Israel: Groen QR-vinkje na vereiste derde boostershot vervalt na 6 maanden. En daarna?
Opmerkelijk.
Israelische premier Naftali Bennet bovenstaand: "dubbel gevaccineerden zijn het meest kwetsbaar omdat ze zichzelf beschermd achten, maar dat zijn ze niet."
We zetten de ontwikkelingen voor de duidelijkheid gewoon even onder elkaar.
Eind augustus bleek dat Israel inwoners vanaf 1 oktober enkel nog als "gevaccineerd" beschouwt als ze na hun twee jabs een derde booster shot nemen. Afgelopen zaterdag benadrukte premier Bennet zijn vastberadenheid tijdens een zitting waarin besproken werd dat de Amerikaanse FDA derde boostershots afraadt voor mensen onder de 65 jaar. "Prime Minister Naftali Bennett stuck to his guns on his decision to extend the green passport for only those who have received the third jab of the coronavirus vaccine from October 1."
Gister, echter, tweette het Israelische ministerie van Gezondheid een aantal wijzigingen per 21 oktober, die we niet konden vinden op de Engelstalige pagina. In het bijzinnetje over de derde boostershot lezen we middels Google Translate dat "het merkteken zes maanden geldig is vanaf het derde vaccin."
Okay, en daarna? De website vertelt niets over hoe je na die zes maanden weer een groen vinkje kunt krijgen. Maar alle ontwikkelingen in ogenschouw genomen, zou het zomaar eens kunnen zijn dat je alleen opnieuw een groen vinkje krijgt na een vierde booster shot. En wat gebeurt er eigenlijk zes maanden na de vierde vaccinatie?
Altijd weer die groene dochters
Ongevaccineerden gered! Maar nog altijd nergens welkom
Social
Meer over dat middel hier.
Reaguursels
InloggenOm hier wat zinnigs over te zeggen moet je kijken naar de 'breakthrough' cases en dan met name degenen die 2 vaccinaties hebben. Dan moet je weten _welke_ vaccinaties ze hebben gehad en hoeveel weken zijn verlopen sinds de laatste vaccinatie. Daarnaast uiteraard onderzoek op leeftijd en andere criteria die te maken hebben met het tijdstip van vaccinatie om die uit te kunnen sluiten.
En maar lachen om Baudet ! Wie het laatst lacht........(De herstelden zonder vaccinatie, zoals ik al tijden verkondig)
Mag binnenkort geen vrijwilligerswerk meer doen; QR-code verplicht*. Dit bij een organisatie met extreem lange wachtlijsten en die de komende jaren alleen maar drukker gaat krijgen. En personeel loopt al op het tandvlees en/of verdwijnt als sneeuw voor de zon.
*Dit is nog niet zo expliciet medegedeeld (heb vooralsnog netjes 'ja geknikt'), maar daar gaat het wel op uitdraaien. Zeer zeer jammer, het is zo onwijs fantastisch om te doen. Of ze willen van mij af, zou natuurlijk kunnen maar laat ik voor deze ene keer het eens positief zien en denken dat dat het niet is.
Met die 1,5 miljard Chinezen in gedachte wil ik pertinent niet in een QR-code-maatschappij (over)leven.
Corona heb je verder geen probleem mee? Waarom zou je wel vrijwilligerswerk willen doen maar het vertikken om vrijwillig een vaccin nemen. Dan spoor je niet. Ik denk dat ze jou liever kwijt dan rijk zijn.
@Wiebenick | 23-09-21 | 18:24: En als hij nou hersteld is van Corona ? daar wel eens aan gedacht ? Als je beschermd bent door natuurlijke immuniteit ga je toch geen prik meer halen alleen maar om bij de club te horen !
@Wiebenick | 23-09-21 | 18:24: Het respect jegens een ongevaccineerd iemand die zich inspant voor de maatschappij is bij u ver te zoeken. Wat doet u zoal voor de maatschappij behalve slaafs de orders van Hugoshenko op volgen?
@pleemobiel | 23-09-21 | 18:27: Smoesjes. Iets zegt mij dat we hier met een diehard antivaxer te maken hebben.
@Wiebenick | 23-09-21 | 19:43: "Iets" ? God, je goeroe ? Jij weet het.
En daarna? Ik voorzie de start van World War Z in Israel.
Nee, gekheid. Maar waar houdt dit op?
Dit houdt op als de bevolking het eensgezind zat is.
@culture_vulture | 23-09-21 | 19:57: Als de massahysterie uitgewoed is. Kan een tijdje duren.
Hup Bart Maes zet hem op dinsdag. Hopen dat er geen D66 rechter op het kortgeding word gezet.
Laat die Israëliërs maar schuiven , die weten hoe ze een pandemie moeten aanpakken.
En daarna? Daarna breekt de toekomst aan in Israel, denk ik zo maar.
Ik voorzie daarnaast een ander probleem. Zodra de griep uitbreekt zal er opnieuw massaal getest moeten worden want wat heb je nu, de wuflu of de griep ?
Jij denkt dat ze onderscheid gaan maken? Griep, verkoudheid,l if covid; Jij zal je laten prikken!
Zoals velen hier al zo vaak hebben opgemerkt: Dit gaat nooit meer weg.
Waarom zouden ze er ook mee stoppen als het overgrote deel vd bevolking netjes meeloopt in de controle-polonaise? Dat deel gaat slaafs leven in de controlemaatschappij , met een politiek systeem dat we nu al duidelijk zien ontstaan. Verkiezingen en uitslagen tellen niet meer mee. Ze spelen nu nog wel de poppenkast van een formatie, maar eigenlijk vinden 'ze' het prima zo.
Mensen die niet slaafs meelopen worden gemarginaliseerd door de meelopers in de controlemaatschappij zonder dat die meelopers dat echt bewust doen.
En om de mensen slaafs te houden moeten een paar keer per jaar hun shot halen zodat de corona-APK sticker op de telefoon goed blijft. Want stel je voor dat....
Dus dit gaat niet meer weg; niet vanzelf.
Okay!
Wij zijn: slaafs (3x)... poppenkast... controlemaatschappij (2x)... controle- polonaise(1x)... meelopers (2x). Maarrr... wie zijn 'ze' (3x) ???
The plot thickens ...
@Wiebenick | 23-09-21 | 17:08:
Welnee, spreek voor jezelf, slaaf.
@Wiebenick | 23-09-21 | 17:08: Maar niet bewust slaafs. Slaafs is niet hetzelfde als slaaf trouwens.
Maar misschien is onbewust nog wel erger dan bewust.
@Wiebenick | 23-09-21 | 17:08:
Wie controleert de ECB? De Verenigde Naties? De Amerikaanse FED? Wie belaald de lidmaatschappen en kiest de vertegenwoordigers? Begin daar maar.
@funda | 23-09-21 | 17:45: Et tu Brute? Nu is alles verloren.
Als je één keer met die zooi begonnen bent kan je maar beter een infuus met het vaccin op je rug binden. Wens ze veel succes.
Of dagelijks een druppeltje bij het ontbijt.
Er zullen veel mensen zijn die na 2 shots bedanken voor een derde....
@ger1306 | 23-09-21 | 16:47: Niet veel!
@Stijl_Loos | 23-09-21 | 17:33: Best veel.
@funda | 23-09-21 | 17:44: Jij gaat je pas bij je 10 e booster afvragen of je niet beter je immuunsysteem kan vertrouwen. oh nee dat is dan naar de kloten.
Oorsuizen oftewel tinnitus komt toch het meest door mentale overbelasting?
Hebben die gevaccineerden zich soms mentaal te druk gemaakt over wel/niet een prik cq de coronacrisis?
www.hoorzaken.nl/nieuws/tinnitus-symp...
Ze hebben te hard staan schreeuwen.
De argumenten om je te laten prikken bestaan nu vooral uit:
- Laat je nou maar gewoon prikken
- Anders sluiten we je uit
- Anders gaan we je het heel moeilijk maken
- Anders ben je verantwoordelijk voor de dood van tante Sjaan
Dit is toch niveau kleuterklas? Niet meer argumenten willen aanhoren en geven, maar drukmiddelen, uitsluiting en wegzetten.
Lijkt mij een heel rationele reactie. Zelf breng ik mijn kinderen naar een opvang waar wordt geëist dat ouders hun kinderen mee laten doen aan het rijksvaccinatieprogramma. Ik zou niet anders willen.
Het niveau is inderdaad ver te zoeken. Dan het vergelijken met een regulier vaccin dat je als kind kreeg. Hilarisch.
@* Il Principe * | 23-09-21 | 16:20:
Drukmiddelen, uitsluiting en wegzetten zien als rationele reactie.
Tja... wat valt er nog te zeggen. Krankzinnig.
@hetmoetdanmaar | 23-09-21 | 16:39:
Kinderen dood zien gaan aan mazelen, of je vrouw een miskraam zien krijgen terwijl er een goedkoop en effectief vaccin is. Dat is pas krankzinnig. De rest van de samenleving opzadelen met de gevolgen van jouw religieuze waanzin, dat is waanzinnig.
@Guy Fawkes | 23-09-21 | 16:42: "krona"
Dat zegt al genoeg over U.
@* Il Principe * | 23-09-21 | 16:45: Was je ook zo principieel met de griepprik? En zo waarom niet?
@maartsen | 23-09-21 | 16:47:
Ben geen doelgroep, heb het nooit aangeboden gekregen. Hoezo?
@* Il Principe * | 23-09-21 | 16:50: Hoezo?
Rancune, is my best guess. Waarschijnlijk moet hij zonder QR code buiten op het terras zitten, en in een Dixie zijn hoop laten varen.
Je kan eindeloos blijven palaveren, en wat de wappies betreft gaan we dat ook doen (over niveau kleuterklas gesproken) maar aan het einde van de dag moet er gewoon gevaccineerd worden. Daar mee dealen, dat kunnen ze niet.
@* Il Principe * | 23-09-21 | 16:45: Begrijp dat je je kinderen zonder enig probleem ook zou laten Pfizeren als dat de nieuwe mode wordt? Is het niet zo dat het Rijksvaccinatieprogramma een zeker positief trackrecord heeft in tegenstelling tot de huidige entingen?
Daar lijkt het inmiddels wel op. "Kinderen zijn mutatiefabriekjes" is er nog een.
@pleemobiel | 23-09-21 | 18:24: Bij jou muteren de horrorscenario's in rap tempo, waar eindigt dit? Schrijf het eens op, wellicht zit er een Netflix serie in.
@Wiebenick | 23-09-21 | 18:35: 'I am legend' lijkt me een goede titel.
@Wiebenick | 23-09-21 | 17:13: Wij moeten niks. Wie denk je dat je bent?
@Wiebenick | 23-09-21 | 17:13: Volgens mij kan jij niet dealen met de angst besmet te kunnen raken.
Kan een meisje van 13 sinds een aantal weken na de 2e vaccinatie met het pfizer vaccin een allergische reactie voor wat betreft hevige jeuk zonder huiduitslag over grote delen van het lichaam ontwikkelen of is dat toeval door normale hormonale verandering?
Toeval bestaat niet bij die bende.
Misschien is Geenstijl niet de juiste plek om medisch advies te vragen. Maar, volgens mij zijn artsen niet zo happig om onverwachte symptomen toe te schrijven aan het bijna heilige vaccin momenteel
Het heeft vast iets te maken met de puberteit of eerste menstruatie, maar absoluut niets met de vaccinatie, laat dat duidelijk zijn.
@Bolder | 23-09-21 | 16:11: in de zomervakantieperiode was ze voor het eerst ongesteld, dat wel.
Ja. Het is een van de bekende bijwerkingen.
".. allergische reactie treedt meestal op binnen 15 tot 30 minuten na de prik. Er kan dan sprake zijn van: ... huiduitslag of jeuk over het hele lichaam ..."
www.lareb.nl/bijwerkingen-coronavacci...
De bijwerking melden (doe dat!) kan je via het meldformulier op dezelfde website. Kijk daarvoor bovenaan d3 webpagina.
Dat komt door de krioelende nanobots.
@gaffelbaard | 23-09-21 | 16:14:
Een allergische reactie binnen 15 tot 30 minuten is wat anders dan een reactie meerdere weken na de 2e prik. Dan is er geen sprake meer van een allergische reactie op het vaccin.
@gaffelbaard | 23-09-21 | 16:14: maar zij heeft het pas na een aantal weken na de 2e vaccinatie. Niet na 30 minuten of paar dagen erna.
@steekmug | 23-09-21 | 16:18:
Ik werk niet bij Lareb.
Dit zijn toch echt vragen die je beter aan Lareb kan stellen.
Als jij zegt bijwerkingen te vermoeden dan neem ik dat van je aan, vraag ik je de bijwerking te melden, en wijs ik je de weg naar de website van ze. Als je zegt dat de bijwerking niet in het standaardbeeld past, hetzelfde. Maar denk niet dat je een goed doktersadvies van internet af kan halen, en ga aub niet zelf dokteren. Je hoeft echt niet alles te weten of te kunnen. Meld het gewoon!
En stel ze die vraag.
Een aantal weken na de 2e injectie? Ik zou eens kijken met wat ze de dag dat ze het kreeg in contact kwam.
Mogelijk een afweerreactie? Is wel heel laat.
@steekmug | 23-09-21 | 16:18: Gewoon melden, met de tijdspanne erbij. Lareb is rauwe data, ongefilterd.
@omanders | 23-09-21 | 16:44:
Heb vorige week mijn grote teen verstuikt. Vaccinatie was in juni. Ook maar melden dan?
@* Il Principe * | 23-09-21 | 16:54:
Nee. Want je twijfelt niet. Steekmug wel. De *bedoeling* van Lareb en VAERS is dat alles wat ook maar twijfel zou kunnen oproepen erin komt. De *bedoeling* is rauwe ongefilterde data.
@omanders | 23-09-21 | 17:38: heb het gemeld omdat "baat het niet schaad het niet" mbt tot de melding.
@omanders | 23-09-21 | 16:43: Veel reacties ontstaan vanaf ongeveer dag 10 na Pfizer
@* Il Principe * | 23-09-21 | 16:54:
Je grote teen hoef je niet te melden, maar ik denk dat je die hersenbeschadiging die je nu tentoonspreidt wel moet melden bij Lareb. Of heb je daar altijd al last van?
Fijne toekomstvisie. Gaat hier ook gebeuren. Het Pharma jaarabonnement. Nu al benieuwd hoe ze het hier zullen aankondigen.
Of eerst nog een nieuwe variant?
Het houdt niet op, niet vanzelf.
Wat is toch die obsessie met controle en dwang?
Als een flink aantal mensen nu nog een _eerste_ prik (of 2) zouden nemen,
dan is die 3e, 4e en 5e voor iedereen een stuk minder nodig.
En kunnen zorgmedewerkers ook weer even ademen.
.
(En kan die stoma van een collega van me eindelijk eens verwijderd worden
Hij wacht nu al 2 maanden op inplanning...)
Zorgen voor voldoende en méér zorgmedewerkers is niet een plicht of verantwoordelijkheid van de prikweigeraars, maar van Mark Rutte en zijn vrienden.
Wat je nu doet is het koppelen van een gevolg aan een niet bestaande oorzaak; want, al jaren vóórdat er corona ontstond had Mark Rutte de nu zo nodige zorgmedewerkers wegbezuinigd. Dus, hou op prikweigeraars daar de schuld van te geven en leg de schuld bij wie er wel verantwoordelijk voor is: Mark Rutte.
Net als in Israël is dan de derde niet nodig ofzo???
Gevaccineerden zijn zo fucked up. Ze hebben geen idee.
Het besef komt héél langzaam.
Projectie heer Cash. Kijk eens in de spiegel.
@Wiebenick | 23-09-21 | 16:01:
Iedere morgen. Prachtig gezicht. Gezond. Iedere ochtend seks door de zink en heerlijk vrolijk centjes verdienen.
Meneer Cash. U en ik - de niet gevaccineerde - zijn ook fucked.
De QR duimschroeven zullen ongetwijfeld nog aangedraaid worden. Van dit systeem gaan we niet winnen. Tenzij u natuurlijk al totaal geen sociaal leven had.
@Cannabooze | 23-09-21 | 16:18:
Dat ligt m.i. aan de standvastigheid van deze groep ongevaccineerden. Hoe groter die groep gewoon volhoudt hoe moeilijker uitsluiting wordt.
Lekker hoor!
Eindelijk hoor ik bij een minderheid.
Verheug me al op de feestjes met mijn mede ongevaccineerden.
Al die wappies bij elkaar in de kroeg, dat zal een ellende zijn!
deze minderheid krijgt geen automatische deugpunten zoals die andere. Sterker nog: bij deze minderheid vindt de goegemeente het eigenlijk wel prima als ze in kampjes worden gestopt.
@moonshiner3519 | 23-09-21 | 15:55:
Dat worden dan wel gezellige kampjes. Ook goed om te netwerken.
@lekgoot | 23-09-21 | 15:59:
Een variatie op Aleksandr Solzhenitsyn: het corona paviljoen, compleet met de ongeneesbaar verklaarde held die zelf denkt te zullen overleven dankzij onfeilbaar medisch ingrijpen.
@kindapaas | 23-09-21 | 17:19:
Jammer dat maar weinigen nog het werk van deze nobelprijswinnaar kennen. Met een beetje pech wordt dat weer relevant.
Daar hebben we hier gelukkig geen last van. Hier kunnen ze niet eens een door fraude verkregen QR code laten verwijderen…….
Bruls: ‘Horeca die nu al zegt coronabewijs niet te controleren, gaat op slot’
Hij vindt despootje spelen dus echt leuk!
De arme man wordt puur door angst gedreven, vanwege zijn BMI,
Deze veiligheidsexpert is BM van Nijmegen. Hij kan de veiligheid van zijn eigen burgers niet eens waarborgen; www.geenstijl.nl/5154169/geef-dat-stu...
Een echte doorpakker die Bruls, kan hij niet op Volkshuisvesting gaan zitten?
@Pietie | 23-09-21 | 16:10: ja, aan het lopend buffet.
@Arnold9638 | 23-09-21 | 16:29: hahahaha bedankt voor de lach
Iemand straffen voor t misdrijf... met die instelling wordt ie nog wel een keer minister.
Wat vinden jullie van het feit dat op basis van de nieuwe regels van onze overheid het niveau op dit moment 'Waakzaam' is. En dat volgens hun eigen regels dan de toepassing van een Coronatoegangsbewijs helemaal geen optie is?
Tsja, de overheid weet het ook niet, en doet maar wat.
Als gevaccineerden niet getest worden en bij besmetting hun groene vinkje behouden, is duidelijk dat het niet gaat om veiligheid, maar om zoveel mogelijk druk op te voeren richting de ongevaccineerden.
Die regels stellen niets voor; ze kunnen vaak meervoudig uitgelegd worden.
De vectortechniek is niet heel anders dan het eerste vaccin zo'n 200 jaar geleden.
@* Il Principe * | 23-09-21 | 15:25:
De Vector techniek is juist wel heel erg nieuw. AstraZeneca en Janssen doen dit, net zoals Pfizer en Moderna door het lichaam zelf een klein stukje van het coronavirus te laten maken. Ze maken alleen of van de vector techniek, of van de mrna techniek gebruik.
De oude vaccin techniek maakt gebruik van afgedode virussen. Die dode virussen zijn onschadelijk. Maar het lichaam maakt hier niet een soort van kopie van het virus zelf aan in het lichaam.
Hoe staat het met de oversterfte in Nederland en Europa?
virusvaria.nl/eu-oversterfte-trends-i...
allecijfers.nl/nieuws/statistieken-ov...
Hoe verklaren we de oversterfte?
Kijk eens hier naar, een andere invalshoek..
m.youtube.com/watch?v=mqkWOBJS4xY
Verkeerde verwachtingen misschien?
Vraag: ik hoorde - tussen het suizen door - dat een aanzienlijk deel van de bevolking het afgelopen jaar last heeft gekregen van 'oorsuizen', soms doorlopend, soms met wisselende frequentie en intensiteit.
Is mijn alu-hoedje nu aan vervanging toe? Heb ik teveel naar Sylvana Simons moeten luisteren? Is Sophie Hermans de boosdoener? Lilian Marijni... no, she only whispers sweet nothings...
Ik ken één persoon die na vaccinatie last van oorsuizen heeft gekregen. Volgens zijn huisarts is hij niet de enige.
@Trekhaas | 23-09-21 | 15:15: Kijk, typisch is dat. Ik ken twee mensen die het hebben ontwikkeld zónder vaccinatie.
@Yrrab | 23-09-21 | 15:22: Ik ken mensen met oorsuizen die hebben geholpen met de ontwikkeling van vaccinaties.
@Fackzinasi | 23-09-21 | 15:23: Mijn vader heeft een ferrari en ik heb een T-Rex in een terrarium. Verder ken ik vaccinaties met oorsuizen
@[G]eenstijl | 23-09-21 | 15:31: Jongens, ik ben hier even bloedserieus over...
@Trekhaas | 23-09-21 | 15:15: Ik kon ineens niet meer goed zien. Had ik de leesbril van mijn vrouw op. Die van mij was spoorloos, bleek bovenop het keukenkastje te liggen. Dan komt de angst, waar eindigt dit? Dementie? Tijdens het zoeken struikelde ik over de kat en kwam lelijk te vallen. Als dat maar geen gebroken heup was. De kat moest met spoed naar de dierenarts. Ik kreeg het Spaans benauwd en vreesde al het ergste, en ja hoor, ik had het bij het juiste eind. De rekening bedroeg 365, 87 euro. Ja, het vaccin doet rare dingen met de mensen.
@Fackzinasi | 23-09-21 | 15:23: In heb vaccins ontwikkeld, maar heb daar geen oorsuizen aan over gehouden.
Een leraar op de lagere school heeft mij eens een oorvijg gegeven, met oorsuizen tot gevolg. Telt dat ook?
@Yrrab | 23-09-21 | 15:34: U zou wat Lareb data kunnen geven, dat maakt het een en ander wat geloofwaardiger.
@Frau_Ferkel | 23-09-21 | 15:38: Lareb heeft begin augustus laten weten dat er ca. 400 gevallen van oorsuizen zijn gemeld na vaccinatie, waarvan 60 na het Janssen-vaccin.
Dat zegt iets, maar komt niet overeen met wat ik hoor. Het is een vrij algemeen nieuw verschijnsel in het afgelopen jaar - zonder rekening te houden met oorvijgen in het lager onderwijs. ;-)
@Yrrab | 23-09-21 | 15:22: Ben er ook een van.
Herkenbaar. Wat kan het zijn? Toeval? Ouderdom? Stress? Straling van steeds meer antennes? 5G durf ik bijna niet te typen, want dan ben je af.
@Ramsesz | 23-09-21 | 16:11: Ja, nee... 5G is taboe, dus daar blijven we ver vanaf.
Maar ik laat me de algemene veronderstelling dat het met maatschappelijke stress te maken heeft, niet aanpraten. Dat is een gemakkelijke dooddoener voor een lastig probleem.
Bedankt voor de input tot zover. Ik blijf de ontwikkelingen volgen.
@Yrrab | 23-09-21 | 16:01: Hoe lang houden de symptomen gemiddeld aan?
Relatief veel mensen melden bijwerkingen van de vaccins bij Lareb. 30% volgens een link die ik niet terug kan vinden.
400 gevallen gemeld, misschien zijn het er in totaal 4000. Dat is dan bij ca 1 op de 10.000 mensen, die in Nederland minimaal 1 prik hebben gehad. Dat is, voor elk medicijn, heel acceptabel.
De pil geeft een kans van 1 op de 10.000 op trombose, ook bij jonge vrouwen. Daar heeft niemand een probleem mee.
"waarvan 60 na het Janssen-vaccin"
Dat is logisch. Dat zijn de gevolgen van bij 120 decibel gaan dansen na Jansen....
@Yrrab | 23-09-21 | 16:01:
Iemand die ik ken heeft bij de GGD gewerkt, deze bijwerking ook kent, en naar diens indruk komt het oorsuizen als bijwerking vaker voor, dan die 400 meldingen die tot nu toe zijn gemeld.
Ik denk dat er een hoop mensen zijn die bijwerkingen hebben, maar ook dat de meesten daarvan dat niet bij Lareb melden.
Dus,
Bent u gevaccineerd en heeft u bijwerkingen?
Wees verstandig en sociaal, en meld het bij Lareb.nl
@gaffelbaard | 23-09-21 | 16:30: Helemaal mee eens!
Als kind kreeg ik een DTKP prik, een pokkenprik, later op vakantie naar Azië zooitje prikken en heb nu mijn 2 Pfizer prikken gehad. Als dat er standaard twee per jaar worden, so be it.
Daarnaast heb ik verschillende keren medicijnen geslikt die iedere keer hebben geholpen, en ben ik onder narcose geopereerd met een infuus met God mag weten voor goedje erin. Ook dat heb ik zonder gevolgen overleefd.
Dus als vergiftigde van Big Pharma zou ik dan volgens sommige nu licht moeten geven in het donker, gemagnetiseerd zijn, via 5G in contact met aliens moeten staan of onderhand vreselijk enge ziektes moeten hebben.
Maar niets van dat al. Dus als ervaringsdeskundige zou ik zeggen tegen alle activistische vaccin weigeraars met een evangelisatie drang; Doe's lief! Ik laat jullie met rust, baas in eigen lichaam, maar laat mij en het gros van de bevolking dan ook met rust.
Tuurlijk laat ik je met rust, blijf nog veel liever ver bij jou uit de buurt zelfs, als ik jouw relaas lees.
Laat je wel anderen ook in hun waarde, zoals zij jou ook in jou waarde laten? M.a.w. niet meewerken aan een bewuste tweedeling van de samenleving (mooi woord) o.b.v. wel/niet gevaccineerd. Gevaccineerden zijn 100% veilig begrijp ik, dus moet kunnen.
@Guy Fawkes | 23-09-21 | 15:16: amen
@Guy Fawkes. Ik laat iedereen in zijn waarde, alleen zijn die maatregelen die die 2 deling veroorzaken het gevolg van het feit dat de ziekenhuisbedden schaars waren, en zijn, vanwege mensen die zich weigeren te laten vaccineren. Die door die keuze de gezondheidszorg op scherp zetten terwijl dat simpel te voorkomen is.
"maar laat mij en het gros van de bevolking dan ook met rust."
Dat gaat waarschijnlijk ook gebeuren, wanneer Nederland het Duitse beleid volgt.
Vanaf volgende maand gaat hier het beleid richting 2G.
Niet gevaccineerden mogen worden geweerd in instellingen en horeca.
Niet gevaccineerden mogen zelf hun test gaan betalen.
Niet gevaccineerden krijgen geen salaris/uitkering bij quarantaine.
Niet gevaccineerden kunnen aansprakelijk worden gesteld, wanneer ze anderen besmetten. Bijvoorbeeld personeel in zorginstellingen.
Dat zal ze leren.
@Guy Fawkes | 23-09-21 | 15:16: Precies. Dat met rust en in hun waarde laten van ongevaccineerden door gevaccineerden is vaak ver te zoeken helaas.
@Frau_Ferkel | 23-09-21 | 15:23: Wehret den Anfängen
@Pietie | 23-09-21 | 15:35: Nee hoor. Ik mocht hier ook advies over geven, ik ben wel content met de uitkomst.
@Kaal-dik-en-lelijk | 23-09-21 | 15:22:
Aan je nick te zien heb je niet veel te verliezen, prikken maar zou ik zeggen.
Zo dat is een knappe omdraaiing ! Volgens mij zijn het de vaxxers die de ongevaccineerden aan de spuit willen koste wat het kost. (Benny Joling gezien ?)
@J.Cash | 23-09-21 | 15:48: Hahahaha !
Ja dat zal wel, de vaccins zullen na verloop van tijd hun effect verliezen, steeds een beetje meer. Dat is natuurlijk jammer, maar volgens mij geen reden om dan maar helemaal geen vaccin te nemen. Mogelijk moeten we ieder jaar, al of niet afhankelijk van het onstaan van nieuwe mutaties, een booster-shot halen.
Is dat super erg? Met de griep hebben we die situatie al. Maar dan wordt het wel een heel gedoe als dat dan elke keer weer verplicht zou worden. Je kan niet eindeloos doorgaan met dit soort dingen verplicht stellen. Wat wel kan is accepteren dat ieder jaar doden gaan vallen, met name onder de ongevaccineerden. Maar dat zal dan vooral de eigen afweging zijn.
Beste BL,
Welkom in de wereld van de nuance. Wat fijn jou hier te treffen.
@Plaktong | 23-09-21 | 15:52:
En maar een enkel postje in plaats van een stortvloed aan rands. Voortschrijdend inzicht zullen we het maar noemen.
Misschien kunnen we beginnen met tests tussen verschillende covid-varianten zoals bij de delta... Oh wacht, die zijn er niet.
Of je leeft gewoon gezond en hebt geen vaccin nodig.
Dat heb je goed gezien. Nu de vaccins als eerste redmiddel de toeloop op de zorg hebben ingedamd, is het aan elk individu voor zichzelf te besluiten of hij het risico op besmetting of vaccinatie neemt.
Blatende schaapjes krijgen toch ongelijk,
kunnen ze gelijk nu die nazi-reflex weer onder de bruinhemden verstoppen
tot op een volgende kans, hoewel bij Ebola was het erg rustig, kwam natuurlijk doordat vooral in de gepigmenteerde werelddelen niemand een fuck geeft.
Hier heb ik dus geen zin in, om ieder halfjaar weer een nieuwe booster te moeten halen. Ik wacht liever op testresultaten van nieuwere vaccinkandidaten, hopende dat daar vaccins tussen zitten die veel langer beschermen dan een paar maanden. Die heb ik liever.
Het GSK vaccin dat nu op versnelde goedkeuring wacht is ontwikkeld op basis van het oude 'griepprik' model. Lijkt mij persoonlijk wel wat als het dan zonodig moet van Hugo.
@Plaktong | 23-09-21 | 15:55:
Ik zal nooit iets nemen omdat het zonodig moet van Hugo. Wel als ik zelf denk dat het nuttig is.
FDA moet nog tot een definitief oordeel komen mbt boosters (wanneer? welke groepen? bij welke vaccins?). Wetenschappelijke discussie is namelijk nog gaande nu onderzoeken & dataverzameling nog steeds lopen. En sommigen vinden het onethisch om mensen een 3e prik te geven terwijl in grote delen van de wereld vrijwel niemand een 1e heeft gehad. Boosters voor de general population (ipv alleen high risk groepen) lijkt in Israël deels politiek ingegeven omdat bescherming tegen ernstige ziekte op dit moment nog erg hoog blijft bij deze vaccins. Zou in de toekomst kunnen veranderen, maar zeer terecht dat FDA en EMA hun oordelen en adviezen baseren op empirie.
Helemaal mee eens dat er meer gedaan moet worden met empirische data. Zoals het risico op Myocarditis/Pericarditis bij vaccinatie vooral bij jonge mannen (1 op de 1000, 0,1% kans). Terwijl in NL de kans om, voor iemand begin 30, in het ziekenhuis te belanden historisch 0,04% is (over een periode van jan 2020 - maa 2021).
www.medrxiv.org/content/10.1101/2021....
@videtur | 23-09-21 | 15:09: Zeker, zo'n beetje elke medische interventie heeft bijwerkingen, maar goed om te realiseren dat Covid ook voor jonge mensen de nodige bijwerkingen heeft (zoals bv. myocarditis, maar ook long covid). Sommigen hier lijken te denken dat de keuze is tussen wel of geen vaccin nemen, maar dat is een denkfout. De echte keuze bestaat uit Covid (meermaals) oplopen, gevaccineerd of ongevaccineerd.
@videtur | 23-09-21 | 15:09:
Heb zelf een myocarditis gehad na een griep-vaccinatie. Het is voor Covid vaccinaties waarschijnlijk een flink ondergerapporteerd effect, de symptomen ervan lijken namelijk op iets onschuldigs: Je voelt je een paar dagen niet lekker, beetje grieperig en kortademig soms. Veel mensen die myocarditis hebben weten het niet eens. Pas als je ze onder de MRI legt of troponine meet in het bloed heb je een marker.
Myocarditis gaat meestal vanzelf weer over, maar is bepaald niet onschuldig op de langere termijn. Een deel van de patienten ontwikkelt namelijk een chronische versie, die uiteindelijk hartfalen en de dood kan veroorzaken binnen enkele jaren. Het is dus mijns insziens een ernstige bijwerking, die ook al is de kans erop klein, heel goed gemonitord moet worden.
@Diederik_Ezel | 23-09-21 | 15:14:
Meermaals covid oplopen komt wel voor, maar meestal is de tweede keer minder ernstig (heb ik begrepen). Verder is het ook zo dat het risico op myocarditis na covid groter is dan het risico op myocarditis na mrna- of vectorvaccinatie, maar als er ieder een halfjaar een booster moet worden opgehaald wordt het cumulatieve risico tgv vaccinaties hoger dan tgv covid. Ik meen me te herinneren dat bij covid het risico iets van 11 op 100000 is, en bij vaccinatie iets van 3 op 100000, bij jongeren. Na 4 keer vaccineren zit je dan al op hetzelfde risico. Ik weet niet meer in welke publicatie deze getallen stonden, maar ben vrij zeker dat dit de waarden waren.
@lekgoot | 23-09-21 | 15:22: Belangrijk verschil is natuurlijk wel dat je eerst Covid moet krijgen om tot dat risico te komen in tegenstelling tot het vaststaande risico na vaccinatie.
"En sommigen vinden het onethisch om mensen een 3e prik te geven terwijl in grote delen van de wereld vrijwel niemand een 1e heeft gehad."
Veel mensen, waaronder ikzelf, vinden het onethisch en egoïstisch om überhaupt een prik te zetten in gezonde jonge mensen terwijl in grote delen van de wereld vrijwel niemand een 1e heeft gehad."
In Isräel is een behoorlijke groep orthodoxe weigeraars.
Het is al veel langer bekend dat verreweg de meeste vaccins helemaal geen bescherming voor het leven bieden tegen welke ziekte ook. Of dat er meerdere prikken nodig zijn. Van de griepprik, een vergelijkbaar vaccin, is ook al bekend dat het slechts een griepseizoen lang werkt. En dan ook niet eens voor iedereen en ook niet gegarandeerd tegen de stam die het seizoen domineert. Ik heb 3 prikken tegen hepatitis A&B gehad voordat het levenslang zou beschermen, moet iedere 10 jaar de DTP opnieuw krijgen en gele koorts was ook beperkt houdbaar. Dat laatste schijnt nu beter te zijn, gelukkig.
Dus wat wil GS nou helemaal zeggen? Dat ze hier steeds meer anti-vaccin zijn? Dat ze mensen bang willen maken voor nog een klein spuitje? Zolang die ziekte niet endemisch is zal men iets moeten. Israel was als eerste land klaar met vaccineren dus neem vooral serieus wat daar gebeurt. Leer ervan. De overheid daar zal graag het geld aan andere dingen uitgeven dan vaccins, maar als de zaak weer instort zonder vaccins moeten ze wel.
De zaak stort ook in mét vaccins. Om u te quoten: leer ervan.
Ze zijn hier niet anti-vaccin. Ik denk wel dat ze terecht vragen stellen over de vaccins. Politiek beloofd van alles, maar er komt nog heel weinig van terecht. Enkel dat de overheden allemaal steeds meer onvolledige gevaccineerden willen uitsluiten. Dit gaat totaal niet meer om het beheersen van de pandemie, maar om totale controle van je bevolking.
@upbeat | 23-09-21 | 15:08: Wil je een pandemie beheersen dan zal je het volk mee moeten krijgen, echter, wanneer (een deel van) het volk niet wil meewerken om de besmettingen onder controle te krijgen, dan zal de overheid niet kunnen ontkomen aan een zekere mate van dwang en controle. Je kunt niet alles hebben.
Krijgen de lappies en Schwabbies toch gelijk dat dit alles tijdelijk zou zijn, weliswaar iets anders dan ze verwacht hadden
Als ongevaccineerde geblocked door Willem Engel op twitter, dat is toch best knap!
Niet elke ongevaccineerde past in kamp Engel.
@Veepert | 23-09-21 | 15:01:
Gelukkig niet!
Whoops! Ben ook geen fan van hem.
Hij kan wel echt mooi dansen:
youtu.be/0666orE_RDM
Zijn het toch de joden die achter de massale onderdrukking van de wereld zitten.
Bij pfizer hebben ze geen viagra meer nodig om een stijve te krijgen, die lachen zich nu compleet de ballen uit de broek.
Krijgt Iran dan hulp van Pfizer etc.?
He Steekmug, wat denk je hiervan? Op dat stuk tekst met groene dochter: "merkteken" en dan 3x "6 maanden". Zeg het maar.
Openbaring 13:16-18. En dat in Israël. Toeval kan heel mooi zijn :-)
@Trekhaas | 23-09-21 | 15:07: Ja, nou. Dat zevenkoppig beest dat afgelopen woensdag opeens uit de zee opkwam was erg indrukwekkend. Een beetje panterachtige draak, met berenpoten en een leeuwenbek. Dat is een heel ander soort bek dan een panterbek, vandaar dat ik het even extra onderstreep. Ja, erg toevallig allemaal.
Ik blijf maar gewoon mijn mondkapje dragen in de winkels en slik mijn zink tabletjes maar gewoon iedere dag. Hoef de gewone griep ook niet meer, vond het wel lekker rustig afgelopen winter. Hoefde niet boven een stoombadje te hangen en hoestte ook niet, is me wel bevallen.
Je weet dat je met vaak een mondkapje op je een grote kans op het krijgen van longinfecties hebt?
Ik kom nooit meer buiten maar dat kwam ik toch al niet.
Drink je ook nog genoeg Ivermectine en HCL?
@2voor12 | 23-09-21 | 14:58: Linkje? Een serieuze graag.
@JanVergoor | 23-09-21 | 15:02: Wist je dat melk van pas bevallen vleermuizen samen ingenomen met hun vers gemalen keutels besmetting significant tegengaat? Dit wordt zwaar onder de pet gehouden, BigParma zit daar uiteraard niet op te wachten. Dit is 100% betrouwbare info. Mocht je hier aan kunnen komen, meteen doen.
Om viruswappie van te worden!
Is een viruswappie inmiddels niet iemand die pro-vaccinatie is als ik dit allemaal zo lees??
@xtree | 23-09-21 | 14:52: jep, dat zijn de échte wappies. Duurt wel lang voordat dat bij hen doordringt
@Guy Fawkes | 23-09-21 | 15:19: Het zijn er ook heel veel he. Duurt even.
En zo krijgt wappie Baudet nog gelijk ook.
Wat ik opmerkelijk vindt is dat "fatsoenlijk" Nederland iemand ald Rutte of de Jonge als "netjes" ziet, en mensen als Baudet en Wilders als asociaal.
Het zijn echter de Jonge en Rutte die als een stel baldadige peuters met de rug naar te spreker toe zitten, demonstratief op hun mobieltje aan het spelen zijn. Dan noem ik ze dan wel peuter, maar het blijft nog ver onder het niveau van een peuter.
Echt storen doe ik me er overigens niet aan (ondanks hun gedrag horen ze het tenslotte toch wel), het bevestigd vooral het beeld dat ik al van ze had.
Ook zijn het Rutte, de Jonge maar ook veel andere partijen en Kamerleden die de asociale avondklok en coronapas/ apartheid invoeren.
Je moet toch wel heel fout, of gewoon heel slecht geïnformeerd zijn wil je je nog wijs maken dat het de Ruttes van deze wereld zijn, die fatsoenlijk zijn en er ook nog op gaan stemmen.
Wilders is asociaal. Baudet is gewoon goed weird maar zeker niet asociaal.
@tobleroneisirritant | 23-09-21 | 14:51: Ere wie ere toekomt.
@tobleroneisirritant | 23-09-21 | 14:51:
Zelfs al zou Wilders asociaal zijn, dan nog valt de mate van asociaal in het niet bij hoe asociaal en fout mensen als Rutte, maar ook al die partijen die voor dit soort maatregelen stemmen, zijn.
Daar zijn het namelijk niet een aantal stoute woordjes, maar hele foute daden.
Wilders en Baudet zijn helemaal niet asociaal, ze worden alleen maar zo genoemd, zodat de Rutte's en Kaag's van deze wereld ze gelegitimeerd kunnen ignoreren. Zolang ze maar bij iedere gelegenheid klagen over de toon van het debat, hoeven ze zich met de inhoud niet uiteen te zetten. Precies daarom schijten ze in hun broek voor types als Omtzigt en Bosma, want die kun je veel verwijten, maar met geen mogelijkheid als asociaal bestempelen.
Is het eigenlijk niet het beste wanneer gevaccineerden massaal zonder ernstige gevolgen Corona krijgen en zo hun immuunsysteem een natuurlijke boost geven voor betere bescherming? Coronaparty, anyone?
Ja dat vindt ik dus ook. Laat mensen nu vooral massaal corona krijgen.
Dat gaat straks natuurlijk ook gewoon gebeuren. De gevolgen daarvan zijn nog onbekend, maar de komende maanden gaan ons veel leren.
Behalve dan dat een virus ook kan evolueren zolang 't rond blijft gaan.
En er zijn voorbeelden van virussen die resistentie tegen een vaccin hebben ontwikkeld zo.. Daarom dus ook dat de hele bevolking vaccineren gewoon dom is, zoals ik mensen al maanden probeer uit te leggen.
Jonge mensen die gezond zijn moeten gewoon natuurlijke immuniteit opbouwen,.
Maar de gevaccineerde loopt net zoveel risico om het virus op te lopen en aangezien ze er minder ziek van worden en massaal overal weer de l*l uit de broek laten hangen na een buurtfeestje oid, ze die boostershots niet nodig moeten hebben.
@bcsk | 23-09-21 | 14:57:
Klopt als een bus. Alleen wordt deze van oudsher logica niet gevolgd.
@bcsk | 23-09-21 | 14:57:
Virussen bouwen geen resistentie op, en al helemaal niet tegen een vaccin want dat traint namelijk je immuunsysteem om een virus te herkennen. Het valt niet zelf het virus aan.
Resistentie ontwikkelen is iets wat bacteriën doen tegen antibiotica.
Een virus muteert, en in het naarste geval wijzigen dan de 'protein spikes' dusdanig dat het getrainde afweersysteem ze niet meer kan herkennen, waardoor een dergelijk virus weer in volle vaart kan vermenigvuldigen en besmetten.
gevaccineerd of niet, je kan alsnog kapot, dus vooral doen :)
@TeeJee | 23-09-21 | 15:11:
Ja het muteert inderdaad, en dan werkt 't vaccin dus niet meer bij de nieuwe variant, dus is 't dan resistent tegen 't vaccin..
Een voorbeeld waar dit al is voorgekomen is Marek's ziekte bij kippen, waar ook 't virus nog verspreid kon worden ondanks dat de kippen niet meer ziek werden.. totdat de nieuwe variant er was dan die er resistent tegen was.
Ik begrijp dat 't anders is dan bij een bacterie..
Maar wat ik zeg klopt gewoon.
Als iedereen gevaccineerd is en alleen en er is een variant die waarvoor je niet beschermd bent en die je dus erger ziek maakt, zal deze ook meer verspreid worden totdat deze uiteindelijk 't meest voorkomt..
Daarom ook dat ze tijdens de uitbraak van Marek's ziekte hier specifiek voor waarschuwde...
En dit is mn laatste bericht dat ik hier kan posten, helaas.
@many-more | 23-09-21 | 14:58: Dit is al zo vaak ontkracht dat je wel door het leven moet gaan met gigantische oogkleppen.
het lijkt hoe langer hoe meer een verdienmodel van Big Pharma.
hoor je ze nooit over bij reguliere vaccinaties, nu ineens wel.
Dus omdat boosters misschien nodig zijn, moeten we de hele vaccinatiestrategie overboord gooien, is dat het punt? Het gedram van de antivaxxers heeft bij menigeen al de irritatiegrens bereikt. Get a life, neem de prik.
Ik merk geen enkel gedram van de mensen die zich niet laten vaccineren. Die laten aan iedereen de vrije keuze voor zichzelf de risico's in te schatten en daar naar te handelen.
Waar mensen wel geirriteerd van raken zijn de vaxcisten die uit pure angst anderen tot vaccinatie willen dwingen.
@2voor12 | 23-09-21 | 14:49: - Ongevaccineerden moeten geweerd worden uit de kroeg, en uit restaurants. Ongevaccineerden mogen niet meer naar hun werk en hebben geen recht op een uitkering. Ongevaccineerden moeten geweerd worden uit het ziekenhuis en dood gaan!
- Kijk, in Israel tel je als ongevaccineerd als je je booster niet neemt.
- Hou nou eens op met gedram joh, neem gewoon je prik.
@2voor12 | 23-09-21 | 14:49:
Klopt helemaal...
De zogenoemde wegkijkers zien het allemaal wel gebeuren en roeren zich pas als het nodig is..
Iets met controle....
Krijg de drambam met je prik..
Ook heel interessant (vrij naar Lange Frans) is hoe er creatief gerekend wordt met ziekenhuisopnames en doden na vaccinatie. Zo zijn er berichten dat het Amerikaanse CDC een ziekenhuisopname / overlijden 3 maanden na de tweede prik al als niet volledig gevaccineerd tellen. Hoe doet het RIVM/GGD dat eigenlijk? Misschien kan een journalist die nog wél zin heeft in werken dat eens nagaan...
Ik ben nog steeds niet gevaccineerd. Ik sta bij de KvK geregistreerd als bestuurslid van een vereniging waardoor (ook) ik verantwoordelijk/aansprakelijk ben voor hetgeen er in het verenigingsgebouw allemaal gebeurt. En er gebeurt daar een heleboel elke dag. Het ziet er alleen naar uit dat ik er per 25 september niet meer naar binnen mag. Want geen QR-code. Dus ik zou dan niet even af en toe naar binnen mogen wandelen om bijvoorbeeld te controlen of de medewerkers achter de bar zich houden aan geen alcohol<18. Beetje raar toch?
Nee hoor. Waarom?
Advocaat van de duivel: Je kunt prima een QR-code bemachtigen door je even te laten testen voor 24u.
Voor de rest is het niet gek. Als jij iets hebt gedaan waarvoor je de bak indraait kun je ook nit controleren of de medewerkers achter de bar zich houden aan geen alcohol<18.
Nee, vind ik helemaal niet raar. Gevaccineerden hebben namelijk ook het recht jou niet binnen te willen hebben en dat zijn er in dit land meer, dus dat is dan jammer voor je. Prima dat je voor jezelf een eigenwijze keuze wilt maken, maar mensen moeten eens leren dat daar ook consequenties aan verbonden zijn.
@R.F.Pickering | 23-09-21 | 14:55: U behoort tot het soort mensen dat voor een tweedeling in de maatschappij zorgt.
Vrijwilligers vallen onder de uitzonderingen voor de QR plicht. Los daarvan zou ieder weldenkend mens principieel moeten weigeren om mee te werken aan deze discriminatieplicht.
Als je jezelf laat testen mag je toch gewoon naar binnen? Dit is weer problemen zoeken voor de Bühne.
Heel raar, maar vergeet niet dat er volgens Marx en Hugoshenko geen drang op ongevaccineerden wordt gelegd... Ze kunnen wat mij betreft de boom in met hun prikje. Ik vertrouw mn eigen immuun systeem meer dan hun prik systeem en zoals je nu ziet houdt het niet op bij een prikje maar is het een heel systeem van prikjes, mis je er 1 dan ben je af. Het gaat al lang niet meer om Corona.
@R.F.Pickering | 23-09-21 | 14:55: ik gun echt iedereen het beste, maar een kleine gniffel zal ik niet kunnen onderdrukken als dit rechtstreeks in uw gezicht teruggekaatst gaat worden. Draagt u dan ook de consequenties of dan toevallig net niet?
Heel raar inderdaad.
Net als de gebruikelijke drogredenen weer: Je kunt toch een testje laten doen? Waarom zou je? Om te bewijzen dat jij nog veiliger bent dan een gevaccineerd persoon, die jou nog steeds gewoon kan besmetten?
Als je iets hebt gedaan waarvoor je de bank in draait, de vergelijking alleen al. Alsof niet vaccineren gelijkstaat aan iets waarvoor je de bak indraait. Zo knettergek zijn we geworden met z'n allen.
Om over Ronnie Pickering nog maar te zwijgen met z'n recht jou niet binnen te willen hebben. Behalve in hun anus en hun huis heeft geen enkele gevaccineerde enig recht jou (als ongevaccineerde neem ik aan) ergens niet binnen te willen hebben. Geen enkel wettelijk of grondwettelijk recht. Net als ongevaccineerden het recht niet zou mogen worden ontnomen. Je doet je grote voorbeeld uit je nickname in elk geval wel eer aan, maar lees zulke stupiditeit nu nog eens na. Blanken hebben namelijk het recht geen negers binnen te willen hebben en dat zijn er in dit land meer, dus dat is dan jammer voor de negers.
@Leptob | 23-09-21 | 14:58: Ik denk eerder dat je dat zelf doet met je keuze om niet mee te willen doen. Moet je lekker zelf weten, maar nogmaals daar zijn consequenties aan verbonden. Waarom zou de meerderheid zich aan jou moeten aanpassen? Het werkt natuurlijk wel twee kanten op die keuzevrijheid.
@R.F.Pickering | 23-09-21 | 15:14: Onze democratie heeft nogal veel oog voor minderheden. Daarom is Zwarte Piet ook zo goed als dood. Ik behoor nu ook tot een minderheid. Dus ik eis mijn rechten op als een minderheidsmens.
@R.F.Pickering | 23-09-21 | 15:14: Straks komt het groene vinkje enkel als je en driedubbel gevaccineerd bent en nog nooit met de nickname 'R.F.Pickering' op geenstijl gereaguurd hebt. Bent u dan nog zo stellig?
@R.F.Pickering | 23-09-21 | 15:14: "keuzevrijheid"
@Leptob | 23-09-21 | 15:19: Zwarte Piet dood? Alleen in de randstad toch? Niet in de rest van het land.
Mag onze Thierry hier eigenlijk wat van vinden of is dit glad ijs en moet ie zich dan gaan schamen van Jetten en het CIDI?
Thierry zal waarschijnlijk zeggen: "ik ben een vliegtuig".
Thierry is een lul die geen kritiek heeft op de idioten die een Jodenster opspelden maar op de Joodse organisaties die daar iets van zeggen.
"en moet ie zich dan gaan schamen van Jetten en het CIDI?""
Thierry moet zich al dood gaan schamen zonder hier wat van te vinden.
Als je eenmaal die 1e twee prikken hebt gehad maakt dit je niets uit. Het kost je een kwartiertje van je tijd. Alleen wappies lijken te denken hier mensen mee bang te maken, maar ze raken alleen zichzelf.
Kwartiertje tijd en twee dagen doodziek is mijn eigen ervaring.
U vergeet een tiefus eind rijden, bezinekosten en extra tijd voor een prikje voor wat nu niet meer is dan een bami hoestje! Ik heb 2 prikken gehad en daar blijft t bij, ze kunnen wel zoveel willen c'est ca!
Voor u misschien in de grote stad. Wij in het dorp moeten al gauw een half uur rijden. Laat staan de oudere hiero.
Er zijn genoeg mensen die die 2 prikken hebben genomen om van het gezeur af te zijn. Bij elke extra prikronde ga je afhakers krijgen.
@Plaktong | 23-09-21 | 14:42:
En daarom zullen ze nog harder gaan optreden en nog meer zaken verbieden als je niet steeds die prikken neemt. We gaan hardhollend China achterna.
@2voor12 | 23-09-21 | 14:45: Dat is ook waar ik bang voor ben, maar dat we al afglijden. Welkom in ons gave land, NederChina.
Ik heb een medewerker die nu al drie weken doodziek is na zijn tweede prik. De eikel.
@J.Cash | 23-09-21 | 15:57:
Ieder halfjaar, na het periodieke boostershot, drie weken ziekmelden. Eigenlijk niet eens zo'n gek idee.
@lekgoot | 23-09-21 | 16:20:
Fijn idee. Ik moet wel al drie weken een zzp’r inhuren.
@J.Cash | 23-09-21 | 16:36: die zou ik maar vast inhuren want als hij echt drie weken ziek is gemeld, wordt je opgelicht.
Jij zou in 1942 ook braaf de trein zijn ingegaan.
Corona komt m'n neus uit, als ze me zoeken zit ik in het casino, kan ik na 0.00 lekker blijven zitten.
Daar moeten toch wat langlopende contracten met de vaccinproducenten aan vooraf zijn gegaan.
De bullshit van massaal vaccineren zal zichzelf ontmaskeren, tot die tijd zal er nog wel flink wappie geroepen worden.
Ik gooi mijn reactie van een paar uur geleden even in de herhaling:
Prof. Sarah Gilbert, die het team leidde dat het AstraZeneca-vaccin ontwikkelde, zegt dat de kans klein is dat er nu nog een kwaadaardiger (more virulent) vorm van Sars-CoV2 zal ontstaan. Er zal een minder dodelijke variant komen die uiteindelijk alleen nog verkoudheid (common cold) zal veroorzaken.
Goed nieuws als het waar is.
Al is het straks vergelijkbaar met griep, van die QR-code komen we nooit meer af.
Dat is virologie. Dat virus heeft er evolutionair ook geen baat bij als de gastheren/gastdames/gastgasten dood gaan.
Dit wordt al een jaar of twee gezegd en is in principe heel logisch. Maar goed, het is of nog niet gebeurd of het is wel al gebeurd maar het doet er kennelijk niet toe, want de maatregelen zijn er nog altijd.
Kan ze niet weten. Je hebt altijd de kans dat er een virus ontstaat dat zowel beter verspreidt als dodelijker is. Meestal ontwikkelde een virus zich naar alleen besmettelijker, niet dodelijker. Omdat een virus alleen evolutionair voordeel heeft bij extra verspreiding. Maar het is geen enkele garantie.
@4HoogAantWater | 23-09-21 | 15:08:
Standaard kennis voor iedereen die een middelbare school heeft afgerond.
En whatabout E484K dan ? Die breekt nu her en der door de vaccins heen.
Ik neem een vaccinpomp onder de huid
Vraag zetpillen zodat kunt u gebruik kan blijven maken van bestaande lichaamsopeningen.
Comaspuiten en daarna comazuipen.
Allemaal aan het infuus.
Schitterend.
Ik heb altijd al een vink achter mijn naam gehad, want dat is mijn familienaam
Is jouw voornaam misschien Roel?
Een vink is een trekvogel.
Of sla misschien?
@Sinterbikske | 23-09-21 | 14:33:
Blinde?
Ach wat boeit dat vinkje nou, we kunnen toch gewoon naar het terras toe?
Maar niet naar het toilet
@sjef-van-iekel | 23-09-21 | 14:34:
Dan kunnen de glazen dus gevuld retour naar de bar.
@sjef-van-iekel | 23-09-21 | 14:34: Jawel hoor. Een gore Dixie, dat wel.
Lol in dat artikel over dat 1600 dollar kostende middel:
"The result translates into six fewer deaths for every 100 seronegative patients treated with the therapy, researchers said."
94% gaat dus gewoon nog altijd dood, ook met dit middel.
Nee, dat staat er niet.
@* Il Principe * | 23-09-21 | 14:35:
Wat staat er volgens jou?
@Borrom | 23-09-21 | 14:38:
Er staat niet dat 94% dood gaat, alleen dat er van de behandelde groep 6 procentpunt minder dood gaat. Stel, van de onbehandelde groep gaat 10% dood, dan is dat van de behandelde groep 4%.
In Florida gebruiken ze dit medicijn veel. Het aantal doden tov het aantal besmettingen is totaal in elkaar gestort. Dus het lijkt te werken.
www.worldometers.info/coronavirus/usa...
3 doden bij 10000 besmettingen. Interessant om dit te volgen.
Kunnen we weer zeuren over bepaalde geloven en vrijheid van meningsuiting, oplichters en spannende relevante complottheorieën die Geenstijl 'vroeger' aan het licht bracht?
Ik ben wel klaar met deze discussie betreffende dit onderwerp. Doe mee met de meerderheid, of stop met zeuren.
Ik stop met zeuren zodra ik dit gezeik en gedrang niet meer heb
Uw laatste regel van uw tegel maakt hem waardeloos, de rest snijdt hout.
Ik vrees dat de redactie zo diep is ingegraven dat de oude focus helemaal is verlegd. Het gaat nu bijna dagelijks over 1. teveel immigranten, 2. Kaag is een heks, 3 QR codes moeten worden verboden. Ik vrees dat dit veel mensen op den duur gaat vervelen.
Je de beginselen van een democratische rechtsstaat niet begrepen. Het is niet de dictatuur van de meerderheid.
@BobDobalina | 23-09-21 | 14:42:
Als ze mensen willen vervelen kunnen ze het beste bij jou les nemen.
Beetje raar wel. Als je dit tegen een lid van de LHBTIQWIKEA+ community zou zeggen dan valt de hele wereld over u heen want minderheden moeten beschermd worden.
@marcoplarco | 23-09-21 | 15:35: Minderheden moeten hun grote mond houden en zich aanpassen naar het oude model. Als iemand anders wil zijn is dat dikke prima! Draag gerust 2 verschillende schoenen of een vreselijk foute kleur trui, maar accepteer dan ook dat er genoeg mensen zijn die dat 'raar' vinden en dat ook zullen ventileren.
China voor een (oorlogs)tribunaal lijkt me toch best gerechtvaardigd, zo langzamerhand. Maar om de een of andere reden valt er geen onvertogen woord over de bron van al deze shit.
Aardig wat westerse virologen hebben daar ook geen baat bij zoals Koopmans en Fauci.
Ze ontkennen en dat blijkt voldoende te zijn? Snap het ook niet en nog steeds trekken ze een te grote broek aan. En ze zitten net als onze regering er voor hun eigen hachje, als het ze uitkomt hebben ze sch""t aan hun eigen bevolking. Biden had het juist. "Xi Jinping is a very smart guy but he hasn't got a democratic bone in his body."
@Snake | 23-09-21 | 14:29: Die hebben dan ook flink geinvesteerd in het Wuhan lab. En vervolgens hebben ze er een wc-eend onderzoek naar gedaan.
@Slough | 23-09-21 | 14:32: En Biden, levenslang carrière politicus, heeft dat wel?
Blij dat ik nooit begonnen ben aan die prikwaanzin, dus ook geen last van sunken cost syndrome.
Goh.. wie had dat verwacht zeg..
En ondertussen willen veel mensen hier nog altijd de ongevaccineerde van alles de schuld geven en van verbannen van 't leven.
Oh jee, die vrolijke gele ster van het Broward Health Center... kom er maar in, Baudet.
Dat groene vinkje ook, pffff
waarom niet een rood kruisje voor de ongevaccineerden? Is dat niet veel duidelijker?
Nou, als je dat al niet uit elkaar kunt houden dan is het niet zo best met je gesteld.
Omdat belonen in dergeljike situaties beter werkt dan bestraffen. Daarom krijgen gevaccineerden een groen vinkje als beloning.
Ik word helemaal wappie hiervan.
Blijk je het dus toch bij het rechte eind te hebben!
Precies wat die wappies allemaal scandeerden. Na een 2e, volgt een 3e, 4e, 5e..... prik, beweerden zij. Krijgen nu toch wel gelijk, die wappies. Misschien daar maar eens naar luisteren i.p.v. naar zelfbenoemde feesboek virologen, die veelal op GS rondwaren.
Wat maakt het uit? Griepprik nemen mensen ook elk jaar. Na 15 jaar vervallen de tropische prikken ook en dien je die ook opnieuw te nemen. Waarom een derde of vierde nu opeens een probleem is, is mij een raadsel.
@Mokum Kosher | 23-09-21 | 14:27: Ik neem nooit een griepprik (voor mij niet nodig) en dat is nog steeds vrijwillig. Dat is het verschil misschien?
@Mokum Kosher | 23-09-21 | 14:27: Ik ken een wappie die zich niet heeft laten vaccineren tegen covid. Echter jaar in jaar uit de afgelopen 5 jaar heeft hij gewoon een griepprik gehaald. Een vaccin die ook elk jaar doorontwikkeld wordt en anders is en waarvan de lange termijn effecten ook niet bekend zijn. Toen ik dat aan hem vertelde stond hij wel even met z'n bek vol tanden.
Mensen die zich niet laten vaccineren zijn gewoon zeikerds (uitgezonderd de mensen die dit vanwege medische redenen niet kunnen).
@Old_Spice | 23-09-21 | 14:30: Griepprik is vrijwillig, dat is het verschil voor die wappie.
@Old_Spice | 23-09-21 | 14:30: mensen die andere dwingen, zijn facisten
@Old_Spice | 23-09-21 | 14:30: Grote verschil is dat je nog steeds met of zonder griepprik zonder controle een horeca-gelegenheid binnen te kunnen. Maar of je wel of niet een coronaprik hebt geeft je wel de mogelijkheid of wel of niet te gaan. Dus een levensgroot verschil. Als je dat niet ziet, ga even langs Hans Anders.
Wat een gejank over iets dat je hooguit een uurtje van je eigen tijd kost... Ondertussen hijsen Nederlanders zich vol met nicotine en alcohol, want dat is wel goed voor je. Of zo....
Man, man, man...
O, wacht. Dit heeft natuurlijk ook te maken met de totale onderdrukking en the great reset en 5G apparatuur in lantaarnpalen om ons allen te onderdrukken!!!einz!!!
Misschien moeten mensen gewoon eens kappen met die hele social media onzin, want het brengt je echt helemaal niets, enkel totale onzin.
Wat heeft een overheid nou aan een bevolking die ziek is? Of ziek wordt door een vaccin? Belastingvee moet je koesteren en liefkozen, anders droogt de stroom belastinggeld vanzelf op. En dan?
Stelletje mafklappers tegenwoordig... Of moet ik ze "kritisch denkers" noemen?
Het blijft wel bijzonder dat men luistert naar deskundigen met financiële belangen in diezelfde kwestie en dat academici die alles te verliezen hebben langzaam maar zeker steeds uitgesprokener worden over de gevaren van dit idiote beleid. Denk daar even over na.
Zo bezien heeft de regering het meeste aan een bevolking die geschoond is van de zwakkeren (die toch niet produceren maar alleen maar geld kosten). Vrij rond laten razen van COVID was ideaal geweest. Vaccinatie kost alleen maar geld en deze hele shit maakt alles alleen maar duurder. De onvrede onder de bevolking is aangewakkerd. Als uw argument was geweest dat een overheid het meeste heeft aan verdeel en heers, dan had u een goed punt gehad.
Is die hele toeslagenaffaire compleet aan jou voorbij gegaan, ofzo?! Ze geven geen reet om de bevolking en slechts een marginaal deel van onze bevolking is netto-betaler. Daar verhogen ze gewoon de belasting en komen netto op hetzelfde uit.
Misschien wat minder feesboek lezen, burro (=ezel in Mexicaans)
Toch hebben ze heel erg vaak gelijk. Zo nu ook weer met de booster shot. En de volgende booster. En de volgende.
Ben er even tussenuit om mijn vaccinatie te halen. Anders hoef ik niet meer op mijn werk te verschijnen. Maar er is geen dwang hoor.
"Misschien moeten mensen gewoon eens kappen met die hele social media onzin,"
En dat zeg je dan op zo'n site als Geenstijl? Dan doe je daar toch ook aan mee nu?
Overigens, de overheid is tegen nicotine en alcohol. Daar kiezen mensen zelf voor. In tegenstelling tot het COVID-beleid.
@Kosmo | 23-09-21 | 14:25: Hebben we uberhaupt nog een bevolking nodig? Met de aankomende automatisering? Wellicht is dat iets om eens mee te spelen in je gedachtengang.
Roken en alcohol zijn genotmiddelen. Dat daar op termijn nare effecten van kunnen komen is menigeen bekend. Het is niet zo dat ik me voor mijn genot laat prikken waar ik in het gunstigste geval een pijnlijke arm aan overhoud. Daarbij zijn de lange termijn effecten van roken en alcohol wel bekend.
Misschien als er een leuk euforisch middel wordt toegevoegd aan die prikken, dat dat dan meer klanten trekt die regelmatig willen terugkomen.
@Kosmo | 23-09-21 | 14:25: De zwakkeren zijn een constante bron van inkomsten voor de medische en paramedische sector. En proefkonijnen voor allerlei behandelingen. Daarnaast is er ook nog de welzijnssector en de politiek. Stelt u zich eens voor dat daar 80% werkeloos van wordt. En veel van deze werklozen zijn Hoogopgeleiden, liberaal, links en vrouw.
@Kosmo | 23-09-21 | 14:27: De overheid is niet tegen. De overheid gaat failliet als de bevolking stopt met roken, drinken, autorijden (ook motorrijtuigenbelasting) en boetes (met name verkeersboetes). De accijnzen zijn een ruime bron van inkomsten.
Het houdt niet op, niet vanzelf.
Mijn vaccinatie bewijs uit Liberia geeft aan dat ik 2 vacinaties heb gehad, en die mogen ze hier in de low cuntries bij geen enkele deur weigeren.
En mochten ze einde van dit jaar eisen dat je 3 vaccinaties nodig hebt, prima dan koop ik wel nieuw bewijs a 15 dollar.
@LoremIpsum | 23-09-21 | 14:26: Klinkt interessant link?
@echtepleb | 23-09-21 | 14:39:
En adres en bankrekening
Als iets duidelijk is geworden met dit virus, is dat het zich niet laat leiden door wat mensen ervan vinden. Je kan het ook zo bekijken: op dit moment is er geen aanleiding voor een 3e prik, tenzij je in een kwetsbare groep zit. Dit wordt ook aangeraden door wetenschappers. Als over een tijd blijkt dat een veel groter deel van de bevolking de bescherming van het vaccin gaat missen (en dus ziekenhuizen weer overstromen), en dat met een 3e prik die bescherming weer terug op het oude niveau is, dan wordt de 3e prik standaard. Ik denk dat Israël nu te voorbarig is, maar ik sluit niet uit dat een 3e prik (en wellicht een 4e of meer) standaard wordt. Ik zou het fijn vinden als mensen niet allemaal principiële dingen gaan roepen als je niet weet hoe het virus zich ontwikkelt en hoe dat onze maatschappij gaat beïnvloeden. Ik denk dat Hugo de Jonge die les ook begrepen heeft.
Jij weet ook niet hoe het zit en toch roep je dingen... tijd voor een cursus legolog8e..
@VolleBak | 23-09-21 | 14:37: legologie, that is...
Wat voor leerlingtrol heeft GS nu weer binnen gehaald?
Na 6 maanden is de batterij van de ingespoten chip leeg en moet er een nieuwe chip ingespoten worden.
Bij de nieuwste vaccinaties is dit verholpen en laadt de chip zichzelf op via het 5G-netwerk
Dan maar een jaartje niet naar Jerusalem.
Anders wel in de buurt van het mislukte huiszoekproject, toch? nl.wikipedia.org/wiki/Jerusalem_(Nijm...)
Maar niet hier gaan lopen klagen.
Straatfeesten afgelast vanwege verplichting coronapas: ‘Moeten ongevaccineerden hele dag binnen blijven?
www.ad.nl/binnenland/straatfeesten-af...
Het AD... een soort van nupuntnl op papier, maar dan met nog meer gesponsorde items...
Nu maar hopen dat die boostershots niet nodig zijn omdat die DNA rotzooi je eigen afweer om zeep helpt
Geen zorgen, volk. Na tien boosters zit het vast wel goed.
Met deze trend gaan we echt naar een sociaal kredietsysteem. De punten staan voor het aantal prikken die je hebt gehad.
"dubbel gevaccineerden zijn het meest kwetsbaar omdat ze zichzelf beschermd achten, maar dat zijn ze niet."
Ik heb zeker een minuut of drie vier met mijn ogen zitten knipperen toen ik dit las.
Blijkbaar werkt het vaccin niet, want waarvoor anders jezelf iedere zes maanden moeten laten vaccineren en ben je zelfs dan nog steeds niet beschermd!? Maar toch moet en zal je je laten vaccineren! Of anders!!
Om gek van te worden. Trial and error met mensenlevens. En China, de bron, blijft hier maar mee wegkomen.
Het vaccin werkt wel. Kijk maar naar de patiënten op de IC's en naar de overledenen. Terwijl het grootste deel van de bevolking is gevaccineerd, zijn het de ongevaccineerden die die lijstjes met stip aanvoeren. Er is wel een gedragsriciso, namelijk dat gevaccineerden minder genegen zijn zich aan regels te houden omdat ze zich redelijk onkwetsbaar achten.
Hij zegt hier inderdaad feitelijk dat afstand houden, handen wassen en een mondkapje dragen beter werkt dan vaccineren. Als dat echt zo is dan zou dat vergaande beleidsconsequenties moeten hebben.
@rederijker | 23-09-21 | 14:24: Toch leest het "dubbel gevaccineerden zijn het meest kwetsbaar omdat ze zichzelf beschermd achten, maar dat zijn ze niet."
@NerdAlert | 23-09-21 | 14:27: Ik kan het niet anders begrijpen dan dat ze doelen op het feit dat ze wellicht het meest kwetsbaar zijn op het oplopen van het virus, maar niet voor de gevolgen van het virus. Want dat is gewoon niet zo, dat wijst elk onderzoek uit.
@rederijker | 23-09-21 | 14:31: Man man man......
@rederijker | 23-09-21 | 14:24: Aangezien de cijfers wel of niet gevaccineerd in het ziekenhuis/IC niet worden bijgehouden (of gedeeld met ons) kunt u er beter van uit gaan dat het andersom is. Of dacht u dat als het Hugo zijn narratief uitkomt deze data achter gehouden zou worden?
@__dictatuur | 23-09-21 | 15:33: de cijfers wel/niet gevaccineerd worden wel degelijk bijgehouden. In Israël is 95 procent op de IC niet gevaccineerd, en vijf procent 1 of 2 keer vaccin.
@Angelina-a | 23-09-21 | 20:05: maar in NL niet
VaaS - Vaccines as a Service.
Ik heb een visioen.....
.... naast de jaarlijkse griepprik .....
.... een tweejaarlijkse coronaprik.
Vooral als het coronavirus alle kans krijgt om in zo veel mogelijk gastheren zo vaak mogelijk te muteren naar de volgende variant. Dit is wel heel goed tegen overbevolking, koolstofdioxideuitstoot en schaarste naar drinkwater.
Check Suriname even, daar doen ze een experimentje met een lage vaccinatiegraad....
U is 86 dat u al een jaarlijkse griepprik neemt?
@JJMS | 23-09-21 | 14:24: Astma- of COPD-patiënt wellicht?
@JJMS | 23-09-21 | 14:24: Wist u dat AA-86 het kenteken van de Koning is? Bovendien was de 8086 de moeder van de x86 architectuur, die ruim 40 jaar de computermarkt domineert. en.wikipedia.org/wiki/Intel_8086
Ik hoorde laatst van een vriend dat de vaccins (mRNA specifiek) een zware belasting op je hart hebben, en dat de 1e en 2e dosis daarom minimaal 4 weken uit elkaar moeten liggen. Ik kan er echter niets over vinden op het grote boze web. Iemand daar meer info over? Zou dat de reden kunnen zijn dat een derde shot niet wordt aangeraden?
Ik hoorde laatst van een vriend dat dit onzin is... oei oei oei dilemma!
@Joost: uw vriend is cardioloog?
Google op: ‘ corona vaccine heart’, en je vind een boel hoor.
@Graaisnaaiert | 23-09-21 | 14:21: Neen. Ik was gewoon nieuwsgierig waar dit vandaan komt. kon niets vinden dus had het al afgedaan als het zoveelste fabeltje. Maar nu zag ik hierboven dat een derde dosis wordt afgeraden en moest ik ineens daaraan denken. Geen zorgen hoor, ik heb mijn dubbele shot al maanden geleden gehad
@LoremIpsum | 23-09-21 | 14:18: Nee joh, helemaal geen dilemma. Mijn vrienden hebben verstand van zonnepannelen, koeien en Ziggo, dus als ze me daarover adviseren neem ik dat serieus.
Voor advies over inentingen bel ik m'n huisarts...
Niet nadenken, geen lastige vragen stellen en gewoon doen wat je gezegd wordt door de boven ons gestelden.
Verder is het geen verplichting, maar mag u niks doen zonder.
Wel leuk dat het Israëlische RIVM gewoon blanke poppetjes met zwart haar tekent in plaats van een obligatoire PoC met kroeshaar erbij, zoals hier
Ik miste dat idd ook.
Gelukkig doen wij dat in Nederstan anders
Hier al zovaak geechoed De app heeft in ieder geval in Nederland maar 1 doel, dat is toekomstige inentingen mogelijk te maken - niets te maken met verspreiding.... neem je straks je 3de, 5de, of 10de inenting niet, jammer dan geen geldige QR-dcode meer
Maar je moet ook wel aan het achterlijke af naief zijn om dat niet in te zien.
Prima als ze dat hier ook gaan invoeren. Maar dan betaald wel iedereen zelf zijn 3e prik, en zijn 4e en zijn 5e enz. En de kosten van de QR infrastructuur mag ook neergelegd worden bij een ieder die dit beleid toejuicht. Ik ga daar als ongevaccineerde toch zeker niet voor betalen?
hahahahahaha, sterk punt! :D
Elke 6 maanden nieuwe vaccinatie anders verloopt je code en kan je nergens meer naar binnen.
Maar het is echt allemaal helemaal vrijwillig hoor.
Er zullen genoeg volgzame schaapjes gaan blaten en trouw die shot nemen,
want moeten en zullen een klein biertje voor €2,87 en € 3,57 aan rode huiswijn nuttigen anders verdwijnen ze uit het stappers circuit en dan zijn ze net zo goed als dood!!
Alle gevaccineerde zijn dus binnenkort coronajunks. Elke maand een shot.
Pssttt..
Egte goeie shit deze gappie egt..!!
@neonreclame | 23-09-21 | 14:14: Net als heroine, daar moet je ook op tijd je shot van hebben om niet ziek te worden.
Krijgen we nu weer een exodus?
Volgens mij zijn we al aardig gevorderd in Openbaring
@naglfar | 23-09-21 | 14:19: scherp...
Ik weet nog goed dat de NOS en andere westerse overtiep media hun afschuw uitspraken over de invoering van een app vorig jaar juli in China.
Die app was nodig om in China een winkel, restaurant of het OV in te mogen. Toonde de app een groene QR-code, prima, dan mocht je naar binnen. Toonde de app een rode QR-code, jammer dan blijf je maar lekker thuis.
In 1 jaar tijd hebben we China ingehaald door misselijkmakende hypocriete incompetente bestuurlijke misbaksels als Rutte & Jonge en Co.
Die doen het in opdracht van Brussel, Rutte en de Jonge hebben hier zelf niets over te zeggen.
Vandaar ook dat diezelfde app straks voor meer zaken gebruikt gaat worden, te denken is aan het moeten tonen en registreren bij aankopen als alcohol en tabak.
@2voor12 | 23-09-21 | 14:17: U bedoelde Klaussie Schwab?
We're jabbin', jabbin',
And I hope you like jabbin', too.
Nee, ik vond twee acceptabel. Maar voor drie of meer moet er wel echt nieuwe data beschikbaar komen. Ik vind het wel mooi geweest met die prikken. En daar denken een hoop ondernemers ook zo over, dus ik maak me niet heel veel zorgen over de leefbaarheid.
Geinig wel, zonder u aan te vallen...
Het muntje valt nu de kant op van, "Ik heb de prikken al gehad , dus van mij hoeft het niet meer.."
Vraag is, in hoeverre laat men zich weer overlopen...
Alsof u daar een zeg in heeft. De overheid kan heel simpel bepalen dat een derde prik benodigd is voor toegang tot alle voorzieningen. U mag dan als ondergevaccineerde nergens meer naar binnen. En dat overheidsbeleid niet altijd gestoeld is op wetenschap leren we wel uit het koelkast-debacle van vanochtend
Nee hoor, u gaat gewoon de volgende prikken ook halen... let maar op. Eens een vaccinjunk, altijd een vaccinjunk
Ik ook. Heb 2 prikken om het vliegtuig in te komen ( en om beschermd te zijn tegen ic-opname ). Voldoende om het het hoest- en proestseizoen straks uit te zingen en dan zien we wel verder. Wat gaat er met het virus gebeuren, hoe bewijzen de huidige vaccins zich op lange termijn wbt beschermingsgraad en wat gaan eventuele nieuwe vaccins doen?
Totdat daar meer duidelijkheid over is komt er geen prik meer in, we blijven niet aan de gang. Zeker niet omdat deze overheid er veel te weinig aan doet om de samenleving pandemiebestendig(er) te maken.
@Graaisnaaiert | 23-09-21 | 14:20:
Maar wat dan Graaisnaaiert..
Straks mag u het vliegtuig niet meer in zonder de derde... Wat houden de eerste twee dan in als een derde ook nog moet...
@neonreclame | 23-09-21 | 14:25:
Dan heb ik een probleem inderdaad. Of ik moet vliegen vanuit een land waar die 3-prikkenregel niet geldt. En dan maar hopen dat dat Duitsland of Belgie gaat zijn en niet Kroatie of Bulgarije.
Heeft deze premier ook aandelen in de covid vaccins?
Ik vraag dit voor Bibi.
Uh nee.. dan maar geen QR vinkje..
Ik heb niet eens een opslagding voor de QR code
@Zitvlak | 23-09-21 | 14:11:
Die worden straks gratis verstrekt. Zit meteen een handig GPS volgsysteem in.
2 prikken per jaar, ongezien dit.
Nieuw verdienmodelletje, melkkoetjes.
Servicemodel a la Microsoft
vroegah, eigenlijk nog niet eens zo heel lang geleden, kocht je iets, daar betaalde je voor en dan was voor onbepaalde tijd het jouw eigendom.
Tegenwoordig is alles per abonnement...
Healt as a Service... HaaS.
Na 6 maanden zijn ze gewoon weer hardcore antivaxxer.
Tijd voor kabouter Prikkeprak.
of Meester Prikkebeen
Maar Baudet verbindt dit met de samenzwering van 'The Great Reset' en 'Build Back Better' en dergelijke.
Hij heeft misschien wel gelijk maar voordat je dat soort dingen gaat roepen moet je echt met bewijzen komen.
@Aristotalloss | 23-09-21 | 14:08: Tja.. Baudet heeft hier toch wel gekregen.. dus dat is al een stukje bewijs toch?
@Aristotalloss | 23-09-21 | 14:08:
* Verwijzen naar bovenstaand topic doet *
@Aristotalloss | 23-09-21 | 14:08: U heeft niet gezien hoe allerlei wereldleiders (ook Rutte) het in hun speeches hebben over 'build back better', 'a great opportunity' en 'we need a great reset' want 'our way of living is unsustainable' met als kers op de taart de lockdowns prachtig vinden want zo 'nature is healing'.
Dat is ook moeilijk een samenzwering te noemen als het open en bloot gebeurt, en ze gewoon een WEF website hebben waar alles op staat en filmpjes posten op sociale media.
@GroetenVanUrk | 23-09-21 | 14:20: Zeker heb ik dat soort opmerkingen wel gehoord in de media. Ik zeg ook: "Hij heeft misschien wel gelijk..."
Maar voordat je mensen achter je standpunt kunt krijgen moet je je verhaal met meer en betere bewijzen onderbouwen.
Briljante speech. Maar wel zeiken over de oorlog als reactie. Om te kotsen die schijnheiligen.
Verslaafd aan vaccins terwijl we ook zelf een uitstekend werkend immuunsysteem hebben.
We zijn in het verleden al met andere coronavirussen in aanraking geweest dus er is al een goede weerstand opgebouwd!
De overheden wereldwijd hadden al hun inspanningen moeten richten op het beantwoorden van de vraag: Wie is er in welke mate kwetsbaar voor dit virus. En vervolgens de kwetsbaren isoleren en later vaccineren.
98% van de bevolking heeft al natuurlijke bescherming en hoeft nergens bang voor te zijn!
Daar verdient de pharmaceutische industrie niets aan.
Nieuwe virussen als Corona worden door het immuunsysteem niet herkend en dan kan het flink huishouden. Het vaccin bevat een klein stukje van het virus waardoor onze afweer bij besmetting het sein krijgt om aan de slag te gaan. Een prachtig mooie uitvinding die al talloze levens gered heeft.
@Wiebenick | 23-09-21 | 14:22: 98% van de bevolking heeft geen enkel probleem met dit virus: hoogstens een aantal dagen in je bed uitzieken.
Dit is het getal dat het RIVM zelf steeds gaf. 98%!
Dat komt omdat dit niet de eester coronastam is waar we mee te maken hebben gehad!
Daarom is het beantwoorden van die vraag "Wie is er in welke mate kwetsbaar voor dit virus?" zo essentieel. Want dan kun je pas beleid maken!
De vaccins zijn het nieuwe roken en uwe overheid is wederom de pusher die u er aan helpt.
@Wiebenick | 23-09-21 | 14:22:
"Het vaccin bevat een klein stukje van het virus "
Dat is dus niet het geval.
Bij Pfizer/Biontech en Moderna wordt er juist van een nieuwe techniek gebruik gemaakt, waarbij jou eigen lichaam wordt aangespoord om proteinen aan te maken die op het corona virus zouden lijken.
Het lijkt dus helemaal niet op bv de griepprik.
@Aristotalloss | 23-09-21 | 14:33: Als dat serieus jouw argument is zouden we de kindervaccinaties ook subiet kunnen stoppen. Prikken in gezonde kinderlichaampjes, bah, het zou verboden moeten worden.
@Wiebenick | 23-09-21 | 15:18: Hij heeft het over griep/corona. Beter lezen.
Jammer dat die wappies weer gelijk krijgen dat het een eindeloze circus wordt met boaster-prikken.
loser | 23-09-21 | 14:03
misschien moet u zich afvragen wie dan werkelijk de wappie is.
@Wize | 23-09-21 | 14:12: Daar mag je die mooie naam wappie niet voor gebruiken vind ik.
Dat kun je zelf ook wel bedenken met een muterend virus, we moeten richting een griepprik scenario voor covid waarbij de ouderen en kwetsbaren herhalingsprikken gaan krijgen. Maar ja dat combineert niet echt lekker met het QR-ausweiss pad wat we zijn ingeslagen. Een aantal regeringen begint zijn hand te overspelen, Israël Australië etc. Eerst maar eens kijken of je met speciaal forces de bouwvakkerts weer in de pas laat lopen of dat je op een gegeven moment met scherp moet gaan schieten om het voor elkaar te krijgen.
@Wize | 23-09-21 | 14:12: Dat is mij al ruim 1,5 jaar duidelijk. Het afgelopen jaar heb ik heel vaak geroepen: ik haat het dat ik gelijk heb gekregen.
Er is hier woei, en momenteel geen enkele reden om nog naar buiten te gaan..
* Biertje pakt *
Binnenkort ook in uw theater...
Dansen met jansen.
Hopelijk gaat er niet weer een koeling kapot, anders moet hugo weer aan het promoten gaan voor de 3e.
Bent u nummer 201.001 heeft u pech.
Jups! U was mij voor, dus ik zal het niet herhalen.
REAGEER OOK