Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Tanja Nijmeijer looft informatievoorziening GeenStijl in slechtste Jinek aller tijden

Tanja Nijmeijer, Remy Bonjasky en een treinramp van een aflevering van Jinek

We keken met een half oog voetbal, met een half oog Jinek en toen hoorden we de in het cocawoud verdwaalde terroriste Tanja Nijmeijer ineens iets roepen als 'dat heel veel mensen genoeg hebben aan wat De Telegraaf zegt over mij of wat GeenStijl zegt'. De precieze bewoordingen kunnen ons eerlijk gezegd weinig bommen (ha!), maar toen had ze wel onze aandacht. We waren er weliswaar vroeg bij, in 2007, maar het laatste bericht over dat staatsgevaarlijke terroristenkind is van januari 2020 en dat was meteen een plotse herinnering dat ze helemaal nog niet dood is. Vervolgens gingen we gewoon weer verder met ons heel erg leuke Tanja Nijmeijer-loze leven: de wolven huilen en de karavaan trekt verder. Nu heeft Tanja een boekje te verkopen en dus mocht ze opdraven bij de NPO'erigste aflevering aller tijden van Jinek, die de tafel bij zeer ongebruikelijke absentie van stamgast Wouter de Winther vol had gepropt met allerlei nuttige en minder nuttige idioten. Tanja werd na een giechelende inleiding over de pik van Arjen Lubach helemaal kapot geknuffeld door een idolate Eva Jinek, en dat deed Gerdi Verbeet na afloop van de als serieus interview verpakte Hitkrant-vraagbaak bemoederend toespreken: "Ik vond je wel streng." STRENG.

Ten eerste is het is zum kotzen dat een internationaal gesignaleerde terroriste zonder ook maar één weerwoord (behalve dan: "Ik snap het niet") een ideologisch verknipt relaas mag afsteken dat politiek geweld te billijken valt, dat het gerechtvaardigd is dat het volk de wapens mag oppakken en dat ze geen seconde spijt heeft van haar levensontwrichtende daden, en ten tweede was het niet streng, het was een halve lesbische liefdesverklaring. Tanja Nijmeijer is een staatsgevaarlijke extreemlinkse gek, verantwoordelijk voor heel veel leed, verdriet, ellende en slachtoffers. Verantwoordelijk voor bomaanslagen, brandstichtingen, gijzelingen, doden en zelfs een dood kindje. Dat dode kind was volgens Tanja natuurlijk helemaal geen probleem maar gewoon goed nieuws, want het was voor de goede zaak: de middenstander weigerde geld af te staan voor de revolutie. Tanja Nijmeijer is een doorgeslagen gek, een bommenbouwer, een terroristenliefje, een wapendraagster en een geflipte (wannabe-)moordenares, die niet voor niets op de internationale opsporingslijst van Interpol staat. Iemand als Jinek zou eens géén aandacht moeten besteden aan die snol.

De enige aan tafel die een beetje tegengas gaf, na een rondvraag over hoe indrukwekkend iedereen de heroïsche acties van Tanja Nijmeijer wel niet vond (Gerdi Verbeet: o ja dat boek ga ik zéker lezen kwijl kwijl), was Fleur Agema. Alleen zat Fleur Agema daar om emotioneel te worden over een ander onderwerp (namelijk de zorg) en had ze de feiten niet paraat om Tanja Nijmeijer af te schminken. Achter de schmink van een terroriste, zit namelijk een terroriste. Zo kon het gebeuren dat Agema werd overgetoept door Remy Bonjasky, die wel kon snappen dat iemand vecht tegen ONRECHT, en dat vond hij allemaal maar knap en mooi en geweldig. Dan heb je het wel weer gehad hoor, qua mentale acceptatie, op de woensdagavond bij een van de belangrijkste shows op de Nederlandse televisie. Een kickbokser die zich in elkaar liet rammen voor geld die de bommenwandel van een guerrillastrijdster van de FARC duidt met een feitenvrije linkse directe over 'strijden tegen onrecht'. 

U dacht dat we knock-out waren geslagen door het slappe gelul van Bonjasky, maar nee hoor, toen moest hij zelf nog aan het woord komen, en iedereen die nog niet was afgehaakt stierf op dat moment een verdrinkingsdood in een zee van hypocrisie. De tot wappie omgesmolten anti-vaxxer Thierry Baudet werd finaal afgefakkeld door de tafel, met denigrerend en haast lacherig gedoe over 'ja maar zijn achterban', 'effectbejag' en dat Thierry 'een verantwoordelijkheid heeft'. Even daarvoor aan dezelfde tafel mocht anti-vaxxer Remy 'nee ik ben geen anti-vaxxer' Bonjasky zijn demagogische gehits over vaccins de wereld in de spuwen, ja joh, pak vooral een camera: "Ik denk na, mensen denk zelf na, 1, 2, 3, ik heb nagedacht, ik laat me niet vaccineren." Lachen man, al die hijgende halfdooien op de intensive care. Dat is nou VERANTWOORDELIJKHEID, Jinek: een oproep om je niet te vaccineren, live op primetime-televisie, uit de mond van afgestudeerd epidemioloog en viroloog Remy Bonjasky, de gekende anti-vaxxer, die het ziekenhuis alleen kent van die keer dat hij in elkaar werd getimmerd door Melvin Manhoef. En heus, u moet het allemaal zelf weten met dat vaccin, en we zijn het volledig met Remy eens dat Hubert 'papa' Bruls als het goede voorbeeld ook weleens 200 kilo mag afvallen, maar laat u inzake het vaccin toch vooral NIKS wijsmaken door Remy 'waarom neem ik dat vaccin niet nee gewoon niet' fucking Bonjasky. Remy keek eens naar die 17 miljoen mensen, en toen keek hij eens naar de IC, en toen viel het allemaal wel mee. Echt, waarschijnlijk hangt er een lul onder, maar die Remy is ook een ongelooflijke trut. 

En toen werd de avond afgesloten door Suzan en Freek - ja, het is een godswonder dat we hier nog zitten.

Reaguursels

Inloggen

Irritante stem heeft ze en ze is slecht te volgen, helemaal in een eigen denkkaderwereldnogwattes

Shoarmamasutra | 04-11-21 | 19:47

Uit Der Spiegel: www.spiegel.de/international/world/a-...

Tanja op Cuba: „ Nijmeijer was tasked with supporting the delegation with her English skills. Since then, she has been translating the delegation's statements, updating the website, sending Tweets and posting on the rebel group's Facebook page. There is likely, though, a second reason she was chosen beyond her language abilities: that of serving as a poster child for FARC.“

theo-is-dood | 04-11-21 | 17:36

Heerlijke column!

Themistocles | 04-11-21 | 17:29

Zr is niet te vergelijken met IS vrouwen. Ze is eerder een soort Lara Croft. Het pleit ook voor haar dat ze worstelt met keuzes die ze in het verleden heeft gemaakt, zoals duidelijk uit het interview blijkt.. Veel respect.

Pirata piraticus | 04-11-21 | 17:27 | 1

Misschien worstelen sommige ISIS-vrouwen daar ook mee? Overigens had links-jihadiste Tanja N. eerder aangegeven geen spijt te hebben van haar oorlogsmisdaden, ook niet van die dodelijke bomaanslag op onder andere een kind.

Belangrijkste punt is bovendien dat Tanja N. zonder enig kritisch tegengeluid haar zegje mag doen. Net als isis-hoertje Laura H. bij NPO kaskraker M. Zo fel als al deze linkse "deugers" zich afzetten tegen referenda en democratische oppositiepartijen, zo lief zijn ze voor alles en iedereen die kan aantonen moorddadig te zijn.

En ze hebben zelf niet eens door hoe hypocriet dat is. En hoe gevaarlijk dat is. Geen wonder dat het socialisme in de 20e eeuw rond de 150 miljoen slachtoffers kon maken; dat principieel wegkijken zit er ingebakken.
Hoeveel T-shirts, vlaggen, buttons, petjes en zelfs portemonnees zijn er wel niet verkocht van Che Guevara?
Een massamoordenaar die vaak hele gezinnen liet executeren, en anders de nabestaanden verplichtte de executieplaats schoon te maken. Hij keek graag naar rouwenden die bloed en botsplinters van de muur schrobten.
En dat is dus een held, nog steeds, net als kindermoordenaar Tanja.

Dandruff | 04-11-21 | 18:33

Ik denk nog na over aan wie ik meer een hekel heb, die terroriste of die presentratrice. Het zijn allebei nare wijven?

drs. P | 04-11-21 | 16:55 | 1

Helemaal eens. Daarom zonder vraagteken:
Het zijn allebei nare wijven!

MondKapper | 04-11-21 | 17:10

Past toch helemaal in de Jinek formule. Ik zie niks vreemds... maar ik heb het dan ook niet gezien dus

Johan1235 | 04-11-21 | 16:07

Ik dacht dat Tanja de laatste jaren op Cuba woonde?
Dat land heeft natuurlijk geen uitleveringsverdrag met de Verenigde Staten.
Maar via welke landen is Tanja dan naar Nederland gevlogen ? Als Tanja internationaal gesignaleerd staat dan wordt ze op de vliegtuigtrap normaal gesproken al aangehouden.

En met welk paspoort is ze naar Nederland gekomen ? Heeft de Nederlandse ambassade op Cuba een nieuw paspoort verstrekt aan iemand die van terrorisme wordt verdacht?
En hoe verhoudt dit schandaal zich tot de IS-criminelen die nu ondergedoken zitten in het Midden-Oosten? Krijgen die straks ook een nieuw paspoort van BuZa?
Kamervragen aan Ben Knapen!

theo-is-dood | 04-11-21 | 16:06 | 1

Het is vrij duidelijk een videoverbinding met een tropisch ogend land.

Shoarmamasutra | 04-11-21 | 19:48

Ik zou d'r doen, [s] met een lekkere dikke witte Colombiaanse lijn[/s]

Droppie | 04-11-21 | 14:41 | 3

Ik begrijp dat Arjen Lubach je in dit geval dan al ruimschoots voor is geweest....

HAL 9000 | 04-11-21 | 14:49

Die Tanja ook wel

Johan1235 | 04-11-21 | 16:07

Onthoud maar, beste Mosterd, dat jij lijdt, zodat wij niet hoeven.

Ondertussen las ik vanmorgen het hilarische interview dat dat wicht gaf. Met dr condooms met amarettogeur die zo lekker roken (Terroristen die in de colombiaanse jungle condooms snuiven, tuurlijk en niks anders zeker?). Allemaal voor de goede zaak natuurlijk, maar vooral niet te lang stilstaan bij je eigen 'openbaring' dat de bommen die je legt vooral slachtoffers maken onder de mensen die je claimt te helpen.

Dit verdwaasde ding is uit dezelfde categorie als dat hysterische mokkel van mees. Ze kunnen het allebei niet aan om genegeerd te worden, terwijl dat voor henzelf toch echt het beste zou zijn.

pietvanvliet | 04-11-21 | 14:40

Even over dat vaccinatiestandpunt van die bokser: gisteren lagen er volgens het coronadashboard van de overheid, 240 coronapatienten op de ic, over heel NL. Er zijn ongeveer 1150 ic bedden in NL, waarvan volgens de website venticare.nl, meestal zo’n 75% bezet is (ik denk dat ze hier bedoelen buiten corona om).

240 corona ic patiënten op 17 miljoen inwoners. Noem mij maar gek, maar dat aantal lijkt mij best te behappen. Het rechtvaardigt gewoon niet de draconische maatregelen zoals lockdowns, uitsluiten van ongevaccineerden, coronapas op de werkvloer, vaccinatiedwang, mondkapjesplicht etc etc.

Verder heb ik geloof ik geen wervingscampagne voor zorgpersoneel zien langskomen de laatste anderhalf jaar. Wel voor handhavers. Je kunt linksom of rechtsom lullen, maar alles bij elkaar is dat gewoon raar.

Braboblanke | 04-11-21 | 14:25 | 3

Is het ook. Waar het nu om lijkt te gaan is dat er een deel van de bevolking niet doet wat zijne hugoheid en ambtenaren wensen. Dat lijkt hen niet en dus moet het verzet gebroken.

Wat mij, met mijn twee prikken, vooral stoort, is de manier waarop de mensen die niet willen vaccineren met grof geweld door de vaccinatiestraat worden geperst. Dat ik graag zie dat zoveel mogelijk mensen die prik nemen, wil niet zeggen dat ik ze daartoe mag dwingen.

Al heb ik ook geen zin om naar een zeloot te gaat zitten luisteren, of naar de zoveelste 'influencer' met een bek vol botox en lekkende tieten die mij college gaat geven over medicijnen waarvan de langetermijneffecten nog niet bekend zijn. Daar wil ik gewoon "Sodemieter op, hypocriete bimbo. Dat weten we van spierverlammers in je gezicht ook niet en als je het mij vraagt, slaat het op je hersenen. Net als de microplastics in je bloedbaan." tegen kunnen zeggen.

pietvanvliet | 04-11-21 | 14:53
-weggejorist en opgerot-
Johan1235 | 04-11-21 | 16:10

@pietvanvliet | 04-11-21 | 14:53: Ik zie graag minder mensen op de ic creperen en meer uitgestelde operaties doorgaan, toch heb je hebt het volste recht om het vaccin te weigeren. Mensen dwingen is kennelijk veel erger. Slachtoffers van dit recht, dus het recht om een vaccin te weigeren als er een pandemie heerst, kunnen worden weggestreept als bijkomende schade van onze democratische rechtsstaat. Prima geregeld. Maar tegen iemand die alleen dit recht verdedigt en verder "geen zin" heeft om naar wappies te luisteren wil ik gewoon kunnen zeggen: dat is vrijblijvend geleuter. Bij deze.

Wiebenick | 04-11-21 | 17:03

Links houdt er nu eenmaal een ander moraal op na, en kan best aan verheerlijking van een terroriste doen...

Nederlanddraaitdoor | 04-11-21 | 13:56 | 2

Links, rechts het zegt me allemaal niks meer. Wilders is meer links dan rechts.en fleur ook met r zorgpraatjes. Neonazis zijn extreemrechts en in opkomst las ik gister in de T. Maar de NSDAP was dan weer links. Enzo.

mykdelta | 04-11-21 | 14:04

@mykdelta | 04-11-21 | 14:04:

Belangrijker dan "links of rechts" is "gewelddadig of democratisch".
In pakweg 95% van de gevallen blijkt dan trouwens dat links staat voor gewelddadig, maar dat zullen we dan maar toe al noemen.
Maar geweld of democratie is eigenlijk de belangrijkste afweging.

Dandruff | 04-11-21 | 14:57

Mooie samenvatting. Jammer dat ik het niet gezien heb.

mykdelta | 04-11-21 | 13:51

Tanja Niemeijer is zoiets als de weduwe van Rost van Tonningen, schat ik. Met een vergelijkbare ideologie. Of zoiets als Pieter Menten die het schieten op levende mensen ook zelf deed. Eigenlijk verdiende Mussert ook een gezellig avondje praat tv.

Rest In Privacy | 04-11-21 | 13:39 | 1

Misschien iets voor AstroTV? Als dat nog bestaat. Ik hou het allemaal niet zo bij..

Wiebenick | 04-11-21 | 13:59

Die ik, ikkke, ik Bonjawski die zich onaantastbaar waant, terwijl hij voor zijn 60e waarschijnlijk Parkinson, Altzheimer of iets dergelijks krijgt vanwege de 'topsport' die deze arrogante narcist bedrijft. Dan zal hij niet meer zo onaantastbaar zijn en hypocriet alle medicijnen die zijn gruwelijke kwalen bestrijden tot zich nemen.
Ook vergeet ik Bonjawski zijn voorbeeldfunctie voor al die mensen waarvoor hij zegt op te komen (tegen Fleur Agema: nu bent u mijn vriend niet meer), maar die (die onderklasse aan woestijngelovigen uit vogelaarwijken) oververtegenwoordigd zijn op ic's. Misschien redt ik Bonjawski nog wat levens als hij zijn statuur inzet om die simpelen van geest over te halen zich te vaccineren.

menschdurfteleven | 04-11-21 | 13:38 | 3

Precies! Maar dat mag je niet zeggen op deze hangplek voor wappies. De meute slaat aan, let maar op...

Wiebenick | 04-11-21 | 14:02

@Wiebenick | 04-11-21 | 14:02: nee hoor ik ben fan. Bonjasky is een betwetering over het paard getild mannetje geworen, een soort peter r (rip) die overal verstand van meent te hebben. Kwal

JDMslut | 04-11-21 | 15:20

@JDMslut | 04-11-21 | 15:20: Oh, maar daar zijn er veel meer van, daar waar hij vandaan komt. De krochten van het internet. Die elke minuut van de dag een oneindige hoeveelheid koeienpoep uitschijten. Zelf vinden ze dat het naar roosjes ruikt...

Wiebenick | 04-11-21 | 17:17

Jinek, Op1, Khalid & Sophie, De Vooravond, Beau, Mathijs Gaat Voor, M, Humberto, of hoe al die talking heads ook mogen heten, ik zie ze nooit (meer).
Zonde van mijn tijd en het bespaart me veel, héél veel ergernis, plaatsvervangende schaamte en vooral woede.
Slecht voor mijn hart en slecht voor mijn humeur.
Beide hebben al genoeg te lijden van alle gekte & idiotie die op dit blog worden gesignaleerd & aangekaart.

Heb vanaf mijn tiende tot pakweg mijn 45ste, zo'n beetje alle Main Stream Media gevolgd: als jochie deed ik elke avond een wedstrijd met mijn vader - als rond zeven uur 's avonds de brievenbus klepperde - wie het eerst in het halletje bij de voordeur was om de zojuist bezorgde avondkrant "De Tijd / De Maasbode" van de deurmat te grissen.

Lang geleden al mijn abonnementen opgezegd, behalve die op AutoWeek.

De bladen die ik gratis of automatisch in mijn brievenbus krijg, zoals de huis-aan-huis-krantjes en het gemeentelijk krantje "Amsterdam" of de Kampioen van de ANWB, leveren al genoeg ergernis op, omdat ze zonder uitzondering de indruk wekken partij-blaadjes van GroenLinks te zijn.

Peter Emile | 04-11-21 | 13:19 | 2

De Voetbal International?

van Oeffelen | 04-11-21 | 13:28

@van Oeffelen | 04-11-21 | 13:28:
Ben meer van F1-racing.

Peter Emile | 04-11-21 | 13:34

Het doel heiligt de middelen niet. En Nijmeijer gebruikt de middelen van losgeslagen link-extremisten. Wijf hoort ergens ver weg in een donkere cel achter slot en grendel te zitten. Niet haar verhaal te kunnen doen in een praatshow op de Nederlandse TV met een presentator die probeert haar gedrag te ver vergoelijken. Iedereen die daar aan tafel zat en mee praatte mag wat mij betreft ook even berecht worden voor meewerken aan terrorisme.

Gregovic | 04-11-21 | 13:03 | 2

Herinnert u zich Klaas de Jonge nog?
Zie: Klaas de Jonge (5 september 1937) is een Nederlandse mensenrechtenactivist, afrikanist en soms afgeschilderd als terrorist.[1][2] De Jonge staat vooral bekend als strijder tegen de apartheid in Zuid-Afrika.[3]

theo-is-dood | 04-11-21 | 16:12

'Vechten tegen onrecht'. Is dat dan niet vechten tegen mensen die burgers om het leven brengen en het geen punt vinden als daar kinderen bij zijn?

Bonjasky had Tanja meteen op haar bekken moeten slaan en moet schreeuwen : 'Hier! Dát is vechten tegen onrecht'. Oke ok overdrijf wat maar mijn punt is denk ik duidelijk.

Hommel | 04-11-21 | 12:41 | 2

Op haar bek, bedoelde ik in mijn woede.

Hommel | 04-11-21 | 12:41

@Hommel | 04-11-21 | 12:41: Bekken mag ook, maar dan kan ie beter trappen omdat dat ter plaatse van haar kudt is als ze die nog heeft..

Breinbrouwsels | 04-11-21 | 13:01

Dus dit is de onderzoeksjournalistiek waar de redactie van Jinek te dom voor is om even op Google te zoeken wat ze op haar kerfstok heeft? Of zou het allemaal afspraken zijn omdat ze anders niet in get programma zou verschijnen?
Ik weet niet wat erger is, of ze niet weten dat ze gebruikt worden om staatsgevaarlijke linkse propaganda de bejaardenhuiskamer in te slingeren of dat ze zichzelf bewust laten gebruiken.

Barre_de_k | 04-11-21 | 12:14 | 2

Nou inderdaad. Dat wijf is gewoon een Antifatrol die al een niveautje hoger speelt. Moeten we dat opeens 'strijden tegen onrecht' noemen en kritiekloos en vooral zonder kennis van zaken aanvaarden? Gatverredamme.

Hommel | 04-11-21 | 12:43

Al die strijdertjes, bahbah.

van Oeffelen | 04-11-21 | 13:07

Lange tenen-dag vandaag bij Joris. :)

mozaard | 04-11-21 | 12:01 | 2

Voordat ook dit verwijderd wordt: het is niet kwaad noch persoonlijk bedoeld.

Mijn punt van mijn vorige reactie was (en is, zonder het op de man te willen spelen) dat er meerdere kanten aan een verhaal zijn. De in het artikel geopteerde zelfcensuur door het niet uitnodigen van een tafelgast dan wel het stilzwijgen van een onderwerp of persoon is in mijn persoonlijke wereldbeeld een vreemde. Laat ik het zo zeggen, het is niet waar ik mij kan identificeren en past niet bij mijn overtuigingen.

mozaard | 04-11-21 | 12:34

@mozaard | 04-11-21 | 12:34:

Tussen wel of niet uitnodigen ligt nog een flink grijs gebied van wel uitnodigen en licht tot zeer kritische vragen stellen. Over de legitimiteit van het doden van kinderen bijvoorbeeld, als hun ouders zich niet laten afpersen.

Dandruff | 04-11-21 | 15:10

Over gender equality gesproken. Zoals 'we' Tanya en de IS bruiden behandelen, zoals we IS mannetjes behandelen. Waarom worden vrouwelijke terroristen zo ongeveer tot maagd Maria verklaard?
Kan Jordan Petersen ons uitleggen waarom we in het westen zo' adoratie hebben voor wat niets meer is dan een sadistische moordenaar?

General McAuliffe | 04-11-21 | 12:00 | 4

@Roos | 04-11-21 | 12:05:

En omdat ze er, sorry dat ik het zeg, tamelijk lekker uitziet. Ondanks alle moderne ontwikkelingen, van #Metoo tot zg 'realistische modellen' in oa Dove reclames tot - overigens terechte - taboes op 'fatshaming', etc, blijft een onaantastbare basisregel, en niet alleen in de reclame: sex sells.

Dr_Johnson | 04-11-21 | 12:26

@Dr_Johnson | 04-11-21 | 12:26: of zij er lekker uitziet, mwoaw.. ik let meestal op uitstraling en als ik die doodse blik in die koude ogen zie... brrr diepvrieskist 3 *** zie ik dan en dan vervaagt de rest voor mij

Roos | 04-11-21 | 13:51

Oikofobie

Johan1235 | 04-11-21 | 16:16
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist en opgerot-
DinkyToy | 04-11-21 | 11:58
-weggejorist-
DinkyToy | 04-11-21 | 11:57
-weggejorist-
AbbieMcNees | 04-11-21 | 11:56

Wanneer zit Volkert bij Jinek?

djs | 04-11-21 | 11:50 | 1

Ik denk dat Volkert dan na die bewuste uitzending zelfs bij Jinek mag blijven slapen...

HAL 9000 | 04-11-21 | 14:43

Hoe kan het dat ze niet is opgepakt? Is er geen internationaal arrestatiebevel?

(Ja, ik zal eens googlen)

omanders | 04-11-21 | 11:43 | 2

O reageerder Abject heeft het hieronder al gedaan. On. Ge. Loof. Lijk.

omanders | 04-11-21 | 11:44

Ik zie aan de ene kant een niet onaantrekkelijk powervrouw die onconventionele keuzes durft te maken in een extreem gewelddadig land zonder gezeik over haar kleinzielige gevoelsleven. Aan de andere kant zie ik hypocriete Nederlandse deugmutsen die vanaf de bank in een of andere vinexhut dagelijks op Twitter hun 1e wereldprobleempjes uitbraken. Ik moet er nog even over nadenken.

Joris Beltsin | 04-11-21 | 11:37

Charges
Published as provided by requesting entity
1) Conspiracy to Commit Hostage Taking (1 count) 2) Hostage Taking (3 counts) 3) Using a Firearm During a Crime of Violence (1 count) 4) Conspiracy to Provide Material Support to Terrorists (1 count) 5) Conspiracy to Provide Material Support or Resources to a Designated Foreign Terrorist Organization (1 count)

If you have any information please contact
Your national or local police
INTERPOL General Secretariat

www.interpol.int/How-we-work/Notices/...

Heeft iemand eigenlijk al contact opgenomen met Interpol?

Abject | 04-11-21 | 11:36 | 5

Het was een videolijn naar Colombia.

Shoarmamasutra | 04-11-21 | 12:15

Ze hebben toch iets getekend waardoor ze een soort van amnestie kregen in Colombia?

van Oeffelen | 04-11-21 | 13:08
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Trigger_Warning | 04-11-21 | 11:33

Nederland... de stinkende anus van Europa. Elke halve gare krijgt er een podium. Kan niet bommen wat men op de kerfstok heeft.

SoepKip | 04-11-21 | 11:31

Gaat het nog een beetje meneer Dröge?

Hoe hebben jullie ooit dat Jinek kunnen "volgen"? Gerdi Verbeet heeft mog steeds het intellectuele niveau van juf. Die Tanja... opsluiten en uitleveren en vooral geen podium geven! En die dwarse epidemioloog en viroloog dat mag... vrijheid van meningsuiting is ook, zo niet vooral, vrijheid van informatie vergaring. Niet dat ik hem zal volgen of gevolgd heb. En nee, ik ga het ook niet terugkijken.

Nederlandse "omroepen"... zonde van mijn tijd.

Louter Leuter | 04-11-21 | 11:26

Fleur Agema aangevallen door voltallige Jinek-tafel: ‘Ho ho!’

Fleur Agema heeft de hele talkshowtafel van Eva Jinek over zich heen gekregen, omdat ze de link legde tussen de stijgende zorgkosten en de opvang van asielzoekers. “Dit is het grote taboe!”

Fleur: “Nee, nee, nee. Er komen dit jaar 60.000 mensen ons land binnen, dat kost 34 miljard euro. Dat is 100 miljard in drie jaar tijd.”

www.mediacourant.nl/2021/11/fleur-age...

Swieberj | 04-11-21 | 11:25 | 3
-weggejorist-
Trigger_Warning | 04-11-21 | 11:36

Hoe zou de opvang er in de regio er uit zien wanneer die 33 -100 miljard in de regio opvang wordt besteed. Hoeveel arme drommels zou je dan helpen. In plaats van die paar (te veel) gefortuneerden die het geld hebben om hier te komen en bovendien vaak geen vluchteling zijn.

metdedag | 04-11-21 | 11:50

@metdedag | 04-11-21 | 11:50:

Ach, 30 jaar geleden zei Frits Bolkestein het al: je kunt dáár veel meer voor veel meer mensen doen met je gulden (die hadden we toen nog, hè), dan met je gulden hier waar alles veel en veel duurder is.

Nu zijn we 30 jaar verder en er is geen reet veranderd. Veel erger geworden, dat is het wel, ja.

Dr_Johnson | 04-11-21 | 12:10

Tsja, na de Islam mag het communisme heel groot worden in Europa.
Eigenlijk gek dat wij allemaal nog niet knielen naar het oosten en spullen van onszelf hebben.

mr_awesome | 04-11-21 | 11:21

Waarom mag een terrorist, die moedwillig een wildvreemd land binnenkomt, mensen vermoord, terugkomen, zonder proces, aandacht krijgt voor een misselijke zaak, en dan journalisten gaat zitten bedreigen, ik dacht dat het internationale hof van strafrecht in Den Haag nog wel bestaat, want deze mevrouw mag nog weleens voor het hekje gezet worden.

Naall | 04-11-21 | 11:18 | 1
-weggejorist-
Trigger_Warning | 04-11-21 | 11:38
-weggejorist-
mozaard | 04-11-21 | 11:12

Ieder mens heeft met zijn of haar agressiviteit te dealen. Velen onderdrukken deze sterke energie vanwege angst en taboes waardoor het uiteindelijk een uitweg zal proberen te vinden via de onbewuste zijde (de schaduwkant). 'Strijden tegen onrecht' is ongeveer de meest benutte toedekking om de eigen schaduwkant in vol ornaat de ruimte te bieden zonder dat de eigen identiteit (goed mens, vredelievend, rechtvaardig) in het gedrang komt. In een samenleving waar agressie niet langer spelenderwijs geïntegreerd mag worden, maar al van jongs af aan de kop in wordt gedrukt (drukke, stoeiende, schreeuwende kindjes hebben tegenwoordig al gauw een gedragsstoornis en/of ADHD en krijgen een pilletje voorgeschreven, vechten en ruzie maken in het openbaar zijn een taboe in onze samenleving) krijg je uiteindelijk een wereld waarin men zijn of haar agressie slechts nog via het onbewuste naar buiten kan laat komen. Je ziet het o.a. terug in het hele woke gebeuren en extremistische klimaatactivisme. En zo krijg je figuren die hun eigen handelen niet kunnen zien voor wat het werkelijk is en in het extreme geval van deze Tanja zelfs het vermoorden van kinderen kunnen (en moeten) goedpraten in hun hoofd. Dat zijn inderdaad gevaarlijke mensen die denken dat onder de mantel der rechtvaardigheid alles geoorloofd is. Een neiging die misschien wel bij iedereen in meer of mindere mate opspeelt.

Thuinman | 04-11-21 | 11:11 | 7

@metdedag | 04-11-21 | 11:22: Daar snijd je een goed punt aan. Het links extremistische gedachtengoed is vaak juist gestoeld op wat men over het algemeen beschouwt als eerlijker, rechtvaardiger, empatisch. Sympathie voor de zwakkere wordt dan de dekmantel voor haat jegens de sterkere. En men, ook buitenstaanders, blijft dan graag geloven in de goede intenties en kan abject gedrag alsnog goed gepraat worden. Bij rechts extremisme wordt de agressie en haat sneller als congruent ervaren met de filosofie van superioriteit, afscheiding, afwijzing waardoor de destructieve drijfveer sneller herkend en afgekeurd wordt door buitenstaanders. Althans, dat is mijn observatie en interpretatie.

Thuinman | 04-11-21 | 11:42

@Thuinman | 04-11-21 | 11:35: Dank voor je uitgebreide antwoord,
het is inderdaad verbazingwekkend hoe mensen, denkende dat zij de good guys zijn, de meest gruwelijke daden kunnen verantwoorden. 't verklaart de halve geschiedenis...

ReyNemaattori | 04-11-21 | 11:45

@ReyNemaattori | 04-11-21 | 11:45: Ja inderdaad. Daarom zijn echo-chambers (o.a. algoritmes van social media) ook zo verneukeratief. Niks zo slecht voor een mens als constant de eigen overtuigingen bekrachtigd zien worden. Dat maakt voor mij de comment sectie van Geenstijl zo'n toegevoegde waarde, ik heb het idee dat hier allerlei verschillende opvattingen en meningen gedeeld kunnen worden.

Thuinman | 04-11-21 | 11:49
▼ 4 antwoorden verborgen

@Mosterd echt een goed stuk.

metdedag | 04-11-21 | 11:10 | 2

helemaal mee ens

oblix | 04-11-21 | 11:22

GS, dank voor dit heerlijke item.
Ik heb mij rot gelachen om iedereen die meteen roept: "waarom is dat wijf niet gearresteerd?" of "wat doet ze in Nederland?".

Het geeft eens temeer het niveau van de discussie aan.
Eén halfgelezen kop, niet het artikel zelf gelezen of de uitzending gezien, maar dat mag niet hinderen. Stoom uit de oren en reageren maar.
Dat geldt natuurlijk niet alleen voor mevrouw N., maar voor alle onderwerpen die de gemoederen bezighouden.

Om met de meesterspeurder Janssen te spreken: "dat is mijn mening en die deel ik!".

Kapitein Sjaak Mus | 04-11-21 | 11:10 | 6

@NUik | 04-11-21 | 12:26:

Daarom vroeg ik mij in eerste instantie af of dat arrestatieverzoek van Interpol nog actueel was, omdat de situatie in Colombia mbt de Farc ook gewijzigd is.

En verder, als Nijmeijer wel in Nederland zou zijn, zou ze dan meteen zijn gearresteerd? Toen ik mijn reactie hierboven ergens schreef, moest ik denken aan de situatie rond Desi Bouterse. Die was hier begin jaren 90 in Nederland fysiek aanwezig, pleegde toen per telefoon een coup in Suriname, maar werd hier niet opgepakt in verband met de Decembermoorden, want die waren in Suriname gepleegd en niet hier, vond men destijds. Een laffe kuthouding van Nederland, waar de boven-ons-gestelden tegenwoordig tot vervelens-toe blijven pleiten dat wij al die IS ratten hier moeten berechten, die hun misdaden toch ook niet op Nederlands grondgebied hebben gepleegd.

Verder zag Nederland later in de jaren 90 er van af, om Brazilië om arrestatie en uitlevering van Bouterse (die was op bezoek in Brazilië) te verzoeken, omdat we geen uitleveringsverdrag met Brazilië hebben, en als de Brazilianen zouden weigeren, zou dat Bouterse publicitair in de kaart spelen. Of lafhartige overwegingen van die strekking.

Dus vandaar dat ik er nog helemaal niet zo zeker van ben dat Nijmeijer hier zou worden opgepakt. Ik heb geen idee wat haar 'status' tegenwoordig is in Colombia, maar misschien zou ze alleen maar 'uitgewezen' worden.

Dr_Johnson | 04-11-21 | 12:43

@Dr_Johnson | 04-11-21 | 12:43:
De FARC heeft gedurende de onderhandelingen op Cuba weten te bewerkstelligen dat een aanzienlijk deel van de top van de terreurorganisatie immuniteit voor het leven kreeg en behoudt. Dat geldt ook voor oud-topfiguren als Nijmeijer. Zij is uit de FARC gestapt en leeft momenteel gerust in de Colombiaanse stad Cali en geniet zelfs een lichte vorm van beveiliging door de plaatselijke politie.

Boris Poepnagel | 04-11-21 | 14:12

@Boris Poepnagel | 04-11-21 | 14:12:

Nou kijk, dat is informatie waar je wat aan hebt. Dat ze met die Farc top op Cuba was een aantal jaren geleden om te onderhandelen met de Colombiaanse overheid, dat wist ik, maar van die immuniteit is nieuw voor me.

Maar voor welke landen geldt die immuniteit dan? Colombia uiteraard, en Cuba neem ik aan, maar is ze dan ook van die Interpol lijst gehaald? Of heeft het een niets met het ander te maken? En wat zou er gebeuren indien ze hier op Schiphol zou landen?

Dr_Johnson | 04-11-21 | 14:43
▼ 3 antwoorden verborgen

De VS kan toch verzoeken tot uitlevering?

spamzuiger | 04-11-21 | 10:54 | 4

@Abject | 04-11-21 | 11:06: sterker: ik sta erop dat er collateral damage is bij een dergelijke actie. Wegjorissen 2.0

Dr.Utker | 04-11-21 | 12:12

Ik snap dat ook niet. Ze staat op een internationale opsporingslijst maar blijkbaar kan je dan in bananenrepubliek Nederland gewoon aanschuiven bij een talkshow zonder dat oom/tante agent je even bij je jasje grijpt.

sioux_ | 04-11-21 | 15:08
▼ 1 antwoord verborgen

In dit huis kijken we geen OP1, Jinek, Mathijs of hoe het ook allemaal maar heet. Het is gewoon allemaal slap gelul en 'meninkjes' wat richting een gestript 'lol of emo-filmpje' wordt gekletst door Eva c.s.
Hooguit vermaak ik me met de samenvatting op GS of het onvolprezen Mediacourant.

Risingson | 04-11-21 | 10:49 | 2

Ik kijk alleen sport en series en films.
Dus hier lees ik waar NL zich mee bezig houdt.

pejoar | 04-11-21 | 11:13

same here. wat een droefenis.

Dr.Utker | 04-11-21 | 12:12

Stel je voor; je wordt krijgsgevangene gemaakt door Tanja, en ze wil álle informatie uit je krijgen. Wat zou je haar dan adviseren?

Mister-Right | 04-11-21 | 10:49 | 2

Daarover heeft ze geen advies van iemand nodig. Ze zal haar taak met plezier doen. Voor de goede zaak natuurlijk.

metdedag | 04-11-21 | 11:15

Lol.

Rohin | 04-11-21 | 11:22

Ik zat vroeger bij haar op school in Oldenzaal. Daar wilde ik haar altijd wel doen. Nog steeds wel. Politieke voorkeur kan me niet zo veel schelen.

deministerpresident | 04-11-21 | 10:48 | 1

The Second Amendment declares:

A well regulated Militia, being necessary to the security of a free State, the right of the people to keep and bear Arms, shall not be infringed

Itastijl | 04-11-21 | 10:53

Typisch asperger.

dhrat | 04-11-21 | 10:44

Brrr wat een ijskoude blik heeft die tante. Die moordt zo verder als ze het ideologisch verantwoord vindt.

raskol | 04-11-21 | 10:39 | 1

Er schijnt geen licht meer achter die ogen. Je kijkt rechtstreeks in een leeg graf. Dat is haar ziel.

Mazzelstof | 04-11-21 | 19:09

Denk dat de NPO Tanja helemaal geen terrorist vindt….

Graftak | 04-11-21 | 10:36 | 2

Is dat diezelfde Jinek die enkel de 'biblebelt' de schuld toeschuift, van de corona aantallen - Zo ja #FakeWokeNews

Nederlandop1 | 04-11-21 | 10:46

De NPO vind IS sloeries die als vrouwelijke nazi kampbeulen tekeer zijn gegaan tegen Yezedi meisjes en kinderen ook erg sympathiek en interessant .
Het is niet anders .

Castor12 | 04-11-21 | 14:32

Zelfs als het via zoom is, dan faciliteert jinek terrorisme.

Knufter | 04-11-21 | 10:35 | 1

Eens

dhrat | 04-11-21 | 10:45

Ik zie wel enige gelijkenis met psychopaten die zich geroepen voelden om samen met IS of andere afscheidingen van de religie vande vrede.
Door In een totaal onbekend land mensen hun ideologie op te leggen, middels terrorisme , verkrachtingen en moord .

sparrow | 04-11-21 | 10:35

Er zit een knop op je TV!

vokfeez | 04-11-21 | 10:28 | 3

Daarmee verdwijnt het niet.

Reaaalist | 04-11-21 | 10:46

@Reaaalist | 04-11-21 | 10:46:
Dat is idd het probleem. Het huichelachtige politiek-correcte gif vindt z'n weg uiteindelijk toch wel naar de maatschappij.
Via onderwijs,andere media,politiek etc.

roberto9715 | 04-11-21 | 10:57

Niet meer,nu zijn er afstandsbedieningen

pejoar | 04-11-21 | 11:15

In ons huis komt al jaren geen tv signaal meer binnen. Wanneer we dan eens een inkijkje krijgen in deze marginale deugbubbel dan valt onze mond open van verbazing.

Reaaalist | 04-11-21 | 10:26

Waarom is ze niet gearresteerd toen ze de studio uitliep, als ze op de internationale opsporingslijst staat?

Tapu | 04-11-21 | 10:19 | 5

Omdat ze in Colombia / Cuba woont? Of bedoel je Jinek?

Mokum Kosher | 04-11-21 | 10:23

Ze moord voor linkse idealen dan is het goed

sparrow | 04-11-21 | 10:31

De LOI cursus Handhaving was vervallen en in ruil daarvoor kregen de dames en heren OM mediatraining.

Risingson | 04-11-21 | 10:50
▼ 2 antwoorden verborgen

Prima column ! Niks aan toe te voegen !

johnyl | 04-11-21 | 10:18

“Als ik dan GS lees: nee, het ligt niet aan mij. Blij dat er een kanaal is waar nog normaal wordt gedacht.”
Was getekend; Sitting_targets ,09:09
*En daar ging m’n koffie!*

D-Fens_1963 | 04-11-21 | 10:14

Eén ding. Jinek is geen NPO. En ik dacht warempel dat ik een Brussen aan het lezen was, maar Mosterd kan er ook wat van, hoor. Man, man. Die Tanja kreeg gisteren ook nog serieus aandacht in de Belgische Tubantia. Want ja, roots in Twente. Zum kotzen.

Dubbelepunthoofd | 04-11-21 | 10:14 | 1

Vandaar dat het NPO1, 2 of 3 heet.

bijna_raak | 04-11-21 | 10:23

hohoho vergeet de 'ik ben een moordenaar'show niet!

Einde van de Domheid | 04-11-21 | 10:13

Die oorbellen komen uit de wereldwinkel, dat zie je zo.

Zenzeo | 04-11-21 | 10:13

Remy heeft al corona gehad vertelde hij.

ceriel82 | 04-11-21 | 10:12 | 4

@Wiebenick | 04-11-21 | 10:45: misschien boeit mij het geheel niet wat Bonjasky over eigen of andermans corona denkt.

Shoarmamasutra | 04-11-21 | 12:18
▼ 1 antwoord verborgen

Ik snap er geen ene sikkepit van. Is die Nijmeijer dan niet allang door Nederland tot persona non grata verklaard? En zo niet, staat ze dan niet meer op die lijst van Interpol van 'wanted persons'?

En nou ben ik er op zich niet op tegen om ook lieden als Nijmeijer te interviewen om te proberen te achterhalen 'what makes them tick', maar wat mij betreft alleen in de jungle van Colombia, of misschien woont ze tegenwoordig gewoon in een huis in de stad, want de Farc heeft zich dacht ik min of meer 'verzoend' met de autoriteiten in Colombia, maar goed, daar weet ik te weinig van af.

Echter, door haar uit te nodigen aan tafel van een Nederlandse tv talkshow verleen je haar een bepaalde 'glans' als 'verzetsstrijder' die ze m.i. niet verdient. Het is een soort 'Margriet vd Linden doet een human interest interviewtje met IS meisje Laura H. op eerste kerstdag' Revisited. Je verleent die lieden een podium dat ze niet verdienen.

En wat doet die Nijmeijer überhaupt in Nederland? Is ze aan het voorsorteren om zich weer hier in Nederland - ongetwijfeld samen met een Colombiaanse lover die ze heeft ontmoet bij de Farc; heeft ze ook al kinderen inmiddels? - voorgoed te vestigen? Want er mogen dan van tijd tot tijd zaken mislopen in Nederland - de toeslagenaffaire; de voortslepende Groningse gaskwestie; ons anderhalf jaar durende gestuntel met het coronagedoe; een eeuwigdurende kabinetsformatie; het failliete immigratie- en asielbeleid - voor mensen die niet in Nederland wonen maar in de derde wereld, heeft ons land onverminderd de aantrekkingskracht van Luilekkerland, waar alles tot in de puntjes geregeld is, je gratis geld krijgt als je geen betaald werk kunt vinden, waar je geholpen wordt door legers 'begeleiders en ondersteuners', waar je min of meer gratis gebruik kunt maken van state-of-the-art voorzieningen op het gebied van gezondheidszorg en onderwijs, en waar je na verloop van tijd, zodra je 'geworteld' bent, de autochtone Nederlanders mag uitkafferen voor racisten, fascisten, en slavenhandelaren, en die Nederlanders gedwee schuld zullen bekennen.

Dus blijft mijn vraag: heeft Nijmeijer plannen om 'terug te keren'?

"Wij'' zitten in ieder geval niet erop te wachten om 'verrijkt' te worden met een Farc-lid, net zo min als ''wij'' erop zitten te wachten om die 'naïeve' jihadbruidjes weer vergevingsgezind en liefdevol los te laten in onze samenleving. Dit soort lieden horen niet (meer) thuis in onze samenleving. Die moeten verder maar de rest van hun leven blijven in de contreien waarvoor ze gekozen hebben.

Dr_Johnson | 04-11-21 | 10:12 | 2

Ze wil geld verdienen aan een boekje.

bijna_raak | 04-11-21 | 10:24

O, ik heb die hele uitzending niet gezien, hoor, maar begrijp ik nu dat Nijmeijer niet fysiek aan tafel zat bij Jinek, maar via een Zoom verbinding? Dan vervalt uiteraard een hoop van mijn kritiek hierboven, behalve het feit dat je zo iemand geen podium moet geven in een toch min of meer als entertainment bedoelde talkshow.

Dr_Johnson | 04-11-21 | 10:40

Het ontbeert deze mensen (de goegemeente van BN-ers en televisiemakers) ten enen male aan een moreel kompas. Holleeder, die rare Syrie-gangster en nu Tanja Nijmeijer?

konjodebonjo | 04-11-21 | 10:07

Het uitzichtloze politieke isolement en het moederschap hebben Fleur (te?) week gemaakt.
Toen ze nav de asielzoekende zorgeiscijfers de hele tafel over zich heen kreeg begon haar mond te trillen en leek het of ze ieder moment kon gaan huilen.

D-Fens_1963 | 04-11-21 | 10:05 | 3

Ze heeft multiple sclerose

BroddelwerkBillie | 04-11-21 | 10:11

Er werd direct doorgeen geschreeuwd door de deugers, zodat uitleg niet meer mogelijk was. Waar het op neer kwam is dat de bevolking snel groeit maar de zorg niet mee groeit.

ceriel82 | 04-11-21 | 10:15

Dat was inderdaad niet slim van Agema. Ze probeerde een bruggetje te maken naar de asielinstroom, maar het kwam nogal geforceerd over. Het deed haar bijdrage daarvoor eigenlijk teniet.

Lomo | 04-11-21 | 10:38

Het is gestoord om een terrorist te promoten. Nu nog wachten op een nieuwe College Tour met een dwepende Twan Huys.

Choco Chanel | 04-11-21 | 10:04

'een van de belangrijkste shows op de Nederlandse televisie'
John = Tokkies (cafepubliek)
Eva = geblondeerde halftokkies
Buitenhof = 66ers en PvdAers die woorden in de mond worden gelegd
Dingetje en Kalid = neuzelnieuwtjes van halfbekenden
Op1 = de grote coronashow die nooit boeit.
Mw EvdD en moi zeggen. TV, zend eens een keer een film uit.
(man in de mist was bv ok!)

Einde van de Domheid | 04-11-21 | 10:03

Spannend verhaal van een linkse activiste die tenminste wat dóet. “Zij strijdt voor haar idealen”. #sterkevrouw. Ik kan me heel goed voorstellen dat die grachtengordelsocialistjes daar op geilen.

Muxje | 04-11-21 | 09:59 | 3

Ik vind het ook geil.

jaja | 04-11-21 | 10:07

Terwijl ze met hun bakfietskroost door het waanzinnige verkeer kamikazen.

Zenzeo | 04-11-21 | 10:09

Bommen in bussen met burgers lijkt mij meer terrorisme.

bijna_raak | 04-11-21 | 10:26

Snap ook die andere gasten niet. Op zijn minst van Gerrie Verbeet en Fleur Agema had ik verwacht dat zij niet aan tafel wilden zitten met een communistische terrorist. De andere gasten hebben dan nog het voordeel van de twijfel, die hebben misschien de afgelopen 25 jaar onder een steen geleefd.

Dat mens is geen held maar een moordenaar. Zij heeft alles afgenomen van mensen, hun heden en hun toekomst en daarmee nabestaanden ontzettend veel leed berokkend.

Zou het Jinek ook opportuun lijken om eens de verantwoordelijken voor de sebrenica-moorden aan tafel te nodigen.

Der Doktor | 04-11-21 | 09:57 | 2

U denkt toch alsjeblieft niet, dat de gemiddelde gast in een 'talkshow' weet wie zijn / haar tafelgenoten van die avond zullen zijn? (sterker nog: dat weten de programmamakers vaak ook niet, tot een paar uur voor de uitzending) Slechts hele geknijsde, regelmatige gasten kunnen voorwaarden stellen ('er wordt niet gevraagd naar / als die-of-die er ook is, ga ik er niet zitten'). De rest van de genodigden komt uitsluitend te eigener eer en glorie, gevleid als hij/zij is door een telefoontje van een productie-asssistente van die morgen.

bisbisbis | 04-11-21 | 10:05

Ze zat niet aan tafel. Het was een opgenomen gesprek...

zevensprong | 04-11-21 | 11:12

Destijds mocht die Holleeder ook bij Twanneke in zijn Collegetour aanschuiven.
Ook gelach, gehijg en onbegrijpelijke bewondering.

De meeste hedendaagse talkshow-hosts zijn geen echte journalisten. "Ons kent ons " wordt uitgenodigd en kritische vragen worden alleen aan gasten buiten de bubbel gesteld.
Zoals de vraag aan Erika Meiland over islam. In haar biografie is Erika echter kritisch over álle religies. Maar dit werd er dan weer uitgelicht, want deugpunten scoren.

En Tanja N. is itt Erica Meiland géén heldin, maar slecht en crimineel. Omdat ze vrouw is wordt ze anders behandeld. Ongelooflijk. Van de week al 1 dag cel voor vrouwen die een jongen hebben aangerand, nu dit.

RTL 4 werd altijd rechtser dan NPO gezien, maar lijkt nu wel een tweeling. Ik hoop dat deze deugtrend snel voorbij is.
Deugers zijn de echte Kneuzen.
Wat een armoe

Roos | 04-11-21 | 09:57 | 3

Twanneke = leuk!

Bouwfraudeur | 04-11-21 | 10:10

Roos, ik hou van alle vrouwen.
Ook van jou ;-)

D-Fens_1963 | 04-11-21 | 10:18

Op wikipedia lees ik dat ze tolk is voor de Farc. GS gaat helemaal los op haar als kindvermoordende terrorist. Op de site van interpol lees ik dat ze aangeklaagd wordt voor betrokkenheid, gijzeling en wapengebruik.

Het geeft mij allemaal niet meer inzicht over of Tania goed of fout is. Het emotionele relaas hierboven over dat anderen Tania niet genoeg als terrorist uitmaken zorgt er vooral voor dat ik dat frame wantrouw.

Het geeft wèl meer inzicht over wat die zogenaamde tolken, die wij uit Afghanistan zouden moeten hebben gered, meer zijn dan tolk.

Balgesjaakt | 04-11-21 | 09:56 | 2

Tanka vertelt het zelf en Interpol zoekt haar. If it smells like duck and it walks like duck? En dan geloof jij Wikipedia ook? Laat eerst in een rechtbank buiten controle van Farc even vaststellen. Oppakken dus.

TheseDays00 | 04-11-21 | 10:04

Tolk voor de FARC....
Dan zal het ook wel een heel spannend boek zijn.

Schoorsteenveger | 04-11-21 | 12:31

Het zou toch prima kunnen dat een beschaafd land bepaalde mensen (terroristen) verwijderd uit de samenleving zonder verdere sporen achter te laten. Een klein, gespecialiseerd team zou dat ondankbare werk kunnen doen. In principe is dat moreel te rechtvaardigen, afhankelijk va hoe je er naar kijkt uiteraard. Je ontkomt er denk ik helaas niet aan om af en toe vuile handen te maken, los van alle theorie over rechtsstaat en internationale verdragen en mensenrechten.

BoerKoekoek | 04-11-21 | 09:55 | 9

@BoerKoekoek | 04-11-21 | 10:14: Dialoog is in principe goed maar soms heb je geen enkele andere keus dan je handen vuil te maken.
Kijk maar naar Eichman en de jacht/moord op de daders van de aanslag van de Olympische spelen in Munchen
De wereld is geen kinderspeelplaats met eenhoorns en regenbogen.
Vuile handen missies kunnen goed zijn maar ook onschuldige slachtoffers maken.
De ethische vraag is hoe voorkom je dat je vuile handen organisatie hetzelfde word wat als de "mensen" van een organisatie die je juist wil bestrijden?

captain-caveman | 04-11-21 | 10:32

@BoerKoekoek | 04-11-21 | 10:12: Ik vind het een goed idee om een fatsoenlijke rechtsstaat te koesteren. Ik ben goed genoeg bekend met een regime waar een fatsoenlijke rechtspraak ontbreekt om de waarde van onafhankelijkheid te kunnen waarderen.

Red shirt | 04-11-21 | 10:46

"een beschaafd land bepaalde mensen (terroristen) verwijderd uit de samenleving zonder verdere sporen achter te laten."

Nou ben ik zelf over het algemeen een 'hardliner', die vindt dat er best wat steviger mag worden gestraft en dat er wetgeving ontwikkeld moet worden om met nieuwe, voorheen onbekende fenomenen om te gaan (IS terroristen die 'terugkeren'; het complete asielgebeuren).

Maar..... liquidatieteams in het leven roepen die 'zonder sporen na te laten' bepaalde mensen uit de samenleving 'verwijderen', heeft helemaal niets met een 'beschaafd land' te maken, maar alles met enge dictaturen.

Als je wilt weten waartoe zo'n initiatief kan leiden, zou je de film met Michael Douglas moeten zien, die een gefrustreerde rechter speelt die lieden op juridisch-technische gronden moet laten gaan waarvan hij zeker weet dat ze 'het gedaan hebben'. Dan wordt hij gevraagd om lid te worden van een geheim genootschap die in dat soort gevallen alsnog 'het recht laat zegevieren'. Totdat natuurlijk een volkomen onschuldige op die manier wordt geliquideerd. Ik dacht dat die film The Star Chamber heette. Het bekijken waard, hoor.

Dr_Johnson | 04-11-21 | 10:56
▼ 6 antwoorden verborgen

Tja je kan dit artikel schrijven. Je zou ook over Gerdi kunnen schrijven over hoe ze probeerde het Corona debat weer op het rechte spoort te zetten. Jammer, genoeg azijn zien vloeien de laatste maanden.

zevensprong | 04-11-21 | 09:53

Fatsoenlijke ( dat zijn de ergsten ) mevrouw Verbeet lachte de opmerking van Fleur weg dat de instroom van duizenden gratis asielzoekers een behoorlijke stijging van de zorgkosten geeft.
Wat er ook gebeurt - altijd blijven lachen.

Ambiorix | 04-11-21 | 09:53 | 3

De PVV heeft inmiddels een dusdanige hoeveelheid lulkoek uitgesproken dat uitlachen de enig overgebleven reactie is.

Red shirt | 04-11-21 | 10:10

@Red shirt | 04-11-21 | 10:10: Dat denk ik niet m’n waarde.
Laat me je niet tegengekomen in je rode shirt!

D-Fens_1963 | 04-11-21 | 10:19

Sommigen, heel gek, worden voor dat gedrag in het cachot gestopt.
Ja, heel gek.
Is een understatement, voor de slechte verstaander.

chicago river | 04-11-21 | 09:53

Het boek van deze terroriste zal wel op nummer 1 in de Bestsellerlijst komen en het boek van Erica Meiland overtroeven qua verkochte exemplaren. In ieder geval heeft Jinek haar best gedaan. Wát een droevige show weer.

aamert | 04-11-21 | 09:52 | 2

Gemiddelde Nederlander weet echt niet wie Farc-dame is.
Erica hebben ze beter op het SBS-netvlies!

Bouwfraudeur | 04-11-21 | 10:15

Die hoort in een gevangenis en niet bij Jinek aan tafel.

de uitbater | 04-11-21 | 09:51

Als zij een decennium later was geboren, hadden we haar nu uit Noord-Syrië moeten halen.

Mokum Kosher | 04-11-21 | 09:51 | 1

Met 8 kinderen.

jaja | 04-11-21 | 09:53

Begin je zo sterk Mosterd en dan verlies je ergens weer de controle.. zo jammer

Oxithius | 04-11-21 | 09:50 | 2

Dat stukje over wappie Bonjasky stond je vást niet aan.

Papa Jones | 04-11-21 | 09:54

Dat dus.

Het Oude Rijden | 04-11-21 | 10:31

Is bruidjes of farc terroristes. Ze zijn allemaal heel stoer maar onbegrepen, dus zielig. Maar volgens is mij is sex met gewelddadige mannen hun eigenlijke drijfveer.

Hadena | 04-11-21 | 09:50

De verborgen agenda van Jinek is het aanzetten van geweld tegen onze prutsregering en prutsparlement. Er op kankeren is niet genoeg, actie moet er zijn.
Dus, opstandigen aller provincies, verenigt u.

Schadenfreude | 04-11-21 | 09:48 | 1

Of dat nu zo wijs is om terrorisme met terrorisme te bestrijden lijkt me niet verstandig.
Meestal verander je juist in dat wat je wilde bestrijden.
Massale burgerlijke ongehoorzaamheid daarentegen werkt wel.

captain-caveman | 04-11-21 | 09:53

Had Jinek ook niet die terugkeer huil moslima en verdiende ze brownie points met Hillary?

Fapfap | 04-11-21 | 09:48

Maar als Tanja het lief vraagt zou ik haar pakken.
Ik ben niet bang.

jaja | 04-11-21 | 09:46 | 5

@jaja | 04-11-21 | 09:58: Aha dus als er een wie vreet wie, vreet elkaar op Pornofilm online komt ben jij het.

captain-caveman | 04-11-21 | 10:03

@jaja | 04-11-21 | 10:05: Nee hoor de wet zegt als er Porno van gemaakt word bestaat het

captain-caveman | 04-11-21 | 10:07
▼ 2 antwoorden verborgen

In een fatsoenlijke maatschappij worden Tanja Nijmeijers en IS-strijders stelselmatig opgehangen of desnoods levenslang opgesloten. Maar in een maatschappij als de onze, zitten ze gezellig aan een talkshowtafel mee te beppen. Het morele failliet van het Westen. Wat een afgang ook voor Eva Jinek. Derderangs sensatie, meer is het niet.

drs. Levi Samsonov | 04-11-21 | 09:44

Misschien verloopt ze zich wel een keer in Baarle-Nassau / Baarle-Hertog of op een wandeling in Winterswijk. Een voet over de grens en ze kan de rest van haar leven in een oranje overal rondlopen.

AlexanderVissers | 04-11-21 | 09:44 | 4

@drs. Levi Samsonov | 04-11-21 | 09:45: Doen ze niet meer.

AlexanderVissers | 04-11-21 | 09:49

In Winterswijk weten ze wel raad met zulke types.

aamert | 04-11-21 | 09:55

@drs. Levi Samsonov | 04-11-21 | 09:45: Wat de vraag oproept: 'wie zijn hier de terroristen?'

Red shirt | 04-11-21 | 11:05
▼ 1 antwoord verborgen

Ik zie geen verschil tussen Tanja en een jihadbruid.

Mahatma | 04-11-21 | 09:44 | 3

Met dien verstande dat jihadbruiden hun euvele handwerk 'in opdracht' verrichtten... en dat Mw. Nijmeijer relatief toch iets meer beslissingsbevoegdheid lijkt te hebben gehad binnen het FARC...

bisbisbis | 04-11-21 | 09:47

Als ik moest kiezen, dan toch écht Tanja.
Beide terreurlovers, maar uiterlijk een groot verschil.

Ruimedenker | 04-11-21 | 09:47

Sommige jihadbruiden zijn alleen verliefd en naief en raken er later im verstrikt. Of voeden alleen op
Tanja is daar een strijder uit eigen keus volgens eigen plan. Dat lijkt mij zeker erger dan een deel van de kalifaatkippen.

Shoarmamasutra | 04-11-21 | 12:24

Meer cojones dan alle reaguurders bij elkaar.

Bigi Bana Boy | 04-11-21 | 09:43 | 10

Tegel van de dag!

D-Fens_1963 | 04-11-21 | 09:55

@Bigi Bana Boy | 04-11-21 | 09:51: Terrorisme vergoelijken is walgelijk. En toch gebeurt het regelmatig in dit land (ons land).

Duwbak_Linda | 04-11-21 | 10:07
▼ 7 antwoorden verborgen

Tanja Neymijer.
Slechte kak kakkend neocommie wijf.
Ja , bommetjes gelegd ja (of poging tot), met minder gevoel voor haar fam. dan een willekeurige paarsrode gifslang in de Colombo jungle.
Minder minder mundi mondo mensen, Marxist Tanja lady.

chicago river | 04-11-21 | 09:41 | 1

Ik denk dat ze veganistisch is.
Maar is een aanname.

jaja | 04-11-21 | 09:44

Ik had graag gedoneerd aan het Colombiaanse leger.

BrutusBosch | 04-11-21 | 09:41 | 1

Kan alsnog.

jaja | 04-11-21 | 09:42

Kijk. Zo kennen we onze linkse deug MSM zoals ze zijn. Maar de Pegida voorman is natuurlijk een vieze nazi.

DrachiR | 04-11-21 | 09:39 | 1

Zou zo maar kunnen.

AlexanderVissers | 04-11-21 | 09:47

Was het al geplempt?
Jammer dan.
Doe ik het nog een keer.

D-Fens_1963 | 04-11-21 | 09:38

220000 doden in de strijd tussen FARC en regeringsleger.
220 duizend.
En Tanja neuqte zich een weg naar boven binnen “de organisatie”, die tot in hun nek in de acetonpoeder zitten.

Ruimedenker | 04-11-21 | 09:37 | 1

En dat allemaal ter bewerkstelliging van de heilstaat! Dan is toch alles veroorloofd?

AlexanderVissers | 04-11-21 | 09:40

Ok... er zit een snol aan tafel die op de "Red Notices" lijst staat van Interpol.
Op.dE.NAtiOnAle.tReUrbuIS..
.. in in de coulissen staat GEEN politie klaar om madam in te rekenen?
Goedemorgen Bananenmonarchie!

DatInternetDingetje | 04-11-21 | 09:37 | 4

Is ze met Gretha op de zeilboot meegekomen?
Ik neem aan dat ze niet zomaar bij de KLM aan boord kon gaan.

Oh, videoverbinding.
Tja, ik heb geen tv, sorry voor de fout.

Pimp my Voortuin | 04-11-21 | 09:41

bijna goed nationale treurbuis = nationale terreurbuis

captain-caveman | 04-11-21 | 09:59

@Zenzeo | 04-11-21 | 09:38: oh ... lol... val ik ff door de mand...
Ik weiger naar Shitnet te kijken ..

DatInternetDingetje | 04-11-21 | 10:02
▼ 1 antwoord verborgen

Oh oh ik ben Tanja en ik ga naar Colombia on te helpen voor de goede zaak.
Terwijl Farc zwaar betrokken is bij illegale drugshandel.
Waar moet je het anders van financieren?

jaja | 04-11-21 | 09:35 | 4

Ontvoering en een patatzaak.

Ruimedenker | 04-11-21 | 09:38

@Jimmy Mc Clure | 04-11-21 | 09:37:
Nee, in dit geval niet.

jaja | 04-11-21 | 09:39

Het afpersen van middenstanders en als die niet meewerken ze dan opblazen?

Zzzzooooffff | 04-11-21 | 09:46
▼ 1 antwoord verborgen

Het lijkt misschien vergezocht, maar deze Nijmeijer en dat jochie dat meteen begint te drammen als iemand 'pappa en mamma' zegt, het komt volgens mij voort uit precies hetzelfde betweterige, halsstarrige superioriteitsgevoel.

Zenzeo | 04-11-21 | 09:35 | 1

Nee hoor, niet ver gezocht.

Normpje | 04-11-21 | 09:41

Wat is ook alweer de straf voor vechten voor een buitenlandse mogendheid?

Transgender-Airlines | 04-11-21 | 09:34 | 7

Gratis huis, Miele, hulde en een uitkering?

Patje | 04-11-21 | 09:41

Repatriëring en een Miele.
edit: sorry Patje, had er overheen gelezen.

Nuchternederland | 04-11-21 | 09:50
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik zou haar doen.

poppelepee | 04-11-21 | 09:34 | 1

Arjen Lubach was je tientallen jaren voor.

aamert | 04-11-21 | 09:40

De echte vraag is natuurlijk, waarom loopt ze vrij rond? Nederland hoeft zich toch niet te storen aan een Colombiaans vredesakkoord en kan haar inrekenen en berechten? De bevoegdheid strafrechtelijk te vervolgen is bij terrorisme niet tot de landsgrenzen beperkt. Dus OvJ, wat let je?

AlexanderVissers | 04-11-21 | 09:33 | 3

"Het doden van mensen die niet (meer) aan de gevechten deelnemen is in strijd met het humanitair oorlogsrecht. Het Landelijk Parket onderzoekt deze zaak daarom als oorlogsmisdrijf, een internationaal misdrijf, en verdenkt de verdachte van overtreding van artikel 8 van de Wet Oorlogsstrafrecht.

Als verdachten de Nederlandse nationaliteit hebben of zich in Nederland bevinden kunnen zij hier vervolgd worden. Nederland heeft volkenrechtelijke verplichtingen tot het opsporen en vervolgen van internationale misdrijven. Deze verplichtingen bestaan, omdat deze misdrijven als de meest ernstige schendingen van het internationale recht worden gezien, met de meest verregaande gevolgen voor slachtoffers en de (internationale) rechtsorde"

www.nieuwnieuws.nl/5154381/commando-v...

plaspop | 04-11-21 | 10:00

@plaspop | 04-11-21 | 10:00: Voor alle duidelijkheid, dat gaat dus over die Surinamer. Ik zie geen verschil met Nijmeijer..

plaspop | 04-11-21 | 10:02

@plaspop | 04-11-21 | 10:00: Dan vragen we toch gewoon om een financiele bijdrage 'voor de revolutie' en als ze die niet wil geven mag je schieten. Heb ik van die tafel bij Jinek geleerd.

treintrien | 04-11-21 | 14:26

Het is maar hoe je de FARC politiek benaderd. Wat voor de een een verzetstrijder is, is voor de ander een terrorist. Het is maar de vraag wie heteste bloed aan haar handen heeft: de Colombiaanse overheid of de FARC. Ik wet wel dat zaken in Colombia dermate gecompliceerd zijn dat ik daar geen genuanceerd antwoord op weet.

Red shirt | 04-11-21 | 09:32 | 9

@Red shirt | 04-11-21 | 09:41:
Ja als het per ongeluk is maar gericht mensen afknallen die niet met geld over de brug komen is iets heel anders.

2voor12 | 04-11-21 | 09:43

De linkse "nuance". Helder!

Nuchternederland | 04-11-21 | 09:50

De gewapende strijd tegen regering Rutte IV is dan gewoon burgerlijk verzet te noemen.
Kijk! Nu komen we ergens.
Manmanman.
Het zijn schurken allemaal.
Verzetsstrijders….. pfff
Net zoiets als “vluchtelingen”, terwijl het gewoon asielzoekers zijn, al dan niet illegaal.

Ruimedenker | 04-11-21 | 09:51
▼ 6 antwoorden verborgen

Jinek triest antivaxxplatform.

blikjegrolsch | 04-11-21 | 09:31

Een kind opblazen voor de goede zaak..

Patje | 04-11-21 | 09:31

Het gezicht van een gewetenloze moordenaar, op het schild gehesen door een vals sentiment dat deze terroriste voor de goede zaak strijdt.

_pacman_ | 04-11-21 | 09:30

Tanja is een beetje het stereotype van de linkse onrecht bestrijdende activist voor wie het doel de middelen heiligt. Type Duyvendak, Samsom, maar dan wat dichter bij het vuur van de échte, onvervalste revolutie, die in Zuid-Amerika, je weet wel, daar waar ook ergens Che Guevara het onrecht dat kapitalisme heet te vuur en te zwaard bestreed.
Tanja is, zo voelde ook Eva in haar broekje, de Nederlandse Che. Tanja, die mooie, slimme meid, heeft toch maar de moed gehad om mee te strijden in een revolutie, ver van huis en haard en met gevaar voor eigen leven. Tanja is eigenlijk, zo voelde ook Gerdie in haar broekje, een heldin en dat ze internationaal ls terrorist gezocht wordt is eigenlijk meer een onderscheiding, een prijs die ze in de wacht heeft gesleep, dan iets wat een schaduw op haar werpt.
Jinek zou ook wel wat meer een Tanja willen zijn, en Gerdie heeft er altijd van gedroomd een Tanja te zijn, een sterke vrouw die gewoon gáát voor recht en vrijheid, niets en niemand ontziend.
Die slaafse verering, het doet mij denken aan de wijze waarop er destijds gefluisterd of zelfs openlijk gesproken werd over Andreas Baader en Ulrike Meinhof. Ze moordden dan wel, ze hadden dan wel bloed aan hun handen, maar toch, ze streden eigenlijk best wel voor de goede zaak.
Het is de meest verderfelijke kant van het romantische denken, dit soort kritiekloze heldenverering.

Schoorsteenveger | 04-11-21 | 09:27 | 6

Zie ook College Tour, met Holleeder.
Het uit het reële verband rukken van de dader, en hem neerzetten als een soort van Robin Hood, met nobele idealen.
En in mindere mate natuurlijk Afwassie, die ook zijn zegje mocht doen bij een linkse talkshowhost. "Helder!"

Nuchternederland | 04-11-21 | 09:48

De dames denken slim en "progressief" te zijn, maar de moorddadige geschiedenis van extreem-links, van Lenin, Stalin en Mao tot Castro, Pol Pot, Mengistu en Baader-Meinhoff is aan ze voorbijgegaan. Hun historische kennis is nul, nooit zal het besef dagen dat communisme intrinsiek niet deugt en alles altijd slechter maakt, niet beter. Het is dat ze geen twintig meer zijn, anders zouden ze zich aansluiten bij de jonge rebellen in de SP.

J.P.Drapeau | 04-11-21 | 09:50

Bloed aan hun handen ja. o mag je dat wel noemen. Ze ontvoerden de voorzitter van de werkgeversbond, martelden hem, sneden zijn keel af en stopten hem in een kofferbak. En de linksmiechels zagen dat het goed was en lachten zich een ongeluk.

BroddelwerkBillie | 04-11-21 | 10:01
▼ 3 antwoorden verborgen

Jinek is af voor altijd, en ik heb het gezien.

jaja | 04-11-21 | 09:27

Iedereen wordt geboren met een missie. En die missie is ervoor zorgen dat je op Wikipedia komt te staan. En die missie heeft ze volbracht. Het is een Wikipedia pagina waar flink wat op staat. Goed gedaan Tanja!

Leptob | 04-11-21 | 09:24

Wat wel opvalt in de mediaas, is het getal van 1.8 miljoen. Dat is sinds medio augustus een volkomen statisch getal geworden. 10.000 prik afspraken en inmiddels 9000 gevallen van natuurlijke bescherming per dag ten spijt.

Plaktong | 04-11-21 | 09:24

Cokedealende ontvoerterroristen die dood en verderf zaaien in Colombia.
TerroristenloverT Tanja wordt uitbundig onthaald.
Kennelijk houden linkse Nederlanders van terrorisme.
Moslims worden ook vriendelijk onthaald na zich flink te hebben misdragen.
Onbegrijpelijk.
Ze mogen hun verhaal doen en de aanhoorders zitten begripvol te knikken.

Ruimedenker | 04-11-21 | 09:24 | 1

'Ja maar ze doen tenminste iets.'

Duwbak_Linda | 04-11-21 | 09:25

Dit stuk stront van een wijf verdient geen podium.
Nu niet en nooit niet.

jaja | 04-11-21 | 09:23 | 1

Het is een wapenwappie

SterF... | 04-11-21 | 09:26

OK Tanja is een terroriste.
En ja, het is schaamteloos en typische NPO hypocrisie dat zij zonder enig weerwoord haar verderfelijke plasje mag doen.
MAAR:
"een ideologisch verknipt relaas mag afsteken dat politiek geweld te billijken valt, dat het gerechtvaardigd is dat het volk de wapens mag oppakken (...)"

Joh. Dat getuigt van nogal wat linksige hautaine naïviteit.
Enig idee hoe de wereld er nu uit had gezien als er nooit gewapende conflicten tussen burgers en zittende regimes zou hebben plaatsgevonden?

jemagookniksmeer | 04-11-21 | 09:23 | 2

Nog steeds zoals nu? Alleen Frankrijk heeft een echte revolutie gehad, en ook daar was de adel in twintig jaar vervangen door een andere "elite".
Of je nu door de hond of de kat gebeten wordt...

Nuchternederland | 04-11-21 | 09:45

Komt er net als bij die jihadbruid Laura H. na het boek ook een theaterstuk over Tanja Nijmeijer?

CoffeePatch | 04-11-21 | 09:22

Het hakt er ook een beetje in bij @Mosterd, oude liefde roest niet. Normaal zijn de tegels vierkant, maar deze is wel een lange lap.

VolgendjaarkrygikAOW | 04-11-21 | 09:20 | 1

Heeft u geen qwerty-toetsenbord?

D-Fens_1963 | 04-11-21 | 09:45

Hier mag je tenminste je mening nog geven zonder gelijk voor idioot of wappie uitgemaakt te worden. Dat is een kostbaar iets. By the way, ik heb wel bewondering voor het meisje uit Hardenberg.

Eminent | 04-11-21 | 09:19

Wellicht mag Breivik ook eens aanschuiven bij Jinek om “zijn kant van het verhaal te vertellen”.

Zeddegeizot | 04-11-21 | 09:18 | 3

Je hebt een punt.

jaja | 04-11-21 | 09:25

Of Volkert, heeft de linkse wereld toch een grote dienst bewezen. Of Mohammed Bouyeri, want Van Gogh vroeg er toch wel zelf om.

TheBigKirth | 04-11-21 | 09:35

Nee, want Breivik is rechtser dan rechts en mag "in principe" niet komen. Komt ie toch, dan zal ie à la Thierry en dat soort types ontvangen worden door een extreem linkse verschillige tafel om aan alle kanten bijgeveegd te worden en geen eigen kant mogen vertellen. Dat wordt sowieso wel een enurjm kijkcijferkanon, ook belangrijk voor de Jineks , maar zeker geen leuke tv...

Pittzz | 04-11-21 | 09:38

Waarom nodigt Jinek Mickey niet uit, die moet zich per slot van rekening elke dag in de jungle van Gouda staande houden!

Normpje | 04-11-21 | 09:18 | 3

Daar is Derksen weggevlucht

Shoarmamasutra | 04-11-21 | 09:22

Waarom is Interpol niet die uitzending binnengevallen om deze internationaal gezochte crimineel op te pakken?

Weer hetzelfde gedrag als je ziet bij het goedpraten van daden van IS terroristen. Oh wat dapper, want je vecht tegen onrecht. Of zoiets. Onschuldige doden zijn nooit een probleem aan de linkerkant.

Heau even | 04-11-21 | 09:18 | 1

Euh... omdat het een videoverbinding met haar was?

Eduardo- | 04-11-21 | 09:23

Gegeven dat 't al 20 jaar ergens in een jungle verstopt zit, rookt en ws snuift, ziet 't er nog best ok uit. Ik snap Arjen Lubach wel...

ReyNemaattori | 04-11-21 | 09:18 | 2

Dat was ook er voor.

Shoarmamasutra | 04-11-21 | 09:23

@Shoarmamasutra | 04-11-21 | 09:23: Mijn punt is meer dat als 't er nu nog ok eruit ziet, na 43 jaar, zwaar leven, matig voedsel, stress, tabak en drugs etc. dan was ze best smoking hot vroeger... Beetje Famke Janssen achtig(voor haar botox ofc)

En als ik dan oudere foto's van Tanja zie, dan snap ik die Arjen wel.

ReyNemaattori | 04-11-21 | 10:44

Gerdie Verbeet komt nét iets te vaak in het Mediapark. Kan echt he-le-maal niets. Verkloot al haar voorzitterschapjes, mensen zijn blij als ze eindelijk optieft. Bij de Stichting 40-45 dansten ze op de tafels toen haar zesjarig 'voorzitter' schap een paar maanden geleden ten einde kwam. Voorgoed achter de geraniums met deze nietsnut!

bisbisbis | 04-11-21 | 09:17

Dus zo komt Jinek nog aan kijkcijfers... omdat de redactie van GeenStijl zit te kijken ... normale mensen zijn toch al jaren geleden afgehaakt

Heisenberg74 | 04-11-21 | 09:15

Ze wist ook nog even te melden dat ze Arjan Lubach heeft ontmaagd.

Diederik_Ezel | 04-11-21 | 09:15 | 3

Dat heeft Lubach zelf ook wel eens verteld

Shoarmamasutra | 04-11-21 | 09:23

En sindsdien is hij zo?

Keutels | 04-11-21 | 09:45

Het grappigst is nog dat ze melde dat ze het zo vervelend vond dat Lubach dat openbaarde, want haar moeder vond dat niet zo tof.
Allesjezus, bij de farc bussen blazen, mensen afpersen en met de commandant slapen, nee daar zal mams trots op zijn.
Misschien was vriendin van Lubach helemaal niet zo slechte keuze. Mssn had ze dan nu Zomergasten gedaan.

Shoarmamasutra | 04-11-21 | 20:05

Bonjasky moet gewoon luisteren naar de staatsdokters, die hebben er als enige verstand van. Injecteren en daarna de rest van je leven boosten, dat is de weg uit de crisis.
Dat is inmiddels wel duidelijk, zonder vaccins hadden we nog steeds met mondkapjes moeten lopen. Stel je voor ...

C1O2 | 04-11-21 | 09:14 | 1

U moet niets

Canis.bonus.es | 04-11-21 | 09:17

Knettergek wijf. Een aanslag waarbij een kind omkomt rechtvaardigen met "die middenstander weigerde te betalen". Hoort achter de tralies. Niet aan tafel bij Jinek. Dit zijn pure maffia praktijken en ze lijkt er geen enkele wroeging over te voelen, integendeel.

Beste_Landgenoten | 04-11-21 | 09:14
-weggejorist-
Gen. Maximus | 04-11-21 | 09:14 | 1

Ik heb gelukkig niet gekeken maar dank voor de samenvatting.
Scheelt me een hoop irritatie. Alhoewel ik me dus nu toch weer irriteer.
Terrorisme relativeren en wegwuiven.
Ze heeft een boek geschreven dus dan is er niets meer aan de hand.
Schaam je Jinek en schaam je Gerdi.

laurentius | 04-11-21 | 09:13

Jinek heeft er enorm veel belang bij dat haar programma spraakmakend is. Dat is jinek nu gelukt. Op naar twee miljoen kijkers.

Leptob | 04-11-21 | 09:12

Tanja loofde de informatievoorziening van GS niet. Loven is zoiets als prijzen.

Schoorsteenveger | 04-11-21 | 09:11 | 1

Kritiek van mensen uit bedenkelijke hoek kun je uitleggen als een compliment

Duwbak_Linda | 04-11-21 | 09:13

80% van wat er staat snap ik niet, ik ken al die mensen niet en ik vind het een beetje journalistieke armoe om hier elke keer topics te zien over praatprogramma's op tv van de avond ervoor. Jinek is al 25 keer gebashed hier, nu is het wel duidelijk.

small_town_dude | 04-11-21 | 09:10

Suzan en Freek zijn wel leuk, toch?

Stijlicoon | 04-11-21 | 09:10 | 3

Ik schrik altijd van die enorme kin van die Suzan.

Balletje Mayo | 04-11-21 | 09:21

Afschuwelijke kutmuziek. Die Freek heeft zo'n nasale, valse stem en die rijmelerij van die twee is niet te doen.

JJMS | 04-11-21 | 09:23

Ja, is wel leuk

Poetin1464 | 04-11-21 | 12:59

Ja, Jinekkie heeft ons al heel veel gebracht, als ik wat vraag aan mijn vrouw doe ik ook de hand onder de kin en kijk heel intelligent. Denk ik.

Normpje | 04-11-21 | 09:09

Ik doe altijd wat GeenStijl zegt, ik kijk ook geen Jinek meer, zal ik nooit meer doen, heb het na die uitzending over haar klievidge (tieten tegen elkaar geduwd met extra opvulling) ook nooit meer gedaan. Wevkennen Tanja van dat guitig bekkie maar dat wordt met de jaren minder. Dan missen ze die aandacht en gaan een boek schrijven om weer op te vallen en lekker te vangen.

VolgendjaarkrygikAOW | 04-11-21 | 09:09

Is iedereen nou gek geworden? Of ligt het aan mij? Als ik dan GS lees: nee, het ligt niet aan mij. Blij dat er een kanaal is waar nog normaal wordt gedacht.

Rest In Privacy | 04-11-21 | 09:09 | 2

'Blij dat er een kanaal is waar nog normaal wordt gedacht.'

Ehhhh........

PolderTaliban | 04-11-21 | 09:29

@PolderTaliban | 04-11-21 | 09:29: Je kan zeggen van GS wat je wil, maar terroristen op zo'n manier een platform geven en verheerlijken is niet normaal.. of zou niet normaal moeten zijn.

ReyNemaattori | 04-11-21 | 10:24

Wanneer ben je een terrorist, of een verzetsheld? Het is maar net waar je voor staat. In NL hadden we tussen 1940-45 ook terrorisme, althans volgens de Duitsers.

bleekkijker | 04-11-21 | 09:09 | 3

Maar als terroristen tegenstanders terroristen noemen, zíjn dat dan wel terroristen, vraag ik u dan af...

Zenzeo | 04-11-21 | 09:32

Een terrorist is iemand die burgerdoelen bewust aanvalt gebruikt om zijn doel te behalen.

grrrommm | 04-11-21 | 09:39

Vroeger bepaalde de winnaar van een conflict dat. Nu gaat het soms enkel nog om de huidskleur van de actoren. Het zijn rare tijden.

Harry_Witkamp | 04-11-21 | 09:43

Ik ben gestopt met tv kijken. Ik ga wel neuken

pibasso | 04-11-21 | 09:09 | 3

Dat mocht je willen.

Bigaroque | 04-11-21 | 09:13

Met je parkiet?

Leptob | 04-11-21 | 09:14

Bedankt voor deze samenvatting. Het klinkt net als een echt teevee programma.

Madrox | 04-11-21 | 09:08

Hoeveel heeft die Tanja voor dit 'interview' gekregen?

dathoujetoch | 04-11-21 | 09:08 | 1

Vijf gram.

Leptob | 04-11-21 | 09:15

Vol verbazing een deel van het 'interview' gezien. Totdat ik er werkelijk onpasselijk van werd. Gaat Jinek volgende week ook een Jihadist zo begripvol te woord staan? Wat n gek wijf zeg.

Tjatiswat | 04-11-21 | 09:08

Overigens zijn we hier ook verbolgen als een islamitische terrorist die hier een aanslag gepleegd heeft in Pakistan op televisie gevierd wordt. Wat een primitief land, denken we dan. Wat een gewelddadige ideologie. Het wordt de hoogste tijd dat links Nederlands bij zichzelf te rade gaat over hun moraliteit.

Trekhaas | 04-11-21 | 09:07 | 1
-weggejorist-
Trigger_Warning | 04-11-21 | 11:27

Waarom zou Bonjasky's mening over vaxxinatie er minder toe doen dan die van u @Mosterd? Bent u viroloog, epidemioloog of wat voor specialist dan ook? of toch ook maar slechts amateurdeskundige zoals wij (bijna) allemaal?

Je hoeft niet heel diep te graven om artsen te vinden die óók tegen de vaccins zijn. Laat iedereen dus lekker zijn mening hebben. En laat iedereen vrij om naar eigen inzicht substanties in zijn lichaam te laten spuiten.

De mooie man | 04-11-21 | 09:07 | 3

Artsen met een andere mening onderbouwd, om de vraag te beantwoorden waar zijn die dan? doctors4covidethics.org/

Canis.bonus.es | 04-11-21 | 09:13

Hear, hear!

PolderTaliban | 04-11-21 | 09:30

Vanmorgen in WNL een econoom die reageerde op de rechtszaak die vandaag is inzake de drillrapclash die verleden zomer op de Scheveningse pier plaatsvond waarbij een dode bij viel. Die econoom begon een betoog dat hij niet snapte dat 14-jarige jongens om half een s'nachts buiten lopen zonder controle. Z'n letterlijke woorden: 'dan ga je toch om half tien kijken waar je kind is'.

Bibop | 04-11-21 | 09:06 | 2

Half tien is misschien wat vroeg op een mooie zomeravond, maar als die van mij op z'n 14e zo tegen 22:00, 22:30 zich nog niet gemeld had (desnoods met een ' mag ik nog wat langer blijven'), dan kwam hij de weken erna na 19:00 niet meer buiten. Dus ja, ik snap die opmerking wel. Maar dat toont maar weer aan dat een groot deel van deze problematiek ligt aan het volledig ontbreken van opvoedingscapaciteiten bij een groot deel van de ouders.

Bigaroque | 04-11-21 | 09:15

@Bigaroque | 04-11-21 | 09:15: Imo heeft nog niemand het zaligmakende boek der opvoeding geschreven.
Ook uw ouders niet.
Die vonden waarschijnlijk dat u binnen moest zijn “als het donker werd”.

D-Fens_1963 | 04-11-21 | 09:36

Een schandalig progamma van Jinek geeft een terrorist zend tijd om haar boek te promoten Dat wijf heeft bloed aan haar handen.die moet je gewoon links laten ,liggen ook dat die vrouw van de PVDA het ook mooi vond dat is de partij die terreur ook nog bejubeld

gerrit5042 | 04-11-21 | 09:06

'Ja maar tegen onrecht.'
Helder!

Duwbak_Linda | 04-11-21 | 09:05 | 2

En zo mooi dat ze zelf het onrecht mogen bepalen en dat colleteral damage gewoon geaccepteerd wordt!

Harry_Witkamp | 04-11-21 | 09:39

Van coke snuiven ga je er snel lelijk uitzien. Het roompje is er wel af.

pibasso | 04-11-21 | 09:04

Internationaal gesignaleerd door Interpol? Waarom zit ze niet gewoon in een cel te wachten op uitlevering? Het is hier een nog grotere bananenrepubliek dan in Colombia.

Trekhaas | 04-11-21 | 09:03

In Linkse ogen is deze terroriste natuurlijk helemaal geen terroriste maar een vrijheidsstrijdster. Extreem links is altijd onafscheidelijk verbonden met geweld. Waar is Interpol als je ze nodig hebt.

Conan de Rabarber | 04-11-21 | 09:03 | 1

Deze extreem linkse groep individuen (mvo) begint steeds meer op een sekte te lijken. Hoe meer leed ze veroorzaken hoe meer de vlag uitgaat

Canis.bonus.es | 04-11-21 | 09:16

Dit was werkelijk bij de ratten af. N’tzuurlijk de vragen van Eva gaan zelden verder dan “ik snap het niet”, maar dit?! Remi spoort niet. Gerdi paste niet en er is nooit een excuus voor die debiele Tanja. Nooit. Tenzij het een item is om in diepe schaamte te melden dat een Nederlandse terroriste is overleden en de zeer welgemeende excuses aan de Colombianen.
En hup Ajax.

Thaiseladyboy | 04-11-21 | 09:03

Welkom in het land waar terreur van linkse signatuur nog altijd als iets goeds wordt gezien, want tegen onrecht. Hoezo loopt dat wicht hier vrij rond?

Duwbak_Linda | 04-11-21 | 09:02

Blij dat ik met 1,5 oog naar Ajax heb gekeken en met een half oog naar GeenStijl.

Patje | 04-11-21 | 09:01

Tanja is terrorist die de bak in moet, en Fleur is politica.
Wil ik weten wie die andere non-valuers zijn?

ScumbaggusMaximus | 04-11-21 | 09:01

Kortom: pas op voor Twentenaren.

Leptob | 04-11-21 | 09:01 | 1

Een achterhoeker schreef bovenstaand reaguursel.

Barre_de_k | 04-11-21 | 12:16

Ik heb het niet gezien, maar op de foto heeft ze zo'n typische Bader Meinhof look. Jakkes. Ik wacht op spreektijd voor Assad bij de NPO

Ray Skak | 04-11-21 | 09:01

Samengevat: Tanja is een kutwijf.
Qua ouwehoeren kan Mosterd ook zo aanschuiven bij Jinek.

gestoptmetroken | 04-11-21 | 09:00

Ik zal het verplichte “daarom kijk ik nooit” toch even bezigen voordat ik roep: AMEN

zws-vl | 04-11-21 | 09:00

Hoe is het eigenlijk met Khalid & Sophie?

Keutels | 04-11-21 | 09:00 | 1

Normaliter hoort de vrouw eerste genoemd te worden maar bij allochtonen is dit natuurlijk niet het geval.

eerstneukendanpraten | 04-11-21 | 09:51

Van Oef keek naar BVB-Ajax. Gerdie en Tanja zijn geen prioriteit.

van Oeffelen | 04-11-21 | 08:59 | 4

Beetje burgermannetjes'smaak'

dathoujetoch | 04-11-21 | 09:07
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland