Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Israel beschouwt vanaf 1 oktober alleen nog burgers met drie injecties als "gevaccineerd"

Precedentje hoor

Gister dit tweetje viral waarin gemeld wordt dat Israel vanaf aanstaande woensdag burgers met twee jabs niet langer als gevaccineerd beschouwt, en burgers alleen met drie vaccinaties een groen vinkje in de QR-app krijgen. De genoemde datum van 1 september lijkt echter niet te kloppen, het beleid is pas vanaf 1 oktober van kracht. "Those who do not receive a booster shot will no longer be considered vaccinated as it relates to restrictions if more than six months have elapsed since their second shot, coronavirus czar Salman Zarka said. That change will go into effect on October 1." Kortom, de boodschap is: haal die derde booster binnen zes maanden na je tweede shot, of sluit jezelf buiten van het openbare leven. Dat geldt voor iedereen van 12 jaar en ouder. Kinderen vanaf 3 jaar (!) en ouder moesten ook al een QR-code tonen bij de ballenbak, maar voor hen lijkt de derde booster shot nog niet verplicht.

Het was natuurlijk al even bekend dat de effectiviteit ook bij een double jab na enkele maanden af begint te nemen. Er lijkt echter nog onduidelijkheid te zijn over de effectiviteit van een booster shot. Op 5 augustus in Nature: "But scientists say that the case for COVID-19 vaccine boosters at this point is weak. They might not be necessary for most people, and could divert much-needed doses away from others." De WHO riep vorige week maandag nog op tot een moratorium op booster shots van minstens twee maanden want in Afrika hebben ze al zo weinig.

Kortom, de booster shots zijn een experiment in de echte wereld, maar Pfizer verkondigt natuurlijk alvast dat er elk jaar een nieuwe booster nodig is. Welke landen zullen de Israelische lijn volgen? En welke als eerst? En stel dat ook Nederland het groene vinkje in de CoronaCheck-app koppelt aan een derde booster shot, daarna aan een vierde en vervolgens een vijfde. Wanneer en waarom zegt u dan nog nee?

Wear the ribbon

Reuters in Israel

ho

Social

Reaguursels

Inloggen

Booster voor wat? Nog steeds geen isolaat te vinden van cv19. Globaal he...

Dwars-Ligger | 31-08-21 | 13:12

Leaseplan… tuurlijk willen ze alle mensen weer op kantoor en in de file. Huidige setting past niet in hun business model.

HebjeHemweer | 31-08-21 | 09:30

Die 3e prik is gewoon een politieke beslissing, ze willen een lockdown voorkomen omdat dat goed staat als nieuwe regering. Over een paar maanden als de gevallen weer teruglopen wordt heel dat 'groene pas' gedoe weer afgeschaft net als in de lente van dit jaar en maakt t niet meer uit hoeveel vaccinaties je gehad hebt.

MrTee | 31-08-21 | 08:48

Haha wappies!

kermitsklant | 31-08-21 | 07:02

Een niet opzegbaar jaarabonnement voor boostershots en digi paspoort voor binnenlandse bewegingsvrijheid was ook "wappie" onzin

ecobubble | 31-08-21 | 02:40

Als je de cijfers van Israël en Zweden vergelijkt dan weet je dat Zweden de juiste keuze heeft gemaakt. In Zweden hebben ze groepsimmuniteit op basis van doorgemaakte infecties.

mikes43357369 | 30-08-21 | 22:34 | 5

En wie verdient daar precies wat aan dan? Juist is subjectief.

luistukvreten | 30-08-21 | 23:52

Geld was en is belangrijker dan zorg in Nederland. Met al die artsen uut aleppo hadden ze mooi al die gesloten ziekenhuizen weer kunnen opengooien, inc de ic afdelingen natuurlijk

kermitsklant | 31-08-21 | 07:03

Heb je ook gezaghebbende links die dat ondersteunen?

chefren | 31-08-21 | 08:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat me opvalt is dat je in het nieuws alleen maar wat hoort over corona als het weer ergens mis gaat.
Over waar het goed gaat hoor je ze bijna nooit.
Alsof de mensen vooral in de angstgreep moeten blijven.
Of is dat alleen mijn indruk?

Kijkeensaan | 30-08-21 | 19:53 | 4

@Papa Jones | 30-08-21 | 20:01:
Het nare van dit soort figuren is dat legitieme protesten hierdoor ook in een kwaad daglicht komen te staan. Soms vraag ik me af of hier geen opzet in het spel is. Maar dan begeef ik me wellicht teveel op wappieterrein.

lekgoot | 30-08-21 | 21:10

Je hoort ook niet van de mensen die geen ongeluk kregen onderweg. Je hoort niet van ontwikkekingslanden zonder oorlog en armoe. Je hoort ook niet dat er vrouwen zijn die geen sexueel geweld ervaarden.

Shoarmamasutra | 30-08-21 | 21:25

Eens

janjoker | 30-08-21 | 23:47
▼ 1 antwoord verborgen

Dit allemaal omdat goddeloze babyboomers bang zijn om te sterven.

de_gevlekte | 30-08-21 | 19:29 | 1

Mispoes

Papa Jones | 30-08-21 | 19:49

Moest je dit voorjaar eens zeggen dat het verplicht zou worden en nooit meer zou stoppen. Je zou regelrecht een virtuele gele wappie ster op je arm gespeld krijgen van je weldenkende medemens.

Allemaal | 30-08-21 | 19:16 | 3

Troost je. Dat doen ze nog steeds hoor.

Quib | 30-08-21 | 19:27

@Quib | 30-08-21 | 19:27:
Ga het café niet halen. Druk druk en werk.
Jij moet hem maar posten.
Werd gejorist, maar denk niet om deze stelling.

Deze wereld is als een draaikolk,
Onderweg naar de waterval.
En na de glorieuze afstort van de kliffen spat alles uiteen.
En onderop is de constatering, er blijft slechts water over.

Aan u het in te brengen in het café. Ben zelf verhinderd. Zal het morgenochtend wel lezen. U mag dit nummer gebruiken. Heb het al eerder ingebracht.

youtu.be/qJlclnJ9Ikk

reservebelgië | 30-08-21 | 19:43

het houd niet op , niet vanzelf

Spychopaat | 30-08-21 | 18:56

Ok.
Probeerde u te steunen.
En andere was juist anti-godwin.
Srry.

reservebelgië | 30-08-21 | 18:50
-weggejorist-
reservebelgië | 30-08-21 | 18:39


Binnenkort is men ondergevaccineerd tegen verwachte verwachtingen of gedachtes.

steekmug | 30-08-21 | 18:07

Weet niet of ie al gesteld is, maar hoe kan Leaseplan weten dat een werknemer geïnjecteerd is?

Purk | 30-08-21 | 18:03 | 16

@Purk | 30-08-21 | 20:18: de Jonge heeft aangegeven de wet niet te willen veranderen
Bovendien, de avg is afgeleid van de GDPR en dat is europese wetgeving die je niet zomaar gewijzigd krijgt. Het constitutionele hof in Spanje heeft het Corona paspoort al ongrondwettelijk verklaart, om een mogelijke hindernis te noemen..

VolleBak | 30-08-21 | 20:34
▼ 13 antwoorden verborgen

Toch heb ik te doen met mijn gevaccineerde medemensen. Ze doen zó hun best, maar ze zullen altijd nét niet goed genoeg zijn voor de overheid. Aan de horizon gloort altijd een besmetting door van alles en nog wat waarvoor je weer opnieuw een prikje moet laten zetten. En als je dat niet meer doet hoor je er niet meer bij. En je wilde er zó graag bij horen.

Hoe lang zullen gevaccineerde mensen ermee doorgaan? Hoeveel prikjes gaan ze nog nemen voordat ze gaan zeggen: "Hier stopt het en niet verder." Hoe lang gaat het nog duren voordat ze eindelijk gaan beseffen dat het feit dat je überhaupt leeft één groot risico is?

En dat ze eindelijk gaat beseffen dat je overal tegen proberen te verzekeren meer met angst voor de dood te maken heeft dan met plezier in het leven?

Quib | 30-08-21 | 18:01 | 8

@Quib | 30-08-21 | 20:05:
Snotneuzen praat.
Dom ben je als je risico wil lopen.
Slim als je niet onnodig dood wil gaan.
Zo is het.

botbot | 30-08-21 | 20:16
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik kap ermee met dat vaccineren. Ik heb braaf mijn 2 injecties gehad, maar twijfel of ik me nog langer laat inenten. Eerst maar eens normaal overheidsbeleid afwachten. Zoals in Denemarken. Geen gekkigheid, gewoon even rustig nadenken en een beetje conservatief in het uitroepen van de totale paniek en dito debiele maatregelen.

Voorlopig maar even niet meer op vakantie. Israel stond toch al niet op de kaart.

van heinde en verre | 30-08-21 | 17:15 | 38

@Jet 777 | 30-08-21 | 21:14: Met alle respect, maar een paar familieleden is geen referentiekader natuurlijk, het gaat erom wat er totaal in het ziekenhuis terecht komt. En dat zijn er méér dan bij de griep.

En het is echt geen Ebola.
Maar wél genoeg om de zorg vast te laten lopen. Niet alleen hier, maar wereldwijd.

Papa Jones | 30-08-21 | 21:34

@Papa Jones | 30-08-21 | 21:34: De zorg is niet vastgelopen toen iedereen ongeprikt was. Waarom zou de zorg dan nu plots wel vastlopen? De grootste risicogroepen zijn toch beschermd?!

EEGlivesagain | 30-08-21 | 21:59

@Jet 777 | 30-08-21 | 21:14: Mooie tegel. Hier ook veel besmettingen in onze omgeving, wij als vrijwel de enige ongevaccineerden krijgen het maar niet. We houden ons wel heel strict aan de maatregelen tot nu toe. Maar toch, ook een kind op de basisschool waar al 2 flinke uitbraken geweest zijn.
Dat ongevaccineerden tokkies zijn, daar moet ik altijd keihard om lachen. Ik hoor ook nooit iets negatiefs over het feit dat wij niet prikken in het dagelijks leven.

BrulSpin | 30-08-21 | 23:20
▼ 35 antwoorden verborgen

De labbekakkerskrant AD komt er inmiddels (weer) achter dat je na een vakantie weer een opleving van het aantal besmettingen hebt... wat raarrrr... hoe kan dat nou???

LoremIpsum | 30-08-21 | 16:48 | 1

Hoe dat kan.... lees mijn reactie hieronder maar..... totaal geen controle op wat dan ook!

Schijtziek_ervan | 30-08-21 | 17:07

Sow hey, maar liefst een derde prik, en misschien wel ieder jaar een nieuwe prik, ik weet niet of ik dat soort horror wel aan kan hoor.

zwellevertje | 30-08-21 | 16:44 | 4

@Trofl | 30-08-21 | 17:45:
Heb je de afgelopen anderhalf jaar onder een steen geleefd? Avondklok vergeten? Lockdowns vergeten? Zit jij lekker vrij zonder mondkapje in het OV? Waneer heb je voor het laatst een concertje gepakt? Oh, dat kan niet, want de vrijheid van ondernemers om een concert te organiseren is afgenomen. Heb je niet meegekregen dat er heel wat demonstraties niet door zijn gegaan, want <vul excuus in> ( = de mening van de demonstranten kwam de politiek niet goed uit)... Ik weet niet of je het in de gaten hebt, maar de enige vrijheid die jij straks nog hebt is elke 6 maanden en spuit in je arm laten duwen voordat je de straat op mag. Leaseplan verplicht werknemers om zich te laten vaccineren, anders zijn de werknemers niet meer vrij om naar kantoor te komen. En reken maar dat bij de jaarlijkse review, de thuiswerkende werknemer te horen krijgt dat zijn contract niet verlengt wordt.
"Probeer ze maar eens af te pakken", haha. Ze zijn al weg, salamitactiek. Stukje bij beetje. Heb je het trouwens ook gemerkt dat een demissionair kabinet, oftewel een kabinet zonder mandaat van de kiezer, al deze regels zit door te voeren, want corona. Zelfs jouw vrijheid om een partij te kiezen door wie jouw land bestuurd wordt is weg. Ik hoef jouw vrijheden niet proberen af te pakken. Ze zijn al weg.

peterdh | 30-08-21 | 18:20

Iedere eerste maandag via een NL alert een melding ontvangen om bij de dichtstbijzijnde priklocatie te melden. Het nieuwe normaal

retba | 30-08-21 | 18:21
▼ 1 antwoord verborgen

Toch nog even dat dingetje met Covid.
Afgelopen zaterdag terug gekomen van drie heerlijke weken in Costa Rica. Heenweg gevlogen via NL naar Frankrijk naar en van Frankrijk naar Costa Rica. Voor frankrijk voldeed alleen een groen vinkje in de corona app, en om CR binnen te komen moesten we (14 dgen) volledig gevaccineerd zijn en eoa gezondheid verklaring invullen met als bijlage je vac-bewijs. Voor de terugweg van CR naar Panama en van Panama naar NL gevolgen. Om Panama in te komen zo’n zelfde gezondheid verklaring + een negatieve PCR test, om vanuit Panama NL in te mogen moest daar nog eens een Antigeen test bij….. alles gedaan (incl. $400 door test in CR)….en er is werkelijk NERGENS op gecontroleerd….. IN CR niet, in Pamana niet en in NL niet……om te kotsen! Maar owee als je mondkapje niet volledig over je neus zat, dat stond er meteen eoa nazigestappo tegen je te schreeuwen! VAL DOOD

Schijtziek_ervan | 30-08-21 | 16:32 | 7

Hahaha, heerlijk. Maar blijf vooral zwijgzaam volgen.

Ben_Hur | 30-08-21 | 23:10
▼ 4 antwoorden verborgen
-weggejorist-
McPhart | 30-08-21 | 16:30 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Hoe kwalificeren al die hier aanwezige provaxers de 5-30% van de gevaccineerden zonder vaccin respons eigenlijk? Ze hebben allemaal braaf hun prikjes gehaald, maar eigenlijk voor niets omdat het 'vaccin' bij hun geen werking heeft. Worden die ook maar in kamp wappie gestopt?

EEGlivesagain | 30-08-21 | 16:21 | 12

@Papa Jones | 30-08-21 | 17:55: Om 2% kans op akelige symptomen te reduceren tot 1 %?

EEGlivesagain | 30-08-21 | 18:06

@EEGlivesagain | 30-08-21 | 18:06: Nee, die cijfers zijn veel gunstiger, zoek zelf maar op hoeveel vaccins beschermen tegen ziekenhuisopname.

Al is en halvering van het aantal ziekenhuispatiënten, wat jij suggereert, ook al fraai.

Papa Jones | 30-08-21 | 18:17

"Mensen zonder vaccin respons" oftewel het vaccin werkt dus gewoon niet goed en is niet dé uitweg uit de crisis. Maar ja, dat ligt niet aan het vaccin he, dat ligt aan de mensen zelf.

Thuinman | 30-08-21 | 18:58
▼ 9 antwoorden verborgen

Probeert u het volgende experiment eens:

Typ de woordjes 'Japan', 'Covid' en 'Ivermectin' in in uw googlebalkje. Scan en/of lees de resultaten. (Dangerous misinformation!!! You are not a horse!!!)

Typ dezelfde woordjes nu in het zoekbalkje van DuckDuckGo. Scan en/of lees de resultaten. (Japan is mensen die covid hebben al een tijdje aan het behandelen met Ivermectine. En het werkt)

Het is toegestaan (nog wel) om de discussie breder te trekken dan 'wel of niet verplicht vaccineren'.

beetje.jammer.dit | 30-08-21 | 16:21 | 6

Die 'wonder drug' results zijn van 2011 ofzo, weinig relatie met COVID iig.
Echter het verschil in resultaten is wel schrikbarend.... google geeft vooral oud nieuws of opniniestukken tegen het gebruik van ivermetine, duckduckgo geeft gewoon de zoekresultaten die je wilt....

ReyNemaattori | 30-08-21 | 17:40

@van heinde en verre | 30-08-21 | 17:20: Waarom denk je dat mensen voortdurend waarschuwen voor het gebruik van google, fb, twitter en msm. Censuur, beïnvloeding en agenda's.

culture_vulture | 30-08-21 | 22:32
▼ 3 antwoorden verborgen

In Israel is zo'n 62% volledig, en 5 % deels gevaccineerd.
De afgelopen 3 weken maakte gevaccineerden onder het aantal covid doden ongeveer 68-69% uit. Het blijkt nu dus niet te werken zoals de hoge heren ons gezegd hebben.
Ik voel me nu wel een beetje bedonderd . Ik ook 2 prikken heb gehad. Ik ben benieuwd wat er nog meer niet zo gaat zijn zoals de hoge heren zeggen of hebben gezegd. Het is toch echt wel veilig?

JeroenD | 30-08-21 | 16:17 | 12

@Papa Jones | 30-08-21 | 18:40: Wat ervan komt is dat een te klein gedeelte van de populatie de infectie niet doormaakt en daardoor geen natuurlijke immuniteit vergaart, die duidelijk anders blijkt te zijn dan die- door vaccinatie. Bovendien is doormaken van de infectie door mensen die er niet dood aan gaan of ernstige gevolgen van ondervinden nog goedkoper ook. Herbesmetting is zeldzaam en als het al gebeurt, levert dat weer een gratis boost op win-win dus. Vergelijk anders even de cijfers van Israel en Zweden. In Israel ben je dus na infectie en twee spuiten nog steeds een wappie. Wie is hier nu gek ??

pleemobiel | 30-08-21 | 23:04
-weggejorist-
Promex | 30-08-21 | 23:26
▼ 9 antwoorden verborgen

Boete is inmiddels ruimschoots terugverdiend.

EEGlivesagain | 30-08-21 | 16:25

Niet dat deze booster weer uitstel van executie blijkt te zijn.
Dan blijf je aan de gang, en lopen straks veel mensen met een heroïne-arm rond.

Kijkeensaan | 30-08-21 | 16:13 | 1

Van een prik per jaar een heroïnearm? Maak eens een afspraak bij de vaatchirurg

Shoarmamasutra | 30-08-21 | 21:40

Als onze overheid meegaat in het plan van Pfizer om jaarlijks een boostershot te laten zetten dan mogen ze wel heel rap regelen dat er meer vaccinatielocaties komen tegen die tijd. In Noordoost-Brabant konden we vorige maand nog terecht in Boxmeer; nu moeten we naar Veghel rijden (50km). Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Veel inderhaast aangewezen priklocaties zijn inmiddels weer gesloten.

