Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Tragisch. OMT cancelt Pakjesavond Sinterklaas. Koters beter niet meer naar oma

De facto: Dag Sinterklaasje dahaag dahaag

Twee dystopische draadjes dropten gisteravond op de sociaalmedia over de Zoveelste Golf, en het is bar & boos mensen. Een antracietzwarte draad van Henk-Jan over het R-GETAL, en een vantablack uiteenzetting van YorickB die het laatste OMT-advies onder de loep nam. Uw overheid is bezig met pasjes, toegangsbewijzen en groene schermpjes om het land te redden. Maar in werkelijkheid zijn ze op grote schaal DOR HOUT aan het opstoken in de Biomassacentrale des Verzorgingsstaats. Lekker al die 60+ Onrendabelen met Onderliggend Lijden opruimen - het is ff buffelen voor De Zorg, maar daarna hou je geld over. Volgens IC-bobo Ernst Kuipers is CODEZWART nog ver weg. Maar ONDERTUSSEN. Zie ginds, vaart de stoomboot, uit Spanje, weer terug.... Leef alstublieft de coronaregels na
Update:
Comments closed. Allemaal verzamelen in het StamCafé

Reaguursels

Inloggen

Zo zwart als het humeur van mn collega,
die nu al 4 maanden op een geplande operatie wacht.
Hij werd nota bene op het afspraak moment in het ziekenhuis weggestuurd.
Hij kan het voorlopig wel schudden.
.
En die andere (ongevaccineerde) collega (slanke 50-er), die het gehad heeft,
is nu weer thuis een maand, na een weekje IC, en kan nog niets.
Is moe na een loopje van de bank naar de keuken en terug.
.
Ja ja, anektodisch, maar niet uitzonderlijk...

hotmint | 23-11-21 | 16:27

Damn. Zelfs een wandelingetje Hoge Veluwe of een rondje Biesbosch is al niet meer veilig.
Het is me toch wat.

kibbesoeb | 23-11-21 | 16:05

Wat is er mis met dor hout ruimen? Moeder natuur is gewoon aan het opruimen. Teveel mensen en mensen worden te oud.

Knitty | 23-11-21 | 13:30

In Den Bosch bij JBZ op de longafdeling al veel schrijnende gevallen. Ze moeten al kiezen. Triage.

Quattro Stagioni | 23-11-21 | 12:54 | 1

Copd patienten met cujona?

drolloman | 23-11-21 | 13:27

Nederland zwart, zwartepiet, zwarte kousen... zet je toch aan het denken

Drs. D. | 23-11-21 | 12:48

Oma is toch gevaccineerd dus beschermd?

de_profeet | 23-11-21 | 12:17 | 2

Niet als ze een nieuwe hartklep moet, want geen plek

geenjagergeenneeger | 23-11-21 | 12:32

Nog snel wat weerstand opbouwen in de sauna voor alles weer op alot gaat.

Wattman | 23-11-21 | 12:16

Regels gelden voor alle zwarte gebieden... de goede mensen in de niet-zwarte gebieden ontvangen een braaf-de-regels-volgen-bonus van € 1.000 aldus opper-Bürgermeister Brulsch.

Carden | 23-11-21 | 11:31

Ik heb helemaal geen hekel aan QRulanten. Ik kom ze trouwens ook steeds minder tegen.

Jan de Vries | 23-11-21 | 11:24

En zo transformeren we cultureel van Sint Nicolaas en Witte Kerst naar black friday. En is oma ingeruild voor de diverse scanmensen in overvolle Action, LIDL en Mediamarkt. En dat helpt ons allemaal in de ¨strijd¨ tegen corona. En wie kan daar nou toch tegen zijn?

squadra | 23-11-21 | 10:56 | 2

Vergeet Halloween niet, elders bekend als Sharia.

funda | 23-11-21 | 11:01

@funda | 23-11-21 | 11:01: En rijdt zwarte piet nu op topsnelheid over kinderen en oma´s heen en zegt de meneer van het journaal ¨ja maar op de vlucht voor de politie¨.

squadra | 23-11-21 | 11:12

Vorig jaar was de categorie "512 of meer" nog gewoon lichtrood. Maar ja, dat maakt mensen niet zo bang. Daarom gewoon de kleurtjes even aanpassen en "paniek!!". Overigens is 512 besmettingen op de 100.000 mensen gewoon 0,5%. Laat dat even op je inwerken: code zwart als 0,5% van de mensen een positieve test heeft...

2Little2Late | 23-11-21 | 10:48 | 3

Ja, bij een pandemie is dat inderdaad gegronde reden tot zorg.

funda | 23-11-21 | 11:01

Neen neen neen GS. Ik leef helemaal niks meer na. Bn gevaccineerd en nu klaar. 2G dr over en gaan.

Flow82 | 23-11-21 | 10:45 | 1

Dan leef je dus 2G-systeem wel na?
Tot je booster is uitgewerkt? Dan weer handen wassen en 1,5 meter?

Kosmo | 23-11-21 | 10:55

Moeten t helemaal niet remmen. Infectie zorgt voor natuurlijke booster en je gaat niet de pijp uit omdat gevaccineerd.

Flow82 | 23-11-21 | 10:43

Bah, kijk die kaart eens zeg. Ik ben tegen een geheel zwart Nederland.

Opslag Medium | 23-11-21 | 10:41

Niet laten vaccineren prima, maar stop dan wel een briefje in je zak met als tekst dat mocht je op de IC belanden, je je plekje afstaat aan een kankerpatiënt, open hart operatie or whatever.

Waakvlam | 23-11-21 | 10:41 | 11

@BRAAP | 23-11-21 | 11:12: wie heeft lopen pochen? Wat voor wereldbeeld ben jij in beland

geenjagergeenneeger | 23-11-21 | 12:57

@geenjagergeenneeger | 23-11-21 | 12:59:

De NOS ziet die trend ook. Let wel: vaccinatie beschermt goed tegen ernstige covid en ziekenhuisopname, maar ondanks de hoge vaccinatiegraad lopen de ziekenhuizen toch vol.

Ergo, vaccinatiedwang of plicht gaat dat niet verbeteren. Bovendien van de mensen die een risico lopen op ernstige covid is de vaccinatiegraad nog hoger dan het landelijk gemiddelde.

2g helpt niet, vaccinatieplicht voegt weinig meer toe, immers: bijna iedereen is gevaccineerd en van zij die dat niet zijn is er ook een deel dat inmiddels resistent is door natuurlijke ‘vaccinatie’.

nos.nl/artikel/2404263-aantal-gevacci... Dus BRAAP heeft een punt.

Het probleem is de vergrijzing en de effecten van levensstijl icm genen.

Wat wel werkt is een harde lockdown. Maar dat levert ook schade op, zowel voor de gezondheid, het welzijn als de economie.

Misschien toch meer gaan sturen op capaciteit om meer (covid-) patiënten op te vangen met op- en afschaalbare zorg. Want de belasting op de zorg komt jaarlijks terug, door de globalisering zullen we vaker te maken krijgen met allerlei ziekten en de maatschappij is dusdanig ingericht dat je makkelijk ongezond oud kunt worden.

ratelaar | 23-11-21 | 13:21
▼ 8 antwoorden verborgen

De misvatting is kennelijk tamelijk algemeen dat alleen in ziekenhuizen levens gered worden. Het vereist een enorme geestelijke inspanning om de logica uit te schakelen die zegt dat er waarschijnlijk meer mensen zijn gered van (ernstige ziekte en sterfte door) corona door preventie dan door behandeling, fascinerend.

Schulzie | 23-11-21 | 10:34 | 4

@Kosmo | 23-11-21 | 10:48: Waarschijnlijk is dan de term ja, omdat je nu eenmaal niet kunt reproduceren wat er zou zijn gebeurd qua morbiditeit en mortaliteit als mensen al hun reet zouden afvegen met basismaatregelen, afstand houden, isolatie enzovoort nog vóór het vaccin er was; dat ligt immers in het verleden. Dan moet je een aanname doen, maar als u denkt dat in dat scenario de ziekenhuizen meer levens zouden redden dan mensen die zich houden aan bovengenoemde maatregelen, dan verneem ik dat graag van u.

Schulzie | 23-11-21 | 11:41

@Schulzie | 23-11-21 | 11:41: de basisregels worden door de meest kwetsbare groep (ouderen boven 80) behoorlijk goed in acht genomen, denkt u niet? Eenzaam op de kamer, 2x gevaccineerd (of 3x) en verzorgend personeel in maanpakken. Het zijn die mensen die naar de IC gaan en voor een aanzienlijk deel juist NIET gered worden. Basismaatregelen helpen echt niet tegen opname op de IC. Het helpt alleen om de verspreiding soort van een beetje over de tijd in te dammen (althans, dat was het idee). Als je vatbaar bent voor ernstig verloop of je nu wel of niet gevaccineerd bent, je gaat het virus krijgen en je gaat op de IC terecht komen. Spreken in termen van 'levens redden' door basismaatregelen is echt heel erg ver van de werkelijkheid.

Kosmo | 23-11-21 | 11:54

@Kosmo | 23-11-21 | 11:54: Ik ben het met u eens dat het een initieel (en mislukt) doel was om de verspreiding over de tijd in te dammen, maar tegen corona bestond eerst nog geen vaccin (dat helpt tegen een ernstig verloop). Veel mensen (niet alleen ouderen) hebben die periode overleefd bij de gratie van door de eeuwen heen probaat gebleken maatregelen die verband houden met het gedrag van anderen en leven nu nog omdat ze inmiddels zijn gevaccineerd.

Schulzie | 23-11-21 | 12:36
▼ 1 antwoord verborgen

Zit week in hartje bijbel bende. Wat een volk hier. Kent nog minder discipline dan "de" wijken in de grote steden. Geen mondkapjes, geen afstand.

Lorejas | 23-11-21 | 10:28 | 3

En? Liggen de lijken gestapeld op straat?

BRAAP | 23-11-21 | 11:15

Lopen alleen levende lijken. Zwarte kousen en al.

Lorejas | 23-11-21 | 11:38

@BRAAP | 23-11-21 | 11:15: eh ja, volgens mij wel,als ze hun zieke loven en geesten niet meer zouden mogen verplaatsen naar gemeenten met minder zwarte kousen en statistieken

geenjagergeenneeger | 23-11-21 | 13:02

Dit is wel die site die in het Nederlands en voor Nederland duidelijke info geeft, makkelijker te lezen als het Coronadashboard van het RIVM.

BadPatNL | 23-11-21 | 12:15

Twee klunzige conclusies die je steeds ziet terugkomen:

1. In arme landen hebben ze nauwelijks Covid! (india?)
2. Waarom hebben we nu een golf? Die vaccins werken niet!

1. Demografie. In arme landen heb je veel minder oudjes dan bij ons. India: 2.7% is 70+. Bij ons 15%. Tadaa.

2. Variant delta is 2x zo besmettelijk als de alfa in 2020. Dat betekent dat een lockdown en/of vaccinatie moet zorgen voor een 2x zo efficient dempend effect op de verspreiding. Dat blijkt dus lastig. De conclusie dat de vaccins niet werken is dus niet juist. Je kunt het zelfs omkeren:

Dank God maar op je blote knietjes dat we in voorjaar 2020 nog geen delta hadden.

Beste_Landgenoten | 23-11-21 | 10:19 | 6

2x 3x 4x 'zo besmettelijk'. Als wat? Het virus was al heel heel erg besmettelijk (het is namelijk een besmettelijk virus) en de nieuwe varianten zijn nog veel meer besmettelijker. Ja, ja. Wat is eigenlijk het maximum van besmettelijkheid? Hoe meet je dat? Dat in 1 keer iedereen binnen 1 seconde besmet is? Hoe besmettelijk het virus is, maakt geen ene donder uit.
Het gaat om de morbiditeit en de mortaliteit.

Kosmo | 23-11-21 | 10:53

@PR0FESSOR | 23-11-21 | 10:26: Zo vaak mogelijk je vliezen even schoonspoelen met water . Keel, neus, ogen. Doe ik al vanaf begin.

squadra | 23-11-21 | 11:03

@Kosmo | 23-11-21 | 10:53:
2x zo besmettelijk als alfa.
Dus ongeremd na 2 maanden 1000x zoveel besmetten als bij alfa.
Dat gaat natuurlijk niet eeuwig door, want besmette mensen worden ziek of testen dus passen hun gedrag aan, maar laat je de boel los, dan zou 1000x meer besmetten het resultaat zijn.

Beste_Landgenoten | 23-11-21 | 11:11
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat vindt Marianne Zwagerman?

thanseeuwen | 23-11-21 | 10:16

Back to black !

LucaBrasi | 23-11-21 | 10:10
-weggejorist-
JaapSchaap | 23-11-21 | 10:09 | 2

Coronakostscholen dan maar?

HeerVanStand | 23-11-21 | 10:03

Het voor kinderen relatief ongevaarlijke coronavirus gaat nu rond onder kinderen dus het is een verstandig advies om nu even niet opa en oma te bezoeken. Wanneer je naar de data kijkt, iets waar sommige reaguurders niet in uitblinken, zie je dat iedere generatie vooral generatiegenoten besmetten en dat kinderen en ouders elkaar over en weer besmetten www.google.nl/search?q=wie+besmet+wie...
Laat corona gewoon rondgaan onder kinderen met ouders en zonder de kwetsbaren af. En als wij dit allemaal niet willen komen er over 2-jaar kinderen van de lagere school af die 1 volledig schooljaar hebben gemist, voor de kinderen en voor de maatschappij op lange termijn onacceptabel.

therealbraindump | 23-11-21 | 09:58 | 8

@BRAAP | 23-11-21 | 11:18:
Correctie: dus volledig veilig binnen een termijn van een aantal maanden na toedoening. Over de periode daarna kunnen we alleen aannames doen.

lekgoot | 23-11-21 | 12:16

@BRAAP | 23-11-21 | 11:18: Je zou bijna in je broek pissen van het lachen, wanneer het niet zo serieus misdadig was.

BadPatNL | 23-11-21 | 12:19
▼ 5 antwoorden verborgen

Denk dat de Russen nog even wachten met de invasie van Oekraine tot we diep in code zwart zitten met heel de EU. Werd Israel ook niet op Yom Kippur verrast? Het ideale moment. Maar dit even terzijde...

Beste_Landgenoten | 23-11-21 | 09:50 | 1

Caught with your pants down. Of had dat nou een andere betekenis ?

LucaBrasi | 23-11-21 | 10:01

Inmiddels gaat het met de groepsimmuniteit de goede kant op, al dan niet geholpen met de vaccinaties. We komen er zo wel lekker snel doorheen.

Jacques_SiConto | 23-11-21 | 09:49 | 1

Niet Mark zo ophangen aan een lekker woordje dat hij oppikte bij een van de eerste meetings met medisch deskundigen.
Je had kunnen weten dat politici altijd meteen strooien met hoopgevende, lekkere, kennis uitstralende woorden die hun kiesvee willen horen. De waarheid komt later wel eens.

funda | 23-11-21 | 09:57

Code zwart bestaat. De klassieke fout die momenteel gemaakt wordt is dat het continue alarmistische geluid in de media ervoor zorgt dat de ervaren impact van het scenario aan inflatie onderhevig is.

Zie de vergelijking met de zeespiegel. Al 10-tallen jaren allerlei alarmistische geluiden dat de Randstad in 2030 onder is gelopen terwijl er in feite (nog) niet zoveel aan de hand is wat dat betreft.

Of kijk naar de dreigementen van de EU als UK de EU zou verlaten: dit zou resulteren in oorlog en een instortende economie.

Samengevat: dreigementen verliezen heel snel hun waarde. Daarmee vergroot je enkel de waarschijnlijkheid dat we in een zwart scenario komen omdat iedereen denkt 'het zal wel, dat geleuter'.

_pacman_ | 23-11-21 | 09:49 | 6

Net als het dreigingsniveau terrorisme dat continu op het een na hoogste niveau staat.

Kosmo | 23-11-21 | 10:14

@Plaktong | 23-11-21 | 10:07:
Dat mooie rood was ooit voor mij
Een kleur van passie en van wijn
Ik wil haar terug, die mooie tijd
Maar zij lijkt lang vervlogen

lekgoot | 23-11-21 | 10:17
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist en opgerot-
Hriepje | 23-11-21 | 09:45 | 12
▼ 12 antwoorden verborgen

Voordeel van een zwart kaartje is wel dat we nu allemaal in harmonie leven. Prettige kerst.

funda | 23-11-21 | 09:45 | 2

last christmas, i gave you my heart, the very next day, you gave it away

Beste_Landgenoten | 23-11-21 | 09:52

In de hoofden van al die patiënten bij wie de noodzakelijke ingreep al voor de tweede of derde keer is afgebeld is het al een tijdje code zwart, vermoed ik (al mag dat dus officieel niet zo heten).

Schulzie | 23-11-21 | 09:44 | 1

Dat is heel vervelend inderdaad. En hoe gaan we dit oplossen? Meer ziekenhuis of minder vrijheden? Zeg het maar.

Kosmo | 23-11-21 | 09:48

Dat krijg je als je een slecht geheugen hebt of als je ongeschikt bent voor je werk. Je maakt dan steeds weer opnieuw dezelfde fouten. Normaal gesproken is daar een geniale oplossing voor bedacht; ze schoppen je eruit. In dit geval lijkt het allemaal toch iets ingewikkelder te liggen.

Waar-is-niets | 23-11-21 | 09:42

Opa en oma zijn ingeent en gaan lekker met de kleinkinderen pakjesavond vieren (overigens op 24 december), net las vorig jaar.

Als er 1 ding is dat opa en oma al sinds het begin van de coronagekte niet doen, is het bij de pakjes neerzitten en zich gaan laten verbieden voor de rest van hun hopelijk nog lange leven hun kleinkinderen te bezoeken en te knuffelen, want over een paar jaar zijn ze uit de knuffelleeftijd.

Iedereen die ophoudt te leven in de hoop langer niet te leven verklaar ik voor Thierry.

bergsbeklimmer | 23-11-21 | 09:42 | 1

hier idem. Is overigens ook beter voor de mentale gezondheid

McFreek | 23-11-21 | 09:46

Een PCR test toont geen besmettelijkheid aan, aldus ook Marion Koopmans. Duits onderzoek leert dan 50% tot 90% van de positief geteste mensen niet besmettelijk is. Met 100.000 testen per dag wordt er nu meer wordt getest dan ooit tevoren. Handig om een land op zwart te zetten maar zegt niet zoveel. Het is vooral een testepidemie.

Gezonde_Roker | 23-11-21 | 09:41 | 9

@Beste_Landgenoten | 23-11-21 | 09:54: Voor het merendeel mensen die geprikt zijn ja.
Al verschillende ziekenhuizen voorbij zien komen die dit zelf zeggen.
Zoals deze week nog het CWZ in Nijmegen.

endofdays | 23-11-21 | 10:13

@endofdays | 23-11-21 | 10:13:
Dat was de stelling niet. Die was: "We hebben niet meer zieken maar alleen meer positieven."

Beste_Landgenoten | 23-11-21 | 10:41
▼ 6 antwoorden verborgen

zucht, inmiddels gaan de getallen in india (vaccinatie% erg laag itt le Pays Bas) omlaag , in NL omhoog. Komt allemaal door sherry en de sint (ik weet het heul zeker) en de koters. alles dicht nu (incl. de grenzen)

leofromrotjeknar | 23-11-21 | 09:40 | 12

@PR0FESSOR | 23-11-21 | 10:21:
Is ook grotendeels gebeurd. De jongeren moesten dimmen om de oudjes te sparen en de oudjes waren als eerste aan de beurt met de prikken. Wat had je nog meer kunnen doen behalve alle 70+ achter hun voordeur te lassen?

Beste_Landgenoten | 23-11-21 | 10:44

@Pardoes | 23-11-21 | 10:02: Bron AD: 07:00
India rapporteert vandaag, ondanks de recente viering van een aantal grote festivals, de kleinste toename aan coronagevallen in anderhalf jaar tijd. Er werden dankzij een stijgend aantal vaccinaties en groeiende immuniteit door eerdere infecties 'slechts' 7579 positieve coronatests afgenomen. Er worden 236 coronadoden gemeld.

leofromrotjeknar | 23-11-21 | 11:07

@Pardoes | 23-11-21 | 10:02: AD: 07:00
India rapporteert vandaag, ondanks de recente viering van een aantal grote festivals, de kleinste toename aan coronagevallen in anderhalf jaar tijd. Er werden dankzij een stijgend aantal vaccinaties en groeiende immuniteit door eerdere infecties 'slechts' 7579 positieve coronatests afgenomen. Er worden 236 coronadoden gemeld.

leofromrotjeknar | 23-11-21 | 11:07
▼ 9 antwoorden verborgen

Wat zouden nou van die “doodnormale” dingen kunnen zijn die we aan de hand van vandaag de dag doen en die over pak m beet 50 jaar voor “canceling” in aanmerking zouden kunnen komen?

D-Fens_1963 | 23-11-21 | 09:38 | 2

Blank zijn. "Ongelovige" zijn.

J.P.Drapeau | 23-11-21 | 09:49

Over 50 jaar, als er hier meer dan 30 miljoen diversen wonen, zullen politici vanuit hun gated communities laten weten dat cancellen niet-inclusief is.

funda | 23-11-21 | 09:50

De Sint, dat is Nicolaas, de bisschop van Myra. Dan valt dat feest toch onder de vrijheid van godsdienst? En de intocht is ook nog eens in de open lucht, en niet in een stoffige, naar zweet stinkende, bacil- en virusvriendelijke moskee of kerk.

J.P.Drapeau | 23-11-21 | 09:37

Bij code zwart gaan gevaccineerde voor ongevaccineerde lijkt mij.

Johandebom | 23-11-21 | 09:32 | 2

Nee gevaccineerde worden minder ziek dan ongevaccineerde, de gevaccineerde kunnen dus best even wachten.

keistad | 23-11-21 | 09:44

Nee. Die maken er een potje van. Het is nog gekker als vorig jaar. Dus geen voorrang.

ag-kansloos | 23-11-21 | 09:56

Sorry. totaal verkeerde topic.

Duwbak_Linda | 23-11-21 | 09:31

Met een beetje mazzel zijn de meeste kinderen zo langzamerhand al ziek geweest toch? Lijkt mij ook wel het verstandigst qua de toekomst, dan kunnen ze er later in hun leven beter tegen.

Hadena | 23-11-21 | 09:29

IC Erasmus ligt alweer vol, uit betrouwbare bron

laurentius | 23-11-21 | 09:29 | 5

Wordt tijd voor meer bedden en artsen die thuis zitten laten helpen op IC. Is oorlog, dus geen IC artsen nodig om mensen met Corona om te rollen. Gaat niet om capaciteit maar om relocatie van capaciteit. Maar hier kijken we niet naar, liever alleen naar regeltjes, zijn we kampioen in in NL

FranchisedFreedom | 23-11-21 | 09:45

@laurentius | 23-11-21 | 09:35: In 2016, 2018, en 2018 lag de IC ook regelmatig voor. Hier uit 2016:l nos.nl/artikel/2084678-ziekenhuizen-h.... " Intensive Care bedden zijn nauwelijks nog beschikbaar", schrijft het Acute Zorgnetwerk Noord Nederland op de website."

In 2016 ook artikelen "patiënten die binnenkomen opvallend genoeg vitale, gezonde mensen zijn." Enzovoorts.

Dus op zich is het geen nieuws. Hoe lang is de vraag en dit jaar is er personeelstekort maar lijkt te komen door structureel mismanagement (want het is niet in elk ziekenhuis, dat tekort, er zijn dus omgevingen waar mensen niet weglopen). Maar mismanagement heeft een zondebok gevonden!

GeenAccount | 23-11-21 | 09:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik zie mijn gemeente als bastion van kleur in een zee van zwart midden in Gelderland...

ReyNemaattori | 23-11-21 | 09:25 | 1

De media kennende... wacht maar es stilletjes af tot morgen. Zwarter dan zwart.

Paaldanseres | 23-11-21 | 09:40

Ik heb nergens verstand van. Hoe zit dat eigenlijk met de zorg voor een coronapatient op de IC? Gaat dat grotendeels vanzelf, zolang die maar aan de beademingsmachine ligt? Is er per patient 24/7 een zorgmedewerker nodig?

Leptob | 23-11-21 | 09:24 | 7

Net als op de camping, bij de camping douche: je moet er iedere 2 minuten een gulden in gooien, dan gaat de beademingsmachine weer aan. We hebben een probleem: er zijn geen guldens meer. Vandaar de problematiek.

nobodiesunmighty | 23-11-21 | 09:43

@elfenstein | 23-11-21 | 09:26: De IC ligt vol met mannen en vrouwen van alle leeftijden, van dun tot dik. met wel of geen onderliggend lijden en wel of niet gevaccineerd. Ziekte pakt gewoon wie het kan pakken.

@NL | 23-11-21 | 09:44
▼ 4 antwoorden verborgen

Snap niet zo goed dat we in dezelfde situatie, zo niet erger, dan verleden jaar zitten. 86 % is gevaccineerd dus dan mag je toch wel veel lagere cijfers verwachten. Snap er niets meer van.

Bibop | 23-11-21 | 09:23 | 7

Je hoeft het ook niet te snappen. Te veel variabelen en wijzigingen, te veel voor een mathematisch model wat de toekomst kan voorspellen. Niemand snapt het, allemaal speculanten. Hier valt niks zinnig over te zeggen. Ga maar weer verder met leven.

nobodiesunmighty | 23-11-21 | 09:45
-weggejorist en opgerot-
ag-kansloos | 23-11-21 | 10:10

Die 14% zorgt dus nog steeds voor een zorginfarct. En vorig jaar rond deze tijd was bijna alles dicht en hielden we ons nog wel aan maatregelen bijvoorbeeld.

Clavo | 23-11-21 | 14:32
▼ 4 antwoorden verborgen

Waarom verkoopt Pfizer niet gewoon die boosterprikken aan provaxwappies voor 50€ per prik. Pop-up store met boosterprikken. Siewert, neem even contact op. Deze ronde wil ik meedoen! Of heeft iemand het nummer van Hugo?

De Blauwe Baviaan | 23-11-21 | 09:22

küdt chinezen

Brabeaulander | 23-11-21 | 09:19 | 3
-weggejorist-
Peterjos | 23-11-21 | 09:26

Azïe is al duizenden jaren de plek waar veel seizoensvirussen veranderen en weer 'overwaaien' over de aarde. Niks nieuws, niks nieuw normaal, allemaal oude koek.

nobodiesunmighty | 23-11-21 | 09:46

Geert Wilders en Thierry Baudet zijn allebei gevaccineerd, zijn ze daarmee controlled opposition? #Trapernietin

Diederik_Ezel | 23-11-21 | 09:19 | 8

@funda | 23-11-21 | 09:29: Ja, maar hunnie doen het eauk!!!11!!1!
Manman, wat een niveau. Koffie!

elfenstein | 23-11-21 | 10:08

Thierry is helemaal niet gevaccineerd.
Wilder weet ik niet, maar Thierry sowieso niet, heeft hij zelf pas gezegd.

endofdays | 23-11-21 | 10:16

Gecontroleerde meerderheid, gecontroleerde oppositie.
Een kind kan de was doen.
Demonstratie is hier een groot goed, zolang je niet tegen het regeringsbeleid demonstreert, want dan zwaait er wat.

MistaRazista | 23-11-21 | 14:12
▼ 5 antwoorden verborgen
-weggejorist-
_pacman_ | 23-11-21 | 09:19

Oftewel, Sinterklaas ligt op de IC te snakken naar adem.
Figuurlijk dan.

Sqbar | 23-11-21 | 09:18

Ik zie een enge verschuiving hier op GS. Waar het eerst de ongevaccineerde waren wordt nu langzaam de schuld richting de basisschool geschoven. Je kan merken dat er hier een hoop reageren die zelf geen kinderen hebben.

Goedvoorze | 23-11-21 | 09:17 | 15

@Sqbar | 23-11-21 | 09:20:
De ouders van jonge kinderen zijn meestal niet ouder dan een jaar of 40 en vormen daarmee nog steeds geen risicogroep. De kinderen en hun ouders zouden zich vooral moeten laten testen voordat zij wel bij een risicogroeper op bezoek gaan. Kinderen van een kwetsbare ouder moeten natuurlijk wel extra voorzichtig zijn. Daar zouden aparte voorzieningen voor moeten worden getroffen.

lekgoot | 23-11-21 | 09:47

@_pacman_ | 23-11-21 | 09:20: De aanwezigheid van angst laat zien dat jij lichaamsgedachten verheven hebt tot het niveau van de denkgeest .

alexanderpechtold | 23-11-21 | 09:49

Ik denk dat het wel belangrijk is om de zaken aan te pakken waar het werkt. Overal zijn er testlocaties, waarom worden die niet op scholen geopend. Kunnen scholen nog wat geld verdienen ook. 2 x per week testen en je houdt het enigzins onder controle. Verder zou er ingezet kunnen worden op het belang van testen voordat je ouderen bezoekt, en obese personen duidelijk maken dat zelfs als je gevaccineerd bent je gevaar loopt. Duidelijke communicatie en duidelijke maatregelen zouden een hele grote stap vooruit zijn. Oplossingen die aantoonbaar niet werken herhalen is de grootste fout van ons demissionair kabinet.

littlelebowsky | 23-11-21 | 09:54
▼ 12 antwoorden verborgen


Hier even een paar oneliners:

1) Ik heb 30 in jaar in een verpleeghuis gewerkt. Hoogstzelden kwamen er kleinkinderen op bezoek. De besmettingen met NORO en griep kwam juist van de bustaxichauffeurs, en jawel, de verpleegsters zelf, die midden in de samenleving staan, kinderen hebben, en van afdeling naar afdeling gaan.
Ook, als een virus eenmaal binnen de poorten is, is er geen houden meer aan, en is (heel vreemd) binnen no time toren B besmet door toren A, en dependance C, 25 km verderop OOK besmet met hetzelfde virus. Hoe zou dat nou komen?
2)het is belachelijk dat kerken en moskeeën nog gewoon open blijven
3)als je maar lang genoeg wacht, wordt iedereen uiteindelijk bezocht/besmet met het virus, ook al ben je vuurtorenwachter op een rots in de Atlantische oceaan.
4)Don't fear The Reaper : www.youtube.com/watch?v=w1jwSEqqTvQ
Dust In The Wind : www.youtube.com/watch?v=tH2w6Oxx0kQ
5)If You Tolerate This Your Children Will Be Next, oftewel de kinderen moeten ook aan de vaccinatie geloven binnenkort, anders mogen ze niet naar school, eigenlijk een logische conclusie die ik nu al aan zie komen.
www.youtube.com/watch?v=cX8szNPgrEs

King of the Oneliner | 23-11-21 | 09:17 | 6

@funda | 23-11-21 | 10:59:
Wat is de onzin dan?
1. Jongeren komen niet met corona in het ziekenhuis (een uitzondering daargelaten).
2. Vaccinatie beschermt nauwelijks tegen besmettelijkheid, hooguit net na vaccinatie.

ratelaar | 23-11-21 | 11:06
▼ 3 antwoorden verborgen

Maar wat volgt er op codezwart, als dit zich doorzet?

jansma28542681 | 23-11-21 | 09:14 | 2

Helemaal niks. We zitten nog niet eens op de helft van de IC capaciteit.

Goedvoorze | 23-11-21 | 09:21
-weggejorist-
Deflatiemonster | 23-11-21 | 09:11 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

The Lancet is een Brits, peerreviewed medisch tijdschrift, dat wekelijks wordt uitgebracht door de Lancet Publishing Group. Het blad wordt door veel medische wetenschappers beschouwd als een van de meest gerenommeerde wetenschappelijke tijdschriften, naast Nature,

Uit The Lancet, 20-11-2021
In the USA and Germany, high-level officials have used the term pandemic of the unvaccinated, suggesting that people who have been vaccinated are not relevant in the epidemiology of COVID-19. Officials’ use of this phrase might have encouraged one scientist to claim that “the unvaccinated threaten the vaccinated for COVID-19”.1 But this view is far too simple.
There is increasing evidence that vaccinated individuals continue to have a relevant role in transmission. In Massachusetts, USA, a total of 469 new COVID-19 cases were detected during various events in July, 2021, and 346 (74%) of these cases were in people who were fully or partly vaccinated, 274 (79%) of whom were symptomatic. Cycle threshold values were similarly low between people who were fully vaccinated (median 22·8) and people who were unvaccinated, not fully vaccinated, or whose vaccination status was unknown (median 21·5), indicating a high viral load even among people who were fully vaccinated.2 In the USA, a total of 10 262 COVID-19 cases were reported in vaccinated people by April 30, 2021, of whom 2725 (26·6%) were asymptomatic, 995 (9·7%) were hospitalised, and 160 (1·6%) died.3 In Germany, 55·4% of symptomatic COVID-19 cases in patients aged 60 years or older were in fully vaccinated individuals,4 and this proportion is increasing each week. In Münster, Germany, new cases of COVID-19 occurred in at least 85 (22%) of 380 people who were fully vaccinated or who had recovered from COVID-19 and who attended a nightclub.5 People who are vaccinated have a lower risk of severe disease but are still a relevant part of the pandemic. It is therefore wrong and dangerous to speak of a pandemic of the unvaccinated. Historically, both the USA and Germany have engendered negative experiences by stigmatising parts of the population for their skin colour or religion. I call on high-level officials and scientists to stop the inappropriate stigmatisation of unvaccinated people, who include our patients, colleagues, and other fellow citizens, and to put extra effort into bringing society together.

NerdAlert | 23-11-21 | 09:08 | 6

@Bigi Bana Boy | 23-11-21 | 09:17: met zulke zinnen neem ik zoiets sowieso niet serieus.

Hadena | 23-11-21 | 09:33

Stigmatiseren is altijd 'inappropriate'. En in de bijsluiter van het vaccin staat allang dat het verspreiding niet voorkomt. Oud nieuws.

Kosmo | 23-11-21 | 09:37
▼ 3 antwoorden verborgen

Vond dit toch wel treurig gezien de consternatie de afgelopen tijd.
Uit Yorick draad:
3 pagina's abracadabra die zich laten samenvatten als:
- Geen enkele G werkt tegen 20.00 besmettingen.
- Welke G het beste is, hangt af van zóveel factoren, dat we er NIETS zinnigs over kunnen zeggen in algemene zin.

Duwbak_Linda | 23-11-21 | 09:06 | 5

@Beste_Landgenoten | 23-11-21 | 09:11:
Voor zolang de lcokdown duurt om daarna gewoon weer snel op te lopen naar het oude niveau. Het is als imodium bij diarree. Het stopt de boel tijdelijk maar is geen definitieve oplossing.

sinar2 | 23-11-21 | 09:13

@Beste_Landgenoten | 23-11-21 | 09:11:
Daar ben ik ook bang voor.
Nu zit van Dissel te smeken om de gedragsregels toch vooral in acht te nemen. Gedragsregels die we juist hebben losgelaten vanwege die gare QR-code. Ik heb koffie nodig.

Duwbak_Linda | 23-11-21 | 09:13

@Dima Beeline | 23-11-21 | 09:13: Ik wil wel 5G omdat ik dan meer data getransporteerd kan krijgen, kan ik tenminste 8K 4 dimensionale Pornhub kijken op mijn Nokia telefoontje.

nobodiesunmighty | 23-11-21 | 09:50
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
hagelkruis | 23-11-21 | 09:05 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Het is allemaal al weer veel te laat. Deze week zal hartchirurgie en oncologische chirurgie afgeschaald worden. Dan loop je al twee a drie weken achter. Voordat dat weer opgeschaald kan worden zitten we in februari. Begeleiding terminaal zieken (sedatie) kan ook al amper meer, omdat er geen mensen meer voor beschikbaar zijn. Sterf langzaam een pijnlijke dood, want de fuck everyone samenleving houdt de IC bedden bezet. Laat die laatste maar thuis de pijp uitgaan, die voelen er weinig van in hun comatische toestand. Het wordt een hele gezellige vrolijke kerst voor de verpleging, mensen met acute hartproblemen en iedereen die nu te laat dat knobbeltje in de borst of ballen ontdekt. Nog even los van de kans dat een naaste de IC nodig heeft, maar de pijp uit gaat rond de kerstdagen omdat die al uitgebreid is naar de gangen en de foyer.

Dima Beeline | 23-11-21 | 09:05 | 4

Alle ziektes zijn gelijk. Alleen zijn sommige ziektes net iets gelijker dan de ander.

Zoiets Dima? Of gaan we iedereen met longkanker vanuit het roken nu ook belachelijk maken voor het belasten van de zorg? Ik vind het ongelooflijk kortzichtig dat alleen coronapatienten zo te kakken worden gezet, terwijl er hele volksmassa's een beroep moeten doen op de gezondheidszorg door een bepaalde levensstijl.

Derechtselutser | 23-11-21 | 09:25

‘ Begeleiding terminaal zieken (sedatie) kan ook al amper meer, omdat er geen mensen meer voor beschikbaar zijn. Sterf langzaam een pijnlijke dood’

Dit is gewoon een keiharde leugen. Er loopt een speciaal team voor palliatieve sedatie in elke ziekenhuis en die laten helemaal niemand creperen. Stemmingmaker.

Goedvoorze | 23-11-21 | 09:33

Drukte in de ziekenhuizen en beddentekorten. Het is periodiek hetzelfde liedje. Personeel loopt op het tandvlees. Sinds jaar en dag. Afschalen en uitstellen van operaties, wachtlijstenproblematiek. De Nederlandse zorg weet niet beter. Maar een goede lobby opzetten voor voldoende capaciteit en een goed noodplan voor dit soort situaties, nee, de heren bestuurders maken liever ruzie met elkaar.

Kosmo | 23-11-21 | 09:42
▼ 1 antwoord verborgen

Boosters voor de ouderen, boosters voor de ouderen, boosters voor de ouderen. Alles wat je verzint dat niet dit is, is wat mij betreft criminele nalatigheid.

C1O2 | 23-11-21 | 09:04 | 3

Boosters voor alle risicogroepen die nu in meerderheid de ziekenhuisbedden bezetten. Dus naast ouderen ook alles dat behoorlijk te dik is.

sinar2 | 23-11-21 | 09:06

Dat prikken kost een paar weken en de effectiviteit daarvan nog een paar weken. Die weken zijn er helemaal niet. Dat booster gebeuren had je gelijk met Israel moeten doen. Die begon er in juli mee. Blijkbaar het enige land die door wat nare ervaringen in het verleden een sterke overlevingsdrang heeft.

Dima Beeline | 23-11-21 | 09:07

@Dima Beeline | 23-11-21 | 09:07: Uiteraard, maar dat is nu te laat. Dus laten we er dan maar zo snel mogelijk mee beginnen.
Lockdowns en 2G gaan uberhaupt nooit effectiviteit hebben, dus laten we daar niet te veel tijd aan verspillen.

C1O2 | 23-11-21 | 09:10

Het is gewoon een kwestie van het hebben van een goed werkend immuunsysteem . Ik kom in deze coronatijd regelmatig bij mijn NIET- gevaccineerde familie in Amsterdam en op een paar snottebellen bij de kleinkinderen na, hebben we nergens last van .
Een kwestie van geluk? Of goede genen?

antonconstandse | 23-11-21 | 09:03 | 4

of gezond eten, beweging en voldoende rust. Zeg maar de ouderwetse 3 R's (Rust, Regelmaat en Reinheid).

Huftert | 23-11-21 | 09:07

Het 3L-beleid: Lekker Laten Lullen die beleidsmakers.

funda | 23-11-21 | 09:26
▼ 1 antwoord verborgen

Afnemende vitamine D spiegels plus afnemende vaccin effectiviteit. Daar valt niet tegen op te gedragen noch te 3 of 2G-en. Realiteit is dat we tot aan mei weer in de ellende zitten. Pas als de zon weer in het land is neemt het virus weer af en kunnen we weer een paar maanden normaal leven. Uiteraard zou dit veel sneller ook al kunnen als de vitamine D deficiënte risicogroepen een stootkuurtje vitamine D krijgen.

Denimativ1970 | 23-11-21 | 09:01 | 3

Vitamine D tekort komt met name voor bij obesitas, diabetes, ouderen en een donkere huidskleur. 95% van de coronapatiënten valt in deze categorie.

Gezonde_Roker | 23-11-21 | 09:11

Als je gaat meten heeft bijna iedereen een vitamine D tekort, vooral in de winter.

Beste_Landgenoten | 23-11-21 | 09:13

Wel even de dokter plat lopen om te testen. Slik op dokters advies al jaren vit. D, eerst op dokters recept via de apotheek en na controle perfect. Toen de vit.d uit het pakket werd gehaald over naar Kruidvat pillen. Bij de nieuwe jaarlijkse check vit. D weer te laag. Heb nu maandpillen en het is weer goed.
Moraal van dit verhaal, ga niet zomaar wat slikken. Ik houd mij buiten de discussie of het effectief is tegen corona.

Kanvanalleszijn | 23-11-21 | 09:14

Grootschalig een hele bevolking vaccineren en grootschalig testen is om verschillende redenen geen goede strategie als het nog niet duidelijk is in hoeverre het vaccin echt werkzaam is. Als dit alles niet in wetenschappelijk gecontroleerde omstandigheden wordt uitgevoerd, dan kan je niets leren.
1. Je hebt nooit een goede controlegroep als 'iedereen' meteen het vaccin krijgt. Hoe kan je dan nog onderzoeken of bepaalde gevolgen / effecten aan het vaccin zijn toe te schrijven?
2. Zomaar grote groepen zelf laten testen, zonder dat je weet wat de reden voor de test was, betekent dat je met een hopeloze berg data komt te zitten waaruit je geen enkel gevolg kan trekken

Kosmo | 23-11-21 | 08:59 | 4

Oke wij de vaccins, de Belgen allemaal controlegroep. Ik ga ze straks even bellen met je voorstel.

Beste_Landgenoten | 23-11-21 | 09:06

Nou, daar hebben we iets. Alle landen kloten maar aan testen met allerlei verschillende testen op verschillende manieren, berekenen dit op verschillende manieren en gaan dan ook nog eens vergelijken. Dat is niet appels met peren vergelijken, da's Plancks' constante vergelijken met het aantal hersencellen van dhr. H. de Jonge.
de definitie van 'een case' wordt steeds onduidelijker. Een dode met/door covid19 is nog enigzins te behapstukken.
De (medische) wetenschap is zichzelf verder aan het devalueren tot speculatie club. Een dobbelsteen zou wijzer kunnen besluiten. Maar goed volgens een bepaalde persoon dobbelt God niet. Laat ons bidden...

nobodiesunmighty | 23-11-21 | 09:09

Het staat zonder meer vast dat het vaccin werkzaam is.
De vraag is: kun je mensen dwingen een medicijn te nemen als ze dat niet willen?

sioux_ | 23-11-21 | 15:27
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Leptob | 23-11-21 | 08:58 | 3

Misschien moeten Rutte & co eens luisteren naar mensen die er werkelijk verstand van hebben ipv virologen en microbiologen?
Jan B. Hommel fileert het beleid van bovengenoemden volledig.
janbhommel.nl/welkom-in-dystopia/

SaintNickje | 23-11-21 | 08:58 | 7

Tja. Geef je ook de tandarts de schuld van je gaatjes, omdat die ze constateert en vult?

Beste_Landgenoten | 23-11-21 | 09:16
▼ 4 antwoorden verborgen
-weggejorist-
gerrit5042 | 23-11-21 | 08:58 | 2

Kennelijk heeft vaccineren alleen zin voor verminderde effecten als je covid krijgt. Dus niet vanwege besmetten, dat is nog steeds mogelijk met het vaccin. Stop dus met die onzin om kinderen te vaccineren. Fucking misdadig.

xtree | 23-11-21 | 08:54 | 5

@Pardoes | 23-11-21 | 09:27: die onderzoeken gaan over de periode van mei tot juli 2021. Prik minder oud en zomer... daar heb je nu niets meer aan..

VolleBak | 23-11-21 | 12:29
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik vraag me af of mensen niet in quarantaine gaan op moment met Corona heeft. Op moment mensen dat niet doen, dan heeft die hele QR code geen zin. En om te stellen dat een QR code definitief is na een booster lijkt mij ook wat optimistisch, dat moet nog blijken.

Ik krijg net het gevoel dat we met een QR code een schijnveiligheid creëren binnen de horeca en bij andere gelegenheden waar QR code getoond moet worden.

Atlantis-95 | 23-11-21 | 08:53

Lockdown is onontkoombaar. Op school zijn nu de meeste besmettingen, die kinderen geven het door aan ouders en grootouders, uiteindelijk belanden vooral ongevaccineerden en gevaccineerden met een zwakke gezondheid op de IC. De boel loopt spaak.

Toch ben ik benieuwd of het lawaai vanuit de wappies over "de maatregelen" nu wat zal afnemen of zou dat pas gebeuren als de militairen de begrafenisondernemers moeten bijstaan?

Beste_Landgenoten | 23-11-21 | 08:52 | 7

In Italië lieten ze het zo ver komen. Je kunt de kranten erop naslaan.

Beste_Landgenoten | 23-11-21 | 09:26

Meer dan 80% is geprikt, dus iedereen die hem wilde heeft hem al lang gehad dus wat wil je nou?
En kids hebben zelf nergens last, sinds wanneer gaan we kids een medische ingrepen afdwingen om de ouderen te beschermen die zelf de keuzen hebben gehad om deze geweldige prik te halen?
Kids die geen last hebben van Covid maar wel van een hartzakje ontsteking na het vaccineren met een kans van 1 op de 5 of 6000.
En en andere lange termijn schade weten ze nog niet eens, want dit spul zit nog in de trial fase tot eind 2023. Dit spul heeft alleen een noodgoedkeuring van de Ema.
Op Gibraltar is 100% dubbel geprikt en sommige ook nog geboosterd met dit geweldige spul dat na een paar maanden al niet meer werkt. ( De bijwerkingen doen het overigens wel geweldig goed ).
Alle maatregelen komen nu weer terug en kerst gaat niet door.
Ierland 95% geprikt en weer allerlei positieve testen en het circus begint van voor af aan.
Israël wilt nu aan de 4 prik beginnen.
Wil je die niet, ook al heb je de voorgaande gehad, dan is je vrijheids kaartje niet mee geldig.
Ook liggen de ziekenhuizen vol met het merendeel gevaxte mensen.
Dus wat wil je nou precies, iedereen verplichten een hazmat suit te dragen hele jaar lockdown. Iedereen vacuüm verpakken misschien?
Of op houden met deze totalitaire BS en gewoon verder gaan met leven.

endofdays | 23-11-21 | 10:34

@endofdays | 23-11-21 | 10:34:
"Of op houden met deze totalitaire BS en gewoon verder gaan met leven."

Je doet net alsof jou iets wordt aangedaan met de maatregelen. Je denkt werkelijk dat het een optie is om de zorg gierend uit de klauw te laten lopen, zoals nu in bijvoorbeeld Oekraine?

Ik denk ook wel eens: Laat de boel inderdaad maar een keertje echt gierend uit de rails lopen, dan zijn de wappies voor altijd genezen van hun rare anti-maatregelen koorts. Dat gaat echter wel heel wat mensenlevens kosten. Levens van een ander dan jij en dan is het altijd makkelijker, nietwaar?

Beste_Landgenoten | 23-11-21 | 11:31
▼ 4 antwoorden verborgen

Omt lid Kluytman meld vanochtend op radio 1 dat Oostenrijk bewijst dat 2 g niet werkt.
Hij stelt het Engelse model voor, accepteren dat er mensen ziek worden van Corona en sommige er ook aan zullen overlijden.

Nico1000 | 23-11-21 | 08:50 | 11

Dus uiteindelijk toch scenario 1. Dat was aan het begin van de crisis onbespreekbaar.

de euro middenweg | 23-11-21 | 09:02

Daar hoef je niet Kluytman voor te heten,
om dat te weten.

nobodiesunmighty | 23-11-21 | 09:12
▼ 8 antwoorden verborgen

Ojee. Verschrikkelijk. Gaan we nu allemaal weer opnieuw deaud? Alweer?

Paaldanseres | 23-11-21 | 08:50

Lekkere griep in huize h. Testuitslag negatief. Huisarts wil feestje geven voor terugkomst Rhino-virus. We mistte het zo! Compleet gemarginaliseerd virus, onderdrukt door het patriarchale, diep racistische Covid. Rhino Virus Matters! Hoest. snuit, Broeva Haro!

horsteknots | 23-11-21 | 08:50 | 6

Rhinovirus kan ook vrij dodelijk zijn (geen grap). Zie literatuur, en nu? allemaal vaccineren, ophokken en ziekenhuiszorg afschalen?

nobodiesunmighty | 23-11-21 | 09:13

@horsteknots | 23-11-21 | 09:08: Nee, ik heb een in-persoon consult vanmiddag. Chronische bronchitis dus hijgen door de telefoon gaat hem niet worden.

Met_baard | 23-11-21 | 10:37
▼ 3 antwoorden verborgen

Meerderheid van Covid patiënten in de ziekenhuizen is overigens nog altijd ongevaccineerd. Ze zijn zieker en liggen er ook langer dan gevaccineerde leeftijdsgenoten. Zonder uitzondering hebben ze spijt als ze uit hun coma op de IC komen. Hoe lang moet de rest vd samenleving solidair blijven met anti-vaxxers? Solidariteit moet wel enige wederkerigheid in zitten anders heet het ontwikkelingshulp.

Diederik_Ezel | 23-11-21 | 08:48 | 11

@Albasalix | 23-11-21 | 08:56: Inderdaad. Wordt over de gehele wereld beaamt. Het wordt echter door oogklep dragende mensen genegeerd. Momenteel is meer dan 66% van de mensen in het ziekenhuis volledig gevaccineerd.

Gomezlopez | 23-11-21 | 09:04

@sinar2 | 23-11-21 | 09:04: De discussie draait om de bezetting in het ziekenhuis. Dan doen absolute aantallen er toe niet verhoudingen. Medische covid zorg is nu meer voor gevaccineerden als ongevaccineerden.

Gomezlopez | 23-11-21 | 09:08

@Gomezlopez | 23-11-21 | 09:08: De discussie draait om wie het ziekenhuis bezet houdt. Daarbij is het verhaal over de verhoudingen gevaccineerden/ongevaccineerden wel degelijk relevant.

Pardoes | 23-11-21 | 09:31
▼ 8 antwoorden verborgen

Kinderen onder de twaalf jaar op school: geen probleem
Kinderen onder de twaalf jaar thuis op 5/12: probleem

Laatste Pienter onderzoek juni 2021: Onder de twaalf heeft een kwart geen antistoffen. Onder de 35 heeft de helft geen antistoffen. www.rivm.nl/pienter-corona-onderzoek/... (figuuur1)

Daar zit de motor achter de huidige golf. Mensen zonder antistoffen doen er langer over het virus te verslaan. Die zullen dus ook langer en meer virus uithoesten, ook in de periode dat ze zelf nog geen of weinig klachten hebben.

Check ook figuur2. www.rivm.nl/pienter-corona-onderzoek/... Mensen die naast vaccinatie OOK de ziekte hebben doorgemaakt hebben nog meer antistoffen dan mensen die alleen gevaccineerd zijn. Aangezien corona nooit weggaat, maar je antistoffen langzaam afnemen, kan je het beste elk half jaar gevaccineerd worden, of de ziekte doormaken. Eens per jaar is te weinig.

Positieve testen, ziekenhuis en IC zitten alle drie nog in de lift, we zijn hier nog lang niet vanaf. Be Safe!

Feynman | 23-11-21 | 08:47 | 1

Onderzoek uit juni dit jaar laat zien dat 75% van de kinderen onder de twaalf antistoffen heeft? Ik vind dat eigenlijk best wel veel. Ondertussen, nu eind november, zal dat wel eerder rond de 90% zijn gezien alle besmettingen in die leeftijdscategorie. Daarnaast zijn de meeste ouders van die leeftijdscategorie ergens tussen de 30 en de 40 jaar waardoor deze groep ondertussen ook flink meer antistoffen heeft opgebouwd. Hoewel bij 30 tot 40 jarigen de vaccinatiegraad lager is dan in de oudere leeftijdsgroepen belanden ze ook minder snel in het ziekenhuis én biedt een infectie betere bescherming dan enkel vaccinatie (zie Israëlisch onderzoek), al zijn daar de meningen nog wat over verdeeld.

In hoeverre kinderen en 30 tot 40 jarigen de motor zijn van de pandemie durf ik te betwijfelen, ze zullen hoe dan ook in enkele weken de groep zijn die de meeste infecties heeft doorgemaakt en dus minder bevattelijk moeten zijn in een nieuwe golf.

Albasalix | 23-11-21 | 10:18

Ik zit hier heel alleen kerstfeest te vieren..... Heerlijk!

John McClane | 23-11-21 | 08:47 | 3

Moet jij niet erreges met een gun Oost Duitse of Russische criminelen in een flat of vliegtuig abschlachten? Tijdens kerst.

nobodiesunmighty | 23-11-21 | 09:15

@nobodiesunmighty | 23-11-21 | 09:15:
Ik ben groot fan van John met kerst. opmerkelijk ook dat hij zo goed duits kan, ik kijk het liefst alle films achter elkaar op het duitse net.

elfenstein | 23-11-21 | 09:18

Yippee kayee daar op de luchthaven John - ze zitten in dat kerkje.

funda | 23-11-21 | 09:19

Hoeveel tinten zwart zijn er eigenlijk? Ook 50?

R.J. Visser | 23-11-21 | 08:46 | 1

Dat is rassies.

funda | 23-11-21 | 09:20

Ha! Heb ik ooit serieus overwogen. Bleek nog een hele opleiding aan vast te zitten. Ja daahaag, dáár had ik geen trek in na mn eigen studie. Heb het plan toen maar aan de wilgen gehangen.

chicago river | 23-11-21 | 09:10

@chicago river | 23-11-21 | 09:10:
Maat van me rijdt de auto, een prachtige Mercedes Kistspecial uit 1975. In het dagelijks leven is hij het grootste zwijn aller tijden maar als ie in die rol zit is het een onberispelijke heer. Op zich een mooi beroep maar je moet wel je bek recht kunen houden en je rol blijven spelen.

elfenstein | 23-11-21 | 09:20

Gister op tv, cameraploeg mocht op IC. Drie mensen deden hun verhaal. Twee daarvan vrouwen met een gewicht van minstens 100 kilo, tonnetje rond. Eén daarvan met een hele slechte gezondheid, zei ze zelf. Die andere zei het niet, maar reken maar dat het bij haar ook zo was. Ze snapten het niet, want waren 2x gevaccineerd. Dan kun je toch niet ziek worden. Die mensen geven dus Covid de schuld terwijl ze al tig jaar ongezond vreten en ongezond zijn. En hiervoor gaat de hele wereld op slot. Zucht.

JohnBoyKiller | 23-11-21 | 08:45 | 11
-weggejorist-
Boeloeboe | 23-11-21 | 09:05

Komt door de Volkskrant: die vinden dat dikke mensen ook aardig moeten worden gevonden, hoe heette zij ook al weer, want... uh..."fat lives matter", FLM? Mij maakt het niet uit hoe je bent, hoe je er uit ziet. Maar, ik wordt een beetje moe van al die krenkingsshit, je komt op aarde en je onderwerpt je daarmee aan vele onbekende en een aantal bekende 'levensbeeindigingskansen', ongeacht of het welgevallig is of onwelgevallig, of je het nu wel of niet snapt, dat heeft gevolgen. Indien je er niets aan doet, omdat je, laten we zeggen, te veel Brawndo gesnoven hebt, neemt de kans toe dat jouw lichtje eerder uit gaat. Ik zou dan bijna zeggen: bestuurders en corporaties: wil je hier wat aan doen? Zo te zien niet: lekker doorgaan en BMI tjes kweken, want: is big money, en daarna de medische wereld voorzien van werk: big bussiness, big money.
Stop aan de ene kant goedkope rotzooi in de mens waar ie verslaafd van wordt en zieker en regel met je vriendenclub van de medische wereld dat zij er wat in kunnen stoppen, 'zodat ze het nog lang kunnen volhouden': win-win situatie, o ja: en bespeel de wetenschap om of maak ze dommer, zodat je daar alvast geen last van hebt. Complot? hahahaha, nee, een sprookje.

nobodiesunmighty | 23-11-21 | 09:39
▼ 8 antwoorden verborgen

Laten de kinderen vooral zichzelf besmetten op school, dagverblijven, speelplaatsen.
En zo snel mogelijk.
Dan hoef je ze niet te vaccineren met een experimenteel goedje.

zoalsikhetzeg | 23-11-21 | 08:44 | 14

@Beste_Landgenoten | 23-11-21 | 09:00: Ja dat is zeker verstandiger. Of wil je echt serieus vertellen dat je echt je hoop op een ‘vaccin’ heb gevestigd wat niet doet wat het moet doen?

Goedvoorze | 23-11-21 | 09:10

BL, kinderen ondervinden vrijwel 0.0 blijvende schade aan corona. Uitzonderingen zijn zeer zeldzaam, net als bij een griep.

zoalsikhetzeg | 23-11-21 | 09:10
▼ 11 antwoorden verborgen

Laat Rutte maar geld pompen in de zorg in plaats van megalomane bedragen uitgeven aan een onrendabel klimaatbeleid.
Dan kunnen mensen in de zorg weer een beetje ademhalen.
En laten we alstublieft ophouden met de coronamaatregelen en weer normaal gaan doen.
Mensen worden nu eenmaal ziek en sterven, accepteer dat.

jufrouw theelepeltje | 23-11-21 | 08:43 | 6

@loekdeleeuw | 23-11-21 | 08:53:
U wenst zich een échte pandemie waar iedereen aan kapot gaat om uw punt te maken? Careful what you wish for.

elfenstein | 23-11-21 | 08:57

@loekdeleeuw | 23-11-21 | 08:53: Oh, die zijn er al hoor. Ebola, Marburg enzo.
Als daar uitbraak van komt is de vaccinatiebereidheid een stuk hoger. Hoezo jouw vraag? Iedereen wil zich wapenen tegen dodelijke ziektes.

Kwakjeszalver | 23-11-21 | 09:00
▼ 3 antwoorden verborgen

Gewoon stoppen met jezelf testen. Dan zijn we heel snel hier weer uit. Alleen die ic-bedden he.

Mahatma | 23-11-21 | 08:43 | 1

Nogal tegenstrijdig dit, de enige manier om aan een duurzaam groen vinkje te komen is zorgen dat je besmet raakt en naar de ggd rennen voor een test om dat officieel te maken. Vaccineren doet het op dit moment niet best qua odds, je kan beter wedden op een paard met 3 benen.

elfenstein | 23-11-21 | 08:46

Hoe zit het eigenlijk met kerken, moskeeën en gelovigen? Mogen die nog wel gewoon lekker samenscholen?

Leviticus_ | 23-11-21 | 08:43 | 3

De kerk hier in de buurt houd zich zelf strak aan de maatregelen. Afstand houden, veel minder bezoekers en mondkapjes op.
Straks in de supermarkt zie ik de bejaarden weer samenklitten met mondkapjes op de kin want dat praat wat makkelijker.

sinar2 | 23-11-21 | 08:47

Daar schijnen speciale sites -los van GS- voor te zijn opgericht.

funda | 23-11-21 | 09:37

@Leviticus.
Zij mogen nog steeds zonder QR code bijelkaar komen.
Wel anderhalve meter afstand houden, net alsof dat helpt tegen besmettingen.

jufrouw theelepeltje | 23-11-21 | 17:18

Ik hoor al enkele dagen geruchten dat de kinderen van Thierry ook al gevaccineerd zijn...

omanders | 23-11-21 | 08:43 | 6

Ik las gister dat de dreadlocks van Willen Engel tegenwoordig in 5G uitzenden.

Goedvoorze | 23-11-21 | 09:12

@Graaier | 23-11-21 | 09:07:
Ik weet niet wat uw idee is bij een lekker wijf, maar Tjer's dame mag gezien worden, niks mis mee.

elfenstein | 23-11-21 | 09:16
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat heeft in vredesnaam vaccinatie van kinderen onder de 12 er mee te maken, een gevaccineerd persoon was immers evenzo besmettelijk als een niet- gevaccineerd persoon. Kunnen ze even kappen met die onaanvaardbare balletjes opgooien?

MonsantoSucks | 23-11-21 | 08:42 | 3

Schrijf ze eens, ze lachen vast minder hard om u dan de gemiddelde reaguurder hier.

funda | 23-11-21 | 09:39

> Koters beter niet meer naar oma

En dus denk ik dat de scholen niet gesloten gaan worden. Want dan gaan die kinderen massaal naar oma.

koeberg | 23-11-21 | 08:41 | 3

Deze maatregel kan alleen maar verzonnen zijn door iemand die zelf nooit kinderen heeft gehad. Hoi Mark!

Ivoren Toren | 23-11-21 | 08:53

@Ivoren Toren | 23-11-21 | 08:53:
Scholen zijn nu eenmaal brandhaarden van corona. De onderwijzers zeggen het zelf.

sinar2 | 23-11-21 | 09:02

@sinar2 | 23-11-21 | 09:02: Onderwijzers worden in het geheim door Klaus Schwab betaald natuurlijk, via 5G.

funda | 23-11-21 | 09:40

Volgens de berekeningen zit de R nog steeds boven de 1 met een verdubbelingstijd van ~10-14 dagen. Wsl worden aantallen (en dus de R) ook nog eens behoorlijk onderschat omdat de GGD testcapaciteit overbelast is. Te veel mensen houden zich ook niet aan basale hygiënemaatregelen, zoals thuisblijven & testen bij klachten. Een lockdown lijkt onvermijdelijk.

Diederik_Ezel | 23-11-21 | 08:40 | 3

Laat dat 'lijkt' maar weg. Een lockdown komt er gewoon.

van Oeffelen | 23-11-21 | 08:45

@van Oeffelen | 23-11-21 | 08:45: Ja, is politiek gewoon handig. Anders krijg je zo’n gezeur van de mensen die graag meer maatregelen willen.

Graaier | 23-11-21 | 08:47

Lockdown had er al moeten zijn na de stijging. Zwabberbeleid.

funda | 23-11-21 | 09:41

Je zal die triage maar moeten bepalen en dat aan de familie moeten vertellen.
“Uw moeder ( of vader) komt niet in aanmerking voor zuurstof op de IC”…. We zitten helaas vol.

laurentius | 23-11-21 | 08:40 | 20

@Diederik_Ezel | 23-11-21 | 09:21: Triage op “niet medische gronden”? Wat is dat?
Ook de afwezigheid van IC-bedden of andere behandel faciliteiten behoort tot “medische gronden”.
elfenstein, je was me voor.

Kwakjeszalver | 23-11-21 | 09:39

Tja, en dan te bedenken dat de bange wapperds ons die situatie inleidden.

funda | 23-11-21 | 09:42

Niet medische triage: sommige groepen voorrang geven want van meer waarde voor de maatschappij als u. Dat is geen afweging die artsen maken maar de politiek in noodsituaties wel.

Cebro | 23-11-21 | 09:55
▼ 17 antwoorden verborgen

Haha... probeer tóch te voorkomen dat ik op de dor hout stapel terecht kom, wat een bepaalde trut wél graag wilde; mondkapjes, afstand en handwasch.

meneer Q | 23-11-21 | 08:38

Daaaarrr wordt aan de deur geklopt
Hard geklopt zacht geklopt
Daar wordt aan de deur geklopt wie zal dat zijn
Wees maar gerust mijn vriend
Tis de vaccinatie dienst
Laaaalalalalalalaaah lalalalaaahh

Leptob | 23-11-21 | 08:38 | 2

《'T zijn 2000 vreemdelingen zeker die verdwaald zijn zeker》

meneer Q | 23-11-21 | 08:44

@meneer Q | 23-11-21 | 08:44: Dat zijn er veul, niet zeggen ,,, minder, minder, minder,,,,.

Zitvlak | 23-11-21 | 08:46

Vooral geen maatregelen nemen op de grootste besmettingshaarden, de basisscholen.
Maar wel mopperen dat demensen het niet goed doen.
Hoe dan Hugo? Hoe dan?

JanVergoor | 23-11-21 | 08:38 | 4

Als de basisscholen sluiten worden die kinderen naar opa en oma gestuurd. Daarom.

koeberg | 23-11-21 | 08:44

Mondkapjes ook op basisscholen had een eenvoudige maatregel geweest.

laurentius | 23-11-21 | 08:45
▼ 1 antwoord verborgen

Mijn sinterklaasfeest is toch al kapotgemaakt.
Maar ik heb de foto’s nog

laurentius | 23-11-21 | 08:36 | 1

Wees er zuinig op .

Zitvlak | 23-11-21 | 08:41

Rottumeroog en Rottumerplaat pikzwart.

Longhorn | 23-11-21 | 08:35 | 5

@van Oeffelen | 23-11-21 | 08:39: Humor ten top.

Zitvlak | 23-11-21 | 08:47

daar woont niemand

AntiZanicz | 23-11-21 | 09:24
▼ 2 antwoorden verborgen

Overdreven die zwarte kleur. Alsof er een enorme rouw stemming is in verband met iedereen deaud. Ondertussen merken vandaag ruim 17 miljoen mensen helemaal niets van een virus in hun lichaam. Lullig voor die enkele tienduizenden die er flink last van hebben en enkele tienduizenden zorgmedewerkers die direct om hen hen heen hulp verlenen. Maar generaties voorouders voor ons lachen om een dergelijke ziekte. Ondertussen wordt de kwaliteit van ons leven nog langer beperkt. Afijn, mensch durf te leven!

Graaier | 23-11-21 | 08:33 | 1

Helemaal mee eens

janjoker | 23-11-21 | 08:41

Zolang het wangedrag van de mensjes gewoon doorgaat zal het slecht nieuws blijven hagelen. Men komt er gewoon niet meer uit.

van Oeffelen | 23-11-21 | 08:33 | 5

Welk wangedrag? De meeste mensen zijn gevaccineerd. De meeste mensen lopen met die domme mondkapjes en de meeste mensen wassen hun handen wat vaker en de meeste mensen blijven thuis. Wat gaat een totale lockdown nou eigenlijk opleveren? Lekker thuis de hele familie besmetten via de kinderen die gewoon naar school gaan? En als de lockdown weer voorbij is, met z'n allen naar de horeca en naar festivals. Of zullen we dat meteen maar voor het leven afschaffen?

Kosmo | 23-11-21 | 08:43

@sjef-van-iekel | 23-11-21 | 08:40: Daar gaat dit dan ook over. Meeste besmettingen vinden thuis plaats omdat op heel veel scholen de besmettingen als een dolle rond gaan onder de kinderen. Die kinderen nemen het mee naar huis en steken daar de overige gezinsleden aan. Enz. Enz. Daar zit nu echt de (brand)haard.

JayJay | 23-11-21 | 08:46

@JayJay | 23-11-21 | 08:46:
Schlen dicvht durven ze niet want (invloedrijke) ouders gaan dan weer gillen. Want dan moeten ze hun kind weer zelf opveoden maar daar was school toch voor?
Beide ouders moeten wel kunnen blijven werken voor skivakantie en nieuwe Audi anders gaan de buren over ze roddelen.

sinar2 | 23-11-21 | 08:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Daar gaan we weer, nog even wachten en de kopstukken uit den haag gaan weer een persco houden.
Het zwarte kaartje voorspeld niet veel goeds.
Nog een maandje , de leukste tijd van het jaar, aan mijn hoela.
Het ophokken gaat echt een ding worden, geen inbreng van de burger.
We worden nog net niet geruimd.

Zitvlak | 23-11-21 | 08:31 | 5

@Zitvlak | 23-11-21 | 08:40:
We mogen het zeker hopen maar wat is de manier?
Zoals het VK alles open en dan maar proberen te zorgen dat de zorg de pieken kan opvangen?

sinar2 | 23-11-21 | 08:42

@Zitvlak | 23-11-21 | 08:49:
Werkt ook niet omdat na die lockdown er ook weer mensen van buiten komen. Zit je binnen de kortste keren weer op het oude niveau.
Ik ben bang dat het als het VK word: zorg uitbreiden en accepteren dat er mensen aan dood gaan. En ondertussen hopen op betere vaccins die vooral langer werken.

sinar2 | 23-11-21 | 08:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Hebben Pinokkio en Captain Clusterfuck even lekker het gras onder de voeten van airfryer & aquarium weg gemaaid.

Veepert | 23-11-21 | 08:31

Wanneer gaan we nu eens stoppen met de onzinnigheid van het rapporteren van besmettingen! En dan stellen dat het komt omdat "kinderen niet gevaccineerd zijn", wat een onzin. Willen we kinderen weer opsluiten om 70+ te beschermen? Kinderen worden amper ziek, volwassenen onder 50 worden ziek maar komen amper in het ziekenhuis.

Corona gaat niet weg, zelfs niet als we 100% vaccineren, zelfs niet als we permanent in lockdown gaan (zie de ramp in australie en nieuw zeeland). Vaccineren heeft zin, maar alleen als je 70+ bent of bij een verzwakt immuum systeem. 95% effectiviteit bij een kans om in het ziekenhuis te komen van 0,012% zorgt er alleen voor dat je van een hele kleine kans naar een hele hele kleine kans gaat.

Mensen die dit niet zien moeten echt hun ogen gaan openen.... het is waanzin wat er nu gebeurt!

Als_je_me_nou | 23-11-21 | 08:31 | 3

Al die maatregelen moeten gewoon omdat ze de zorg nog verder willen inkrimpen. Niet goedkoper maar gewoon minder handen aan het bed en meer zorgmanagers er voor in de plaats.

sinar2 | 23-11-21 | 08:33

Je hebt helemaal gelijk, en als we nu de kinderen gaan vaccineren wordt het alleen maar erger. Op de korte termijn zullen het aantal positieve PCR-tests gaan dalen, maar op de langere termijn creëer je zo meer virulente virusstammen waar nauwelijks tegenop te vaccineren is. Van de drup in de regen dus.

Kwakjeszalver | 23-11-21 | 08:44

Kan een heel eind met u mee gaan (in de redenatie). Maar het is een feit dat de ziekenhuizen vol raken en geen normale zorg meer kunnen leveren. We zullen er nu toch iets mee moeten. (Dat we de zorgverlening al dan niet moeten uitbreiden staat daar los van omdat dat niet binnen twee maanden is op te lossen). Wat gaan we er nu aan doen? Iedereen boven de 60/70 in quarantaine (voor de rest van hun leven)?

JayJay | 23-11-21 | 08:53

Kom uit Spanje zei die gek.. ja...
Met mijn sprei om, kwam hij uit Spanje.
Met mijn sprei om.... uit de kroeg kwam ie.
Dat zag ik meteen.
Hij had een mijter op. En een stuk of 8 neuten.

Prieelvogel | 23-11-21 | 08:30 | 1

Met z'n schimmel...

Woger | 23-11-21 | 09:09

Ik snap niet waarom zwarte piet niet mag, maar code zwart wel... niet echt consequent...

Flow_Snake | 23-11-21 | 08:30 | 1

Wat dacht je van het fenomeen 'black Friday'?

Hersenletsel | 23-11-21 | 08:51

Het komt nooit meer goed,

Tijdens de landelijke intocht in Apeldoorn in 2019 droeg Sinterklaas een kogelwerend vest. Dat meldt het Openbaar Ministerie na de veroordeling van een man die Sinterklaas bedreigd had op sociale media. De man heeft hiervoor vandaag een week gevangenisstraf gekregen van de politierechter.
bron: NOS

Bibop | 23-11-21 | 08:30 | 3

Fopstrafje en foeigesprek.

Zitvlak | 23-11-21 | 08:35

@Zitvlak | 23-11-21 | 08:35: bedreiging door warhoofd. Als iedere warhoofd van dat soort drie maanden moest krijgen zat Westerbork zo weer vol.

AntiZanicz | 23-11-21 | 09:24

@AntiZanicz | 23-11-21 | 09:24: Je kunt het wel bagatelliseren, maar al die warhoofden hebben wel de juiste zorg en begeleiding nodig om dat brein een beetje te ontrafelen anders veranderd er na een weekje celstraf helemaal niets.

Andersdenkend | 23-11-21 | 09:51

Geef de opa's en oma's die hier prijs opstellen een booster en het advies om te supplementeren met D, dan moet e.e.a. in een goed geventileerde woonkamer met een klein gezelschap gewoon doorgang kunnen vinden.

MickeyGouda | 23-11-21 | 08:30 | 7

@loekdeleeuw | 23-11-21 | 08:47: U heeft nog geen kleinkinderen schat ik zo. Ventileren zal best nuttig zijn op scholen (om de oudere leerkrachten te ontzien die en masse ziek zijn momenteel) maar weinig bij Opa en Oma. Ik heb twee kleinkinderen die net naar school gaan, maar als ik bij hen in de buurt kom zitten ze op schoot en hangen ze om mijn nek. Ze zijn goed opgevoed maar niesen en hoesten in de elleboog wordt best regelmatig vergeten. Heb ze nu al twee weken niet gezien. Eerst had kleinzoon Corona opgelopen op school. Gezin in quarantaine. Na anderhalve week weer testen en ja hoor, kleindochter Corona.

JayJay | 23-11-21 | 09:00

voor 5 december nog een booster halen en effectief laten zijn is niet meer mogelijk

AntiZanicz | 23-11-21 | 09:22

En een luchtbevochtiger. Interessante theorie, over hoe een scherpe daling van de luchtvochtigheid gepaard gaat met een scherpe stijging van de besmettingen.

www.maurice.nl/wp-content/uploads/202...

Plaktong | 23-11-21 | 10:13
▼ 4 antwoorden verborgen

Laten we niet vergeten dat dit door ongevaccineerden komt. Ofzeaux.

Heeft echt niks met vergrijzing te maken en prikken van personen in de leeftijd van 5 tot 115 is de enige weg uit deze onfortuinlijke, totaal niet gemaakte, crisis.

Zo denken sommigen.

sjef-van-iekel | 23-11-21 | 08:30

Code Zwart is racisme.

Mahatma | 23-11-21 | 08:29 | 2

Co de Zwart is racist?

sjef-van-iekel | 23-11-21 | 08:33

@Sjef: vast wel. Alles is racisme tegenwoordig.

Mahatma | 23-11-21 | 08:40

Voorspelbaar

runnerofzip | 23-11-21 | 08:28

Zat er dik in dat de Sint ook gecancelled zou worden…

überholprestige | 23-11-21 | 08:27 | 4

Ach, ze hebben al kunnen rellen.

Super Grover | 23-11-21 | 09:14

Vaccinatie pieten misschien een idee?

P-unit | 23-11-21 | 09:32

@P-unit | 23-11-21 | 09:32: ik pleit voor Kinder Corona Kampen. Versneld immuniteit opbouwen en ook nog wiskunde leren.

überholprestige | 23-11-21 | 09:35
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland