Feynman en/of Feiten – Coronakeuzes
Als we de winter van 2020/2021 herhalen werkt er straks niemand meer in de zorg
26 November 2021 (21:23) - WILLEMSTAD - Prinses Beatrix bezoekt op de tweede dag van een driedaags werkbezoek aan Curacao in het Renaissance hotel de DCNA (Dutch Caribbean Nature Alliance) conventie. Het werkbezoek stond vooral in het teken van natuurbehoud en de effecten van de coronapandemie. ANP ROYAL IMAGES KOEN VAN WEEL
Debatteren over vaccinatieplicht is de makkelijkste manier om ons te emotioneren, om ons tegen elkaar op te zetten en de aandacht af te leiden. Verdeel en heers in zijn zuiverste vorm. Wie het heeft over spookbeelden van een arrestatieteam die een deur intrapt om je een spuitje te geven, heeft het niet over de toeslagenaffaire, het zorginfarct of de woningnood.
We maakten ons zorgen over de lange termijn effecten van vaccinatie bij zwangere vrouwen, inmiddels is het korte termijn effect dat zwangere vrouwen die corona krijgen soms hun ongeboren vrucht verliezen. Ik zou willen dat ik hiervoor de juiste woorden kan kiezen. Spookbeelden op sociale media veroorzaken een grafsteentje. Het leed hier en nu is niet alleen een sociaal isolement.
Na twee jaar openen we een informatienummer. Zou je niet eerste de kiezer moeten informeren, en daarna pas debatteren over drang, dwang en verplichtingen?! Eindelijk mogen anderhalf miljoen schoolkinderen die elke dag bij elkaar zitten een vaccin! Sommige kwetsbare kinderen smeken al een jaar. Een minderheid dwingen, terwijl er een veelvoud op een wachtlijst staat, is waanzin.
We praten over of boosters in rijke landen wel nodig zijn, of vaccins niet eerst naar arme landen moeten en over vaccins die arme landen zijn toegezegd, maar nog niet zijn geleverd. We missen het grote plaatje, als je de wereld tijdig wil vaccineren, moet je ruwweg tien keer zo snel vaccins kunnen prikken. We doen nu jaren over een wereldwijde vaccinatiecampagne die in maanden moet.
Social
Politici pruttelen, terwijl medici, ingenieurs en operators moeten produceren. Schaarste is een keuze. We hebben op deze planeet geen probleem met vaccinatieweigeraars, voor iedere weigeraar zijn er vijftig mensen die nooit een vaccin mochten. Vaccins werken niet als je ze niet geeft. We hebben ongefundeerd vertrouwen dat nieuwe varianten of virussen met een sisser af zullen lopen.
Onze overheid dumpt mondmaskers op de markt, in precies dezelfde maand dat ze scholieren verplichten zo'n mondkapje weer te dragen. Zou het geen geniaal idee zijn om spullen die verplicht zijn op school, gratis te verstrekken op school, net zoals de boeken verplicht gratis zijn? Ook al komt de houdbaarheidsdatum steeds dichterbij, hebben we geen strategische voorraad nodig?
We hebben politieke kaste die aarzelde, en we zien nu dezelfde bewegingen in deze grafieken als in maart 2020 en september/oktober 2020. Drie keer is toch scheepsrecht? Ik ben geen fan van maatregelen, maar een maand eerder omschakelen had de reguliere en inhaalzorg ook een kans gegeven. Als we de winter van 2020/2021 herhalen werkt er straks niemand meer in de zorg.
Er is een politieke keuze nodig wat we wel of niet doen. Wie krijgt zorg, en wie niet. Dat aan artsen overlaten geeft een poging alle ballen in de lucht te houden, die werkdruk is niet meer houdbaar. Die werkdruk is zo extreem dat het niet meer lukt artsen en verpleegkundigen op de werkvloer goed op te leiden. We komen daarmee in een vicieuze cirkel van steeds meer vraag, steeds minder aanbod.
De coronasteun moest ook beperkt worden ondanks de huidige lockdown. Geen hulp voor kleine zelfstandigen. De vrije markt moet zijn werk doen, mensen uit de horeca en culturele sector moeten maar overstappen naar de vacatures in de zorg, het onderwijs en de techniek. Zou iemand op het Binnenhof deze fantasten willen vertellen dat die sectoren jarenlange studie en ervaring vereisen?
Als het rapport Ongekend Onrecht een jaar oud is, zal het nieuw regeerakkoord getekend worden. De mensen die theatraal aftraden, zijn dezelfde die nu verder gaan. Een glas, een plas en alles bleef zoals het was. Het aantal mensen dat onheus, abject en infaam is behandeld, toucheert inmiddels de 275 duizend mensen. We hebben nog geen idee van de omvang of de oplossing.
Toch zit bijna alle coronasteun op dezelfde manier als het toeslagencircus in elkaar. Heel veel geld vooraf betalen, zeer complexe regelgeving en achteraf afrekenen. Hier is een weer administratief monster geschapen, zonder dat de vorige geslacht is. Het enige wat zeker is, is de werkgelegenheid voor ambtenaren en de oninbaarheid van deze fiscale vorderingen. De facto zijn het al giften.
Toegeven dat die vorderingen oninbaar zijn, ligt gevoelig. Na anderhalf jaar geven we toe dat kinderen vaccineren zin heeft, professoren wisten dat al in april 2020. Geert Dales mocht uit zijn graftombe rollen om uit te leggen hoe vaak Hugo loog over corona. Het maakt niet uit welk deel van deze coronaclusterbom je bekijkt, er is zo vaak gelogen dat niemand meer weet hoe het zit of zat.
Het kabinet deed de ene na de andere toezegging, zonder wetenschappelijke basis, dat mensen nu twijfelen over de wetenschap. Twijfelen over hun politieke partij was een brug te ver. Het OMT werd misbruikt, hun onafhankelijke tegenhanger Team Red gaf het op. Tegen al dat geweld een keuze maken, is lastig, maar gelukkig leven we in een land waar die vaccins überhaupt beschikbaar zijn.
9 december lagen er minimaal 681 mensen op de IC, waarvan 58 sinds die dag.
Blijf sporten, doe voorzichtig, kies zorgvuldig, be safe!
Reaguursels
InloggenHet begint er toch steeds meer op te lijken dat omikron erg mild is. Dit zou het einde van de pandemie kunnen betekenen.
mobile.twitter.com/pieterstreicher/st...
Niets helpt tegen corona, geen van de maatregelen tegen corona hebben voorkomen dat er piekbelastingen zijn, dat corona muteert en de wereld blijft rondgaan. Het is niet corona stupid! Het zijn de maatregelen die geen effect hebben en blootleggen waar het aan schort. Te weinig capaciteit te veel bewegingen, geen grenzen etc.. Hetzelfde globalisme dat op zijn gat ligt wat er wordt onderstreept dat er strategische voorraden nodig zijn, het pre-corona globalisme toen alles nog makkelijk en ongehinderd de wereld rond ging inclusief corona, heeft serieuze nadelen.
Wat heb je aan maatregelen die geen effect hebben? Gevaccineerd zit je nog steeds in lockdown, wat is dan de zin van vaccinatie? De QR code voorkwam geen verspreiding of de huidige piek. De mondkapjes en 1,5 meter beschermen onvoldoende er blijven ‘doorbraak infecties’ plaatsvinden. Het is een pandemie van angst en als je niet meespeelt dan ben jíj de kop van corona.
Laat het los, zo’n ramp is corona gelukkig niet. Het kan alleen beter worden.
@de_profeet | 12-12-21 | 08:24:
Is dat een gevolg van vaccinaties of een gevolg van de overbelasting van de zorg door corona?
Net als dat corona overal is omdat we het meten en onze aandacht er op leggen, zijn de bijwerkingen van de vaccins ook overal omdat we onze aandacht er op leggen.
Los van de corona hysterie is er niet zoveel aan de hand, denk ik. In mijn omgeving in ieder geval niet.
@de_profeet | 12-12-21 | 08:24: Dan leeft u in een parallelle wereld aan die van mij. Ik zit zelf in de medische wereld en weet dat dit echt onzin is. Als voorbeeld de cijfers rondom geboortes. www.volksgezondheidenzorg.info/onderw...
Erg stabiel met een neiging tot dalen van de perinatale sterfte. (In 2020 7.7) Kijken we naar de voorlopige cijfers van 2021 dan lijkt die juist gedaald te zijn naar 5.0 waarbij wel de definitie van perinatale sterfte niet geheel overeenkomt met die uit de grafiek maar toch...
www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail/37979...
Er is zeker geen sprake van recordaantallen.
@ratelaar.
Ik ben het roerend met u eens.
Laat alles los en begin weer met leven.
Het virus zal nooit helemaal weggaan, maar op deze voet met maatregelen doorgaan is nutteloos.
Wij hebben de afgelopen twee jaar gezien dat de maatregelen eerder een ramp zijn dan een zegen.
@jufrouw theelepeltje | 12-12-21 | 09:29: Nutteloos?? Dus als iets niet 100% werkt, maar zeg ff 80%, dan heeft het helemaal geen nut?
Ik hoop dat we er niet achter gaan komen wat er gebeurt als we alle maatregelen los laten...
@heppykemper | 12-12-21 | 10:35:
Wat zou er dan gebeuren?
@ratelaar | 12-12-21 | 10:54: Als je dat niet weet heb je flink zitten slapen de laatste jaren.
@Nietgek | 12-12-21 | 12:18:
Nee, dat heb ik niet. Wat zou er dan gebeuren?
Niet 'Het OMT werd misbruikt' maar 'Het OMT heeft zich laten misbruiken'. Stelletje publiciteitsgeile figuren zoals Gommers en Kuipers die Rutte's afbraak beleid faciliteren hadden allang met vuist op tafel moeten slaan en eisen dat de IC capaciteit uitgebreid had moeten worden. In plaats daarvan om de haverklap janken op TV.
Kuipers zit niet in het OMT.
Er is corona in de placenta gevonden. Bij geen enkele baby is corona geconstateerd naar mijn weten. De placenta werkt als een prima filter tegen corona.
Maar de placenta kan zelf wel schade krijgen door dat virus en een vroeggeboorte veroorzaken.
www.mednet.nl/nieuws/coronavirus-kan-...
