RIVM Update: +7682 Randstedelijke Terrasgangers
Halsema gooit Doos van Pandora wagenwijd open. TOO SOON?
Social
Volkskrant-abonnee F. Halsema las het stukje van Maarten Keulemans over De Lente ("Uiterlijk half april verwacht ik dat het bultje dat we nu zien wegsmelt.") en dacht laat ik eens iets geks doen bij Beau, waarop nu de burgemeesters van Rotterdam, Den Haag, Utrecht ook de terrassen willen open gooien.
Dat zou hartstikkene mooi zijn, zo'n wegsmeltend bultje, en we verwachten van harte met Keulemans mee. Maar we vrezen met grote vreze. Het lijkt goeddoemme wel Black Friday deze zaterdag in de supermarkten (Drukte-0-Meter). Vierden we kerst nog eenzaam met een eenpersoons gourmetstel en een gebakken ei, de Paasdagen zorgen voor TotaalChaos bij de vleeswaren en de broodafdeling. Zelfs het pin-systeem haperde eventjes. Tel daarbij op dat we 10 dagen niet op een terras kunnen zitten wegens pleuriskou, en lekker binnen aerosolen mogen blaffen. Het is nog niet gedaan. Brrr.
"Bultje"
Social
Reaguursels
InloggenWaarom hoor je het sterfecijfer bijna niet meer? Tip: gemiddeld nu 22 per dag. Dus de zoekenhuizen liggen vol, maar er sterven "maar" 22 mensen per dag (en dalende) aan covid. Dit is 10x zoveel geweest. Misschien gaat de drempel voor ziekenhuisopname wel omlaag.
Halsema ziet de bui al hangen. Bij mooi lente weer parken overvol..
Bij schoonvegen staan een dag later 2x zoveel mensen tegenover de plissie.
Dat wordt een veldslag.
En dag later opnieuw.
En ik kan verdomme nog steeds niet naar de bekerfinale?
Joh Feyenoord speelt dan toch niet. Wat valt er dan nog te zien
Er circuleren op allerlei sites nogal wat verhalen over doden na vaccinatie. Daarbij wordt dan vaak gerefereerd aan de Amerikaanse VAERS database. Deze database wordt vaak misbruikt door antivaxxers. Het volgende artikel plaatst deze database in een beter perspectief.
sciencebasedmedicine.org/covid-19-vac...
Kort samengevat: iedere janlul kan een melding doen in deze database. Deze database kan daarom alleen worden gebruikt om hypotheses op te stellen, maar is totaal ongeschikt om die hypotheses te toetsen. Daarvoor zijn andere databases nodig. De VAERS database kan dus nooit aantonen dat de covidvaccins gevaarlijk zijn.
Beetje de pcr test onder de databases...
Net even in Appie geweest, gelukkig een stuk rustiger nu iedereen alweer aan tafel zit.
wat in deze 3e golf opvalt, nagenoeg allemaal donker, man en dik wat het ziekenhuis in moet. Zegt verder niets, maar valt gewoon op.
Een donkere huidskleur hebben zorgt er in Nederland voor dat je een vitamine D-gebrek krijgt. Zeker na de wintermaanden. Ik denk niet dat het moeilijker is dan dit.
Dat was de eerste golven ook al duidelijk
Moet je eens turven wie er wel/niet een masker draagt... Getint, dik en man scoort serieus extreem hoog. Niet zozeer donker maar wel niet-westerse migratie-achtergrond.
Abekdote: er stond vandaag bij een tankstation een man van kleur in mijn nek te hijgen zonder mondkapje en zonder afstand te houden. Toen ik vroeg of hij afstand wilde houden en misschien zijn masker wilde opzetten begon hij direct ‘discriminatie’ te schreeuwen. Ik was toch zeker biet de politie en hij moest toch de boete betalen? Om vervolgens aan de donkere man achter de kassa te vragen ‘hee broeder ik hoef dat toch niet?’. Niet eens willen snappen dat dit geen pesterij is van blanken, maar gewoon fatsoen naar je medemens.
Gooi eerst de moskeeën maar eens dicht als het nu schijnbaar allemaal zo erg is.
Nee, open laten en die kerken ook opengooien en gewoon laten zingen. Zo hard mogelijk!
Het zijn de nieuwe partizanen tegen deze satanische doctrine waar we nooit meer uit komen zonder dit moskee- kerkelijk leger.
@Koffie ? | 04-04-21 | 07:14: Yep. En vooral de deuren dicht houden tijdens de dienst.
Door Pasen, Ramadan en het feit dat mensen helemaal klaar zijn met deze pandemie, zie ik de IC zeker tot begin mei vollopen tot 1150 Covid patiënten.
Zit niet zo te deugen, @Pritt Stift. Het is bijna lente.
aandeel durex heeft zware tijden.
Roepen om t openen vd terrassen maar wel de politie week na week keihard demonstraties laten neerslaan die roepen om hetzelfde.
Niemand neemt dit meer serieus
Klopt, het volk moet bang gehouden worden.. voor iets waar de meeste hooguit een zware griep aan overhouden.
We hebben ook een Peter R de Vries crisis, die kerel is niet van de beeldbuis te slaan.
Altijd HET MOMENT om stante pede weg te zappen naar wat anders. Zelfde geldt zodra Martijn "niet grappig, wel behoorlijk sneu" Koning, Silly Syl of Halalsema op beeld verschijnen om wat te melden.
Dankzij betere beademing, remdesivir en dexamethason komen iets minder patiënten op de IC en is de ligduur ook korter dan een jaar geleden. 734 op de IC, en stijgend, is desalniettemin niet best.
Ze moeten Calciferol gaan toedienen in de ziekenhuizen. In Barcelona gaf dat 80% minder doorstroom naar de IC. En 50% overlijdens.
hospitalhealthcare.com/covid-19/calci...
@RichardBandler | 03-04-21 | 18:18: Gaan ze niet doen. Zit geen handel in.
@Quib | 03-04-21 | 18:41:
Beetje wereldvreemd?
@RichardBandler | 03-04-21 | 18:18:
Als ze Ivermectin in de eerste lijn gaan inzetten heb 75% minder ziekenhuis opnames en geen lockdown nodig.
Vroeger waren de huisartsen verplicht je te behandelen, nu is het verboden.
@altijd_correct | 03-04-21 | 19:10:
Plus dit:
zelfzorgcovid19.nl/oxford-onderzoek-9...
Yep, Ivermectine had ik nog maar niet eens genoemd, omdat dat nu al bijna net zoveel is gedemoniseerd als HCQ. Ivermectine is ook als profylaxe goed werkzaam, trouwens he.
Vertel dat die patiënt in Leiden die eindelijk na jaren wachten een niertransplantatie zou krijgen maar omdat alle bedden bezet zijn met covid-gevallen dus niet kan worden geholpen.
Punt.
www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/art...
@kloopindeslootjijook | 03-04-21 | 17:44: dat is slecht management..
In tijden van oorlog neemt de generale staf meest de leiding over.
Dan heb je ineens een pandemie. De eerste minister van gezondheid viel na een maandje omver in de kamer. Toen hadden we De Jonge en vooral veel te veel m.p. Rutte.
Ik begrijp niet dat er geen crisismanager, liefst met enige afstand van de actieve politiek .. gaan we weer, hehe de boel volledig overneemt.
Buiten dat dan het ordinaire landsbestuur -wat al zwaar zat is- gewoon door kan gaan zou dat ook wel democratisch zijn.. Wat nou coronabonus?
Ook een minister van volksgezondheid heeft een pittig baantje. Wellicht was dan inmiddels de helft van de bevolking gevaccineerd.. want ja, ook daar heeft Rutte een steek laten vallen door zich met vaccininkoop te bemoeien, en die De Jonge, tja.
Ook de maatregelen zouden dan beter verkocht en uitgevoerd kunnen worden.
Ik begrijp gewoon niet zo goed waarom we geen uitvoerend crisisteam hebben.
En daar zouden we dan van moeten leren voor een toekomst.
Want ik schijt in mijn lor als hier eens een overstroming komt of een meltdown.
Hebben we wel allemaal nagedacht aan wat we en hoe we zullen doodgaan als het niet aan de Corona is? Iemand?
IC van LUMC vol met coronapatiënten, nier-transplantatie op laatste moment afgezegd.
www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/art...
"De transplantatie van een nier bij een patiënt van het Leidse ziekenhuis LUMC is uitgesteld omdat er geen plek was op de intensive care van het ziekenhuis, vanwege de zorg voor coronapatiënten.
Een kennis van de patiënt zegt dat de transplantatie 'na jarenlange ellende' eindelijk gepland was. Er was al bloed geprikt en er was een match voor de donororganen. De patiënt was al op weg naar het ziekenhuis, zegt de kennis."
Wordt die nier nu weggegooid? Of kunnen die nier en die patiënt naar een ander ziekenhuis voor de operatie? Waarom hebben Coroni's absolute voorrang op andere zware medische gevallen? Jesus wept.
Dit is een groep mensen die volgens viruswappies "toch al dood zouden gaan" en maar moeten kreperen omdat zij zelf zo nodig "weer willen dansen". Tijdens de vorige 'golf' werden transplantaties ook uitgesteld, behalve bij levensbedreigend akuut nierfalen. Donornier-ontvangers gelden als risicogroep (zeker in geval van mogelijk afstoten van het orgaan door het eigen immuunsysteem, waardoor het immuunsysteem weer moet worden onderdrukt met medicijnen) en kregen zij al wel een oproep om gevaccineerd te worden.
Nou ik ben ook positief getest gisteren. Had een super heftige afweerreactie waar ik wakker van werd midden in de nacht en wist gelijk dit is geen normale griep of stress ofzo. Nu niet fit maar ook niet echt ziek. Denk we komen allemaal een keer aan de beurt met dan wel een gemuteerde versie ondanks vaccinatie.
Misterspok
Het allerbeste gewenst.
Zelfde meegemaakt. Feit: je bent doorgaans langer zoet met het virus en vooral met de residuele effecten. "Is maar een (zwaar) griepje" ? Als je geluk hebt misschien en dan nog. En jong of oud, fit of vadsig of wel/niet een hele waslijst aan klachten/"onderliggend lijden", je weet vantevoren niet of je niet ook als een zeehondje aan een piepjeskast met slangetjes komt te liggen. En als je dat wel weet te overleven, "that's where the real fun begins".
Halsema, hypocriet onding, morgen weer het museumplein laten schoonvegen en deelnemers een gebiedsverbod opleggen.
Op tv de toffe burgemeester uithangen... bah.
Dat zoiets na incident van zoon en man nog op een burgemeesters post kan zitten... onbegrijpelijk..
Van de 10 keer dat ik zonder mondkapje in de Jumbo rondliep is er 1 keer een opmerking gemaakt door een medewerker. Gebeurt dus bijna niet, heel fijn, want ik heb een hekel aan zinloze dingen als het dragen van mondkapjes, avondklokken, elkaar niet omhelzen etc.
Ik draag de mondmuil ook niet, en soms wordt er wat gemompeld naar me maar loop na vriendelijk gedag te zeggen altijd door.
@ Ichneumonidae | 03-04-21 | 16:38
En dan je toch nog verzetsheld voelen! Knap hoor!
@All_Anonymous | 03-04-21 | 16:44: Het is vooral een kutstreek naar het personeel toe, die een mondkapje - zo heten de dingen in het Nederlands - moeten dragen.
@omanders | 03-04-21 | 17:13: Nee hoor, 't is meer dat ik me geen idioot wil voelen, iets waar jij dan ook nog eens extra moeite voor wilt doen.
Alsof dat niet al meteen zichtbaar is.
Tuurlijk niet. Wappies zijn bozige onredelijke snel aangebrande FvD- en PVV-stemmers die wachten op het moment dat ze lekker tekeer kunnen gaan. Mensen kijken wel uit.
@omanders | 03-04-21 | 17:13: Of gewoon iemand die zich niet laat leiden door de corona gekte en alles wat daar omheen hangt, maar het nuchter bekijkt.
@kloopindeslootjijook | 03-04-21 | 17:47:
Lockdownies zijn doorgaans d66-ers die in de maakbaarheids idioterie geloven. En denken een ramp te bestrijden en daarmee een grotere ramp veroorzaken.
Asociaal.
Ik draag dat ding ook niet.
Schijters en deugers wel.
Het ergste om te zien zijn de kneuzen in de auto alleen met mk op. En op de fiets of scooter of elektrische rolstoel ook. Man.. man..
Ik vraag me af: wat is het verschil tussen de echte wereld (de crisis zoals ie is), en de beeldscherm-wereld (NPO, Jinek, Youtube, FaceBook). I
k heb het vermoeden dat de echte wereld sterk afwijkt van de virtuele wereld.
De PCR test
Binnenkort lijken de cijfers lager dan ze daadwerkelijk zijn door die zelftests
Verder dan de bloemist met buitenkiosk ben ik nog niet gekomen. Voor de rest door schaduwsteegjes terug naar huis, want man man, wat is het buiten druk...
Serieus?
Volkskrant-abonnee Halsema ? U bedoelt Volkskrant-abonnee Gemeente Amsterdam.
Potverdorie mensen, zal ik jullie eens wat vertellen! Deze "wappie" heeft daarnet zonder een afspraak te maken een bril laten aanmeten én een Hema bezocht. En er waren meer "wappies" die precies hetzelfde deden. Zijn er dan toch meer "wappies" dan men hier denkt?
Opticiens zijn toch gewoon open? Maar stoer van je.
@beldewouten | 03-04-21 | 16:28: Het is niet stoer van mij, het is eerder gezond verstand van de opticien en Hema. Hou toch op met die bullshit. Het was gewoon normaal druk overal.
@PhallusObesitas | 03-04-21 | 16:29: De opticien is gewoon open. Je doet er wel vrij stoer over.
Enig idee waarom het aantal besmettingen gestaag oploopt.
@beldewouten | 03-04-21 | 16:30: De opticien is open, maar alleen op "afspraak". Maar blijkbaar wijken ze daar graag van af op basis van gezond verstand. Bel jij de wouten maar gauw nu of neem een hap frisse lucht en pluk de dag. De binnensteden zijn gezellig momenteel. Veel volk en sfeer.
@botbot | 03-04-21 | 16:31: Omdat men peuters en kleuters met een loopneus naar een teststraat stuurt. Sneu voor die kinders.
Held van de dag
@niv01 | 03-04-21 | 16:35: Ik heb veel medehelden gezien vandaag. Van jong tot oud, noem maar op. Pluk de dag, gooi je angst opzij, het is het écht waard.
@PhallusObesitas | 03-04-21 | 16:33: Dat ligt aan je opticien. Fijn dat er helden zijn zoals jij.
Moest je dan ook winkelen op afspraak en zo?
@PhallusObesitas | 03-04-21 | 16:34: Juist, meer testen = meer (vals) positieven.
Ja, om de angstpsychose te laten door woekeren. Om de vaccinatie bereidwilligheid te vergroten omdat er te veel mensen net als ik die prik niet willen.
Hoe ging dat eigenlijk tijdens de Spaanse griep? Werden elke dag bezorgers op pad gestuurd om briefjes bij mensen in de brievenbus te drukken met de nieuwe cijfers? Of ging de dorpsomroeper nog rond? Ze hadden het hoe dan ook beter geregeld dan nu, want die Spaanse griep was waarschijnlijk sneller voorbij dan de Covid-19.
Duurde 2 jaar.
Er was toen wel een dorpsomroeper met rare schoenen meen ik me te herinneren met mijn actieve geheugen.
Na die twee jaar was iedereen immuun.
Of dood. Geschat 50-100 kassiewijlen.
Meer dan in de hele eerste wereldoorlog.
Peultjes, iemand?
@Kapitein Sjaak Mus | 03-04-21 | 16:34:
Miljoen, natuurlijk.
Spaanse griep is in veel mutaties nog steeds aanwezig.
Mag je een verband leggen tiussen het begin van de Ramadan en het optreden van een burgmeester in de media, in plaats van in het burgmeestersoverleg of via haar partij?
Ik zie het verband tussen het openen van de terrasjes en de ramadan niet zo, tenzij het bedoeld is om de aandacht af te leiden van... wat eigenlijk? Wel is het inderdaad bizar dat de suggestie om de buitenruimte te openen ons nu opeens van een burgemeester via de media mag bereiken. Het is bepaald geen nieuwe suggestie, maar tot nu toe is er geen ruchtbaarheid aan gegeven. Maar van de pers mag Halsema de primeur en de kudo's hebben.
Nee.
Natuurlijk mag je dat niet, ongevoelig tiep!
Wel nee joh. Is gewoon toeval.
Ik begin onderhand te vermoeden dat de Jonge zelf Covid heeft laten ontwikkelen om zichzelf in de kijker te spelen,overtuigd van zijn eigen logistieke talenten..... Little did he know....
Menig Amsterdammer heeft geen tuin of balkon of zelfs maar een auto om ergens anders heen te rijden. Snap wel dat je dan in een park gaat zitten. Ipv de hele dag 3 hoog achter in je duurbetaalde appartement van 33 vierkante meter.
Al hadden ze dat wel, de egoïstische Amsterdammer interesseert het geen fuck.
Want alles draait om de eigen ik, corona of niet.
@endtotrolling | 03-04-21 | 16:17:
Projectie van een heikneuter?
Koop een fiets. Amsterdam is niet zo groot.
@beldewouten | 03-04-21 | 16:24: Waar laat je een fiets op 33 m2? op straat worden ze gejat.
@voldemort | 03-04-21 | 16:36: Aan je muur.
Amsterdam is toch zo geweldig? Dus niet zeuren nu.
Ik ben er benieuwd hoeveel van die 7.500+ mensen nou besmet zijn geraakt omdat ze schijt hadden aan de maatregelen. Zou leuk zijn om dat ook dagelijks te melden. ‘7.500 nieuwe besmettingen, waarvan 43 procent omdat het debielen betrof.’
Je hebt een nieuw woord voor 'jongeren' bedacht ?
@Koning BongoBongo | 03-04-21 | 16:13: Ze delen wel met debielen dat hun hersencapaciteit nog wat achterblijft. Maar volgens mij raken op dit moment veel 30+ mensen besmet, toch?
Gewoon mensen die zich moeten laten of ze komen nergens binnen. Mijn is afgelopen week negatief getest Geen symptomen in ieder geval.
Zou ook leuk zijn om het percentage debielen te vermelden dat zo bang is, dat ze alles doen wat die club leugenaars zegt. En dan snikkend beginnen over die 0,03% die overlijdt, waarvan er zelfs een subset 30 was.
@VoltaireJohn | 03-04-21 | 16:18: Uw taalgebruik ? Misschien toch corona !
Die laatste zin loopt niet lekker. Gaat het niet?
Valt niets over te zeggen. Meutes mijden is erg simpel en effectief. Maar evenwel teveel gevraagd van de te bedienen *!¥$ hersenloze GL wannabe-stemjeugd die deze walgklup in het harnas heeft gehesen.
@Stratum | 03-04-21 | 16:24: Lol, soms denk ik sneller dan mijn vingers kunnen typen. Krijg je van die rare zinnen die woorden missen.
@VoltaireJohn | 03-04-21 | 16:18:
Is complete en onleesbare onzin plempen ook een symptoom van Corona?
@Mauritskade | 03-04-21 | 16:31: u las het.
@HarryCallahan | 03-04-21 | 16:34: Welkom. Je eerste ei is gelegd Ik hoop dat je snel zinvoller bijdragen hebt want de reaguurderswereld kan soms hard zijn.
Heb jij nog niet de griep gehad.
Wie zich niet aan de regels wenst te houden wegens "bangmakerij" enz. zou eigenlijk niet eens medische zorg moeten krijgen wanneer ze ziek worden. Hup, daar is de deur, ga thuis maar lekker uitzieken. Met je viruswappie gedrag.
De vaccins zijn volgens de Jonge DE oplossing. Ik zou zeggen ga dan eens gauw 24/7 prikken ,of is dat te vermoeiend om zo een land weer op orde te brengen.
De oplossing zou ook kunnen zijn dat alle dikke mensen 10-20 kg afvallen. Dan wordt het heel stil op de IC's
Wist u dat bijna de helft van de patiënten op de IC geen corona heeft? We moeten onmiddellijk zware maatregelen nemen om de crisis van geen corona zoveel mogelijk in te dammen.
Woho.... dat mag je niet in de openbaarheid brengen ,hou het maar bij de aantallen besmettingen dat komt veel bangmakender over.
Waarom verspreid u deze leugen?
Ge lult uit uwen nek, amice.
Ik neem aan dat je dit allemaal prima kan onderbouwen met een aantal Facebooklinks?
@botbot | 03-04-21 | 16:21: Is het een leugen?
@Usumani | 03-04-21 | 16:30:
Ja zeker.
Zaak om snel te vaccineren dus. Maar ja. Te weinig vaccin, te laat geleverd, te laat voorbereid, niet genoeg capaciteit, wel genoeg capaciteit maar geen prikken, bijna een miljoen prikken op de plank maar de uitnodigingen komen niet door: de enige rode draad in deze clusterfuck is dat er maar geen naalden in armen geduwd worden. Maar de verantwoordelijken hebben blijkbaar wel tijd voor de zoveelste persconferentie, en om binnen Europa onze vaccins "uit te lenen" aan landen die "achter lopen". Dat terwijl wij nog steeds, ondanks alle beloftes, alle vaccins die inmiddels geleverd zijn, en alle medewerkers die klaar zitten in te prikken, we nog steeds helemaal onderaan de lijstjes bungelen.
Waarom heeft Hugo nog geen motie van wantrouwen? De kamer moet hier bovenop zitten.
Er kan (helaas) nog van alles gebeuren, voor 13 april..
Welvaartsziekte.
Vandaag aangekomen in het beloofde land (Taiwan). Ik zal verslag doen van hoe geweldig het hier gaat. Morgen dag 1 van mijn 15+7 dagen quarantaine.
Op basis van mijn taxirit van anderhalf uur is het leven hier verre van normaal. 90% van de mensen buiten heeft een masker op, zelfs mensen met 'witte pakken' gespot. Totale paranoia voor een virus dat hier niet eens is.
Misschien is het virus daar niet JUIST DOOR de maatregelen daar. En misschien zijn de mensen daar wel wat gedisciplineerder dan hier. Wie zal het zeggen?
@Hangtietsmurfin | 03-04-21 | 16:03: Boek een vlucht naar Taiwan en veel plezier daar meid.
Taiwan bestaat over pak m beet 10 jaar niet meer als China het op komt eisen met WOIII tot gevolg. Gegarandeerd.
@Hangtietsmurfin | 03-04-21 | 16:03: Ze zijn idd gedisciplineerder. Gevolg daarvan is dat er niet zoveel dikke mensen wonen als hier. Corona is een dikke mensen ziekte, daarom hebben de westerse landen er het meest last van. Maar dat probleem wordt nooit benoemd.
@Axolotl | 03-04-21 | 16:18:
Ik begin nu aan mijn eigen te twijfelen.
Ik heb zat mensen gekend die niet dik waren en toch aan corona overleden zijn.
Ik zelf ben niet dik maar mijn arts (meerdere zelfs) heeft mij op het hart gedrukt dat besmetting wel eens catastrofaal af zou kunnen lopen.
Hebben al die artsen en specialisten en bovendien ook mijn dochter tegen mij gelogen.
@botbot | 03-04-21 | 16:50: 80% op IC is te dik. Meeste anderen hebben onderliggend lijden. Slechts ca. 150 doden onder gezonde 70 minners. Vergelijkbaar met het aantal verkeersdoden. Bron: RIVM
@Axolotl | 03-04-21 | 16:57:
Nee,.. er werd hier geopperd enkel dikke mensen.
@botbot | 03-04-21 | 17:25: Herstel dan: voornamelijk dikke mensen. Maar zonder dikke mensen zouden de maatregelen niet nodig zijn. Want voor gezonde mensen onder 70 is corona even gevaarlijk als het verkeer. En dat schaffen we ook niet af
@botbot | 03-04-21 | 16:50: Ik heb zat mensen gekend die niet dik waren en toch aan corona overleden zijn.
Hoeveel zijn zat? dus in jou directe omgeving vallen ze bij bosjes. Ik zelf heb een flinke kennissenkring, echt een flinke, er zijn er een paar die corona hebben gehad, en iemand die in de verte een kennis heeft verloren aan waarschijnlijk corona. Overdrijft u niet een beetje? of bent u een beetje aan het jokken.
@Axolotl | 03-04-21 | 17:39:
Maar er zij nu eenmaal dikke mensen ook die dienen gerespecteerd worden en niet als tweederangs burger beschouwd worden.
Weet u ook hoeveel mensen per post mochten stemmen en hoeveel prikken er gezet zijn?
Mooi, dan weet u ook dat maatregelen nog steeds had nodig zijn.
@Axolotl | 03-04-21 | 17:39:
Nee, ik heb een bedrijf daardoor is mijn kennissenkring groot.
@botbot | 03-04-21 | 18:00: Ok, pas goed op jezelf dan
Laatste keren dat ik aan die kant van de wereld was, bleek het dragen van mondkapjes niet heel erg gelieerd aan de op dat moment heersende pandemie, maar gewoon een stukje lokale cultuur... die witte pakken zijn wel bijzonder though...
De leeftijdsopbouw van de personen die zijn overleden in de periode van 02-04-2021 tot 03-04-2021 is;
50-59 2 personen
60-69 4 personen
70-79 10 personen
80-89 9 personen
90+ 4 personen
< 50 2 personen
Totaal 31
Waarvan 8 in het ziekenhuis
Waarvan 3 in het verpleeghuis
Waarvan 16 boven 70 thuiswonend
De leeftijdopbouw van de personen die in het ziekenhuis zijn opgenomen is, volgens GGD;
0-9 1 persoon
10-19 0 personen
20-29 2 personen
30-39 5 personen
40-49 4 personen
50-59 12 personen
60-69 11 personen
70-79 16 personen
80-89 14 personen
90+ 1 persoon
Totaal 66
Deze kunnen de meeste mensen niet in de juiste context plaatsen, dienen dus enkel om het volk bang te maken.
@altijd_correct | 03-04-21 | 16:03: mij stelt het juist heel erg gerust. Het bevestigt naar weer eens dat het niet veel meer is dan een stevige griep.
@opblaasschaap | 03-04-21 | 16:05:
Een stevige griep? maar hoe zit dat dan in Brazilië waar de begrafenissen dag en nacht doorgaan.
@opblaasschaap | 03-04-21 | 16:05: Pressies, deze cijfers komen overeen met een flinke griepepidemie . ondanks de vaccinaties die er elk jaar gezet worden.
Mooi.
Zonder maatregels was het een veelvoud geweest.
Heb je nou zelf al een keer door dat zo'n gare opsomming, zonder vergelijkende cijfers met bv de andere griepjaren, specificatie naar onderliggend lijden, obesitas e.d. totaal zinloos is?
Bespaar me toch dit soort totale non-info.
@Papa Jones | 03-04-21 | 16:21: Omdat Rutte dat zegt?
@botbot | 03-04-21 | 16:19:
Veel Brazilianen zijn morbide vet, leven ongezond en het feest gaat daar gewoon door.
@zoalsikhetzeg | 03-04-21 | 16:26: Kwestie van je gezonde verstand gebruiken.
@Papa Jones | 03-04-21 | 16:21: Dat weet jij niet en kun jij ook helemaal niet weten met je 'maatregels'.
Je loopt al meer dan een jaar angstig in het rond op je zolderkamertje, doet net of dat griepje soort van vliegende ebola is.
Mijn God, heb medelijden met de mensen die zich in jouw jankerige omgeving bevinden.
Je ziet niet eens in wat een non-info of desinformatie dit soort cijfertjes in feite verspreidt. Heb met je te doen.
@Papa Jones | 03-04-21 | 16:30: Dat is wat de overheid juist probeert te voorkomen. In jou geval is het hun dus wel gelukt.
@altijd_correct | 03-04-21 | 16:27:
Oke, dat komt dus ieder jaar voor met een stevige griep uitbraak of is het nu even net iets anders..
@Ichneumonidae | 03-04-21 | 16:32:
Kalmeer eens. Dat kan je wel degelijk meten omdat andere ziektes enorm veel minder voorkomen dan gebruikelijk.
@Papa Jones | 03-04-21 | 16:21:
Hoeveel effect de maatregelen hebben is volgens mij onduidelijk. De eerste studies geven geen significant verschil en in januari beweerde wetenschappers dat harde lockdowns averrechts werkte maar dit nieuws kwam niet in de kranten. Want de angst verkoopt beter.
@altijd_correct | 03-04-21 | 19:22:
Klopt, het resultaat van geen maatregelen kunt u in Brazilië zien.
Doe wel of geen maatregelen. Nu is het gewoon een brei aan regels en uitzonderingen en hebben bepaalde geloofsgroepen blijkbaar een status aparte.
We durven wel te zeiken op de kerk maar de moskeeën hebben zich hier iig nog aan geen regels gehouden en alles wordt gedoogd.
Dan voor ons ook geen beperkingen meer en laat de hele tyfuszooi dan maar op zijn beloop.
Ben er helemaal klaar mee.
Precies dat. De moskee hier loopt ook gewoon elke vrijdag vol. Geen verslaggever te zien.
Dat was ik 8 maanden geleden al. Maar de meerderheid van Nederland niet, getuige de verkiezingen. Er is juist een hele grote groep voor wie het allemaal nog niet ver genoeg gaat.
@Hangtietsmurfin | 03-04-21 | 16:04:
Hemeltergend..
@opblaasschaap | 03-04-21 | 16:05: Het gaat inderdaad nog niet ver genoeg. Er moeten meer en hogere boetes uitgedeeld worden aan al die asocialen die zich niet aan de regels wensen te houden. Hard handhaven, Museumplein direkt schoonvegen. Waterkanon erop, hup de knoet erover, en al die viruswappies oppakken.
Begrijp het wel. Femke Halsema wil gewoon wat minder mensen in 020.
Jijbenthetookniet met je domme opmerking,ga iets nuttigs doen!!
@lekker vingeren11 | 03-04-21 | 16:02: Ouwehoer.
Koop een kroontje.
@onfray | 03-04-21 | 16:12: word jij dan lid van gr.links,triest figuur
Druk in supermarkten? Maar waren er dan maatregelen?. Dat zit niet in mijn actieve herinnering.
Het is helemaal niet druk. Maar je hebt altijd idioten die vlak voor de feestdagen nog hun boodschappen moeten doen.
Misschien alleen in de Randstad ? Vooral oude mensen bij de bakker in de rij want Pasen... ho sorry ik bedoel Feest .
Woensdag op de fiets gestapt om van Amsterdam Noord naar Durgerdam te fietsen. Moest door een parkje fietsen waar je letterlijk over de hoofddoeken kon lopen. Fiets bij Durgerdam geparkeerd om vervolgens langs het IJsselmeer te lopen over het strand aldaar. Strand inderdaad. Nieuw aangelegd. Kilometers lang en zo een twintig meter breed. Na kilometers te hebben gelopen een paar meegebrachte drankjes naar binnen gewerkt weer terug gewandeld. Al die uren welgeteld tien boomers met honden tegengekomen. Moe en voldaan naar huis. Een nadeel: niemand heeft gezien dat ik me heb vermaakt. En dat is toch waar het om gaat denk ik dan als ik de beelden van het Vondelpark zie.
Moskee hier om de hoek ook steevast afgeladen. Voor de show 2 gele hesjes die buiten staan maar ik zie niemand een mondmasker of wat dan ook dragen, afstand houden of wat dan ook.
Ik voel me dan steeds in mijn bek gespuugd door hen en de overheid omdat ik met twee kinderen nergens heen kan, de middenstand gesloopt wordt. Alles feitelijk naar de tyfus gaat met miljarden staatsschuld erbij wat op het bordje van u en mij komt. Niet van al die volwassen kerels op vrijdagmiddag 14:00 in de moskee.
@Dirk III | 03-04-21 | 15:51:
Ook opvallend dat er geen journalist in de buurt is om die moskeegangers hinderlijk in de weg te lopen en met camera en microfoon in hun gezicht te duwen.
@Dirk III | 03-04-21 | 15:51: je hebt helemaal gelijk Dirk. Ook de demografie vd mensen op ic.... juist ja. Oververtegenwoordigd veel suikerzieke en te zware mannen van een niet westerse achtergrond.
Maar is je fiets nou nog gejat of niet? Of was het een gejatte fiets?
@Hangtietsmurfin | 03-04-21 | 16:06:
In Durgerdam kun je je fiets nog wel veilig op slot zetten meg ketting en parkeren zonder dat die wordt gestolen hoor! Daar wel!
Goede keuze, prachtig ook die dorpjes!
Stel nou eens dat iedereen boven de 70 jaar nu gevaccineerd is.
Als ik op dit moment in de categorie 60 - 65 jaar val en ik tegen de tijd dat ik mijn prikje kan krijgen 75 ben, heb ik er dan nog recht op of is mijn beurt dan voorbij gegaan?
De hamvraag: wie gaat de eerstkomende versoepelingen aankondigen op de persconferentie?
Ik zie het al voor me. Kaag voor de camera en op de achtergrond een portret van HAFMO.
@Arnold Layne | 03-04-21 | 16:03: Dat portret zou een vies gezicht trekken als het dat kon.
Versoepelingen ? Zolang we niet allemaal onze prik hebben gehad gaat er niks versoepeld worden !Komt u maar terug ergens half november .
Wanneer komt er weer een persmoment om de maatregelen nog eens te onderstrepen. Het is pas de eerste golf van de Engelse variant
Samen met non-covid draait de IC dus sinds oktober rond de 1150 bedden die we vooraf normaal maximaal hadden. nos.nl/artikel/2339042-200-bedden-voo... Dat personeel is er helemaal niet....
De getallen van IC opnamen zeggen niets meer. Patienten worden doorgeschoven van de MC naar de IC als er plek is (of weer terug).
Als de NOS dit zou herhalen op het nieuws, dan was er wat geweest. Ze logen en blijven liegen het kabinet.
Meer IC bedden helpt niet u weet toch ook wel dat één derde van de opgenomen mensen komen te overlijden.
Het enige wat helpt is minder besmettingen.
@botbot | 03-04-21 | 15:51: Beter behandelen kan ook geen kwaad, dom er een luchtslang in douwen werkt ook niet lekker. Bovendien heeft zijn ze allemaal te dik.
@voldemort | 03-04-21 | 16:34:
Dus geen respect voor dikke mensen die mogen wel dood.
En ook geen respect voor andere mensen die er een chronische klachten aan overhouden.
Het vaccin is er nu, de zwakkeren der samenleving hebben hun kans gekregen het vaccin te krijgen. Voor de overige mensen lijkt het mij een kwestie van eigen verantwoordelijkheid.
De zwakkeren zitten nog middenin hun kans op vaccin.... of dacht je dat dat inmiddels van een leien dakje gaat?
80-plus moet zijn tweede prik nog krijgen eind april of heeft hem net gehad. Gaat traag als dikke stront op een plat dak.
Eigen keus.
@IkwilJinekwel | 03-04-21 | 16:07:
Euh? M’n vadertje van 81 nèt de tweede vaccinatie gehad, moeder van 75 heeft twee dagen lang uren aan telefoon gehangen om afspraak te maken, wat uiteindelijk gelukt is: Half April en eind mei. Arme mens had geen hand meer van telefoon vasthouden, uren in de wacht. Het wordt de oudjes blijkbaar erg moeilijk gemaakt om überhaupt dat ding in arm te jetsen..
@Ikniebegrijp | 03-04-21 | 19:16:
In arm te laten jetsen that is
Hoe meer besmetting, hoe sneller het virus door de bevolking gaat hoe sneller we er vanaf zijn.
Positief nieuws dus.
@VanBukkem | 03-04-21 | 15:40: Voordeel is wel dat de bevolking daar een stuk jonger is, en minder last heeft van overgewicht....
@VanBukkem | 03-04-21 | 15:40:
Ik ben wel erg benieuwd wat de verschillen tussen die beide landen zijn en vooral wat er voor zorgt dat India er weinig last van heeft.
@VanBukkem | 03-04-21 | 15:40: Sloppenwijken van Mumbai... die hebben een totaal andere bevolkingspyramide.
@Feynman | 03-04-21 | 15:43:
Corona speelt daar inderdaad eigenlijk alleen maar bij de bovenste kasten. Daar wil nog wel eens een 80 plusser of een dikkertje rondlopen. De onderste lagen van de bevolking (ruim 80% als je het mij vraagt) heeft andere dingen aan het hoofd dan corona. En heeft ook ongetwijfeld een beter afweersysteem dan de meeste verwende westerlingen.
Ik denk eerder dat ze niet zo heel erg tellen in de sloppenwijken van Mumbai. Lijk meer of minder boeit ze niet zo gok ik.
@VanBukkem | 03-04-21 | 15:40:
Typische feitenvrije wappiepraat.
Hier de werkelijke situatie in Mumbai:
www.hindustantimes.com/cities/mumbai-...
@Lorejas | 03-04-21 | 15:50: Precies. Maar India is ook het meest vegetarische land ter wereld. Food for thought.
Terzijde: voor de hoogste kasten in India zijn wij westerlingen ook maar miserabelen. Idem China. En zij zijn gegarandeerd met meer.
@Gulliver | 03-04-21 | 15:55:
Da's niet eerlijk. Ik kan geen linkjes plaatsen.
Google 'Mumbai antibodies', en dan lees ik dat 75% van de bevolking antistoffen voor covid19 in zijn bloed heeft. Groepsimmuniteit dus als ik het goed begrepen heb.
@VanBukkem | 03-04-21 | 16:06:
Voor u van Bukkem:
indianexpress.com/article/cities/mumb...
Graag gedaan! Enne, u heeft gelijk.
En dat is allemaal jullie schuld.
Ofzo.
Van bepaalde groeperingen, inderdaad.
Wanneer krijgen ze nou eens door dat de natuur niet te regelen c.q. te verslaan is. Al men een virus wil verslaan, waarom is dat dan nooit gelukt met de griep? "Samen krijgen we het virus er onder". Tuurlijk joh.
Tot je zelf wat ouder bent?
Voor griep hebben we een vaccin.
@Papa Jones | 03-04-21 | 15:49: Tuurlijk joh. Daarom hadden we ieder jaar rond de 12.000 doden door griep.
Inderdaad de grootste onzin, Nature heeft 100 deskundige gevraagd of we corona kunnen uitroeien. 90% gaf aan dat covid-19 elk jaar terug gaat komen als verkoudheid.
Als dat geen consensus is!
@zwartzondersuiker | 03-04-21 | 15:54: Niet iedereen neemt die vaccinatie he.
@zwartzondersuiker | 03-04-21 | 15:54:
U drijft over.
Zwaar.
www.rivm.nl/monitoring-sterftecijfers...
Ik zie aan deze cijfers hoe goed de maatregelen, en met name de avondklok, werken..
Not.
Zolang de maakbaarheids idiotie regeert, zal er niks veranderen.
Zoals Wilders al zei: als de groep die zich er niet aan houdt en mensen elkaar toch gaan ontmoeten maar groot genoeg, dan helpt een avondklok inderdaad niet.
Over tien jaar zal uit onderzoek blijken dat de lockdown maatregelen meer schade hebben toegebracht dan dat er voorkomen is. Kortom het middel is erger dan de kwaal. Je hoeft volgens mij geen helderziende te kunnen zijn om te kunnen inzien dat het aantal gewonnen levensjaren door de lockdown lager zijn dan het aantal levensjaren door de maatregelen zijn vernietigd.
De reden waarom een groot gedeelte van de bevolking nog niet wakker is omdat ze zich veilig achten aangezien elke maand het salaris wordt gestort door de overheid of multinational. Maar die zullen wel anders piepen als de ontslaggolf komt na de corona.
Yep!!!!!
En je weet nu al wat Mark Rutte tegenover de enquêtecommissie gaat zeggen: "Met de kennis van nu blablabla" en "ik heb daar geen actieve herinnering aan."
Dat is niet 'wakker zijn', dat is individualisme en alleen aan je eigen hachie denken.
@Papa Jones | 03-04-21 | 15:55:
De lockdownies zitten inderdaad lekker betaald thuis op hun luie reet. En beseffen niet dat de inproductiviteit geen nadelige zal hebben.
@altijd_correct | 03-04-21 | 16:20:
"En beseffen niet dat de inproductiviteit geen nadelige zal hebben."
Huh wat een onzin debiteer je hier, leer sgrijvuh
@altijd_correct | 03-04-21 | 16:20: Mensen werken gewoon door. Desnoods thuis.
Dat onderzoek is nu al buiten de MSM gedaan. Wordt alleen niets mee gedaan. Is zelf ook vrij makkelijk in te schatten.
@RichardBandler | 03-04-21 | 18:22:
Nou kom maar op met dat betrouwbare en peer-reviewed onderzoek
Maar ik vrees dat we niks meer over de onzin van RB horen
Het is ontzettend lang geleden, maar ik kan met nog vaag herinneren dat burgemeesters aanvankelijk ruime bevoegdheden kregen om corona-maatregelen te kiezen. Dat wilden ze liever niet, ze vonden dat het kabinet de regie moest nemen. Waarom gaan ze zich er dan nu tegenaan bemoeien? Vergeten?
Dat hebben ze zich verkeerd herinnerd denk ik.
Daar hebben ze geen actieve herinneringen meer aan.
Ze zien nu hoe dit uitgepakt heeft en denken, zo slecht hadden wij het niet gedaan.
Ik hoef die Digital Green Pass niet en daar mag best wel wat meer aandacht aan besteed worden.
Liebe, Freiheit, Demokratie.
#Stuttgart
Gezien de cijfers gaan die terrassen voorlopig nog niet open
Gezien de cijfers hadden ze nooit gesloten mogen worden.
@zoalsikhetzeg | 03-04-21 | 15:33:
Fijn dat mensen zoals jij niks te vertellen hebben
ieieuw, damn Pritt, ik las: "Halsema gooit doos wagenwijd open".... ik word nu nooit meer dezelfde...
Met of zonder Pandora erin, het blijft 1 pot nat.
Pritt is van de generatie die ooit op Halsema heeft gegeild... brrr.
Gegeven de kwaliteit van het gemiddelde terrasbiertje, maken een paar natte sneeuwvlokken meer of minder inderdaad geen verschil. Veel plezier!
Und ein Prosit!
Weet iemand of er andere vaccins zijn waar je dood van kunt gaan? Ik kan er zo niet één noemen. En wie moet je aanklagen als je ziek wordt door het vaccin? De staat?
Ik neem aan van niet. U wordt immers op vrijwillige basis gevaccineerd.
Geen idee wie je moet aanklagen. Wat ik wel weet is dat wij als belastingbetaler met zijn allen financieel garant staan voor alle eventuele schadeclaims die voortvloeien uit eventuele schadelijke bijeffecten van het gebruik van vaccins. Zo zeker zijn die vaccinboeren van hun zaak.
Ja lees daar maar eens op in, niemand is aansprakelijk.
Wie van de reaguurders heeft al een vaccinatie gehad? En moest je toen iets gekeken tav het vaccin op eigen risico nemen? Ik hoorde zoiets, maar is dat waar?
@Nuuk | 03-04-21 | 15:34: mijn moeder is gevaccineerd. Hoefde niks te tekenen. Er zijn idd een paar huisartsen, die zelf niet veel vertrouwen in het vaccin hebben, die hun patiënten vooraf een verklaring laten tekenen. Maar dat zijn uitzonderingen
Wat die huisartsen doen is illegaal en gaat ze nog voor de tuchtraad brengen.
Verder zijn er zat vaccins met bijwerkingen, daar hebben we zelfs een aparte organisatie voor km dat te inventariseren en maatregelen te nemen. En toch, deelnemen aan het verkeer blijkt veel gevaarlijker te zijn en toch wandelen en fietsen we heel wat af.
@Nuuk | 03-04-21 | 15:34: ik ben half gevaccineerd. Ik hoefde niks te tekenen, alleen dat ik me goed voelde voor- en 15 mins na vaccinatie.
Wilders natuurlijk.
Burgemeesters van grote steden willen terrassen open. Lezen die mensen geen kranten? Halsema is trouwens totaal hypocriet. Politie loslaten op wat mensen alsof het hooligans zijn. En dan nu dit zeggen.
Ze hadden ook kunnen zeggen dat er versoepelingen moeten (ja, moeten) komen in verband met de aanstaande ramadan. Maar door eerst op versoepeling aan te dringen voor iedereen, is het gebuk voor de islam wat minder opzichtig.
Wat je zegt!
Het is kenmerkend voor de totale willekeur aan maatregelen welke al een jaar gaande is.
En stel je toch eens voor als Baudet dit zegt. Wat zeg ik? Hij zegt dit al langer in de zin van gooi de samenleving open en bescherm de risicogroepen. Hij werd weggehoond.
De enige manier om deze cijfers naar beneden te halen is allemaal naar buiten en zoveel mogelijk vitamine Z opnemen! (ook wel vitamine D genoemd)
Bleib NICHT zu hause!
Het coronaeffect is inmiddels uitgewerkt. Door gaan met leven zou ik zeggen.
Kijk maar uit, straks gaat u nog dood.
Met uw geleef.
REAGEER OOK