Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. CDA-congres over Omtzigt zonder Omtzigt

Het bestuur redeloos, de leden radeloos en de partij reddeloos

Het gaat niet zo goed met het CDA. In de peilings worden ze week in week uit overreden door Lientjes BBB-trekker, Wopke Hoekstra is als leider ongeveer net zo succesvol als een scheut yoghurt in een Long Island Ice Tea en ondertussen organiseert de partij een congres dat ooit bedoeld was om te praten over de terugkeer van Pieter Omtzigt, terwijl Pieter Omtzigt niet terugkomt. Die smeet namelijk deze week de deur definitief in het gezicht van regenten Van Rij en Hoekstra. Gelukkig hebben ze bij het CDA nu de rapporten Zij aan zij werken aan herstel en Recht doen, Gezond leven en Verschil Verbinden. Oh ja, en natuurlijk de 30.000 snoeiharde woorden van Pieter Omtzigt over de corrupte bende die het CDA thans is geworden. En daar dan met zijn allen de hele dag (na het begin met gebed een meditatief moment) over babbelen en stemmen. Snarky twittercommentaar daar, livestream na de break of op ALSUVOORDESAMENWERKINGBENTDUSTEGENDEMOTIEHETGROENEOHNEEHETRODEBRIEFJE24. Zij aan zij met chipsnootjesbier uiteraard.

Meest legendarische congres ever ooit #neverforget

Reaguursels

Inloggen

Ik dacht ook eerst dat Hoekstra wat zou worden. Maar helaas heeft hij het niet. Technocraat is hij wel, financieel wel begaafd, kan besturen. Maar totaal geen feeling over hoe je mensen aan moet spreken. En helaas daarmee niet geschikt om stemmen te trekken.

Als er eenmaal bestuurd moet worden kan hij het wel maar niemand gaat dat zien.

Dan maar Omtzigt stemmen?

Patatter | 11-09-21 | 23:08

Met nieuwe verkiezingen kan een mooie schoonmaakbeurt in het CDA plaatsvinden. Ze blijven dan met circa 8-10 kamerleden over. Dan kunnen ze zich eens vier jaar gaan bezinnen en al jet schorriemorrie dat tegen Pieter Omtzigt was de deur uitwerken. Zonder nieuwe verliezingen blijeft het bioj het oude en verandert er niks en daalt het CDA telkens bij verkieizngen.

VolgendjaarkrygikAOW | 11-09-21 | 22:35

Heeft Lucille Werner eigenlijk al een keer het woord genomen in de TK?

UnderTheDevil | 11-09-21 | 19:40 | 1

Die is telkens net te laat bij de interuptie microfoon

Masteryu | 11-09-21 | 21:38

Nipte meerderheid cda voor terughalen IS vrouwen, stelletje idioten daar. Hopen op 0 zetels

timmey | 11-09-21 | 17:56 | 1

Ik zag het ook, motie nummertje 17. Zielige kindjes huil jank snik. We kunnen niet iedereen op de wereld helpen. Hoe sneu ook.

Lochos | 11-09-21 | 18:06

Gadverdamme; 24+15+9+9+8+6+3+3+1=78!
Nieuwe verkiezingen, NU!

D-Fens_1963 | 11-09-21 | 17:36

De truc is om als groep ( paar 1000 man) je tegelijk bij meerdere partijen in te schrijven en (soms jaartje wachten) je stemrecht te gebruiken op dit soort congressen. Hiermee bepaal je meer de politieke richting dan 1 keer in de 4 jaar een rondje rood te kleuren.

Schemerlamp | 11-09-21 | 17:07 | 1

Het is ook relatief niet erg duur, veel goedkoper dan al die belastingmaatregelen die deze partijen verzinnen. Om extra bureaucratie die je dagelijks hindert je werk te doen.

Nichtsneues | 11-09-21 | 17:24

Nou dat was ie weer, een partij zonder zelfvertrouwen en totaal geen idee welke kant ze op moeten. Omtzigt en BBB gaan het CDA helemaal leegzuigen.

Wattman | 11-09-21 | 16:24 | 1

Ik wacht de dag af dat dat gebeurt. Wie weet neem ik er 1 op.

Cunts-en-kitsch | 11-09-21 | 16:58

Resolutie om barmhartig te zijn tegen IS-ers: Aangenomen!

Merkwaardeloos | 11-09-21 | 15:27 | 6

Uw eigen woorden zijn dat. Een beetje ernaast.

van Oeffelen | 11-09-21 | 16:21

@van Oeffelen | 11-09-21 | 16:21: Iedereen die niet voor ons is, is tegen ons. Wat een slechte houterige toespraak van een mislukte leider, mag men dat zeggen trouwens? Of is dat er ook weer naast. Staat iemand als belastingvluchteling ook niet naast de realiteit?

dathoujetoch | 11-09-21 | 16:32
▼ 3 antwoorden verborgen

Het was hun keuze, Een groepje gezondheidsfetisjisten blij houden of je eigen kiezers?
Zitten op de blaren

niemand specifiek | 11-09-21 | 15:21

Ben benieuwd wat al die studenten doen als het leenstelsel NIET van tafel gaat. Het is kennelijk een harde eis van de CDJA. Ik ga er vanuit dat de jongerenafdeling zichzelf dan opheft, anders zijn de woorden weinig waard

Opblaas_boot | 11-09-21 | 15:03 | 5

Resolutie is iig aangenomen. Nu kijken hoe integer Wobke is.

Opblaas_boot | 11-09-21 | 15:19

Die motie is zojuist aangenomen, dus ik ben wel benieuwd. Als ze een regeerakkoord accepteren waarin dat leenstelsel niet wordt afgeschaft zijn ze inderdaad geen knip voor de neus waard.

Tashtego | 11-09-21 | 15:20

Mooi voor D66 dit. Die heeft aangegeven alleen af te willen schaffen als het niet ten koste gaat van het budget voor onderwijs. Gaat CDA dus met dat breekpunt de uitgaven aan onderwijs voor D66 veilig stellen. Kan D66 weer andere eisen neerleggen.

MFvGeel | 11-09-21 | 16:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Ach ja vroegah hadden we die kartel kruiper Mingele, tegenwoordig hebben we daar het zuurhoofd Meeus voor.

Zapata10 | 11-09-21 | 14:48

Wanneer er bij lange na nog geen 2000 stemmen binnenkomen vraag je je af hoeveel leden men heeft?

photto | 11-09-21 | 14:45 | 4

@Wattman | 11-09-21 | 14:47: 23000 zijn al overleden of staan op het puntje om te overlijden en weten niet meer dat ze lid zijn. Als je wilt weten wie lid van het CDA zijn moet je in Brabant grafstenen gaan tellen.

Zapata10 | 11-09-21 | 14:50

Mooi he, dus 1 op de 12.000 nl -ers maakt uit of we links of rechts af gaan.
Is bij ons in het dorp dus 1/2 inwoner, lekker relevant.

Uw Verzekeringsadvis | 11-09-21 | 16:51
▼ 1 antwoord verborgen

Conclusie, CDA is een linkse partij... ze willen de plofkippen hier halen in meerderheid.

Wattman | 11-09-21 | 14:41 | 1

Ja, slechte zaak en een klap in het gezicht van êchte vluchtelingen. Raar rentmeesterschap houdt men er op na bij het cda. Maar goed, weer een stap dichter bij de totale ondergang. Gelukkig.

Opblaas_boot | 11-09-21 | 14:44

Resolutie 17 gaat het niet redden. Zijn ze daar gelukkig niet helemaal van het padje geraakt.

Graaf_Slis | 11-09-21 | 14:37 | 1

Nou ja zeg.

Graaf_Slis | 11-09-21 | 14:41

Viel het bovenmatige aantal Amsterdamse inspraak-leden mij al op (relatief weinig CDA-stemmers in Amsterdam.)
En nu snap ik waarom. De asielmaffia is in grote getalen geïnfiltreerd.
Resolutie na resolutie gaat over Moira, Syrië en het terug halen van plofkippen.
Lijkt verdomme de CU wel.
Deugen om het deugen.

Abject | 11-09-21 | 14:31 | 4

@Wattman | 11-09-21 | 14:32: Dat gezeur over terughalen van IS hoeren en hun uitgepoepte miniterroristjes.
Lekker laten waar ze zijn.

Opblaas_boot | 11-09-21 | 14:37

Fokking hell, plofkip-resolutie nog aangenomen ook.
Laat die 6 zetels van het CDA maar samen gaan met de CU.
En deugt en eind op!

Abject | 11-09-21 | 14:42
▼ 1 antwoord verborgen

Het CDA. Het CDA gaat hard de PvdA achterna. Anders dan de PvdA ligt dat niet aan de kernwaarden, de ideeën, die het CDA huldigt want die heeft ze (nog) niet radicaal verraden. Het ligt aan de mensen.

Heurtebise | 11-09-21 | 14:30 | 2

Over 10 jaar zijn beide partijen opgeheven. Nee je krijgt de jeugd niet terug met Berend Boudewijn, Rob de Nijs, Pim Pam Pet en Bingo.

Zapata10 | 11-09-21 | 14:37

@Zapata10 | 11-09-21 | 14:37: En Mies Bouwman en dat mens van worstjes op borstjes zijn ook niet meer populair

Zapata10 | 11-09-21 | 14:39

Resolutie de jeugd heeft de toekomst.
Bij het CDA is de jeugd al heel dicht bij de pensioengerechtigde leeftijd.

Zapata10 | 11-09-21 | 14:19 | 1

Resolutie een gezonde partij cultuur. Alle oudjes in de ochtend meedoen met het half uurtje bewegen in het verzorgingstehuis.

Zapata10 | 11-09-21 | 14:21

Hoe droevig is het als je als partij al jaren in de ring hangt en je met elkaar vooral bestuurlijk en management geleuter op de agenda zet. De partijtop zal het met genoegen aanschouwen. De ziel en de echte politieke drive zat wel bij Pieter Omtzigt. Maar zo te horen is de zaal gevuld met laffe lokale bestuurders die vooral druk met elkaar en "hoe te besturen" bezig zijn. Wat een drama. Dat ze van ooit 50 naar nu nog geen 10 zetels zijn gegaan is geen wonder.

Graaier | 11-09-21 | 14:13 | 2

Zoals zo vaak gaat het ook hier om een verdienmodel.

Acidstain | 11-09-21 | 14:57

@Acidstain | 11-09-21 | 14:57: Oh, het congres had in de zaal ook opgetrommelde of geïnfiltreerde deugers zitten die de islamofascistische plofkippen en hun haatlarven willen binnenhalen. Man, man, man ze halen al deugend de vijanden van hun geloof binnen.

Graaier | 11-09-21 | 17:18

Zelf fondsen werven?
Dan blijft de deur naar corruptie wagenwijd openstaan.

Opblaas_boot | 11-09-21 | 14:09

Als je kijkt naar die koppen dan loopt de fijne christelijke poep er aan alle kanten uit. Niet aanraken want dat douche je er nooit meer af.

Zapata10 | 11-09-21 | 14:05 | 4

@Zapata10 | 11-09-21 | 14:07: Ik kan er niets aan doen maar ik heb zo'n enorme aversie tegen met name het CDA. Zelden zo'n onbetrouwbare club gezien. Brrrrr.

Opblaas_boot | 11-09-21 | 14:11

@Opblaas_boot | 11-09-21 | 14:11: Hier hetzelfde. Ze proberen hun platte streven naar macht invloed en geld te verpakken in een idealistisch sausje. (rentmeesterschap en het midden of zo en ook nog christelijke waarden)
Dan kan je beter met de VVD van doen hebben. Die geven gewoon toe dat ze corrupt zijn en hun zakken willen vullen.

Zapata10 | 11-09-21 | 14:14
▼ 1 antwoord verborgen

Ze zijn vergeten Harry te sensibiliseren tijdens de schorsing.

De Blauwe Baviaan | 11-09-21 | 14:01

Doen ze zo wel even een uurtje pauze? Dan kunnen die oudjes een middagdutje doen.
Zo zie je maar dat de wereld altijd al verrot geweest is want er zijn zoveel van mijn leeftijdsgenoten lid van die minne club die ze CDA noemen.

Zapata10 | 11-09-21 | 14:01

Politici moeten geen bestuurder worden. Bestuurders besturen een ministerie met vakkennis. Politici controleren en bevestigen gewenst beleid en wetgeving.

Leffe Blonde | 11-09-21 | 13:52

Ja hallo de Geenstijl, als ik op die lijfstream klik val ik midden in de EO jongeren dag, does aanpassen!

Conan de Rabarber | 11-09-21 | 13:31 | 1

Niet doen, je bent nu automatisch lid van het cda en je hebt op Hugeau, de man van 5 miljard zoekgemaakte euro, gestemd.

dathoujetoch | 11-09-21 | 13:35

Het leuke van veren in elkaars reet steken, je ze er met een ferme ruk ook weer uit kan trekken.

Opblaas_boot | 11-09-21 | 13:27

Mengele leeft nog!

Zuma | 11-09-21 | 13:23 | 1

Ferry dus!

Zuma | 11-09-21 | 13:24

Gaat dit corrupte clubje ook nog op zoek naar het midden van de 5 miljard die schoolfrik Hugeau heeft zoekgemaakt?

dathoujetoch | 11-09-21 | 13:14 | 4

Nee, maar op de kosten voor beveiliging voor Geert W gaat binnenkort wel gekort worden. Beveiliging is zo uit de tijd.

van Oeffelen | 11-09-21 | 13:24

@van Oeffelen | 11-09-21 | 13:24:

Praat geen onzin.

Wattman | 11-09-21 | 13:27

@van Oeffelen | 11-09-21 | 13:24: diep katteliek, zorg voor de medemens

dathoujetoch | 11-09-21 | 13:32
▼ 1 antwoord verborgen

Wie heeft in godsnaam die verschrikkelijke grafmuziek uitgezocht?

Opblaas_boot | 11-09-21 | 13:11

De oogst van jarenlang niet voldoen aan de kernwaarden van je partij.

VP732 | 11-09-21 | 13:02

Over duidelijkheid en helderheid van het cda gesproken. 'Het cda congres is geschorst'. Is 't nu afgelopen of bedoelen ze toch wat anders?

pa_niek | 11-09-21 | 13:00 | 1

Als je gedrag vertoont wat niet door de beugel kan, word je geschorst. Denk trouwens dat, in dit geval, de jongens en meisjes hun bammetjes met tevredenheid en een appel aan het eten zijn. Het is speelkwartier.

Opblaas_boot | 11-09-21 | 13:18

Dank u voor uw stem op Hugo de Jonge.

Broekpaling_bezitter | 11-09-21 | 12:57

CDA congres, proef de nostalgie

thanseeuwen | 11-09-21 | 12:50 | 1

En de kleffe broodjes kaas met het bekertje percolator koffie.

Schemerlamp | 11-09-21 | 12:55

Heeft u al een stembuddy?

Schemerlamp | 11-09-21 | 12:37 | 1

Cortana voting app.

funda | 11-09-21 | 12:39

Zelfs de meest verstokte CDA stemmers in mijn regio spreken schande van de huidige partijlijn, en gaan hun heil elders zoeken. Met name agrariërs die zich volledig in de steek gelaten voelen. Daar gaat je achterban, net zoals PvdA, evenzo opportunistisch, de arbeiders in de steek heeft gelaten.

amateurrr | 11-09-21 | 12:35 | 2

Roep het al eerder vanmorgen; ze moeten de oppositie in en terug naar de oude waarden. Daar hebben ze in de oppositie ruimte voor, niet in een coalitie. Dan komen de kiezers terug, wellicht.

Dr. Blechtrummel | 11-09-21 | 12:54

@Dr. Blechtrummel | 11-09-21 | 12:54: Riep rap roep, roep=riep.

Dr. Blechtrummel | 11-09-21 | 12:55

CDA, leveranciers van o.a. van Agt, Lubbers en Balkenende.
Dat zegt voldoende over deze club.

Ommezwaai | 11-09-21 | 12:32 | 1

Nou, ik had geen van deze drie de boerenstand zo zien verraden...

funda | 11-09-21 | 12:41

Lopen nu al weer weg voor verantwoordelijkheden.......
Wat een Judassen bij het CDA.
Weg met die gristen honden die zo verschrikkelijk tevreden zijn met hun gouden toevoeging voor het midden. Wat is dat eigenlijk: "Het midden"?
CDA is een machtsblok uit vergane tijden.
Ik zie een implosie van het CDA en ik juich dat van harte toe.

Opblaas_boot | 11-09-21 | 12:29 | 2

Niet te vroeg juichen. De (gristen) hondenhaters staan te trappelen.

Wiebenick | 11-09-21 | 12:48

@Wiebenick | 11-09-21 | 12:48: inderdaad..ik zou ook niet gaan juichen als CDA instort, de ruimte die dan vrijkomt wordt gelijk ingevuld. En daar ga je niet blij van.worden.
Een sterk CDA was toch een.kracht in de politiek, hield de extremen.op afstand.

Bataafje | 11-09-21 | 13:27

Prachtig! Die 'C' staat al decennia lang nergens meer voor bij die partij, bende hypokriete zakkevullers. Hoe sneller ze op de vuilnisbelt van de geschiedenis geraken, deste beter.

xpto | 11-09-21 | 12:27 | 1

Ik ben zelden taalnazi, maar hier is zakkeNvullers wel degelijk essentieel voor het begrip.

funda | 11-09-21 | 12:37

Is dit de UnmuteUs demo?

Dubbelepunthoofd | 11-09-21 | 12:25

Je bent ook wel aardig van het padje om anno 2021 op je vrije zaterdag naar zo'n zaaltje in de provincie af te reizen om een congres van een politieke partij bij te wonen.

Schemerlamp | 11-09-21 | 12:23 | 1

Wordt wel ergens gedeclareerd

dathoujetoch | 11-09-21 | 13:10

Het CDA is net als het PvdA een sterfhuis voor de geriatrische boomers.

thanseeuwen | 11-09-21 | 12:23 | 3

En het morele kompas van de VVD?
Al lang begraven?

D-Fens_1963 | 11-09-21 | 12:54

Hoe meer de vvd schijt heeft aan het moele

thanseeuwen | 11-09-21 | 13:01

morele kompas hoe populairder ze worden

thanseeuwen | 11-09-21 | 13:02

Waarom mag deze dame 7x het spreeklimiet overschrijden?

Oh omdat ze Bobo is.

Zie hier het probleem.

Kaas de Vies | 11-09-21 | 12:22 | 2

Daarom blijf ik ook altijd ver weg van dit soort gelegenheden.
Braaf mee moeten blaffen met de baas ,want als je dat niet doet word je op het matje geroepen .

leo59 | 11-09-21 | 12:33

Er zijn tot nu toe op dit congres zóveel deuren open getrapt dat het hele cda tot de gemeenteraadsverkiezingen een enorme griep oploopt.

pa_niek | 11-09-21 | 12:20

Het CDA houdt vast aan een wereld die niet meer bestaat. Mijn professie bevindt zich zeer vroeg in de markt. Dat is de reden waarom ik internationaal leef. Ik wil dat mijn zoon en zijn vriendin na hun studie aan de universiteit van Moscow een aantal jaren in Nl komen studeren. Beide zijn top 5 studenten en zijn overal werkzaam. Ik help ze en ik ervaar dat het grootste probleem is huisvesting. Dit is direct de erfenis van VVD, CDA, PvdA. Nederland wil graag een kenniseconomie zijn maar huisvesting voor toptalent kunnen ze niet regelen.

Red shirt | 11-09-21 | 12:18 | 4

Heuheu.... Huisvesting voor de nieuwe golf aan vluchtende afghaanse lafbekken eerst!

xpto | 11-09-21 | 12:30

Top studenten die overal werken een vader die ook niet dom is en zelf niet in staat om huisvesting te vinden?

neolib | 11-09-21 | 12:34

Koop je toch een appartement voor dat toptalent.
10 jaar geleden ook gedaan toen onze dochter in A'dam ging studeren.
Prima investering, het rendeert nog steeds.

Barack | 11-09-21 | 12:41
▼ 1 antwoord verborgen

Wordt er vandaag ook nog ergens voor gestemd?
Ik hoop dat ze dan dezelfde software-programmeur gebruiken als die van die DeJonge-Omtzigt-software. Die is pas betrouwbaar.

TonAlias | 11-09-21 | 12:16

Het CDA heeft net zoveel met het christendom te maken als Groen Links met groen.

B. Randnetel | 11-09-21 | 12:15 | 1

Of de VVD met Volk, de PVDA met Arbeid, D66 met... enfin, we zien het patroon.

funda | 11-09-21 | 12:31

Omdat er niemand op het congres met een bruikbaar voorstel komt om de partij weer te laten groeien, hierbij maan voorstel: Negatieve lidmaatschapskosten, te betalen uit de subsidie voor politieke partijen, die weer afhankelijk is van het aantal leden, dus win-win.

W_F | 11-09-21 | 12:11 | 1

Negatieve hypotheekrentes voor CDA'ers, gefinancieerd door de ECB?

funda | 11-09-21 | 12:43

De commissie werkelijke schade heeft tot nu toe 45 van de 45.000 zaken afgehandeld. www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/art...

1 op de 1000. Een promille. Er is geen rechtsstaat voor gezinnen waar beide ouders werken. Niet in het kabinet, niet in de Kamer en niet bij de Raad van State. De Kamer heeft woede en verbazing, kinderen hebben niet te vreten. www.rtlnieuws.nl/nieuws/politiek/arti...

De rij bij de voedselbank is de thermometer in onze falende verzorgingsstaat.

Wie een moord pleegt zit in een hotel, wie vermalen wordt door de belastingdienst zit met minder eten, minder rechten en minder mogelijkheden gevangen in hun eigen huis. Sommige dossiers lopen al meer dan tien jaar. Zo lang zit je alleen bij meervoudige moord.

Christelijk Democratisch Appel,
Christus stierf voor andermans zonden, uit vrije wil.
Slachtoffers van de toeslagenaffaire worden gekruisigd zonder wil, zonder keuze, zonder eerlijk proces. Ongekend onrecht, volledig inhumaan.

Feynman | 11-09-21 | 12:07 | 13

@van Oeffelen | 11-09-21 | 12:11:
Krijg je in een verzorgingsstaat waar alles toch achter de milimeter is afgetimmerd, waar ieder eigen initiatief wordt doodvermoord door vergunningsplicht waar je achter elke stoeptegel drie professionals hebt staan die ook uit de algehele middelen moeten worden betaald.
Kappen met die overhead, kappen met het binnenharken van kansarmen, op naar een kleine faciliterende overheid en keihard omlaag met die belastingen. Het is toch van de zotte dat je als leraar of verpleegster niet eens meer een gezin kan onderhouden omdat je net overal buitenvalt? En het minimumloonbaantje, waar de uitzendbureaus per uur meer aan verdienen dan de uitzendkracht zelf?
Ik zeg, bezem erdoor en weg met dat peperdure papier.

Graaisnaaiert | 11-09-21 | 13:51

@van Oeffelen | 11-09-21 | 16:23: weg met die menselijkheid, ja, weg met naastenliefde, ja, weg met barmhartigheid, ja, weg met mededogen, ja, weg met menszijn, ja, weg met eerlijkheid, recht en beschaving, ja, ja, ja.

dathoujetoch | 11-09-21 | 16:35
▼ 10 antwoorden verborgen

Indien u het groene briefje opsteekt bent u negatief voor de plannen van de engel des doods en wordt bedankt voor uw stem dat u positief gestemd hebt op huGo de Jonge.

revolte | 11-09-21 | 12:00

Hoe meer holle frasen, hoe harder er geklapt wordt. Wel knap dat het electoraat het stemlokaal heeft kunnen vinden de vorige keer. Zal met de jaren steeds moeilijker worden.

De Blauwe Baviaan | 11-09-21 | 11:56

Stukje gevolgd van het congres. Klinkt als: op naar de nul zetels.

Sussen, plooien glad strijken, aandacht afleiden, vage beloftes...

Sitting_targets | 11-09-21 | 11:55 | 1

Het lijkt wel politiek.

Wattman | 11-09-21 | 11:56

Bent u voor deze resolutie, dan stemt u tegen, bent u tegen deze resolutie, dan stemt u voor of zo iets, tsjonge...tsonge wat een rommeltje en dit wil mee gaan regeren, wat een zooitje.

Jee-Dee | 11-09-21 | 11:49 | 3

Is traditie

Diederik_Ezel | 11-09-21 | 11:50

Spoiler: dit regeert al decennia.

funda | 11-09-21 | 11:54

Commedia Dell' Arte

VanderGeelen-Coppens | 11-09-21 | 11:47

Het CDA wordt alsmaar kleiner in gelijke tred met het uitsterven van katholieke bejaarden. Die deden niet aan zelfstandig denken en stemden hun hele leven op de KVP/CDA omdat het moest van meneer pastoor van de kerk.

De Flower Power generatie ging na Woodstock in 1969 wel zelfstandig denken, ik maak zelf wel uit wat goed is voor mij, baas in eigen buik, en stemden op een partij naar eigen keuze en niet meer op het CDA.

Mijn ouders hadden hun hele leven op het CDA gestemd. Ik heb nooit op het CDA gestemd. Ik stemde eerst VVD om de combinatie CDA/VVD te steunen. Op een dag ging Frits Bolkestein een maand na de verkiezingen henes. Ik voelde me zo genaaid dat ik sindsdien nooit meer op de VVD stemde. Ik stemde daarna op Pim en daarna op allerlei losse kleine partijen. Op dit moment hangt Caroline van de BBB boven m'n bed.

Het CDA en PvdA krimpen doordat hun achterban krimpt. Hun lot is dat ze splinterpartijtjes worden. Door dat woke gedoe krijg je lijsttrekkers die de kar niet kunnen trekken. Pieter Omtzigt had nooit zo behandeld moeten worden. Zijn partij wordt bij de verkiezingen groter dan het CDA. Nu gaat het CDA natuurlijk ten koste van alles nieuwe verkiezingen tegenhouden. Dat is jammer want dan komt er geen grote schoonmaak in de partij waarbij de werkwijze van Pieter Omtzigt overblijft.

VolgendjaarkrygikAOW | 11-09-21 | 11:46 | 2

Nou nou wat een cliché's.

van Oeffelen | 11-09-21 | 12:06

@van Oeffelen | 11-09-21 | 12:06: gefeliciteerd met je inhoudelijke commentaar.

B. Randnetel | 11-09-21 | 12:11

Huh wat? Zit ik in een parallel universum? Ik tune in op een zaal vol mensen die een applaus geven aan Hugo de Jonge.

Nuuk | 11-09-21 | 11:45 | 5

@Nuuk | 11-09-21 | 11:57:
Qua covid19 beleid - toch geen klein aandachtspuntje in onze huidige maatschappij - hebben ze het toch stukken beter gedaan dan de Kim Jungs.
Daar eten mensen gebakken klei en sterven alsnog massaal de hongerdood, dus misschien niet de meest gelukkige vergelijking.
Om toch op een vrolijke noot te eindigen:
youtu.be/VJNBfBr-OGU

funda | 11-09-21 | 12:05

@funda | 11-09-21 | 12:05:
Nou het ging om het idee dat zelfs in slecht beleid sommige dingen goed gaan. Zo is er wel water uit de kraan, bij sommige mensen, elektriciteit, het lukt raketten af te vuren, er is een werkend leger, gevangenissen en concentratiekampen slagen er in mensen vast te houden. Niet alles even leuk maar vanuit oogpunt of iets werkt; ja dat wel.

Veel beleid is ondanks Hugo goed gegaan. Een zeer belangrijk stuk is bv ventilatie. Op de agenda gezet door Maurice de Hond, vorige zomer. Hij werd genegeerd, door de politiek, weggezet als wappie door de media in handen van die politiek.

Toen we meenden beschermingsmateriaal nodig te hebben is dit vooral door particulier initiatief gelukt, niet door de overheid en toen de overheid zich er mee ging bemoeien, werd veel te veel gekocht en verdween geld in winst van bepaalde mensen (u weet wel wie).

Nuuk | 11-09-21 | 13:44
▼ 2 antwoorden verborgen

Lucky tv, kom d'r maar in. Wat een gelul bij het CDA. Hoop bijzaken, geen hoofdzaken. Nietszeggende holle frasen, nietszeggende mensen, nietszeggende achterhaalde partij.

Opblaas_boot | 11-09-21 | 11:42

Het is begrijpelijk waarom het CDA zoveel leden verliest, de helft is 85+.

Sinterbikske | 11-09-21 | 11:39 | 1

Nu valt het kwartje! Die achterban moet koste wat kost in leven worden gehouden en derhalve komt de vaccinatieplicht met turboboosters.

EEGlivesagain | 11-09-21 | 11:54

Die Harrie toch, mooie vent.

Sinterbikske | 11-09-21 | 11:36

Mark Rutte de leugenaar des vaderlands, goeie Harrie.

Wattman | 11-09-21 | 11:36

Is die man in dat grijswitte pak een dominee of een interim-partijleider?

Graaisnaaiert | 11-09-21 | 11:32 | 6

@van Oeffelen | 11-09-21 | 11:36: Hahaha, geschreven door de vier evangelisten Johannes, Lucas, Mattheus en Markus Rutte ;)

Vuurspuger | 11-09-21 | 11:45

@van Oeffelen | 11-09-21 | 11:36:
Ik ben benieuwd. Het is niet mijn partij maar het land heeft wel een stabiel CDA nodig.

Graaisnaaiert | 11-09-21 | 12:12

@Oef: De 4 apocalyptische ruiters. Wit, Rood, Zwart en Vaalgeel

Arnold Layne | 11-09-21 | 12:21
▼ 3 antwoorden verborgen

Hahaha, zojuist een half uur gekeken naar dat legendarische CDA congres uit 2010. Ik weet nog dat ik destijds aan de buis bleef gekluisterd. Waar je ook klikt in die 8 uur durende Jiskefet uitzending het is continue lachen.

JeMotWat | 11-09-21 | 11:29 | 1

Totdat je je realiseert wat je deze clowns hebt betaald in verhouding tot een reguliere cabaretvoorstelling.

funda | 11-09-21 | 11:32

Het CDA staat eigenlijk symbool voor ons land zelf, richtingloos en het valt helemaal versnipperd als los zand uit elkaar.

Wattman | 11-09-21 | 11:28 | 11

@van Oeffelen | 11-09-21 | 11:37: Zo, wat een hypocrisie. Wat jij hier allemaal aan egoïsme hebt geschreven. Het licht gezien?

Sitting_targets | 11-09-21 | 11:51

@funda | 11-09-21 | 11:46: Gelijk met de vergrijzing komt de vernieuwing. Denkt u werkelijk dat het CDA of de PvdA weer in oude glorie zullen herstellen?

Red shirt | 11-09-21 | 12:04

@Red shirt | 11-09-21 | 12:04: Je reageert op dingen die ik nooit schreef...
Vergrijzing is een gegeven, geen probleem. Vernieuwing staat geheel los van vergrijzing.

funda | 11-09-21 | 12:34
▼ 8 antwoorden verborgen

Alle leden van het CDA zijn blank?

Kaas de Vies | 11-09-21 | 11:28 | 3

95%. Ferrier niet.

van Oeffelen | 11-09-21 | 11:30

@van Oeffelen | 11-09-21 | 11:30: Dat is toch die wachtgeld mevrouw toch?

Jee-Dee | 11-09-21 | 11:42

@Jee-Dee | 11-09-21 | 11:42:
Nee u vergist zich, de slachtoffers van de toeslagen affaire, en dus van deze en vorige regeringen, die zitten op wachtgeld. Die wachten al heel lang op geld.

Ferrier teert op graaigeld.

Nuuk | 11-09-21 | 11:48

Ben zelf lid van het CDA omdat ik vind dat ze lokaal heel sterk zijn. Beter dan de overige partijen in onze gemeente (een extreem linkse lokale partij, en een 3 persoons afvaardiging van Rutte). De affaire Omtzigt heeft de top niet goed gedaan. Daar ben ik ook niet trots op. De partijtop kan wat leren van de lokale bestuurders.

Ome_Damiaan | 11-09-21 | 11:27 | 5

Lokaal sterk is geen aanbeveling tegenwoordig. Allen dienen met één mond te spreken. Het lokale boertje heeft het nakijken.

Wiebenick | 11-09-21 | 11:56

Alleen hebben lokale politici niets meer te vertellen in de EU.

W_F | 11-09-21 | 12:06

Uitholling van andermans macht is ook machtspolitiek.
Lokale partijen blijven voorlopig groeien; misschien breekt het ongewenste EU mandaat onder de uitholling. Er zijn tenslotte weinig alternatieve democratische mogelijkheden om het systeem te veranderen.

funda | 11-09-21 | 12:55
▼ 2 antwoorden verborgen

Is wereldkampioene " wachtgeld " Ferrier ook aanwezig ?

Stratum | 11-09-21 | 11:27 | 1

CO2 neutraal op de bezemsteel gekomen.

Choco Chanel | 11-09-21 | 12:13

Kunnen we al richting broodjes?

Graaf_Slis | 11-09-21 | 11:26 | 1

Er schijnt niet genoeg brood te zijn, Jezus werd al geappt en die neemt meteen extra wijn mee.

funda | 11-09-21 | 11:29

"Draait om de pot heen"

"We gaan het niet hebben over de witte Olifant"

Racisten allemaal.

Kaas de Vies | 11-09-21 | 11:24

Heeft iemand Camieleke al zien snikken ?

Stratum | 11-09-21 | 11:23 | 2

Zijn toenmalige vriendin, tussen haar gezwollen oogleden door.

funda | 11-09-21 | 11:30

@funda | 11-09-21 | 11:30: Duurde wel drie dagen voordat de ergste zwelling weg was en ze weer een beetje kon zien.

EEGlivesagain | 11-09-21 | 11:57

Voor het CDA begint nu een nieuwe tijdrekening nl. vO en nO.
vO is voor Omtzigt hadden ze praatjes en 15 zetels.
nO dus na Omtzigt praten ze nog steeds ontzettend veel maar bij de volgende verkiezing misschien met 16 zetels minder.

jan huppeldepup | 11-09-21 | 11:22

Wanneer er tussen neus en lippen wordt gezegd dat de kamer fractie zich niet hoeft te houden aan de koers welke gesteld wordt, is zo'n congres ook maar een doekje voor het bloeden.

photto | 11-09-21 | 11:21

Herbronnen en revitaliseren. En ik maar denken dat het occulte gedachtegoed ver van de grondbeginselen van deze partij lag.

Graaf_Slis | 11-09-21 | 11:19 | 1

Deze buzzwords worden iedereen ingeprent tijdens speciale heropvoedingsprogr... 'persoonlijke groei cursussen'.

funda | 11-09-21 | 11:23

Wat een ongelofelijke mensen daar. Merendeel staat volledig naast het normale leven. En maar blijven roepen over vroeger. Accepteren mutsen en geblokte hemden: het CDA is dood.

RGV42 | 11-09-21 | 11:17 | 3

Ja en zo lekker positief.
Zij zien het CDA geluid door maatschappij gonzen.

Hoe dan!

Kaas de Vies | 11-09-21 | 11:18

Het normale leven? Laat ons niet lachen.

van Oeffelen | 11-09-21 | 11:23

@van Oeffelen | 11-09-21 | 11:23: Dat is toch het meest oninteressante leven: volgens de norm. Wiens norm vraag ik mij dan altijd af?

Red shirt | 11-09-21 | 12:09

Lekker likken voor posities.
Heerlijk.

Ik wil graag die bal, wethouder in de Bilt afbranden en flink op haar persoon spelen.

Kaas de Vies | 11-09-21 | 11:15 | 1

Google haar even. Check ook haar echtgenoot. Nog nooit echt gewerkt

RGV42 | 11-09-21 | 11:45

Toch mooi dat iedereen eerst zijn eigen doopceel oreert, terwijl ze het van de dagvoorzitter kort moeten houden.

Luisteren dus niet.

Kaas de Vies | 11-09-21 | 11:13

Oh God aIs ze maar niet gaan stemmen

Piet Karbiet | 11-09-21 | 11:12

Het CDA valt uit elkaar, Sint Pieter kan de KVP wel weer heroprichten.

DeCynischeAmbtenaar | 11-09-21 | 11:11 | 1

Maar dan wel met een sterke anti-immigratie (lees: anti-islam) paragraaf.
Zijn vrouw is Syrisch-Aramees christen, dus die weet waartoe die baardmannen in staat zijn.

Norbert Tijhuis4442 | 11-09-21 | 12:21

Read my lips:

"Geen gedwongen onteigeningen"

Maar wel onteigende dwang

Kaas de Vies | 11-09-21 | 11:11

"De stemming zit er goed in en dat is mooi" zegt de voorzitter, nou fijn dan. Op de Titanic speelde het orkest ook een leuk deuntje toen ze langzaam onder gingen.

jan huppeldepup | 11-09-21 | 11:10

Het moet met al die lijken (in de kast) toch verschrikkelijk stinken daar?

DeBlijeGeit | 11-09-21 | 11:08 | 1

Beetje old spice op en gaan.

SterF... | 11-09-21 | 11:11

CDA humor, lijkt er op Duitse humor.

Zijn zij de vijfde colonne?

Kaas de Vies | 11-09-21 | 11:08 | 1

Het humoristisch niveau van van Agt hebben ze nooit meer gehaald, en het blijft bergafwaarts gaan.

funda | 11-09-21 | 11:26

CDA, partij van woorden. Maar als het op daden aankomt wordt je keihard gen***d. Ze kunnen bijna D66 naar de kroon(juwelen) steken. En dan nog de oud CDA'ers. Neem Maxime Verhagen die nu mooi meelult met de stikstofonzin. Waarom? Om de grond van de boeren nog goedkoper los te peuteren en vol te bouwen. De r*t!

Mart6037 | 11-09-21 | 11:05 | 3

Rattus verhagus

SterF... | 11-09-21 | 11:06

Dat is het hele kabinet. Alleen daden waar ze zelf beter van worden. Of hun vriendjes. Maar de Nederlander wordt net als omtzigt een mes in de rug gestoken.

de SENSEI | 11-09-21 | 11:11

De dans der opgegraven lijken.

Graaf_Slis | 11-09-21 | 10:58 | 1

Vanavond zijn ze misschien allemaal Lazarus.

J.P.Drapeau | 11-09-21 | 11:06

Ging even iets te snel. Meneer zegt '... en dan kom je bij de denkers binnen de partij ...'
Aaahhh, de rest van de CDA-ers denkt dus niet. Of wordt geacht niet te denken. Of kán niet denken.
Wat een belediging.

Leptob | 11-09-21 | 10:57

haha, de sfeer is 'ruzie met je aanstaande ex'-bitter. Genieten!!!

Zentgraaff | 11-09-21 | 10:56

Ik trek alvast maar wat bubbels open.

Kaas de Vies | 11-09-21 | 10:56

Heerlijk even live andere tijden kijken en dan snel weer terug naar de onze.

Roorda van Eyssinga | 11-09-21 | 10:56

Ze hebben wel een mooie druilerige dag uitgekozen om te congresseren.
Nu hop de poppetjes weer in het gelid, ex-lid Omzigt achter je laten en doooorrr.
Het land moet bestuurd worden.

Barack | 11-09-21 | 10:56 | 8

@elfenstein | 11-09-21 | 11:05:
Je bent als partij net zo relevant als het aantal zetels en bestuurders dat je op landelijk, provinciaal en lokaal niveau levert.
Dat zijn er bij het CDA nog verrassend veel.

Barack | 11-09-21 | 11:13

@funda, de ambtenarij vervolgt hun programma hetgeen het kabinet vóór het demissionair werd en voor de verkiezingen heeft opgesteld. Maar hoe ver vantevoren worden dan de plannen gesmeed die (op en rond) Prinsjesdag worden geopenbaard?

WibionFire | 11-09-21 | 11:29

@WibionFire | 11-09-21 | 11:29:
Ik zou dat ambtelijk willen kenschetsen als 'accentverschillen aanbrengen' in vigerend beleid.
Meer van hetzelfde dus.

funda | 11-09-21 | 11:51
▼ 5 antwoorden verborgen

Maar is in 's Heren naam "verschil verbinden"

WalterSobchack | 11-09-21 | 10:53 | 4

Een holle betekenisloze kreet waarvan ze zelf eigenlijk ook geen idee hebben wat ze er mee bedoelen.

normanius | 11-09-21 | 10:55

Als je je verschild hebt bij het pellen van een medemens moet je de wond verzorgen.

funda | 11-09-21 | 11:09
▼ 1 antwoord verborgen

Redeloos, radeloos, reddeloos, dat we dat na 350 jaar nog mogen beleven…..
Let op!
Dit is geen, ik herhaal, geen oproep om beoogde verantwoordelijken hetzelfde lot te laten ondergaan als wat destijds is gebeurd.

D-Fens_1963 | 11-09-21 | 10:52 | 2

Het CDA sleurt ons mee in hun val en er is geen Michiel de Ruyter om ons te verlossen.

Graaf_van_Hogendorp | 11-09-21 | 10:57

Wellicht kan Onno Ruding de boel nog vlot trekken. Ondanks zijn hoge leeftijd is hij geestelijk vitaler dan de uitgebluste figuren die nu binnen de partij aan de touwtjes trekken.

Egerius | 11-09-21 | 10:51

Het laatste stuk van het lijstje maakt een oorzaak van de Rutte-doctrine pijnlijk duidelijk. Ministers in de regering zijn tegelijkertijd voorzitter van een vereniging die bepaalt wie hun controleert. Scheiding der machten en van rollen en verantwoordelijkheden is daar duidelijk niet aanwezig.

Frau Merkel | 11-09-21 | 11:04

Waarom nou meteen smijten met antisemitisme?

Cidioot | 11-09-21 | 11:33

Je kunt zeggen wat je wilt, maar 'functie elders' is nu een feit. Nieuw leiderschap.

funda | 11-09-21 | 10:46

Omtzigt zal toch ook ooit wel íets verkeerd gedaan hebben ?

laurentius | 11-09-21 | 10:46 | 6

Hij heeft zich in het verleden aangesloten bij CDA.

netniet | 11-09-21 | 10:57
▼ 3 antwoorden verborgen

Alsof je naar de Titanic kijkt, je weet dat het schip uiteindelijk voorgoed zal zinken.

Wattman | 11-09-21 | 10:41 | 5

@Mark zit te Dutten | 11-09-21 | 10:45: Die stapt gewoon in zijn eigen schoenen.

funda | 11-09-21 | 11:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Harry Wesseling punt NL

Wie is dat?

Kaas de Vies | 11-09-21 | 10:41

Ah, gaan we over naar de postmortem spasm van het CDA en eigenlijk het hele gristendom.

SterF... | 11-09-21 | 10:40 | 1

Rigor mortis treedt al in.

amateurrr | 11-09-21 | 10:47

30 seconden voor een vraag? ... graag in de 2e slaapkamer invoeren, met een motie. Geldt ook voor de te geven antwoorden.

Paaldanseres | 11-09-21 | 10:40

Ah de Boeren!

Ik ben nu al fan!

Kaas de Vies | 11-09-21 | 10:40 | 2

Daar is geen boer meer te vinden Kaas, die zijn allemaal hard weggerend naar de BBB van Lientje…

Mark zit te Dutten | 11-09-21 | 10:43

@Mark zit te Dutten | 11-09-21 | 10:43:
De man komt uit Stadskanaal, klinkt als boer. Maar ja weet ik veel.

Kaas de Vies | 11-09-21 | 10:43

Ik vind het toch een beetje bedenkelijk, die tekening van Cortès. Er is tegenwoordig een boel gedoe rond messenstekers, ingewikkelde preventieve fouilleringen, meskoopverbod onder de 16 enz. En dan humor loslaten op messen die gericht zijn op Rutte. Het lijkt wel op oproepen tot geweld danwel het verheerlijken ervan.
Ik bekijk het maar even vanuit het perspectief van iemand die niet begrijpt vanuit welk perspectief ik die tekening bekijk.

Leptob | 11-09-21 | 10:39 | 4

In dat geval zal er ook altijd iemand kunnen zijn die je tegels niet snapt. Stop je daarom ook met tegelen? De angst mogelijk iemand te kwetsen zorgt er voor dat menige discussie niet meer op argumenten gevoerd kan worden, al er überhaupt nog een gesprek mogelijk is. In die afbeelding een oproep tot geweld zien is dermate creatief dat dit slechts in de linkse extremistenkerk voor kan komen. Ik wil daar best naar luisteren als ze een punt hebben, maar dat is zelden het geval. Aanpassen omdat mogelijk iemand jankende zijn sneeuwbedekte safe-space in kruipt lijkt me onzinnig. Dan kun je ook ophouden met ademen.

Frau Merkel | 11-09-21 | 11:14

@Frau Merkel | 11-09-21 | 11:14: Ik ben het helemaal met je eens hoor. Ik vind het af en toe leuk om in de huid van zo'n linkse extremist te kruipen. Want dan mag je alles zeggen. Als ik in de huid kruip van een rechtse extremist, gaat het altijd mis.

Leptob | 11-09-21 | 11:36

@Leptob | 11-09-21 | 11:36:
Ik begon me al zorgen te maken! Geen complexe grappen op de vroege ochtend svp! ;)

Frau Merkel | 11-09-21 | 12:02
▼ 1 antwoord verborgen

Dat NOS filmpje ook , heerlijk al die archetype CDA koppen...een uitstervend ras.

Smoelensmid | 11-09-21 | 10:39

Zo mooi als in 2010 zal het vandaag niet worden…
Toen die vrouwenmepper het woord nam met een volledig over the top toneelstukje dat geinspireerd leek op Theo Maassen (Mengvoeders United) met een vleugje NSDAP Parteitag gevoel en een kleine verwijzing naar Pim (At Your Service). Maar de aanwezige CDA-ers hadden het niet door en klapten hun handen stuk… youtu.be/MkUfHeZCqkM

Mark zit te Dutten | 11-09-21 | 10:37 | 1

Het is een echte volksmenner. De wanen die dat soort mensen hebben is opmerkelijk.

Frau Merkel | 11-09-21 | 11:18

CDA, zie af van regeringsdeelname. Jullie willen niks en kunnen niks. Probeer het als oppositiepartij.

Dr. Blechtrummel | 11-09-21 | 10:37

Wobke heeft zich verslapen?

Kaas de Vies | 11-09-21 | 10:36 | 4
-weggejorist-
JeRoom | 11-09-21 | 10:40

@van Oeffelen | 11-09-21 | 10:39:
To wob of not to wobke

Kaas de Vies | 11-09-21 | 10:42

Woke de Vries, wiens moeder de familie-auto betaalde van haar eigenste salaris.

funda | 11-09-21 | 10:54
▼ 1 antwoord verborgen

De oorspronkelijke achterban van het CDA reed hier net voorbij in een schier eindeloze stoet oude trekkers. Het CDA kwijnt weg. Life goes on. Koffie.

Mr_Miscellaneous | 11-09-21 | 10:33

Omtzigt of geen Omtzigt, ik heb nog nooit enige belangstelling voor het CDA gehad en nu dus ook niet, begrijp geen reet van al die aandacht.
Veel gelovigen hier?

uisge baugh | 11-09-21 | 10:33 | 2

KVP.

van Oeffelen | 11-09-21 | 10:39

Omtzigt was het CDA keffertje dat als het er op aankwam altijd vrolijk met de partij meestemde. Een soort van Koppejan/Ferrier 3.0.
Zijn z'n balletjes nu echt ingedaald?

Theodorik1 | 11-09-21 | 10:41

Die Wobke H. wilde de WW nog verder versoberen dan al is gebeurd onder het CDA. En hij komt uit een schatrijke buurt met kasteelvilla's wat heeft die te zoeken bij een middenpartij

stipjes | 11-09-21 | 10:31 | 2

Wat een dom SP achtig loserframe. Bahbah. "De Rijken". Calimero.

van Oeffelen | 11-09-21 | 10:33

Viel die kille boekhouder daar even mee door de mand.

Wattman | 11-09-21 | 10:44

Net niet waar

Cidioot | 11-09-21 | 11:38

Het blijft raar, een partij met het woord christelijk in de naam die graag hele volksstammen hier binnenlaat die bij voorbaat al aangeven straks elk christelijk onderdeel van de samenleving te willen vernietigen.

2voor12 | 11-09-21 | 10:29

Het congres is nog niet begonnen en ik hoor de naam Wilders al vallen.
Doet me denken aan de uitspraak van the Donald: 'They're not after me, they are after you'.

HenkyPanky | 11-09-21 | 10:27

Wat een schaamteloze vertoning na al die schandalen. Woningnoodschandaal, toeslagenschandaal, mondkapjesschandaal met Siewert, Functie elders schandaal, Asielschandaal. Ze moeten zich kapot schamen

stipjes | 11-09-21 | 10:27 | 5

@stipjes | 11-09-21 | 10:30: U bedoelt het geroyeerde lid Sywert van Lienden? Bij het CDA wordt nog ouderwets ingegrepen itt die vriendjespartij voor Venlonaren.

van Oeffelen | 11-09-21 | 10:35

@van Oeffelen | 11-09-21 | 10:35:
Maar hij heeft toch wel invloed gehad in die periode, en die dossiers zijn nog niet opgelost.

Klopt wel dat ze Sywert hebben gewieberd, naar mijn smaak rijkelijk laat.

Kaas de Vies | 11-09-21 | 10:38

@van Oeffelen | 11-09-21 | 10:35: Hahaha, zie het resultaat.

Dr. Blechtrummel | 11-09-21 | 10:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Wanneer vindt eigenlijk het PVV congres plaats waarbij Henk&Ingrid kunnen stemmen voor een nieuwe leider?

van Oeffelen | 11-09-21 | 10:27 | 5

Komt Camile, de vrouwenmepper met verwilderde ogen, Eurlings vandaag ook nog even schreeuwen ?

Wattman | 11-09-21 | 10:53

Treurig hoe Don Quioef hier het CDA loopt te verdedigen

djs | 11-09-21 | 11:37

Je bedoelt de congressen gehouden in St. Moritz?

steekmug | 11-09-21 | 11:39
▼ 2 antwoorden verborgen

De belangstelling is groot. Van Oef kent de uitkomst al, want die ligt al vast.

van Oeffelen | 11-09-21 | 10:24 | 3

De uitkomst is dat het niets meer gaat worden. Trek de stekker er toch uit, waarom onnodig lijden?

SterF... | 11-09-21 | 10:43

Klinkt lekker democratisch.

Kaas de Vies | 11-09-21 | 10:45

Vooral blijven reaguren. Vermakelijk.

dathoujetoch | 11-09-21 | 14:26

Nakaarten over gebeurtenissen die onomkeerbaar zijn geworden. Dit gaat allang niet meer om Omtzigt maar om CDA prominenten als Hoekstra die met "Omzigt, functie elders" binnen het CDA uiteindelijk hun eigen glazen hebben ingegooid. Voor Omtzigt blijft de deur open staan, aldus Hoekstra, maar hij weet denk ik dondersgoed dat hij voor de buitenwereld holle frasen uitkraamt. Wat ik het meest verbazingwekkend vind is dat types als Hoekstra blijkbaar zelf niet doorhebben dat zij met hun gezwam zichzelf nog ongeloofwaardiger maken dan ze inmiddels al zijn. Hebben ze zulke slechte spindokters, zijn ze echt zo dom als zij zich gedragen?

Vuurspuger | 11-09-21 | 10:23 | 8

@van Oeffelen | 11-09-21 | 10:25: Ik denk dat Hoekstra het in gesprek met mij nog geen twee minuten zal volhouden. De man is alles behalve intelligent, daarom heeft hij zulke domme dingen gedaan in de verwachting dat dit voor hem binnenskamers zou blijven. Ook dat heeft die dommerik verkeerd ingeschat.

Vuurspuger | 11-09-21 | 10:37

@van Oeffelen | 11-09-21 | 10:41: Inderdaad.. hahaha. Daar is Hoekstra ook goed in... totdat hij Omtzigt op z'n weg vond.

Vuurspuger | 11-09-21 | 10:44
▼ 5 antwoorden verborgen
-weggejorist-
JeRoom | 11-09-21 | 10:21

Dat stemmen heeft natuurlijk geen zin. De uitslag is immers al door Wopke en Hugo bepaald.

goedverstaander | 11-09-21 | 10:21 | 1

Dat is zo, U zit in de buurt.

van Oeffelen | 11-09-21 | 10:26

Het is jammer dat ik geen CDA lid ben…
Anders had ik een motie tot opheffen ingediend.
De partij is totaal overbodig geworden door de komst van BBB en Groep Omtzigt.
Hugo mag weer terug voor de klas.

Mark zit te Dutten | 11-09-21 | 10:19 | 6

@Vuurspuger | 11-09-21 | 11:02:
Omtzigt autist noemen gebeurt vaker, maar slaat nergens op. Dat hij sneller en gestuctureerder denkt dan gemiddeld is duidelijk en komt, naast aanleg, voort uit ervaring en oefening. Dat heeft niets met autisme van doen.

Frau Merkel | 11-09-21 | 11:23

Je zal potverdikkie maar leerling zijn op een school in Rotjeknor en dan verschijnt die zwamneus ineens weer voor de klas.... wat zou ik dan mijn ouders pressen om te verhuizen!

L.E. Raar | 11-09-21 | 11:27

@raar u denkt echt dat Hugo weer terug het onderwijs in gaat? Het onderwijs dat hij zelf heeft helpen vernielen? Nee, die word bestuursvoorzitter van een of ander gesubsidieerde en door vvcda opgezette denktank. Of er wacht een leuk baantje bij het verbond van zorgverzekeraars of als ze hem echt nergens kunnen stallen, word hij burgemeester in Bruinisse ofzo.

WibionFire | 11-09-21 | 11:36
▼ 3 antwoorden verborgen

Jurassic Park: the final chapter

dathoujetoch | 11-09-21 | 10:15

Hoe vind ik de sms code op mijn telefoon om te kunnen stemmen?

Schemerlamp | 11-09-21 | 10:14 | 1

Bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge!

Joffri | 11-09-21 | 10:16

Goed ongeveer 1000 mensen stemmen dus op zo'n congres.

Bijzonder lage opkomst.

Kaas de Vies | 11-09-21 | 10:10 | 4

@VoltaireJohn | 11-09-21 | 10:11:
Laten we eerst eens kijken waar hij mee komt in de komende jaren, en wie met hem meegaat.

Graaf_van_Hogendorp | 11-09-21 | 10:14

Omtzigt geeft zelf aan geen leider te willen zijn. Had zichzelf ook alleen als tegenwicht opgegeven voor de inmiddels beroemde verkiezingen binnen het CDA. Het feit dat hij 2de werd met maar een paar punten verschil ondanks de “fraude” deed meer zeer bij lapzwans 1&2 dan wat ook. Hij zou ze zonder die bug verpletterd hebben. Ik hoop dat hij zich bij een verstandige en stabiele partij aansluit, persoonlijk denk ik dat hij samen met Caroline een super koppel zou kunnen vormen bij BBB

WibionFire | 11-09-21 | 10:22

Kan ook digitaal

Cidioot | 11-09-21 | 11:39
▼ 1 antwoord verborgen

Het is slechts een kwestie van tijd dat alle aanwezigen van een CDA-congres in één personenwagen arriveren.

goedverstaander | 11-09-21 | 10:06 | 3

CDA clowns auto, aan gekke grote schoenen geen gebrek.

Kaas de Vies | 11-09-21 | 10:08

@Kaas de Vies | 11-09-21 | 10:08: Touché. Ik zie het voor me.

Alsdan | 11-09-21 | 10:12

In de luxewagen in de jaren 70.

van Oeffelen | 11-09-21 | 10:37

Vandaar nog geen herverkiezingen. Ze weten dat ze dan gedecimeerd worden. Dat geldt ook voor D66; merkwaardigerwijs niet voor de VVD, maar dat zal wel komen omdat teleurgestelde D66ers en CDAers dan maar op de VVD gaan stemmen, want die andere partijen zijn vies, bah.

langelat | 11-09-21 | 10:06 | 1

D66 wordt niet gedecimeerd, om een of andere verbijsterende reden is Kaag momenteel hét gezicht van (s)links in deze contreien. PvdA gaat stabiliseren en langzaam wegkwijnen als de oudjes die nog denken dat den Uyl nog onder hun is overlijden. SP zie ik ook niet meer groeien, ze hadden hun kans gehad met Jan. GL stabiliseert ook wel, misschien groeit het weer een beetje, wellicht als Jessias een keer oprot.

CDA is ten dode opgeschreven, ingehaald door de populistische tak trippel B.... en kolos Omtzigt die eraan komt. CDA's enige hoop is dat de oudjes nog stug door blijven leven en dat Omtzigt weer een inzinking krijgt.

Graaf_van_Hogendorp | 11-09-21 | 10:11

We RULE this country! Ach, waar blijft de tijd...

streknek | 11-09-21 | 10:06 | 1

Halbe was erbij.

KaleBult | 11-09-21 | 10:08

Ik heb net proef gestemd en Hugo bedankt mij voor zijn stem.

Kaas de Vies | 11-09-21 | 10:05
-weggejorist-
JeRoom | 11-09-21 | 10:04 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Krijgen we nu de scene waar Hugeau en Flopke hun handen wassen in onschuld?

Graaf_van_Hogendorp | 11-09-21 | 10:04

Is dit de jaarlijkse Christenen Dienen Allah eucharistieviering?
Hoe laat worden de hosties uitgereikt?

Paaldanseres | 11-09-21 | 10:02

Meestal wordt er over de landelijke politiek gesproken. Maar ook in de lagere bestuurslagen, provincie en gemeente, is het CDA tanende. En dat is zeker net zo interessant. Ooit had het CDA de meerderheid in de TK. Die tijd is voorbij en het lijkt er op dat de confessionele marginaliseren. De vraag is of dat erg is? Ik denken van niet.

Red shirt | 11-09-21 | 10:01 | 9

@Grijskijkert | 11-09-21 | 10:33:
Critical theory/French theory/postmodernisme/nihilisme, de ideologieën die het kader van PvdA/D66/GL aanhangt komt voort uit marxisme. Daarnaast zijn vele gender/ras belangenclubs marxistisch geïnspireerd. Zie BLM uit 'Murica waar zowat alle topmensen "marxistisch geschoold" zijn. Beweging komt overigens ook voort uit oa the weather unground.

Graaf_van_Hogendorp | 11-09-21 | 10:54

@Grijskijkert | 11-09-21 | 10:33: Een paar tieners die op zoek zijn naar hun identiteit en een paar oproerkraaiers? Groen Links is een gevestigde politieke partij. Wellicht niet uw kleur maar zeker niet Marxistisch. Volgens mij bent u maar aan het raaskallen. Lees een keer een boek, zou ik denken.

Red shirt | 11-09-21 | 11:13

@Red shirt | 11-09-21 | 11:13: Ahh, bagatelliseren en verklaren dat eea "zeker niet Marxistisch" is. Opmerkelijk maar zeker niet onverwacht. En zet zelf eens een andere bril op als je een boek leest. Die roze die je nu gebruikt vertroebelt je realiteitsbeeld.

Grijskijkert | 11-09-21 | 14:13
▼ 6 antwoorden verborgen

Ik drukte ff op play en ik hoorde woorden als Barmhartigheid. Meteen uit gezet. Wat kotswoord is dat zeg.

Timide_Aso | 11-09-21 | 09:58

Waarom altijd teruggrijpen op gebeurtenissen uit het verleden. Live in the now!!!!!

Opblaas_boot | 11-09-21 | 09:57 | 1

Omdat de gebeurtenissen uit het verleden ervoor gezorgd hebben dat ze nu geen bestaansrecht meer hebben, wellicht?

jemagookniksmeer | 11-09-21 | 11:08

De Jonge heeft de cojona maatregelen er goed in gehamerd bij de boer'n plucheplakkers. Hij kan het zich natuurlijk niet veroorloven dat de msm zich er negatief over kan uit laten. Wat een farce. Vakken, niet staan, niet zingen, stippen, blijven zitten... te gek voor woorden. Mag het aanwezige plebs daar wel spreken? Hoe zit het met de mondluiertjes en de lucht verversing in die hut daar? En geen anderhalve meter.... maar je mag wel met elkaar praten op afstand. Wat een schijnvertoning.

Paaldanseres | 11-09-21 | 09:57 | 2

CDA heeft niets met boer'n meer te doen. De hrle agrarische sector hebben ze een mes in de rug gestoken. Alles voor het pluche...

HornoxNL | 11-09-21 | 10:01

Iedere dag coke doet blijkbaar rare dingen met een mens en zijn gedachten…

Mark zit te Dutten | 11-09-21 | 10:26

Wordt er nog gestemd over een stelling met een dubbele ontkenning erin?

Diederik_Ezel | 11-09-21 | 09:57

Zouden er nog steeds CDA'ers zijn die denken dat een stem op de partij een toegangskaartje geeft voor het hiernamaals?

smdyasc | 11-09-21 | 09:55 | 1

Nee, denk ook niet dat die er ooit waren. Wel dat die stem christelijke normen in de regelgeving handhaaft.
Niet echt trias enzo.
Maar zie hoe de CU nu waarschijnlijk weet tegen te houden dat D66 oude mensen uit hun lijden verlost.
Of dat islamitische kindjes islamitisch onderwijs krijgen. Dat was een stem op CDA. Oa

geen koning | 11-09-21 | 19:04

Splinterpartijtje. Niet teveel aandacht aan besteden. Samen met de PvdA over 4 jaar nog slechts een voetnoot.

BoerKoekoek | 11-09-21 | 09:54 | 1

Misschien heet 't tegen die tijd de Christen Democratische Groene Partij van de Linkse Arbeid

vermeubelmaker | 11-09-21 | 10:01

Meditatief moment ........ Tjeez
Die witte olifant in de porseleinkast.
Nu al een poppenkast.

Opblaas_boot | 11-09-21 | 09:54

Verworden tot een vreselijke partij. Vroeger nog wel eens op gestemd. Wat een collectie van zwakkelingen is die partij nu, die Wopke voorop.

feiten_en _cijfers | 11-09-21 | 09:53

Als het CDA nou met de VVD een minderheidskabinet vormt, zonder D66 erbij... dan kunnen ze zichzelf weer populair maken door gewoon te gaan regeren.

Papa Jones | 11-09-21 | 09:52 | 4

Ga je mond spoelen

Red shirt | 11-09-21 | 10:09

Of alleen de VVD, als minderheidskabinet.
En dan voor iedere motie en wetsvoorstel een meerderheid moeten halen in de kamer.
Lijkt me prima.

Nuchternederland | 11-09-21 | 10:16

Dat zou idd heel mooi zijn om de D66 te wippen.

echtpaul | 11-09-21 | 11:10
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
JeRoom | 11-09-21 | 09:51

Wilhelmus!

Jos Tiebent | 11-09-21 | 09:50

O/T Hugo de Jonge, met trillende stem, gisteren in het NOS journaal over het afschaffen van alle coronamaatregelen in Denemarken. www.npostart.nl/nos-journaal/10-09-20... vanaf 7.14

We zijn de leugens wel zat, schijnheilige clown

de visser | 11-09-21 | 09:50 | 2

Vacinatiegraad in denemarken net zo hoog als hier, heb ik begrepen.

Banenenrepubliek | 11-09-21 | 10:39

Er licht een gapend groot electoraal gat op rechts van het midden. Als er een normaal centrum rechts alternatief zou zijn, is de VVD binnen de kortste keren gedecimeerd. Maar dat is er niet, want Wilders schreeuwt alleen maar, Baudet is een totaalgekkie, JA21 bestaat nog maar een paar weken en het CDA is een baantjescarrousel voor middelmatige "bestuurders".

En vergis u niet: die partijen die nog niet of nauwelijks bestaan (Omtzigt, BBB, JA21, etc.) moeten nog door de fase van groei heen. En dat trekt allerlei opportunisten die de idealen verraggen en ze trekken de toorn van de extreem linkse media over zich heen.

Dus uw Noorse Oppergod vreest dat het nog wel even een teringzooitje blijft in Den Haag....

Odin | 11-09-21 | 09:50 | 8

@Red shirt | 11-09-21 | 10:16: Klopt, Wilders is een reactie op wat er fout gaat.
maar je zult eerst moeten constateren, voordat je gaat reageren.
En dat laatste hebben zowel Marijnissen als Bolkestein niet gedaan.

Nuchternederland | 11-09-21 | 10:18

@smdyas en @langelat wellicht heeft u gelijk, ik vind bewijzen uit het ongerijmde vaak lastig. Maar bij deze: "dank u wel heer Wilders!".

Maar om hem nou staatsman te noemen en ontkennen dat hij vaak schreeuwt? dat gaat me wat ver...

Odin | 11-09-21 | 10:19

@Red shirt | 11-09-21 | 10:16: "Er al over spraken": ja dat klopt. Er wordt over zoveel gesproken en niet gehandeld. Pas door de dreiging van een alsmaar grotere partij die het tot kernpunt maakte, blééf erover gesproken worden en soms naar gehandeld.

langelat | 11-09-21 | 10:27
▼ 5 antwoorden verborgen

De meest succesvolle leiders van het CDA waren degenen met een perfekte kop voor een geweldige karikatuur. Hoekstra heeft niet zo'n kop. En dan hadden ze ook nog eens hun eigen karakteristieke stemmen. De toon waarop Hoekstra spreekt laat mensen in slaap sukkelen of een spelletje op hun telefoon doen. Hoekstra heeft van dat alles helemaal niets. En dat zegt natuurlijk helemaal niets over de kwaliteiten van Hoekstra. Maar tóch doen zulke zaken er toe.

Leptob | 11-09-21 | 09:48 | 1

MIsschien moet hij iets geks met zijn haar doen. Buitenissig modelletje gezichtsbeharing. Vanaf nu alleen nog maar oppo-suits aan met dollerbriefjes erop. De grap met de schoenen is al gemaakt dus die kan voorlopig niet meer maar er zijn nog genoeg gimmicks te verzinnen om 'm wat op te pimpen en camerafähig te krijgen.

elfenstein | 11-09-21 | 09:52

Partijen met denkbeeldige vrindjes doen pijn aan dat klein beetje politieke intelligentie wat ik nog pretendeer te hebben, daar veranderd een afvallige met goede politieke idealen niets aan, zodra een religieuze partij "te groot" wordt dan komen de creepy geloofs idealen de overhand spelen.

TijdelijkOptimist | 11-09-21 | 09:47

Hee, leuk, een klapbandje.

Dr. Blechtrummel | 11-09-21 | 09:46

Tijd om al deze geldwisselaars, duivenmelkers en tollenaars uit onze prachtige tempel van de Democratie te verjagen. Ksst. Vort.

Mr_Miscellaneous | 11-09-21 | 09:46

Het CDA is gedoemd om te verdwijnen. Hardcore gristenen kunnen terecht bij CU en SGP, en 'democraten' hebben een keur aan andere politieke partijen om uit te kiezen.

Net als de PvdA overigens. De PvdA heeft zijn grootste verlies natuurlijk al in 2017 geleden, en in de peilingen gaan ze van 9 zetels naar 10 zetels, of soms 11, maar dat zijn feitelijk ook de laatste stuiptrekkingen: hun traditionele achterban, de 'arbeiders', zijn ze al vanaf begin jaren 90 van zich aan het vervreemden (een heel groot deel daarvan is weggelopen naar de PVV), hardcore socialisten kunnen terecht bij de SP, 'intellectuele' socialisten kunnen terecht bij GL, en de allochtone stem gaat tegenwoordig voor een groot deel naar DENK.

Ik ben steeds tegen nieuwe verkiezingen geweest, want ja, wellicht levert een nieuwe 'constellatie' een nog veel moeilijker te formeren coalitie op, maar onderhand duurt deze patstelling zo lang, dat ik denk: Johan Remkes moet er binnen twee weken in slagen een (minderheids)kabinet te organiseren, en zo niet, dan in godsnaam inderdaad maar opnieuw kiezen.

Nou ja, we gaan het zien.

Dr_Johnson | 11-09-21 | 09:46 | 4

@Mr_Miscellaneous | 11-09-21 | 09:50: Als het CDA lijn omtzig5 had gevolgd. Als basis rechts-conservatief beleid, met oog voor degenen die niet mee komen. Hadden ze Rutte kunnen bedreigen. Nog een frappante constatering, geen enkele partij heeft rechtstreeks de aanval op Rutte geopend in de campagne. Rutte presenteert zich als leider en staatsman en de rest gaat daarin mee.

Incitatus | 11-09-21 | 10:50

@Incitatus | 11-09-21 | 10:50:
Ligt beetje aan waar je zelf staat natuurlijk, maar volgens mij is Omtzigt niet zo rechts. V.w.b. die constatering, dat klopt. Er was wederom weinig te kiezen.

Mr_Miscellaneous | 11-09-21 | 11:02

@Mr_Miscellaneous | 11-09-21 | 11:02: Omtzigt is niet klassiek rechts, gezien zijn pleidooi voor een nieuw sociaal contract. Echter durft hij wel de huidige gang van zaken rond migratie, eenheidsmunt en Europa te agenderen en heeft een duidelijke cohorente visie op de meeste onderwerpen. Dat lijkt allemaal vrij basaal voor een lid voor van onze volksvertegenwoordiging, maar in het land der blinden is éénoog koning. Zij achterban zal uit het klassiek midden moeten komen ex CDA, ex Pvda, de mensen die nu opeens VVD stemmen omdat mark het over sterker uit de crisis en supergaaf heeft en de overigen hem geen strobreed in de weg leggen.

Incitatus | 11-09-21 | 13:25
▼ 1 antwoord verborgen

Misschien kan het CDA samen met splinterpartij PvdA en GL.

Astroturfer | 11-09-21 | 09:45

Onbegrijpelijk dat mensen zich nog in dit soort slangenkuilen willen begeven.
De ene is nog achterbakser dan de ander!

leo59 | 11-09-21 | 09:45

"een scheut yoghurt in een Long Island Ice Tea'.
Gatverdamme!!!!1!1

Montgomery Burns | 11-09-21 | 09:43 | 1

Drankmisbruik.

Joffri | 11-09-21 | 10:42

Het CDA zal wel net zo goed terugkomen uit dit dal als de PvdA na Spektrui.

Odin | 11-09-21 | 09:43 | 4

Als je de cijfers ziet wie op CDA stemt dan zijn ze letterlijk ten dode opgeschreven. Heul veul oudjes die zich nog de goede oude tijd kunnen herinneren, net als bij PvdA. Probleem is alleen dat jongere generaties die tijden nauwelijks of niet kunnen herinneren. Omtzigt verlaat op tijd het zinkend schip.

Graaf_van_Hogendorp | 11-09-21 | 10:04
▼ 1 antwoord verborgen

Tijd voor een splitsing dan maar weer es.
CDA peilt zes zeteltjes.
Linkse CDA'ers sluiten zich met twee zeteltjes aan bij GroenLinks.
Rechtse CDA'ers sluiten zich met vier zeteltjes aan bij SGP.

obi1 | 11-09-21 | 09:40

Omtzigt de politieke spookrijder.

Patje | 11-09-21 | 09:40 | 1

In dit geval denk ik dat hij als een van de weinigen de juiste afslag heeft genomen.

Kaas de Vies | 11-09-21 | 09:44

Camiel Eurlings, braaaaaaaaaak.
Vanaf 5:36:00=14 !!!!

steekmug | 11-09-21 | 09:38

Van Snoeffelen al gesignaleerd?

Wijze uit het Oosten | 11-09-21 | 09:37

Onbegrijpelijk dat Hoekstra nog niet het veld heeft geruimd.

Merlanni | 11-09-21 | 09:37 | 1

U stemde nog wel op hem... hoe kunt u dat nu schrijven?

funda | 11-09-21 | 11:04

Pieter en Lientje, lijkt me een uitstekend stel.

elfenstein | 11-09-21 | 09:36 | 1

Ik zeg doen!!

Toedels | 11-09-21 | 10:21

Zouden die tollenaars van het CDA vandaag de partij gaan opheffen?
Nee, natuurlijk niet. Ze hebben zo'n rotsvast geloof in gggggggggristus én zichzelf dat ze menen de waarheid en wijsheid in pacht te hebben.
Het is best zielig om naar te kijken, naar een patiënt waarbij de palliatieve fase is aangebroken maar het zelf nog niet door heeft.

Bakkeleures | 11-09-21 | 09:35 | 4

En dan te bedenken dat hun huidige boegbeeld Hugo de Schoenen is.
Wopke is volledig onzichtbaar en oninteressant, Hugeau staat erbij als prins Prik en geeft het CDA smoel. Of beter gezegd: een tronie.

elfenstein | 11-09-21 | 09:40

Nog 1 keer samen met Rutte in vak K en dan kan de morfine pomp een standje hoger. Bij vroegtijdige val van Rutte IV graag een niet reanimatiebeleid voeren.

Incitatus | 11-09-21 | 09:50

D66 had in 2006 3 stemmen, PvdA 33. Die gekke politici zijn vals, maar taai. Ze weten waar hun inkomen vandaan moet komen.

Upendo | 11-09-21 | 09:51
▼ 1 antwoord verborgen

Het Christelijk Democratisch Abces.

Leptob | 11-09-21 | 09:34

CDA retoriek:
'samen staan we sterk net zoals die oude berk'

Patje | 11-09-21 | 09:34

Wisten jullie dat Omtzigt nog nooit een boek heeft geschreven met een handtekening gericht aan Kaas de Vies.

Pechtold wel.

Nuff said.

Kaas de Vies | 11-09-21 | 09:33 | 3

Bieb vraagt wanneer je het boek eens terug komt brengen.

Lorejas | 11-09-21 | 09:39

@Kaas de Vies | 11-09-21 | 09:45: Bibi, ooit FHM's mooiste buurmeisje.

Mubbenschonster | 11-09-21 | 11:37

We're all fucked.

R. Ketelsteen | 11-09-21 | 09:33 | 2

We kunnen altijd nog voor Kaas' Kolonelsregime gaan.

Kaas de Vies | 11-09-21 | 09:33

@Kaas de Vies | 11-09-21 | 09:33: Pfieuw, ik las even "Kaags".

funda | 11-09-21 | 11:20

Pieter Omtzigt is hoe een politicus zou moeten zijn. Tuurlijk vast en zeker wat op aan te merken, of niet jouw mening. Maar volhardend, de goede strijd leveren gebaseerd op argumenten.

Hup Omtzigt, ik stem alvast op CDO, Christelijk Democratisch Omtzigt.

Kaas de Vies | 11-09-21 | 09:32 | 1

Feiten en argumenten... waar vind je dat tegenwoordig nog. Niet in de politiek. Daar is het emoties en wie het hardst schreeuwt...

GWBA | 11-09-21 | 09:52

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino