Ook al niet meer te betalen: verkeersboetes
Die enveloppen zijn wel handig om je reet mee af te vegen - scheelt weer wc-papier kopen
U kunt geeneens meer veel te hard over een dijk scheuren en meisjes doodrijden, zoals Walter van Wijngaarden uit Loosdrecht, zonder keihard in uw portemonnee geraakt te worden. Alles. Wordt. Duurder. Met je telefoon achter het stuur een vaccinatieafspraak maken: was € 250, wordt € 350. Onnodig links blijven rijden na het wegrijden van het uithalen van drugs in de Rotterdamse haven: was € 150, wordt € 220. Geen voorrang verlenen aan de stinkdiesel met mensen die in Volendam gaan demonstreren tegen Zwarte Piet: was € 250, wordt € 350. En uw salaris was drie keer niks en blijft drie keer niks. Dan is het voor uw gemoed alleen nog zaak de schoonheid te ontdekken in de sores. Er zit namelijk een soort romantiek in de leegte van uw portemonnee, u moet het alleen nog zien te omarmen. Geniet nou maar gewoon van het ongemak! En niet te hard rijden!
Reaguursels
InloggenBelachelijk! Als het zo door gaat, dan moeten we ons aan de regels houden!
Het is structureel fout als boetes in de overheidsbegroting zitten opgenomen in plaats van als toetje in een investerings- danwel staatsschuld terugbetalingsfonds.
Op deze manier is slecht gedrag (hard rijden) nodig voor een sluitende begroting. Dat leidt tot ongewest overheidsgedrag. DAAR moeten we wat aan doen. Niet die sukkels die te hard rijden.
In Nederland lijkt het of een boete eerder bedoeld is om je zoveel mogelijk in financiele problemen te brengen dan het een signaal is om aan te geven dat je ergens een fout hebt gemaakt. Voor moedwillig wangedrag zijn de bedragen minstens acceptabel en wellicht te laag.
Als je je aan de verkeersregels houdt krijg je ook geen boete.
Inderdaad, sinds wanneer moeten boetes “betaalbaar” zijn? Als hier een item geplaatst wordt over drugsdealertjes, regent het “afpakken” en “uitkleden” in de panelen. Maar te hard rijden, is ook gewoon strafbaar, moet ineens “betaalbaar” zijn?
Wie auto rijd maakt wel eens fouten ,maar sommige mensen maken geen fouten zijn de mensen die altijd commentaar hebben op een ander
@gerrit5042 | 05-11-21 | 15:50: af en toe een fout is af en toe een boete, maar dat is toch nog steeds niets vergeleken bij de standaard kosten om auto te rijden? Afgelopen 15 jaar rij ik gemiddeld 30K per jaar en maak ook genoeg fouten, maar verder dan een handvol boetes kom ik niet hoor. Big deal, hoort erbij.
Maar wat zijn nu precies die regels?
Wie weet er nu dat een fietsstrook op een landweg vaak helemaal geen fietsstrook is maar een "fietssuggestiestrook"?
Het wordt al helemaal moeilijk voor buitenlanders. Ik doe dan ook maar wat als ik in Nederland rijdt. En wordt nogal zenuwachtig van al die camera's en dat trajectspioneren.
Laten ze nou eens wat zinnigs bedenken, zoals iedere bestuurder (in beide richtingen) verplichten om aan de kant te stoppen als er een hulpverlener met noodsignalen langs wil.
Bedankt voor deze uiterst informatieve tegel!
Al jaren vraag ik me af waarom ik zoveel moet betalen, als ik een luchtselfie maak met 200km/u op de A2. Ik vond het altijd een belachelijk hoge prijs, voor een digitale actiefoto.
Dit is dus een boete.
Je leert iedere dag.
@Anomiemus | 05-11-21 | 16:08: een fietssuggestiestrook heeft een onderbroken streep en daar mag je dus overheen. Geen hogere wiskunde
Dan moeten de regels die ter plekke gelden wel duidelijk zijn EN tijdig aangekondigd worden.
Den Haag kennende zal niet de verkeersveiligheid het doel zijn, maar het snel scoren van zoveel mogelijk geld.
Het flauwe 'dan moet je je maar aan de regels houden' gaat niet op als de situtie bewust onduidelijk wordt gemaakt en precies op DAT rijdstip en DIE plek gehandhaafd worden.
Zie de A2 waar het verschil tussen 'associaal, levensgevaarljk idioot weggedrag 1 minuut kan zijn als de limiet van 130 naar 100 gaat ivm.... nou ja, de klok.
Ik weet niet of Het Parool dit zelf heeft geschreven of dat het gekopieerd is van de overheid. Sommige overtredingen zijn echter best grappig.
"Niet stoppen voor een stopstreep: 100 euro"
----> Nou, ik stop altijd als er een stopstreep wil oversteken. Waar dan ook.
"Geen voorrang verlenen aan bestuurders van een tram: 250 euro"
----> Tja, hoe weet je nou wat voor beroep iemand heeft?
"Op een onverharde weg geen voorrang verlenen aan bestuurders op een verharde weg: 250 euro"
----> Hoe kan een weg nu zowel verhard als onverhard zijn?
"Met een doorgetrokken streep gemarkeerde fietsstrook gebruiken: 150 euro"
----> Tja, zo'n doorgetrokken streep heb ik nog in m'n schuurtje staan. Maar ik wist niet dat je er niet de fietsstrook mee op mag.
"Doorrijden over of stilstaan op het trottoir, het voetpad, het fietspad, het fiets/bromfietspad of het ruiterpad: 150 euro"
----> Wordt lastig als je je oprit af wil.
"Op een kruispunt geen voorrang verlenen aan bestuurders van rechts: 250 euro"
----> Baudet krijgt geen voorrang?
"Smartphone in de hand tijdens het rijden: 350 euro"
----> Blij dat ik nog zo'n ouwe mobiele telefoon heb.
"Niet dragen van een gordel: 150 euro"
----> M'n vader waarschuwde me al toen ik nog klein was dat het niet netjes was als je geen riem droeg.
Zo dragen we allemaal een beetje bij aan het gat in de hand van Rutte en zijn demissionaire kabinet.
Ooit dacht ik 10 kilometer te hard te rijden buiten de bebouwde kom, bleek daar dat je daar niet 80 mocht, maar 60 km/h. Tja, dan rijd je dus ineens 30 km/h te hard. En dat kost je je rijbewijs.
Gelukkig werd een en ander wat afgerond naar onderen en moest ik iets van 350 euro betalen. Ik kwam er genadig van af, maar het voelde toch ook onrechtvaardig. En dan heb ik het nog niet eens over het tracé dat uitnodigt tot scheuren en het tijdstip waarop er geen enkele andere weggebruiker was te bekennen. De omstandigheden tellen helaas niet mee. Politie zegt regel is regel en dat is het dan. Coulance is ver te zoeken.
Moet je niet pas voorkomen vanaf 40 te hard?
Alles voor de kas vullen want onze instromers kosten geld mmoet toch ergens van betaald worden dus we plukken de mensen nog meer wij leven gewoon in een politie dictatuur.
Overigens stuurt de gemeente Delft parkeerboetes naar je. Ook als je er nooit geweest ben. Ik kreeg zomaar een parkeerboete groot €90. Krijg je via een incassobureau die alle parkeerboetes int. Eerst betalen moet je anders krijg je direct een verhoging. Daarna mag je in bezwaar. Ik was daar never nooit geweest. Gelukkig kon ik aantonen met een bankafschrift dat ik een uur later in De Panne in België was geweest. Qua afstand/tijd kon ik dus nooit een uur eerder in Delft geparkeerd hebben. Dat aangevoerd en werd gelukkig gehonoreerd en kreeg ik mijn geld weer. Had ik geen afschrift gehad.. kon ik mooi fluiten naar mijn geld
Dan heb je mazzel: Delft-De Panne in 1 uur is toch 250 kmh gemiddeld.
Minstens een EMG á 1260 euri, dan nog de boete EN de kosten die u maakt om gedurende uw rij-ontzegging vervoer te regelen.
€200 boete voor 125km/u rijden in de Westerschelde tunnel. Dom van mij maar ik dacht is na 19 uur dus harder dan 100. Is ook nog eens een toltunnel..
Het is geen snelweg, het is een autoweg. Er staat een bordje met een auto ipv met een viaduct. Dan is de snelheid 100 en dat was aktijd al zo.
Na 19 harder is alleen als er onderbordeb 6-19 onder t bordje 100 staan en je op een snelweg bent.
Als ze willen dat die verkeersdelicten niet meer voor gaan komen dan kunnen ze beter zeggen dat ze je auto in beslag nemen ipv de schatkist te vullen. Maarja, automobilistje is melkkoe.
Alles voor de veiligheid!! Echt waar!
Tja... de massa immigratie moet toch ergens van worden betaald.
Begrijp nooit waarom belastingen en boetes altijd percentueel harder stijgen dan salarissen, hoewel de loonstijging van ambtenaren enorm is (zij krijgen er 3,9% bij). Wel knap altijd hoe ze bij zon loonsverhoging de focus weten te leggen op de man die 14 euro per uur verdient, terwijl de top er natuurlijk 4000 per jaar of meer bij krijgt. Met hoeveel zouden de salarissen van Kamerleden stijgen? 6000 per jaar? nos.nl/artikel/2404381-3-9-procent-lo...
zo'n
Als je genoeg geld hebt maakt zo'n boete niet uit. Je gaat er echt niet een keer minder voor uit eten. Of je geeft een keer extra gas.
Dus voel je de straf niet.
Dus verandert je gedrag niet.
Dus werkt de boete niet.
Conclusie: boete inkomens afhankelijk maken. Dan hoeven ze ook niet voor iedereen zo duur te worden.
Leuk idee, Sherlock. De systemen van de belastingdienst aan camera's koppelen en dan met gezichtherkenning in combinatie met de corona-app van Hugeau gokken wie er achter het stuur zit en dat combineren met de IB-aangifte van vorig jaar en als die nog niet gedaan is een jaar eerder. Denk dat ze dat bij de belastingdienst wel foutloos uit kunnen gaan voeren.
Doen ze eindelijk wat voor de steeds stijgende administratiekosten. Reed een jaar of wat terug 56 waar je 50 mag, na correctie 52 en dat resulteerde in 36 euro boete. Denk dat ze beter de grens van de overtreding iets op kunnen rekken, dan zijn de boetes automatisch hoger.
Ging het maar om veiligheid. Gast puur en alleen om geld naar binnen harken.
De boete voor het appen en bellen achter het stuur mogen ze van mij met onmiddellijke ingang verhogen naar 3500,- euro en 3 jaar je rijbewijs inleveren.
Dat zal heel veel doden, amputaties, en jarenlange revalidaties drastisch terugdringen. Het is eigenlijk misdadig van de overheid dat ze dit uiterst strafbare feit zo soft aanpakken.
Appen en bellen is in mijn ogen minstens zo gevaarlijk als helemaal straalbezopen achter het stuur kruipen .
Geld maakt niet uit…. We blijven gewoon de pijlwagens van Rijkswaterstaat te pletter rijden… want wat is handhaven toch een raar woord vandaag de dag..
Dus net als met roken stervens duur .. maar we gaan gewoon door..
fijne dag verders..
Gratis geld voor een schijnveiligheid.
Ik mis de boete voor onnodig tüteren.
Hé da's nie inclusief!
die is omlaag gegaan. zie AD
De boete voor onnodig toeteren is na een flinke lobby door de in ons land wonende Turken afgeschaft.
Maar, maar... strenger straffen helpt toch niet ? Dat zeggen jullie zelf de hele tijd.
Wat is de boete om je niet te houden aan de corona regels, b v. ik noem maar een voorbeeld, een bruiloft?
Is eigenlijk een perfecte reden om eronder uit te komen.
Is gewoon een realistische inflatie correctie... voor boetes wel... niet voor de lonen van jan met de pet
Valt prima in verhouding met alle andere verhogingen...
Boetes zijn er om de verkeersveiligheid te bevorderen, in de voorgaande jaren zijn er al vele agenten en korpschefs geweest die uitspraken dat deze hoge boetes niets meer met het aanpakken van verkeersveiligheid is maar het spekken van de staatskas.
Zinloze verhoging. Het probleem niet s NL is niet dat de boetes te laag zijn, maar dat er gewoon totaal niet gehandhaafd word. Ik kom zeer zeer zelden een politie auto tegen op de weg en als ik ze al tegen kom lijken ze vaak onderweg naar een incident of naar het bureau en niet geïnteresseerd in wat er om hen heen gebeurt. Waarom zou de gemiddelde Mo of Ali of Sjors (van de afdeling verkoop) zich druk maken over de hoogte van de boete als hij weet dat hij toch niet gepakt gaat worden? En voor de flitsers is er Flitsmeister.
Ja ja, boetes zijn eigen schuld. Hou je aan de regels. De meesten proberen dat ook keurig te doen. Maak je echter een keer een foutje dan ben je direct de Sjaak. Probeer je een motoragent in Utrecht te verhinderen zijn werk te doen dan krijg je? NIETS! De Willem Alexander tunnel in Maastricht is zo'n geldmachine. Rij je daar om 21:10 in de avond keurig 119km per uur, blijk je daar opeens 100 km per uur te morgen rijden. In een lege tunnel mag je dus zomaar even EUR 174 euro aftikken. Welke veiligheid was in het geding? Maar inderdaad, het was mijn eigen schuld. Had ik in de wirwar van bordjes om 21 uur maar dat ene bordje moeten zien dat je daar geen 120 mag rijden.
Da's een best toltarief voor het rijden door die tunnel.
Dat ben ik met je eens. Ze plaatsen een woud van borden en je mag ze zelf lezen met je normale snelheid. Hier in het dorp moet ik zelfs op de fiets afstappen om het te lezen. Een verbordsbord met 4 uitzonderingen op uitzonderingen is geen uitzondering.
Om 120 te mogen moet er ook een bord staan.
De regel is 130 tenzij er een snelheid aangegeven staat, al dan niet met tijdvak.
Snelwegen in stedelijk gebied waren sowieso vrijwel allemaal al 100 ook in de 120tijd. Zeker zo'n tunnel anders worden de veiligheidseisen veel zwaarder en dus duurder
@Shoarmamasutra | 05-11-21 | 20:00: er staan aan beide kanten nota bene borden " trjacetcontrole" earth.app.goo.gl/1HZBN3
verhogen maakt geen kont uit als de pakkans praktisch nul is.
ik zou me als notoire overtreder wel zorgen maken over de rijdende flitsauto's volgend jaar. Daar is geen flitsmeister tegen opgewassen
Eens, maar eigenlijk zouden ze dan alsnog je staande moeten houden. Dat maakt veel meer impact.
Boetes mogen nog veel hoger, vanaf €1000 ofzo
Stammen deze verhogingen uit Brussel, of ..
In Duitsland worden bepaalde verkeersboetes verhoogd of zelfs verdubbeld !
Altijd nog stukken minder als in Nederland, natuurlijk.
duitslandnieuws.nl/blog/2021/10/11/ve...
Die Duitsers zien de boeteprijzen in NL en verdubbelen. Die Nederlandse regering ziet enkel dat de Duitsers verdubbelen (maar houden geen rekening dat de boetes stukken lager zijn dan in NL) en denken, 'oh dan kunnen wij er ook wel een fiks bedrag bovenop doen'. Dat zijn toch geen realistische boetes meer?
Moet je eens kijken wat je krijgt als je iemand bedreigt, politie hindert of echt iets fout doet. Nee, de automobilist in NL is nog niet genoeg uitgemolken.
mijn tesla gaat best wel hard. boeie met die boetes.
Dat gaat met minimaal een benzineslurpende v6 toch echt een stuk lekkerder hoor .
Mijn salaris gaat flink omhoog. Ipv 3 keer niets, krijg ik nu 4 keer niets.
Ik heb hier echt 0 problemen mee, mag nog wat hoger zelfs. Doe ook even de boetes verdrievoudigen op:
- parkeren op invalideplekken
- dubbel parkeren (dus niet met je aso bak over de lijn heen, TUSSEN de lijnen
- Afval uit je auto donderen
Parkeren op invalideplekken is goedkoper geworden hoorde ik op de radio.
@sailingduck: denk dat die boetes te goed werkten en dat is nou ook weer niet de bedoeling.
Parkeren op invalideplekken was toch al iets van 400 met aantekening misrijf ipv overtreding zodat herhaaldelijke overtredingen extra straf kunnen krijgen
Huilen over de hoogte van boetes is een optie natuurlijk. Een andere optie is (en misschien zeg ik nu iets heel geks): "Stop breaking the law, asshole"! (uit: Liar, liar)
De enige die dat gaspedaal indrukt, ben je zelf. Geldt voor de andere gevallen idem dito. Volledig eens met bovenstaande.
je zou ook de boete als een vent kunnen incasseren. Gegokt en verloren. Jammer dan.
Een beetje klagen over verkeersboetes die je zou kunnen krijgen als de plisie capaciteit en competenties zou hebben om te controleren en de ballen zou hebben om overtreders staande te houden. Het is maar geld.
Vergelijk het met flink wat andere landen, zoals Oekraine waar je 's avonds in de steden gewoon van straat kan worden geplukt voor niks en de cel in verdwijnt zonder veroordelng of proces tot je in cash een boete betaalt omdat de agenten die je aanhielden anders geen inkomen hebben, of zoals de VS waar je gewoon door agenten vermoord wordt omdat je teveel pigment in je huid hebt maar verder geen overtreding hebt begaan. Of de Filippijnen, waar Duterte iedereen laat afschieten die mogelik iets met drugshandel te maken zou kunnen hebben. Ook overtreders van de avondklok in Manila zijn er genadeloos door agenten met kogels geprikt. Of Myanmar, waar het al genoeg is dat je bestaat en in een specifiek deel van het land woonde waar mensen tot ene bepaalde bevolkingsgroep worden gerekend. Niet slechts politie, maar het hele leger er op af om je fijn af te schieten of te verdrijven.
Je vergelijkt NL met 3e wereld landen, dat werkt niet.
" of zoals de VS waar je gewoon door agenten vermoord wordt omdat je teveel pigment in je huid hebt maar verder geen overtreding hebt begaan."
Dat komt door totale en complete incompetentie van de agenten in combinatie met de cultuur. Heeft niets met pigment te maken want er worden net zo veel blanken doodgeschoten of mishandeld als zwarten naar rato van aantallen. Het enige dat de slachtoffers gemeen hebben is dat ze overwegend arm en laag opgeleid zijn.
Goeie redenen om inderdaad de boetes weer extreem te verhogen in Nederland.
"of zoals de VS waar je gewoon door agenten vermoord wordt omdat je teveel pigment in je huid hebt maar verder geen overtreding hebt begaan." Riiiiiiight. Tuurlijk jongen.
Goh, wist ik niet. Hoeveel negers zijn er dit jaar doodgeschoten door US popo?
Hoe kun je überhaupt een boete krijgen voor "geen voorrang verlenen"? Ik maak regelmatig mee dat er een stoffel-de-schildpad of granny van rechts komt, die op voorhand al stopt en wacht om mij voor te laten. Krijg ik daar dan ook een boete voor?
Ik zou eerder willen voorstellen om boetes te geven aan hersendode weggebruikers die vergeten (of te bang zijn) voorrang te nemen.
In de wet staat niets over voorrang nemen. Alleen iets over voorrang verlenen. Maar dat schijnt zo ingewikkeld te zijn dat je minimaal een IQ van 75 moet hebben om dat te snappen.
@BroddelwerkBillie | 05-11-21 | 11:05: tijd om te wet aan te passen, zeg ik dan altijd maar....
Daar geven ze geen boete voor natuurlijk. Die boete krijg je als je die anderen in hun ankers laat gaan terwijl je geen voorrang had.
Boetes voor falende en liegende politici, dat zie ik liever. Evt met terugwerkende kracht.
De boetes worden niet verhoogd om de veiligheid te verhogen, u bent een cash ow en de begroting moet gedekt worden.
De gelden van deze boetes worden ook niet gebruikt ter verbetering van verkeerssituaties.
Het wordt tijd dat er ook boetes uitgedeeld worden voor te langzaam rijden.
Je aan de verkeersregels houden is best kut. Reed net keurig 82 op de N347 en er zat een dikke BMW achter mij te drukken. Uiteindelijk haalde die maar in over de dubbel doorgetrokken streep. Hij had vast een goede reden.
82 op de teller is 75 op de gps.
@Dr.Utker | 05-11-21 | 12:01: bij sommige autos. Bij mij is het soms al 79.
Ach met dit soort regels heb ik niet zo'n probleem. Ben ooit over de motorkap gevlogen met de fiets, doordat mijnheer druk zat te bellen en plots rechtsaf sloeg zonder te kijken en te knipperlichten.Ik gebruik mijn telefoon gewoon nooit achter het stuur, gewoon voor mijzelf en vooral voor anderen. Geld hetzelfde voor de andere regels. Met name het links of op de middenstrook blijven tuffen is ontzettend irritant.
In 1993 mijn laatste verkeersboete gehad, een moment van onachtzaamheid kostte me toen 130 gulden. Sindsdien boetevrij en behoudens fouten die ik onverhoopt kan maken, zal ik het CJIB niet uitdagen, ik heb die aandacht niet nodig, ik betaal al genoeg aan de roverheid.
De pakkans moet vergroot worden. Hoge boete x lage pakkans = laag risico, en dus geen gedragsverandering.
Nederland kutland. De hoogste belastingen ter wereld, de hoogste boetes ter wereld, een corrupte Overheid en dito rechtspraak.
Toch maar eens aan emigreren denken?
Maar, je ziet dat het werkt, die hoge belastingen en die hoge boetes; kijk maar eens hoe braaf de Nederlanders alles keurig slikken. Keurig afgericht volk, hoor.
De hoogste belastingen? Waarom worden we dan een belastingparadijs genoemd?
Mijn hemel, echt?
@* Il Principe * | 05-11-21 | 10:09: belastingparadijs is niet voor de gewone man maar voor de grote rijke bedrijven.
Hahaha! "Hoogste boetes ter wereld", m'n beste, kom eens een keertje over de grens. In Zwitserland rijdt niemand te hard, omdat ze dáár pas echt hoge boetes hebben.
@kweethetooknietbeter | 05-11-21 | 10:07: Dat komt voornamelijk door de buitengewone strenge en inhalige belastingdienst. Dat is de Revolutionaire Garde (of de Waffen SS) van Rutte. En dan is er nog een speciale eenheid, FIOD, die de rol van Gestapo met verve speelt.
Mensenrechten houden in Nederland op bij de Belastingdienst.
Het enige wat je er aan kan doen is zorgen dat de namen en adressen van de Belastingbeulen openbaar worden.
@Fedde71 | 05-11-21 | 10:17:
En voor rijke mensen, vergeet dat vooral niet.
Is er wat mis met lang studeren en in jezelf invexteren, hard werken, en knap verdienen?
@donkieshot | 05-11-21 | 10:25:
Is helemaal niets mis mee, veel te vaak heeft dat knap verdienen trouwens weinig te maken met lang studeren en/of hard werken. Het spul dat bij grote bedrijven komt bovendrijven, doet dat niet op basis van kennis of hard werken.
@* Il Principe * | 05-11-21 | 12:40: Veel te vaak is veel te vaak maar het is geen meerderheid.
Verhogen. Meer controle. Meer camera's. Laat al die te hard rijdende, geen richting aangevende, fout invoegende, bumper klevende, appende tokkies het maar flink voelen in hun portemonnee. Houd je aan de regels, hoe makkelijk wil je het hebben.
Zo is dat. Ook moeten er veel meer regels komen, om het makkelijker en duidelijker te maken. Grappig dat er hier in de panelen zo kinderlijk wordt gedacht over het naleven van regels.
Dan heb ik liever dat ze die figuren een tijdje van de weg halen. Dat voelen ze echt en veel eerlijker. 200 euro boete voor een of ander is voor iemand met een hoog inkomen helemaal niets, idem die busjes van bedrijven die zich massaal misdragen op de weg, want de baas neemt boetes op de koop toe.
Voor iemand met een laag inkomen is het een problematisch gedrag. De overtreding doe je zelf, maar toch zit er oneerlijkheid in.
Handhaven schijnt een dingetje te zijn in dit land, nieuwe regels in het leven roepen is daarentegen geen probleem.
en alles aan je QR code koppelen zodat je na 5 overtredingen een rood vinkje krijgt en nergens meer in mag.
Liever die dibgen dan sec snelheid. Die dibgen zijn veel irritanter en gevaarlijker dan wat te hard op een weg met ruimte.
Ik erger me kapot aan dat hard op mebseb inrijden en net voor de bumper hakve remblokken opmaken, dat lompe voorgooien omdat ze denken allerlei rechten te hebben, dat lang in het midden rijden en zeker die slingerende autos en vrachtwagens die zitten te aloen en dan terugzakken naar 80 ongeacht de strook
En de vrachtwagenchauffeurs die rakelings lamgs mijn bumper naar links gaan met 95 terwijl er 50 staat te knipperen en ik 60 rijdt moeten ze acuut t rijbewijs invorderen.
En toch blijven we een land waar je, in verhouding, het snelste ter plaatse bent, We hebben de beste Wegenverkeerswet, Fietsers zijn het veiligst. En je krijgt je roze papier hier niet cadeau. Maar we blijven een cashcow. Dat wel.
Ik vind het echt buiten proporties. Ik hou mij meestal aan de regels, maar maak ook wel eens een foutje. Ik ben ook een mens. Een keer niet voorrang verlenen 350 Euro.... Dat is echt een astronomisch bedrag. Er zijn best wel wat discutabele situaties in NL. Zoals een kruispunt waarbij een constructie zit dat op een uitrit lijkt. Je zou daar maar in de fout gaan met een BOA in de buurt. Boa's zijn ratjes in mijn ogen die lekker kunnen scoren als ze boetes schrijven. En als ratjes komen er steeds meer van
Mijn buuv is invalide gereden door iemand die wel eens een voorrangsfoutje maakte.
En een andere buuf valt van een trapje en breekt een been. De meeste ongelukken gebeuren thuis en zijn zowiezo onderdeel van het leven. Hogere boetes helpen daar niet tegen.
@donkieshot | 05-11-21 | 10:13: Maar mijn buuv is niet van een trapje gevallen. Ze is invalide gereden door een eengrijzecellige die niet in staat was een paar eenvoudige voorrangsregeltjes te leren en toe te passen.
Ik snap m, en dat is mooi waardeloos voor je buurvrouw.
Met hogere boetes los je dit niet op. In het geval van veelplegers, daar link je een beetje naar, is het afnemen van het rijbewijs een beter middel.
Of in mijn geval, ik werd ook door een halve gek van mn sokken gereden, die gozert is nu niet meer, een boom won. Ik had liever gezien dat hij nooit meer auto reed.
Kan je ook ergens een diplomatiek paspoort kopen?
Nagenoeg niemand laat de auto staan, ondanks de Pleuro 2.0 en allerlei andere “beperkingen”.
Hele dagen zie ik (meestal als motorrijder) randdebielen (goh, normaal is het zo’n leuke aardige persoon) de openbare weg betreden alsof ze Hamilton achter zich aan hebben.
Meestal bedrijfsauto’s, leasebakken of partimers die volgens strak schedule net de kinderen van of naar school hebben gebracht.
En “don’t mention the bloody foreigners”, waarbij ik dan eventueel (vaak MOE) toeristen en internationale vrachtwagenslaven ( in den vreemde) nog het voordeel van de twijfel wil geven.
En vrijwel iedereen in een schakelauto komt een arm tekort of is er met de gedachte niet bij want net even aan het bellen met het CJIB of de volgende afspraak (die waarschijnlijk niet op tijd gehaald zal worden).
@Mosterd: U is kunstenaar? 'De romantiek in de leegte van uw portemonnee'. Kunstig geschreven.
Ik heb genoten!
Appen oid tijdens rijden zouden ze 1 bruto salaris boete van moeten maken. Ik heb me er zelf ook wel eens op betrapt, maar het is gewoon zo gruwelijk dom/onnodig en gevaarlijk.
Nou precies! Eigenlijk moesten ze boetes maar helemaal afschaffen!
Gewoon even bellen met het CJIB en de stem van Opstelten nadoen, wordt de boete direct verscheurd.
Zou het helpen als je zegt dat je een bedrag aan goed doel hebt overgemaakt? Zou je dan bijvoorbeeld straf/boetevermindering krijgen?
Hmmm, sinds de invoering van dat EU muntje, is onze koopkracht ( houdt mij ten goede in deze ) ruim 12% ( dit is natuurlijk nu behoorlijk meer dan die 12% ) erop achteruit gegaan.
Duur ingekocht, vervolgens die zogenaamde " knoflooklanden " helpen ( Kees den Jager, wie kent hem nog ?! ) middels onze belastingcentjes zijn wij ( het volk ) mede hierdoor in Nederland behoorlijk genaaid.
Ik kan nog vele oorzaken opdreunen, maar de bonte boel, wat zichzelf nu de naam " Regering " toe bedeelt, zijn onder het bewind van die immer " lachende clown " een schande voor het Nederlandse volk ( ongeacht welke kleur of geloof ).
"We" verdienen ook goed aan export naar de rest van de EU. Alleen het geld blijft een beetje bij de 1% hangen. Dat is de EU niet te verwijten, maar onze keuze voor "liberale" clowns.
@* Il Principe * | 05-11-21 | 09:51,
Beste, dat is eigenlijk wat ik ook zeg.
@* Il Principe * | 05-11-21 | 09:51:
Maar gemiddeld is iedereen er op vooruit gegaan.
Dit europa is een grote farce.
@donkieshot | 05-11-21 | 09:59:
Correctie: Deze EU is één grote farce.
@donkieshot | 05-11-21 | 09:59,
Deze EU is volgens mij de natste droom voor elk grote Communist en Fascist, een totalitaire staat in verwording, vreselijk.
@donkieshot | 05-11-21 | 09:59,
Ja.
@kweethetooknietbeter | 05-11-21 | 09:58,
" De economie ", zo benoemen zij dat.
@Bad - Casey | 05-11-21 | 10:05:
De EU is noodzakelijk. Zonder innige samenwerking redden we het niet tegen de VS, China en Rusland.
En met dit europa wel? Proest.
De brillen zijn in de aanbieding bij pearl.
@* Il Principe * | 05-11-21 | 10:21,
De grootste fout wat volgens mij is gemaakt, Poetin niet mee laten doen.
Stel je voor dat Rusland ons bondgenoot was.
Dit had volgens mij uiteindelijk heel veel leed gescheeld.
Het fascinerende is wel.
We ( door Merkel op haar eigen houtje ) nemen Erdogan wel mee ?!
Kan iemand mij deze logica uitleggen ?!
@donkieshot | 05-11-21 | 10:27:
Tuurlijk joh, hoe zou het dan wel moeten?
Ik blijf even achterover leunen en kijken hoe het VK zichzelf door het putje spoelt.
@Bad - Casey | 05-11-21 | 10:37:
Putin zal nooit onze bondgenoot worden. Het is een autocraat die de steun van het volk houdt door zich te verzetten tegen het buitenland. Met andere woorden, hij heeft er zelf geen belang bij om vriendjes te worden.
@* Il Principe * | 05-11-21 | 10:40,
Mee eens, waarom dan Erdogan wel ?!
Vergeet niet, Turkije zit bij de NATO en Rusland niet, maar Erdogan koopt nu zijn wapens van Rusland.
@Bad - Casey | 05-11-21 | 10:44:
Erdogan doet hetzelfde als Putin, hij verzet zich ook tegen het "Westen" voor interne politieke doeleinden. Onder Erdogan is de relatie met Europa steeds minder vriendelijk.
@* Il Principe * | 05-11-21 | 10:53,
Wat u zegt, das dus eigenlijk wat ik bedoel, Merkel had nooit op eigen houtje dat " Duivelse verbond " met die Erdogan dienen aan te gaan, nooit.
Het woord " verbond " en zo ook de uitvoering van dit woord zal hij altijd blijven misbruiken.
Miskleun 1e klas van mevrouw Merkel, zij zocht de chantage op.
Door haar, hebben wij allen hier elke dag maar weer hier last van.
@Bad - Casey | 05-11-21 | 11:06:
Tsja, het blijft een buurland van de EU. Daar hebben we mee te dealen. Van Rusland hebben we gas nodig, van Turkije medewerking in het tegenhouden van migranten. Daar zul je hoe dan ook mee moeten blijven praten omdat het alternatief sowieso slechter is.
Dit is de verkeerde oplossing. Lage boetes in combinaties met goede handhaving werken prima, maar handhaving kost geld. In plaats daarvan wordt gekozen voor hoge boetes met nauwelijks pakkans. Dat is extra lullig als je een boete krijgt, meestal kom je wel weg met je overtreding.
Goed punt, maar hoge boetes hebben ook een ontmoedigings-effect. Als je weet dat de pakkans 1% is maar je weet ook dat je áls je gepakt wordt gelijk € 1.000,- kwijt bent, dan wordt het toch net ietsje anders.
Dit zijn boetes waarvan een groot deel van de mensen denkt "meh... zonde" maar verder niet zo veel. Ik ben voor het drastisch verhogen van boetes om te profiteren van dat ontmoedigings-effect, en daarbij stapsgewijze verhoging wanneer je binnen periode X (1 jaar, 2 jaar, 5 jaar?) betrapt wordt op dezelfde overtreding. Bijvoorbeeld telefoongebruik 1e keer € 500, 2e keer € 1.000, 3e keer € 2.500 en je rijbewijs 6 maanden inleveren, zoiets.
Inflatie aan het werk of zou het toch echt om de verkeersveiligheid gaan?
Het kabinet heeft voor Sinterklaas gespeeld voor bedrijven tijdens de Coronacrisis. Je mag natuurlijk niet verwachten dat bedrijven dan ook de rekening ophoesten. Da's naïef.
@* Il Principe * | 05-11-21 | 09:44: En het sin terklaasfeest gaat nog even door, als straks de frauduleus verkregen steun niet meer van dealer kippen geplukt kan worden.
@Here's Freddy | 05-11-21 | 09:54: dealer = de....
@* Il Principe * | 05-11-21 | 09:44: Als jij een cafe dicht gooit als overheid, ivm een griepachtig virus, dan ben jij ook verantwoordelijk om die ondernemer te helpen, ipv failliet te laten gaan.
Maar blijkbaar vindt u dat vreemd.
@Nuchternederland | 05-11-21 | 09:59:
U bent niet bekend met "ondernemersrisico"??? Ik krijg wat van al die snowflake "ondernemers" die vooral goed zijn in het ophouden van hun hand.
@* Il Principe * | 05-11-21 | 10:01: En die sowieso al voor de corona failliet aan het waren gaan en nu nog even kunnen meeprofiteren van de staatsruif.
Vergeet ook de administratiekosten niet. Geen enkele andere organisatie durft hier zoveel geld voor te vragen. Het is bijna misdadig.
Niet bijna,... gewoon misdadig.
Eigenlijk zou je zelf ook administratiekosten mogen berekenen, wel zo eerlijk.
Telefoon achter het stuur mag van mij direct naar twee jaar rijontzegging. Je ziet de bestuurders al van verre die met hun telefoon zitten te spelen. Zij rijden langzamer, slingeren meer en merken zaken te laat op.
Man, wat wordt het heerlijk rustig op de weg dan. Mijn inziens de oplossing voor het fileprobleem!
Linksrijders moeten gewoon eens een boete gaan krijgen. Dat geplakt op die baan. Rijden nog te langzaam vaak ook! Ga je er rechts voorbij, hebben ze nog niet door dat ze naar rechts moeten...
Men zou om de vijf jaar een opfriscursus moeten krijgen. Ik zie teveel mensen die echt volkomen ongeschikt zijn in het verkeer.
Rechts inhalen € 250,00 dokken.
@R. Ketelsteen | 05-11-21 | 09:46:
Als je rechts inhaalt, betekent het dat de andere auto onnodig links rijdt. Maar ach, wanneer zie je tegenwoordig nog politie op de snelweg.
Nog mooier, jij krijgt de boete omdat je rechts passeert. Ik ben het met je eens met die opfriscursus. En om de 5 jaar ook weer een aantal opfrisritten met erkende rijschoolhouder (geen voormalige kameelrijder) waar je ook aan moet voldoen.
@R. Ketelsteen | 05-11-21 | 09:46: ik wacht op oom agent die mij die boete geeft, als ik helemaal rechts een auto voorbij ga die links (of midden) plakt. Want dan heeft ie ook gezien dat die auto daar rijdt en nodig ik hem vrolijk uit dáár eens werk van te gaan maken.
Rijden met drank op is helemaal misdadig.
@R. Ketelsteen | 05-11-21 | 09:46: Vreemde ervan is dat onnodig links blijven rijden van €150 naar €220 niet in verhouding is met rechts inhalen.
Idd. De meeste bestuurders snappen een spitsstrook niet eens en blijven stug in het midden rijden.
Bizar inderdaad.
In normale landen moet je rechts inhalen ipv, steeds van rijstrook te wisselen. "stay in your lane".
Ik zeg doodstraf, bij telefoon in de auto!
En levenslang, bij 1 km te hard. Wat denken ze wel, die criminelen.
@I.P standing up | 05-11-21 | 09:55:
Omdat het ook een raar ding is. Moet je ineens op de vluchtstrook rijden dat normaliter verboden is en nog gevaarlijk ook.
@van Oeffelen | 05-11-21 | 09:51:
Dat wist iedereen al, Oef. Overbodige tegel.
@R. Ketelsteen | 05-11-21 | 09:58: Kleinigheidje maar het is Keep tour lane. Die van jouw betekent, bemoei je met je eigen zaken.
@NLgaatnaardeklote | 05-11-21 | 10:06: Keep your lane dus.
@nlgaat
Anders dan vaak gedacht wordt geldt in de Verenigde Staten geen algemeen keep your lane principe. In de meeste staten geldt "keep right unless to pass", waarbij verkeer net als in Europa rechts dient te houden.[2] In de praktijk is er sprake van "left lane hoggers", voertuigen die met een lagere snelheid dan het overige verkeer links rijden. Dit is niet hetzelfde als "keep your lane", maar resulteert in de praktijk vooral in onnodig links rijden. Op brede snelwegen mogen vrachtwagens doorgaans niet op de linker rijstroken rijden, maar rijdt veel vrachtverkeer op de tweede rijstrook van rechts gezien, vanwege de hoge afritdichtheid in stedelijke gebieden, zodat conflicten met invoegend verkeer vermeden worden. Dit geldt vooral op snelwegen met 4 tot 7 rijstroken per richting.
Een verschil met Europa is dat de maximumsnelheden voor vrachtverkeer hoger liggen, zodat zeker in stedelijke gebieden het gebruikelijk is dat vrachtwagens personenauto's inhalen met 100 tot 110 km/h. In sommige staten mogen vrachtwagens 75 mph (120 kilometer per uur) rijden.
Tsja, logisch. De kosten van het geklungel rondom de Corona crisis moeten ergens op verhaald worden. Of dacht iemand echt dat de testen, vaccinaties en zelftesten gratis waren?
Begin van het jaar met een paar kilometer te hard geflitst in Duitsland. Daar krijg je tenminste nog een mooie foto van je eigen smoelwerk op de post. Topservice. Kost slechts 15 euro inclusief administratiekosten.
Niet verkeerd, hoeveel foto's heeft u inmiddels binnen gekregen?
Zo kan het ook.
Maar onz regering heeft een bloedhekel aan ons, dus doen wij het zo.
Zou in Nederland toch vrijwel gratis moeten kunnen. Eenmaal inloggen met je Digid om je foto te downloaden, en klaar ben je. Dat vraagt eenmalig een paar ton om in te regelen. Maar ja, overheid en ICT...
@* Il Principe * | 05-11-21 | 09:57: Dat is er al. Naast de foto's kan je ook het ijkrapport, beedigingsverklaring en meer relevante documenten downloaden. En bij de check-out kan je de prent met Ideal aftikken.
@CarelJan7937 | 05-11-21 | 11:07:
Tnx! Dankzij Flitmeister word ik er vrijwel nooit mee geconfronteerd.
Het is de negatieve spiraal; steeds meer mensen nemen de overheid niet meer serieus, en houden zich steeds minder aan de regels.
Het gevolg is de roep om meer en strengere handhaving. Enz.
Tot we allemaal in onwenselijke ellende zitten.
Inderdaad. Veel verkeersregels zijn dan ook karikaturen geworden.
En wat is het boetebedrag voor als je een jaar lang geen enkele boete hebt ontvangen?
De basisboete wordt in een blauwe enveloppe verstuurd.
Dan leef je niet, dan ben je overleden.
@Schoorsteenveger | 05-11-21 | 09:40:
Of je neemt Flitsmeister natuurlijk.
Je kunt verhogen wat je wilt. Pakkans is nihil. Als je ziet wat een gajes zich op de weg bevindt dat links blijft plakken, bellend / append aan het rijden is, verdrijvingsvlakken pakt om net 1 auto extra voor te zijn etc. Maar er rijdt amper politie rond.
Nee. Was broer of neef...
True. De enige die ze pakken is Jan Lul die 6 kilometer te hard rijdt omdat ze het flitskastje goed verstopt hadden achter een geluidsscherm.
Correct
9/10 keer zijn het berbers in mijn omgeving.
Ze zijn de baas op staat.
Leuk maar niet echt doeltreffend die hoge boetes zonder staande houding. De notoire aso op de weg rijdt toch in een auto op naam van een katvanger of gestolen kentekenplaten. De gewone man zoals ik die alles voor elkaar heeft en waar wat te halen valt moet weer diep in de buidel tasten als ik een keer een kleine overtreding maak.
Bekeuringen zijn verworden tot een onheus chantage middel en het ordinair spekken van de schatkist. Eerste reflex van de regering/gemeentes is altijd een blinde greep in de portemonnee van iedereen die al moet zuchten onder het juk van een luie en hebberige overheid. Het zou die brugtrollen sieren als ze hun vangsten ook ten goede zouden laten komen om oorzaken van die bekeuringen te verhelpen of te verminderen in plaats van het op te brassen aan godweetwat.
Dat doen ze ook. Van dat geld geven ze heel veel arabieren een gratis huis, waardoor het steeds drukker wordt en de wegen steeds verder dichtslibben.
@wapster | 05-11-21 | 09:37: Dat valt onder verbrassen.
Ze betalen er al die boa's van.
Zodat ze de horeca en straks de burgers tijdens de avondklok, die een binnenkort weer aankomt, kunnen controleren en bekeuren.
Heeft precies 0,0 te maken met verkeersveiligheid.
Nederland moet het sinterklaas spelen toch ergens van betalen.
Weer verdeel en heers; gun elkaar de boetes en ga zo samen arm ten onder.
Ik kreeg ook een boete, 5kmph te hard.
57 euro. Was ook een levensgevaarlijke situatie. CJIB is knettergek geworden.
Ik zat op 9Km te hard..74,-
ik vorige week voor het eerst in 15 jaar ook aangehouden want ze stonden te laseren. 27 km te snel op een strakke rechte weg waar ik al 30 jaar rijdt. Stom stom stom, ik was fout geen speld tussen te krijgen. Na correctie 22 km (heb geen papiertje gehad o.i.d.) dus dat wordt € 230,-.
Doordat jullie te hard reden, stikte de natura-2000-gebieden, of zoiets.
Gewoon aan de snelheid houden. Hoe simpel wil je het hebben? Te hard is te hard.
@Mr_Pikibelly | 05-11-21 | 09:37: Zat op 53 km, maar Spaanse auto. Heb maar betaald.
Heb al jaren geen verkeerspolitie meer gezien. Als je weet waar die flitspalen staan kun je maken wat je wilt op de weg. En dat merk je.
Ik zie ze geregeld mensen van de weg afhalen. Maar dat zijn ook vrijwel altidj de mongolen die echt heel veel harder dan de rest overal tussendoor slingerden net er voor. Ze gaan echt niet achter diegene aan die een keertje met 110 inhaalt, dan rijden ze je bijkans zelf nog van de weg. Ze zitten meestal achter de golfjes en audis en witte en geblindeerde autos aan, de usual suspects.
Want het is de bedoeling dat het aantal boetes verlaagd moet worden.
Droom lekker verder
Als goed-verdiender ergerde ik mij altijd aan de nivillerings-sport in Nederland.
Een systeem waarbij boetes inkomensafhankelijk zijn, kan ik dan weer wel steunen. 350e is een volledig maandbudget voor veel gezinnen die een auto wellicht nodig hebben om nog enigzins normaal te kunnen functioneren.
Ja, of je denkt gewoon na en je rijdt niet als een mongool over 's heerens wegen...
En hoe doe je dat dan met gevangenisstraffen?
De gemiddelde bijstander krijg dan de huidige fopstrafjes en wie wel geld heeft mag jaren de bak in? dat klinkt vooral als een gevalletje middenstander pesten en de anderskokenden nóg minder straffen.
Hoe meten we dit? Wat doe je met mensen die wel veel geld hebben, maar dat niet als loon binnen krijgen(en daar dus ook geen inkomstenbelasting overbetalen en effectief een laag inkomen hebben).
En belangrijker nog: hiervoor moet je artikel 1 van de grondwet afschaffen, willen we dat écht? Want als bijvangst krijg je dan dat de overheid gewoon weer als vanouds mag discrimineren en voortrekken.
Je verdient gewoon te weinig om je aan het nivelleringsverhaal te kunnen onttrekken. Daarom ben je trouwens ook het haasje.
Gelukkig zijn de Nederlanders welvarend dus dit kan er nog wel bij.
Gelukkig dat we de 1% met zijn allen gaan ontlasten zodat zij gelukkig kunnen blijven consumeren. Zoals prinspils en consorten.
De omvolking moet wel betaald worden natuurlijk.
Ik heb liever lagere boetes en goed handhaven dan deze CJIB loterij.
Helemaal mee eens.
Voor de werknemers valt het nog wel mee, die krijgen enigzins nog een inflatiecorrectie. De gepensioneerden zijn echter al 10 jaar niet geindexeerd. Hun pensioenfondsen zijn verplicht negatief renderende Europese staatsobligaties op te kopen. Zo betaalt de generatie die het land heeft opgebouwd voor de megalomane ideeen uit Brussel voor een eenheidsstaat met 1 munt.
Onze rekening komt trouwens ook nog wel in de vorm van (veel) langer doorwerken voor minder geld en hogere afdrachten.
Ik draag geen pensioen af.
Ik doe niet mee.
Kan jij ook, ook in loondienst.
Maar u hoeft geen geld meer te wisselen bij de grens en roaming is nu ook gratis. Daar heeft u 5 jaar langer doorwerken toch wel voor over?
U zou ook verantwoordelijkheid kunnen nemen voor uw eigen pensioen. Je hoeft maar zo'n 100-200euro per maand weg te zetten in een goedkoop indexfonds vanaf je 20-25ste om met 1 miljoen EUR te eindigen op je 65ste. Zou toch voor iedereen haalbaar moeten zijn.
@2voor12 | 05-11-21 | 09:25:
Inderdaad en overal dezelfde wegenbelasting tarieven en BTW regels.
@Kaas de Vies | 05-11-21 | 09:25:
In loondienst is het verdomd lastig om je te onttrekken aan je bijdrage aan het pensioenfonds.
Ach hè, die arme gepensioneerden met hun goudgerande eindeloonsregelingen. Ont-zet-tend zielig die lui...
@Diederik_Ezel | 05-11-21 | 09:25: Dan zul je ieder jaar 10% resultaat moeten maken, met 200 euro in 40*12 = 480 termijnen.
Dat is dus niet haalbaar, ieder jaar, 40 jaar lang, 10% per jaar.
Als je uitgaat van een gemiddelde van 5% na kosten en belasting, ook al veel te hoog, kom je met 200 uit op 300.000 euro.
En als je 40 jaar 100 euro doet, tegen een meer reële 3% na kosten en belasting, kom je uit op 90.000 euro.
Dat is minder dan 10% van uw verhaal.
En wat denk je over 40 jaar nog te kunnen kopen voor 90.000 euro verdeeld over stel 20 jaar resteren leven, dus 375 euro per maand?
Wat een onzin dus.
@Nuchternederland | 05-11-21 | 09:52: 10% per jaar is ongeveer het gemiddelde van de S&P500 van de afgelopen 100 jaar inderdaad. Afgelopen 10 jaar is het nog een stuk hoger overigens.
Rekent u nou serieus met 3% rendement per jaar trouwens?! Dan kom je inderdaad veel lager uit, maar is een beetje onzinnige rekensom.
@* Il Principe * | 05-11-21 | 09:36: Onttrekken misschien niet, maar het is niet onmogelijk om daarnaast zelf te sparen door een huis te hebben gekocht of door iedere maand een honderd euro in een of ander index fonds of edelmetalen te investeren.
Ik snap dat dat voor de jongere generatie onmogelijk is nu iets te kopen, maar mensen ouder dan +/-35 waren in 2010 toch echt al wel afgestudeerd en aan het werk, zelfs al ben je 3x blijven zitten of een keer van studie veranderd, toen waren woningen te betalen... Dus je kan een huis gekocht en afbetaald hebben zodat je op je 67e alleen geld nodig hebt voor energie en vreten. Na 40-45 jaar heb je 150k in zo index fonds zitten, heb je 10k per jaar extra om te spenderen, daarna ben je boven de 80 en dalen je uitgaven omdat je toch bijna niks meer kan.
Een pensioen is een aanvulling op de AOW, dus je krijgt sowieso iets van 800 euro in de maand. Als je op je 67e nog 1100 euro huur moet betalen, dan heb je of heel veel pech gehad(gescheiden, gedwongen huis verkopen, baan kwijt op het verkeerde moment, langdurig ziek of arbeidsongeschikt) of je bent gewoon dom geweest en teveel vertrouwd op het systeem, terwijl dat systeem al sinds de jaren 80 een en al afbraak is.
@ReyNemaattori | 05-11-21 | 10:01:
We hebben dan ook heel veel domme mensen in NL of mensen die om andere redenen te weinig verdienen om te kunnen sparen. www.cbs.nl/nl-nl/visualisaties/inkome...
Wees blij trouwens, dat drukt de vraag naar huizen en aandelen en geeft jou en mij de kans om het anders te doen. ;-)
@Diederik_Ezel | 05-11-21 | 09:55: De S& P mag dan wel een gemiddeld rendement hebben de afgelopen 100 jaar van 10%, maar dat zegt helemaal niets over wat er de komende 40 jaar gaat gebeuren. Zo ging het rendement van de S& P in 2008 naar -35%. En dit was in dollars, hoe heeft zich dat ontwikkeld? De Aex is niet geheel hetzelfde om in te beleggen. De huidige top van 810 of zo iets is een unicum, vorig jaar hebben we ook de 400 gezien, en werd alles in paniek gedumpt, en niet alleen door Joe the plummer.
En wat zijn de kosten en belasting, als je serieuze beleggingen aanhoudt? Box 3 heffing is al een paar procent.
Oftewel, 10% rendement is niet reëel om van uit te gaan. Dat doen pensioenfondsen ook niet, die zitten vaak rond de 5%. En de wettelijke rekenrente is 3% rendement, vandaar ook de problemen met pensioenindexering...
@Nuchternederland | 05-11-21 | 10:09: Pensioenfondsen is een ander verhaal, die moeten verplicht in bv obligaties beleggen die weinig opleveren. Als jong individu met een lange horizon kun je juist wat meer risico nemen. En zo'n crash van 2008 of 2020 is juist een enorme kans als je jong bent om op koopjesjacht te gaan en veel bij te kopen. Dan kun je dus long term best boven de 10% per jaar uitkomen.
@Nuchternederland | 05-11-21 | 10:09:
Pensioenfondsen kennen een meerjarig rendement dat richting de 8% gaat. De rekenrente is trouwens variabel, dat is momenteel ook het probleem met indexering. Pensioenfondsen nemen het risico dat hoort bij de leeftijdsopbouw van hun populatie. Veel jonge mensen is veel risico, alleen maar gepensioneerden betekent weinig risico.
@Diederik_Ezel | 05-11-21 | 10:19: Je hebt gelijk met de inzichten van nu, alleen het feit dat beurzen ook kunnen dalen en lang kunnen stilstaan, zie ook de AEX die 20 jaar eigenlijk niet veel deed, maakt het moeilijk. Ik ben het met jou en Il Principe eens dat je best wat meer risico kunt nemen als je jong bent, maar het is nooit een garantie dat je in een hoogconjuctuur eindigt na 40 jaar.
Ik heb al 20 jaar een 4-7 tal aandelen in portefeuille, en het rendement is bij lang na geen 10%. Nu kun je mij een slechte belegger noemen, maar ik heb gespreid, maar net niet de stars gekozen. En dan is je rendement opeens nog maar bruto de helft.
En dan komt vadertje staat nog even langs voor een box 3tje.
@Nuchternederland | 05-11-21 | 10:46: dan heeft u de verkeerde aandelen, sorry.
Ik heb elk jaar wel een paar verkeersboetes, vaak voor een paar km te hard op brede 50km/uur wegen. Lig er niet echt wakker van.
Die lieden die op hun telefoon zitten te spelen/whatsappen tijdens het autorijden kunnen ze niet hard genoeg aanpakken, bv rijbewijs innemen bij 2x in de fout. Je ziet het direct aan hoe ze autorijden (traag, slingerend), maar de pakkans is niet erg hoog blijkbaar.
Een groot deel van de notoire overtreders betaalt sowieso nooit want of illegaal, of auto op andermans naam, katvangers etc of gewoon niet traceerbaar.
En de verhoogde boete voor uithalers gaat zeker helpen!!
Hoop voor jullie dat het een stockfoto is
Kijk eens goed naar de adressering...
Net zolang doorgaan tot er slechts kale kippen zijn. En een paar hanen die de baas zijn.
Verkeersboetes zijn in Nederland vrij laag. In Zwitserland kunnen ze torenhoog worden omdat vanaf een bepaald niveau de boetes worden berekend op basis van het inkomen.
In Finland ook maar daar las ik over dat de rechter r laatst eentje heeft verlaagd vanwege disproportionaliteit. Meneer was ergens een paspoort vergeten en kreeg toen een miljoenmiljardboete.
Hebben ze daar ook inkomensafhankelijke krentenbollen?
Voor de gemiddelde Nederlander voelt het als roof door de overheid.
In Nederland zijn de verkeersboetes vrij hoog, want in Swaziland hebben ze helemaal geen verkeersboetes.
Ziek Zwitserland. Hahaha. Wel eens een snelheidsboete vlak over de grens gehad? Duitse snelheidsboetes voor een gering snelheidsverschil bedragen een fractie van de Nederlandse. In Duitsland jaagt men nog niet op omzet.
In schijnheilig Nederlandje daarentegen ..
@amateurrr | 05-11-21 | 09:31: en geen inkomen.
Ik zou dat hier ook graag zien. Die 450 voor bellen komt bij iemand die minimum loon verdiend veel harder aan dan bij een PC Hooft tractor rijdende papazak die met een gouden lepel in z'n muil geboren is. Die lacht erom terwijl de ander er aan onderdoor kan gaan.
@DenBeert | 05-11-21 | 09:43: de laatste boete die van Oef (Reto reed) kreeg was voor een halve kilometer te hard rijden. Een halve kilometer. Toen werd het minimumbedrag ook gehalveerd. Helemaal gek die gasten van Kanton St Gallen.
@DeEchteWaarheid | 05-11-21 | 09:29: ach man houdt toch op! Je kiest er zelf voor om de regels te overtreden. Je rijdt zelf te hard en/of gebruikt je telefoon. Er is niemand die je dwingt dat te doen. Word je gepakt, dan ook accepteren dat de boete er bij hoort.
Want op de snelweg stel je de cruisecontrol in en je rijdt nergens meer te hard (wel juist in stellen!). Je rijdt en nog eens zuiniger en comfortabeler.
Zo'n asieleiser is niet goedkoop.
Boete voor het uithalen van drugs in de Rotterdamse haven: € 95,-.
Ja dan stop je daarmee natuurlijk…
Wordt toch betaalt door de werkgever .
Ja vrinden, zuid Europa moet wel met vroegpensioen kunnen van uw geld.
Tja die "Corona" steun aan die spaghettilanden moet toch ergens van worden betaald. Ze lachen zich daar helemaal dood joh.
Italië die supersenel internet voor iedereen in het land aanlegt betaald met het geld van de nederlandse coronahulp. Ze doen het gewoon.
"You will own nothing..." Dat deel wordt prima ingevuld.
Hoe dat ".. and you will be happy" precies gaat werken zie ik nog even niet
Junks hebben ook niets en zijn happy.
Want wie maakt jou wat op je driewieler met oranje vlaggetje er op he?
Aan hoge boetes heb je niks, wel aan handhaven.
Wat zeg je? Dat men juist precies niet genoeg handhaaft zodat mensen hun gedrag niet veranderen, omdat er anders geen boetes meer te innen zijn? Nee joh, doe niet zo cynisch!
Handhaven, handhaven...
Er wordt daar gehandhaafd waar het snel en efficiënt hoge boetegelden oplevert.
Op de grote weg, slinks achter een electriciteitshuisje gaan staan met je apparatuur en dan de hele dag scoren.
Maar ik heb het ooit meegemaakt dat ik 's avonds toen de zon al lang onder was tegelijkertijd minstens tien fietsers zonder licht tegenkwam, en ook twee politieauto's, een die de ene kant uit reed, een die de andere richtig ging. Maar nee hoor, al die fietsers werden gewoon met rust gelaten. Herhaaldelijk maak ik mee dat fietsers en bromfietsers onder het oog van de kennelijk welwillende politie ongestraft door rood rijden.
Noemen jullie het verlagen van de tüter boete niet nee?
Boetes zijn gewoon verkapte belastingen.
Als U het kunt betalen kunt U rustig achter het stuur bellen, te hard rijden, onnodig links rijden en geen voorrang verlenen.
Dan is het uw recht, U werkt er immers hard genoeg voor.
De beste belastingen die er zijn want gemakkelijk en legaal te ontwijken.
Ik scheur weer als een malle. Als een hobby zeg maar, een luxe die ik me kan veroorloven. Wel Flitsmeister etc aan natuurlijk. Je moet het ze niet te makkelijk maken.
Zo noik ik graag hoeren, veel goedkoper. Ach iedereen heeft zijn hobby.
Ja, hier ook. Rij geen meter zonder flitsmeister aan en overdag met 130 en 's avonds met 180 beetje doorrijden. Rutte, steek die CO2 crisis maar in je harige aars. Er valt trouwens op hoe weinig er eigenlijk geflitst wordt in Nederland. Als je in België rijdt krijg je de ene na de andere flitspaal-melding, maar in Nederland kan je tijden lang vol op het gas zonder ook maar iets tegen te komen.
En voor zo'n undercover verkeersagentje hoef je niet te vrezen, da's toch allemaal kapotbezuinigd. Vroem vroeem.
Raadsel wat is een van de laagste boetes? "Rondrijden met onjuiste kentekenplaten: 150 euro"..... criminelen komen altijd goed weg.
Ja, maar dat gaat niet om grote aantallen. Het is het volume dat telt voor de roverheid.
Overigens: in correct nederlands is het "te snel" in plaats van "te hard". Zelfs de juiste tekst is een probleem voor onze overheid: "snelheidsovertreding" en "te hard" rijden in hetzelfde document.
"De onbelaste kilometervergoeding van 0,19 euro per kilometer wordt ondanks de stijgende brandstofprijzen het komende jaar niet verhoogd. De vergoeding is al sinds 2006 niet meer geïndexeerd."
Aan de andere kant, die km vergoeding is een extraatje geen verplichting. Heb liever iets dan niets. En met die €0.19 per KM dek je echt niet alle kosten van je auto.
"Uit berekeningen van het ministerie, die wij ook hebben kunnen inzien, blijkt dat elke cent verhoging de schatkist 130 miljoen euro kost", zegt een woordvoerder. "Dat geld hebben we hard nodig om Arabieren een gratis huis in Nederland te kunnen geven."
Bloeden zal je, loonslaaf…
Maar hij wordt ook niet verlaagd! Kijk, daarom stem je nu VVD!
Die sywert deal moet ergens van betaaald worden…
Wanneer gaan ze die kutfietsers bekeuren die append met koptelefoon met losse handen door de spits slingeren? Die malloten op wielrenners met hun latex pakje duw ik zelf wel de sloot in. Tijd voor de bullbar op te schroeven nu.
Wat dacht je van een landbouw of bouwvoertuig met zwaailichten aan!
Als je gaat stilstaan met je machine omdat je zo een kamikazepiloot al append op de fiets slingerend tegemoet ziet komen fietsen ze nog tegen je aan!
En al die fietsers die zonder licht door rood rijden en dan nog verontwaardigd zijn als je ze, terwijl jij ook nog eens met je auto van rechts komt, geen voorrang geeft.
Denken jullie een beetje om jullie bloeddruk jongens
@captain-caveman | 05-11-21 | 09:28:
Die enorme tractors zijn ook best link. Een soort tanks, soms met banden van 2 meter hoog. Nooit een kentekenplaat. Scheuren 50+ km p/uur gevaarlijk slingerend over smalle maar ook drukke weggetjes. Kijk je wie er achter het stuur zit... vaak een kereltje van een jaar of 14 á 15?
@Ad Fundum | 05-11-21 | 10:36: Vanaf 1 januari 2022 dienen alle trekkers een kenteken te hebben. Dat gaat de RDW nooit halen natuurlijk maar er komt een dag dat al die schooiers te herkennen zijn.
Of er dan wat mee gebeurt is een tweede.
@Bakkeleures | 05-11-21 | 11:26:
Ok, ik hoop 't. Alles tot vervelens toe gereguleerd in dit landje maar dit kan gewoon. Het is een klein wonder dat dit niet vaker grandioos mis gaat.
REAGEER OOK