Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Taliban nemen in sterkst mogelijke bewoordingen afstand van Femke Halsema

Ferme taal, erkenning GroenLinks op lange baan geschoven 

"Drie Nederlanders vallen dood tegemoet uit Afghaanse C17 Globemaster tijdens evacuatie Amsterdam". Nou, we staan er weer gekleurd op bij de rechtmatige heersers van Afghanistan. Beelden gingen natuurlijk al de wereld over, maar inmiddels snappen ze zelfs in Afghanistan niet meer wat we nou eigenlijk bedoelen met die zogeheten 'mensenrechten' die wij als voorwaarde voor het betalen van de salarissen van hun ambtenaren zien. Die 'Hell's Angel' die op het einde om klappen smeekt is trouwens die totaal doorgesnoven idioot die eerder nog "sla die kop in mekaar!" tegen de ME stond te schreeuwen.

Deze gek

Dus getweet door politiek woordvoerder Taliban

Reaguursels

Inloggen

Sorry maar ik vind dit dus ontzettend grappig.

Duwbak_Linda | 05-01-22 | 21:10

Allemaal filmpjes die misleidend zijn omdat de oorzaak is weggelaten.

Rest In Privacy | 05-01-22 | 20:32 | 1

De oorzaak? De BigBang bedoel je?

SaintNick | 06-01-22 | 02:34

Waar worden die agents provocateur geronseld? Voortaan van tevoren beter instrueren. Dit heb zo geen zin.

mozaard | 05-01-22 | 20:31 | 1

Ik heb zo geen zin
Jij hebt zo geen zin
Dit heeft zo geen zin

SaintNick | 06-01-22 | 02:35

Ah dus daarom al die moslimietische aanslagen, dat is omdat we hier in het Westen zo ondragelijk worden onderdrukt.

Zeurders | 05-01-22 | 19:48

Wel vreemd dat er beweerd wordt dat het een en dezelfde man is, op de sla de kop in elkaar foto heeft iemand een open jasje aan en op de val foto is de jas gesloten en heeft ie voor en achter een rugzak om.. waar haal je die zo snel vandaan als je even daarvoor aan het demonstreren bent,,even naar de bagagekluisjes op het centraal station gerend zeker?...

Smoelensmid | 05-01-22 | 19:19

Zo zie je maar weer de politie is je beste vriend.

captain-caveman | 05-01-22 | 19:05

Eilmelding, putin heeft net rutte opgebeld of hij niet een peleton agenten uit Den-Haag naar Kazachstan kan sturen om ze daar helemaal de moeder te slaan. De OMON en politie daar kan het niet meer aan.

jan huppeldepup | 05-01-22 | 18:52
-weggejorist-
whitechocolateface | 05-01-22 | 18:51
-weggejorist-
johnyl | 05-01-22 | 18:39

Politie bonden gaan bezwaar maken tegen het VN rapport over de corona demo in den Haag waar volgens de VN buitensporig geweld is gebruikt door de ME. Was net zo'n vakbondsfiguur op tv die vond dat de VN wel moet kijken wat er aan vooraf is gegaan. Vind dat domme opmerking. Feit is dat de ME, ook afgelopen zondag, onnodig en ongecoördineerd geweld heeft gebruikt en dat hoor je zeker niet van de politie te verwachten

Bibop | 05-01-22 | 18:39

bij de demo in Amsterdam hebben ze bewust mensen in een politie fuik laten lopen.

Spychopaat | 05-01-22 | 18:39

Dit is het grappigste wat ik vandaag gelezen heb

Icewallowkum | 05-01-22 | 18:37

in principe vind ik dat de politie wel meer mag meppen. Maar deze filmpjes zijn ook weer over de top. Zelf heb ik het idee dat de ME het heerlijk vindt om eens lekker los te gaan.

Stijlloser_from_NL | 05-01-22 | 18:33 | 2

En dat snap ik wel. Ik zou baardtokkie ook met liefde het licht uit zijn ogen meppen.

Blote Bertus 2000 | 05-01-22 | 18:50

Snap ik ook nog. Ik zou ook wel eens lekker tekeer willen gaan met de gummilat tegen imbecielen als die Hells Angel "Sla die kop in mekaar".

Waakvlam | 05-01-22 | 19:08

Sla me sla me zegt de masochist ( man met wit haar), nee nee zeg de sadist (ME).
Taliban stuurt al leerlingen naar de politie school in Ossendrecht, om te leren net zo onmenslijk te worden als de ME.

jan huppeldepup | 05-01-22 | 18:17 | 1
-weggejorist-
loekdeleeuw | 05-01-22 | 18:40

Als de Taliban een bezorger met een pakjes gordel naar het Binnenhof stuurt zal ik juichen.

patrick023 | 05-01-22 | 18:10

In Fryslân werd de ME zelfs gestuurd naar de kleinste dorpjes in Fryslân. Op plekken waar de jeugd dacht gemoedelijk en ouderwets oud en nieuw te kunnen vieren. Zonder vernielingen, zonder geweld, maar zoals de traditie dat wil in die dorpen met een lokaal brandje zoals dat in de meeste dorpen gebeurd. Zoals Ychtenbrêge, Kollumersweach, Marrum, Tsjummearum of Burdaard.

Een politiek die volledig faalt om de hemeltergende problemen in Ter Apel effectief aan te pakken. Maar wel ineens van wanten weet om jongeren tijdens Oud en Nieuw te dwingen zich aan de coronaregels te houden.

De politiek lult over mensenrechten in Rusland, in Turkije. Maar zet zelf de ME in tegen burgers die gebruik maken van rechten waarvan men in NL dacht dat die vanzelfsprekend waren.

jochum1980 | 05-01-22 | 18:09

Ze hebben een puntje. En dan laten ze nog geeneens dat filmpje zien van dat vrouwtje dat rustig kuierend/filmend , compleet weggespoten werd door een waterkanon in Eindhoven. Valt ook aardig politie geweld. Ik geef toe waren wat meer rellen daar, maar dit was ook buiten proportioneel.

www.dumpert.nl/item/8053035_9d195de3

Snap_het_ook_niet | 05-01-22 | 17:51

Fijn dat de taliban onze overheid even toetst aan dezelfde maatstaven als waaraan NL de taliban toetst.

ZoltarTheMagnificent | 05-01-22 | 17:49

Boodschap voor de Taliban: hoort en zegt het voort!

Ga niet naar Nederland, daar doen ze je pijn
Blijf maar in Afghanistan, daar is het zo fijn
*Henk Westbroek zingen doet*

Roos | 05-01-22 | 17:28 | 1

Ik wil niet naar Afghanistan, daar gaat het te goed.

Waakvlam | 05-01-22 | 19:09

De grote lijn:
Als je (wettelijke) regels maakt moet je die ook kunnen handhaven. Als een overheid dat niet kan of doet zullen veel burgers zich steeds minder aan regels gelegen laten liggen. Ook niet aan die, die zinnig en noodzakelijk zijn.
Dat is volgens mij de achterliggende oorzaak van dat ik Nederland de afgelopen vijftig jaar (van mijn leven als volwassene) zich steeds meer heb zien ontwikkelen in richting anarchie.

WirMachenMusik | 05-01-22 | 17:25 | 4

Bezuinigen op politie is inleveren van gezag.
Decennia lang bleef men in de love & peace approach hangen.

bqbq | 05-01-22 | 18:06

@me163komet | 05-01-22 | 18:01: Zeker! Zulke verschijnselen hebben altijd meerdere oorzaken. En die, die jij noemt legt zeker ook heel wat gewicht in de schaal.

WirMachenMusik | 05-01-22 | 18:13

Je kan jezelf de vraag stellen, is de politiek een afspiegeling van de maatschappij? Of is het maarschappij die een afspiegeling is van de politiek?

Linksom of rechtsom, het is hier een boevennest, met een dun laagje vernis en dat is de werkende klasse die zich krampachtig blijft voorhouden dat het hier een nette keurige oubollige samenleving is. En daar maken zowel de boeven als de politiek gretig gebruik van. Totdat de teringzooi zo groot is geworden dat één grote normloze bende is, niet langer van elkaar te onderscheiden. Of je moet hoop houden dat het allemaal wel goed komt, en het goede in de mens gaat prevaleren. Die illusie koester ik allang niet meer.

SmegmaSmeer | 05-01-22 | 19:38
▼ 1 antwoord verborgen

Zonder de ME en politie aldaar zou het telkens keihard uit de klauwen gelopen zijn want ze zijn telkens precies dáár waar het geweld losbarst...
Die kale doelt trouwens op zijn eigen hoofd lijkt het (in latere fragment duidelijk) en reageert dus ook op de agressie die hij tegen zichzelf ervaart.

nsfl | 05-01-22 | 17:21 | 2

Vreemd, ik ervaar eigenlijk net omgekeerd. Daar waar de ME en politie lekker los gaan is het een probleem. Daarom moeten ze er altijd bij zijn , anders valt op dat de ME de troublemaker is.

jan huppeldepup | 05-01-22 | 18:19

@jan huppeldepup
Was ook ietwat sarcastisch bedoeld, hehe.

nsfl | 05-01-22 | 21:34

Heerlijk excuus voor alle kutlanden en dictators om eens lekker mee te jij-bakken, dit filmpje. Ietsje verder kijken echter brengt je tot de wetenschap dat dit slachtoffer iets meer aanleiding gaf en toch niet 20 jaar in een kerker belandde of een nekschot kreeg in een steegje.

Beste_Landgenoten | 05-01-22 | 17:17 | 9

@Franker | 05-01-22 | 18:54: Nee gast. Zo werkt dat niet. Zoals ik in een andere tegel al mansplainde, gaat die vergelijking helaas niet op. Het lijkt op het eerste gezicht inderdaad willekeur, maar dat is het niet. Bij die BLM demo, hoe hysterisch het allemaal geweest mag zijn om vermeend (en m.i. nogal overdreven Sylvana achtig gezanik over) "institutioneel racisme" was er in dat geval geen sprake van "sterke aanwijzingen" dat er groepen mensen bezig zouden zijn zich te organiseren met de bedoeling geweld te plegen tijdens die manifestatie. Bij de corona demo was dat wel het zo. En dat was de reden waarom die demo door de burgemeester werd verboden. Dat beslist zij niet per decreet, maar na overleg met andere organen, zolas de politie. Er niet willekeurig "op los geslagen". Demonstranten zijn eerst heel duidelijk aangesproken en door de politie gesommeerd om op te hoepelen. Als je dan toch blijft staan kan je klappen krijgen ja. Gek he ? Te hard rijden of door rood licht rijden is een verkeersovertreding. Daarbij is geen sprake van verstoring van de openbare orde. De burgemeester kent de plicht en verantwoording om die openbare orde te handhaven. Zo werkt dat zo'n beetje.

Asteroid-B612 | 05-01-22 | 19:33

@Asteroid-B612 | 05-01-22 | 19:33: Beste Halsema fan, de paar covid demonstraties in Amsterdam die wel door mochten gaan en de ME niet kwam verstieren, zijn allemaal zonder enige wanklank verlopen.
De internationale voorbeelden van de blm demonstraties zijn stuk voor stuk uitgelopen op plunderingen, reden genoeg om die dus te verbieden. Daarnaast is door Halsema meerdere malen de volksgezondheid aangehaald om covid demonstraties te verbieden, daar waar ze dit argument niet terzake vond om te demonstreren voor een crimineel uit de VS.
Is het een verstoring van de openbare orde als je op een publiek plein loopt en niet weg gaat als de politie je dat vraagt omdat de burgemeester het niet eens is met jouw demonstratie?
Waarom zou trouwens de politie niet mogen meppen in geval van een verkeersovertreding, het ging er toch om dat je luisterde naar bevoegd gezag?

Franker | 05-01-22 | 20:05

@Franker | 05-01-22 | 20:05: Ik geloof dat je een paar dingen door elkaar haalt, amigo. Om te beginnen ben ik geen "Halsema fan", sterker nog ik moet eigenlijk heel weinig van haar club weten. Maar in dit geval heeft ze correct gehandeld. Dat er bij collectieve BLM hysterie flink is geplunderd weet ik ook wel. (In San Francisco mag de politie zelfs niets doen, bij plunderingen onder $ 900 !) maar dat heeft op zich verder dus geen klote te maken met de situatie in NL. Valt niet onder NL jurisdictie, en is derhalve irrelevant. Dat Halsema haar eigen opvattingen te veel heeft laten meespelen bij dat BLM gebeuren op de Dam denk ik wel. Maar dat had ik dus al gezegd. Verder schijn je niet helemaal te begrijpen wat verstoren van de openbare orde precies inhoudt. Als ergens 10,000 demonstranten staan die weigeren te vertrekken, ondanks dat de demo is verboden, dan is dat verstoren van de openbare orde, ja. Dat kan heel snel heel erg uit de klauw lopen en een burgemeester gaat dat risico gewoon niet nemen. Of de burgemeester het al of niet eens is met de aard of het doel van de demonstratie is verder ook niet relevant. Zij beslist dat niet per decreet, maar na overleg met politie e.d. en als de veiligheidsrisico's te groot zijn gaat het feest niet door. De politie mag niet meppen bij verkeersovertredingen, (gelukkig niet), omdat het verkeersovertredingen zijn. De weggebruiker kent de verplichting om zich aan de verkeersregels te houden. Snap je het nu een beetje ?

Asteroid-B612 | 05-01-22 | 20:38
▼ 6 antwoorden verborgen

Nou ja, een positief puntje; voor Halsema is dit een grote afgang, al zal ze waarschijnlijk de ander twee leden van de driehoek rucksichtslos voor de trein gooien als er commentaar komt.

me163komet | 05-01-22 | 17:16 | 1

Ja, maar die zien dat ook al jaren aankomen en hebben zich waarschijnlijk al ingedekt.

funda | 05-01-22 | 17:18
-weggejorist-
aflaatverkoper | 05-01-22 | 17:10 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Als je die beelden en teksten van heden ten dage onder ogen krijgt dan kan het maar zo zijn dat je nou niet echt een heel rooskleurig beeld vormt van 'de Nederlander'.
Is dit nou het gevolg van littekenvorming in de hersenen dankzij falend Nederlands drugsbeleid?

SIogra | 05-01-22 | 17:10 | 3

Wees blij, laat dit maar aan alle gelukszoekers zien die voornemens zijn deze kant op te komen!

Gaat het niet dan? | 05-01-22 | 17:20

Eerder falend Nederlands overheidsbeleid..

basweetutwel | 05-01-22 | 17:27
-weggejorist-
MarkBoos | 05-01-22 | 16:56

Er is ietss in de sfeer gecreeerd in dit land dat zwaar geweld geweld tegen de wappies wel ok zou zijn.
Terwijl de wappies momenteel de oppositie en dus de grondwettelijke politiek beschermde minderheid zijn.
Hun demonstraties zijn in 020 vreedzaam van opzet. Hun doelstellingen van de acties is om de grondrechten (dus de rechtstaat) te beschermen.
Vreemd hoe er gereageerd wordt op de wappies.

adhd-je | 05-01-22 | 16:52 | 2

Ja maar het sluit niet aan bij wat men wilt.

Dus zet die spuit, onderdaan.

kakcriticus | 05-01-22 | 17:21
-weggejorist-
Hoorneslaan | 05-01-22 | 20:11

Burgerlijke ongehoorzaamheid is nou eenmaal nog steeds ongehoorzaamheid. En daar moet hard tegen opgetreden worden.

WodieBlumensind | 05-01-22 | 16:42 | 2

Dan moet je ook accepteren dat de politie je in elkaar mept als 's avonds je fietslampje niet brandt of je 5 km te hard rijdt op de snelweg.

Franker | 05-01-22 | 17:53
-weggejorist-
Hoorneslaan | 05-01-22 | 20:21

"Deze hoge Talibanner tweet beelden van politiegeweld in NL."

En zo worden er hier weer 'beelden' getweet van een talib die 'paspoppen' aan het onthoofden is:

"Zo zijn er beelden opgedoken van etalagepoppen die worden onthoofd met een zaag, omdat de poppen islamwetten schenden.''

Ja, je kunt hard gaan lachen om dit soort achterlijkheid en je afvragen hoe slim ''poppen'' kennelijk zijn om überhaupt islamwetten te kunnen schenden, maar ik ben bang dat dit slechts 'vingeroefeningen' zijn, om over niet al te lange tijd over te schakelen op het 'echte werk', zal ik maar zeggen.

Wat een weerzinwekkend kutvolk is het toch.

Dr_Johnson | 05-01-22 | 16:37 | 3

Daar mag je wel vanuit gaan. Zodra er ergens sharia "wetten" geimplementeerd worden, zijn barbaarse lijfstraffen en executies onvermijdelijk. Staat gewoon in hun boekje dat dat moet.

Asteroid-B612 | 05-01-22 | 18:40
-weggejorist-
Hoorneslaan | 05-01-22 | 20:31

We willen demonstreren. Mag nu even niet, want er is aan een demonstratie in de stad. We doen het lekker toch. Na een uur roept de politie op om weg te gaan. Doen we lekker niet. De politie roept dat er geweld gebruikt zal worden. We luisteren lekker niet, want wij zijn het volk. Er vallen klappen. Schande, want we dronken alleen koffie en waren niet doorgesneden agressief. En dan heb ik het nog niet eens over de zogenaamde veteranen, waarvan sommige echte zijn, zoals Theo UNIFIL. Jongen, ga er nu niet tussen staan aub.

Mokum Kosher | 05-01-22 | 16:37 | 10
-weggejorist-
Hoorneslaan | 05-01-22 | 20:33
▼ 7 antwoorden verborgen

Femke Halsema en de Taliban, ze hebben toch wat gemeen

thanseeuwen | 05-01-22 | 16:30

Stuurt de Taliban nu ook een vliegtuig om de demonstranten te redden en mee te nemen om aldaar een woning en Zanussi te geven?

Auf wiedersehen dan maar!

Roos | 05-01-22 | 16:27 | 2

Scherp!

relatief | 05-01-22 | 16:52

Of sturen ze instructeurs om onze politie op te leiden?

Rotterdams Geschut | 05-01-22 | 18:30

Als er iemand neergeknald, opgehangen en onthoofd wordt mogen ze komen zeuren.

menage | 05-01-22 | 16:23

Ach, de politie doet ook maar wat Rutte en zijn kabinet, na advies van het OMT natuurlijk, van ze eist.

Graaier | 05-01-22 | 16:23 | 1
-weggejorist-
Hoorneslaan | 05-01-22 | 20:37

Ach, toen de Duitsers hier in 1940 vakantie kwamen vieren, werkte de politie ook meteen met ze mee. Ordnung must sein.

Breeveertien | 05-01-22 | 16:20 | 2

Simplistische godwin, dat kunt u vast beter. Door voor de troostprijs.

Zatkniss | 05-01-22 | 16:48
-weggejorist-
Hoorneslaan | 05-01-22 | 20:41

Er zit wel een voordeel aan en dat is dat het er een stuk minder aantrekkelijk uitziet om asiel in NL aan te vragen.

Harrie-Couvert | 05-01-22 | 16:14 | 3

Maar die logische stap zet de VN natuurlijk weer niet. Zoals "white supremacy" ook geen beletsel is om massaal deze kant op te komen vanuit Afrika en het Midden-Oosten.
De Verenigde Naties: afgeven op het westen, op kosten van het westen.

J.P.Drapeau | 05-01-22 | 16:20

Ja, hopelijk een bijwerking.
Deze beelden door heel afrika & middenoostie sturen.
Misschien helpt het.

bqbq | 05-01-22 | 16:47

@bqbq | 05-01-22 | 16:47: Of juist niet, want nu zien ze hoe hier die blanken worden neergeknuppeld en dat is voor veel Afrikanen toch wel een fijn dingetje om naar uit te kijken (naast de Siemens wasmasjien en gratis geld).

FrankVeer | 05-01-22 | 17:05

Ik begrijp dat na deze tweet uit Afganistan hele volksstammen van Europa naar Afganistan vluchten. Alle nadeel heb ze voordeel minder kans op corona.

Ds_Dre | 05-01-22 | 16:14

Maar gelukkig worden de vrouwelijke etalagepoppen in Afganistan nu onthoofd door de taliban. Nu wij nog.

Schriever | 05-01-22 | 16:13 | 1

Mode is haram, dus ook paspoppen moeten de bijpassende straf ondergaan. Weten we meteen waarom hun vrouwen zich hebben vermomd als opgevouwen parasol.

Nivelleermarionet | 05-01-22 | 18:38

Het punt van Harald Doornbos snap ik volkomen. Kijk, ik vind een NL ondanks alle gezeik (ook hier in de panelen) uiteindelijk een geweldig land om in te leven. Maar ik snap dondersgoed dat het grote buitenland zich afvraagt waar onze grote waffel over bijv. mensenrechten en corrupte in andere landen, op gebaseerd is.
Check even onze reputatie als narcostaat, de toeslagenaffaire, een VN-rapporteur die ons momenteel de maat neemt vanwege politiegeweld, Sywert's mondkapjesdeal etc.
Realiseer je dan wat voor beeld een buitenlander van ons zelfbenoemde 'gidsland' krijgt. Waarom zou het buitenland zich door ons de les laten lezen?
Ik ben al zover dat ik me niet meer waag aan het bekritiseren van welk buitenland dan ook.
Concreet voorbeeld is het wijzen naar een land als Qatar ivm het WK.
Nogmaals: wie zijn wij nou om die lui de les te lezen en waarom zouden ze zich ook maar iets aantrekken van ons oordeel over hen?

Amsterdamsko | 05-01-22 | 16:13 | 6

Je bent die leugenaar en bedrieger aan de top vergeten.

swapper | 05-01-22 | 17:00
▼ 3 antwoorden verborgen

Zit er een stalen hek met prikkeldraad en camera's op dat pittoreske exotische gebouw van die Talibandiet? Dat zou, op basis van zijn commentaar, niet hoeven.

P. Breidel | 05-01-22 | 16:10

Ik zou denk ik toch wel iets meenemen dat als zo'n hond mij pakt dat ik er dan snel vanaf ben. Wat een middeleeuwse praktijken, van beide kanten.

Kale dodo | 05-01-22 | 16:07

ongelooflijk en verontrustend hoe eenvoudig digitaal rondstrooien van wat beelden zonder context met wat eigen, sterk gekleurd, commentaar is aan te wenden voor propaganda doeleinden en binnenlands gebruik .. weliswaar doorgaans werkwijze van abjecte regimes en paria’s (Kremlin spreekbuis RT ging er uiteraard ook mee aan de haal..) maar ook een VN rapporteur ‘op het gebied van marteling’ (.) blijkt eenvoudig te misleiden ..

justinianus | 05-01-22 | 16:06 | 4

Nee, honderd procent zeker van niet. Dit is werkelijk een uitzonderlijk incident en bovendien had deze dropsmurf zelf nogal aanleiding gegeven. Maar voor de simpele ziel die alleen maar de plaatjes kijkt zijn er geen verschillen, Amsterdamko

Beste_Landgenoten | 05-01-22 | 17:22

Precies, zomaar zonder context. De context dat ze demonstreren in een stad waarvan de burgemeester het demonstratierecht extreem hoog acht, maar direct de ME met grof geweld laat ingrijpen als het doel van de demonstratie haar niet bevalt.

Franker | 05-01-22 | 18:02
-weggejorist-
Hoorneslaan | 05-01-22 | 20:48
▼ 1 antwoord verborgen

Meneer taliban,
Je moet niet zo voorbarig zijn over mijn land. De situatie is complex. Probeer terughoudend te zijn. Tenzij je iets positiefs te melden hebt. Woorden kwetsen. Je bent gemeen. Stuur geld! Er zit iets in je baard btw.

RickTheDick | 05-01-22 | 15:57

Die bejaarde hells Angel wannabe babybiker vraagt er gewoon om en niemand die er reageert, helaas…

laurentius | 05-01-22 | 15:57

Dat heet propaganda en het slaat natuurlijk nergens op. Next.

Hommel | 05-01-22 | 15:50 | 1

Lijkt wel de nos.

swapper | 05-01-22 | 17:01

Noemen ze dit geweld ja? Meer een terechte correctie van een groep volwassen kleuters.

Wappies… het schuim der aarde.

el burro | 05-01-22 | 15:48 | 1

Hoe bevalt het bij de Taliban? Lukt de opvoeding van de ongelovige kleuters al een beetje?

funda | 05-01-22 | 15:54

Dit zou in Afghanistan natuurlijk nooit gebeuren. Honden zijn haram daar.

FogerRederer | 05-01-22 | 15:47

Eigenlijk gewoon een goede zaak dat de politie eens een keertje laat zien dat ze ballen hebben, dat gezeik van " de politie is je beste vriend" is zooo 1968 inmiddels.

zwellevertje | 05-01-22 | 15:47 | 2

Zolang de politie geen blijvende fysieke schade veroorzaakt vind ik dit ook wel prima.

FogerRederer | 05-01-22 | 15:48

Zolang de politie geen zielige mensen pakt is het best leuk om te zien.
Dat heeft Halsema goed begrepen. Jammer dat er blanken zijn die er anders over denken.

funda | 05-01-22 | 16:07

Zit wel wat in natuurlijk.
Kan me nog goed de demonstraties herinneren in Spanje voor de Catalaanse onafhankelijkheid en hoe daar tot bloedens toe werd gemept door 'handhavers'.
En de lauwe EU reactie hierop.
De dubbele moraal is van overal en alle tijd.

Provocative | 05-01-22 | 15:46 | 1

In Afghanistan mag je blij zijn als het bij een bloedneus blijft

menage | 05-01-22 | 16:25

En onze etalagepoppen hebben meestal een hoofd.

ploppy | 05-01-22 | 15:43

Heeft dhr Talibaard al gereageerd op het nieuws rond Marco Borsato?

Raspatat | 05-01-22 | 15:42 | 1

Hij heeft waarschijnlijk al een flatgebouw aangeboden, van waaraf de heer Borsato kan leren vliegen.

Zatkniss | 05-01-22 | 15:46

Met een beetje geluk is dit een goede advertentie om niet naar Nederland te komen. Ik zeg delen die hap!

ReyNemaattori | 05-01-22 | 15:41 | 1

Met onder het filmpje de tekst : "Zo gaat de politie in Nederland met vluchtelingen om" maar dan in het galemagalema's uiteraard.

R.F.Pickering | 05-01-22 | 16:15

Taliban - Rutte III, IV = 2-0. Evacuatie val van Kabul en Ank en dit. Maar ik gun het ze

HetOorAakel | 05-01-22 | 15:37

Moeten we nu een Afghaanse vlag gaan verbranden of zo?

Raspatat | 05-01-22 | 15:34 | 6

Inmenging in binnenlandse zaken. Ik boycot vanaf vandaag alle producten uit Afghanistan, hunnies moeten de politie en ME gaan betalen en vluchtelingen op gaan nemen! Eens kijken....

TheseDays00 | 05-01-22 | 15:50

@MorgenEenAnder | 05-01-22 | 15:58: Nee, da's klein bier vergeleken met de edelmetalen en andere waardevolle grondstoffen die daar in de grond zitten maar de Taliban te dom voor is om te kunnen ontginnen.

_pacman_ | 05-01-22 | 16:05
▼ 3 antwoorden verborgen

Ah, de aloude whataboutism

Piet Pielemuis | 05-01-22 | 15:30

Los van het feit dat deze haatbaard een punt heeft, gaat zijn vliegertje niet op. In dat apenland is nog nooit vrede of enige vorm van democratie geweest. De islam en de AK47 regeert. Geef mij de ME maar (alhoewel die primitieven op die film zo de bak in mogen van mij). Anderzijds wat verwachten wij voor bruto € 2,500,= p/mnd en € 35,= p/dag bij ME dienst. In elkaar geslagen worden voor een fooi, een treinconducteur (uitrustend in de 1e klas) krijgt meer.

P. Breidel | 05-01-22 | 15:29 | 1

Voor velen voelt het ook bijna als een soort van roeping het is niet alleen maar om geld. Net zoals bij vele leerkrachten het geval is

jeweettochniet | 05-01-22 | 15:33

Wappies zijn de nieuwe Oeigoeren.
Wist je trouwens dat de Olympische spelen in China zijn dit jaar?
Het is allemaal gewapvinger in de rondte.
Hullie zijn slecht, wij zijn goed.
Afghanen hebben geen enkele reden om hiernaartoe te komen.
Het is toch kudt hier. Toch?
Verwarrend allemaal hoor.

Ruimedenker | 05-01-22 | 15:29 | 1

Oeigoeren?
Nou, sommigen zijn inderdaad niet goed opgevoed.
Maar om ze dan maar in kampen te stoppen gaat óók weer een beetje te ver.

Kapitein Sjaak Mus | 05-01-22 | 15:38

Jaha, daar heb je het al. Als zelfs te Taliban gaat klagen over de mensenrechten in Amsterdam is het goed mis

Mark van Leeuwen | 05-01-22 | 15:29 | 2

Ben het met de Taliban eens, Femke weet niet wat ze doet!

Hoorneslaan | 05-01-22 | 15:40

Ze zouden een multiculturele eenheid deze kant op kunnen sturen, met stokken en hakmessen. Een bouwkraan en een touw is in Amsterdam makkelijk te vinden.

funda | 05-01-22 | 16:09

Tja, zag toch hele andere filmpjes van de Taliban, als dit het weerwoord is en vergelijking materiaal. Dan weten we zeker dat ze daar compleet gestoord zijn en zeker die van Doorn. Collega in Afganistan: Moment.... moet even mijn hijswagen leeg halen en een paar verse homofielen ophangen en door de stad rijden. Kijk nou in NL krijgen mensen een paar klappen. Zo hey wat erg!

ikdenkwat | 05-01-22 | 15:28

Prima wat de taliban doet: bekend maken wat een politiestaat Nederland is, geholpen door die drol van de VN, Nils Melzer. Kom vooral niet naar Nederland als 'vluchteling' want je wordt zomaar op straat in mekaar geslagen.

Toos Bevergeil | 05-01-22 | 15:24

Volgende keer toch maar op de Taliban stemmen positief kritische jongemannen kunnen we wel gebruiken in de kamer

jeweettochniet | 05-01-22 | 15:22 | 1

We hebben die Kuthaar Boventallig toch al? Trouwens, nu ik het zeg: wat doet ze eigenlijk in de Kamer? Je hoort nooit wat van haar.

MAD1950 | 05-01-22 | 15:55

Hahaha,
Pittige crowd-control vergelijken met bandeloze massa moordenaars.
Tis goed met je, Harald.

hotmint | 05-01-22 | 15:22 | 1

Met Harald is het wel goed, maar uw begrijpend lezen gaat nog niet echt lekker. Lees het anders nog een keer.

Usumani | 05-01-22 | 15:37

Tja ... in Nederland met de lange lat krijgen is wel andere koek dan iemand leven verbranden.... meneer talibannummer. Het gaat er hier hard aan toe met ongelovigen !

Koning BongoBongo | 05-01-22 | 15:22 | 3

Levend verbranden doet IS.

Usumani | 05-01-22 | 15:40

Breng Halalsema nou niet op ideeën hė?

basweetutwel | 05-01-22 | 17:09

Ik dacht dat de Hell's Angels inmiddels een illegale organisatie was geworden.

straatsurfer | 05-01-22 | 15:21 | 2

Je bent toch niet in de war met de PVV of is dat nog net niet het geval ?

Koning BongoBongo | 05-01-22 | 15:25

@Koning BongoBongo | 05-01-22 | 15:25: P.VV islief.

Hoorneslaan | 05-01-22 | 15:43

Reageren op Taliban tweets, komt neer op erkenning.

de euro middenweg | 05-01-22 | 15:21 | 1

Daarom reageert u dus ook ook.

straatsurfer | 05-01-22 | 15:22

Waarom vallen mensen in ontwikkelingslanden waar amper zorg is niet met bosjes omver?

Brabeaulander | 05-01-22 | 15:19 | 6

Goede ventilatie.

Mr_Natural | 05-01-22 | 15:29

Niet te veel nadenken prikken prikken prikken

jeweettochniet | 05-01-22 | 15:30

Geen verzorgingsstaat tot den treurende zoals in Nederland!
ziek, pech hebben! ongelukkig kindje, gaat van de berg af!
voel je transgender, hak het zelf maar af!
Oud en versleten wordt men over het algemeen niet omdat de dood daar eerder langskomt.

De_Middelvinger | 05-01-22 | 15:32
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik neem aan dat na het zien van deze beelden alle Afghanen als een gek hun koffers pakken en terug gaan.

miko | 05-01-22 | 15:17 | 1

Ze krijgen geen sociale huurhut van de Taliban dus nee.

Graaf_van_Hogendorp | 05-01-22 | 15:18

Ik mis de bronvermelding van ‘de Speld’….. toch?………..?

Dr.Hermannes | 05-01-22 | 15:17 | 1

"Jammer joh."

funda | 05-01-22 | 15:55

Hahaha... en hiér dan:

"Organisatie UN Watch is ook niet blij met Melzer en riep hem op om op te stappen vanwege "misleidende informatie over de Nederlandse protesten die hij overnam van racistische, anti-westerse groepen die Joden, homo's en gemengde etniciteiten aanvallen."

nos.nl/artikel/2412024-politiebonden-...

Papa Jones | 05-01-22 | 15:28

Nu de speciale VN-groep die onze Zwarte Piet valselijk beschuldigde graag. Wieberen.

funda | 05-01-22 | 15:57

Hij heeft gelijk, kom we laten voortaan al die landen met rust, sturen niks meer en ontvangen niks (niemand) meer.

John McClane | 05-01-22 | 15:15 | 2

Klinkt als een goed plan.

Usumani | 05-01-22 | 15:42

De lijn Ron Paul, heel goed. Scheelt veel mensenlevens en Himalaya's aan belastinggeld.

funda | 05-01-22 | 16:00

In een ‘dictatuur’ als Rusland, heb je als ongevaccineerde binnenkort meer rechten dan hier. Wat heb je aan je democratische rechten , als je straks nergens naar binnen mag?

Nappa | 05-01-22 | 15:13 | 8

"Wat heb je aan je democratische rechten , als je straks nergens naar binnen mag?"

Maar naar buiten mag je wel, bv naar 'dictatuur' Rusland, waar je binnenkort meer rechten hebt dan hier. Ik zou zeggen: wat let je?

Dr_Johnson | 05-01-22 | 18:05
▼ 5 antwoorden verborgen

Waarom krijgen die barbaren van de Taliban toch altijd zoveel aandacht (en subsidie)? Deze hardcore islamitische barbaren verdienen geen enkele aandacht.
Een NL demonstratie met geweld versus de dagelijkse HORROR die deze g********ers uitoefenen op de lokale bevolking. Martelingen, lijfstraffen, executies.
Levend verbranden, van daken gooien, stenigen, kruizigen. Niets schuwt deze ZIEKE club barbaren. En dan heeft de grote baas van deze islam-nazi's kritiek op ONS? Op ONS ?????

Omnisofos | 05-01-22 | 15:13 | 4

"Levend verbranden, van daken gooien, stenigen, kruizigen"

Dat is IS. De Taliban onthoofden alleen maar, dacht ik. Maar zeker weten doe ik het niet.

Dr_Johnson | 05-01-22 | 16:26

@Dr_Johnson | 05-01-22 | 16:26: ik kan me nog herinneren dat er filmpjes waren van vrouwen in blauwe burka's die gestenigd werden. Dat was voordat de VS binnen vielen.

Emigrant78 | 05-01-22 | 16:38

Vertel hem ff dat dit D66 beleid is, Kaag. Dan houdt ie verder z'n mond wel...

basweetutwel | 05-01-22 | 17:13
▼ 1 antwoord verborgen

De Taliban die de Groene Khmer bekritiseerd.
Het moet niet gekker worden.
En de Groene Khmer had de Taliban nog wel met hun overwinning gefeliciteerd.
"Eindelijk heeft de bevolking van Afghanistan de regering die ze zelf willen. Omdat niemand kritiek mag hebben."

Osdorpertje | 05-01-22 | 15:12

Een jijbak is zelden een goed argument,
en deze heeft een baard.

Kapitein Sjaak Mus | 05-01-22 | 15:11

Wij zijn wel knetterhypocriet (inrichting rechtsstaat in Polen bijvoorbeeld) maar dit is denk ik niet een van de onderwerpen.

konjodebonjo | 05-01-22 | 15:11

Misschien kan de man uitleggen wat de Taliban doet bij demonstraties tegen de overheid. Ook iets met meppen en honden?

AdvocatusDiaboli | 05-01-22 | 15:11 | 3

Iets met kogels? Iets met later op de dag thuis opgehaald worden en nooit meer thuiskomen? Iets in die richting.

Usumani | 05-01-22 | 15:45

Daar is geen onderdrukking als in NL, dus ook geen demonstraties.
Wel hebben ze een zwak voor schaapjes.

basweetutwel | 05-01-22 | 17:15

In Amsterdam doen ze aan meppen en nathouden.

Nivelleermarionet | 05-01-22 | 18:28

Nederland is aan het afglijden. Ik kreeg laatst nog zweepslagen op mijn handen van een BOA omdat ik geen blauwe kaart had.

Grzl-II | 05-01-22 | 15:11 | 3

Heb je ervan genoten?

Sjeintje | 05-01-22 | 15:38

@Sjeintje | 05-01-22 | 15:38: Zijn 10 mensen opgepakt worden door dsss66 rechters veroordeelt, hep medelij, zelfde rechters als bij Wilders.

Hoorneslaan | 05-01-22 | 15:59

Maar hunnie verwijderen koppen van paspoppen….

Southpark | 05-01-22 | 15:09 | 1

En bleef het maar bij paspoppen….

J-van-de-Bontekoe | 05-01-22 | 15:19

De Taliban doen het inderdaad anders, daar heeft hij wel gelijk in.

AdvocatusDiaboli | 05-01-22 | 15:09
-weggejorist-
alweer_eenBelg | 05-01-22 | 15:08

Is wel zo. Al dat mensenrechtengezeik waar wij de ons onbevallige regimes mee deaudvervelen is hypocriet. Niet enkel omdat onze overheden het ook niet zo nauw nemen met de rechten van de burger, maar vooral omdat men het vrijwel alleen inzet als geopolitiek wapen. Regimes als Saoedi-Arabië leggen we geen strobreed in de weg.

Abject | 05-01-22 | 15:08 | 1
-weggejorist-
alweer_eenBelg | 05-01-22 | 15:10

Op zich heeft de Taliban daar een punt.

VanBukkem | 05-01-22 | 15:08 | 1

Jammer dat die punt van hun meestal aan het einde van dat kromzwaard zit.

De_Middelvinger | 05-01-22 | 15:16

Misschien moet we een paar Afghaanse moslimbroeders deze kant op halen om ons wat beschaving en mensenrechtenkennis bij te brengen… oh wacht, dat doen we al…

Mark zit te Dutten | 05-01-22 | 15:06

Leuke tweet van die jihadi, maar zonder context is het konttekst.

JWZ_JMK | 05-01-22 | 15:04

Ik snap sowieso niet waarom die geschifte idioot zendtijd krijgt op NL media. Laat hem lekker raaskallen voor zijn broeders & zusters.

_pacman_ | 05-01-22 | 15:04

Taliban lady zag dat het goed was ,zak geld gaat schuiven..........

rein9576 | 05-01-22 | 15:03

De koopman-dominee is niet meer.

kapotte_stofzuiger | 05-01-22 | 15:03

Zonder context is het allemaal hetzelfde. Is ook gewoon zo.

Leptob | 05-01-22 | 15:03

Alle demonstranten zijn de volgende dag alweer vrijgelaten. Dat is iets dat ze niet doen in die landen waar Doornbos het over heeft wat betreft de 'double standards'.

BigBaron | 05-01-22 | 15:02 | 5

normaal gesproken hebben de demonstranten in NL na hun arrest ook hun hoofd nog op hun nek zitten

sioux_ | 05-01-22 | 15:55

O, dan is het prima om dit geweld te gebruiken.

Mahatma | 05-01-22 | 15:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Dit is grappig.

Adriel | 05-01-22 | 15:01 | 4

@Hoorneslaan | 05-01-22 | 15:32:
Met Duitsers en Belgen moet je al uitkijken, vraag het iedere geschienisleraar.
Grenscontroles terug!

funda | 05-01-22 | 16:04
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Bookmakers | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl