Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Facebook en Insta staan "oproepen tot geweld tegen Russen, Russische soldaten" tijdelijk toe

Two Minutes Hate 24 uur per dag toegestaan!

Ja, als Reuters mag clickbaiten mogen wij het ook. In de opening van hun EXCLUSIVE schrijven ze: "Meta Platforms will allow Facebook and Instagram users in some countries to call for violence against Russians and Russian soldiers in the context of the Ukraine invasion, according to internal emails seen by Reuters on Thursday, in a temporary change to its hate speech policy." Dat leest natuurlijk alsof je ook mag oproepen tot geweld tegen Russische burgers. Maar onder "Russians" bedoelt Reuters dus Russen als, ja, Vladimir Poetin zelf. Want dat is geen Russische militair maar je mag hem vanaf nu dus wel openlijk oproepen tot geweld tegen hem en zelfs expliciet oproepen tot zijn dood.

Voor de rest geldt volgens een interne memo aan content moderators: 

"We are issuing a spirit-of-the-policy allowance to allow T1 violent speech that would otherwise be removed under the Hate Speech policy when: (a) targeting Russian soldiers, EXCEPT prisoners of war, or (b) targeting Russians where it's clear that the context is the Russian invasion of Ukraine (e.g., content mentions the invasion, self-defense, etc.)."

Een Meta-woordvoerder licht vervolgens aan Reuters toe dat: "We still won't allow credible calls for violence against Russian civilians". Ja, en dan wordt het dus blurry. Want uit de memo kun je concluderen dat je wel op mag roepen tot geweld tegen bijvoorbeeld de onderstaande Russische burgers die de invasie steunen. Maar de woordvoerder ontkent dat. Wat gaat het worden?

Mag oproepen tot geweld tegen deze knapen dan wel of niet? Blurred lines jongens

Reaguursels

Inloggen

Rusland gaat dus vanaf 14 maart Instagram blokkeren. Facebook was al geblokkeerd.

Met_baard | 12-03-22 | 02:43

Als Poetin een genderfluide queeroseksueel was geweest (poly/its/-) had het heel anders gelopen !

Nichtsneues | 11-03-22 | 23:40

Kan me niet voorstellen dat Facebook dit echt doet, dat vriendelijke platform staat juist bekend om inclusiviteit en veiligheid voor iedereen. Ongeacht huidskleur, politieke mening of afkomst.

kroel | 11-03-22 | 19:31

Toch maar eens heroverwegen of ik dat shitboek van Meta niet eens moet opzeggen, ik ben niet zo van de organisaties die oproepen tot geweld goedkeuren...

BadPatNL | 11-03-22 | 18:48

Apart. Ik kan oproepen voor geweld tegen Poetin billijken. Ook tegen Russische millitaire doelen.
Maar absoluut niet tegen gewoon burgers

Shoarmamasutra | 11-03-22 | 17:11 | 1

Het is natuurlijk veel praktischer. Meta heeft geen zijn om 90% van hun klantenbestand een permanente ban te geven. En die Russen zitten toch op Vkontakty of zoiets.

Theodorus.Goldbach | 11-03-22 | 17:26

Kan feesies- boek misschien gelijk bij alle oorlogen wereldwijd vermelden, op welk kamp we wel- en op welk kamp we niet mogen schelden?

vladimirows | 11-03-22 | 16:53

Met een beetje geluk doen ze een Ceaușescu met Wlad?

Slough | 11-03-22 | 16:14

En is er al de pressiegroep, Queers for Ukraine? Zo niet, wordt dat niet eens tijd? BLM is ook erg stil trouwens.

forecastle | 11-03-22 | 15:56 | 3

Er is zelfs een hardvechtend LHBTIQWETTYABCDEFG legergroepje. Die weten donders goed waar ze voor vechten. Liever Poetinrammen dan potenrammen.

Shoarmamasutra | 11-03-22 | 16:58

Dit conflict gaat tussen twee grote groepen blanken, en dus het verstandelijk vermogen van blm te boven.

me163komet | 11-03-22 | 17:23

Logisch, de Nazi's staan dit keer aan de 'goeie' kant, ofzo...

Saboteerik | 12-03-22 | 00:56

Ja, beschaving is maar heel dun laagje.

forecastle | 11-03-22 | 15:53

Dit is de 1 na laatste stap. De laatste stap is dat je ook verdacht bent als je niet voldoende haat toont als er Russen in de media komen.
Alles is al gezegd door Orwell.

du Roi Soleil | 11-03-22 | 15:01 | 2

Nou dat is overdreven maar bij hen die pro poetin zijn twijfel ik zeer ernstig aan hun bevattingsvermogen.

Shoarmamasutra | 11-03-22 | 16:59

In het kader van: wij bepalen wel wat goed voor u is ?
*iets met balk en splinter*

yokiamy | 11-03-22 | 14:53

Z van Zero's.

tegenalles | 11-03-22 | 14:42

Poetin heeft blijkbaar de verkeerde kleur.

Veepert | 11-03-22 | 14:35 | 8

@Theodorus.Goldbach | 11-03-22 | 17:34: Ja, maar jij maakt zelf ook alles zo dat het in je boekje past, mooi deugmens dat je er bent.

Maar wat nu?! Blijkt dat de grootste groep met vluchtelingen helemaal niet gevaccineerd zijn, daar was je toch ook al zo op tegen en meer van het verplichten. Putin lijkt niet zo heel erg anders dan jij, nog maar een paar maanden terug. Zum kotsen...

BadPatNL | 11-03-22 | 18:52
▼ 5 antwoorden verborgen

Lijfspreuk van alle deugpronkers:
Het is oké als WIJ het doen!

quantumcollider | 11-03-22 | 14:23 | 2

Dit. Qua Geopolitiek begrijp ik Putin prima. Qua binnenlands beleid issie een totale eikel. Exact omgekeerd bij het westen. Ik kies daarom niet echt kant (alhoewel ik liever aan deze kant zit), maar ik vind vooral de verschillende meetlatten voor bijna gelijkwaardige situaties zo fascinerend. Daarnaast is ook het tribalism dat je overal ziet heel interessant.

Saboteerik | 12-03-22 | 01:00

@Saboteerik | 12-03-22 | 01:00:
Aanvullend ben ik vrij pascifistisch en zie ik liever geen doden at all... Liever praten en afspraken enzo. Maar wel fair.

Saboteerik | 12-03-22 | 01:01

Alles is mogelijk in Europa van paria tot helden binnen twee maanden, kijk maar naar Polen en Hongarije.

likdoorn | 11-03-22 | 14:22
-weggejorist-
SalvaNos | 11-03-22 | 14:12 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Wat een clownsworld

SoepKip | 11-03-22 | 14:09

Inmiddels spookt ook het gerucht rond op internet dat You Tube op het punt staat de Oliver Stone documentaire Ukraine on Fire uit 2016 te blokkeren. Even in de gaten houden ?

CeesCloosd | 11-03-22 | 14:04 | 1

Dat tweede filmpje. Intro dacht ik is van New Kids. Maar nee het werd nog veel erger en cringe.

Graaf_van_Hogendorp | 11-03-22 | 14:00

De Rus was nooit ongevaarlijk voor ons, het ontbrak alleen een tijdje aan leiderschap.
Koude oorlog, WOII, daarvoor. Men heeft altijd met een vijandig oog naar het westen gekeken.
Altijd wat harder en wat desastreuzer, wat meer een primaire visie.
Uiteraard zijn de grote schrijvers en denkers er die tegengewicht boden in intellect.
Maar de macht lag steeds bij de gratie van het volk.
Wodka en geweren, bloed van Russische beren.

Braco.me | 11-03-22 | 13:56

Mogen ze ook tijdelijk de verkiezingen beinvloeden?. Ik vraag dat voor een vriend.

Phantomas | 11-03-22 | 13:48 | 1

Alleen in 2016, in 2020 was er niks aan de hand, tot 2024 want dat zijn ze er weer.

Graaf_van_Hogendorp | 11-03-22 | 14:01

George Orwell 1984.
Het gewenste slotscenario is dat iedereen buigt voor de woke westerse genderloze Grote Broer.
Ik vrees echter een all out war.

Eppo | 11-03-22 | 13:46 | 3

Dan heb je dat boek echt niet begrepen he, 1984 is Rusland, niet een commercieel tech bedrijf die gewoon zegt wat ze nu aan het doen zijn.

menage | 11-03-22 | 14:27

@menage | 11-03-22 | 14:27: Misschien is het niet zo zwart-wit Menage, want vanwege jouw opmerking bedacht ik me de lezer wordt niet verteld hoe ze tot die situatie zijn gekomen. Misschien omdat Orwell het idee had dat het niet per se politieke partijen en ideologieën zullen zijn die in de toekomst de sociale-politieke bewegingen aanstuurt.

nikolaos | 11-03-22 | 14:49

Mooi, hate by association moet kunnen. Vandaag de Russen, morgen Wierd Duk, overmorgen de kinderen van luxejachtbouwers, maandag de borrelburen van Plasterk, dinsdag de redactie van de Joop omdat ze vanuit hetzelfde land opereren als Baudet en woensdag Facebook zelf omdat ze geld incasseren van een mensheid die dit alles duldt. Ergens op vrijdag de mensheid zelf. Hopelijk is dan het boetecirkeltje rond. Alles voor een betere wereld.

Magdat | 11-03-22 | 13:40 | 1

En uiteindelijk eindig je door de purity spiral in de killing fields van Cambodja.

therealbraindump | 11-03-22 | 15:15

Altijd maar weer die dubbele standaarden van die corporaties.
Wees toch eens consequent!
Oh wacht... ze zijn wel consequent, want past in hun verdienmodel. Zucht....

Stuffed Human | 11-03-22 | 13:37 | 1

Facebook is nog nooit consequent geweest inderdaad. Links roepen rechts zakken vullen.

menage | 11-03-22 | 14:29

Trouwens. Het van de zotte dat Oekraïense en Russische immigranten overal ter wereld smerige nazi-Rus worden uitgemaakt. Toont weer het niveau aan van sommige mensen. Dat hokjesdenken is nergens goed voor wat ik je brom. Komt alleen maar ellende van. Vanochtend op televisie een echtpaar. Eentje Russisch ander Oekraïens allebei joods met restaurantje klanten komen niet meer maar bellen wel eventjes op om ze beiden voor nazi's uit te maken. Daar word je toch best verdrietig van.

Theodorus.Goldbach | 11-03-22 | 13:35 | 4

Hier worden er ook een hoop als Nazi's weggezet zodra de mening niet woke is.

Rotterdammert1965 | 11-03-22 | 16:35
▼ 1 antwoord verborgen

Rus is niet mof
De verstikkende metastasis EU is wel mof.
Net als veel russen schaam ik me kapot om de acties van de respectievelijke tiran.

De geschiedenisleraar heeft geen actieve herinnering.

Ironies en ontluisterend te zien waar het masker valt en wat aan unpersoning doet.

Als de gevangenis er niet uitziet als een democratie, niet aanvoelt als een democratie en zich niets aantrekt van democratische processen.
Moet, kan en mag je de gevangenis in die vorm dan wel en democratie noemen?.

Alles toont een Circus dat wordt gerouleerd door clowns, die de doos met gevaarlijke en historische memes hebben gevonden en deze random uitproberen op het publiek, de manuel not seen.

Heeft de oorlogsgod UN aan meneer Putin al een beveiligd transport naar het internationaal strafhof voorgesteld?
Zijn er andere regeringsleiders in het conflict die een volk een land hebben ontzegd en ontnomen?
Straalt deze constatering ook uit op een andere sovjetachtige constructie?

Steekt de kortzichtige vrouwe ook de hand in eigen boezem?
Of blijft het kudt?

hallevvezool | 11-03-22 | 13:29

Dit is toch best hypocriet ?

Omnisofos | 11-03-22 | 13:24 | 2

Joh.

Gaat het niet dan? | 11-03-22 | 13:32

Ja, vind ik ook. Je stelt een regel en dan hou je je daar gewoon aan, wat er ook gebeurt. Bijna kinderachtig vind ik het, tjonge....

Jan, Leiden | 11-03-22 | 13:35

Moet je nou blij zijn dat Syrische mannen zich niet aanmelden als asielzoeker in NL, maar gaan vechten tegen de Oekraïners? vragen,vragen..

Acidstain | 11-03-22 | 13:19 | 1

Wij krijgen blonde vrouwen en zij vragen om vechtende baarden. Wat een ingewikkeld dilemma

Shoarmamasutra | 11-03-22 | 17:06

Gewoon de Russische tak van Antifa toch?

DerUnterMensch | 11-03-22 | 13:19

Ik zal maar niet zeggen dat ik hoop dat Poetin en zijn hele kliek boeven door boze generaals worden omgebracht en in een greppel gedumpt worden. Dat mag vast niet.

Theodorus.Goldbach | 11-03-22 | 13:11 | 4

Het voorbeeld van Libië laat zien dat het daarna niet per se beter wordt.

Ivoren Toren | 11-03-22 | 13:19

Mag ik u het zelfde toe wensen?

Rest In Privacy | 11-03-22 | 13:57

Net zomin als ik mag zeggen dat ik in versailles een leuk optrekje weet waar wel een hele grote bom op mag.

likdoorn | 11-03-22 | 14:29
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Gezonde_Roker | 11-03-22 | 13:08 | 9
▼ 9 antwoorden verborgen

Tijdens een oorlog zijn regels die in vredestijd gelden niet van toepassing. In een oorlog geldt het recht van de sterkste, de gemeenste, de meest achterbakse, de slimste, de vul-maar-in-ste.

Schadenfreude | 11-03-22 | 13:07 | 1

Helemaal niet. Er is zoiets als oorlogsrecht al kent nuet iedereen. Dan is er nog zoiets als de sympathie voor of tegen je. De nette underdog zal geholpen wordeb en de brute slachter bestraft.
Ik heb nog nooit zo'n eensgezindheid gezien in het Westen, en dat is puur door het hallucinant lompe en inherent onrechtvaardige optreden van Rusland.

Shoarmamasutra | 11-03-22 | 17:09

Dit doet me denken aan de film 'The Purge'....

KDbdl | 11-03-22 | 13:07

Nooit heb ik een Facebook-profiel gehad omdat die linkse, zelfverheven, grijnzende melkmuil Zuckerberg me deed walgen.
Haat is geen oplossing.

Nonkel Frituur | 11-03-22 | 13:04

Het wordt een spannend weekeinde, Poetin wordt in eigen land in de hoek geduwd en dat is erg gevaarlijk voor West-Europa. Beetje pech en de internetboeren hebben hier geen werkende datacenters meer binnenkort, dan helpt beledigen ook niet meer.

zonnedauw | 11-03-22 | 13:04

Het wordt met de dag smeriger. Putin heeft inmiddels ook groen licht gegeven aan 16000 Syrische strijders die mogen meevechten. Gewoon een verkapt IS leger die mag huishouden in een Katholiek/Christelijk land.

Burgerzaken | 11-03-22 | 13:03 | 3

Daar weten de Oekraïners alles van. Oekraïne en trouwens ook Rusland zijn eeuwen lang afgeperst door de Tataren, ruitervolk van Mongoolse en Turkse herkomst, die op de Krim bivakkeerden en 'belasting' hieven. Daarnaast kwamen ze op gezette tijden binnen vallen om duizenden slaven te vangen, die ze verhandelden naar het Midden-Oosten.

KeesBruin | 11-03-22 | 13:18

IS en overige ultra-islamisten zijn die van ons in Syrië. De tegenpartij zijn de Syrische nationalisten die van Assad, die horen bij de Russen. Geeft niks, kan gebeuren. Oekraïners identificeren overigens voor verreweg het grootste deel als Oosters-Orthodox, da's toch nèt weer iets anders dan katholiek.

Mazzelstof | 11-03-22 | 13:26

We zien ze wel weer terugkomen als cargo-200.

Beste_Landgenoten | 11-03-22 | 13:35

Toevallig ken ik een Russische Nederlander. Aardige vrouw, doet echt letterlijk geen vlieg kwaad. Ze durft nauwelijks meer naar buiten met haar Russische accent.

Ivoren Toren | 11-03-22 | 13:01 | 11

@Nonkel Frituur | 11-03-22 | 13:45: Dat neem ik onmiddellijk van je aan. Maar ik weet niet beter of het gaat nog steeds om een vermoeden van de eigenaar omrent de dader. Maar wie dit deed en met welke reden is in mij ogen irrelevant. Dit is volstrekt onacceptabel.
En hier vind je dezelfde kwalijke suggestie in terug dat het gedemonstreerde zwakzinnigengedrag meer acceptabel was als het maar aan echte Russen zou zijn geaddresseerd:
nos.nl/artikel/2420256-schaam-je-je-a...

Mazzelstof | 11-03-22 | 14:12

@Mazzelstof | 11-03-22 | 13:14: was tijdens BLM rellen ook dat briefjes op winkels aangaven dat de eigenaren zwart waren.

Rotterdammert1965 | 11-03-22 | 16:39

@Rotterdammert1965 | 11-03-22 | 16:39: Ja, dat is wat er gebeurt in een antiliberaal systeem. Daarin leer je heel snel je loyaliteit en je toewijding aan wat het systeem als Waarheid adopteert te etaleren vanwege de repercussies op eventuele gepercipieerde non-conformiteit.

Mazzelstof | 11-03-22 | 17:37
▼ 8 antwoorden verborgen
-weggejorist-
PleuntjeStraver | 11-03-22 | 13:00 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Maar verder zijn zij ook tegen discriminatie natuurlijk

Mark van Leeuwen | 11-03-22 | 13:00

Het verdien model van Meta wordt hier natuurlijk wel erg door bloot gelegd: Hoe meer haat zaaien hoe meer kliks, likes, dislikes en wat dies meer zij. Het heeft niets van doen met moraliteit. De enige mores bij Meta is hebzucht.

onweer | 11-03-22 | 12:59

Walgelijk dit. Ik zie liever dat zij onpartijdig zijn

Mark van Leeuwen | 11-03-22 | 12:58 | 1

@ Mark ; de A-social media laten eindelijk hun ware gezicht zien. Zeer angstig, deze ontwikkelingen.

Dwaalgast | 11-03-22 | 13:15

Definities van nieuws, nepnieuws, bedreiging, fascisme, nazi's, waarheid en leugen zijn zo ondertussen volledig multi-interpretabel en nietszeggend geworden.
Hoog tijd voor een echt EU-Ministerie van Waarheid, met liefst een zwarte lesbische vrouw als opperhoofd, scusi, minister.

funda | 11-03-22 | 12:57

Hoe laat begint de Twee Minuten Haat?

Kapitein Sjaak Mus | 11-03-22 | 12:57 | 1

Vlak na Happy Hour, Kap'tein.

funda | 11-03-22 | 12:58

Ik heb medelijden met die arme Russische dienstplichtigen die met ouwe meuk een buurland moeten kapotschieten zonder plan, zonder uitleg waarom, zonder uitzicht op een einde en vermoedelijk zonder fatsoenlijk eten en onderdak. Dat alles tegen een waardeloze vergoeding en als je de pech hebt in een bodybag te belanden wordt je de vergetelheid in gegooid in een anonieme greppel of mobiel crematorium. En daar moeten we dan op Facebook en Instagram een hetze tegen voeren?

_pacman_ | 11-03-22 | 12:55 | 1

Volgens Putin zijn het allemaal profs.
Zie 2 tegels hieronder.

steekmug | 11-03-22 | 13:07

Beetje dezelfde hypocrisie als dat feministen vrijelijk 'kill al men' kunnen posten op twatter / vatsboek, de Taliban vrijelijk kan posten op social media, maar Trump wordt gezien als anti-democratisch en gebanned moet worden.

Deze mensen herkennen de plaat voor hun kop nog niet als hun hersenpan ermee wordt ingeslagen...

ReyNemaattori | 11-03-22 | 12:55

Putin begrijpt de zorgen van de familie van russische militairen maar de speciale operatie in Oekraïne wordt alleen uitgevoerd door professionele militairen,
youtu.be/zdH0FhnBWwY

steekmug | 11-03-22 | 12:53

Maar Facebook mengt zich verder niet in lopende zaken. Bij de volgende verkiezingen mag je zeker alleen advertenties plaatsten wanneer het voor de partij/kandidaat is die Facebook wel aanstaat.

Super Grover | 11-03-22 | 12:53

Ah. Ik hoor het wel van Facebook wanneer we onze domme haat op die 30.000 Russen in Nederland mogen uitleven.

Joris Beltsin | 11-03-22 | 12:51 | 2

Ik ga alvast mijn bruine hemden strijken en mijn laarzen poetsen.

Reebensteeltje | 11-03-22 | 12:52

Pleurisbedrijf dat Meta. Maar dat neemt niet weg dat Poetin dood moet, liever gisteren dan vandaag.

Spring Bruissteen | 11-03-22 | 12:49

Het lijkt zo simpel. De grens ligt waar hij altijd hoort te liggen in een oorlog. Geweld tegen Russische soldaten betrokken bij de invasie is OK, geweld tegen krijgsgevangenen is niet OK, laat staan geweld tegen Russische burgers.
Volgens de Daily Mail was er gisteravond op de Russische staatstelevisie, in de talk show van Vladimir Solovjev, veel kritiek te horen op het Russische optreden. Dat is nogal wat.

J.P.Drapeau | 11-03-22 | 12:46 | 7

Daar bedoelden ze mee het Russisch optreden op het Eurovisiesongfestival.

Leffe Blonde | 11-03-22 | 13:03

@Mazzelstof | 11-03-22 | 13:02:

Dat dus. De hele wereld mag/moet nu Russen haten en doodwensen maar milde en onderbouwde kritiek op qr-codes wordt gecensureerd. Het is allemaal eenrichtingsverkeer. En straks weer allemaal Polen, Amerikanen, joden, vlanken, ongevaccineerden, agenten of boeren haten en doodwensen.
En iedereen die nuanceert of die niet mee springt is er ook een.

Dandruff | 11-03-22 | 13:11
▼ 4 antwoorden verborgen

En weer blijkt de krankzinnigheid en hypocrisie van Big Tech, maar het zal volgens sommigen wel weer totaal gerechtvaardigd zijn.

culture_vulture | 11-03-22 | 12:42 | 1

Engerds die daar aan de knoppen zitten.

Wattman | 11-03-22 | 12:47

Aha.

Graag dan ook soortgelijke acties , opties en maatregelen ten faveure het aan de kaak stellen van - en los kunnen gaan op levensgevaarlijke, onverdraagzame en dominante religies.

"Nee. Liever niet , want dat past niet bij en staat niet in onze richtlijnen."

Blauwe selectieve , hypocriete en bange woke shit club.

Dr.Mabuse | 11-03-22 | 12:41

Deze kort zinnigheid heeft wel wat weg van een Antifa of BLM mob, of die simpele zielen wie iedere zwarte Suzuki swift sloopten na de aanslag op koninginnedag bij de Naald.

Reebensteeltje | 11-03-22 | 12:41 | 3

Het is exact dezelfde mob als die antifa en BLM...

ReyNemaattori | 11-03-22 | 12:51

Idioten vind je overal.

Ivoren Toren | 11-03-22 | 12:56

@Ivoren Toren | 11-03-22 | 12:56:

Het gaat niet om de idioten die je overal hebt, maar om degenen die die idioten aansturen.
Oproepen tot geweld is of altijd fout, of altijd oké. Als elites gaan bepalen tegen wie geweld gebruikt mag worden loopt het altijd fout af.

Dandruff | 11-03-22 | 13:03

Gaan we nu een tik tok filmpjes oorlog krijgen?

ikdenkwat | 11-03-22 | 12:39

Het vrije Westen brokkelt voor onze ogen af.
Je kan Poetin geen grotere overwinning in de schoot werpen.

pjotr nicknaamtov | 11-03-22 | 12:39

Alleen al het feit dat de Russen Amerika en Oekraïne beschuldigen over " chemische wapens " is een teken dat de ze die gaan inzetten tegen Kiev. Dan komt de stad ongeschonden in handen van de Russen.

meneer Q | 11-03-22 | 12:38

Nijmegen wil weer honderden vluchtelingen herbergen. Gooi heumensoord maar weer open, kan ik weer kleding en afval over het hek gooien zonder naar de dar te hoeven rijden.

Jos Tiebent | 11-03-22 | 12:37 | 2

Iedere regio MOET zo'n beetje honderden vluchtelingen opvangen.

sjef-van-iekel | 11-03-22 | 12:46

Aan dit soort onzin doe ik niet mee.

TonAlias | 11-03-22 | 12:36

Een nog engere wereld in het verschiet....

Sjeintje | 11-03-22 | 12:34

Indrukkend hoor dat soort posterboy filmpjes met echte Russen... Alleen dat zijn niet de mannen/ jongens die vechten en sterven in de Oekraïne. Het kanonnenvoer bestaat uit de ongeschoolde stumperds uit andere federale districten. Zij mogen sterven voor Moskou. Vergelijkbaar met het oude Rome. Trouwens over dat gedoe met chemische en biologische wapens; het zou me niets verbazen als ze dit inzetten in Kiev. Ben totaal geen expert maar kan me voorstellen dat het de elites in Moskou niet zinnen als de oude binnenstad platgaat omdat dit de publieke opninie negatief kan beïnvloeden, liever vermoorden ze de populatie en laten de gebouwen intact. Beelden van lijken is makkelijker neer te zetten als fake nieuws dan historische gebouwen die kapotgeschoten zijn. Hoe denken jullie daarover?

Durotar | 11-03-22 | 12:33 | 1

Heel cynisch dus het zal wel kloppen.

Joris Beltsin | 11-03-22 | 12:34

Ah, dus ik mag los! Bij deze: ik vind Rusland stom. Zo.

Tashtego | 11-03-22 | 12:32 | 1

Jij durft.

Jee-Dee | 11-03-22 | 12:42

Blijft grappig te zien hoe Russische jeugd fanatiek zwaait met de tsaren vlag, want mooi was die tijd. Volgens de mythe heeft Peter de Grote de vlag gebaseerd op onze Prinsenvlag. Echter, toen Peter de Grote in NL verbleef had hij Franz Timmerman als mentor. En vanaf toen ging eigenlijk alles mis.
nl.wikipedia.org/wiki/Peter_I_van_Rus...

Duwbak_Linda | 11-03-22 | 12:27

De hypocriete bigtech reuzen laten zich nu toch wel heel erg in hun kaarten kijken en gaan nu toch wel gigantisch door het lint. Ze zijn dan ook helemaal van het padje af. Met welke reden? Hypocrisie ten top.

#canceltbigtech

Paaldanseres | 11-03-22 | 12:26 | 1

Dat waren / zijn ze al jaren.

Schaamteloos ook.

Dr.Mabuse | 11-03-22 | 12:28

Ongelofelijk, normaal gesproken wordt je weggejorist op FB als je niet de juiste woke/deug mening hebt maar dit is dan weer prima. Hypocrisie ten top dit.

Plaque-doctor | 11-03-22 | 12:25

"Als Oekraïne alleen uit Nazi's zou bestaan, zou ik het niet bij de EU willen hebben, maar mag Putin het hebben en houden."

Ik begrijp niet goed waarom Putin het wil hebben, als het alleen uit Nazi's zou bestaan.

WW2 is toch allang afgelopen?

jacob.van.campen | 11-03-22 | 12:25 | 1

Waarom zijn deze helden nog niet aan het front. Ff een javelin koppen.

Zatkniss | 11-03-22 | 12:26

Facebook spreekt niet namens de politie en het OM. Ook al mag het van facebook oproepen tot geweld of het spuien van hate crime blijft strafbaar. Van mij mag je ook in de auto van de buurman rijden. Echter alleen buurman's toestemming telt. Van mij mag je de buurman ook in elkaar tikken, maar mijn toestemming heft de strafbaarheid niet op. Je zou zelfs kunnen zeggen dat facebook uitlokt.

Sierstrip | 11-03-22 | 12:21 | 1

Gewoon uzelf niet criminaliseren is het beste.

sjef-van-iekel | 11-03-22 | 12:49

Ja? Worden we nu gemobiliseerd om al onze woede en frustratie op de Rus te richten. De oorlog van het ‘vrije’ (lees) corporate westen vs de Russische barbeer?
Opnieuw massa vorming, een nieuwe angstpsychose nu die van de pandemie is uitgewerkt.
De oorlog van oost-Azië is via de pandemie naadloos verlegd naar Eurazië.

Facebook, meta en Mark Zuckerberg kunnen de tyfus kijgen. Net als alle andere media.

ratelaar | 11-03-22 | 12:20 | 2

Maar je maakt er wel gebruik van nu.

Nietgek | 11-03-22 | 12:24

en zo zie je steeds meer dat woke gewoon een ideologie/religie is. Andersdenkenden moeten gewoon kapot gemaakt worden. Zie ook waar de Nederlandse "liberalen" en "progressieven" mee bezig zijn. Trudeau heeft al een goed voorbeeld gegeven voor wat er in de toekomst gaat gebeuren, Je zou er bijna een complot in zien

Snap_het_ook_niet | 11-03-22 | 12:20

Nou ja, bij de lijstje landen, waar het nu toegestaan is om Russische soldaten allerlei onaangenaams toe te wensen, kan ik me wel iets voorstellen. En vermoedelijk wordt daar momenteel zoveel agressie tegen Rusland geuit, dat het niet meer valt te modereren.

KeesBruin | 11-03-22 | 12:19 | 1

Het zal je dagtaak maar zijn om om het even wat de lobbycratie hier flikt goed te praten.

zeurmachine | 11-03-22 | 12:23

Wat de fuck, wat is dit voor dystopie? Dus de technocraten van facebook hebben nu bepaald dat hun onderdanen nu opeens als een hysterische massa mag gaan schreeuwen dat een groep dood moet?? Ehh, ik bedoel:
*knielt* dank u, heer Zuckerberg, voor dit privilege over wat ik mag zeggen, ik zal er gebruik van maken totdat u besluit dit privilege weer in te trekken. Mijn excuses voor mijn eerdere woorden, ik had een emotionele episode, ik smeek u mij niet te verbannen en cancellen van de digitale wereld!

Uitvindert | 11-03-22 | 12:18 | 1

hahaha... ja inderdaad, wat een domheid verpakt in ultieme stompzinnigheid zeg. "Dit zijn uw leiders". Hier weer het bewijs dat intelligente mensen behoorlijk veel meer domheid in hun mars hebben (helaas ik ook hahaha), dan ze lief is.

nobodiesunmighty | 11-03-22 | 12:27

Alle Russen in NL snel naar Claudia de B.
Als de oorlog komt en als je dan moet schuilen, mag je bij haar.

Choco Chanel | 11-03-22 | 12:18

Absurd dit.

lanexx | 11-03-22 | 12:18

Mijn voorstel;
Poetin trekt zich terug uit de Oekraïne en daarna mag ie een ijzeren gordijn om Rusland leggen. De Russen blijven lekker daar en vallen ons niet lastig. Wij laten ze eveneens met rust. Kunnen ze lekker sovjet 2.0 spelen.

Zatkniss | 11-03-22 | 12:18

In een oorlog verliest men eerst de principes, dan de waardigheid en dan de mensenlevens. Of zoiets.

small_town_dude | 11-03-22 | 12:17
-weggejorist-
PleuntjeStraver | 11-03-22 | 12:16 | 2

Net even "Sieg Azov!" op Facebook geplempt, ben benieuwd.

pollens | 11-03-22 | 12:15 | 1

Haha

Wattman | 11-03-22 | 12:19

Is oproepen tot geweld niet altijd verboden, behalve in oorlogstijd richting de vijand? En volgens mij is er geen enkel westers land in oorlog met Rusland? Is dit nu de eerste oorlogsverklaring van een commercieel bedrijf namens de westerse landen? Oh nee, de VOC mocht als commercieel bedrijf volgens mij ook al oorlogsverklaringen afgeven.

Bugblatter | 11-03-22 | 12:15

Zit toch wel diep die haat tegen de Ukrainers, zelfs onder de jeugd. Is dit een restant van WW2
of gewoon hersenspoelen. Wie kan me dit uitleggen?

allesofniks | 11-03-22 | 12:14 | 3

Waar heb je het over?

Ivoren Toren | 11-03-22 | 12:23

Sorry, Russische haat

allesofniks | 11-03-22 | 12:37

Kan gebeuren als je een weekje even er tussenuit was, maar nee de laatste mode is dat je moet nou Russen haten, niet Oekraïners. Chinezen mag, is leuk als accessoire, maar hoeft niet. Geen grimas bij IS, Syrische nationalisten, Iraanse mullahs, Afghaanse taliban nu, want dan wordt je uitgelachen: Rus of anders niets.

Mazzelstof | 11-03-22 | 12:40

Ik denk dat ik nog maar eens een keer ga klappen.

Anymethyl | 11-03-22 | 12:14

Verbaast iemand dat? Dreigen met smoeltrappen en laptop afpakken mocht eerder de één wel en de ander niet.

Dat ophitsen van onschuldige Oekraïners tegen Russische soldaten en onschuldige Russische burgers geeft aan hoe bepaalde krachten binnen het Westen angstig achter een muurtje gaan zitten wachten tot de ander zich een trauma gevochten heeft, zodat zij in Oekraïne hun activiteiten kunnen herstarten. Bedoelen ze dat met bufferstaat? Noem het dan eerlijk een boksbalstaat. Dan hoeven we ons niet meer af te vragen of Oekraïne een kans heeft tegen een land dat hen vol overschaduwt.

zeurmachine | 11-03-22 | 12:14 | 1

En het is nog heel gevaarlijk ook. Als burgers zich gaan bemoeien met de gewapende strijd vervalt hun bescherming onder het humanitair oorlogsrecht. Als die burgers daarnaast ook nog niet herkenbaar zijn als combattant hoef je ze niet te erkennen Als krijgsgevangene.

Het bewapenen van burgers en deze aanmoedigen om aan de strijd deel te nemen kun je zien als een oorlogsmisdaad.

Sowieso, ongetrainde personen laten deelnemen aan een gewapende strijd is ze letterlijk aan de kanonnen voeren.

Der Doktor | 11-03-22 | 17:38

Misschien Vera Bergkamp inhuren als oppermod?

Duwbak_Linda | 11-03-22 | 12:14

Nu gaat alles zeker weten helemaal goedkomen!
Wat een heldhaftig signaal!
Wat een heldenmoed!
Ben zeer onder de indruk.
Ik zeg ; hebben medaillon verdient!!!

Mispel | 11-03-22 | 12:14

Dat statement van FB is echt het debielste wat ik de afgelopen jaren heb gehoord. Dat kan bijna niet echt zijn. En voor de rest alles wat Spartacus al zei. Wat een krankzinnige wereld.

mykdelta | 11-03-22 | 12:13

Een soort van online Neurenberg Wetten.

van gulder | 11-03-22 | 12:12

En weer een trede hoger op de ladder van escalatie.

LD69 | 11-03-22 | 12:12

Ik heb zojuist ‘imagine’ gespeeld op de piano.
In polka stijl.

laurentius | 11-03-22 | 12:11 | 2

Dat zal Poetin leren!

Ivoren Toren | 11-03-22 | 12:14

Ik in marstempo.

Jos Tiebent | 11-03-22 | 12:33

Zal Poetin vast wakker van liggen dat een regenboog typje hem dood wenst. Ik verwacht morgen nog een volledige overgave.

keistad | 11-03-22 | 12:11

De tering. Wat een mafklappers.

Bass Trouble | 11-03-22 | 12:09

Facebook is toch al afgesloten in Rusland.

Wattman | 11-03-22 | 12:08

In straattaal van vroeger betekende Rus, wat later Stille en nog later Romeo betekende.
Oproepen tot geweld tegen politie in burger lijkt mij niet de bedoeling.

Arnold Layne | 11-03-22 | 12:08

Is meta nu het ministerie van waarheid?

rifraf | 11-03-22 | 12:08 | 1

Ja, die ambitie is al wat langer zichtbaar.

HD50 | 11-03-22 | 12:34

Eng clubje dat Facebook. Geweld enerzijds afkeuren, maar tegelijkertijd toe staan. En dan aan hun te bepalen wanneer het kan.

MasterGully | 11-03-22 | 12:07 | 1

het zijn amerikanen. Zie hun gedragingen op scholen enz.

AntiZanicz | 11-03-22 | 12:16

Dat hep op feesboek gestaan dus het is waar.

Brabeaulander | 11-03-22 | 12:06

All animals are equal but some animals are more equal than others. Bijna niemand ziet de hypocrisie hiervan. Het is wel tekenend voor het woke westen: om jezelf veilig en deugdzaam te voelen moet alles in goed en slecht worden verdeeld. En wat slecht is mag je dan ook bestoken met alle haat, want dat telt niet binnen deze verminkte “ethiek”.

Guy_Tare | 11-03-22 | 12:06 | 1

Dat was waar Baudet het eerder in de 2e Kamer ook over had; het Mickey Mouse-gepraat: "Slecht" (Rusland) vs. "goed" (het westen). Elke nuance of andere kijk op de zaak is "slecht".

2Little2Late | 11-03-22 | 12:29

Facebook is evil.

Ivoren Toren | 11-03-22 | 12:05 | 1

Ben er net mee gestopt, doe niet mee aan de aan digitale oorlog aan den burger door big-tech.

Astroturfer | 11-03-22 | 12:29

Maar als je een andere mening over bv covid hebt dat heb je een ban aan je broek.

XverderNix | 11-03-22 | 12:05 | 1

Als een mening betekent dat je de medische feiten verdraait wel ja

menage | 11-03-22 | 14:40

De wijzigingen gelden voor gebruikers in een aantal landen. Volgens Reuters gaat dat om Armenië, Azerbeidzjan, Estland, Georgië, Hongarije, Letland, Litouwen, Polen, Roemenië, Rusland, Slowakije en Oekraïne.

www.reuters.com/world/europe/exclusiv...

Uqbar | 11-03-22 | 12:05 | 1

Echt... wat een ridicuul gedoe, haha. "Je mag alleen Russen doodwensen als je in de volgende landen woont: Armenië, Azerbeidjan..." Welke simpele zielen bij Meta bedenken dit soort lachwekkende onzin?

2Little2Late | 11-03-22 | 12:27

Cannon fodder, allemaal!

steekmug | 11-03-22 | 12:05 | 2

War has never been so much fun.

UnderTheDevil | 11-03-22 | 12:15

Dit kan alleen maar goed gaan.

Deflatiemonster | 11-03-22 | 12:04

Als je het leger aanstuurt ben je gewoon wel ook een militair. De oppermilitair.

Leptob | 11-03-22 | 12:03 | 1

als je dan lullen aanstuurt ben je dan de opper lul?

BMS | 11-03-22 | 19:36

O nou, goed om te weten. Dood aan Rusland!!!! Dat lucht op.

streknek | 11-03-22 | 12:01 | 2

Ho ho! Alleen op Facebook en Instagram!

2Little2Late | 11-03-22 | 12:26

@2Little2Late | 11-03-22 | 12:26: Natte mouw bij het handenwassen aan Rusland! dan, dat mag nog wel binnen het gestelde haatspraakkader neem ik aan.
Misschien duidelijker dan, dit is Putin's oorlog, niet die van de russische burger, dus laat Putin zelf maar naar het front gaan om het te regelen.
In z'n eentje.

Dezenaamhier | 11-03-22 | 12:46

Doe nou niet komt alleen maar gezeik van.....

MK27 | 11-03-22 | 12:01 | 3

Dat is geen nieuw beleid, deden ze met Trump ook al.

Astroturfer | 11-03-22 | 12:28

Vergeet niet dat de EU 6 websites laat blokkeren. Statement van de EU:
“Banning media outlets is never a decision that can be taken lightly, as media freedom is protected as a fundamental right enshrined in the Universal Declaration of Human Rights and under Article 10 of the European Convention on Human Rights. But EU lawmakers said they must balance this right with the necessity to protect people from disinformation.”
Zucht…..

Astroturfer | 11-03-22 | 12:35

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie
Online Casino | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland | Casino bonussen