LIVE. Het Herman Tjeenk Willen We Niet Debat
Tjeenkie
Herman Tjeenk Willink was informateur van het kabinet vissen dat voor het eerst besloot het water te verlaten en op land te gaan lopen en pakt nu ook nog even de editie van 2021 (ja ja, red.) mee. Dat is in een achterkamertje besloten en omdat de politiek in april 2021 echt volkomen fris, schone lei, leeg papier, nieuw leiderschap, read my lips, ik sta hier niet te liegen, totaal anders is dan de politiek tot en met maart 2021 altijd was, komt er nu een debat waarin dat voor de bühne nog eens herhaald wordt. Dit terwijl, er eigenlijk maar één agendapunt voor dit Kamerdebat zou moeten zijn.
Afscheid, Rutte M., premier 2010-2021 (evt. vriendelijk toespraakje mw. Arib met kwinkslag over functie elders)
UPDATE: Nieuwe vvd-communicatierichtlijn Rutte is 'ik heb naar eer en geweten gelogen'
Reaguursels
InloggenPutin kan tot 2036 president worden.
Bij decreet
Wat Putin kan kan Rutte ook .
Zonder moeite.
En hij is ook nog eens veel jonger ook.
Een goed politicus hoort te liegen en bedriegen. Man stond al bekend als aartsleugenaar, dus waar hebben we het eigenlijk over? Vind die Kaag dan helemaal een aanfluiting met die opmerking dat zij wel zou opstappen. Lekker makkelijk.
Suggestie van Rutte dat hij naar eer en geweten een hogere macht in bescherming heeft genomen? Is Rutte de held? Verklaart wel veel van wat we gezien hebben.
Naar eer en geweten gelogen, alsook Jos Brech.
Nu doet MinPres het weer! Een Clintontje..
Over het gesprek tussen hem en Kaag:
"Er is geen link tussen dat gesprek en de nieuwe kamervoorzitter" " op geen enkele manier" " en als we dit allebei verklaren dan zouden we als we praten over het herstel na afgelopen donderdag nu ook van ons allebei kunnen aannemen"...
Wat een Kluns.
Nu ja zeg.
... maar ik kan ook niet hier nu liegen dat ik niet heb gelogen...
Dus vijf dagen houd je vol dat je niet de waarheid spreekt maar ook niet liegt en dan rolt er vandaag uit het niets een Freudiaanse verspreking uit???
Doet me denken aan Asterix en de Ziener.
@masahide | 06-04-21 | 20:35:
Een leugendetector zou doorbranden. En de duistere toekomst van GLaD66 ligt op de loer.
Die Baudet is goed bezig. Ik had 'm eigenlijk al afgeschreven in verband met teveel onnodige akkefietjes, maar hij legt de vinger precies op de zere plek. En niemand heeft volgens mij zoveel uren gemaakt als hij, met zijn vrijheidskaravaan. Een gedegen mediatraining lijkt me dan overigens wél verstandig, want in die slangenkuil heb je een laag Teflon nodig.
Hij was weer top
De pauzemuziek die ze nu draaien op npo politiek is een stuk beter dan al het gewauwel dat ik net hoorde. En ook veelzeggend : Philip Glass - Facades
Één detail was wel opvallend; Kaag heeft een dikke reet (en er zit veel stroop op, als ik Mark zojuist zag).
Komt door al die Suikerfeesten, dat zet aan hoor...
Ook grappig, bij het gedeelte waarop Kaag enigszins krampachtig probeerde om haar gesprek met Rutte over de volgende Kamervoorzitter ernstig te bagatelliseren, leek het of ze bijna wilde zeggen dat ze zelf ook niet echt verwacht dat haar kandidaat genoeg steun zou krijgen.
Over steun gesproken,.. de motie van Geert bewijst weer dat hij er voor Piet Snot bij zit.
@botbot | 06-04-21 | 18:14: jij zou het liefst een éénpartijen stelsel zien hè.
@Trumme | 06-04-21 | 18:16:
Wel verdorie, hoeveel steun heeft hij dan gekregen?
Feiten daar draait het bij mij om.
@botbot | 06-04-21 | 18:14: Was dan ook wel een onrealistische motie vond ik.
@botbot | 06-04-21 | 18:19: voor nieuwe verkiezingen is het nog net iets te vroeg, maar zijn vorige motie, de motie van wantrouwen, daar kon de gehele oppositie zich in vinden, dus Piet snot gaat niet op.
@Sinterbikske | 06-04-21 | 18:29:
Die motie was er toch wel gekomen maar je ziet nu al dat enkele partijen er spijt van hebben dat zij zich hebben laten meeslepen.
Ondertussen meldt een niet goed-geïndoctrineerde stagiair bij de NOS:
D66 sprak met VVD over Kamervoorzitterschap • Kaag wil niet zeggen of ze Rutte uitsluit." Een mooie objectieve samenvatting van wat we net hebben gezien, maar natuurlijk niet in lijn met het krijgen van staatssubsidie.
(Sinds wanneer leest Gelauff niet alles mee?)
Tjeenk Willink kan weer naar huis. Rutte en Kaag hebben het hele regeerakkoord al bekokstoofd. Wat een farce weer.
En niet te vergeten Wopke...
In een democratie geld de wet van meeste stemmen,... wen daar maar aan.
@botbot | 06-04-21 | 18:10: klopt, maar in het licht van een motie van afkeuring vorige week is het, ehm, nogal apart zeg maar. Tegenstrijdig. Gestoord. Iets met vertrouwen in de politiek van de kiezer enzo....
@Bataafje | 06-04-21 | 18:15:
Nee,.. als u een heel klein beetje politiek bewust was had u dit kunnen verwachten.
@Bataafje | 06-04-21 | 18:15: de motie van afkeur diende in dit geval als reddingsboei geworpen door kutkaag en wipke.
En nu we weten dat Rutte altijd naar eer en geweten liegt kunnen we gewoon doorrrr.
@1977 | 06-04-21 | 18:26: 'hier scheiden onze wegen zich', aldus Kaag.
Zal ze ook geen herinnering meer hebben?
Het tempo waarin alles weer koek en ei is, is angstaanjagend. Maar inderdaad een bevestiging dat VVD en D66 inwisselbaar zijn, beide in ALDE, en dikke maatjes. Triest, dieptriest voor de burger die last heeft van een slecht functionerende overheid. Maar goed nieuws voor de consultants. De facturen zullen al opgemaakt worden.
Is die Ouwehand toevallig van dan dat vis-in-pot bedrijf?
Zij is wel een zure.
Ze komt wel uit Katwijk en dat is een soort Urk of Volendam dus zal vast haar oom, neef en/of opa zijn.
Ja, en ook van dat dierenpark. Die vrouw leidt echt een dubbelleven, was een mooie voor Jambers geweest.
Of van dat dierenpark?
Als je Rutte en Kaag zo samen ziet heuvelen dan kun je je toch niet aan de indruk onttrekken dat wie er ook met de VVD en D66 in een coalitie gaat zitten vier jaar lang dubbel genaaid gaat worden en daarna zal worden afgehecht.
Yasser staat te trappelen z’n laatste kans op een ministerspost.
@Trumme | 06-04-21 | 18:09: Enige kans voor Yasser om minister te worden. Over de top en net zo'n belachelijke dom snotjoch als ie in het begin al was. Maar zijn spindocters en campagnestrategen kunnen deze dildo niet meer hard houden.
@Trumme | 06-04-21 | 18:09: Dat zal het ook wel worden, hij zal wel mee mogen doen maar hij zal er nooit bijhoren. Rutte, Kaag en Wopke als trio aan de macht, dat gaat uniek worden. Uniek kut, dat dan weer wel.
@osolemio | 06-04-21 | 18:14: ik denk idd. dat ze Yasser sneller strikken dan Ploumen.
Mooi hoe NPO Arib blijft filmen. Heeft oog voor dramatiek de cameraman. De karaktermoord is voltrokken het slachtoffer verlaat het pand.
Arib leest nog even de commentaren hier en weet dat haar rijd erop zit.
Die wordt gewoon herkozen hoor en ook niet gek. ze heeft het goed gedaan
@Capt. Iglo | 06-04-21 | 18:08: Ze is kassiewijlen, Vera Bergkamp wordt het, tenzij....
@Capt. Iglo | 06-04-21 | 18:08: dan ken jij Kaag nog niet. Waarom dacht je dat ‘66 opeens een kandidaat naar voren schuift?
@Trumme | 06-04-21 | 18:11: Wanneer Kamerleden zien dat mevrouw Bergkamp vooringenomenheid begint te tonen, zal ze spoedig worden afgezet.
Zozo, niet verwacht. De rest van de gesprekken worden in de achterkamertjes gevoerd
Rutte gaat nog even Kaag bedanken. Vera nieuwe kamervoorzitter. Opzetje geslaagd.
Bij Rutte en Kaag zie je heel duidelijk dat lichaamstaal en interactie niet congruent zijn met wat ze zeggen, ergo er is over vz gesproken !
Eens kijken wie voor de openheid zijn
Lange rookpauze zeg
Lang sigaartje, wellicht.
ik zet in op Rutte-4. Wie denkt dat ik ongelijk ga krijgen?
Ik, maar het is meer hoop dan realisme.
Ik verwacht het ook. PvdA en GL draaien nu alweer bij.
Ik niet maar gooi je verkiezingsprogramma maar vast in je houtkachel kruipen zullen jullie voor Kaag en Yasser.
Ik hoop dat je ongelijk krijgt maar vrees het ergste. Onbegrijpelijk dat die man nog niet is opgekrast na het debat van 1 april. Enorme plank voor de kop.
Vrees het met grote vreze... maar goed: nig 1x geheugenverlies bij Rutte en het kaartenhuis stort ineen.
@Augustwoman | 06-04-21 | 18:10: Dat heet karakter tonen. Niet als een snowflake meteen op de vlucht slaan als je forse kritiek krijgt.
@Zonen-van-Kuifje | 06-04-21 | 18:12: Na een motie van wantrouwen gesteund door de gehele oppositie is het zo goed als onmogelijk. Het schrikbeeld van de implosie van de pvda staat de achterban nog op het netvlies. Links heeft grote verliezen geleden. De jongerenorganisaties zullen bij een eventueel verraad hard optreden, Klaver moet dan ook op z’n tellen passen.
@Zonen-van-Kuifje | 06-04-21 | 18:12:
Karakter ? Ga eens op het internet zoeken naar "wat is een politieke doodzonde", dan kom je er achter dat jouw hersenen acteren als een volledig gehersenspoelde VVx nukuku (ku staat voor.....).
Ik hoop het alles maar dan ook alles is beter als kaag-1
Wat een naar persoon is die Arib toch! En een volledige zin uitspreken zonder halverwege weer opnieuw te beginnen schijnt ze ook erg moeilijk te vinden. Hoogste tijd voor een frisse wind in de 2e Kamer, en hoe mooier om met een nieuwe kamer voorzitter te beginnen. Om het heikele thema racisme en discriminatie hier nu uit de weg te gaan, lijkt het me niet meer dan logisch dat de volgende voorzitter van de 2e kamer een man is die uit een rechts geörienteerde partij komt. (ter herinnering: Arib is vrouw en en haar partij is links georienteerd) Een Martin Bosma zou dan dus de logische opvolger van mevrouw Arib moeten zijn.
Ik zou Martin Bosma graag als voorzitter zien maar, dan gaan wij wel zijn scherpe toespraken missen in de debatten.
Van mij mag ze blijven, helaas gaat Bosma dit (weer) niet winnen.
Fijn dat Baudet opnieuw het punt van het zakenkabiney maakte. Dat is echt een uitstekende oplossing tegen het coalitie-gepolder, waarbij veel meer partijen veel meer van hun programma kunnen realiseren.
Dat het eens serieus overwogen moge worden.
Zakenkabinet met wie?
@Zonen-van-Kuifje | 06-04-21 | 17:56: Met niemand. Iedere partij kan een wetsvoorstel doen, de hele 2e Kamer stemt erover. Meerderheid? Dan naar de 1e Kamer en dito. Geen coalitie, maar iets dat iets meer lijkt op echte democratie en volksvertegenwoordiging. Maar ja, geen kartel, en Rutte kan niet langer het baasje zijn. Dus gaat het niet worden.
@Valse_nootjes | 06-04-21 | 18:03:
Dan heb je tenminste nog iets aan de kamer en je kunt meteen beginnen.
Hij roept dat al jaren en vind het ook wel een goed idee. Ben je af van die regeerakkoorden en gewoon aan het werk om een meerderheid in de kamer te krijgen.
Hoe stel je zo’n zakenkabinet samen? Dat is wel een juist punt. Misschien per post dat partijen iemand voor kunnen dragen en dan met de kamer er over stemmen?
@Nuuk | 06-04-21 | 18:08: ik denk aan zakenkabinet aan deskundige vakministers dat zou een verademing zijn.
@Nuuk | 06-04-21 | 18:08: Veel zakenlieden/mensen uit het bedrijfsleven knappen af op de politiek. Te stroperig en te weinig resultaatgericht. Bovendien betaalt het niet heel goed, en lig je voortdurend onder het vergrootglas. Daar hebben de meeste (old)boys geen zin in.
Baudet heeft het beste idee van allemaal, maar is al gecanceld. Tjeenk Willink, het is om je rot te lachen dit voorstel waar Kaag en Rutte blij mee zijn!
Mevrouw Arib leest op een briefje dat er behoefte is aan tien minuten pauze voordat er gestemd gaat worden.
Mevrouw Van der Plas moet effe een shaggie roken.
So?
Wilders is Ouwehand tijdens de pauze (Waarom een pauze? Moet Baudet weer plassen of zo) aan het uitleggen dat er toch echt nieuwe verkiezingen moeten komen
Mevrouw Van der Plas moet effe een shaggie roken.
Ouwehand's dierenpark.
@VanBukkem | 06-04-21 | 17:52:
Even een zware Brandaris nu het kan.
Het idee dat als Willink mislukt je automatisch eigenlijk nieuwe verkiezingen krijgt knaagt eigenlijk wel aan me. En nee, ik weet niet waarom..
Er rijden scooters af en aan richting Binnenhof, als Baudet aanwezig is in de Kamer.
@Zonen-van-Kuifje | 06-04-21 | 17:55:
Hij kwam toch redelijk nuchter over dit keer. Misschien aandelen thuisbezorgd.nl?
@Zonen-van-Kuifje | 06-04-21 | 17:55: De bezorgers van Just Eat waarschijnlijk op hun scooters. Dat is ook wel begrijpelijk nu FvD gegroeid is van 2 naar 8 zetels, immers 4x zoveel monden te voeden.
Wilders trekt kandidatuur Bosma terug om PVVD66 een hak te zetten. Ondanks dubbel paspoort, gaat hij nu Arib steunen.
Je hebt best kans dat er voor Bergkamp sowieso steun is. Lijkt me niet de slechtste en in ieder geval redelijk te verstaan.
Arrogant en dom (verwarrend) van Rutte om het zo te verwoorden 'naar eer en geweten gelogen'. Het is geen tijd voor woordspelletjes als je op je rug ligt te spartelen met je beentjes in de lucht. Hiermee maakte hij het voor zichzelf weer onnodig veel moeilijker, dan het al voor hem was.
Rutte liegt zich een slag in de rondte, maar Kaag lijkt me met haar oppervlakkige praatjes voor de bühne nog veel geniepiger.
Eer en geweten. Twee dingen die hij heel erg niet heeft. Adolf handelde ook naar eer en geweten, net als Josif.
Ik kan dat meisje Hermans ook niet meer luchten. Zit altijd schuin achter Rutte te souffleren en dingen op haar telefoon te laten zien.
Die hele fractie bestaat inmiddels uit dat soort laven
Nog zo'n VVD ambtenaar die nog nooit een echt bedrijf van binnen heeft gezien.
Wel een net meisje (Hermans), heel anders dan haar vader.
www.ad.nl/politiek/chique-herenclub-w...
@Nuuk | 06-04-21 | 18:05: Daardoor heeft hij geen ruimte meer om andere dingen te onthouden, zou kunnen.
Ze leest hem alle tegels van GeenStijl voor.
Simons staat weer te deugen. Zegt dat ze zich niets van kritiek op haar gebruik van een laptop op de spreekstoel zal aantrekken want het is beter voor het milieu want papierverspilling.
Zo simpel is het leven voor Simpel Syl. Niet even uitzoeken of het klopt (kan waar zijn hoor) maar hoe zit dat met de productie van haar computer tov papier? Hoe zit het met de servers die haar info op haar computer bewaren?
En zo'n accu. Niet best heur! Uit het hoofd is het beste. Dat ze een voorbeeld neemt aan de grote lijder / leider.
Voor die laptop werken geloof ik nogal eens kinderen in de kobaltmijnen van Congo.
Zou ze weten dat haar laptop draait op Israëlische software, afkomstig uit de bezette gebieden?
Ze heeft een autocue in groot lettertype nodig om haar verhaal te kunnen doen. Steekwoorden op papier of uit het hoofd gaat haar niet lukken.
Reed zij niet in een oude BMW 7 serie? Goede smaak hoor, maar toch.
Arib een wrak. Messen van VVD en D66 in de rug. Net nog een keer gedraaid door Rutte en Kaag.
Jammer, mooi mens.
Van mij mag ze blijven. Anders Bosma.
Hahaha, Arib baalt van Sylvana. Bitchfight.
Ik vind Simons tot nu toe prima doen. Redelijk helder voor haar doen, goede presentatie en goede autocuelezeres (zou ze iets mee moeten doen).
Maar ja, we krijgen haar identity-politics-waanzin nog wel voor onze kiezen.
Sylvana is opstandig
Arib kapittelt weer eens een kamerlid.
Wel terecht, ze vervallen in herhaling en maken er een verkiezingsspotje van. Arib zou haar kritiek alleen wel minder kribbig kunnen brengen.
Ze hadden beter Mathilde Willink kunnen nomineren. Die is tenminste dood en tijdens haar leven had ze zeker genoeg afstand tot de politiek en eigenlijk tot de rest van de wereld.
Voor wie niet weet wie Mathilde Willink was, google ze.
Okay, dan nomineer ik Daniël Willink, de eerste Willink-hit op Wikipedia. Langer dood dus nog meer afstand tot de politiek.
@Arnold Layne
Magisch realisme vanuit het graf van haar en haar man. Lol!
Godallemachtig, Mathilde Willink, die is al zooooo lang dood, die komt bijna terug.
Van Uhm vind ik een interessante suggestie..
Voor
Inderdaad, durf eens buiten de vastgestelde kaders te denken. BBB doet dat.
Goed plan.
Mevrouw Van der Plas dacht van 'laat ik eens effe een opvallend voorstel doen.' Maar volstrekt kansloos natuurlijk. En terecht, want wat weet zo'n Van Uhm nou van politiek en/of informateren.
"De partij dat ben ik." BBB-mevrouw.
Als vrouw draag je altijd 2 'leden' met je mee. Klinkt plat, maar daarom spreekt ze in meervoud vermoed ik.
Mevrouw van de BBB opent met: de partij ben ik.
mijn zegen heeft ze. Ik ga echt op haar stemmen als ze de komende weken doorgaat.
Die gaat nog veel vaker zulke one liners uitspreken.
Ze is leuk!
En nu generaal b.d. Van Uhm als informateur! Ze kunnen buiten de box denken en dat is zeer te prijzen. Voorstel van Uhm lijkt mij echter niet haalbaar.
Van Uhm is zekers een goede optie.
@Nuuk | 06-04-21 | 17:43:
Waarom Piet Paulusma niet? "En dan even over de formatie van morruggen ... oant moarn."
@FrankPappa | 06-04-21 | 17:44:
Ik hoop dat hij dan wellicht oude dril-sergeant kwaliteiten gaat inzetten om dat zootje in het gareel te krijgen.
“RUTTE!!...... RUTTUUUUUH!! Duw dat lijf van je tegen de grond! Wil je dat die rooien je reet er af schieten!!!”
“ Klavèèèèr! Jij eikeltjespyjama. 50 rondjes om de kerncentrale. NÚ!!”
Hele middag debateren maar uitkomst staat al vast. Gewoon stemmen is efficienter.
zucht... Als het onder Willink nou eens duidelijk word dat er wel iets kan gebeuren maar zonder Rutte dan kom je misschien nog eens ergens... maar hoe groot is die kans?
Ja21/PVV: Motie openbaar maken verslagen gesprekken Tjeenk Willink. Daar zullen Kaag en Rutte blij mee zijn, moeten ze nog meer rechtstreeks bellen.
Persoonlijk.
Motie aangenomen. Dat wordt zwart/ witlakken van verslagen, of voor publicatie aanpassen.
Vorige week vielen die liegende opportunisten (allemaal!) over elkaar heen om te roepen dat de nieuwe verkenning moest worden gedaan door iemand met afstand van de politiek die onafhankelijk is blablablabla en dan komen ze met Willink. Verkenner/informateur zijn is zo’n beetje zijn beroep dus hoezo afstand?! Lachwekkende poppenkast.
Ze hadden er niet bij gezegd hoe groot de afstand precies moest zijn. Een afstand van 0 is ook een bepaalde afstand.
Appt Rutte me net... i am fvcked...
heb jij daar een actieve herinnering aan?
@starbuck280 | 06-04-21 | 17:30: wat??
Rutte... echt... de interruptie tijdens de partij van de dieren. Ik kan die man niet meer aanhoren.
Hij had wel gelijk
De Tjer die weet het wel. Hup terug naar de 18de eeuw.
19e
Ouwehand heeft zichzelf tot doel gesteld bij iedereen een keer te interrumperen.
Doet ze goed.
Heb weinig met die dierenclub, maar Ouwehand is vanmiddag bijzonder scherp en amusant.
@Schmalz | 06-04-21 | 17:28: Ze moet alleen even in het woordenboek opzoeken wat het verschil is tussen liegen en niet de waarheid spreken. Rutte is consistent in zijn leugen dat hij geen herinnering had.
@obominotie | 06-04-21 | 17:33:
Volgens mij is afgesproken dat men het woord 'liegen' niet mag zeggen, dus dat wordt dan 'onwaarheid'. Ja, dat is best wel kinderachtig. Maar dat is mijn mening.
@obominotie | 06-04-21 | 17:33: Ehhh, heb je het filmpje uit de update op dit topic bekeken. Rutte: "Mevrouw Ouwehand heeft gelijk, _ik heb gelogen_ dat we het wel over Omtzigt hebben gehad"
@TheOtherWhiteMeat | 06-04-21 | 17:37: Ok, dat had ik gemist. Volgens mij bedoelde hij dat op de manier waarop Ouwehand het woord lijkt te bedoelen, maar goed, als hij zijn verhaal nu wijzigt en formeel erkent dat hij loog dan zullen we nog wel meer details gaan horen.
Kartelkardinaal. Ik keur m goed hahaha
Ja die was leuk
Ouwe grap van Thierry uit 2017 in de herhaling: 'Kartel-Kardinaal Tjeenk Willink'. www.youtube.com/watch?v=5cl-cfo3_Nc
Thierry zijn haar zit mooi.
Hahahaha Baudet toch... doe nou niet zo emotioneel allemaal...
Ik houd wel van een goed toneelstuk; het per slot van rekening het best gesubsidiëerde gezelschap. ;)
Baudet zit zelf anders ook weer in zijn kartel-rolletje.
Sorteerde Yasses hier nou net voor op Kaag-1?
Ojee: door het ijs gezakt klavertje steunt de voordracht van een pvda- stodont door '66.
Dat is dan wel weer mooi: Rutte verstaat onder het herstellen van vertrouwen door hem, dat op de eerste de beste volgende debatdag de kamerleden hem meteen geloven over iets uiterst nieuw dubieus wat gisteren gebeurd is over de kamervoorzitterschap, zonder enig bewijs van eer en geweten. Degene die belazerd is moet direct zonder dat nieuw vertrouwen is gewonnen, via een zorgvuldig proces van boetedoening door de dader, de dader meteen weer vertrouwen juist als er weer iets discutabels gebeurt, duidelijk.
Ik weet wel wat de kijkers zeggen als de Premier over 2 weken weer op tv moet vertellen dat we hem moeten vertrouwen bij nieuwe Covid maatregelen, dat ze zelf die maatregel toch verkeerd hadden herinnerd. Dit kan alleen hersteld worden moet nieuwe verkiezingen, stemt weer 2 miljoen op Rutte? Prima dan is het weer democratisch, vergeet alleen niet de 10 miljoen die NIET op hem gestemd hebben, ook hiervoor al niet.
De Kamerleden zitten er net dus niemand zit er op te wachten de Kamer te ontbinden zoals dat nodig is voor nieuwe verkiezingen
Ja Geert maar niemand luistert meer naar hem
Heel misschien het CDA maar die zullen eerst even orde op zaken willen stellen binnen de partij
Hup (in)formeren en regeren VVD, D'66, CDA en een splinter naar keuze
@Mauritskade | 06-04-21 | 17:33: Zo zal het inderdaad gaan. Logisch ook.
Styliste en ghostwriter... Beiden gelijk ontslaan, Ploumen.
(Of doe het niet, ik vind het best, maak het werk van Job Cohen af. PvdA naar nul zetels.)
Idem, Klaver
Goede opmerking van Marijnissen; er is nu wel een meerderheid voor motie van wantrouwen. Dus wat let ze?
Kaag is van het type dat bij een alcoholcontrole met een paar bankbiljetten gaat wapperen, en daar vervolgens over verklaart dat ze de agent slechts op de hoogte wilde brengen van het feit dat ze wat geld had, verder niets.
Rutte is het type dat de biljetten aanneemt, en daar geen herinnering meer aan heeft. (Of zegt dat hij alleen maar wilde controleren of ze echt waren. En vergat terug te geven. En er verder niets mee bedoelde).
rutte al naar de Gulag gestuurd?
Arib is zichzelf aan het ontslaan, zo lijkt het.
Man man man, wat slecht voorgezeten.
Het is een scheidsrechter die het spel niet snapt en altijd op het verkeerde moment en tegen de verkeerde spelers fluit.
Ik snap het geweeklaag niet. Dit is geen lichtgewicht als een Ollongren.
Is het een keer geen jong broekje maar iemand die het klappen van de zweep kent, is het ook weer niet goed.
Dat lijkt mij ook, hij heeft ervaring met formaties.
Ach bepaalde sneue types hebben altijd wat te klagen dat hou je toch
Prima verkenner Herman TW, een wijze oude man die weet hoe de hazen lopen
De komende 2 weken de ergste gevoeligheden er uit masseren en dan hup (in)formeren, het land moet bestuurd worden
Hoe laat is Judas aan de beurt?
Geen idee. Dat hangt mede af van het aantal interrupties. Maar, de sprekerslijst is hiet te vinden:
- www.tweedekamer.nl/debat_en_vergaderi...
Een motie voor nieuwe verkiezingen afkomstig van Wilders. Ben benieuwd wie die motie gaat steunen.
Buiten het FvD denk ik niemand. Misschien JA21?
@Tashtego | 06-04-21 | 17:10: FvD dus ook niet.
Dan is het demissionaire kabinet gevallen o.i.d.??? Kan dat wel???
Niemand. We laten eerste conform het proces dat uiteraard alleen over de inhoud gaat, de formatie mislukken en misschien in oktober nieuwe verkiezingen. Totdat de hele oppositie murw is. Het is VVD/D66 en de rest mag nu lekker hun/haar/zijn assessment doen om te laten zien of ze goed genoeg zijn om in het klasje te komen zitten olv Rutte/Kaag. Een duo premierschap, hoe hip, en progressief en nieuw bestuurlijk. En dit louter en alleen omdat de 3e partij is buitengesloten. Er zal niets veranderen, dit ís politiek zoals ingeregeld in NL.
Greet maakt een enorme denkfout.
Nieuwe verkiezingen leidt toch ook tot een informatie-proces?!
Alleen dan starten we later.
Ik denk dat men niet heel anders gaat stemmen. Het plebs volgt de hele politiek niet
Plus dat de VVD het wel eens verrassend goed kan doen bij deze nieuwe verkiezingen. Het NL stemvee is als een ezel die zich niet 1, niet 2, en ook niet 3 maar gewoon permanent continue zijn hoofd stoot aan dezelfde steen.
Dus nieuw leiderschap is hetzelfde als oud leiderschap, maar de leider is uitgerust met een vagijn?
Juste.
@Joyce | 06-04-21 | 17:31: En omdat we uitgaan van gelijkheid in dit land, had de term "nieuw leiderschap" daarmee dus beter niet gebruikt kunnen worden?
Ik zal wel weer seksistisch bezig zijn, bij voorbaat sorry daarvoor. Maar ik snap het ook allemaal niet meer zo goed. Heb vakantie nodig. Zal vandaag eens rondkijken bij D-Reizen ...
Nieuwe verkiezingen. Voor.
Jij mag weer in 2025. En dan is Mark weg, dus houd ik je aan je belofte om VVD te stemmen.
Wat we hier voor ons zien, is precies datgene waardoor politici door de gewone man volslagen wordt gewantrouwd. Wat een smerige koehandel!
De enige manier om de verdenking te ontkrachten dat er sprake zou zijn van koehandel via het Kamervoorzitterschap is Bosma tot voorzitter te benoemen (of desnoods Arib) en niet Bergkamp. Bergkamp voorzitter is bewijs van koehandel en niet-nieuw leiderschap.
"de politiek" - when writing in anger, you (= I) make mistakes.
We krijgen nog duizend gulden van je, Mark. Of duizend Mark, mag ook.
Mottenballen.
*veegt koffie van beeldscherm*
Doen we er een leuk muziekje bij:
- www.youtube.com/watch?v=2OKMSTwyOzs
#BREEK: Wilders vraagt om nieuwe verkiezingen
Kansloos.
Wordt niks, overdreven van Geert.
Wilders scherp over koehandeltje Kaag-Rutte over voorzitterschap Kamer.
Dit land wordt bedolven onder de PVDA -burgemeesters.
Nu weer een oud-PVDAer als uiteraard volkomen objectief informateur.
Toch knap voor zo'n inmiddels al jaren achtereen gedecimeerd partijtje.
Verder bestaat het kartel echt niet.
Rutte IV was al klaar vóór de verkiezingen. VVD, CDA, D66; drie partijen die qua moraal geen enkele ruggengraat dan ver scrupule hebben maar slechts geobsedeerd zijn door het idee dat zij aan de macht móeten zijn. En het klootjesvolk heeft er op gestemd.
Als deze trias politica geen meerderheid heeft, is het heel simpel. Of er komt een minderheidskabinet, of er schuift - tegen voldoende 'vergoeding' - een splinterpartijtje aan, zoals in het vorige kabinet de CU.
Het enige wat Rutte hoeft te doen is even wachten tot de schoothondjes zijn uitgeblaft (mooi toneelstukje van Kaag, oa), en dan gaat hij aanwijzen wie aan mag schuiven. Want Rutte weet exact hoe dit spelletje werkt. Nederland boeit hem niet, de Nederlander boeit hem niet. Dit land en volk is voor hem niet meer dan een mogelijkheid zich in de EU zichtbaar te maken en straks, na Rutte IV, in Brussel aan te schuiven. Soort van Timmerfrans, maar dan met nog minder geweten. En de gemiddelde Nederlander stemt braaf mee om dit kartel overeind te houden. Een volk krijgt de leiders die het verdient. Waarvan akte.
Een 79-jarige politieke mastodont wordt informateur.
Een machtsgeile leugenaar wordt voor de zoveelste keer leider van dit land.
Is het daarom dat deze "volksvertegenwoordigers" louter over zichzelf praten?
It's all about the he said she said bullshit. Gaat nergens over. En nergens heen.
Rutte werd even op zijn plaats gezet
Stop eens met comments lezen Ouwehand.
Ik mag op het werk ook niet Geenstijlen.
In dat geval; knoopje los Es!
@De vries, Henk. | 06-04-21 | 17:04: En haar los!
Go Ouwehand. Je kunt geen waarde hechten aan wat Rutte zegt.
En Ploumen geeft Rutte ook nog een goed gerichte schop over wie nou eigenlijk de parlementaire verhoudingen verstoort. Scherper dan je van haar zou verwachten. Rutte terug naar zijn Nokia.
Rutte die zegt "dat is echt waar wat Kaag zegt, echt hoor!"
Goeie nick ook.
Hij mag nog even aanblijven als premier. Zoveel is wel duidelijk.
Oooooooo... Ik hoop dat er flink in dit waakvlammetje gepookt gaat worden. En dat het een soort verlaat Paasvuur wordt!
Volgende week: Rutte: "Ja, ik kon me 6 april niet actief herinneren dat het kamervoorzitterschap deel van een deal was"
Wow: Pinokkio heeft een actieve herinnering aan een telefoongesprek van wel een avond ervoor!
Kaag: Wilders, u bent kampioen framing! Als ik me niet vergis heeft team Ollundgren(d66)/Rutte vorige week P. Omzicht min of meer geframed (-;
Kaag spreekt in inhoudsloze zinnen. #nieuwleiderschap
gaat Rutte nou als koene ridder Kaagje redden?
Er komt zometeen een vent in z'n onderbroek uit deur nummer drie rennen, kan bijna niet anders.
Wat een walgelijk 1-2-tje tussen Kaag en Rutte aangaande de nieuwe voorzitter. ..en kan iemand Ploumen doorverwijzen naar een logopedist?
Dat zal wel het nieuwleiderschap van Kaag zijn. Verdeel en heers.
Als je niks zinvols te melden hebt dan maakt onverstaanbaar gepruttel niets uit. Netto wel beslist beter dan Asscher dus.
*chips en nootjes pakt*
vuurwerk wordt verboden, gelukkig rest ons de debatten in de TK
*biertje aanbied *
Het begint toch nog leuk te worden.
Rutte die zegt "dat kun je niet maken".
Hahahahahaha!
Beweert Rutte nou dat hij zich herinnert dat mevr. Kaag gisteren belde?
Ik geloof er niks van.
Fraai. Kaag over de rooie door kritische vragen door Wilders.
Kaag is een serpent.
"Nieuw leiderschap". Het enige nieuwe aan dat 'leiderschap' is de eileider.
Kwaad worden als je op een leugen betrapt bent, is echt een reactie voor leugenaars. Wat het liegen van Kaag en Rutte bewijst.
Als het niet waar is, waarom zou je je er dan druk om maken? Laat staan kwaad worden?
Busted.
Rutte to the rescue!!!
Kritische vragen horen niet bij D66. #nieuwleiderschap
Ze voelde zich betrapt en kreeg weer last van haar zenuwtrek.
@Cassandra | 06-04-21 | 17:11: Ik zag het niet deze keer. Ik hoorde alleen die walgelijke stem.
@entwederoder | 06-04-21 | 17:02: eileiderschap dus als het ware.
(weet u ook waar de nieuwe leugenaars liggen? jawel in het eileiderschap)
Als Rutte zegt dat iets van A tot Z correct is weet ik niet hoeveel waarde ik daar aan moet hechten. Wie weet wat hij vergeten is...
Ha! Mark Rutte bevestigt dat Kaag de waarheid spreekt. Ok, als Rutte dat zelf zegt...
man man man.
Dan is ie toch nog wat vergeten. En volgens prof Scherder is dat best begrijpelijk.
Democratie is een feestje....
Entertainment.
En Rutte gaat Kaag nu vast afvallen... Sure.
Hoor ik het goed?
D66 gaat met VVD in de coalitie, in ruil voor stemsteun aan Bergkamp als voorzitter?
Man man man ..
Alles om de PVV te weren.
Dat is dan meteen het einde van D66
U hoort het goed.
Mevrouw Kaag heeft zich niet bemoeit met de kandidaatstelling van mevrouw Vd Berg voor het voorzitterschap van de TK. Mevrouw Kaag hoorde het vanochtend pas van de kandidaatstelling van mevrouw Vd Berg toen mevrouw Vd Berg haar telefonetisch op de hoogte stelde.
Yeah right.
Terwijl ze het zei, krabde ze aan haar neus. Check maar lichaamstaal: dit was bezijden de waarheid
Maar als ik het dus goed begrijp mag Mark Rutte van D'66 door als premier als de coalitiepartijen instemmen met het kamervoorzitterschap van mevrouw Vd Berg.
Ik geloof haar ook niet. Omdat ze partij kiest voor Rutte. Soort zoekt soort.
Om half acht vanochtend, viavia.
Het nieuwe leiderschap wen er maar aan Nederland heeft dit gewild.
@Trumme | 06-04-21 | 17:01:
Kaag I, hee, ik zit er klaar voor. Maar ik denk dat we eerst nog effe twee jaartjes moeten doen met Mark Rutte.
Ik bedoel natuurlijk Vera BERGKAMP. (Hoe kom ik nou weer bij Vd Berg?!)
Yep... goed gehoord. Ze hoorde het pas vanochtend van vd Berg en heeft er gisteren al met Rutte een deal over gesloten.
Iedereen stond erbij, keek ernaar en weet dat ze allemaal belazerd zijn.
HTW is hardstikke links. Tegenmacht dus bovenop.
Kijk dat bedoel ik met die Arib. Als Azarkan dat doet word zijn mond gesnoerd maar Greet mag wel doorgaan.Arib moet move.
Azarkan = Erdogabbertje. Vandaar.
Persoonlijke vete.
Kaag is een diplomatieke leugenaar, geen pathologische zoals Rutte. Vertrouwen en transparant? Wat dan, Rutte? Of de VVD?
Wilders is iets op het spoor: Rutte zegt enkel over de inhoud te spreken. D66 zegt afgelopen weekend over kabinetsfuncties met Rutte te hebben gesproken.
Is een 'entiteit' niet iets heel anders dan 'identiteit '...
Ach kijk, het kamervoorzitterschap is uitgeruild voor het laten zitten van de kop van Rutte.
Daar lijkt het inderdaad op. Geert is ook geïrriteerd.
@paridae | 06-04-21 | 16:59: Het is op zijn minst onsmakelijk wat VDD en D66 doen.
@De verwarde man | 06-04-21 | 17:00: nee samen 57 zetels laat ze maar. Belangrijker is wat het CDA en PvdA doen.
Whahahaha: Sylvana sloopt Kaq! Kaq kakt er een nietszeggende woordenkots uit, maar helaas. Onzin.
Mevr Kaag heeft wel 5 entiteiten. Veel ouder-kind communicatie ook, geeft geen vertrouwen. En huidige situatie is ook inhoud, grote inhoud !
Jammer dat zij haar buitenlandse trauma s meeneemt ook. Projectie en niet proportioneel.Zij maakt alles kleingeld wat in Nederland speelt.
Nou, het "nieuwe leiderschap"" van Mevr Kaag zit heel erg diep verpakt in heel erg oud en reeds gebruikt pakpapier.
Kaag heeft ingeschat dat dit pad haar het meeste gaat opleveren.
Nieuw leiderschap of het scheiden der wegen telt niet meer mee.
Het nieuwe leiderschap is niets minder dan nog minder transparantie.
Anaerobe rotting. Van Mierlo is sinds het afleggen van de apostrof diep begraven. Sindsdien is t een kluppie dat groen verkleed is gegaan zonder substantie anders dat de nu opgeroerde blubzooi.
Lekker duidelijk Sylvana.
Lijkt wel Jiskefet ,oebama of zoiets
Wat groeit dat haar van Syl hard sinds ze in de Kamer zit, wow!
Zijn extensions zei de vrouw laatst.
Elke week een andere pruik. Zeker nu ze weer budget heeft.
@Shortganger | 06-04-21 | 16:54: ja en de volgende stap is Airfryer en Gario de kamer in.
Dit land is al ruim 70 jaar een farce.
Liegen,corruptie en huichelachtig gedrag hoort bij dit land zoals kaas en polders.
De ambtenaren en oranjeliefhebbers zorgen d.m.v. leugens en hoge belastingdruk dat niks veranderd.
Een echte democratie is ongewenst en dus zijn rare schijnbewegingen de norm.
In dit laffe gedrag land veranderd er pas iets als waarheden gezien worden als iets goeds.
Een ouwe man die van een marginale partij lid is moet iets oplossen.
Typisch Nederland,wat een zielige vertoning!
Rutte moet erg lachen.
Het beeld van het debat - één -tweetje Rutte-Kaag,
....mystiek is het bedorven voer
van leugen waarmee de deugd zich uitziekt....Lucebert)
Azarkan: Mevr. Kaag Arib: Ja, mevrouw Kaag. Azarkan: Ja, dat zeg ik toch, mevrouw Kaag? Arib: Ja, mevrouw Kaag. Heerlijk dat langs elkaar heen praten.
Ja, mee eens, het is lekker weer voor april.
Wat heeft die Ploumen nou aan? Soort huispak in Kapucijnerbruin?
Ze draagt een creatie van de beroemde couturier [vul hier de juiste naam in].
@kweethetooknietbeter | 06-04-21 | 16:58: Komo
@kweethetooknietbeter | 06-04-21 | 16:58: Onesie
Conclusie: de verkiezingen zijn een hinderlijke doch noodzakelijke onderbreking gebleken, om zo van de demissionaire status af te geraken. Het wordt gewoon VVD, D66, CDA al dan niet met gedoogsteun van de CU. Er zullen hier en daar wat poppetjes veranderen in van K.
Kaag schikt zich vandaag wel overduidelijk in de 2e partij rol van X666....
Ik herhaal nog maar is tot vervelens toe, de sleutel ligt bij het CDA. Als daar intern de machtstrijdt voorbij is gaat het CDA met rutte niet meer verder, of Omtzigt begint een eigen partij met misschien vier andere moedigen. Vermoedelijk etteren ze echter verder omdat niemand de kracht heeft deze peopknoop door te hakken.
En dan kaag nog bij rutte: "Hier scheiden onze wegen"!, ze bedoelt rutte gaat rechtdoor en kaag gaat viermaal linksom.
Ik heb al een paar keer in mijn arm geknepen maar ik begin toch echt terug te verlangen naar Alexander Pechtold (en nu snel mijn mond spoelen met zeep...)
Boeiend. Ik moet, en dat is hier inmiddels wel bekend, niets hebben van Rutte. Niet eens zijn € 1000,-. Het is daarom best wel knap van Kaag dat ze zo stupide is dat Rutte ineens minder erg lijkt. Een kwestie van perceptie.
Dat Kaag zo geweldig is geweest als diplomaat waag ik inmiddels te betwijfelen, Ze heeft met Assad aan tafel gezeten. Tegenover hem naar ik vermoed. Haar enige kwaliteit lijkt te zijn dat ze dat overleefd heeft. Dat kan, zo begrijp ik inmiddels, ook te maken hebben met haar echtgenoot (waarover ze haar werkgever begrijpelijkerwijs niet inlichtte) die een hoge functie blijkt te hebben bij terreurorganisatie Fatah.
Kaag 'hier scheiden onze wegen niet' is iemand die een beetje gilt voor de bühne, zelf blijkbaar geen idee heeft hoe nu verder, zelf veel praatjes heeft, veel over inhoud babbelt, maar helaas weinig inhoud blijkt te bezitten.
Het was indertijd een flauw grapje dat ik maakte toen ik D66 omschreef als IQ66. Daar doe ik Kaag mee tekort. Ze is niet dom, verre van. De intelligentie die haar wordt toegeschreven, de diplomatieke kwaliteiten die haar worden toegeschreven, het blijkt allemaal overdreven. Dat ze door haar welgezinde media op het schild gehesen werd is een. Dat ze on cue op de tafel klom voor de foto geeft wel aan uit welk hout ze gesneden is: opportunistisch hout.
geen woord van gelogen, naar mijn beste actieve herinnering dan he
Rutte heeft inderdaad voor volk en vaderland gelogen. Wat een verzetslijder is het toch ook. Hannie Schaft would be proud.
Zie je!?
Kaag is net zo'n leugenachtige draaikont als Rutte.
Van "scheiden onze wegen" naar "overleg op inhoud" met de VVD.
Is dat nou verantwoordelijkheid nemen? Of partij kiezen voor de leugenaars?
Wat vind u?
Dat is een diplomaat. Om te kotsen.
'Nieuw leiderschap, met een nieuwe koers."
Iedereen verdient een tweede kans.
Het verbaast me dat Thierry nog niet geïnterrumpeerd heeft.
Is ie er überhaupt wel?
En hoe werkt dat eigenlijk, mag je zo vaak interrumperen als je wil, of heb een maximaal aantal interrupties p.p.?
Even wat energie bijtanken op het toilet.
@bastaards van Kuifje. ..U drinkt uit het toilet? Gaaf. ..
Kan iemand naar voren lopen en Kaq vertellen, dat 80% van de Nederlanders Pinokkio niet meer wil? En dat het draaien en de woordspelletjes dat niet meer kunnen veranderen? Wat een klucht dit.
Het volk heeft geen tijd voor deze Haagse klucht. Want de werkenden mogen straks tachtig miljard €€€ coronasteun ophoesten. Prikken! Economie aan de gang! Vandaag zijn er 1150 mensen hun baan verloren door het failliet van D-Reizen.
Grapperhaus wil baan als minister veiligstellen. Je bent een slecht mens als je je baantje als minister in een corrupt kabinet onder leiding van bedrieger/leugenaar/fraudeur #Rutte verkiest boven Pieter Omtzigt en het herstellen vd rechtsstaat.
Overgevend gezicht
#Grapperhaus #omtzigtgate
twitter.com/Straatlantaarn_/status/13...
Ik zit naar Kaag te luisteren en zowaar verlang ik terug naar Rutte.
erg he? Viel mij ook al op.
Denk dat Kaag, Rutte in haar achterkamertje wil.
Gatverdamme.
Ik zit klaar en wacht op het algemene bevel om Tjeenk Willink te haten.
Er is één probleem: ik weet niet zoveel van hem af. Hij zat ooit bij de PvdA en heeft geloof ik wel vaker aan formaties gewerkt. Zijn er geen sappige details?
Oude wijn in oude zakken.
Een man van de baantjescarrousel, het 'old boys' netwerk, en ook betrokken bij de vorming van het vorige kabinet.
Er is geen reden om hem diep te haten of zo, maar deze man zal niks nieuws brengen. Lakei nummer zoveel.
Ik heb een eeuw geleden nog college van Tjeenk Willink gehad. Nog nooit heb ik iemand zo vreselijk saai meegemaakt.
Maar ja, vice-voorzitter van de Raad van State & vertrouweling van Beatrix. Hij weet ongetwijfeld alle Haagse lijken in de kast
@theo-is-dood | 06-04-21 | 16:56:
Een anekdote:
T.W. heeft n.m.m. wel relativeringsvermogen, en dat pleit voor hem.
Toen T.W. pas benoemd was als vvz RvS was hij de spreker op een vereningsavondje. Hij begon zijn betoog met de sarcastische constatering "dat het zo fantastisch was dat ie bij elke promotie ineens een nieuw cohort 'goede vrienden' er bij kreeg."
Compleet inhoudsloze opmerking : Komt Kaag net uit 'r nest ofzo. ..met 'r piekhaar en blauwe badjas. ..#nieteamkaag
Ja ik lieg. Ik doe dat uit landsbelang. Ja, ik draag een hoofddoekje. Ik doe dat uit landsbelang. Het is niet de leugen die regeert. Het is paternalisme.
Ach wedden dat Kaag weer op haar schreden terugkeert want het land moet geregeerd worde en we zitten in crisis en we kunnen het land niet zo lang zonder regering laten en we moeten onze verantwoordelijkheid nemen en over onze schaduw heen springen en bruggen van vertrouwen bouwen en elkaar de hand reiken en samenwerken want dat heeft het land nodig en meer van dat slappe geouwehoer wat ik de laatste 40 jaar heb mogen aanhoren.
Hoe kun je nou doorgaan met een premier die nu internationaal te boek staat door zijn list en bedrog. De vergelijking word zo makkelijk getrokken met Hongarije, etc.
Kon de afgelopen 10 jaar dus er kunnen nog wel 10 jaar bij. De rest van het gespuis wat een regering wil vormen is ook niet zo fris. So who cares.
Dominadebatrix #Kaag
Rutte: het gaat nu over de inhoud
Kaag: ik wil het over de inhoud hebben.
2 handen...
youtu.be/YawagQ6lLrA?t=18
(vervang action door inhoud)
Vraagje aan Al kwak.
In welk achterkamertje is het afschaffen van het referendum geregeld?
Kaag begint op punt 0 en noemt Wilders de grootste oppositiepartij.
Binnen 1 zin jezelf zo tegenspreken kan enkel een sociopaat. Enge vrouw is het.
Misschien is het toch beter om alle macht weg te geven aan de EU. Dat stemmen kost maar een hoop tijd en uiteindelijk worden we toch genaaid door de EU dus wat voegt een regering daar aan toe?
Als je dat wil moet je geloof ik op D66 stemmen....
Mis wel het woord inshallah bij het betoog van Kaag.
Kaag vertelt hele verhalen maar geeft gewoon nooit antwoord.
Dat bedoelde het Kaagmens waarschijnlijk met 'Nieuw Leiderschap'.
Ze heeft weinig keus, ze snapt de vragen niet eens.
Balkenende deed niet anders. In steeds abstractere termen de bredere context waarbinnen de vraag speelt omschrijven met louter politiek correcte clichés van ambtelijk jargon tot iedereen is vergeten dat er een vraag was gesteld.
Blauw jasje en rode bril.
Een clown.
Tuin er niet in mensen. Ja Rutte moet weg, maar die trut van een Kaag heeft dit allemaal van te voren bedacht. Het opzichtige zinnetje van Ollongren en het tippen naar de media.
Eigenlijk zitten we naar iets heel vreemds te kijken, want blijkbaar hebben *alle* fractievoorzitters vanmorgen al vergaderd met elkaar en Arib om tot Tjeenk Willink te komen.
Dus nu doen ze dat gesprek nog een keer deels over, alleen voor pers en publiek.
Kaag en Hoekstra zijn groentjes in dit proces, waar Rutte al 15 jaar meedraait in het vliegende circus.
Om Rutte uit te schakelen, hadden ze steun moeten geven aan de motie van wantrouwen. Door hun motie van afkeuring hebben ze getracht zichzelf wit te wassen, maar in werkelijkheid schopte Hoekstra Omtzigt voor de bus en deed La Kaag hetzelfde met Ollongren.
Rutte lust die twee rauw. Hoekstra met zijn onderhandelingsstijl en Kaag met haar bewezen onbetrouwbaarheid.
Ze willen Rutte helemaal niet uitschakelen. Het is een enge kleffe holle act. Kaag is daarvoor verwekt. de Wop krijgt dat van nature mee vanuit zijn milieu. De belangen van hun enge circuits liggen gewoon in elkaars verlengde: verdeling van de macht, banencircuits, invloed, deugcircus voorstellingen, morele superioriteit gegarandeerd door de Volk en Vaderlandpers/omroep en een puissant materieel bestaan in NL of omgeving. De rest kan verrekken.
Huig Plug (reserve/nieuw account)
@PlugHuig
Herman Tjeenk Willink was in februari 1997 voorzitter van de Eerste Kamer toen het eerste ultrageheime pedo-onderzoek (ivm georganiseerd misbruik van minderjarige kinderen) naar directeur-generaal Joris Demmink werd opgestart... (een half jaar na de arrestatie van Marc Dutroux)
twitter.com/PlugHuig/status/137940872...
Mocht het er echt van komen met dat vertrek van Mark Rutte dan kunnen ze hem een D-Reizen vakantie voucher cadeau doen.
Ik haak echt af bij dit zooitje. Als je in deze crisis nog steeds politieke spelletjes mag spelen zonder gevolgen, dan mag je alles doen zonder gevolgen. Enerzijds zit een groep met D66, VVD, CDA en CU gewoon hypocriet om de shit heen te draaien. Dat doen ze zo voorzichtig dat je er van gaat kokhalzen. Aan de andere kant zitten de blaffende schoothondjes van de oppositie. Blaf blaf, doen alsof ze bijten en uiteindelijk kunnen ze niks. En gelet op de peilingen kan het het volk ook gewoon helemaal geen klote schelen. Dan verdien je deze ellende. Kom maar door met je gare kutkabinet onder leiding van Rutte. I'm out.
Weet je wat het is? Het hele land is een beetje klaar met Rutte. Ik ook. Met tientallen miljarden wordt gesmeten om de boel een beetje overeind te houden.
Maar ik ben de moeilijkste niet. Die €1000 gaat nooit komen, heb ik mij bij neergelegd. Maar Mark, laat gewoon 18 miljoen kratjes bier bezorgen. Is 250 miljoen euro. Dat is helemaal niks voor dit land. En ik weet zeker dat de brouwerijen dat sneller huis-aan-huis weten te bezorgen dan dat de GGD de vaccinaties weet te doen.
Kruipt Sylvana nu in de hol van een oude Oewitte man?
Wat een toppers zijn dit toch. Hoogopgeleide, integere mensen die inhoudelijk sterk zijn. Wat een kanjers. Nee, dit heeft niks met gebakken lucht, wollig taalgebruik, woordendiarree en competentieloosheid te maken. Ik denk als je bij een bedrijf van 100 man of meer de directiekamer binnenstapt, zit er meer kennis en kunde dan dit zooitje beroepsleugenaars.
Ik maak me op dit moment minder zorgen oom Willink dan om Biden met deze oude halve zool gaan we op termijn het een en ander meemaken.. dat moet ik met Willink nog zien ik denk dat deze oldtimer wel het een ander voor elkaar gaat krijgen zoals het merendeel hier op GS het wenst zal never nooit iets gaan worden en bovendien ons volk (stom of niet) heeft hier zelf voor gekozen.
‘Wij zoeken ook breed draagvlak’. En vervolgens schaf je het referendum af.
En wil je een zo progressief mogelijk kabinet en daar MOET Tjeenkie bij betrokken zijn. Levensgevaarlijk dat mens.
Oren en ogen beginnen nu alweer bloed te lekken. Was net een beetje gedroogd na afgelopen donderdag
Die D66-doos lult maar over "herstel van vertrouwen" terwijl haar hele partij de motie van wantrouwen juist *niet* heeft gesteund. Wat D66 betreft is er dus helemaal geen herstel van vertrouwen nodig. Er moet alleen weer een toneelstukje worden opgevoerd in de poppenkast.
Hiffema als informateur. Bijna net zo oud als Tjeenk.
Wat zou Baufet daar van vinden?
@Zonen-van-Kuifje | 06-04-21 | 16:37:
Nou, die gunt dat zijn maafje wel.
Wat een gezwam van die kaag. Lijkt wel Luberiaans
Lubbers. Wist u dat er maar 1 familie zo heet in Nederland? Hanenlubber was een behoorlijk exclusief beroep destijds dus je kan er zeker van zijn dat alle Lubbers nazaten zijn van mannetjeskippencastreerders.
@elfenstein | 06-04-21 | 16:38: Is Rudi Lubbers familie van Ruud? nl.m.wikipedia.org/wiki/Rudi_Lubbers
@Sinterbikske | 06-04-21 | 16:54:
Kan bijna niet anders. De familienaam Lubbers is uniek in de wereld vanwege het volkomen bizarre beroep waar de naam vandaan komt. Hanen castreren is een bijzonder ingewikkelde en delicate ingreep aangezien de balletjes binnenin het beest zitten en je dus blind via een gaatje naar binnen moet om ze eruit te halen. Een verloren kunst ook, het schijnt dat een Kapoen het lekkerste stukje kip aller tijden is maar elas, het mag niet meer gedaan worden.
Het draaien en overwoorden van Kaq geeft al aan, dat er wat '66 betreft niks gaat veranderen. Gewoon Pinokkio MP en we hebben schijt aan de mensen. Ze wil het niet over 'de poppetjes' hebben! Wie denken ze daar in Den Haag voor zich te hebben? Dat als ze eea rondwentelend in hun bubbel voor zichzelf verklaren, dat wij daar niet doorheen prikken? Dat het herstel van vertrouwen samen kan gaan met Pinokkio als MP? Hoe ziek zijn ze daar?
Ik begin steeds meer de kant te kiezen van Rutte. Ik heb echt het gevoel dat hem een oor is aangenaaid door dat enge wijf van een Kaag. Zij moet en zal premier worden.
dat gevoel leeft ook bij andere mensen. Maar ik heb liever geen van 2. Liever nieuwe verkiezingen met een Lijst functie Omtzigt: Premier.
Als dat zo was, dan had een koud kunstje voor Rutte geweest om haar erbij te pakken. Zoals het er nu voorstaat is de kans levensgroot dat Rutte weer MP wordt. Als het aan mij zou liggen, dan moet eerst Rutte weg. Wie daarna premier wordt, zie we dan wel. Eerst de rot eruit.
Dat heeft hij toch echt grotendeels zelf in de hand gewerkt door zo fucking dom te gaan zitten liegen. Zelfs al was het zo dat D66 hem loopt te naaien, dan nog heeft hij een aantal tactisch wat eh... minder handige bewegingen gemaakt de afgelopen week.
@lachenjo ik denk zelfs een beetje aan soort coupe
@ikworstelengadouchen | 06-04-21 | 16:34: Ik snap je punt, maar rutte heeft nooit: "functie omtzigt elders gezegd ( letterlijk )". Die Kaag is niet te vertrouwen. Nog erger dan Rutte!
Marijnissen is weer sterk vandaag
Niet te hard, anders gaan ze schuimbekken bij de witte onderbroek die haten Marijnissen.
Willink is wel prima als je als partijkartel afspreekt alleen onderling de macht te willen verdelen en nieuwkomers absoluut buiten de deur wil houden.
Daarom gaat ie het ook doen. Is allang geregeld,. luister maar naar hoe Kaag over 'm lult. Als surprise mag er dan één kleintje meedoen, die voelen zich heel vereerd dat zo'n mastodont bij ze op de koffie komt en dan is kabinet Groene Kaag I een feit.
Leeghoofd Kaag lult alleen maar over 'inhoud'. Doodmoe word je ervan.
Die Partei ist Rutte. Rutte aber ist Die Niederlande, so wie Die Niederlande Rutte ist.
Himmler.... vergeet die beelden nooit.
Het lijkt erop dat Kaag nu eerst een heel formatieproces ingaat, in principe werkt Rute overal gewillig aan mee qua D66 beleid. Mocht het vervelend worden dan staat er een regeerakkoord en kan D66 altijd nog een nieuwe VVD leider opeisen.
Die Kaag is wel hilarisch. Wil het vertrouwen herstellen door in een achterkamertje af te spreken dat Mister Achterkamertje himself informateur moet worden.
De Inhoud is wel de meest inhoudsloze kreet die er is.
Niet als het over de inhoud van je swimming pool gaat.
@elfenstein | 06-04-21 | 16:33: zout water
@van Oeffelen | 06-04-21 | 16:41:
Als er ook haaien in zwemmen is het waarschijnlijk geen zwembad of u bent goede vriendjes met een zekere Ernst Stavro Blofeld.
Merk op dat Kaag praat alsof Tjeenkie al een feit is.
Hij krijgt 3 weken.
Inderdaad. Het kringetje rond Rutte heeft de gelederen inmiddels weer gesloten, en onderling afgesproken hoe dit verder aangepakt worden.
Die Kaag zegt met nog meer woorden nog veel minder dan Hugo de schoenen, wat best wel een prestatie is.
Waar leren mensen als Rutte en Kaag om te praten zonder niks te zeggen?
Wat heeft ze toch een lekkere kakstem die Kaag. Zou ze ook zo praten als ze sex heeft? Of veranderd ze dan in de duivel?
Dan schijnt ze in het Arabisch te vloeken
"Ik arriveer, ik arriveer"
Bedankt. Ik ben een beelddenker. Nu krijg ik vanavond geen hap meer door de keel...
@Do-na-zi | 06-04-21 | 16:31:
Maar dan in het Arabisch.
onzin, die extra briefstemmen waren niet significant.
@elco485 | 06-04-21 | 16:29: wat is je lidmaatschapnummer ?
Herman Tjeenk Willink.
Nog zo’n vriendje van Beatrix.
www.telegraaf.nl/nieuws/1892117673/in...
Net zoals die Zweedse freule.
Maar iedereen die zegt dat Bea achter de schermen nog steeds aan de touwtjes trekt is een wappie!
Hé,een wappie !
Niet alleen zweeds, het is ook nog eens een halve fin.
Het lijkt wel mode, bij ons hebben ze ook een ex minister van onder het academische stof gehaald, om minister van volksgezondheid te spelen.
Een socialist die ze hadden moeten parkeren op een unief, nadat hij wat Agusta miljoenen had laten verdwijnen. (Agusta onderdeel van Ansaldo Breda,... ).
Wat heeft Kaag nou weer aan? Interessant stuk blauw kleed. Zou dat een betekenis hebben?
Een fluwelen jasje inderdaad. Het geeft te denken....
Verkiezingsfraude,
twitter.com/D66/status/13794351446631...
Best wel veel "blank', waar is de diversiteit?
@VoltaireJohn | 06-04-21 | 16:27:
Ik mis ook de chinezen bij 66.
En dan moet je nagaan dat 66 tijdens de nepcampagne nogal wat likes keeg van Chinese mensen.
Ze gaan sowieso geen nieuwe verkiezingen doen want ze willen 4 jaar salaris zeker stellen
VVD: Wir haben nicht gewusst dass der Rutte gelogen hast.
Was hij niet ooit met de presentatie van een rapport wat off topic en politiek belerend naar de 2e kamer waarvoor hij heerlijk op de vingers werd getikt door den Geert ?
Linkje iemand ?
Het waren wel D66 formateurs die gewoon meededen aan dat Functie Elders trucje
Sorry, maar deze oude man heeft echt zijn "beste" tijd gehad.
Hij is een voormalig politicus van de Partij van de Arbeid.
Hij is een ex-topambtenaar.
Hij was al informateur: kabinetsformatie 1994, kabinet-Rutte I, kabinet-Rutte III.
Hij was van 1997 tot 2012 vice-president van de Raad van State.
Hij heeft de bijnaam 'onderkoning van Nederland'.
Hij is geboren in Amsterdam op 23 januari 1942.
Laat hem 'genieten' van zijn pensioen en zijn 'nadagen' van zijn leven.
En alsof het niet genoeg is, heel veel "wantrouwers" van Rutte zetten nu de deur weer open en sluiten samenwerking met Rutte niet definitief uit (CDA, PvdA, D66, GroenLinks).
CDA en D66 waren afkeurders, geen wantrouwers...
@TheOtherWhiteMeat | 06-04-21 | 16:24: Heel Nederland (op een stuk of 4 VVD'ers na) is een afkeurder!
Moest het niet iemand zijn die ver van de politiek staat?
staat?
Je kan die hele 2e kamer afschaffen, want het is een show waarvan de uitkomst toch allang onderling besproken is.
Als je Kaag hoort praten is het goddomme net Beatrix.
Ik begin me daar ook steeds meer aan te ergeren...
Waar je mee omgaat raak je mee besmet...
Zo nu en dan hoor je ook die mislukte 'z' die Mohammedaanse pooiers ook altijd gebruiken.
heh. "Ik kan niet liegen dat ik niet heb gelogen" ergo ik heb gelogen. Waarvan acte.
Kijken, inmeten, aanpassen, draaien, bijschaven, losjes aanschroeven, even opnieuw bekijken, nog eens draaien en beetje bijschaven, afvlakken en opschuren.
Rutte is net een timmerman; hij kan en doet het allemaal.
Mijn '10 cents' gaan naar Rutte. Niet omdat ik dat nou zo voorsta, maar omdat het op dit moment wederom de beste uitkomst lijkt te gaan opleveren....
Vertrouwen is op veel meer gebaseerd dan op wat nieuwe politieke afspraken proberen te maken.
Het gaat nog niet echt over de inhoud, en ik merk ook nog niet veel herstel van vertrouwen in het debat, dus het Tjeenk Willink effect blijft voorlopig nog even uit.
Nu al een uur verloren met de formatie. Weer allemaal de obligate gespeelde verontwaardiging. Iedereen mag weer even materiaal schieten voor hun Socmed te vullen, meer is dit niet.
My god, is dit kenmerkend voor het gedraai en gekonkel ook binnen de EU ?
er is 0!!! transparantie en TW (lees ,koninklijk huis met prio klimaat) met alle respect en Vera lhbtgh als vz kandidaat ? How low can we go ? Zulke grote belangen op het spel zoveel honderden miljarden, miljoenen mensen teveel , en dan dit ????
btw let ook even op KLM(lees koninklijk huis) en EU steunfonds tijdens demisionaire status: ook daar vinden vieze spelletjes plaats.
@PieterOmtzigt
Zouden ambassadeur Bekink en minister Timmermans al spijt hebben van Demmink-brieven?:
dc.the-netherlands.org/binaries/conten...
zoek.officielebekendmakingen.nl/ah-tk...
twitter.com/PieterOmtzigt/status/4411...
Rutte: "Ik kan hier niet liegen, dat ik toen niet heb gelogen".
Omkering:
Ik kan hier WEL liegen, dat ik toen WEL heb gelogen".
Ergo:
Ik spreek de waarheid, dat ik toen heb gelogen.
Spreekt hij nu de waarheid of liegt hij nu weer?
Even later Rutte:
"Ik heb naar beste eer en geweten gelogen."
Ga nu toch eens opzouten.
Nieuwe verkiezingen!!!
Kan dat eigenlijk, "naar eer en geweten" stelselmatig weigeren om antwoord te geven? En kan dat niet ook worden begrepen als verwijzing naar het eigen *gebrek* aan eer en geweten? Want dan klopt het natuurlijk weer wél.
@OverdaanDerOnderheid | 06-04-21 | 16:40:
De combinatie van de woordenbrei van Rutte en de uitkomsten en resultaten in beleid
@Milton_Styx | 06-04-21 | 17:30:
... hebben verlies aan soevereiniteit, verlies aan zeggenschap van de burger en een aanslag op de bestaanszekerheid van huishoudens opgeleverd. Het gros vd pensionado's heeft een koopkrachtverlies van meer dan 25% geleden.
Wegwezen met deze capo de tuti en allen die nog tot samenwerking bereid zijn of gelijksoortige uitkomsten nastreven.
Dierenvrouwtje is zichzelf de eeuwige oppositie aan het inzwetsen.
Dat is toch de laatst levende PvdA'er die een overwinning heeft meegemaakt?
Maar was het nou een dolksteek van Olongren, om Open en bloot met dat papier te lopen?Ben er nog steeds niet over uit.
Zou wel moeten.
Het was best slecht leesbaar. Een camera met paar megapixel minder of foto op net een grotere afstand en het was niet leesbaar geweest. Dus dan had als ze bewust lekker wel een paar rondjes naar de auto moeten lopen om zeker te weten dat er goede foto's van gemaakt waren.
Volgens mij overschat u mevrouw Olongren. Volgens mij was dit gewoon echt per ongeluk. Zoals dat hele ministerschap van mevrouw Olongren van stommiteiten en ongelukjes aan mekaar hangt.
@VanBukkem | 06-04-21 | 16:17: Zo kun je het inderdaad ook zien.
Kat in het bakkie voor Mark. Maar dat hadden de insiders al voorspeld. 4 more year!!
Storm in een glas whisky. Onno op de achtergrond bescheiden maar vilein. Dat houdt ze scherp.
Dacht Merkel ook eerst...
Four more years was de slogan van Richard Nixon. En we weten allemaal hoe dat is afgelopen.
@van Oeffelen | 06-04-21 | 16:16: Onno kun je voor een boodschap sturen. Heeft een mooie carrière achter de rug.
@Zonen-van-Kuifje | 06-04-21 | 16:25: inmiddels ook op de golfbaan
A.u.b. lijkenkasten pas openen als 'ze', na een langdurige formatie, klaar denken te zijn.
Zoals ik al eerder tegelde: Met deze PvdA mastodont als verkenner/informateur gaat de formatie over links met de PvdA erbij.
Deze man is zowel de linker- als de rechterhand van Beatrix.
Dus eigenlijk is het koningshuis verkenner aan het spelen via willinks.
Slinks!
Haha, ze kunnen het proberen maar ik denk niet dat dat lang goed gaat. Of ze vechten elkaar de tent uit over woke nonsense óf er breekt een volksopstand uit aangezien er dan al helemaal geen recht meer aan de verkiezingsuitslag wordt gedaan. Nederland was redelijk duidelijk dacht ik, we moeten naar rechts, niet nog dieper het rode moeras in want dat wordt oorlog.
@elfenstein | 06-04-21 | 16:14: inderdaad. Dat wordt dan FVD op 15 a 20 zetela, JA21 op 6 zetels en PVV op 20 bij de volgende verkiezingen. Maar kans is groot dat er een 'Rotterdammetje' komt. Want waarom zou je nu ineens wel naar je kiezers gaan luisteren?
@Bataafje | 06-04-21 | 16:17:
De geschiedenis laat keer op keer zien dat zodra de bestuurlijke elite niet meer naar het volk luistert er onvermijdelijk de pleuris uitbreekt. Zelfs de meneer waarnaar de bovenstaande beeldgrap verwijst is op die manier aan de macht gekomen, eerst werd hij precies zo behandeld als de pvv, fvd etc... toen probeerden ze 'm buiten te sluiten met cordon sanitaires, en toen werd hij zo groot dat er geen redden meer aan was.
Democratie kan alleen bestaan als je elkaar niet uitsluit of meent dat jouw ideëen de enige juiste zijn. Dat kan uiteindelijk alleen maar gruwelijk fout gaan.
Hoognodig een Great Rutteset
Op zich prima, dat de éminence grise wordt ingezet. Tjeenk Willink is PvdA, maar of dat nu zo erg is.. Op die leeftijd heb je de meeste jaren partijlidmaatschap er meestal wel op zitten en van zo iemand mag je wel wat levenswijsheid verwachten. En in zijn geval ook nog eens terzakendoende levenservaring. Lijkt me prima. En waarom geen Rutte?
Willink is PvdA, een nietszeggend partijtje. Gewoon idioot dat hij van stal wordt gehaald maar ja, puppet van het koningshuis (dat zogenaamd niet meer meedoet).
Bent u beleidsambtenaar op Binnenlandse Zaken? En lid van D66?
@Zilvermeeuw87211 | 06-04-21 | 16:21:
Maar wel lekker links, dat is best handig als je van plan bent om een multicolor rainbow kabinet op te tuigen zoals Kaag net heel duidelijk maakte.
Iedereen valt over Rutte, maar ik hoor niemand over de rol van CDA en D66. Die willen niet reageren of ze wel of niet met Rutte willen regeren. Die partijen zijn gewoon onderdeel van hetzelfde probleem.
Hoekstra (via via) en Rutte zijn twee handjes op een buik en koningin Kaag aast op de functie van Rutte.
Hij praat wel natuurlijk alleen maar voor zichzelf hoor ik 'm meermalen zeggen. Zou hij er zelf de ironie van zien?
Leuk om zijn verslagen uit 2017 terug te lezen. Hij kreeg het voor elkaar dat VVD, CDA, D66 en CU gingen onderhandelen. CU had eerder bedankt.
Hij trekt die schijnheilige Grefo's wel over de streep.
@Zonen-van-Kuifje | 06-04-21 | 16:14:
Tijd voor zo'n héél speciaal intiem feestje bij een zeker partijlid in z'n kelder....
@Zonen-van-Kuifje | 06-04-21 | 16:14: CU zijn geen Grefo's. Beter opletten.
@Zilvermeeuw87211 | 06-04-21 | 16:22: Segers is Gereformeerd.
Hij versprak zich net in een heel snel antwoord op een vraag van Marijnissen, en voegde vlug toe dat hij daar natuurlijk geen herinnering aan had. De leugen wordt steeds groter.
Volgens mij had Mark Rutte tijdens de discussie zijn mond vol over het landsbelang. Misschien moet Mark Rutte zich eens afvragen of het aanblijven van Mark Rutte, en het daarmee blokkeren van snelle formatie, in het landsbelang is.
Mark Rutte gaat gewoon weer verder waar ie gebleven is. Business as usual.
Ergens vermoed ik dat de tijd dat Tjeenk Willink nog wist hoe de vlag erbij hing, ook al weer ietwat achter ons ligt.
Zou goed kunnen, Sleepy Tjeenk is bijna 80. De Nederlandse systeemseniel.
Het wordt wel weer duidelijk hoe schrijnend zwak de linkse oppositieleiders zijn. Louter hetzelfde bandje afspelen. Nooit eens vooruitkijken op een constructieve manier. Op geen enkele manier de vertaalslag doen van hun achterban richting de kamer. Alleen maar die janktoon van Marijnissen.
Wat het kartel wil geschiedde.
Nog veel erger is dat hypocriete Klaver zijn reet afveegt met de motie van wantrouwen die hij zelf ondersteunde en bereid is om met Rutte te regeren. En dat de rest gewoon volgt. Let maar op.
Tjeenk wil over links, nietwaar Willinks?
pvda..
Goh, het is werkelijk een wedstrijdje om geen antwoord op vragen te geven en zo lang mogelijk doorpraten zodat het onderwerp verloren gaat.
Rutte is slechts onderdeel van het kartelsysteem, die het systeem geperfectioneerd heeft met hulp van de andere partijen van het kartel.
Yep, dat dus. Een ander poppetje bij VVD, Kaag van D66 etc maken dus nul komma nul verschil. Gewoon meer van hetzelfde alleen dan met nog meer wollig en vaag geblabla.
Het probleem is dat die zo betrouwbaar en sympathiek overkomt
(Rutte)
Maar hij heeft absoluut geen herinnering meer aan verleden week. Iedereen vindt mij aardig en wil graag met mij samenwerken.
Dat doet m'n demente grootje ook. Lief dat ze is!
@kapoerewiet | 06-04-21 | 16:09: Is ze beschikbaar voor een belangrijke functie om het land te redden?
Oude politiek die oude politiek weer in het zadel gaat helpen zodat er politieke vernieuwing komt. Ik zie dat laatste niet gebeuren zo.
Dat eerste dan weer wel, mark (pun intended) my words..
De zgn. "onderkoning van Nederland" gaat het vertrouwen in het politiek bestel herstellen.
WTF?
Geen idee man, geen idee...
Rutte probeert "herstel van vertrouwen" nu tot hoofdzaak te maken. Maakt er weer een soort algemeen probleem. Maar het gaat niet om herstel van vertrouwen tussen allerlei partijen maar om het al of niet accepteren van 1 notoire leugenaar als gesprekspartij.
Rutte: blabla, snel een ander onderwerp aansnijden dan een onderwerp dat mij betreft. Daar dan zo lang mogelijk over lullen.
Geert pleit voor nieuwe verkiezingen, en ik ook trouwens, maar ik sluit niet uit dat de Mark en de VVD na deze nieuwe verkiezingen nog meer zetels binnenhalen als ze nu al hebben. Allemaal mensen die het zo zielig vinden voor Mark, want ""hij heeft het toch best goed gedaan de afgelopen tien jaar. Bovendien is ie net bezig met ons door de grootste crisis sinds te tweede wereldoorlog te loodsen."" Leer mij het NL stemvee kennen.
Absoluut. Het roze leger (ikzelf incluis) wil nog wel eens de tomeloze naïviteit en ingekaktheid van de NPO-afstemmende kiezer onderschatten.
Mijn broer, mijn schoonbroer, mijn vader...
Tis wat...
Maar dan vertrouw je dus meer in je eigen vrouwelijke intuitie dan in peilingen?
www.geenstijl.nl/5158502/min-zes-vvd-...
Het stemvee heeft net zoals Ruttos een geheugen van 48 uur.
@BrutusBosch | 06-04-21 | 16:06:
Ik denk dat u het stemvee overschat. Een halve dag.
Daar zit exact het probleem: stemvee. Onnozele schapen ipv zelfstandig denkende burgers.
Tjeenk Willink is net zo oud als Joe Biden, en die heeft z’n vingers bij de atoombom-afvuurknop.
-/- In december 2018 bracht de dan bijna 77-jarige Tjeenk Willink een boekje uit met als titel 'Groter denken, kleiner doen'. Hierin gaf hij te kennen zich grote zorgen te maken over de ontwikkelingen in Nederland. Een oproep om van onder af aan op te staan voor de democratische rechtsstaat.-/-
Daar zal hij nu geen actieve herinnering meer aan hebben.
Rutte mag van mij alleen weg als Kaag ook gelijk opbokt. Die elitaire uitsluitpartij van D'66 mag nimmer de MP leveren.
Waarom een burgeroorlog onafwendbaar zal blijken? omdat er al zolang stelselmatig niet geluisterd word naar de burger dat de burger de onzin zat is. vraag me af welke burger als eerste begint: de mossel die zich gediscrimineerd voelt (oh wacht die doen dat al) of de boer die het zat is als milieudelinquent gezien te worden terwijl de akzo nobel fabriek naast hem 1000 x zoveel stikstof uitbraakt... the tention mounts!
Nee joh, niet in Nederlandje.
Niemand die weet dat ik azubneritan heet?
Schei uit. De nederlandse burger vreet gretig uit hun handen. Het kwijl druipt van hun kinnen.
@IkwilJinekwel | 06-04-21 | 15:59: hahahahaa
Wij hebben foeballe op tv. En Linda de Mol. We hebben het nog nooit zo goed gehad
@IkwilJinekwel | 06-04-21 | 15:59: Het zal niet in NL starten, eerder in Frankrijk (of de VS). Maar het kan wel overslaan naar andere landen w.o. ook België en NL. Ik ben vredelievend, maar zo'n scenario zou ik niet eens meer erg vinden.
azubneritan | 06-04-21 | 15:57
Ja, vast.
Die schapen hier en burgeroorlog.
Natuurlijk.
En het leger gaat dan ook meedoen.
Pang pang roepend op de fiets.
Overigens ben ik van mening dat Nederland weer een republiek moet worden.
@IkwilJinekwel | 06-04-21 | 15:59: Nederland is inmiddels niet meer Nederlands.
Chapeau nu hebben ze tenminste wel iemand met ervaring aangewezen die ook nog boven de partijen staat
Right,
Deze PvdA mastodont boven de partijen?
Ik weet niet wát u reauckt, maar minderen kan geen kwaad.
@Wijze uit het Oosten | 06-04-21 | 16:12: Nee dit is gewoon iemand met politieke ervaring die in staat is zijn ego te parkeren en alle bestuurslagen kent.
@stipjes | 06-04-21 | 16:13: Fijn dat u dat gelooft. U stemt zeker kartel?
Helemaal eens. De neuzen moeten dezelfde kant op blijven wijzen. Hopen dat Rutte nu direct wordt aangepakt. Hij begint weet lekker over herstel van vertrouwen en andere politieke punten. Nee, wegwezen! Wat mij betreft dan ook Ruttevertrekt punt nl. Wegwezen op de MP positie.
New boss, same as the old boss.
Rutte wil macht en tegenmacht behouden zegt 'ie nu live, dus voorlopig mag Tweede Kamer van hem nog blijven bestaan, dat is alweer een meevaller.
Nieuw leiderschap.
Wopster.
@WasHetMaarMakkelijk | 06-04-21 | 16:06: dat zou mooi zijn.
Wat is Rusland zonder Putin, wat is Nederland zonder Rutte. Je kunt het je niet voorstellen zonder hen.
Ow jawel.
Enige nachtmerrie is dat Kaag vervolgens MP wordt. Ja, het kan nog slechter dan Rutte.
@kortebroek | 06-04-21 | 16:02:
Die gaat meteen Palestina erkennen en lid maken van de EU.
Veeeeeeel slechter!
@kortebroek | 06-04-21 | 16:02:
Denk je dat ze premier waardig is ?
Nee die ligt binnen de kortste keren met iedereen in de clinch.
We kunnen toch gewoon al beginnen aan de coalitie onderhandelingen?
CDA, '66 en CU hebben zich bereid verklaard om met Rutte een regering te vormen. De rest is geleuter voor de bühne en hooguit wat powerplay in de hoop op wisselgeld in de onderhandelingen.
Nee, CU, ChristenUnie wil niet verder met Rutte. Waardoor er ineens alleen nog maar opties over links mogelijk zijn, maar dat had Seegers blijkbaar niet door zaterdag.
Ik denk echt, dat Rutte ook zulke waanvoorstellingen heeft als u.
@TheOtherWhiteMeat | 06-04-21 | 15:56:
Er is geen linkse meerderheid mogelijk
@MargauxGrandCru | 06-04-21 | 16:06: Ik zei "over links", wat volgens mij toch staat voor niet een heel links kabinet maar voor VVD+D66+CDA plus nog wat links grut.
@TheOtherWhiteMeat | 06-04-21 | 15:56: CDA/D66/CU is ook links. En die Segers is een christen, die is zo principieel als een '66-er die naar de uitkomst van een, d66 kroonjuweel, referendum kijkt.
He Lullo, doe Tjeenk eens een kattebelletje of bel hem op. Het land heeft Tjeenk nodig Kearel.
Lijken uit de kast halen en dan zeggen dat "het nieuwe politiek is".
Weet je wat nieuwe politiek is ? Referenda, Gekozen burgemeester ipv baantjes verdelen, gekozen KvK, gekozen MP. Het is nog steeds dezelfde poppenkast. Alsof we gek zijn met al die lijken die worden opgegraven.
Hé Lullo, "ae" (dus niet "ea") is ipv "a" of "aa".
Am Lichtsinn erraetst du die Seele....
Zum KOTZEN!
Eensch!
REAGEER OOK