VVD-politicus Hans van Baalen (60) dood
60 jaar oud
Na een kort ziekbed is politicus Hans van Baalen op 60-jarige leeftijd overleden. Van Baalen was jarenlang Kamerlid en Europarlementariër voor de VVD en in die hoedanigheid een goede bekende van dit weblog. Volgens de T. werd kort geleden bij hem de K-ziekte geconstateerd en laat hij een vrouw en een zoon achter. Dat is goed K. Sterkte.
Reaguursels
InloggenPolitiek vond ik de man een afschuwelijk figuur, deed niets voor de burgers van dit land, alleen maar bezig met een carrière in een nepbaan van de bureaucratie.
Een mens is meer dan zijn politieke kleur en daden en vind het dan toch serieus triest nieuws. 60, dat is veel te jong gestorven en dan aan die k*t-ziekte. Sterkte voor zijn familie en vrienden.
Ik las het bericht vanmorgen en dan gaat er toch even een naar gevoel door mij heen: ben je 60, blijkbaar klachten. “U bent terminaal ziek......” korte tijd later ben je dood. Naar.
Heb je wat voor me betekend? Niks. Sterker nog je hebt in me nadeel gewerkt.
Heb je wat voor je directe naasten te betekenen? Ja zij hebben direct of indirect gedeeld belang met jou.
Te jong gestorven? Ja.
Ook van de Haagse kliek valt er wel eens 1 te vroeg- statisch zal dit ergens wel overeenkomen met soort gelijke grootte groep mensen.
RIP.
Maydanplein idiote actie waar zat je met je hoofd man
Toen André (rip) Hazes was gestopt met drinken had ik best wel medelij met de bierbrouwerij. Van Baarle zal ik altijd zien met het opgeheven vuistje. Een soort adolfje. En het stemde vvd.
Ik vond het een walgelijk figuur maar over de doden niets dan goeds, dus ik zal dat hier niet plaatsen. Wel veel te jong overleden, mijn oprechte condoleances voor allen die hem lief hadden!
Volgens mij heb je dat dus nu wel geplaatst.
reserve overste van Baalen krijgt posthuum nog de ridderorde voor zijn aandeel in het verzet van Oekraine tegen de Russische beer en voor de olie en het gas
Gedurende zijn leven zou ik de nabestaanden al sterkte hebben gewenst. Nu uiteraard ook nog. Ons land is geen groot leider kwijt.
Was Annabel niet beschikbaar vandaag?
Ik dacht dat zij de rouwadvertenties op zich nam tegenwoordig?
Ik ga hem vreselijk missen
Die kom ik dus mooi niet meer tegen in de trein (Brussel - Breda)....
Doodgaan is heel gemeen als je van het leven houdt.
Het leven is gemeen als je uiteindelijk toch dood moet gaan… En iedereen krijgt het op zijn pad.
Dat was toch die halve tamme die demense in Kiev aan het opruien was ter meerdere eer en glorie van het gróót Brusselse rijk? Te jong! RIP en sterkte familie.
Het was een typische VVD'er. Lui, dik en een zakkenvuller. Desondanks gun ik hem geen vroegtijdig heengaan. Sterkte gewenst voor de nabestaande.
Waardeloos voor zijn familie. RIP dus maar ondanks zijn hopeloze politieke kleur.
Wat erg, een opruiende Europeaan deaud. Da's toch van een geheel andere orde dan 13.000 Oekraïners die het leven lieten.
Een begenadigd zanger is ons ontvallen.
Het was alleen mijn genre niet.
Elke Eurofiel minder is er 1 zou ik zeggen, maar wel lullig voor de nabestaanden, dat zeker, veel te jong ook.
Niet mijn favoriet, desalniettemin wens ik de nabestaanden veel sterkte.
Die Oekraïne-flirt was geen goed idee. "Europa" (EU) op zijn weerzinwekkendst.
en dat onderschrijf ik volledig!
Amen.
Nou, nou wat is iedereen mild vandaag. Deze man stond vooraan bij het opruien van een staatsgreep namens de EU.
Is hard aangekomen blijkbaar bij de communistische adlaten van Putin.
@van Oeffelen | 30-04-21 | 14:58:
Binair denken is hier niet van toepassing. The enemies of our enemy waren in dit geval ook schurken.
@van Oeffelen | 30-04-21 | 14:58: dat zal ik geen seconde ontkennen, een nederlands politics die namens de EU een burgeroorlog stond aan te wakkeren, dat was, is en zal voor mij altijd een schrok blijven ja
Ieder overlijden, door kanker of krona of griep of auto of oud, is een persoonlijk drama... veel sterkte gewenst voor zijn nabestaanden... je politieke mening over iemand spuien terwijl z’n stoffelijke resten nog warm zijn is op z’n zachtst gezegd niet erg chique...
Kunnen veel mensen niet scheiden, zakelijk en privé. Omdat ze zelf geen zakelijk hebben.
Die fahnen halfstok
Je staat nu dus digitaal op iemands graf te pissen hè... Wees maar trots op jezelf.
Dat is balen.
Correctie: was
De echte pandemie heet kanker.
Zo gemakkelijk verspreid dat toch niet van mens op mens?
@RandyBiel | 30-04-21 | 14:03: van leven ga je ook deaudt.
Ik las: "de karma-ziekte"
Ik vond Hans van Baalen een botte opportunistische lul, zoals wel meer VVD'ers. Ik zal hem niet missen, maar goed: Sterkte voor de familie en zo.
Mee eens.
Er zijn wel meer mensen een botte opportunistische lul...
ik meen dat ie wel flink geknokt heeft om de Polen van de Sosabowski brigade die in Arnhem vochten te rehabiliteren (zelfs met Timmerfrans). Wel laat, maar verrektes eervol en correct, terwijl Kamp 'het niet kon vanwege een ministerieel besluit uit 1952'. Wat een 1 megabit-'brein' moet je dan wel niet hebben om omwege zoiets in een syntax error te schieten.
In zijn werk of privé?
@nobodiesunmighty | 30-04-21 | 14:33: interessant. Boek van de Slag om Arnhem van Beever is ook een aanrader.
Dan zal er binnenkort wel een burgeroorlog uitbreken in de hemel. Of in de hel, weet ik veel.
Een groot verlies voor autoindustrie. Hans was groot fan en belangenbehartiger van deze groot industriëlen. De kiezer was voor Hans niets meer als een lastige hindernis.
dan
@SergeantPierlala | 30-04-21 | 13:16: Helaas is "als" ipv "dan" tegenwoordig toegestaan. Ik moet er ook van huilen, maar het is echt zo.
@AmbtenaarInFunctie | 30-04-21 | 14:30: Ik wordt oud. Binnenkort ook toegestaan.
@SergeantPierlala | 30-04-21 | 16:17: nee echt niet: op naar een fossiel vrije generatie was toch het motto?
OK Hans voor jou speciaal een gedichtje gemaakt. Ahum.
Hans jij hebt het verklaudt
En nu ben je dood.
Ik ga direct lobbyen om je op de dichter des vaderlands shortlist te krijgen. Dit overstijgt menig broddelwerk van de literaire mafklappers elite. Wij willen meer!
@Koekinjeonderbroek | 30-04-21 | 13:12: Insanyo is er niets bij!
@Koekinjeonderbroek | 30-04-21 | 13:12: Nevermind
Verkleaudt, anders slaat het rijm dood.
RIP
De goeien sterven altijd te jong.
RIP
Was hij het niet die het Horst Wessel zo enthousiast zong?
Ja.
@feiten_en _cijfers | 30-04-21 | 12:54: ik heb die ook wel eens gezongen als vervelende puber maar heb geen nazi sympathie of ideeën, vond het toen gewoon lollig om mee te zingen. Vooral omdat mensen dan helemaal flippen met hoe erg ze het vinden.
Verdient als Politicus geen heldenstatus maar waarschijnlijk als vader en echtgenoot wel. Sterkte aan nabestaanden.
Een volksheld in Taiwan, waar Dries van Agt er eerder de duivel is.
Vertel! Praat ons allemaal bij aub.
Voordeel voor Hans is wel dat hij nu geen Zoom meetings meer op hoeft te zetten met De Heer en vanaf nu rechtstreeks in gesprek kan gaan met zijn Schepper:
youtu.be/CefQbOx0j3k?t=178
Was hij heel gelovig?
@Jezus_Boeddha | 30-04-21 | 12:28:
Hij had veel zonden.
Niemand die het Horst Wessellied zo fraai vertolkte als Bolle Hans.
Een leven volledig ingezet voor het volk. Gelukkig blijven zijn idealen voortleven. Voor ons. Bedankt.
Lees voor "volk" Volkswagen...
VVD-politicus Hans van Baalen gestopt met Oekraïners ophitsen op een pleintje.
Broekpaling_bezitter .. hoe schrijf je dat in het Russisch ? ..
Waardeloze, vreselijke rot ziekte.
Ik gun dit niemand.
Sterkte gewenst voor familie.
RIP, Hans. Sterkte aan de nabestaanden.
Dat vuistje is dus uitgemaaid, zowel bij de studentenweerbaarheidsvereniging als bij de EU-Spesnatz divisie voor politieke agitiatie en regime-wisselingen.
Erg vervelend en naar voor de nabestaanden, zo vroeg een dierbare verliezen. Als politicus... ehm... laat ik het maar zo zeggen, ik heb niets positiefs over zijn gedrag en carriere te melden.
De goeden gaan altijd als eerste.
En op elke regel bestaan uitzonderingen.
@jemagookniksmeer | 30-04-21 | 11:53:
Koffie over mijn toetsenbord, en bedankt haha
@jemagookniksmeer Hoe goed precies? De meesten bij de VVD hebben zo'n goede reputatie niet.
Neemt die ouwe zwaarddrager zijn zwaard mee naar boven ?
Ik vond het overigens een oervervelende man die Van Baalen..
Over de doden niets dan goeds. Natuurlijk gun je iemand dit niet maar ik vond de heer van Baalen een heel nare man.
Hij vertolkte de vetklep uit de 3-stuiversopera.
Eensch.
Een echte kartelpoliticus.
Over de doden niets dan goed;
*hoofd breken doet*.
Hansje pansje van Baalen
klom eens op een bordes
neer viel de ernstige rotziekte
die spoelde alles weg
Er was altijd een donker randje....., niet voor niks niet echt doorgebroken bij vvd, meer functie elders...., en dan half jaar geleden nog wel toegetreden tot orde van Oranje Nassau....., hoe en waarom dan ?
Des te meer reden om wat vanuit die richting komt te weigeren. Ik zou mij ernstig geschoffeerd voelen.
Volgens mij krijg je de orde van Oranje Nassau juist door het plegen van misdaden.. zie de naam al..
Vanwege zijn jarenlange lidmaatschap van de Tweede Kamer en het Europees Parlement, maar ook vanwege zijn voorzitterschappen van de Liberale Internationale en de Alliantie van Liberalen en Democraten voor Europa (ALDE). Dus...
Veel te jong gestorven aan een verschrikkelijke ziekte.
Eens
Glimmerveen brief, Pro Patria, demonstreren op een plein tegen de regering in, betaald adviseur auto-industrie, een bekend intekendief in Europa ( www.geenstijl.nl/3753961/goh_alweer_e... ) enz. enz. Hij is overleden. Dus.
Niet mijn vriend, maar kanker is kudt en je wenst het niemand toe. Sterkte voor de nabestaanden.
Iedereen heeft kankercellen alleen niet geactiveerd.. het is net stuivertje wissel of een gooien met dobbelstenen of het wel of niet geactiveerd wordt.. voeding (eerlijk voedsel) speelt hier een rol bij alsmede algehele kwaliteit van leven van de individu..
De reacties maken het verschil heel erg duidelijk tussen mannen en kansloze vervelio's.
Dat plichtmatige rip etc begint inderdaad te vervelen. Verder moest ik wel lachen om sommige grappen.
@BobDobalina | 30-04-21 | 11:42: En de rest is terecht gejorist.
Ze zeggen wel eens: Only the good die young. In dit geval maakt de ziekte dat onderscheid. duidelijk niet.
Kijk, kanker gun je niemand, maar ik denk dat die 13000 doden van de burgeroorlog in Oekraïne niet echt een traan zullen laten om een van de grootste ophitsers.
We hebben een echte waarheidsvinder hier hoor.
@Panos88 | 30-04-21 | 12:08: wat dacht je van een ongelooflijke lul ? ..
Raak
Weer een Putinkontkruiper. Bah bah.
Over de doden niets dan goeds, maar mijn laatste herinnering aan deze onsexy, archetypische VVD bal is dat hij samen met Frans Timmermans met gebalde vuist en rood aangelopen hoofd op een podium in Kiev een roedel Oekraïners op Akwasiaanse wijze op stond te jutten.
Was dat niet met Verhofstadt?
@hustler01 | 30-04-21 | 11:41:
wnl-static.s3.amazonaws.com/uploads/2...
@hustler01 | 30-04-21 | 11:41: Klopt, die andere dwaaslicht.
Maar was hij al gevaccineerd?
Wij hebben Hans leren kennen als een zeer gedreven en eerlijk politicus die node gemist zal worden. RIP en doe ze daarboven een boks.
Oh nee, er is niets daarboven, scusi!
En Poetin weet van niks, sssst.
Eerlijke politici ? Onder welke steen leef jij ?
Ik met nog even overwegen over hoe lang ik nu verdrietig moet zijn.
Mijn gedachten zitten nog te veel bij de Maidanplein revolutie.
In totaal vallen er die dag 48 doden onder de betogers. Het is de bloedigste dag van de maandenlange pro-Europese protesten op het Maidanplein in Kiev, waarbij in totaal ruim 100 activisten omkomen.
Gelukkig heeft de president die daar opdracht tot gaf veilig onderkomen weten te vinden in Moskou.
@RandyBiel | 30-04-21 | 12:05: Is Poroshenko naar Moskou verhuisd?
@Broadsquire | 30-04-21 | 12:26:
Stuurde Poroshenko de veiligheidstroepen van Yanukovych aan in jouw belevingswereld?
Zelfs Yanukovych zelf had daar al een andere lezing over. Beetje opletten.
Ik zat te wachten op de grap, maar die kwam niet.
De 1 zijn dood, yarden en Dela hun brood. De grap die jij bedoelt wordt weggejorisd. Yarden ligt ook op sterven overigens.
pas 60? dus dhr van Baalen heeft er 30 jaar als 60 jarige uitgezien is die eindelijk 60 gaat ie dood dat lullig vooral voor veel jongere vrouw en kind
Hahaha, zo oud als ie er al jaren uitzag is ie dus niet geboren...., pro patria...., eng clubje..., borrelpraat en nare filmpjes
Nooit meer een ballade vanaf een balkon op de Klikspaanweg. Ik zal het missen, vooral dat perfecte Duitsch.
Woonde hij op de Klik? En dat als lid van Satans dependance aan de Bree? Jezus wat een pauper.
@Paardehoefer | 30-04-21 | 12:04: beetje knorrig wel
@dathoujetoch | 30-04-21 | 12:26: U bent zelf een enorme knor.
Ja, knor ... iedereen die wat kan is knor. Nog nooit een corpsbal op inhoud kunnen betrappen.
Lullen kunnen ze wel.
Ik vind Ischa Meijer toch een betere vertolker van het Horst Wessel lied.
Sterkte aan de familie.
En voor de rest -zelfjoris-
Hier sluit ik me maar bij aan voordat ik dingen zeg die niet sjiek zijn.
RIP. Waarschijnlijk begraven in het MH17 dossier.
Wat een naar bericht, RIP. Veel te jong gestorven aan een rotziekte.
Je leest eigenlijk nooit dat iemand te laat is gestorven.
Jawel, als je snel bent. Daarna zie je " - weggejorist -"
Ik ken er plenty.
@Novorapidjunk | 30-04-21 | 11:24:
Iemand die punctueel is, sterft precies op tijd.
Waarom is eigenlijk van Baalen niet gestopt met op pleinen staan?
@Mark zit te Dutten | 30-04-21 | 11:19: mag vrij binnenkort wat mij betreft.
ja nou ehmm rip dan maar?
wat kan je er verder over zeggen zonder dat we joris aan het werk zetten :)
Die Verhofstadt is ook geen lieverdje.
Inderdaad, ik houd me ook maar gedeisd. Voordat je het weet ben je weer een Zwitsal
Maar het feit dat zoveel reacties van reaguurders worden weggejorisd zegt genoeg.
Erg sneu maar ik ben het dansje van van Basten en Verhofstadt in Kiev niet vergeten toen ze daar neo-nazi's en ultranationalist en aan de macht hielpen.
^Baalen
en daarmee mogelijk Poetin hebben geprikkeld om op te treden in oekraine met mh17 drama tot gevolg......
Gaap, communistenretoriek, walgelijk zelfs.
@van Oeffelen | 30-04-21 | 11:23: nou, brand los dan.....!
@van Oeffelen | 30-04-21 | 11:23: somigen mensen lijken van partij te gaan wisselen, van het zinkende schip de C&A naar een andere club de V&D. Zelfs het subtiele taalgebruik wordt al overgenomen. Vaarwel nette mensen die ooit het C&A bevolkten, het wordt het populisme van de V&D.
Veel te jong RIP
Niet mijn man in de kwestie Oekraïne maar dat nu even terzijde
Mee eens, veel te jong, dat gun je niemand. Het leven is hard.
@Watching the Wheels | 30-04-21 | 11:17: ja, hopelijk heeft ie een goed nabestaanden pensioen... ow wacht....
@Leduc | 30-04-21 | 11:26:
Dat werkt zo inderdaad niet.
Gatver wat jong, zoals eerder al gezegd wat je ook van hem vond hij had meer ballen dan de hele VVD fractie anno 2021 bij elkaar
Een kort ziekbed, logisch, hij was niet zo lang.
Ik kreeg ook het bericht van zijn vrouw dat hij al een tijdje niet goed lag. Toen heb ik hem een goed matras opgestuurd.
@Patje | 30-04-21 | 11:10: leuk jo ik lig helemaal in deuk..! Nog ..!
@Patje | 30-04-21 | 11:10: Gore engnek dat je d’r bent.
@IJsbrekert | 30-04-21 | 11:20: Nounounou. Dan ben ik dat ook want ik moest lachen. Beetje humor breekt de spanning altijd tijdens begrafenissen. Niks mis mee.
@IJsbrekert | 30-04-21 | 11:20:
Prima joh, ik wist niet dat je geen grapjes mag maken als iemand overleden is. Wacht, ik ga zwarte kleren aantrekken en de rest van de dag somber voor mij uitkijken.
@IJsbrekert | 30-04-21 | 11:20: snowflake...!
RIP en sterkte voor de nabestaanden.
Ripperdepip dan maar.
Sterkte voor zijn nabestaanden. Veel te jong 60 jaar.
Op politiek gebied niks aan verloren. Mede de aanstichter van de ellende in de Oekraïne samen met Verhofstad de bevolking daar staan opjutten.
Hmmm en sommige Oekraïners en Russen zijn niks te verwijten?
Dit is de man die MH17 heeft uitgelokt
In opdracht van God youtu.be/CefQbOx0j3k?t=178 . Vond dat destijds een zeer onverwachte uitzending. RIP
Koekoek!
@Watching the Wheels | 30-04-21 | 11:11: Een hoop mooie woorden hoor ik daar. Ik weet niet hoor...
@RandyBiel | 30-04-21 | 11:17: Niks koekoek. Zijn speech heeft heel wat in gang gezet en was één van de radartjes in de oorlogsmachine.
@RandyBiel | 30-04-21 | 11:17:
Denk dat God hem momenteel vertelt dat hij hem verkeerd begrepen heeft.
@hoejeheette | 30-04-21 | 11:18:
Ja, klef. Zijn straatje aan het schoon vegen geweest bij de EO op zondagochtend. Het was gewoon ophitsen van een bevolking buiten de EU op een plein waar hij niets te zoeken had, maar ze hoopten natuurlijk een doorbraak te creeren en Oekraine definitief uit de invloedssfeer van Rusland te trekken. Het kan beter uit de mensen zelf komen. Hij had ook vanuit Brussel steun toe kunnen zeggen, zonder daar te gaan stoken. Nou goed, het is weer allemaal gebeurd en voorbij. RIP.
Uitgelokt?
Heeft hij tegen een paar Russen gezegd :'Ga eens lekker een civiel vliegtuig neerschieten. Moet je doen. Goed idee.' ?
@kloopindeslootjijook | 30-04-21 | 11:24:
De seperatisten dachten dat ze het zoveelste militaire vliegtuig uit de lucht schoten, dat weet u ook. We hadden daar helemaal niet meer moeten vliegen, er was een oorlog aan de gang; de kans is nog steeds aanwezig dat burgervliegtuigen zelfs bewust als militair schild werden gebruikt. www.ewmagazine.nl/buitenland/news/201... en nos.nl/nieuwsuur/artikel/2272656-eu-g...
@kloopindesloot
Eh zonder me verder in die discussie te willen mengen: als ie dat had gezegd, dan had het niet "uitgelokt" geweest, maar "opgedragen". Uitgelokt is meer in de richting van de sfeer in een bepaalde situatie zo maken dat op een gegeven moment bepaalde acties van medeberokken partijen waarschijnlijker worden.
Ik weet niet wat van Baalen allemaal gedaan heeft daar... Maar er zit een bepaalde subtiliteit in "uitlokking".
@kloopindeslootjijook | 30-04-21 | 11:24: Hij heeft samen met Madeleine Albright, Soros en Verhofstand in 2013 en 2014 de Maidan revolutie in gang gezet.
@kloopindeslootjijook | 30-04-21 | 11:24:
Ja Poetin is het echte slachtoffer hier. Is er helemaal ingetuind.
Echt zielig voor hem.
Dat mh17 daar vloog is natuurlijk te wijten aan Rutte die wel gewaarschuwd was maar er niets mee deed want er zou toch eens een euro minder omgezet worden op Schiphol.
@RandyBiel | 30-04-21 | 11:36:
Van beide kanten wordt nog steeds een machtsspel gespeeld, het deugt van beide kanten niet en zoiets gaat altijd ten koste van gewone burgers. We moeten niet vergeten dat er ook de schaliegasbelangen van Shell speelden destijds in Oost-Oekraine "in het bijzijn van Rutte tekende Shell een schaliegasdeal" allemaal voordat de hel losbrak youtu.be/3NB-P8PhISA?t=77 verwacht dat Van Baalen die belangen o.a. probeerde veilig te stellen. Het is allemaal macht en geld en idealen (ze wilden een keer van de Russische macht af om verder te kunnen groeien and the world will live as one).
exact!!!!!
Da's Baalen.
Nu nog wat aan die vreselijke ziekte doen.
Dat ging Biden regelen toch?
Gestopt met slapen.
GeenStijl is steeds vaker een Telegraaf-herhaal-medium. Doe eens origineel!
Doen ze ook met stukken uit de viva.
Van Baalen, wat je ook van hem vond, hij was tenminste geen buklaaf zoals de horde VVD-ers die nu het pluche bezetten.
Sterkte voor de familie.
en had de beste minister van defensie ooit kunnen worden
@vranac | 30-04-21 | 11:21: met veel goede Alte Kameraden, dat weer wel.
Jakkes, ga je veel te vroeg dood, krijg je Guy Verhofstad op je begrafenis. The horror. Zeker voor de nabestaanden, sterkte.
Was wel een beetje een lul maar ook weer niet zo'n erge dat je hem dit zou gunnen.
Triest dus. R.I.P.
Soms is het beter om niks te zeggen (tip).
Per ongeluk gelezen als 'Hans Worst...'
Enge man, maar sterkte voor de nabestaande
Ik had nou niet bepaalde warme gevoelens voor hem. Ik zal hem zeker niet missen. Maar dit heb ik hem nooit toegewenst. Wellicht komt hij in de hemel tot het inzicht dat hij dingen anders had moeten doen.
Amen.
Sterkte aan de nabestaanden!
Ik vond hem verbaal wel sterk.
60 Jaar, de maximum leeftijd in A Brave New World, wen er maar vast aan.
Bij dit soort topics haal je de sociopaten er altijd zo makkelijk uit.
RIP hr. Van Baalen en sterkte voor de nabestaanden.
Idd, het heeft geen zin om de doden een schop na te geven, ze voelen er toch niks van en het getuigt niet van veel beschaving.
Over Hitler, Stalin etc wordt anders genoeg over gesproken op een niet zo positieve manier terwijl ze dood zijn.
Blijkbaar wordt er ergens wel een grens getrokken dat het dan niet erg is?
@Rotterdammert1965 | 30-04-21 | 11:10: nou in dat geval.....
60 is geen leeftijd om te overlijden. Sterkte voor de nabestaanden.
De dood kent geen leeftijdsdiscriminatie.
Begin jaren 90 was ik in discussie met mijn overgrootvader over iets wat destijds in de politiek speelde. Ik nog jong, links sociaal stemmend want illusies en hoop. Mijn overgrootvader sloot de discussie af met de volgende woorden. Later kom je erachter dat het allemaal”1 pot nat is”. De goede man heeft gelijk gekregen. Het benne allemaal 1 pot nat.
Er zitten teveel natte potten.
@van Oeffelen | 30-04-21 | 10:58: Aangesloten op hetzelfde watersysteem.
Brrr… wat jong. Sterkte aan de nabestaanden. (Niet dat zij op GS zitten, maar het gaat om het idee.)
Een stuk met veel conjunctief en "zou hebben". Schei uit zeg. Hij was een aardige vent, soms jolig, had niet veel echte inhoud en was ook zeker niet briljant ofzo, maar ook geen gevaarlijke gek, eerder het omgekeerde.
@van Oeffelen | 30-04-21 | 10:57: hij heeft wel zijn moment gepakt met Guy....
Als je bij een kartelpartij zit is er veel mogelijk qua doofpotterij inderdaad.
Oja, die man die olie op het vuur gooide in de Oekraïne.
En het volk op zat te jutten, en daarna in de steek liet.
Uw haat zit uw herinnering nogal in de weg. Het vuur was al oncontroleerbaar en behoefde geen olie meer toen Van Baalen daar was.
U heeft er weinig van begrepen.
@Nivirto | 30-04-21 | 10:57:
Haat? Waarom? Bijna een revolutie gestart daar en Europa in een oorlog met Rusland. Jammer dat het mislukt is. Russisch is best een mooie taal.
@Wim Venijn | 30-04-21 | 10:58:
Toevallig een bekende van die oelewapper die van de week op de fiets naar het 'vrije' Rusland wilde vluchten om een nieuw bestaan op te bouwen, maar er al direct bij de grens met z'n neus in de modder achter kwam dat de realiteit toch ff anders is?
Die grenswachten moeten wel verbaasd zijn geweest dat er hier in het westen zulke tering-domme Rusland adapten wonen.
@RandyBiel | 30-04-21 | 11:05:
Waar maakt u uit op dat ik voor het 'vrije' Rusland ben?
Alleen niet zo handig destijds om bij een buurland van Rusland, wat extra olie op het vuur te gooien bij een revolutie.
Vreemd. Ik haat de man zeker niet. Ken hem verder niet eens. En toch is het beeld van hem met die Belg daar in de Oekraine steeds wat als eerste in mijn gedachten komt als ik zijn naam lees. Sterkte voor de familie
@Wim Venijn | 30-04-21 | 11:12:
Korsakov?
Lees je reactie van 10:58 nog eens terug.
Had hij niet een stichting opgericht waar bedrijven geld konden storten om zo 'belangeloos' zijn politieke activiteiten te ondersteunen? Hij was ook vaak niet aanwezig in Brussel omdat hij moest overleggen met Mark Rutte. Droevig voor zijn familie, maar als politicus was ik niet dol op hem.
Ik vond het een ontzettende mafklapper met krankzinnige ideeen, maar dit wens ik niemand toe, ongeacht hoezeer ik het ook oneens ben met zijn ideeen.
Ik heb twee herinneringen aan deze man. De eerste is een heel oude rel over de Studenten Weerbaarheid waar hij bij zou hebben gezeten. De tweede is het onuitwisbare beeld van hem en Verhofstadt met gebalde vuistjes in Kiev. Ik ben bang dat ik mij dat laatste vooral zal herinneren.
De rel was niet zozeer zijn lidmaatschap van Pro Patria, maar dat hij met een aantal medeleden, in het gelid marcherend, het Horst Wessellied zong
Hans mag nu eeuwig zingen en getuigen voor de Hemelse pleinen! Het getal der volheid weer een stapje naar voltooiing. Je bent nu op een betere bestemming Hans!
www.youtube.com/watch?v=CefQbOx0j3k
Sterkte voor de nabestaanden
Over de doden niets dan goeds, dus ik zwijg.
Wat een nare en ongepaste godwin
Een mens is heen gegaan en wie ooit een dierbare heeft verloren, voelt mee met hen die van hem houden.
Ik wens zijn vrouw en kinderen heel veel kracht toe.
Pfff...... dit is absoluut niet het moment om "spitsvondige" opmerkingen te plempen. Een beetje respect is het minste wat hier past. Sterkte aan de nabestaanden!
K. Sterkte. Dus.
Te jong. Veel te jong.
Gestopt met balen?
Hansie was een lul maar om nou als blog te schrijven "Dat is goed K. " gaat zelfs voor GS een beetje ver.
“Dat is goed kudt” lijkt mij goed verwoord.
@JohnLocke | 30-04-21 | 10:44: Kudt met een hoofdletter?
@zwellevertje | 30-04-21 | 10:46: In dit geval wel ja
Alle sterkte voor de nabestaanden.
Veel te jong gestorven.
Ik wou dat ik hartverwarmends kon zeggen. Maar ja, het is Hans van Baalen en zo goed ben ik ook weer niet als spreker.
Gestopt met de vuistjes in de lucht te zwaaien op Oostblok pleinen. Verder triest uiteraard.
Hij was niet mijn vriend ; maar dit had ik hem niet toegewenst Hij rust in vrede
Diep triest, vond hem er al een tijdje slecht uitzien. Sterkte.
Gaan we lekker fantasieloos op z’n Amerikaans vervelende woorden afkorten? Als ik dood ga heb ik liever dat je gewoon ‘kanker’ zegt, want zo heet die ziekte.
Treurig nieuws verder.
amerikanen korten niet af maar gebruik eufemismen. Vaak uit meerdere woorden samengesteld. Dat doet men ook bij sociale problemen.
Ja maar het had ook gewoon C. kunnen zijn toch?
60 jaar is veel te jong, mijn condoleances aan de familie
Ja, wil je nu een sticker?
Zit de Joris van dienst er klaar voor?
Was het niet tijdens de kroning van WA dat hij zo'n operetteuniform droeg. compleet met sabel ?
Operette, zo zag ik HvB.
Duitse operette.
www.youtube.com/watch?v=pLDRpVIofQo
Met zijn aards verscheiden verliest de wereld een muziekliefhebber van met name het Duitse repertoire.
Heino? Wagner? Boney M?
"Van Oef, kom nou ook even langs man, ik hou vanavond een praatje in het hotel voor wat mensen", waren de laatste woorden die "Hans van Banen" sprak tegen van Oef, 15 jaar geleden op Curacao.
Jij vindt echt altijd wel een manier om iets op jezelf te betrekken, narcist.
@Maya de Blij | 30-04-21 | 10:41:
Heel bijzonder dat je zelfs bij het overlijden van iemand jij de behoefte voelt om jezelf en je levensstijl te etaleren.
ik begrijp dat werkelijk niet.
@Maya de Blij | 30-04-21 | 10:41: Het feit dat die flapdrol altijd over zichzelf in derde persoon praat geeft toch ook wel aan hoe ontzettend vol hij van zichzelf is, niet? Dat moet je gewoon z'n gangetje laten gaan.
@Maya de Blij | 30-04-21 | 10:41:
Dat was wel bij een aparte bijeenkomst natuurlijk.. Bruine overhemdjes van de Antillen...
Ben jij toevallig ook bevriend met Jeroen Krabbé ?
Was je al klaar met de stoep vegen dan ?
Maya: meer selectief seniel.
@Maya de Blij | 30-04-21 | 10:41: hij zat in dat Avila Beach Hotel en vroeg van Oef langs te komen, is dat nu ook weer een probleem? Waarom schieten mensen toch altijd zo in een kramp?
Van snoeffelen
U bent nogal in uw nopjes met zichzelf.Walgelijke karaktertrek.
Wat een negativiteit hier, ik vind het leuk om zo`n anekdote te lezen.
@Drozen13 | 30-04-21 | 10:56: Paul de patser.
Waar was Regulio Tuur?
@FuckMyLife | 30-04-21 | 11:02: Nou, Jan des Bouvrie en Barry Hay hebben van Oef's verhaal toch maat mooi bevestigd. Toch, van Oef?
@wijsvinger | 30-04-21 | 11:13: maar
@wijsvinger | 30-04-21 | 11:13: van Oef zit hier niet om minderwaardigheidscomplexen uit te delen, maar vanochtend is de goegemeente wel bijzonder licht aangebrand, maken die mensen dan nooit iets mee? Persoonlijke anekdote, ja het komt voor.
Heet dit nou een Jeroenkrabbeetje?
@van Oeffelen | 30-04-21 | 11:27: is er niemand op de camping in moeilijkheden, die geholpen moet worden? Is het te druk bij de afmeldingsbalie van de CDA, is het te druk bij de aanmeldingsbalie van de VVD? Zomaar een anekdote hoor.
@Maya de Blij | 30-04-21 | 10:41: toch is zijn verhaal juist. Halbe was er, hoewel wat achteraf in het zaaltje, ook en die heeft dat recent in een besloten bijeenkomst bevestigd.
@van Oeffelen | 30-04-21 | 10:50: Wie is toch die Van Oef waar Van Oef het steeds over heeft?
@Nuchternederland | 30-04-21 | 12:18: dezelfde als de mensen die menen dat ze Napoleon zijn, dat ze ooit Premier hadden moeten worden, de weglopers, de wegrenners, de zijlijners.
Interessant man: de laatste, legendarische woorden die van Baalen, begin deze eeuw, richtte tot van Oef. Het verdient m.i. een apart topic.
Een groot deel hier is boven de 60 en mag zich wel realiseren dat het snel af kan lopen met een kuch in de longen of vreemds in een orgaan. Ook voor jongere lieden.
Gezondheid is heel fragiel.
Ik ben in de veertig, maar toen ik laatst over een beroemde Nederlandse begraafplaats wandelde schrok ik toch ook wel van hoeveel van mijn leeftijdsgenoten daar liggen. Kantelpunt van wel of niet doorkachelen naar hoge leeftijd ligt in de vijftig, heb ik vaak het idee.
@kapoerewiet | 30-04-21 | 10:42: Oh leuk. Ik ben net vijftig.
@kapoerewiet | 30-04-21 | 10:42: Zit wel wat in. Toen ik 61 was bleek ik kanker te hebben na enkele jaren vage klachten. Achteraf bleek dat de tumor jaren eerder was ontstaan. En binnen mijn netwerk meer mensen die tegen de 60 waren en opeens ziek bleken te zijn. Een aantal stierf, een aantal redde het tot nu toe.
@kapoerewiet | 30-04-21 | 10:42:
De statistiek voor ' leeftijdsspecifiek sterfterisico ' geeft inzicht voor die verdeling. Best interessant
Bah wat een reactie zeg.
Weggejorist en opgerot in 3,2,1...
Jezus man. Hou je fatsoen een beetje
Tragisch voor zijn gezin. Veel te jong.
Grappig perspectief. Heb 60 altijd al vrij oud gevonden. Nog even en dan ben ik volgens mijn eigen definitei ook al vrij oud.
@loser | 30-04-21 | 10:38:
Ja herkenbaar ik vind dat bij mijzelf ook oud. Maar als dan iemand anders sterft die onder de 70 is dan vind ik het weer te jong.
Omdat dat buitengewoon onchique is.
omdat hij niet ophitste
@MaarFeitelijk | 30-04-21 | 10:37: Bent u een door de VVD, ingehuurde concern trol?
Omdat het nog altijd mogelijk is dat door zijn overlijden alsnog een full scale conflict uitbreekt tussen de Oekraine en Rusland.
@MaarFeitelijk | 30-04-21 | 10:37:
Mwah... zijn optreen in Kiev vond ik minimaal toch wel van een bedenkelijk niveau......
Bahbah.
Gestopt met z'n vuistje zwaaien.
Putin is hem dankbaar... infiltrant en querulant van Baalen...
Fijn dat jullie altijd zo lief over hem schreven. Dat zal zijn familie waarderen. Hahahahaha.
En daar kom je nu pas mee?
@Papa Jones | 30-04-21 | 10:47: Ken mij die vetklep interesseren.
dat was inderdaad wel een dieptepunt... is ook eigenlijk het enige waar ik hem van herinner.
onzin
Dat is ook het enige dat mij bijstaat van hem.
Een democratisch proces omver trappen omdat de uitkomst de EU niet bevalt. En vervolgens Putin de schuld geven van de consequenties.
Nu Hans gestopt is met eten, is wonderwel mogelijk 10% van het Europese stikstofprobleem opgelost. Nu Frans nog.
Wat een totale nonsens. De man heeft iets gezegd op een plein, toen de boel allang en totaal was geescaleerd. Alleen diehard Poetin-lovers geloven deze prietpraat. Dus een paar woorden van van Baalen hebben een Russische militaire interventie "uitgelokt"? Hahahahahaha.
Dom gezwets dit.
Ja het lag aan Van Baalen.. Koekoek!
Wat een wappieblog is dit geworden zeg.
Veel sterkte gewenst. Het is al een lastige tijd met die huizenmarkt 7 jaar op de wachtlijst. Dit gun je niemand
“Dat is goed K”
Graag een toelichting, want deze zin begrijp ik niet.
Sterkte toegewenst aan de familie van Balen.
Kut, klote, kolere... Hoe je ook over iemand denkt, je gunt het niemand om op 60 jarige leeftijd te overlihden.
@Santtulainen | 30-04-21 | 10:34:
Verrek!
Zo eenvoudig... dank je.
Het is inderdaad goed kudt.
Ik ga hier maar niks over zeggen..... dan krijg ik geheid een Joris.
Over de doden niets dan goeds. Alleen schiet mij op dit moment even niets te binnen in die categorie...
te
Doorzagen en de ringen tellen.
@General Dripple | 30-04-21 | 10:39:
Daar ben je dan maandenlang zoet mee vrees ik.....
Je kunt veel van ze Nazi's zeggen maar ze zaten wel altijd strak in het pak.
Toeslagenaffaire? *Poef* 'Laten we nu vooral even stilstaan bij de dood van onze collega'...
Jij had gisteren je aandacht.
Sterkte voor zijn vrouw en zoon.
Het was een lul, maar dit verdiende hij nou ook weer niet. RIP Hans.
@sjuul69 | 30-04-21 | 10:29:
Doe 'es normaal joh, wappie.
Dat is wel erg jong ja. Sterke voor de nabestaanden.
Gecondoleerd.
Ik zie hem nog staan naast die sektarische ophitser Verhofstadt in Kiev.
"Wie aar wit joe, wie doont go, wil stee wit joe!"
www.youtube.com/watch?t=4m18s&v=r...
En nu is Van Baalen dood, Oekraïene verscheurd en Putin staat met 100.000 manschappen aan de poort te rammelen.
Dit is ook hoe ik hem herinner.
Een oorlogsstoker.
Zo zie je maar weer wat voor hufter Poetin is
En Nederland is DDR 2.0 geworden. Met de hypotheek als IJzeren gordijn.
Dus wie heeft het nu gedaan dan? Van Baalen die een paar woorden van bemoediging uitsprak of Poetin, die zijn militairen een invasie liet plegen in een soevereine staat? Je absurde manier van redeneren zal ik nooit begrijpen.
@Beste_Landgenoten | 30-04-21 | 10:40: als de EU niet zo had lopen trekken aan Oekraïne, een schurkenstaat die qua cultuur, economie, corruptie enz. totaal niet bij de rest van Europa past, dan had Putin zijn greep op het land niet hoeven verstevigen. Oekraïne is gewoon de baby uit het verhaal over koning Salomon. Alleen in dit geval laat geen van beide los.
@Captain Pervert | 30-04-21 | 10:53: Dat dus.
De EU, met hun gelul dat er dankzij de EU geen oorlog meer is in Europa. Als ze inderdaad niet zo hadden lopen trekken aan Oekraïne, dan was daar geen oorlog,
Sterker nog, de dictatuur in Turkije is een regelrecht gevolg van de EU. Om Turkije tot de EU toe te kunnen laten treden moest het leger veel minder politieke macht krijgen, waarna langzaam maar zeker onder druk van EU de politieke macht van het Turkse leger af nam. En zoals we weten kwam, met minder macht voor de hoeder van de seculiere Turkse staat, al snel de islamitische aap uit de mouw, die weldenkende mensen vanaf het begin al hadden zien zitten.
@DePsych | 30-04-21 | 11:04:
Ja het is de schuld van de EU dat Erdogan autocratisch is.
Koekoek! Sommigen hier zijn echt niet goed snik
@RandyBiel | 30-04-21 | 11:15: Lezen en nadenken is ingewikkeld, dat snap ik.
Nee, het is niet de schuld van de EU dat Erdogan een dictator is.
Het is wel de schuld van de EU dat de voorwaarden geschapen zijn dat de seculiere staat Turkije nu wordt omgevormd naar een islamitische theocratie. Was het niet Erdogan, dan was het een andere ophitser.
ALLE landen waarin de meerderheid islamitisch is zijn óf een dictatuur (zoals bijvoorbeeld Syrië), of zijn een islamitische theocratie, of zijn hard op weg daar naartoe (Turkije, en in hou mijn hart vast voor Indonesië).
Heeft het partijkartel al zijn medeleven betuigd?
Die is gisteren al digitaal gesneuveld.
De Eeuwige Korpsbal, maar 60 is veel en veel te jong.
Dit is meer een kanttekening waard dan een topic.
Niets dan goeds over de doden.
Wat een cliche zeg..... dus als george soros omvalt, of een of andere Rutte (niet dat ik het hem toewens) die ik persoonlijk toch wel verantwoordelijk houd voor bijvoorbeeld slachtoffers van de toeslagenaffaire waarbij zelfs doden( zelfmoord) zijn gevallen mag ik als individu dus daar niets meer over denken of zeggen?
Voor de mens zeg ik: 60 is te jong, R.I.P. Voor de politicus zeg ik: -censuur- (anders wordt ik gegarandeerd gejorist)
Hij was samen met Frank de Grave en Robin Linschoten de reden waarom ik gestopt ben met VVD stemmen.
Ik heb mijn VVD lidmaatschap opgezegd wegens het associatieverdrag met shithole country Oekraïne. Van Baalen zat daar vuistdiep in.
Daar zal Europa flink van balen...
Gecondoleerd desalniettemin.
Niet mijn politicus. Desondanks RIP en sterkte voor de familie.
Volgevroten?
Die ziekte gun je niemand, maar... ach, laat ik maar niets zeggen. Dat spaart Joris weer werk uit.
Uw suggestie alleen al getuigt van weinig intelligentie uwerzijds. Man, man man, wat een armoe.
@Achenwee | 30-04-21 | 10:34:
Tja, dat is uw mening. Waar misplaatst respect en het gebrek aan durf om zaken op de man te spelen toe kan leiden hebben we gisteren in de Tweede Kamer gezien.
Ik persoonlijk heb er geen probleem mee om mensen als van Baalen en Verhofstad als vijand van onze natiestaat en een gevaar voor onze manier van leven te zien, maar als u warme herinneringen aan hem heeft, prima.
Dan nog iets, ik heb vorig jaar mijn vader aan deze slopende ziekte verloren, dus ik suggesteer dingen niet lichtvaardig.
@Leipniz | 30-04-21 | 10:55:
Ach, echt ga weg man.
Gestopt met eten en schreeuwen op een plein?
Anyway, sterkte aan de nabestaanden.
Daar herinner ik me die naam van.. Desondanks erg triest voor de nabestaanden.
Mijn medeleven maar als politicus zal hij door mij niet gemist worden.
Dat beeld dat hij met opgeheven vingertje naast Gekke Guy Verhofstadt stond in Kiev, raak ik nooit meer kwijt. Even fijn de boel opstoken daar.
www.youtube.com/watch?v=rQnXo2HMriQ
REAGEER OOK