Het spuit uit een scheutige staaf en het is duur
Rara wat is het?
A) Diesel
Ja het antwoord is uiteraard A) want diesel is teringduur. Een landelijke adviesprijs van € 1,618. Dat ligt natuurlijk allemaal aan 'de oliemaatschappijen' maar op het gezaghebbende dieselprijzen.net zien we dat diesel in Duitsland doodleuk € 1,40 kost. In Denemarken € 1,39. In Frankrijk € 1,45. In Litouwen € 1,15. In Luxemburg € 1,24. In Noorwegen € 1,48. In Oostenrijk € 1,25. In Polen € 1,21. In Spanje € 1,26. In Tsjechië € 1,23. In Turkije € 0,74. Okee, België is ook duur, maar die zijn toch dom. Dus jaaahaaa. Die oliemaatschappijen hè!
Hier het goede antwoord
Reaguursels
InloggenIk tank zelf altijd 98-benzine bij de Makro (1,84) en zag met een schuin oog dat diesel bij hun slechts 1,40 was. De meeste diesel-rijders willen toch wel voor een volle tank een paar kilometer omrijden, lijkt mij?
Ik dacht dat een diesel ook loopt op stookolie. In België mazout genoemd. Wat kost stookolie?
informazout.be/nl/mazout/prijs
Inderdaad.. toen ik nog in Belgie woonde zat er ook eens per ongeluk de verkeerde kleur in.. Kijk je wel even uit voor de douane? die willen nog wel eens met een slangetje wat uit je tank slurpen..
Het maakt mij niet uit wat het kost ik tank toch wel en rij er zeker niet minder om.
Mij maakt het wel uit, ik laat me niet naaien en tank al 25 jaar over de grens in Belgie.. Mijn dikke 340iXdrive Touring moet immers ergens van betaald worden.. en mijn huis van 2500 kuub kreeg ik ook niet voor niets .. zuinigheid met vlijt bouwt huizen als kastellen kreeg ik van mijn ouweheer al heel vroeg ingepompt, het maakt mij dus wel degelijk uit wat iets kost....95 % van mijn dagelijkse ritten zijn 100% elektrisch op de energie van mijn zonnepanelen en de Europese Grand Tours en snelle wintersportritten gaan plank gas op benzine zonder Nederlandse accijns en Kokhals Kwartjes.
Als Internationals bereid zijn de kwaliteit van hun producten aan te passen aan het land waarnaar geëxporteerd wordt, de vissticks in Hongarije indachtig, geloof ik best dat ze voor Nederland hogere tarieven rekenen omdat er 1) meer te halen valt en b) omdat Nederland zich altijd het vel over de oren laat halen.
weet je wat ik heb gedaan, gestopt met werken en de auto weggedaan, want die had ik niet meer nodig. ik zit in de bijstand en ik vind het wel allemaal wel best. Kun je niet op de fiets op het werk komen( ik hou een straal van 4 km aan), dan moet je er niet aan beginnen.
Je jokt zoniet ben je een een uitvreter !
@sjengster | 22-09-21 | 18:52: breng jij er maar geld achteraan om te mogen werken. Je moet het geld om de knikkers slim spelen.
@RdeFriesch | 22-09-21 | 20:50: het spel om knikkers
@sjengster | 22-09-21 | 18:52: jij laat je uitkleden aan de pomp. ze lachen zich een hoedje in den haag.
Komt nog bij, v.w.b. de prijzen in o.a. Denemarken en Noorwegen dat er daar ook nog eens 25% BTW in de huidige literprijs aldaar verrekend zit.... maar het zijn voornamelijk aan de oliemaatschappijen natuurlijk die het vooral in Nederland zo duur maken aan de pomp...
In BG viel me tijdens vakantie op dat diesel en benzine even duur was, daarna zag ik de smog boven de stad in de namiddag. Ik rijdt nog steeds op benzine, als speel ik soms vals door in DE te tanken zijn de prijzen hier echt niet meer normaal. 2e voor een litertje e5. Ja dan kan ik net zo goed een diesel uit de 90's
halen en op slaolie gaan rijden. Dat onderhoud haal ik dr wel uit door besparing in de de brandstof kosten.
Dat was twintig jaar geleden voordelig. Toen kostte slaolie €0,39 per liter bij de Aldi. Vooral Mercedes diesels reden daar uitstekend op omdat de olie werd voorverwarmd voordat die werd geïnjecteerd in de cylinders.
nl.m.wikipedia.org/wiki/Puur_plantaar...
En wat kost een liter diesel als je wel gevaccineerd bent?
Gouden ratio, precies de goede prijs. Ik gun ieder z'n pleziertje maar doe mij maar een EV, lekker rustig rijden.
Verkoop mij die EV voor de prijs waar ik nu mijn benzine auto voor rij en ik ga ook over op een EV.
@BenDover | 22-09-21 | 17:29: Mijn EV werd na 7 jaar getaxeerd voor inruil op 10000 euris daar koop je niet eens een nieuwe FIAT Panda voor... trek daar de 2000 euro subsidie vanaf en je hebt een BEV voor 8 mille...
Alles in Nederland is duurder dan in landen om ons heen. Het zal in Nederland nooit meer anders worden... te veel monden van bankhangers en ambtenaren te voeden. De illusie dat het anders gaat worden heb ik laten varen. Accepteren en dromen over een huisje in Zuid Europa voor mijn pensioen.
In Oostenrijk momenteel 1,19 voor een litertje diesel en 1,28 voor een litertje euro95 (wel onbemande pomp) Was trouwens in januari nog rond 1 euro de liter.
Veel GS-lezers rijden dagelijks op urine. De hoeveelheid gezeik die dat oplevert kan ook niet goed zijn voor het klimaat.
Ik tank tegenwoordig Neste HVO ( hydrotreated vegetable oil) in plaats van diesel. Finse uitvinding. Goedkoper, vrijwel geen schadelijke uitstoot, hoger cetaangetal, kan zonder meer in ieder type dieselmotor. Helemaal legaal rijden op gezuiverde plantaardige olie. Een paar jaar geleden kreeg je nog een belasting- en een economisch delict aan je broek gehangen als je dat deed. De tijden zijn veranderd. Je lacht je dood. Ik rij schoner dan een diesel die gisteren uit de showroom is gekomen. Enige nadeel: er zijn maar 141 tankstations die het verkopen.
-
Binnenkort komt er een grote raffinaderij van het spul Bij Rotterdam.
In mijn oude peugeot diesel gooide ik jarenlang zonnebloem olie en gefilterde olie van de chinees.. echter de chinees werd een jap.. en de zonnebloemolie is duurder dan diesel hiero.. ( ES )
PRODUCTEIGENSCHAPPEN SHELL GTL FUEL
Shell GTL Fuel verbrandt schoner dan conventionele diesel uit aardolie en produceert daardoor minder lokale uitstoot (stikstofoxiden, NOx, zwaveloxiden, SOx) en ook minder zichtbare zwarte rook (fijnstof).
Wat is Shell GTL Fuel?
GTL staat voor Gas-To-Liquids, een vloeibare brandstof gemaakt van aardgas. Het omzetten van gas in vloeibare brandstof is een complex chemisch proces, dat Shell al sinds 1970 aan het optimaliseren is.
Producteigenschappen van Shell GTL Fuel
Nagenoeg vrij van zwavel en aromaten
Helder als water
Vrijwel reukloos
Hoog cetaangetal (75 – 80)
Niet-toxisch*
Goed biologisch afbreekbaar
Goede koude-vloei-eigenschappen (CFPP, Cold Filter Plugging Point) gehele jaar door, beter dan -20°C
0.74 V power bij de Shell. Veel te duur. Ik tank voor 0.67 merkloos.
Ik heb ook een scheutige staaf waar iets uit spuit, maar daar vul je geen 60 liter tank mee.
Het hoeft ook niet vol, als je maar even lekker kunt rijden!
De E5 (98), dus echte benzine, geen motorslopende alcoholmix, is in Belgie 45 cent per liter goedkoper. Dat is 27 euro verdiend op een tank van 60 liter.
Deze limbo weet het wel. Even stoppen bij de Colruyt (belgische speciaalbieren ca. 40% goedkoper dan bij ons), terrasje pikken, en je houdt nog geld over voor de heen-en terugreis.
En dat niet alleen. Het is nog zo krom dat net als bij de biomassa je auto plots is veranderd in een co2 vrije auto omdat de brandstof in België wordt getankt.
Dan betaal je nog steeds voor je kilometers..... mijn bolide gaat tijdens het inslaan van levensmiddelen aan de gratis snellader bij de Kaufland en weer met een gratis 99% volle accu naar huis dat zijn heel wat kosteloze btw accijns en en wegenbelasting vrije kilometertjes in zuid Limbabwe.
Hier in Spanje, 1 liter diesel €1,19
Gran Canaria € 1,04
@nednied | 22-09-21 | 16:23: hier in de oekraine krijg je er een gratis wippie bij als je minimaal 40 liter tankt. Wel op eigen risico
Hier in nieuw-zeeland 0.95 euro en geen Rutte
Hoe zit 't eigenlijk met opvolgers van die vermoorde Japanner(?) die uit had gevonden dat een auto ook op water zou kunnen rijden? Geen navolgelingen met innovatieve dadendrang?
Wewewe.aircar
Autootje pesten plus veel
Wacht op een thorium centrale in de achterbak. Schijnt achteraf toch niet zo heel goed te zijn, maar mwaah wat maakt dat eigenlijk uit? We gaan toch dood.
Ik ben benieuwd wat zo'n grap in Siberie kost.
watch?v=Fz4ZMLsPzqM&t=163s
Hoever zijn ze al met de ontwikkeling van synthetische brandstof?
www.autocar.co.uk/car-news/industry-n...
www.carwow.co.uk/blog/synthetic-fuels...
Dat deed A. Hitler toch al volop?
Producteigenschappen van Shell GTL Fuel
Nagenoeg vrij van zwavel en aromaten
Helder als water
Vrijwel reukloos
Hoog cetaangetal (75 – 80)
Niet-toxisch*
Goed biologisch afbreekbaar
Goede koude-vloei-eigenschappen (CFPP, Cold Filter Plugging Point) gehele jaar door, beter dan -20°C
Shell zet aardgas om in synthetische diesel. Superschoon en er zit nog voor honderd jaar aardgas de grond
Hier in Spanje is het niet EUR 1.26 maar EUR 1.339.
Tuf tuf dan maar
Bij mij in Spanje, €1,19
@rifraf | 22-09-21 | 16:22: van Oeffelen tankt alleen premium diesel, dat weet je toch wel?
Ja. In Barcelona of Madrid zeker.
Laat maar stijgen die prijzen. Ik rijd 90% electrisch. Die andere 10% gaat in de benzine SUV en is verwaarloosbaar.
Ojaa... Wist je dat ik ook als particulier geen wegenbelasting tot 2025 betaal en paar k subsidie op de aanschaf heb gekregen?
Dank u allen wel accijns betalers.
Geen dank man, betaal me graag scheel aan van alles dus jij ook veel plezier. ik ben momenteel aan het kijken voor een mieterige Renault Zoe omdat ik ander denk ik mn auto door de gevel van de shop bij de pomp torpedeer.
Geen wegenbelasting en geen accijns = geen voorrang
Eindelijk een gelukkige tevreden Nederlander.
Waar vind je ze nog.
@Baksteenbakker:
De pompbediende is ook maar wen loonslaaf. Doe dan maar brandend en wel in een hoofdkantoor van een van de polletieke partijen die NL de afgelopen decennia hebben vermoerd.
@Nostra da Mus | 22-09-21 | 16:45: goed punt maarja, heetst van de strijd he ;).
@Baksteenbakker | 22-09-21 | 16:04: dank voor u tegel deze morgen maar kijkt u uit ik hoor dat Rutte nu ook scheel kijken wil gaan belasten
In Tsjechië kost Diesel omgerekend 1,17 Euro m.tank-ono.cz/cz/index.php?page=cenik Dat scheelt bij deze allergoedkoopste Tsjechische aanbieder 6 Eurocent p liter met de gemelde >>In Tsjechië € 1,23<<.
De grensbewoners boffen toch maar. Hetzelfde inkomen, niet het randstadgezeik en ook nog goedkopere boodschappen en brandstof.
Waar denkt u dat wij in de Achterhoek wonen?
@Red shirt | 22-09-21 | 15:54: Omdat je een boer bent ?
Je vergeet: goedkopere huizen en minder verkeerscongestie...
Stel nou eens dat, in een niet zo ideale wereld, plotseling iedereen ophoudt olie te importeren, de raffinaderijen liggen stil. Ruwe benzine (nafta) wordt niet meer gekraakt, ethyleen, propyleen en butyleen en andere koolwaterstoffen worden niet meer geproduceerd. Uit ethyleen worden o.a Styrol en Vinylchloride gewonnen, de uitgangsstoffen voor kunststoffen.
Lang verhaal kort: geen olie = geen kunststof (overigens ook geen bitumen dus problemen bij asfalt)
Om die elektrische auto licht te houden wordt veel gebruik gemaakt van kunststof, waar gebruiken we trouwens geen kunststof? een alternatief al uitgevonden?
Als u hier hoofdpijn van heeft gekregen: 2-Acetoxybenzoic acid zal ook veel moeilijker beschikbaar zijn, u kent het als aspirine.
Zonder in chemische details te treden: olie is een uniek product. En wij gaan daar uitermate slordig mee om. Alsof het niet op kan.
Beetje zonde dus dat we het verbranden in een automotor terwijl we er zulke mooie dingen van kunnen maken.
@koeberg | 22-09-21 | 16:06: Ook mooie vrouwen?
@koeberg | 22-09-21 | 16:06: u stelt voor om de gas, benzine, diesel, petroleum etc weg te gooien en alleen dat deel te gebruiken waar je kunststof van kan maken?
Hout de bruine motor
Dit begint wel een website voor de burgerman te worden. Zeiken over politiek en de prijs van brandstof.
Wat? Jij zeikt overal over. Was je nog niet opgevallen of zo?
Niets houdt je tegen om je reaguurjas aan de spreekwoordelijke wilgen te hangen. Tabee.
Het plebs. Het publiek van GW. En circus Baudetti.
@Red shirt | 22-09-21 | 15:58: zijn woorden. Niet die van mij. Ik ben maagd.
@Nostra da Mus | 22-09-21 | 15:56: dan zou de pleuris uitbreken. Nu kan ik nog fungeren als bliksemafleider voor de agressie van de simpele zielen hier. Als ik weg ben eten ze elkaar op.
Zondag Euro95 getankt in België voor € 1,469. Rijd de grens over NL in, eerste pomp € 1,999. Scheelt behoorlijk op bijna 80 ltr.
Ik schrok me vanochtend rot, 1.23 voor de Diesel. Nou ja, maandag is hier de goedkope dag, afgelopen maandagmorgen nog volgetankt voor 1.179
Maar jullie redden wel mooi het klimaat.. Ben trots op jullie.
Ja zo maken de auto’s in de grensstreken meer km’s om over de grens te gaan tanken. Goed idee van ze.
Hier in Thailand omgerekend 0.65 EUR de liter. Goed te doen.
Tja, de mensen zouden maar eens een diesel aggregaat durven overwegen vanwege de huidige gas- en stroomprijzen, dat belastinglek is hiermee handig dichtgetimmerd.
Ik keek al naar beneden en dacht, tja, die is best wel duur.
Ik rij elektrisch: 21 c/kWh => 3 euro per 100 km. 0-100 in 4,5 s. Milieu interesseert me niet. Kom bij niet aan met diesel/benzine nostalgie. EV's rijden gewoon beter. Ritje naar de wintersport duurt een uurtje langer, maar verder alleen maar voordelen.
Onderhoud na 60.000 km:
- interieurfilter van 75 euro
- banden roteren 50 euro
- ruitenwissers 30 euro.
Aanschaf auto? Tweedehands markt? Vervangen batterijen? Wanneer u goedkoop wilt rijden dan moet u een derderangs Ford Fiesta, of iets vergelijkbaars kopen
@Red shirt | 22-09-21 | 15:44: Aanschaf deed inderdaad even pijn. Accu's gaan een autoleven lang mee.
@Red shirt | 22-09-21 | 15:44: de top 5 van electrisch rijden is:
Comfort
Comfort
Comfort
Nooit meer tanken
Rijden is praktisch gratis
@ED-209 | 22-09-21 | 15:49: Ik hoop dat uw auto iets langer mee gaat.
Electriciteit is nu alleen goedkoop omdat het gesubsidieert wordt. Dat zal ook in de toekomst veranderen als iedereen gedwongen van het gas af is. Dan zal de belasting op electriciteit stijgen, zodat de roverheid niet te veel belastinginkomsten misloopt.
@DolfWeerwolf | 22-09-21 | 16:30: Electriciteit wordt net zo zwaar of zwaarder belast als benzine. Stroom blijft ook 'goedkoop' want je kunt niet controleren of je het gebruikt voor je koelkast of voor je auto.
Het is wellicht lastig te geloven maar ik heb meerdere malen in Egypte mijn auto afgetanked. En toen kostte een liter super omgerekend tussen de dertig en veertig eurocent. Onze auto's rijden niet op benzine maar op belastingen. Benzine is een restproduct.
Opbouw brandstof prijzen.
www.unitedconsumers.com/tanken/inform...
Duidelijk.
Ik woon vlak bij de Duitse grens en nog niet zo heel lang geleden kwamen de Duitsers hier diesel tanken omdat dat nogal behoorlijk scheelde in de prijs.
Haal het kwartje van Kok( de duivel hebbe zijn ziel) eraf en we lopen gelijk.
Denk niet dat de duivel zijn ziel heeft, die wil in zijn "opvangcentrum" vast niet zo'n extreem linkse rooie rakker als gast hebben.
Verbrandingsmotor is de nieuwe antivaxx.
Duur? U hoeft niet auto te rijden!
Koud huis? U kunt ook een trui aan doen...
Voor mij ook niet relevant. Ding rijdt 1:10 op diesel en kan het betalen. Rijk zijn? Een keuze.
U rijdt in een oude Hanomag?
@Red shirt | 22-09-21 | 15:37: Mercedes 260-D de eerste dieselauto voor personenvervoer. Oud beestje, 1935.
Hoeveel benzine kost het eigenlijk wanneer ik als de autoruiten zijn bevroren, de auto 15 minuten laat warm lopen? Dat doe ik in de winter wel eens. Junior naar school rijden duurt 3 minuten.
Ligt eraan wat je erin heb zitten. Ik gok zo'n 30cent. Op je boordcomputer staat hoeveel liter per uur je verbruikt als je stilstaat.
Dan laat je Junior toch lekker fietsen? Ik moest vroeger ook door weer en wind op de fiets naar school. No way dat mijn ouders me gingen brengen. En toen had je nog echte winters.
Vreselijk slecht voor je motor dat warmdraaien.
Dat doet u verkeerd. Ik heb een volvoer v70 station. Een Scandinavische uitvoering, daar heb ik mijn auto vandaan. Er zit een heather onder de motor en andere snufjes die ik op afstand kan bedienen. In de winter zet ik dat aan wanneer ik van plan ben weg te gaan. De auto staat startklaar en hoef geen ruiten te krabben. Ideaal.
3 minuten met de auto is 10 minuten lopen. Dan is het niet echt stoer om hem met de auto te brengen. Ik ging altijd lopend.
Mijn auto staat in de garage, maar veel van de mensen die geen garage hebben koopt bij aanschaf een "Standheizung", in de winter geen luxe in een land waar als het even wil 3 maanden sneeuw ligt.
www.defa.com/de/elektrische-vorwaermu...
Via defa.com (eBay) kun je een simpel elektrisch dingetje kopen om motorolie of koelvloeistof voor te verwarmen.
In Venezuela 0.100 Bolivar,
Oftewel gratiesch.
www.globalpetrolprices.com/Venezuela/...
Krijg je die maduro er ook nog graties bij.. en kun je nog wat rondjes met dikke kont latina,s rijden.
Goedkoopste hier in de buurt 102..( valencia ) dus ritje NL.. worden wat jerrycans in de aanhanger.. wil je nog goedkoper, dan gasoleo c ( voor het kacheltje.). rond de 60 cent per litro.. minimaal 300 litros afnemen.. Dus schokking duur ja.. tijdens het griepseizoen..( lokkie down ) 83 cent voor gewone diesel.. dat waren nog eens tijden.
En niemand praat over kernenergie?
Waarom? Dat zou een oplossing zijn, en dat past niet bij de constante crisis.
Kernenergie? Hoe moeten we anders al die bossen afbranden voor het klimaat?
Zo,n mini tjernobyl in de kofferbak lijkt me wel wat.. even aliexpress bouwpakketje bestellen.
Deze nog : www.youtube.com/watch?v=qHCkS-f0LEc
@broervandenhollander | 22-09-21 | 15:35: Als we toch niet meer in Afganistan zitten. Laten we dan gelijk wat meer naar Mali sturen. Kunnen we daar uranium jatten met de Fransen.
Dat elektrisch rijden wordt wel steeds aantrekkelijker zo nietwaar?
Een electrische auto rijdt in Nederland op Bruinkool of op kernenergie: daar komt uw stroom vandaan.
@Red shirt | 22-09-21 | 15:41: of gewoon van je eigen zonnepanelen.
Diesel is niet duur. De overheid, het onvoorstelbaar inefficiënte ambtenaren apparaat, de bureaucratie, de klimaatwaanzin en de energiegekte zijn duur.
U, ik en diesel zijn het slachtoffer.
Ik heb een tankpas. Elke keer weer feest aan de pomp.
That’s the employee spirit!
Hele familie laten meetanken!
En toch is het nog te goedkoop zo lang meer dan de helft van de sportschoolbezoekers nog met de auto komen.
Dus we maken het nog duurder voor zzpers mkb'ers en mensen die naar hun werk moeten gaan. Leuk voor de koopkracht plaatjes... Ik denk ook niet dat er een doel achter zit behalve "dit zou vast goed zijn voor het klimaat" wat het natuurlijk niet is. In plaats van hoe kunnen we alles zo betaalbaar mogelijk houden. Maar natuurlijk gaan hun van dit geld weer laadpalen en tesla's subsidiëren voor de mensen die het niet nodig hebben in de D66 en VVD wijken.
Klimaat he. Nederland - correctie: de Nederlanders - krijgen de rekening gepresenteerd. Dat is met gas. Met stroom (logica, iemand?). Dat is met Diesel.
En aangezien dat doorberekend moet worden naar de consument wordt wederom ALLES duurder.
Maar goed. Wij redden dan wel de aarbol. Zo is het ook.
BTW 17%, Accijns 41%, Marge 9%, Productie 33%.
Vanmiddag even slecht uitgerekend en getankt bij een verkeerde pomp, 2,04 Euro afgerekend de liter voor Euro 98 (mijn oude schijtbak kan die andere zooi niet hebben). maar goed per liter tikken we dus 1,20 Euro af aan de staat. alsjeblieft he.
Doen ze dan wel weer veel zinnige dingen mee, zoals uhhh.. naja. Zinnige dingen dus. Bedankt voor uw aandeel.
@Cannabooze | 22-09-21 | 15:24:
Merkwaardig genoeg zie je per dag boodschappen, energie rekening en brandstof duurder worden. Maar we schijnen er allemaal op vooruit te gaan.
@bqbq | 22-09-21 | 15:47:
“ For the moment he had shut his ears to the remoter noises and was listening to the stuff that streamed out of the telescreen. It appeared that there had even been demonstrations to thank Big Brother for raising the chocolate ration to twenty grammes a week. And only yesterday, he reflected, it had been announced that the ration was to be REDUCED to twenty grammes a week. Was it possible that they could swallow that, after only twenty-four hours? Yes, they swallowed it.” - Nineteen Eighty-Four, George Orwell
Ik tank altijd voor €30. Ben nooit duurder uit. Ook niet goedkoper. Altijd gewoon €30. Al jaren.
Nog even en uw actieradius is het zelfde als een elektrische auto.
Mijn god. U denkt toch niet nog steeds origineel te zijn.
Bi de Makro 1,399.
Van diesel gaan we allemaal dóóóóóód!!!
Ik rij in een Opel Insignia, CDTI. Lachend 1.600km op een tank. 1:25 rijdt dat ding. Heerlijk.. Snelladen duurt 5 minuten en dan haal ik Barcelona weer. Heerlijk goedje dat Diesel.
Kom je met 70 in zijn 6 wel de Caylar ( midi pyrenees ) op?
Rij je wel ongelofelijk voor l*l maar ja dat is jouw keuze.
@broervandenhollander | 22-09-21 | 15:28: Euh? 70 km p/u om dat te halen? Nee hoor, gewoon rond de 110 rijden werkt prima. Airco aan, muziek aan...
@Montgomery Burns | 22-09-21 | 15:34: Want jij vindt het een lelijke auto? Dat mag. Lekker belangrijk als je er in zit. Dan zie je de buitenkant niet. Jij vindt de Tesla Kermit 3 natuurlijk wel een mooie auto.
Vorig jaar kwamen de Belgen nog in Nederland hun diesel tanken, omdat dat toen hier goedkoper was dan daar. Dat is ondertussen ook veranderd, zie ik. Waar ik mijn E95 tank in België zie ik dat de diesel daar even duur is (€1,47.9)
Als je de peut niet kunt betalen moet je geen auto rijden.
In Noorwegen € 1,48?? Koekoek. Maak er maar €1.70 van.
Dag in dag uit het tankstation lachend voorbij rijden .. die van mij staat net terug uit Belgie weer heerlijk aan de wallbox de gratis stroom te lurken van mijn financieel afgeloste 42 solar PV panelen .. geen btw geen accijns geen ecoheffingen geen wegenbelasting waar moet ik me nu nog zorgen over maken...
Oh daar vindt onze regering binnenkort wel wat op hoor. Wees maar niet bang. Al zou er een extra belasting over de energiebelasting daarvoor moeten zorgen.
Stralend lachend de weg op op zonne-energie top
Ik denk dat de Cashfamily ook eens aan de elektrische moet.
België melkt alles compleet uit wat groter is dan een Golf.
Nu is wegenbelasing heel normaal, straks de (stroom)kabel tax ook. En dubbel voor diegenen die de stroom terug durven te sturen.
@Vesta Ik wacht inmiddels al 8 jaar op straks..
@Vesta | 22-09-21 | 15:25: nog even en u rekent gewoon per gereden kilometer een tolheffing af. Er komt een verplicht kastje in de auto. Dat vervolgens jaarlijks bij de apk wordt gecontroleerd of er niet mee gerommeld is
Was al bang dat het aan de accijnzen zou liggen, maar volgens het AD is dat dus niet zo.
Dat is logisch te verklaren: Nederland gaat het wereldwijde klimaatprobleem oplossen.
Goed hè?!
Knap van Timmerfrans dat hij dat Europees wil invoeren. Dan betaalt iedereen in de eu evenveel belasting.en accijnzen. Klimaat enzo.
@Flightless bird | 22-09-21 | 15:18: In Italie doen ze nog veel zwart. Cash=King
Tralala ook komende verkiezingen gewoon moeders de vrouw machtigen om weer VVD ("doe maar gewoon Mark") te stemmen, want tralala we hebben het zo goed hier in de Vinex met twee auto's voor de deur wintersport, twee weken Corsica in de zomer en tussendoor twee keer Ibiza, tralala we hebben toch gewoon koekjes op de tafel en de koelkast vol nou dus tralala. Wat Mark verder doe met al die accijnzen weet ik niet en boeit ook niet tralala, want ik had wel mooi kaartjes voor de F1 op Zandvoort tralala.
Verder alles goed, ik heb met dat vele tralala de indruk van niet.
Prima analyse van de VVD-stemmer.
Toen ik net diesel ging rijden was de prijs f 0,96.
Maar dat is dan ook al lang geleden.
Voor de invoering van de €uro ?
Anders zou er geen "f" staan.
Voor mij niet zo relevant, want ik rij op benzine. Belgische benzine. Dat dan weer wel.
Ik heb wel een diesel, dus die rijdt op Duitse diesel, dat dan weer wel
Naft!
REAGEER OOK