mensen die niets zullen gaan bijdragen kost ook geld. Kortom, de overheid heeft altijd geld tekort en komt dat bij ons halen. En zou men eens een meevaller hebben dan betaald u die alsnog zelf als sigaar uit eigen doos.

spamzuiger | 13-11-18 | 19:52
▼ 2 antwoorden verborgen

En waarom e-sigaretten ontmoedigen?
Voor velen een prima substituut.
Ik vind dat on be grij pe lijk.

Carmelita | 13-11-18 | 19:13

Nauwelijks. Als het roken van een sigaret 100 percent schadelijk is, is dampen voor 5 percent schadelijk.

Carmelita | 13-11-18 | 19:21

E-sigaretten hebben een zeer kwalijke eigenschap. Het is de regering nog niet gelukt om er accijns over te heffen. Wel de gewone BTW, maar accijns is toch veel gezonder voor de schatkist.

Nivelleermarionet | 13-11-18 | 19:43

Ter aanvulling voor Patje2011, wikipedia:
De meeste e-liquids hebben vier ingrediënten; propyleenglycol, plantaardige glycerine, nicotine en gedestilleerd water. Propyleenglycol is de stof die een kriebel in de keel veroorzaakt en de plantaardige glycerine is een ingrediënt om de e-liquid een smaak te geven. Beide ingrediënten worden ook in de voedingsindustrie gebruikt.

Acar_ketimun | 13-11-18 | 20:47
▼ 1 antwoord verborgen

De overheid streeft naar de modelmens.
Een soort Rob Jetten.

de honden blaffen... | 13-11-18 | 19:11

Ik krijg altijd een warme gloed over mij als ik 'm zie, maar dat is van ergenis en dan praat ie niet eens..

spamzuiger | 13-11-18 | 19:16

Ze willen inderdaad de maatschappij Rob(otiseren).

Graaf_van_Hogendorp | 13-11-18 | 19:25

Dat van die warme gloed herken ik, spontaan urineverlies, daarom ben ik nu ontjet en gaat het weer prima met mij.

bwanabanjo | 13-11-18 | 20:07
▼ 1 antwoord verborgen

Wat men ook besloten heeft of nog zal besluiten:
u bent per definitie de lul

spamzuiger | 13-11-18 | 19:10

Er is een aanzienlijk deel van de samenleving dat te dom is om een gezond te leven. Die mensen help je niet door al die (gemaks)producten duurder te maken, maar door hun van kinds af aan te leren wat gezond eten is, en dat dat lekker is. Als je op elk blikje energie drink een 50 cent heft, kan elk kind in Nederland een gezonde warme maaltijd eten om 12 uur.

Diotima | 13-11-18 | 19:08

Hoe ga je een stadrat zonder tuintje überhaupt bijbrengen wat leven is??
Beter geef je ze een lekker gemaksdieet dan ruimt t lekker snel op na een lekker leven.

schoon-schip-maken | 13-11-18 | 19:10

Junkfood onbetaalbaar maken en de BTW op gezonde produkten naar 0%. Dat is een begin. Heer Blokhuis leest u mee of gaat dat u teveel geld kosten?

JohnWalker | 13-11-18 | 19:23

Klopt en onder de Bijstandstrekkers zitten de kettingrokers, dus de overheid is de grootste sponsor van de tabaksindustrie uit belastingcenten van ons dus.

Uw Verzekeringsadvis | 13-11-18 | 19:37

En dit is dan nog (in naam) een rechts kabinet hé. Betutteling

Hollende_Kleurling | 13-11-18 | 19:08

Rechts? Doe normaal. Linkser dan Rutte bestaat niet. Zelfs Klaver steekt er flets bij af.

Pislinq | 13-11-18 | 19:15

De burger steeds meer betuttelen en steeds meer belasting laten betalen. Knap hoor Blokhuis!

JohnWalker | 13-11-18 | 19:06

Wilde zeggen grappig, maar als je er over nadenkt is hier niets grappigs aan eigenlijk is het fucking schandalig, de overheid wil idd niet alleen al je centen maar gaat ook met je meelopen en kijken of je een peuk of steekt etc. eigenliojk heel ziek.
Stalin had dit in zijn stoutste dromen niet aan zien komen.
Eigenlijk zijn we een sluipenderwijze een communistisch k*t land aan het worden.
In essentie is de taak van de overheid om in de zijlijn te staan en ons van dienst te zijn, maar nee in NL staan ze voor aan en bepalen alles.
Denk de gekte van de half ontwikklede 40 jarige luitjes die ook iets te zeggen hebben gekregen als je analyseert waar het toch allemaal fout gaat moet het uit die hoek komen.

