Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ingelaste Persco Situatie Schiphol Zuid-Afrika

NOODSTOP

NEE. GA WEG

Goedemorgen. Hier het GeenStijl Crisisberaad inzake DE AFRIKAANSE VARIANT. Hedenochtend elf uur landt er een KLM-machine uit Johannesburg, ZUID-AFRIKA, op Schiphol. Grens voor al het verkeer uit de RegenboogNatie had gisteravond 00:00 uur al op NULL gezet moeten worden. Maar dan kent u Nederland nog niet. Dit land gaat helemaal naar de tering door de open grenzen, en met de supergevaarlijike AFRIKAANSE VARIANT is dat niet anders. Daarom deze bindende coronamaatregelen voor het toestel uit Zuid-Afrika dat rond 11:00 uur onze natie toucheert. 1. Kist landt op de Polderbaan, en blijft daar minstens 1 week staan. 2. Drones met desinfecterende gel squirten toestel gedurende 8 uur onder. 3. Alle passagiers & crew gaan 10 dagen in quarantaine in gereedstaande paviljoentent naast vliegtuig. 4. Alle bagage alsook cargo wordt ter plekke in een hoogoven onschadelijk gemaakt. 5. Instant Snelrecht Tribunaal voor alle wokies die protesteren tegen de term AFRIKAANSE VARIANT.  6. Motie van Wantrouwen voor Hugo & Mark, gewoon omdat het kan. 7. Clean sweep hele area door F35 bij positieve tests. We kunnen dit, samen.
Update: Europese Commissie wil noodstop vliegverkeer uit Zuidelijk Afrika
Update: Vluchten uit zuiden van Afrika vanaf 12:00 uur VERBOTEN
Update: Kist geland. Passagiers nog aan boord
Update: Passagiers naar testlocatie
Update: Een van de passagiers is vermoedelijk GORDON
LUCHTVAARTNIEUWS: Noodstop = HOAX. Vluchten gaan gewoon door. Net zolang tot ook de laatste onrendabele kudtbejaarde van Nederland deaud is
HH Mededeling: comments closed, aub verzamelen in persco topic

Piloot uit Pretoria weet het ook niet precies

Reaguursels

Inloggen

Je zou toch verwachten dat met de huidige vaccinatiegraad op het Afrikaanse continent de ziekenhuizen overspoeld worden/zijn met patienten en dat er weer een live aid achtige hulpactie op gang moet komen. Iemand al iets gezien? Oh, en als je dan consequent wil zijn, verbied dan ook de vrachtvluchten.

Justin_Case | 26-11-21 | 15:12

Nederland controleert echt geen fluit! Ik ben vorige week op vakantie geweest naar IJsland en om dat land als toerist binnen te komen was 2G+ van toepassing: ik moest gevaccineerd of genezen zijn én een negatieve test laten zien (kon ik dat eerste niet, dan 10 quarantaine). Dat werd voor ik het vliegveld mocht verlaten gecheckt.
Om NL binnen te komen moesten de IJslanders en andere toeristen in het vliegtuig een verklaring invullen dat ze één van de 3G's hadden. Wat door niemand werd gecontroleerd. Echt Nederland is zo lek als een mandje!

Auwieje | 26-11-21 | 14:21

Maar hoe gevaarlijk is deze variant voor huiskatten?

Hadena | 26-11-21 | 14:00
-weggejorist-
zoalsikhetzeg | 26-11-21 | 13:59
-weggejorist-
etwaboy | 26-11-21 | 13:54

Dus de ZA variant is bemsettelijker dan delta. Maar word je er ook zieker van?
Of juist minder ziek?
Het is wel makkelijk als afleiding voor je eigen falende beleid natuurlijk als je lastige vragen kunt beantwoorden met: "jamaar de ZA variant komt eraan."
Maar van de delta variant zouden we ook allemaal kapodtdood gaan en de toen variant uit de zuid amerika die ons weg zou vagen....

Maar. Hoeveel geld is er inmiddels geinvesteerd in het uitbreiden van IC capaciteit? (ongeacht of dat al dirrect tot resultaat leidt)

JanVergoor | 26-11-21 | 13:44

Als dit een ontsnappingsvariant is, dan moet het vaccin worden aangepast en moet iedereen weer 2 nieuwe vaccinaties krijgen.

Schemerlamp | 26-11-21 | 13:38 | 2

Hoera, weer gratis spuiten!!!!!

JanVergoor | 26-11-21 | 13:44

Ik wist vanaf het begin al dat Gordon het einde van Nederland zou betekenen.

bwi | 26-11-21 | 13:32 | 1

Ik moest lachen.

ParaPiet | 26-11-21 | 13:44
-weggejorist-
echtpaul | 26-11-21 | 13:31 | 2

Die Chinezen hebben toch een knap virus ontwikkeld, briljante oorlogsvoering.

bijna_raak | 26-11-21 | 13:28 | 2

Maar wel gefinancierd door de Fauci fondsen… Raar bondgenootschap zo.

Binnenbaan | 26-11-21 | 13:59

Het word ook steeds slimmer, inmiddels kan t ook al klokkijken

wibiwaba | 26-11-21 | 14:51

Pik Jota?

Rest In Privacy | 26-11-21 | 13:23 | 1

Naice.
Vanuit het graf steekt Botha de dikke vinger op naar de wereld. "zie je wel, JULLIE wilden dat we het afschaften, maar dat was niet slim he?"

JanVergoor | 26-11-21 | 13:47

Interessant artikel ter relativering. www.latimes.com/world-nation/story/20...

On Friday, researchers working in Uganda said they found that COVID-19 patients with high rates of exposure to malaria were less likely to suffer severe illness or death than people with little history of the mosquito-borne disease.

“We went into this project thinking we would see a higher rate of negative outcomes in people with a history of malaria infections, because that’s what was seen in patients co-infected with malaria and Ebola,” said Jane Achan, a senior research advisor at the Malaria Consortium and a co-author of the study. “We were actually quite surprised to see the opposite — that malaria may have a protective effect.”

En zijn Juist HCQ en ivermectine niet medicijnen tegen parasitaire ziektes zoals malaria en rivier blindheid. Je zou bijna verbanden gaan zien. Maar stel dat zoiets echt zou werken is fouten erkennen en nog erger Trump een beetje gelijk geven. Verder zij het patent vrije medicijnen, dus Big pharma verdient er niks aan. Er moet dus een heel klein beetje aan gesleuteld worden om er wel 20€ per pil aan te verdienen.

Kan dus wel probleem zijn in NL. Weinig malaria hier.

Snap_het_ook_niet | 26-11-21 | 13:21 | 1

De mensen die zijn overleden aan ebola zijn imuun voor deze variant

hatschjoe | 26-11-21 | 13:53

Als het besmetsigger is, dan is het een kwestie van tijd.

Neuth | 26-11-21 | 13:18

Gelukkig komen die varianten niet in gammele bootjes van Afrika naar Europa.
Die kunnen gewoon ongezien door.

echtpaul | 26-11-21 | 13:14

Ik klikte op GORDON want dacht een nieuwe term of gruwelijke beschrijving van ziekte beeld.

28 | 26-11-21 | 12:56

Staat zuid Afrika nou op de zwarte lijst of op de witte?

Don-Damsko | 26-11-21 | 12:52 | 2

Zwarte lijst, op wit papier met zwarte letters.

Keutels | 26-11-21 | 12:57

Zou Frederik Willem de Klerk vast wel geweten hebben.

In-To-Graphics | 26-11-21 | 13:13

Ook al in Israël gesignaleerd, dus die vluchten ook annuleren, hong kong ook al. Die dus ook blocken… en overal waar vluchten uit hong kong geland zijn moeten we ook op de zwarte lijst zetten.. ach laat maar

Don-Damsko | 26-11-21 | 12:51

Nou hop, F-16's de lucht in om dat virus in die kisten te bestrijden.

De vries, Henk. | 26-11-21 | 12:45

Hoe is het eigenlijk met lambda variant die in de zomer de schrik van Zuid-Amerika was? Nooit meer iets van gehoord. Hopelijk is deze iota variant ook snel weer vergeten.

H.J.W. | 26-11-21 | 12:43 | 3

Lamda kwam niet langs de QR-code

HebjeHemweer | 26-11-21 | 12:53

Die lambda zat ook al in een 240….

RGV42 | 26-11-21 | 13:21

Bij verzwaringen hoort nu eenmaal een nieuwe variant.

Snap_het_ook_niet | 26-11-21 | 13:28

Ik vind het sowieso gek dat mensen in deze tijd de wereld rondvliegen en vervolgens verontwaardigd zijn wanneer een land dicht gaat.

Van zulke globetrotters mag je toch minder wereldvreemdheid verwachten

Roos | 26-11-21 | 12:29 | 3

Vooral omdat deze mutant al op 12 november in zuid Afrika is ontdekt. Nu zitten al die vakantiegangers vast in het vliegtuig en niemand weet wat ermee te doen.

Lukiluuk | 26-11-21 | 12:36

Ik dacht dat iedereen getest het vliegtuig in moest?

letopuwzaak | 26-11-21 | 13:02

Ik moet ook gewoon naar mijn werk. Ben gevaccineerd en moet bijna 2 weekelijks een PCR test doen. Ik begin die stok in mijn neus lekker te vinden. Voor en tijdens de corona vlieg en vloog ik de wereld rond. Ik heb en had geen Corona terwijl als iemand dat zou moeten oplopen, ik dat dan wel was. Iedereen die Internationaal vliegt moet worden gestest en dit test bewijs laten zien bij de incheck balie. In Angola word je voor je vanuit het vliegtuig naar de immigratie / douane mag, eerst nog een snel PCR test afgenomen en je temperatuur gemeten. Als het zelfs in Afrika kan, waarom hier niet?

echtpaul | 26-11-21 | 13:20
-weggejorist en opgerot-
Afrikanerhart | 26-11-21 | 12:22 | 2
-weggejorist-
Afrikanerhart | 26-11-21 | 12:25

Het is dan ook totale nonsens.

Beste_Landgenoten | 26-11-21 | 12:27

Deze variant wordt hier pas actief wanneer iedereen z'n 3e prik (booster / oppepprik) heeft gehad; op naar de vierde.

Zoelense Hobbyboer | 26-11-21 | 12:18

Ik vermoed dat de nieuwe variant gewoon via migranten zijn weg naar de EU vindt. In een EU zonder grenzen valt de verspreiding verder gewoon niet tegen te houden.

straatsurfer | 26-11-21 | 12:17 | 5

@Beste_Landgenoten | 26-11-21 | 12:21: Probleem is dat ze alleen een enkele reis hebben, maar goed laten we vooral doorgaan met bagetaliseren op naar de 50 miljoen landgenoten.

bijna_raak | 26-11-21 | 13:13

@bijna_raak | 26-11-21 | 13:13:
Not the point. Ging toch om Corona? Of was het even weer een algemene sneer naar migranten als zondebok voor eigenlijk alles.

Beste_Landgenoten | 26-11-21 | 16:01
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
HeervdB1 | 26-11-21 | 12:16

Ik vroeg me van de week al af: wordt het niet eens tijd voor een nieuwe variant ?
Gewoon om de boel weer op scherp te zetten.

LucaBrasi | 26-11-21 | 12:11 | 1

LOL

echtpaul | 26-11-21 | 13:21

Ik gok erop dat de nieuwe ZA-variant vanavond bij de persco weer uitgebreid als nieuw excuus voor het falende coronabeleid wordt uitgespeeld. Net als eerder de Britse/Delta variant. We moeten ermee leren leven. Jaarlijks een boostershot net als bij de griep, alle wappies die er niet in geloven een kaart op zak dat ze dus ook afzien van voorrang op de IC, hoeven we de reguliere zorg niet af te schalen. En soms gaat er iemand dood. Dat heb je met 8 miljard mensen op 1 aardkloot.

Spiderman1 | 26-11-21 | 12:06 | 1

Je zegt ermee leren leven. Wat is dat dan precies? Bedoel je de vluchten uit ZA gewoon toelaten zodat de shit pas echt aan gaat? Wat denk je dat er gebeurd met de zorg als dit dus nog meer verergerd…… precies die kan op je buik schrijven.

movingsquare | 26-11-21 | 12:22

Nou mooie stok achter de deur om al die bootvaarders de deur te weigeren. Ik verwacht dat de Bente-WelkomExpress de komende weken halveert. Zoniet, dan is er iets niet pluis.

Phantomas | 26-11-21 | 12:02 | 1

niet pluis is zwak uitgedrukt.

#tribunaal

K. Westergaard | 26-11-21 | 16:57

Er zijn teveel mensen op de aarde.
Bij intensieve landbouw of veeteelt breken ook vaak ziektes uit, dat is een feit…
De-intensiveren helpt dan wel eens.

jan6894 | 26-11-21 | 11:56 | 1

Zijn we mee bezig in de EU. Landbouwgrond wordt vervangen door Zonnepaneel en windmolen parken.

straatsurfer | 26-11-21 | 12:19

De QR samenleving wordt een blijvertje. De mens gereduceerd tot een nummer.

Teluitjewinst | 26-11-21 | 11:48 | 4

Haha, dacht je werkelijk dat dat nog niet zo was?
Wat is je BSN?
Je telefoonnummer?
Klantnummer bij je energieleverancier?
Je DigID?

etc etc.

Rest In Privacy | 26-11-21 | 12:19

Kijk meer hunted privacy heb je allang niet meer jij winst pakkert.

movingsquare | 26-11-21 | 12:23

Yep, want hoe kan je anders een persoonsgebonden co2 budget invoeren. Het gaat niet alleen om Corona het gaat om de QR code. Valt ook wel op dat alle landen tegelijk opschalen onafhankelijk van de vaccinatiegraad. En ja ik snap dat het weer ook meespeelt. Maar waar blijven die berichten van eerder dat ze een griep epedimie verwachten, terwijl niemand griep heeft. (Volgens de media)

Snap_het_ook_niet | 26-11-21 | 12:40
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
C1O2 | 26-11-21 | 11:40 | 2

Weten de overheden meer? Ja de nieuwe variant is flink gemuteerd t.o.v. het origineel maar zover ik heb kunnen lezen weet men nog precies niks over de nieuwe variant behalve dat deze erg gemuteerd is. Dat het vaccin hier niet op zou werken is een aanname, nog niks bekend over besmettelijkheid t.o.v. het origineel idem met ernst.

zeertegendradig | 26-11-21 | 11:38 | 4

Probleem bij lekkende vaccins is dat eerst de variant komt die kan ontsnappen en daarna vaak ook verder muteert naar een dodelijker variant. Je ziet nu dus gebeuren wat bij een kippen vaccin ook gebeurde. Lekkende vaccins zijn potentieel erg dodelijk. www.nationalgeographic.com/science/ar...

Snap_het_ook_niet | 26-11-21 | 12:43
▼ 1 antwoord verborgen

Noemen we het vanaf nu Iohannesburg?

NaughtiusMaximus | 26-11-21 | 11:38

Ik wacht op het signaal: ¨Laatste variant¨.

squadra | 26-11-21 | 11:34

Zolang er bootladingen Afrikaners de Middellandse zee bljjven oversteken én binnengehaald zal het weinig uitmaken

darmflora | 26-11-21 | 11:34 | 4

De meeste bootvluchtelingen komen uit de Sahel. Dat ligt ver weg van Zuid-Afrika. Vergelijkbaar met de afstand tussen Nederland en Kazachstan. Als er een variant opduikt in Kazachstan dan zie ik niet zozeer mensen roepen dat vluchten uit bijvoorbeeld West-Europa geboycot moeten worden. Ik snap dat PVVers moeite hebben met zakken in perspectief plaatsen en dat zij zich fijner voelen als zaken over een kam worden geschoren.

Cobarde | 26-11-21 | 12:23

Ja want er reizen niet honderd miljoen andere reizigers per minuut van en naar de EU.. Nee die paar bootvluchtelingen, dat zijn de boosdoeners.

Beste_Landgenoten | 26-11-21 | 12:26
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
GoedGaan | 26-11-21 | 11:31 | 1

En als het vliegtuig uit het zuiden van Afrika eerst een tussenstop maakt in bijvoorbeeld Dubai? Wat gebeurt er dan?

Waakvlam | 26-11-21 | 11:31 | 2

Dan komt het gewoon hierheen. Net zoals er geen directe vluchten waren vanuit Wuhan.

Gaat het niet dan? | 26-11-21 | 11:34

@Gaat het niet dan? | 26-11-21 | 11:34: Ah, hier is de vraag gesteld dus. Dichterbij dan ik dacht. Zie mn andere comment.

HeervdB1 | 26-11-21 | 12:17

Je zult maar in een vliegtuig uit SA zitten dat om 12:05 wil landen. Bulldozers op de baan en het bericht aan de piloot " gaat u terug". Piloot antwoord dat hij bijna geen brandstof meer heeft maar tower zegt dat het niet hun probleem is.

jan huppeldepup | 26-11-21 | 11:29 | 1

"Had je maar op niet-fossiele brandstof moeten gaan vliegen."

funda | 26-11-21 | 11:40

Ik weet niet hoe het bij jullie zit, reaguurders. Ik merk toch dat ik het een prettige gedachte vind om te weten dat onze regering daadkrachtig kan optreden als er straks echt iets ernstigs gebeurt. Weet ik veel, de Russen vallen de EU binnen, zoiets. Dan is het toch echt wel fijn te weten dat we een minister hebben die iets kan. Die zaken voor elkaar krijgt. Die weet wat haar te doen staat.

Zo ook met de huidige corona crisis. Dat we dus een minister hebben die op tijd kan leveren wat ie heeft beloofd. En over op tijd, dat ie op tijd de juiste maatregelen weet te nemen om erger te voorkomen.

Dat geeft de burger moed! Een geruststellende gedachte, waarmee je zorgeloos naar bed kan gaan.1

Harvey2Face | 26-11-21 | 11:27 | 2

sinds 1940 niets veranderd

bergsbeklimmer | 26-11-21 | 12:28

Welke Truus voert nu weer de troepen aan? En is die strijd wel voldoende inclusief en divers?

bijna_raak | 26-11-21 | 13:21

Ik herinner me al bangmakerij over een Zuid-Afrikaanse variant maanden terug. Wat is de haast plotseling?

roevka | 26-11-21 | 11:27

Toch blij dat we die vaccins voor onszelf houden en niet uitdelen aan Afrika. Stel je voor dat mensen daar ingeënt zouden zijn…

Janneken Pis | 26-11-21 | 11:24

Nederland gaat nog tenonder aan de “lekker belangrijk” mentaliteit die ergens eind jaren 90 op kwam

BASinnic | 26-11-21 | 11:19 | 4

Lekker belangerijk

MonsantoSucks | 26-11-21 | 11:41

We sturen militairen naar Zuidelijk Afrika om te helpen vechten tegen het virus.

KlaagGraag | 26-11-21 | 16:38
▼ 1 antwoord verborgen

Dat de variant besmettelijker is hoeft geen slecht nieuws te zijn maar kan dat wel zijn. Vandaar dat maatregelen wel moeten. Als hij besmettelijker maar minder ziekmakend (virulent) is zoals veel corona verkoudheidsvirussen dan is deze variant een juist een zege. Als hij besmettelijker is en erger ziek maakt dan hebben we een probleem. Zeker als de huidige vaccins minder of niet werken tegen deze variant. Dan snel nieuwe vaccins maken (is men ongetwijfeld aan aan begonnen). Voorlopig is het gewoon afwachten.

dartfrogger | 26-11-21 | 11:18 | 5

@roberto9715 | 26-11-21 | 11:34: De kans dat een besmettelijkere variant minder ziek maakt is best reëel en ook iets dat al voorspeld werd. Als je ernstig ziek wordt dan blijf je thuis in bed en kan je minder mensen besmetten als je weinig merkt behalve een snotneus dan ga je erop uit en besmet je veel meer mensen. Dat laatste is natuurlijk voor een virus succesvol.

dartfrogger | 26-11-21 | 11:40

De belangrijkste vraag is dan ook of deze variant minder ziek maakt. Voorlopig lijkt dat er niet op helaas. Er is ook geen ijzeren wet dat varianten minder gevaarlijk worden.

Beste_Landgenoten | 26-11-21 | 12:30
▼ 2 antwoorden verborgen

Fuk.
Hopelijk kan deze de komende maanden nog ff goed getest worden,
tbv een optimale booster keuze.

hotmint | 26-11-21 | 11:14

Van deze hele ellende zijn we voorlopig nog niet af, zal nog wel 5 jaar duren, elk najaar hetzelfde liedje. En ondertussen vieren de farmaceutische bedrijven feest.. zucht

pane | 26-11-21 | 11:11 | 1

Misschien wel 10 of 100 jaar, waarom nu al zuchten?

funda | 26-11-21 | 11:12

Ik stem voor "omega-variant". Klinkt supergevaarlijk en ook iets met spionnen enzo.

dihydrogenmonoxide | 26-11-21 | 11:09

Too little, too late. Nu deze variant al ruim verspreid is in Zuid Afrika mag je aannemen dat deze allang ook in Europa is. Luchtruim sluiten zal de boel hooguit een heel klein beetje vertragen. Misschien een weekje of twee. Beter inzetten op een vaccin voor deze jongen. Ik koop vast wat aandelen Pfizer.

Beste_Landgenoten | 26-11-21 | 11:08 | 6

Dit wordt onze straf dat we zo inhalig waren met vaccins. Beter hadden we de ouderen en zwakkeren gevaccineerd en de rest van de voorraad aan Afrika gegund.

BrulSpin | 26-11-21 | 11:34

Ja deze keer helemaal met je eens!

Beste_Landgenoten | 26-11-21 | 12:33
▼ 3 antwoorden verborgen

Vluchten vanaf 12 uur verboden, maar er komt er eerst nog even een aan om 11 uur?

Harrie Nak | 26-11-21 | 11:08

Nou zit freak Vonk vast in Namibië, dat is dan wel weer positief.

zoalsikhetzeg | 26-11-21 | 11:06

Gooi de scholen dicht tot na de kerstvakantie, hoe vervelend ook. Alle andere maatregelen hebben veel minder impact.

priwax | 26-11-21 | 11:04 | 1

Precies. En als we allemaal ff fanatiek 3 weken thuis zitten dan kunnen ze toch weer open bij de originele kerstvakantie.

kapotte_stafzuiger | 26-11-21 | 11:08

Waar maakt iedereen zich toch druk over? Hugo de Jonge geeft uitstekende adviezen over hoe je besmetting voorkomt. Als je iemand uit dat vliegtuig tegenkomt moet je in je elleboog niezen.

Lentehaas | 26-11-21 | 11:02

Ik zit nou al bijna een uur naar dat kaartje te kijken, maar er is nog geen enkel sterretje bijgekomen.
Het valt dus allemaal best mee.

C1O2 | 26-11-21 | 10:59

Maar privéjets uit Zuid-Afrika mogen toch zeker nog wel?

Mr_Natural | 26-11-21 | 10:59

'het zuiden van Afrika' is iets anders dan Zuid-Afrika. Lekker vaag weer, nemen ze de evenaar als grens waar die variant stopt?

small_town_dude | 26-11-21 | 10:58

Enkeltje naar DOHA, nachtje slapen daar in een goed hotel. Dan een lekker ontbijtje en een enkeltje AMS. Wat denken ze nou in Brussel, dit is nu al zo lek als een mandje.

Joffri | 26-11-21 | 10:57 | 1

Sinds maart vorig jaar ben ik op Schiphol, met 17 vluchten heen en terug, en met testverplichting etc. Precies 0 keer gecontroleerd. Er wordt voor vertrek en voor aankomst totaal niks gecontroleerd op Schiphol. In elk geval niet met vluchten tussen de Schengen landen.

DanskeRob | 26-11-21 | 12:29
-weggejorist-
ReyNemaattori | 26-11-21 | 10:56 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Een mooie generale voor Ebola.

MickeyGouda | 26-11-21 | 10:54 | 2

Ebola gaat geen probleem opleveren omdat het heel eenvoudig is te voorkomen: Geen zieke mensen aanraken. Het is een schijnbare paradox die niemand lijkt te begrijpen dat hoe dodelijker een ziekte is hoe makkelijker hij te bestrijden is. Daarom is SARS uit 2003 ook geen pandemie geworden en deze SARS-variant wel.

omanders | 26-11-21 | 11:30

@omanders | 26-11-21 | 11:30: dat is toch gelul man. Ga nou niet doen alsof je het begrijpt. De builenpest was 70-90% dodelijk. Was toch vrij pandemisch als je het mij vraagt.

pinosjet | 26-11-21 | 12:06

Geen kerst, geen Sinterklaas, geen Koningsdag.....Alle Nederlandse tradities gaan kopje onder door het virus. Misschien moeten we het virus een andere naam geven in plaats van corona. Akbarvirus of D66-virus.

Trasnochador | 26-11-21 | 10:54 | 1

Vernoem het dan naar de promotor: het Circus Baudetti-virus.

Red shirt | 26-11-21 | 11:13

Covid is een politiek virus.
Op het moment dat de politiek er zich mee is gaan bemoeien is het gierend uit de hand gelopen. Er is was altijd al migratie van virussen over heel de wereld. Covid was ook al bekend voor 2020. Wat we nu zien is de preoccupatie van de politiek op slechts 1 virus van de miljoenen doe er rond waren.
Door dit politiek te maken is er veel politiek kapitaal in gaan zitten plus veel ego ( neem Hugo en Mark, virus plat slaan doen).
Dat dit niet kan is evident.
Dat er nu door artsen en onderzoekers steeds realistischer gesproken wordt over leren leven met covid. Betekent ook dat de politiek zich terug moet trekken uit de covid bestrijding en gewoon zich moeten gaan houden aan het sociaal contract wat wij hebben met de overheid. Dus faciliteren i.p.v micro management. Ik ben benieuwd of onze nationale ego's dat op kunnen brengen!

Nico1000 | 26-11-21 | 10:54 | 9

@Beste_Landgenoten | 26-11-21 | 11:15:
U bent bekend met de 9 meest beangstigende woorden uit de Engelse taal?

"I'm from the government, and I'm here to help"

BRAAP | 26-11-21 | 11:43

Ja alles is de schuld van de overheid. Ook de regen van vandaag.

Beste_Landgenoten | 26-11-21 | 12:34
▼ 6 antwoorden verborgen

Waarom niet gewoon binnen laten komen? Er zijn echt wel vrijwilligers te vinden die zich bewust willen laten besmetten. Dat ging onlangs ook zo goed in Italië.

O, wacht...

el burro | 26-11-21 | 10:52

We kunnen hier wel braaf mondkapjes opdoen, 1.5 meter afstand houden en de winkels om 5 uur dicht doen maar als hele werelddelen op elkaar blijven klitten en geen enekele maatregel hebben omdat ze niet willen of kunnen dan blijft het dweilen met de kraan open. De varianten zullen elkaar opvolgen waar de vaccins dan weer op achter lopen.

sinar2 | 26-11-21 | 10:51 | 3

Maar we doen niets braaf.

We doen alles opstandig dom, want wij weten alles beter.
Sinterklaasinkom..... niemand hield afstand, niemand had mondkapje... zelf nadenken is te moeilijk.

Kaas de Vies | 26-11-21 | 10:58

@Kaas de Vies | 26-11-21 | 10:58: We waren gewoon blij dat we net de echt problematische problematiek hadden kunnen oplossen rond de Sint..... nu dit weer.
#gekvan

funda | 26-11-21 | 11:15

@Kaas de Vies | 26-11-21 | 10:58: Zwarte Piet had er wel raad mee geweten. Maar ja.

dihydrogenmonoxide | 26-11-21 | 11:20

Dit nieuws geeft weer een boostershot aan de aandelen Pfizer en Moderna, pre market fututes +5% en +8%. Heeft nou echt niemand dit zien aankomen of zijn van Oef en Diederik de enigen met verstand van beleggen?

van Oeffelen | 26-11-21 | 10:51 | 16

Allemachtig. Tijdens een pandemie aandelen kopen van de twee grootste vaccin producenten. Ja dan bent u echt een enorme ziener...

En dan uzelf op de borst kloppen over uw beleggingskennis.

BRAAP | 26-11-21 | 11:49
▼ 13 antwoorden verborgen

Stel nou, puur hypothetisch, dat China een plan heeft, uit een militair strategisch uitgewerkt script waarmee ze middels biologische oorlogsvoering forse schreden op het wereldtoneel kunnen maken zonder dat het ze geld of noemenswaardige levens kost.

En dat ze dan telkens andere varianten los laten…

Hoe kom je daar achter? En als je er achter komt, hoe vertel je dat dan aan je bevolking? Dat ze slachtoffer zijn van gemodificeerde virussen gericht op verstoren van onze manier van leven.

Allemaal puur hypothetisch dus, zei ik dat al?

Denkhetnjet | 26-11-21 | 10:47 | 11

@Red shirt | 26-11-21 | 11:27: ik heb je niks misdaan behalve een hypothese delen niet eens aan jou gericht. Beetje lauw reaguursel vriend.

Denkhetnjet | 26-11-21 | 11:38

Lijkt me heel dom om het op deze manier te doen. Het is hetzelfde als je eigen nest bevuilen. In dit geval met een hardnekkig virus dat niet zomaar weg is. Wat is de winst dan uiteindelijk? Een kapotte wereld? Als je van mensen af wilt kan het vele malen effectiever.

movingsquare | 26-11-21 | 12:45

@movingsquare | 26-11-21 | 12:45: hun eigen analyse uit 2015 claimt als conclusie dat dit het meest effectieve en kosten efficiëntst was in vergelijk tot conventioneel. Ik vermoed ook zomaar dat dit virus veel controleerbaarder is in een land als China dan in een democratie met “vrije” mensen.

Zie onze overheid immers eens hun best doen dat vrije te beperken om het virus maar in te dammen.

Denkhetnjet | 26-11-21 | 13:05
▼ 8 antwoorden verborgen

Een beetje meer variatie in ons leven kan geen kwaad.

Kris | 26-11-21 | 10:43

Om het wat dichter bij huis te houden. De helft van onze huidige Corona patiënten is te dik en heeft een migratie achtergrond. Vaccinatiegraad onder deze bevolkingsgroep is zeer laag rond de 30%. Tevens komt er in die zelfde groep 2 tot 4 zo vaak suikerziekte voor. Dat in combinatie met overgewicht is een prima voedingsbodem voor het virus. Terwijl die groep maar 14% van onze bevolking vertegenwoordigd. Cijfers komen van de GGD.
Drie kwart van de mensen die op de IC belanden is niet (volledig) gevaccineerd.
Wanneer en hoe gaan we die mensen overtuigen misschien toch maar eens prik te nemen.

Hiesjes | 26-11-21 | 10:42 | 5

En zelf iedere weekend de hort op?
Blijf thuis in een bekende omgeving waarvan iedereen van ieder weet wat ze zo'n beetje doen. Geef het virus geen kans.
Zolang er teveel mensen zijn die eisen dat ze sociale contacten willen gaat dit met of zonder vax alleen goed komen met een chaos van heb ik jou daar.

Rest In Privacy | 26-11-21 | 10:59

Overtuigen is hier niet het juiste (ant)woord, verplichten is noodzakelijk. Je offert anders je eigen medische en ethische verworvenheden op door rekening te houden met de sociaal-culturele en religieuze achtergrond van de grootste groep niet-vaxxers.

Phantomas | 26-11-21 | 11:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Lieve reaguurder, die dit leest... mag ik dan bij jou?

Ichneumonidae | 26-11-21 | 10:42 | 7

Gastvrijheid staat voorop!

horsteknots | 26-11-21 | 11:10

Gasvrijheid.

funda | 26-11-21 | 11:34
▼ 4 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Afrikanerhart | 26-11-21 | 10:42 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Toch behoorlijk snel ingegrepen.

van Oeffelen | 26-11-21 | 10:41

Hij vliegt nu boven Rotterdam. Snel. Doe iets.

Vunzigheid | 26-11-21 | 10:40 | 2

Ze hebben hem nu op Schiphol in een uithoek geparkeerd (P-apron). Die zijn nog lang niet thuis vrees ik.

FiniteStateMachine | 26-11-21 | 11:14

Het toestel wordt momenteel omgeleid via een route over het oosten van Oekraïne. Hoorde ik van een Spaanse verkeersleider.

Beste_Landgenoten | 26-11-21 | 10:39 | 5

En een onverwachte tussenstop in Minsk.

Sinterbikske | 26-11-21 | 10:51

@Trasnochador | 26-11-21 | 10:49:
Van oorsprong? Geen idee eigenlijk. Ik vind het nog steeds toevallig dat een virus uitbreekt op een markt in de enige stad van 1000 in China met een lab dat die virussen onderzoekt.

Beste_Landgenoten | 26-11-21 | 11:00

Ik sluit zelfs niet uit dat het virus van oorsprong buitenaards is, maar de vraag is wat we daarmee opschieten.
Ja, een film met Alec Baldwin en Bruce Willis te zijner tijd, maar verder?

funda | 26-11-21 | 11:37
▼ 2 antwoorden verborgen

En met de boot, kan dat nog wel?

Gumush | 26-11-21 | 10:39

Six, Onze kat, eet variantjes. En hij is top fit. Duzz....

horsteknots | 26-11-21 | 10:38 | 1

Dat er een kat in België besmet is geraakt, wil niet zeggen dat dit niet werkt. Het eten van variantjes maakt de kans op corona naar schatting 24 keer kleiner.
De smaak zalm is best lekker.

Lentehaas | 26-11-21 | 10:43

Begin 2020 toen de corona uitbrak in Noord Italië, antwoordde Rutte op vragen om de grenzen te sluiten, dat kan niet, we zijn een handelsnatie.
Zelfde antwoord Broekers-Knol op de stroom van asielzoekers.
Z-Afrika, kom er maar in.

Roehm | 26-11-21 | 10:38 | 3

Cynisch, genoeg kon die grens wel dicht om Engeland een trap na te geven tijdens de Brexit.

ReyNemaattori | 26-11-21 | 10:59

Die grenzen kunnen het beste ook open blijven vanwege de handel. Maar nu MOET het dicht vanwege een virus waar van men ste

movingsquare | 26-11-21 | 12:48

Kzeg... per direct wereldwijd alle vliegvelden en de hele vervoersindustrie cancellen en in een totale lockdown gooien. Dat zal ze leren. Basta.

Paaldanseres | 26-11-21 | 10:37 | 1

Eindelijk rust voor de omwonenden ook

Vunzigheid | 26-11-21 | 10:42

Lekker variantje voor de kerst. Maar met scholen open en rest pas om 1700 dicht zal het de grens naar Nederland vast niet durven oversteken.

Lukiluuk | 26-11-21 | 10:37

Het zal vast wel waar zijn, maar het past ook precies in het narratief. De schulden moeten zo hoog oplopen dat er een reset komt en een nieuwe variant zorgt er voor dat iedereen begrijpt dat de economie naar de klote gaat en energieprijzen en voedselprijzen door het dak. En dan kan er niet met een vinger gewezen worden naar de schuldige.

littlelebowsky | 26-11-21 | 10:37 | 5

@Kaas de Vies | 26-11-21 | 10:41: Is het erg als alles waar jij tot nu toe voor gewerkt hebt straks vervliegt en je opnieuw mag beginnen, zonder verworvenheden en overgeleverd aan wat men in Den Haag op dat moment billijk acht?

intrigant | 26-11-21 | 10:51

@Kaas de Vies | 26-11-21 | 10:41: Overheid hoort er te zijn voor de bevolking, niet om iets door te drukken waar niemand voor gekozen heeft. Zij zullen wel weten wat goed voor ons is. Toch?

littlelebowsky | 26-11-21 | 10:52

@littlelebowsky | 26-11-21 | 10:52: ja.. maar.. the reset is voor de bevolking.. een geschenk ahw we gaan minder consumeren vervuilen krijgen een beter leven en redden de planeet toch? eigenlijk net als mijn kinderen nu niet meer vliegen flexivegan leven geen auto meer ambieeren wars zijn van bezit en willen delen en sharen en heel nieuwe lelevensstijl... ze willen dan wel weer vaders dikke BMW lenen als ze op wintersport gaan dat dan weer wel gehegehe

Smoelensmid | 26-11-21 | 11:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Tis hier in Durban ook wel uit te houden, geen persco's en ook niet van die rare regeltjes, k zal t zien, misschien Kerst maar hier dan....

genttechniekservice | 26-11-21 | 10:36 | 3

Veel plezier, zat vorige week nog rustig in Ballito aan de kust met een mooie pinotage en een heerlijke fillet steak !

Rebellis | 26-11-21 | 10:41

En bij deze gelijk het apartheidsregime in Pretoria dwingen om alle vrijheidsstrijders van het ANC die nu nog op Robbeneiland gevangen worden gehouden, onmiddellijk vrijlaten. Inclusief Nelson Mandela!

DeMof | 26-11-21 | 10:35

Pas vanaf 1200 verboden, waarom niet al gisteren of eergisteren EU? Nu heb je kans dat er toch al een passagier drager is met de Afrikaamse variant in Europa.

Jan, Leiden | 26-11-21 | 10:35 | 4

Een dag meer of minder is niet het issue, deze variant bestaat ws. al weken.

ReyNemaattori | 26-11-21 | 11:00
▼ 1 antwoord verborgen

Het is al te laat, zodra een nieuwe variant wordt ontdekt en medisch wetenschappelijk wordt vastgesteld, zijn er al besmettingen die andere hebben besmet en die op hun beurt dat stokje al hebben doorgegeven. Kortom het waant al rond. Scholen dicht, grenzen dicht en luchthavens dicht dat is de lockdown marsroute die voor de hand ligt.

Broadsquire | 26-11-21 | 10:34 | 1

Niet waant rond , maar waart rond.

stunter | 26-11-21 | 10:41

Een land uitsluiten is niet inclusief. Waar blijven die kamervragen?

dasechtgeenstijl | 26-11-21 | 10:33

Alle Afrikanen het land uit!

WillSchmidt | 26-11-21 | 10:31 | 3

Ik heb ze al uit de voortuin gehaald.

Mr_Natural | 26-11-21 | 10:32
-weggejorist-
Ichneumonidae | 26-11-21 | 10:31 | 2

Ach, het is maar een variantje.

Mr_Natural | 26-11-21 | 10:31

76k nieuwe besmettingen Duitsland, daar is die nieuwe variant al aan het woekeren. Geen braadwurst meer voorlopig.

Lukiluuk | 26-11-21 | 10:29

Hebben we werkelijk nog steeds niet door dat dit soort maatregelen per definitie mosterd na de maaltijd zijn en slechts in het meest optimale scenario een kleine vertraging van de verspreiding van deze variant biedt?

Zeer ingrijpende maatregelen voor een minimaal / verwaarloosbaar effect. Maar we kunnen in ieder geval weer zeggen 'dat we er alles aan gedaan hebben'.

_pacman_ | 26-11-21 | 10:29 | 6

@TheBigKirth | 26-11-21 | 10:33: je hele leven om de 6 maanden een prik ja heel goed idee. Om een virus waar 300 mensen van op de ic liggen op 17 miljoen mensen. Vrijwel allemaal boven de 65 jaar. Nee maar laten we iedereen verplicht z'n hele leven vaccineren. Wat een armoe

jeweettochniet | 26-11-21 | 10:36

@dasechtgeenstijl | 26-11-21 | 10:35: leid mensen op als COVID specialist naast hun reguliere specialisme. Om bij te springen tijdens piekmomenten in het jaar. Is het nou echt zo moeilijk zoiets zelf te bedenken. Alles mag wat kosten maar ic uitbreiding niet. Sluit iedereen maar op dwing ze tot van alles maar personeel opleiden doen we niet. Dat duurt namelijk zo lang.. Ze hoeven echt niet allemaal allround ic specialist te zijn

jeweettochniet | 26-11-21 | 10:41
▼ 3 antwoorden verborgen

Zomaar een vraag: gisteren is er geen vlucht uit Zuid-Afrika op Schiphol geland?

Lentehaas | 26-11-21 | 10:28 | 3

Zolang het geen kamervraag is, is het natuurijk niet belangrijk.

dasechtgeenstijl | 26-11-21 | 10:32

Ja, dus. Om 10:30 uur.
Geen paniek! Geen paniek!

Lentehaas | 26-11-21 | 10:32

Elke dag landen er twee ... en vergeet ook de transfers op Charles de Gaulle niet, AMS-CDG-CPT is vaak goedkoper :-)

Rebellis | 26-11-21 | 10:43

Zuid-Afrika is gegantisch groot en divers. Is er al duidelijk waar de besmettingen voornamelijk vandaan komen? Zulu's die in de natuur leven? Kansarmen in Townships? Middenklasse gezinnen in Jo-burg? Rijke bejaarden in de parken van Kaapstad?

small_town_dude | 26-11-21 | 10:28 | 4

@jan huppeldepup | 26-11-21 | 11:37: zo leer ik nog wat, merci

small_town_dude | 26-11-21 | 11:42
▼ 1 antwoord verborgen

Dat plaatje met die rode lijn zegt het eigenlijk allemaal. B.1.1.529 is 2x zo snel als delta. Dus 2x zo strenge lockdowns, 2x zo efficiente vaccins nodig. Gaat dat uberhaupt lukken is de vraag. Ellendige scenario's ontvouwen zich voor het geestesoog.

Extra puntje van zorg: Zelfs een doorgemaakte delta, zou geen bescherming bieden tegen deze jongen. Ofwel: Alles begint weer van voren af aan, nu met een extra virulente variant. Iedereen staat weer op nul zeg maar, qua immuniteit. Wat gaat er bekend worden over de bescherming die de huidige vaccins bieden en hoe snel kunnen we een nieuw vaccin maken?

Iets verderop de stip aan de horizon: IS er ooit een rem te zetten op het ontstaan van steeds weer nieuwe varianten of blijft het een lange race tussen varianten en nieuwe vaccins, lockdowns en immuniteit? Gelukkig is het Black Friday!

Beste_Landgenoten | 26-11-21 | 10:28 | 8

@DenBeert | 26-11-21 | 10:35:
3 meter afstand, zoveel plaats hebben we niet eens in dit land!

Hoewel, we hebben 33.000 vierkante kilometer en 17 miljoen inwoners, dat is 1900 vierkante meter pp, dat is een ruimte van 44 x 44 meter per Nederlander. 20 meter afstand is haalbaar.

Oh dat valt nog mee.

Beste_Landgenoten | 26-11-21 | 10:43

Beste landgenoot
Snapt u nu mijn " " van gisteren? Mooi.

stroopa | 26-11-21 | 10:47
▼ 5 antwoorden verborgen

Heeft mevrouw Simons al de racisme kaart getrokken ?

Gizmo579 | 26-11-21 | 10:28 | 1

Op die vlucht denk ik vooral blanke en zwarte passagiers die een ticket kunnen betalen, dus racisme? Eerder discriminatie van armen.

Beste_Landgenoten | 26-11-21 | 10:31

Je zou maar net op safari zijn daar. Moet je via Libië op de smokkelboot om naar huis te kunnen!

Pierke Smulders | 26-11-21 | 10:27 | 1

Krijg je bij aankomst wel een Miele.

Kaas de Vies | 26-11-21 | 10:29

Moderna al +8% in Frankfurt

Diederik_Ezel | 26-11-21 | 10:27

Wat doen we met Hong Kong, China en de rest van de regio? Asielzoeker zijn nog natuurlijk nog wel welkom? Gooi de Jaarbeurs en Ahoy open, richt ze in als noodhopsital, afstand houden in restaurants, mondkapje op, vaccinatie er in en gaan. Dit kost veel geld en de menseuh worden er niet vrolijker op. Ik stel voor dat wij door gaan met ons leven en accepteren dat er mensen dood gaan.

Rebellis | 26-11-21 | 10:26

Ik neem even gemakshalve aan dat, dat African variant B.1.1.529 cojona toestel toch zeker wijselijk wordt begeleid, door een aantal bewapende Nederlandse F16 of F22 toestellen? Daarvoor hebben we die dingen toch?

Paaldanseres | 26-11-21 | 10:25 | 5

@Paaldanseres | 26-11-21 | 10:29: met een jaar of drie overleg is er vast een leaseconstructie als met de tanks mogelijk. Als vassal van Duitsland mogen we wel wat verwachten natuurlijk

Continuum | 26-11-21 | 10:33

ja goed idee en met iedere auto uit het buitenland een tank mee laten rijden............

stunter | 26-11-21 | 10:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Als je als land code zwart hebt dan is het inderdaad wel zo fatsoenlijk om alle binnenkomende vluchten, maar eigenlijk ook de uitgaande vluchten, te annuleren om de wereldbevolking te beschermen tegen onze hoge besmettelijkheidsgraad. Ik heb het idee dat het verhaal wordt omgedraaid.

Leptob | 26-11-21 | 10:25

Al die varianten, de Chinese, de Britse, de Braziliaanse, de Zuid-Afrikaanse, wat een inclusief virus.

Mr_Natural | 26-11-21 | 10:24 | 1

De Nederlandse varianten gaan we pas echt deaud aan.
-de Jonge
-Rutte
-OMT
-Ab paniek
-NPO
enz. enz.

captain-caveman | 26-11-21 | 10:29

KL592 is nu (10:24) boven België, te zien op flightradar, dus die gaat landen.

gnidegna | 26-11-21 | 10:24

En sluiten we nu ook de grenzen voor de afrikanen, zandbakkers en veiligelandenconyo’s en andere ongevaccineerden die elke week met honderden tegelijk kuchend en rochelend hier ongevraagd binnenkomen? Hoewel, de vraag stellen de vraag beantwoorden helaas.

RGV42 | 26-11-21 | 10:23 | 2

Tuurlijk. Ze zijn nu eindelijk wakker geworden in Den Haag.
Hahaha. #NOT

Paaldanseres | 26-11-21 | 10:27

Ik neem aan dat ze, zij aan zij zittend op die NGO sloepen, in ieder geval mondkapjes en anderhalve meter aanhouden, net als in de rest van het openbaar vervoer... toch?.... Toch?

Gladiator Fap | 26-11-21 | 10:29

Het lijkt wel een goedkope komedie. Eén met een lach om de verwarring en een traan om 'och gut'. En natuurlijk met beroerd acterende acteurs. (m/v)

forecastle | 26-11-21 | 10:23

Bobbejaan klim die berg
So haastig en so lastig
Bobbejaan klim die berg
Om vir Lollos te vererg

hagelkruis | 26-11-21 | 10:22

We doen hier het fabeltje van Aesop na (dat irritante sukkeltje dat de hele tijd los alarm sloeg). Episode 1.001 in de serie 'nu echt vreselijk gevaarlijke variant' (die later niets meer blijkt voor te stellen dan de rest - geheel in lijn met hoe dat logischerwijs en empirisch onderbouwd gaat met virussen: tendentie naar besmettelijker maar minder dodelijk).

pvpb | 26-11-21 | 10:22 | 1

Fijn.
Maar zullen we eerst even kijken of deze echt minder dodelijk is.

Kaas de Vies | 26-11-21 | 10:24

Ben je gevaccineerd en wel lekker op vakantie geweest naar Zuid Afrika (beetje blanke boeren in elkaar meppen enzo).
Mag je opeens niet meer terug omdat de Zuid Afrikaanse Jaap zijn grafiekje wat te steil heeft ingetekend.

C1O2 | 26-11-21 | 10:21 | 2

Een soort van 'flatten the curve' maar dan wel de verkeerde as.

Niet_Van_Hier | 26-11-21 | 10:25

Wat is 90graden nou tegenwoordig als iedereen tegenwoordig alles wil terugdraaien.

dasechtgeenstijl | 26-11-21 | 10:36

Helaas, te laat. De nieuwe variant B.1.1.529 is waarschijnlijk al in België, volgens het Belgische Laatste Nieuws.

Patrick-Haemers | 26-11-21 | 10:21 | 3

In Israël is bij iemand de pas in zuidelijk Afrika ontdekte nieuwe variant van het coronavirus vastgesteld. Mogelijk zijn er nog twee gevallen, maar die mensen bevinden zich nog in de testfase, zo heeft het ministerie van Volksgezondheid vrijdag meegedeeld.

Volgens viroloog Marc Van Ranst zouden er in ons land momenteel twee stalen onderzocht worden waarbij het mogelijk om de nieuwe variant B.1.1.529 gaat. "Het is niet zeker, maar het kan wel", klinkt het.

Waarschijnlijk komt er later vandaag - uiterlijk morgen - uitsluitsel. Volgens Van Ranst zou de nieuwe variant zo goed als zeker al in Europa aanwezig zijn. Hij hoopt dat er snel een reisverbod zal komen.

Bibop | 26-11-21 | 10:24

Te laat haha net of een virus is tegen te houden door grenzen te sluiten. Valt hooguit wat te vertragen. Hooguit. Beetje kabouter plop methode om grenzen te sluiten om een nieuwe variant. Zou eerder als startschot moeten worden gezien om die ic's eindelijk eens ruim uit te breiden

jeweettochniet | 26-11-21 | 10:26

@Bibop | 26-11-21 | 10:24: Als ie al in Europa is hoef je geen reisverbod meer in te lassen.

Gladiator Fap | 26-11-21 | 10:27

En schop vooral zieke kinderen lekker naar school want er zijn er nog niet genoeg besmet. Alleen omdat ouders zeggen dat ze thuis gek worden van hun eigen kinderen.

Deflatiemonster | 26-11-21 | 10:20 | 2

Ja ouders werken niet meer tegenwoordig. Nee laat die kinderen maar thuis en krimp de ic's anders nog wat verder in. Dat moet nu toch echt gaan werken hoor

jeweettochniet | 26-11-21 | 10:29

A study of 12 million UK adults found that living with
0-11 year olds 0.01% - 0.05% increase in covid hospitalization rate for parents. Similar for living with 12-18-year-olds.
www.bmj.com/content/372/bmj.n628

C1O2 | 26-11-21 | 10:34

Tot hoe laat mag je naar de winkel met deze variant?

Met_baard | 26-11-21 | 10:20 | 1

De vraag zal eerder zijn tot hoe laat de supermarkt alcohol mag verkopen.
Ik gok op uiterlijk 11 uur 's ochtends.

DenBeert | 26-11-21 | 10:39
-weggejorist-
wiers | 26-11-21 | 10:20

Nieuwe variant niet te stoppen en dweilen met de kraan open. Waarschijnlijk ergens anders ontstaan en al verspreid volgens Koopmans. Bron: Telegraaf

Lukiluuk | 26-11-21 | 10:19

... En ondertussen wordt gewoon de nieuwste term "gecoined", waardoor de komende tijd weer alle ongemakken en belemmeringen op die terminologie baseren. Totdat de mensen het na eenaantal maanden niet meer horen kunnen, maar dan komt gewoon weer een nieuwe terminologie. Het is en blijft een kudtvirus. Dat is genoeg om te weten. Zolang je alle maatregelen maar consequent toepast. Want dáár ligt het probleem. Het gezwabber. Laat de marketingafdeling maar de vinketering krijgen.

Gladiator Fap | 26-11-21 | 10:18

Duitsers hebben de grens al gesloten voor Zuid- Afrika.

Nederland, over 4 weken?

sodapoppin | 26-11-21 | 10:17 | 4

Zuid Afrika loopt 2 uur voor, dus die wisten het al.

Mr_Natural | 26-11-21 | 10:22
▼ 1 antwoord verborgen

Mijn aandelen..

2Benen | 26-11-21 | 10:16 | 5

DHL staat groen.

sodapoppin | 26-11-21 | 10:18
▼ 2 antwoorden verborgen

ik dacht ik ga even kijken hoe het staat met die gekke Engelsen. Want die krijgen altijd veel kritiek (waarschijnlijk omdat Boris Johnson premier is). Maar potverdorie die zitten alweer op 16 miljoen boostershots.

yeps | 26-11-21 | 10:16 | 2

En ze hebben vluchten van en naar Zuid-Afrika, intussen verboden.

Nederlandop1 | 26-11-21 | 10:21

Klopt, Boris is persona non grata bij ons mediacartel, dus is alles wat hij en Engeland doet kut. En gaat er wel iets goed dan hoor je er gewoon niets over. En dat wordt dan objectief journalisme genoemd.

R.F.Pickering | 26-11-21 | 10:29

Alsof B.1.1.579 alleen maar in Zuid-Afrika woont.
Technologie gaat ons niet redden, net zo min als tijdelijke lockdowns, vliegverboden, grenscontroles of avondklokken. Vroeg of laat kijg je het en dan overleef je het of ga je deaud. Zo simpel is het. Doe voor mij dan maar vroeg, want dan is het maar gebeurd en kan je teminste echt weer door.

FiniteStateMachine | 26-11-21 | 10:15 | 2

Klopt, maar je kan eventuele pieken wel drukken.

Kaas de Vies | 26-11-21 | 10:17

@Kaas de Vies | 26-11-21 | 10:17: Precies! Lekker uitsmeren zodat er nog meer kans op mutaties zijn.
We gaan nog niet op reis, nog lange niet, nog lange niet...

FiniteStateMachine | 26-11-21 | 10:44

Voorlopig laatste 2 vliegtuigen onderweg. Mensen worden getest en moeten in quarantaine.

Hugo toonde vandaag (iets te laat) daadkracht.

Kanvanalleszijn | 26-11-21 | 10:15 | 4

Die vragen allemaal asiel aan en mogen dan zo doorlopen.

gestoptmetroken | 26-11-21 | 10:18

Jaja... ze MOETEN in quarantaine...
Enige idee hoe dat in ons Nederlandje werkt?
Er word aan de grens verteld dat je in quarantaine moet gedurende tien dagen. Prettige dag verder. Niks verplicht, niks controle... doe maar wat joh!

DatInternetDingetje | 26-11-21 | 10:24
▼ 1 antwoord verborgen

Black friday in een boel opzichten vandaag...

Jos Tiebent | 26-11-21 | 10:15

Tis net feb 2020 toen we moesten aanzien hoe de kisten uit China onderweg nog even wilde tweets online knalde met besmette mensen terwijl het RIVM de boel kalmeerde.

Er staan schotels in weides naar het heelal te luisteren, maar gewoon wakker grensbeleid ho maar!

Denkhetnjet | 26-11-21 | 10:14

De Mayas zaten er maar 8 jaar naast kennelijk.

sjef-van-iekel | 26-11-21 | 10:14 | 1

Minder dan Orwell.

Mr_Natural | 26-11-21 | 10:15

Schattig om te denken dat je het tegen kan houden. Waar zijn we in godsnaam mee bezig.

Diddykong92 | 26-11-21 | 10:14 | 3

Micromanagement.

Moleculen managen om opwarming van de aarde tegen te houden en virus managen om maximaal 1200 zieke landgenoten te hoeven verzorgen.

sjef-van-iekel | 26-11-21 | 10:17

@sjef-van-iekel | 26-11-21 | 10:17: Klein praten wat groot is kan je proberen. Meeste mannen doen andersom. Ga een bij de thuiszorg kijken. Heel veel mensen hebben dagelijks grote problemen en dat reduceren tot de hoeveelheid in de ziekenhuizen of de IC is nog leeghoofderig dan de gemiddelde wappert.

dartfrogger | 26-11-21 | 10:55

@dartfrogger | 26-11-21 | 10:55: Dat laatste kunt u tegen Rutte zeggen misschien. Ik tegel alleen het beleid na.

We hebben grote problemen in de maatschappij ja. Klopt helemaal.

Welkom op GS trouwens.

sjef-van-iekel | 26-11-21 | 11:36

We moeten een debat houden!
/kamerlid modus off

Lentehaas | 26-11-21 | 10:13 | 3

Als het maar vooral over de inhoud gaat.

gestoptmetroken | 26-11-21 | 10:14

De enige manier om ons land tegen deze ellende te beschermen is het naar huis sturen van de falende H de Jonge (minister annex onderwijzer groep 4) en M Rutte en al diegenen die zijn wanbeleid hebben gesteund. Daarna meteen een hoge en ervaren militair aanstellen als leider van de oorlog tegen dat shitvirus.

langzullenweleven | 26-11-21 | 10:12 | 1

Had jij maar het verstand van iemand in groep 4.

dartfrogger | 26-11-21 | 10:58

Winkels om 4 uur dicht, NU!

Mr_Natural | 26-11-21 | 10:12 | 2

Proest! Hij is goed...

Gladiator Fap | 26-11-21 | 10:19

En de zorg niet opschalen en ook geen personeel opleiden.
"Want we doen het allemaal vooral, voor de zorg."

Paaldanseres | 26-11-21 | 10:43

Dat grafiekje hoe moet ik dat interpreteren?

Het aandeel van de Afrika variant in nieuwe gevallen is inmiddels 90%, maar ze hebben tot nu toe ongeveer 100 cases, dus ZA heeft in totaal ongeveer 110 cases gehad in de afgelopen 2 weken?

Borrom | 26-11-21 | 10:12

Het is in ieder geval geen saai virus.

Mr_Natural | 26-11-21 | 10:12

Geen vliegverkeer meer uit Afrika, hoorde ik net, Eindelijk .

gato | 26-11-21 | 10:11 | 1

Hopelijk mogen er nog wel mensen die kant op.

Astroturfer | 26-11-21 | 12:50

Geen zorgen, ons kabinet heeft al besloten om te overleggen, om daarna een besluit te nemen of een overleg over een besluit tot sluiting van het luchtruim tot één van de opties behoort.

Het virus wacht geduldig op het besluit.

GKJP | 26-11-21 | 10:11

BOEIEND!!!

WillemBaas | 26-11-21 | 10:11

Ik krijg net door dat het toestel om een of andere reden via Oekraïne wordt omgeleid. Geen idee wat daar nou weer achter zit.

John McClane | 26-11-21 | 10:11 | 1

Misschien weet Van BUK-kum het?

Rennieflox | 26-11-21 | 10:22

Bordjes neerzetten: slegs vir gevaccineerden.

Lentehaas | 26-11-21 | 10:11

Quarantaine voor deze inreizigers. Nu beslissen.

Montesquieue | 26-11-21 | 10:10

Ha! Ken je die van die chicago river, die zijn waterstroompje zou verplaatsen naar Kaapstad, Z-Afrika?
Ha!
Die ging niet.
Maar goed ook.
Want hoe tof en strijdvaardig middelslag schapenhond Bobby ook, zonder type Boerboel ben je daar niks.
Of jawel. Levend te beroven object ter waarde van een Ali B.

chicago river | 26-11-21 | 10:10 | 1

Inderdaad. De waarde van Ali b is de helft gedaald sinds zijn horloge weg is.

Jos Tiebent | 26-11-21 | 10:17

Vanaf morgen mogen vliegtuigen uit Zuid-Afrika niet meer landen tussen 17:00 en 06:00 uur.

Duwbak_Linda | 26-11-21 | 10:09 | 3

Juist wel na 1700 ivm de drukte. Dat zal het virus leren.

Lukiluuk | 26-11-21 | 10:12

Ik vind dat iedereen die uit Zuid-Afrika naar hier komt met de boot moet komen. De tijd aan boord is quarantaine. Kaapvaart. VOC, laat oude tijden herleven.

small_town_dude | 26-11-21 | 10:09 | 1

Het kabinet laat oude tijden al herleven met hun builenpest 2.0 aanpak clusterfuck

Tobi | 26-11-21 | 10:40

Zuid Afrika 1000 gevallen sinds 12 november.

Lukiluuk | 26-11-21 | 10:08 | 4

@Lukiluuk | 26-11-21 | 10:13: Ja even opgezocht, het is gemiddeld 1000 per dag over de laatste paar weken. Inmiddels boven de 3000 per dag. Doden lijkt ongeveer 2% daarvan te bedragen, wat niet alarmerend is

small_town_dude | 26-11-21 | 10:22
▼ 1 antwoord verborgen

Hoe banger we worden. Hoe langer dit allemaal gaat duren. Alles ter bescherming van mensen. Want voor je het weet sterft de menssoort uit. Laten we eens in het belang van de planeet handelen. Een mooiere aarde nalaten aan onze kinderen.

Leptob | 26-11-21 | 10:07 | 11

@TeeJee | 26-11-21 | 11:44: "omdat men geen rekening wil houden met elkaar" klinkt eerder als een subjectief verwijt, dan als een actief en bewust beleid, Niemand -behalve dan een paar gekken- zegt dat ie geen rekening met anderen wil houden. Wat wel belangrijk is, is dat iedereen in zijn/haar waarde gelaten wordt. Anders blijven we allemaal leven, maar verliezen we onze menselijkheid. Dan liever een virus. Maar daar mogen we best van mening verschillen natuurlijk.

Gladiator Fap | 26-11-21 | 11:49

@Gladiator Fap | 26-11-21 | 11:49:
Er is niks subjectiefs aan. Menselijk handelen is direct verantwoordelijk voor de staat waarin onze wereld zich bevindt, en zal dan direct te herleiden zijn naar het onleefbaar maken ervan.

Iets zeggen over 'in waarde laten' en 'menselijkheid behouden' klinkt vast hartstikke mooi, voelt zeker prachtig, maar is geen realistisch argument in deze. Als je het wil hebben over moraliteit en ethiek, dan krijgt het wegkijken van deze olifant in de kamer nou niet echt een positieve score.

Daarin verschillen wij dan zeer zeker van mening.

Rest In Privacy | 26-11-21 | 11:56

@TeeJee | 26-11-21 | 11:56: Dat mag. "rekening met anderen houden" als beleid (niet als mening, maar als doorgevoerd beleid!) klinkt ook heel mooi op papier. De werkelijkheid pakt vaak iets anders uit. Feitelijk is geen enkele oplossing ideaal, maar bij mij staat de inidividuele vrijheid en zelfbeschikking van de mens hoger in het vaandel dan het groepsbelang. Altijd. Bij u is dat klaarblijkelijk andersom. Vind 't mooi dat we van mening kunnen verschillen zonder in schreeuwerij te vervallen. Zouden meer mensen moeten doen.

Gladiator Fap | 26-11-21 | 12:33
▼ 8 antwoorden verborgen

Heerlijk voorbeeld van hoe de EU compleet niet in staat is snel en adequaat te handelen. Duitsland zit er al weer bovenop en weert vluchten, in Nederland moeten we waarschijnlijk eerst een paar dagen overleggen of dit echt de beste oplossing is. OMT even om advies vragen misschien, even kijken of het RIVM ook nog een mening heeft. Niet dat dit te stoppen is, maar toch.

Do-na-zi | 26-11-21 | 10:07 | 1

Tja, die EU. Het kost wat maar dan heb je ook niks

gestoptmetroken | 26-11-21 | 10:16

Ons land is echt naar de verdoemenis sluit rutte en zijn Haagse bende op.

rotator | 26-11-21 | 10:07 | 1

U heeft toch zeker niet over een "tribunaal" hè, schande!

Toki | 26-11-21 | 10:57

Er zal wel een uitzondering komen. Reizigers worden getest en moeten, op eigen verantwoordelijkheid, 14 dagen in quarantaine. Lakse tyfusbende in Den Haag, let maar op

pibasso | 26-11-21 | 10:07 | 1

Goed besluit, ik was cynisch op basis van eerder niet ingrijpen. Dus goed gedaan Hugeau!

pibasso | 26-11-21 | 10:35

Bijtanken in de lucht en retour.

Wittesok | 26-11-21 | 10:07

Ja top, besmettelijker.
Maar hoe staat het met de mortaliteit en de kans op langdurige schade? Als dat allemaal veel minder is lijkt het mij prima om deze te laten gaan.

Rest In Privacy | 26-11-21 | 10:06 | 5

Precies, de mortaliteit is van belang. Ook belangrijk is de bezettingen in de ziekenhuizen, je wilt nu niet dat er honderden ouderen extra naar het ziekenhuis moeten. Ouderen met slechte weerstand kunnen prima na vaccinatie op de IC belanden, zeker met zwaar overgewicht of ander onderliggend lijden. Zie het filmpje van Omroep Brabant van gisteren met de 2 obese vrouwen met een enorm vetschort. Echter zonder vaccinatie waren ze er veel slechter aan toe geweest. Aldus de dames zelf.

pibasso | 26-11-21 | 10:16

Dat kunnen we natuurlijk nog niet weten. De Zuid Afrikaanse bevolking is relatief jong, dus zelfs als er daar niemand dood zou gaan kan het hier een drama worden.

C1O2 | 26-11-21 | 10:24
▼ 2 antwoorden verborgen

Persco's zijn het nieuwe voetbal: woedende voor- en tegenstanders, en rellen met vuurwerk na de persco.
Daarna honderden semi-intellectuelen als ik die de denker des vaderlands J. Cruyff gaan citeren.
Vaak mot er wat gebeuren voordat er wat gebeurt.

funda | 26-11-21 | 10:06

Zal je leren al die vaccins voor jezelf te houden in het Westen.

Ad Hominem | 26-11-21 | 10:06

En daar gaan we weer.

Lukiluuk | 26-11-21 | 10:05

Kunnen al die ngo's ferry's gelijk getorpedeerd worden.

van stampij | 26-11-21 | 10:05

Commissariaatjes voor afgetreden VVd'ers in gevaar. Camiel teruggeroepen om zwalkend KLM op het spoor te krijgen. Amateurpiloot WAvB verwijderd uit toestel dat naar Engeland op weg was.

dathoujetoch | 26-11-21 | 10:05 | 1

waar gaat dit over.

AntiZanicz | 26-11-21 | 10:12

Geen 'Hug an Afrikaner'?

quantumcollider | 26-11-21 | 10:05

Lock them down.

Duwbak_Linda | 26-11-21 | 10:05

Delta werd overal verkocht als duizend keer besmettelijker dan Alfa. Op basis van het grafiekje is deze nieuwe variant een miljoen keer besmettelijker dan Delta.
Hebben we atoomkelders in Nederland?

C1O2 | 26-11-21 | 10:04 | 1

Allemaal omgebouwd naar data centers

Met_baard | 26-11-21 | 10:08

Ze kunnen beter het boot verkeer stilleggen

Potloodduwer | 26-11-21 | 10:04 | 1

Ik zeg de boten prikken.

Astroturfer | 26-11-21 | 12:41

Hier B1.1.259, over.....

Derechtselutser | 26-11-21 | 10:04 | 4

Drommels drommels en nog es drommels!

Ashtrey | 26-11-21 | 10:14

H. de Jonge:
Ik heb ook altijd pech!

Toetsenbordcomplex | 26-11-21 | 10:22

Mark en Hugo, wat er ook altijd blijven lachen.

Kroondop | 26-11-21 | 10:57
▼ 1 antwoord verborgen

Het vliegtuig was voor 00:00 al in de lucht.Het is best een eind vliegen. Het beste zou men de mensen in quarantaine houden en over een weekje testen.
Hotels genoeg of beter men kan in de RAI slapen. Dan kan het terrein ook afgezet worden en bewaakt.

AntiZanicz | 26-11-21 | 10:03 | 4

In Nederland doen we graag aan zelfopgelegde quarantaines.

BrutusBosch | 26-11-21 | 10:08

@C1O2 | 26-11-21 | 10:07: het zijn reizigers en men kan makkelijk in een RAI hal slapen of in een hal van SChiphol zelf.

AntiZanicz | 26-11-21 | 10:12

@AntiZanicz | 26-11-21 | 10:12:
Misschien heeft de RAI hun faciliteiten zelf nodig, kameraad.
En hoeveel dagen quarantaine mogen ze in de hal van Schiphol slapen?
Wordt een inclusief feest met al die reizigers die er overheen en langs moeten.

funda | 26-11-21 | 11:10
▼ 1 antwoord verborgen

Gelukkig is de quarantaine regel hier ook echt goed te controleren en houd iedereen zich er ook aan.. RIP nederland.

tiku99 | 26-11-21 | 10:03 | 1

Juist nu tegenhouden dat toestel, als er eentje doorheen slipt, dan heeft het allemaal geen ene reet zin. Kan er wel een familie een zielig verhaal ophangen in het AD, maar je ging f*cking op eigen risico op vakantie. Ga ik de rekening niet voor betalen.

Astroturfer | 26-11-21 | 12:39

Stuur maar terug die KLM.

sodapoppin | 26-11-21 | 10:03 | 6

Dit wordt vast weer typisch Nederlands;
vliegtuig kan gewoon landen, een uur voor de lockdown, want een noodingreep organiseren is tegenwoordig te moeilijk voor de pummels hier
Gevolg, toch besmettingen die te linken zijn met het vliegtuig maar dan is het te laat en breekt ook hier de jota pleuris uit

Tobi | 26-11-21 | 10:27

Zolang we nog niet precies weten wat het is moeten we het meteen binnenhalen.

funda | 26-11-21 | 11:12
▼ 3 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Bookmakers | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl