Dr. Sid Lukkassen loopt blauwtje bij Douwe Bob
Terwijl: die is niet echt kieskeurig
Zielig! Douwe Bob heeft iedere Nederlander met een lichaamstemperatuur boven de 36 graden zwanger gemaakt, maar nu weigert de sympathieke volkszanger uitgerekend de boekpresentatie van Groot & Belangrijk Denker alsook nummer 2 op de lijst van FvD Arnhem dr. (niet Mr., red.) Sid Lukkassen! Douwe Bob had zich nog niet verdiept in het oeuvre van de dr., maar nu is hij waarschijnlijk gestuit op passages als: "Nog voor hij zich heeft omgedraaid, ziet hij nog juist de wind aan de haal gaan met een pand van Annie’s ochtendjas. Meer dan een bloot been, zeker niet onsmakelijk. ‘Komen jullie straks gezellig koffiedrinken?’ kirt Annie hem na terwijl ze zich maar al te goed bewust is van haar ver opslaande ochtendjas. ‘Weet ik niet. Ik zal Jeannet vragen,’ bromt Frans en loopt naar binnen. ‘Tien uur, oké?’ ‘We zien wel Annie,’ waarna Frans, smekend om iets kouds in zijn broek, de deur dichtslaat.
Een onverzorgde kop, maar prima benen en een geschoren doos, denkt hij in schuchtere, genitale nooddruft, maar gelukkig niet hardop. Want eenmaal binnen treft hij zijn vrouw Jeannet die net is begonnen met het zetten van de thee."
Of:
"‘Als je dit hebt gelezen en het ook begrijpt, waarbij het geen kwaad kan om zelf ook na te denken, dan weet je dat de nieuwsuitzending van zojuist geen echte nieuwsuitzending was, maar een staaltje volksverlakkerij van de bovenste plank.’ Frans neemt het boek van haar aan en prevelt de titel: ‘De democratie en haar media.’ De auteur blijkt Sid Lukkassen, waar hij ook nog nooit van heeft gehoord."
Of:
"Annie kijkt naar Frans, terwijl ze haar arm onder haar borsten legt die er gevaarlijk door opzwellen in de openstaande blouse. Frans kan zijn blik er amper van af houden, hetgeen Annie een ondeugende glimlach om de mond brengt.
Haar buurman is knap, dat vond ze al jaren, en als er ooit een kans kwam dan zou ze hem het liefst in haar bed sleuren, de kleren van zijn lijf rukken en hem verleidelijk en hoerig dwingen tot primitieve seks."
Tja. Logisch dat je daar niet mee gezien wilt worden.
PS Jammer dat deze recensie op dagelijksestandaard.nl onvindbaar is geworden. TOEVAL!?
UPDATE - SCHULD VAN DE CANCEL-BRIGADES!!!
Social
Reaguursels
InloggenBeter was geweest dit niet cancellen, maar heel toevallig ineens toch niet open zijn op die dag en ook niet bereikbaar. Staan ze daar met z'n allen op de stoep te wachten.
En dan rotte tomaten gooien.
Is die Sid zo wanhopig op zoek naar aandacht? Vorig jaar ook al met die vage Jini porno-shoot voor KIRAC.
Ach ja, Sid spint hier natuurlijk garen bij. Dit is betere reclame voor hem dan een boekpresentatie houden voor 7 man waarvan er 4 dronken zijn en 6 familie.
Jammer. Ik had ruimere opvattingen verwacht van Douwe Bob. de boekpresentatie was misschien wel uitgedraaid op een interessante uitwisseling van ideeën. Gemiste kans.
Bob is bang dat hij zelf gecanceld wordt als hij Sid uitnodigt, zo houden de deugers zichzelf in een verstikkende houdgreep.
@-Sloppie- | 07-03-22 | 15:04: Dat zegt Toki helemaal niet.
De muzikant annex horecaffer zal de calculatie gemaakt hebben en tot de conclusie gekomen zijn, dat Lukkassen cancellen financieel de betere optie is. Om het verlies aan inkomsten voor z’n zaak te compenseren plaatst de horeca-uitbater een tweet, waarmee-ie de wereld kond doet van z’n besluit. In de hoop zo vervangende klandizie te trekken. De schoorsteen moet blijven roken, tenslotte.
Alleen niet zo netjes, dat-ie Lukkassen kennelijk niet persoonlijk op de hoogte brengt van z’n besluit. Als je tegen de klippen op wil deugen hoort dat er ook bij.
D'ouwe Bob dacht dat Sid Lukkassen de broer van Leo Lucassen was en heeft hem daarom in zijn tent geweigerd.
"De broer van Leo de linkse lul komt er bij mij niet in"
De leugen dat "links" veel gevaarlijker is moet ook maar eens stoppen. Ik ben het ideologisch niet eens met "links" maar alle veiligheidsrapporten laten zien dat vooral jihadisten (hartstikke rechts) en rechtse nationalisten de meeste aanslagen plegen en vooral de meest bloedige aanslagen. Linkse terroristen vallen gebouwen aan en heel soms 1 persoon. Rechtse terroristen willen net zoals de jihadisten zoveel mogelijk mensen doden. Dat is de werkelijkheid.
Je hebt wel gelijk dat de tijden van de rara en de raf achter ons liggen. Maar je kunt die jihadisten moeilijk optellen bij nationalistisch rechts. Als nationalistisch rechts zijn zin had gekregen had je geen jihadisten gehad, of in ieder geval minder. Hoewel dat ongetwijfeld weer andere problemen had veroorzaakt.
Paar maandjes van Amerika gemist zeker?
"Dat is de werkelijkheid" moet zijn;
Dat is mijn werkelijkheid.
Volkert van der Graaf vergeten?
Noem jij eens een bekende linkse politicus in Nederland (aanstaand premier) die deze eeuw afgeknald is door een rechtse terrorist?
Links = veel macht voor de overheid, ten koste van vrijheid van het individu. Dictatuur = heel veel macht voor de overheid, geen enkele vrijheid voor het individu. Links en dictatuur liggen in elkaars verlengde. Er zijn dan ook erg veel voorbeelden uit de geschiedenis die aantonen dat teveel links gevaarlijk is: Stalin, Lenin, Hitler, Pol Pot, Mao Zedong, Kim Il Sung, Kim Jong Il, Ceaușescu, Castro. Dan hebben we het nog niet over hedendaagse linkse politici als Xi Jing Ping, Vladimir Putin en Kim Jong Un. Jihadisten zijn denk ik volgens de normale definitie niet rechts, maar confessioneel.
GML heeft wel een punt.
Rechtse aanslagen zijn bijna alle 0 gericht tegen voorstanders van geweld. Dat moeten we niet willen, ook al komt rechts geweld niet of nauwelijks voor.
Links gebruikt wel veel vaker geweld maar dat is alleen gericht tegen mensen die dat echt verdienen zoals joden, dissidenten, agenten, oppositiepartijen, etc.
Het enige rare is dat links zo consequent de jihad blijft steunen als de islam zo extreemrechts zou zijn. Pakweg 40 jaar geleden steunde links alleen de islamitische strijd tegen joden en democratie. Islamitisch geweld tegen vrouwen en homo's werd destijds stiekem binnensmonds nog bijna net zo fel afgewezen als het bestaan van oppositiepartijen in Nederland. Helaas staat links nu achter volledige islamisering van het Westen.
Gast, extremisten zijn altijd gevaarlijk of ze links of rechts zijn is om het even.
Of de reden de ultieme sociale samenleving is, waar iedereen gelijk is en niemand meer is dan een ander of het is de ultieme conservatieve samenleving, waar iedereen net als vroeger gewoon normen en waarden kende en mannen nog mannen waren en vrouwen echte vrouwen, onderaan de streep is de Ander altijd ‘het gevaar’ en gaat het altijd om ‘onze’ veiligheid en ‘onze’ manier van leven.
Maw extremisme loert ongeacht politieke voorkeur of religie.
Wat een onzin, geweld komt (bijna) nooit van rechts. Links is wat dat betreft veeeel gevaarlijker!
Iedereen is bang om iets te zeggen, denken of doen wat de deugbrigade heel boos om word. Ik weet nu al dat mensen niet meer met mij willen praten omdat ik niet meelul met de rest. Had laatst een iets andere mening, dus niet Poetin is de duivel en VS en de NAVO zijn heilig, toen was ik al pro Poetin.
Gezond discussiëren, iets anders voelen of denken mag niet meer. Ik word er helemaal schijtziek van.
Misschien ben jij het probleem? Heb je dat overwogen?
Meestal zijn mensen met een controversiële mening over vrij duidelijke zaken zwakzinnig en is iedere discussie bij voorbaat kansloos.
Als je 'pro Putin' bent - dan ben je in de meeste gevallen net zo'n wappie als bij de Corona-"discussies". In het meest gunstige geval ben je volstrekt verkeerd ingevoerd in de materie.
Dat geeft verder niet, het probleem is voornamelijk dat dat soort mensen ook een podium krijgen. En niet het verstand hebben om dat podium niet te beklimmen.
@Joker1977 | 07-03-22 | 14:05: Mafkees. De mogelijkheid voor een open en vrije discussie is voorwaardelijk voor een democratie. Ook discussies met andersdenkenden.
Sorry maar we zijn allemaal helemaal schijtziek geworden van mensen die zelf onderzoek doen (haha), oorzaak-gevolg niet snappen, niet kunnen argumenten en zich bekwamer voelen dan een wetenschapper in veld -vul in- , en achterlijke samenzweringtheorietjes oplepelen. Geen ruimte meer voor.
@Joker1977 | 07-03-22 | 14:05: U leest niet goed, Tommi zegt dat anderen hem Pro-Putin noemen omdat hij de NAVO en VS niet heilig verklaart en Putin niet als de duivel ziet.
U heeft kennelijk niet veel nodig om uw conclusie te trekken en een ander de maat te nemen.
@Kwakjeszalver | 07-03-22 | 14:10: Tja, als je nu nog enige sympatie voor Rusland kunt opbrengen, dat verdien je het om met de nek te worden aangekeken. Maar discussies mogen blijven, doe het maar met je mede-putinlovers.
Bedankt intrigant. Je ziet hoe ze er gelijk op los gaan en dat normaal vinden. Wilde het eigenlijk laten lopen. Toch fijn dat iemand het begrijpt.
Wie zegt dat ik sympathie heb voor de invasie? Ik vind alleen dat de weg naar oorlog lang is geweest en dat de VS en Europa daar zeker hun invloed hebben uitgeoefend.
Dus dat niet alleen Rusland schuldig is.
@Tommi | 07-03-22 | 17:37: En daat heb je dan ook gewoon gelijk in, maar day weten die schreeuwers hierboven ook best wel hoor.
Bizar eigenlijk he, zelfs al ben je het voor 98% met ze eens: omdat je zelf nadenkt, onafhankelijk wil blijven in het vormen van je mening, ben je al een probleem. Ook ik denk dat Putin een vijand is, ik denk ook dat vaccineren voor de meesten de beste optie is, ga zo maar door. Maar wil je tot oplossingen komen dan zal je ergens moeten nuanceren anders kom je samen nooit meer tot een werkende oplossing. Maar ho even, dat is natuurlijk niet de bedoeling, iedereen die "anders denkt" mag kapot, want denken is de oorzaak van de problemen. Tot ze zelf ineens ergens anders over denken. Wat dan?
Douwe Bob en principes.
Hij kan het woord principes niet eens spellen.
Is ook niet nodig, als hij ze maar heeft.
Wie is douwe bob? Nooit van gehoord. Misschien iets te lang onder een steen geleefd. .. of ik wordt oud
Frans Weisglas wil de omroep Ongehoord Nederland verbieden. En dat is dan een voormalig voorzitter van ons parlement. Het deugen slaat wel erg door naar staatscensuur.
Als daarentegen bepaalde algemeen geldende regels Weisglas persoonlijk effe niet uitkomen, vindt-ie ‘deugen’ ineens een stuk minder belangrijk, zo leert de ervaring. Daarom wat mij betreft een epische proleet.
Als het aan weisglas ligt gaat nederland aan de volksempfänger. Met slechts de door de staat toegestane omroepen want mensen zijn volgens weisglas te dom om zelf een mening te vormen.
Het is denk ik zo'n twee jaar geleden dat een dame (niet zomaar een dame, een dame waarmee ik zeer goed bevriend ben en geen sex mee heb gehad want haar man ken ik ook heel goed) die ik ken die bij een boekwinkel werkt, vertelde dat ene Bobbi Eden bij haar in de winkel zou komen om voor klanten haar boek 'Iedereen kan haken' te signeren. Dus ik zeg zomaar tegen haar 'nu heb ik zin om te neuken!' Sorry meid. Inmiddels besef ik dat ik toen over een grens ben gegaan (waarschijnlijk). Sorry.
Mooi verhaal man. Lekker kort ook.
Dappere Douwe dus.
Sid Lukassen heeft een nogal kleurrijke curriculum vitea. nl.wikipedia.org/wiki/Sid_Lukkassen
"WhatsApp-berichten
Lukkassen raakte in mei 2020 in opspraak omdat WhatsApp-berichten uitlekten waarin hij sprak over geweld tegen politieke tegenstanders.[3] In een gesprek zei Lukkassen onder meer dat eventueel geweld van tegenstanders beantwoord moet worden en dat "er mensen letterlijk moeten worden uitgeschakeld zodat hun posten vrijkomen en dan zo systematisch dat hun opvolgers niet uit dezelfde bubbel kunnen worden gerekruteerd". Ook vroeg hij zijn gesprekspartner of hij dacht dat "aanslagen nodig waren" om de aandacht van talkshows en kranten te krijgen.[3] In een reactie op de controverse stelde Lukkassen dat hij de uitspraken deed binnen het kader van een "filosofische discussie" over de "staat van het land".[3]
Seksfilm
In 2021 participeerde Lukkassen aan een seksfilm van het omstreden kunstcollectief KIRAC.[11][12][13] De controversiële film, genaamd Honey Pot, brengt de rechtse filosoof Lukkassen samen met de linkse student Jini van Rooijen in een poging om de kloof tussen links en rechts te dichten.[11] Nadat hij op camera door van Rooijen afgewezen werd, trok hij zijn toestemming in voor het publiceren van de gefilmde beelden. Het kunstcollectief heeft er desondanks voor gekozen de beelden naar buiten te brengen. Dit was een controversieel besluit, zo sprak onder andere hoogleraar Paul Cliteur zich tegen het kunstcollectief uit.[11] De film viel bij de achterban van Lukkassen niet in de smaak, hij zou zich ten koste van zijn reputatie hebben laten misleiden door KIRAC.[11]"
Kleurrijke curricula vitea moeten wij niet willen met elkaar kameraad, dat is verdacht.
Verheerlijken van geweld tegen politieke tegenstanders doen ze graag bij FvD
@Diederik_Ezel | 07-03-22 | 13:34: Daadwerkelijk vermoorden zie je dan weer meer op links.
Maarja, details.
Dus? Er zijn wel meer figuren met een ‘kleurrijk CV’. Wist je trouwens dat Lucassen ook op het ‘extreem-rechtse’ nieuwsblog TPO publiceerde
En wist je dat mbt tot de ‘seksfilm’ (wat het volgens KIRAC niet is ondanks dat veel mensen juíst om die reden de film bekijken) de uitnodiging van Jini Jane en KIRAC op dit blog stond, wist je ook dat dit blog ook de deelname van Lucassen bekend maakte.
Kortom, spuit 11 ook wakker?
@funda | 07-03-22 | 13:37:
Inderdaad, Breivik, Tarrant, Roof enzo... Allemaal hartstikke links. En laten we McVeigh niet vergeten. Zo links.
@Diederik_Ezel | 07-03-22 | 13:34:Censureren is ook een vorm van geweld. En daar is links oppermachtig in.
GrandMechantLoup | 07-03-22 | 13:47
Nooit geweten dat die in Nederland aanslagen hebben gepleegd
Weet je wat, haal ik de Rote armee fraction, de rode brigades en de ccc er bij. Zijn ook nooit in Nederland actief geweest , maar het vult zo lekker in de discussie.
@Kwakjeszalver | 07-03-22 | 14:05: Misschien moet u even de definitie van censuur opzoeken.
'De denkwereld van Sid Lukassen', over liefde, seksualiteit en Kierkegaard, gesprek tussen Jelle van Baardewijk en Sid Lukassen, en ook een reactie op het Kirac-debacle. Lukassen over Kierkegaard: 'Het is het toch eigenlijk net niet.'
www.youtube.com/watch?v=bxt1Lb7i70c&a...
Ik vraag mij af of een Jan Wolkers hedentendage. nog een boekpresentatie zou kunnen doen.
Die was allang gecancelled en van twitter gegooid. Jan Cremer ook.
Ik denk eerder dat hij een gezond vaderschap moet runnen. Maar volgens mij is dat al te laat...
"Douwe is duidelijk bang gemaakt door intolerante cancel-brigades - dit is Nederland anno nu. "
Baudet doet nu een Calimerootje?
Ja, hij doet een Calimerootje.
Niks 'duidelijk'.
Kan ook zijn dat Douwe Bob het gewoon helemaal niets vindt. Persoonlijk.
Dat weet Baudet ook wel, maar dat zegt hij natuurlijk niet.
Want dat geeft minder opruiing.
En met boze mensen, daar kan Baudet zich prima mee vermaken. Al dat gekrioel onder het plebs.
Ik zou ook spijt hebben als ik een horecazaak had en dan zou blijken dat Jesse Klaver en Arnon Grunberg daar een boekpresentatie gaan doen. Persoonlijk inderdaad en begrijpelijk.
Tja, bijvoorbeeld Zwarte Piet leek ook onschuldig, maar is toch ook door de cancelbrigades gepakt.
Dat is duidelijk.
@small_town_dude | 07-03-22 | 13:31: Of Kaag. The horror.
In deze tijd is het verstandig te kiezen met wie je in een ruimte zit. Voor je weet ben je samen begraven onder het puin na een aanval van de Russen. Daar lig je dan met Sid.
Douwe Bob? Moet ik hier uit lezen dat hij liever niet in zee gaat met fascisten?
Begrijpelijk dat Douwe dat zwakzinnige FvD tuig met hun Russische vlaggen en jodensterren niet binnen wil hebben.
Heb jij al een Oekraïner in huis gehaald?
@Kwakjeszalver | 07-03-22 | 13:29: waarschijnlijk niet, zijn huisgenoten vinden het niet goed.
@Kwakjeszalver | 07-03-22 | 13:29:
Ja twee, meisjes.
Inderdaad, eerst allemaal wappies creëren met hun idiote ideeën over vaccinaties en nu diezelfde wappies volstoppen met pro-putinpropaganda. Laat ze maar op een troosteloos industrieterrein bijelkaar komen.
Ik ken alleen Sid Barrett en daar houd ik het graag bij.
Vicious
Sid nav naairdA
Wish he was here.
De laatste boekpresentatie bij Bobbejaantje betrof een kleurboek. Deze had hij van tevoren gelezen en goedgekleurd.
Binnen de lijntjes?
Iedereen moet welkom zijn en dan zelf iemand uitsluiten. Zolang het deugt mag dit gewoon van de zwijgende meerderheid die vandaag zichzelf bevredigt in collectieve wansmaakradio, gemaakt door louter veel te blije discjockeys die niet snappen wat oorlog daadwerkelijk doet met mensen.
Een gezond horeca-bedrijf waar iedereen zich welkom zou moeten voelen, behalve ... . We zijn voor diversiteit en inclusiviteit behalve ... die zijn té ... .
Vrijheid van meningsuiting is de zuurstof in een open en vrije samenleving behalve de mening van ... , dat is nepnieuws.
Het is altíjd de Ander die het probleem is.
@-Sloppie- | 07-03-22 | 13:18:
Precies mijn punt. Toegeven dat je bepaalde voorkeuren hebt, dat ligt anno 2022 nogal gevoelig.
Discriminatie, we doen er allemaal aan, elke dag opnieuw!
@-Sloppie- | 07-03-22 | 13:18: maar die heuptasje durft douwe niet te weigeren terwijl die vaak wél voor ellende zorgen.
'gezond horecabedrijf' is een contradictio in terminis
Als je deze dudes niet kent, ben je dan wereldvreemd aan het worden, of staan je natuurlijke nieuwsfilters dan juist ingesteld?
U is gezond. En gezegend.
Het lukt mij maar moeilijk om te luisteren naar mensen met zo veel tatoeages omdat ik vaak te druk bezig ben met ontcijferen van al die rare vlekken en symbolen.
Prikplaatjes zijn helemaal in.
Ja, hallo, het is geen rorschachtest.
"Ik wil graag een gezond horecabedrijf waar iedereen zich welkom zou moeten voelen..."
Iedereen?????
Lukassen is nog steeds welkom als klant, vermoed ik.
Eindeloze tolerantie bestaat niet.
Als je het intolerante teveel tolereert, is het gedaan met de tolerantie.
Een ene Adolf is er redelijk succesvol door geworden ooit.
@AdvocatusDiaboli | 07-03-22 | 13:31: Ene Jozef en ene Mao ook.
@IslamPislam | 07-03-22 | 16:14: of ene klaver of kaag
Een 'gezonde ondernemer' verkoopt niet aan zichzelf -don't get high on your own supply- maar aan klanten die de rekening kunnen betalen.
Censuur is nooit grappig.
Als Silvana een boek uit zou brengen zou ik de presentatie ook niet faciliteren. Vind het een verschrikkelijk mens maar dat ze een boek uit mag brengen zou ik niet verbieden.
Welke censuur?
@miko | 07-03-22 | 13:17: en dan word jij vast gecanceld omdat je raSSist bent!
Broer van Leo? Reden genoeg om te cancelen
Iedereen die Leo heet zou eigenlijk... vul zelf aan en kleur het plaatje.
Die heeft een andere achternaam. Lucassen is anders dan Lukkassen.
@toetssteen | 07-03-22 | 13:02: Ja maar is het nou Lukassen of Lukkassen?
@Met_baard | 07-03-22 | 13:12:
Twee maal 'k'. Zo na te kijken heur.
Gelukkig maar dat het gearchiveerd is:
web.archive.org/web/20201208124727/htt...
Haha, Tsja excecuteren is wel wat anders dan cancellen, dat kan je niet van Sid afpakken.
Die quotes zijn op zich al grappig, maar helemaal van dr. pauperchocolade.
Douwe bob is dus een beetje een watje. Stoer proberen voorkomen, maar gewoon een modern metro watje.
Wie is de Bob?
Heeft Douwe de laatste 10 jaar een boek gelezen?
Opmerkelijk op hoeveel bijval de tweet kan rekenen, zo niet verontrustend. Zo'n meute die klaarstaat om rücksichtlos aan het cancelen te slaan als het sein daartoe wordt gegeven.
En je staat er tegenwoordig van te kijken wat er allemaal verdwijnt als er gedoe ontstaat.
@Professor Superhirn
Inderdaad losstaand wat je van Lukassen of Bobke denkt, veel dwaze verveelde GL/D66/Volt/PvdD bakfietsmutsjes en gecastreerde metromannetjes met allerlei vlaggetjes achter hun nick. Ook mooi om te zien hun vage beroepen en bezigheden. Tovert altijd een cynische glimlach op mijn gezcht.
"Ik wil graag een gezond horecabedrijf waar iedereen zich welkom zou moeten voelen..."
Dus ga je cancelen?
Yup, moderne logica. "Wij zijn tegen X, jij bent X, dus jij komt er niet in."
Ja, je gaat de extremen cancelen. Niet zo vreemd toch?
@* Il Principe * | 07-03-22 | 13:06: de extremen in wat?
Heeft u een idee waar Schoorsteenveger het over heeft?
@funda | 07-03-22 | 12:54: Mensen die anderen zelf uitsluiten moeten niet zeuren dat ze uitgesloten worden.
Nou dat is een hoop gratis reclame voor dat boek.
Wat is dit, poor man's Jan Wolkers?
Jan Wie?
Eerst bewust aannemen dan publiekelijk shamen en afwijzen: Douwe Deugneus 2.1
Overigens is dit natuurlijk de schuld van Baudet.
Dit leest toch lekkerder weg dan pak 'm beet Anna Blaman. Ik wist niet dat Douwe Bob een voorkeur had voor dat 'genre'. 's Heeren wegen zijn ondoorgrondelijk.
Mauwe Bob...
Niet trekken maar Douwe.
Mooie stukjes proza.
Gewillig gelezen en een fantasie blik op gezet.
Dat de volkswipper er aanstoot aan neemt, geeft zijn gemoed en jeuk wel aan.
Verder lezen doet.
Douwe Bob heeft Franse voorouders.
Dat verklaart waarom hij zo ageert tegen die phrase over die geschoren doos.
Weglopers dus.
Hoe herken je een pasgeborene van D. Bob? *Die staan meteen overeind.
En vanaf welke leeftijd leren ze kruipen?
@Dandruff | 07-03-22 | 12:50: Douwe kan je dat precies uitleggen.
REAGEER OOK