Uw Verzekeringsadvis | 13-11-18 | 19:13

Dat roken moeten ze veel goedkoper maken, we hebben last van overbevolking tenslotte.

captainobvious | 13-11-18 | 19:05

Verplicht dieet van maken vanaf de basisschool.

schoon-schip-maken | 13-11-18 | 19:11

Roken van 60 jaar gratis, daarvoor stervensduur.

Diotima | 13-11-18 | 19:41

Dus in de toekomst gaat iedereen heel gezond dood?
Of blijven we door deze maatregelen voor eeuwig leven?
Of komen hierdoor ouderdomsklachten niet meer voor en treed de dood voor eenieder onaangekondigd in op een willekeurig moment?
Worden we nu allemaal 130 en moeten we daarom doorwerken tot 125?
Of zitten we hierdoor opgezadelt met een overschot aan dementen die maar niet dood willen omdat de rest van het lichaam nog niet op is?
Het zijn maar wat vragen.

Zapata10 | 13-11-18 | 19:02

U als Afrika deskundige moet toch inzien dat de enorme bevolkingsgroei helemaal niet gezond is.

Zapata10 | 13-11-18 | 19:07

Nee, maar kinderen maken is wel erg lekker om te doen. In Afrika is het een populaire sport.

Kuifje-in-Afrika | 13-11-18 | 19:12

T grootste voordeel van gdzond leven is dat je waarschijnlijk langer fysiek de strijd aan kan met de naderende miljoenen uit lui en donker afrika.

schoon-schip-maken | 13-11-18 | 19:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Het is wel begrijpelijk, immers moeten we straks doorwerken tot ons 70ste en dat kan alleen als we een beetje gezond zijn. Zo gek zijn ze in Den Haag nog niet.

spamzuiger | 13-11-18 | 19:01

Daar gaat het inderdaad om. Niet dat het een politicus ook maar een drol kan schelen of u nu wel of niet gezond bent of dat u nu wel of niet leeft, maar om de gezondheidszorg nog verder te kunnen afbreken zijn er zondebokken nodig. Het is uw eigen schuld enzo.

Zapata10 | 13-11-18 | 19:05

En aan het einde van het werkzame leven moeten de onderdelen nog wel bruikbaar zijn.

GKJP | 13-11-18 | 19:14

'Harde maatregelen', jaja, tot dat de opbrengsten voor de staatskas daadwerkelijk gaan dalen.
Ik vind het een kut idee om alle producten te ontdoen van alles wat het lekker maakt, zodat iedereen zich non-stop kan volpropen met smakeloze troep.

noerg | 13-11-18 | 19:00

Met mijn vooruitziende blik al bij aanschaf een trekhaak onder mijn auto laten zetten. Dus straks met de aanhanger richting Duitsland word zelfs vanuit de Randstad zeer rendabel.

2voor12 | 13-11-18 | 19:00

Ik voorzie een nieuwe leerstoel intensieve menshouderij aan de universiteit van Wageningen.
Ben alvast begonnen met het schrijven met een dissertatie.

polderaar | 13-11-18 | 18:59

dit schiet door.

newray | 13-11-18 | 18:56

Wie gaat al die uitkeringen door levensverlengende maatregelen betalen? Moet je langer leven wordt het ook nog oersaai gemaakt.

klowiepowie | 13-11-18 | 18:55

'mama, woar is mien pils, mien pilsje ben ik kwiet'.

Mag straks niet meer naar geluisterd worden.

GKJP | 13-11-18 | 18:55
-weggejorist-
Braboblanke | 13-11-18 | 18:54

Heb er niets op tegen om de dikkerds, rokers en overmatige drinkers stevig aan te pakken. Maar hoe weet ik eigenlijk ook niet. De misbruikers zijn een overmatige kostenpost voor ons allemaal.

metagod | 13-11-18 | 18:52

Waarom zou je het doen?

Kuifje-in-Afrika | 13-11-18 | 19:38

Kuifje-in-Afrika | 13-11-18 | 19:38

Terechte vraag waar ik geen antwoord op heb, vraag het mezelf ook vaak af, conclusie die ik daaruit voor mezelf heb getrokken is dat ik in dat opzicht een egoïst ben.

GKJP | 13-11-18 | 19:48

Mensen met emotionele trauma's zoeken vaak hun heil in verslaving. Dat kan van alles zijn van nagelbijten tot heroïne.

sarcastro | 14-11-18 | 07:54
▼ 10 antwoorden verborgen

Leuk idee hoor, maar begin dan maar eens eerst bij die enorme vetlel Timmerschwanz. De knopen op zijn strijkloze overhemden vormen inmiddels een compleet nieuwe evenaar.

Alpengeist | 13-11-18 | 18:51

Straks moet ik nog verplicht 8 uur per dag slapen.

Patje2011 | 13-11-18 | 18:50

Kuifje-in-Afrika
Lekker genieten van je leven ook.

Patje2011 | 13-11-18 | 18:55

Ja, maar je moet wel maat houden. Gezond leven om af en toe lekker uit te spatten. Door de week thee en water, in het weekend champagne en wijn.

Kuifje-in-Afrika | 13-11-18 | 19:17

Kuifje-in-Afrika
Mee eens.

Patje2011 | 13-11-18 | 19:21
▼ 3 antwoorden verborgen

Dat maakt het riool-RTL4 er natuurlijk graag van, maar de accijns op alcohol wordt niet verhoogd en stunten met bier mag nog steeds tot 25% korting.

Wolkbreuk | 13-11-18 | 18:50

Aha, er is dus sprake van Fake news. Trump had dus toch gelijk. En hij rookt en drinkt ook al niet.

Kuifje-in-Afrika | 13-11-18 | 18:57

Niet bombarderen, dus

oab | 13-11-18 | 18:49

En hoe wordt het suikerfeest aangepakt? Ook 30% minder?

The_Black_Knight | 13-11-18 | 18:48

Suiker is de dood in de pot. Boeren die suikerbieten telen moeten dood van Bloksnor, hoewel, dat zijn zijn medegelovigen...

oab | 13-11-18 | 18:51

Onvoorbehoed neuken wordt verplicht. Allemaal kinderen van God. Religies kun je helaas bombarderen. Jammer.

oab | 13-11-18 | 18:48

Alle rookruimtes worden gebedsruimtes?

Carmelita | 13-11-18 | 18:47

Dat wordt bier halen in Duitsland

Vrijheidsstrijder | 13-11-18 | 18:47

Er is geen religie of er zit wel een vuiltje aan.

demaup | 13-11-18 | 18:46

Allemaal verplicht aan Soylent Green met 85% btw bitter

Harry Turtle | 13-11-18 | 18:46

Daar staat dan weer gratis staatseutenasie tegen over. Met mooie muziek en filmbeelden.

Osdorpertje | 13-11-18 | 19:29

Juist... van iedere onwelvallige mening gehakt draaien en voeren aan het klapvee, dat lost een hoop ellende op (voor sommige)...

Ad Hominem Tu Quoque | 13-11-18 | 19:30

Maar wel eerst organen roven voor Pia en consorten.

houtvlot | 13-11-18 | 20:17

Religieuze lamloel van de Ggggrrrristen Unie... religie en politiek; dan krijg je dit. En dan zijn er mensen die de islam vrezen... nee... die gggggrrrrristenen... da's een lekker clubje. Wat een kudtventje...

Wil1971 | 13-11-18 | 18:46

Zouden hosties ook van 6% naar 9% belast gaan worden?
En die smerige wijn die ze in de kerk als het bloed van Jesus serveren?

Olleke | 13-11-18 | 18:59

Blijf vijf meter bij mijn Schultenbrau vandaan en niemand zal schade berokkend worden.

Bigi Bana Boy | 13-11-18 | 18:45

Ik zou zeggen graaf eens wat beter naar die Blokhuis. Ik vermoed dat zijn hypocrisie echt wel ergens aangetoond kan worden.

Lafayette | 13-11-18 | 18:45

Maar hij kan helemaal niet gitaar spelen.

Kuifje-in-Afrika | 13-11-18 | 18:58

Hij zal wel meer Dan 1 kind hebben en hypotheekrente aftrek

BlowingBubbles | 13-11-18 | 19:00

Keith kan ook nauwelijks gitaar spelen. Hij beheerst 5 riffs en die komen in vrijwel elk nummer - weliswaar in een andere volgorde - voor.

gestoptmetroken | 13-11-18 | 19:37
▼ 1 antwoord verborgen

Mogen mensen ook verantwoordelijkheid voor zichzelf nemen aub? Lijkt onderhand of fascisme via een andere route weer naar binnen wordt gefietst.

tragic1911 | 13-11-18 | 18:45

Met de socialistisch opgezette verzorgingsstaat werd de deur wagenwijd opengezet voor fascisme, immers betalen we 'met z'n allen' voor elkaars gezondheid, dus hebben we er ook allemaal wat over te zeggen d.m.v. de overheid.

sarcastro | 14-11-18 | 07:43

Islam is wel gezond?

Zoltan | 13-11-18 | 18:45

Bodyshaming mag dus wel. Arme Asha.

spanarchist | 13-11-18 | 18:44

Body shaming (NL vertaling: het activeren van de intrinsieke schaamte die mensen met een misvormd vet lichaam hebben) hoort ook gewoon heel normaal te zijn. Dat snapten we op de basisschool al.

op_de_fiets | 13-11-18 | 21:45

- Happy hours en meters bier bij sportclubs worden VERBODEN.
- Roken bij kinderboerderijen wordt VERBODEN.
- Rookruimtes bij bedrijven VERDWIJNEN.

Maar wie gaat het handhaven?

Recalcitrant_Schaap | 13-11-18 | 18:44

Elke gemeente heeft een afdeling Handhaving. Een soort pseudopolitie.

flinkescheet | 13-11-18 | 18:46

Parkeerwachters/BOAs met permanent geldig huiszoekingsbevel.
Even de rechter inlichten, iedereen is altijd en overal verdacht/schuldig zodat dat mogelijk is.

Dezenaamhier | 13-11-18 | 20:05

Sportclubs, kinderboerderijen, etc. draaien voor een groot deel op
vrijwilligers. Best kans dat daar strak een chronisch tekort aan is.

houtvlot | 13-11-18 | 20:24

Ik mag toch hopen dat onze volksvertegenwoordiging deze grefo-waanzin gewoon naar de prullenbak verwijst. Ze zitten daar nog altijd namens... ach, laat ook maar.

GOEM | 13-11-18 | 18:44

Iets anders, maar wel opvallend: Famke Sin(n)ema in de Senaat voor de Democraten.

Kuifje-in-Afrika | 13-11-18 | 18:43

De zuurste bestuurders sinds de jaren vijftig, ik ga niet zeggen: ChristenhondenUnie, maar stiekem kun je niet anders denken.

smdyasc | 13-11-18 | 18:43

Betuttelen, beperken en betweten. Laat dat maar aan die regressieve Gggristenen over.

Superior Bastard | 13-11-18 | 18:42

Alsof zij daar het alleenrecht op hebben.

JI-HAAT | 13-11-18 | 18:51

Dus ik word met mijn overgewicht uit huis gehaald door een personal trainer die me gaat afbeulen zodat ik 30 kg minder weeg? Rood hesje aan met "Trainen voor de samenleving". Handhaving treedt mijn huis binnen ter controle van de koelkastinhoud en neemt dikmakende etenswaar in beslag.
En de bonuskaart-registratie van boodschappen bij Appie is van invloed op de hoogte van de zorgverzekering.

flinkescheet | 13-11-18 | 18:42

Dat zou hier lachen worden. Ik ben volgens de norm ook te zwaar, de dokter vindt dat gewicht zolang ik mijn conditie op peil kan houden totaal geen issue. Als ik moet gaan trainen om af te vallen dan word ik alleen zwaarder omdat ik de extra spieren moet gaan voeden.
Kon nog wel eens uit de hand lopen. Krijgen we van die noord-koreaanse maatschappelijke gym en welzijnslessen.

Dezenaamhier | 13-11-18 | 20:02

@Dezenaamhier

Volgens de norm te zwaar is gewoon te zwaar en afvallen kan prima, zelfs zonder extra te trainen. Tip: eet minder. Overigens vind ik uw overgewicht verder het probleem van uzelf en uw partner, niet van de overheid.

op_de_fiets | 13-11-18 | 21:37

Onze bubbels drinkende en zich zedig onthoudende boven ons gestelden , weten dat de meeste frustratie aan de onderste laag van de bevolking word weg gedronken,gerookt en gegeten in de categorie stress gedragingen.

Stress veroorzaakt in veel gevallen, door diezelfde betuttelende.. bedisselende boven ons gestelden uit de categorie nep deugers.
Maarja... dat gaan steeds meer mensen vertellen, en dus moet er een gezondheidsfilter voor die echte oorzaak geplaatst worden.. met heuse verdwijn maatregelen erbij.. toch?

Welles! Nietes! | 13-11-18 | 18:42

Nog even wachten en we worden allemaal op ons 30ste ge-euthaniseerd, zoals in Logan's Run. Preselectie is al een feit, met het aborteren van kindjes met Down syndroom, open ruggetjes, hazelipjes, etc. Mensen zoals Stephen Hawking worden over een jaar of 10 al niet meer geboren, want preventief screenen - en dus aborteren - op ALS is al in ontwikkeling.

What a great fucking future.

Litsehimmel | 13-11-18 | 18:42

En terecht. Weet u wat al die zwaar gehandicapten de gemeenschap kosten. Plezier in hun leven. Ammehoela. Laat de ouders die persé zo'n kind willen houden maar tekenen voor alle onkosten. Kijken of ze dán nog zo enthousiast zijn.

RickVogelschrick | 13-11-18 | 20:57

Nou ja zeg...

NecroSister | 13-11-18 | 22:22

Op ons 30ste ge-euthaniseerd?
Nog niet helemaal waar, ze proberen kennelijk ons met al die regels juist langer in leven te houden.
En dat leven zal inderdaad langer lijken.

BosrandDirk | 14-11-18 | 10:25
▼ 3 antwoorden verborgen

blijf het zeggen een pilletje is beter voor je ,

buildid | 13-11-18 | 18:40

Pil van Drion zeker?

sarcastro | 14-11-18 | 07:36

Stuntprijzen voor bier verboden? Knap gelobbyd door de brouwers.

de Voorzittert | 13-11-18 | 18:40

Supermarkten stunten met bier en kiloknallers om consumenten te lokken.... want dan kopen zij de rest daar ook.

JI-HAAT | 13-11-18 | 18:49

Dit kon je verwachten, met die gristenhonden in de regering...

BRR76 | 13-11-18 | 18:39

Alcoholgebruik is natuurlijk beledigend tegenover de islam. Roken verbieden is de dekmantel. Wanneer gaan we ramadan en suikerfeest verbieden? Is ook slecht voor de gezondheid.

Mark Verheijen | 13-11-18 | 18:39

Hoe willen ze nou ruikruimtes bij bedrijven gaan verbieden? Als een bedrijf dat zelf regelt heeft de overheid niks te zeggen zolang roken nog gewoon legaal is

Stoep | 13-11-18 | 18:39

*rookruimtes

Stoep | 13-11-18 | 18:39

Klinkt spannend, ruikruimte. Even juffrouw Jannie besnuffelen. :)

knutsel_ | 13-11-18 | 18:41

@knutsel voor u is er de rukruimte.

grom | 13-11-18 | 19:04

Gelukkig laat deze regering zijn oor naar Groen Links hangen. Dus vrije liefde blijft en verder stap ik over naar binnenkort te verschijnen cannabis frisdankjes.

GeorgeSjores | 13-11-18 | 18:39

Nederland is een dictatuur pur sang, vrijheid is ook zelf beslissen als jij je kapot wil zuipen/roken/neuken etc.

Mo het varken | 13-11-18 | 18:39

"Wie wil stoppen met roken, krijgt dat vergoed door de zorgverzekeraar en hoeft daarvoor geen eigen risico te betalen."

Ik rook niet maar volgens mij moet het met deze constructie mogelijk zijn om er iets aan te verdienen, verdelen we die vergoeding 50/50. Roept u maar!

spamzuiger | 13-11-18 | 18:38

Ik ben begin van dit jaar gestopt met roken en moest dus wel eigen risico betalen. En niet zo'n klein beetje ook. lul dus niet zo dom .

Palms | 13-11-18 | 18:44

Palms | 13-11-18 | 18:44
U bent dus genaaid.

BakkerHenk | 13-11-18 | 18:45

Wranger nog: u heeft zichzelf genaaid.

spamzuiger | 13-11-18 | 18:54
▼ 1 antwoord verborgen

Nu nog een populisme- en racismebelasting voor de Boze Witte Man.

Binnenbaan | 13-11-18 | 18:38

We worden langzaam getermineerd, de rokers uitgerookt, de overgewichtige mens uitgehongerd en den dorstige mens ontbiert, walgelijk!

Rest In Privacy | 13-11-18 | 18:38

Dit is wat Darwin bedoelde.

Kuifje-in-Afrika | 13-11-18 | 19:00
-weggejorist-
rein9576 | 13-11-18 | 18:37

Laat het betuttelen maar aan de Gristenen over. Roken duurder maken treft overigens vooral arme mensen want die roken veel vaker.

Vula | 13-11-18 | 18:37

Dit is geen nationaal issue, het speelt in alle westerse landen

sarcastro | 14-11-18 | 07:32

Wie is de baas over je leefstijl?
(hint: ik ben het niet)

knutsel_ | 13-11-18 | 18:37

Een beetje betuttelen is niet erg. Roken is vies en beschonken mensen zorgen vaak voor problemen. Op andermans kosten.

Kuifje-in-Afrika | 13-11-18 | 18:36

Er leven in Nederland miljoenen mensen op andermans kosten. Uitkeringstrekkers, ambtenaren......

BlowingBubbles | 13-11-18 | 19:05

En die roken vaak ook nog. Dure grap.

Kuifje-in-Afrika | 13-11-18 | 19:22

Tsja, al die klote voetbal amateurs zitten ook maar steeds hun poten te breken op andermans kosten, maar dat is 'gezond'. Om over de wielrenners en joggers nog maar te zwijgen.

sarcastro | 14-11-18 | 07:31

Ik wil Coca-Cola met suiker, ik wil mijn friet gefrituurd in dierlijk vet, op mijn brood wil ik roomboter, ik wil legaal en betaalbaar roken, ik wil met mijn vrienden kunnen bieren zonder dat ik een weekendje weg aan drank kwijt ben etcetc Afblijven van mijn leven!

Patje2011 | 13-11-18 | 18:36

frieten racist

rein9576 | 13-11-18 | 18:38

Kijk maar uit straks mag er geen zout meer op de friet.

Patje2011 | 13-11-18 | 18:40

De Staphorst mores wordt over Nederland verspreid, dat krijg je met christenhonden aan de macht.

Fatwabuster | 13-11-18 | 18:36

Nú die Clowns nog.

RickVogelschrick | 13-11-18 | 20:51

De oorlog wordt verklaard aan alcohol, tabak en vet eten.
Terwijl ik op iedere straathoek in een willekeurige stad harddrugs kan scoren.
Alleen die mensen laten zich niet zo makkelijk vangen in een verdienmodel voor de politiek.

jemagookniksmeer | 13-11-18 | 18:36

Hard drugs gebruik je niet over je longen én je wordt er slank van. Binnen de contexr van die betuttelende regels een win-win situatie.

RickVogelschrick | 13-11-18 | 20:50

Ik zeg maar één ding: Gristenunie...

Eendragtmaaktmagt | 13-11-18 | 18:36

Waar kennen we die ook alweer van? Het had iets te maken met schaamhaar tellen en André Rouvoet, toch?

BeunDeHaas | 13-11-18 | 18:39

Per saldo nét zo gek als moslims.

RickVogelschrick | 13-11-18 | 20:48

Des avonds de gordijnen dicht de pornodvd in de spelert en de genever in de theekopjes. Wie doet ons wat.

kneuterzak | 13-11-18 | 23:25

Wat is er goddomme mis met rokers die doodgaan? We leven op een van de drukste plekken op deze planeet. FFS!

kom hoe heet ie | 13-11-18 | 18:36

Relax, van alleen maar groenvoer en low-carb prut ga je ook vroeg dood.
Als het niet van het eten zelf is, dan wel omdat je er zelf een eind aan maakt.

jemagookniksmeer | 13-11-18 | 18:38

Tijd om een brommertje voor junior te kopen. Kan hij de sigaretjes uit Duitsland halen en naast (niet op) het schoolplein distribueren voor z'n zakcentjes.

BakkerHenk | 13-11-18 | 18:35

mezelf plus geleden

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 13-11-18 | 19:16

Vanaf hier is het een paar minuten op de fiets. Dan moet 'ie maar even trappen.

BakkerHenk | 13-11-18 | 19:23

Koop dan wel meteen een elektrisch brommertje voor je knul, met een vervuilende 2-takt benzine motor mag hij straks echt de stad niet meer in.
Onze leiders zijn al begonnen met de dieselauto's te verbieden, straks komen de benzinemotoren aan beurt.

BosrandDirk | 14-11-18 | 10:03
▼ 1 antwoord verborgen

Het ging om het recht op een rookvrije werkplek. Zo werd het verkocht. En wat gebeurt er niet veel later? Precies waar voor gewaarschuwd werd. En jullie stonden er bij te jubelen. Maar dit houdt natuurlijk niet op bij tabak. En ook niet bij alcohol. Alles wat lekker, leuk, mooi of geil is zal verboden worden. Eigen stomme schuld.

Wedstrijdkrokodil | 13-11-18 | 18:35

amen to that; jemagookniksmeergodverdomme.

jemagookniksmeer | 13-11-18 | 18:40

Het idee van het recht op een rookvrije werkplek werd gelijk al onderuit gehaald toen bleek dat het geen recht was maar een plicht. Ik ga stiekem wel een beetje grinniken hoor, wanneer de zeden van de gütmenschen aan de beurt zijn, maar tegen die tijd zitten we in een totalitaire dictatuur denk ik.

sarcastro | 14-11-18 | 07:27

Ik wordt hier zo moe van..

RedwhiteNick | 13-11-18 | 18:34

Ik ook... dat dt gedoe bij de ik-vorm. Helpt ook niets.

Acar_ketimun | 13-11-18 | 20:35

"Bij 80 procent van de sportclubs mag in 2040 geen alcohol meer worden geschonken als jeugdteams moeten spelen."

Ho even ho even... dus er zijn sportclubs die alcohol schenken bij jeugdwedstrijden? Volgens mij zijn heel veel sportclubs daar allang mee gestopt ALS ze het ooit al deden. Gezond nadenken heet dat. Waarom moet je dat vastleggen? Regelen om het regelen dus?

"Medewerkers van zorginstellingen mogen niet langer roken onder werktijd."

Hoezo? Als de huismeester die werkt bij een zorginstelling wil roken dan mag dat niet maar had hij bij een bedrijf gewerkt als schoonmaker mocht hij wel paffen? Beetje vreemd om dat alleen op zorgmedewerkers te richten. Dat mag wel eens flink toegelicht worden.

BeunDeHaas | 13-11-18 | 18:34

In 2040, nou dat schiet lekker op, zoiets kun je toch gewoon per direct invoeren?

Elmauro | 13-11-18 | 19:37

@Beun: omdat het ambtenarenapparaat in stand gehouden moet worden. Creëren hun eigen werkgelegenheid.

RickVogelschrick | 13-11-18 | 20:45

Wie gaat trouwens de controle doen? Krijgt iedereen een nu nog werkloze mee als toezichthouder? En wat kost het ons om die toezichthouder een andere kant op te laten kijken (want dit vraagt om corruptie)?

Synecdoche | 13-11-18 | 22:48
▼ 1 antwoord verborgen

Binnenkort zuurstofbelasting.

lacucaracha | 13-11-18 | 18:34

Geen zuurstof maar lucht belasting.

Eendragtmaaktmagt | 13-11-18 | 18:37

Nee, als CO2 producerende unit betaalt u per uitademing. Sporters betalen meer, want die verstoken meer.

Ronnie uit Helmond | 13-11-18 | 18:38

@Ronnie,

Die zijn co2 neutraal. Alle uitgeadmende co2 is eerst door plantjes omgezet van c02 naar zuurstof, wat ingeademd wordt en uitgezet als wederom c02. Korte. Volledige versie: www.youtube.com/watch?v=4pkSLKucVbM

peterdh | 13-11-18 | 18:51

Harde maatregelen tegen mijn zingeving, de essentie van mijn bestaan.

Rommelende Onderbuik | 13-11-18 | 18:34

Kudt. Wordt het nóg veel drukker met gele kentekenplaten op de parkeerplaats bij mijn favoriete supermarkt net over de grens in 0049!

Chiant | 13-11-18 | 18:34

Na het zuur komt het zoet, maar na het mogen komt het moeten.

Zum_Fotzen | 13-11-18 | 18:33

We zullen JeePee Balkenende toch maar eens ter verantwoording moeten gaan roepen. Woutertje Bos ook trouwens (kabibetsadviseur) die zorgen ondanks alles best wel goed voor zichzelf.

Dezenaamhier | 13-11-18 | 19:43

Ik hoorde zuur...

Acar_ketimun | 13-11-18 | 20:34

Let maar op, straks verbieden ze neuk0n ook nog...

Wijze uit het Oosten | 13-11-18 | 18:32

Dat is al zo, als je blank bent heeft men dat liever niet, qua omvolking

skoftig | 13-11-18 | 20:10

Maakt allemaal niets uit. We leven in Nederland, het land waar alles wat verboden is, gewoon wordt gedoogd.

Tietmier | 13-11-18 | 18:32

Dag gedogen gebeurt in de regel anders wel vrij selectief.
Ik spreek uit ervaring.
Keer op keer op keer op keer...

jemagookniksmeer | 13-11-18 | 18:42

Sja, een aanval inzetten op onze manier van leven is wat de vijanden van onze samenleving nu eenmaal doen.
Allemaal. Iedere dag weer en zelfs harder wanneer de tegenstand meevalt. Wat die tegenstand dus doet.
Worden de Timmermansen, de Ruttes, de linkse rechters en de beroepsnegers van KOZP dapperder van.

Jan Passant mk2 | 13-11-18 | 18:32

Ik was een voorstander van beperking van roken op de werkplek en in restaurants. Als er destijds een referendum over zou zijn georganiseerd zou ik tegen beperking hebben gestemd, omdat ik toen al wist we aan de rand van een hellend vlak stonden.

Dommedaris | 13-11-18 | 18:31

Zet een fantieke grefo aan het stuur, en dan krijg je dit. Welkom in de Nederheilstaat.

Cor Netto | 13-11-18 | 18:31

Chips, friet en cola worden ook overmorgen uit de schappen verwijderd.
Natuurlijk net na de chocoladeletters en de banketstaven.

Langshetrandje | 13-11-18 | 18:31

Alleen witte chocoladeletters.

De musso linie | 13-11-18 | 18:33

De arme man heeft zijn dochter verloren

nee_toch? | 13-11-18 | 18:30

en sindsdien heeft-ie kennelijk als doel om het leven van alle andere Nederlanders ook te verwoesten.

Cor Netto | 13-11-18 | 18:32

Oh, nee, dan is het wel verklaarbaar.
En acceptabel.

jemagookniksmeer | 13-11-18 | 18:34

Wat ook heel erg voor die man is: hij is de broer van Leo Blokhuis. Man, man, sommigen worden in hun leven wel heel zwaar gestraft.

gestoptmetroken | 13-11-18 | 18:39

Binnenkort ook max energieverbruik per persoon?

Recalcitrant_Schaap | 13-11-18 | 18:30

Jan Passant mk2 | 13-11-18 | 19:06 | favoriet
Een beetje een inkoppertje... Maar het ergste zwerfvuil vind je daar vaak in de raadszaal van het gemeentehuis.

Rommelende Onderbuik | 13-11-18 | 19:27

.. true!

Jan Passant mk2 | 13-11-18 | 19:35

Kan goed zijn: binnenkort (2023) moet kantoor >100m2 minimaal een milieulabel C hebben, anders is het verboden daar kantoor te houden. www.rvo.nl/onderwerpen/duurzaam-onder...
Zo begint het....

InAnumPerRegimine | 13-11-18 | 21:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Om maar meteen met een Godwin te komen.
Weet je wie ook roken wilde verbieden om zo een gezonder ras te krijgen?

IkWilOokWatZeggen | 13-11-18 | 18:29

Panoramix?

kleurdoosje | 13-11-18 | 19:00

Hitler had het niet op rokers. En wat betreft sigaretten en waterpijpen heeft ie gelijk natuurlijk. Maar pure tabak in de vorm van een sigaartje of gerookt in een pijp, is natuurlijk puur genieten.
Zelf zat ie zwaar aan de pretpillen - daar houd ik weer niet van.

Rommelende Onderbuik | 13-11-18 | 19:03

Iedereen bij Stivoro.

Acar_ketimun | 13-11-18 | 20:31
▼ 3 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken