Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nu ook al niet meer te betalen: kerstbomen

Hallo spreken we met de NASDAQ we willen graag aandelen kerstbomen

deze dame kan precies 15cm afmeten met haar vingers toevallig hè

Voor het Gerri Eickhof-journaal van de NOS heeft een verslaggever eens een rondje langs de velden gemaakt, en wat denkt u? De eerste kerstbomen staan. In 2017 was de toyboy van Patty Brard de allereerste, door z'n dikke kerstboom op te tuigen op 5 november. En ook dit jaar was het 5 november raak. En dat terwijl we meer beelden hebben gezien van zuipschuit Constant Starnakel dan van Sinterklaas op die slome boot van 'm. Ligt Sinterklaas soms ongevaccineerd op de ic? Enfin, volgens kweker Gerrit Tessemaker zijn de prijzen hoger dan vorig jaar. "Alles wordt duurder, hè. De netjes, de potten, het transport, arbeidsloon. Dus ja, dat moeten we doorberekenen." Geen probleem Gerrit! Wij berekenen het gewoon netjes door aan de Belastingdienst.

Wanneer komt die boom er?

Is toch gezellig


Poll is Verlopen.

Wanneer komt die boom er?

Is toch gezellig

Disney: 10 november

Social

Reaguursels

Inloggen

Grappig he dat klimaat er ineens niet meer toe doet als het gaat om het lichtjesfeest. Ik weet niet hoe veel bomen elk jaar, plastic meuk en andere troep gaat er elk jaar door. Maar als het gaat om gezelligheid enz boeit het niet zo.

SailingDuck | 10-11-21 | 16:40 | 1

Meeste meuk alsmede nep-bomen gaan wel tot 20 jaar mee. Valt reuze mee met die ecologische voetafdruk.

VerganeGlorie | 10-11-21 | 18:34

Inderdaad. Nu allang omgekapt. Zodra je hem binnenzet vallen de naalden meteen uit. Ik raad aan om er een 100 potjes superlijm bij te kopen en preventief alle naalden vast te lijmen.

Patatter | 10-11-21 | 15:50

Is toch hetzelfde met schapen tijdens het slachtfeest? Boeren houden rond die tijd hun schapen extra in de gaten. Zo zullen boswachters rond deze tijd extra alert zijn op bomenstropers, kippenboeren letten op hun eieren rond de pasen en kantoorwinkels op rode potloden voor de verkiezingen.

Sneerpoets | 10-11-21 | 14:39

Het is een marketing trucje. Schaarste is de hefboom om je prijzen op te drijven. Dus typ een prefab stukkie dat er geen microchips voorhande zijn, het gas niet op tijd is aangevuld, dat er een run op zelftests is, er geen grondstoffen te krijgen zijn, etc. De media nemen het graag over, die vinden gratis content prachtig. Vervolgens een dagje op de radio en 's avonds aanschuiven aan de praattafels, en niemand kraakt meer een kritische noot dat het leven onbetaalbaar wordt.

IJschpegel | 10-11-21 | 13:20

Bij ons staat de boom al hoor.
Alle Sinterklaaspakjes eronder.
Zoooó gezellig.

Ruimedenker | 10-11-21 | 12:55

Gewoon een paar jaar terug een nepperd na de kerst gekocht met 40% korting.
Ik dacht zo'n € 50.
Gaan er netjes mee om, die kan wel 10 jaar mee.
Kost die boom € 5 per jaar.
Hoezo duur??

MK27 | 10-11-21 | 12:55

Wat heeft die boommadam een grote hand!

drastic | 10-11-21 | 12:37 | 1

Ja en een piek op de kop.

MasterGully | 10-11-21 | 13:07

Zelf tests Corona ook schaarste

thanseeuwen | 10-11-21 | 11:22 | 1

Ik zag vanmorgen een leeg vak van brood in de supermarkt. Oh shit, dacht ik, zou er schaarste zijn? Of is iemand te beroerd geweest het vak te vullen? Andere supermarkt had meer brood dan ik in een jaar kan eten, dus ik denk dat het met die schaarste van brood wel mee valt. De prijs was trouwens hetzelfde als gisteren en vorige week, dus van prijsopdrijving is geen sprake.

Aisie | 10-11-21 | 15:52

Ja, en als kers op de kersttaart van die nepsneeuw.
Fijn ook voor de kinders, die dan weer richting welk willekeurig MC afgevoerd moeten, wegens vergiftiging / verstikking, met nota bene, Kerst!
.
Je oom in de lorem op de bank, je tipsy tantes ernaast (of erop), want het eten is voorbereid, gekookt en in de maag, maar de keukentroep opruimen ho maar, je broer die altijd "de boel" de boel wilt houden, moeder die zich van alle "stress" helemaal ongans heeft gelaafd aan de wijn en dan ergens in een tuinhuisje aangetroffen wordt met de hond (want die was ze even gaan "uitlaten", incl. meegesprokkelde literfles wijn (of wat ook), opa 1 heeft ruzie met opa 2 over een dingetje uit oorlogstijd (land vs marine stories), de muziek staat plots veels te hard , vindt iedereen, maar iedereen blijft star zitten/ liggen waar hij /zij zich bevindt, de helft van de tafel heeft zijn toetje niet op, wat weer leidt tot discussie over "Kerst volgend jaar bij jullie dan?!", de hertenreeDt was te gaar (te gaar!), de lelijke, niet leuke, chagrijnvolle nieuwe vrindin van je broer probeerde joú te versieren (of je oom, of allebei), en ondertussen, ja ondertussen... daar stond hij dan.
.
De Boom.
.
Geen mens die naar hem omkeek. Piek erin of niet (paps flikkerde haas van het trapje bij opzetten), (paps nog mieteren over " naalden in huis"), paps lag amechtig nu naast oom en een LOL dat ze hadden (om niks), niemand die er nog over dacht de vaat uberhaupt te doen, iemand draaide alsnog de muziek zachter (of uit), want de 'din van broer zat kapothard jankend op het toilet, want ze miste haar eigen familie, en wij waren stom (mn broer nog het mees).
.
Kerst. Zou het voor geen goud willen missen (meen ik, geen sarcasme).
Elk.Jaar.Weer.
Alleen de beider opa's zijn al lang niet meer, en zo nog meer ontvallen fam.leden en aanhang.
.
KerstKooktip: simpel maar lekkere witte Catalaanse worstjes, tuinbonen peterselie, knoflook (of aioli.
In een handomdraai klaar.
En men eet maar wat de pot schaft.
Of zoals oma zei: "en anders leg je je kop er maar naast."
.
Topfeest. Mét Boom.

chicago river | 10-11-21 | 11:20 | 1

Voor culinair atfies wacht ik nog even op Koker des Vaderlands wilderst. Met uw welnemen.

Lubbberrtt | 10-11-21 | 11:57

Ter ere van de zonnewende plaats je een groen blijvende boom. De terugkeer van het licht wordt gesymboliseerd door de lampjes. Dat dat samenvalt met een geboorte is een bedenksel van later eeuwen.

Schriever | 10-11-21 | 11:17

Overigens wordt in de Koran zeer lovend gesproken over de profeet Isa Ibn Maryam. Moslims erkennen hem alleen niet als vleesgeworden God, wat op zich niet eens zo'n vreemd standpunt is.

de IJsman | 10-11-21 | 11:03

Kerstbomen zijn voor losers en hebben daarbij niets te maken met de geboorte van Christus Jezus.

de IJsman | 10-11-21 | 11:01 | 4

@Nodeloos Kwetsend | 10-11-21 | 11:51:

Monty Python is overrated.

de IJsman | 10-11-21 | 12:35

Ik wil niets met Jezus Christus te maken hebben dus ik zet een boom.

MK27 | 10-11-21 | 12:56
▼ 1 antwoord verborgen

kerstboom is erg kwetsend voor anders gelovenden. we veranderen het in feestboom of decemberboom

borus | 10-11-21 | 10:58 | 3

Boom is kwetsend voor andere zuurstofproducerende levensvormen. We spreken beter van kerstboom/struik/plant/bloem/gras.

SteveTijpels | 10-11-21 | 11:06

Gewoon beestje bij de naam noemen: naaldboom.

van Oeffelen | 10-11-21 | 11:43

@van Oeffelen | 10-11-21 | 11:43:
Of zoals Lau ( van Tinie ) Pleuris Tievus tering Ding gezegd zou hebben...

Nodeloos Kwetsend | 10-11-21 | 11:53

Een kerstboom doet het vooral goed als je 'em in één keer de open haard in schuift. Weliswaar niet de Zwitserse methode, maar fikken dat het doet!

Abject | 10-11-21 | 10:57 | 1

De Antifa methode

Stijl_Loos | 10-11-21 | 11:21

Waarom lees ik hier steeds het woord kerst? Erg kwetsend. Ik spreek liever over winterlampjesfeest.

Lorejas | 10-11-21 | 10:56 | 1

Lichtjesfeest. Winterlampjes is kwetsend voor de andere jaargetijden.

matatwork | 10-11-21 | 14:56

De kerstboom past niet in mijn tinyhouse.

Deflatiemonster | 10-11-21 | 10:56 | 1

Je hebt ook hele kleine boompjes.

chicago river | 10-11-21 | 11:30

Gaat de kerstbomenverbranding op de zaterdag na 7 januari nog door? Of gaan miljeumeisjes dan weer huilen?

Jos Tiebent | 10-11-21 | 10:56

Aan de reacties van zijn medemoslims te zien gaat het helemaal niet goedkomen met de islam. Maar dat wisten we eigenlijk al duizend jaar.

Professor Superhirn | 10-11-21 | 10:54

Nou, ik ben verbaasd. Kerst is haram voor praktiserende moslims.

DeCynischeAmbtenaar | 10-11-21 | 11:09

Wat een nieuws, een fractie van de moslims besluit te integreren na 3 á 4 generaties. En het AD schrijft er over alsof het een overwinning is.

Old_Spice | 10-11-21 | 17:39
▼ 1 antwoord verborgen

Heeft iemand al een verband gevonden tussen kerstboom-aankopen en IC-opnames?

Ad Hominem Tu Quoque | 10-11-21 | 10:50

Kerst? Boom? We hebben niet eens 1 waxine lichte in huis. Kerst troep, niet onder mijn dak. Gezelligheid zit in mensen, niet in die sneue rommel.

Broadsquire | 10-11-21 | 10:49

Schurft hekel aan kerst. Moest vroeger altijd zo gemaakt gezellig zijn. Nooit meer overheen gekomen.

Fedde71 | 10-11-21 | 10:48 | 4

En menig keer brak de pleuris uit,ben er lang geleden mee gestopt,bevalt prima .

FuckMyLife | 10-11-21 | 10:50

Ook zo een hekel aan Kerst, wordt hier niet aan meegedaan.

gato | 10-11-21 | 10:50

Kerst is kudt.

Lorejas | 10-11-21 | 10:56
▼ 1 antwoord verborgen

Koop er een met een kluit en zet hem later in je tuin.

Beter voor de natuur. Beter voor het klimaat.

gaffelbaard | 10-11-21 | 10:47 | 4

Welke tuin? Een lintbebouwingflat heeft bij de gratie van de grote profeet soms een balkon.

El Rico Grande | 10-11-21 | 10:48

@El Rico Grande | 10-11-21 | 10:48: In'Shallah

SinisterNL | 10-11-21 | 11:08

Lang niet elke kerstboom met kluit is geschikt om later in de tuin te zetten. Ik heb een aantal jaren geleden voor de tuin een Nordmann Tanne, formaat flinke kerstboom, gekocht. Die was veel duurder dan een gewone kerstboom, ik geloof zo'n tweehonderd euro. Maar hij groeit geweldig, dat wordt nog eens een echt indrukwekkende boom, niet geschikt voor een gemiddeld stadstuintje.

Argyronauta | 10-11-21 | 11:56
▼ 1 antwoord verborgen

Ongeacht wanneer je de boom in huis haalt, jij hebt altijd een oude boom die al weken onderweg is vanuit Noorwegen en op het moment dat ie bij jou binnen staat helemaal uitdroogt en al zijn naalden verkiest.

Osdorpertje | 10-11-21 | 10:45 | 1

Waar blijven al die kerstbomen dan die ze hier in de Drentse Hoogvlaktes en de Friese Wouden in december van de plantages rossen. Keurig in het gelid staan ze daar jaar bij jaar te wachten tot ze groot genoeg zijn om voor schijngezelligheid in de huiskamers te zorgen?

strawdog | 10-11-21 | 11:02

Dat is 1 van de Grote Problemen van onze tijd: Mensen hebben geen geduld meer, alles moet vlug-vlug-vlug. Prediker leert ons: 'Voor alles wat gebeurt is er een uur, een tijd voor alles wat er is onder de hemel.' Onze voorouders wisten dat, die wachtten geduldig af tot de tijd rijp was, de tijd om een kerstboom in huis te halen. En dat was in de week voor Kerst.

Zenzeo | 10-11-21 | 10:43 | 5

Ik ben dol op wijsheidsliteratuur, Prediker is ok.

DeCynischeAmbtenaar | 10-11-21 | 11:10

@Nuchternederland | 10-11-21 | 10:49: ik heb zovaak voorgesteld om het ding voorzichtig opgetuigd weg te zetten, maar het versieren schijnt erbij te horen.

drastic | 10-11-21 | 12:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Latex opblaas boom. 1 keer de uitgave en heel het jaar plezier. Ze kan ook lichtjes vasthouden, win win dus.

Tishetnetnie | 10-11-21 | 10:42 | 2

Weet je zeker dat je het over een boom hebt?

Nuchternederland | 10-11-21 | 10:49

' Ze '?

DeCynischeAmbtenaar | 10-11-21 | 11:10

Hoezo duur ? Ik heb jaren geleden een bijl gekocht. Ieder jaar een gratis boompje.

Plaque-doctor | 10-11-21 | 10:37

Ik plaats al jaren geen kerstboom meer. Er is toch niks sneuers dan wanneer je alleen woont je in je eentje een kerstboom gaat optuigen? Maar junior wil er wel graag een heeft ie gezegd. Wellicht komt er dit jaar weer een boom. Maar wel een echte. Ik wil 'm ruiken als ik 's ochtends de woonkamer binnen kom.

Leptob | 10-11-21 | 10:37 | 5

Kan ik me voorstellen, normaal stinkt het altijd zo bij die alleenstaande mannen.

small_town_dude | 10-11-21 | 10:46

Een echte boom met echte hond zorgt voor echte geuren.

El Rico Grande | 10-11-21 | 10:47

In het Aamsveen staan kerstbomen zat.

Rest In Privacy | 10-11-21 | 14:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Het wordt tijd dat wij kerstbomen met zeehonden puppies gaan vergelijken.
Stoo de kerstbomen moord!

Niet_Van_Hier | 10-11-21 | 10:36 | 2

Stop.

Niet_Van_Hier | 10-11-21 | 10:37

Dus die bomen omknuppelen?

Ad Hominem Tu Quoque | 10-11-21 | 10:52

Ik koop al jaren een ikea boomje. Door alle inflatie gaat het alleen maar beter met crypto. Compenseert ruimschoots alle prijsstijgingen.

De Blauwe Baviaan | 10-11-21 | 10:35

"Nu ook al niet meer te betalen: kerstbomen"

Ach, lijkt me een probleem van voorbijgaande aard. Er zal volgend jaar, of het jaar daarna, wel weer een actiegroep KOSC - Kick Out Santa Claus - worden opgericht, want dat hele kerstgebeuren is toch eigenlijk ook een heel fout, van oorsprong christelijk, totaal niet inclusief feest voor 'witten', met een 'witte' Santa, en een 'reindeer' met een rode neus genaamd Rudolph.

Kan toch helemaal niet meer?

Dr_Johnson | 10-11-21 | 10:34 | 3

Straks alleen nog maar Ramadan en Keti Koti.

2voor12 | 10-11-21 | 10:36

Even je geschiedenis bijwerken dan.
Kerstmis viert dan wellicht te geboorde van Jezus, maar er is allang bewezen dat dat nooit in december kan zijn geweest.
De datum 25/26 december is uiteindelijk gekozen om kerst te vieren, om de heidenen die uiteindelijk tot christen werden geconverteerd tegemoet te komen. Zij vierden rond die periode namelijk de zonnewende, de terugkeer van het licht, de dagen die weer langer gingen worden.
Vooral het tweede puntje was voor de kerk een mooi excuus om de geboorte van Jezus dan maar rond die datum te gaan vieren. Dan hoeven die heidenen zich niet direct helemaal aan te passen, maar gaat het geleidelijk. Stapje voor stapje het Christelijke kerstfeest naar voren schuiven en het heidense zonnewende feest naar achteren schuiven.

Een beetje wat de Islam nu aan het proberen is.

WatMoetJeNu | 10-11-21 | 10:40

@WatMoetJeNu | 10-11-21 | 10:40:

"Even je geschiedenis bijwerken dan."

Is me allemaal bekend, bijdehandje.

Met 'van oorsprong christelijk' bedoel ik dat vandaag de dag verreweg de meeste mensen die een kerstboom in huis halen en kerstliedjes zingen, zich nauwelijks meer bewust zijn van het chrislelijke karakter van dat feest. Ze zien het slechts als een 'gezellig' winterfeest.

Dat het christendom heel vroeger van alles van andere, oudere godsdiensten etc bij elkaar heeft gejat, is een andere discussie.

Dr_Johnson | 10-11-21 | 10:48

Kerst is haram. Gehoord van een asielimmigrant.

El Rico Grande | 10-11-21 | 10:34

Na de kerst prop ik mijn kerstboom in de houtkachel en steek em aan via de Zwitserse methode.

Sinterbikske | 10-11-21 | 10:33

Waar is dat juffie königin van?

Kwakjeszalver | 10-11-21 | 10:32 | 3

Weinachtsbaum.

Sinterbikske | 10-11-21 | 10:34

U kent Laura Stegemann toch wel?!

Spring Bruissteen | 10-11-21 | 10:44

@Spring Bruissteen | 10-11-21 | 10:44:
Dat is de dochter van de baas.

Niet_Van_Hier | 10-11-21 | 10:51

Vorig jaar zag ik ze staan bij mij in de buurt, een redelijke boom van 1,80 meter voor 25 euro.... dat is 55 Gulden omgerekend, 20 jaar geleden kostten ze 20 Gulden, in mijn herinnering, dat is iets van een 8 Euro.

Daarom al jaren een fraaie kunstboom van 1,80 hoog op zolder liggen, geen gesleep met dat ding, geen naalden die je met Pinksteren nog tegenkomt en op 2 Januari weer terug.
Alleen dat optuigen moeten ze nog iets op verzinnen, een boom die versiering vast heeft zitten + lichtjes en ook nog op/inklapbaar is, dat zou het mooiste zijn.

Keyboardspeler | 10-11-21 | 10:32 | 3

Gewoon het hele jaar in de kamer laten staan. Alleen even een kleed er overheen die je er in december afhaalt en er in januari weer overheen gooit.

2voor12 | 10-11-21 | 10:34

Het kan ook allemaal de biomassacentrale in kunnen gaan ... beseffen jullie je dat wel?

SmurfenSlurfje | 10-11-21 | 10:32

Dit jaar hang ik alleen maar witte ballen in de boom.

laurentius | 10-11-21 | 10:28 | 1

Ik Negerzoenen ipv. chocolade kransjes.

Ray Skak | 10-11-21 | 10:32

Tijd om kerst te verbieden. Iets met diversiteit en Suikerfeest....

Is dit nog nieuws? | 10-11-21 | 10:23 | 1

Lijkt mij terecht. Rutte wil meer islam en minder werk.

El Rico Grande | 10-11-21 | 10:37

Bij mij in de woonkamer staat het hele jaar een kerstboom, als decoratie.

jansma28542681 | 10-11-21 | 10:21

De hand hoofd verhouding is een beetje zoek in het plaatje. Brrr

Het leven is zwaar | 10-11-21 | 10:20 | 2

Wel eens van een groothoekobjectief gehoord?

Magikeffe | 10-11-21 | 10:31

Kom op zeg.

Stelletje xenofobe, islamofobe, antieke witte CIS racisten.

Het is Winterfeestboom.

Dr.Mabuse | 10-11-21 | 10:20 | 3

Hhahaha.

Dr.Platypus | 10-11-21 | 10:21

Winterlampjesfeestboom. Leer het nou eens!!1!

Lorejas | 10-11-21 | 10:58

Met Kerst altijd op wintersport, daar staat het vol met die krengen. En duizenden sparren met een mooi sneeuwlaagje erop buiten. Ik hoef dat echt niet in huis.

small_town_dude | 10-11-21 | 10:18

Wat een heilige boontjes... na sinterklaas.. er is geen sinterklaas feest meer, dat is ook al kapodt gemaakt door een deugende minderheid. Zo ook kerst, dat is het volgende wat kapodt gemaakt gaat worden want dat kwetst de islam! Gaaf land!!!

Swaffelkaffert | 10-11-21 | 10:16 | 1

Gelukkig heb ik de foto’s nog van vroeger

laurentius | 10-11-21 | 10:32

Die van mij één keer gekocht en staat nu al jaren in de kamer. Zodra alle naalden er eenmaal afgevallen zijn heb je er daarna ook geen rommel meer van.

2voor12 | 10-11-21 | 10:16

Mijn gott, het leed dat verborgen islamisering heet slaat weer genadeloos toe.

Conan de Rabarber | 10-11-21 | 10:16

Ja, wat wordt er eigenlijk niet duurder?

Vunzigheid | 10-11-21 | 10:14

Die mevrouw op de foto is stiekem de GVR? Wat een klauwen.

de Voorzittert | 10-11-21 | 10:14 | 2

Da's een harpij, ken uw klassiekers.

Conan de Rabarber | 10-11-21 | 10:17

Veel Habsburgers hadden een grote, vooruitstekende onderkin, een terugwijkende bovenkaak waardoor hun bovenlip erg prominent lijkt, en een lange neus. De inteelt lijkt ook voor hun uiterlijk niet erg positief te zijn geweest. Dit is bewezen in officiele studies overigens.

small_town_dude | 10-11-21 | 10:24

Investeer 1x in een goede kunstboom en u kunt jaarlijks dit topic in elk geval opgelucht tot u nemen. Tot het volgende ‘wel duurder maar niet goedkoper’ topic.

de Voorzittert | 10-11-21 | 10:13 | 1

Totdat dikkevette Timmerfrans campagne gaat voeren om plastic kerstbomen te verbieden

Conan de Rabarber | 10-11-21 | 10:20

Van Oef heeft tientallen naaldbomen in de tuin. Het hele jaar door.

van Oeffelen | 10-11-21 | 10:12 | 8

@van Oeffelen | 10-11-21 | 11:44: lol

Sinterbikske | 10-11-21 | 12:14
▼ 5 antwoorden verborgen

Doe je gewoon kunst boom toch?

nope | 10-11-21 | 10:12

Ik zie geen kerstbomen in het begeleidende plaatje?

Wybe Wabes Abbema | 10-11-21 | 10:12 | 2

Kijk eens goed, die blonde kerstboom heeft een piek op haar hoofd.

Sinterbikske | 10-11-21 | 10:14

@Sinterbikske | 10-11-21 | 10:14: Dank je wel, nu zie ik het. Denk dat ik dit jaar dan maar weer een kerstboom in huis ga halen. Misschien wel twee.

Wybe Wabes Abbema | 10-11-21 | 10:39

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com