Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nieuwsuur klapt uit school op laatste vrije avond voor Avondklokdown. Het zijn dus toch hunnie

Goedemorgen, bible belt. How about een TRIBUNAAL? Met zoutpilaren

Hallo elitaire havermelkdrinkende cultuurdragers die gisteravond nog even een bioscoopje, theatertje alsook voorstellinkje meepakten, omdat het kon. Terwijl u daar in het donker zat te deugen, dropte Nieuwsuur (NPO66 nota bene) even een truth bommetje van jewelste over de shitzooi van nu. Die hele klotetoestand waar we de komende feestmaand in zitten, komt niet door Doutzen, @AntiSchwab451273353, An met d'r Strikje en hoe al die bijbelse moederhartjes ook heten. Het is allemaal de schuld van Ella Vogelaar & haar wijken en van Bente Becker met d'r witgoed- en linnenpakket contracten met lobbysywerts. Dat ellendige gezeik op onze ziekenhuisvloeren wordt veroorzaakt door jullie gedroomde inclusie & diversiteit, en er gaan mensen onnodig DOOD, omdat jullie chronische deugtiefus hebben. Mogen we nu eindelijk eens de coronacijfers PER POSTCODE? Bedankt.
HH Mededeling: comments closed want GU heeft ook weekend, aub verzamelon in Café

Reaguursels

Inloggen

Die lieden hebben zo hun eigen parallelle samenleving (anders dan de parallelle samenleving van autochtoonse lieden), en zijn helegaar niet aangesloten op de NOS met hun 8-uur journaal en weten dus niet eens van het bestaan van coronamaatregelen.

mozaard | 28-11-21 | 16:53

Je krijgt die Miele pas als je de prik laat zetten

thanseeuwen | 28-11-21 | 15:52

De IC-bedden naar rato van het bevolkingsaandeel beschikbaar stellen, zou neerkomen (vanaf 70 jaar) op minimaal 86 van de 100 bedden voor Nederlanders, 9/10 voor Westerse en 3/4 voor Niet-westerse patiënten.

Wel zo eerlijk en neutraal; dan kijken we niet naar 'bijdrage aan de maatschappij'.

Wering | 28-11-21 | 15:43

Je zou toch verwachten dat die pro Erdogan Anatolische Turken in de moskee en masse zich laten vaccineren want hun grote leider heeft in juni al z'n 3e shot gehad maar blijkbaar zit de liefde voor hem toch niet zo diep en viert het wantrouwen tov de staat, hun ingegeven door het eeuwenoude wantrouwen mbt de Ottomaanse bureaucratie nog steeds de bovenhand. En miscommunicatie? My curby butt. Gasten doen niks anders dan de hele dag pro Erdogan tv kanalen kijken en daar wordt vaccineren gepromoot. Het is gewoon achterlijk Turks tokkie volk. Waren ze al toen ze uit centraal Anatolie kwamen en zijn ze nu nog.

Basil Fawlty | 28-11-21 | 14:45 | 3

Nee dat zei ik ook al. Ik snap daar helemaal niks van. Die moskeeën worden gefinancierd door de Turkse staat, dus dan zou je verwachten dat die mensen zich massaal laten vaccineren.

Snake | 28-11-21 | 14:59

Ter nuancering na op sgool en werk met Ottomanen te hebben gezeten. Eerdere generaties kwamen wel rond Constantinopel vandaan. Later zijn ze inderdaad rond Sivas opgepikt, maar ook rond Adana en Gaziantep. Dit waren de laag opgeleiden die in de fabrieken gingen werken, voor die 2 jaar dat ze nog in tataland stonden voordat ze werden verscheept naar oost en zuid Aziatische slavenlanden.

Maar goed dus niet alleen Turken tokkies uit centraal Anatolie maar ook geweaun uit het zuiden. En dan hebben we het nog niet over de Koerden.

Graaf_van_Hogendorp | 28-11-21 | 15:01

@Graaf_van_Hogendorp | 28-11-21 | 15:01:
Ben getrouwd, zoals je misschien wel weet, met een geboren en getogen Istanbulse en die vertelde mij dat de hoofdmoot echt uit centraal Anatolie komt. De Egeïsche en zuidelijke Mediterrane kust-Turken hebben geen moeite met vaccineren. Ik denk dat als je voor de gein anti-vacs en AKP (en ook zeer zeker MHP) verkiezingsuitslagen naast elkaar legt dan zul je heel snel overeenkomsten zien ondanks dat, zoals eerder al aanggegeven, hun grote leider al stijf loopt van de vaccins. Maw het is een contradictie tav Erdogan maar heeft, denk ik, dus ook heel erg veel te maken achterlijk oerconservatief islamisme en traditioneel wantrouwen tov staat. En dat achterlijke oerconservatief islamisme vindt je, nog steeds en vooral, in "heartland" Anatolie.

Basil Fawlty | 28-11-21 | 15:14

Links zal altijd met een verklaring komen dat het A. niet hun schuld is B. de schuld is van de rijken, blanken, mannen, geschiedenis enzovoorts en C. dat de oplossing is meer GELD GELD GELD (lees belastingen)

Galois256 | 28-11-21 | 14:24 | 2

Waar lees je dat soort onzin toch?

* Il Principe * | 28-11-21 | 16:36

@* Il Principe * | 28-11-21 | 16:36: Gewoon, in de krant of op nieuws-websites van gerenommeerde persbureaus. Overigens zie je het ook vaak in tv-journaals. Maar zelfs zonder dat alles is het zeer eenvoudig het zelf telkenmale te moeten waarnemen.

Manlop | 28-11-21 | 18:07

Gegeven het feit dat sinds enkele weken ziekenhuizen extra beveiligingspersoneel moeten inzetten, had bij de meeste al een bel moeten doen rinkelen.

Southpark | 28-11-21 | 14:12 | 1

Dat wisten we allemaal toch al? Voordat die beveiligers er kwamen?

klaas24 | 28-11-21 | 14:57

ach ja elk nadeel heb zijn voordeel , om op zijn Cruijffiaans te spreken.
Als die bevolkingsgroepen niet willen prikken, dan zullen er daar ook wel de meeste slachtoffers vallen

Stijlloser_from_NL | 28-11-21 | 13:41 | 1

En die BMI's kloppen dan ook weer, gevoed met Suikerfeest.

boerk | 28-11-21 | 17:17

Dat is toch wat voor de "havermelkdrinkende cultuurdragers ",
dat hun hipsterknotje wordt beknot door o.a. een kappersverbod.

HeelStijl | 28-11-21 | 13:19

Nou breekt m'n klomp:
nadat JOOP me er eindelijk van heeft weten te overtuigen, na een stuk of 15 artikelen, dat het probleem toch echt bij die Gristenen en de Biblebelt ligt,
komt Nieuwsuur plotseling uit de kast met de echte informatie.....

michelpen | 28-11-21 | 13:02 | 2

Je moet je ook niet laten brainwashes door die joop.

matatwork | 28-11-21 | 13:15

Je vergeet nog de rellen: dat zijn voornamelijk hooligans.

Wering | 28-11-21 | 15:44

Bied de doelgroep gratis geld/subsidie aan als ze zich laten vaccineren. Moet je kijken hoe snel ze zich dan laten prikken!

Tietmier | 28-11-21 | 12:32 | 1

Was een aantal weken terug een repotje over. “Bent u geprikt?” “Nee, vertrouw het niet” “en als u een beloning zou krijgen?” “Ja, voor 200 euro ofzo zou ik het wel doen, dan krijg ik er tenminste nog wat voor terug”.
Dus ja, er is er minstens 1 die er zo over denkt, op een steekproef van 3 in de reportage. Wonderlijke tv

Martin007 | 28-11-21 | 12:43
-weggejorist-
Inverdan | 28-11-21 | 12:31 | 2

Nou wappies, jullie bevinden je in goed gezelschap

geenjagergeenneeger | 28-11-21 | 12:25 | 2

Waar slaat dat op, een keuze vanuit geloof of vanuit niet meteen geloven dat een vaccin, nauwelijks getest, geen enkele negatieve bijwerking heeft? Het vaccin was nodig, anders hadden we veel grotere problemen gehad maar ik wacht wel even versie 2.0 af als het even kan. Zolang ik nog mijn natuurlijke immuniteit heb ben ik je dankbaar als testschaap hoor. Echt kudos.

Sessine | 28-11-21 | 12:50

@Sessine | 28-11-21 | 12:50: ah ja. Maar bij ‘versie 2.0’ begint het hele argument toch weer opnieuw? Niet getest, blablabla lange termijn effect, blablabla bijwerkingen, blablabla jeweetnietwaterinzit

Korrel_zout | 28-11-21 | 15:10

De ongevaccineerden bij klachten naar een Privé kliniek brengen en de extra kosten in rekening brengen.

botbot | 28-11-21 | 12:16 | 6

@Sessine | 28-11-21 | 12:54: Ons stelsel van gezondheidszorg kost iets van 115 miljard euro per jaar. Dat bedrag brengen de netto-betalers op. Iedere inwoner van Nederland kan daardoor van die collectief gefinancierde gezondheidszorg gebruik maken. Mag daar alstublieft ook enige eigen verantwoordelijkheid tegenover staan?!

theo-is-dood | 28-11-21 | 13:20

@Sessine | 28-11-21 | 12:54:
Nooit geweten dat de IC overbelast wordt door alcohollisten en voetballers.
Nee, mij gaat het om de mensen die ondanks alle waarschuwingen het verrekken om een prik te halen

botbot | 28-11-21 | 13:23

Prive kliniek brengen, goed idee. Extra kosten nemen de verzekeraars gewoon over. Kan ook met uitgestelde zorg. Gewoon de prive klinieken inschakelen.

ChalinaRosa | 28-11-21 | 14:13
▼ 3 antwoorden verborgen

Serieus, je verwacht het niet. Zal wel kwetsend zijn en de schuld van de regering. Als gvd al 40 jaar hier woont en de taal amper beheerst, ga dan toch terug man, stelletje uitvreters.

Von Bliksum | 28-11-21 | 12:06 | 4

Tja, ik zou de werkelijke kosten van de massa-immigratie wel eens willen weten, gemiddeld gezien over 40 jaar. Dus ook hoeveel de mensen gekost hebben die al 40 jaar uitkering en daarna AOW trekken. Met alle ellende eromheen: gezinshereniging, 2e generatie die ook niet werkt, 3e generatie crimineel, etc. Het kan niet anders dat dit tientallen miljoenen per persoon gekost heeft.

Old_Spice | 28-11-21 | 12:29
-weggejorist-
Inverdan | 28-11-21 | 12:34
▼ 1 antwoord verborgen

Tsja, lekker allemaal naar de biblebelt wijzen, weg van de grootste probleemgroep en weg met ons!

Andersdenksport | 28-11-21 | 12:05

Als je ze een tegoedbon van 5 euro voor een heerlijke shoarmaschotel voorschotelt (hèhè) zetten ze nog liever vandaag dan morgen die prik.

JeMotWat | 28-11-21 | 12:02 | 1

Ja ik denk dat die Palestijnen helemaal prat gaan op shawarma

geenjagergeenneeger | 28-11-21 | 12:28

Dat verklaart Rutte's houding afgelopen zaterdag: 'Demissionair premier Mark Rutte is niet van plan om harder op te treden tegen ongevaccineerde Nederlanders om de druk op de ziekenhuizen te temperen.'

Het zijn zijn geliefde mensen.

Wattman | 28-11-21 | 11:31 | 1

Nee, ernstiger nog: hij (en Ferd) durft en kan niet omdat de Nederlandse politie niet voorbereid is op een intifada - onvoldoende bewapend, onvoldoende juridisch. rugdekking, en deels zijn politieagenten afkomstig uit de doelgroep

WelDenkend | 28-11-21 | 12:18


Je kan Nederland zien als een gebroken of samengesteld gezin:
waarbij de vader superstreng is voor zijn eigen kinderen, en de aangenomen/geadopteerde kinderen grandioos verwent, wat weer tot rancune leidt bij de eerste kinderen, maar daar niet over mogen klagen bij de moeder, want ze hebben het toch zo goed?
Ondertussen maken de geadopteerde kinderen al het speelgoed kapot achter de rug van de ouders, stelen uit hun portemonnee, maar krijgen toch een aai over de bol.
Ze spelen op straat ook het liefst met andere geadopteerde kinderen, en gooien dan samen stenen naar hun broertjes als die langs komen fietsen.

Na afloop krijgen de eerste kinderen een stevig foeigesprek, waarom zij in allahsnaam hun geadopteerde broertjes zo gemeen behandeld hebben door provocerend voorbij te fietsen op hun gereformeerde fietsjes in rood-wit met blauwe spatborden en een oranje achterlicht.
LOL

King of the Oneliner | 28-11-21 | 11:30 | 2

Prachtig verwoord +1

yokiamy | 28-11-21 | 13:22

Mooie samenvatting!

Basil Fawlty | 28-11-21 | 15:45
-weggejorist-
geheelvergeter | 28-11-21 | 11:23
-weggejorist-
Hercule Poirot | 28-11-21 | 11:14 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Mijn vrouw werkt met deze mensen, Nederlandse taal leren. Ze bespreken nog wel eens de pandemie, veel vd cliënten gelooft allerhande onzin betreffende corona en de groepsdruk is enorm, ook werken de moskeeën alles behalve mee. Maar geloof in en luisteren haar autoriteit is ze met de paplepel ingegoten, allen zeggen ze dat als t verplicht wordt dat ze t dan natuurlijk wel doen.

de Botte Bijl | 28-11-21 | 11:06 | 10

@de Botte Bijl | 28-11-21 | 11:34: Precies, maar ik was te beleefd dat te zeggen.

funda | 28-11-21 | 11:47

De vraag is aan welke autoriteit zij gehoor willen geven; die van de plaatselijke imam of die van de Nederlandse overheid. Ik gok op de imam.

Knitty | 28-11-21 | 12:28

In de moskee laten zeggen dat er geen 77 maagden liggen te wachten in het paradijs als ze geen prik hebben.

klaas24 | 28-11-21 | 14:59
▼ 7 antwoorden verborgen


Logisch dat het moeilijk is om de olifant in de kamer te injecteren.
Die hebben gewoon een hele dikke huid.
Duh.

King of the Oneliner | 28-11-21 | 11:04 | 1

Ik zou juist zeggen dat deze olifant in de kamer geen dikke huid heeft.

onrendabelenvervoer | 28-11-21 | 12:32

Er is maar 1 manier om dit probleem op te lossen. Wilders in het kabinet!

ceriel82 | 28-11-21 | 11:02 | 1

Wel? Is hij een voorstander van verplichte vaccinatie? Meende van niet. En verder heeft de man geen realistisch uitvoerbare ideeën. Kan alleen maar klagen.

JayJay | 28-11-21 | 16:32

Rutte, lees je mee?

RGV42 | 28-11-21 | 10:59 | 1

Hij krijgt elke dag een leesmap met de leukste reacties op Geenstijl. Hoi Rutte!

W_F | 28-11-21 | 11:59

Ik stapte uit een NS-trein en vroeg een NS-allochtoniër om afstand te houden.
Hij antwoordde:- “Ouwehoer.”

HogeNood | 28-11-21 | 10:57 | 3

Gefeliciteerd, u hebt een allochtoniër ontmoet, die 'werkt', bij de NS, niet veel soeps dus, okay, maar toch.

dathoujetoch | 28-11-21 | 11:00

Zal waarschijnlijk nog in zijn proeftijd lopen....

johnyl | 28-11-21 | 11:11

Dat ik als ongevaccineerde nog eens gered zou worden door alle allochtonen die zich niet laten vaccineren en die natuurlijk door de linkse elite in bescherming worden genomen. En nu mag ik gewoon meerijden als blanke onwillige Nederlander die tot nu toe elke week de wind van voren krijgt van Hugo. Interessant hoe dit werkt in ons kapotte Nederland. Al verwacht ik als blanke Nederlanders nog wel voor een vuurpeloton te moeten verschijnen als virusvariant 30 er is en ik nog steeds niet gevaccineerd ben. De blanke Nederlanders moeten natuurlijk allemaal gevaccineerd zijn om alle arme vluchtelingen die hier naar toe komen te beschermen. Zelf hoeven die geen prik, want dat mag niet van hun geloof.

fatty | 28-11-21 | 10:57 | 2

Hoe zit dat met Arnoud van Doorn dan? Die is beide die flapdrol.

ceriel82 | 28-11-21 | 11:07

Ik denk niet dat het een kwestie is van 'in bescherming nemen'. Eerder een kwestie van 'anders breekt de pleuris uit'.

Bataafje | 28-11-21 | 11:48

Klopt het dat de vaccinatiegraad in Turkije hoger ligt dan in Nederland?

Mr_Natural | 28-11-21 | 10:53 | 6

Het is lager. Hoe zou het bij de Koerden liggen ?

Nichtsneues | 28-11-21 | 11:33

59.6% volledig gevaccineerd. (mits u de officiële bevolkingsaantallen vertrouwd)

W_F | 28-11-21 | 12:02

@W_F | 28-11-21 | 12:02: volgens mij was dat het officieuze inflatiecijfer van dit kwartaal.

Dr.Utker | 28-11-21 | 12:24
▼ 3 antwoorden verborgen

Er is met name 1 persoon verantwoordelijk voor deze ellende en dat is onze demissionair minister president Rutte. Hij heeft de zorg helemaal uitgeknepen, hij is de persoon die ondanks een totaal ander VVD programma de grenzen wagenwijd open heeft gezet voor massa import uit landen die nu eenmaal niets met vaccineren hebben en ook niet veel op hebben met onze wetten en gebruiken. Hij heeft door die massa import de woningmarkt compleet naar de klote geholpen. Het is hij die liever miljarden aan hysterische klimaathobbies uitgeeft dan aan de broodnodige uitbreiding van politie, defensie en zorg. Het is Rutte die zwarte Piet heeft vermoord. Mark Rutte en zijn kabinet die het record vestigt met weggestuurde ministers en staatssecretarissen. Mark heeft een selectief geheugen en is een geboren leugenaar, een volksmenner, een potentaat. De man zit nog steeds in vak K en gaat gewoon door met Nederland kapot maken. We willen graag van Covid af maar Rutte niet. Hij gebruikt het om dit land om te turnen naar een door de elite gestuurde communistische heilstaat. Steeds verdere inperking van vrijheden en zware belastingen op vermogen.

ILF2 | 28-11-21 | 10:51 | 3

Projecteer dit op afgelopen kabinetten, niet op 1 persoon. En op degenen die er op stemmen ook.

Jan, Leiden | 28-11-21 | 11:18
-weggejorist-
Inverdan | 28-11-21 | 12:40

@Inverdan | 28-11-21 | 12:40: nou zeg. Rustig aan. Mark heeft niet zoveel gedaan. Die laat anderen werken en de klappen vangen.

sjef-van-iekel | 28-11-21 | 13:18

Willen jullie meer of minder?

ceriel82 | 28-11-21 | 10:50

Vreemd hoe makkelijk mensen bereid zijn al hun vrijheden in te leveren. Na de heksenjacht op ongevaccineerden zijn uw kindertjes aan de beurt. Gelukkig zijn we in goede handen bij Mark Rutte en Claus Swab

Marant | 28-11-21 | 10:46 | 3

We leveren geen vrijheden in, we proberen samen een pandemie onder controle te krijgen. Gelukkig is 87 % van de verstandige bevolking hier bereid toe.

Vreemd is , dat de overheid geen maatregelen neemt om de laaggeletterden onder ons niet tegen hun zelf in bescherming te nemen.

Maar wees vooral trots op jezelf, mijn beste wappie. We nemen het u niet kwalijk.

Gizmo579 | 28-11-21 | 11:07
-weggejorist-
Marant | 28-11-21 | 11:51

@Gizmo579 | 28-11-21 | 11:07: Nadeel van social media is dat ook de laaggeletterden een podium hebben en hun onzin kunnen uitkramen. Dit wordt vervolgens weer opgepikt door de volgende gek en uiteindelijk hebben ze een heel clubje die hun eigen fantasieverhalen steeds hoger de hemel in prijzen zodat ze overtuigd raken van hun eigen gelijk. Verder totaal niet meer voor rede vatbaar. Zo begint het dan religieuze vormen aan te nemen. Kom daar nog maar eens tussen.

Korrel_zout | 28-11-21 | 15:19

Zeer juist Pritt. De olifant.

Tiscali-2 | 28-11-21 | 10:46

Deel maar eens 100 mcg vitamine D pillen uit in de moskeeën (voor de diksten 200 mcg) en mijn voorspelling is dat hun aandeel flink daalt.

RichardBandler | 28-11-21 | 10:45 | 6

Afslanken en vitamine D zou de pandemie al heel wat kleiner maken. En ik ben trouwens op zich niet tegen vaccinaties en boosters als tijdelijke 80% werkende noodoplossing.

King of the Oneliner | 28-11-21 | 11:45

Jij hebt de klok wel horen luiden, maar je weet niet waar de klepel hangt! Zoek maar eens op het woord “confounding” of verrek in arrenmoe.

Zoemert | 28-11-21 | 13:46

Ze moeten meer ham eten. Er liggen gemiddeld meer mensen op de IC die geen ham eten, dan mensen die wel ham eten.

Korrel_zout | 28-11-21 | 15:21
▼ 3 antwoorden verborgen

De Nieuwsuur die je wist dat zou komen.

Zenzeo | 28-11-21 | 10:44

QR maakt van je een wereldburger. Door de QR mag je reizen. Maar toch besmettingen mee terugnemen uit een ander continent?. Daar boven op.. Hoe kan je van iemand die is buitengesloten om te reizen (ongevaccineerde). Beweren dat ze verantwoordelijk zijn door een ziekte die is binnengekomen met iemand die wel gevaccineerd is?. Tja glas plas was... dat spuitje is dus een mislukt experiment geweest. Een vaccine voor een half jaar met onbekende bijwerkingen? (als dat vooraf bekent was dan had er door de wereld anders tegen aan gekeken). Lockdowns werken ook niet. (wie past nu op die besmette kinderen straks)... juist opa en oma. Lockdowns werken pas als je eerst het openbare leven plat legt. Maar dan ook alles. niets ontziend. Op een of andere manier vinden gevaccineerde dat ze veilig zijn. Dan zijn ze toch wel heel slecht geinformeerd OF voorgelogen ten tijden dat de informatie aan hun bekent gemaakt had moeten worden. Rtte weigert zich tegen ongevaccineerde te keren?. Verkiezingspraat want met de QR heeft hij zelf de 2 deling gemaakt. Hij heeft zelf de zorg vernield. Hij heeft een pak van zijn vrienden bij "du pont". zo glad als glijmiddel. Heel naar eng mannetje wat Nederland heeft verkocht voor zijn eigen toekomst.

pieterS | 28-11-21 | 10:37 | 3

Virusbeheersing is niet een kwestie van alles of niets. Het zijn de statistische effecten op de hele populatie van alle maatregelen tesamen die ervoor zorgen dat de verspreiding niet al te snel gaat (R <1). Dat is alles.

Joris Beltsin | 28-11-21 | 10:41

Nou nee.

van Oeffelen | 28-11-21 | 10:49

@van Oeffelen | 28-11-21 | 10:49: Dokter?

dathoujetoch | 28-11-21 | 11:00

Even de rioolcijfers opgezocht van Amsterdam-Amstelland en die bevatten meer corona virusdeeltje dan ooit eerder gemeten. Maar ja ik neem aan dat er veel mensen weerstand opbouwen tegelijkertijd dus komt wel weer naar beneden.

Simon_GS | 28-11-21 | 10:36

Ik ben geen liefhebber van (haver)melk, maar voor de rest karakteriseert het wel aardig.

Graaf_Slis | 28-11-21 | 10:35

Nog meer bewijs voor de Wuhan lab leak theory.

www.spectator.co.uk/article/the-covid...

the outbreak happened in a city with the world’s largest research programme on bat-borne corona-viruses, whose scientists had gone to at least two places where these Sars-CoV-2-like viruses live, and brought them back to Wuhan — and to nowhere else.

Communicatiestrategie van Fauci ondertussen: de term 'gain of function' heeft geen wetenschappelijke betekenis.

Rest In Privacy | 28-11-21 | 10:32 | 7

Dit bewijst slechts dat wetenschappers een paar vleermuizen gevangen hebben en voor onderzoek meegenomen hebben naar het lab. De herkomst Lab/markt kan allebei nog steeds en die laatste lijkt me met die rare dierenmarkten die ze in China hebben logischer dan dat iemand per ongeluk de deur van een biolab open laat staan.

normanius | 28-11-21 | 10:50

ik vondt het persoonlijk wel www.whiov.cas.cn/xwdt_160278/zhxw2019/...
"Hij stelde drie eisen voor de volgende stap: ten eerste, het veiligheidswerk dat moet worden gedaan om waterdicht en voorzichtig te zijn. we moeten ons houden aan het algemene concept van nationale veiligheid, groot belang hechten aan de veiligheid van wetenschappelijk onderzoek en productie, informatiebeveiliging, bioveiligheid, enz., veiligheidsrisico's nauwkeurig identificeren, beveiligingsverantwoordelijkheden strikt uitvoeren en een systeem van hiërarchische controle van veiligheidsrisico's opzetten; actief reageren op de oproep van het centraal comité van de cpc, Als dat systeem nu nog opgezet moet worden.. dan was het dus die bioveiligheid niet zo belangrijk voor de uitbraak.

pieterS | 28-11-21 | 10:55

@normanius | 28-11-21 | 10:50: Niet gelezen, niet begrepen.

Het covid virus in mensen lijkt het meest op covid in vleermuizen in Laos. Ver weg van Wuhan dus. Die vleermuizen uit Laos zijn gebruikt in het lab in Wuhan. En dan breekt er in Wuhan covid uit onder mensen en dat covid lijkt het meest op het covid van vleermuizen uit Laos. En de uitbraak begint dus niet in een andere stad in China die veel dichter bij Laos ligt.

"So now, in both Yunnan and Laos, the only people who knowingly transported bat virus samples to Wuhan — and only to Wuhan — were scientists."

Rest In Privacy | 28-11-21 | 12:01
▼ 4 antwoorden verborgen

Het viel mij al op. Al die allochtonen wijken iedereen dood door het virus. Uitgestorven straten. Lege huizen. Mensen in witte pakken om de lijken op te ruimen.

franck7020 | 28-11-21 | 10:31 | 2

Helaas helaas..

ceriel82 | 28-11-21 | 10:46

woning overschot?

W_F | 28-11-21 | 10:48

De informatie heeft hen niet bereikt...
Ik weet dan weer niet hoe je een uitkering zou moeten aanvragen, maar van dat soort dingen zijn zij altijd prima op de hoogte.

priks | 28-11-21 | 10:28 | 2

Dat zei Wilders ook al. Kwestie van een selectieve perceptie bij die gasten.

F. Jacobse | 28-11-21 | 10:44

Dat soort informatie krijgen ze niet via de officiële kanalen maar geven ze aan elkaar door. Info over vaccins wordt veel minder in de gemeenschap verspreid vanwege “redenen”, wat ze daar aan elkaar doorgeven zijn misvattingen of waarschuwingen. Een vrouw vroeg aan haar moeder waarom ze nog geen prik had gehaald. Die vertelde vervolgens dat haar zoons haar hadden gewaarschuwd dat niet te doen. Er was iets mis mee, is niet halal, mag niet, complot tegen ons. Hadden ze zelf gehoord uit betrouwbare bron, dat wil zeggen in de shishalounge na het vrijdaggebed. Daar is geen foldercampagne tegen opgewassen.

Muxje | 28-11-21 | 10:50

Amsterdamse huisartsen gaan ongevaccineerden bellen die een hoog risico lopen op ziekenhuisopname. Met een goed informatief gesprek hopen de artsen twijfelaars over de streep te trekken om een prik te halen. Het begint deze week als proef met twaalf huisartsen.

In eerste instantie wordt begonnen in de wijken met de laagste vaccinatiegraad van de stad: Nieuw-West (66 procent van de inwoners van 12 en ouder), Zuidoost (68 procent) en Noord (74 procent).
bron: parool

Bibop | 28-11-21 | 10:28 | 3

Ikke nie begraip.

BrutusBosch | 28-11-21 | 10:29

Hebben die oh zo overwerkte huisartsen daar wel tijd voor?

dathoujetoch | 28-11-21 | 10:44

Bron en contact onderzoek was ook een groot succes onder deze “doelgroep” … Verwacht er niet veel van.

Producent | 28-11-21 | 11:22

En toch is het een prestatie op zich van bepaalde bevolkingsgroepen om werkelijk waar nog steeds generaties later nadat zij hier naar toe zijn gekomen vrijwel enkel en alleen negatief in het nieuws te verschijnen. Applaus !

DrachiR | 28-11-21 | 10:28 | 1

Dat is dan de schuld van het nieuws, dat begrijp je toch wel?

funda | 28-11-21 | 10:39

Het valt op hoe er vooral niet over carnaval gesproken wordt als mogelijke oorzaak van besmettingsgolf in Brabant en Limburg.
Zuid-Limburg is besmettings brandhaard nummer 1 in Europa. Alaaf!

Magna_V65 | 28-11-21 | 10:27 | 3

je denkt serieus dat dat als enige oorzaak aangewezen kan worden? Een paar kroegen? Gaat heen jonguh... pepermuntzuigert.

horsteknots | 28-11-21 | 10:41

Nee dat wordt niet besproken, de wintersporters die terug kwamen met covid is natuurlijk wel een dingetje. En de overheid die geen actie ondernam terwijl ze redenen hadden om dat te doen.

hisxxx | 28-11-21 | 11:00

@horsteknots | 28-11-21 | 10:41: Denemarken heeft vrijwel hetzelfde percentage gevaccineerden als Nederland. Daar geen vingerwijzerij naar ongevaccineerden en bovendien nauwelijks meer corona daar. Hoe zou dat toch komen ?

Nichtsneues | 28-11-21 | 11:36
-weggejorist-
rattenvanger XL | 28-11-21 | 10:25

Dus FVD en andere "extreem rechtse" wappies strijden voor moslims?

Roeieber | 28-11-21 | 10:24 | 4

Klopt en het demissionair kabinet installeert institutioneel racistische maatregelingen.

zhirek | 28-11-21 | 10:35

@BobDobalina | 28-11-21 | 10:28: ook antisemitisme is iets wat beide groepen gemeen hebben. Ben eigenlijk wel benieuwd naar hoeveel moslims op FvD stemmen.

Barend Braakbal | 28-11-21 | 10:35

@Barend Braakbal | 28-11-21 | 10:35: 17% niet westerse allochtonen, van wie meeste Turks en Marokkaans.

Bataafje | 28-11-21 | 11:55
▼ 1 antwoord verborgen

Steeds weer lees ik dat er op 17 miljoen mensen maar een paar honderd in het ziekenhuis liggen. Storm in een glas water dus.

Echter, inmiddels zijn er meer dan een paar 100.000 ziekenhuisopnamen geweest en tienduizenden IC verblijven.

Beste_Landgenoten | 28-11-21 | 10:24 | 2

Ja en? Tienduizenden IC verblijven op gemiddeld 1100 bedden is nog steeds niks.

Joris Beltsin | 28-11-21 | 10:28

Over welke periode laatste 3 weken of de afgelopen 2 jaar.

franck7020 | 28-11-21 | 10:32

Het kan zo simpel zijn. Niet gevaccineerd en toch zo ziek van corona dat je naar het ziekenhuis/IC moet? Jammer dan, u heeft geen vertrouwen in de medische wetenschap dus ga maar weer lekker naar huis. Die kankerpatiënt heeft meer recht op dat bed.
Wanneer worden er eens echte keuzes gemaakt?

Jafco | 28-11-21 | 10:23 | 8

@Magna_V65 | 28-11-21 | 10:32: Je moet nooit doorgaan met slechte vergelijkingen. Als mensen met kanker met een 'prikkie' geholpen konden worden zouden ze nooit een ziekenhuis bezoeken, laat staan een IC.

funda | 28-11-21 | 10:42

Precies en omdat er geen consequenties aan verbonden zijn aan de keuzes worden er weer miljarden over de balk gegooid die opgebracht moeten worden door. En voor het laatste kom je toch weer uit bij de autochtone bevolking,

Bumper | 28-11-21 | 11:03

@Jafco | 28-11-21 | 10:39: Jij doet simpel ik ben wel gevaccineerd. Medische missers bestaan volgens jou niet.

franck7020 | 28-11-21 | 15:46
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik ben geen medicus maar het valt mij op dat meerdere studies bestaan over de afhankelijkheid van je bloedgroep op de ernst van covid-19 op je lichaam. Telkenmale worden die ferm tegengesproken en uit de media gehouden. Of het waar is kan ik niet beoordelen maar om het niet te mogen benoemen bevreemdt mij. Zou best logisch zijn als verschillen bestaan qua bloedgroep.

hetgingperongeluk | 28-11-21 | 10:23 | 11

@Plaktong | 28-11-21 | 10:49: Bloedgroep O in combinatie met Rh- lijkt inderdaad in sommige onderzoeken iets bescherming te geven. Toch blijft het oppassen met dit soort uitspraken. Het artikel zegt dan ook : "At this point in time, there does not appear to be any relationship between blood type and COVID-19–related severity of illness or mortality. Current literature does not support blood type as part of a predictive model of viral illness or mortality, and ABO/Rh screening should not be used as a triage mechanism."

Pardoes | 28-11-21 | 11:55

Uit de media gehouden. Ja hoor, er is ergens een geheime commissie die erop toeziet dat nergens "de waarheid" naar buiten wordt gebracht.

Beste_Landgenoten | 28-11-21 | 12:52
▼ 8 antwoorden verborgen

Lekker rond laten razen. Goeie manier om van die tig-jaar-in-de-outkiering-en-nog-niet-geïntegreerd lui af te komen.

drolla | 28-11-21 | 10:23

De allochtonen hebben het al zo zwaar... ze worden beschuldigt van een oververtegenwoordiging in de criminaliteit en bijstand. En nu worden ze weer beschuldigt van een oververtegenwoordiging als ongevaccineerden op de IC, ook al vanwege hun ongezonde levensstijl. Degene die dit verkondigt moet wel een complotdenker zijn.

johnyl | 28-11-21 | 10:22 | 2

Ies alles toeval, rassies.

funda | 28-11-21 | 10:44

Sommigen worden beschuldigd van een belabberde spelling.

dathoujetoch | 28-11-21 | 10:45

Die Gommers schuift nu bij WNL de schuld van de tekorten IC naar het kabinet. Dat ziet ie juist. Maar zo hypocriet dat vergeten is dat in januari nog tegen uitbreiding van de IC pleitte vanwege het argument 'verveling'. Waarom kijken we nog naar dit soort kneuzen?

Joris Beltsin | 28-11-21 | 10:21 | 5

@goedverstaander | 28-11-21 | 10:25:
Blijft ie nog steeds een dweil. Ik heb niet zo'n behoefte aan lui die after the fact alsnog hun eigen straatje willen schoonmaken. Neem je verantwoordelijkheid als je in de gelegenheid bent en zo niet, hou dan later liever je muil.

Joris Beltsin | 28-11-21 | 10:31

@Analia von Solmsch | 28-11-21 | 10:28:
Dan kan hij die witte jas ook wel uitdoen en de stethoscoop weglaten.

gestoptmetroken | 28-11-21 | 10:38

@goedverstaander | 28-11-21 | 10:25: De politiek heeft dus de wetenschap misbruikt om haar eigen verhaal kracht bij te zetten en zich achter de wetenschap te kunnen verschuilen. Als je je als medicus daarvoor laat gebruiken, dan is de vraag van Joris Beltsin meer dan terecht: waarom zou men nog naar je luisteren? Als ze liegen over mondkapjes en IC-bedden, waar liegen ze dan nog meer over? Dit heeft het vertrouwen in de wetenschap zelf behoorlijk ondermijnd. Het grote aantal wappies is mede de schuld van de politiek zelf, maar ook van lui als Gommers die zich hebben laten gebruiken.

Muxje | 28-11-21 | 10:41
▼ 2 antwoorden verborgen

Die havermelk vind ik best wel om te harden - zou alleen veel vetter moeten zijn.

HogeNood | 28-11-21 | 10:21

Ella en Bente zijn niet-deugend.

Jos Tiebent | 28-11-21 | 10:19 | 1

Waar zijn nu die geitenwollen sokken, die stichtingen die dat volk altijd bij de hand neemt om optimaal te profiteren van onze verzorgingsstaat om vooral alles gratis en voor niets in ontvangst te nemen.
Zijn die nu overbodig omdat wel nemen niet geven?

zoalsikhetzeg | 28-11-21 | 10:18

Wellicht vaccinatie koppelen aan de uitkering. Nederland is sociaal naar u, bent u dan ook sociaal naar Nederland. U niet sociaal, dan Nederland ook niet.

Cookieman | 28-11-21 | 10:18 | 4

@lekgoot | 28-11-21 | 10:22:
Socialisatie en aangepast gedrag komen heus niet van binnenuit maar worden opgelegd door de groep. Uw argument is geitenwollensokken praat waar we ons al decennia lang door hebben laten gijzelen.

Joris Beltsin | 28-11-21 | 11:09

@lekgoot | 28-11-21 | 10:22: het gaat niet om het afnemen van een uitkering, maar een negatieve financiële prikkel.

Cookieman | 28-11-21 | 11:23
▼ 1 antwoord verborgen

Geloof dat de 'theorie' "Oil for Immigration" (hoewel dat niet strookt met nafferlanden, of Afghanistan, of welk willekeurige [..]stán* dan ook), ook gewoon klopt.
Klip en klaar.
Plus natuurlijk die armoedige arbeidsimmigratie uit de 60'er jaren.
Ook toén had je het kunnen houden bij groepjes Portugezen, Spanjaarden, Tsjechen... al die poor man's europeanen stonden in rijen klaar om hier het -soms- vuile werk op te knappen.
.
Want waarom krijgen wij geen hordes toffe latinos / latinas? (Bolivia, Peru, Venezuela). Alsof die het allemaal zo breed hebben (dank, Nicolás Maduro, dank, Hugo Chavéz.)
Qua kilometers in reisafstand maakt dat immers dan ook niet meer uit.

chicago river | 28-11-21 | 10:18 | 4

@Graaf_van_Hogendorp | 28-11-21 | 10:20: Er zijn buitengewoon veelgoed opgeleide mensen in de Filipijnen die dolgraag in de EUSSR zouden willen komen werken. Bijna allemaal christelijk opgevoed, dus min of meer dezelfde normen en waarden zoals hier.

Geen idee waarom mensen uit compleet andere normen en waarden culturen hier zo belangrijk geacht worden. Ik zou ze uit de Filipijnen halen als ze nodig zijn. Daar is een engineer ook echt opgeleid als engineer en een apotheker ook als apotheker. Niet hopen dat er een apotheker tussen de massa zit, maar gewoon echt een apotheker binnen halen. Ze gaan ook nog gewoon iedere zondag naar de kerk, dan hebben die ook weer wat volk over de vloer (hoewel dat nu mogelijk een minder goed idee is).

Peerkeoud | 28-11-21 | 10:55

Inderdaad, als 'wij' Latina's en Phillipijnsen hadden geïmporteerd gedurende al die jaren, hadden de qua uiterlijk en sociale status ontberende Nederlandse jongemannen ook misschien een kans gehad om een gezin te beginnen.
Dus hadden er ook meer kinderen geboren met min of meer Nederlandse waarden, en hadden de "seksueel kanslozen" ook meer hun best gedaan om een goede baan te vinden.
Het klinkt misschien als een koekwaus theorie, maar er zit een hele diepe kern van waarheid in.
Ook autochtone Nederlanders hebben een trots en een eergevoel, wat aangeboord had kunnen worden op een positieve manier.
Dus die hele immigratie van een niet te integreren volk heeft ook diepe psychologische consequenties gehad.
Bovendien, ook mannelijke Philippino's en Latino's zijn sowieso 100 keer beter volk om in je land te hebben dan moslims.
Alles hierboven is een mening en een theoretisch gedachten experiment, dus niet per se discriminatie van enig soort.

King of the Oneliner | 28-11-21 | 11:20

Venezulanen komen er in principe niet in. Mijn persoonlijke ervaring.

vanvandaag | 28-11-21 | 11:59
▼ 1 antwoord verborgen

NOS nieuws 21-05-2021

Uit angst voor stigmatisering is in Nederland veel later dan in andere landen erkend dat bepaalde bevolkingsgroepen een hoger risico lopen tijdens de coronapandemie. Dat zeggen hoogleraar gezondheidszorg Maria van den Muijsenbergh en Armand Girbes, hoofd van de intensive care van het Amsterdam UMC in Amsterdam.

Aanleiding voor hun constatering is de uitkomst van het covid-19-onderzoek onder Amsterdammers met een migratie achtergrond. Daaruit blijkt dat Turkse, Marokkaanse en Ghanese inwoners tijdens de tweede golf vaker ziek werden, in het ziekenhuis terechtkwamen en overleden. Nog niet eerder kwam dat in Nederland zo duidelijk naar voren uit gezondheidsanalyses.

Bibop | 28-11-21 | 10:17 | 3

Dat als een Jehova-getuige op een markt lopen leuren met een vaccin schiet niet echt op.
Wat vindt Allah er eigenlijk van? Zo'n moskee-chef kan ten behoeve van de volksgezondheid toch wel zeggen dat de Allergrootste ook voor vaccinatie is?

gestoptmetroken | 28-11-21 | 10:19

Let there be hope!

Acidstain | 28-11-21 | 10:19

Interessant. Nu is behalve vaccinatiestatus ook etniciteit een mogelijke factor. Nu nog BMI en leeftijd toevoegen.

lekgoot | 28-11-21 | 10:23

Heeft Chantal Janzen al iets getweet hierover?

Ik ben namelijk zwaar aan de Juiste Duiding toe nu. Op deze manier ga ik nog denken dat de multicul samenleving géén zegen voor de algehele mensheid, en voor NL in het bijzonder is.

Dutchbeaurouge | 28-11-21 | 10:15 | 1

Je hebt 3 modus operendi van MSM en deugende talking heads.

- projecteren
- gaslighten
- zwijgen

Dit 'feitje' zal worden verzwegen voor het grote publiek.

Graaf_van_Hogendorp | 28-11-21 | 10:18

Volgens mij liggen de 3 grootste steden van Nederland toch echt niet in de buurt van Limburg, waar de grootste bezettingsproblemen in de ziekenhuizen zijn.

TheOtherWhiteMeat | 28-11-21 | 10:15 | 4

Limburg leidt de mars, de rest komt nog.

Joris Beltsin | 28-11-21 | 10:16

Limburgers zijn eigenlijk ook buitenlanders.

Mr_Natural | 28-11-21 | 10:18

Zijn daar dan geen mensen met een migratie achtergrond? Meer dan ons lief is.

zoalsikhetzeg | 28-11-21 | 10:20
▼ 1 antwoord verborgen

Heeft Nieuwsuur voor dit item etnisch geprofileerd?

Leptob | 28-11-21 | 10:15

Letterlijke tekst Hugo de Jonge in de persconferentie van afgelopen vrijdag,

Dat gaan we verder intensiveren in de dertig gemeenten waar de vaccinatiegraad het laagste is en de besmettingsgraad het hoogst en het aantal ziekenhuisopnames het hoogst. En dat betekent inderdaad dus wijk voor wijk zo dicht mogelijk waar, in de leefwereld van mensen zelf, met gebruikmaking ook van de mensen die het meest worden vertrouwd, om de twijfels weg te nemen. En dat zijn huisartsen bijvoorbeeld, dat zijn sleutelfiguren uit de wijk – de imam in de moskee kan zo iemand zijn bijvoorbeeld – sleutelfiguren in verschillende etnische groepen. Dus dat is een hele arbeidsintensieve strategie, maar dat is wel wat moet en wat we hopen is dat we langs de lijn van vaccinatie, ja, mensen weten te bereiken voordat het virus ze heeft bereikt.

Bibop | 28-11-21 | 10:13 | 2

Beetje laat hè? Ondertussen is men vooral druk om kinderen en jongeren te vaccineren… die verspreiden gevaccineerd alsnog, maar dat maakt niet uit.

Analia von Solmsch | 28-11-21 | 10:32

@Analia von Solmsch | 28-11-21 | 10:32: Je mag wel verspreiden, maar men heeft liever dat je niet in het ziekenhuis terecht komt. Daar is het om te doen. Thuis de boel onderkotsen mag gewoon van Mark.

Peerkeoud | 28-11-21 | 10:58

Deze mensen moet je met spoed de vaccins van Valneva aanbieden, dan zijn ze ook zo om.

Rachid_82 | 28-11-21 | 10:13 | 3

Dit dus. Maar om de een of andere reden houdt de Jonge die vaccins tegen.

lekgoot | 28-11-21 | 10:20

Staan ze dan nog wel op.?

wakker worden | 28-11-21 | 10:20

Moeten die mensen zelf ook nog iets?

Spiritus | 28-11-21 | 10:21

En niet alleen vormen ongevaccineerde, obese allochtonen de grootste corona populatie in de ziekenhuizen en op de IC's in de drie grote steden, zij en vooral hun 'dierbaren' zijn ook verantwoordelijk voor alle agressie in de ziekenhuizen.

Dr_Johnson | 28-11-21 | 10:11

Klopt, Corana is nu eenmaal een straf van Allah en treft alleen haram ongelovigen. Dus waarom vaccineren?

Acidstain | 28-11-21 | 10:11 | 1
-weggejorist-
Normpje | 28-11-21 | 10:10

Israël sluit nu gewoon de grenzen voor t buitenland ,Schiphol buldert gewoon door.

Deze Omicronversie hoog besmettelijk,straks nog hogere vacc
graad nodig.Wordt vanzelf gedwongen vaccinatie.

chausson61 | 28-11-21 | 10:10 | 6

Als je de krantenkoppen van komende week alvast wil weten.

De Omicron-variant is beter overdraagbaar, maar ze weten nog niet of het gevaarlijker is (ze houden hun opties open)

Het is ontstaan ​​in Afrika, mogelijk muterend bij een "onbehandelde AIDS-patiënt" (zieke mensen zijn broedplaatsen voor gevaarlijke "mutaties")

“het heeft meer dan het dubbele van de mutaties van Delta … wetenschappers verwachten dat het virus meer kans heeft om mensen te infecteren – of opnieuw te infecteren – die immuniteit hebben tegen eerdere varianten. (natuurlijke immuniteit ondermijnen, meer boosters verkopen, het meest angstaanjagende bezig houden)

"Wetenschappers zijn bezorgd" dat de huidige vaccins misschien niet zo effectief zijn tegen de nieuwe stam, ze moeten misschien worden "geknepen" (haal je boosters en de nieuwe booster die we nog niet hebben uitgevonden)

“Wetenschappers verwachten dat recent goedgekeurde antivirale middelen, zoals de pil van Merck, even effectief zullen werken tegen de nieuwe variant” (hierover later meer)

Het verspreidt zich al over de hele wereld en er kunnen reisverboden nodig zijn om te voorkomen dat er nog een lockdown nodig is

Plaktong | 28-11-21 | 10:19

Wel spannond zo’n nieuwe mutatie. Ben er helemaal hyped van.

Cunts-en-kitsch | 28-11-21 | 10:19
▼ 3 antwoorden verborgen

Die persoon van kleur op het einde is walgelijk dom, sorry dat ik het zo zeg.

whitechocolateface | 28-11-21 | 10:09

Ja maar, en Urk dan?

Rest In Privacy | 28-11-21 | 10:09
-weggejorist-
Arnold Layne | 28-11-21 | 10:09 | 1

Klopt wel dat ze een groter risico zijn, deze meneer www.mediacourant.nl/2021/11/gordon-na... komt ook uit Amsterdam en heeft tegenwoordig een migratie-achtergrond.

BorisBonkestoter | 28-11-21 | 10:08

Hoe zou je je nu als ongevaccineerde voelen na het lezen van dit artikel ?

Gizmo579 | 28-11-21 | 10:07 | 1

Cognitieve dissonantie doet gekke dingen met mensen.

Joris Beltsin | 28-11-21 | 10:10

Nog even over het IC-personeel… we doen net of dat raketgeleerden zijn. Maar om handjes aan de COVID IC-bedden te krijgen hoef je toch niet mensen tot volwaardige IC-deskundigen op te leiden. Een verkorte cursus van een paar weken moet voldoende zijn om - onder begeleiding van een paar echte toppers - die standaardhandelingen aan een IC- bed te doen. Neem toch aan dat coronalijers voor een groot deel dezelfde verschijnselen, en dus ook behandeling hebben. Als je vervolgens in elke regio een Corona-only IC start (desnoods exclusief voor ongevaccineerden), dan raakt het minder de reguliere zorg.

AnitaDik | 28-11-21 | 10:07 | 5

Twee IC-verpleegkundigen die ik sprak gaven aan dat vooral het keren of omdraaien van deze tientonners het zwaarste gedeelte van hun werk is. Spierballen lijken dus nodig en daar zijn erg genoeg van lijkt mij. Elke jongere ouder dan 18 heeft buitengewoon verlof van de dienstplicht dus oproepen die hap!

hetgingperongeluk | 28-11-21 | 10:14

Met als ingangsniveau reguliere verpleegkundigen. Dat had allemaal gemakkelijk gekund in 2 jaar tijd, misschien niet 100% optimaal, maar het had wel degelijk een verschil kunnen maken.

Joris Beltsin | 28-11-21 | 10:15

Je vergeet dat ziekenhuizen minimaal aan opleiding doen, en stageplaatsen schaars zijn omdat er geen tijd is om ze te begeleiden. Liever stelen ziekenhuizen personeel bij elkaar weg. Want: Sneller en goedkoper. Afdelingen worden minimaal bemenst, met een zo laag mogelijk opleidingsniveau. Roostermakers moeten daar rekening mee houden.
Gaat al jaren zo.

Analia von Solmsch | 28-11-21 | 10:38
▼ 2 antwoorden verborgen

Als er straks IC bedden te kort zijn dan kan Joop en Ingrid doodgaan maar voor Achmed en Fatima is er altijd wel een bedje, neem als voorbeeld het huurwoningen beleid van de afgelopen jaren.

kapt.Jerkoff | 28-11-21 | 10:07 | 4

Het is: Henk en Ingrid.

Dr_Johnson | 28-11-21 | 10:12

Als Henk en Ingrid covid hebben niet, maar owee als het maar kanker is.

van Oeffelen | 28-11-21 | 10:16

Is Ingrid gescheiden van Henk? Jammer, ik vond ze zo goed bij elkaar passen.

Rest In Privacy | 28-11-21 | 10:16
▼ 1 antwoord verborgen

Liever iemand de schuld geven van een probleem dan een oplossing voorstellen. Post moderne Nederlandse cultuur.
Een land met nare trekken, nou ja, de inwoners dus.

Schadenfreude | 28-11-21 | 10:06 | 5

De oplossing: minder immigratie, beperkte gezinshereniging, verplichte inburgering, Fraude met uitkering en tweede huis in land van herkomst is verplichte uitzetten. Zoiets? Maar dat durft niemand in te zetten helaas.

Blote Bertus 2000 | 28-11-21 | 10:14

Het is niet zo binair he. Je kan gewoon beide doen.

John McClane | 28-11-21 | 10:14

@Blote Bertus 2000 | 28-11-21 | 10:14: Laat Silvana het maar niet horen, vuile racist die je er bent. Met zulke goede voorstellen moet je niet aankomen in ons parlement.

Peerkeoud | 28-11-21 | 11:04
▼ 2 antwoorden verborgen

Corona is de bezemwagen van de maatschappij.

dhrat | 28-11-21 | 10:05 | 2

De bezemwagen kijkt niet naar kleur of wappie gehalte en neemt alle BMI plussers en oudjes mee. Ook de welwillende, dat is het probleem.

Graaf_van_Hogendorp | 28-11-21 | 10:06

De Dor Hout hypothese.

van Oeffelen | 28-11-21 | 10:16

Gewoon het Oostenrijkse model overnemen, kunnen we tenminste nog iets terug verdienen met al die steunmaatregelen aan de ondernemers.

Kanvanalleszijn | 28-11-21 | 10:04 | 1

Wat is het ook maar weer...??

10 CT per woord..??

neonreclame | 28-11-21 | 10:06

Komt wel weer overeen met wat je ziet aan mondkapjes weigeraars.. Allah beschermt ze vast beter, vrome moslims dat het zijn.

tiku99 | 28-11-21 | 10:03

Er moet gewoon meer elan in de prikcampagne.

De Pilsvogel | 28-11-21 | 10:02

Gewoon een richtdatum opgeven. Daarna niet gevaccineerd (zonder medische indicatie) ?, dan rekening man/vrouw/overigen bij ziekenhuis en IC opname.

SGT1bd | 28-11-21 | 10:02 | 8

@lekgoot | 28-11-21 | 10:43:
Nou ja, slechts 5.000 vaccindoden versus 1,5 miljoen coronadoden in Europa. Dus dat is statistisch gezien best veilig.

Joris Beltsin | 28-11-21 | 10:46

@Joris Beltsin | 28-11-21 | 10:46:
Klopt. Wat ik wel interessant zou vinden is om deze informatie te stratificeren naar leeftijd, BMI en andere comorbiditeir. Wellicht zijn er dan verschillen te vinden tussen de risicoprofielen voor vaccinatieschade en covidschade.

lekgoot | 28-11-21 | 10:55
▼ 5 antwoorden verborgen

Feest bij WNL met Omtzigt en Gommers. Daar kan Nieuwsuur niet aan tippen.

van Oeffelen | 28-11-21 | 10:02 | 3

Dit was al een jaar geleden bekend bij onderbuikend verNederland.

Graaf_van_Hogendorp | 28-11-21 | 10:05

Wat hebben we gemist???

VW, alles ist vorbei | 28-11-21 | 10:07

Ja, braaf, kritiekloos kijken. Zondagsvertier. Moet u niet in de kerk zitten?

dathoujetoch | 28-11-21 | 10:25

"Het benne de Marekkanuh!!111"

Het zou me eerlijk gezegd een zorg zijn wie het zijn. Al dat geframe continu met dat het aan de ongevaccineerden zou liggen dat het zorginfarct er is. Er liggen momenteel iets van 500/600 mensen op de IC. Waarvan er dan zogenaamd (volgens cijfers van een maand geleden) 70% ongevaccineerd zouden zijn. Dat zijn er dan ongeveer 400.

Als er in een land al een zorginfarct is als er 400 mensen op een IC liggen op een vergrijzende bevolking van bijna 18 miljoen (dat is 0,002% van de bevolking), dan is er een probleem met de capaciteit van de zorg. Waar door dit kabinet al bijna 2 jaar totaal geen actie op is ondernomen.

Start een wervingscampagne, schroef dat salaris *flink* omhoog en maak dat beroep weer aantrekkelijk om voor te kiezen. Hard wegrennen als er gestemd moet worden over een beter salaris voor de zorg gaat in ieder geval niet werken... Maar ja, het is makkelijker om een kleine groep inwoners de schuld te geven van je eigen falen.

2Little2Late | 28-11-21 | 10:01 | 12

@Risingson | 28-11-21 | 10:10: Mensen die nu nog niet geprikt zijn, hebben daar (in hun ogen) een zeer goede reden voor. Die gaan zich echt niet meer laten vaccineren. Heb daar dan gewoon respect voor. Net zoals we ook niet tegen een kankerpatient zeggen dat hij of zij maar gewoon had moeten stoppen met roken. Of tegen een persoon met een BMI van boven de 25 dat hij of zij maar gewoon had moeten afvallen. Of die voetballer met een gebroken been dat hij maar gewoon niet had moeten sporten.

2Little2Late | 28-11-21 | 10:27

@van Oeffelen | 28-11-21 | 10:03: Die verhoging wordt eerder veroorzaakt door de niets bijdragende instroom nieuwe Nederlanders.

wakker worden | 28-11-21 | 10:28

@John McClane | 28-11-21 | 10:10: Ik zou het zelfs nog verder willen trekken dan u. Investeer in goede voeding, goede gezondheidspatronen en goede mentale gezondheid van de bevolking. Mensen die nu op de IC liggen hebben voor het overgrote deel al comorbiditeit. Dat zijn al mensen die niet gezond waren, ook al voordat ze Corona kregen. Maar ik zie nu niet echt dat de regering zich inzet voor een goede gezondheid van hun bevolking. Integendeel, ze verhogen doodleuk de BTW op groente en fruit en sluiten in deze pandemie keer op keer de sportscholen.

2Little2Late | 28-11-21 | 10:29
▼ 9 antwoorden verborgen

Ergens dan wel weer mooi dat de rechtse wappies hier hun gelijkgestemden vooral kunnen vinden in de vogelaarwijken. Misschien een mooi moment voor de moskee om nieuwe wappiezieltjes te winnen?

zomerregen | 28-11-21 | 10:00 | 3

Het probleem is, is dat Nieuwzuur de (s)linkse wappies ongelijk heeft gegeven. Hoe moet het nu met hun wereldbeeld?

Graaf_van_Hogendorp | 28-11-21 | 10:02

Mosgay

Gaat het niet dan? | 28-11-21 | 10:02

De realiteit is inderdaad vaak de heerlijkste satire. Daarvoor schiet de menselijke fantasie, hoe onmetelijk rijk ook, toch gewoon tekort.

Mazzelstof | 28-11-21 | 10:14

Nieuwsuur blijft een van de betere nieuwsprogrammas van deze tijd. Arjan Noorlander één van de beste politieke verslaggevers van deze tijd

petrucci | 28-11-21 | 10:00 | 1

Ja, Shula.

Rest In Privacy | 28-11-21 | 10:20

Alle gewone zorg door laten gaan beperkte bedden voor ongevaccineerden en triage bij gebrek aan ic is de enige logische en eerlijke oplossing

Habe das Gewust | 28-11-21 | 10:00 | 3

Inderdaad zou dat een oplossing zijn, maar dat willen de artsen niet. Waarom gaan Corona patiënten voor op andere patiënten?

Rdock | 28-11-21 | 10:04

@Rdock | 28-11-21 | 10:04: Om ons nog meer angst aan te jagen, en te zorgen dat we tóch dat prikkie nemen..

Friepeltje | 28-11-21 | 10:07

Ic in de moskee?

priwax | 28-11-21 | 10:08

Neeee you bigots het komt door de witte koloniale patriciaat dat anderskokenden van kleur meer besmet worden door het CCP virusje! Vuig racisme van de witte en gele man. Waar zijn de herstelbetalingen bigots?

Graaf_van_Hogendorp | 28-11-21 | 10:00

Samenvatting
¨Ik woon al 30 jaar in NL en kan nog geen brief in het Nederlands lezen, wil liever via de moskee dan de GGD, spreek gebrekkig Nederlands en wil alleen geprikt worden door hoofddoek-meisjes in mijn eigen buurt, tussen mijn mensen¨
Heerlijk land, dit inclusieve land.

Jan Lange3373 | 28-11-21 | 09:59 | 3

Spijker, kop, racist.

Mazzelstof | 28-11-21 | 10:03

Ze willen door niemand geprikt worden, dat is het probleem..

tiku99 | 28-11-21 | 10:05

Ehm, ja, heb het gezien, komt het wel op neer. En ook: ik luister naar wildwest verhalen over de gevaren van vaccins via de eigen taal nieuwszenders die ik via de schotels ontvang en die geloof ik dan liever dan de nieuwsbronnen van het land waar ik woon?
Goede nieuws is dat er een flink aantal zich hebben laten vaccineren, maar wel mooi te laat. En bewondering voor die artsen en verpleegkundigen die de markt op gingen en richting moskee om hun boodschap te melden.

Jan, Leiden | 28-11-21 | 10:11
-weggejorist-
Rdock | 28-11-21 | 09:59

Wat een verrijking is het toch. En we gaan maar door onszelf nog veel meer te verrijken. In die 'proeve' van een regeerakkoord die Segers in de trein liet slingeren staat dat er gestreefd gaat worden om nog meer migranten binnen te hengelen.

Waarom blijven we maar koppig doorgaan onze eigen ondergang te organiseren? Waar komt die collectieve 'death wish' toch vandaan?

Dr_Johnson | 28-11-21 | 09:59 | 1

De CU (een kleine minderheid) had de vorige regering in een houdgreep en dat zal ook weer zo zijn in het komende kabinet.

Rdock | 28-11-21 | 10:02

Waar komt dat "Hans, Hàaans!" nu toch ook weer vandaan?
Helemaal kwijt.
*harde hersenschijf defragmenteren gaat*

chicago river | 28-11-21 | 09:58 | 3

Blijkbaar van Bobby Pensen. Populair gemaakt door onze chef du wappie Tjer Bidet.

Graaf_van_Hogendorp | 28-11-21 | 10:01

@Graaf_van_Hogendorp | 28-11-21 | 10:01: Bobby wie? Pensen?
Is dat codetaal voor hij die niet genoemd mag worden, die beetje opgeblazen talkshowhost van de campingzender, ene R. J.?
*wéér op hoofd krabben doet, wordt er gewoon kaal van*

chicago river | 28-11-21 | 10:06

@chicago river | 28-11-21 | 10:06:
Net als N U P U N T N L is Bobby een verboten naam in de panelen. Wat raar is, wist niet dat er zoveel Pensen fans uberhaupt waren.

Graaf_van_Hogendorp | 28-11-21 | 10:13

Welja, geef die gereformeerden maar weer de schuld. En dat nog wel op zondag!

Hetkanverkeren | 28-11-21 | 09:58 | 2

Nu zijn ze er niet, dus makkelijk.

horsteknots | 28-11-21 | 10:00

LOL. Exactly as I know yoú, Hkv.
Altijd terugkerend over seks &liefde, culinaria en de verscheidene christelijke Geloven dus.
Kortom, zou je hier niet willen missen, ouwe econoom.

chicago river | 28-11-21 | 10:02

Islamiërs zijn vooral gericht op de schotel. En nee, dan heb ik het niet over een kapsalon met extra sambal op de Zwarte Markt in Beverwijk.

goedverstaander | 28-11-21 | 09:57

Een goede probleemomschrijving is de helft van de oplossing. Wát is het probleem???

apek00l | 28-11-21 | 09:57 | 2

Dat de jeugd om 17.00 binnen moet zijn de komende maanden.

van Oeffelen | 28-11-21 | 09:59

@van Oeffelen | 28-11-21 | 09:59: Nu al medelijden met die ouders

funda | 28-11-21 | 10:53

Snelle rekensom op basis van de nieuwsuur-getallen: van de ongevaccineerden heeft 33% een migratieachtergrond, 12% is biblebeltiër. Dan blijft er nog een groep van 55% wappies en kruidenvrouwtjes over. Inderdaad, het zijn dus toch Hunnie.

bamitoren | 28-11-21 | 09:56 | 1

Mijn moeder bijvoorbeeld. Ze heeft corona gehad en één prik, want dat laatste was dan voldoende. Geen vaccinatiebewijs.

goedverstaander | 28-11-21 | 10:00

breed bekende informatie wat door GS lafjes opgewarmd wordt. En als je kijkt naar de ziekenhuisopnames per gemeente dan doet het platteland goed mee.

Satria | 28-11-21 | 09:55

De wekker gezet voor vanmorgen om iets voor vijf uur. Want ja, toch het begin van een nieuwe periode met maatregelen, een geheel nieuw tijdperk. Er daalde om exact vijf uur een serene rust over mij heen, het voelde aan als een warme deken. Bedankt Mark, bedankt Hugo. Dankzij jullie niet-aflatende doortastendheid voel ik me de veiligste persoon ter wereld.

goedverstaander | 28-11-21 | 09:53

Ja maar, ja maar, ja maar.. Wilders!

funkyd | 28-11-21 | 09:53 | 1

Hans, HANS, de besmettinge stijgen !!! youtube.com/watch?v=3ORn9EZaCDI

TonAlias | 28-11-21 | 09:55

Tja, als je geen Nederlands spreekt snap je niks van al die regels en het waarom. Misschien moet de buurtimam ofzo proberen hun te bereiken. Wellicht heeft dat nog zin. Een prik in de naam der Allah!

TheManiac | 28-11-21 | 09:53 | 4

Anders kan die niet op vakantie naar Turkije dat is alles.

Wit-Privilege | 28-11-21 | 09:59

Slecht Nederlands?
ofzo proberen hun te bereiken = of zo proberen HEN te bereiken. / Een prik in de naam der Allah! = Een prik in de naam VAN Allah.
Jij bakt er ook niets van.

Jan Lange3373 | 28-11-21 | 10:02

@Jan Lange3373 | 28-11-21 | 10:02: nou Jan fijn dat je er bent je hebt alle problemen opgelost.

TheManiac | 28-11-21 | 10:31
▼ 1 antwoord verborgen

Als je in het ziekenhuis komt te liggen met corona, spuiten ze je ook van alles in om te zorgen dat je niet zieker wordt. Dan lijkt mij vooraf een prikje halen wat effectiever. Hebben ze morele bezwaren tegen een prik, neem ik aan dat ze ook geen meditcatie willen dus hoeven ze ook niet naar de IC. Met morfine kan het leed dan verzacht worden.

dubbelq | 28-11-21 | 09:52 | 6

@gebochelde | 28-11-21 | 09:57: ja vitamine D, daar verdient de pharmacy niet aan natuurlijk. Ik zit al sinds maart vorige jaar thuis, af en toe een keer uit eten geweest in de zomer.

dubbelq | 28-11-21 | 10:09

Twee onvergelijkbare situaties. Voor een normaal, gezond en slank persoon beneden de 60 ligt de kans om aan corona te overlijden in de orde van honderdsten van een procent, of minder. Voor iemand die in het ziekenhuis wordt opgenomen is die kans aanzienlijk gestegen en wordt de risicoafweging hetzelfde. Zo laat je in het dagelijks leven ook geen been afzetten, maar heeft zich daar eenmaal een vleesetende bacterie genesteld dan wordt dat een serieuze optie.

lekgoot | 28-11-21 | 10:16
▼ 3 antwoorden verborgen

Als kabinet durven ze zich wel uit te spreken over gevaccineerden en ongevaccineerden, luister maar naar Hugo.
Het zal niet in hun kop komen om keihard te roepen: "Het is een epidemie van de groepen ongevaccineerden die te vinden zijn in de drie grote steden, en dan specifiek in wijken waar veel mensen wonen met een niet-westerse achtergrond."

Maar wat is het wezenlijke verschil???

TonAlias | 28-11-21 | 09:52

Dat zijn maar woorden, het heet geen dwang, en op papier is het enorme drang. Maar feitelijk zijn we over een week of twee wel aangekomen bij verplichte vaccinatie.

Of naja, voor iedereen die wil werken en niet in een parallele maatschappij leeft. Dus in die zin misschien dan toch waar...

Rest In Privacy | 28-11-21 | 09:49

Ach, een of andere hoogleraar ethiek heeft onlangs nog gezegd dat een vaccinatieverplichting in weze geen verplichting is. Zó kan je een ezel neuqen.

TonAlias | 28-11-21 | 09:54

@TonAlias | 28-11-21 | 09:54: met de juiste bewoordingen kun je alles zo inrichten dat je of de keuze hebt om te prikken of anders geen leven/vrijheid meer. Maar ik moet nog maar zien hoe ver men denkt te kunnen gaan. Ik zie steeds meer columns van de grote media waarin niet-geprikten continu als onnozel, niet-solidair enz worden neergezet. Druk wordt alsmaar opgevoerd. Korte termijn denken. Het echte probleem van de leefstijl in het westen die óók druk op de zorg legt en uit de klauwen loopt qua kosten hoor je niemand zo fel op reageren

Wybe Wabes Abbema | 28-11-21 | 10:05

Of ik nou het loodje leg door een brok materiaal dat van buitenaf komt en op de aarde inslaat of door een stom virusje, ik kan erin berusten. Dan stap ik op de roltrap richting de hemel. Petrus zal mij zonder vragen te stellen welkom heten aan de oneindig lange bar die er in de hemel staat. En dan ga ik drankjes doen met de mensen die ik al heel lang niet meer heb gezien.

Leptob | 28-11-21 | 09:45 | 4

Dan mag je hopen dat Hugo en Mark je niet voor zijn gegaan, want die geilen zo op die maatregelen dat Petrus je zal ontvangt met een boks en een mondkapje.

zoalsikhetzeg | 28-11-21 | 09:49

En begint tante Dora weer over die 25 gulden te zeuren.

goedverstaander | 28-11-21 | 09:50

Waarom doet u die drankjes nu niet?

Schriever | 28-11-21 | 09:59
▼ 1 antwoord verborgen

Gaan wij nu ook excuses krigen voor het feit dat de regering al in de jaren 70 begonnen is massaal ongeletterde moslims naar Nederland te halen?

Biertjerbij | 28-11-21 | 09:44 | 2

Neen, de moslims krijgen excuses aangeboden omdat wij ze destijds zomaar bloot hebben gesteld aan een ( toen nog) functionerend onderwijssysteem, dat uitging van de gemiddelde intelligentie, aanleg en begaafdheden van gemiddelde Nederlandse leerlingen...

bisbisbis | 28-11-21 | 09:50

Ongeletterd? Ja, maar ze kenden dat haatboek wel uit hun hoofd. Artikel 1: vertrouw nooit ongelovigen!

Norbert Tijhuis4442 | 28-11-21 | 09:53
-weggejorist-
leo59 | 28-11-21 | 09:44

Goh daar sta ik van te kijken hoor.

U-boot | 28-11-21 | 09:42

Dus het zijn niet de supporters in de stadions, maar lui met een migratieachtergrond. dan gooien we de sportvelden en stadions weer open, en gooien we de moskeeën en koffiehuisjes toch dicht.

zoalsikhetzeg | 28-11-21 | 09:42

Precies.

RGV42 | 28-11-21 | 09:42

Raar, toen ik dit gisteren tegelde kreeg ik een -weggejorist- aan mijn broek…

Wijze uit het Oosten | 28-11-21 | 09:41 | 6

Valt nog mee, mijn ervaring is een opgerot om de volgende dag precies hetzelfde in een topic te lezen.

sinar2 | 28-11-21 | 09:47

Ja, een beetje het gras voor de voeten van pritt maaien. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

naglfar | 28-11-21 | 10:45
▼ 3 antwoorden verborgen

Maximeer dus het aantal lichtgetintiërs op de IC's met het percentage inwoners.
Dus stel er zijn er 1 miljoen dan betekent dat dat er maximaal 1 bed per 17 IC bedden voor ze beschikbaar is.

sinar2 | 28-11-21 | 09:40 | 5

laten we dat doen, maar dan voor de ongevaccineerden: 15% van de ziekenhuisbedden beschikbaar voor de ongevaccineerden

bamitoren | 28-11-21 | 09:58

Krijg je hier in Nederland wel een zeer inclusieve IC.

TonAlias | 28-11-21 | 09:59

Dan krijg je weer te maken met de enorme agressie van die lui. Kwam gisteren ook al in het nieuws, uiteraard in de non-moslim-herleidbare variant.

UpdateAvailable | 28-11-21 | 10:04
▼ 2 antwoorden verborgen

Gelukkig zitten er op het Hof van Saksen geen migratieachtergronders. Iedereen houdt zich keurig aan de regels. Geen hoestende proesten mensen gezien.

pibasso | 28-11-21 | 09:36 | 1

Nou ja... je zit op een landal Park. of dat nou zo jottem is?

horsteknots | 28-11-21 | 09:52

Hoeveel ellende moet er uit die hoek nog komen voordat linksmenschen ook concluderen dat de multiculturele samenleving een complete mislukking is.

Joris Beltsin | 28-11-21 | 09:35 | 8

Volgens mij is dat vrijwel overal wel bekend. Het is meer van hoe ga je om met zo'n gegeven. Voor altijd ruzie blijven maken met al die mensen die hier al wonen of kijken hoe je er het beste van kunt maken.

Beste_Landgenoten | 28-11-21 | 10:17

Dat besef komt wanneer het kromzwaard de nek treft. (Letterlijk)

naglfar | 28-11-21 | 10:48

@Beste_Landgenoten | 28-11-21 | 10:17:
Voorkomen dat het probleem steeds groter wordt door ongelimiteerde immigratie lijkt me sowieso de eerste logische stap. Dan kunnen we rustig bekijken hoe we in een vervolgstap het reeds aanwezige probleem beter kunnen oplossen.

Joris Beltsin | 28-11-21 | 10:58
▼ 5 antwoorden verborgen

Moeilijk bereikbaar? Als er iets te halen is (“graties”) staan ze vooraan!

apek00l | 28-11-21 | 09:35 | 1

Iedere vrijdag zitten de schapen op nieuwe instructies te wachten, dus inderdaad is niet de bereikbaarheid het probleem maar de boodschap die verspreid wordt. Waarom niet tijdens het vrijdaggebed even een vaccinatie team langssturen?

Nescio73 | 28-11-21 | 09:46

Misschien meer reclame spotjes via aljazeera ipv de npo

brawler | 28-11-21 | 09:33 | 1

Keken onze schotelaars maar Al-Jazeera... ze kijken naar hele griezelige zenders uit hele enge landen, waar ze nog veel ergere meuk te zien en te horen krijgen dan op Al- Jazeera ( dat overigens in de Arabische versie ook al niet heel fris is...)

bisbisbis | 28-11-21 | 09:45

Hugo begon er in de persconferentie afgelopen vrijdag ook al over dus dan is het waar. Daarna was er een deugvrouwtje met uitleg. Komt door miscommunicatie oftewel waarom zijn die persconferenties niet in 100 verschillende talen ondertiteld.

Er is overigens ook goed nieuws te melden. Huisartsen bellen de desbetreffende mensen op om ze over te halen om toch te laten vaccinere

Bibop | 28-11-21 | 09:32 | 3

Ja maar dat laatste helpt niet echt. Er zijn stemmen uit die groep die zeggen dat ze alleen gaan prikken als het verplicht is. Vrijwilligheid wordt vertaald als hoeft niet.

Beste_Landgenoten | 28-11-21 | 09:34

Ja dat dus. Waar je geld en gratis wasmachine kunt krijgen wordt in 700 talen (behalve NL!) om je oren geslingerd, maar nu het zogenaamd van algemeen maatschappelijk belang is weten we de mensen ineens niet te bereiken. Uhuh.

Robin Hood | 28-11-21 | 09:36

Onzin dat het miscommunicatie of een taalprobleem is. Zoals ik hier ergens ook nog heb getegeld is een Turkse collega van me ook gevaccineerd, woont al meer dan 35 jaar in Nederland en kan nog steeds niet een fatsoenlijke Nederlandse zin uitspreken.

TonAlias | 28-11-21 | 10:01

Iedereen moet gewoon oprotten uit mijn land. Is dat godverdomme duidelijk?

RickTheDick | 28-11-21 | 09:31 | 3

Rustig,... ik ga zo. Tanken in DE.

horsteknots | 28-11-21 | 09:48

@wakker worden | 28-11-21 | 10:43: Sinds wanneer is DE Denemarken?

naglfar | 28-11-21 | 10:53

En zo is het maar net. Maar helaas is deugen tegenwoordig sterker dan feiten. Corona is niet het probleem. Het land is ziek.

polderslootje | 28-11-21 | 09:31

Wel opvallend dat toen professor Girbes een jaar geleden meldde dat er vooral dikke migranten op zijn IC lagen, hij de woke/anti-racisme strontkar over zich heen kreeg. Maar nu het een publiek geheim is, mag Nieuwsuur dit "nieuws" wel brengen blijkbaar.

Diederik_Ezel | 28-11-21 | 09:30 | 2

Het benoemen is heden ten dagen, erger dat de covid besmetting.

Zitvlak | 28-11-21 | 09:33

Hypocriet.

van Oeffelen | 28-11-21 | 10:00

De geruchten gingen dat de vaccins tot verminderde vruchtbaarheid zouden leiden. Daar ga je al.

Joris Beltsin | 28-11-21 | 09:29

Onbegrijpelijk dat partijen als DENK, GroenLinks, SP en PvdA dit negeren. Het lijkt wel alsof politiek correctheid zwaarder weegt dan de levens van die mensen.

Mahatma | 28-11-21 | 09:28 | 5

Oh, jij denkt nog dat dit allemaal over gezondheid gaat?

UpdateAvailable | 28-11-21 | 10:08

@Happy People | 28-11-21 | 09:44: Verliefd zijn op een partij, daar ga je al. Liefde maakt blind.

BrutusBosch | 28-11-21 | 10:08

Niet zozeer politieke correctheid, maar politieke salariering weegt zwaarder dan al het andere. Met 1 foute uitspraak of tweet kun je al naast de trog gezet worden tegenwoordig.

funda | 28-11-21 | 10:55
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat een tendentieus en nodeloos kwetsend artikel toch weer, maar o zo waar.

Pinocchio | 28-11-21 | 09:28 | 2

Niet nodeloos kwetsend dus.

redanx | 28-11-21 | 09:34

Werd er iemand gekwetst of reaguren we deugend pro-aktief?

funda | 28-11-21 | 10:57

En alweer wordt een complete samenleving gegijzeld door een stelletje ignorante ‘kwetsbaren’. En kom mij niet aan met het excuus, dat je ze ‘niet kunt bereiken’: voor iedere cursus gemeentelijk bandenplakken worden in de ‘zwakkere’ wijken folders vertaald, tot in het Pashtun en het Dari toe. Ze doen gewoon niet mee, want: ‘ not invented here’ en: ‘ Allah maakt wel uit of ik corona krijg of niet’. En alweer staan wij toe, en alweer benoemen wij niet, dat 2.5 miljoen mensen in dit land op geen enkele manier deel uitmaken van deze maatschappij - en, sterker nog: daar roofbouw op plegen. Maar dat mag u A: vooral niet weten en B: als u dat al weet, dan moet u verplicht de andere kant op kijken.

bisbisbis | 28-11-21 | 09:26 | 1

U vergeet de boxlessen.

Zitvlak | 28-11-21 | 09:30

Obese Turken en Tokkies gijzelen de rest van de wereld.

van Oeffelen | 28-11-21 | 09:26 | 5

Medicijnen gestudeerd? Ooit een studie afgemaakt?

dathoujetoch | 28-11-21 | 10:26

Het wordt tijd voor Sisha-overleg met het Nederlandse deel der bevolking.

funda | 28-11-21 | 10:58

@Joris Beltsin | 28-11-21 | 09:33:
Inderdaad, dat is het enige waar die tokkies van wakker worden: als je de centjes stopt want dan staan ze meteen vooraan.

Basil Fawlty | 28-11-21 | 14:50
▼ 2 antwoorden verborgen

U moet kiezen: vaccin of autkiering/kienderbaislag

priks | 28-11-21 | 09:26 | 2

Dan kiezen ze toch echt voor de autkiering.

Tjoelker | 28-11-21 | 11:43

Als dit alleen over islamieten zou gaan (niet alle alle mensen met een niet-westerse achtergrond zijn dat) dan wordt blijkbaar ook in de moskee verkondigd je niet te laten vaccineren. Juist voorgangers kunnen een rol spelen maar doen dat blijkbaar niet. Ik ben benieuwd naar de motieven. Of hebben die óók geen greep op hun geloofsgenoten?

roevka | 28-11-21 | 09:26 | 6

@Koning BongoBongo | 28-11-21 | 09:33: "de smerige kaaskoppen willen ons dood hebben, ze zijn ons zat!" Zoiets?

UpdateAvailable | 28-11-21 | 10:10

@Bataafje | 28-11-21 | 10:01: Jaja ik ken het culttuurtje en de trucs . Ben ooit een half jaar ofzo bevriend geweest met een Turks Nederlands stel ; hij Turk zij Nederlands en beiden moslim. Ik heb hem vaak horen fulmineren tegen haar omdat ze van Cola hield ; mocht niet want Amerikaans... Hij heeft toen een Colafles onder de loep gelegd en vond een ingredient vermeld op de fles dat volgens hem verboden was ,dus niet halal. Geen Cola meer dus. Vriendschap hield trouwens op omdat hij vond dat mijn vrouw en ik de verplichting hadden om op hun kinderen te passen ..... omdat we bevriend waren.

Koning BongoBongo | 28-11-21 | 10:17
▼ 3 antwoorden verborgen

Hier in de Oostelijke Mijnstreek kunnen we er overigens ook wat van en dat bij een minder dan gemiddeld aandeel niet-westerse allochtonen. Ik gok dat het lage statistische inentingspercentage voor een klein deel te wijten is aan Duitsers en in Duitsland verzekerden en daar ingeënten die hier buiten de statistiek vallen maar voor een groter deel aan dwarsheid tegen alles wat uit den Haag komt, sinds de sluiting van de mijnen met de bijbehorende loze beloftes (Joop den U.!) wortelt er een diep wantrouwen jegens de overheid in het algemeen en de Haag in het bijzonder. Ik schat dat de inentingsgraad parallel loopt met de opkomst voor de tweede kamer verkiezingen waar men hier al blij is met 65%. Iets vergelijkbaars verwacht ik voor de allochtonen-wijken.

AlexanderVissers | 28-11-21 | 09:25 | 4

Limburgers leven met de rug naar Holland en dat is al meer dan anderhalve eeuw. We hebben ze nog een keer met geweld terug in het Koninkrijk moeten halen vanwege de kolen. Die hebben we niet meer nodig dus wat let ze nu nog?

Joris Beltsin | 28-11-21 | 09:41

@Joris Beltsin | 28-11-21 | 09:41:
Inderdaad en plak daar nog eens een eeuw of 10 tegenaan.

Basil Fawlty | 28-11-21 | 14:31
▼ 1 antwoord verborgen

Niet westerse achtergrond. Weer een eufemisme, zeg gewoon moslims....

Jafco | 28-11-21 | 09:23 | 5

Ik dacht dat niet-Westerse achtergrond stond voor: "ze horen eigenlijk niet hier in het Westen". In die zin is het geen eufemisme.

funda | 28-11-21 | 11:01
▼ 2 antwoorden verborgen

Voordeel is dat ze geen collega's besmetten.....

Koning BongoBongo | 28-11-21 | 09:21 | 1

Wel in de waterpijp rookholen.

Zitvlak | 28-11-21 | 09:31

Er zijn 2 groepen die we een simpele vraag kunnen stellen. De ene groep is de regering en de 2e groep zijn mensen met een migratie achtergrond. En de vraag die we kunnen stellen is: "Wat gaat er eigenlijk wél goed?"

deministerpresident | 28-11-21 | 09:20 | 1

Op dit moment eigenlijk niets ,maar we zijn nog steeds onderdeel van de EU ,dus het kan nog steeds erger worden.

Koning BongoBongo | 28-11-21 | 09:22

Het is allemaal de schuld van de ongevaccineerden. Het ligt niet aan de uitgeklede zorg dat je met 2 vliegtuigen aan ic bezetting een compleet land op slot moet gooien. Het ligt ook niet dat de vaccins de verspreiding niet genoeg voorkomen. Het ligt ook niet aan de totale arbitraire maatregelen dat kinderen van 9 ineens een lapje voor de mond moeten als ze moeten plassen. Het ligt ook niet aan het labbekakkerige grenzenbeleid. Het is de schuld van de ongevaccineerden. Weet je wie het wel goed doen? Juist, de gevaccineerden. Zolang ze hem maar ieder jaar halen, dat is.

opblaasschaap | 28-11-21 | 09:20 | 5

@Is dit nog nieuws? | 28-11-21 | 09:21: Ja . Met een geldige QR code mag men reizen dus je kunt besmet aan boord gaan.

Koning BongoBongo | 28-11-21 | 09:25

Probeer eens wat nuance, het zal je geen kwaad doen... Of was je sarcastisch?

Kalorkie | 28-11-21 | 09:44

Ik begrijp het ook niet. Wie kan mij uitleggen waarom de hele westerse wereld in een stuip vliegt bij 2 vliegtuigen met, wellicht, besmette mensen.

Gomezlopez | 28-11-21 | 09:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Tsja, heb me ook wel verbaasd over de verklaring dat informatie deze mensen moeilijker zou bereiken. Alsof ze in Turkije of Marokko niet dezelfde Covid hebben. Is het niet via de NPO dan toch via de schotel. Er zal iets anders ten grondslag liggen aan de prikaarzel.

Beste_Landgenoten | 28-11-21 | 09:19 | 9

Diepgeworteld wantrouwen jegens de Nederlandse overheid, gecombineerd met een levensovertuiging waarin de dood een andere rol speelt dan in de westerse cultuur en waarin een vaccin gezien wordt als een verontreiniging van een lichaam dat Allah toebehoort.

Waagmeester | 28-11-21 | 09:41

@Here's Freddy | 28-11-21 | 09:29:
Zo bezien is hun integratie dus 100% geslaagd.

funda | 28-11-21 | 11:04
▼ 6 antwoorden verborgen

Per postcode nog niet maar hier per stadsdeel. En als ik in de winkels kijk wie zich niet aan de regels houdt dan zijn dat ‘jongeren’ en ‘yoga-moeders’ www.ggd.amsterdam.nl/coronavirus/situ...

Risingson | 28-11-21 | 09:19 | 2

Bijzondere statistieken. Percentage gevaccineerden ligt in Nieuw-West en Zuid-Oost laag, maar het aantal besmette personen (per 100.000 inwoners) ook.

Ik vermoed dat de bereidheid om te testen ook niet hoog zal zijn in deze wijken.

Keutels | 28-11-21 | 09:25

@Keutels | 28-11-21 | 09:25:
Vergeet ook niet dat het virus daar al twee jaar rond dwaalt, meesten hebben het al gehad.

Analia von Solmsch | 28-11-21 | 10:50

Meneer imam, of wat ie ook is, zegt dat mensen zijn niet gevaccineerd omdat de informatie moslims niet heeft bereikt. Ja, typisch voor een samenleving binnen/afgesloten van de gehele samenleving. Maar ik geef mijn moslimbroeders een high five. Niet omdat ik moslim ben maar omdat ik ook niet gevaccineerd ben. Hüghö füvü!

Leptob | 28-11-21 | 09:19 | 8

@Diederik_Ezel | 28-11-21 | 09:21: Uiteindelijk draait het bij een boel mensen om vertrouwen in een vaccin. Artsen zullen vaccins begrijpen. En mensen zonder opleiding zullen veelal het vaccin niet begrijpen. Zoiets.

Leptob | 28-11-21 | 09:31

@Diederik_Ezel | 28-11-21 | 09:21: Juist hoogopgeleide denken vaak in alles kundig te zijn - en dus det tegen vaccinatie zijn een “educated decision” is.

redanx | 28-11-21 | 09:44

@redanx | 28-11-21 | 09:44: Het wordt pas echt hilarisch als laaggeschoolden voor hooggeschoolden gaan denken.

funda | 28-11-21 | 11:06
▼ 5 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Verderkijkert | 28-11-21 | 09:18 | 2

Zolang de IC niet vol ligt is er geen crisis.

SinisterNL | 28-11-21 | 09:18 | 2

Dan maken we een crisis.
We hebben ook geen dinosauriërs meer. Paniek!!

Is dit nog nieuws? | 28-11-21 | 09:20

@Is dit nog nieuws? | 28-11-21 | 09:20: Met de dinosauriërs kwam het ook goed; laat ons rustig voortgrazen.

funda | 28-11-21 | 11:07

Dit valt onder de noemer onbespreekbaar..... want dit gegeven zou stemmen op kunnen leveren voor rechtse partijen.... dus..... hush hush.

Koning BongoBongo | 28-11-21 | 09:17

Ah mensen gaan dus niet dood door de jarenlange bezuinigingen in de zorg .. Bij 70% zou er groepsimmuniteit zijn. We zitten nu op ruim 85%. Trek dat door naar 95% en je kunt alsnog wachten op nieuwe lockdowns en zondebokken. Het enige dat zal helpen is gezond verstand en uitbreiding van de ic's. Niet dit angsthazen korte termijn voetbal

jeweettochniet | 28-11-21 | 09:17 | 18

@Bakkeleures | 28-11-21 | 09:35: jij bent duidelijk een ambtenaar die alleen de theorie kent.
Mijn hele omgeving werkt in de zorg van ouderen tot beperkten, fysiek en mentaal; de zorg is uitgekleed. De managers en consultants verdienen bakken geld maar het personeel op de vloer is slecht vindbaar, wat je vind is slecht geschoold, en wordt slecht betaald.

frickY | 28-11-21 | 10:11

@Diederik_Ezel | 28-11-21 | 09:19: Jij kijkt naar het bedrag, ik kijk naar de diensten die je ervoor krijgt. Als er medicijnen tussen zitten die 15.000 euro per jaar kosten waarvan een groot deel winst is, dan loopt die 100 miljard inderdaad aardig snel op. Salarissen van managers, die weinig dienstbaar zijn, helpen hier ook niet aan mee. Heb jij wel eens een rekening gezien van een ziekenhuisopname wat daar voor bedragen bijstaan? Schoonmaken van medische instrumenten: €330,-. Op een rekening gezien van mijn vrouw. Daar doe je een jaar lang de afwas van. En dan hebben we het nog niet over teststraten die niet betaald worden per test, maar gewoon omdat ze daar staan.

TonAlias | 28-11-21 | 10:12

@frickY | 28-11-21 | 10:11: Nederlandse verpleegkundigen hebben het hoogste salaris ter wereld, alleen in de VS verdienen ze meer. Dus hou op over meer salaris. Ik denk dat jouw omgeving werkt in de thuiszorg of bejaardenzorg maar in dat geval hadden ze beter een vak kunnen leren dan de gemakkelijkste route.

Bakkeleures | 28-11-21 | 10:18
▼ 15 antwoorden verborgen

Volgens het RIVM zijn anti-vaxxers bovengemiddeld vaak allochtoon, gereformeerd, laag opgeleid en werkloos.

Diederik_Ezel | 28-11-21 | 09:17 | 11

Aan alle punten voldoe ik niet.
En nu? Het blijkt dat het RIVM er wéér naast zit. Zeker een verkeerd model gekozen.

TonAlias | 28-11-21 | 10:17

Die indruk heb ik ook

pibasso | 28-11-21 | 15:39
▼ 8 antwoorden verborgen

Dat zou toch wel heel erg GREET in de KAART spelen. Dan maar dood.

de Voorzittert | 28-11-21 | 09:16

Niet willen prikken, en dan allemaal ook nog kilootjes overgewicht vanwege het suikerfeest. Alwetende allah heeft dat Corona-virus niet echt zien aankomen.

Festen | 28-11-21 | 09:15

Dat verhaal kennen we inmiddels wel. Die lui hebben toch ook gewoon een tv, horen toch ook dat mensen om hun heen op de IC terecht komen, is toch ook gespreksonderwerp nummer 1. Corona nieuws heeft iedereen al lang bereikt.

NoNoVio | 28-11-21 | 09:15 | 4

Dat geneuzel over "moeilijk bereikbare, kwetsbare groepen" is inderdaad vrij bespottelijk. Als het verhaal dat je hier gratis geld kan krijgen als een lopend vuurtje de hele wereld overgaat, (en dat is ook zo), mag je verwachten dat mensen die in dit land wonen er inmiddels wel mee bekend zijn dat we in een pandemie zitten. Trouwens ik dacht dat ze ook met mobiele prik bussen "die" wijken ingingen.

Asteroid-B612 | 28-11-21 | 09:26

@Asteroid-B612 | 28-11-21 | 09:26: Met 'moeilijk bereikbare kwetsbare groepen ' bedoelt men ook 'niet geintegreerde' groepen ,maar ja, leg ook dat maar eens uit...

Koning BongoBongo | 28-11-21 | 10:01

Ja. En trouwens, ook bijv. op de Marokkaanse zender wordt gewoon door dokters en voorlichters uitgelegd dat vaccineren belangrijk is. Dus de oorzaak is niet: niet geinformeerd zijn, of niet geinformeerd kúnnen zijn. Kennelijk speelt er iets dat ingewikkelder aan te pakken is.

Straatsteen | 28-11-21 | 10:06
▼ 1 antwoord verborgen

Een aardige indicatie, zo niet bewijs van de parallelle samenleving.

Asteroid-B612 | 28-11-21 | 09:14

Dit is toch wel geinig. Zijn het diezelfde mensen die aggressie tonen tegen de zorgmedewerkers? Ik ben bang dat het een groot gedeelte is al heb ik daar geen bronnen van.

Adriel | 28-11-21 | 09:14 | 1

Het feit dat er geen herleidbare bronnen zijn moet genoeg zeggen.... toch?

BekiekUtMoar | 28-11-21 | 09:20

Welkom welkom welkom.

Is dit nog nieuws? | 28-11-21 | 09:14 | 1

Bij de drie biggetjes.

Adriel | 28-11-21 | 09:15

Terwijl die allochtonen zelf wel anderen graag 'prikken'

trottle | 28-11-21 | 09:13 | 1

Dank, daar ging mijn koffie over mijn toetsenbord....!

TotDeSchijtOnsDoodt | 28-11-21 | 09:24

De allochtonen hollen al jaren Nederland uit.

rifraf | 28-11-21 | 09:13 | 1

Holden ze Nederland maar eens uit

Kees Maf | 28-11-21 | 17:25

Iedereen in de lockdown.
Heeft u zich aan de basisregels gehouden?
Wees solidair. Anders krijgt u nog zwaardere maatregel.

Is dit nog nieuws? | 28-11-21 | 09:13

Dat DDR66 zegt dat het in de 3 grote steden is, wil niet zeggen dat de biblebelt niet meetelt, ze worden alleen niet genoemd.
Ggggggggristenen zijn nog lastiger voor de Nederlandse politiek om te benoemen als probleem omdat hun achtervan voor een groot deel uit ggggggggggristenen bestaat. De allochtonen stemmen toch PvdA of Denk dus die kun je best benoemen.
Dus trap hier niet in. Het probleem wordt veroorzaakt door allochtonen, gggggggristenen en dom volk.

Bakkeleures | 28-11-21 | 09:13 | 9

Je komt uit dezelfde school als Ezel? Die gebruikt ook de verdunningstactiek zodat allochtonen problematiek niet meer zo bovendrijft. Nice ,maar erg doorzichtig.

Koning BongoBongo | 28-11-21 | 10:04

@redanx | 28-11-21 | 09:52: precies totaal insignificant die aantallen. Daarbij komt dat de gemiddelde levensstandaard en algehele gezondheid van die groepen gewoon normaal tot boven normaal is (de steden trekken het gemiddelde naar benee) het resultaat is dat de bible belt opa een paar jaar eerder onder de grond stopt en een afdeling van het streekziekenhuis in Zwolle bezig houdt. Ik weet zeker dat een aanzienlijk deel van deze mensen ook hun ziekenhuis bed zou afstaan wanneer dat gevraagd wordt, zij worden dan ietsje eerder opgenomen in het huis van de vader. Itt onze zorgeisers die met 6 man ziekenhuispersoneel bedreigen en waarvoor er extra bewaking wordt ingehuurd.

Incitatus | 28-11-21 | 10:21

@Koning BongoBongo | 28-11-21 | 10:04: verdunningstaktiek. Dat woord ga ik onthouden en gebruiken. Mooi.

appeltjesgroeneweide | 28-11-21 | 10:26
▼ 6 antwoorden verborgen

De foto geeft de schijnveiligheid aan.
De bidculturen hebben schijt aan de mensen die door deze houding ,het niet redden.
De verheerlijkers van de vrede denken maar aan een ding, ikke en de rest kan stikke.
De maagden zijn op , wil ik meegeven.

Zitvlak | 28-11-21 | 09:13

Psssst , je mag het allemaal niet zeggen .

likmegaties | 28-11-21 | 09:09 | 3

Iedereen heeft het wel over de moslims, maar de Duitsers, nou dat waren ook geen lieverdjes hoor.

Incitatus | 28-11-21 | 10:14

Zonder allochtonen hadden we geen falafel. Nu jullie weer.

Blok aan je been | 28-11-21 | 09:09 | 8

@Blote Bertus 2000 | 28-11-21 | 09:36: Een harige reet ? That's nasty. Vooral als er aarscroutons in zitten.

Asteroid-B612 | 28-11-21 | 09:39
▼ 5 antwoorden verborgen

@BorisBonkestoter | 28-11-21 | 09:37:
Dat de Chinese overheid het niet zo heeft op welk geloof dan ook heeft één simpele reden;
er is slechts 1 geloof in China toegestaan en dat is dat van de Chinese Communistische Partij

Tobi | 28-11-21 | 10:08

@Koning BongoBongo | 28-11-21 | 10:09: is dat niet de religie van de vrede?

Is dit nog nieuws? | 28-11-21 | 11:24
▼ 8 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl