Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Parool dolblij met islamofiel '''onderzoek''' over 'islamofobie'

Rutger Groot Wassink in vergadering met andere Amsterdamse wethouders

Is allemaal de schuld van FvD, PVV en JA1.

De ultracommunistische Amsterdamse courant Parool viert feest. Reden: ze kunnen FvD, PVV en JA21 weer eens wat 'islamofobie' in de schoenen schuiven en van rechts bashen komen de Parool-millennials nou eenmaal gierend en soppend klaar. Deze keer gaat het om een '''onderzoek''' (waarvoor de Amsterdamse wethouder Rutger Groot Wassink van GroenLinks subsidie heeft gelapt) waarin zou worden aangetoond dat 'islamofobie steeds verder wordt genormaliseerd'. Uiteraard bleef dit onderzoek niet lang liggen in de lade van Rutger GW (dat gebeurt alleen bij onderzoeken die aantonen dat homohaat dankzij de islam steeds meer wordt genormaliseerd) en dus kan de verbindende regenboogmedia er lekker objectief en onbevooroordeeld mee uitpakken. Maar het zou media, en al helemaal het Parool, sieren als ze dit soort '''onderzoeken''' gewoon eens kritisch behandelen, zoals het hoort bij kritische journalistiek. Dit '''onderzoek''' is namelijk geen serieus onderzoek, maar de zoveelste gesubsidieerde(!) islamitische jammerpropaganda uit de koker van een dubieuze stichting genaamd Emcemo. Wat dat Emcemo is? Dat weet Carel Brendel wel. Of anders Annabel Nanninga (hier en hier bijvoorbeeld) wel.  Het is kortom een ideologisch, propagandistisch, islamofiel, bevooroordeeld, activistisch, eenzijdig en onbetrouwbaar foponderzoek waarvoor de GroenLinks-wethouder heeft betaald met belastinggeld. 

"Verantwoordelijk wethouder Rutger Groot Wassink (Diversiteit en Antidiscriminatiebeleid): “Het maakt duidelijk dat moslimdiscriminatie veel Amsterdammers dagelijks diep raakt en belemmert. Het bevat nuttige, maar ook pijnlijke inzichten in hun leefwereld en ook aanbevelingen die van meerwaarde zijn voor het gemeentelijk beleid."

Het is jammer dat hij dit niet zei toen uit een eveneens door de gemeente betaald onderzoek bleek dat vooral moslims en 'mensen van allochtone afkomst' zich schuldig maken aan homohaat. Toen hield hij zijn mond en wilde hij zo min mogelijk met de media praten en vluchtte hij naar zijn vakantieadres.

Brisant is onderstaand citaat waarin de '''onderzoekers''' (lees: de activisten van Emcemo) de grootst mogelijke moeite doen om FvD, PVV en JA21 er in te betrekken. Dat ze daarbij gebruik maken van bunkerharde desinformatie (het 'boerkaverbod' kwam bijvoorbeeld iuit de koker van minister Donner en die is van het CDA) zal de kritische vorsers van het Parool 'per ongeluk' niet zijn opgevallen want dat komt even wel zo goed uit.

"Voor de normalisatie van de discriminatie wijzen geïnterviewden ook naar de toenemende invloed van het ‘uiterste rechtse spectrum’ van de politiek: JA21, PVV en FvD. Zij zouden het publieke debat zo beïnvloeden dat er over allerlei maatregelen gediscussieerd wordt – zoals wetsvoorstellen als het boerkaverbod of ‘niet proportionele wetgeving’ in het kader van terrorismebestrijding – die ‘grondwettelijk niet te verdedigen zijn’ en ‘niet ter discussie’ zouden mogen staan. ‘Voorkom dat dit soort wetgeving bevolkingsgroepen uit elkaar speelt,’ aldus de onderzoekers."

Alsof er serieus heel veel Amsterdamse moslims zijn die zich bezig houden met 'niet proportionele wetgeving in het kader van terrorismebestrijding' en dat dan koppelen aan het nog niet eens zo heel lang bestaande JA21, of FvD for that matter. De meeste moslims in Amsterdam hebben, vermoedelijk, geen flauw idee wat JA21 is of wie dat zijn.

Maar voor Emcemo zijn dit slechts feiten die een stukje fijne rancuneuze drampropaganda absoluut niet in de weg mogen zitten. Bij Emcemo weten ze immers: het Parool en overige 'kwaliteitsjournalistiek' zal het allemaal kritiekloos bejubelen en de GroenLinks-wethouder blijft toch wel taxpoet schieten.

Inshallah!

We zijn benieuwd of de Parool-hoofdredacteur morgenochtend in een of ander Mediaforum op Grindpad FM komt uitleggen waarom zijn courant zo heeft gefaald en waarom het Parool het échte nieuws, namelijk dat een onderzoek van Emcemco een volstrekt onbetrouwbaar, bevooroordeeld, niet serieus te nemen en per definitie pro-islam-onderzoek is en dat dit onderzoek waarvan vooraf de uitkomst al vaststaat is betaald van belastinggeld door een GroenLinks-wethouder.

Reaguursels

Inloggen

Was dat islamoloog stukje over homohaat nou te vroeg gelekt of is dit objectieve onderzoekje te laat ter compensatie.

Willemse | 18-02-22 | 18:24

Dat gelul of islamofobie steeds.
Mohammed was een krijgsheer, jodenhater, slavendrijver, moordenaar, vrouwenmepper en - naar huidige maatstaven - pedofiel.

Een beetje islamofobie lijkt mij heel gezond.

Eduardo- | 18-02-22 | 13:08 | 1

Dan leek jezus mij een betere gozer, als ik moest kiezen..

Gelukkig hebben we nog meer keuze en ben ik daarom atheist/agnost.

timmey | 18-02-22 | 17:15

Ach,

Wat toevallig.

Zo vlak voor de verkiezingen laat GroenLinks dit dus lekken naar de media.

Mooi jezelf even kunnen profileren t.o.v. die ‘racistische’ partijen. Om daarmee de aandacht af te kunnen leiden van het GroenLinkse faalbeleid van de afgelopen vier jaar.

Ik hoop dat al die (ex-)GroenLinks kiezers er nog eens goed bij stilstaan waar zij de afgelopen vier jaar in hun eigen (!) buurten mee te maken hebben gehad.

Windmolens, opvang voor ‘We-are-here’ tuig, opgescheept worden met een (niet democratisch gekozen) GroenLinks burgemeester onder wiens h@l de absolute meerderheid van de inwoners van Amsterdam gaarne een (figuurlijke) schop zou willen verkopen et cetera.

Dus, beste (ex-)GroenLinks kiezer. Wees eerlijk: je bent gewoon een rasechte NIMBY, en als ‘linkse’ NIMBY moet je dat illegale asociale volk en de uitwassen van dat andere linkse deugbeleid gewoon niet in je straat/wijk.

Luister gewoon naar dat stemmetje, diep van binnen.

Stem-dus-niet-op-GroenLinks!

Want daarmee stem je namelijk tegen je (uiteraard heimelijk gekoesterde) egocentrische belangen.

En wees vooral gerust. Want stemmen is nog altijd anoniem, dus niemand kan ooit bewijzen dat jullie in werkelijk net zo’n egoïstische klootzakken zijn als het volk dat jullie hautaine egoïstische klootzakken zo gretig als ‘bekrompen’ neerzetten.

‘Jullie’ burgemeester heeft in het verleden vaak genoeg het goede voorbeeld gegeven (de oude milieuvervuilende Mercedes, kooters van de zwarte school afhalen et cetera). Nu dus jullie nog. Stem lekker ‘asociaal’, want anders krijgen jullie de komende vier jaar nog meer GroenLinks deugbeleid in jullie wijken!

Kompromat | 18-02-22 | 12:04

Lil Klein Wassink is bang dat GL een nederlaag gaat leiden in de komende Gemeenteraadsverkiezingen, terwijl JA21 het naar verwachting goed zal doen. Dus moeten Annabel en haar partij een maand voor de verkiezingen in een kwaad daglicht gesteld worden. Hij vraagt een marginaal clubje 'onderzoek' te doen naar islamofobie. Hij had beter een onderzoek kunnen laten doen naar de groeiende Jodenhaat in Amsterdam onder de islamieten. Encemo is ongetwijfeld goed betaald voor dit foponderzoek. Verkapte steun aan een flutclub van de wethouder.

Toos Bevergeil | 18-02-22 | 11:51 | 2

Keurig verwoord mevrouw Bevergeil.

K. Westergaard | 18-02-22 | 12:13

Er is geen jodenhaat meer in 020. Want de joden zijn zo langzamerhand allemaal naar veiliger oorden vertrokken

Here's Freddy | 18-02-22 | 12:36

Niks nieuws onder de zon: moslims zijn per definitie gekwetst en zielig en als je 'links' met argumenten en feiten confronteert ben je vroeg (soms laat) een rechts extremist.

vladimirows | 18-02-22 | 11:47

In de jaren 80 en 90 werd kwistig rondgestrooid met de termen 'xenofobie' en 'buitenlanderhaat', als er kritiek werd geuit op de straatterreur door marokkaantjes. Daardoor kon deze ongehinderd uitgroeien tot de mocro-maffia, waardoor wij nu in een land leven dat qua onveiligheid, bedreigingen en geweld slechts is te vergelijken met Italië tijdens de hoogtijdagen van de maffia-oorlog aldaar.

Zenzeo | 18-02-22 | 11:43

Een onderzoek of een overzicht naar hoe de verschillende geloofsstromingen zich verhouden tot de 21-eeuwse moderniteit na de afgelopen 300-400 jaar (verlichting, wetenschap, humanisme, liberalisme, socialisme) schijnt heel moeilijk te zijn of iets dat de integratie in de weg staat.

Het schiet erg in de kramp. Maar waarom dan.

De conclusie dat niet alles is eindeloos verenigbaar is, mag niet getrokken worden, anders zeggen de zwart-wit denkenden fundamentalisten 'zie je wel' en radicaliseren ze verder. Zonder zich af te vragen waarom ze dat eigenlijk doen of waar ze zich op beroepen en waarom ze überhaupt geloven. Dus helaas gebeurt dat laatste toch wel.

AdvocatusDiaboli | 18-02-22 | 11:39

Het is weer zo. Als we een lijst zouden maken met de 10 minst discriminerende en racistische landen, dan zou Nederland zeer zeker in de topgroep van minst discriminerende landen terecht komen. Maar dat kan natuurlijk niet. Nooit, echt nooit, worden de goede punten van Nederland een keer onderzocht. Bijvoorbeeld hoeveel vluchtelingen hier opgenomen werden, terwijl superrijke moslimlanden de andere kant uitkeken. De extreme kosten die Nederland op zich neemt. De kansen die er hier zijn voor mensen die mee willen doen en bereid zijn te willen werken. Het is werkelijk een gostpe dat het parool keer op keer aanzwengelt dat Nederland racistisch is, wat een schoften wij zijn en dat wij zo discrimineren.

HoniSoit | 18-02-22 | 10:55 | 2

Het Parool is dan ook niet voor niets een zieltogend krantje.

Zenzeo | 18-02-22 | 11:33

Dat kan best hoor. Alleen niet elke vier jaar, waarin we even een paar maanden moeten doen alsof Nederland het meest racistische land ter wereld is om de zeteltjes zeker te stellen. Daarna kunnen de subsidieclubjes elkaar weer op de schouders kloppen voor hoeveel ze wel niet voor minderheden bereikt hebben en hoe belangrijk dat werk is. Een paar jaar later herhaalt zich het hele circus opnieuw. En niet alleen hier, de USA geven het voorbeeld.

Gladiator Fap | 18-02-22 | 11:34

Goed stukje.
Vooral het stuk waarin beschreven wordt dat veel van de zogenaamd "betroffenen" waarschijnlijk niet eens weten wie of wat JA21 precies is.
Zoland deze partijen niet aan de macht zijn, gaat het om wetsVOORSTELLEN. Om Ideeen en meningen. Niet meer dan dat. Waarvoor die angst?
Ik introduceer hier maar een nieuw begrip:

PVVFVDJA21-ofobie. Vrij vertaald naar: de angst voor machtsmonopolieverlies.
Want dat is het. Ieder zinnig mens, fan van de islam of niet, is zich er terdege van bewust dat de grondbeginselen van die ideologie in de praktijk vaak gepaard gaan met geweld. En daar ligt altijd de grens in een vrije samenleving. Als je bewust daarvoor de ogen sluit en de schuld van problemen schuift op partijen die het beestje wagen te benoemen, haal je dus oorzaak en gevolg door elkaar. Zonder bomaanslagen, na-sissen, steekpartijen, criminaliteit, vijandigheid, misbruik en vrijwel dagelijke "incidenten" onder de mantel- en in naam van de grote profeet zouden partijen als PVV nooit een dergelijk grote achterban gehad hebben. Wedden? Laat dus dat "fobie" maar weg. De angst is gegrond.

Gladiator Fap | 18-02-22 | 10:51 | 1

Helemaal mee eens, al zou ik het "democratofobie" noemen. Dat bekt iets lekkerder en is ook iets inclusiever (subsidiewoord) naar andere islamcriti. Denk aan personen en partijen als Fortuyn, Hirsi Ali, van Gogh, Ellian, TON, Leefbaar, CP/CD, etc.

Dandruff | 18-02-22 | 13:22

Dus, het probleem benoemen is schuldig aan het probleem...??
Ergo,
Groen Links; foei, schuldig aan klimaatverandering!
PvdD; foei, schuldig aan dierenleed!

Zegmaaru | 18-02-22 | 10:30 | 2

Heel goed. +veel.

Gladiator Fap | 18-02-22 | 10:52

Nee, een probleem verzínnen is schuldig aan het probleem. Wel goed lezen wat er staat.

Zenzeo | 18-02-22 | 11:35

"'niet proportionele wetgeving’ in het kader van terrorismebestrijding – die ‘grondwettelijk niet te verdedigen zijn’ en ‘niet ter discussie’ zouden mogen staan. ‘Voorkom dat dit soort wetgeving bevolkingsgroepen uit elkaar speelt,’ aldus de onderzoekers."
Ik neem aan dat deze stellingen in het onderzoeksverslag met feiten onderbouwd zijn.
Oh nee, een linkse, woke mening of emotie is natuurlijk simpelweg de waarheid.

BtjeStijl | 18-02-22 | 10:21 | 1

Misschien zouden ze die conclusie even naar Canada moeten faxxen? Het faxnummer is vast al bekend...

Gladiator Fap | 18-02-22 | 10:53

Van wiens subsidie men vreet diens woord men spreekt

van Dam | 18-02-22 | 10:19

Ik krijg een soort plaatsvervangende schaamte als ik bedenk dat ik ooit nog abonnee met geweest op die krant. Maar ok, dat was in de jaren 70 en 80 toen die krant nog iets voorstelde in journalistiek opzicht...
Zelfs met gratis geld zou ik tegenwoordig geen abonnement meer willen hebben op dat GL-blaadje.

B O Terletter | 18-02-22 | 10:11

Lenin’s laatste kunstje. Give him enough rope to hang himself.

NACademicus | 18-02-22 | 09:48

Links verdedigt islamitische moordpartijen op joden, christenen, yezidi's en andere niet-moslims altijd met "ja maar moslims vermoorden nog veel vaker andere moslims".
En dat klopt ook, al zie ik zelf niet zo hoe dat onderlinge moorden moordpartijen op niet-moslims rechtvaardigt.

Maar de grootste islamofoben zijn dus feitelijk de moslims zelf. Als er ergens ter wereld een islamitische moskee, school, of bruiloft wordt opgeblazen zijn de daders vrijwel altijd andere moslims.

Het is jammer dat links alleen gedachtendelicten afwijst, nooit geweld. Anders zouden ze zich meer richten op wat moslims echt bedreigt, zoals de mocromaffia, eerwraak, terrorisme, etc.

Dandruff | 18-02-22 | 09:29 | 2

Dat wordt nog lachen als ze met die argumentatie straks ook moorden van zwarten op blanken gaan rechtvaardigen, immers zwarten vermoorden vooral andere zwarten O.o

Links veroordeeld geweld niet, omdat het EIGEN middel is om aan de macht te komen of te blijven: zie Russische Revolutie, opkomst van de CCP, Castro, Venezuela, zelfs BLM, maar ook malloten als Van der Graaf.

Als een loner met een draadje los eens een keer een moordpartij pleegt dan, is het meteen 'extreem rechts geweld', als links hele wijken platbrand en plundert of Makro's opblaast dan hoor je ze niet.

Ideeën zijn als kryptoniet voor links, zodra mensen zelf gaan nadenken in plaats van blind de ideologie te volgen, dan zijn ze machteloos. Daarom ook die drang om het narratief, het nieuws, de taal en het denken zoveel mogelijk te controleren: wie geen vrije informatie heeft, geen vrijheid van meningsuiting, kan simpelweg niet zelf denken.

ReyNemaattori | 18-02-22 | 12:23

@ReyNemaattori | 18-02-22 | 12:23:

Moorden op blanken worden officieel nog niet door iedere linkse deugzeug goedgekeurd. Maar ze worden wel al decennialang stelselmatig verzwegen, genuanceerd of gebagatelliseerd. Dat zouden ze niet doen als ze die moorden net zo erg zouden vinden als de "extreemrechtse" kritiek daar op.

Dat links zegt volledig afhankelijk te zijn van indoctrinatie, censuur en intimidatie om een debat te kunnen winnen zegt alles over de geloofwaardigheid van die religie.

Dandruff | 18-02-22 | 13:29

Bestond er in Nederland in de dertiger jaren van de vorige eeuw zoiets als 'Nazifobie'? Zomaar een vraag.

Schoorsteenveger | 18-02-22 | 09:26 | 1

Volgens de NSB wel.

Zenzeo | 18-02-22 | 11:37

Problemen lossen wij in NL op door ze een andere naam te geven. Ik stel voor dat 'islamofobie' vervangen wordt door 'sterke afkeer van religieus extremisme'.

niet-creatief | 18-02-22 | 09:20

NPOlitiekgekleurd | 18-02-22 | 07:51

Uitstekend verwoord. Bedankt!

De holle term 'Islamofobie' bewijst maar een ding en dat is dat moslims bij voorbaat niet in staat zijn tot zelfreflectie.

K. Westergaard | 18-02-22 | 08:56

Groen Links werkt samen met de islamisten en fundamentalisten (van organisaties binnen) de OIC. Dit is al jarenlang politiek van de OIC. Die doen dat zo ook met andere politieke partijen, met westerse media, en ook in andere westerse landen. Zoek de documenten "The Strategy for Islamic Cultural Action outside the Islamic World" en de "OIC Media strategy in countering Islamophobia and its iimplementation mechanisms ", 11TH session. Daarin staat hoe de westerse media moet worden bespeeld, betaald, geïnfiltreerd en bewerkt moet worden om zo een positief beeld van islam/moslims te scheppen en de islamofobie te bestrijden.

gaffelbaard | 18-02-22 | 08:55

Groenlinks heeft partijblad De Waarheid ingeruild voor Het Parool!

kapt.Jerkoff | 18-02-22 | 08:40

GeenStijl is wat het Parool in de bezettingstijd ooit eens was. Maar kijk nu eens naar deze krant die in handen is gekomen van na-oorlogse verzetshelden. Theo Holman ga daar nu toch eens weg ajb.

Tiscali-2 | 18-02-22 | 08:18

“ Uiteraard bleef dit onderzoek niet lang liggen in de lade van Rutger GW”
Goh, wat een verrassing. Eng mannetje die RGW. Hopelijk gaan ze keihard op hun bakkes de volgende gemeenteraadsverkiezingen.

Rico Tampeloerus | 18-02-22 | 08:11

Gelukkig kunnen we met de a.s. verkiezingen weer massaal op GL stemmen in Amsterdam.

tectonicos | 18-02-22 | 08:07

Voortaan wel ff f7 Bert.

rifraf | 18-02-22 | 06:41

Nergens in dat onderzoek of op de website van Emcemo wordt uitgelegd wat er onder “islamofobie” verstaan wordt. Sterker nog, op de website van Emcemo is er wel een kopje “Islamofobie” in het menu maar deze link kun je niet openen.

Sinterbikske | 18-02-22 | 06:38 | 3

Islamofobie bestaat ook niet.
We weten namelijk voldoende over de islam om vast te kunnen stellen dat het een gevaarlijk geschift clubje is welk een gevaar is voor eenieder die geen moslim is.

Veepert | 18-02-22 | 07:22

Een fobie (Grieks: φόβος, phóbos = angst, vrees) is een psychische aandoening waarbij iemand, om doorgaans onduidelijke redenen, een overmatige angst ontwikkelt voor specifieke zaken of situaties.
Maar je kunt hele goede redenen hebben bezorgd of angstig te zijn over de islamisering van Europa. Denk aan onverdraagzaamheid, geweld en vervolging van minderheden (afvalligen, homo's, ongelovigen, andersdenkenden) en de ondergeschikte rol van de vrouw in overwegend islamitische landen. En de import van die intolerantie richting het westen. Die bezorgdheid is echter bepaald geen psychische stoornis.
Het woord "islamofoob" is uitgevonden door die moslims die (met steun van de Raad van Europa) iedere inhoudelijke kritiek op de islam willen verpakken als een
psychische aandoening, een ziekelijke onberedeneerde angst. Dan hoef je namelijk ook niet meer inhoudelijk op die kritiek in te gaan.
Tegelijk noem je mensen met een kritische visie op de islam alleen om die reden "extreem-rechts".
Het Parool doet in dit geval de rest.

NPOlitiekgekleurd | 18-02-22 | 07:51
-weggejorist-
pipo8399 | 18-02-22 | 06:04 | 1

En alwéér mogen er Marokkaanse ‘ adviseurs’, ‘consultants, ‘ verbinders’ en ‘radicaliseringsexperts’ ongezien en ongecontroleerd dikke declaraties indienen bij de Stopera. En de Amsterdamse belastingbetaler mag ongezien meebetalen aan deze complete waanzin.

bisbisbis | 18-02-22 | 05:58 | 2

Het ware institutionele racisme.

Veepert | 18-02-22 | 07:18

Denk je echt dat Amsterdam zijn eigen belasting opbrengt? Zou mooi zijn als ze hun eigen idioterie bekostigen maar ik vrees dat het uiteindelijk ook uit mijn portemonnee komt.

Ride_On | 18-02-22 | 07:32

Ik ben Islamofoob en niet geheel zonder reden dunkt me.

ChristianV | 18-02-22 | 02:08 | 3

U hebt een kritische blik, goed bezig!
Dat wordt islamofoob genoemd, prima, we blijven gewoon de normale mensen die we al waren.

Het brein erachter | 18-02-22 | 05:01

Ben ook bang voor de zich uitbreidende invloed van de islam, dus islamoloog, jammer dan.

Uw Verzekeringsadvis | 18-02-22 | 07:16

Als islamofobie een leugen is, bent u dat dan ook?

Rico Tampeloerus | 18-02-22 | 08:15

Als er 1 zogenaamde religie is waar je doodsbang voor moet zijn is het wel de islam. Nul empathie voor de medemens als je per ongeluk op een klein teentje trapt. Je kop er af of steniging, bommen en granaten of een moordcommando zwaarder bewapend dan Rambo op oorlogssterkte. Zoveel mogelijk doden is het doel. Of het nou hoge torens zijn of uitgaande jeugd. Vrouwtje een eigen wil? dan een paar liter zoutzuur in het gezicht. Dat de meerderheid zogenaamd niets doet betekent niets. Want is totaal irrelevant.

dijkbewaker | 18-02-22 | 01:28

Keer op keer en nu wederom krijg ik de stempel 'islamofoob'. Maar dat is niet zo. Ik heb gewoon rationele kritiek op die intolerante en vrouwonvriendelijke en repressieve ideologie/religie. I.a.w. ik heb een schijthekel aan de islam en diens profeet. Dat maakt mij toch niet 'islamofoob'?

SaintNick | 18-02-22 | 01:13 | 1

Zo is dat , En als ik dan een islamofoob wordt genoemd ook prima .

waffelace | 18-02-22 | 01:47

Misschien kunnen de fobie-roeperts gewoon es in debat gaan om al die vermeende onredelijkheid weg te nemen bij deplorabelen zoals ik. Heel simpel allemaal. Maarja he..

klimaatsloper | 18-02-22 | 00:33

Het parool bestaat bij de gratie van giften, giften vanuit de linkse hoek in de vorm van betaalde fake news onderzoeken etc.

Rdock | 18-02-22 | 00:16

A rare true Amsterdammer told me the other day that the Parool used to be a sharp, critical newspaper, but I like it better now that it writes about trendy new coffee bars and restaurants.

harbi | 17-02-22 | 23:28

Ik denk soms dat de linkse jongens en meisjes niet beseffen hoezeer zij zonder de haat jegens de vrije jongen zoals ik., met de huidige maatschappelijke manier van denken en handelen, geen enkel mededogen zouden voelen voor de volgelingen van deze religie. Zij zijn de useful idiots. En tegen welke prijs?

Reaaalist | 17-02-22 | 23:15 | 1

En ze zien het zelf niet .

waffelace | 18-02-22 | 01:48

Je zou maar Dolf Jansen heten, en jarenlang keihard tegen religie hebben lopen trappen dat het een lieve lust was, om dan vervolgens in de herfst van je leven heel hypocriet en vijandig te gaan zitten doen tegen mensen die tegen een andere religie aan lopen trappen, vanwege best wel legitieme redenen. (Moet ik serieus verwijzen naar de vele aanslagen wereldwijd uit naam van Islam of is het wel duidelijk zo?) En nee, niet iedere moslim pleegt aanslagen of is dat van plan. Dat snap ik ook wel. Maar dat gegeven maakt deze intolerante ideologie nog steeds niet wenselijk. En dat uitgerekend mensen zoals jij, die jarenlang echt héél fel tegen religie van leer trokken, nu de mond vol hebben over ''racisten'' die intolerant zouden zijn omdat zij zich zorgen maken over de nogal agressieve expansiedrift van dit ''geloof'' als ook de beperking van vrijheid van meningsuiting en de zelfcensuur die met deze ontwikkeling gepaard gaat, daar kan ik met mijn pet niet bij. Hoe leg jij dit thuis uit aan jouw kinderen? Dat het goed is dat onze manier van leven nu door nieuwkomers die wij nota bene uitgenodigd en verwelkomd hebben afgekeurd wordt? Dat het goed is dat wij ons aanpassen aan een middeleeuwse doctrine? Een middeleeuwse doctrine die in wezen niet veel verschilt van de doctrine waar jij jarenlang tegenaan hebt lopen schelden met Lebbis? Ik ben echt razend benieuwd hoe kritische en intelligente mensen zoals jij dit voor jezelf goedpraten. Ik begrijp dat namelijk niet.

VBO_B_Niveau | 17-02-22 | 23:14 | 4

Ik trek Jansen niet zo goed. Maar bij Lebbis heb ik vaak dat we dezelfde gedachtengang volgen, en dan een hele andere conclusie trekken.

Sjors W. | 18-02-22 | 00:38

@Rdock | 18-02-22 | 00:14: Ik dacht dat ik misschien antwoord zou krijgen als ik een heel klein beetje lief deed? (My bad!)

VBO_B_Niveau | 18-02-22 | 01:16

Enige wat ik kan bedenken is dat ras/huidkleur > religie, waardoor moslims een 'pass' krijgen bij het beoordelen van hun daden?

ReyNemaattori | 18-02-22 | 12:37
▼ 1 antwoord verborgen

Islamofobie bestaat helemaal niet. Wat wel bestaat is dat er steeds meer mensen zijn die de islam (en hun aanhangers) zien voor wat het is, namelijk een haatideologie die hier niet thuishoort.

TheBigKirth | 17-02-22 | 23:14 | 1

Dat "onderzoek" gaat van de premisse uit dat islamofobie bestaat en ook iedereen precies wéét wat onder islamofobie verstaan moet worden.
Eerste, leidende vraag van die belangenorganisatie van moslims aan mede-moslims is dan ook
"Heeft uw organisatie ervaringen met moslimdiscriminatie/islamofobe voorvallen?"
En de tweede, eveneens leidende vraag is dan:
"Heeft u persoonlijk ervaringen met moslimdiscriminatie/islamofobe voorvallen?"
Wat dacht je dat moslims te melden hebben aan een belangenorganisatie voor moslims? Nou? Tuurlijk, een meerderheid, zij het een kleine (!), zegt hier "ja" op.
Pas daarna wordt gevraagd naar het soort van "voorvallen" dat als bewijs van islamofoob gedrag van de kafir geldt. En dan wordt het lachen.
• negatieve berichtgeving in de media (voorbeelden?)
• we mogen onze eigen taal niet gebruiken wanneer we melding wilden doen (que?)
• op de werkvloer (wat dan?)
• sociale media (voorbeelden?)
• meerdere voorvallen helaas (welde dan?)
• werkvloer, op straat (voorbeelden misschien?)
• sollicitatie ( voorbeelden wellicht?)
• geen rekening houden bij bedrijfsuitje of feesten/ borrel zonder halalvoeding
• niet geholpen, genegeerd of later geholpen in meerdere winkels
• penbaar vervoer. bus reed door
• op het treinstation (wat dan?)
• waar niet?
Als dat allemaal bewijzen zijn van het bestaan van islamofobie, dan heb ik daar als rechtgeaarde kafir ook last van, dan ga ik er ook gebukt onder. Dan heeft de islamofobie zich dermate in onze samenleving ingevreten dat het ook de ongelovigen zwaar treft.
Onderzoek? Bullshit. Een leidende enquete waari naar de bekende weg wordt gevraagd. Het soort waar Groot Wassink een stijf plassertje van krijgt.

Schoorsteenveger | 18-02-22 | 08:56

Ik heb zelf homo, dus ik weet dat ik niet gewenst ben bij sommige extreme religieuze groeperingen, mosli of gggristenen en zeker niet dat proleterige rechtse ballen gezelschap als het corps/minerva/luzaccollege/nyenrode rotvolk, maar ik hoef zeker niet geknuffeld te worden door wereldvreemd domlinks.
Lees: halalsema en haar beroepspolitici.
Ik zit dan ook liever in een volkse kroeg, dan in een veganistisch pretentie restaurant, ik krijg meer respect van een loodgieter dan een meisje parttime student politicologie die over twee jaar een kind baart en rijkgetrouwd een sabbatical inlast tot haar pensioen.
Dat links-rechts denken is iets voor domoren, de echte vijanden zijn die alleen in zwart-wit kunnen denken.

Analia von Solmsch | 17-02-22 | 23:06 | 1

Oja! Ongezien de typhus aan elke student aan iedere student sociologie aan de KUT: katholieke universiteit(?) Tilburg, leer een vak! En ga niet de waarheid naar je hand zetten dat het toevallig niet past in je wereldbeeld.

Analia von Solmsch | 17-02-22 | 23:14

Islam is gewoon kut.

En ik ben bang dat het hier steeds meer voet krijgt.

Nou da's best wel islamofoob. Niks op tegen.

Knufter | 17-02-22 | 22:59 | 1

meer voet? het staat al tot aan de knie in de vaderlandse klei

Hiesjes | 18-02-22 | 00:09

Is dit zoiets als 'veiligheidsbeleving'? Veel mensen in Nederland ervaren minder veiligheid door de aanwezigheid van jonge Marokkaanse mannen in groepsverband die ietwat aggressief wederzijds respect eenzijdig eisen. Zoiets? Want die hele gemeenschap is heer en meester in de grote steden en voelen zich helemaal prima binnen hun stam.

Sliptong | 17-02-22 | 22:47

Ik ben reuze benieuwd hoe de electorale verhoudingen in Amsterdam zouden gaan liggen als er geen gratis lalala-soepsidiegeld meer te verdelen was.

Abject | 17-02-22 | 22:47

Emcemo is, ze zeggen het zelf, een belangenorganisatie en geen onderzoeksinstituut. Als Emcemo iets zou willen onderzoeken, dan zou Emcemo een onafhankelijk onderzoeksinstituut in de arm moeten nemen en niet zelf aan het knippen en plakken moeten gaan.
Dat Groot Wassink dit werkje als degelijk onderzoek beschouwt waarop beleid kan worden gebaseerd zegt erg veel over hoe Groot Wassink denkt.
Het is niet anders, maar dit bevestigt wederom alle vooroordelen, zelfs die welke aan je knagen.

Schoorsteenveger | 17-02-22 | 22:29

Waarom zijn die Parool mensen zo achterlijk? Ze zouden de Turken bij de slag van Wenen nog aanmoedigen als ze terug konden in de tijd. Ik bedoel, wat zijn da voor zwakzinnigen bij dat Parool vodje?

appeltjesgroeneweide | 17-02-22 | 22:26 | 2

DPG Media waar Parool onderdeel van uitmaakt, is één groot blank mannenbolwerk met een enkele blanke vrouw, zie foto:
www.dpgmedia.nl/werkenbij

drs.Nee | 17-02-22 | 22:55

Is het weer verkiezingstijd?

Lepo | 17-02-22 | 22:18

Mensen die links denken zijn vaak wel mensen met bepaalde idealen en vaak ook heel menslievend.
Maar als je ziet dat mensen waar jij het beste mee voor hebt er een potje van maken of misbruik maken van hun afhankelijke situatie, dan moet je je ogen niet blijven sluiten en kunnen toegeven dat er een probleem is.
Dat gebeurt te weinig.

jaja | 17-02-22 | 22:16

De ene helft van het geld verdwijnt naar multikul.
De andere helft naar Europa.
De Nederlanders leven van de derde helft.

Slijpsteen | 17-02-22 | 22:14

Tsja, Nederland is in ca een halve eeuw van een handjevol gastarbeiders gegaan naar 1,2 miljoen moslims. Ik moet eerlijk bekennen dat is daar zelf ook wel enigszins 'fobisch' van word, temeer daar de instroom 'gewoon' blijft doorgaan.

En zo'n geweldige 'verrijking' is die islam nou niet gebleken voor ons land, hè, of voor West-Europa, for that matter.

Ik heb dat onderzoek - 'actie-onderzoek' noemen ze het zelf; is dat nou weer? - even door gescrold: een hoop 'gesprekken' met allerlei 'organisaties' om 'ervaringen' uit te wisselen, en ja hoor, dan blijkt er veel sprake van m islamofobie, moslimhaat en moslimdiscriminatie. En ik wil best geloven dat moslima's wel eens een kutopmerking van een autochtone tokkie naar het hoofd krijgen, maar dit bv:

"maar ook fysiek geweld (schoppen, slaan, spugen) komt regelmatig voor"
"Vrouwen vertelde uit eigen ervaring dat ze veel slechte ervaringen hebben met en in het openbaar vervoer (niet meegenomen, eruit gezet door chauffeur/controleur, mensen die angstig naar je kijken als je een trein instapt of bewust niet naast je komen zitten, doorlopende verwensingen, bespuugd worden, hoofddoek afgetrokken)''

Waarom staan die geweldsincidenten dan werkelijk nooit in de krant, zijn ze nooit in het nieuws, nooit op tv? Wat je regelmatig, héél regelmatig tegenkomt is geweld door moslims - iig lieden met een migratieachtergrond - richting autochtonen. Een moslima die geschopt, geslagen, bespuugd wordt, dan hebben de MSM toch een 'field day' in hun berichtgeving? Ik lees er nooit over in de Volkskrant, zie het nooit op het 8-uur journaal, zie nooit geschopte, geslagen en bespuugde moslima's aan de tafels van de diverse praatprogramma's. Wel zie ik daar bv een meisje Myrthe, die vertelt hoe ze dagelijks wordt lastiggevallen op weg naar de supermarkt door allochtonen die vragen of ze ''haar kutje mogen eten''.

En 'niet meegenomen door, eruit gezet uit het OV'? Nog net voor de corona losbarstte, in 2019, toen in augustus van dat jaar het zf boerkaverbod in oa het OV van kracht was geworden, herinner ik me dat in september/oktober, zoiets er twee of misschien wel drie keer sprake was van een 'incident', waar een moslima tóch met een nikaab in een trein of bus had plaatsgenomen en er een probleem ontstond.

Ik geloof werkelijk dat verreweg het grootste gedeelte van die 'incidenten' zwaar overdreven is, of totaal uit de duim gezogen.

Ik hoop dat op 16 maart JA21 de grootste partij in Amsterdam wordt, en die hele policor bende van GL de prullenbak in wordt getoedeledokied.

Dr_Johnson | 17-02-22 | 22:13 | 2

Veel gewone Amsterdammers zijn de stad allang uitgejaagd, en de populairste namen die in de Amsterdamse geboorteregisters te vinden zijn klinken al een tijdje niet echt Nederlands, dus ik denk niet dat het electoraat van JA21 zich in Amsterdam bevindt.

VBO_B_Niveau | 18-02-22 | 00:03

Kamervragen: Hoeveel processen-verbaal zijn er tot op heden opgemaakt wegens overtreding van het Boerkaverbod ?

U allen weet dat dit niet wordt gehandhaafd

theo-is-dood | 18-02-22 | 08:24

Goed dat hier een topic over is, ik zat het flink geïrriteerd te lezen. Vermoeiend.

letopuwzaak | 17-02-22 | 22:10

-foob komt van fobie: angst. Dus stel dat ik tegen racisten ben. Ben ik dan racistofoob? Ben niet bang maar gewoon tegen ze. Dan klopt die term toch niet? Kan het woord 'islamofoob' ook afgeschaft worden? Volgens mij zijn de meeste mensen niet bang maar vinden ze gewoon dat die achterlijke antisemitische vrouwonvriendelijke homofobe ideologie simpelweg op moet tyfen.

Proud Infidel | 17-02-22 | 22:08 | 1

Ride on.

Ride_On | 17-02-22 | 22:56

We hebben in Nederland teveel politici zoals Groot Wassink, die gratuit deugen over de rug van anderen en simpelweg overstappen naar de volgende functie zodra de rekening wordt gepresenteerd.

MickeyGouda | 17-02-22 | 22:02 | 2

Mickey, toevallig via een grote omweg Helmond bereikt.... Dus gestrand in Utrecht en dan via Gouda, Rotterdam, Breda, Eindhoven toch thuis..

Wat zijn dat voor leuke compacte stokoude huisjes links van het spoor als je van Utrecht komt ?

Wattman | 17-02-22 | 22:16

@Wattman | 17-02-22 | 22:16:
Hoi Wattman! Na breed maatschappelijk overleg luidt de consensus dat het gaat om de Kadebuurt. De betreffende huizen dateren uit midden jaren '20 van de vorige eeuw en hebben wonder boven wonder de bombardementen doorstaan.

MickeyGouda | 17-02-22 | 22:25

Aha gemeenteraadsverkiezingen in zicht. Gl moet weer eens met een wc-eend flutrapport aantonen dat de oorzaak van de polarisatie binnen de samenleving bij "extreem" rechts ligt en vooral niet moet worden gezocht bij decennia wegkijkende en realiteit ontkennende linkse partijen. Door het stelselmatig ontkennen, verdraaien- en selectief achterhouden van informatie heeft links zelf een situatie gecreëerd waardoor steeds meer Nederlanders een grondige hekel hebben gekregen aan de islamitische ideologie. GL normaliseert onderhand de achterlijke uitwassen van de islam ideologie en dat zal steeds meer gaan botsen met de Westerse cultuur.

Ruikbaard | 17-02-22 | 22:02

Let op uw zaak voordat het te laat is. Assita Kanko:
mobile.twitter.com/Assita_Kanko/statu...

Islamisme
is een gif dat een samenleving sneller verteert dan we de tijd nemen om het te ontkennen.Het heeft niets te maken met Islam zegt men,tot het te laat is. Pas op!Civilisaties storten niet in één keer in,maar verliezen langzaam hun pilaren tot er een lege huls
overblijft.

Rest In Privacy | 17-02-22 | 21:56

Bert B, lekker makkelijk wonen op een eiland zoals Gran Canaria waar men geen kachel heeft. Is dat wat koukleumers ?

Wattman | 17-02-22 | 21:54

Zou het een rol kunnen spelen dat moslim normen en waarden steeds meer worden genormaliseerd door onze machthebbers, maar nog steeds een grote meerderheid van de Nederlanders helemaal geen zin heeft om zich aan islamregeltjes te onderwerpen?

Zeurders | 17-02-22 | 21:54

Wat mij dagelijks diep raakt is:
A)Dat groepen moslimjongeren bewust blanke Nederlandse jongens van hun fiets trappen en mishandelen en beroven.
B)Bejaarden van hun scootmobiels getrapt worden
C) homos het mikpunt zijn van geweld en haat
D) meisjes en vrouwen lastig worden gevallen
En zo kan ik tot Z doorgaan maar ik ga het niet doen.
Want ik wil straks rustig gaan slapen.

laurentius | 17-02-22 | 21:54 | 2

Accepteert u dat maar, dat zijn nu eenmaal de moslimprivileges in dit land.

Zeurders | 17-02-22 | 21:55

Hoho, nou niet ineens aan komen met gebeurtenissen die wél voor komen hè.

Ride_On | 17-02-22 | 22:59

Wanneer types als Groot Wassink e.d. de overhand krijgen in ons land zal de oorspronkelijke Nederlandse bevolking, zegge de middenklasse zodra ze ook maar een kleine kans zien uit Nederland emigreren naar elders. Dan zoeken die grachtengordelelites, die journalisten het maar uit met de gevluchte veiligelandiërs, etc. en de arme drommels die niets meer hebben. Kijken of ze het dan nog goed vergaat.

Jan, Leiden | 17-02-22 | 21:53

Hebben de rechtse lezertjes van dit weblog zich wel eens afgevraagd waarom 'ultracommunistische' en andere linkse kranten/media kunnen bestaan?
Dat komt omdat ervoor betaald wordt door abonnees. Rechtse luitjes zijn gierig en kijken van allerlei gratis poep op internet.
Als je wat kwalitatief tegengas wilt geven: Geef gul aan sites als Geenstijl!
*stijlloze promotie.

guldenmiddenweg | 17-02-22 | 21:53 | 2

Nou nee subsidies uit de algemene pot die ook door rechtse luitjes wordt bekostigt.

Briver | 17-02-22 | 21:54

Gelukkig hebben rechtse lezertjes wel vaak humor en relativeringsvermogen.
Dit in tegenstelling tot onze linkse kornuiten in de samenleving.

jaja | 17-02-22 | 21:55

Deze zelfde "krant" vond gisteren dat terug gehaald IS-vrouwen een tweede kans verdienden en zsm moeten worden vrijgelaten. Je moet het maar durven opschrijven.

JamesYounger | 17-02-22 | 21:52 | 4

Een tweede kans om de wereld een beetje slechter te maken? Waarom zou je dat willen doen?

Zeurders | 17-02-22 | 21:56
▼ 1 antwoord verborgen

Als je kritiek hebt op de scherpe randjes van de islam, en de onverenigbare normen en waarden die men er op na houdt, dan ben je zogenaamd Islamofoob.

Een fobie is een onredelijke angst, en heeft geheel niks te maken met onderbouwde kritiek uiten op basis van feiten. Is niks anders dan een verzonnen woord, een stok om mee te slaan om maar niet inhoudelijk in discussie te hoeven treden.

Zodra een onderzoeksbureau of GL wethouder begint te blaten over 'islamofobie', dan weet je al dat ze geen argument meer hebben. Dit onderzoek is dan ook niks anders dan slappe PR om het eerdere onderzoek mee te verdoezelen. Een sneu what-about-ism op basis van ondeugdelijke en activistische kletspraat.

Rest In Privacy | 17-02-22 | 21:51

Wie knalt deze link even in het blauwe vogeltje van de parool?
Heb hem zelf niet meer op mijn nieuwe telefoon gezet (net als whatsapp, signal is beter), maar in dit soort spaarzame gevallen mis ik het wel ivm een rechtsgeldige oproep aldaar tot rectificatie. Dit is de maatschappelijke kluit belazeren.

NiCeY | 17-02-22 | 21:47

"Een belangrijk terugkerend punt dat werd ingebracht is dat de hoek van waaruit
LHBT-haat en antizwart racisme komt, vaak ook de hoek is van waaruit
islamofobie en moslimdiscriminatie afkomstig zijn. In een van de sessies werd
ingebracht dat er - ook bij melden - te weinig aandacht wordt besteed aan
intersectionaliteit (zwarte moslimvrouw, LHBT-moslim jongeren) waardoor
mensen maar op één discriminatiegrond gehoord worden. "
WUT?

Het is gewoon opschrijven van uitspraken van mensen die op komen opdagen op anti-islamofobie avonden. Wereldvreemd.

fail | 17-02-22 | 21:46 | 1

Als je met woke figuren wil discussiëren kun je beter niet meegaan in het bizarre framewerk dat ze als uitgangspunt nemen, dat is een val waar je niet uit komt. Helaas zit je woke gesprekspartner al in de val, en is er moeilijk uit te redden.

Zeurders | 17-02-22 | 21:59

Weg met ons ........ alles voor de religie van de vrede .... die ons al zoveel moois geschonken heeft .

Ervaringsdeskundige | 17-02-22 | 21:46

Dat de PVV, het FvD en Ja21 paranoïde islamofobie kan worden toegedicht lijkt me evident. De opmerking dient volgens mij dus ook te gaan of er een onderzoek nodig is om een open deur in te trappen. De vraag blijft wel hoe we het hoofd bieden tegen deze paranoïde islamofobie. Het is werkelijk een schandvlek voor ons eens zo liberale land.

Red shirt | 17-02-22 | 21:44 | 4

@Briver | 17-02-22 | 21:53: En dat allemaal terwijl NL al ruim tien jaar een conservatief-rechtse overheid heeft.

Red shirt | 17-02-22 | 22:39

Ons eens zo liberale land is minder liberaal geworden door islamisme, en door deugers die daarvoor wegkijken. Dus niet gaan zeuren als uw actie dan uiteindelijk een tegenreactie creëert.

quantumcollider | 17-02-22 | 22:51

Hoe krijg je het uit je toetsenbord. Je ziet zelf wat er allemaal gebeurt, niet liegen, dat zie je echt wel. Kan niet anders dan dat je zit te trollen.

KokkieBalboa | 18-02-22 | 00:29
▼ 1 antwoord verborgen

Het zoveelste bewijs dat marxisten en islamfascisten liggen op een kussen liggen.

JanFTE | 17-02-22 | 21:42 | 1

En dat de hedendaagse journalistiek kritiekloos en zonder waarheidsvinding meeheult.

Jan, Leiden | 17-02-22 | 21:46

Islam is een zegen voor dit land want het heeft zo ontzettend veel goede dingen meegebracht, althans volgens GroenLinks. Maar al denk ik duizend maal duizend dagen na dan kan ik me daar nog niet één voorbeeld van voor de geest brengen. Ben ik nu een extreemrechtse islamofoob?

eerstneukendanpraten | 17-02-22 | 21:41 | 1

Ik kan de goede dingen op de vingers van een lul tellen.

Zeurders | 17-02-22 | 22:00

Die vakantie. Ik complex Buenos Aires. Op straathoogte. Ben je dat net gewend, gaat ge moskee proefdraaien op het soefisme. Dolletjes! Vervolgens een paar hysterische relnichten waar de ME bijna op los wou.

En dan die dunne wandjes. Die ene nacht dat ik wilde slapen. Het amechtig gekreun van die nichtenorgie naast mij. Ik gunde het ze. Hoeveel weken ook, op een gegeven moment ben je elke vakantie zat www.youtube.com/watch?v=zD_VrFJOnss

Hetkanverkeren | 17-02-22 | 21:35 | 2

LOL, er is een grotere gek dan jezelf, QED..

Love you !

Wattman | 17-02-22 | 21:40

Laten we zeggen zo'n weet ik veel meer dan 90% van de moslims zijn gewoon net zo aardig als zo'n pak 'm beet 90% van de christenen en joden, ja dan kan je wel stellen dat je een beetje eng bent als je zegt dat joden of moslims minderwaardige mensen zijn.

Het is heel moeilijk om te zeggen dat alle christenen geweldig zijn.

We kunnen wel gemakkelijk zeggen dat extremisten, welke religie of kleur dan ook allemaal kutvolk zijn. Zijn we het eens?

GrandMechantLoup | 17-02-22 | 21:35 | 5

Nee!

Kowalski11 | 17-02-22 | 21:54

Dan heb ik nieuws voor u:
'Helft Marokkaanse moskeeën in Amsterdam onder invloed van salafisme'

Rest In Privacy | 17-02-22 | 22:06

Probeer het met die aardige, zo gematigde moslim buurman, collega, kennis, eens te hebben over joden of homo's. Moet je horen hoe aardig en gematigd hij dan nog is. Doe dan, probeer dan!

KokkieBalboa | 18-02-22 | 00:38
▼ 2 antwoorden verborgen

Enjoy the ride..

Beter wordt het niet.

Wattman | 17-02-22 | 21:33

Hoeveel heeft dat 'onderzoek' gekost? 100, 150, 200 duizend euro?

laadpaal | 17-02-22 | 21:32 | 1

zoveel als er in de subsidiepot zat

fail | 17-02-22 | 21:36

Zoals een wijs man ooit predikte: kudt krant en niks anders.

Valka | 17-02-22 | 21:31

Prutswerk.

van Oeffelen | 17-02-22 | 21:28 | 1

CdA. (Ook prutswerk)

dathoujetoch | 17-02-22 | 22:31

Zolang homo-organisaties en Joodse organisaties liever links deugen, gebeurt er niets.

Mahatma | 17-02-22 | 21:28 | 2

Volgens Martin Bosma wordt de COC voor 98% gefinancierd uit de belastingopbrengsten. Staats-homo's dus. Zouden ze zijn omgekocht voor hun standpunten ten aanzien van mohammedanen en Marokkaanse jongeren? Ook om Wilders veroordeeld te krijgen.

HogeNood | 17-02-22 | 21:34

@HogeNood | 17-02-22 | 21:34: Precies. Homo’s hebben niks meer te zoeken bij het COC. Dit is een clubje geworden voor mannenhatende lesbo’s en psychischgestoorde ‘transen’

banana moeskoerie | 18-02-22 | 10:29

Sinds wanneer is Ja21 "uiterst rechts"?

Muxje | 17-02-22 | 21:26 | 7

Sinds de oprichting?

Red shirt | 17-02-22 | 21:49

@Red shirt | 17-02-22 | 21:49: Nee!

Kowalski11 | 17-02-22 | 21:53

Als je vanuit een extreem links hoekje kijkt, is bijna alles rechts van het midden 'uiterst rechts'.

Zeurders | 17-02-22 | 22:01
▼ 4 antwoorden verborgen

En daarom hoofddoek verplichten voor politiemannen. Rutger ziet hier een kans om de discriminatie en onderdrukking tegen te gaan.

TheseDays00 | 17-02-22 | 21:25

Een wetenschapper zou al beginnen te huilen als die de doelstellingen leest, 'onderzoek' kan meteen de prullenbak in en de opdrachtgevers zouden vervolgd moeten worden voor moedwillig verspillen van openbare middelen..

smdyasc | 17-02-22 | 21:23

Net zoals je waakzaam dient te zijn voor fascisten, dien je ook waakzaam te zijn voor de islam.

Hiram | 17-02-22 | 21:23

Ik denk dat die rutger groot wassink veel alleen staat op feestjes.
Wat een überkneus is dat zeg.

tsjajaja | 17-02-22 | 21:22 | 1

Nou ja, ik vind hem meer gevaarlijk. Groen links bestaat uit wereldvreemde studenten, naieve yoga moeders en erfschuld afkopende ex-refo's. Dat aangevuld met hardcore marxisten die handig inspelen op dat brandende verlangen om maar een deugdelijk mensen te zijn. Rutger is een hardcore marxist, die van machtspelletjes spelen zijn beroep heeft gemaakt

JanFTE | 17-02-22 | 21:55

De jacht op JA21 is reeds geopend.
Alles wat ook maar op rechts lijkt is blijkbaar islamofoob en fascist.
En terwijl de communisten meer doden op hun geweten hebben dan islamieten en fascisten samen.
Walgelijke verdraaiing van de eerlijke waarheid en Rutje staat vooraan om de leugen waarheid te maken.
Wat een slecht mens is dat.

Ruimedenker | 17-02-22 | 21:22 | 5

@Ruimedenker | 17-02-22 | 21:48:

Hum, zat laatst op een vrijdag toevallig in de trein eerste klas. RGW kwam binnen in de coupe en ik voelde medelijden ipv haat. Geloof maar niet dat hetzelfde gevoel bereikt zou worden als Rutte binnen wandelde, No Way.

Bewonder nog steeds Sinterbikske voor zijn beheerste gedrag in een restaurant.

Wattman | 17-02-22 | 22:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik was vorige week sinds een tijdje weer eens in Amsterdam Oud-West vanuit Leeuwarden.
Het viel mij op hoeveel regenboogvlaggen er daar aan balkons hangen.

jaja | 17-02-22 | 21:21 | 2

Vanuit Leeuwarden is dat opeens wel heel cold-turkey

Beste_Landgenoten | 17-02-22 | 21:26

@Beste_Landgenoten | 17-02-22 | 21:26:
Ik heb ooit aan de Baarsjesweg gewoond dus ken het daar wel.
Hier heb ik nog nooit een regenboogvlag op een balkon gezien.

jaja | 17-02-22 | 21:29

Het zoveelste voorbeeld van de nog altijd innige omarming van linkse clubs als GL met de islam.
En natuurlijk is het weer de schuld van "extreem rechts", dat ze achter werkelijk iedere boom zien. En dat 'in opmars' zou zijn in Nederland.
Enfin, business as usual dus.

KeesBruin | 17-02-22 | 21:19

Het enige voordeel van dit soort bevooroordeelde geneuzel is dat echt niemand het meer serieus neemt. Dat mensen alleen nog hun schouders ophalen.

Lewis | 17-02-22 | 21:18 | 2

Was dat maar waar.

Kowalski11 | 17-02-22 | 21:22

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl