Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Joe Rogan (54, ongevaccineerd) heeft corona, start o.a. ivermectine-kuur, herstelt binnen drie dagen

Natuurarts van dienst had het te pakken!

Hij kroop zaterdagavond ongevaccineerd onder het wol en testte zondagochtend positief. Dus meteen daarna gooide hij er de gootsteen tegenaan, bestaande uit: monoklonale antilichamen (FDA-goedgekeurd), ivermectine, prednison (aangeraden door het NL ziekenhuis van deze brandbrief), z-pack (azithromycine), een NAD-infuus en een vitamineinfuus. Tenminste, dat is wat hij in de bovenstaand Insta-video vertelde, die uiteraard voorzien werd van de WHO-waarschuwing eronder. 

Het nieuwe trucje van de bien pensant is trouwens om ivermectine uit tribale overwegingen consistent en minachtend "paardenontwormer" / "horse dewormer" te noemen, wat het inderdaad ook is. Maar ivermectine is al vanaf 1988 meer dan 4,4 miljard (!) keer veilig door mensen gebruikt, genas honderden miljoenen mensen van rivierblindheid en lymfatische filariasis en de ontdekkers van avermectine (voorloper) wonnen in 2015 nog de Nobelprijs voor Fysiologie en Geneeskunde, want "The consequences in terms of improved human health and reduced suffering are immeasurable". Dus misschien even een toontje lager zingen met dat ondoenlijk lege dedain.

Enfin, het resultaat van Joe's kuur: elke dag voelde beter dan de vorige en op woensdag meende hij zich hersteld. Ja, fantastisch natuurlijk. Een stuk omslachtiger en duurder dan een gratis vaccin dat rond de 95% beschermt tegen ziekenhuisopname en rond de 80% beschermt tegen infectie - al neemt dat na een aantal maanden wel af en is de effectiviteit van booster shots nog niet bekend. MAAR, je hebt niet bijgedragen aan een totalitaire infrastructuur van QR-vaccinatiebewijzen voor toegang tot het openbare leven, je bent niet gezwicht voor het maatschappijbrede dedain en farmazeloot Justin Trudeau (analyse hier) in het bijzonder. En je durfde erop aan dat als zelf Jan Roos (bmi: fors, dieët: interessant) het ongevaccineerd overleefde, u misschien ook wel een kans maakt.

Maar goed, Joe sluit af met een nederig dankwoord: "A wonderful heartfelt thank you to modern medicine for pulling me out of this so quickly and easily". Trust the science!

"Denk maar niet dat je ongevaccineerd nog met de trein of het vliegtuig mag"

Joe over QR-vaccinatiebewijzen

Onze nieuwe heuvel

"Wat te doen met ongevaccineerden?" Wat dacht je van helemaal niks, engnek

is zo

Social

Bek houwe dikke CNN-systeemdweil

Social

Reaguursels

Inloggen

Oh en nog een losse anekdote: er was ook een keer iemand met corona die die dag contant betaalde terwijl hij normaal gesproken altijd pint. En even later was ie ook van z'n corona af.
Kan geen toeval zijn. Maar daar hoor je de WHO niet over. Misschien voor GeenStijl interessant om hier iets over te schrijven?

RandyBiel | 03-09-21 | 12:55

Ik heb ook een keer gelezen dat iemand met corona van z'n fiets was geflikkerd, en een paar dagen later van z'n corona af was.
Wie weet kunnen we daar ook een lang verhaal over typen.

RandyBiel | 03-09-21 | 12:53

Toen ik corona had heb ik een 6-pack bier leeggezopen, en was ik na 2 dagen weer beter. 4.4 miljard mensen hebben wel eens pils gezopen.
Gaan we daar nu ook een heel artikel over schrijven?

RandyBiel | 03-09-21 | 12:49

En houdt nou toch is op over ivermectine. Er lopen ontzettend veel onderzoeken naar, en de onderzoeken die reeds zijn uitgevoerd geven een wisselend beeld. Het helpt een beetje, het doet niks of het verergerd juist. Een ander probleem is dat er nog altijd onduidelijkheid is over de dosering. Bij hoge doseringen gaat het nog wel eens mis. Er is nog geen goed profiel voor dosering van IV bij Covid en bijwerkingen.

Lezilumab, tocilizumab, sarilumab, dexamethasone, ritonavir, ramdesvir, umifenovir, etc. etc. Zo zijn er velen op te noemen, van ontstekingsremmers tot antidepressie zooi. Er lopen ontzettend veel onderzoeken en op de IC's wordt een hoop geprobeerd met verschillende 'cocktails'. Sommige zijn veel belovend (onderzoeken lopen dus), andere niet. Er is helaas nog steeds geen wondermiddel tegen Covid.

Persoonlijke mening: voor bescherming tegen ernstige Covid raad ik wel een mRNA vaccin aan (AZ en Janssen niet ivm ernstige bijwerkingen).
Voor bijwerkingen op lange termijn hoeft u niet bang te zijn. Er is geen enkel biologisch mechanisme die dat zou kunnen veroorzaken. mRNA is
zeer kwetsbaar en binnen een paar uur uit je systeem. Je houd een immuunrespons over tegen een lichaamsvreemd eiwit (Spike eiwit). That's it...

Stukje is zonder bronvermelding helaas. Zodra ik linkje erin verwerk wordt comment niet geplaatst...

IsErBier? | 03-09-21 | 12:42

"monoklonale antilichamen, ivermectine, prednison, z-pack (azithromycine), een NAD-infuus en een vitamineinfuus"
Onderzoeksopzet: 1 testpersoon. En welk middel heeft nou geholpen? Placebogroep: afwezig. Kun je daar dus conclusies uit trekken? NEE

IsErBier? | 03-09-21 | 12:37

Er zijn ook (ongevacc) COVID19-gevallen bekend die een dag ziek waren, of een middagje.
Dat Joe Rogan zich na drie dagen beter voelt wil niet zeggen dat dit de heilige cocktail van middelen is die tegen een COVID19 infectie werkt.
Maar we leven nou eenmaal in een tijd waarin influencers alles beter weten dan gerenommeerde wetenschappers.

Meneert | 03-09-21 | 11:16

Kijk, nu denk ik dat Rogan gezond genoeg is om t virus, zelfs zonder ivermectine, bij infectie makkelijk te overleven. Voor zo ver wij weten heeft hij geen onderliggende aandoeningen aan de luchtwegen. Dus verwacht ik dat in zijn geval de Ivermectine wellicht geen hol gedaan heeft.

Maar er zijn een verdomd hoog aantal onderzoeken gestart naar Ivermectine en dat deze in een whopping 80-90% van de gevallen helpt. Nu is het 'grootste onderzoek' toevallig 'under review' vanwege een paar fouten, maar de 'tegen onderzoeken' die zeggen dat het NIET werkt zijn zo'n beetje allemaal in de prullenbak geworpen. Ook gaat Japan Ivermectine kuren landelijk uitrollen omdat een groot deel van de bevolking de vaccins niet vertrouwen.

Dus ben benieuwd wanneer onze politiek Ivermectine weer toe laat om huisartsen deze te laten gebruiken of uitschrijven op recept.

LangeTijdGeleden | 03-09-21 | 11:13 | 2

Het is ook niet dat het niet werkt. Wel is het zo dat de hoeveelheid die aantoonbaar werkt ongeveer 100-voudige is van wat voor mensen is goedgekeurd en dat de bijwerkingen potentieel vrij ernstig kunnen zijn. Ik vind het altijd lastig als er enerzijds volop geklaagd wordt over de 'gevaren' van vaccins terwijl diezelfde mensen een emmer ivermectine naar binnen werken en zeggen: kijk, ik leef nog, het is dus veilig!

kobuskuch | 03-09-21 | 11:22

@kobuskuch | 03-09-21 | 11:22: Er is helemaal geen "hoeveelheid die aantoonbaar werkt en ongeveer 100-voudige is van wat voor mensen is goedgekeurd". Dat allereerste onderzoek uit begin 2020 is gedaan op een cellijn, niercellen van een aap. Daarbij vermeldden de onderzoekers dat dit niet vertaald kon worden naar werken de concentratie bij mensen, omdat een lichaam iets anders is dan een cellijn. Ze zijn verder gegaan met onderzoek in menselijk longweefsel waarbij ze aangaven dat IVM zich gemakkelijk concentreert in longweefsel en dat de benodigde dosis daarvoor anders is, dat rapport komt binnenkort uit.
Daarnaast zijn er verschillende manieren ontdekt waarom IVM werkzaam kan zijn. Ontstekingsremmend, immunomodulair, virucide en als tmprrs2 inhibitor.
Dit is niet vergezocht, antivirale werking van IVM is al bekend en wordt gebruikt tegen Dengue virus. Ontstekingsremmend werking is ook aangetoond lang voor Covid.

Jeggeworist | 03-09-21 | 13:10

Leuk filmpje van Joe Rogan, alleen jammer dat jullie die bullshit van de WHO eronder moeten zetten. WHO zat te liegen over corona in het begin. Ze kwamen uit met een rapport dat China een ethisch verantwoord orgaanbeleid heeft, nadat al 15 jaar vele mensenrechtenorganisaties lieten zien dat dat onzin is.

Dus waarom jullie die onzin eronder zetten is me een groot vraagteken, maakt jullie hele berichtgeving fragwurdig!

flappie | 03-09-21 | 10:26 | 1

Ik voel een joris aankomen

ruudvangeelen | 03-09-21 | 11:02

Complimenten voor de reaguursels van #enpassant, plaatst goed onderbouwde bijdragen met bronlinks. Dat kan van de eeuwig kritische "geen bewijs" "is voor parasieten" usual suspects niet gezegd worden. Het is blijkbaar erg lastig om een onderbouwde en gebalanceerde mening te hebben. (namelijk dat er sterke indicaties zijn dat het werkt, dat veel positief onderzoek flut is, maar ook dat de 3 onderzoeken die aan zouden tonen dat het totaal niet werkt methodisch niet goed in elkaar zitten en desondanks alle drie een voordeel voor de IVM groep laten zien maar niet statistisch significant juist doordat de opzet niet optimaal was.)

Jeggeworist | 03-09-21 | 10:02

Als het virus dit najaar oplaait kunnen de ongevaccineerden zich schrap zetten en vast een ratel kopen voor op straat. Zij zijn dan de nieuwe 'onreinen' en zullen zonder twijfel als zodanig worden bejegend. Let maar op. Want als er nieuwe maatregelen komen zijn de wappies daar schuldig aan. Terecht of onterecht is niet relevant, het zal gewoon gebeuren.

Giotto | 03-09-21 | 09:45 | 1

Als hele horden wappies schijt hebben aan corona, alle maatregelen aan de laars lappen en zich niet laten vaccineren, is dat niemands schuld? Helder.

Wiebenick | 03-09-21 | 13:16

Jan krijgt corona, doet niets en loopt na drie dagen weer huppelend naar buiten. Piet krijgt corona, doet niets en is binnen drie weken overleden.
Wat willen jullie zeggen met dit verhaal @Geenstijl? n=1 is nooit overtuigend.

LangeJannetje | 03-09-21 | 09:28
-weggejorist-
Hans B. | 03-09-21 | 09:04 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Bah bah wat een hypocriete bende. Ik reageerde hier iets over nog steeds besmettelijk zijn wanneer je gevaccineerd bent. Wat gewoon een feit is en ik word weggejorrist. Een mening ventileren is dus ook hier verboden!

Badoer | 03-09-21 | 08:08 | 3

Huilie huilie

ruudvangeelen | 03-09-21 | 08:15

U bent enkel te gast.

sjef-van-iekel | 03-09-21 | 08:58

Misschien even de wetenschap aanhalen. “The bottom line is, this can happen — it can be true that vaccinated people can spread the virus….”. Uit een recent artikel van Nature: www.nature.com/articles/d41586-021-02...

Mr Moore | 03-09-21 | 09:23

Goh, hij had dus eigenlijk een redelijk standaard verloop van de ziekte ondanks medicijnen

Terra | 03-09-21 | 07:56 | 2

Als je corona hebt, duurt het meestal 10 dagen of zo, voor dat je weer beter bent, hij zegt na 1 dag beroerd te zijn al weer een stuk beter te zijn. Dus ja en nee...

flappie | 03-09-21 | 10:28

@flappie | 03-09-21 | 10:28:
Ik ken meerdere mensen die zonder medicijnen na 1 dag beroerd zijn ook al weer beter waren.
Dat is dus al meer dan de ene persoon uit dit artikel.

RandyBiel | 03-09-21 | 12:51

Als ik de discussies en reacties zo’n beetje lees, dan valt mij op degenen die het meest bang zijn voor Corona en vinden dat iedereen, soms zelfs onder dwang, zich preventief moet laten vaccineren, fel gekant zijn tegen eventuele vervolgstappen, namelijk behandeling.
In de moderne geneeskunde is het volstrekt normaal dat je ziektes en aandoeningen wilt voorkomen (dus preventie), zoals hartinfarcten, suikerziekte, kanker of vaatlijden, en vervolgens deze aandoeningen gaat behandelen (curatie).
Wij zijn gevaccineerd tegen tetanus en difterie, maar als je het toch krijgt is daar een verdere behandeling voor.
Zo niet bij COVID.
Vaccinatie is prima, maar als je nu toch klachten krijgt heb je pech. Dan stopt het verder en moet je maar afwachten of je de beademing overleeft er niet dood aan gaat.
In onder andere Israël is er een forse stijging van ernstige klachten, zelfs bij dubbelgevaccineerden, en de enige remedie is een extra prikje en niet het inzetten van vroegtijdige behandeling.
De enige reden dat de overheid eventuele behandeling actief tegenhoud, is dat het beleid erop gericht om de druk op de ziekenhuisbedden bewust hoog houdt om vervolgens hiermee mensen moreel onder te druk zet zich te laten vaccineren.
Waarom? Ik heb wel een vermoeden en de tijd zal leren of ik gelijk heb of niet.
In ieder geval ben ik ervan overtuigd dat dit beleid leidt tot overbodig overlijden.

Alco-de-Holist | 03-09-21 | 07:55 | 11

@First Contact | 03-09-21 | 08:12:
"De lange-termijn effecten moeten nog blijken, dat is vertrouwen op de medische wetenschap."
Dat is een contradictio in terminis, voor deze lange-termijn effecten is er nog geen wetenschap.

Ik kan wel een voorschot geven:
www.healthrising.org/blog/2021/07/21/...
"Long-covid na vaccinatie:
Patterson meldde dat hij 100-200 mensen heeft beoordeeld die symptomen die leken op long-covid maanden na vaccinatie. Machine-leer analyse gaf aan dat het een vrij heterogene groep was, maar met één uitzondering (geen verhoging van VEGF). Immunologisch zagen ze eruit als long-covid en de behandeling werkte ook voor hen." Het voorgestelde behandelprotocol bevat o.m. Maraviroc, een anti-HIV medicijn van Pfizer.

De resultaten van de Japanse bio-distributie studie van het Pfizer vaccin geven ook inzicht in mogelijke lange-termijn effecten:
trialsitenews.com/wp-content/uploads/...
Accumulatie van de LNP's na mRNA vaccinatie in de eierstokken en het beenmerg wat mogelijk risico's oplevert voor de vruchtbaarheid of het ontstaan van bloedkanker. Het is i.i.g. tot nu toe niet onderzocht.

En een maand later lees je dit:
"Meer dan duizend meldingen van menstruatiestoornissen na coronavaccin"
www.medischcontact.nl/nieuws/laatste-...

En wanneer je naar het grote geld kijkt:
"Pfizer maakt grote zet in bloedkanker met 2,3 miljard door acquisitie van Trillium :"
medcitynews.com/2021/08/pfizer-makes-...

#enpassant | 03-09-21 | 10:00

@GekkeLorrie | 03-09-21 | 08:30:
Ivermectine is inderdaad niet geregistreerd voor de behandeling van COVID.
Maar dat is een beta Blokker tegen plankenkoorts ook niet, of tricyclische antidepressiva tegen restless legs, of ketanserine tegen migraine.
Toch mogen al deze medicijnen hiervoor off-label worden voorgeschreven, mits de arts zich aan de daarvoor geldende richtlijnen houdt.
Waarom geldt dit dus niet voor ivermectine?
Als je mij dat eens uit kunt leggen.

Alco-de-Holist | 03-09-21 | 10:07

@GekkeLorrie | 03-09-21 | 08:30:
Nog maar eentje.
Nieuwsbericht van de IGJ van 25-03-2021
Daar staat dat hydroxychloroquine niet gegeven mag worden want kans op hartritmestoornissen
En wat te denken van patiënten met reuma of SLE die dit middel dag in dag uit, jaar in jaar uit moeten slikken? Die mogen het wel.
En als jij naar een land afreist waar malaria heerst krijg je een kuur mee van de lengte van je verblijf plus 6 tot 8 weken. Zijn hartritmestoornissen nu geen probleem?
En als je dood dreigt te gaan aan ernstige Corona klachten waar je een kuur van 7 dagen voor moet hebben is dit opeens een onoverkomelijk probleem
Kun je dat verklaren?

Alco-de-Holist | 03-09-21 | 10:32
▼ 8 antwoorden verborgen

De meeste mensen die ik ken die corona hebben gehad waren er 3-4 dagen later weer helemaal bovenop. Mijn collega noemde het "niet te vergelijken met een fikse mannengriep". 2 zijn een week goed ziek geweest (mietjes!!) En eentje gaat sindsdien over zijn nek als hij een ei eet of cola drinkt. Die longcovid symptomen had ik nog niet eerder gezien. Lachen. Oh ja, vaccinatie werkt en we moeten weer gewoon normaal gaan doen.

BBRDWR | 03-09-21 | 07:50 | 2

Ik kan me nog beelden herinneren van Bergamo, New York of Peru (Waar ze lijken van straat plukten). Dit was vorig jaar tijdens het begin van de pandemie... Achteraf toch best tevreden met de aanpak in West-Europa...

First Contact | 03-09-21 | 08:04

Natuurlijke immuniteit werkt nog beter, zie studie onder 2,5 miljoen Israëli’s, inmiddels hebben ongeveer 10 academische centra wereldwijd zelfde resultaten gevonden. Follow the science…

Canis.bonus.es | 03-09-21 | 09:07

Wat een zaadartikel. Ik kreeg op maandag klachten en voelde me donderdag wel weer ok. Zaterdagochtend reuk weg, smaak weg, hoofd vol snot en een kuchje. Met als wetenschap dat de meeste mensen die in het ziekenhuis belanden tussen dag 7 en 13 is Joe wel erg voorbarig.

Daarbuiten zou het GeenStijl sieren als ze zich niet bezighouden met dit amateuristische Facebook-University medisch advies van lik m’n vestje. Als dit namelijk werkte, deed men dit wel in elk ziekenhuis.

Als zelfrespecterend nieuwsmedium zou ik toch ff 2x nadenken voordat ik dit artikel online plempte.

lamlul007 | 03-09-21 | 07:46 | 1

Geen zorgen, GS heeft altijd al stukjesschrijvers gehad die afwijken. Er volgen vandaag vast nog artikelen van Brussen of Nijman. Voor de rest best interessant allemaal, clowns die vertrouwen op facebookvirologen maar vervolgens zelf wel blind vertrouwen op de medische wetenschap wanneer ze zelf op de ic belanden.

First Contact | 03-09-21 | 07:53

Proest! Oa Prednison, ivermectin... en dan janken over een vaccin. Weet je wat, pleur er ook nog een chemo achteraan voor de zekerheid. Loool.

First Contact | 03-09-21 | 07:43

Wat een dom verhaal zeg, bang dat de wappies weglopen? Toen ik Corona had heb ik mijn pink in koud water gedoopt en wat denk je, genezen!

priwax | 03-09-21 | 07:30

Aan dit soort onzin berichten hebben we niks. De kop van het artikel is heel verwarrend. Het lezen van het artikel maakt t niet beter. ALLES VOOR DE CLICKS. De media zouden heel terughoudend moeten zijn, wel informatief, maar geen dunne verhalenlijntjes. Geen grote chocolade letters bij elke scheet plaatsen op de voorpagina. Zelf denk ik dat de huidige manier van nieuws brengen, zeker betreffende de corona pandemie, tot de grote tegenstellingen met grote groepen aanhangers heeft geleid. Ben beslist niet blij dat GS daar nu in mee gaat. Lees gelukkig in de reacties dat het daar velen mee eens zijn. Volg deze adviezen, het is goede raad.

Schilder58 | 03-09-21 | 07:09 | 1

100% eens! Wat een stuk bagger dit. Dus Joe, vrij gezonde man, overleeft Corona. Nadat hij de hele medicijn winkel, inclusief bewezen middelen (overigens peperdure antistof cocktail), heeft ingenomen overleeft het. En dan wordt ivermeticine eruit gelicht? Dus volgende keer als ik bij mijn darminfectie Wesa crackers eet naast mijn antibiotica behandeling ga ik mijn genezing verklaren door de crackers. Ivermeticine werkt niet, wordt weer gepusht door antivaxers, zoals dat ook voor hcq werd gedaan (iemand door nog wat van gehoord? Juistem…). Je kunt ook gewoon voorkomen dat je ziek wordt en een prikje nemen voor gratis die ook al door honderden miljoenen voor jou getest is.

GekkeLorrie | 03-09-21 | 07:22
-weggejorist-
Proud Infidel | 03-09-21 | 05:46 | 1
-weggejorist-
djs | 03-09-21 | 05:17 | 1

Sinds iedereen maar van alles op internet kan plempen hebben wij er heel veel artsen, microbiologen en medisch specialisten bijgekregen! Kom op allemaal, schoenmaker blijf bij je leest.

Rdock | 03-09-21 | 04:38 | 1

Ben toch echt verhalen tegengekomen( niet via FB trouwens) van echte artsen die massaal vaccineren geen goed idee vinden. Maar die hoor of lees je niet tot zeer weinig via MSM.

Het zijn niet alleen mensen die zomaar wat roepen. Geert van den Bosche is er bijv. één van. Maar zijn er echt wel meer.

MoorCopJoris | 03-09-21 | 08:34

rivierblindheid en filariasis zijn twee infectieziektes die door wormen worden veroorzaakt. Dus daar helpt een goede ontwormer inderdaad tegen de klachten.

Wormen zijn geen viri. Ik herhaal, wormen zijn geen viri.

Ik zie dan ook geen enkel argument van Spartacus waarom een ontwormer helpt tegen een dodelijk virus. Spoiler: het helpt ook niet.

Nog een spoiler: niet iedereen die covid-19 krijgt overlijdt. Er zijn een heleboel mensen die het overleven alsof ze een verkoudheid of griep overleven.

Nog een spoiler: GeenStijl kan zich beter verre houden van het verspreiden van dit soort nepnieuws. Als mensen zichzelf inderdaad ook nog gaan ontwormen en hun immuunsysteem op de proef stellen door er een willekeurige hoeveelheid irrelevante medicijnen tegenaan te gooien dan ben je letterlijk bezig mensen de dood in te jagen. Wil Spartacus bloed aan zijn handen?

Vaccins werken, in ieder geval tijdelijk. Het blijft idioot en een teken van een compleet gebrek aan kennis om maar over 'het vaccin' te blijven brabbelen. Er is geen 'het vaccin', er zijn tientallen verschillende vaccins die op verschillende manieren werken. Daarom zit er ook verschil tussen hoe lang ze werken en hoe effectief ze zijn. En hoeveel je er van nodig hebt om je afweer op peil te krijgen of te houden. Boosters komen wel vaker voor hoor, is ook helemaal niks nieuws. Maar als je je 5 minuten in het onderwerp had ingelezen, ook met alle kennis die al lang voor Covid bekend was, dan had je dat kunnen weten.

Jessinator | 03-09-21 | 01:37 | 6

Vertelt u er ook bij hoe het zit met de Covid-19 mortaliteit in Afrikaanse landen waar dit middel regelmatig wordt ingezet tegen rivierblindheid?
pbs.twimg.com/media/E90j8YxVkAAgVYj?f...

De stelling dat een middel dat wordt ingezet tegen parasitaire wormen geen enkel andere werkzaamheid zou kunnen hebben is inspelen op gevoel. Dat doet het nl. blijkbaar wel. Het gaat om het werkingsmechanisme van Ivermectine dat berust op het remmen van een protease met de afkorting 3CLpro:
www.nature.com/articles/s42003-020-01...
"We observed that, boceprevir, ombitasvir, paritaprevir, tipranavir, and micafungin exhibited partial inhibitory effect whereas, ivermectin blocked more than 85% of 3CLpro activity of SARS-CoV-2."

Waar is de werking van Pfizer's nieuwe medicijn PF-07321332 tegen Covid-19 op is gebaseerd? Inderdaad, ook een protease remmer van 3CLpro:
www.mdpi.com/1422-0067/22/17/9124
"Our study elucidated in detail the binding mechanism of the potent PF-07321332 to 3CLpro along with the low potency of lopinavir and ritonavir due to weak binding affinity demonstrated by the binding energy data. "

Dit is ook een veeg teken aan de wand, immers zou producent Pfizer 100% vertrouwen hebben in de werking van haar eigen vaccinaties dan zou ze zeker niet op een 2e product hebben ingezet die de eigen noodvergunning van de EMA kan bedreigen.

#enpassant | 03-09-21 | 08:38

@1977 | 03-09-21 | 07:27:

Een maat van me in NL heeft het gewoon via internet besteld. Wat ivermectin voor zichzelf, just in case. Waar ik woon (Thailand) zou je het gewoon, zonder recept, bij de drogist moeten kunnen halen. Sowieso kan je hier veel (alles?) zonder recept bij drogist halen. Relaxed.

DolfWeerwolf | 03-09-21 | 09:48
▼ 3 antwoorden verborgen

Nou,

Precies swat iedereen met een griepje doet swah.
Walvistraan injecteren schijnt ook helemaal de bom te zijn!

(Hij lijkt wel een beetje als een mummy,of niet dan)

Papualist | 03-09-21 | 01:15

Btw, zouden de anti-parasiet medicijnenslikkers weten dat het anti-virale effect slechts is aangetoond bij een dosis die ongeveer 100 keer hoger is dan gebruikelijk? Dat staat nl niet in de bijsluiter van ivermectine-merken.

Fchecker | 03-09-21 | 01:14 | 3

Onzin, de aanbevolen dosis is max. 12 mg ofzoiets en daarmee zijn al hele provincies behandeld waar dan t.o.v. hun buren de Covid-gevallen als een malle omlaag knalden.

RichardBandler | 03-09-21 | 06:16

Voor Covid in VS wordt 30 mg/kg gedoseerd

Canis.bonus.es | 03-09-21 | 09:10
-weggejorist-
janjoker | 03-09-21 | 01:03 | 2

Een flink deel van covid-infecties van gezonde fitte personen jonger dan zestig verloopt sowieso symptomatisch dan wel zeer mild. Een causaal verband tussen het spoedige herstel en de geconsumeerde halve apotheek-inventaris is dan ook volstrekt onbewezen. Wat ivermectine betreft: er loopt een gedegen onderzoek met 5000 deelnemers uitgevoerd door de uni van Oxford. Ik stel voor dat we even op die resultaten wachten voordat we onze ongeschoolde meningen over Ivermectine rondbazuinen.

Fchecker | 03-09-21 | 00:36 | 3

Asymptomatisch.

Fchecker | 03-09-21 | 00:37

Het RIVM begint ondertussen erachter te komen dat goed ventileren mogelijk toch wel bijdraagt aan een lagere besmettingsgraad....kijk eens! Onze wetenschap wil eerst alles zelf ondervinden dan dat wat er in talloze landen al sinds '20 vele malen wetenschappelijk is aangetoond.

Enorme arrogante hufters

LoremIpsum | 03-09-21 | 01:00

@LoremIpsum | 03-09-21 | 01:00: mja, ik heb dan wel mijn vrouw die in het onderwijs zit al in september vorig jaar een co2-meter cadeau gedaan, maar een vaccin werkt toch nog wel beter om ellende te voorkomen.

Fchecker | 03-09-21 | 01:18

Het was een combo van Azythromycine, Quercetin, Zink, Ivermectin, Vit D.
Waarom men dit alleen aan IVM toeschrijft is mij een raadsel.
De hoeveelheid corona virus ontvangen is bepalend voor het ziekteverloop.
Honderdduizenden zijn genezen zonder IVM, dus dit is typisch een geval van anekdotisch gegeven.

UncleAlbert | 03-09-21 | 00:20

Ik zie Joe er ook gewoon voor aan om te roepen "Ik heb Corona" terwijl ie niks heeft en dan zo "magisch" te genezen hoor. When the buck talks, the bullshit walks.

deuZigeZelluf | 03-09-21 | 00:18 | 1

Dat denk ik helemaal niet. Wat dat betreft geloof ik Joe Rogan dat de onzin waar hij in gelooft dat ook oprecht doet. Maar het is gewoon entertainment en het is niet de bedoeling dat je je laat adviseren door een komiek op ieder ander gebied dan hoe je het beste een grap kan vertellen.

Mazzelstof | 03-09-21 | 06:11

Weet niet wie van de vaccin-weigeraars laatst nog een bakje patat heeft gegeten, maar daar zit pas echt rommel in. Als ik Willem Engel was at ik nooit meer een frietje:
www.kwf.nl/standpunten/acrylamide-en-...

Beste_Landgenoten | 03-09-21 | 00:15 | 2

Antivaxxers roken niet en eten geen rare snacks zoals frikandellen (anders zouden ze hypocriet zijn). Dus antivaxxers hebben een goede gezondheid waardoor ze ook zonder vaccin bestand zijn tegen Covid.

koeberg | 03-09-21 | 00:25

Toen ik Covid had had ik 1 glas vers geperste sinasappelsap gedronken, 7 dagen later was ik beter. Sinasappels kunnen ook als kuur gebruikt worden.

Drs. D. | 02-09-21 | 23:33

Lang leve de domheid van slimme mensen!
hoera, hoera hoera.
Eikels.

nobodiesunmighty | 02-09-21 | 23:19

Hier 60 rook, zuip en m'n beweging bestaat uitsluitend uit "oefeningen" op een veld van 1.60 bij 2.10. Corona gehad. Twee dagen gammel dus geen oefeningen. Jammer hoor, die dagen zonder. Een mens op mijn leeftijd moet tenslotte wel in shape blijven.

kaplaarzenverkoper | 02-09-21 | 23:15

Qat een gelul, bij mij duurde het 4 dagen en was het over. Met wat paracetamol.

TheBigKirth | 02-09-21 | 23:13 | 1

Ja, en bij een ander met zware complicaties (long falen) en 4 weken...ik ik ik. mij mij mij Wetenschap kijkt gelukkig zelden naar de 'ikkes'

LoremIpsum | 03-09-21 | 01:06

Toen ik Covid had, heb ik pittige curry gegeten. En nu ben ik er vanaf, dus het werkt.

Stop eens met die n=1 onderzoeken, de studies die gepubliceerd zijn geven zeker geen overtuigend bewijs dat er al een algemeen bruikbare kuur is tegen Covid.
Over een paar jaar weten we het waarschijnlijk weer een stuk beter wat we er tegen kunnen doen, maar op dit moment dus nog niet.

Zeurders | 02-09-21 | 23:00 | 2

Dat is het punt niet. Dat spul is, als je je aan de dosis houdt, minstens zo veilig als die vaccins. En hier kun je mee stoppen. Er zit dus geen nadeel aan het gebruik. Dus men moet niet zo miepen, sta het gewoon toe als het veilig is en een goeie kans van slagen heeft (en nee het is niet zeker).

Upendo | 02-09-21 | 23:31

Dat klopt, curry bevat vaak Curcumine (geelwortel) en ook zwarte pepers die eraan bijdragen dat de opname wordt verhoogd. Curcumine een sterke remmer van een zogenaamd protease enzym (functioneel voor de afbraak van bepaalde eiwitten) dat 3CLpro heet dat Sars-Cov-2 maar ook andere coronavirussen nodig hebben als een katalysator om zichzelf te vermenigvuldigen. Daarbij geldt dat Curcumine mits goed opgenomen mogelijk nog sterker werkt dan Ivermectine.

Andere bekende 3CLpro remmers zijn bv. Quercetine of Hydroxychloroquine en recentelijk is daarbij ook zwart komijnzaad in beeld gekomen. Zorg ervoor dat je i.i.g. 1 van deze middelen in huis hebt komende winter. De overheid gaat het je het niet vertellen (zie weigering om Vitamine D deficiëntie onder de aandacht te brengen) en een grote kans je huisarts ook niet omdat ze vrijwel allemaal in de massapsychose van de vaccinaties zijn meegetrokken als de enige oplossing.

#enpassant | 03-09-21 | 00:38

Elkaars keuze respecteren gaat nog eens heel groot worden.

etwaboy | 02-09-21 | 22:51

Het mooie van Corona is dat je over kanker, hersenbloedingen, hartverlammingen, vaatziekten, enz, niets meer hoort. Daar zijn we dus klaarblijkelijk van af..

ceesreis | 02-09-21 | 22:37 | 2

En als je daar iets van oploopt, is het meestal, snel einde verhaal.. en van die ziektes schiet niemand in een kramp.. ok, het is niet besmettelijk.. in vergelijk met andere virale ( besmettelijke ) ziektes, van tbc, ebola tot Qkoorts.. scoort heel die covid vrij laag.. het heeft echter een zeer hoog paniek en bangmaak gehalte

broervandenhollander | 02-09-21 | 22:43

Mijn conclusie is dan ook dat de coronaprik uitstekend werkt om hartaanvallen beroertes verkeersslachtoffers en kanker te voorkomen.
Je hoort er niets meer van de meeste mensen zijn gevaccineerd dit kan geen toeval zijn.

botbot | 02-09-21 | 22:51

Het zegt allemaal niks. Als hij niets had ingenomen, had het net zo kunnen gaan. Zo is het mij vergaan, vorig jaar juli. Dinsdag klachten, beetje verkouden en zaterdag beter. Geen medicijnen (afgezien van een paar aspro's tegen de keelpijn). Dus dat hij beter wordt na gebruik van wat voor soort medicijn dan ook, bewijst helemaal niets.

zuiderduin | 02-09-21 | 22:26 | 2

Zo is het mij ook vergaan afgelopen juli. Ik ben nauwelijks ziek geweest. Ik ben 53, rook niet, drink heel weinig, ben sportief. Het enige "medicijn" wat ik dagelijks gebruik is een pond groente, meer niet...

Rhenium | 02-09-21 | 22:43

@Rhenium | 02-09-21 | 22:43: Ik 62.. idem.. nooit sponsor geweest van welke pillendraaier dan ook.. mijn prive verzekering ( spanje ) 62 euro per maand, is kennelijk zeer tevreden.. en of ik iets gehad heb, geen idee.. Heb meestal mechanische schade.. En dan zou ik voor het eerst in mijn leven..( buiten die dktp ) mee moeten gaan in een prik hype..? ik ben niet iedereen dat begrijp ik ook.. maar iemand die er zijn voordeel mee wil doen.. het maakt me geen bal uit.. geen lul verhalen als wacht maar tot je ondersteboven ligt op de ic.. de kans dat ik hier van de berg af lazer schat ik hoger in.

broervandenhollander | 02-09-21 | 22:54

Nogmaals, ook voor mij heeft ivermectin gewerkt. Binnen 24 uur voelde ik me stukken beter en na drie dagen weer het ventje. In combinatie met vitamine C en D, een antibiotica en zink.

Fuck-a-duck | 02-09-21 | 22:18 | 12

Klinkt toch een stuk gevaarlijker dan je immuunsysteem een eiwit leren herkennen

Continuum | 03-09-21 | 00:02

Het denken aan Ivermectine alleen al heeft bij mij gewerkt: Ik heb niet eens Covid gekregen.

Beste_Landgenoten | 03-09-21 | 00:17
▼ 9 antwoorden verborgen

Ik heb volgens mij 1.5 jaar geleden ook corona gehad. Alleen gehoest, onlangs 2 prikken gehaald, omdat ik degene die er wel last van hebben niet wil besmetten. Van die prikjes ook niks gemerkt, maar ik ga wel naar festivals tot 750 man en nog nooit getest.

varkensboer | 02-09-21 | 22:02 | 3

Op die festivals komen 70 plus? dus de kans dat U iemand besmet met of zonder heilige graal is sowiso al laag.. kuipertje .. 2020 help de ic verzuipt, ( zonder vax ) kuipertje 2021.. help de ic gaat verzuipen.. ( met vax ) .. Er was een ferrari beloofd.. nog even en we krijgen een ouwe fiets.. iedere keer worden de successen naar beneden bijgesteld.. maak van alles eens een mooie tijdslijn.. en dat voor iets waar 99.8 niks aan overhoud.. als het allemaal zo bangelijk was.. liggen de straten vol.. ik ( en met mij velen ) mis nog steeds niemand.. niet in winkels, niet op tv, niet in de politiek ( helaas ) alle artiesten ze zijn er nog, sporters, iedereen..

broervandenhollander | 02-09-21 | 22:34
-weggejorist-
Badoer | 02-09-21 | 22:40

Ik heb ook gewoon prikjes, maar dan om niet zwaar ziek te worden. Verder is al bewezen dat een prik halen om anderen niet te besmetten onzin is. Het is een lekkend vaccin en je kan gewoon anderen besmetten en besmet worden ook al ben je ingeënt. Zie Olympische spelen,

Snap_het_ook_niet | 02-09-21 | 23:54

Ziet Kuipers zijn inkomsten dalen? Heeft deze man ooit gelijk gehad?

dathoujetoch | 02-09-21 | 21:57 | 2

Hij is geen viroloog.
Maar heb je in bijna 2 jaar een specialist gehoord die het virus ondertussen snapt?
Ik niet.

jaja | 02-09-21 | 22:15

Hij is ooit geboren met een bepaald temperament. Dat vraagt continu om aandacht: kijk mij, kijk mij ik doe ertoe! Zo onzeker als iemand kan zijn. En waar kunnen die lui hun angsten van waardeloosheid projecteren? Bij de therapie zenders van de msm. Waardeloos. Dit heeft niks meer met wetenschap te maken. Dit is de expressie van een ongeaccepteerde onvolkomenheid van een sneu persoon. En wie accepteert het niet: hijzelf. Bah. Wat een onrijpheid. Ga verdorie in therapie in plaats van bestendiging van je eigen verwerping en de daarbij passende angsten.

nobodiesunmighty | 02-09-21 | 23:26

Typte viruswaarheid.nl
Krijg ik te lezen.
Forbidden

You don't have permission to access this resource.

komtdatschot | 02-09-21 | 21:50 | 7

Werkt bij mij gewoon
Krijg iets over ivermethicine. Typisch dat ze een niet goedgekeurd medicijn waar de meeste medici skeptisch over zijn altijd zo commentaarloos ophemelen terwijl ze versneld goedgekeurde vaccins een expiriment noemen ondanks de redelijke medische consensus.

Shoarmamasutra | 02-09-21 | 23:34

@Shoarmamasutra | 02-09-21 | 23:34:
Ivermectine als 'niet goedgekeurd' wegzetten is net zoiets als paracetamol 'niet goedgekeurd' verklaren. Het enige niet goedgekeurde is (was) het vaccin.

Saboteerik | 03-09-21 | 00:04

Paracetamol is idd niet goedgekeurd als oa aidsremmer, voorbehoedsmiddel, antibioticum en vul maar aan. Het is goedgeleurd als pijnstiller.
De vaccins zijn goedgekeurd voor hun doen.. eerst versneld, maar in de VS intussen al metde andere goedkeuring, de definitieve .

Shoarmamasutra | 03-09-21 | 10:33
▼ 4 antwoorden verborgen

Ipv die invermectine gewoon versprijd 6 eetlepels verse Sambal pro Tag ...schijt je alle nare dingen (ook wormpjens) letterlijk uit..!

grapjasz | 02-09-21 | 21:49 | 1

Ik kwam laatst op Facebook iemand tegen die zichzelf heeft weten te genezen van covid, kiespijn, kanker, psychische aandoeningen en nog veel meer door met volle overtuiging te roepen dat de ziekte in Jezus' naam moest verdwijnen. Iets met Galaten 2:20 of zo.

Aangezien er geen waarschuwing van Facebook onder stond dat bericht een niet-wetenschappelijk bewezen methode beschreef, neem ik aan dat het aanroepen van Jezus dus blijkbaar ook werkt. Tot nu toe deed ik dat alleen als ik mijn teen stootte, maar nu kan ik niet wachten tot er een of andere Covid-variant langskomt. Ik ben voorbereid!

Tim_Toady | 03-09-21 | 00:18

Joh. Paar maanden terug had ik ook corona. Wat denk je. Na 3 dagen koorts was het ook weg. Zonder spuit en zonder wat voor medicijn dan ook. Ga weg joh

Vunzigheid | 02-09-21 | 21:40 | 8
▼ 5 antwoorden verborgen

Meneer Rogan is wel overtuigd van zichzelf heh?
En dat is een goede eigenschap want dat heb ik ook.

jaja | 02-09-21 | 21:35 | 7

@Binkoo | 02-09-21 | 22:02:
Ja volgens mij wel.
Ik zal als ik bij mijn ouders ben een paar fotootjes nemen van mij als baby in Margriet.
1970.

jaja | 02-09-21 | 22:07
▼ 4 antwoorden verborgen

Ok Rogan kan veel betalen. In de VS is veel te koop. Hoe doen we dat hier dan? Wij wonen in NL

roflastc | 02-09-21 | 21:34 | 9

in Nederland is het ruim voorradig, maar niet te krijgen.

Baytep | 02-09-21 | 23:13

@Shoarmamasutra | 02-09-21 | 23:36: Ja dat is een corticosteroïde en ontstekingsremmer oftewel remt het immuunsysteem. Het wordt bij covid-19 ingezet bij mensen die al kunstmatig beademd worden (mechanische beademing). De patiënten die er beter aan toe waren en alleen (extra) zuurstof toedienen hebben er veel minder baat bij. En voor mensen met voldoende saturatie zonder hulpmiddelen, hebben er geen baat bij.
Het is zeker niet de bedoeling dat middel preventief te slikken. Er is een lange lijst bijwerkingen, de belangrijkste zijn maagklachten, ontregelen bloedsuiker, slapeloosheid, botontkalking, schimmelinfecties en psychische klachten, verwardheid etc. Slik dan liever ivermectine, ook al helpt dat ook niet tegen Covid-19, da's tenminste minder schadelijk en je zou er baat bij kunnen hebben als je luizen had of wormen.

Mazzelstof | 03-09-21 | 05:52
▼ 6 antwoorden verborgen

Kuipers realiseert zich niet wat de omvang is van het probleem wat hij aan de orde stelt.

"wat te doen met niet gevaccineerden"

Eindelijk is - het zijn buiten verhouding grote relatieve en absolute aantallen allochtonen die met corona op de IC belanden - als stelling na een jaar ontwapt.

We bereiken ze niet met de goede informatie.
Laten we daar op inzetten. (dixit links NL)

Het is juist deze groep die ook al zo goed reageert oo informatie over:
- Criminaliteit
- Homohaat
- Besnijdenis
- Racisme
- Geweld
- Fraude
- Uitkeringtrekken
- Buurtoverlast
- Religieuze xenofobie
- Uitsluiting van andere culturen
- Levensdelicten
- Verdraagzaamheid
- Verkeersoverlast
- etc, etc,., etc.

Gaat hij nu vertellen (nog) meer informatie uit te storten?
Wil hij ze opsluiten?
Wil hij ze 't land uitzetten? (kan de premie 50% omlaag)

Laat de man het houden bij zijn al getoonde politieke incompetentie.

Milton_Styx | 02-09-21 | 21:33

Grappig dat er staat dat ivermectin 4 miljard keer veilig is gebruikt. Er zijn nl. al meer dan 5 miljard coronavaccinaties toegediend.

Vula | 02-09-21 | 21:31 | 3

Sinds 1988? Nee hè…

Mr Moore | 02-09-21 | 21:34

Tja, daar moet op de lange termijn nog maar van gaan blijken hoe veilig die waren.

Mens_erger_je_niet | 02-09-21 | 21:51

De cijfers van paracetamol zijn ook om te gillen.

edelfigurant | 02-09-21 | 21:54

Zonder had hij na 2 dagen al hersteld geweest. Maar dat zegt ie dan weer niet. En met prik was hij niet eens ziek geworden.

TheManiac | 02-09-21 | 21:28 | 1

Van die (2e) prik zijn toch wel een hoop mensen een dagje of 2 ziek geweest. Bijna net beroerd als een normale infectie licht verloop.

PisFinger | 02-09-21 | 23:05

Uit dit n=1 experiment kun je niets concluderen. En al helemaal niet dat ivermectin iets doet.

Vula | 02-09-21 | 21:27 | 4

Je kunt ook met n=1000 of 10000 nog steeds niet concluderen of een bepaald middel ergens tegen of voor werkt of niet als de proefpersonen daarnaast allerlei andere middelen gebruiken, en al helemaal niet als die (monoclonals) bewezen wel werken. Je kunt dat ook niet baseren op epidemiologische gegevens, daar je bij het vergelijken van landen voor allerlei verschillende factoren moet corrigeren, als bijv. bevolkingsdichtheid en urbanisatiegraad, demografische leeftijdsopbouw, economie: industrieel, agrarisch, dienstverlening etc. inkomensverdeling, geografische ligging en klimaat enz enz.
Dat alles is waarom de controlled in controlled experiments zo belangrijk is om causale verbanden te kunnen isoleren.

Mazzelstof | 02-09-21 | 22:16

@Mazzelstof | 02-09-21 | 22:16:
Je laatste zin. Kun jij mij uitleggen waarom de overheid koste wat het kost dergelijke controlled experiments tegenhoudt?

Alco-de-Holist | 02-09-21 | 22:56
▼ 1 antwoord verborgen

En hoe staat het eigenlijk met het geneesmiddel hydroxychloroquine?
Nog steeds verboden door de farmaceutische fabrikanten en overheden om het kuch corona virus te bestrijden?

komtdatschot | 02-09-21 | 21:27 | 8

@Frau_Ferkel | 02-09-21 | 21:58: Twee pogingen gekregen, nog steeds niks zinnigs. Auf Wiedersehen, liebe Frau Ferkel.

Wayfaring stranger | 02-09-21 | 22:03

@Wayfaring stranger | 02-09-21 | 22:03: Probeer eens de linkjes in mijn posts hieronder.

Frau_Ferkel | 02-09-21 | 22:25
▼ 5 antwoorden verborgen

Mijn onverbiddelijke/lieve Moeder zette mij bij ziekjens zijn op een strak dieet van.. Levertraan&Lammetjespap !.....binnen 3 daagjes altijd weer vanzelf het mannetje.(zooo ranzig brrr)
was dat....O ja..enne Joe R. vergeet de dianabol te noemen.

grapjasz | 02-09-21 | 21:26

Wat een storm in een glas water weer. Rogan heeft werkelijk elke keer wanneer hij praat over Covid de disclaimer “im a meathead, what do I know, I don’t know what I am talking about, don’t take my advice, heck, even I don’t listen to my advice”. Niemand moet naar hem luisteren, volgens Rogan zelf. Dat er mensen zijn die dat wel doen, fuck em, dan vraag je er ook om. Het idee dat hij een verantwoordelijkheid heeft omdat hij een miljoenenschare aan volgers heeft is absurd. Niemand heeft hem gekozen, hij heeft geen opleiding of achtergrond in iets, en hij VErTELT je OOk NOG EEns NIEt naAr Hem te LUIsTERen!! Tot zover zijn verantwoordelijkheid. Hij deed wat hem goed dunkt, en lijkt daar prima mee uit de voeten te kunnen. Ieder schaap dat enkel wegens een podcast nu een Rogan-kuur gaat doen verdient de blafhoest.

The-loopy-cowboy | 02-09-21 | 21:24 | 1

Hij heeft meerdere dingen geprobeerd omdat ook hij weet dat de informatievoorziening vanuit de overheden driewerf kudt is. Ivermectine is in ieder geval veilig (als je je aan de normale dosis houdt) dus jammer dan als het niet werkt.

Upendo | 02-09-21 | 23:35

Gelukkig hebben we voor de gevaccineerde mens nog de derde pfizer vaccin om er helemaal zeker van te zijn.

komtdatschot | 02-09-21 | 21:24

Het recept van Ome Joe werkt vermoedelijk alleen als je al minstens twee maal bent gevaccineerd met DMT. Booster shots verbeteren je kansen vast ook nog een beetje.

OverdaanDerOnderheid | 02-09-21 | 21:23

Gisteren heeft een rechter in Ohio geoordeeld dat een ziekenhuis een patiënt moet behandelen met Ivermectine, op aangeven van de patiënt zelf (verklaring opgesteld voor hij ernstig ziek werd).

De beste man ligt aan de beademing en zijn vrouw (arts) heeft de rechtzaak aangespannen.

Zoelense Hobbyboer | 02-09-21 | 21:21 | 6

@ReyNemaattori | 02-09-21 | 21:57: Je kan geen artsen dwingen een bepaalde behandeling toe te dienen. Zijn vrouw mag hem fijn mee naar huis nemen en het zelf uitzoeken.

Vula | 02-09-21 | 22:45

@ReyNemaattori | 02-09-21 | 21:57: mafklapper, ga je een dotter behandeling (PCI) eisen als je een sleutelbeen fractuur hebt? Je hebt het recht om een behandeling te kiezen die gericht is op een vastgestelde diagnose. Punt

Dude heb je eten | 02-09-21 | 22:50

Je kunt de gezondheidszorg in Amerika niet met de onze vergelijken. Daar is een wereld van verschil tussen. Niet zozeer op het gebied van puur medische zorg, maar wel op juridisch en medicolegaal gebied.

Alco-de-Holist | 02-09-21 | 22:59
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik begrijp de aversie tegen Ivermectine niet.
Ik zal dat toelichten.
Spartacus gaf al een voorzet en wil hem verder inkoppen.
In 1978 isoleerden de Ier Campbell an de Japanner Omura de stof Avermectine uit een bacteriecultuur die normaal in de grond voorkomt. Daar hebben zij inderdaad in 2015 de Nobelprijs voor gekregen.
Uit avermectine zijn 5 semi-synthetische derivaten ontwikkeld waaronder ivermectine door reductie van slechts een dubbele binding in het molecuul.
Ivermectine wordt voor humaan gebruik toegepast bij parastaire infecties, zoals Rivierblindheid, scabiës, filariasis, schurft en rondwormen. Ivermectine wordt dagelijks door miljoenen mensen geslikt, met name in Afrika en Azië en het staat op de Lijst van Essentiële Medicijnen van de WHO. Het is dus geenszins een experimenteel middel en er is enorm veel ervaring mee opgedaan en eventuele bijwerkingen staan in geen verhouding tot de gunstige farmacologische effecten.
Ook in Nederland wordt Ivermectine bij bovenstaande indicaties toegepast en het is gewoon bij de apotheek op recept verkrijgbaar. Alleen: het mag niet bij Corona worden gebruikt en dat is op zijn zachts gezegd vreemd.
Elke huisarts heeft patiënten met aandoeningen waar medicijnen voor geregistreerd zijn maar waar ze toch niet altijd mee uitkomen. Denk aan restless legs, fibromyalgia, migraine, angststoornissen, plankenkoorts en dergelijke.
Verder na de break.

Alco-de-Holist | 02-09-21 | 21:19 | 17

@grapjasz | 02-09-21 | 21:45:
Je moet onderscheid maken tussen preventie en curatie.
Het vaccin is niet bedoeld om besmetting te voorkomen, maar om om te voorkomen dat je na besmetting ziek wordt of dat je er ernstige klachten van krijgt.
Als je eenmaal ziek bent, gevaccineerd of niet, dan is daar op dit moment geen enkele behandeling voor. Helemaal niets.
Ja, wachten totdat de ziekte uit de klauwen loopt waarna ziekenhuisopname volgt met steroïden zuurstof en beademing.
Ivermectine zou (ik zeg zou) progressie van de klachten mogelijk kunnen stoppen, en ik vind het ondenkbaar dat je dus niet off-label zou mogen toepassen.
De overheid heeft liever dat de je opgenomen wordt en daarmee de druk op de ziekenhuizen toeneemt en eventueel overlijd, dan dat je preventief iets off-label zou mogen geven. Dat kan en wil ik gewoon niet accepteren.

Alco-de-Holist | 02-09-21 | 22:04

De dosis die werkt is max 12 mg per keer ofzo, niks 50 x hoger dan normaal.

RichardBandler | 02-09-21 | 23:31
▼ 14 antwoorden verborgen

Het begint er op te lijken dat de anti-vaxxers steeds meer van hun gelijk overtuigd raken en dit op steeds kwalijker wijze laten weten middels afbranden van vaccinatie locaties, intimidatie en molesteren van andersdenkenden.
Eerst even wat cijfers ( RIVM) voor de realisten onder ons:
De vaccins beschermen voor 95% tegen ziekenhuisopname en voor 97% tegen IC opname. De kans om als volledig gevaccineerde in het ziekenhuis te worden opgenomen is 20 keer lager dan voor een niet gevaccineerde. Voor de IC is de kans voor een gevaccineerde 33 keer zo klein.
Tussen 4 april en 20 augustus werden 15.222 mensen met Covid-19 opgenomen in het ziekenhuis. 88% niet gevaccineerd, 7,4% deels gevaccineerd en 4,6% volledig gevaccineerd. Van de 70 plussers werden net zo veel gevaccineerden als niet gevaccineerden opgenomen. Koren op de molen van de wappies. Zij vergeten erbij te zeggen dat dit voor 70 plussers geldt en dat het percentage gevaccineerden boven de 70 het hoogst is van alle leeftijdsgroepen. Als iedereen gevaccineerd is dan liggen er alleen nog maar gevaccineerden op de IC, maar dat zijn er wel verdomd weinig.
Data komt uit het rapport “Vaccins ook bij deltavariant zeer effectief tegen ziekenhuis- en IC opname” van 27-08-2021.
Dan het volgende sprookje: gevaccineerden verspreiden het virus net zoals niet gevaccineerden. Dus waarom vaccineren of een vaccinatiebewijs?
Uit een door het RIVM uitgevoerd onderzoek blijkt dat huisgenoten van volledig gevaccineerden 71% minder besmet raken dan huisgenoten van ongevaccineerde personen. Bij gedeeltelijk gevaccineerde (en besmette) personen raakte 21% minder huisgenoten besmet.
Volledig gevaccineerde huisgenoten van besmette personen werden 75% minder vaak besmet dan niet gevaccineerde huisgenoten. Dit is minder dan de bescherming na vaccinatie uit onderzoeken bij de gehele bevolking. Waarschijnlijk omdat huisgenoten van besmette personen aan veel virusdeeltjes worden blootgesteld.
Dit laatste vind ik wel een aardig resultaat. Volgens mij geeft dit minstens een reële aanwijzing dat het ventilatieverhaal van Maurice en zijn aerosol ideeën heel aannemelijk zijn
Rapport “Vaccinatie vermindert overdracht COVID-19” 05-08-2921
Deze informatie kan iedereen vinden maar helaas halen veel van de anti-vaxxers hun “waarheden” uit obscure blaadjes of uit verhalen van “artsen” die een paar mensen met corona verschijnselen plotseling beter zien worden na het toedienen van zware en gevaarlijke medicijnen.
Dan zijn er ook BN ers die uit puur persoonlijk gewin onzin lopen te verkondigen zoals Baudet, Engel, over-the-hill mensje Zwagerman en Peer van Eersel (perfect in radio Bergeijk) De een doet het om politiek gewin,( stemmen verzamelen) een ander wegens een persoonlijke haat jegens alles wat met de regering te maken heeft, of uit angst vergeten te worden door het publiek.
Dan nog de hoogopgeleiden ( zelfs met HBO niveau 6, ja 6!! opleiding) die er vooral de nadruk op leggen dat er respect moet zijn voor andersdenkenden, en voor ieder zijn vrijheid. Nu ben ik het er mee eens dat een ieder vrij kan beslissen over wel of geen vaccinatie tegen Corona. Maar ik heb ook rechten en ik wil absoluut niet in aanraking komen met niet gevaccineerden die geen medische reden hebben om niet te vaccineren. Vooral omdat die groep er de oorzaak van is dat ik een jaar binnen heb gezeten, een keer in de week vroeg boodschappen heb gedaan en mijn kleinkinderen niet heb gezien terwijl zij alle geboden overtraden, illegale feesten organiseerden en bronnen van besmetting waren en zijn. Dus een vaccinatie bewijs voor iedereen die bioscoop. Horeca, festival, voetbalwedstrijd, sportschool, voortgezet onderwijs, winkel centra wil bezoeken. Teneinde boodschappen te doen kunnen ze een of twee uur in de week compensatie krijgen. Ik kan het nog wel opbrengen om die paar uurtjes niet naar Appie te gaan. Reizen naar het buitenland alleen met vaccinatie bewijs. Maar een vaccinatie gebod, dat natuurlijk nooit. Ik denk dat we op deze manier voor november op een vaccinatiegraad van 100% zitten, medische gevallen uiteraard uitgezonderd.
Aan de slag Rutte !

neolib | 02-09-21 | 21:19 | 10

Wat een lang verhaal om te zeggen dat je andersdenkenden hun rechten wil ontnemen. Oh ja, ben gevaxxed maar waartegen gaat je niks aan.

Krijgtheenenweer | 02-09-21 | 21:56

Ik moest er even snel overheenlezen (lange tekst zeg), maar je hebt gelijk:
het begint er op te lijken dat de antivaxxers steeds vaker gelijk krijgen.

Kijk, zo moeilijk is het niet, iets compact opschrijven.

Sjiek | 02-09-21 | 22:09

"Vooral omdat die groep er de oorzaak van is dat ik een jaar binnen heb gezeten"

Een paar maanden terug hoorde je zelf ook nog bij deze groep he, dus het is ook deels je eigen ""schuld"". Er is geen enkele ongevaccineerde die jou zou willen opsluiten in huis, de enige partij die jou (en de rest van Nederland) dat aangedaan heeft is de overheid, dus niet zo miepen en wees blij dat je (ongevaccineerde?) kleinkinderen je niet aangestoken hebben.

Binkoo | 02-09-21 | 22:28
▼ 7 antwoorden verborgen

Het is maar goed dat de magnetron al is ingeburgerd. Als die nu zou worden geintroduceerd, zou minstens 1]3 van de bevolking het ding weigeren wegens gevaarlijk, straling, mutaties in ons voedsel, lange termijn effecten (met name kanker) en noem maar op. Want nu hebben we social media, dus meningen zijn veel belangrijker dan feiten.

euroka | 02-09-21 | 21:16 | 2

Misschien is het juist de magnetron waarom de mensheid zo geflipt is op het ogenblik. Bewijs maar eens dat het niet zo is.

Leviticus_ | 02-09-21 | 21:58

Patat bakken, dat is pas giftig

Beste_Landgenoten | 03-09-21 | 00:13

Ik zeg het het nog maar eens een keer hier.
In de tijd van de Spaanse Griep had je geen ziekenhuizen en vaccinaties.
Gezondheidszorg was er niet.
En nu is het er wel en dan besluit je om er geen gebruik van te maken behalve als je met corona in het ziekenhuis belandt.
Dan snap je het gewoon niet.
Al vind ik nog steeds dat je het zelf moet weten of je het vaccin neemt.

jaja | 02-09-21 | 21:12 | 6

"In de tijd van de Spaanse Griep had je geen ziekenhuizen en vaccinaties.
Gezondheidszorg was er niet."

Wat loop je nu allemaal voor onzin te verkopen:

* Het pokken vaccine stamt uit 1796 (Ontdekking Edward Jenner).
* Hondsdolheid vaccine stamt uit 1885 (Ontdekking Louis Pasteur)
* Een Typhus vaccine werd ontwikkeld in 1896 ( Ontdekking Almroth Edward Wright, Richard Pfeiffer, and Wilhelm Kolle, is gebruikt tot ik ergens in de 2010's)

Al deze vaccine werden door mensen gegeven dei in de gezondheidszorg werkzaam waren.

Ziekenhuizen hebben een historie die terug gaat tot de Grieken in de oudheid. in bijna elke cultuur in de wereld zijn er sporen van activiteiten gevonden die wijzen op een zekere mate van aanwezigheid van gezondheidszorg. Ook rond de Spaanse griep epidemie waren er ziekenhuizen.

Er was een vaccine tegen de Spaanse Griep (influenza in het algemeen). In 1892 had Richard Pfeifer naar zijn zeggen het deeltje ontdekt verantwoordelijk voor Influenza. Ergens rond 1910 is de ontwikkeling van een vaccine begonnen.

Werkte niet, toen had men nog de kloten om dat gewoon toe te geven en te stoppen met de ontwikkeling.

Interessante leesstof: "The Fog of Research: Influenza Vaccine Trials during the 1918–19 Pandemic"

SmurfenSlurfje | 02-09-21 | 22:46

@SmurfenSlurfje | 02-09-21 | 22:46:
Ik kan me niet voorstellen dat men in 1918 uit de pandemie is geraakt door wereldwijd iedereen, tot en met kinderen aan toe, 2,3,4,5 keer is gaan vaccineren.

zetje01 | 03-09-21 | 02:01
▼ 3 antwoorden verborgen

Kijk ik neem een hele zooi medicijnen, waarvan een paar heel zware (prednison).
Maar dan ben je zo weer beter.
Dan was die ene prik mischien toch wel iets minder schadelijk voor de gezondheid.

Hiesjes | 02-09-21 | 21:10 | 3

precies dat, die grapjasheeft een prive-IC thuis. Had het over infuus en de hele handel, prednizon. nee joh, laat die vaccinatie maar waaien, ik gooi wel de hele apotheek naar binnen.

kokkie klaphaak | 02-09-21 | 21:19

Maar hij heeft nu wel natuurlijke immuniteit die vele malen beter beschermt dan de vaccins.

Oeleflaffel | 02-09-21 | 21:25

@Oeleflaffel | 02-09-21 | 21:25: Plus een nog niet nader beschreven risico op ernstige bijwerkingen van een ongeteste veel te hoge dosis Ivermectine. Maar dat terzijde...

wazakzegguh | 02-09-21 | 21:37

Klopt niet. Hij is wel gevaccineerd.

Antigoog | 02-09-21 | 21:09 | 3

huh?

VoltaireJohn | 02-09-21 | 21:15

@VoltaireJohn | 02-09-21 | 21:15:
Heeft ie zelf gezegd in zijn podcast. Als ik me niet vergis in de laatste met Dr. Rhonda Patrick.

Antigoog | 02-09-21 | 21:17

Volgens mij niet. Daarbij, Rhonda Patrick klinkt als een pornoster.

The-loopy-cowboy | 02-09-21 | 21:26

Ik heb ergens gelezen dat je penis 1 centimeter langer wordt bij elke vaccinatie, iemand?

Mr_Natural | 02-09-21 | 21:06 | 6

Vaccinatie is een gigantisch lulverhaal. Maar dat is iets anders, natuurlijk.

Wayfaring stranger | 02-09-21 | 22:06

Klopt, maar een erectie krijgen is niet meer mogelijk helaas. En dat is best duur als je hoerenloper bent

Olleke | 03-09-21 | 02:32
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
lil_kleines_hond | 02-09-21 | 21:05 | 1

Een N=1 experiment, met meerdere middelen.
Bewijst precies niets, nada, nop. Beter, dankzij, of ondanks deze middelen? Niemand die het kan zeggen.
Ik noem ivermectine bejaardenontschurfter, want daar gebruiken wij het meestal voor. En er is inmiddels al voldoende evidence dat het echt niet werkt, als je alle dubieuze of ronduit frauduleuze studies (waaronder die groete Egyptische) uit de meta-analyses weglaat. En profylactisch gebruik van ivermectine? Daar zijn de lange-termijn bijwerkingen pas echt niet van bekend, want het wordt normaal alleen als kuurtje gegeven.

Tapu | 02-09-21 | 21:04 | 4

ivmmeta.com had je deze doorgespit?

Cable | 02-09-21 | 21:20

@Cable | 02-09-21 | 21:20: Dat is een fake website, die helaas veel levens gekost heeft. Gaat dit nog steeds op Facebook rond? Beetje zielig, beter gezegd: misdadig.
Ik heb de site doorgespit, en ken een aantal van de mensen die geciteerd worden. Zum beispiel:
www.isglobal.org/en/healthisglobal/-/...

Frau_Ferkel | 02-09-21 | 21:28
▼ 1 antwoord verborgen

Jeempie. Er is 1 schreeuwend antivax-wappie genezen van corona terwijl hij allerlei zooi slikte.

Nu staat de hele wetenschap op zijn kop! Stop alle inentingen! EEN heel persoon is genezen terwijl hij zooi slikte! Correlatie DUS oorzakelijk verband!

Ik heb nieuws voor jullie: er zijn meerdere mensen van Corona genezen die komkommer aten! WAUW! Allemaal komkommer gaan eten!

Oh nee, het was al bekend dat het misschien zou kunnen werken. Oh, een artikel wat aangaf dat het gegarandeerd werkte (significant statistical results) is teruggetrokken wegens onzin. Oh, er wordt al uitgebreid onderzoek gedaan naar het gebruik van ivermectin, metformine en fluvoxamine als medicijn bij behandeling van Covid.

ParadiseLost | 02-09-21 | 21:04 | 4

Bedankt voor de tip, ga morgen meteen naar de groenteboer.

Nuchternederland | 02-09-21 | 21:11

Rustig rustig. Gelukkig is Nick Holmes een stuk stoïcijnser dan jij.

Gen. Maximus | 02-09-21 | 21:21

Gelukkig; ook weldenkende reaguurders.

Hommel | 02-09-21 | 22:22
▼ 1 antwoord verborgen

Mooi om te zien dat miljardenbedrijven ongevraagd disclaimers bij berichten van vrije burgers plaatsen.

JJMS | 02-09-21 | 21:03

Waarom zo'n idioot zijn leugens laten verspreiden via Geenstijl?
Nee, je koopt geen antilichamen in de supermarkt, en je hebt ze dus ook niet in huis onder de gootsteen.
Als het als flauwe grap bedoeld is, dan ontgaat de humor me.
Ik heb in mijn omgeving al meerdere vrienden verloren omdat ze schrik hadden van dat prikje, mede door de onzin van idioten zoals in dit filmpje.
Het mag stoppen. Dank u.

Nonkel Frituur | 02-09-21 | 21:03 | 20

@A.I. van Dee | 02-09-21 | 23:23:
Ja, dat lees ik dus ook ja.

En nog even wat anders:
Nonkel noemt 1918
Hoe zijn we toen uit de pandemie geraakt?
Wereldwijd iedereen 2,3,4,5 maal vaccineren, of is het anders gegaan?

zetje01 | 03-09-21 | 01:56

@zetje01 | 03-09-21 | 01:56: Wikipedia geeft je het antwoord:

Het virus dat de Spaanse griep veroorzaakte was van het type H1N1. In Nederland stierven 38.000 mensen, in België schat men het aantal tussen 30.000 en 80.000 dodelijke slachtoffers.[4] In Europa stierven ongeveer 2,64 miljoen mensen aan de griep op een bevolking van ongeveer 250 miljoen. Dat is 1,1 procent.

ParadiseLost | 03-09-21 | 08:58

@ItsOutThere | 03-09-21 | 01:31: Zoveel coronadoden gekend hebben kan een vervelend toeval zijn, maar het is inderdaad wel ongeveer lot uit de loterij kansen. Als ik voor mijzelf spreek is het dichtstbijzijnde een (stokoude) oma van een vriend, en ik vermoed dat ik inderdaad representatiever ben voor de bevolking dan Nonkel.

potsenmakkert | 03-09-21 | 09:40
▼ 17 antwoorden verborgen

Hoe noem je het wanneer je een bal op het dak gooit en tegelijkertijd bij de buren het licht aangaat...?

Woodywoodhacker | 02-09-21 | 21:02 | 5

Een non-causaal verband wellicht?

Nuchternederland | 02-09-21 | 21:13

Te veel herrie zo midden in de nacht?

Lorejas | 02-09-21 | 21:24
▼ 2 antwoorden verborgen

In 'Murica is ook een andere discussie gaande. Iets wat hilarisch de hypocrisie van Coronatarians blootlegt. Texas heeft niet alleen hun verkiezing 'de-fortified' maar ook de regels omtrent abortus weer strenger gemaakt. Dems en lefties natuurlijk in alle staten, Roe vs Wade onder vuur, allemaal de schuld van Orange Man.

Ze zeggen daarbij dat 'eigen lijf eigen keuze is'. Maar het probleem is tegelijkertijd dat ze ook eisen dat iedereen the jab krijgt want dan is je eigen lijf ineens niet meer je eigen keuze...

Ze maken elkaar compleet gek doordat via onderwijs en MSM hun maatschappij ondermijnt is door marxisten... maar helaas slepen ze ons mee in hun val.

Graaf_van_Hogendorp | 02-09-21 | 21:01 | 1

U draaft een beetje heel, heel erg veel door. Een abortus wordt effectief na 6 weken zwangerschap verboden.
Bij een abortus krijgt degene die daarvan aangifte doet een premie van 10.000 Dollar.
Dat is in ieder geval meer, dan 7.50 gulden.

Frau_Ferkel | 02-09-21 | 21:06

Ik snap niet waar die fascinatie voor Rogan vandaan komt.
Maar wellicht snap ik het niet.
Kan best.

jaja | 02-09-21 | 21:01 | 1
-weggejorist-
Ragnar_Lodbrok | 02-09-21 | 23:49

Ik geloof alleen Hugo en Mark

thanseeuwen | 02-09-21 | 21:00

Of invermectine goed helpt of niet zijn ze nog niet echt achter. In iedergeval zijn er geen miljarden mee te verdienen dus ............ weg er mee.
www.basg.gv.at/marktbeobachtung/amtli...

jan huppeldepup | 02-09-21 | 20:59 | 2

Het is tot in den treure getest maar het helpt voor geen flikker tegen corona.

botbot | 02-09-21 | 21:03

Het is heel raar dat wanneer je corona een half jaar of langer geleden hebt gehad, kunt aantonen dat je een hoeveelheid antistoffen hebt waarvan een drie maal gevaccineerde jaloers zou worden en je min of meer toch gedrongen wordt om een vaccinatie te nemen omdat je anders geen QR krijgt.

Het is ook raar dat wanneer je je lichaam niet bepaald als tempel hebt gebruikt, sloten alcohol naar binnen hebt gewerkt en sloffen peuken, je ineens heel erg kritisch gaat lopen doen over een vaccin dat miljarden mensen tot zich nemen en de resultaten niet perfect maar heel indrukwekkend zijn. Om vervolgens toch best enge rotzooi als prednison aan te raden alsof het niets is.

JohnLocke | 02-09-21 | 20:58

Heel veel mensen herstellen in drie dagen. Sommige met hulp van cognac of een single malt.

Risingson | 02-09-21 | 20:56

Ivermectine? Haha, wat een wappie zeg!
Luister toch naar onze wijze Hugo de Clown.

Merkwaardeloos | 02-09-21 | 20:56 | 1

"Luister toch naar onze wijze Hugo de Clown."
Haha, wat een wappie zeg!

Frau_Ferkel | 02-09-21 | 21:12

Rogan lijkt me een sterke topfitte man. De vraag is of hij sowieso niet vrij snel hersteld zou zijn.

Mr_Miscellaneous | 02-09-21 | 20:53 | 1

Nou, als je hoort wat hij in z'n keukenkastje aan medicijnen had staan... maar goed, misschien voor ander familielid.

UpdateAvailable | 02-09-21 | 21:17

Ivermectine is oorspronkelijk een diergeneesmiddel, net als...
'Sildenafil is een geneesmiddel dat wordt gebruikt bij honden en katten met hart- en/of longproblemen, dat een verhoogde bloeddruk in de longslagaders veroorzaakt. Dit medicijn is goedgekeurd voor gebruik in de menselijke geneeskunde onder de handelsnaam Viagra.'

Mr_Natural | 02-09-21 | 20:52 | 6

Dit is niet helemaal waar.
Sildenafil wordt weliswaar gebruikt bij honden en katten. Maar niet oorspronkelijk!

Cannabooze | 02-09-21 | 21:08
▼ 3 antwoorden verborgen

Waarom wordt ziekenhuisbaas Kuipers bij Op 1 gevraagd naar zijn mening omtrent eventuele maatregelen t.a.v. ongevaccineerden? Dat is namelijk een politiek vraagstuk. De continue media aandacht begint Kuipers, en ook Gommers, zo onderhand naar de bol te stijgen. Laat politici maar uitleggen wat de plannen zijn t.a.v. de coronamaatregelen en niet technocraten of andere figuren die werken in opdracht van de gedragsunit van het RIVM.

therealbraindump | 02-09-21 | 20:52 | 3

De woordkeuze van Kuipers is in ieder geval behoorlijk ongelukkig.

Mr_Miscellaneous | 02-09-21 | 20:54

De media sleept iedereen voor de buis die hun evangelie wil preken. Vorig jaar wilden onze experts niet aan de mondkapjes en werden er allemaal Belgen uitgenodigd die gingen vertellen dat dat erg dom was.

C1O2 | 02-09-21 | 20:55

@C1O2 | 02-09-21 | 20:55: diversiteit, en dan bedoel ik diversiteit van opvattingen, is belangrijk om je een mening te kunnen vormen en dan is het een beetje vreemd dat telkens dezelfde hoofden, Kuipers, Gommers, Osterhaus, enz. , worden uitgenodigd. De MSM faalt totaal.

therealbraindump | 02-09-21 | 20:57

Volgens mij geen goed idee om vage medicijnen te slikken als je Corona hebt .
Terwijl net als miljoenen anderen je door enten met dat veilig vaccin niet of nauwelijks last van de besmetting hebt .

elevator | 02-09-21 | 20:51 | 2

De vraag is of hij door zijn keuze zich niet te laten vaccineren en de doorgemaakte infectie niet een veel betere immuniteit heeft verworven dan via vaccinatie. Als dat zo is (en daar lijkt het wel op), dan heeft hij gegokt en gewonnen en heb jij met je prik ook gegokt (uit angst) en verloren en moet je wellicht blijvend aan de spuit. Wie het weet mag het zeggen. maar een beetje dimmen met je betweterige stelligheid. De tijd zal het leren en ik hoop voor je dat je goed hebt gegokt. Ik ben zelf in mei volledig hersteld en intussen nog in nauw contact geweest met twee gierend zieke Corona patienten en.... niks aan de hand.

pleemobiel | 02-09-21 | 21:01

@pleemobiel | 02-09-21 | 21:01: Wat maakt mij dat nou uit hoeveel immuniteit ik heb , als ik Corona krijg wordt ik niet zo ziek dat ik niet in het Ziekenhuis kom of erger .
En bang ben ik nooit geweest , ook niet voor de naald .

elevator | 02-09-21 | 21:56

Hij is pas "out of the woods" over een week of twee. Het virus kan nog steeds flink terugslaan. Hij heeft wel het voordeel dat hij meteen begonnen is met de Prednison maar dat moet hij wel langzaam afbouwen. Het lichaam moet zelf weer cortisol gaan produceren namelijk.

Zzzzooooffff | 02-09-21 | 20:50 | 2

Aha een toetsenbord arts !

pleemobiel | 02-09-21 | 21:03

@pleemobiel | 02-09-21 | 21:03: Doe niet zo neerbuigend, als je het beter weet kun je het ook met een onderbouwing in de comments achter laten, dit is gewoon flauw bashen, je post van 21:01 in reacitie op elevator niet waardig, die is beter doordacht.

potsenmakkert | 02-09-21 | 22:42

Metdedag Corona gehad en valt in de risicogroep want suikerziekte. Na de positieve test gewoon 5 km gewandeld en daarna in quarantaine gegaan. Gewoon gedaan wat ik altijd doe. Werken, eten en vrije tijd besteden en eerlijk is eerlijk een paar paracetamol genomen (alleen bij volle maan). Wat denk je? nauwelijks ziek geworden en na drie dagen nergens meer last van. Paracetamol (alleen bij volle maan) dat daar niemand aan heeft gedacht .

metdedag | 02-09-21 | 20:49 | 4

Werd paracetamol in 't begin niet afgeraden omdat je daarmee met corona wel zeker dood zou gaan?
Hopelijk komen ze hier niet achter, straks heeft de kruidvat m'n katerpillen niet meer...

vermeubelmaker | 02-09-21 | 21:03
▼ 1 antwoord verborgen

Voor de liefhebbers die hun horizon willen verbreden:

Joe Rogan Podcast 1671 is waar er uitgebreid gepraat wordt over Ivermectine.

Borrom | 02-09-21 | 20:49

Ik had last van mijn maag en darmen dus ik Chinees bestellen. Helpt niet.

Patje | 02-09-21 | 20:48

Goh wat een verrassing. Een artikel van Spartacus met in de hoofdrol Joe Rogan en dan de conclusie dat de 3 dagen herstel uiteraard een gevolg van de cocktail was. Weet je hoeveel mensen na 3 dagen klachtenvrij waren, die alleen water, koffie, bier/wijn en thee dronken en een paar paracetamolletjes? De meerderheid waarschijnlijk. Inclusief de mensen die het zelf nooit door hebben gehad.
Anekdotisch bewijs is niet ineens meer valide als het van je poster idool komt.

Quantum Suicide | 02-09-21 | 20:48 | 4

Nergens wordt beweerd dat dit bewijs voor wat dan ook is. Dat maak jij er van. het is gewoon nieuws, dat is alles.

pleemobiel | 02-09-21 | 21:04

Spartacus hele baan is Joe Rogan podcast luisteren en daar stukjes over typen heb ik het idee.

swaggerton | 03-09-21 | 01:04
▼ 1 antwoord verborgen

Dat een slangenbeet voorkomt dat je corona krijgt snap ik wel.
Je bent binnen een paar uur morsdood. Zo snel kan conrona niet.

ZZP-er | 02-09-21 | 20:47

Nadat Andrew Hill's onderzoek in terug getrokken gaan we over op anekdotes?
Zijn er al studies geweest waar het niet als voorbehoedsmiddel is getest, maar als geneesmiddel, zoals Joe nu doet?

Het wordt horsedewormer genoemd omdat mensen de dieren versie kopen en filmpjes maken voor de socials waarin ze trots zeggen dat elke dag/week oid te nemen.

PaardenliefhebberVet | 02-09-21 | 20:46 | 4

@LonelyWanker | 02-09-21 | 21:18:
Ik kende alleen de verhalen dat ze aan de schijterij gingen, dit klinkt als iets waar ik morgen avond pas om kan gaan grinniken.

PaardenliefhebberVet | 02-09-21 | 21:26

@Binkoo | 02-09-21 | 22:58:
*trekt een lang gezicht*
Mijn naam heeft niet veel met paarden te maken, het is een pseudo-gejat-pseudoniem uit de literaire wereld.
*briest*

PaardenliefhebberVet | 02-09-21 | 23:07
▼ 1 antwoord verborgen

Haha, hij wilde niet gevaccineerd worden maar zie wat hij allemaal wel ingenomen heeft.

ZZP-er | 02-09-21 | 20:44 | 4

Is van de week uitgeplast. Plus dat he het pas neemt indien het zich voor doet.

Got the picture?

Remi A. | 02-09-21 | 20:48

@netniet | 02-09-21 | 20:47: De langetermijnefdecten zijn alleen bekend van hoeveelheden tot 1000 mg (dat is al 5 keer meer dan gezond is) en voor Corona is nog 10 maal zoveel nodig. Bij 1000 mg zijn al effecten waargenomen van een beschadigd zenuwstelsel en ernstige levercirrose. Wat is nu eigenlijk uw punt? Dat u zich niet heeft ingelezen op het gebied van Ivermectine?

wazakzegguh | 02-09-21 | 20:58

@wazakzegguh | 02-09-21 | 20:58: Waar lees je welke dosis Joe heeft genomen? Mogelijk niet (of minder) effectief met die lagere dosis, maar ik lees nergens dat hij een te hoge dosis heeft genomen.

potsenmakkert | 02-09-21 | 22:46
▼ 1 antwoord verborgen

Ik heb mijn corona prik achter het station gehaald en jawel hoor; binnen een paar minuten voelde ik me geweldig.
Wel gebruikt injectie naalden maar, hey, boeien.

Het Licht | 02-09-21 | 20:44 | 1

Ja, maar daar was zeker alleen de eerste gratis?

vermeubelmaker | 02-09-21 | 20:56

Heerlijk spacen op de Prednison..
Alsof dat geen rommel is!

Roos | 02-09-21 | 20:44 | 3

Prednison is ook een paardenmiddel, net als Ivermectine. Lees voor de lol de bijsluiter.

Frau_Ferkel | 02-09-21 | 20:51

Ik heb Kuipers meerdere malen horen spreken. Een sympathieke man, althans dat dacht ik. Een mens kan zich vergissen.

MickeyGouda | 02-09-21 | 20:43 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Fake news ;-)

Roos | 02-09-21 | 20:42

Zou liever de cocktail die Trump had gebruiken, oud en overgewicht en toch binnen dagen weer kiplekker.

Wattman | 02-09-21 | 20:42 | 4

Elke dag een America first Big Mac naar binnen werken.

Graaf_van_Hogendorp | 02-09-21 | 20:56
▼ 1 antwoord verborgen

Probleem is dat de meeste mensen spontaan genezen van Corona. Dat maakt het moeilijk om aan te tonen dat iets een geneesmiddel is zonder dubbelblind onderzoek op grote schaal en zorgvuldige statistiek. Zou iemand ook genezen zijn zonder het vermeende "geneesmiddel"?

DutchLion33 | 02-09-21 | 20:41 | 3

Absoluut mee eens.
Wel handig om in de buurt te hebben indien het wat minder prettig wordt.

Remi A. | 02-09-21 | 20:50

Bij homeopathie ook altijd weer de vraag. Aangezien 70% van de ziektes vanzelf geneest heb je die 70% succes gratis al te pakken.

Beste_Landgenoten | 02-09-21 | 20:50

Goed punt. Trump was misschien ook met een aspirientje en een goede nacht slaap opgeknapt.

pleemobiel | 02-09-21 | 21:06

Leuke gast die Joe, maar dit slaat natuurlijk nergens op.
Ik testte ook positief en voelde me kiplekker, heb 2 dagen thuis gezeten op een kuurtje van diepvries pizza’s. 2 dagen later testte ik negatief.
Moet ik dan nu dokter Oetker gaan bedanken voor mijn herstel ofzo?

Fele | 02-09-21 | 20:39 | 8

@Beste_Landgenoten | 02-09-21 | 20:51: Jaja.
Mijn vader heeft een mooie anekdote (nou ja, anekdote...) over zijn leraar Aardrijkskunde in de jaren 50.
Die zei gedecideerd: 'Jongens, het is geen Calcutta... het is Calcoetta !!'.

Papa Jones | 02-09-21 | 20:57

Toont alleen maar aan dat we er nog bitter weinig van weten.

pleemobiel | 02-09-21 | 21:07
▼ 5 antwoorden verborgen

Gebruiken we die koloniale antilichamen hier eigenlijk ook? Dat schijnt wel echt te werken in ieder geval

C1O2 | 02-09-21 | 20:36 | 5

@C1O2 | 02-09-21 | 20:53:
Mislukt grapje, ik doelde op de 800 koloniale antilichamen die hier per week binnenstromen....

peterdh | 02-09-21 | 21:11

@C1O2 | 02-09-21 | 20:53: Monoclonale antilichamen is een behandelmethode die wordt toegepast na infectie en om erge ziekteverschijnselen te mitigeren.
Patienten die voor deze behandeling in aanmerking komen moeten normaal gesproken voldoen aan een aantal voorwaarden, zoals:
65 jaar en ouder, mensen met een BMI >> 25, zwangere vrouwen, mensen met chronische nier- of longziekten, mensen met hart en vaatziekten of met een hoge bloeddruk, sikkelcelanemie, neurobiologische ontwikkelingsstoornissen, mensen met immuundeficiëntie of die immunosuppressiva slikken of mensen die verder niks mankeren maar Joe Rogan heten.

Mazzelstof | 02-09-21 | 21:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Solana weer to da Moon!!!!!

CryptoKnightrider55 | 02-09-21 | 20:36 | 9

@Watching the Wheels | 02-09-21 | 22:25: Met Alle respect Sam Bankman Fried van FTX en alle Venture Capital is ADA een joke, 5 jaar niks gepresteerd kijk naar Ecosysteem van Solana. 99.9% is hype en pyramide spel zoals met stocks blijft speculeren. Next is Raydium Solana's Uniswap

CryptoKnightrider55 | 02-09-21 | 22:41

@CryptoKnightrider55 | 02-09-21 | 22:41:
ADA is toch ook aardig in ontwikkeling nu?! Er is een conversietool voor ETH projecten. Staking levert 5% per jaar op. Smart contracts komende maand. Dat is toch niet helemaal niets. Ik kijk altijd naar www.youtube.com/channel/UCnMku7J_Utwl... , maar ben wel met je eens dat er veel marketing bij zit. Het gaat er uiteindelijk om wat veel gebruikt gaat worden. TEL doet weer een beetje te weinig aan marketing. Die zie ik ook nog wel naar 0,50 vliegen in het komend jaar (als BTC niet crasht). Zo'n man als Paulson zegt dat alles naar 0 gaat, maar die lijkt niet te begrijpen dat heel wat munten echt gebruikt worden. www.belegger.nl/Column/727884/Miljard...

Watching the Wheels | 02-09-21 | 22:54
▼ 6 antwoorden verborgen

Ach, viagra begon ook als hartmedicijn en een bijwerking is nu de reden dat het middel wordt voorgeschreven: een harde paal in je broekje!
Alle medicijnen worden ongeveer zo gevonden.

Analia von Solmsch | 02-09-21 | 20:35 | 8
▼ 5 antwoorden verborgen

Dat filmpje van die Canadees, is dat een neef van Jesse Klaver? Ze lijken echt heel veel op elkaar. Ze spugen beide onzin uit.

whatsinthename | 02-09-21 | 20:34 | 1

Misschien ook wel een zoon van Fidel.

Ramsesz | 02-09-21 | 22:43

Nu dat filmpje gezien. Wat een gezellige gek joh. Hij heeft van alles tegelijk naar binnen gegooid na een positieve C'ronatest (die false positive geweest kan zijn) en hij voelt zich beter dan ooit. Kan ook z'n eigen immuunsysteem nog zijn, waar hij de wetenschap voor bedankt (da's dan wel weer liev). Je moet zo'n gast geen wetenschappelijk onderzoek laten organiseren, avondje dobbelen zal beter gaan.

Watching the Wheels | 02-09-21 | 20:31 | 5

@Diederik_Ezel | 02-09-21 | 20:34: klopt. Helaas al paar keer mensen in de laatste dagen van hun leven meegemaakt die dankzij een flinke dosis nog eventjes zich wonderbaarlijk goed voelden, waardoor ze genoeg energie hadden om waardig afscheid te kunnen nemen.

Quantum Suicide | 02-09-21 | 20:54
▼ 2 antwoorden verborgen

Een paar weekjes op de IC. Geen gezeik aan de kop. Lekker slapen. Je aan niks of niemand ergeren. Wat een luxe.

Leptob | 02-09-21 | 20:30 | 1

En als je wakker wordt die blije kop van Gommers, jij liever dan ik.

Watching the Wheels | 02-09-21 | 20:39

Ik had corona. Maar na een aantal dagen moe in bed te hebben gelegen dacht ik: “fuck it, ik lust wel een biertje, als ik me dan beroerd voel dan even maar beroerd met een glimlach”. Erna volgde snel herstel.

Ik dronk overigens Grolsch en at er een paar tijgernootjes van Duyvis bij (die in de groene zak natuurlijk, andere zijn superranzig). Doe ermee wat je wilt. Ik geef geen advies maar het werkte extreem goed bij mij! En bedenk goed: causaliteit is niet hetzelfde als correlatie.

JohnLocke | 02-09-21 | 20:30 | 5

@Ruimedenker | 02-09-21 | 20:36:
Is anderhalf jaar terug ook niet toevallig het moment dat je ruimer bent gaan denken?

Watching the Wheels | 02-09-21 | 20:42

@Watching the Wheels | 02-09-21 | 20:42:
Wel, nu je het zegt.
Ik hoor ook beter.
M’n ogen zijn wel slechter geworden, heb tegenweurdig een leesbrilleke.
Ha! Meer wortels eten dus.

Ruimedenker | 02-09-21 | 20:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Ivermectine is letterlijk en figuurlijk een paardenmiddel. Tegen Corona wordt het gebruikt in veel hogere concentratie dan bij eerder menselijk gebruik van dit middel gebruikelijk was. Langetermijneffecten van deze hoeveelheid zijn nog minder bekend dan de langetermijneffecten van het vaccin. Ik wens hem succes met een eventuele nasleep, ik hoop dat hij de bijsluiter gelezen heeft. Bovendien is voorkomen nog altijd beter dan genezen. Ik ben blij met mijn prikkie en de zwaar gereduceerde kans op het nodig hebben van Ivermectine.

wazakzegguh | 02-09-21 | 20:30 | 7
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik neem geen Ivermectine, het is een experimenteel middel, gentherapie. Onvoldoende getest. Een complot van Big Pharma, FDA, EMA en Willem Engel. Die rotzooi wil ik niet in m'n lijf. Ik vertrouw wel op m'n eigen immuunsysteem.

Diederik_Ezel | 02-09-21 | 20:28 | 1

Lees nog eens na. Zie je het nu zelf?

Ramsesz | 02-09-21 | 22:35

Ja, dit is het bewijs. Joe Rogan is ermee genezen. Ivermectine werkt.

Beste_Landgenoten | 02-09-21 | 20:28 | 1

Zonder die Ivermectine was hij nu hartstikke deaud.

Diederik_Ezel | 02-09-21 | 20:29

Joe = baas
Luister graag naar zijn gesprekken, zo'n 10u per week

eekeek | 02-09-21 | 20:27 | 2

Waaat 10 uur per week?
Heeft hij zoveel te vertellen dan?
Behalve slapen, ademen en genieten doe ik niks 10+ uur per week.

Chupa-mos | 02-09-21 | 20:35

Is je Engels zo slecht?

Ruimedenker | 02-09-21 | 20:43

Hij is alleen maar zo snel opgeknapt omdat die wormen in zijn lendenen met dat middel nu eindelijk eens goed bestreden worden.

Sitting_targets | 02-09-21 | 20:27

Hier kun je dus echt helemaal niets mee, als ie al die troep niet had genomen had ie zich na een dag al weer beter gevoeld???

RideFreeOrDie | 02-09-21 | 20:27 | 1

Precies.

wazakzegguh | 02-09-21 | 20:47

Als er een paar miljard mensen dood zouden gaan, inclusief mezelf eventueel, hoe gelukkig zouden de overlevenden zijn? Na de Tweede Wereldoorlog was iedereen ook zo blij, overal feest.

Mr_Natural | 02-09-21 | 20:27 | 3

"Als er een paar miljard mensen dood zouden gaan"
Ook goed voor het milieu!

Frau_Ferkel | 02-09-21 | 20:33

Interessant puntje: in 1946 woonden er meer mensen in Europa dan in 1939. Er waren weliswaar veel mensen dood gegaan tijdens de oorlog, maar nog meer geboren.

DutchLion33 | 02-09-21 | 20:38

@DutchLion33 | 02-09-21 | 20:38:
Er werd wat afgeketst in die tijd, mijn oudste broer is in de laatste oorlogsmaanden verwekt en mijn ouders zijn na de oorlog getrouwd.

Mr_Natural | 02-09-21 | 20:46

Het was even rustig, twee weken of zo, op MSM
Maar met Kuipers wordt weer het startschot gegeven om de polarisatie nog meer door te drukken.
Mark my words, de komende tijd zitten we weer met een nieuw propaganda-offensief, opgedrongen door de politiek met de TV-zenders als spreekbuis.
We zitten inmiddels op een zeer hoge vaccinatiegraad, waarbij elke kwetsbare gevaccineerd is, maar zullen en moeten aan een samenleving bestaande uit een systeem waarbij iedereen traceerbaar is.
Dat gaat niet zomaar, daar moeten we eerst een tweedeling voor veroorzaken en een zondebok vinden.: De ongevaccineerde mens.
Of gevaccineerden ook besmet kunnen worden of besemttelijk zijn wordt voor het gemak vergeten.
Dit gaat allang niet meer over de gezondheid van de samenleving, dit gaat over het optuigen van een totalitair systeem.
Er wordt zoveel gelogen en geframed op MSM, het is walgelijk.
Het is een grote propagandamachine met een sinister doel.

LonelyWanker | 02-09-21 | 20:25 | 12

@LonelyWanker | 02-09-21 | 20:49: Ik deel je zorgen. Sommige maatschappelijke ontwikkelingen lijken wel autonoom. Op letten dus !

pleemobiel | 02-09-21 | 21:13

@LonelyWanker | 02-09-21 | 20:49: Dit is exact hoe ik het ook ervaar. Wat me daarbij exta beangstigt is hoe gretig velen het uitsluiten van anderen toejuichen. Hopelijk hebben we ongelijk.

Root_Of_All_Evil | 02-09-21 | 21:28

@LonelyWanker | 02-09-21 | 20:49: Je verwoordt het goed en je bent zeker niet de enige. Goed ook hoe je reageert op de standaard dommige "haha 5G" reacties van steeds dezelfden die helaas niet constructief van gedachten blijken te kunnen wisselen over misschien wel een van de meest cruciale onderwerpen van ook hun leven.

Ramsesz | 02-09-21 | 22:22
▼ 9 antwoorden verborgen

Het maakt mij geen drol uit of u nu wel of niet gevaccineerd bent. Of u gezond of niet gezond leeft. Of u loopt te rochelen en te slijmen. Ga uw gang, wees happy. ga feesten, wees vrij. Maar, breng het fatsoen op om bij mij weg te blijven. Ik ken de belevenis van vier weken coma en wil dat niet nog een keer. En nu mijn vrouw zwaar gehandicapt is al helemaal niet meer want wie moet voor haar zorgen? Dus feest, wees vrij, noiuq alles in de rondte, kus knuffel, zwetende lichamen bij elkaar wees stoer, een bikkel. Maar doe dat op afstand van mij. Niet zozeer vanwege corona. Maar uw griepje kan voor mij vier weken coma inhouden.

Zapata10 | 02-09-21 | 20:25 | 14

@Zapata10 | 02-09-21 | 20:32: Zit je nou je nog te werken jaren af te tellen? Nog vier jaar jaar lang? Ga wat wat anders doen in die vier jaar.

metdedag | 02-09-21 | 21:03

@metdedag | 02-09-21 | 21:03: oh ? Volgens mij moet ik dan die laatste vier jaartjes zelf betalen terwijl ik in gevecht ben met het UWV omdat die een mevrouw die 47 jaar gewerkt heeft voor dezelfde werkgever en die een arm en een been niet kan gebruiken toch nog arbeidsgeschikt vinden. Je kan tenslotte ook nog doden aan het werk zetten als je maar genoeg tegen ze scheld.

Zapata10 | 02-09-21 | 22:00

@neonreclame | 02-09-21 | 20:45: Probeer eens als je een snotkop hebt niet stoer te doen en niet de bikkel uit te hangen omdat misschien de chef wel een stijve van je krijgt gewoon eens thuis achter je beeldscherm je toetsenbord onder te kwijlen.

Zapata10 | 02-09-21 | 22:03
▼ 11 antwoorden verborgen

Ik ga er trouwens nog steeds vanuit dat ik in het 'ongevaccineerde' kamp, het meisje van mijn dromen tegen kom..

Hoe lang de relatie zal duren..?? Tja...

neonreclame | 02-09-21 | 20:24 | 4

Chicky scoren in Kanaleneiland.
Wel even een mes meenemen voor de zekerheid.

jaja | 02-09-21 | 20:32
▼ 1 antwoord verborgen

Maar, waar kan je het veilig kopen. Dus zonder schimmige websites en zonder je huisarts ernstig te bedreigen?

daswa | 02-09-21 | 20:23 | 2

Dierenwinkel?

Diederik_Ezel | 02-09-21 | 20:25

Heee pssssst..
Ivermectine?

Beste_Landgenoten | 02-09-21 | 20:43

" al neemt dat na een aantal maanden wel af "

Dat moet nog maar aangetoond worden. Alle onderzoeken laten tot nu toe zien dat het aantal antilichaampjes in het lichaam afneemt (iets sneller als dat dat zou gebeuren na een "natuurlijke" infectie) maar dat is NIET hetzelfde als verminderde effectiviteit. Betekend voornamelijk dat het langdurige afweersysteem dan aan de slag moet ipv dat je direct de antilichaampjes beschikbaar hebt. Enige wat een booster shot aantoonbaar doet is het aantal antilichaampjes direct weer op een hoog niveau brengen, wat niet zo gek is. Maar of dat ook iets toevoegd is nog maar zeer de vraag

Gregovic | 02-09-21 | 20:22 | 2

"Maar of dat ook iets toevoegd is nog maar zeer de vraag"
Ja. Iets met B- en T-cellen.

Frau_Ferkel | 02-09-21 | 20:38

"Betekend"
Iets met d en t cellen.

Ramsesz | 02-09-21 | 22:09

Fake. Hij heeft gewoon chips gegeten. Hij wel..

Frau Merkel | 02-09-21 | 20:22 | 1

Met ribbels.

VP732 | 02-09-21 | 20:50

Als Pfizer de rechten op Ivermectine en vitamine C, D en zink zou hebben, dan zou het RIVM het wellicht wel adviseren.

Watching the Wheels | 02-09-21 | 20:21 | 1

Ha. Feit.

Ramsesz | 02-09-21 | 22:07
-weggejorist-
Nuuk | 02-09-21 | 20:20 | 2


Joe heeft nu wel een rare blauwe uitslag op zijn armen. En hij is ietwat vreemd gevormd. Net of zijn armen wat te lang zijn…

Anyways: als joe niets had genomen/geslikt/gespoten was hij paar dagen later misschien ook overal vanaf, of gewoon ook binnen 3 dagen. Sommigen merken niet eens dat ze covid hebben. Tot hier toe moeten we het van Joe’s eigen woord hebben. En het lijkt me geen arts / medicus.

BenDeLier | 02-09-21 | 20:19 | 1

Klopt, dat zullen we helaas nooit weten.
Of hij minder ziek was geworden wanneer hij gevaccineerd was ook niet, al geloof ik wel dat dat helpt.

LonelyWanker | 02-09-21 | 20:29

Nieuwsuur al onderweg?

Lorejas | 02-09-21 | 20:18

Ivermectine is een diergeneesmiddel, dat zeggen Marion Koopmans en Jaap van Dissel zelf, en dat zijn dierartsen dus die weten het echt wel.

Mr_Natural | 02-09-21 | 20:17 | 3

Mensen zijn ook dieren.

Kowalski11 | 02-09-21 | 20:26

Mooie is dat die 2 dierenartsen vertellen waar mensen zich mee moeten inspuiten.

Rotterdammert1965 | 02-09-21 | 20:50

Tsja wie neemt Amerikanen nou nog serieus... Koekwaus

niv01 | 02-09-21 | 20:17 | 1

"Koekwaus"
Een van de mooiste Nederlandse woorden.

Frau_Ferkel | 02-09-21 | 20:41

Mijn opa rookte 2 pakjes per dag en is 100 jaar geworden, zo slecht kan roken dus niet zijn.

Diederik_Ezel | 02-09-21 | 20:17 | 4

Roken schijnt ook coronabesmetting te verminderen. Daar horen we dan weer niets meer over.

Ommezwaai | 02-09-21 | 20:40

Als je opa niet gerookt had, had ie nu nog geleefd en 120 geworden.

Rotterdammert1965 | 02-09-21 | 20:52
▼ 1 antwoord verborgen

Brian Stelter is toch die man die graag in babykleertjes loopt?

Mr_Natural | 02-09-21 | 20:14

In een individueel geval blijft het de vraag of en in hoeverre de interventie hem heeft genezen, of dat er (meer) sprake was van natuurlijk herstel.

Alsdan | 02-09-21 | 20:14

Brian Stelter is trouwens bijna 20 jaar jonger dan Joe Rogan.

Dan maar zo! | 02-09-21 | 20:13 | 2

Kende hem niet, maar hij ziet er 20 jaar ouder uit. Is hij gevaccineerd?

Watching the Wheels | 02-09-21 | 20:22

@Watching the Wheels | 02-09-21 | 20:22: Dat lijkt me wel, maar daarvoor was het ook al een slecht onderhouden pompoen.

Dan maar zo! | 02-09-21 | 20:36

“En dan na de reclame, Ernst Kuipers over het Ongevaccineerdenvraagstuk”.

(Luid applaus)

JohnLocke | 02-09-21 | 20:13

Dat gebruiken mijn Kerkraadse vrienden al een jaar. Nu zonder dollen: er wordt al een tijdje onderzoek gedaan naar de werking van Ivermectine en die zijn louter positief. In India gebruiken ze het al een tijdje, daarom horen we er ook niks meer over. Goed nieuws toch? Dat er een medicijn is dat werkt.

TB-Spoelie | 02-09-21 | 20:13 | 3

Dat onderzoek is niet louter positief, en het Egyptische onderzoek waar al die meta-studies zo zwaar op leunen is juist ingetrokken omdat er is gerommeld met de resultaten.

TeeJee | 02-09-21 | 20:14

In India gebruiken ze het al een tijdje daarom horen we er niks over. Deze logica ontgaat mij volledig

YoMoms | 02-09-21 | 20:19

"er wordt al een tijdje onderzoek gedaan naar de werking van Ivermectine en die zijn louter positief"
Doe eens een linkje.
Waarschuwing: gladde banaan, waarover U gaat struikelen.

Frau_Ferkel | 02-09-21 | 20:29

"When does the hurting stop..."
Bill (in "The Terrible Thunderlizards")

Montgomery Burns | 02-09-21 | 20:12

O mag het nu ineens wel genoemd worden? Dus als de media zelf langzaamaan overtuigd raakt van bepaalde zaken dan mogen we het wel benoemen. Maar als ze denken dat het niet waar is, dan word je weggezet als wappie, van ivermectine is al maanden bekend dat dit helpt, maar het mag niet gezegd worden en het mag niet voorgeschreven worden. Raar hè?

pjisonline | 02-09-21 | 20:12 | 10
▼ 7 antwoorden verborgen

Met geld is blijkbaar alles te koop, maar een deel van dat spul kun je in Nederland echt niet zomaar krijgen.

TeeJee | 02-09-21 | 20:12

Tja, en ik hoef geen gezondheidsadviezen van Richard Harambe, Brian Stelter, Joe Rogan, Amerikaanse, Canadese of Nederlandse politici, en ca. 7 miljard anderen die ik even vergeet te vermelden. Toedeloe.

funda | 02-09-21 | 20:12 | 4

Draag je nog een masker?

Transgender-Airlines | 02-09-21 | 20:15

@pjisonline | 02-09-21 | 20:13: Ach so. Ik had het uit Uw reactie hierboven eigenlijk al af kunnen leiden.
Zo maar een vraag: Is U gevaccineerd?

Frau_Ferkel | 02-09-21 | 20:19
▼ 1 antwoord verborgen

Familielid heeft het gehad, nauwelijks wat gevoeld. Kan ook, maar je kan er ook aan dood gaan. Iemand die gewoon wat neemt bewijst niet dat iets als medicijn werkt..

TheseDays00 | 02-09-21 | 20:11 | 1

Exact. Ik hoop dat Spartacus eea als satire bedoelt...maar weet het niet zeker.

Diederik_Ezel | 02-09-21 | 20:12

Is fijn toch dat de beste man weer opgeknapt is?
Kan hij weer verder met zijn onzin en kan ik het weer overslaan.
Iedereen blij.

Chupa-mos | 02-09-21 | 20:11

Ach. Beter ten halve gekeerd dan ten hele verdwaald, Geenstijl. Goed artikel, beter dan schelden op "wappies".

Ir. Wilhelmus | 02-09-21 | 20:10

Hij is wel mooi van zijn reetkevers af.

Gulliver | 02-09-21 | 20:09 | 5

Nou Gulliver, welkom terug! Even een tandje bijzetten (grapje) en die ui is ook weer weg!

Patje | 02-09-21 | 20:17

Hier...!!

"Nee, nog steeds niet.. Je zoekt het maar uit.. Ik heb er geen zin in.. Ik bepaal zelf wel wat ik doe met mijn eigen lichaam..."

Kan je even door....

neonreclame | 02-09-21 | 20:18

Nou, we hebben je gemist als boer met kiespijn

nutsniet | 02-09-21 | 20:26
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
keestelpro | 02-09-21 | 20:09 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Sja, mijn schoonmoeder nam helemaal niets en voelde zich na één dag al weer kiplekker.

John McClane | 02-09-21 | 20:09 | 2

Onkruid vergaat niet.

keestelpro | 02-09-21 | 20:09

Misschien heb je niet genoeg in haar gezicht gehoest toen je corona had.

Mr_Natural | 02-09-21 | 20:13
-weggejorist-
kiplikker2 | 02-09-21 | 20:08 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Het is maar een griepje. Uiitlachen komt later.

Red shirt | 02-09-21 | 20:07 | 1

Het helpt niet echt om zo'n mafkees van de ruimte te geven en er zijn al diverse mensen door een OD met ivermecine ziek geworden en dood gegaan. Vreemd genoeg heb je dat met het vaccin niet.

MaarFeitelijk | 02-09-21 | 23:00

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino