Gommers: 'Mark en Hugo misbruiken het OMT'
Dokter Diederik is wat frustratie aan het luchten
Diederik Gommers stopt met OMT-lid zijn (nee, niet dood) om zich volledig op zijn mediacarrière te kunnen richten en plotseling vinden we het heel leuk om de ideale schoonvader van dolende influencers in de media tegen te komen. Want de ene na de andere waarheid komt er uit. Hugo de Jonge mag het een "pandemie van de ongevaccineerden" noemen, Dokter Diederik vindt dat aperte onzin: op de Belgische Radio 1 zei hij dat het niet uitmaakt of je wel of niet gevaccineerd bent want inmiddels "is zestig procent van de besmettingen bij volledig gevaccineerden". Staat Hugo - samen met D66-korporaaltje Jan Paternotte - toch ff mooi met zijn pik in het zand? Daarnaast sprak hij zich ook al luidkeels uit tegen het 2G-systeem omdat het enerzijds niet strookt met vaderlandse vrijheden en anderzijds simpelweg niet werkt, omdat gevaccineerden ook voor transmissie van het virus kunnen zorgen. Dat zei ie eerder deze week bij Kockelmann op Onze Radio 1. En tot slot waagde hij het ook nog om vandaag bij Radio 538 (de man komt echt overal behalve in zijn eigen ziekenboeg, ja) te zeggen dat het hem dwars zit dat het kabinet de inmiddels bijna 130 OMT-adviezen niet openbaar maakt, omdat Mark & Hugo zich nogal eens politiek verschuilen achter adviezen die helemaal niet gegeven zijn. "Dan misbruik je de wetenschappers of de experts die in het OMT zitten." Nou jaaaaaaa, dat zouden Mark & Hugo toch NOOOOIT doen?
RIVM Update: +21.099
Reaguursels
Inloggen"Vaderlandse vrijheden". Alsof men in dit land daar mee om kan gaan.
Ik dacht dat GS niet aan J3NSEn deed. XD
Waar blijft dan die Rijksvoorlichting gericht op allochtonen, als zij daadwerkelijk de groep zijn die zich en masse niet laat vaccineren?
In Wales was al sinds het gevaccineer onder jongeren/adolescenten opeens verhoogde sterfte. Oversterfte. Het valt op, niet zeker of dit een causaal verband heeft met de vaccinaties maar echt iets om uit te zoeken. In de rest van Europa lijkt het ook te gebeuren terwijl covid niet de verklaring levert.
Als het waar is wordt het interessant. Vooralsnog hou ik het erop dat de ziekte doormaken de beste immuniteit oplevert. Zeker als het virus blijft circuleren. Geen gevaccineer in mijn kinderen met die slecht onderzochte turbo-vaccins. Eerst die oversterfte goed uitzoeken.
Nogal een no-brainer. Maar naar intelligentie kan je lang zoeken bij mensen die het vaccin hebben genomen in ruil voor hun gestolen decadente vrijheden die na 3 keer nul op hun rekest krijgen nog steeds staan voor te dringen voor de boostershot. Maar het mooiste komt nog want wij zijn wappies. Tuurlijk joh.
Diederik is zelf een zakkenvuller. Nu afscheid nemen en nog even natrappen? Je zit er zelf vuistdik in!
Hugo is allang 2g (ipv 9,8): bij gebrek aan gewicht boven komen drijven.
Gompie Gommers, fijn dit te delen.
Fijn toch met Famke op schoot je?
Gevalletje halverwege de wedstrijd kiezen voor het winnende team of. Beetje zoals valsspelen op de kleuterschool (of zoals Italië tijdens WO2 maar dat mag je niet meer zeggen) maar daarom nog niet verboden. Dat er maar nog zo’n 85% van Nederland zijn voorbeeld mag volgen.
Hier wint niemand bij. Wat een zootje.
Het woord van 2021: Jappie, precies het tegenovergestelde van de Wappie.
Die Gommers is gewoon mediageil die een tijdje terug nog nooit van Insta had gehoord. Ik kan het niet aanzien iig. Hij is nog niet weg bij t OMT of hij probeert zijn eigen hachje te redden. Niet nu mee aankomen nu ie weggaat. Hij had die waarheden ook eerder kunnen vertellen, maar dat pastte niet in zijn straatje en nu wel. Zielig man.
Beter laat dan nooit! Al is de leugen nog zo snel.....
Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
Het lijkt me normaal dat je geen herrie schopt bij het eerste beetje onenigheid.
Oh boehoe, vrijheid sterft, pro-prikkers zijn fascisten, hou eens op van zeuren.
Inderdaad. Beetje fascisme is nog nooit iemand aan dood gaan en wat moet je verder met vrijheid. Kop te janken!
Met, met zeuren. Geen dank.
Gommers heeft hier geen gelijk.
NL is veel te laat met de booster voor de mensen die in jan-maart de eerste prik hebben gehad. Al in juni-juli was duidelijk dat dit nodig was. NL hoeft niet eens zelf het wiel uit te vinden, maar gewoon naar andere landen te kijken die vooruit liepen.
Heel slecht beleid in NL.
wat n geweldig simpel denkende vrouw ben jij dan ?zullen we s ff afspreken ik heb nog wel meer onzin die je meteen voor waar aan neemt
@kale tornado | 19-11-21 | 19:06: Wat een fantastische reactie, zal ik je op een zelfde sterke manier toespreken en je aanvallen op fout gebruik van interpunctie en vage afkortingen van woorden waaruit blijkt dat jij totaal geen licht bent waardoor jouw toevoeging totaal van geen waarde is?
Aha, u weet de tijd na de tweede vaccinatie waarin de booster het meest effectief is, ga zo door.
@botbot | 19-11-21 | 19:29: Het gaat toch om het ontlasten van de zorg en het voorkomen van ernstig zieken op korte termijn, onder andere ook zodat de reguliere zorg zo min mogelijk vertraging oploopt?
Dan moet je snel handelen en niet afwachten en rustig bekijken of een booster het meest effectief is na x of y aantal maanden.
@Sessine | 19-11-21 | 19:20: Oh, al eerder meegemaakt hier, over een ander onderwerp.
Dan werd er tegen me gezegd dat ik het "zeker uit de Libelle" had, maar dan bleek dat ik het op ScienceDirect of Pubmed had gelezen, met links erbij.
Kan ie niet ook effe bij chips nootjes bier aanschuiven?
CBS meldt oversterfte van 850 mensen in week 45. In alle leeftijdscatgeorien komt de oversterfte voor. In week 45 zijn 173 mensen overleden aan corona volgens het RIVM. In de maanden augustus, september, oktober en nu hoogst waarschijnlijk ook november is er overstefte die niet door corona is te verklaren. Er moet snel duidelijkheid komen over de oorzaak van deze oversterfte.
www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2021/46/in-we...
NRC maakt ervan;
www.nrc.nl/nieuws/2021/11/19/cbs-regi...
Hier suggereren ze dat het corona doden zijn die niet zijn geregistreerd. Dat is niet het geval. De oversterfte komt voor in alle leeftijdscategorien dat wijkt af van corona. In Januari en februari 2021 kwamen de oversterfte cijfers redelijk overeen met de coronadoden van het RIVM. Dat is nu niet het geval. Ook wordt iedere zieke met corona symptomen direct gecheckt op corona. Het is een doorzichtige poging om af te leiden van deze onverklaarde oversterfte. Zie grafiek allecijfers
allecijfers.nl/nieuws/statistieken-ov...
De staafdiagram van de corona doden komt goed overeen met de oversterfte van het CBS.
Scherp gevonden. Hier mag weleens naar gekeken worden.
Gevolg van uitgestelde zorg? Naar mijn mening vallen die eigenlijk onder coronadoden.
Zelfde verhaal in Duitsland als je statistieken van de Duitse CBS legt naast cijfers van het Duitse Rivm .
Al met al is er wel degelijk een correlatie tussen Bundeslanden met hoge vaccinatie bereidheid en de hoge oversterfte aldaar maar dan zal je dus zelf even op rki.de en destatis.de moeten vergelijken.
@wazakzegguh | 19-11-21 | 19:18: Omdat het oversterfte in alle leeftijdscategorien betreft lijkt me dat niet te kloppen. Het belangrijkste is dat we doormiddel van de doodsoorzaken dit achterhalen. Dit kan gewoon een ramp zijn.
Gek genoeg zijn die cbs en nrc-links ineens offline...
Om zijn 2000,- euro’s per ‘appearance’ te kunnen declareren moet hij natuurlijk controversiële uitspraken doen. En die gaan steeds controversiëler worden tot de media het zat zijn
Gommers lijdt aan het Plasterksyndroom.
Net wat ik dacht.
Nu komt zijn echte mening eruit.
Waarom niet eerder?
Ik dacht dat Plasterk aan het Jan-Lattensyndroom leed.
Didi is een huilebalk, laf mannetje.
Let op periode is over 2 dagen!
De leeftijdsopbouw van de personen die zijn overleden in de periode van 17-11-2021 tot 19-11-2021 is;
50-59 3 personen
60-69 8 personen
70-79 12 personen
80-89 34 personen
90+ 14 personen
< 50 0 personen
Totaal 71
Waarvan 22 in het ziekenhuis
Waarvan 30 in het verpleeghuis
Waarvan 32 boven 70 thuiswonend
De leeftijdopbouw van de personen die in het ziekenhuis zijn opgenomen is, volgens GGD;
0-9 5 personen
10-19 2 personen
20-29 3 personen
30-39 5 personen
40-49 5 personen
50-59 9 personen
60-69 18 personen
70-79 48 personen
80-89 43 personen
90+ 11 personen
< 50 0 personen
Totaal 149
Let op periode is over 2 dagen!
ZIjn die personen aan corona overleden?
Wat is uw punt ?
@Zwizalletju | 19-11-21 | 18:52: Mike geeft gewoon netjes de statistieken weer. Dat doet hij al een aantal weken zonder daarbij een punt te willen scoren.
@Grachus | 19-11-21 | 20:10: Maar dat weet de jappie wel, betreffende wil alleen wat opmerken om toch wat opgemerkt te hebben. Het lijkt dat vrouwtje Jetten wel...
Geh. Gommert laat zich net zo goed misbruiken om het gewilde beleid van dit wan-kabinet te verdedigen.
Pot verwijt ketel.
Vooral niet zeggen dat de ic capaciteit gehalveerd is met de aanstaande vergrijzingsgolf in NL. Alsof iedereen hier fluitend 99 wordt zonder iets te mankeren …
Ic verpleegkundigen zouden zich gaan vervelen! Net als in de griepepidemie 2017-2018. Een zak hooi is meer waard.
U wilt de IC uitbreiden maar hoeveel bedden moeten het worden volgens u?
@Martosaurus | 19-11-21 | 18:50:
Ik kan met uw stelling meegaan maar hoeveel IC bedden zijn dan nodig
Weet u hoeveel verpleegbedden 20 corona van de reguliere zorg innemen.
En wat wilt u met duizenden IC verpleeg bedden als het virus onder controle is?
@botbot | 19-11-21 | 19:17: Daar heb je toch managers voor.... ze moeten wel kunnen managen....
Boosterje iemand?
Oftewel, we hebben de situatie niet meer in de hand.
Of hij probeert zijn handen in onschuld te wassen voordat het demissionaire kabinet met nog naardere maatregelen gaat komen.
Telkens loopt de discussie spaak want die moet eigenlijk zijn:
- Door vaccinatie komen we er blijkbaar niet uit maar werd ons wel door de regering voorgehouden.
- Er is een ""booster"" (lees: upgrade) nodig omdat het eerste vaccin niet afdoende functioneert/beschermd.
- de regering liegt ons glashard voor, doet beloftes en komt ze niet na.
- kritiek wordt niet geduld. Censuur alom.
- er wordt een dubieus controlesysteem uitgerold waarin we ons afvragen: waar eindigt dit?
- hoe tijdelijk is tijdelijk?
- waarom werd niets extra's aan de zorg gedaan?
- politieke ego's, media en politieke partijen zijn nu verstrengeld geraakt het het "succes van het vaccin". Als het vaccin minder succesvol is dan werd voorgespiegeld, wordt dat ook hun ondergang. Hoe neutraal is hun info nog?
Niet .
Ik insinueer niets.
Wat een hoop onzin in een stukje. Op zich al knap. Één dingetje dan. Er wordt al zeker een half jaar door zowel Rutte, de Jonge als Pino en Inieminie gediscussieerd over de werkzaamheid van de vaccins, de kans op een booster enzovoort enzovoort. Allemaal geheel out in the open. Er is geen verborgen agenda. Geen sinister plan dat moet worden uitgevoerd. Er is een zich onvoorspelbaar gedragend virus in een onvoorspelbaar gedragende samenleving. Dus alles verandert steeds. Maar waarschijnlijk hoef ik je niks uit te leggen, want op Facebook heb je alle kennis die je nodig hebt al gevonden.
@Beste_Landgenoten | 19-11-21 | 18:40: Helemaal eens. Warrig Wappie verhaaltje
Ik kan geen onwaarheden in uw tegel vinden. Maar u krijgt sterkte inhoudelijke reacties ("wApPiE") dus u zult ook wel gelijk hebben.
@Ramsesz | 19-11-21 | 19:31: Ze zouden de naald weer even in de goede groef moeten drukken. Feesboek dit, wappie dat, feesboek dit, wappie dat.
Nu is Gommers zeker ook een wappie. Alle wappies roepen al maanden dat vaccineren geen drol uitmaakt in het wel of niet besmetten van anderen. Als dat nu daadwerkelijk erkend wordt dan valt het toch niet uit te leggen dat jonge gezonde mensen gevaccineerd moeten zijn om mee te doen aan het openbare leven? Vaccineren doe je om jezelf te beschermen, niet je buurvrouw of je opa. En toch zijn veel mensen er zo in geluld door op die sociale verantwoordelijkheid te hameren. En ik hoor Hugo alweer zeggen dat we komend jaar iedereen gaan 'boosteren'. Bekijk het maar, eikel.
De ene wappie is de andere vacci-nazi niet.
@Neuth | 19-11-21 | 18:40: ik citeerde een studie uit The Lancet met niet geweldige resultaten voor de gevaccineerde groep en dan word je al voor Wappie uitgemaakt.
Is dat vaccineren nu altruïstisch egoïsme of egoïstisch altruïsme?
Laatst ook 3 jongens overleden. Niet gevaccineerd en ook geen rijbewijs.
Miljoenen mensen zijn gevaccineerd en daar is niets mee aan de hand. Jouw insinuaties heeft Joris prima in de gaten.
@Runderknak | 19-11-21 | 17:32: Ah ok insinuaties is een joris .
Ben nieuw hier , zal op mn tellen passen .
Zonder informatie over de doodsoorzaak kun je pas conclusies trekken als je het vergelijkt met omvallende voetballers in voorgaande jaren. Sinds mensenheugenis vallen topsporters om. Het gaat erom of er nu veel verschil is met vroeger. ZO ja, dan zou er wel eens iets aan de hand kunnen zijn. Zo nee, dan zou ik me hier niet al te druk over maken.
@lekgoot | 19-11-21 | 17:41: Eens .
We wachten rustig af .
En weer een stukje deksel van de put.
Spannend, wat zal er toch allemaal op de bodem liggen?
Geef Diederik maar eens wat te drinken en laat hem dan nog eens zijn hart luchten over Teflon Mark en Captain Clusterfuck.
Bodem? Er is geen bodem, slechts een oneindig diepe, meurende put.
@Kowalski11 | 19-11-21 | 17:29: ik verwacht inderdaad dat het gat nog dieper is en het er nog harder stinkt dan dat we ooit voor mogelijk hebben gehouden.
"Dan misbruik je de wetenschappers of de experts die in het OMT zitten."
En daar kan hij nu pas iets over zeggen of deed hij dat ook al toen hij in het OMT zat? Wie weet dat?
Waarom moeten de OMT-adviezen openbaar gemaakt worden? Het nut daarvan ontgaat mij. Gompie moet gewoon weten dat het OMT simpelweg adviezen levert en het kabinet vervolgens mede op basis daarvan tot beleid komt. Daarbij kijkt het kabinet naar meer issues dan waar het OMT over adviseert. Maatschappelijk draagvlak bijvoorbeeld.
Zo hoort dat en zo zal het altijd gaan.
Wellicht leven we in een democratie waarin we openbaar besturen. Als je maatregelen treft die inbreuk maken op je grondrechten althans die zeer beperkend zijn, dan is heldere besluitvorming een must, ook vanuit het bestuursrecht. Maar goed dat was jou even ontgaan.
Is dat zoiets van alleen openbaar maken en gebruiken als je het uitkomt? Is dat dan zoiets dat je later kan zeggen "ich habe es nicht gewusst?"
Mark en Hugo beweren bij hoog en bij laag dat ze zich laten leiden door de wetenschap. In werkelijkheid cherrypicken ze uit het OMT advies wat hen goed uitkomt. Ik snap wel dat Gompie duidelijk wil maken dat lang niet alles van het beleid vanuit de OMT koker komt. Een groot deel van de onderdrukking is puur een politieke keuze.
@Casus Lou | 19-11-21 | 17:18:
Dit dus. Teveel mensen accepteren de overheid als een autoriteit die niet gecontroleerd behoeft te worden.
@Casus Lou | 19-11-21 | 17:18:
Neen hoor. Politiek besturen betekent altijd brede afwegingen maken op basis van advies uit tig verschillende disciplines. Het OMT-advies is daar slechts één van. Ik weet zeker dat Gompie vooraf al wist dat hun adviezen nooit openbaar gemaakt zouden worden. Ook ter bescherming vd OMT-leden. Niet elk OMT-lid zit er op te wachten om bijv. neergezet te worden als de havik die het land volledig op slot wilde gooien. Ten slotte: een OMT-lid dat anticipeert op openbaarmaking, gaat misschien politiek bedrijven door adviezen te geven die goed scoren bij het publiek maar minder effectief qua virusbestrijding.
Gompie wist waar hij aan begon en gaat nu ineens popie jopie doen. Maar goed: velen trappen in dit goedkoop scoren.
Omdat je juiste onderbouwing en interpretatie niet aan politici kumt overlaten.
@lekgoot | 19-11-21 | 17:42:
Als u dat vindt, moet u bij de Tweede Kamer zijn.
@Amsterdamsko | 19-11-21 | 18:29:
Die moeten inderdaad professioneel het kabinet controleren. Maar dat wil niet zeggen dat je als burger geen recht hebt op informatie. We leven niet meer in een feodaal systeem.
@ikpislauwbier | 19-11-21 | 17:27: Dat is een Godwin, maar dat had je niet kunnen weten.
Alleen hier om al zou er een maximale termijn voor ambtenaren moeten zijn; zodat ze daarna onbelast de waarheid kunnen delen
Besmettingen zijn oninteressant. Hoe zit het met percentages bij ziekenhuis en IC?
Stijgt heel snel, met het overgrote deel gevaccineerde mensen.
@erwtje59 | 19-11-21 | 16:55:
War haalt u dat snel stijgen vandaan?, het is nog steeds 50-50 terwijl de on en ge 15-85 is.
Bovendien worden de gevaccineerden minder ziek en verblijven daar aanmerkelijk korter.
@erwtje59 | 19-11-21 | 16:55:
Altijd weer die vaccinwappies die het moeten verpesten voor de ongevaccineerden.
Gevaccineerd……? Betaal je eigen ziekenhuisrekening maar.
@botbot | 19-11-21 | 17:00: En op de ic liggen bijna allemaal ongevaccineerden.
@Nietgek | 19-11-21 | 17:12:
En hoe komt u aan deze wijsheid?
@Nietgek | 19-11-21 | 17:12: de helft. En ja dat is veel.
@van Oeffelen | 19-11-21 | 17:19:
Ik dacht dat de laatste cijfers richting 70% gevaccineerden op de IC gingen. Volgens een linkedin post van een IC-arts.
@lekgoot | 19-11-21 | 17:43:
En dan ook even de verhouding 85-15 meenemen.
@botbot | 19-11-21 | 17:53:
Dat is ook zo, maar de percentages beginnen elkaar aardig te naderen. Toch kun je hier pas echt wat zinnigs over zeggen als je stratificeert op basis van leeftijd. En een nog verdere opdeling op basis van onderliggend lijden zou nog meer informatie geven.
@botbot | 19-11-21 | 17:00: de leeftijd van de personen laat je gemakshalve weer achterwege.
@lekgoot | 19-11-21 | 17:43: Dat klinkt akelig ernstig. Dat zou betekenen dat de vaccins niet doen wat beloofd is. En wat dan?
@lekgoot | 19-11-21 | 18:02:
Het zou helpen als men de getallen niet zou verzinnen.
@Pietie | 19-11-21 | 18:07:
Het is bewezen dat vaccineren helpt alleen kan hij niet bewijzen dat zijn getallen kloppen.
@lekgoot | 19-11-21 | 17:43:
Op de ic is 70% NIET gevaccineerd op de andere bedden is het fiet fifty fifty bron rivm 8. Laatste cijfers. Elke week komt een rapport uit met alle cijfers die je maar wil hebben.
@botbot | 19-11-21 | 17:00: Als je niet minder ziek wordt, wat de fuck moet je daar dan? Wat is minder ziek eigenlijk als je er voor opgenomen moet worden?
90 % van de besmettingen is onder lui met vitamine D-tekorten. Da's wel ff andere koek dan 60%. En makkelijker en veiliger te verhelpen.
www.mdpi.com/2072-6643/13/10/3596
Klopt heb ik ook gelezen op smoel-boek.
Onbegrijpelijk dat de virologen wereldwijd zo naast een effectieve therapie kunnen zitten, terwijl de oplossing zo eenvoudig is.
Hoho, goedkope voor de hand liggende oplossingen? Dat moeten we niet willen met z'n allen.
@botbot | 19-11-21 | 17:04:
Hij verschaft toch een link naar een wetenschappelijk artikel. Weliswaar een open-accestijdschrift, maar erg flauw om dit als een facebookberichtje af te doen.
@lekgoot | 19-11-21 | 17:48:
Ha,ha, ik kan u ook een link naar ivermectine geven ook zo'n wondermiddel.
90% van de Nederlanders heeft sowieso een vitamine D tekort.
@botbot | 19-11-21 | 17:51:
Het ging erom dat dit geen facebookberichtje is. De publicatie gaat om een meta-analyse op basis van bestaande literatuur. De auteurs beschrijven hun methode en resultaten. Dus andere onderzoekers zijn in staat om hier weer kritiek op te leveren, wat leidt tot gezonde wetenschappelijke discussie. Dat is iets anders dan een onverifieerbaar facebookberichtje uit de onderbuik van tante Miep.
@lekgoot | 19-11-21 | 18:06:
Het is inmiddels bewezen dat ivermectine niet helpt.
Er is ook geen enkel bewijs tot zo verre dat vitamine B helpt.
Wel is het zo mensen met een vitamine B gebrek gezonder kunnen maken en des te gezonder minder kans op infecties maar dat bereik ik ook door iedere avond de hond uit te laten.
@lekgoot | 19-11-21 | 18:06:
Daar heb je gelijk in. Het betreffende verhaal zonder referenties en zonder peer review heeft echter nog een lange weg te gaan. Maar het lijkt mij dat het onderzoek verdient om verder door andere groepen bekeken te worden . Vergeet niet dat er ook genoeg onderzoeken zijn die aangeven dat een placebo net zo goed werkt als een echt medicijn.
@botbot | 19-11-21 | 18:44:
Het bericht ging over vitamine D. Waarom nu opeens ivermectine er met de haren bij slepen? Daar ging het helemaal niet over.
@botbot | 19-11-21 | 18:44:
Verdiep u eens in de cijfers uit Japan!
@BRAAP | 19-11-21 | 17:32: Precies. Weg met de zonnebanken!
Zou het met de herfst te maken hebben.... of iets met straatje en schoonvegen....
De R is in de maand , zoals elk jaar.
Gommers kan maar beter uit kijken met zijn kritiek.
Voor je het weet gebeurt hem een “Van Traatje”…
Nou moe, Gommie snapt eindelijk dat het OMT alleen in het leven is geroepen om ad hoc wetenschap te bedrijven. Via wat onduidelijke grafieken terugwerken naar een reeds vooraf opgestelde conclusie. En verder je muil houden, stelletje nuttige idioten!
Rutte gebruikt zijn demissionaire status als er een ruzie opgelost moet worden of als het moeilijk wordt. Verder smijt hij met miljarden en doet aan lange termijn beleid. Hij krijgt meer voor elkaar dan als missionaire regering. En de Tweede Kamer zag dat het goed is.
Slappe hap weer: een bekende kop uitzoeken en daar dan weer een heel narratief aan proberen op te hangen. Goed voor de clicks, dat wel.
Lastig heh, objectieve berichtgeving.
Wat, kritiek op het narratief? Wat een complot wappie! Hiervoor wordt je toch op verschillende platforms weggecensureerd? Tijd voor een Gexit. Oh wacht.
Functie elders.
Dan pleurt meneer toch lekker zelf die OMT adviezen op straat? Gewoon in de trein laten liggen.
"is zestig procent van de besmettingen bij volledig gevaccineerden"
"is zestig procent van de besmettingen bij volledig gevaccineerden"
Dus die 25000 besmettingen zijn helemaal niet zo erg.
tenminste, als we meegaan in het verhaal dat gevaccineerden wel besmet kunnen worden, maar dat het ziekteverloop veel minder ernstig is.
Dat is toch ook zo. Vorig jaar zaten we nu al lang in een lockdown, toen was er niemand gevaccineerd, terwijl we deze besmettingscijfers toen bij lange na niet haalden.
Vaccinatie werkt, of je het nu leuk vind of niet en of we nu een boosterprik nodig hebben of niet.
Denk dat dit stukje een beetje een miskleun is. Als Gommers zegt dat 60% van de besmettingen onder gevaccineerden is lijkt dat me nog steeds een reden om die prik maar te halen, want bij een verhouding 85% vs 15% lijk je dus nog steeds een veel lagere kans te hebben op besmet raken dan zonder prikje.
Dat allemaal nog afgezien van de kans om daarna in het ziekenhuis te belanden, daarvoor liggen de verhoudingen nog verder uiteen en al helemaal voor IC opname.
Kortom, back to the drawing board.
Wat is de huidige IFR?
Ja ja
Geen bijwerkingen werd er ook verteld, lange termijn geen probleem nada niks, ze weten ook nu pas dat de werking afzwakt en dat je gewoon besmettelijk blijft.
Enige punt wat ze nu hebben is dat je minder ziek wordt.
Anti-vaxxers komen 33X vaker op de IC vergeleken met gevaccineerde leeftijdsgenoten, maar nog zijn er anti-vaxxers tot wie zulke eenvoudige logica niet doordringt. Als het aan dat soort types had gelegen waren de IC's al overstroomd. Dezelfde onbenullen die desinformatie verspreidden over BMR en HPV vaccinaties.
Maar het punt is dat vaccineren dus niet dé oplossing is. Vaccinatiedwang of vaccinatieplicht doet dus nauwelijks iets aan de problemen die corona veroorzaakt. De zorg blijft onverminderd onder druk staan. Zeker met de vergrijzing en de groeiende bevolking.
@Lood om oud ijzer | 19-11-21 | 16:10:
Dat lijkt me uitermate sterk.
Kom maar door met een linkje.
@Diederik_Ezel | 19-11-21 | 16:13:
Bij 70 jaar of ouder of onderliggende ellende.
En die groep kan wat mij betreft iedere maand een prik halen, doen niet echt meer aan reproductie en mochten er lange termijn bijwerkingen zijn dan is dat ook geen issue.
@Lood om oud ijzer | 19-11-21 | 16:10: waar haalt u dit soort onzin vandaan?
@ratelaar | 19-11-21 | 16:14:
Nou dat is niet zo: Vaccineren zou een enorm vertragend effect hebben op deze uitbraak. Het is ook wel komisch. We hebben toenemende cijfers, vooral door ongevaccineerden die ook nog eens onnodig de zorg belasten en dan roepen ze: Zie je wel: Vaccineren helpt niet!
@Diederik_Ezel | 19-11-21 | 16:13: 33% groter kans. Wel bij de les blijven.
Het gaat er vooral om dat een vaccinatie verplichting wetenschappelijk geen stand houd aangezien gevaccineerden als een gek verspreiden ook. Belangrijker is basis regels in acht te nemen als bij klachten thuis blijven.
@Ing. eslapen | 19-11-21 | 16:21: 33X vaker is iets anders dan 33% grotere kans (1.33X vaker)... Man man man
@Beste_Landgenoten | 19-11-21 | 16:18:
Ze pikken woordjes eruit die ze past en maken er zelf een regel van.
Dat Gommes gezegd heeft dat vaccineren prima beschermt hoor je ze niet over.
De ongevaccineerden nemen zelf het risico om besmet te worden maar nu komt het,... ongevaccineerden besmetten elkaar niet maar gevaccineerden hun wel.
Man,man,man, en dat moet ik serieus nemen.
@Beste_Landgenoten | 19-11-21 | 16:18:
Ik zeg niet dat vaccineren niet helpt. Het aandeel gevaccineerden op de ic is 60% bij een vaccinatiegraad van 85%. Heel simpel geredeneerd: bij een volledige vaccinatiegraad zouden er dus 40% minder covid patiënten op de ic zijn geweest.
Ook dan was de situatie nijpend. Maw, ondanks vaccins blijft corona dus kennelijk een ernstige ziekte en besmettelijk en blijft het zorgen voor druk op de ic’s dat is wat Gommers zegt.
@TonAlias | 19-11-21 | 16:10: de IFR in de groep mensen tot 70 jaar is ongeveer 0,05%.
@botbot | 19-11-21 | 16:30: bij 3G besmetten inderdaad de gevaccineerde mensen elkaar en de niet-gevaccineerde.
De niet-gevaccineerde besmet niemand, want dat is nou net de enige in die ruimte waarvan je weet dat ze niet besmet zijn.
Snappie?
@Beste_Landgenoten | 19-11-21 | 16:18: want, er liggen geen gevaccineerde in het ziekenhuis.......
@Martosaurus | 19-11-21 | 16:24:
Bespaar jezelf de moeite. Op de persoon spelen doe ik niet graag maar voor de BL's en Ezels maak ik toch een uitzondering.
Ze trekken zich niets aan van feiten, bronnen en referenties. Dus laat ze lekker, ze voelen zich superieur omdat ze een paar maanden geleden op de fiets naar de prikstraat zijn geweest. Laat ze in de waan. Zalig zijn de onwetende moet je maar denken.
@erwtje59 | 19-11-21 | 17:24:
Echt?! Gooi het land op slot, nu! Waarom verplichten we het vaccineren van ongeboren kinderen nog niet??
Ja inderdaad. Bij volledige vaccinatie 40 procent minder IC bezet. Dat is toch een leuk aantal bedden denk ik dan. Allemaal onnodig bezet dus. En er liggen echt niet allemaal hoog bejaarden.
Dan nog, voor de wijsneuzen, vaccinatie beschermt dan wel niet honderd procent tegen transmissie, maar wel veel meer dan zonder vaccinatie. Helemaal als je kijkt naar de onderlinge transmissie dan is de kans dat een gevaccineerde de ziekte doorgeeft aan een derde veel kleiner. Dat drukt het aantal gevallen nog verder dus als ze hun prikjes halen scheelt dat waarschijnlijk 60% of meer bedden op de IC. Voordeel is ook dat de R gedrukt wordt dus..
Ik ken heel veel mensen die nu ziek thuis zijn met corona en die zijn allemaal echt flink ziek.
Zit je dan met je ongevaccineerde gezin op de bank een beetje lichte griepklachten te hebben.
Ik vraag me echt af of die prik voor relatief jonge gezonde mensen nu zoveel verschil maakt.
Ik denk dat een gezonde levensstijl, genoeg vitamines en niet roken en geen alcohol echt heel veel scheelt. Onder de ernstig zieken ook mensen die 2x zo jong zijn als ik.
Ik snap dat dit geen wetenschappelijk bewijs is maar ik hoop dat er in de toekomst meer onderzoek komt naar de relatie van alchohol gebruik en corona of vitamine gebrek en corona.
@Diederik_Ezel | 19-11-21 | 16:13: 33x een kans van 0 is nog steeds 0. Voor ongevaccineerde onder de 40 zonder contraindicaties is de kans op ziekenhuisopname iets van 20 op de miljoen of kleiner op basis van cijfers uit the UK. Voor heel nederland heb je het dan over verwaarloosbare aantallen tenzij ze t allemaal tegelijk krijgen.
Kap nu een met je angstporno, neem je boosters en shut the fuck up asseblief. Je lijkt wel een bekraste lp.....
@Beste_Landgenoten | 19-11-21 | 17:59: lariekoek, gevaccineerden besmetten andere niet veel minder, maar iets minder. In tegenstelling wat Pfizer beweert, namelijk nagenoeg geen besmettingsoverdracht. Met 83% gevaccineerden zou je verwachten dat de samenleving weer normaal kunnen functioneren. We hebben overigens wel relatief veel ongezonde mensen in Nederland. Vaccin werkt dus niet goed genoeg, laat staan als we straks een resistente variant hebben.
@Martosaurus | 19-11-21 | 16:24:
56 is 70 stand half november. Oudjes die niet gevaccineerd kunnen orden geven het probleem niet die gaan niet naar de kroeg of bioscoop. Binnen de niet gevaccineerden is een grote groep van een klein miljoen notoire dwarsliggers die niets accepteren behalve de onzin van Beaudet en Engel. Die vormen het probleem en dat is wel op te lossen met een streng gehandhaafd G2 eventueel aangevuld met selectief streng lock down regiem
@De Blauwe Baviaan | 19-11-21 | 18:46:
Aanvullend zou ik de stelling wel aandurven dat gevaccineerden zich, zeker de afgelopen twee maanden, minder aan de regels hielden dan de ongevaccineerden. Dat in combinatie met de grotere aantallen geeft de huidige explosie in besmettingen.
@ReyNemaattori | 19-11-21 | 18:36:
Vind je het vervelend zo vaak heel juiste opmerkingen te horen? Jouw enige juiste opmerking is dat 33x0 nog steeds 0 is.
@erwtje59 | 19-11-21 | 17:26:
Jezus dat niemand daar aan gedacht heeft. De hele wereld doet zijn best om zoveel mogelijk te vaccineren terwijl dat dus helemaal niet nodig is.
De niet gevaccineerde besmet niemand....
Hoe is dan het corona virus verspreid ? Waarschijnlijk door een vleermuis. Maar als we daarna niet als een gek zijn gaan vaccineren dan was de ene die door de vleermuis is besmet tegelijk de laatste geweest. Dom...
De overheid verschuilt zich achter adviezen van het OMT die niet gegeven zijn! Ik lees het al 6 keer, maar dit is toch ongelofelijk??
Nee.
@Febofiel | Helder.
Beste mensen, overal waar in Noordeuropeaan vanaf oktober de verwarmings aangaan, vindt een reflex plaats, nl ramen dicht doen, anders vliegt de warmte er uit. Foetsie ventilatie.
Goh, toch blijft het o zo capabele wezen, mens er teveel op stemmen. De fout zit inherent in ONS D.N.A.
U bedoelt ons C.D.A?
Nee iedereen lijdt helaas aan de vloek van cultuur.
Geheimpje voor Gommers, als 100% gevaccineerd is, is iedereen die Corona krijgt gevaccineerd. Dat is een wiskundige logica als een koe en dus is het niet vreemd dat, met het aantal gevaccineerden in Nederland, het aantal gevaccineerde "keronalijers" relatief hoog ligt.
Zouden geen kerona meer mogen krijgen, dat was tijdje terug het verkoop praatje.
Dus met voortschrijdend inzicht wordt het steeds duidelijker dat de mensen die bepalen het niet weten en hoogst waarschijnlijk gewoon de lobbie napraten en Hugo is natuurlijk koning die zit dicht bij het vuur.
Goed ik wacht nog ff met prikkie nemen, bier uit de super net zo best als de duure tap.
Geloof dat Van Rossem zijn foutje al heeft ingezien.
@enra | 19-11-21 | 16:09: dat is net welke koe je hoorde loeien. Er werd ook altijd al gezegd dat het vaccin zou beschermen tegen corona. Dat is dat wat anders dan ervoor zorgen dat je immuun wordt. Op het moment dat de mRNA vaccins van de band af rolden, werd er al uitgelegd dat deze ervoor zorgen dat je immuunsysteem het virus herkent, waardoor je ziekteverloop minder heftig zou verlopen omdat deze het virus dan direct tegen kon gaan. Dus ja, het is maar net wat je wilde horen op dat moment.
@Korrel_zout | 19-11-21 | 16:14: er zijn ook koeien waaruit blijkt dat er veel mis is met de mRNA techniek, inclusief vele door de producenten verloren rechtszaken.
Die koeien worden genegeerd.
Mijn geloof in Hugo en Mark is rotsvast. Uiterst betrouwbare en bekwame bewindslieden zijn het die vaste koers houden terwijl schreeuwers langs de zijlijn panikeren
Net religie.
Jouw voorhuid ligt er ook af? Bij sommige geloven moet dat ook namelijk.
Vooral erg bekwaam.
We zijn ook erg blij met die 1000 extra IC-bedden.
Mensen geloven ook in UFO's dus dat zegt niks.
Wijsheid komt met de jaren zwitsal.
Heeft de kamer ook geen inzicht in deze omt adviezen?
Ik ben in dat geval wel reuze benieuwd waarom de kamer dat accepteert, aangezien aan de hand van deze adviezen beleid wordt geformuleerd, dat door de kamer moet worden getoetst en goedgekeurd.
Ze zeggen gewoon op alles ja met de hoop dat ze mogen meeregeren. Zo opzichtig. T zijn altijd de zelfde.partijen.
Verbaasd nog?
De kamermeerderheid accepteert al heel lang alles en wil eigenlijk ook niets weten. Regeerakkoorden, fractiediscipline, en de Ruttedoctrine om het af te maken.
De kamer is merendeel meeloper/jaknikker er is 1 voorman per partij die bepaald hoe de stemming is. Kortom de meeste zijn ordinaire stem-geiten/bokken betalen we voor de kat zijn kut.
Van Dissel vindt het geen probleem om advies te geven over 2G waarvan hij weet dat de politiek het als een discriminatoir middel gaat inzetten. Ben benieuwd of er nog mensen opstappen.
Blij met dit tegengeluid van Gommers tegen de eindeloze blabla van Hugo. Had ie misschien eerder moeten doen.
Gebeurt helaas vaker dat mensen pas wat tegengeluid laten horen als ze besloten hebben op te stappen.
@Zoelense Hobbyboer | 19-11-21 | 15:53:
denk aan een Plasterk.
@Zoelense Hobbyboer | 19-11-21 | 15:53: Lijkt mij ook de enige juiste weg. Je kunt niet onderdeel van iets uitmaken en dan een (totaal) tegenovergestelde mening laten horen. Eerst eruit stappen en pas dan zeggen dat je het er niet mee eens bent. Natuurlijk dient de periode tussen uitstappen en mening laten horen dicht op elkaar te zitten en niet enige jaren.
Advies van het OMT was een jaar geleden oa dat de kapperszaken toen open mochten blijven, maar het kabinet zelf had anders besloten, die wist het blijkbaar beter (die horen ook bij de 17 miljoen virologen blijkbaar)
ruim 21.000 nieuw RonaRakkers, dit wordt wellicht nog interessant.
Gommers drukt zich netjes uit. Hij geeft in mijn beleving een klein kijkje achter de schermen. Maar ja, als je dan elke keer gevraagd wordt om in een talkshow te verschijnen, ga je vanzelf ook dingen zeggen waar je ver weg van moet blijven. Want dan word je zo'n BN'ert net als een willekeurige zanger die wellicht goed is in zingen, maar vooral ook moet blijven zingen en niet moet gaan práten in een talkshow.
Dokter Gommie doet dus niet meer mee? Vele malen verontrustender, mijns inziens, hoe eerder deze maand het Red Team er de brui aan heeft gegeven. Deze crisis gaat ook al richting Klimaattafels: alle deskundigen eruit en de lobbyisten c.s. vervolgens vrij spel.
Hugo de Jonge als President van de EU: alles kan blijkbaar tegenwoordig.
Ik schrok even, dacht het Red Bull team...
@Nuchternederland | 19-11-21 | 16:15: Nee, die gasten die de eerste variant van "de app" mee mochten komen beoordelen. De rest zou nu eigenlijk geschiedenis moeten zijn, maar nee. De QR code.
Ondertussen in de F1 is het grote verstoppertje spelen inmiddels ook begonnen lijkt het wel. Zin an. In de race van zondag wel te verstaan!
Vuile gluiperd is het. Dus als je weet dat dit gebeurt, gewoon al die tijd je bek houden.
Als het een vent was geweest, dan had hij aan de bel getrokken en ervoor gezorgd dat de mensen weten dat het OMT andere adviezen geeft zodat de mensen hun eigen conclusies kunnen trekken. Maar nee, gewoon je bakkes dicht houden. Smeerlap. Het zou hem sieren als hij dan nu ook de beerput even helemaal opentrekt.
precies, eerst cashen en nu opeens zijn straatje schoon vegen. om te kotsen.
@Isan | 19-11-21 | 15:42: Zn geweten schreeuwt nu harder dan de ego ‘geld geld’ stem.
Meermeer van deze , het kaartenhuis is gevallen.
OMT leden krijgen niet betaald voor hun adviezen...
Gommers vertelt wat velen allang weten, maar wat nog velen meer toch niet gaan zien, ook al komen er nog 100 Gommersen. Zij hebben hun grote bijdrage aan de maatschappij immers geleverd met hun 2 prikjes... Dat zijn de echte egoisten.
Kort door de bocht , heb zelf geen prik gehaald en ga dat ook niet doen .
Maar onze bange en volgzame medemens wegzetten als egoist ben ik het niet mee eens .
@alexanderpechtold | 19-11-21 | 16:00: Ik bedoel dan ook diegenen die overal luidkeels roepen om die ongevaccineerden aan te pakken, maar die zelf niets willen doen, want zij hebben hun bijdrage geleverd. Die kom ik erg veel tegen.
@Lood om oud ijzer | 19-11-21 | 16:04: Vind die comments ook lastig om te lezen idd .
Laten we hopen dat de realiteit ze ooit nog is inhaalt .
Maar meneer zij nog meer maar u als wap pakt de woordjes eruit die u past.
@botbot | 19-11-21 | 16:22: boerkoekoek hij tikt zij ipv zei , kom er maar in ..
@botbot | 19-11-21 | 16:22: Nog een keer ..
Hij zei idd dat vaccineren helpt tegen covid , maar vaccineren lijkt andere ‘problemen’ te veroorzaken .
Tijd voor een tribunaal met M&H als eregasten.
En H&M erbij, wegens slechte kwaliteit kleding.
Een parlementaire enquête lijkt me zwaar genoeg. Met een wappietribunaal is niemand gebaat.
Ze hadden vanaf dag 1 de leiding over deze hele shitshow a-politiek moeten maken, door Defensie en een of andere chef uitvoering van VWS aan het hoofd te stellen. Geen politieke koppen op TV, alleen onbekende ambtenaren, zonder herverkiezingsbelang.
Vanochtend nog met een mevrouw met monddoekje, in de super, staan keuvelen.
Zij herkende mij. Ergens van een praatje, gewoon buiten.
Stond me maar aan te gapen.
"Ja, ik ken u!"
En ik kénde haar niet!
Mevrouw (met boodschappen ter waarde.van 55,25 euro), vroeg tot overmaat van ramp mijn naam.
Mevrouw was over die Coronakapjes chagrijnig tot en met, maar was niet bang dát met mij te delen.
Totzover het niels.
Eat your heart out, Gerri Eijkhoff.
Welk merk bier had mondkapmevrouwtje?
Vin’k best een relevante vraag.
Ik Leffe brûin.
@Ruimedenker | 19-11-21 | 15:41:
DenkerT, de mevrouw in kwestie, had, nu je er toch om vraagt, twee van die mini flesjes wijn.
Wat ik altijd raar heb gevonden.
Neem dan een fles, weetjewel.
Maar goed, op de een of andere manier was deze vrouw ook typisch iemand voor 2 mini flesjes wijn.
Als je begrijpt, wat ik bedoel.
@chicago river | 19-11-21 | 15:48:
Als zij het kan beperken tot een flesje vandaag en één voor morgen heb ik daar bewondering voor.
Meestal haal ik nét teveel in huis en denk dan: “maak maar op”, met alle gevolgen van dien.
Als ik 12 flesjes in huis hebt kan ik niet stoppen bij 8.
Is mijn gebrek.
@chicago river | 19-11-21 | 15:48: Hoi! Die kleine flesjes zijn ideaal om mee te koken. Dit i.t.t. 30 cl flesjes pils. Die moeten ze gewoon verbieden, want zonde van het statiegeld. En het krat they rode in on.
@Ruimedenker | 19-11-21 | 15:57:
Zelfde ochtend voor een 18-jarige gozert een pakje Marlboro gekocht (hij betaalde zelf)
Gozer was zijn ID kwijt, moest naar huis lopen.
Bleek een jonko junk te wezen.
Wat ik maar wil zeggen: een gebrek kun je hebben vriendelijke vriend, maar het hérkennen is waar het om draait.
En iets zegt mij dat jouw "gebrek" heel betamelijk is.
En ik spreek uit ervaring.
/*SALUT!*
Wiens brood men eet… Was de onkostenvergoeding wellicht niet meer naar genoegen?
Over de piek heen?
Nee, de piek zal wel rond de Kerst zijn denk ik
Lijkt me geen verrassing. Het verhaal klopt vanaf februari 2020 al niet.
Zunne dikke Tribunaal, junguh!
Mark en Hugo misbruiken ook de hele Nederlandse bevolking. What's new?
Dat daar eerlijk voor uitgekomen wordt?
"want inmiddels is zestig procent van de ziekenhuisopnames ongevaccineerd."
Hebben jullie het interview wel goed beluisterd? Hij zegt: "Wij merken nu dat meer dan 60% van de besmettingen zijn bij volledig gevaccineerden"
Dat is heel wat anders dan ziekenhuisopnames. Gommers zegt dat het niet uitmaakt of je wel of niet gevaccineerd bent voor transmissie, niet voor je eigen veiligheid.
Het ligt wel moeilijk natuurlijk. Aan de ene kant zijn er natuurlijk ook tien keer zoveel gevaccineerden als niet-gevaccineerden dus zou het wel het nodige voor de transmissie uitmaken.
Aan de andere kant zullen gevaccineerden zich ook weer minder laten testen omdat ze geen of amper symptomen vertonen of denken "ik ben toch gevaccineerd dus waar zou ik me laten testen".
Ook de meerderheid van de opgenomen patienten is gevaccineerd. Dat ligt ook rond de 60%. In Belgie is het zelfs 70%.
tut tut
youtu.be/1vUJKgtinvg
Als 88% van de gevaccineerden voor 60% van de besmettingen zorgt dat is de kans op besmetting voor gevaccineerden 17% en voor ongevaccineerden 83%
@Lentehaas | 19-11-21 | 15:41: dat geeft dus aan hoe belangrijk het vaccineren is. Want als 40% dan ongevaccineerd is, terwijl die groep kleiner is, dan hebben niet gevaccineerden meer kans om extra ziek te worden. Als vaccineren niet zou helpen, dan zou het percentage gevaccineerd en niet gevaccineerd in het ziekenhuis hetzelfde moeten zijn als het landelijke percentage.
@Sqbar | 19-11-21 | 16:09: zonder "van de", dus "Als 88% gevaccineerden"
@Sqbar | 19-11-21 | 16:09:
Kijk jou valt het op. De meute ziet t niet.
Check cijfers van Rivm, vooral boven de 50 is percentage veel en veel hoger. De risicogroep zeg maar. Richting 90 procent onder gevaccineerden.
Gelukkig wordt er ook niet alleen naar het OMT geluisterd. Die willen een volledige lockdown voor een jaar tot er duizenden nieuwe zorgmedewerkers zijn waar we voor kunnen gaan klappen. Maar even vergeten meneer Gommers dat er jaarlijks al 10 miljard EXTRA naar de zorg gaat? Denk dat de managers in de zorg (bent u dat ook) eens goed bij zichzelf te rade moeten gaan waar al dat geld blijft en hoe we hier beland zijn.
Diederik Gommers zal te weinig ja en amen gezegd hebben en daar houden ze in Den Haag niet van.En hij heeft ook door dat het niet veel zin heeft om door te gaan,met een groot gedeelte van de bevolking is het onbegonnen werk om ze te doordringen van de situatie zoals die is .
Het OMT fungeert als “menselijk schild” voor het D-Kabinet.
Je lekker verschuilen achter de adviseurs.
Verder kun je “on” schrappen, Bart.
Maar dat is al een paar keer gezegd hieronder.
Dat is wat Rutte altijd doet: anderen voor het blok gooien en gebruiken als afleiding en zondebok
TG kopt: "Vaccinatieplicht België ’oorlogsverklaring’ aan zorgpersoneel: dreigende stakingen"
Net als in Canada waar ze hun keutel over de verplichte vaccinatie introkken toen ze begonnen te voelen dat de reguliere zorg in het honderd liep. 4000 zorgmedewerkers zouden hun ontslag krijgen, toch maar niet gedaan.
Wel toevallig nu Oostenrijk aan een vaccinatieplicht gaat beginnen. Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat dat nu ook hier speelt en Gommers daar nu echt niet meer aan mee wil werken.
Ik begrijp het niet meer; Gommers zegt op :0.54 min toch echt: ".. dat 60 % van de besmettingen zijn bij de volledige gevaccineerden.."
Klopt ook, van Rossem heeft per ongeluk de letters o en n achter elkaar getikt met gevaccineerden er achteraan.
Ik zat ook al achter m'n oor te krabben toen ik Gommers hoorde en teruglas wat Van Rossem had geschreven. Maar Gommers heeft het over besmettingen en Van Rossem over opnames.
Die zijn natuurlijk wel met 10 keer zoveel meer dan ongevaccineerden.
@TonAlias | 19-11-21 | 15:28: en heeft er ook ziekenhuisopnames van gemaakt terwijl hij het over besmettingen heeft. Gommers zegt het ook in de context van een 2g systeem en niet dat vaccinatie in algemene zin niet werkt.
Ja en dan zeggen ze van ja maar dat is logisch want 85% is gevaccineerd.
Prima, dan gaan we even rekenen...
Als er van de 100 mensen 10 besmet zijn dan zouden dat gemiddeld 4 ongevaccineerden zijn en 6 gevaccineerden.
4/15 vs 6/85 = 26% vs 7% dus dan zitten we op 73% extra bescherming... maar dat is er vanuit gaan dat mensen zonder symptomen (wat vaker voorkomt in de gevaccineerde groep) zich altijd laten testen waardoor we een compleet beeld zouden hebben. Het getal is dus het meest positieve scenario. (dat "maar" 60% van de gevallen ongevaccineerd zijn)
Laten we uitgaan van 70% van de gevallen zijn gevaccineerd:
3/15 vs 7/85 = 20% vs 8% = 60% reductie.
Bij 80% gevaccineerden:
2/15 vs 8/85 = 13% vs 10% = 24% reductie.
Nu zijn deze cijfers niet de realiteit maar zie je hoe de effectiviteit van een klif afvalt indien je onderrapportage groter wordt. (mensen die zich niet laten testen omdat ze geen symptomen hebben en het dus niet weten) Het is belangrijk dat mensen dit begrijpen zodat ze ook weten wanneer het risicovoller is om naast 2 gevaccineerden te zitten dan naast 1 ongevaccineerde bijvoorbeeld. Want dit geeft dan ook aan hoe raar het beleid is van de QR code. (omdat het niets met testen te maken heeft, alleen met vaccinatie)
Ja, excuses, moest idd 'besmettingen' zijn ipv 'opnames' en GEvaccineerden ipv ONgevaccineerden. Aangepast nu. Schuld van drie dingen tegelijk aan het doen.
@Rechts door zee | 19-11-21 | 15:47:
"Als er van de 100 mensen 10 besmet zijn dan zouden dat gemiddeld 4 ongevaccineerden zijn en 6 gevaccineerden."
Je denkfout is deze: Het gaat niet om besmet, maar om opname in het ziekenhuis of de IC. Dan zien de rekensommen er al heel anders uit namelijk. Jij hebt het ovder de kans op overdracht, wat iets heel anders is.
Je zou ook natuurlijke immuniteit verwachten onder de niet gevaccineerde toch? of worden die als beschermd beschouwd?
De useful idot is bijna uitgespeeld.
Schuilen achter "adviezen" van specialisten zouden Mark en Hugo nooit doen.
Hij heeft het bij die 60% over besmettingen niet over ziekenhuisopnames.
Viel mij ook op.
In Rotterdam Ikazia ziekenhuis is 95% van de ziekenhuisopnames ongevaccineerd.
@naardeklote | 19-11-21 | 15:28: www.rijnmond.nl/nieuws/1432106/Vanaf-...
"De verplichting van vaccinatie zorgpersoneel is waanzin", vindt Diederik Gommers, voorzitter Nederlandse Intensivisten.
Mag ik even glimlachen?
@naardeklote | 19-11-21 | 15:28:
Erasmus idem dito of idemdito
Diederik is wat van plan. Komt hij over een jaar met een politieke partij ofzo?
Hij moet plaats maken voor het nieuwe narratief. Teveel draaien en bijstellen valt na een tijdje steeds meer op. De volgende kan met een frisse kijk op aankomende verplichtingen ongegeneerd het kabinet van dienst zijn.
Nee Gommers, als je een vent was had je allang met je vuist op tafel geslagen of was je opgestapt. Media geil faciliteer je het uitkleed beleid van Rutte.
Waarvan akte. Schandalig is het en die vent heeft een hoop goed te maken. Trek de beerput maar eens open zou ik zeggen. Hij heeft vast nog wel wat interessants te melden over onze 2 clowns.
Ze hebben Gommers zijn bijltje alvast afgenomen en per 1 Januari geschorst, zodat het niet zo opzichtig als bij Mona duidelijk is dat Gommers geen zin meer heeft om naar bepaalde pijpen te dansen.
Gommers lijkt me behoorlijk overspannen of hij geeft toe aan de druk die wappie bedreigers op hem leggen. Hij is hoofd van de IC en geen viroloog, geen epidemioloog, geen politicus en al helemaal geen statisticus want het klopt voor geen meter dat de niet gevaccineerden niet zouden zorgen voor het zorginfarct. Wat er in die man zijn hoofd gaande is laat zich raden. Hij heeft het ook nog eens aan de stok met zijn eigen verpleegkundigen en ook daar ging hij plots meepraten en het tegenovergestelde menen. Zijn vrouw is nog de slimste. Wegwezen.
"want het klopt voor geen meter dat de niet gevaccineerden niet zouden zorgen voor het zorginfarct."
Koekoek. Erg hè die ongevaccineerden... smerig volk gewoon... alle problemen zijn hun schuld... Als ze nou even dat spuitje nemen zijn we overal vanaf! En dan worden zij de wappies genoemd.
@Rechts door zee | 19-11-21 | 15:24: Ja, als je je na overdonderend bewijs nog niet laat overtuigen noem ik je een wappie. Zeker de dikke 50 plussers die maar blijven wijgeren zicht te laten vaccineren.
@JRShield | 19-11-21 | 15:52: Fuck, weigeren
Gommers is geen heer.
Heren spreken geen kwaad als de relatie is beëindigd.
Zeker niet als ze tijdens de relatie hun mond hebben gehouden.
Misschien is het een idee om therapie voor huiselijk geweld te geven. "Gewoon je mond houden, je hebt jaren niet geklaagd!" Gaat vast goed komen.
Ik kan het aantal berichten niet meer volgen, dus heeft iemand de samenvatting? Is Diederik nu opeens van de #ikdoenietmeermee? of heeft ie ook een plan wat volgens hem wel werkt?
Corona blijft, overheid wil meer controle. Niks nieuws onder de zon.
@UnderTheDevil | 19-11-21 | 15:22: ik heb toch even geluisterd naar de fragmenten. Diederik zegt dat het vaccin "niet zo goed" werkt om verspreiding te voorkomen en daarom zou ook 2G niet werken. Daar heeft ie een punt, maar het is jammer dat ze niet ook laten horen waarin Diederik zegt dat het vaccin wel goed is om ziekenhuisopname en IC opname te voorkomen.
Even Famke opbellen doet.
@Drek van Dilderen | 19-11-21 | 15:25: En dan is dus de huidige tactiek verkeerd en moet er een campagne komen om obese (migranten) te overtuigen zich te laten vaccineren en er moet meer getest worden op scholen.
@littlelebowsky | 19-11-21 | 15:54: precies, maar ik wil wel een beloning dat ik me heb laten inspuiten met de experimentele gentherapie. Krijg ik dan een dubbele gas-vergoeiding? of de 30k toeslagen-knaller?
Even een domme vraag, kun je nog internationaal (trein/vlieg)reizen met een test? Ik denk dat ik op korte termijn vlucht richting Kroatië ofzo (sta open voor suggesties!)
Ja. Internationale code heeft meer gegevens als de Nederlandse. Die Nederlandse moet ik nog krijgen over minder dan twee weken.
Hangar volgens mij per.land af.
Ja hoor, kan nog gewoon. Er zijn op een paar absurde landen na geen restricties. Wel is het zo dat je bij sommige landen verplicht een x aantal dagen in quarantaine moet bij aankomst en aangezien Nederland nu donkerrood kleurd op de wereldkaart vraag ik mij af of er niet meer restricties aan zitten te komen, maar het is iig nog niet onmogelijk gemaakt om te reizen.
Bedankt voor de informatie.
@SinisterNL | 19-11-21 | 15:20: Klopt. meeste landen hebben een vaste plek bij de vertreksluis op Schiphol.
Zo valt gisteren bij vriend Maurice te lezen, dat doodsoorzaak nr1 van 2020 is gemanipuleerd door plots K te herverdelen in subcategorieen, waardoor C als 1e doodsoorzaak staat vermeldt bij VWS (volksgezondheid). Dat maakt het aantal doden niet minder erg, maar ook dit is weer een manipulatief schakeltje om het erger te doen lijken.
Ja, dat is logisch ook. Herdefinieren houdt de boel wakker.
"... want inmiddels is zestig procent van de ziekenhuisopnames ongevaccineerd."
Met een vaccinatiegraad van ruim boven de 80% is het aantal ongevaccineerde patienten dus idioot hoog, en op de IC liggen ze er ook nog vele keren langer dan reguliere patienten.
Tijd voor verdergaande maatregelen dus, helaas afgedwongen door kansenparels en wapperds.
Dit is al weken de situatie. Een 20% niet gevaccineerden zorgt voor alle noodzakelijke maatregelen om de zorg behapbaar te kunnen houden.
Mogen we er ook bij zetten dat het merendeel 50 plussers zijn?
Je hebt niet naar de video's geluisterd en zeker niet verder gelezen hieronder.
Spijker op de kop. We gaan richting lock down en vele onnodige doden. In Nederland zullen ze niet snel vaccineren verplicht stellen maar 2 gaat er komen.
Gevaccineerd moet dat zijn, Van Rossum maakte een foutje lees ik net. De verhouding is omgeslagen, steeds meer ic gangers zijn gevaccineerd dus uw betoog houdt geen stand meer. Kunt u ook toegeven dat vaccins niet hebben gebracht wat ervan verwacht werd of blijft u deze riedel volhouden tot er alleen nog maar gevaccineerden liggen. Ze worden ziek, allemaal, spuitje of geen spuitje. Als het je tijd is om te gaan maakt het niet meer uit of dat door ziekte a of ziekte b komt. Wen d'r maar an.
@Martosaurus | 19-11-21 | 15:54:
"Bijna de gehele IC-bezetting wordt veroorzaakt door de 60+ categorie. De vaccinatiegraad zit daar al tegen de 93 procent. "
Nu lijkt het alsof 93% van de 60 plussers op de IC zich heeft laten prikken. Dat op zichzelf lijkt me al helemaal niet waar. Integendeel.
En nee Elfenstein, ook als 40 procent ongevaccineerd is geldt nog steeds dat 9/10 van hen onnodig de IC bezet. Dus als die eraf gaan is de zorg alweer ver onder het nivo van overbezetting.
@Beste_Landgenoten | 19-11-21 | 15:56:
Het is elfenstein, zonder hoofdletter. En of het onnodig is weet u niet, waren ze wel gevaccineerd en risicogroep dan maken ze toch ook nog steeds meer kans. Zoals Martosaurus, wél met hoofdletter, terecht opmerkt heeft het vaccineren van 19 jarige meiskes geen noemenswaardige invloed meer op de grand total.
Gaan we weer.
Voor iedereen die de lagere school niet heeft afgemaakt, het gros van de reaguurders blijkbaar, even een simpel rekensommetje. Zelfs als "slechts" 60% in het ziekenhuis ongevaccineerd is dan ligt 9/10 daarvan onnodig in het ziekenhuis, want 10 x is ongeveer de relatieve (moeilijk woord) kans dat je in het ZH komt voor onegevaccineerd versus gevaccineerd. Dus die 60% hadden slechts 6% hoeven zijn, als die sufferds gewoon hun prikjes hadden gehaald.
Is dit dus een "pandemie van de ongevaccineerden"? Ja, grotendeels dus wel. En ze belasten de zorg onnodig. Ze bezetten de IC gemiddeld een dag of 10, versus een dag of 2 voor andere operaties, dus ook nog eens 5x zoveel belasting van de IC als nodig, daarbovenop, extra, als toegift. Dus niet alleen ieder bed dat ze bezetten gaat verloren aan gemiste andere operaties, maar aan 5 andere operaties.
Dan nog even voor de eencelligen onder de lezers: Als er meer gevaccineerden zijn, zal je zelfs bij een veel kleinere kans op opname in het ZH voor hen, er toch nog een aardig totaal aan gevaccineerden te vinden zijn in de ziekenhuizen, want het totaal is de kans x de frequentie in de "populatie" zoals dat dan heet. Allemaal super moeilijk, als je even nadenkt kan je het allemaal zelf bedenken.
Dus hoppakee, prikken die hap!
Jij had het ooit elke dag over Trump. Haha.
Nope.
@RickTheDick | 19-11-21 | 15:17:
Ja dat, of Gommers moet terug naar de lagere school. Die kan dus ook niet rekenen.
Wat me wel opvalt aan veel reaguurders, dat je exact weet hoe de hele meute ergens op zal reageren. Of dat nou Trump is, MH17, vaccinatie, het kabinet, D66, al die Pavlov hondjes doen allemaal hetzelfde: De hakjes in het zand. Want dat is het: Je moet tegen zijn! Tegen is het woord dat de reaguurders bindt (en overigens in dezelfde moeite door: alle PVV'ers). Niet dat er een overlap is op dat vlak, Neeeeuhhh.
Je hoeft niet eens zelf na te denken, je bent gewoon per definitie tegen. Een lekker makkelijk schema om de dag door te komen. Schakel de hersens uit en wees tegen.
@Beste_Landgenoten | 19-11-21 | 15:18: Ligt er aan vanuit welk perspectief je het bekijkt. Ik ben tegen vaccinatieplicht maar voor lichamelijke integriteit. Bij jou is dat blijkbaar visa versa.
Het is te makkelijk om de ongevaccineerden de schuld te geven omdat ze geen vaccin hebben genomen. Veel ic patiënten zijn dikke oude man. Ik durf te wedden dat als je een gezonde jonge vrouw bent, dat je nog steeds veel minder kans hebt om op de IC te komen dan een dikke ongezonde gevaccineerde oude man. Een grote groep "wappies" kan ook een frikandelvretende roker met een vitamine c/d gebrek zijn. Dat 60%, 6% had kunnen zijn is veel te kort door de bocht.
BMI boven de 25. Verplicht afvallen, want ze een gevaar voor zichzelf en hun omgeving. Zolang het ctb niet wordt afgeschaft, ga ik die ‘booster’prik niet halen. Waarschijnlijker haal ik die hele boosterprik niet meer. Ik wordt altijd dwars van dwang.
Je uitgangspunt klopt niet. Ongeveer 40% in de ziekenhuizen is ongevaccineerd.
Als je jouw rekenmethode dan toepast, zou dit slechts 4% hoeven te zijn. Anders gezegd: hoe minder ongevaccineerden in het ziekenhuis, hoe groter hun bijdrage aan de zorg, volgens jouw methode.
Je mag zelf wel eens een cursus rekenen volgen.
@Middensteun | 19-11-21 | 15:27:
Ah hebben we dat verhaal weer. "Maar rokers dan". Roken is niet besmettelijk, dat is het verschil met Corona. Daardoor zorgt Corona voor extreme piekbelasting in de ziekenhuizen, waarmee andere zorg in de knel komt. Ook die voor rokers en dikkerds, die al ongeveer 20 jaar dezelfde min of meer voorspelbare belasting op de zorg geven.
Als je alle gedrag dat eventueel zou kunnen leiden tot een ziekenhuisopname gaat vergelijken met Covid, dan ben je niet helder bezig. Covid is een besmettelijke ziekte die in korte tijd de ziekenhuizen overspoelt en zonder maatregelen de zaak kan laten vastlopen. Voor iedereen. Dat is met andere ziektes en operaties niet het geval, terwijl een Covid opname met een factor 10 heel gemakkelijk te verlagen is, door een prikje te nemen.
@Lentehaas | 19-11-21 | 15:34:
Lentehaas je bent terecht een haas! Reken het nog eens na en verzin waarom je redenering niet klopt. Kom op je kunt het. Juf geeft je een vlaggetje.
@Beste_Landgenoten | 19-11-21 | 15:18:
Een mening als feit presenteren.
Daarna door galopperen naar een conclusie, en dan generaliseren,
(Alle PVV-ers, zo? Allemaal gesproken?) en als gevolg van die conclusie mensen wegzetten als dom of hersenloos.
Wat voor doel beoog je dan? Wat voor resultaat wil je bereiken?
Moral high ground? Lekker wentelen in het eigen gelijk?
Verder herinner ik je er aan dat jij "tegen" Trump was.
@Janeeklopt | 19-11-21 | 15:35:
En maar blijven wegkijken van het probleem! Fantastisch. Ook van die ongevaccineerde oudjes ligt 9/10 daarvan onnodig in het ziekenhuis. Nergens voor nodig, die hadden bijna allemaal thuis kunnen zitten als ze maar dat prikje haalden. Je moet het ziekenhuispersoneel eens spreken, die kunnen die lui wel schieten zo langzamerhand.
@Beste_Landgenoten | 19-11-21 | 15:41:
Bedoel je het gevaccineerde of ongevaccineerde ziekenhuispersoneel?
Ja het is allemaal zo ongelooflijk eenvoudig, vooral ook zo lekker lineair zoals u het uitlegt met simpele rekensommetjes, alleen is de realiteit helaas complexer... ten eerste zijn de percentages niet stabiel en lijkt er een trend gaande te zijn waarbij het % gevaccineerden stijgt en het % ongevaccineerden daalt. Wat zegt dit?
Verder laat u vele variabelen uit uw rekensommetjes weg zoals leeftijd, onderliggende ziekten, eerdere besmetting enz.
Wellicht is de variabele 'vaccinatie' helemaal niet de juiste dominante om te meten en dus om beleid mee vast te stellen.
Verder ben ik het met u eens dat er meer geprikt moet worden, maar dan van bepaalde risicogroepen (leeftijd, comobiditeit,..). Lukraak iedereen prikken levert kost ontzettend veel (financieel, organisatorisch, en zeker ook op het vlak integriteit) en levert daarbij relatief te weinig op.
Na het falen van politiekbeleid faalt het OMT, wat een verassing. Wordt het niet tijd voor een proffecioneel instituut die dit fenomeen (pandemie is overgeschat) eens goed bestudeerd en tot een conclusie komt hoe dit te bestrijden zonder draconische maatregelen.
Heeft hij al een boek geschreven?
Ja, en gesigneerd, en 2 mensen krijgen de eerste uitgaves: Paternotte en Kuiken.
Binnenkort: Gommers, The Musical.
@van Rossem: pas je stuk aan, er staat :"... of je wel of niet gevaccineerd bent want inmiddels is zestig procent van de ziekenhuisopnames ongevaccineerd". Moet zijn 'gevaccineerd''.
getuige bij opkoment tribunaal.
Is er ook een bovengrens betreffende hoeveel boosters nog acceptabel zijn?
Nee, alle oudjes krijgen ieder jaar al griepprik. Is ook een soort 'booster'.
"Dokter Diederik vindt dat aperte onzin: op de Belgische Radio 1 zei hij dat het niet uitmaakt of je wel of niet gevaccineerd bent want inmiddels is zestig procent van de ziekenhuisopnames ongevaccineerd."
Dat moet dus gevaccineerd zijn! Zo helpt men dus fouten de wereld in van Rossem...
Sorry voor de dubbelt.
@TonAlias | 19-11-21 | 15:13: Is juist goed. Het kan niet vaak genoeg gezegd worden dat gevaccineerden gewoon keihard vatbaar zijn voor dat covid en dat zij nu juist extra zorgen voor overdruk op de werkvloer in de ziekenhuizen vanwege hun waan van veilig zijn in deze.
@der Schweinigel | 19-11-21 | 15:21:
Gelul, nog steeds is het merendeel niet gevaccineerd naar relatieve aantallen. Neem nou maar een prikkie.
@SterF... | 19-11-21 | 15:26: Allemaal gegoochel met cijfertjes en percentjes... Sterf maar met dat prikkie.
@der Schweinigel | 19-11-21 | 15:29:
U denkt werkelijk dat dit een argument is. Zit je nog op de kleuterschool?
@der Schweinigel | 19-11-21 | 15:29:
De kans is groter dat jij sterft zo te lezen.
@SterF... | 19-11-21 | 15:26: Leg uit, hoeveel kwetsbaren zijn nog niet gevaccineerd? Het is een pandemie van de kwetsbaren, niet van gezonde mensen.
@TonAlias | 19-11-21 | 15:34:
Dan moet je ook haarfijn uitleggen wie dan kwetsbaar is en wie niet. Is iemand met een paar kilo overgewicht al kwetsbaar? En kan je garanderen dan er geen "gezonde" mensen in de ziekenhuisbedden liggen?
Sowieso een onzin discussie, want de kwetsbare dien je te beschermen. Of past dat niet in je egocentrische wereldbeeld?
@SterF... | 19-11-21 | 15:33: De kans dat ik sterf is inderdaad heel groot.
Op de kleuterschool wist ik dat al. Jij ook?
Was hij al bij de slimste mens?
Nee, blijkbaar wel bij de Masked Singer.
60% van de ziekenhuisopnames is gevaccineerd. Dat betekent dat 40% ongevaccineerd is. Dus 15% zorgt voor 40% druk in de zorg.
Conclusie, iedereen vaccineren en bij diegenen die gevaccineerd zijn de doelgroep welke zich in de ziekenhuizen vertegenwoordigd (oud, dik, etc) voor een boostershot sturen. Maar ja, dit hadden we uiteraard al 2 maanden geleden voormekaar moeten hebben. Nu lopen we achter de muziek aan omdat men na bijna 2 jaar nog steeds niet weet wat hen overkomt.
Dit nemen we maar met een korreltje zout.
En zo is het maar net. Wordt mij hier op GS iets te vaak geroepen dat vaccineren niet helpt. Als je met die 1,5 miljoen gevaccineerden nog steeds 40% van de ziekenhuispatienten verzorgd dan kun je niet zeggen dat vaccineren niet helpt. Je hoeft het er niet mee eens te zijn maar wel eerlijk zijn @redactie.
@Ramsesz | 19-11-21 | 15:12:
De berekening klopt toch wel redelijk.
Ben benieuwd hoe de verhouding in andere landen ligt.
@Ramsesz | 19-11-21 | 15:12:
Nee nee, Korreltje heeft zelfs een punt. Deels. Als de sodemieter de risicogroep vaccineren is absoluut noodzakelijk nu we weten dat de vaccins maar kort werken. Je moet doen wat je kan voor ze. Vaccins zijn wel degelijk het beste wapen wat we hebben, alleen moet je niet met een kanon op een mug gaan schieten en in het wilde weg iedereen platspuiten waarbij dat niet nodig of gewenst is. Scheelt ook nog eens bakken met geld, die vaccins zijn geenszins gratis dus inzetten waar het moet, uiterst terughoudend zijn met waar het niet hoeft.
@elfenstein | 19-11-21 | 15:19: waar veel niet gevaccineerden een denkfout in maken is dat het geen verschil maakt of die prik nou wel of niet gezet wordt. Ja, als je het individueel bekijkt maakt het inderdaad niet veel verschil. Maar maatschappelijk, in de grote groep, maakt het wel degelijk verschil. Of 17 miljoen mensen nou 0,2% kans maakt, of 0,02% kans is het verschil tussen 34000 mensen of 3400 mensen. En dat verschil (uit de lucht gegrepen percentages, dus shoot me) maak je dus door je te laten vaccineren. Niet voor je individuele riscio, maar voor de groepsgrootte van dat kleine percentage zo klein mogelijk te houden.
@Korrel_zout | 19-11-21 | 15:28:
I shoot you. 17 miljoen mensen maken 0.2% kans, al voor dat er gevaccineerd werd. Het zou een beetje lager kunnen worden maar de groep die de vaccins daadwerkelijk nodig hebben is tevens de groep met de hoogste vaccinatiegraad. Daarvan zou je moeten verwachten dat de opnames snel terug lopen maar elas, dat doen ze niet. Ze blijven gewoon ziek worden. De rest werd al zo goed als niet ziek dus daar zal dat vaccin hooguit in de promillages effect hebben, niet genoeg om er zo'n circus voor op te tuigen en al helemaal niet genoeg om er voor naar de mensonwaardige middelen te grijpen. Als je denkt dat je 'm nodig hebt, ga vooral je gang maar laat mij met rust, ik weet wat ik aan corona heb, dikke vette schijt namelijk. Da's dat stukje eigen verantwoordelijkheid he, weten wanneer je iets nuttigs kan bijdragen en wanneer niet. Geef die spuit van mij maar aan een ouwe stakker die 'm echt nodig heeft, zo ben ik wel.
@elfenstein | 19-11-21 | 15:36: Dat is uiteraard zeer fideel van u dat de oude stakker uw spuit mag hebben. En ik begrijp uw keuze uiteraard ook op persoonlijk vlak. Want de kans dat u op de IC of in het ziekenhuis komt is uiteraard minimaal. Hoe meer u zich richting de kwalificaties van de risicogroep beweegt, hoe groter uw individuele risico wordt.
Ik ben ondertussen benieuwd aan het worden naar de leeftijdsverhouding van de mensen in het ziekenhuis in de groep niet gevaccineerden en wel gevaccineerden. Is dit overeenstemmend met elkaar? Zit er verschil hier tussen in beide groepen? Indien dit overeenstemmend is met elkaar, komt de gewetensvraag over of er dan bijvoorbeeld een eventuele vaccinatieplicht moeten gaan gelden vanaf een bepaalde leeftijd om op die manier de druk op de zorgcapaciteit te verminderen?
@Janeeklopt | 19-11-21 | 15:39:
Ook als je de leeftijdsgroep meeneemt zie je nog steeds dat ongevaccineerden veel vaker erntsig ziek worden. Al neemt die verhouding wat af met de leeftijd.
@Korrel_zout | 19-11-21 | 15:46:
Nee, geen dwang, dat nooit.
Een kleine uitleg in de arabische taal lijkt me dan wel weer nuttig. MIsschien dat die jurkenopa's dan nog eens doorkrijgen dat zij wél de risicogroep zijn. Zelfs dan nog ben ik mordicus tegen iedere vorm van dwang of drang, iedereen moet dat voor zichzelf weten. Principes, ze zijn soms niet makkelijk om te hebben maar ten alle tijde broodnodig om te houden.
@elfenstein | 19-11-21 | 16:16: Inshallah, als Allah wil dat ik het vaccin neem, neem ik het vaccin. Ik neem het vaccin niet, dus het zal wel niet hoeven van Allah. Ook zegt de Imam dat het niet hoeft. En als ik wel covid krijg, is dat de wil van Allah, hij zalij ook genezen.
Diederik verlaat met de staart tussen de benen het zinkend schip. Kan RTL-nieuws nog wat wobben op die 130 OMT-adviezen, of is het een mooie taak voor GS?
Mmmm, het lijkt erop dat Diederik niet vrijwillig weggaat bij OMT? Hij begint om zich heen te slaan.
Waar heb je het over? Zijn tweede termijn als IC opperhoofd zit er op. Daar wordt een nieuwe gekozen en die zal plaats nemen in het OMT als deze dan nog nodig is.
Gommers weer niet waar hij het over heeft want hij is geen OMT-lid.
Schaap-modus off/
Gompie zeg(t)
Gommers krijgt binnenkort een spreekverbod en wordt net als Huig Plug opgepakt.
Over zes weken stuurt ie een mail dat het goed met 'm gaat en dat we verder niet meer naar 'm hoeven zoeken.
@elfenstein | 19-11-21 | 15:08: ik maak me he-le-maal geen zorgen over die Chinese tennisspeler. Was gerustgestellend bericht, fijn was dat.
@DeCynischeAmbtenaar | 19-11-21 | 15:10:
Die zit gewoon lekker te chillen aan de pinacolada aan het chinese strand, geen vuiltje aan de lucht.
@elfenstein | 19-11-21 | 15:13: Ik dacht dat het en of andere goelag archipel was.
"En tot slot waagde hij het ook nog om vandaag bij Radio 538 (de man komt echt overal behalve in zijn eigen ziekenboeg, ja)"<
Knap dat je dat kan concluderen uit 3 telefonische radiointerviews.
Die gast zit werkelijk overal. Op TV, op de radio, op de radio in Belgie, oh ja, hij werkt ook nog.
U wilde bronnen?
Nou heeft u bronnen.
Excuses mogen in de comments hieronder.
-edit-
Of boven, ligt eraan hoe u uw reaguurpagina heeft ingesteld.
De man is IC arts, geen viroloog. Je kan besmet raken ook al ben je gevaccineerd en je kan ook besmettelijk zijn. Maar dat maakt niet zo veel uit als je geen ongevaccineerde mensen tegen komt. Het vaccin beschermt namelijk behoorlijk goed tegen ziekenhuisopnames. Gevalletje van schoenmaker hou je bij je leest.
Ik zou mij meer druk maken over de opmerking dat de overheid sommige maatregelen naar advies van het OMT zou doen, terwijl Gommers aangeeft dat ze dit advies niet hebben gegeven. Ik vermoed dat de werkelijkheid genuanceerder ligt (misschien luistert de overheid naar bepaalde mensen binnen het OMT, maar niet naar de bereikte concensus), maar opmerkelijk is het wel.
@JRShield | 19-11-21 | 15:45: "Het vaccin beschermt namelijk behoorlijk goed tegen ziekenhuisopnames."
Vandaar dat inmiddels 60% van de opnamen volledig gevaccineerden betreft aldus Gommers. Iets dat oplettende mensen ook al in andere landen zagen gebeuren; een toenemende mate van opnames onder volledig gevaccineerden. Maar die zullen wel allemaal in aanmerking zijn gekomen met zo'n vieze ongevaccineerde. Die kleine minderheid.
Sowieso, als u anno 2021 na de nodige schandalen vanuit ons kabinet en/ of partijen die daar onderdeel van uit maken nog vermoed dat de werkelijkheid genuanceerder ligt aangaande het misbruiken van de term OMT-adviezen dan is, het spijt me dat ik het zeg, niet goed bij de kokosnoot.
@JRShield | 19-11-21 | 15:45: Het is geen vaccin, het is een Immuunsuppressivum
Bang voor tribunaal?
Ik mag hopen dat dit een klein voorproefje is van Gommers. Gommers probeert hier gewoon onder het toekomstige tribunaal uit te komen. Gommers wordt kroongetuige in ruil voor strafvermindering. Wie volgt?
Straks gaat ie nog beweren dat Corona eigenlijk gewoon een stevig griepvirus is.
en dat maar 0,2 % deaud gaat aan Covid.
Is hij eigenlijk wel een ‘dokter’ ?
Of een infiltrant…
Van onze blije duitser en vaccinhandelaar Ab Osterhaus weten we tenminste wel dat die veearts is.
Vrijheid sterft in recordtempo. De vaccinatie is duidelijk niet effectief genoeg. Ik ben benieuwd om te zien hoe het debat na deze informatie zal worden voortgezet.
Of onze populatie is te zwak... ?
Het artikel zegt dat 60% ongevaccineerd is, dat zegt eigenlijk dat het vaccin wél werkt.
@Zoethoudertje | 19-11-21 | 15:22: Welke studie? Welke professor? Graag je bronnen vermelden als je dit soort zaken de ether in gooit, anders klinkt het als pure stemmingmakerij.
@Bakkeleures | 19-11-21 | 15:39: Nee dus.
Het lijkt er op dat je knap achterloopt.
Gommers stopt binnenkort toch, nu durft 'ie wel hè.
Nou Bobdaline en Diederik_ezel, steek deze maar in je....
Vergeet orakel botbot vooral niet.
Frau Merkel !
Die komen dadelijk toch met de grootst mogelijke bullshit aan,
geen wetenschap zo wispelturig als uit je grote duim gezogen!!
@Plaque-doctor | 19-11-21 | 15:14:
Die man mag van mij een mening hebben.
REAGEER OOK