Bij jouw weten? Echt opgezocht heb je t ook niet.
www.lareb.nl/mvm-kennis-pagina?id=146...
Jah, door al dat gemekker over een prikje meer, voor nog een beperkte groep (reli-)principielen, wordt de aandacht afgeleid van de 2 hoofd issues met lange termijn effecten voor allen:
.
1 - Woningen op + grote toestroom gelukzoekers + milieu regels.
(en de toestroom zijn geen democratisch-gezellige mensen, zeg maar)
2 - Energie "transitie" numeriek (feitelijk) onhaalbaar door milieu regels.
(en Putin is niet liev)
Grappig ook dat ventileren, frisse lucht, tegen corona werkt. Maar dat al die kieren en ramen definitief dicht moesten om de klimaatdoelstellingen te halen. Energiebesparen. Ook daar heeft de ‘wetenschap’ (marketing en sales afdeling) een oplossing voor een wtw, waar je wel elke 6 maanden alle filters van moet vervangen (complementary goods), goed moet afstellen en goed moet gebruiken. Anders werkt het niet.
Een laag technologische en goedkope oplossing als een raampje open zetten, daar gaat het geld niet van stromen hè. Koop dus een wtw voor je frisse lucht, laat je niet afschepen met échte frisse lucht van buiten...
nee
Ah, een leuke wappie-vraag! Doe lekker zelf onderzoek. Bij voorkeur op Twitter en Facebook. Dat zijn wel betrouwbare bronnen heb ik gehoord op Instagram.
(Stel nou, puur hypothetisch hè, dat je deze vraag wel serieus stelde, maak dan even een afspraak met jouw huisarts. Hij/zij kan je de juiste uitleg geven.)
Ik ben zelf als klokkenluider al in 2020 met een schorsing naar huis gestuurd, omdat ik zei:
Hoe komt het dat als op kamer 101 in toren A iemand corona krijgt (een hoogbejaarde in een verpleeghuis), dat binnen no-time een bewoner in toren C op kamer 506 ook corona krijgt?
Dat moet dus liggen aan
-het personeel dat van A naar C gaat
-materiaal, zoals karretjes dat van A naar C gaat
-of schoonmakers, technisch personeel, doktoren, pastoraal werkers etc.
-maar wat ik dacht: dat hele luchtverversingssysteem, wat dus warmte recycled om energie/geld te besparen is de HOOFDOORZAAK
Ik kon dus wieberen, gewoon omdat ik gelijk heb en had.
Ook had ik het (weliswaar vage) vermoeden dat het virus, dus patiënt zero juist vanuit een bezoekje aan het ziekenhuis naar binnen was gebracht.
Maar goed, ze zoeken het allemaal maar uit.
Een jaar daarvoor had ik ook gezegd dat het gedoe met tranende ogen en hoofdpijn en klachten op de luchtwegen kwam door al de vers gestorte gietvloeren, die de eerste maanden/jaren nog een heleboel chemische stoffen, zoals weekmakers uitwasemen.
Dat was ook al helemaal niet waar, natuurlijk.
Terwijl het voor mij duidelijk 1 + 1=2 was.
De gerecyclede lucht moet gezuiverd worden voordat deze weer het systeem in gaat. Om dat te doen verbruik je een deel van de energie die je gewonnen hebt met het recyclen van de warme lucht. Vooral veel energie is er nodig om de gerecyclede lucht door de filters te jassen. Filters dienen ook vervangen te worden. Als je continue in geldproblemen zit, wat denk je dat er dan gebeurt?
Hepafilters worden niet gebruikt. Zijn in dat soort ruimtes vaak F7 filters.
Diversiteit in Willemstad.
Er zijn sowieso niet genoeg vaccins. Want hoe kan het dat twee oude mensen, 1 van 88 en 1 van 84, nog niet eens een oproep voor een boosterprik hebben gehad. Terwijl een land als Suriname al sinds september met boosters bezig is.
In heel Suriname wonen minder mensen dan in Rotterdam of iets meer dan in Den Haag. Zeg maar die hoeveelheid wat Duitsland op hun beste dagen in 1 dag aan prikken zet(te).
Foto van de nieuwe formatie?
Die formatie heeft Kaag gesloopt zo te zien.
Vraag anders even aan Japan wat hun wonderformule is. Daar hebben ze twee zaken waar we in Nederland een schromelijk tekort aan hebben. 1. Discipline, en 2. Iver... (mag dat hier?)
Of mondkapjes werken, wie het weet mag het zeggen. Er wordt nu geroepen "baat het niet, dan schaadt het niet", en elke paar procent die er mee gewonnen wordt is winst. Dat zelfde geldt ook voor Iver... Geef degenen die daar waarde aan hechten toegang tot dat goedje. Gecontroleerd, met doses die bewezen veilig zijn. Baat het niet dan schaadt het niet, en als het wel een paar procent helpt dan is dat winst.
Yes.
uw paardemiddel gebruiken ze daar ook niet. de wetenschap is over de wereld universeel. het werkt niet.
Dat Japan-verhaal is al zo vaak ontkracht. U zit in een bubbel.
Vaccineren is prima voor risicogroepen en om tijdelijk de zorg te ontlasten maar helaas is dat niet de oplossing voor de lange termijn omdat de vaccins maar tijdelijk werken. De echte oplossing is het opbouwen van groepsimmuniteit door het ondergaan van het virus en zo natuurlijke antistoffen paraat te hebben in je lichaam tegen nieuwe varianten. Daarom is het noodzakelijk dat we gaan inzetten op de serologische test waarmee mensen kunnen aantonen langdurig beschermd te zijn tegen het virus. Helaas hebben (industriele) lobbygroepen grote invloed op de politieke besluitvorming dus dit zal niet zo snel gaan gebeuren.
correct.... zeg maar gewoon nooit
Ondertussen probeerde de NOS vanmorgen ("... misverstanden over de IC...") de grote capaciteitsproblemen in de zorg even van tafel te vegen met wat verzamelde uitspraken van deze en gene, waaronder de bekende talkshowgast en beddenteller Kuipers.
Alsof we nu geen noodzakelijke operaties uitstellen, patienten naar andere landen slepen en zorgpersoneel afbranden.
Maar dit stoepje met regeringsfalen moet kennelijk nu ook schoon. Het ligt echt alleen maar aan ons.
Daar stonden wel degelijk een paar logische argumenten in. Bijvoorbeeld dat als je de IC capaciteit verhoogt je maar een klein beetje tijd wint (verwaarloosbaar) met een virus dat exponentieel kan groeien.
@Schmalz
Was vorig jaar ook al. Onze huisarts en een zeer goede kennis van mij heeft alles in de strijd gegooid, maar mijn man kreeg een ruim jaar lang geen oproep vanwege zijn kanker. En toen kwam er eindelijk een oproep. Ze waren zogenaamd zijn dossier kwijt..... MMMMhhhhh nogal raar, want dat bleek niet te kloppen (tsss).
Enfin, in oktober is hij overleden. Nou en ik weet ( ik heb zelf heel lang in datzelfde ziekenhuis gewerkt), dat hij geen uitzondering is.
Oftewel: dit stinkt!
@SterF... | 11-12-21 | 21:41:
Griep is ook nogal onvoorspelbaar. Dusss?
@SterF... | 11-12-21 | 21:41:
Die exponentiele groei wordt altijd als argument erbij gehaald. Tegen exponentiele groei is inderdaad niets bestand. Met dat argument kun je de IC-capaciteit ook nog wel een keer halveren.
Maar we hebben geen exponentiele groei, en wel een code zwart in de zorg, ook probeert men dat zwart hardnekkig grijs te noemen.
@toetssteen | 11-12-21 | 21:43:
Ai. Sterkte voor u.
@Schmalz | 11-12-21 | 21:46: We hebben geen exponentiele groei dankzij de vaccins.
@Schmalz | 11-12-21 | 21:48:
Dank u schmalz.
@funda | 11-12-21 | 21:54:
Funda, waarom ligt de groep 'sterfte' dan zo hoog bij de inmiddels drie maal geënte ouderen? Gewoon na te kijken op 'alle cijfers'.
Ik heb mij vanochtend ook verbaasd over dit artikel van de NOS. Kern van het artikel was dat vanwege de exponentiele groei van coronabesmettingen het weinig nut heeft om de IC capaciteit uit te breiden. Maar wat men niet vermelde was dat bij meer IC capaciteit bij gelijkblijvende coronamaatregelen ook mensen met niet corona gerelateerde aandoeningen wel geholpen kunnen worden op de IC. En in dit 'artikel' stond ook nog beschreven dat de Duitsland onder andere meer IC capaciteit heeft dan Nederland omdat sommige reguliere verpleegkundigen ook mogen werken op de IC. Een journalist die zijn/haar werk serieus neemt had dan de vraag gesteld waarom wij dit in NL niet zo hebben georganiseerd, niets van dat alles. En dan het argument dat het niet gewenst is om de IC capaciteit grondig uit te breiden vanwege de extra uitgaven. Ook hier slikt de journalist van dienst van de NOS dit als zoete koek. Is de zorg in Duitsland dan veel duurder dan in NL of niet? Dit was inderdaad zoals u het terecht noemt het stoepje van het regeringsbeleid schoonvegen.
Yes! Ik lees weer prachtige vergelijkingsargumenten en anekdotische bewijzen en krachtige Twitter-waarheden! Het is weer smullen van alle wappie-stupiditeit!
@KritischeKrikker | 12-12-21 | 01:24:
Wat moet het toch heerlijk zijn je superioriteit te etaleren door de term wappie te gebruiken.
Zeker, net zo heerlijk om als wappie op Twitter/Telegram/Facebook steeds maar weer bevestigd te worden in de eigen waarheid.
@KritischeKrikker | 12-12-21 | 01:24: iedereen gebruikt inmiddels de term wappie, ben al lang kwijt wie dan de wappie is.
@therealbraindump | 11-12-21 | 22:59:
Als ik zie wat ik in Dld aan ziekenkosten per maand betaal (alleen genoeg om ziek van te worden) en waarvoor je in Dld al in het ziekenhuis komt (zolang het af te rekenen/lucratief is met de verzekering) is de zorg Duitsland echt een stuk duurder. Of duurder ook beter is, kan ik niet beantwoorden. Ook in Dld gaat het grote geld niet naar de verpleegkundigen.
Afhankelijk van het 'verdienmodel IC bed' zijn er in Dld meer of minder bedden beschikbaar.
AChterlijke adoratie van die Duitse graaifamilie…
De eerste drie Reaguurders die iets nieuws en origineels over corona kunnen melden (ik ben het enige jurylid) krijgen van mij een flesje alcohol (96%).
Corona is de aura van de zon
Wat niet veel mensen weten is dat Corona naast een biermerk ook een virus is.
Leek me wel een leuke anekdote.
Het schijfje citroen wat men in een flesje corona doet is oorspronkelijk bedoeld om vliegen weg te houden.
Corona is het best bij 40 graden Celsius in de Mexicaanse zon, uit een met ijs gevulde Coca Cola koeler, met de ijsschotjes erin.
@funda | 11-12-21 | 21:26:
*zin in Mejico nu*
En draagt de eretitel Coronar
als je door een teek gebeten bent, komt daar na een tijdje ook een corona omheen
Ook al smaakt het zo; het urine gerucht is niet waar.... Corona drinken is dus veilig.
www.atlasobscura.com/articles/corona-...
Coronair arterie is de medische term voor een kransslagader.
@maxrelax | 11-12-21 | 21:26:
Peper in mosterd! Werkt super, ook tegen wespen.
@maxrelax | 11-12-21 | 21:26: Limoen.
Een vergiet op je hoofd helpt, mits de gaatjes niet te groot zijn.
De enige juiste weg uit deze crisis is het aankopen van een schilderij voor 175 miljoen waarvan 150 miljoen aan belastinggeld, de rest middels belastinggeld aan subsidies. Dát is de enige weg.
Hadden we u maar als minister van Volksgezondheid. Die we nu hebben heeft een duizendvoud daarvan verbrast en zoek gemaakt met minder resultaat.
Neeee joh! Wat écht helpt is 45 miljoen vrijmaken voor BOA’s die kunnen controleren of ondernemers wel controleren op QR codes.
Het is drie keer kut. Al brengt Feynman het eloquenter.
Nederland lijkt wel een op hol geslagen machine.
Niet alleen Nederland.
@keestelpro | 11-12-21 | 21:19:
Het loopt overal vast Kees. Het is bijna knap. We hebben er wel ongeveer 20 jaar over gedaan, maar maar het lijkt nu dan echt te lukken.
In het vorige topic: "Nederland is voorloper en gaat als eerste Europese land een prototype van een digitaal ID uitproberen. "
Daarom zijn ze op hol geslagen. Even een reden creeeren om dit te bewerkstelligen.
@TonAlias | 11-12-21 | 21:38:
Ja dat is ook zorgelijk.
Wat ik bedoel is dat het werkelijk overal aan het vastlopen is. Dat Dit Land niet eens meer in staat blijkt op tijd een vaccinatiecampagne op te zetten (voor wie wil!) is slechts een voorbeeld. Dat de zorg door de hoeven aan het zakken is een ander. Zo kun je eigenlijk alles wel bij langs gaan. Corona is het laatste duwtje om het kaartenhuis in elkaar te laten zakken.
Politiek is alleen beslissingen nemen die ofwel zo ingewikkelde gevolgen hebben dat oplossingen en verwijten zo ver in de toekomst liggen dat de beslisser niets meer verweten kan worden, danwel geen enkel effect hebben waardoor de beslisser geen enkele blaam treft omdat hij niets teweeg heeft gebracht. Dat door deze politiek tienduizenden mensen sterven is bijzaak. Er zijn immers geen schuldigen aan te wijzen. En dat is het belangrijkste. In de politiek.
Politiek is het laten voortbestaan van een crisis totdat zich een grotere crisis aandient.
En het moet gezegd - het werkt als een zonnetje.
En ons druk maken over the great reset. Terwijl het nog niet eens lukt om qua vaccinaties iets wereldwijds op te zetten. Zie je het probleem? Gelukkig.
Over een Great Reset hoef je je niet druk te maken - die is onvermijdelijk en komt.
Wat mensen er precies onder verstaan is een ander verhaal.
Wereldwijd vaccineren. Zou het überhaupt te doen zijn, qua logistiek en tijd?
Hmmm zou het een wat met het ander te maken kunnen hebben?
@funda | 11-12-21 | 21:17: Ik heb ook een great Reset, achterop mijn Commodore 64, een drukknop.
@TonAlias | 11-12-21 | 21:47: Dan zit jij goed als de echte komt, Ton.
Wat maakt vaccinatie uit als niet 100% vd wereld bevolking benaderd wordt? Vrij weinig mij dunkt, mocht zelfs significant minder benaderd worden is er volop ruimte voor mutatie en heeft het nog minder zin. Je ziet hoeveel zin een 84% vaccinatie voor beta heeft jegens een delta, haast niks.
Toch zijn vele ziekten in dit werelddeel nagenoeg uitgeroeid terwijl ze elders op de wereld nog een gevaar vormen. Een teken dat er sowieso iets in je redenering rammelt.
Ander type ziekten waarschijnlijk. Jou redenatie rammelt net zo goed, zo niet meer. In het verleden en heden een aantal voorbeelden van wereldwijde vaccinatie om bepaalde ziektes de das om te doen zoals polio.
Polio komt nog voor in bepaalde delen van Afrika, en ook Azië. En ook mazelen komt voor in regio's waar je niet vaccineert. Regionaal vaccineren helpt de regio, dat hoeft niet wereldwijd.
@letopuwzaak | 11-12-21 | 22:06: En corona zal ook altijd een klein beetje voorkomen...
@letopuwzaak | 11-12-21 | 22:06:
Polio noch mazelen muteert. Dus uw vergelijking slaat kant noch wal.
@toetssteen | 11-12-21 | 22:23:
Bovendien weet je dat als je een vaccinatie krijgt tegen polio of mazelen dat je die ziektes niet krijgt en niet kan doorgeven. Hoe anders is dat met ons mRNA vacccin tegen Covid.
Deze vrouw neemt het zekere voor het onzekere.
video.twimg.com/ext_tw_video/14695860...
Heel verstandig!
Ok, leksteken! Niks aan verloren
"als je de wereld tijdig wil vaccineren, moet je ruwweg tien keer zo snel vaccins kunnen prikken."
Het duurt bijna 32 jaar om tot 1 miljard te tellen.
Maar mag ik nog eens Valneva pluggen?
petities.nl/petitions/maak-het-valnev...
Daarom gaat de strategie waarvoor gekozen is tot in einde der tijden door.
Waarschijnlijk exact wat de overheden willen.
Rutte zei het zelf helemaal aan het begin: we gaan nooit meer terug naar het oude normaal. Gebaseerd op.... niets... nou ja.
www.youtube.com/watch?v=cKx9nqmk94w
Het is een smerig vooropgezet spel.
Van dat spul wil ik wel een vaccin halen. Maar dat mag niet van Ome Hugo.
De meeste arme landen hebben genoeg gratis geld dat uit de natuurlijke bronnen omhoog spuit, daar kan men makkelijk vaccins van kopen. Daarbij zouden de mohammedaanse olielanden makkelijk vaccins voor alle mohammedanen kunnen kopen en verstrekken.
@AntiZanicz | 12-12-21 | 00:46: Spijker/Kop
Het vaccineren van een complete vitale en gezonde bevolking tegen een verkoudheidsvirus dat alleen zeer oude en/of zieke mensen ziek maakt is de waanzin ten top.
Jonge gezonde kinderen inenten, niet behorend tot de "kwetsbare groep" wegens onderliggend lijden.
Die gezonde kinderen maken nagenoeg vledig zonder erg een infectie door.
Vaccineren gaf toch nauwelijks een significante vermindering van virusoverdracht?
Wel blijven ontwikkelings- en testdossiers 55 jaar in de kluis.
Ik zie de logica van het inenten van jonge kinderen niet.
Of ben ik nu in de war gebracht door de opeenvolgend door RIVM en kabinet verstrekte info vanaf het uitbreken van het virus?
Covid-19 nog steeds een verkoudheidsvirus noemen is ook waanzin. En er worden uit alle leeftijdscategorieën mensen ziek, je hebt het vast over sterfte.
De enige juiste en meest nuchtere opmerking die ik tot nu toe weer voorbij heb zien komen.
Ik lees toch weer iets over vaccinatiedwang en zelfs ook kinderen vaccineren voorbij komen. Van het pad af, hier moeten we nog steeds ver vandaan blijven!
@SterF... | 11-12-21 | 21:07:
Covid-19 is ABSOLUUT een verkoudheidsvirus.
youtu.be/yX1Fc1BeIIU?t=135
Kijk dat grafiekje in die tweet van drErikDing.
Er gaan mensen dood, blauw. En er gaan een paar mensen dood aan corona, paars. En daarnaast bizar veel aan extra doden.
Wat is er aan de hand dan?
@keestelpro | 11-12-21 | 21:18:
Oké viroloog. Net zoals SARS en MERS verkoudheidsvirussen zijn zeker.
Ik zou het even melden op de dichtstbijzijnde IC, dat die lui met een slang in hun strot een verkoudheidje hebben.
@SterF... | 11-12-21 | 21:31:
Buisje.
leuk verzonnen maar er sneuvelen genoeg jongeren onder de 40 en bejaarden hebben volgens u geen belang in verder leven.
In the end muteert het virus zich om al onze efforts heen. Het resultaat: u *zult* Corona krijgen. Het gaat er alleen om wanneer. Met een beetje mazzel pas op een tijdstip dat als het nodig is, er afdoende therapien zijn, en er voldoende begrepen wordt, waarom die werken.
Tijd voor een lange-adem-strategie. Gewoon weer fiscaal verstandig doen. Niet iedereen altijd maar weer op elkaar proppen. 30 miljoen mensen in Nederland ('Tristate city') - wat een in hindsight super-onzalig plan! Mega-vaccinatie-acties gewoon weer, net als vroeger, aan het leger overlaten ('in de oorlog is het nooit dinsdag middag wanneer Debbie niet werkt') Speciale ziekenhuizen voor Covid, zodat de rest van de zorg door kan.
Heb je je ooit, even terug kijkend naar de paniek in je tegel, afgevraagd waarom alle oplossingen blijkbaar pharmaceutical zijn? We kunnen ook technisch ruimten waarin mensen samen moeten zijn de lucht behandelen. Waarom daar zo weinig aandacht voor is, dat is voor mij echt een trigger tot “paniek”. Het geeft blijk van kwade wil.
@Denkhetnjet | 11-12-21 | 21:22: Als je eens kijkt wat luchtbehandeling kost vind je misschien nog een goed argument.
Ja, nog 'even' (nou ja..) en dan hebben we een nieuw kabinet. Hetzelfde dat we hadden, dat fout op fout, en leugen op leugen heeft gestapeld.
Is het een wonder dat veel mensen geen enkel vertrouwen meer in de politiek en de overheid hebben?
Het eerste dat er zou moeten gebeuren om een begin te maken om de Augiasstal van de NL-politiek en ambtenarij überhaupt de kunnen uitmesten, is het wegsturen van Mark Rutte. Die is als geen ander verantwoordelijk voor de totale corrumpering van de politiek en het bestuur in Nederland.
Zo lang die leugenachtige clown en totale nihilist blijft zitten, glijdt Nederland alleen maar verder af als een bananenmonarchie.
Maar Rutte blijft zitten, want dat is zijn levensdoel: zo lang mogelijk de boel verkloten.
Dus, voorlopig blijft het totaal knudde met onze 'overheid' en politiek.
Ik vind het zo in en in triest dat wij in deze situatie iemand als Hugo hebben, en straks waarschijnlijk, blaasbalg Pa Ternotte, die ik echt niet meer kan geloven of vertrouwen. Twee jaar lang een rampzalig, slepend zigzag 'feestje' waarbij foto's, schoenen en zonnebanken belangrijker leken dan werken voor het welzijn van Nederland. Onder Pa Ternotte zal het zinloze geraaskal alleen maar toenemen. Ik ben het vertrouwen kwijt. En de boer, hij prikte voort......
Ik heb een stapel mondkapjes vacuum ingevroren.
Vast voor de volgende spikes.
Sinds vandaag hangt de lat pulley om het thuis compleet te maken.
Ik zal nooit een controle app op zak hebben.
Je kunt ze ook op sterk water zetten.
Wat geniaal! Oh wacht, vacuum voorkomt niet dat een statische lading afneemt.
Het is overigens nog maar helemaal de vraag of de heilige mondkapjes überhaupt wel enigszins werken tegen een virus als Covid. Maar goed, zuig ze vacuum en vries ze voor de zekerheid ook maar in. En als de tijd daar is er gewoon flink mee over de kat wrijven, worden ze vast ook wel weer statisch.
@Lochos | 11-12-21 | 21:22:
Hier wat leesvoer:
www.cambridge.org/core/journals/epide...
@SterF... | 11-12-21 | 21:46:
Duidelijk.
Ook duidelijk is dat ik wel erg veel mensen zie die ze voor de vorm dragen, en niet over de mond én de neus.
Daar stopt de bescherming weer lekker natuurlijk.
@NiCeY | 11-12-21 | 21:55:
Zeker, er zijn wel spelregels ja...
Een goed plan hoef je niet te duwen of te trekken. Dat dragen mensen.
Alles wat je wel moet duwen of trekken is gewoon een slecht plan.
Nou.... je hebt ook een hoop domme mensen die geweldige plannen niet oppakken.
De helft vd mensen is te stom om te poepen, laat staan om een goed plan te herkennen. Niet met je eens, dus.
@Kaas de Vies | 11-12-21 | 20:47: Oeps, ik had jouw plemp niet gezien, sorry!
@Kaas de Vies | 11-12-21 | 20:47: Ja, en je hebt óók een hoop domme mensen die hele slechte plannen graag omarmen!
Dan heeft het kabinet nog een heel mooi plan voor binnenkort, invoeren van het rekeningrijden.
Dat zal wel budgetneutraal moeten zijn om het verlies aan accijns en BTW inkomsten te compenseren nu steeds meer electrische autos op de weg zijn, die goedkoop rijden.
Is het een goed plan? Vraag het na, wie het geweldig vindt heeft waarschijnlijk geen auto, merkt niks van de prijsstijging of profiteert ervan, dus zo'n 90% van de bevolking valt daar buiten.
@Krentenbolmetkaas | 11-12-21 | 20:44: Doe ook maar -
“ Waar hij denk ik wél een punt heeft, dat zijn de sterftecijfers. Die zijn niet/nauwelijks toegenomen t.o.v. een normale influenza golf.”
Het probleem ligt bij de overbelasting vd zorg, dummy! Meer dan genoeg basis voor deze maatregelen.
Gezonde kinderen vaccineren, ik heb het niet over kinderen met een kwetsbare gezondheid, is m.i. immoreel omdat het voor hen geen voordeel oplevert. De ouderen en kwetsbaren kunnen zichzelf voor zover als mogelijk beschermen door zich op gezette tijden te laten vaccineren. Laat de kinderen met rust en zorg via gerichte voorlichting dat de volwassenen zich laten vaccineren.
Voorlopig is dit voor kinderen de gevaarlijkste infectieziekte die er rondgaat.
@Soyboy | 11-12-21 | 20:53: corona is voor gezonde kinderen geen enkel probleem. Met enig geluk is corona over een paar jaar een net zoals de griep een besmettelijke seizoensziekte geworden.
zoveel vaccinaties leveren geen persoonljk voordeel op. het gaat om het groepsbelang dat ook het balng van het kind is.
Blijf sporten? Is dit een Feyman Postbus 51 topic? Ik sport niet.
Begin maar met 10.000 stappen per dag. Liefst op goede hardloopschoenen, met sportkleren aan. Komt vanzelf een dag dat je vanwege regen snel naar huis wilt en, tadaa: je bent hardloper!
Ik heb ooit geprobeerd te sporten. Het was het ergste kwartier uit mijn leven.
Ik zou dus zo mijn baan inleveren voor een baan in de zorg. Denk dat ik niet de enige ben, hoef niet heel veel geld maar als ik nu kijk op de sites voor omscholing krijg ik 500 euro per maand zakgeld. Tja. Dat gaat de rekeningen niet betalen.
Mag ik u deze aanraden? www.volgjehart.nl/leerwerktrajecten/o...
Interessant, dank!
Maar nee Feynman nu ik me erin verdiep, dit is dus echt heel weinig geld. Dat gaat niemand met een normaal salaris doen.
Na de BVP ontvang je een leerling-salaris:
Praktijkjaar Bruto per maand*
1 € 1.439
2 € 1.608
3 € 1.825
4 € 2.030
@Feynman | 11-12-21 | 20:41: Dat doet Mrs. Nemaattori ook al 20+ jaar, verdiend best prima na een paar jaar ervaring. Is emotioneel ook een stuk minder zwaar dan IC-werk, waar mensen weleens willen overlijden, je moet dealen met familie etc.
@Juffrouw op de fiets | 11-12-21 | 21:03: Vanaf diploma...
Functiegroep 55
salarisschaal 55
0 2882
1 3025
2 3175
3 3322
4 3477
5 3622
6 3774
7 3845
8 3917
9 3998
10 4077
11 4157
12 4227
Ik heb al eerder groepen dat de arbeidsmarkt dicteert dat er nog 20 tot 30% bij moet, maar dit zijn gelukkig HBO opleidingen waar je tijdens je studie nog iets betaald krijgt.
@Juffrouw op de fiets | 11-12-21 | 21:03: Als leerling, dus tijdens je opleiding krijg je dat dus betaald, daarna stijgt 't verder. Enerzijds zeggen 'ik hoef niet heel veel geld' en anderzijds je neus op halen voor 1.4-2k bruto terwijl je nog in opleiding bent...
Hoefde ik op de HTS niet te verwachten, zelfs mijn stages waren armere troef... dan 't eerste praktijkjaar hier.
Die schalen zijn overigens exclusief weekenden, onregelmatigheidstoeslag en allerlei bruto/netto CAO boordeeltjes etc. etc.
Tja, maar voor overstappen moet er dus wel wat interessanters zijn. Wat ik zei: ik zou het zo doen en weet dat ik het kan. Maar niet voor een schijntje. Minimaal hetzelfde als wat ik nu verdien. Als het zo blijft prima en uitzicht op meer bij goed presteren helemaal goed. Er moet een uitdaging in zitten.
Nog zo’n geweldige zin van Hugo: Laat de kerst geen feest zijn voor het virus.
Mensen vertrouwen dat vaccin niet omdat ze de politici niet vertrouwen.
Het moet ook uit de medische wereld komen en niet van politici.
Zeker niet wat er nu zit.
Zoveel ruImte heeft het virus niet meer om te muteren zou ik denken.
Oeh... wat een stuk. Ik heb het gelezen en krijg nu de koude rillingen - op een goeie manier. Wel heel erg de spijker op zijn kop als je het mij vraagt!
Ja, wel de nodige spijkers op koppen, maar man, man, waarom leest Feynman zijn tekst niet even goed na, vóórdat-ie hem op de site zet? Slecht Nederlands, kromme zinnen, dat zou beter moeten.
@Peter-Rissing | 11-12-21 | 20:53:
Want kinderen vaccineren is ongewoon? En welke facebook-pagina is dat, waar we ons in kunnen lezen?
Be safe. Zeker. Ik ga niet zeggen wat een zekere viroloog en vaccinoloog Geert vanden Bossche over het vaccineren van kinderen vindt.
Niet hier. Niet nu.
Want wetenschap zijn feiten en niet onderhevig aan andere visies of inzichten.
Het vaccineren van kinderen heeft er alle schijn van de circulatie van het virus te stoppen, zodat we vaccinweigeraars in de risicogroepen niet hoeven te benaderen, voor te lichten etc. Vooral omdat Hugo zegt dat het niet zo is en het vooral een neveneffect is en dit ook expliciet heeft laten opschrijven door de Gezondheidsraad, zo doorzichtig allemaal.
REAGEER OOK