Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hellup! Friesland verzuipt door Hoosbui des Doods

Zeg Wouda-gemaal. Kap eens met dat werelderfgoed-gedoe & ga malen!

Social

Grip1, Prio Prio. Brandweer Brandweer. Het hoost in Zuid-West Friesland. In het watersportdorpje Woudsend, bekend van oa randstedelingen in Gaastra-jassen en Het Gedicht van Gerard Reve (Nu weet ik, wie gij zijt, de Jongen die ik eenzaam zag te Woudsend en daarna, nog op dezelfde dag, in een kafee te Heeg. Ik hoor mijn Moeders stem. O Dood, die Waarheid zijt: nader tot U.) is de pleuris uitgebroken wegens aanhoudende stortbuien. Straten blank, kelders ondergelopen. Er worden gigantische millimeters neerslag gemeld. En die bui blijft nog wel eventjes hangen. Lees ook: Pleatslik bakken mei rein: soad meldingen fan wetteroerlêst by Meldkeamer (Omroep Friesland). Realtime Woudsend RampTracker hiero via TwitterLive. Later meer...
Update: Toegangswegen Woudsend AFGESLOTEN
REGENRECORD: 123 mm te Laaksum

Social

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
NoorrrCH | 23-08-21 | 08:54

Nu had ik begrepen dat we door opwarming een neerslag tekort hadden hoe staat dat er nu voor?

bijna_raak | 22-08-21 | 21:39 | 1

Tekort is klimaatverandering, teveel ook en alles er tussen in ook.
En diegenen die dat beweren gaan we in de nabije toekomst heel serieus moeten nemen.
En dan bedoel ik niet op een manier die beide partijen lekker vinden hè.

D-Fens_1963 | 22-08-21 | 22:31

Grappig dat het nieuwsbericht afsluit met "het past in een trend van toenemende weerextremen". Welke trend door een "extreem weer-deskundige" onlangs nog werd weersproken in De Limburger. Lijkt toch vooral af te hangen van de vraag in welke deskundige je een muntje hebt gegooid.

Magna Carta | 22-08-21 | 21:39 | 1

Als het overlast geeft is het global warming.

bijna_raak | 22-08-21 | 21:40

kunnen ze mooi met de Randmeer in plané door de achtertuin.

GuruOuwehuru | 22-08-21 | 18:50 | 1

Lekker spuiten bij de buurvrouw!

Papa Jones | 22-08-21 | 19:19

Als het goed is kan dat ir woudagemaal in werking worden gezet bij noodgevallen.

Schwanzeleber | 22-08-21 | 18:13 | 1

Nog sterker dat gebeurt een aantal keer per jaar en is 1 van de redenen dat het werelderfgoed is.
Duurt wel een uurtje of 6 voordat hij loopt.

Dlareg | 23-08-21 | 10:53

Goh, al weer een bui die blijft hangen. Maar dat ten westen van Friesland heel Nederland vol staat met windmolens (die energie uit de lucht halen) net zoals, goh, wat toevallig, midden Duitsland, waar een paar weken geleden die buien bleven hangen, dat is nog niet tot onze klimaatmaloten doorgedrongen.
We lossen een niet bestaand probleem op door met behulp van heel veel subsidie een ander probleem te creëren, en daar dat imaginaire probleem de schuld van te geven. Oh wacht, dat klinkt eigenlijk zoals al ons overheidsbeleid.

TheEgg | 22-08-21 | 17:19 | 1

Dat de windmolens het lokale klimaat zeer sterk beïnvloeden is ruim gedocumenteerd, maar dat besef is nog niet doorgedrongen. Het wordt overal zorgvuldig buiten de milieu-analyses gehouden. Het klimaat verandert echt door de CO2.

Frau Merkel | 22-08-21 | 17:52

Laatste foto. Die woont mooi aan het water.

jitro | 22-08-21 | 17:19

Kan Jan Slagter weer een avondje televisie vullen.

Nietgek | 22-08-21 | 17:05
-weggejorist-
gvtqizfckra | 22-08-21 | 16:58

Ik zie verstopte straatkolken. Van die regenputjes in de stoepkant en in de straat. Die moet je minstens 4 keer per jaar schoonmaken, daar word op bezuinigd, en ziehier het resultaat. De riolering kan dit makkelijk aan, maar dan moet dat water het riool wél kunnen bereiken. Smoesjes van: we kunnen bij minstens de helft er niet bij vanwege geparkeerde auto's is ook flauwekul. Ik zie het hier in m'n eigen buurt gebeuren, straatkolken die gewoon altijd bereikbaar zijn. Regelmatig overlast, behalve als ze weer eens in twee jaar langs geweest zijn.
Heeft dus fokkol met climate change van doen, gewoon ordinaire bezuinigingen.

hotnot | 22-08-21 | 16:31 | 3

Klopt

forecastle | 22-08-21 | 17:21

Als civiel ingenieur kan ik deze waarneming bevestigen.

Ivoren Toren | 22-08-21 | 18:22
-weggejorist-
Kim-Jung-Un | 22-08-21 | 16:09

Hun voorouders bouwden niet voor niets op terpen.

bleekkijker | 22-08-21 | 16:05 | 2

Dat was niet voor regenbuien, maar overstromingen door noordwesterstorm van de toen nog open Zuiderzee.

Dwaalgast | 22-08-21 | 18:49

Supertramp - It's raining again

Watching the Wheels | 22-08-21 | 15:42 | 2

Heerlijke plaat!

Kleptop | 22-08-21 | 18:35

Het Woudagemaal is een stoomgemaal uit de 19e eeuw dat inderdaad als het water stijgt nog ingezet wordt / werd. Het probleem is echter dat je een stoomgemaal niet even aan kan zetten. De stoomketels moeten eerst zover opgewarmd worden tot je stoom hebt en dat duurt even.
Verder stookte men eerst kolen maar dat mocht niet meer CO2 of zo.
Dus men heeft het ketelhuis omgebouwd op stookolie. Bij mijn laatste bezoek 2 jaar geleden werd mij verteld dat stookolie binnenkort ook niet meer mocht en dat het gemaal dan buiten gebruik gesteld zal worden. Misschien is dit nog niet gebeurd maar mocht dit gebeuren dan hebben we nu al een voorproefje gehad m.b.t. de te verwachten wateroverlast.

johnelec | 22-08-21 | 15:38 | 6

@Arnold Layne | 22-08-21 | 15:47: Stem dan ook geen GL, D666 of PvdA.

bosmaloot | 22-08-21 | 17:20

Tijd om De Cruquius ook maar weer een stoomketel te geven!

Frau Merkel | 22-08-21 | 17:57

Gisteren was al bekend dat die regen zou komen.

Patatter | 22-08-21 | 18:38
▼ 3 antwoorden verborgen

Zonder klimaatverandering zaten we nu nog in de ijstijd.

photto | 22-08-21 | 15:30

Iet pleurt on!

Kaal-dik-en-lelijk | 22-08-21 | 15:30

Overdrijven is ook een kunst. Een paar plassen, meer is het niet.

Themistocles | 22-08-21 | 15:10

Laat mij raden: bij het Wetterskip was er (immers: weekeinde en vakanties) weer eens geen hónd te bereiken om de pompen even aan te zwengelen? En ze hadden het 'allemaal niet zo aan zien komen'?
-
Ik zou persoonlijk even een jaartje of twee mijn verplichte bijdrage aan deze faalhazen inhouden.

bisbisbis | 22-08-21 | 15:05 | 4

Een trend die we vaker zien de laatste jaren: Stront aan de knikker door een falende overheid die weer eens zat te slapen, en vervolgens wordt de schuld neergelegd bij externe factoren zoals ""het klimaat"" of ""dat klotenvirus"".

VanBukkem | 22-08-21 | 15:23

er is nog altijd een factor als maximale pompcapaciteit. veelal zijn watersystemen niet geschikt bijzondere hoeveelheden weg te pompen denk aan 50 plus mm in 24 uur. tegenwoordig met klimaatadaptatie zal pompcapaciteit moeten worden uitgebreid om de verhoging van dit soort grote hoeveelheden wel te kunnen verwerken. dan nog zijn er factoren als het wel of niet kunnen lozen op buitenwater en de capaciteit van de boezem.

moderne gemalen zijn op afstand bedienbaar, voor de rest moeten gebiedsbeheerders op pad die dingen aan te gooien. deze worden vrij snel platgebeld door boeren als er zoiets is.

Baksteenbakker | 22-08-21 | 16:05
▼ 1 antwoord verborgen

Alle AZC-ers kunnen nu leren dobberen.
Kan al dat ongebruikte rubber, waar ze niet ingespoten zijn, ingezet worden.

Op het buitendijks van Den Haag gelegen land kan Kaag met een paar bezems roeiles geven, om zich voor te bereiden voor haar nieuw leiderschap.

Het wereldkampioenschap hengelen voor Friezen kan georganiseerd worden.

Nederland, het land van Marx Ramadan, waar iedereen een kans heeft om een klap van de windmolen te krijgen. Anderen worden uitgedaagd ze te bestrijden.

WIN-WIN-WIN

Milton_Styx | 22-08-21 | 15:01

Ik deed vanmorgen de kraan open bij het scheren en constateerde bij het aanschouwen van stromend water dat het allemaal wel erg dichtbij komt.

Graaf_Slis | 22-08-21 | 14:59

De oplossing van Groen Links en de PVDD is om meer huizen te bouwen voor meer mensen want die gebruiken meer water en de huizen drukken op de bodem en drukken zo het water weer de zee in en zo komt alles toch nog goed. En natuurlijk heel veel tofu eten want dat slaat ook water op. Hebben ze allemaal aan de VU geleerd. Of zoiets.

Graaisnaaiert | 22-08-21 | 14:57 | 2

Trouwens, als iedereen een bakfiets had in plaats van een auto kom je die gewoon volscheppen met water, probleem opgelost. En zet een paar biologisch afbreekbare emmertjes buiten, scheelt ook weer.
Goh, ik denk dat ik me maar eens als politiek strateeg bij links ga aanmelden, verdient goed, deug ik ook nog eens en heel benieuwd hoeveel van bovenstaande punten ze inderdaad op hun verkiezingsprogramma gaan zetten.

Graaisnaaiert | 22-08-21 | 15:00

@Graaisnaaiert | 22-08-21 | 15:00:

En Friesland ligt aan de wadden en de Zuiderzee. Dus deer kun je de volle emmertjes heen dragen

Nodeloos Kwetsend | 22-08-21 | 15:07

Waar is Gerri Eickhof?!?

Brabeaulander | 22-08-21 | 14:57 | 1

Is Gerri een Antilliaan of zo?
Vraag ik me steeds af als hem zie.

jaja | 22-08-21 | 15:03

Met die frivole schuttingen houd je de zaak ook niet tegen, natuurlijk.

philia | 22-08-21 | 14:51

In 1280 hebben "wij", de bewoners van Wormer, de Friezen een flink pak slaag gegeven toen ze hier de boel kwamen verkloten. Floris V heeft mijn voorouders beloond met tolvrijstelling. Der Keerlen God was een held en de Wormernezen ook. Aangezien ik mijn eerste kreet op deze planeet sloeg in de Schaalsmeerpolder te Wormerveld ben ik dus ook een held. Laat die Friezen maar zwemmen als ze nog steeds praatjes hebben mogen ze nog een duwtje richting de Vlie krijgen.

Arnold Layne | 22-08-21 | 14:50 | 4

Welnee.
Die Friezen kwamen, zagen één groot moeras, haalden hun schouders op en gingen weer naar huis. Lekker op een terp zitten.

Kapitein Sjaak Mus | 22-08-21 | 15:02

@Arnold Layne | 22-08-21 | 15:26: Mijmerend over 26 september 1345 en Warns en zo

Guzzi | 23-08-21 | 00:12
▼ 1 antwoord verborgen

Ah. Mijn gebeden zijn verhoord.

VanBukkem | 22-08-21 | 14:50 | 3

Als het goed is, is dit nog maar het begin.

VanBukkem | 22-08-21 | 14:50

Ja dat neerslag tekort was niet best. Hier is vandaag weer 10mm gevallen.

W_F | 22-08-21 | 14:56

@VanBukkem | 22-08-21 | 14:50: Gebeden, voor al die nieuwe vluchtende Afghanen ?? Die komen vanuit intense droogte, plotseling in intense vochtigheid terecht. Welkom welkom - Mieles zijn besteld (En in dit geval, ook wel oprecht - Echte vluchtelingen .. Als het goed is .. M.a.w. geen economische vluchtelingen, uit ons nabije Zuiden / Zuid-Oosten .. )

Nederlandop1 | 22-08-21 | 15:07

Huh, maar er was toch een complot gaande, dat de neerslag in Friesland uit de statistieken weggepoetst moest worden?
www.geenstijl.nl/5160582/het-mysterie...
En nu bericht de Main Stream Media gewoon toch over neerslag in Friesland! Arme klimaataluhoedjes.

RandyBiel | 22-08-21 | 14:48 | 1

Vorige week gelezen: "Opwarming aarde veroorzaakt meer regen" het wachten is nu op "Opwarming aarde veroorzaakt meer kou".

WirMachenMusik | 22-08-21 | 15:04

De zoek en vervang-funtie bij het KNMI heeft het er maar druk mee.

Phantomas | 22-08-21 | 14:41
-weggejorist-
meesh | 22-08-21 | 14:40

Dat is nu het klimaat.
Daar heb je geen invloed op.
Je kunt er enkel rekening mee houden.

Het leven is zwaar | 22-08-21 | 14:35 | 1

Je moet ook nooit een huis kopen in een bosrijke omgeving.
Dat zie je nu wel in Zuid Europa.

jaja | 22-08-21 | 14:41

in N-W Fryslân wel veel regen maar niets staat blank echter mag nu wel 3 of 4 weken droog blijven anders gaat er een groot deel van de oogst verloren.

Fedde71 | 22-08-21 | 14:31

Hoeveel meter boven of onder NAP is het daar?

sjef-van-iekel | 22-08-21 | 14:29

Toen de Romeinen hier 2000 jaar geleden rondliepen en die continu natte voeten erg vervelend vonden zijn ze uiteindelijk ook weer vertrokken.
Kijken of dat met de huidige potentiele bezettingsmacht ook wil lukken.

D-Fens_1963 | 22-08-21 | 14:29 | 2

fout

ruudvangeelen | 22-08-21 | 14:38

Oh nee!!!! Niet Friesland!!! Al die mooie weilanden, al die kleine kudtdorpen, al die domme kudtboeren!!! Oh nee!!!

Von Knarrenstein | 22-08-21 | 14:28

Gerrit Hiemstra vanavond op televisie: "Vandaag sloeg de klimaatverandering hevig toe in Woudsend!"

Rhenium | 22-08-21 | 14:26 | 1

Hiemstra zal eerder vertellen dat het een vrij droge dag was met meer zonuren dan ooit in Friesland.

Lorejas | 22-08-21 | 14:27

Alweer een typisch geval van cloudseeding

WilGA | 22-08-21 | 14:25

De afgelopen 3 jaar mochten we de tuin niet sproeien door droogte uit de hel.
Dan is dit een stuk beter.
Al geldt dat niet helemaal voor mijn vrienden uit Valkenburg.

jaja | 22-08-21 | 14:24

Je moet je hius ook op een berg zetten

Transgender-Airlines | 22-08-21 | 14:22 | 3

Ja, en alle transgenders op een vliegtuig?

D-Fens_1963 | 22-08-21 | 14:24

Ja, dan slaat de bliksem eerder in. Scheelt wel.

dathoujetoch | 22-08-21 | 14:27

Dat deden die Friezen vroeger ook, totdat een Spaanse landvoogd ze aan het werk zette om dijken op te werpen. (op dat snuggere idee waren ze zélf nog niet gekomen...)

bisbisbis | 22-08-21 | 15:10

Hup pompen, zij moeten ons redden van die geschifte kliek in het Haagse.

ademende aarde | 22-08-21 | 14:18 | 1

Die pompen?

Lorejas | 22-08-21 | 14:20

Camping De Wetterspetter is ook ondergelopen. What’s in a name.

RGV42 | 22-08-21 | 14:17

Zo heb je het over Friezen, zo heb je het over dooien.

zaaddodende pasta | 22-08-21 | 14:15

Niet voor niets bouwde men al duizenden jaren geleden op terpen. Een beetje dom hè, om dat niet meer te doen.

SaintNick | 22-08-21 | 14:13

Vreemd spiralende regenpatronen op de buienradar. Amsterdam is tegen 5 uur aan de beurt.

J.P.Drapeau | 22-08-21 | 14:10 | 9

@neonreclame | 22-08-21 | 14:23: Alle valleitjes ophogen tot de 340 meter NAP van het Drielandenpunt en dan Aken, Luik en Nijmegen tot wereldhavens uitbouwen.

WirMachenMusik | 22-08-21 | 15:21

@puszuiger | 22-08-21 | 16:55: Die 333 meter van de lagere school en het lager voortgezet onderwijs was een geheugensteuntje om de hoogte makkelijker te kunnen onthouden. Vraag het maar aan Geert Driessen de uitbater van het Labyrint aldaar, die die hoogte liet hermeten. ;-)

WirMachenMusik | 22-08-21 | 17:27
▼ 6 antwoorden verborgen

Zou het komen dat waterafvoerputten niet meer direct op het oppervlaktewater mogen lozen, milieu of zo, maar enkel via de afvalwaterreinigingsinstallatie die gezien de verstening van Nederland waardoor het water niet meer de grond inzakt het water niet kunnen verwerken?

forecastle | 22-08-21 | 14:09 | 2

Nee hoor, als er honderd millimeter neerslag valt in korte tijd levert dat altijd overstromingen op.

Rhenium | 22-08-21 | 14:30

@Rhenium | 22-08-21 | 14:30: Altijd? Overal altijd? Waarom hier bovenop het duin niet? Nou, dat zal ik je vertellen...

forecastle | 22-08-21 | 17:26

Friese vrouwen hebben grotere borsten.
Dat komt omdat ze meer vlees eten.

jaja | 22-08-21 | 14:08 | 5

O, ik dacht dat dit kwam door jouw "borstvergroting door handoplegging "

MeppieRocks | 22-08-21 | 14:18

Maar Duitse vrouwen hebben stevigere borsten en dat komt omdat alle meisjes daar als sinds mensenheugenis, vanaf hun zesde, met zware rugzakken vol boeken naar school gaan.

WirMachenMusik | 22-08-21 | 15:32

Helaas ook brede heupen en dikke poten.

ger1306 | 22-08-21 | 22:35
▼ 2 antwoorden verborgen

Niks mis met af en toe een beetje te ver zuipen.
Ordent het hoofd van hoofd- en bijzaken.
En het zorgt voor huislijke gezelligheid (Call of Duty / Ganzenborden)
Veel en ver zuipen werkt net als bij een harde schijf. Maar laat die maar fijn droog staan.
Want die wilt, samen met zijn moeder(bord) alleen windmolens om zich heen.
.
PLus, een beetje Fries heeft een boot. Of een kajak. Of een drakar. Of een opblaasvlot, oftewel een luchtbed.
En hop, voor je het weet zit je veilig op open water.
Waterdicht tonnetje water en wijn mee aan een touwtje, een harpoen of twee, een hengel met kunstaas, een goed boek en een opgeladen phone voor de nodige muziek (Piet Veerman o.i.d.) en natuurlijk de klassieker snake.
Reken maar dat je die hoos binnen no time vergeten bent.
.
14.05 dus de 5 zit in het vaartuig.
Op het wassende water ditmaal. /*KLOK!* (geen zeewater ja~!)

chicago river | 22-08-21 | 14:07

Gewoon alle geproduceerde CO2 in Friesland diep in de bodem grond opslaan, komt de hele provincie een stukje omhoog en heb je altijd droge voeten. Stroomt dan gewoon in de aardbevingskieren van Groningen.

FrankVeer | 22-08-21 | 14:05

Waarom noem je het oosten van Noord-Holland West-Friesland en het westen van Friesland niet Oost-Holland?

Schemerlamp | 22-08-21 | 13:59 | 5

@dathoujetoch | 22-08-21 | 14:05: Dat zou best kunnen. Het Grote Friese Rijk besloeg de halve wereld zowat. De Friezen trokken al kaatsend en fierljeppend de aardbol over.

goedverstaander | 22-08-21 | 14:07

Niet zo'n gek idee. West-Friesland, de provincie Friesland en het Duitse Ost-Friesland doen me momenteel meer aan de wereldwijd verbreide Holland-clichés denken dan de provincies Noord- en Zuid-Holland bij elkaar.

WirMachenMusik | 22-08-21 | 16:46
▼ 2 antwoorden verborgen

Viel het dus wel mee hier gisteren..

neonreclame | 22-08-21 | 13:58

Ik heb die Gerrit Hiemstra een paar keer aangehoord en ben er nu wel uit: klimaat is ook maar een mening.

goedverstaander | 22-08-21 | 13:54 | 7

Helga van Leur een keer tegengekomen op een vaag ICT conferentie. Naast dat ze een leuk onderhoudende presentatie had over natuurlijk het weer, is ze in een persoonlijk gesprek ook aardig en ziet er goed uit. Bij Willemijn Hoebert heb ik echter zo mijn bedenkingen.

Schemerlamp | 22-08-21 | 14:06

Gerrit Hiemstra is een ouderwetse onheilsprofeet

MeppieRocks | 22-08-21 | 14:22

Gerrit Hiemstra is een ouderwetse onheilsprofeet

MeppieRocks | 22-08-21 | 14:22
▼ 4 antwoorden verborgen

Vroeger was niet alles betegeld en bestraat. Toen hoefde niet al het water via het riool afgevoerd te worden.
Maar dat gaf modder en drassigheid en dat past niet bij de Hollandsche steriele aanhark mentaliteit.

JanVergoor | 22-08-21 | 13:54 | 1

Hoi Jesse!

goedverstaander | 22-08-21 | 13:55

Ik gun ze de waterpret, zolang ze maar niet - zoals in Limburg - van de gelegenheid gebruik maken en er koelkasten, autobanden en ander grof vuil ingooien.

SergeantPierlala | 22-08-21 | 13:50

Fryslân soppe

Pukkepuk | 22-08-21 | 13:50 | 6


It wetter stiet my oan 'e knibbels ta.

Schriever | 22-08-21 | 14:42

Weeksneek.

bisbisbis | 22-08-21 | 23:16
▼ 3 antwoorden verborgen

Het probleem is enorm urgent. Onze dorpen en steden spoelen weg en elders branden ze af. Maar als we nu heel snel vergaande en kostbare maatregelen nemen kunnen we er wellicht nog voor zorgen dat het over honderd jaar een klein beetje minder warm is.

C1O2 | 22-08-21 | 13:50 | 2
-weggejorist-
meesh | 22-08-21 | 13:57

Dit is de beste zomer sinds jaren.

jaja | 22-08-21 | 13:50 | 4

@jaja | 22-08-21 | 14:00: ik zet mijn elektrieke deken in de zomer altijd op een lage stand, moet u ook eens proberen

dathoujetoch | 22-08-21 | 14:07
▼ 1 antwoord verborgen

Goed voor het gras.

Lorejas | 22-08-21 | 13:48 | 2

Voor het zeegras, ja.

goedverstaander | 22-08-21 | 13:55

De schaatsen uit het vet haalt.....oh sorry....!

grapjasz | 22-08-21 | 13:47

Nachtje vorst erover heen, feest.

dathoujetoch | 22-08-21 | 13:47

FriesIand. De Romeinen bIieften dat moeras aI niet.

Piet Karbiet | 22-08-21 | 13:47 | 2

Met hun zware uitrustingen waren ze weinig bewegelijk in de moerassen.

BrutusBosch | 22-08-21 | 13:49

Dat was het Boertanger Moeras.

Phantomas | 22-08-21 | 14:47

Wat een bui hè, zeiden we vroeger, werd er hoogstens nog eens "nou" gezegd en dat was het dan.

uisge baugh | 22-08-21 | 13:45 | 2
-weggejorist-
Old_Spice | 22-08-21 | 13:48

Heeft Frans Timmermans "een bommetje" gedaan?

MeppieRocks | 22-08-21 | 14:30

Komt ervan als je terpen weggraaft.

El Rico Grande | 22-08-21 | 13:42 | 1

In Groningen hebben ze dat veel beter gedaan, met wierden.

Alsdan | 22-08-21 | 13:47

Onze draaikiepramen komen uit Woudsend.
Het komt nu wel erg dichtbij.

kuifkast | 22-08-21 | 13:40 | 3
-weggejorist-
meesh | 22-08-21 | 13:45

Draaikie pramen, het lijkt wel zuid afrikaans.

uisge baugh | 22-08-21 | 13:47

@uisge baugh | 22-08-21 | 13:47: hahaha, dacht het ook

VP732 | 22-08-21 | 14:01

XPfierljeppen...

rooiesaus | 22-08-21 | 13:40

Waar zijn Hielke en Sietse Klinkhamer als je ze nodig hebt?

Pretzel Logic | 22-08-21 | 13:39 | 10

@Lorejas | 22-08-21 | 13:42:
In de eerste uitgaven van de Kameleon stond nog dat de boot eruit zag "alsof hij geschilderd was door een dolle neger"
Dat betekent tot in lengte van jaren boete doen in het woke gebedshuis.

JanVergoor | 22-08-21 | 13:57

@Jan: echt? Haha!

Lorejas | 22-08-21 | 14:24
▼ 7 antwoorden verborgen

Woon op laagste punt in Nederland. Nooit ergens last van. Amateurs.

CzMichiel | 22-08-21 | 13:38 | 3

Helmond? Of bedoel je ten opzichte van de zeespiegel?

Binkoo | 22-08-21 | 14:04

@AntiZanicz | 22-08-21 | 19:14: NB hier sloten min 6,20, maaiveld min 5,70. Altijd volgen droog, behalve voor de droogmaking en tijdens WO2 toen de moffen de boel een meter onder water zetten.

AntiZanicz | 22-08-21 | 19:16

De uit 1719 daterende houtzaagmolen de Jager die daar staat heeft mijn voorvader Jelle Juriens Soethout gebouwd.

hero_of_heaven | 22-08-21 | 13:37 | 5

Prutswerk afgeleverd daar dat ding al in 1994 aan restauratie toe was.

Lorejas | 22-08-21 | 13:50
-weggejorist-
meesh | 22-08-21 | 13:51

Mijn opa was ook timmerman, je snapt pas dat het dichtbij komt als het zover is, jeesus.

28 | 22-08-21 | 14:00
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
meesh | 22-08-21 | 13:36

Waar zijn al die terpen gebleven? Wegbezuinigd?

BrutusBosch | 22-08-21 | 13:36 | 2

Weggegraven. De terpen werden door Plinius al genoemd.

El Rico Grande | 22-08-21 | 13:42

@El Rico Grande | 22-08-21 | 13:42: Is dat niet die nieuwe linksbuiten van Heerenveen?

BrutusBosch | 22-08-21 | 13:48

Beter Brabant afzinken (Limburg glijdt vanzelf wel weg, niks meer aan doen): komt niet veel goeds uit dat oord.

dathoujetoch | 22-08-21 | 13:35 | 3

Kom maar graven. Krijg je op zijn tijd ook nog koffie/worstenbroodje/Bossche bol/pilsje. Want zo zijn we. Zelf totaalmalloten horen erbij en verdienen een beetje gastvrijheid.

JanVergoor | 22-08-21 | 13:50

Ga zelf graven. Luiwammes.

Lorejas | 22-08-21 | 13:52

dathoujetoch | 22-08-21 | 13:35
Wa bende gij een ongezellige vent zeg. Blijf vooral weg uit Brabant, want ge bent een echte sfeerbederver.

Gravin v Kippenbouth | 22-08-21 | 14:22

In plaats dat ze nu even die molen op de achtergrond aanzetten... #fail

funda | 22-08-21 | 13:32 | 4

Die staat aan, alleen dat zie je niet op een foto....

nope | 22-08-21 | 13:41
▼ 1 antwoord verborgen

Gewoon de infrastructuur niet verwaarlozen.

Pietie | 22-08-21 | 13:32 | 1

Dit dus.
Al jaren geen put-zuig wagen meer voorbij zien komen anders dan op bestelling voor een specifieke put. Vroegah kwam er met enige regelmaat zo'n wagen door de straat om alle putten leeg te zuigen.

normanius | 22-08-21 | 13:38

ALS er een klimaatprobleem is (zo mooi dat er nog een blog is waar het woord 'als' je niet op bedreigingen komt te staan), dan is er eigenlijk maar 1 allesomvattend probleem: de regen valt momenteel op de verkeerde plek. Maar goed, los dat maar eens op.
Stel je toch eens voor dat we al die nattigheid, net als in Dui en Lim vorige maand, naar de Sahara of Zuid Spanje kunnen sturen: Alles groen daar, zeer grote CO2 opname etc etc. Maw, gestuurde klimaatverandering.
Probleem is natuurlijk dat een dergelijke technologische oplossing niet de neoliberale en kapitalistische wereld ten val brengt, dus dan toch maar zonnepanelen op 52 graden noorderbreedte en windmolens in een van de kleinste landen ter wereld.

skoftig | 22-08-21 | 13:32 | 3

Klimaat sturen is een utopie. Maar gas/olie pijpleidingen liggen overal. Maar vanaf zee een pijpleiding naar dergelijke gebieden leggen naar meren, die voor een afkoeling en waterdamp zorgen, komt niemand blijkbaar op.

cor123 | 22-08-21 | 13:38

@cor123 | 22-08-21 | 13:38:
Qattara depressie project, gebied in Egypte zo groot als de Benelux, ligt ca 100 meter onder de zeespiegel. Probleem is dat het 75 km van zee ligt, maar dat kan wel, als men maar wil.

skoftig | 22-08-21 | 13:44

@cor123 | 22-08-21 | 13:38: fijn, zoutwater in een zoet meer. Goed plan. Leuk voor de visjes en de diertjes en de piertjes.

dathoujetoch | 22-08-21 | 13:46

Timmerfranz bellen gaat...

grapjasz | 22-08-21 | 13:31 | 1

Als je je geld wil weggooien, deel het dan gewoon uit.

VP732 | 22-08-21 | 14:04

Dat wijkje achter de molen ligt in een putje. Zie Google Earth met terrain aangevinkt. Het helpt ook niet als je een barrière aanlegt (verkeersdrempel op kruispunt)

Zwizalletju | 22-08-21 | 13:30

Blijkbaar niets te verdienen aan bovengemiddeld neerslag.
Opwarming/opkoeling nog wel.
En co2 natuurlijk,en bomen vergassen maar regen niet.

van stampij | 22-08-21 | 13:27

Ik hoorde dat in Giethoorn alle straten zijn ondergelopen.

RBlake | 22-08-21 | 13:27 | 1

In Venetië ook.

goedverstaander | 22-08-21 | 13:54

Ze kunnen in Nederland beter wat meer waterpompen aanleggen dan windmolens.

TonAlias | 22-08-21 | 13:26

Het regent zeau taffeshard, zelfs de voorntjes schuilen tussen het riet.

NiCeY | 22-08-21 | 13:26

Dat komt ervan als je met alle geweld in een moeras wil wonen.

brutus68 | 22-08-21 | 13:24 | 1

Het is wel vreemd dat het water zo blijft staan in een minidorp wat omgeven is door waterwegen. Waren die ook allemaal vol?

AntiZanicz | 22-08-21 | 23:09

klimaatpaniek !!1!1!1!

Trekpleister | 22-08-21 | 13:24 | 1

*Lolly aanreiken doet...*

Rustig maar knul..

Wijze uit het Oosten | 22-08-21 | 15:01

Vroegah! Toen gingen ze niet bij de pakken neer zitten.
Geen duizenden miljarden naar megalomane klimaatprojecten maar gewoon de schouders eronder en keihard de mannenklauwen uit de mouwen.
www.thefactsite.com/wp-content/upload...

keestelpro | 22-08-21 | 13:22

Zo zie ik het graag. Ze willen zo graag op eigen benen staan. Laat ze dat maar eens doen dan. Komen ze van een koude kermis thuis.

overVecht | 22-08-21 | 13:22

Wanner is Stax weer op Tv om fondsen te werven?

AntiZanicz | 22-08-21 | 13:20 | 5

Moet jij niet iets reaguren met “bonkers” er in droeftoeter

Wit-Privilege | 22-08-21 | 13:46

Dit gaat niet over trump he ?

bowlfabriek | 22-08-21 | 13:56

@Wit-Privilege | 22-08-21 | 13:46: Nou, volgens Bonkers is er niets aan de hand maar hijzelf gaat wel liever even uit Florida weg wanneer het hurricane seizoen is. Dwz nu, alleen pech dat er nu een hurricane in New England aan wal komt.

AntiZanicz | 22-08-21 | 19:13
▼ 2 antwoorden verborgen

Daar valt niet tegenop te fierljeppen.

Mr_Natural | 22-08-21 | 13:19

Samen uit, samen thuis. Dit keer zijn de noordelingen de Sjaak. Wij zuiderlijken hebben al twee maanden wateroverlast door hoosbuien. Het is hier nu half bewolkt, met af en toe het zonnetje. Houd stand, daarzo. Na regen komt zonneschijn.

LV-225 | 22-08-21 | 13:18 | 1

op heuvels blijft het niet staan. alleen in de dalen is het even aanpassen.

AntiZanicz | 22-08-21 | 13:20

Grote korrels Venz.

funda | 22-08-21 | 13:18

Over temperatuur kunnen de klima-extremisten al de hele zomer niet oreren, dus dan is er gelukkig altijd nog de neerslag.

meenemen! | 22-08-21 | 13:17 | 6

Vooralsnog komt er van al die voorspelde klimaatcrisis weinig terecht. Het is koud en het regent, EXACT het tegenovergestelde van wat men voorspelde. Dus of de natuur trekt zich er niks van aan of de wetenschappers deden hun huiswerk niet goed. Ik denk dat ze t huiswerk over hebben geschreven van iemand anders...

Bakkeleures | 22-08-21 | 13:46

@AntiZanicz | 22-08-21 | 13:21:
Aggut. Hebben ze je zeepkistje weer eens afgepakt en je kartonnen bordje verscheurd? Arme, arme zanik.

Graaisnaaiert | 22-08-21 | 14:07

@AntiZanicz | 22-08-21 | 13:21: Het eind der tijden nadert, bedoelt u? Gaat u dan vast in uw graf liggen, dan ga ik totdat het zover is in uw huis wonen, in uw auto rijden en verder al uw geld opmaken.

Rhenium | 22-08-21 | 14:23
▼ 3 antwoorden verborgen

Eerst Haïti en Limburg, nu Friesland.

Die "shithole countries" moeten het nu wel ontgelden. Komt omdat ze te weinig CO2 produceren, valt wel op hè.

Mijn geslacht produceert al generaties de juiste gassen, nergens last van.

Kaas de Vies | 22-08-21 | 13:17 | 1

Straks Stax op TV om geld in te zamelen.

AntiZanicz | 22-08-21 | 19:11

Welk regen: de was hangt lekker de drogen in de zon hier.

loser | 22-08-21 | 13:16 | 1

Same here, wij stappen zo op de electrieke fiets voor een uitgestippelde tocht
hier nog geen druppel regen gezien terwijl in het in omringende refodorpjes
lijkt alsof jezus zelf naar beneden is gekomen om zijn vocht te verspreiden.

TijdelijkOptimist | 22-08-21 | 13:39

De ene zomer te droog, de andere zomer te nat.
Voor de klimaatdrammers is er altijd wat.

keestelpro | 22-08-21 | 13:15 | 6

-dubbel, sorry, vaag Internet in dit land -

SterF... | 22-08-21 | 13:46

voor de mensen met natte voeten is vooral belangrijk dat het riool of de overloop naar open water goed geregeld werd/is/wordt

AntiZanicz | 22-08-21 | 19:10
▼ 3 antwoorden verborgen

Vorige week was er 110 mm regen verdwenen. Nu komt het terug. Geluk ermee.

grapo | 22-08-21 | 13:14

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino