LIVE - Hugo de Jonge over Het Afrikaanse Virus
"Beste mense"
Landgenoten. Ja, u bent massaal buiten en aan het shoppen, want om 17:00 uur is alles DICHT en moet u naar de AH. Maar u moet toch echt ff opletten nu, want Hugo heeft zijn zondagsrust opgeofferd om mededelings te doen over de OMIKRON-VARIANT uit Zuidelijk Afrika, die nu met kisten tegelijk wordt binnengevlogen. >>>LIVESTREAM<<<
RIVM Update: 13 van de 61 pos. getesten Hoesten Afrikaans
HH Mededeling: comments closed want GU heeft ook weekend, aub verzamelon in Café
Reaguursels
InloggenGewoon ff turven hoe het Meg ze gaat. Indien mildere klachten, zijn we spekkoper, want dat verdringt de Mandela-variant de deltavariant
Nu zijn we allemaal weer ongevaccineerd.
Welke informatie heeft jou bereikt dat de rest van de wereld nog niet deelachtig is gemaakt?
Virus mocht geen Xi heten
Ja, is wel in lijn met de politiek correcte verkramping op basis waarvan men tot Griekse letters heeft besloten. Het is allemaal te kinderachtig voor woorden, maar dit is hoe volwassenen in 2021 de realiteit proberen te bezweren.
Ben helemaal klaar met dat virusgezever.
Variant dit, dat, zus en zo. Maatregel no 34556.
Wanneer doen we weer (het oude) normaal?
Red pill momentje: mooi was die tijd, maar het oude normaal komt nooit meer terug...
Vraag mij af, wat gevaarlijker is, of het Omicron virus of Rutte IV.
Voor de economie of 'het' lichaam?
@Warhead | 28-11-21 | 19:00: Voor de samenleving.
Geen idee hoe het komt maar ik moet bij deze man altijd aan Al Bundy denken (iets met schoenen of denkvermogen vermoed ik).
Hand in de broek.
Loopt vast weer uit zijn nek te lullen las ik ‘ergens’. Ik luister er nog niet meer na. Ik heb mn Bassie en Adriaantje periode al lang achter me liggen haaahaha
Het wordt voor mij als blije ongevaccineerde geen ene moer anders. Ik mijd mensen als de pest, kom niet bij oudjes, werk lekker thuis en doe s'ochtends om 07:30 boodschapjes. Ik zing het wel uit . Wil de laatste het licht uitdoen?
Je bent het spoor bijster.
De omicronvariant zet ons op scherp. Maar mensen die in Zuid-Afrika met de nieuwe variant van het coronavirus besmet zijn, zijn voorlopig niet zwaar ziek.
Dat zegt Angélique Coetzee, de arts die de mutatie als eerste opmerkte. „Hun symptomen waren zo anders dan bij de mensen die ik eerder had behandeld.”
www.telegraaf.nl/nieuws/1583268346/ar...
En dus is deze variant misschien wel onze redding.
yup. iedereen krijgt deze zeer besmettelijke variant, krijgt lichte klachten en daarna ... groepsimmuniteit! .... of....?
@Joris Beltsin | 28-11-21 | 13:42
Ook voor jou geldt: Hoe dom!
Dat is een motie ingediend door Virginie Joron, een wappie.
Echt, ik had dit binnen een minuut bij elkaar. Hoe dom ben je dan?
@omanders | 28-11-21 | 18:02:
Klopt. Ik ben ook ontzettend dom. Zo erg dat ik geen flauw benul heb waarover u spreekt.
@Joris Beltsin | 28-11-21 | 18:54:
"En wie zijn die 75.000 mensen met ernstige neurologische bijwerkingen die de EU schadeloos gaat stellen?"
Schoolmeester, blijf bij je leest.
Als we de huisarts die nieuwe variant als eerste opmerkte moeten geloven kan deze mutatie wel eens de gene zijn waar we op hoopte .. 2 dagen doodmoe en veel spierpijn en daarna weer de oude
www.telegraaf.nl/nieuws/1583268346/ar...
Wel een erg hoge hartslag. Zit al zwaar onder de bloedverdunners, dus zou voor sommigen wel degelijk fataal kunnen zijn.
Iedere keer als ik hugo ergens zie optreden bevestigd het weer dat de meeste blindgangers niet in de grond liggen maar vrij rond lopen .
Clusterfuck nummer zoveel,
www.telegraaf.nl/nieuws/1489846952/de...
Test dan niet meer.
Hier word ik ook niet gied van. Hij staat gewoon te liegen. Hoe verliezen we het vertrouwen 2.0.
@shimanski | 28-11-21 | 17:58: yep.
Omicron komt Rutte goed uit , dat leidt af van echte Rutte I, II, III, IV schandalen
Oprechte vraag, want ik ben geen laborant. Hoe weten ze welke variant er "heerst"? Er staat dat het RIVM weet dat 13 van de 61 positieve testen de Afrikaanse variant hebben. Worden alle testen bij de GGD naar een laboratorium gestuurd die ook meteen testen *welke* variant er heerst? Ik dacht dat het een simpel "positief/negatief" verhaal was.
Normaal gesproken een steekproef. De testen op mensen die uit Zuid-Afrika kwamen werden allemaal geanalyseerd op type
Er worden wekelijks plm. 1500 positieve testen gechecked op welke variant het is
Deze spreekt met een zuid afrikaans accent en is over het algemeen een stuk trager.
Eigen virus eerst. Weg met het gelukszoekervirus uit Afrika.
"Willen jullie méér of minder gelukszoekersvirus?"
Je voelt het op je covid-klompen aankomen...
@Yrrab | 28-11-21 | 16:50: de deltavariant is ook een coronavirus maar het is wel óns coronavirus.
En al die vluchten die de afgelopen weken zijn geland? Die nieuwe variant is er al lang. Niet te bang worden mensen, de nieuwe varianten blijven komen.
Huge de jonge, het vleesgeworden bewijs dat je als onbenul in dit land gewoon minister kunt worden. Je moet/kunt een mens niet op zijn/haar uiterlijk beoordelen, nou ik kan u vertellen dat ik mijn oordeel al klaar had over een paar van die gasten in onze regering toen ze daar met hun allen op het bordes stonden. Laat ik nou ook nog weer eens gelijk krijgen, wat een armoedig zooitje. Helaas wel ONS armoedig zooitje.
Zal ik u voordragen bij Remkes nu het nog kan? Lijkt me nodig & nuttig.
@Yrrab | 28-11-21 | 16:16: He Barry, heb jij een lijntje met Remkes, graag dan.
@Eminent | 28-11-21 | 16:28: Of je a.s. woensdag een uurtje vrij hebt, vraagt Rem. Zo rond borreltijd, zeg maar.
Can do?
13 ook echt. Dat kan niet anders dan totale onheil zijn dan.
Dat klopt, hij is de antichrist.
imgur.com/a/REMbA80
Doet me denken aan een paar jaar geleden bij de jeugdbrandweer, een aan het pompen en de andere hielt de slang en spoot hem nat. De pompende schreeuwde dat de andere moest ophouden met natspuiten maar bleef wel doorpompen. Dus net hugo, hij schreeuwt dat we moeten oppassen voor omikron maar helpt wel honderden geïnfecteerde via Schiphol het land in.
Ik zou me kapot schamen als ik op de cover van de Linda stond. Zelfs achterin de Linda.
Achterin Linda?
@Opblaas_boot | 28-11-21 | 15:56: That's too graphic for my shirt...
Faalhaas Hugo staat wel op de cover van de Linda kersteditie, hele prestatie voor deze schoolmeester die duizenden doden op zijn geweten heeft, door zijn onkunde en knullig beleid.
Dat zo iemand zo ' ver' kan komen zegt iets over ons land. En niemand die er wat van zegt ook
KLM kan het geen ruk schelen die besmette passagiers en wat de gevolgen zijn. Geld verdienen daar gaat het om in stand gehouden door onze geweldige regering.
Stond die schoolmeester weer verbaal te onaneren? Bijna pervers om daar nog naar te luisteren.
Hugeau bedankt. En ook bedankt voor het feit dat we onderaan de boosterlijst in Europa bungelen. Teveel tijd aan de Linda gespendeerd? Is het KLM personeel al volledig gevaccineerd?
HearHear ! de incompetentie van dat gepolder ben ik echt SPUUG zat. Echt... polderen is prima in vredestijd en goed voor de cohesie en de handel..... maar in tijden van oorlog en pandemie .... SCHAAM JE DOOD !
Als je zelfs Bulgarije boven je moet dulden, ben je inderdaad een faalhaas eerste klas.
@Spring Bruissteen | 28-11-21 | 15:48: Ja. Normaal zou ik meteen alle buitenlanders de schuld geven, maar zelfs ik heb grenzen.
KLM wel incasseren die steun maar geen steun voor de NL bevolking.
22.193 positieve tests
Hoeveel keer de afrikaanse/nieuwe vsriant??
Als idd blijkt dat de nieuwe Omicron variant tot 6 meer besmettelijk is, gaan we in LOCKDOWN Italian style....
Verder zal het gehele vliegverkeer voor passagiers worden stilgelegd.
Fijne kerst !
- gaan wel de bezineprijzen weer hard omlaag, dat dan weer wel !-
Watch it:
14 december is coming.
Look at the history of 2020.
Merry christmas AT HOME!!
Ze gooien het dus op een foutmarge van de sneltest. De mensen zijn niet eens getest, ze vlogen volgens de oude regels. Alleen een vaccinatie of pcr. Tja, met vaccinatie kun je gewoon besmet zijn. Dit is dweilen met de kraan open.
De rest van de passagiers hoeft pas over een aantal dagen te testen en mag vrij bewegen?
Alle passagiers hadden een geldige QR code... het EU wondermiddel . Dus dat Afrikaanse virus heeft een middel gevonden om de QR code te omzeilen !!!! Ik hoop dat een EU adept dit oppikt want er gaat iets helemaal niet goed .
Dat wil ik ook hebben.
De QR geeft een groen vinkje indien aan alle voorwaarden om te reizen is voldaan. Zegt niets over besmettelijkheid of besmetting.
De QR code werkt contraproductief op de bestrijding van het virus. Dat blijkt nu overduidelijk.
@Opblaas_boot | 28-11-21 | 15:50: My point exactly !
Zoals elke schoolmeester hoort Hugo zichzelf graag praten.
Ja, en zonder tegenwerping. Want schoolmeesters weten het immers altijd het beste...
Door die motherfucker is een vriendin van mij bijna fysiek aangevallen door een zestig plusser in een winkel vandaag. Gewoon wildvreemde die opeens vroeg of ze wel of niet gevaccineerd was. En toen verder ging met "ik zie het aan je kop dat je niet gevaccineerd bent " en "een vriendin van mij is doodziek door jou schuld"en "je wilt mij doodhebben " en "ik sla je rotkop in" . Maar we kunnen geen vergelijkingen maken met de Joden in de 2de wereldoorlog. Wat is er met GS gebeurt ? Waar zijn ze als we ze nodig hebben ? Dit is nog maar het begin !
Wat is er volgens jou aan de hand met GS?
Wat een raar hoofd moet die vriendin van je hebben als je de vaccinatiestatus er aan kunt aflezen. Misschien iets voor op de kermis?
Goed verhaal man, bel de krant.
De vraag is.... had die boze meneer het bij het juiste eind / is ze inderdaad niet gevaccineerd? ?
#DURFTEVRAGEN ?
@Mazzelstof | 28-11-21 | 15:33: waarschijnlijk ook weigeren een mondkapje op te zetten in een winkel. Dan valt het vrij goed aan die imbiciele kopjes te zien.
Ik denk een rode vinken kop.
@Blonde Nel | 28-11-21 | 15:29: Hij bedoelde een Galium Stang met GS, soort lood.
Je vriendin had hem direct op z'n bek moeten slaan, wat een brutaliteit.
Voor volgend weekend op teletekst. Boosterprik Pfizer voor 90% effectief tegen Omicronvariant.
Zou Organon nog bestaan met 90% effectief voor de pil?
Oo (omikron) met dank aan de KLM!
Elke MKB´er mag deaud maar de KLM houdt heldhaftig vol!
Ja, met 6.5 miljard in de broekzak......
Ned moet gewoon verplicht pcr testen bij aankomst en dan in een quarantaine hotel de uitslag afwachten, is die negatief mag je Nederland in.
Dat virus houdt niet op totdat een kwart van de bevolking dood is.
Kom kom, niet zo somber.
We gaan gewoon dood als de tijd daar is.
@Gravin v Kippenbouth | 28-11-21 | 15:21:
Ik ben totaal niet somber maar de natuur houd je niet tegen.
Daar zijn ze toch voor ? Natuurlijk uitdunning zeg maar . We moeten natuurlijk plaats maken voor de nieuwe Nederlanders en zorgen dat die huisvesting krijgen.
Dus we zitten er nog 25 jaar aan vast?
@Koning BongoBongo | 28-11-21 | 15:29: Eigenlijk had het naar de volgorde in het Griekse alfabet Ny of Xi moeten zijn maar de WHO wilde de chinesen president Xi Jinping dit niet aan doen. Zeker ook omdat de WHO van XI met veel corruptie gestuurd wordt.
@Koning BongoBongo | 28-11-21 | 15:29:
Veel van die 'nieuwe Nederlander' willen zich niet laten vaccineren dus dat schiet niet op met het vullen van die vrij gekomen huizen.
@jan huppeldepup | 28-11-21 | 16:17: gezien de mutatie snelheid van het virus.. misschien het chinese letter set/alfabet kunnen nemen
Waarom heet deze variant Omicron en niet Jota?
Vermoedelijk omdat omicron enger klinkt.
Omineus
Omerta
Omicron.
Tja.
Inderdaad ... klinkt onheilspellender.
Omicron zijn 7 letters…
Omnibus
@Opblaas_boot | 28-11-21 | 15:53: omygod
Mijn onderbuik zegt me dat deze variant ons uit de sores gaat helpen . Just a hunch ofcourse...... but mark my words.
Kans ís aanwezig. Ik heb ook dat gevoel. Het enige probleem is de overheid. Mocht er een aanwijzing zijn dat deze variant ons uit de sores zou kunnen helpen, moet de overheid dit ook onderkennen en bereid zijn tot een doordachte afschaling van maatregelen, te beginnen met de QR samenleving. Maar we zullen zien.....
@Opblaas_boot | 28-11-21 | 15:21: Het QR gebeuren afschaffen wordt een harde noot want EU breed ,maar we zullen zien. Misschien brengt de EU straks wel groot in het nieuws dat ZIJ hebben besloten dat de code (voorlopig!!) geparkeerd wordt .
Ik voorzie de inzet van enkelbandjes om thuisqarantaine te monitoren. Aldanniet gecombineerd met een (geringe) hoeveelheid springstof.
Een jaar of 20 geleden had ik hierom gelachen ,maar sinds deJonge hier minister is komt een dystopische toekomst steeds meer als realiteit boven drijven.
Een beetje zoals in Wedlock met Rutger Hauer? www.youtube.com/watch?v=TZesS-EUP6E
Dat kost teveel geld. In Enge Beestenland laten ze je geweaun via een app melden. Zo niet dan komt er bezoek van hun lokale Gestapo.
@Koning BongoBongo | 28-11-21 | 15:06: De springstof is uiteraard over the top. Helaas ben ik serieus over een systeem, vergelijkbaar of gelijk aan het enkelbandje. En ik schrik van mijzelf....
@Opblaas_boot | 28-11-21 | 15:12: Zo'n prikband die elektrische schokken af geeft wellicht ? Zeer waarschijnlijk gaat iemand dit nu oppikken en wordt er rijk van...
Waarom? De gemiddelde smartphone hoeft niet eens aan een bandje te zitten. De trotse bezitters zijn zelfs doodsbang hun duurbetaalde digitale enkelband kwijt te raken.
@Koning BongoBongo | 28-11-21 | 15:17: Laten wij dit oppikken dan. Jij de pitch, ik het bedrijfsplan of omgekeerd, maakt mij niet uit.
Ik heb nog wel een lege garage voor proefpersonen.
@Opblaas_boot | 28-11-21 | 15:25: Wat dacht je van prikbanden met je naam er op of die van je kinderen ?
@Koning BongoBongo | 28-11-21 | 15:35: Ah. Personalisatie. Geniaal. Misschien een hangertje er aan met je sterrenbeeld, oud. Is gendertechnisch óók veilig.
@Opblaas_boot | 28-11-21 | 16:01: oud = oid
André zit ook weer in quarantaine bij Monique.
Dreetje houdt wel van een spleetje..
Daar gaan we weer...
Blijf binnen, kruip onder je bed.
Madonna deed dat laatst ook en liet zich fotograferen maar ze werd vooral uitgelachen daarvoor.
Respect voor BRIEFJE VAN JAN aan die Volt Heks !
Ik zal eens kijken wat die charlatan van een Dijklul te melden heeft. Dat er werkelijk mensen bestaan die het met dat leeghoofd eens zijn.
@de IJsman | 28-11-21 | 15:10: Nee? U bent geen fan?
@TinusVlugOpDeKut | 28-11-21 | 15:13:
Ja, al ben ik hem erkentelijk dat hij met zijn boekje de carrière van de irritante familie Meiland om zeep helpt; zoals alles waar Jantje zich mee gaat bemoeien eindigt ook dit in een spectaculaire mislukking.
@de IJsman | 28-11-21 | 15:15: De Meilandjes... licht ongevaarlijk amusement. Natuurlijk niets voor serieuze deugende linksmenschen ,want de Meilandjes stemmen PVV en dat is een absolute nono.
@Koning BongoBongo | 28-11-21 | 15:20: Een Kamer zonder Bosma... die man is er toch dankzij vele PVV stemmers
@Torquemada | 28-11-21 | 16:14: Bosma .... de kers op de saaie pudding.
Ik hoef niet eens meer te kijken. Geloof er toch geen zak van. In 2 jaar tijd het nog geen enkele keer bij het juiste eind gehad. Flapdrol
Iemand goed opgelet bij het interview met Hugo? Gemeente worden verzocht om 100% van de mensen die in quarantaine moeten blijven ook aan huis te controleren. Weer een stap verder? Nu nog lachen erom, over een jaar zal plaats voor plaats, wijk voor wijk vast een ploegje langs komen om álle risicopersonen even op te zoeken/controleren. Wat er dan onder de term "risicopersoon" valt gaan we nog beleven. Niet-geprikten die hun huis niet meer uit mogen?
Iedereen die een risico voor de lokale overheid vormt, dat lijkt me helder.
Misschien net als in China de voordeuren dichtlassen met een luikje voor de bezorgchinees.
Gemeenten hebben daar helemaal geen tijd of menskracht voor. Hugo roept maar wat.
@goedverstaander: er zullen altijd wel wat uitgesproken gevaccineerden klaarstaan voor zo’n klusje. Herkenbaar aan een bruin licht voor het raam.
Dat vind ik een prima idee; De ongeprikten zijn verantwoordelijk voor de shit waar we nu in zitten dus MAN & PAARD.
@PerineumPiraat | 28-11-21 | 15:21: Zo is dat. Het zijn de ongeprikten die de zorg hebben afgeschaald .
Werken die ambtenaren ook s'avonds?
Zie me zelf als redelijk weldenkend en sociaal mens (oké, af en toe een botte cynische boer), maar werkelijk, die kop van Hugo kan ik gewoon niet meer aanzien. Is een ad hominem, ik weten, maar met al dat gedraai, het gezwam, het gebrek aan dossierkennis, die malle schoenen en die dorre ernst van een commies 2e klas - ik trek dat niet meer.
Ik ga eens even een fles opentrekken, zie jullie laterZ wel weer een keer. Have fun, stay out of trouble.
Ein Prosit Ichneumon, fijne zondag gewenst
We moeten ons op het ergste voorbereiden.. bla bla ..... percentage dit en percentage dat ... IC bedden tekort .... maatregelen.... bla bla.....
Huh? iedereen die op het vliegtuig wil, is toch veilig getest ofwel heeft een veilige qr-code?
Een veilige QR-code. Zegt u dat werkelijk?
Een veilige QR code bestaat niet..... as we all know.
@Koning BongoBongo | 28-11-21 | 14:50: Ik kan desgewenst wel een QR code maken die zegt dat het veilig is.
"Is it safe?"
"Vliegtuig is veilig geland, passagiers zijn geen ogenblik in gevaar geweest."
Dankjewel KLM
@funda | 28-11-21 | 14:54: Now we're getting somewhere..... wakostda?
@Koning BongoBongo | 28-11-21 | 15:08: Weinig, ik doe het ook maar op een gratis appje.
@funda | 28-11-21 | 14:55: Oeh, The Marathon Man. Fijne film.
@TinusVlugOpDeKut | 28-11-21 | 15:15: Der Weisse Engel.
@funda | 28-11-21 | 14:54:
Elke x dat een virus muteert, wordt hij besmettelijker maar minder sterk.
Dat is inderdaad een erg populaire misvatting.
Ja hoor, viroloogje. Doe es uitleggen dan.
@Mazzelstof | 28-11-21 | 14:47: Deze misvatting is natuurlijk wel ergens op gebaseerd.
Noem eens 3 virussen die zijn gemuteerd naar een verwoestend dodelijke variant.
@Plaktong | 28-11-21 | 14:49:
Er zit nog wat tussen verwoestend dodelijk en meer virulent. Ik kan me voorstellen dat virussen de neiging hebben besmettelijker te worden omdat dat nu eenmaal het gevolg is van de evolutionaire selectie (ze zijn immers succesvoller in de voortplanting). Dat ze tegelijkertijd een stuk virulenter worden is even waarschijnlijk als het omgekeerde, behoudens de extremen waarbij de slachtoffers geen kans meer krijgen het door te geven met een R>1.
@Plaktong | 28-11-21 | 14:49: Myxoma virussen in konijnen, Ebola, norovirus, Westnijl virus, Hepatitus-C, HIV, Influenza A typen, oh wacht da's meer dan 3. Okay, stop de tijd.
@Joris Beltsin | 28-11-21 | 14:54: Klopt wat je zegt, het (besmettelijkheid en virulentie) zijn niet altijd onafhankelijke variabelen.
Minder sterk ? De Spaanse griep dacht daar anders over.
@Joris Beltsin | 28-11-21 | 14:54: En heeft ook te maken met de wijze van transmissie, Ebola wordt bijvoorbeeld doorgegeven via lichaamsvloeistoffen, het virus heeft dus op die manier een belang bij een zeer ernstig ziekteverloop, spontante bloedingen, snot, kwijl, zweet en diarree. Norovirus op diezelfde manier.
@Mazzelstof | 28-11-21 | 14:56: u bazelt maar wat. Influenza A is een verzamelnaam (griepstam) waar bijvoorbeeld de Spaanse griep onder valt. Hoe is die gemuteerd?
Je kan wel willekeurig meer dan 3 virussen intypen maar dat maakt je nog niet slimmer.
Als je zegt dat dit een wijdverbreid misverstand is dan doen onderstaande mensen mee aan het verspreiden van dit misverstand.
………Belangrijker is dus de vraag of het coronavirus gevaarlijker wordt als het muteert. Viroloog Koopmans: "Het gedrag van het virus kan veranderen, dat weten we. Maar we zien op dit moment niet dat dat gebeurt. We zien dus niet dat het virus gevaarlijker wordt op dit moment." Daarnaast geeft het RIVM aan dat ze 'gelukkig niet vaak zien dat een virus gevaarlijker wordt als het muteert'.
Die uitspraak maakt dat jij niet Hugo bent ,want bij hem wordt alles alleen maar erger.
@Plaktong | 28-11-21 | 15:06:
Precies. een muterend virus is net een gevulde kies. Die kies kun je wel vullen maar sterker en beter dan het origineel wordt het nooit.
@Plaktong | 28-11-21 | 15:06: Je vroeg naar virussen die in de loop der tijd muteerden naar meer virulente varianten. Ik noemde je een paar. Influenza A t/m D zijn influenza typen. Binnen Influenza A heb je de H en N subtypen. Bepaalde Influenza A subtypen zijn onder evolutionaire druk meer virulent geworden.
Voor wat betreft Corona is de Delta variant bijvoorbeeld besmettelijker én virulenter dan de Alfa variant en beide besmettelijker èn virulenter dan de oorspronkelijke L-stam uit Wuhan. Dat is wat in de wetenschap ook wel falsificatie van een hypothese wordt genoemd. Koopmans' tekst hierboven stamt uit maart 2020 in antwoord op een paar bezorgde burgers, op dat moment met de toen voorradige kennis correct. Merk op dat ze zorgvuldig de mogelijkheid open houdt.
@Mazzelstof | 28-11-21 | 15:25: Nee. Ik vroeg niet naar virulentere virussen. Ik vroeg naar drie virussen die waren gemuteerd naar verwoestend dodelijke varianten. Kun je hierboven nalezen.
@Plaktong | 28-11-21 | 15:32:
Uw vraag was dan ook wat irrelevant en een aantal reaguurders was zo wellevend om de discussie wat meer werkelijkheidszin te geven en te interpreteren als 'meer virulent'.
@Joris Beltsin | 28-11-21 | 16:12: Wie bepaald hier de relevantie van de vragen? Zit u in een speciale reaguurders commissie. En het gebeurt hier inderdaad vaak. Je stelt een vraag en dan gaan mensen een antwoord geven op een andere vraag die ze zelf bedacht hebben. Als je een vraag niet kan of wilt beantwoorden kun je ook gewoon niets zeggen.
@Plaktong | 28-11-21 | 16:38:
Wellevendheid is niet voor iedereen weggelegd.
@Plaktong | 28-11-21 | 16:38: Realiteitszin en interesse in feitelijkheden kennelijk ook niet. Een semantisch woordspelletje winnen is belangrijker. Wel okay, ik was niet aan het spelen.
Zit Gordon al in quarantaine?
Gordon krijgt geen corona, want die heeft zichzelf immers gemuteerd.
Te laat, hij heeft gisteren al een hele studio besmet na zijn vakantie in Zuid-Afrika. Waarom helemaal daarheen vraag ik me af, zeker in deze tijd. Te debiel om de gevraagde quarantaine even te doen, wat aan aso.
Een virus variant leidt lekker af van knelpunten in de nationale aanpak!
Met knelpunten bedoel je Huug en Mark ? Ben benieuwd hoe die uiteindelijk de geschiedenis in gaan. Gesteld dat we nog een toekomst hebben natuurlijk.
O mikrom er eens kijken wat Hugo in zijn schoentje vindt…
De finale bestorming van de rechtsstaat staat blijkbaar te beginnen.
Als u nou een postcode geeft waar die rechtsstaat woont?
@Joris Beltsin | 28-11-21 | 14:44:
Is heel Nederlandje he.
Ik moet zeggen dat ik het wel weer leuk vind met die nieuwe variant. Was een beetje uitgekeken op Delta, maar nu ben ik weer enthousiast.
Wat zouden de symptomen zijn, hoe gaat het ontwikkelen, waar duikt het allemaal op. Laat het nieuwe seizoen maar beginnen.
Ladies and gentlemen, place your bets. Rien ne va plus, dat geld is niet meer van u.
@goedverstaander | 28-11-21 | 14:44: gokken is toch gelegaliseerd? Is er al een site waar ik op verschillende topics rond Omikron kan wedden?
Ja hoor - weer eigen verantwoordelijkheid. Het geld wat ze zo uitsparen kan weer naar de omvolking en het vóór ons ’voor de derde keer laten prikken’/pensioneren van de Portugezen/Spanjaarden/Italianen.
Het is een prikabonnement...
www.ed.nl/opinie/ontwerper-vaccin-voo...
Hoort die charlatan niet in de kerk te zitten, met z’n CDA gedweep?
Zuid-Afrikaanse arts zegt symptomen van ommicronvariant 'ongebruikelijk maar mild'
"Tot nu toe hebben we vastgesteld dat de geïnfecteerden geen smaak- of reukverlies lijden. Ze kunnen een lichte hoest hebben."
De Zuid-Afrikaanse arts die de autoriteiten voor het eerst waarschuwde voor de aanwezigheid van de COVID-19-omicronvariant, meldde dat deze "ongewone maar milde" symptomen vertoont.
Dr. Angelique Coetzee, bestuurslid van de South African Medical Association, merkte op 18 november voor het eerst op dat verder gezonde patiënten ongebruikelijke symptomen vertoonden.
"Hun symptomen waren zo anders en zo mild van de symptomen die ik eerder had behandeld", vertelde Coetzee aan The Telegraph.
www.telegraph.co.uk/global-health/sci...
OK, zet de grenzen maar open dan want misschien verdrijft omnicron de andere varianten.
@Simon_GS | 28-11-21 | 14:43: Dit virus kent geen grenzen... letterlijk en figuurlijk. Gewoon laten gebeuren en wil je geprikt worden doe je dat en wil je niet geprikt worden doe je dat niet . Elke maatregel van Bassie en Adriaan is slechts een druppel op een gloeiende plaat .
@Simon_GS | 28-11-21 | 14:43: Dit is hoe het vaak verloopt met virussen. Een leuke studiecase is de Russische Griep eind 19e eeuw. (Kwam uit China) Duurde een jaar of 4 voordat ‘ie was uitgeraasd. Maar toen hadden ze natuurlijk nog geen QR codes.
@Simon_GS | 28-11-21 | 14:43: Interessante gedachte ....
@TinusVlugOpDeKut | 28-11-21 | 15:20: Zeker. Een virus heeft geen nut bij veel doden. Zie het ebola, want dan ¨sterft¨ het zelf ook (een virus leeft natuurlijk niet) en dat is evolutionair een nadeel.
@Jan Lange3373 | 28-11-21 | 15:24: Of geen nadeel overbevolking??
Die vlucht duur ruim tien uur. 61 testen nu positief, de rest in de loop van de week.
Maar mondkapjes ...
@C1O2 | 28-11-21 | 14:35: Ja ,de mondkapjes en hun effectiviteit ,waarvan in het begin van de ellende gemeld werd dat de WHO hier erg weinig heil in zag .....
Bleek dat de copiloot vergeten was de ventilatie van 7 op 10 te zetten... er zal vast een goede reden geweest zijn.
@funda | 28-11-21 | 15:15: Het open cockpitraampje aan de rechterkant gaf genoeg frisse lucht.
Bijna 10 procent bleek positief. Doe is gewoon iedereen testen voor elke vlucht!
Mark Rutte desgevraagd: "Daarmee zeg je dus eigenlijk dat meer dan 90% niet besmet is. Laten we dit geweldige en hoopgevende resultaat als uitgangspunt nemen voor beleid met een nieuw elan...." etc... etc... etc.
Waarom zolang demissionair? Omdat ze ondertussen zo door de mand zijn gegaan dat het baantjescarrousel van het bedrijfsleven ze ook niet meer wil. Dus rest of uitkering, of lekker demissionair vet door blijven melken.
Ik vraag me af of je wachtgeld mee "verlengt" tijdens het demissionair geklooi?
Ik lees verheugde berichten, dat iedereen die nu in Zuid Afrika aan boord gaat negatief getest is, kijk uit naar de berichten als ze er op Schiphol uitstappen getest worden, en er positieven bij zitten, wat dat met de aandelen KLM gaat doen dan hebben ze toch echt een serieus probleem met hun vloot...
Dat is te kort door de bocht. Een vliegtuig besmet niemand. Het geeft wél een indicatie van de betrouwbaarheid van de testen.
En ik las verheugde berichten dat er geen vliegtuig meer uit zuidelijk Afrika in Europa mocht landen....
De aandelenkoersen zeggen helemaal niks meer over dat hele KLM maar zijn slechts een indicatie van de krankzinnige hardnekkigheid waarmee overheden aan dat dode paard blijven trekken.
@Ommezwaai | 28-11-21 | 14:31: Ze klaagden meteen dat het discriminerend zou zijn, dat ze juist meewerkten aan het onderzoek en dat ze niet geïsoleerd wilden worden. Met andere woorden, gedeelde smart... Ze willen niet alleen een bepaalde variant voor hun kiezen krijgen en voor een oplossing moete zorgen. Misschien dus met opzet verspreid naar andere landen.
Ik denk ook dat er “opzet” in het spel is, Sessine.
Je bent iets op het spoor. Interessant!
@Opblaas_boot | 28-11-21 | 14:30: nee dat zeggen ze ook van het airtoxic syndrom en maar blijven volhouden een vliegtuig besmet niemand, als die Hepa filters niet eens een klein olieddruppeltje kunnen filteren dan zeker wel een nog veel kleiner virusdeeltje?
@KritischeKrikker | 28-11-21 | 14:52:Met zijn allen spoorzoeken,4a5 jaar !!!
Jef Verschuren, een van de passagiers van het vliegtuig wat op vrijdag op Schiphol aankwam, over de de chaos rond het testen:
Vervolgens was het wachten op de uitslag, tot diep in de nacht. “Zonder enige informatieverstrekking. Langzaam druppelden uitslagen binnen en de positief geteste mensen werden dan in dezelfde ruimte in een hoekje gezet. Ze gingen nog steeds naar de wc’s (die volgens meerdere bronnen ‘ranzig‘ waren, red.) die wij ook moesten gebruiken en liepen gewoon door de andere passagiers heen, om GGD’ers aan te spreken,” vertelt de zakenman. “Van isolatie van deze groep was geen sprake.”
Uiteindelijk mocht een deel van de positief geteste passagiers vannacht ook naar huis, in plaats van naar een quarantainehotel.
bron: parool
Men heeft elkaar lekker lopen besmetten, dus.
Maar dat zien we later wel, toch? Wat maakt het uit....
Dat is de "keiharde" aanpak van Hugo en Mark. De horeca slopen en deze gasten wandelen stijf onder de Afrikaanse Hoest zo naar huis...
Net alsof deze twee vluchten ook maar iets uit maken. Echt sommige mensen zijn onuitstaanbaar dom. Die variant is hier al lang en breed. Lekker laten rond gaan des te sneller zijn we er vanaf.
@Bubske | 28-11-21 | 14:32:
Ik zou dit aan Hugo mededelen.. Hij zou er zijn voordeel mee kunnen doen.
@Bubske | 28-11-21 | 14:32:
In China zijn ze ook onuitstaanbaar stom?
Bubske, ook gelijk alle maatregelen opheffen zeker?
Alles is momenteel verdienmodel en IT georganiseerd. Rampen en calamiteiten zijn geen verdienmodel op het initiele moment .Dat vergt nl creativiteit en intelligent generiek denken met slagkracht. Door de vervlochten belangen en vele besluitlagen is niemand op uur 0 verantwoordelijk. Bereid u voor op nieuwe rampen tgv het nieuwe en woke denken.
@Bubske | 28-11-21 | 14:32: Ja ... tegenhouden doe je toch niet .
Als al 13 van de 61 besmet zijn dan zit dat virus toch al wcht overal
Kan ook als een geschenk komen deze mutatie. Tig keer besmettelijker, maar alleen milde symptomen. Als deze de Deltavariant verdringt zijn we uit de “crisis”.
Lijtk mij ook. Beter een virus dat besmettelijker is maar minder gevaarlijk die andere gevaarlijkere mutaties verdringt. Want het aantal ziekenhuisopnamen lijken mij belangrijker dan poppetjes tellen die het virus meedragen.
Theoretisch ja dat kan, praktisch is het onwaarschijnlijk.
Zat te lezen wat het 'ziekteverloop' is, maar van mijn Astra Zenica prik ben ik beroerder geweest. Blijkt dat ouwetjes er minder last van hebben dan jongelui die er vooral moe van worden.
www.metronieuws.nl/in-het-nieuws/buit...
@sinar2 | 28-11-21 | 14:29: dit is de natuurlijke manier van "vaccinatie" verspreiden, iedereen geinfecteerd en antistoffen, mild ziekteverloop. Helemaal mee eens om lekker te laten gaan!
Ho, stop! Da's helemaal niet de bedoeling. Eerst moet die QR code volledig uitgerold worden. Daarom moeten demense angstig en onzeker blijven zodat ze niet teveel nadenken en tegengas geven.
Shit! We hadden ze (de bevolking) in the pocket en nu dit.
Was getekend,
Hugeau.
En wederom zitten de reaguursels vol met epidemiologen, politicologen, intensivisten, virologen, diplomaten, wiskundigen, waarzeggers en scenarioplanners.
Whatever happened met de zolderbewonende aan z'n sportstoel geplakte reaguurder?
Waar heeft Hugo gereageerd, dan?
De zolderbewoners zijn volwassen geworden.
Ik reaguur gewoon vanaf mijn luie sofa. Mag dat ook van u?
@Ommezwaai | 28-11-21 | 14:26: geen sportstoel maar fitnessbank, is dat ook goed?
Lekker divers toch? Ook al weer niet goed...
@mark' | 28-11-21 | 14:28:
Wat mij betreft helemaal goed.. Maar wat vindt reaguurder Kryptonov hier wel niet van?
Had daar meer een beeld bij van ranzige oudere mannen met twee beeldschermen waarvan één met porno, muv vrijdag middag.
hoho, ik was al wiskundige voor corona kwam, dankzij mijn studie wiskunde, en ook scenarioplanner dankzij mijn studie bedrijfskunde.... niet iedereen over een kam scheren hé
Ja meneer, de omvolking, he.
Ik kan Hugo echt niet meer serieus nemen. Ik wíl het wel, maar het lukt me gewoon niet meer. Zelfde voor Rutte, het lukt me gewoon niet meer om hun woorden serieus binnen te laten komen. Na de afgelopen anderhalf jaar gestuntel en de constante stroom halve en hele onwaarheden, het onnavolgbare gedraai van het corona beleid, op het bespottelijke af inmiddels, ben ik onverschillig geworden voor hun woorden en adviezen.
Het blijkt telkens weer niet te kloppen wat ze beweren. Misschien zou het beter zijn als iemand anders dan Hugo of Mark in het vervolg de boodschap komt verkondigen. Iemand met meer geloofwaardigheid dan deze twee mensen waarvan nu vriend en vijand het wel eens zijn dat ze niet competent (genoeg) zijn om dit goed aan te pakken.
Ze richten meer maatschappelijke en economische schade aan met hun paniekerige en ongeloofwaardige persco opvoeringen en met hun onbegrijpelijke maatregelen dan een virus als corona ooit zou kunnen.
En Hugo met die schoenen, dat baardje, dat kápsel, de hele uitstraling van ijdeltuiterij en het schaamteloos etaleren van zijn ongepaste arrogantie in de kamer, dat uitermate slecht getimede optreden in de Linda, de blaartrekkende interviews, je kúnt zo'n man toch niet meer serieus nemen? Ik niet alvast.
Hugo, het is alsof de begrafenisondernemer met een superserieus gezicht met je zit te praten over het opbaren van je dode moeder, terwijl hij een clownsneus op heeft.
Hugo heb ik nog nooit serieus genomen.. De man wordt niet gehinderd door enige kennis van zaken wat gezondheidszorg betreft. Rutte heb ik ooit een blauwe maandag serieus genomen. Demense die nog op deze Liegende en Lachende Leugenaar stemmen moeten zich serieus eens laten nakijken.
"Ze richten meer maatschappelijke en economische schade aan met hun paniekerige en ongeloofwaardige persco opvoeringen en met hun onbegrijpelijke maatregelen dan een virus als corona ooit zou kunnen."
Dat is ook precies de bedoeling maar mensen geloven in sprookjes.
@T. Rammel(l)an(d)t | 28-11-21 | 14:28: Zou die gast speed nemen? Zijn ogen staan zo raar wijd open de hele tijd. Maar ik zie nog geen schuim...
Mooi, laat maar komen die hap.. zijn we daar ook weer klaar mee en kunnen we verder naar de volgende variant.. bring it on…
Gelukkig heeft het Griekse alfabet minder letters dan het onze, 24 tegen 26. Op een gegeven moment zijn alle letters op en zijn we er eindelijk vanaf.
En dankzij president Xi slaan we die variant sowieso over!
@quigg | 28-11-21 | 14:28: Delta 2.
Noorwegen wist eerder dan wij hoeveel het er zijn.
Even serieus, kom jet uit een hoog risico gebied dan moet je in quarantine. Echter, je moet eerst nog wel even de hal van schiphol door, daarna auto, bus, trein, etc.
Waarom niet zoals, ik noem een land, Thailand. Bij binnenkomt wordt je naar een hotel gebracht waar een test wordt afgelegd. Zolang je niet getest bent of positief bent blijf je in dat hotel.
Dat klinkt doortastend... Iets waar we Rutte en de Jonge nog niet op hebben kunnen betrappen.
Verstandig ideeën in Nederland, dat moeten we niet willen. Voor je weet moet men vaker zo handelen en dan vallen de non-valeurs sneller op.
Klopt, is idd een veel effectievere manier in Thailand. Snap niet dat we hier het wiel maar blijven proberen opnieuw( en bijna altijd verkeerd) uit te vinden. Zelf de oude manier van 2 weken quarantaine gedaan en beviel me uitstekend, mooie suite op een tropisch eiland en na 1 week kon je je vrij bewegen over 3 eilanden.. mooie vakantie was het, heerlijk.
@mark' | 28-11-21 | 14:24: zucht, kan niet wachten om weer te gaan...
@Drs. D. | 28-11-21 | 14:27: ja, is echt een verademing qua corona hysterie, lekker even kunnen bijtanken in de zon. Januari staat er weer een bezoek op de planning, ben ik dan wel weer aan toe.
Wilde net effe, wat ik normaliter s'avonds doe, naar het plaatselijke koopplein in mijn stad om boodschappen en andere inkopen te doen. Was er zo druk dat parkeren al onmogelijk was en de winkels uitpuilden van bovenop elkaar lopende mensen. Weliswaar merendeels met mondkapje maar buiten op de parkeerplaats, waar iedereen bovenop elkaar staat, niet. Ben maar weer huiswaarts gekeerd. Bestel wel een pizza en drank is er (altijd) genoeg in huis
Al die CO2 uitstoot dus helemaal voor niks.
Hier gisteren idem dito. Ik hoorde mijn vriendin de pizza's telefonisch bestellen, ze had de luidspreker aan. 'Wilt u de pizza's in zes of twaalf stukken gesneden?', was de vraag. 'Doet u maar zes, twaalf stukken kunnen we nooit op.'
@goedverstaander | 28-11-21 | 14:21: ik tank altijd voor 3 tientjes dus heb geen last van die hoge prijs
@goedverstaander | 28-11-21 | 14:21: Hoe doe je dat dan als je kwattro statsione bestelt?
Ligt het aan mij of heb ik die faalhazen in Den Haag in krap twee jaar op nog niet één verstandige beslissing of maatregel kunnen betrappen?
Oh, jij bent geen overlevende dankzij hunnie....? :)
Sukkels hebben nu eenmaal geen verstand dus er komt ook geen verstandige beslissingen.
@roevka | 28-11-21 | 14:09: Ik ben overlevende ondanks hullie.
Ik denk dat zolang de mensen die het hebben over faalhazen in Den Haag zelf nog niet over de bestuurlijke kwaliteiten beschikken om een middag op een hondje te passen we het maar beter is om die discussie niet verder te voeden met aandacht.
@Mazzelstof | 28-11-21 | 14:16: Over welk hondje gaat het precies?
Wel heel kort door de bocht. Ga er zelfs maar eens staan. Alles wat je besluit is bij voorbaat fout
@Drs. D. | 28-11-21 | 14:20: Ik was daar niet gaan staan. Ik zou me dood schamen als ik het bij die Zuid-Afrikaanse variant al zo uit de hand had laten lopen. En nog staan de deuren wagenwijd open.
@Drs. D. | 28-11-21 | 14:20: De eerste maanden had ik het nog door de vingers kunnen zien maar na bijna twee jaar zie de symptomen van een regering die echt blundert. Je hoeft maar naar andere zaken als de toeslagenaffaire te kijken om te zien dat dit een structureel probleem is. Bestuurders moeten ook naar binnen kunnen kijken maar geven ze blijk van niks te weten.
@goedverstaander | 28-11-21 | 14:20: Het is een allemansvriend maar onder jouw bewind grote kans dat ie tegen het eind van de middag moet worden afgeschoten.
@Mazzelstof | 28-11-21 | 14:27: Ik ben van nature vredelievend. Maakt u zich geen zorgen.
@goedverstaander | 28-11-21 | 14:28: Oh, ik maak me geen zorgen. Er zijn sowieso weinig die zich op de hals halen impopulaire dingen te moeten zeggen tegen onredelijke lieden en dat uit plichtsbesef dat dan toch doet. Mekkeren is een stuk makkelijker, maar ook uitgevonden voor schapen.
Neeem 3 weken: 10 besmette personen per vlucht, 2 vluchten per dag, dus 420 verspreiders die allen 2 personen hebben geinfecteerd. Kom ik al dik boven de 1.000 omicron geinfecteerden, dus helaas al te laat. Acties op de luchthaven zijn kansloos.
Exponentiële groei zou bij Omicron een verdubbeling elke 5,5 dag zijn. U zit veuls te laag.
Alle beslissingen worden pas genomen als het te laat is.
Iedereen weet dat omicron al lang binnen is. Misschien juist de redenen voor de sterke stijging in de laatste weken. Hoef je echt niks meer dicht te houden.
Het waren 13 besmettingen op twee vluchten en er wordt 13 keer per week gevlogen. Dat is dus 6,5 besmette personen per vlucht X 13 vluchten per week en dat 3 weken lang : 253 besmettingen. Da's veel maar wel aanzienlijk minder dan uw slecht berekende 420.
@goedverstaander | 28-11-21 | 14:09:
Het echte verhaal is natuurlijk dat iedereen naar Rutte en de Jonge heeft geluisterd een paar weken geleden echter dit effect te niet is gedaan door Omicron.
@flame_me | 28-11-21 | 14:15: De Jonge had deze persco drie dagen geleden ook kunnen geven. Allemaal weer verloren tijd en extra besmettingen.
Edit: Sterker nog, de eerste berichten van deze variant dateren van 18 november.
Goed nieuws.
De IFR van de AfriC is op dit moment 0,00 %
Gewoon doorlopen dus mensen....
Neem die positieve gevallen dan maar snel mee op een rondgang langs alle seniorenflats.
Dat is een goed idee. Een beetje positiviteit kan geen kwaad doen.
Dus een vliegtuig vol voor vertrek negatief geteste mensen zet koers richting Nederland en bij aankomst zijn er ineens 61 besmet? Juist ja, goede reclame voor de heilige graal genaamd PCR test lol
Zulke bijdragen werden maanden geleden gejorist.
The African handshake, zegt u dat iets?
Nee nee, gevaccineerde passagiers hoefden niet getest te worden.
Er is bij die twee vluchten afgelopen vrijdag helemaal niemand getest in Zuid-Afrika. Was nog niet nodig volgens Hugo.
@TonAlias | 28-11-21 | 14:08: inderdaad.
Heeft mij 30 dagen strafbankje gekost, en ik ben weer ui
Zou me niks verbazen als je een negatieve test gewoon kan kopen daar.
NOS: "Demissionair minister De Jonge zei vrijdag al dat Nederlanders altijd het recht hebben om naar hun land terug te keren". manmanman
En te vertrekken. Mijn vlucht op 11 december gaat nog gewoon door....
Om in Nederland vervolgens al je andere rechten te verliezen…
@Joris Beltsin | 28-11-21 | 14:09:
Er us ook nooit een vliegverbod geweest alleen een inreisverbod voor niet-Nederlandsingezetenen.
Zowel Hugo als de media hebben nepnieuws verspreid.
Was na de oorlog ook zo. Waffen SS-ers konden in 1947 gewoon hun kunsten voor Nederland vertonen in Indië.
".. en aan alle zorgmedewerkers, wil ik, Hugo de Jonge, minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, het volgende veel te late bericht verkondigen:
Hulp is onderweg!"
Van mijn part draai je er een potje omheen dat je dit tot op heden hebt verzuimd te doen, als je maar eens in actie komt! Regel het, fiks het fiks het. Stap één van een crisisaanpak en het staat nog steeds niet in het draaiboek.
hahaha, denk je? we gaan van alles doen in Nederland, en 17.000.000 Nederlanders zullen de effecten voelen. Oneindig testen, lockdowns, verplichte vaccinatie, ja! Maar de zorg uitbreiden? Dat nooit!
@ikpislauwbier | 28-11-21 | 14:47:
Neverrrr! Triest maar waar.
Het hout?
Kinderen
En Denemarken heeft ook gescoord,
Denmark has registered two cases of the new Omicron coronavirus variant in travelers from South Africa, the country's infectious disease authority said in a statement on Sunday.
Als omnikron een milder ziekteverloop heeft bij ongevaccineerden, is dat misschien een mooie natuurlijke vaccinatie.
Als.
Het moet niet leiden tot meer ziekenhuisbezetting.
In Limburg zijn ze in de oorlogsstand.
Mensen met darmkanker die niet geholpen kunnen worden.
Wappies die elke prik wantrouwen want het is misschien wel een vaccin.
Agressie tegen zorgmedewerkers die ook maar in die toestand terecht zijn gekomen.
Nee, spuit erin, en rap.
@TonAlias | 28-11-21 | 14:03:
Willen ze niet en hoe mee je aandringt hoe minder ze het ui gezichtsverlies willen. Het zijn net pubers.
Het is een blokkiesraaisel.
"Gemeenten, lees ambtenaren, moet dit fysiek gaan controleren". Hoe moet ik dat voor me zien? Alle ambtenaren zijn aan het thuis'werken'. Moet iedereen die ze willen controleren dan op huisbezoek gaan?
Ik had onlangs een vraag over een erfafscheiding. In verband met corona wilde de ambtenaar er niet eens met zijn auto langs rijden.
@goedverstaander | 28-11-21 | 14:02:
Op het antwoordapparaat van mijn tandarts wordt gemeld dat ie vanwege Kerona de telefoon niet meer kan opnemen. Ikzelf heb menig sociale verplichting kunnen ontduiken vanwege de 'gevaren' van Kerona. Kerona is een geweldige smoes, laten we eerlijk wezen.
@goedverstaander | 28-11-21 | 14:02: Zijn er geen middeltjes tegen erfafscheiding?
@goedverstaander | 28-11-21 | 14:02: dat wilde hij 10 jaar geleden ook niet, maar toen was het gewoon de luie ambtenaren stand, nu heeft hij een excuus
Dus ging ik eens kijken hoe dat nou eigenlijk zit met al die funky griekse lettertjes voor al die mutaties, het is een hele papyrusrol vol joh. Die lettertjes zijn binnenkort op, gaan we dan verder met het arabische alfabet?
en.wikipedia.org/wiki/Variants_of_SAR...
Saillant dat de omega als de pest wordt gemeden.
Laten we het Chinese alfabet(?) gebruiken. Met zo’n 5000 karakters kunnen we een paar jaar vooruit, en bovendien kun je over een paar jaar maar beter een woordje Chinees spreken om uit de problemen te blijven.
@Joris Beltsin | 28-11-21 | 14:03:
Dat is de laatste, de eindbaas. Alleen met ten minste twintig boosterpacks, shields 100% en 2 extra levens ga je dat redden.
@Lochos | 28-11-21 | 14:10:
Ik heb eens een halfbakken poging gedaan. Als je chinees kan lezen, ook al is het maar een paar tekens, dan kan je het nog steeds niet spreken. Het is een toontaal, een omhooggaande klank in de uitspraak ipv een neergaande kan het verschil betekenen tussen een passievolle nacht tussen de lakens of een ingeslagen schedel en een nacht in de cel.
@Lochos | 28-11-21 | 14:10: Met de huidige aanpak zijn we ook nog wel 5000 varianten en 5000 jaar bezig
Misschien maakt dat wel indruk op de niet gevaccineerden.
In de Australische hoofdstad Sydney zijn zondag twee mensen positief getest op de nieuwe covid19-variant omicron. Beiden zaten op een vlucht vanuit Zuid-Afrika naar Australië.
Dat wordt dus iedereen weer opsluiten, voorraadje kogels voor de dienders en erop af.
De hoofdstad van Australie is Canberra.
@Grobbebol | 28-11-21 | 14:03: Dan hebben ze het ook fout bij het FD.
@Grobbebol | 28-11-21 | 14:03:
Sydney is de hoofdstad van New-South Wales.....
@Grobbebol | 28-11-21 | 14:03: Wordt op elke cruise gevraagd en iedereen heeft een fout antwoord.
Ook goed nieuws, wat betreft het invullen van de onzekerheid over de virulentie of ziekmakendheid van de omicron variant uit Zuid-Afrika, het ziekteverloop schijnt op dit moment althans tamelijk mild te zijn in jonge en gezonde patiënten, inclusief ongevaccineerden.
U wilde een booster, hier heeft u uw booster, u vriendelijk aangeboden door Ma Natuur(tm)
Omikron kon van Corona wel eens een echt vleermuisgriepje maken.
@Joris Beltsin | 28-11-21 | 14:01: Weten we allemaal nog niet. Er zijn drie factoren die hier van belang zijn en dat is 1. besmettelijkheid, 2. virulentie, 3. effectiviteit vaccinaties. Eigenlijk zijn alle drie nog niet bekend, er zijn alleen nog zeer voorlopige resultaten en die zijn op zichzelf beschouwd dus wat ambivalent. De komende weken zal veel meer duidelijk worden. Intussen hanteer je dus bij zulke zaken het voorzorgsprincipe.
Wat een amateurs. Heel Nederland moet weer dicht. Restaurants die niet aan QR codes deden moesten dicht maar een vliegtuig vol met een nieuwe virus variant mocht gewoon het land in. En iedereen die het niet goed doet de maat blijven nemen.
En er is alweer een nieuwe geland hedenochtend. www.aankomsten-schiphol.nl/vlucht/201... En morgen, overmorgen etc.
Maar het zijn de ongevaccineerden!!!11!!1!
Wat ik eerder al zeg, deze variant was er al even, is echt niet exclusief geïntroduceerd door de 13 gevallen in dat vliegtuig. Er zit namelijk nogal wat tijd tussen het echte ontdekken, publicatie en media pickup dus reken maar dat het ergens einde zomer of misschien zelfs wel al eerder geïntroduceerd is.
@normanius | 28-11-21 | 14:09:
Dat zal. Het punt is dat de overheid iets van het land verwacht waar zij zelf als eerste in faalt.
Toch ben ik dan benieuwd hoe Lafayette zou handelen dan?
Maar de ondernemers stemmen toch rustig weer op de VVD. Van de week nog een restaurant eigenaar dit horen zeggen.
@KritischeKrikker | 28-11-21 | 14:43:
Consistentie.
10% van de passagiers waren positief getest op c.
20% hiervan op de AfriC.
Bestaan er nu al testen op de AfriC?
Hoe dan?
Is op basis van schattingen, net zoals alle andere cijfers.
De testen zijn hetzelfde. Het gaat om het sequencen, zeg maar het uitlezen van het genetisch profiel van de monsters van de 60 positief getesten om zo te bepalen wie de Omikron variant bij zich heeft.
@Diederik_Ezel | 28-11-21 | 13:57: Ah, we hebben een expert in de zaal. Hoe weet men zo snel dat het om de AfriC variant gaat dan? En was er ook sprake van de DeltaC variant? Of alleen de ChinaC en de AfriC?
Nog belangrijker. Hoeveel % gevaccineerd en negatief getest voor onboarding?
Vragen, vragen vragen....
Dat is niet zo moeilijk. De PCR test geeft je een heleboel DNA sequences van het spike-protein. Vervolgens kun je dat DNA sequencen volgens de gebruikelijke technieken. Zie nl.wikipedia.org/wiki/DNA-sequencing
Kijkend naar de afwijkingen (mutaties) die je dan ziet tov de eerste sequence zoals in begin 2020 door China werd gepubliceerd weet je met welke variant iemand besmet is. Van deze nieuwe Afrikaanse variant werden vrij recent de mutaties gepubliceerd.
Mochten er overigens mutanten gevonden worden die nog onbekend zijn dan gaan deze in de onderste la. De Rutte doctrine, er komt echt geen Nederlandse variant, dat zou maar slecht zijn voor de beeldvorming.
Ik heb zomaar het idee dat The Analyzer deze uitleg niet in z’n hoofdje krijgt. Al dan niet bewust.
Belangrijker is of dit virus milder is dan de huidige varianten.
Als dit virus veel minder ernstig is dan moeten we snel meer omikron importeren de alle maatregelen afschaffen.
Zou je je focus anders moeten leggen. Eerst was het mortaliteit, toen druk op ic's, het riool kwam ook nog voorbij, en later de 'besmettingen', the cases.
Dat laatste slaat in feite nergens op. Besmetting met een virus van niks (wat covid voor bijvoorbeeld jongeren nu al altijd zo geweest is) zegt niks.
Kan me nog iets voorstellen bij sturen op ic-capaciteit, maar ook daar twijfel ik aan nu het kabinet kennelijk van oordeel is dat we daar de afgelopen ruim anderhalf jaar niks aan hebben hoeven doen.
Krijg je geklets over lege IC=zalen (Gommers vorig jaar in interview) of gebrek aan personeel. Ook dat laatste is onzin. Een covid-patient behandelen is niet zo ingewikkeld, kun je elke verpleegkundige in een paar weken leren. Betaal je ze wat meer, wat sowieso veel goedkoper is dan al die miljarden kostende steunmaatregelen en veel reëler is dan de halve maatschappij ontwrichten met maatregelen waar vrijwel niemand meer de consistentie van inziet.
@Ichneumonidae | 28-11-21 | 14:02: Dat covid-patiënten op de ic makkelijk te behandelen zijn is een misverstand. Je denkt sedatie, slang er in, op de buik met die handel en af-en-toe verleggen, en verder wat sondes bijhouden, dat heb je zo geleerd en kan prima onder toezicht van een ervaren IC-verple(e)g(s)er. Maar het probleem is dat vrijwel alles wat op de IC belandt nogal lastige en uiteenlopende onderliggende kwalen heeft, en dat maakt het lastig.
@Tjemig | 28-11-21 | 14:10: Dat laatste geloof ik wel, dat het lastig is. Vind het dan wel misplaatst om die patiënten covid-patienten te noemen.
Evenzeer als ik het zot vind om een 80-plusser een covidpatient te noemen als hij sowieso al op het punt stond binnen een paar maanden dood te gaan aan kanker, hartfalen e.d. Gewoon door ouderdom dus, in de regel.
De vraag wat nu uiteindelijk de doodsoorzaak van iemand is, is niet altijd even eenvoudig te beantwoorden, zeker niet als er al sprake is van (ernstig) onderliggend lijden.
@Ichneumonidae | 28-11-21 | 14:02: juist
Mogelijk wat gemist, maar die N-variant is weliswaar virulent, maar tot nu toe lijken mensen er maar weinig last van te hebben.
If so, afname toestroom IC en vertrek Hugo.
Dat laatste zou ik sowieso toejuichen. Ontvalt de hele reden aan zijn bestaan. Enfin, kan altijd nog voor de klas gaan staan.
Arme kindertjes...
Ik haal mini-me van die school af als die mafketel voor de klas komt te staan.
@elfenstein | 28-11-21 | 14:01: Maarruh... misschien kan hij wel heel leuk vertellen over vroeger.
Of zoiets.
met een doekie voor z'n muil
@Ichneumonidae | 28-11-21 | 14:03:
Nee. #hugodejongekanechtniks
Virulent betekent niet wat jij denkt dat het betekent. Of heeft bij mij in elk geval een andere betekenis. Virulentie is een maat voor de hoeveelheid schade die een micro-organisme in zijn gastheer aanricht. Jij gebruikt virulentie als mate van besmettelijkheid.
@Locusta | 28-11-21 | 14:20: Heb je gelijk in, bedoelde mate van besmettelijkheid.
Mag je dit eigenlijk ook het Zulu-virus noemen ?. Ik vraag dit uiteraard voor een kennis...
Boerenhoest.
Zullen we nu gewoon eens terug keren naar normaal? Eerstelijns zorg bij de huisarts. Bij griepklachten blijf thuis. Beginnen werken aan structurele opschaling van zorg capaciteit wanneer we verwachten dat de komende jaren het griep seizoen gelijk blijft aan het jaar 2018.
Daar hebben we nu niets aan.
Misschien ooit weer eens.
Mooi, kom maar met een realistisch voorstel.
Die vakantievierders die terug kwamen met hun ziektekiemen waren die allemaal gevaccineerd?
Slechts 13 stuks waren Oma variant. Fijn. Maar dan is nog steeds de vraag niet beantwoord hoe 10% van een vliegtuig besmet kan zijn. Wat een bizar hoog percentage. Dat gegarandeerd nog gaat oplopen naar 50% aangezien ze 15 uur in die kist hebben gezeten waarvan 5 uur op de grond voor de gate bij Schiphol.
Omdat de NL overheid zielige verhalen over mensen die in ZuidAfrika vast zitten wilde voorkomen. Dus hebben ze die hele lading ongetest naar NL laten vliegen. Hiermee is dat hele vliegverbod zinloos gemaakt. Dat was het toch al, maar het laat maar weer eens zien dat maatregelen en boetes vooral voor burgers en bedrijven zijn, niet voor de wanprestaties van de Nederlandse overheid.
Er is maar 1 besmetting nodig van 1 virus en het gaat los door Nederland.
Die die slechts 13 is slecht nieuws.
Omnicron.... klinkt een beetje als een nieuwe James Bond film.
En hoe klinkt Omikron?
@Joris Beltsin | 28-11-21 | 13:48:
Was dat niet een nummer van David Bowie.
youtu.be/FiodKBLDpys
necronomicon
@Joris Beltsin | 28-11-21 | 13:48: Klinkt als een virus variant. Lijkt me hier niet relevant...( ok, ik zal voortaan beter lezen)
Wat een onzin, dit heden ze met de griep moeten down in 2018 paniek paniek en achter elke griep variant aanlopen. Had hetzelfde effect gehad als nu.
Er is voor alles en iedereen
Nog maar 1 uitweg uit dit door de politiek en belanghebbende gecreëerde probleem. Heb het er niet meer over, ga aan het werk, schaal de zorg op! Europa is geheel gefixeerd op corona mede mogelijk gemaakt door de msm politiek en belanghebbenden!!!!
Dus toch maar 1G?
Wat mij betreft de enige juiste manier. En volop inzetten op zelftesten.
@Dr. Blechtrummel | 28-11-21 | 13:50: Zelftesten werken niet. Ik heb redenen genoeg om dat te beweren.
Trouwens, helemaal geen enkele G, ze bekijken het maar.
@TonAlias | 28-11-21 | 13:53: 80% die een zelftest heeft gedaan blijkt daadwerkelijk positief te testen bij een pcr test.
Zal Nelson of de blankes deze Afrikanerbroekhoest ontwikkelt hebben?
Zijn er ook vleermuisgrotten in de tafelberg?
Ik zou het vliegtuig naar europa nemen , daar kan alles.
Met name in prive opsluiting, geen mens die dat doet.
Net wat die journalist aangaf: 3 weken wachten op Europees beleid en het virus is alweer verspreid. Of dacht u echt dat precies al die huishoudens die het betreffen allemaal keurig in quarantaine gaan blijven? Boete van minder dan € 400.00 schrikt natuurlijk niet af.
Wat een slap beleid t.o.v. bijvoorbeeld Israël weer in Europa, ben dit echt kotsbeu. Waarom niet verplicht in quarantaine in het hotel met bewaking ervoor?
Deze variant is hier al een tijdje hoor, of dacht u nu werkelijk dat het virus pas op het vliegtuig sprong toen z'n Afrikaanse roots gepubliceerd werden?
Herinnerd u zich deze nog.
www.ad.nl/politiek/bijna-170-000-nieu...
De glazen bol van het OMT. Kwam nog geen 10% van uit. Exponentiële groei in de theorie.
@goedverstaander | 28-11-21 | 13:40:
Dan zal het allemaal wel onzin zijn wat ze nu vertellen toch?
@AdvocatusDiaboli | 28-11-21 | 14:08: Wel heel veel. Voor het OMT blijft het ondanks een klein beetje kennis ook maar gokken natuurlijk
Even allemaal ”Hebbie-QR” zingen nu?
En dit nieuwe killer virus ontdekken ze door een pcr test?
Goed te horen dat Rashid uit Al Hoceima voorlopig geen enkele reis kan boeken naar Ter Apel om daar proletarisch de lokale middenstand leeg te tillen. Door het reduceren van de winkeltijden van niet essentiële shops wordt Nederland voor de Bond van Marokkaanse Wetsovertreders sowieso al minder aantrekkelijk als jachtgebied.
Wat zal de psych het druk krijgen met al die spoedgevallen, nu kunnen ze zich niet ontwikkelen.
SWS!
Afrikaans hoesten, hoe klinkt dat?
Hoessie hoessie ofzo?
Of wellicht Krugerrrrr!
Boerenhoest, Krugerkuchie of Sowetosnoter
South Africa van Ruud Gullit speelt zich constant in m'n hoofd af. Heb ik nu omicron ?
Je bent sowieso niet te benijden.
Ligt eraan. Heb je ook dreadlocks ineens?
Linkje maar voor het zondaggevoel: youtu.be/94HShIZbb0c
Crypto-munt Omicron: +250%, ik vermoed een complot! Zag op Twitter dat Tjer B. en Willem E. hier veel geld aan verdienen.
Zuid-Afrikaanse virusvariant. Daar helpt voorlopig dus toch alleen een soort van Apartheid tegen.
L0L!
De QR code dus.
De GGD gaat u nabellen:
Hallo, hier de GGD, bent u thuis?
Jazeker, natuurlijk.
Maar ik hoor nogal wat verkeer op de achtergrond.
Ja, dat kan, ik heb de ramen open staan om te ventileren.
"Nu ik u toch aan de lijn heb, wat is de status van het politie onderzoek naar het lekken door GGD medewerkers en wanneer word iedereen uit die database goed geïnformeerd en wanneer krijg ik een nieuw BSN?" - klik - tuut - tuut - tuut -
Openingstijden ma t/m vrij van 10 tot 17 uur. Zorg dat u op deze tijden bereikbaar bent.
Gemeenten moeten fysiek gaan controleren. Gelukkig heeft de nationale overheid nog nooit iets naar gemeenten doorgeschoven, dus daar hebben ze plenty tijd en mankracht voor.
@goedverstaander | 28-11-21 | 13:42: Ik zat deze even te herkauwen, dat zou dan betekenen dat men medische gegevens doorspeelt naar gemeentes, en die weer naar handhavers, waarschijnlijk in de vorm van Boa's.. Ik heb mijn twijfels.
Deze schijnt vrij mild te zijn. 2 dagen beetje ziek en moe, alsof je een avondje flink gezopen hebt.
Voor jonkies, maar we weten dat nog niet of dat ook voor de ouderen en Asha's geldt.
timesofindia.indiatimes.com/world/res...
Dat zou dan in de lijn der verwachtingen liggen, meer besmettelijk maar minder schadelijk.
@Zoelense Hobbyboer | 28-11-21 | 13:36: Klopt inderdaad, maar ja, Hugo moet ook om z'n baantje denken.
@Gaat het niet dan? | 28-11-21 | 13:35: Dus de bijverschijnselen van Astra Zenica zijn erger.
"PCR'en"
Ik pcr
Jij pcrt
Wij pcr'en
DubbelPCRen.
Aangezien die Afrikanen er gewoon 10% doorheen laten glippen.
@Joris Beltsin | 28-11-21 | 13:36:
Als ik Hugo goed begrepen heb PCRden ze toen nog niet, maar nu wel.
Heb je een keer geen kater op zondag, dan toch nog een tijltje nodig als je per ongeluk het verkeerde kanaal aanzet.
"Mannelijke" variant van Immelda Marcos..
Tijltje Uilenspiegel?
Hij heeft zojuist een nieuwe definitie van een vluchtverbod gegeven. Repatriëring valt daar 'uiteraard' niet onder. Edoch er mogen nog steeds Nederlanders en andere EU-ers vertrekken?
Vluchtverbod alleen voor mensen zonder EU paspoort, dus voor de Afrikanen die midden in de winter op vakantie gaan in Nederland, waar de kroegen om 17:00 dicht gaan.
Omikron … ? of beter Ohmygod variant?
Werkt het 'vaccin' tegen deze variant?
Ik bedoel, ze deden het al niet al te best tegen de huidige bekende varianten, dat wordt dus prikken, prikken en prikken.
Wie zag dat nou niet aankomen. Prikken.
1, 2, 3, nummer 4, maar dan....
Wat zeiden ze vroeger ook al weer over 'vliegtuigen'?
O ja, "Vliegende doodskisten". Vroeger? … oh wacht.
Er staat ook zelfs nog "cognitive disorder" tussen, dat zou ook wel wat kunnen verklaren.
@modderator | 28-11-21 | 13:28
Godallejezus, wat ben jij dom.
1) Myocarditis is een symptoom van zowat alle luchtweginfecties.
2) Trombose is geen bijwerking van mRNA-vaccins. Er is een *mogelijk* verband tussen een heel zeldzaam optreden van een bijna niet voorkomende trombose en AstraZeneca en Jansen.
3) Er zijn geen gevallen bekend van hartaanvallen en/of zenuwschade door vaccins
4) Er is geen geval bekend van dood door orgaanfalen door vaccins.
@omanders | 28-11-21 | 13:40:
En wie zijn die 75.000 mensen met ernstige neurologische bijwerkingen die de EU schadeloos gaat stellen?
www.europarl.europa.eu/doceo/document...
Ommiekron zegt ie die domme docent....
Laat die zwerver toch gewoon onder de brug slapen. Al die vragen voor die man.
Hij heeft het RIVM gevraagd om een advies te gaan verzinnen over maatregelen die andere landen al lang ingevoerd hebben. Zo blijf je wel lekker achter de feiten aan lopen.
Na 10 seconden deze nutteloze stream dus al weer uitgezet. Ik koop wel een boek met meer actuele corona informatie.
Duidelijk dat men getracht heeft te veel partijen te plezieren. Iedere jankert krijgt aandacht en geld.
Gooi gewoon het lager onderwijs op slot. Beter voor iedereen, vooral voor de leerkrachten die de hele dag in de kwalijke kuch moeten verkeren. Arbo-technisch kan dit helemaal niet. Dit onderwijs is de grootste verdelende bron. Hoe erg kunnen ene paar weken zijn wanneer jeugd in de WO2 drie jaar niet naar school kon.
Gewoon ongevaccineerden buitensluiten. Dat had al lang en breed moeten gebeuren.
Asocialen mis je niet in de maatschappij.
El burro: u zegt het!
Nou, mijn moeder heeft na de oorlog nog op oudere leeftijd leren schrijven. Daar was na de oorlog voor die tijd geen tijd voor. Ze schaamde zich rot om op haar oudere leeftijd les te krijgen in schrijven, lezen kon ze gelukkig wel.
@el burro | 28-11-21 | 13:33: Wat verwacht je anders van een minderwaardig soort van hoefdier...
Ik vind het vooral fijn dat een met miljarden overeind gehouden bedrijf weer zo'n belangrijke bijdrage heeft kunnen leveren aan de verspreiding van deze nieuwe variant. Ik neem aan dat verantwoordelijke bewindslieden en de vliegtuiglobby al kaartjes hebben uitgewisseld.
Hoezo doet zo'n virus niet aan white privilege. M'n hele leven trots van alle geneugten kunnen genieten. Al aangenomen zijn voordat het cv verstuurd is. Komt zo'n virus ff kleurenblind aanvliegen. Dit kan niet de bedoeling zijn
het virus is niet kleurenblind. Het zat op Black Friday in het vliegtuig
Hmm dus mijn privileges zijn niet de reden dat ik nog geen Corona heb gehad?
Dan moet het haast wel het geweldige duo zijn.
Mark & Hugo bedankt.
@Stijlloser_from_NL | 28-11-21 | 13:28:
Friday of color heet het nu.
Best vermoeiend, zo’n man op semi hippe schoenen die al jaren achter de feiten aanhobbelt. Doet mij denken aan mijn buurvrouw die al 68 jaar, op slippers, achter haar tiran aanloopt (maar daar zelf voor kiest natuurlijk, want vrijheid).
In de open lucht. Verstandig.
persco buiten, want ventilatie, goede verbetering!
Een minister heeft nooit vrij. Het is 24x7.
Grappig dat iedereen die tegen QR, vaccinatie of controle was nu plots voor strenge controle aan de grens is.
Lijkt mij erg sterk dat jouw stelling correct is
Ik was altijd al voor strenge controle aan de grens, maar negatief testen op Corona is niet het vereiste voor doorreis.
Heb jij 'iedereen' gesproken dan?
Al jouw vrienden zijn op 2 vingers te tellen!
Casual hoor....
Er is geen houden aan, de Zuid-Afrikaanse variant gaat hier gewoon de boel overnemen. Het is al in meerdere landen van Europa gesignaleerd en ook in NL zijn al besmettings.
Positief is dat je er veel minder ziek van lijkt te worden. Dit is dus die mutatie die we nodig hebben. Jammer voor Bruls en kornuiten. Dat uiteindelijk de Zuid-Afrikanen Covid eronder krijgen en niet hij en zijn dictatoriale kornuiten.
Die minder ziek worden schijnt erg tegen te vallen,
@Damoos | 28-11-21 | 13:24:
Oh? In Zuid-Afrika lijkt dat namelijk wel het geval.
Goed om te horen dat Zuid-Afrika onze QR maatschappij gaat slopen.
@Damoos | 28-11-21 | 13:24:
ik denk dat we nog even moeten wachten voordat we alle epidemiologische en klinische informatie over deze variant kennen.
De EU is al vaccins voor 2023 aan het bestellen. Denken in ieder geval verder vooruit dan Hugo met zijn wekelijks veranderende maatregelen.
@JanVergoor | 28-11-21 | 13:24: dat leek een nogal voorbarige uitlating
We gaan weer allemaal deaud, en misschien zelfs nog wel helemaal voor de tweede keer.
Ik zeg "schijnt", er is nog niets bekend, u zegt dat we hem nodig hebben.
Maar eerste studies wijzen toch zeker op niet minder ziek worden en bemettelijker.
@damoos Linkje?
@ceriel82 | 28-11-21 | 13:56: In het draadje van: Gaat het niet dan? | 28-11-21 | 13:33, staat een relevant linkje van de Times of India, maar ik vermoed dat je het al wel gezien zal hebben.
In het kort: Het lijkt besmettelijker, minder schadelijk, maar het is afwachten want ze zijn er nog maar kort mee bezig.
Alleen deze zin is onduidelijk, komt ook doordat het maar een kort artikel is en er niet alles in geknipt en geplakt is wat Coetzee gemeld heeft?:
"The official noted that hospitals have not been overburdened Omicron patients and that the new strain is not been detected in vaccinated persons. At the same time, the situation might be different for the unvaccinated."
Aaah, nu krijgen we dus de "Airborne" variant voorgeschoteld.
Besmetting mogelijk via de lucht, 1.5 meter moet 1500 meter worden.
Het is een kleine 9000 km vliegen naar Johannesburg, wij zitten safe! De KLM is gestopt met vl... Wacht!
Binnenkort om de twee maanden een boosterprik. Zo houden we de nieuwe variant buiten de deur. Dit kan zodra ze vaccinatie plicht hebben ingevoerd.
'Buiten de deur'.
Dat vind ik een goeie. KLM blijft gewoon vliegen. Dus maak je maar op voor de variant na omicron.
Dat mensen niet kunnen zien hoe seniel en kansloos een vaccinatieplicht is, maakt hen ook zo gevaarlijk. Ja, inderdaad, heel gevaarlijk.
Bange en domme mensen maken altijd de wereld nog meer kapot.
Kan ook zonder vaccinatieplicht, dan kunnen mensen die besmet willen worden de vaccinatie weigeren.. En grote kans dat het niet elke 2 maanden wordt, maar elk jaar rond september, vlak voor de start van het coronaseizoen.
Nou ja zeg, ik had het over om de 3 maanden, en ze verklaarden me voor gekke henkie, en nu komt U met om de 2 maanden.
Als ze het nu al niet voor elkaar kunnen krijgen om aan ouderen boosters uit te delen (pas in januari), dan gaat dat om de twee maanden ook niet lukken.
Ik heb nog weinig wetenschappelijk bewijs gezien dat meer of minder vaccineren invloed heeft op het ontstaan van varianten of de verspreiding daarvan. De meeste virussen muteren als een dolle, daar hebben vaccins weinig invloed op.
"Geen enkele reis naar buitenland meer, en iedereen die terugkomt uit buitenland 2 weken in quarantaine (en niet thuis want dan is het geen echte quarantaine).
_microseconde later_
En als je toch gaat reizen wees dan in het buitenland voorzichtig, en misschien kun je laten testen als je terugkomt, dat adviseren we best wel dringend."
Over welk buitenland heb je het? Alle EU landen zijn geen buitenland maar onderdeel van de heilstaat de EU. Net zo min je in het buitenland bent in Texas als je in Florida woont.
Hij is al drie minuten te laat. Wederom te laat. Past in het patroon.
De man is zijn schoenlepel nog aan het zoeken. Geef hem toch even.
@herstelkous | 28-11-21 | 13:18: Schoenmaker blijf, etc.
Die strakke elastische broek laat precies zien wat hij in zijn zakken heeft, zoals sleutels, telefoon, etc) maar daar waar ‘de medzjik heppuns’ helemaal niets. Geeneens een klein knobbeltje. arme mevrouw de Jonge. Misschien daarom die baard….
Is dat met tolken erbij.Voor de doelgroep zeg maar volgens nieuwsuur en die niet meer op de ic's mogen liggen van deugend gevaccineerd uisluitend bn-land.
Flikker op het is zondag , hoef die natnek niet te zien
Schoenmensch waar blijft u? Het is kwart over 1 geweest.
10% van de passagiers waren positief getest op c.
Mondkapjes en vaccinaties ten spijt.
Dat is best veel. Hoe kan dat?
Ja je zou denken dat die mondkapjes zo effectief zouden zijn
Is best een stukkie vliegen.
De lucht in een vliegtuig bestaat uit gerecyclede boeren en ruften. Daar kan geen filter, masker of vaccin tegenop.
@Kapitein Sjaak Mus | 28-11-21 | 13:24: hahaha ja, precies
Euh, omdat mondkapjes niet werken?
False negatives?
Gezien de incubatietijd lijkt het mij aannemelijk dat ze al voor het instappen besmet zijn geraakt in Zuid Afrika. Wel bestaat de kans dat negatief geteste passagiers door blootstelling tijdens de vlucht over een paar dagen ook positief gaan testen. Mondkapjes verkleinen de kans maar is niet waterdicht, dat is dan ook nooit ergens zo “verkocht”.
@jeweettochniet | 28-11-21 | 13:18: Wel eens in een vliegtuig gezeten de laatste tijd? Mensen veinzen slaap, en dan zakt hun mondkapje naar beneden. Als ze betrapt worden op wakker zijn en de stewardess heeft het gore lef om er iets van te zeggen, zetten ze het op, en een minuut later, zodra ze verder loopt, zit het weer op hun kin. Als je wat eet, mag je het tijdelijk afzetten. Het blijkt dat je best anderhalf uur kunt kauwen op het goedkoopste broodje dat ze aan boord verkopen. Al zijn daar misschien ook andere redenen voor.
Ik heb m van de week geprobeerd, de nieuwe Opel Omicron, maar ik vind het maar een auto van niks
We kunnen wel 80 miljard extra lenen op de geldmarkt, maar niet een luchthaven inrichten op covid controles. Da's eigenlijk wel zo incapabel dat het haast knap begint te worden.
Eten ze in Zuid-Afrika tegenwoordig ook al vleermuis
Vlermuisbraai.
Traditioneel in deze tijd van het jaar.
Laat me raden. Alle uit Zuid-Afrika gereisde mensen van de afgelopen tien dagen moeten zich laten testen. Ondertussen hebben ze iedereen er al onder gehoest, maar goed. Paniek ende radeloosheid. Niets is nog zeker. Maar je kunt niet voorzichtig genoeg zijn. Je hebt een verantwoordelijkheid, bla bla.
Uitstel van executie.
'Moeten' is er niet bij, het is een advies
Zonde zonde hele jaar is een verloren jaar alles gaat klappen door deze incompetente amateurs
Hij was toch van het CDA, is zondag nu ook al geen rustdag meer? (rust voor ons).
Alles boven BMI 28 in winterlockdown?
Dat is 95% van de bevolking vrees ik.
Combi BMI 28+, 60+, ongevaccineerd.
@Sitting_targets | 28-11-21 | 13:20: deal, dat is 90% van wat opgenomen is
@Sitting_targets | 28-11-21 | 13:20: het zijn juist de dikkertjes bij wie de vaccinatie niet zo best werkt. Misschien nog een paar vaccins extra.
Hmmm... niet op tv?
Deze informatie is kennelijk niet doelgroepen die nog een tv hebben.
@W_F | 28-11-21 | 13:17:
Maar online gekeken.
Na de Taco-hoest en de Bami-kuch nu ook de Boboti-fever….
De Braaiblaf...
baviaanse blauwe blafpleuris.
Als een mildere variant 5 tot 9 maal besmettelijker is en de andere varianten wegdrukt, zie ik enkel oplossingen.
Zo hebben ze die ziek makende muggen ook uitgeroeid toch?
Landgenoten!
Ja precies..
Zo spreek je ze aan.
Ik woon inderdaad in hetzelfde land als Hugo, maar gelukkig wel aan de andere kant van dat land. Ook geografisch trouwens.
Die Zuid-Afrikaanse blafhoest gaat nog eens heel groot worden.
Scheermesjeswinkels zijn geen essentiële shops begrijp ik?
Hij moet wel. Dat vindt zijn vrouw namelijk zo sexy staan.
@DankeSchon | 28-11-21 | 13:13: Of ze vindt schraalheid aan de binnenkant van de dijen nogal opwindend.
Nou, bij sommige mannen kan een baard heel goed staan.
Bij sommige dan, hè?
@goedverstaander | 28-11-21 | 13:16: waarschijnlijk heeft ze daar zelf ook een flinke baard laten staan…
Ik zou vandaag eigenlijk in Nijmegen gaan shoppen, maar het schijnt dat je op de toegangswegen al teruggestuurd wordt.
Is dat een referentie aan Dolle Dinsdag?
Nijmegen staat dan ook niet als winkelstad bekent. Nijmegen is bekend om 2 dingen: RaRa en die mollige burgervader.
@herstelkous | 28-11-21 | 13:14: een BMI van 50+ zou ik niet mollig willen noemen...
Van het voetballen moeten ze het daar ook niet hebben. Daarentegen uit ervaring wel een goed academisch ziekenhuis.
Niks te doen hier. Zelfs de kroegen zitten bijna dicht. Misschien kun je nog een bezoek brengen aan Sinterklaas, die bivakkeert in de Nikolaaskapel op het Valkhof. Briefje afgeven met een wens om nieuwe verkiezingen. En doe René Peters de groeten van me.
Paniek!
Jammer dat we maar 1 variant bestuurscultuur hebben momenteel.
De Omtzigt variant probeerden ze te bestrijden. Ook dat is niet gelukt.
Scherp
Geinig dat Hugeau op zondag een lulverhaal komt ophangen.
Hij vindt zichzelf zo belangrijk.
Mebie de volgende mp als pinokkio uit geraast is.
Ik ben zó benieuwd welke schoenen de man op zondag draagt!
Terwijl een paar vluchten vanuit Zuid-Afrika 100% gecontroleerd werden, was alle controle op andere vluchten op alle luchthavens een niet bestaand feestje. Het Nederlandse grensbeleid werd krachtig samengevat in deze meme: imgflip.com/memetemplate/264318081/Pl...
Beste hr , er had veel eerder ingegrepen moeten worden op de nationale luchthaven.
De verspeiders hadden vrij spel.
Zo komen we er nooit vanaf, eind december weer nieuwe maatregelen?
Heeft nog nooit bestaan. Dit gaat over beeldvorming dat ze er na 4 varianten wel een keer bovenop zitten.
@Zitvlak | 28-11-21 | 13:11: geen illusies. Een virus is tig maal sneller en slimmer dan de mens met z'n kuddegedrag. Met een paar slimme instrumenten moeten we de kwetsbare groepen beschermen. Met dit virus zijn dat vooral (80%) mensen ouder dan 70jr.
@zevensprong | 28-11-21 | 13:15: Een trieste constatering.
Toch handig dat je zonder je te hoeven testen de hele wereld over kan vliegen dankzij de QR code.
Die QR code is een Europees feestje. Daarbuiten heb je een geel boekje nodig. Binnen Europa heb je politie en grenswachten zonder smartphone, die willen ook een geel boekje. Dat boekje heeft al ruim tachtig jaar juridische status via de WHO.
Ik weet al van de Noorse media dat er 13 omikron besmettingen zijn in Nederland
Ik ga ook Noors leren, klopt precies.
@TheOtherWhiteMeat | 28-11-21 | 13:22: Of precies, het komt overeen met wat Hugo nu roept, in werkelijkheid zijn er al vele honderden met Omikron natuurlijk.
Precies. Was op het nos-radiojournaal. Hugootje heeft behalve geen actieve herinnering ook het zwijgrecht als instrument in de hand genomen.
Supermarkten worden de nieuwe evenementen. LOL!
Maar echt!
REAGEER OOK