Toos Bevergeil | 30-08-21 | 16:13 | 1

Het plan van Pfizer. Precies dat. En dat is dan overheidsbeleid.

van heinde en verre | 30-08-21 | 17:22

Maar Ivermectin, elke week een dosis, zou toch de oplossing zijn?

Als we dit Israël-plan gaan doen dan is het in het ergste geval ieder 6 maanden een prikje. (wat mij sterk lijkt, maar we gaan zien).

Doet me goed dat ik de eerste ben die jodenster in een tegel onder dit topic zet.

PaardenliefhebberVet | 30-08-21 | 16:09 | 22

@Kijkeensaan | 30-08-21 | 17:02:
Dat is geen onderzoek wat daar wordt aangehaald in de column, dat is rekenen met aannames die nergens worden hardgemaakt.

Dr. Tess Lawrie, Dr. Pierre Kory, en Andrew Hill. Dat waren onderzoeken.

PaardenliefhebberVet | 30-08-21 | 17:16

@PaardenliefhebberVet | 30-08-21 | 17:16:
Ervan uitgaande dat het klopt kun je de uitkomst van de statistieken over toch wel beschouwen als resultaat van onderzoek. Danwel geen peer review wetenschappelijk onderzoek maar met heel veel mensen en daardoor behoorlijk representatief.

Kijkeensaan | 30-08-21 | 17:24

Ervan uitgaande dat het klopt, het was gewoon Mara en met zijn grote snuit spoot ie alle covid-19 eruit.

PaardenliefhebberVet | 30-08-21 | 17:34
▼ 19 antwoorden verborgen

Het wordt tijd voor een cover van het DoeMaar nummer “Heroine” (GVD).
“Weer een booster godverdomme, weer een booster godverdomme” etc…

Mark zit te Dutten | 30-08-21 | 16:09 | 1

Voor mij geen derde prik. Bij eerste prik had ik aan de prikkant een paar uur een dove mond, een slapend been, ook al stond ik, en twee tintelende vingers en een week levendige nachtmerries. Tweede prik aan kant van prikken opgezwollen lymfeklieren, dag ziek (met schreeuwende nachtmerrie) maar ook al twee weken gekke pijnen in mijn benen die komen en gaan. Bang dat het toch invloed heeft op zenuwstelsel.

Middensteun | 30-08-21 | 16:05 | 3

Wat zei de huisarts hierover?

PaardenliefhebberVet | 30-08-21 | 16:11

Als je het na de 1e prik had gemeld, had je waarschijnlijk de 2e keer een Antihistamine-pilletje gekregen. Een uur van tevoren om in te laten werken, en daarna de prik.

Maar je kan het beter aan je arts vragen. Sterkte.

Angelina-a | 30-08-21 | 21:24
-weggejorist en opgerot-
Computer_says_no | 30-08-21 | 16:04 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik ken mensen met suikerziekte die elke dag een prik zetten, dus technisch zie ik geen belemmering om iedereen dagelijks ook een coronaprik te geven.

small_town_dude | 30-08-21 | 15:59 | 6

Hoe zet iemand die suikerziekte heeft dan precies die prik?
En wat injecteerd hij dan precies?

JeroenD | 30-08-21 | 16:50

Mag ik het ook mijn infuus hangen?

van heinde en verre | 30-08-21 | 17:23
▼ 3 antwoorden verborgen

De boosters gaan bewijzen wat iedereen eigenlijk al weet.

JP Balkenbrij | 30-08-21 | 15:55 | 2

Dat antivaxxers alles aangrijpen om hun prikschijt te billijken?
Haha derde prik geen twee zie je wel roepen ze dan innkoor, alsof dat dan ineens nooit gewerkt heeft ofzo als ze de ziektekans nog verder kunnen verkleinen.

Shoarmamasutra | 30-08-21 | 21:52

En nog steeds mensen die graag zelf willen bepalen of ze een vaccin nemen voor wappie of antivaxxer uitmaken..

Vlasbaard | 30-08-21 | 15:55 | 6

@YoMoms | 30-08-21 | 16:05:
Achter wie loop jij dan aan?
Moeder de vrouw?
Je afdelingschef?
Of Hugo de J.?

J.Cash | 30-08-21 | 16:27

@YoMoms | 30-08-21 | 16:05: Toevallig nog inhoudelijke argumenten? Of is dit de zoveelste ad hominem bij gebrek aan bewijs/argumenten?

TrickMeister90 | 30-08-21 | 16:42

@Yomoms; jouw reactie is precies het probleem. Er zijn namelijk ook nog mensen die hun gezond verstand gebruiken en niet tot de groep extreem pro of extreem anti COVID beleid hoort.

Vlasbaard | 30-08-21 | 18:35
▼ 3 antwoorden verborgen

Niet vreemd, als je bedenkt dat met de tijd de antistoffen afnemen.
Oftewel, het is een soort van verslaving, dat inenten.
Eens die weg ingeslagen, kom je er niet meer vanaf.

Nuchternederland | 30-08-21 | 15:51 | 3

Misschien zit er nicotine in die vaccins.

Adriel | 30-08-21 | 15:53

Ach man hoe vaak herhalen ze de kinderziekteprikkken?

Shoarmamasutra | 30-08-21 | 21:53
-weggejorist-
MeneerdeHaas | 30-08-21 | 15:49 | 1

Ik vertrouw op mijn veel betere immuunsysteem. Weg met die onzin gifprik

Baardvansinterklaas | 30-08-21 | 15:49 | 12

@JeroenD | 30-08-21 | 16:57: Omdat er veel mensen onder de 18 zijn, misschien wel een miljard, geen idee.
Het is in ieder geval goed cashen. In Israel al vanaf 3 jaar.
Phizer is nu bezig met vaccins voor baby's, lekker man.

LonelyWanker | 30-08-21 | 17:19

Je snapt er geen hol van want of je ziek wordt of gevaccineerd wordt het is allebei je eigen afweersysteem die op dezelfde manier weerstand ontwikkeld.
Als je er liever ziek voor wordt kan dat.
Gif in vaccins is lariekoek uit youtubefilmpjes en verhalen bij de kapster.

Shoarmamasutra | 30-08-21 | 21:55
▼ 9 antwoorden verborgen

Laat het gewoon lekker aan het individu om het te bepalen. De feiten spreken voor zich. Je wordt veel minder ziek als je gevaccineerd bent maar als je dat risico graag wil lopen, be my guest! Uiteindelijk heb je jezelf ermee en zelf ga ik ervan uit dat ik ooit wel tegen een Covid aanloop. Maar dan als gevaccineerde, dus de kans op ellende is dan minimaal.

Wel zou ik het aardig vinden als in geval van IC-schaarste een ongevacineerde Covid plaats maakt voor een gevalletje hartoperatie of kanker. Ik bedoel, you can't have it both ways. Keuzes hebben gevolgen.

Beste_Landgenoten | 30-08-21 | 15:49 | 14

Ik zou een stevig strafblad een betere reden voor uitsluiting van zorg vinden, maar gelukkig hebben de dames en heren doktoren wel wat beters te doen.

Vandeanderekant | 30-08-21 | 16:04

Huh nee het is toch andersom. Als je gevaccineerd bent dan heb je niks meer te zoeken op de IC. Anders zit je dubbelop uit de gemeenschapspot te vreten. Bovendien ben je toch een ontzettende loser als je met je vaccin alsnog op de IC terecht komt? Waarom zou je die mensen nog oplappen? Kom op zeg, waar is de Darwin mentaliteit gebleven vandaag de dag.

Thuinman | 31-08-21 | 08:24
▼ 11 antwoorden verborgen

Ik wacht sowieso tot de laatste booster, dan denk ik er nog eens over na.

Upendo | 30-08-21 | 15:47

Ik schrik er echt van hoe ontiegelijk reaguurders zo skeptisch kunnen zijn.

Bewijs zat toch? als je geen prik of iets dergelijks wilt nemen dan tieft u lekker op en dan vertrouwt u toch op uw immuunsysteem? in de USA heb je mensen die geen kanker behandeling kunnen krijgen door ongevaccineerde sujetten die hun vrijheid belankrijker vinden dan fucking vrijheid van een ander.

Kom maar op met die booster

Autist | 30-08-21 | 15:34 | 15

@VoltaireJohn | 30-08-21 | 15:49: Het valt mij gewoon op dat dit deel van het verhaal bijna nooit aandacht krijgt. De mensen in het Vax-kamp hebben altijd een oordeel over de niet-vaxers als zijnde egoïstisch, maar zijn vervolgens zelf alleen met hun eigen belang bezig. Lees; kan ik weer lekker op vakantie.

Gezond verstand zou zijn; de zwakste doelgroepen vaccineren (wereldwijd), zorg op orde brengen en verder. Zolang de rest van de wereld achterblijft met vaccineren blijven we varianten krijgen hier.

BRAAP | 30-08-21 | 16:02

Ik vertrouw inderdaad op mijn immuunsysteem. In mei Covid gehad. Vier dagen berooerd, reuk kwijt, brainfog. Daarna herstelbewijs. (Niemand heeft het over die categorie). Voor mij geen vaccin. Tweede infectie zeldzaam en milder. Moet ik nog duidelijker zijn ? of zie je daar de logica niet van in. En dat ik een mutatiefabriek zou kunnen zijn : My ass !!!

www.rebelnews.com/what_the_mainstream...

pleemobiel | 30-08-21 | 16:48
▼ 12 antwoorden verborgen

Ik wil er 5.

Transgender-Airlines | 30-08-21 | 15:33 | 4

Ik spaar ze. Heb jij al dubbele die we kunnen ruilen?

Lorejas | 30-08-21 | 15:39
-weggejorist-
zoalsikhetzeg | 30-08-21 | 15:56
▼ 1 antwoord verborgen

Eerst verkocht als twee prikjes, je doet het voor een ander, nu zijn we bij de derde prik en wie weet hoeveel er nog volgen. Bovendien is dat "voor een ander" ook alweer achterhaald.

Moet iemand bijvoorbeeld eerst prik één, twee en drie halen om prik vier te krijgen, of hebben die voorgaande prikken dan geen meerwaarde meer?

Zoelense Hobbyboer | 30-08-21 | 15:31 | 11

@botbot | 30-08-21 | 17:49: Dat lijkt mij niet erg nuttig, maar wel strelend voor uw eigen ego.

Krijgtheenenweer | 30-08-21 | 18:03

@Krijgtheenenweer | 30-08-21 | 18:03:
Het is wel nuttig, je kunt het gedachtegoed lezen van niet al te snuggere mensen.
Door hun argumenten ben ik tot de conclusie gekomen dat het voltooien van de lagere school belangrijker is dan ik dacht.

botbot | 30-08-21 | 19:04

Hoho het is in Israel. Daar doen ze welvaker eigenwijs. Als je niet begrijpt dat bezette gebieden onderdrukken tot meer abjecte kansloze aanslagenplegers leid dan snap je ook niet dat een derde prik just in case juist alleen maar tot twijfel.lijdt.

Shoarmamasutra | 30-08-21 | 21:59
▼ 8 antwoorden verborgen

Je kan er natuurlijk op wachten. Als die jabs in Israel zo snel hun werking verminderd zien en er dus een 3e nodig is, dan gaat dat uiteindelijk ook hier gebeuren.
Allemaal lekker aan de elektronische leiband van onze, 'oh zo betrouwbare', overheid, voor een virus dat de a-status niet zou moeten hebben gelet op de ifr.
Ondertussen stelt Leaseplan vaccinatie verplicht voor hun werknemers, wat wettelijk niet mag en 'we' gaam de wet niet aanpassen, maar 'we' moeten er toch over gaan praten, volgens Hugo.

Krijgtheenenweer | 30-08-21 | 15:23 | 7

@Old_Spice | 30-08-21 | 15:52: Dit is onzin. Het virus muteert juist bij gevaccineerden, dat is precies de reden dat je nooit lopende een epidemie mag vaccineren, (wat nu wel is gebeurd). Dat zeg ik niet, maar virologen als Luc Montagnier en Geert Vandenbossche. Van de anti-vax wappies is overigens zeker 81% maar vermoedelijk meer dan 90% immuun en niet besmettelijk.

JP Balkenbrij | 30-08-21 | 16:54

@Old_Spice | 30-08-21 | 15:52: het zijn de arme landen waar we mutaties vanuit kunnen verwachten, denk aan India (Delta), Zuid-Afrika (Beta), Brazilie (Gamma). Die paar mensen in NL die er nu ff geen zin in hebben zijn verwaarloosbaar in de pool voor mutaties elders op de wereld.

je.moeder | 30-08-21 | 16:55
▼ 4 antwoorden verborgen

"Israel beschouwt vanaf 1 oktober alleen nog burgers met drie injecties als "gevaccineerd".

Ja. Nou. En? De grote ''angst'' is, begrijp ik, dat men zich afvraagt of, en zo ja, hoe snel, ''wij'' zullen volgen. Geen idee, misschien wel nooit, misschien volgende maand al.

Als een derde prik 'significant' verschil gaat maken, dan zal die derde prik gezet gaan worden. En wellicht dat er ieder jaar een 'booster' gezet moet worden. Dat zij dan zo. En ja, dat betekent kassa voor Pfizer cs. Maar ouderen krijgen toch ook al sinds mensenheugenis elk najaar de 'griepprik'. Dat vindt iedereen doodnormaal. Maar daar wordt toch ook aan verdiend door 'Big Pharma', of niet soms?

Ik heb op zich geen bezwaar tegen het feit dat Pfizer etc geld verdienen. Ze moeten veel geld investeren voorde research naar nieuwe medicijnen, en dat moet terugverdiend worden. Het zijn geen liefdadige instellingen. Maar als je bij de bakker een gesneden volkoren gaat kopen, denk je toch ook niet de hele tijd: ja, die kutbakker wil alleen maar aan me verdienen.

Er moet m.i. voor gewaakt worden dat Pfizer etc geen rare woekerwinsten maken. Maar daar moeten ze in Brussel voor waken, en wel voor de hele EU. Op zich heb ik daar veel vertrouwen in, want je kunt veel van de EU zeggen, en veel kritiek is op zich ook terecht, maar op het gebied van handel en regelgeving is de EU ongeëvenaard sterk, vertegenwoordigen ze ca 500 miljoen consumenten, en is iedereen bang voor ze, want iedereen haalt uiteindelijk bakzeil tegen Brussel: de grote tech-bedrijven, Trump, Putin, China, Boris Johnson hebben zich allemaal stuk gelopen en moesten uiteindelijk voldoen aan EU wet- en regelgeving.

Dr_Johnson | 30-08-21 | 15:12 | 10

U weet dat met operation warpspeed ongeveer 18 miljard dollar gemoeit was? Die ontwikkelingskosten waren er niet voor ze. Alles wat ze verkopen is pure winst(min de productiekosten). Daarnaast is vaccinatie een politiek spel geworden. Zoals in het artikel ook aangegeven wordt, is de medische wereld nog helemaal niet uit of er wel of geen booster nodig is. Hooguit voor de mensen met een verzwakt immuunsysteem, dus niet de hele bevolking. Er wordt men een wortel aan een lijntje voorgehouden, u wilt zo graag de vrijheid terug, maar u zult het nooit terugkrijgen. En over de griepspuit... dat was altijd vrijwillig en daar werd nooit moeilijk over gedaan. Ik zie in het najaar niet dat 90% van de bevolking in volle glorie allemaal de griepprik halen.

Clown_Possum | 30-08-21 | 15:55

@swaggerton | 30-08-21 | 15:59:
Je hebt het fout
Pfizer head of vaccine research and development Dr. Kathrin Jansen initially said Pfizer was not a participant in Operation Warp Speed because it did not accept taxpayer funds for research and development, but Pfizer released a statement saying her comments had been "taken out of context" and confirmed that Pfizer was a part of the Warp Speed program
en.m.wikipedia.org/wiki/Operation_War...

mikes43357369 | 30-08-21 | 18:30
▼ 7 antwoorden verborgen

De ziekenhuisbedden worden ondertussen bezet door de ongevaccineerden.

van Oeffelen | 30-08-21 | 15:10 | 11

40.000 bedden volgens ministerie. 12.500 volgens Gommers (op basis van personele bezetting). Dus laten we het houden op ergens rond de 25.000. Daarvan nu 423 door covid patiënten (zowel vax als niet vax).

Dus wat is precies je punt?

BRAAP | 30-08-21 | 15:41

@Transgender-Airlines | 30-08-21 | 15:32: Dus als u van het keukentrapje valt en naar de IC moet, is dat geen eerlijke ziekte? Had u maar niet zo stom moeten zijn? Achteraan sluiten dus? Waarom de IC´s niet uitbreiden?

ChalinaRosa | 30-08-21 | 16:01

dus.... alle ziekenhuisbedden.. ongevaccineerden.... hoe subtielç hoe genuanceerd. Mensen zouden eerst hun studie moeten afmaken.

dathoujetoch | 30-08-21 | 16:16
▼ 8 antwoorden verborgen

We gaan door voor ssj3!

Blauwe Wafel | 30-08-21 | 15:09

Jeetje, best erg. Een derde prik met een FDA approved vaccin, waarvan je de eerdere twee prikken moeiteloos hebt overleefd. Waar gaat dit heen mensen.

BobDobalina | 30-08-21 | 15:03 | 12

Het is ons eiggeh geld, dus daar wil ik wel wat voor terugzien!

nobodiesunmighty | 30-08-21 | 15:41

Sigaretten zijn ook fda approved..

nutsniet | 30-08-21 | 16:02
▼ 9 antwoorden verborgen

Als we allemaal gaan roepen,"ja hoor, kom maar met die prik, geef mij die derde prik maar, maak mij niet uit" Dan gaan ze die 3e prik ook weer opdringen/dwingen.
Niet aan beginnen mensen, zonder prik komt het ook wel goed, laat je niet bang maken. dan kappen ze vanzelf wel met die troep.

zoalsikhetzeg | 30-08-21 | 15:03 | 8

@zoalsikhetzeg | 30-08-21 | 15:13: Die 0.01 die sterven aan Corona houden wel de overige zorg op. Er gaan dus als effect van de intensieve behandeling van coronapatienten ook anderen dood, vanwege utigestelde operaties etc. Dus het gaat wel wat verder dan dat.

BBRDWR | 30-08-21 | 15:51

@BBRDWR | 30-08-21 | 15:51: In het verleden zijn heel vaak duizenden operaties uitgesteld omdat de ziekenhuizen vol lagen met grieppatiënten, is bijna elk najaar.

zoalsikhetzeg | 30-08-21 | 16:11

@zoalsikhetzeg | 30-08-21 | 16:11: Dat klopt, maar dit is het hele jaar door, dus wel degelijk relevant... Zeker als je verwijst naar een sterftecijfer

BBRDWR | 30-08-21 | 16:54
▼ 5 antwoorden verborgen
-weggejorist-
TrickMeister90 | 30-08-21 | 14:59 | 8
▼ 8 antwoorden verborgen

Het 'vax'argument dat je toch ook BMR en DKTP vaccinaties hebt gehad, lijkt me niet meer helemaal plausibel als we vaccinatieronde 3 in gaan. En dan hebben we het nog niet eens gehad over het feit dat de definitie van vaccinatie eerst moest worden aangepast om de huidige prikplicht/drang/dwang te legitimeren en als een soort van vergelijking te kunnen presenteren.

EEGlivesagain | 30-08-21 | 14:58 | 9

Klopt, het is een woordenspel en de vraag is waarom. Ernst en de incidentie van de ziekte, plus het gegeven dat er geneesmiddelen zijn, rechtvaardigen een vaccin niet.

JP Balkenbrij | 30-08-21 | 16:23

Kinderen krijgen sommige prikken ook drie keer, meningokokken geloof ik. Dktp moet ook om de 10 jaar herhaald tot je er 3 hebt gehad. Wat is je punt?

Shoarmamasutra | 30-08-21 | 22:15
▼ 6 antwoorden verborgen

Mooi! De corona geldkraan is dicht.

Alle theater, festivals en bioscopen hebben afstand genomen van 20 a 30% van hun gasten. (in de leeftijd 12 t/m 50.)

Ik wens u allen rode cijfers toe met uw volgzaamheid.

Remi A. | 30-08-21 | 14:58 | 2

Nice inderdaad:) prima hoor ik vermaak ook zonder theater en bios wel. Festival kom ik toch al nooit. Go woke go broke, idee de mensen die wel gaan mogen lekker 4 of 5€ voor een pilsje af tikken succes!

TrickMeister90 | 30-08-21 | 15:47

De effectiviteit neemt na enkele maanden af.
Dat wordt door velen beaamt.
Maar er wordt niet vermeld dat de vaccins nog zeer goed werken en 80 % veiligheid is altijd beter dan niks.
Net als die onzin over bijwerkingen.
Miljoenen vaccinaties en slechts 0,001 procent heeft e.o.a. bijwerking.
Ook toen er mondkapjes kwamen riepen er vele dat ze niet 100 % effectief zouden zijn.
Nou en, 90 % affectief is altijd beter dan niks.

pejoar | 30-08-21 | 14:56 | 16

@botbot | 30-08-21 | 16:03: mensen boven de 70 of met onderliggend lijden kunnen zich beter laten vaccineren en mondkapjes dragen. De rest kan beter vertrouwen op zijn immuunsysteem.

quazi | 30-08-21 | 16:15

"Miljoenen vaccinaties en slechts 0,001 procent heeft e.o.a. bijwerking". Pejoar, ik weet niet waar u die informatie vandaan haalt, maar eigenlijk doet dat ook helemaal niet ter zake. Is het weleens bij u opgekomen dat vele hele nare bijwerkingen van de vaccins niet geregistreerd zijn geworden? Dat mensen die daar last van hebben gewoonweg door artsen niet serieus worden / werden genomen? Dat er allerlei andere ziektes aan worden koppeld die 'spontaan' zouden zijn ontstaan, om de klachten maar niet officieel als bijwerking van het vaccin te hoeven kwalificeren? Het gevolg daarvan is uiteraard dat er geen verder onderzoek gedaan wordt en dat er gewoon helemaal níets verandert. Als zwitsal kan ik hier geen linkjes neerzetten, maar om te beginnen kunt u dit eens opzoeken en bekijken op Youtube: 'Sen. Ron Johnson with families on adverse reactions to COVID vaccine | FOX6 News Milwaukee'. Vanwege de duur kunt u er gerust een zakkie chips bijpakken, maar het kan zomaar zijn dat uw trek gaandeweg verdwijnt. U bent affectief tov vaccins waarvan het nog maar de vraag is hoe effectief ze zijn.

Promex | 30-08-21 | 22:35
▼ 13 antwoorden verborgen

Het is maar één spuitje.
En zoals eerder eens gezegd, iedereen is antivaxer en wappie, flappie etc. tot zijn volgende boostershot Ad infinitum.

Reebensteeltje | 30-08-21 | 14:51 | 2

Ja, het is iedere keer maar één spuitje.

Quib | 30-08-21 | 14:55

Two weeks to flatten the curve!

nutsniet | 30-08-21 | 14:59

Leaseplan gaat ongevaccineerden straks weigeren op kantoor. Ben benieuwd welke werkgevers (zorg? onderwijs? anders?) er nog meer zullen volgen.

Diederik_Ezel | 30-08-21 | 14:50 | 7

Scheelt wel weer een leaseplan als je toch niet naar kantoor hoeft te komen.

Nevz | 30-08-21 | 15:16

Wel reuze interessant dat dat weer een soort WEF partner is, het zal ook eens niet. Ik ga die complotten nog eens serieus nemen op deze manier.

Upendo | 30-08-21 | 15:50
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik heb afgelopen week kennis gemaakt met een echte wappie op een verjaardag. Was nog een lekkere dame van 28 ook nog. Zou denk ik gezakt zijn voor het huishoudschool examen. Ze wil haar 4 jarige dochter niet laten inenten met de DKTP vaccinatie omdat ze bang is dat er experimentele corona vaccins bij in zitten. Ik heb haar geprobeerd gerust te stellen, maar ja als zij vraagt 'hoe weet jij zo zeker dat dat niet zo is?', dan moet ik haar het antwoord schuldig blijven.

Leptob | 30-08-21 | 14:50 | 8

Jammer dat steeds dit soort imbecielen ten tonele worden gevoerd om aan te tonen hoe wappie twijfelaars aan het Corona vaccin zijn.

pleemobiel | 30-08-21 | 16:56
▼ 5 antwoorden verborgen

Vooralsnog volg ik het advies op van medisch specialisten en blijf vrij van Corona in plaats van Facebookidioten te volgen en met Corona op een IC te belanden.

Red shirt | 30-08-21 | 14:49 | 5

Ik heb geen vaccinaties en ben al anderhalf jaar coronavrij.

TonAlias | 30-08-21 | 15:34

@TonAlias | 30-08-21 | 15:34: Ga er maar van uit dat u ook corona hebt gehad, jaar in jaar uit. U weet er blijkbaar raad mee. Maar vreesch en huiver! Er zijn nog heel veel andere beestjes! Vrees en huiver en staak het leven!

nobodiesunmighty | 30-08-21 | 15:44
▼ 2 antwoorden verborgen

Mooi, dan kan ik mijn bloedfanatieke gevaxte buurman weer uitmaken voor ongevaccineerde. Kan niet wachten.

DeAapUitDeMouw | 30-08-21 | 14:48 | 3

Ik zou gelijk de "wappie" erin gooien, tenslotte is ie zo schuldig als wat aan alle lijken op straat zolang hij z'n 3e prikje niet gehaald heeft he?

elfenstein | 30-08-21 | 14:52

Hahaha Raak !!! Ga ik ook doen met de brave volgers in mijn buurt.

pleemobiel | 30-08-21 | 16:57

Niemand snapt nog steeds een zak van het virus.
Dus een beetje experimenteren is wat je dan gaat doen toch?

jaja | 30-08-21 | 14:42 | 5

@hagelkruis | 30-08-21 | 14:49:
Dit was sarcastisch.
Ik zou eerst maar eens wachten tot er meer bekend is en of een derde injectie echt helpt.

jaja | 30-08-21 | 14:52

@Shoarmamasutra | 30-08-21 | 22:17: Bij grote uitzondering inderdaad toegekend. Toch vreemd dat het op papier geen experiment mag heten, terwijl je wel heel blind moet zijn wil je niet zien dat dat in de praktijk wel degelijk het geval is. Oh, het was u waarschijnlijk nog niet opgevallen.

Promex | 30-08-21 | 22:40
▼ 2 antwoorden verborgen

En na drie komt vier. En zo verder.

Toverkaag | 30-08-21 | 14:42 | 2

ja, maar wacht even, die 5de die is echt wel cruciaal voor de weerstand tegen de delta-variant!

Terra | 30-08-21 | 14:48

Prima. Kom maar op met die booster.

Lorejas | 30-08-21 | 14:41 | 3

Heb je het nodig dan?

miknic | 30-08-21 | 14:47

Ja, ben van de pep af.

Lorejas | 30-08-21 | 14:52

@miknic | 30-08-21 | 14:47:
Met het aantal mensen dat z'n uiterste best doet om het zoveel mogelijk rond te blaffen verwacht ik dat we nog wel even doortellen. hoop wel dat het jaarlijks is en niet frequenter

blacktip | 30-08-21 | 14:53

Vraagje met al deze deskundigen hier:
is zo'n 3e shot dan een andere samenstelling als shot 1 en 2 (ga er vanuit dat dat dezelfde substantie bevat).

UpdateAvailable | 30-08-21 | 14:39 | 7
▼ 4 antwoorden verborgen

Stroop je mouw maar vast op, de EU had in januari al ruim 3x zoveel vaccins ingekocht dan dat het inwoners heeft...

Terra | 30-08-21 | 14:36 | 2

"For the Commission it was important from the beginning to build a diversified portfolio of vaccines based on different technologies, to increase the chances that one or more of the vaccine candidates are approved by EMA. Should all vaccines candidates turn out to be safe and effective, Member States have the possibility to donate part of their doses to lower and middle income countries."

BlolB | 30-08-21 | 14:51

... En die moeten op. Er wordt liever doorgespoten dan dat er erkend wordt dat die vaccins toch niet zo zaligmakend zijn als werd voorgesteld.

Promex | 30-08-21 | 22:43

@ Nederlanders: U kunt natuurlijk niet al het internationale nieuws mbt Covd volgen, maar op Martinique en Guadeloupe liggen de mensen momenteel in de straten te sterven, op zoek naar een beetje zuurstof. DANKZIJ het feit dat er maar 20% van de bevolking werd gevaccineerd!
In Frankrijk is net het nieuws bekent dat DANKZIJ het vaccin > 50.000 mensenlevens zijn gespaard.
Conclusie: Antivaxxers zijn verantwoordelijk voor de situatie op de Franse overzeese eilanden én voor meer dan >50.000 doden in Frankrijk!!!

Dus ga nog even door met uw antivaxx onzin zou ik zo zeggen en voel u goed! LOL

BoerinFrance | 30-08-21 | 14:36 | 18

@BobDobalina | 30-08-21 | 14:57: Oh jee nu krijgt u alle wappies weer over u heen, maar als ik zo om mij heen kijk heeft u helemaal gelijk, daar hoef ik geen enquete voor op te starten. Maar goed zolang de schreeuwende minderheid van 10 à 20 wappies op de 100 zich schor schreeuwen en iedere zaterdag hier in France de straatstenen naar de winkels en politie gooien en in Groningen bommen naar binnen gooien bij een journalist die hun niet welgezinnig is, zitten we met dat schorum opgescheept.

BoerinFrance | 30-08-21 | 16:21

Read my lips : I don't give a fuck !! Pleur toch op met je domme beschuldigingen.

pleemobiel | 30-08-21 | 17:41

@BobDobalina | 30-08-21 | 14:57: Interessant. Ik zou graag zien welke gefundeerde onderzoeken daaraan ten grondslag liggen. Graag per omgaande uw bronnen!

Promex | 30-08-21 | 22:53
▼ 15 antwoorden verborgen

Gewoon elke dag een. Kom kom niet zeuren.

In afghanistan hebben ze niet eens vaccins.

Knufter | 30-08-21 | 14:34 | 1

Wordt aan gewerkt,
Kaag haalt bijkans heel Afghanistan naar Nederland om te kunnen vaccineren.

TijdelijkOptimist | 30-08-21 | 14:59

Gelukkig lijkt Nederland meer op Denemarken en IJsland! Toch...? Toch...?! Dat de Europese Commissie al 4,4 miljard dosissen van diverse coronavaccins besteld heeft zegt niks... toch?!

Root_Of_All_Evil | 30-08-21 | 14:34 | 2

Nou Denemarken is net zo groot als dit land maar er wonen ruim 12 miljoen mensen minder.

pejoar | 30-08-21 | 15:00

Ze willen niet naast de pot pissen. Die paar tientjes de man valt in het niet bij de miljarden kostende steunmaatregelen.

Shoarmamasutra | 30-08-21 | 22:19

Het is net als Windows. Update na update. Had die Gates behalve met computers ook niet wat met vaccins van doen?..... En dan ook binnenkort Windows 11. Ik ga alvast een nieuw hoedje vouwen. Waar is de aluminium folie?......

slowpoke-htb | 30-08-21 | 14:34 | 1

Hij heeft veel van zijn geld aan goede doelen gegeven. Zielige kindjes behoeden voor kinderziektes enzo.
Dat wordt tegenwoordig als bewijs voor een evil complot gezien

Shoarmamasutra | 30-08-21 | 22:27

De farmaceuten lachen zich de ballen uit de broek. Een vaccin tegen corona is net zo effectief als een vaccin tegen een van de verkoudheidsvirussen. Daar is men nooit aan begonnen omdat dat een onschuldig verloop kent. Over een aantal jaren is ook niet meer te bepalen hoe ziekmakend het dan rondgaande Covid-19 virus nog is vanwege de massale en wereldwijde vaccinaties. 'Better safe than sorry' zal dan waarschijnlijk het motto van de farmaceutische industrie zijn.

Lomo | 30-08-21 | 14:33 | 2

Juist ! Een deel van de groeps immuniteit zal toch echt via besmetting moeten gaan.

pleemobiel | 30-08-21 | 17:44

"Niet meer te bepalen ...", Dat roep ik ook al lang, er wordt geen controlegroep aangehouden (en was het niet Pfizer die de placebo-groep ook achteraf had gevaccineerd, omdat "anders niet ethisch"?)

MisterC | 30-08-21 | 21:56

Totdat een test op antistoffen zodat je kan laten zien dat je "het" gewoon gehad hebt en dan van het gezeur af bent geaccepteerd wordt kan u die eerste, tweede, derde en godweethoeveelste spuit fijn in uw eigen reedt steken. Tot die tijd ga ik er vanuit dat dit het zoveelste faaldossier van dit stel struikrovers is en dat er ergens nog iets heel erg fout aan het gaan is wat we nog niet weten of kunnen bevroeden. Ik vrees het ergste en voor deze ene keer hoop ik echt heel erg dat ik het mis heb.

elfenstein | 30-08-21 | 14:33 | 1

Dit. Kan gewoon aantonen via bloedonderzoek dat je immuniteit hebt opgebouwd. Waarom is dit onderzoek niet geldig?

zegmaarwij | 30-08-21 | 15:33

Steek die derde maar in je reet!

General Dripple | 30-08-21 | 14:33 | 3

Ja waarom moet de prik eigenlijk in je arm en niet in je reet?

MargauxGrandCru | 30-08-21 | 14:35

@MargauxGrandCru | 30-08-21 | 14:35:
Precies! Die pcr test kan toch ook anaal?
Oke, ze kijken de eerste keer wel vreemd als je met je reet uit het raampje hangt bij de teststraat maar ze ging wel lekker roeren.

General Dripple | 30-08-21 | 14:37

Makkelijk. Het gaatje zit er al.

Pleegzuster B | 30-08-21 | 14:38

Zijn weer flink wat protesten geweest van het weekend. Fransen gingen massaal met kleedjes voor restaurants zitten. In Griekenland verbrande men groene kaartjes (green covid pass), in New Castle ging men op de vuist met de politie.
Suprise suprise, amper geluid hier over bij de msm.

nutsniet | 30-08-21 | 14:31 | 11

@BoerinFrance | 30-08-21 | 14:42: Even rekenen hoor: 66,5 miljoen mensen in Frankrijk. 50.000 besmettingen. Is nog geen 0,01 procent. Poeh hé. Ik zou zeggen: lockdown.

zwartzondersuiker | 30-08-21 | 14:48

@Nietsnut: me smartphone? Ik zou die smartphone maar houden. Kun je prima gebruiken.

Lorejas | 30-08-21 | 14:54
▼ 8 antwoorden verborgen

Die naald gaat een centimeter of vier diep die arm in, ballsdeep, lijkt me iets teveel van het goede.

Sinterbikske | 30-08-21 | 14:29 | 6

Wat Jones zegt. Valt heel erg mee.

Mr_Miscellaneous | 30-08-21 | 14:37

@Joffri: ook na een paar uur niet. Meisje.

Lorejas | 30-08-21 | 14:42

@Joffri | 30-08-21 | 14:33: Na een paar uur kam het voelen als een beetje spierpijn, en ma 2 dagen is het weer over. Net als echte spierpijn.

Papa Jones | 30-08-21 | 17:14
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
KlauSSchjwappie | 30-08-21 | 14:29 | 2

Vaxxer blijf vooral vergelijken met mazelen, pokken en DKTP die je toch ook gewoon neemt...

Echter die zijn bewezen en ook niet onbelangrijk levenslang.

Het is een piramidespel waar u aan meedoet. Have fun!

Remi A. | 30-08-21 | 14:28 | 8
-weggejorist-
DeAapUitDeMouw | 30-08-21 | 14:46

@DeAapUitDeMouw | 30-08-21 | 14:46: De Pfizer study is gepubliceerd op online op NEJM op 31 december 2020. Misschien kunt u me eens aanwijzen waar staat dat er minder dan ~ 42,000 mensen meededen.

Diederik_Ezel | 30-08-21 | 14:48

@DeAapUitDeMouw | 30-08-21 | 14:46: U haalt wat zaken door elkaar. Naar ik meen hebben 42000 meegedaan, maar zijn er uiteindelijk maar een paar honderd opnieuw getest (PCR) vanwege klachten. 94% van de mensen die positief testten waren in de placebo groep en dus maar 6% van die mensen uit de vaccin groep. Hier komen die percentages vandaan. Men heeft geen 42000 mensen eindeloos getest en gevolgd, dat is waarschijnlijk waar u op doelt. De kritische lezer kan dus concluderen dat het kan zijn dat gevaccineerden nog altijd besmet raakten met het coronavirus maar nit ziek, derhalve niet getest zijn en daarom weet je dus niet hoe effectief het daar tegen is. Maar dat was het doel van deze studie dan ook niet.

BBRDWR | 30-08-21 | 15:13
▼ 5 antwoorden verborgen

Het vaccin is allang niet meer het wondermiddel waarop gehoopt werd ( en wat ook beweerd werd )
Gevaccineerd of ongevaccineerd, beide kunnen besmettelijk zijn.
Ik vraag me af hoe lang ik nog tegen ziekteverschijnselen beschermd ben, nu met de Delta variant zit ik nog wel goed denk ik.
Met de volgende variant kan dat best eens anders zijn.
Ik ga in ieder geval niet voor een stapeling van vaccin op vaccin, misschien dat hopen op levenslange bescherming naief was, maar om de 5, 6 maanden een nieuwe spuit ga ik niet doen.
Corona is here to stay.
Farmaceuten zien nu ook in dat niet iedereen zin heeft in meer prikken, dat gaat dus minder opleveren dan gehoopt, zodat ze nu ook volop bezig zijn medicijnen te ontwikkelen die het ziekteverloop een stuk draalijker maken.
Dat lijkt me een goede zaak.
Verder hoop ik dat het gezond verstand prevaleert en niet angst regeert.
Gooi het land open en accepteer de situatie, je kunt niet eeuwig deze maatregelen volhouden en een QR-maatschappij moeten we helemaal niet willen.

LonelyWanker | 30-08-21 | 14:26 | 5

@RandyBiel | 30-08-21 | 14:29: Voor korte tijd ja. Ik ga niet meer terug voor nummer zoveel. Eerlijk gezegd voel ik me best wel bedonderd.
Ik ben niet bang dat het eerste vaccin schadelijk is, maar contstant bijspuiten laat ik wel aan me voorbij gaan. Maar goed dat is ieder voor zich.

LonelyWanker | 30-08-21 | 14:37

@Joffri | 30-08-21 | 14:36:
Vergelijk anders de corona toestand in landen met en zonder vaccinaties eens met elkaar.

RandyBiel | 30-08-21 | 14:39

@Joffri | 30-08-21 | 14:36:
T is je zeker ook volledig ontgaan dat er inmiddels een Delta variant rond gaat?
Lees eens een krant anders

RandyBiel | 30-08-21 | 14:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Gaan we een soort update beleid krijgen dat je straks eerst 6 shots moet krijgen voordat je als ongevaccineerde weer mee mag doen?

Schemerlamp | 30-08-21 | 14:25 | 1

Klopt, u gaat door en virusscanner. Zo niet dan wordt u continu lastig gevallen met pop ups dat u moet updaten.

BrutusBosch | 30-08-21 | 14:29

Ik wil graag dat vaccinatie-gekken met slechts 2 prikken -zoals Gulliver- niet meer in het openbare leven mogen komen. Zij brengen onze gezondheid in aanzienlijk gevaar en zorgen dat de zorg het niet meer aankan als ze zelf ziek worden.

Steeds meer studies bewijzen dat mensen met een doorgemaakte infectie beter beschermd zijn dan mensen die 2 keer geprikt zijn tegen Delta.
Als iemand met een reeds doorgemaakte infectie heb ik het recht om beschermd te worden tegen gevaarlijke mensen met slechts 2 prikken zoals Gulliver.

moonshiner3519 | 30-08-21 | 14:24 | 14

@moonshiner3519 | 30-08-21 | 15:50: Ik vroeg om een studie of andere feitelijke bron voor uw bewering en ik krijg een video van een half uur van een gepensioneerde verpleger die wat tekeningetjes maakt. Mooi man.

BobDobalina | 30-08-21 | 16:56

Precies, wij herstelden kunnen geen risico lopen doordat die gevaccineerden doen alsof ze onkwetsbaar zijn. Om te beginnen weren uit de horeca. Dan wordt het daar ook weer gezellig met gelijkgestemden onder elkaar. Die twee shots wappies vertrouw ik niet. Die mogen pas weer meedoen als ze lek geprikt zijn tegen de woela variant.

pleemobiel | 30-08-21 | 17:52

@BobDobalina | 30-08-21 | 16:56: hij refereert toch aan studies, ongekende droplul. Alsof jij die studies zelf op waarde kan schatten. Bovendien niet zomaar een ''een gepensioneerde verpleger die wat tekeningetjes maakt''. Hij heeft het al vanaf het begin (jan 2020) bij het juiste eind wat Covid betreft

moonshiner3519 | 30-08-21 | 18:01
▼ 11 antwoorden verborgen

Israël heeft al meer dan een miljoen booster shots gezet omdat effectiviteit tegen symptomatische infectie iets leek af te nemen na 6 maanden (van ~95% naar 85-90% aldus Pfizer), hoewel effectiviteit tegen ernstige ziekte onverminderd hoog blijft (95%). Belangrijke confounder is wel dat de oudsten en zwaksten in Israël als eersten geprikt werden. Boosters zullen vast wel iets doen, en hopelijk bescherming vooral opkrikken voor mensen die immuungecompromitteerd zijn, maar eigenlijk zouden de farmaceuten nieuwe trials moeten doen om nut en noodzaak vast te stellen van boosters, maar ja... kost geld en waarom zouden ze. CDC komt vandaag met een statement over de boosters, ben benieuwd.

Diederik_Ezel | 30-08-21 | 14:23 | 6

@heavydigit | 30-08-21 | 14:53: Is het niet logischer om naar cumulative no. of deaths te kijken? Die getallen komen uit uw eigen link van 14:28.

Diederik_Ezel | 30-08-21 | 14:58

@Diederik_Ezel | 30-08-21 | 14:58: Als je cumulatief kijkt kun je niet zo veel zeggen over de rol van vaccinatie. De grootste verschillen hierin zijn ontstaan in het pre-vaccinatie tijdperk.

Percentage gevaccineerd ligt vrij dicht bij elkaar, het aantal overlijdens in de afgelopen weken/maanden ligt fors hoger dan in NL. En veel ouderen en zwakkeren hebben hun 3de prik al te pakken, zie ook het Israëlisch dashboard.

heavydigit | 30-08-21 | 15:28
▼ 3 antwoorden verborgen

‘When you sacrifice freedom for safety, you end up losing both.’ Benjamin Franklin

Kijkeensaan | 30-08-21 | 14:22 | 4

Het is maar goed dat Benjamin Franklin dood is, anders had je nu een aanklacht wegens verkrachting aan je broek. De tering.

Enter Yeti | 30-08-21 | 14:34

@Enter Yeti | 30-08-21 | 14:34:
"People would be better off not posting wrong quotes from my friends on internet" - Abraham LIncoln.

elfenstein | 30-08-21 | 14:55

@elfenstein | 30-08-21 | 14:55:
Al is het van de broer van Abraham of wie dan ook, dat maak de quote niet minder waar.

Kijkeensaan | 30-08-21 | 15:37
▼ 1 antwoord verborgen

Om Jericho te kunnen veroveren moest er eerst 6 dagen eenmaal om de stad gelopen worden en op de 7e dag 7 maal. Totaal dus 13. Ondertussen moest ook nog een fanfareband spelen. Dat hebben die Joden er wel mooi voor over gehad, dus dit zal ook wel lukken.

Arnold Layne | 30-08-21 | 14:21

Lees griep ipv corona en het probleem is opeens een stuk minder bedreigend.

Spartaan1888 | 30-08-21 | 14:20 | 1

Ja joh pis lekker over de graven van de doden. Vast dor hout.

Shoarmamasutra | 30-08-21 | 22:30

Croma is om in te bakken dus laat ze daar maar lekker in hun sop gaarkoken.

FogerRederer | 30-08-21 | 14:18

HAHAHAHAHA, sorry ik kom niet meer bij, de vaccinatie is de uitweg! jaja, waar is het stukje dat natuurlijke besmetting veel betere bescherming bied?

ikworstelengadouchen | 30-08-21 | 14:17 | 4
-weggejorist-
okdanniet | 30-08-21 | 17:01

@okdanniet | 30-08-21 | 17:01: Daar is rekening mee gehouden in de cijfers. Als je nu nog niet een paar weken gevaccineerd was deed je het gewoon expres.

Papa Jones | 30-08-21 | 17:27

Dat stukje vind je alleen op elkaar napapegaaiende youtubefilmpjes en wat twitter.
Het is namelijk geenzins bewezen. De statistieken wijzen zelfs eerder op het tegendeel. In Manaus en elders in Brazilië en India was al lang natuurlijke groepsimmuniteit en amper meer corona maar bij de volgende golf gingen ze bij bosjes aan een gemuteerde variant voor een tweede keer voor de bijl

Shoarmamasutra | 30-08-21 | 22:33
▼ 1 antwoord verborgen

Ik blijf zelfs tegen de eerste vaccinatie voorlopig nog nee zeggen. Laten ze de capaciteit op de ic's maar verhogen. Mensen die zich laten vaccineren zijn asociaal. Lopen weg van de mensen die zich niet laten vaccineren.

Leptob | 30-08-21 | 14:16 | 5

@BobDobalina | 30-08-21 | 15:02:
Wat is dit nu weer voor argument? Automonteurs stoppen er ook massaal mee, altijd maar weer die stomme dacia sanderos met versleten raamslingertjes, ze zijn er helemaal klaar mee en gaan massaal in de vuilnisophalerij, veel afwisselender.

elfenstein | 30-08-21 | 15:11

Liever een buis in je keel dan een naald in je arm. Echte bikkels!

Shoarmamasutra | 30-08-21 | 22:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Ja maar, straks komt er weer een griepgolf en dat gaat natuurlijk ook de zorg belasten dus die prik wordt vast ook verplicht. Kunnen ze die niet vast mengen?

Hadena | 30-08-21 | 14:15

Maar het telt ook als je van corona hersteld bent toch? Iedereen die wilt heeft twee prikken kunnen halen. Daarna het hele land opengooien, zodat mensen op een natuurlijke manier met virussen in aanraking komen en zo weerstand opbouwen. Zwakkere mogen, als ze dat willen, een 3e, 4e, etc. prik halen, idem zoals met de griepprik. Maar laat de rest lekker met rust joh, het is een keer KLAAR.

Timide_Aso | 30-08-21 | 14:14 | 1

Telt ook maar zes maanden. Dus dan moet je daarna weer corona krijgen (maar dat is lastig want je bent goed beschermd) of je alsnog laten vaccineren (maar dat is onzinnig want je bent al goed beschermd).

C1O2 | 30-08-21 | 14:17

"En stel dat ook Nederland het groene vinkje in de CoronaCheck-app koppelt aan een derde booster shot, daarna aan een vierde en vervolgens een vijfde. Wanneer en waarom zegt u dan nog nee?"

De slaafse lafaards in dit land gezien hebbende blijven ze oneindig door hoepeltjes springen.

GroetenVanUrk | 30-08-21 | 14:14

De pcr-test is als met hagel schieten op een (vermeend) dader /crimineel persoon in een groep onschuldige mensen, waarbij je een heleboel mensen raakt waar niks mis mee is.

Kijkeensaan | 30-08-21 | 14:13

Ik heb nog niet
Ja gezegd. Vertrouw op mijn eigen immuunsysteem.

polletjepiekhaar | 30-08-21 | 14:13 | 1

Maar dat doet de overheid niet, die vertrouwen helemaal niks van de burger.

Dezenaamhier | 30-08-21 | 14:34
-weggejorist-
KlauSSchjwappie | 30-08-21 | 14:13

En vierde, en vijfde etc. inderdaad.
Want okay, Israel was wat eerder begonnen, maar als ik kijk naar worldinfo dan lijkt het toch dat ze pas begin april ver waren met de dubbele prikken. Dus dan zeggen ze nu in feite dat het na 5 maanden al uitgewerkt is?

TheOtherWhiteMeat | 30-08-21 | 14:11 | 1

Dat zeggen ze helemaal niet. Ze zeggen dat een derde prik sommige mensen nog extra beschermd

Shoarmamasutra | 30-08-21 | 22:37

En nu is kritiek op Israël ineens geen antisemitisme meer?

JTKDM | 30-08-21 | 14:11 | 1

Joden zijn ook gewoon mensen en kunnen dus ook heel goed klootzakken zijn. Heeft niets met antisemitisme te maken, gewoon met een gezonde afkeer van klootzakken, verder niks.

elfenstein | 30-08-21 | 14:24

Het is een halve dictatuur dus was te verwachten.

jaja | 30-08-21 | 14:10

Keiharde vaccinatieplicht gaat hier natuurlijk nooit komen, maar uit eindelijk wordt het enige alternatief om op eigen kosten dagelijks een test te doen om alles behalve je eigen huis binnen te komen. Dan blijft alleen een handjevol antivax-fundi’s over. Voordeel : we komen van Covid af. Ik zeg doen.

Azijnist | 30-08-21 | 14:10 | 4

Bijzonder, wetenschappers zeggen juist dat we nooit meer van Covid afkomen, al is het maar omdat er continue nieuwe varianten ontstaan waarmee je met vaccins altijd op achter zult lopen.

LonelyWanker | 30-08-21 | 14:14

We komen er alleen vanaf als we ook elk halfjaar alle vleermuizen een spuitje geven

heavydigit | 30-08-21 | 14:20

Waarom niet eigenlijk? Zijn nu ook al beroepen waarvoor bepaalde vaccinaties verplicht zijn.

Diederik_Ezel | 30-08-21 | 14:25
▼ 1 antwoord verborgen

Maar tot wanneer gaan overheden dit volhouden? Of de burgers...?

Zalluf | 30-08-21 | 14:09 | 1
-weggejorist-
Matenwerk-NL | 30-08-21 | 15:18

Dit had ik nou nóóit verwacht...

Quib | 30-08-21 | 14:09 | 2

U bent zeker een wappie? Want die dekselse wappie's toch... Hebben ze wéér gelijk gekregen!

HornoxNL | 30-08-21 | 14:24

@HornoxNL | 30-08-21 | 14:24: Ik ben niet zo van de etiketjes, ik vind mijzelf niet echt iets. Man, Fries, echtgenoot, blond. Meer eigenlijk niet. De usual suspects zullen mij echter zeer zeker een wappie vinden.

Quib | 30-08-21 | 14:35
-weggejorist-
1977 | 30-08-21 | 14:09

Het volgende gaat gebeuren:
faalhaas de Jong gaat eerst zeggen dat we het niet hoeven doen, een maand later komt het RIVM/een onbekende onderzoeker/iemand op Facebook met het idee dat het wel supertof is, en dan gaan we (met een vertraging van drie maanden) ook aan de derde shot beginnen.

We zullen er aan moeten wennen dat we vanaf nu twee keer per jaar naar een drive-through tent gaan rijden en een prik krijgen.

En de mensen die dit niet willen moeten dan netflix doen ipv bioscoop, thuisbezorgd ipv een restaurant, (mannelijke reaguurders) gaan thuis fappen ipv naar de hoeren, enz.

hangtiet met knoop | 30-08-21 | 14:09 | 1

Of we moeten helemaal nergens aan wennen en massaal zeggen dat we hier niet meer in meegaan. Maar ja... Nederlanders en een ruggengraat. Het lijken er steeds minder.

2Little2Late | 30-08-21 | 14:12

Dit is lachen XD

Adriel | 30-08-21 | 14:08

Nee gaat heel erg lekker daar met al die gevaccineerden in Israel: ourworldindata.org/explorers/coronavi..... latest&facet=none&pickerSort=asc&pickerMetric=location&Metric=Confirmed+cases&Interval=7-day+rolling+average&Relative+to+Population=true&Align+outbreaks=false&country=IND~NLD~ISR

1977 | 30-08-21 | 14:08 | 5

Dan staat Palestina er beter voor.

ptrck | 30-08-21 | 14:47

@Heau even | 30-08-21 | 14:42: Nog strikter? Hier is zo ongeveer nu overal de standaard procedure dat je eerst getest wordt. Zeker als je een beroep doet op de zorg.

Nou ja, we zullen zien waar het allemaal naar toe gaat.

heavydigit | 30-08-21 | 14:55

@heavydigit | 30-08-21 | 14:22: in Israël is zo'n 40%
niet gevaccineerd.
Veel meer dan in NL.
Dus daarom hoger aantal doden en ernstig zieken.
Er liggen vooral ongevaccineerden in de ziekenhuizen, vnl. orthodoxen en Arabieren.

Angelina-a | 30-08-21 | 14:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Boeien. Prikje is zo gepiept.
De gevaccineerden maakt het niet uit.

De wappies hebben weer wat om zich op te winden.

Papa Jones | 30-08-21 | 14:07 | 17
-weggejorist-
Terence Hill | 30-08-21 | 18:30

@Papa Jones | 30-08-21 | 15:58: die jongen heeft toch een punt? Zo werkt dit socialistische systeem, u kunt de andere voorbeelden wel dromen, neem ik aan (rokers en dikzakken).

PaRaR | 30-08-21 | 21:33

@PaRaR | 30-08-21 | 21:33: Het gaat erom dat een kleine groep echt op alle mogelijke manieren de hakken in het zand zet, maar wél geholpen wil worden als de nood aan de man is. Daar win je de oorlog niet mee.

Papa Jones | 30-08-21 | 21:38
▼ 14 antwoorden verborgen

Sommigen willen het nog steeds niet zien. Die blijven maar hopen, dromen en geloven.

opblaasschaap | 30-08-21 | 14:07 | 1
-weggejorist-
Matenwerk-NL | 30-08-21 | 15:13

De waanzin ten top.
Stel je een vaccin voor dat zo veilig is dat je bedreigd moet worden om het te nemen, voor een ziekte die zo dodelijk is dat je getest moet worden om te weten of je het hebt...

keestelpro | 30-08-21 | 14:07 | 11

Geen speld (of naald) tussen te krijgen.

Toverkaag | 30-08-21 | 15:36

@Toverkaag | 30-08-21 | 15:36:
Nou, stel je bent HIV positief. Daar krijg je ook geen paarse pukkels van in het gezicht. Ook hier kom je er pas achter als je AIDS hebt (en dus bijna dood bent) of een test laat uitvoeren.

hangtiet met knoop | 30-08-21 | 16:05
▼ 8 antwoorden verborgen

Israël is geen westers land.

Panos88 | 30-08-21 | 14:06 | 1

Die nu ongevaccineerd op de IC liggen zijn grotendeels ook niet Westers.

wakker worden | 30-08-21 | 14:41

Duitsland, waar je in bepaalde gevallen (ik meen komend uit een rood gebied) als buitenlander gevaccineerd MOET zijn; En met vaccinaties niet ouder dan 6 maanden, oftewel, voor steeds groter wordende groepen betekent dat ook een derde shot verplicht.

Hemmenaar7 | 30-08-21 | 14:06 | 2

En dat dan elk half jaar tot aan je dood.
Maar je was een wappie als je dat begin dit jaar nog voorspelde.

2voor12 | 30-08-21 | 14:07

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland