Great news! Dit is Europa's best verkochte auto
Wat een beest!
Er zit een nieuwe koning op de troon, een nieuwe alfa op de apenrots, een nieuwe knikkerkeizer op het schoolplein. De best verkochte auto van Europa is niet langer de veel te voorspelbare Volkswagen Golf (laatst weer vernieuwd, maar nog steeds hetzelfde) of de emotieloze Renault Clio. Nee, Europa luistert eindelijk eens naar de wijze woorden van Captain Slow en is massaal voor de Dacia Sandero gegaan. Liefst 20.446 exemplaren reden in juli de Europese showrooms uit (waarvan slechts 338 in Nederland) en daarmee is het de best verkochte auto van ons werelddeel. Logisch ook, want als u geen interesse in auto's heeft doet de Dacia exact hetzelfde als die andere vierwielers, maar dan voor veel minder euro's. En als u zich op een weekenddag met gevaar voor eigen leven tussen het kleinkindbezoekende verkeer begeeft, zult u al snel tot de conclusie komen dat een groot deel van de samenleving geen moer om auto's en fatsoenlijk autorijden geeft, dus de potentiële afzetmarkt is enorm. En aangezien het aantal ongeïnteresseerde bejaarden de komende jaren alleen maar stijgt, breken er gouden tijden aan voor de Sandero. Zo ziet u maar weer dat de Top Gear-boys hun tijd ver vooruit waren. Lang leve de Sandero, de nieuwe koning van het asfalt!
Seks op wielen
Betere kont dan Jutta Leerdam
Het allerlaatste op het gebied van dingen die al een tijdje bestaan
Reaguursels
InloggenWat een zielloos mormel.
Ik blijf bij mijn 3 liter dieseltje. Fuck Gretta.
Fuck de buurvrouw zul je bedoelen, Diesel is recent nog door de WHO officieel als kanker verwekkend bestempeld na uitvoering wetenschappelijk onderzoek als bewijs.. Kanker dat gun je je ergste vijand nog niet ik heb het drie keer overwonnen met een overlevingskans van 10% over mijn dooie lijk dat ik ooit dieseluitstoot de atmosfeer in blaas... Geen wonder dat inmiddels 13 auto fabrikanten diesel in de ban hebben gedaan ze zien de gezondheid schade claims al aankomen.
@smoelensmid, ziel, u denkt door benzineuitstoot geen risico op ongeremd delende cellen te krijgen? Tjonge.
Dacia, klinkt als irritant ongedierte.
Het lelijke is het vormloze en het schone de vormkracht: schoon en lelijk streven naar hun vereniging in de hogere gestalte, die alle stoffelijkheid te boven gaat.
Spinoza.
Net een land rover diesel gekocht, is dat ook goed?
Doet ie het nog?
Tuurlijk doet ie het nog, onderhoud is king.
Nee dat is in mijn ogen niet goed, diesel is de brandstof van de duivel en bewezen kankerverwekkend.
Ik vond de kont van Jutta toch fraaier. Maar het is wel verklaarbaar. Renault techniek, half Frankrijk buiten Parijs rijdt in zo’n ding.
Vervoer van A naar B zonder onzin, zonder 3000 verschillende extra dingetjes die allemaal kapot (kunnen) gaan en vooral zonder idioterie als sportuitlaten en verlaagde onderstellen.
Ik begrijp het wel.
Ziet er niet uit
Daar betaal je dan ook niet voor.
Een Dacia is ook en hybride auto. Hij verbruikt benzine op de snelweg en nog meer benzine in de bebouwde kom.
De nieuwe Opel kadet.. Vervoer voor de grijze massa, de B ambtenaren, de plaatsvervangende regiomanager, de bijenkorf heren verkoper....
Het wachten is op de Dacia Sandero GT/E Coupé, dan zou het een Kadett opvolger genoemd kunnen worden
Leuke en betaalbare auto (al is het ongeveer 25% te duur vanwege de onwettige BPM). In principe kan iedereen het hier heel goed mee doen. Maar dat mag straks allemaal niet meer van Jesse en Edje, want dan moet u een nog veel duurdere BEV kopen. Maar goed er gaat niets boven een Japanner uit Nagoya..
Ja, die BPM! Hoe lastig zou het zijn voor bijvoorbeeld een partij of een bond (ANWB bijvoorbeeld) om dit eens in het bepalende Europese hof aan de kaak te stellen? Is dat wel rechtmatig allemaal?
Voor mij is de BPM acht jaar geleden al afgeschaft toen ik mijn 2103 BMW i3 aanschafte...
Het verschil tussen een auto voor de deur hebben, en dat niet hebben, stel ik op 100.
Dan is het verschil tussen een Suzuki en een Mercedes 10.
Ben ik wakker bij de woorden " nieuwe alfa" gaat het over een Dacia.....
Idd
Duidelijk symbool voor de staat van Europa. Continent van de uitgeperste semi paupers, onderdaan en dienaar van de eussr.
waar rijdt zo n auto op, Timmerfrans vet?
We leven in een welvarend land. LOL.
Waar in dat één Europa dat gelijkheid binnen de EU pretendeert hoog de n het vaandel te hebben, één klein landje bovenop de prijs van een nieuwe auto nog eens een belasting meent te moeten heffen.
Wat een fantasieloze kutkar!
smaken verschillen, ben meer vd Lexus: www.dubicars.com/2020-lexus-lx-570-mb...
nog wat dirhammetjes sparen echter
Droevige realiteit is dat een Dacia Sandero zo populair is geworden vanwege de reeële inflatie die de middenklasse meemaakt. Alles wordt telkens maar duurder. 10 jaar lang een VVD-kabinet, 10 jaar lang hogere belastingen, hogere toeslagen en afname van reeel besteedbaar inkomen. Dan kies je dus noodgedwongen voor een Dacia Sandero.
Helaas helemaal waar.
Tyfus belasting
Tsja, en de auto's op het Binnenhof en van Provinciebestuurders, worden steeds langer en duurder, 130.000 euro wordt normaal gevonden,.....
Wint het nooit van de Fiat Multipla!
geniaal concept, technisch compleet ruk
Dat zijn van die bakkies, die je legaal met 85 naar links mag pletteren, zonder even in het spiegeltje te kijken.. de meeste die achter het stuur zitten kunnen door allerlei kwalen, of leeftijd, de nek niet meer fatsoenlijk kunnen draaien.. zijn ook uitermate besmettelijk.. hoog gehalte rijd met stofmaskertje achter het stuur. Even kort op het bumpertje met de imposante neus.. paar xenon flitsjes .. en kssst wegwezen.
min 1 kunnen.. ( eerst lezen dan posten broertje, was laat gisteren )
Geeft niks. Je tegel blijft van een vrij laag niveau. Niet eens in de buurt van grappig.
@Lorejas | 30-08-21 | 14:40: Ik bespeur Dacia..
Geen rijbewijs broer....
Prima auto's.
Vrijwel elke taxi in Roemenie is een Dacia.
in Marokko ook.
is toch mooi
Hoe al die automerken hun maand/kwartaal/half jaar cijfers (of 8 jaar opgeteld) gebuiken
om hun "pers"praatje te houden...
Good news!
Die kont vraagt om geswaffeld te worden.
Armoede bolide. Als de Soviet unie nog bestond zou je dit soort botsautootjes daar zien.
Hier een zeer tevreden Daciast.
Rijd 3000 km per maand, dus bi-fuel.
Elke drie jaar een nieuwe Sandero.
Elke maand 200,00 opzij leggen, inruilen, klaar. Nieuwprijs Laureate onder de 15.000,-
Geen onderhoudskosten, elk jaar een zeer goedkope onderhoudsbeurt. Nooit problemen.
Hoge instap - vier volwassenen hebben voldoende ruimte - achterbank kan neergeklapt, dan enorm veel ruimte - 400 km kost 18,00 LPG - cruisecontrol - airco. Rijdt prima 130 als het mag, overdag mag je toch niet harder dan 100, dus…!
En de auto is ook niet bepaald lelijk. Kortom: voordelig van A naar B naar A met voldoende comfort in een zeer complete en vooral betrouwbare auto.
De moderne Lada
Respect. Je bent zo middelmatig dat je iedere dag voor een hongerloontje 2 uur een een oude Renault kruipt en dat zonder schaamte toegeeft.
Mijn ‘requirements’ zijn anders. Het wordt een Z4
Braaf zo die gaat, matroos!
@derksje | 30-08-21 | 15:02: en u rijdt natuurlijk een dikke Benz, Tesla of Audi? Zal wel een bakfiets zijn.
Alleen al naar de wintersport staat de teller rijdend op de zotto zero Pirellis regelmatig tegen de 250 te beuken net terug uit Bordeaux in 9 uur schoon incl 2stops ... dat zie ik je niet doen in een benepen Dacia met 2 euro encap sterretjes.
Z4? Ja leuk vrouwenbakkie. Heb je je haar los of in een staartje?
The horror, the horror.
En toch was er nooit iets mee,ouders hebben vroeger meerdere gehad.
Het zag er alleen wat vormeloos uit.
@FuckMyLife | 30-08-21 | 14:08: precies, en al was het -30 (kwam vroeger wel eens voor) de Lada 1200 startte altijd.Bovendien, achterin een zak met gereedschap waar de gemiddelde dorpsgarage jaloers op was. Nu zie ik af en toe nog wel eens van die Lada niva's rondrijden. En dat zijn stiekem toch best wel gave bakken.
Armoedig. Nivellering.
Het is schijnbaar een feest!
Merk/motor
Dacia -> Renault
Mercedes A 1.5D -> Renault
Mercedes Citan -> Renault
Nissan 1.2 Turbo -> Renault
Nissan 1.5 dCi -> Renault
Smart Fortwo 0.9 -> Renault
Even Max vragen wat hij van Renault motors vindt.
Renault Espace 3,5 V6 -> Nissan! Zodra het om snellere motoren gaat shopt Renault elders...
@Zuma | 30-08-21 | 13:39: En die Nissan motor maakte het meteen de meest onbetrouwbare Espace. Als er één Renault is waar je compleet op leegloopt is het de V6 3.5.
Tsja, veel sneue account managers voelen zich, zolang het hok stil staat, een hele bink in een MB A klasse met een 1.5 dacia dieseltje. Als imponeren belangrijker is dan presteren.....
Der zit geen asbak in, wat heb je dan aan zo’n ding?
Bij mij in de wijk staan allerlei merken auto's, die heel veel op elkaar lijken. En ze zijn grijs, donker grijs, licht grijs, metallic grijs, antraciet grijs, zwart, middel grijs en alles wat daar op lijkt. Zo' n triest gezicht. Vier grijze Golfjes naast elkaar, dan heb je smaak. De eenheidsworst op wielen, het lijkt het voormalige Oostblok wel.
Wat een commotie veroorzaakt zo een Roemeense truttenschudder hier.
Uhh.. alleen gebruiken ze verouderde motoren die veel benzine zuipen. Maar dit geldt hoofdzakelijk voor Nederland die de prijs van benzine ontzettend heeft opgedreven. Maar goed, dit is al jaren zo.
Onzin. Ligt dezelfde motor in als in de huidige Clio.
1:14 is in 2021 inderdaad niet om over naar huis te schrijven.
Zullen de nodige verkocht zijn aan mensen, die zich tot recent verplaatsten per OV. In die context een prima autootje.
Dacia Sandero, de best verkochte auto. Dat zegt wel wat over de deplorabele staat van dit werelddeel.
Op zich kijk ik hier niet van op.
er zijn twee auto's die ik zelfs uit mijn begrafenisstoet ga weren:
De Fiat Multipla (vooral de bruine)
De Chrysler PT cruiser
Dacia's mogen nog wel.
Als je in een bruine multipla rijdt, kun je niet anders dan karakter hebben.
Toch, lelijk of niet, de Multipla is een van de fijnste en handige auto’s die ik ooit gereden heb voor werk.
Ik zou ook de Metsubsidie Outlander weigeren, vooral die met babyblauwe lak.
de originele Multipla vond ik juist altijd een heel leuke auto, mag op mijn begrafenis zeker
cartype.com/pages/3752/fiat_600_multi...
@small_town_dude | 30-08-21 | 13:48: Zó! Het originele model is top! Nooit geweten.
Voor mijn onlangs aangeschafte auto kan ik dus 3 a 4 van deze Dacia's kopen. Maar ik zou dan nog niet willen ruilen.
Mark Rutte is heel blij met je. Ga zo door.
@Sinaslolly | 30-08-21 | 13:19: Nee, ik rij op Belgisch kenteken. Rutte verdient er niets aan.
@small_town_dude | 30-08-21 | 13:45: Doe je goed!
Ik moest laatst wat dingen doen aan de Touareg, ACC calibreren, luchtvering afstellen en nog iets met de sperren…kan je bijna een Sandero voor kopen. Tssss….
Op het Franse platteland zie je best veel Dacia's rondrijden. Voornamelijk de Duster diesel. Die kost daar rond de €11.000 instapmodel. Inclusief trekhaak. Iets met belasting regels in Frankrijk. En EU. Want alle Europese burgers zijn gelijk en worden gelijk behandeld.
Zeker geen mooie wagens maar echt goede kwaliteit. Blijf je op het platte land echt niet mee vastzitten in de modder.
Worden die Dusters niet als een soort van ontwikkelingshulp gebouwd in Marokko. (iets met een Frans verleden)
Even iets heel anders. De Belgen zijn echt dommer ! : intelligenceandiq.quora.com/?__ni__=0...
Omdat het Waalse gewest meetelt. Vlaanderen zal misschien net zo hoog scoren als Nederland
Ioniq 5 wordt de eerstvolgende
kilometer vergoeding 19ct, ik denk al zo'n 15 jaar niet verhoogd. Ik ken burgers die 20 jaar geleden een Passat kochten en tegenwoordig een Skoda Fabia rijden.. inflatie maar besteedbaan inkomen nauwelijks hoger.
Doe maar luxe, een Fabia!
Een Kia Picanto is volgens mij de best verkochte auto in NL.
zelfde met lease. 20 jaar geleden een aangeklede GTI of een Passat, nu een kale super-b, als je mats hebt met een 2 liter diesel.
Bijn niet te geloven, maar 19 cent komt van een omgerekende 42 guldencent.
@Dr.Utker | 30-08-21 | 13:12: als je leasebedrag hetzelfde is als 20 jaar geleden dan is dat een bewuste keus van de werkgever, of je hebt totaal geen promotie gemaakt. Bij ons kwam er bij elke loopbaanstap wel 100 euro bij, dus je begon 20 jaar geleden met een Mazda 3 voor 450 euro en via wat tussenstappen zitten de medewerkers die gebleven zijn nu met een bedrag van 1000 per maand en staat er een Arteon of een TeslaX voor de deur.
Het is juist een sport om vrouwen te kunnen versieren met een superlullige auto.
niet moeilijk als ze 45 jaar oud zijn, 9 jaar gescheiden en de alimentatie stopt binnenkort.
@derksje | 30-08-21 | 13:03: u heeft een nieuwe vriendin begrijp ik.
En de dag daar na ?
Ik wil best een Tesla, Mooi op stroom rijden, Ik heb alleen geen 50K over....
Tesla is dan ook exclusief voor de zakelijke rijder, met dank aan het regeringsbeleid.
Een dure auto heeft geen zin meer je staat alleen wat luxer mee in de file .
dat zeggen alleen mensen die geen dure auto hebben.
@small_town_dude | 30-08-21 | 12:52: Mijn Ford Fiasco was 950 euro... En ik zeg dit ook!
In Nederland wil bijna niemand nog een mooie auto althans dat zeggen omdat ze het niet meer kunnen betalen door de hoge belastingdruk. Is natuurlijk gewoonlijk een leugen want als ze goedkoper waren of men meer geld had dan stond er bij bijna iedereen een dikke bak op de oprit (zie verkoopcijfers VS)
Je moet er ook nog ik kunnen rijden . Wat de meesten niet kunnen , en de de gemiddelde huismoeder die een verkeersopstopping veroorzaakt in zo'n ding omdat ze probeert te keren , is ook al een dagelijkse hinder geworden. Ik ga daarom tegenwoordig op de fiets of scooter ( in de stad)
Zonder bpm al.
Echte auto's worden kapotbelast, de Nederlander wordt tot dit soort eenheidsworst veroordeeld.
Ik heb er ook 11 jaar al eentje. Doet het altijd, gaat nooit iets stuk en ook geen overbodige zooi als wifi, parkeersensors en aanraakschermen.
Prima vervoer voor weinig maar ik hoef dan ook niets te bewijzen tegenover mijn buren.
Wij hadden er ook een. Destijds wat minder te besteden maar we wilden wel graag een keer een nieuwe auto. Prima zuinige ruime auto hoor! (wel de Sandero Stepway, hogere uitvoering) Voor weinig. Buren vonden het niets, geen betrouwbare auto bla bla. Nu 4 jaar verder staat er bij hun ook een op de oprit. Het kan raar lopen.
Ik hoop voor je (en eigenlijk ook voor mij) dat hij nog zo'n 11 jaar mee gaat.
Hoe meer geld ik op de bank heb staan hoe minder ik het nut inzie van een dure auto. Met zon goedkoop blik kom je er ook, en verassend comfortabel.
Woon nu in een nieuwbouwwijk nabij Amsterdam, iedereen doet hier zo zijn best om een auto met patsfactor op de oprit te krijgen. Kan geen Audi meer zien zo onderhand.
"Patsfactor".
Mooie.
Houden we erin.
De meeste van die auto's op de opritten zijn leasebakken. Je hebt als werknemer soms niet de keuze om je budget zelf te bepalen, heb het jarenlang ook gehad. Gefeliciteerd, je leasebudget is 900 euro per maand en dan staat er weer 4 jaar een Audi of Alfa Romeo op de oprit. (hoewel, als je je in Amsterdam een eigen oprit kan veroorloven dan zit je eerder aan een Range Rover of Jaguar natuurlijk)
Met genoeg geld op de bank ga je ook niet in een nieuwbouwwijk nabij Amsterdam wonen. De kans is groot dat je geen rooie cent hebt (wel rooie rakker bent) en aan het eind van de maand je saldo rood is. Dus helemaal geen geld voor een mooie auto maar wel een lease budget gekregen.
Uitzondering! En waarom niet beiden? Okay als je in Amsterdam woont is de urgentie van een auto wat minder. Ik woon echter in het buitengebied en naast 2 BMW heb ik ook nog wat dikke auto’s op grijs kenteken, omdat ik geen zin heb om 5 minuten naar de bushalte te lopen voor een bus die maar 1x per uur rijdt.
sowieso een hit in NL omdat auto's hier TAGGESduur zijn.
Zijn succes was het niet met 400 stuks.
@Patjep | 30-08-21 | 12:42: te duur voor Nederland...
Heb er ook een staan, voor de partner.
Typerend voor de staat van Europa wanneer dit de best verkochte auto is...
Beter een Clio van 4 jaar oud met 40.000 km op de teller. Is goedkoper, hetzelfde en net iets minder lullig.
Die dingen zitten onwijs laag, hebben een krankzinnig klein achterruitje en hebben een electronische gaspedaal. Kutapparaten.
@Boris Poepnagel | 30-08-21 | 12:30: dat drive-by-wire en besturing met een motortje hebben alle auto's van na 2015. Gaat na 8 jaar kapot en is dan duur om te repareren.
Nou, misschien heel iets minder lullig, maar nog steeds een armoedige bak hoor.
@derksje | 30-08-21 | 12:32:
Mijn S80 uit 2007 (destijds nieuw gekocht, is nog te goed om weg te doen) heeft drive-by-wire en dergelijk maar nog nooit ellende mee gehad.
Koop dan een nette 7 serie, van ca 15 jaar oud. Is goedkoper dan een nieuwe Dacia. Wat minder lullig dan een Clio
@normanius | 30-08-21 | 12:45: Een volvo uit 2007 is techniek uit 1996.
@normanius | 30-08-21 | 12:45: En dat terwijl de eerste S60 drive-by-wire zeer berucht is! (net als de Maserati 3200 GT, zelfde Magneti Marelli systeem, wat een ellende... om die reden weggedaan) Er rijdt er haast geen 1 meer zonder modificatie.
@Geenjoris | 30-08-21 | 12:54: een nette 7 serie van 15 jaar oud? Dan sta je in de rij samen met Pjotr en Khalid.
@derksje | 30-08-21 | 12:56:
Dat zal dan wel, bevestigd temeer dat het heel degelijke techniek is als je na 14 jaar, 316.500 Km sturen en een beetje goed voor je auto zorgen kunt zeggen dat het ergste wat je gehad hebt een lege accu, een sterretje in de voorruit en een lekke band zijn geweest.
Twee ik geleden had ik het plan opgevat om voor de hobby een oldtimer ZIL te kopen, ook een oostblokauto. Totdat ik er achter kwam wat dat ging kosten. Toen heb ik het toch maar bij mijn Volvo v70 gelaten.
Heerlijke auto, jammer van de belachelijke wegenbelasting in NL + benzine verbruik van deze tanks
Dus u rijdt nu Chinees, ook exotisch
Neem dan een V8 tatra uit Tjechoslowakije!
Reclame. Wat schuift dit?
Dacia is een pech auto.
Wat een dom gelul.
Pech, niet zo somber, gewoon Roemeens.
Het is om te huiIen
Ik word ook moe van dat overdreven gedweep met auto’s en motoren en cilinderinhoud en pk’s etc pfff.
Vooral de ‘bnr autoshow’ zet ik gelijk uit.
Nog een paar jaar en dan hebben ze het over Kwh's, dikke accupakketten en enorme range, dus geniet nog maar even van het praten over de laatste "echte" auto's.
@Binkoo | 30-08-21 | 12:33: echte autos of geen echte autos, bij smoelensmid staan zowel een 340xtouring alsook een i3 op de oprijlaan en ze rijden allebeide als een echte! BMW erger nog 95% van mijn ritten rijd ik in de BEV 13 gewoon omdat het heerlijk rijdt.. gistern net terug uit de Aquitaine en dan is de zescilinder natuurlijk superieur en dominant op de autoroute...
Ik ben voor mijn werk redelijk vaak onderweg en luister dan meestal naar BNR, maar ik heb bij die show precies hetzelfde. Wegzapmomentje.
@Smoelensmid | 30-08-21 | 12:46: een beetje smoelsmit heeft een Panamera en een Macan voor Truus.
Prima auto voor een prima prijs. En in De West staat er gewoon het Renault-logo op. En de het woord ‘RENAULT’. Niets mis met deze topper.
Is niet meer zo sinds 2019.
Kunnen we wel lacherig over doen maar ondertussen zit menige Renault motor in vreemde merken. Keek onlangs onder de kap van een Ford Ka uit 2012. Zit gewoon een ouwe, beetje geüpdatete, Fiat Punto motor in.
Wat dacht je van die mocro bakken.
Daar verschijnt het renault stickertje zodra je de Mercedes logo van de motor afpeutert ;)
Heb zelf zo'n ding als soort van bedrijfshoer, de bestelwagen uitvoering die 1:20 op diesel rijdt uit 2007, vijf jaar geleden gekocht voor 2k meer dan 150000 km mee gereden, kosten: nieuwe banden, olie verversen en een spoorstang van 100 euro. Wie lacht er nou het hardst, ik of die "trotse" golf, seat, of Astra rijder?
Saaie mensen kopen saaie auto's. En er wonen veel saaie mensen in 't land. What else is new.
Denk het niet hoor. Vreemde conclusie.
Vreemde mensen kopen een Volvo :)
Auto’s zijn per definitie saai.
Auto’s moeten functioneren en functioneel zijn. Niet te veel kosten ook. Vaak rijden mensen een dikke bak uit compensatie tav een karaktertrek of lichamelijk “gebrek” onder de bierbuik.
Dan wonen er tevens zoveel circusartiesten gezien het aantal golfjes en polojes...
Een goedkoop jong Roemeens modelletje klinkt wel lekker voor een middag.
De term 'koekblik' is mij nu helemaal duidelijk...
Kreeg een keer zo'n traag hondehok mee als leenauto. Ondanks de Renault techniek schakelt, koppelt en stuurt het als een oude vrachtwagen.
Heel goed dat dat emo-gedoe rond auto’s op z’n laatste wielen begin te rijden. Volgens mij boeit het alleen allochtonen en paupers nog iets.
Onzin, je maakt met elke auto een statement over je identiteit, ook met een Dacia.
Klopt ik rij voor de lol in een Renault Vel Satis 3.5 v 6 uit 2006, youngtimer regeling.
Kost +/- 700 per maand incl. +/- 500 benzine.
Los van de reparaties, dit jaar al 3.500.
Op een geven moment ga je toch denken is dit nou wel zo lollig.
Zelfde met huizen, wie interesseert het nou, als er maar een dak op zit.
@wilmeister00 | 30-08-21 | 12:20: Ik denk dat vooral Google en Facebook er wat van vinden.
Heeft u deze opvatting ook als het vrouwen betreft?
Of - indien u zelf een vrouw bent - als het mannen betreft?
@Peter Emile | 30-08-21 | 12:29: Nee, en ook niet als het over eten gaat.
Arme mensen boeit het idd niet meer, die weten dat ze nooit meer iets moois kunnen betalen.
@wilmeister00 | 30-08-21 | 12:20: je bent toevallig een kakker uit Hilversum?
@Henk de Vries2074 | 30-08-21 | 12:36: De auto is geen statussymbool meer. Wen er maar an.
@Sinaslolly | 30-08-21 | 13:02: lol, echt nog wel hoor, mijn kinderen hebben toch liever Porsche dan een BMW, alleen arme mensen, zoals jij blijkbaar bent vinden dat dus niet.
@wilmeister00 | 30-08-21 | 12:20: Welnee, je persoonlijkheid zit van binnen. Alleen holle vaten zonder persoonlijkheid denken dat ze door producten te kopen zichzelf een identiteit verschaffen. Wat ze vergeten is dat iedereen met voldoende geld precies dezelfde producten kan kopen en daarmee dezelfde nietszeggende uitstraling kunnen krijgen. Het is alleen maar bladgoud, vernis, poedersuiker. Zodra je dat weghaalt, blijft er weinig over.
@Henk de Vries2074 | 30-08-21 | 14:25: Ik hoor mijn kinderen inderdaad ook weleens over dure auto’s, maar dan gaat het altijd over die proletenbakken waar youtubers en zo in rijden. Een Porsche getuigt dan in zekere zin nog van goede smaak. Mij persoonlijk doet het allemaal niks.
Tsja, alle ondernemers zitten weer te wachten op de volgende subsidie ronde op hun auto.
Sinds die 100km limiet in Nederland is het echt onzin geworden om dikke auto met 200+ pk te rijden. Onder de 120 kan je giga besparen op het model en alle onderdelen die met aandrijving of remmen te maken hebben.
Nederland heeft eerst de autoliefhebber eindeloos uitgemolken en nu opgehokt.
Heb ondanks dat toch echt twee maanden geleden weer iets leuks erbij gekocht, wat kan mij die 100km nou schelen. Snelweg rijden is sowieso nooit leuk, en doe je zo min mogelijk met leuke auto's.
200pk is inderdaat onzin. Doe dan maar een Skyline GT-R met 600pk.
Als je zonder franje geweun van puntje A naar puntje B wilt, tis het oké toch?
nee, je rijdt voor lul.
Dan ziet zijn groter broertje er beter uit.
@wilmeister00 | 30-08-21 | 12:20: Tja, als het belangrijk is wat anderen van je vinden. Dat is een keuze, je kunt ook voorop lopen en een leider zijn. De Dacia is een no-nonsense auto die je van A naar B brengt. Hij is trouwens ook af fabriek leverbaar met bifuel, benzine en gas. Dan rij je spotgoedkoop, mileubewust en ben jij degene die iedereen uitlacht.
@quigg | 30-08-21 | 12:38: iemand die om die redenen een Dacia rijdt is in ieder geval niet mijn leider. Wat een armoe.
Ik heb een ouwe BMW 530. Kost bakken met geld aan onderhoud en benzine. Maar zou voor geen goud willen ruilen voor dit koekblikje.
Same here, 850 turbo, het is iedere keer leuk om de snelweg op te janken met 5000 plus toeren.
@wilmeister00 | 30-08-21 | 12:21: Ook gehad, Is idd een mooi geluid.
@wilmeister00 | 30-08-21 | 12:21: T5 is leuk, heb 20 jaar geleden een ex-politie 850 T5 gehad. Compleet uitgewoond van binnen trouwens.
Hier ook een bmw X6 50D ik vind het een heerlijke bak en nog een kleine 2 serie voor het vrouwtje.
@MargauxGrandCru | 30-08-21 | 12:28: ah u is turk?
@MargauxGrandCru | 30-08-21 | 12:28: Vermogen is feest, goed bezig.
GS met deze verkapte advertentie korting gekregen op Dacia leasebakken van de zaak voor de Topicschrijvers?
Maar wat kost hij nu? ( ik vraag dit voor een vriend)
229 p.mnd private lease
Mijn ervaring is dat je in een Dacia nog niet dood wilt worden gevonden of dat je er dood in wordt gevonden.
Precies. Niet alleen het infotinment stamt uit de jaren 90, ook de veiligheidstechnieken zijn uit die tijd. Kans dat je er levend uit stapt is een stuk kleiner dan bij een bijtijdse auto. Als je daarop wilt besparen, vooral doen maar ik zou om die reden alleen al de Dacia's lekker laten staan.
@Kaposi_Sarcoom | 30-08-21 | 13:22: gelul, die dingen scoren 3 van de 4 sterren in de veiligheidstest
Autogek Nederland. Dezelfde liefhebbers die op zondag met hun redbull-petjes op de bank zitten te juichen.
Ik ging onlangs naar een auto onderdelen zaak en vroeg een ruitenwisser voor een Dacia Sandero. De bediende achter de balie antwoordde: dat lijkt me een redelijk ruil.
Hij’s leuk!
Echte slee, dacia , vroeger een joegolslafisch merk, alleen artsen reden ermee ( renault 12 ).
Dacia was Roemeens.
Roemeens. De Joegoslaven reden in Zastava, eigen merk uit Kragujevac.
@Ruud Hazes56616330 | 30-08-21 | 12:41: Zastava's kan je nog gewoon nieuw kopen bij het marokkaanse neefje van Pistolen Paultje.
In Nederland [kutland] zijn auto’s vooral belastingen zo kost een lekkere Mustang V8 hier €113000 en in België €61.000
Heb 2 maanden geleden 6k mogen aftikken aan BPM (invoer) op een auto uit 2012...
Wie zijn toch die mensen die in zo'n auto rijden?
voor dat geld heb je toch ook een polo van een paar jaar oud.
En waarom zou je een polo kopen? Dat is net zo treurig als dit ding (en waarschijnlijk stukken duurder qua onderhoud want vw), maar dan heb je met een Dacia een nieuwe.
@Henk de Vries2074 | 30-08-21 | 12:32: waarom een polo? Om in dezelfde prijsklasse te blijven. Een Polo rijdt beter waarschijnlijk en lijkt me degelijker. Ik zou in beide niet dod gevonden willen worden.
Zag er heel veel van in Frankrijk. Goede prijs prestatie verhouding. Plus goede marketing richting vergrijzing (de variant met bejaarden instaphoogte). Is gewoon een oude Clio.
Vroeger had je de Lada, uit de Sovjet Unie.
Dat was een Fiat uit de jaren 60 die daar onder licentie werd gebouwd.
Zwaar verouderd maar hartstikke goedkoop.
Daar had je ook een Deluxe versie van.
Die had verlichting in de kofferbak.
En spatlappen.
en achterruitverwarming voor als je moest duwen.
Had for ook gordijnen op de achter ruit?
Sportuitvoering halve tennisbal op trekhaak.
@dedwarsligger | 30-08-21 | 12:25: Aha! Hahaha
Diesel erin en gaan. Onverwoestbaar.
Nooit geld gehad voor een auto.
Zo om mij heen kijkend steeds minder mensen hetzelfde. Gaat lekker zo.
Ik heb ook nooit geld gehad voor een auto.
Toch ben ik inmiddels al aan mijn 16e auto toe.
Ach. Als je een lelijk wijf op de bank hebt zitten, dan boeit zo'n Dacia Sandero op de oprit ook geen reet meer...
Lol. Alles is relatief he
Van dit soort auto's is het best leuk hem nieuw in de garage te zetten en dan in pakweg 2070 er oldtimer-rondjes mee te gaan rijden. Het is dat ik de ruimte niet heb.
Dan moet er in 2070 nog wel brandstof te koop zijn natuurlijk.
Met bewezen techniek. Dus relatief weinig kinderziektes.
Net zoals Skoda, de Audi van vandaag is de Skoda van overmorgen.
goh, interessant.
Maar wat is de afschrijving over 3 jaar?
Niet meer dan de aanschafprijs dus valt reuze mee. Ligt eraan hoeveel benzine er in zit.
Even kijken hoe lang die het volhoudt. Ik moet even denken aan pak 'm beet zo'n kleine dertig jaar geleden. Toen kochten een heleboel mensen een nieuwe Lada voor weinig. Die waren ook vrij snel weer uit het straatbeeld verdwenen.
Was auto van het jaar.
Maar als ik zeker zou weten dat deze 20+ jaar mee zou gaan, zou ik 'm seriuus overwegen (mijn avensis is 22)
de lada's werden opgekocht door Russen!
Dat komt omdat de meeste andere auto's nog veel duurder zijn geworden. Voor de meest simpele kudtGolf betaal je in Nederland al €30.000.
Europeanen zijn inmiddels zo ver uitgemolken dat ze geen fatsoenlijke auto’s meer kunnen betalen. De banken staan al te trappelen om u een lening te verstrekken wanneer Timmerfrans straks iedereen verplicht om een dure EV aan te schaffen.
Nippon Industries de best
Laat ik vooral de verfijnde wegligging, het dashboard van onverwoestbaar hard plastic en de maar liefst in 3 standen verstelbare rugleuning noemen.
Drie rugleuning standen? Jeetje, wat een luxe. Dat verwacht je niet van zo'n auto.
En inderdaad, die wegligging. Geweldig. Veel rijden op klinkerweggetjes? Hou maar rekening met een donor nier over een paar jaar.
Heb je erin gereden dan?
En nu als de sodemieter dat ding de Top Secret Garage, tweede afslag na pub "the Mad Hatter" op de doorgaande weg van Leeds naar Birmingham in teneinde er een vreselijke 7 liter bigblock Hemi V8 in te lepelen. Dan terugkomen met dit afgrijselijke hondehok, eerder niet.
U bent duidelijk fan van cpt. Slow. Hulde.
Dan zakt ie door zijn assen... kom je niet ver mee.
@nieuwe_Deen | 30-08-21 | 12:08:
Jazeker. Zijn serie "The Reassembler" was puur goud. Nog nooit zo lekker in slaap gevallen.
@Louter Leuter | 30-08-21 | 13:25:
Ja, en? Is ie toch mooi 10 meter harder gegaan dan al zijn broertjes en zusjes bijelkaar en dat lijkt me best eervol voor een dacia ... eh... dinges.
Maakt 't uit. Alle nieuwe auto's zijn saaie lelijke meuk.
Kun je er beter eentje hebben die niet te duur is.
vanaf € 13.940. Da's niet veel geld.
80% van Nederland heeft het niet op de bank staan.
@JWZ_JMK | 30-08-21 | 12:13: zogenaamd een van de rijkste landen ter wereld, maar bijna niemand kan minimaal duizend euro per maand sparen. 80% van het inkomen gaat op aan het huis en auto, dan nog een paar euro naar voedsel en kleding, en hup alles weer op.
@JWZ_JMK | 30-08-21 | 12:13: "De helft van de huishoudens heeft maar net iets meer dan 10.000 euro spaargeld, zo’n 11.000 tot 12.000 euro." ... die Sandero komt in de buurt.
Maar anyway: dan dus ook niet het geld voor duurdere auto's.
@Henk de Vries2074 | 30-08-21 | 12:29: “een van de rijkste landen ter wereld” is een mythe. Nederlanders verdienen weinig, betalen heel veul belasting en leven hele sombere levens. Wonen in een klein huis, rijden in een mini auto (als ze er al een hebben) en leven volgens een strak budget. Ze zijn erg cash poor.
Veel auto voor weinig geld, als je niet gevoelig bent voor ' merken', waarom niet?
Veiligheid
De Sandero krijgt 2 sterren van de 5... Met name andere weggebruikers zijn hun leven niet zeker met een Sandero in de buurt, zeker niet met een boomer achter het stuur.
De bedrijfsauto van Dacia is trouwens zeer de moeite waard, zeker voor dat beetje geld.
@Bakkeleures | 30-08-21 | 12:49: in de bedrijfsauto zult u vast geen boomers meer achter het stuur aantreffen, dus veiliger.
REAGEER OOK