Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NL mag uitgeprocedeerde Marokkanen niet in bewaring houden, uitzetting nagenoeg onmogelijk

En maar roepen dat Nederland z'n tradities verliest.

Want met de traditie van geteisem dat uitgezet moet worden vooral niet uit kunnen zetten gaat het fantastisch. Sowieso wordt 's lands retour-afdeling al jaren door Marokko met een betonschaar mishandeld. Vervolgens hoefden uitgeprocedeerde illegalen alleen maar een coronatest te weigeren om hun uitzetting te dwarsbomen. En nu dit weer. "Door een uitspraak van de Raad van State wordt het nog lastiger om ongewenste vreemdelingen uit Marokko het land uit te zetten. De hoogste rechtsprekende instantie oordeelde vrijdag dat er een streep moet door vreemdelingenbewaring voor Marokkanen, doordat het thuisland in de praktijk nauwelijks meewerkt aan het terugnemen van onderdanen.

Okay, wat hier dus staat: omdat het buurthuis van Noord-Afrika weigert HUN illegale gespuis terug te nemen, mag Nederland ze ondanks hun illegale verblijfstatus niet in bewaring houden, en verdwijnen ze dus vanuit het juridische schemergebied regelrecht het straatbeeld in. 

En even voor wat context: naast Marokkaanse (vooraf kansloze) en uitgeprocedeerde asielzoekers zijn ONZE EIGEN MAROKKANEN een groep beige D66'ers. Want die uitgeprocedeerde groep is echt het schuim van het schuim, en dan probeerde het Ministerie hun ergste misdaden in 2018 ook nog weg te moffelen onder "overig". En onder overig vielen dus toevallig o.a. 79 gepleegde zedenmisdrijven, waaronder aanranding, seksueel misbruik van kinderen, verkrachting en het bezit van kinderporno, 51 zware mishandelingen, 31 (pogingen tot) doodslag en moord, vijf gevallen van gijzelingen en ontvoering, vier maal mensensmokkel en 73 keer huisvredebreuk.

Gelukkig heeft straks 35% van alle agenten een migratie-achtergrond!

Reaguursels

Inloggen

Elk volk krijgt wat het verdient. Een grotere statistische corrupte politie met 35% allochtonen (hoe gaat dat eigenlijk, als je solliciteert wordt je dan geweigerd omdat je een blonde Nederlander bent of omdat je niet geschikt bent?), gespuis op straat waar we niet van af komen, toename zware criminaliteit Mocro maffia, verzwakking van sociale zekerheid en meer D66....

Jan Lange3373 | 04-04-21 | 10:02

Snap ik niet... je kunt ze toch letterlijk op het vliegtuig zetten en bij aankomst in Marokko zijn ze daar dan toch?

Epistulae_Morales | 04-04-21 | 09:12

Ik ben geen jurist maar als leek blijft het me verbazen dat illegaliteit legaal is in Nederland.

Proud Infidel | 04-04-21 | 08:57

Is er niet een regeling te maken met Algarije? Dat ze daar voor 100 pop de man op een kameel richting Marokko gewaggeld worden? Wees net als de migranten eens creatief !

Sneerpoets | 04-04-21 | 07:46

We gaan ten onder aan onder meer onze beschaving, tolerantie en vooral stupiditeit..

DrachiR | 04-04-21 | 07:08

Groot hek om Neeltje Jans, introduceer de haai in het binnenwater en maak er een tentenkamp. Vervolgens laten werken voor hun geld en comfort. Anders gezegd het moet minder aantrekkelijk zijn dan Marokko.

P. Breidel | 04-04-21 | 02:15

Dan wordt het toch de "Julio Poch methode"

Dutch_Viscount | 04-04-21 | 02:09

Daarom moet illegaliteit weer strafbaar worden. En dan vastzetten totdat ze vrijwillig weer terug naar het land van herkomst willen.

Jackson | 04-04-21 | 01:15

Mooie bak, maar als ze m in Marokko niet terug willen, gooien wij m wel weg.
Want waarom moeten wij verplicht heel humaan doen tegen volk wat hier alleen komt om te parasiteren en ons het liefst dood ziet.

tsjajaja | 03-04-21 | 23:55 | 1

De Bij1-doctrine.

K. Westergaard | 04-04-21 | 08:14

Kijk, als je nou een soort brexitje hebt gehad regel je in twee maanden dat zo'n uitspraak wordt overruled met nieuwe wetgeving. In hetzelfde tempo onttrek je je door opzegging aan internationale verdragen die daaraan in de weg staan. Maar dankzij EU is dat allemaal niet mogelijk, en moeten we de invasieve meloen van criminele illegale marokkaantjes in het straatbeeld maar voor lief nemen. Die lachen zich intussen hun scrotumpje uit de broek.

marchbrown | 03-04-21 | 23:17 | 1

Dit is gewoon Nederlands beleid en binnen Nederlands beleid op te lossen..

Epistulae_Morales | 04-04-21 | 09:14

Op illegaal verblijf staat 4 maand celstraf. Na 4 maanden 1 minuut vrijlaten en meteen weer oppakken. Simpel toch ?

HaaiBaai | 03-04-21 | 22:37

Och, kunnen ze nog altijd bij de politie gaan.

Patatter | 03-04-21 | 19:51

Ok, dus de wetgever zegt impliciet: 'regelt u het zelf maar'. Ik zou niet weten hoe ik anders deze totale onwil om het wettelijk kader in orde te maken zou moeten interpreteren. 'Nou, dan gaan we dat regelen.'

Crusher | 03-04-21 | 19:26 | 1

heeeeel erg streng straffen. U heeft iemand beledigd? Dat wordt dan levenslang brommen. Even eerst een wetje maken wat dat toestaat en we staan gelijk met het land van herkomst. U beledigd onze nationale god? Dat is jammer, mnaar helaas, iemand moet het voorbeeld stellen en dat bent u, en binnenkort nog wel een paar meer. Voordeel is wel dat er veel weg zullen blijven. Maar eerst de wet aanpassen op specifiek een god, scheldwoorden zijn snel aangepast.

brie-de-penis | 03-04-21 | 20:08

Fucking kyt land aan het worden. Gelukzoekers te veel en NL is te correct om eens de bezem er door te halen.

ilovevarkens | 03-04-21 | 19:24 | 3

Dit is opgezet, er zijn genoeg politici die er iets tegen willen doen. Maar.. het partijkartel wordt opgelegd om o.a. de wil van de NGO's en EU uit te voeren. Het is triest en er geen weg terug. Dit land is over 15 jaar onherstelbaar vernield.

davidhasseltoff | 03-04-21 | 21:21

Vlak die D66 rechters niet uit

Rechtsdraaiend | 03-04-21 | 23:37

@davidhasseltoff | 03-04-21 | 21:21: over 15 jaar onherstelbaar vernield? Is het nu nog wel te fixen dan, volgens U? Als je er iets aan wilt doen krijg je een proces aan je broek!

Aisie | 04-04-21 | 11:01

Ik blijf het toch zeggen, geef dat tuigh een spoedcursus parachutespringen van dvd en een eerste proefsprong boven Marakech... optiefen!

Remat | 03-04-21 | 18:27

Hoeveel redenen heb je nog nodig om op de PVV te stemmen?

wolftour | 03-04-21 | 17:52

Met een beetje goede wil is dit zo opgelost met een spoedwet of zo. Maar die wil is er niet. En een middelvinger naar het volk is veel makkelijker, temeer omdat dat volk na de grote zwendel die verkiezingen heet geacht wordt om vier jaar zijn/haar bek te houden.

Here's Freddy | 03-04-21 | 17:46


Yoesoef en z'n neefjes gaan gewoon bij de poltie. Die pet past ons allemaal.

........ en als die niet past dan zullen we hem zo vervormen dat die past om maar de 35% allochtoon quota te halen.

Ervaringsdeskundige | 03-04-21 | 17:35 | 1

En voor de dames een hoofddoek met de welbekende waakvlam.

Veepert | 03-04-21 | 19:53

Heel Nederland wordt een achterbuurt.

Taatjen | 03-04-21 | 17:34 | 1

Je bedoelt IS.

Patatter | 03-04-21 | 19:51

Als straks Kaag aan de macht is heeft ze dit zo opgelost met de Koning van Marokko

Trumme | 03-04-21 | 17:29 | 1

Ja, dan komt de koning hoogstpersoonlijk zelf hier wonen. In het duurste appartement op de Zuidas. Gewoon om Nederland nog meer te kakken te zetten. Hadden wij hier in Nederland maar wat meer eer voor onze eigen cultuur en volk. Dan was het nevernooit zover gekomen!

sander3488 | 04-04-21 | 13:19

Hebben jullie er ook last van dat je de goede oude tijd nog hebt meegemaakt? (1800-1990)

Acidstain | 03-04-21 | 17:08

'79 gepleegde zedenmisdrijven, waaronder aanranding, seksueel misbruik van kinderen, verkrachting en het bezit van kinderporno, 51 zware mishandelingen, 31 (pogingen tot) doodslag en moord, vijf gevallen van gijzelingen en ontvoering, vier maal mensensmokkel en 73 keer huisvredebreuk.''

Vroeger was degene die de vreemdeling in de gemeenschap introduceerde zo'n 2 jaar verantwoordelijk voor de door de vreemdeling gepleegde misdaden. Zouden we eens moeten toepassen op Lubbers, Kok, Balkenende, Rutte.

Alquest | 03-04-21 | 17:06

Leo Lucassen juicht

thanseeuwen | 03-04-21 | 16:55

Lees mensen.
Er staat letterlijk in het artikel dat de Raad van State een criminele organisatie is.

Mr.Crowley | 03-04-21 | 16:51 | 3

@Mr.Crowley | 03-04-21 | 17:09: Sinds de toeslagenaffaire neem ik de Raad van State niet meer serieus. Dossiers werden niet eens gelezen en men geloofde standaard de belastingdienst. Wat een onfatsoenlijke hufters

Diederik_Ezel | 03-04-21 | 17:40

@Diederik_Ezel | 03-04-21 | 17:40:
Onfatsoenlijke hufters is nog te goed.
Door de uitspraak komt er meer criminaliteit naar Nederland. Ze zijn slim genoeg om dat zichzelf te realiseren.

Mr.Crowley | 03-04-21 | 18:23

Hard times create strong men.
Strong men create good times.
Good times create weak men.
And, weak men create hard times. <== hier bent u
- G. Michael Hopf, Those Who Remain

unshift | 03-04-21 | 16:43

Probleem oplossen kan met een magisch woord. Spoedwet.
Dan kunnen ze wel opgesloten worden.

Rotterdammert1965 | 03-04-21 | 16:42

De leden van de RvS zijn 'roze koeken' welke niet buiten komen en derhalve geen last hebben van dit tuigh.
Je mag het niet zeggen, maar dat zal pas veranderen als een familielid van één van die roze koeken te grazen wordt genomen door zo een etterbak.

Gemeen Mosje | 03-04-21 | 16:40

Dus je mag ze niet uitzetten, ook niet gevangen zetten dan maar net zo lang slaan tot ze zelf weggaan? Wat is dit voor belachelijke rechtspraak? Zijn we niet eens meer baas in eigen land? Dan heel snel nu uit die EU en zeg al die internationale verdragen maar op dan.

Gandalph | 03-04-21 | 16:39

Goed nieuws toch? Voor de voortzetting van dit beleid heeft men onlangs weer braafjes gestemd en de politiek-correcte rondjes roodgekleurd. Nederland wil dit, dus felicitaties lijken mij wel op hun plaats. Van harte en deugse!

Ceristimo | 03-04-21 | 16:37

Maar wij hebben toch Bente.....

Karel Kruizenruiker | 03-04-21 | 16:32

Onacceptabel desnoods Julio Poch je die klootzakken maar waarom worden die uitvreters geacht door Nederland van alle gemakken te worden voorzien? Ze mogen dan wel niet blijven maar dan beroven ze ons wel tot ze wel alles hebben..

mr.money | 03-04-21 | 16:26

De wegen naar de toekomst kun je beschouwen uit een aantal deuren die open of dichtgezet kunnen worden. Niemand weet wat de toekomst zal zijn maar je kan een aardige gok maken want daden van nu vergroten/verkleinen kansen van bepaalde toekomstige uitkomsten.
Met dat uitgelegd, hoe ons overheid (maar ook veel burgers) van vandaag te slap en laf is om de problemen van vandaag te serieus aan te pakken sluit deuren op een welvarend en vreedzame toekomst en opent deuren voor gewelddadige conflict, revolutie, en/of dictatorschapen. Want als democratie faalt, dan is dat de enige alternatief. De rekening komt wel.

unshift | 03-04-21 | 16:25

Je brengt ze naar Gibraltar. Vervolgens worden ze in een bootje gezegd en richting Marrokko geduwd. Daar mogen ze het laatste stukje zelf peddelen. Als ze de verkeerde kant oppeddelen helpen we ze weer in de juiste richting. We begrijpen dat niet iedereen zeevaarders zijn en soms dus de verkeerde kant op gaan.

EmilioEsteves | 03-04-21 | 16:22

Gewoon de handel met Marokko stoppen.

Tishetnetnie | 03-04-21 | 16:17 | 3

Welke handel? Hasj komt al illegaal binnen, dus dat telt niet mee. Verder komt er weinig anders vandaan behalve irritante lui.

EmilioEsteves | 03-04-21 | 16:20

Er waren ook BOA's betrokken. Dat zijn in mijn ogen, wat betreft toegevoegde waarde aan de politie, een beetje wat Poolse vrachtwagenchauffeurs zijn ten opzichte van de verkeersveiligheid op Nederlandse snelwegen.

nsfl | 03-04-21 | 16:20

Er staat niets over op de voorpagina van de Volkskrant, dus ja.

Bab01 | 03-04-21 | 16:35

Typisch iets wat Europees aangepakt moet worden aangezien de andere landen ook soortgelijke problemen ervaren. Inleveren bij frontex deze types en zij lossen dit op. Desnoods vol Trump gaan en financieel zwaar aan pakken de landen die niemand terug nemen. Maar ja, de EU. Lukt het nog niet een om genoeg vaccins te kopen bij bedrijven binnen hun eigen grenzen zodat een pandemie gekeerd kan worden. Kansloos. Het globalisme heeft ons totaal tandeloos gemaakt.

P-unit | 03-04-21 | 16:11

Onder Kaag:
Heel Holland Baklava
Gefeliciteerd

fokkewoelf | 03-04-21 | 16:08

Hoog tijd dat die criminelen eens het huis leegtrekken en naast het bed staan van menig deuger liefst die nog in de politiek zit. Kennelijk moeten eerst de juiste mensen het mes op de keel krijgen voordat er veranderingen mogelijk zijn. Triest maar wel de realiteit!

Hollandse_blauwe | 03-04-21 | 16:03

De Marokkaan blijft altijd bestaan want het is met Nederland gedaan!

HeelStijl | 03-04-21 | 16:03

Geef deze ‘vrome’ moslims een enkeltje Saudi Arabia in een (abdel) kader van een werk/stage/ontwikkelings/opvoedproject.

NakedJehuty | 03-04-21 | 16:02 | 1

Ja en dan? Komen ze terug met afgehakte rechterhand en dan direct Wajong uitkering geven tot aan hun dood?

Rechtsdraaiend | 03-04-21 | 23:38

Jaren terug was er wat te doen over uitkeringsgerechtigden met dubbele nationaliteit die in Marokko huizen zouden bezitten. Volgens de regels mag dat niet. Dus reisden wat sociale recherge mannetjes (m/v) naar Marokko om bij het kadaster aldaar gegevens op te vragen. Voor zover mij bekend zijn dat publieke gegevens. Wat gebeurt er ? De Marokkaanse autoriteiten METEEN dwarsliggen. De Hollandertjes mochten er niet bij. Dat liep uit op een klein diplomatiek relletje. Dus kwamen de Hollandse ambtenaartjes weer braaf op hun knietjes naar Rabat komen om aldaar "afspraken te maken". Die "afspraken" hielden in dat NL alsnog mag checken in de Marokkaanse kadasters, op voorwaarde dat hun bezoek drie maanden vooraf wordt aangekondigd, waarbij wordt aangeven naar welk persoon specifiek onderzoek wordt gedaan door de sociale recherge. En dat wordt in NL dan beschouwd als een groot succes. Want : Het probleem is verdwenen, want we hebben AFSPRAKEN gemaakt ! Je begrijpt toch gvd wel dat als je een potentiele fraudeur 3 maanden vantevoren gaat lopen inlichten dat er een onderzoek wordt ingesteld, dat hij dan meer dan genoeg tijd heeft om zijn huis op naam van zijn neef te laten zetten ? Tjonge jonge, wat een land is dit toch ook. Met je "afspraken" fetish.

Asteroid-B612 | 03-04-21 | 16:00 | 1

Ze weten het wel, maar jij bent naief en gelooft nog dat ze het beste voor hebben met dit land, voor Nederlandse burgers.

Caesar.is.Keizer | 03-04-21 | 16:09

Haaden we met onder meer Marrocco, het vermaledijde maar in dezen toch zinvolle VN 'Migratiepact van Marrakech getekend? Waarmee de Afrikaanse landen zich hebben verplicht hun door Nederland uitgewezen burgers met open armen weer op te nemen? Of heb ik iets gemist? nos.nl/l/2262880

DumboJet | 03-04-21 | 15:59

Je neemt ze niet in bewaring. Je zet ze in een uitzetkamp. Als mogelijk off shore in Bulgarije. Daar laat je werken om de uitzetkosten terug te verdienen.
Als ze de kosten terug kunnen betalen, hebben ze de keuze. Ze mogen gaan, of lekker door blijven werken in het kamp.

De verwarde man | 03-04-21 | 15:56 | 3

Bulgarije lijkt mij onlogisch voor Marokkanen, maar Spanje heeft toch wel een eilandje vlak voor de Marokkaanse kust?

Arnold Layne | 03-04-21 | 16:10

Mag niet want roept associaties op. Gevoelens zijn belangrijk.

Caesar.is.Keizer | 03-04-21 | 16:10

Correct. Een werkkamp waar ze ongenadig, en dit is belangrijk dus ik herhaal het nog een keer, waar ze ongenadig hard worden aangepakt is de enige oplossing. Het probleem is niet de Marokkaans overheid. Het probleem is het uitschot dat hier op roofvakantie komt.

Grachus | 03-04-21 | 17:31

Blijven toch mensen. We moeten niet toe naar een situatie waarin de kwaaien onder de goeien lijden.

Ichneumonidae | 03-04-21 | 15:51 | 3

Klopt daarom moeten de deugers dit oplossen.

Hollandse_blauwe | 03-04-21 | 15:57

En jij beslist wat "we" moeten? Trol.

kapoerewiet | 03-04-21 | 16:05

De huidige situatie is al dat de goeden (de brave Nederlanders) moeten lijden onder de slechten (het importtuig). Het kan dus alleen maar beter worden als we die lui met zeer harde hand gaan bejegenen. De omstandigheden moeten zodanig worden dat ze smeken of ze uit Nederland weg mogen. Dat is de enige weg. Alle andere wegen zijn al eens geprobeerd en faliekant mislukt.

Grachus | 03-04-21 | 17:33

Iemand Stef Blok nog gezien het afgelopen halfjaar?

J.P.Drapeau | 03-04-21 | 15:51

Nederland wordt keer op keer om de oren geslagen met onze eigen democratie, wetten en anderre handigheidjes aanmoedigd door advocaten.

En dat is de taak van advocaten. Het beste eruit halen maar eigenlijk wordt er gefaseliteerd in de teloorgang van dit land.

Misbruik moet nooit beloond worden.

Vormfouten worden graag voorkomen nadat 1x een zaak daardoor is mislukt.

Waarom wordt er niet geregeld dat misbruik niet meer kan.

Het mag toch niet bestaan dat je in de tang zit bij de gasten.

Ik zie het al voor mij

Iemamd nodig ik uit : zuipt mijn koelkast leeg, plundert mijn rekening, betast mijn vrouw en dan wil ik hem de deur uitgooien en uiteindelijk moet ik hem de sleutel geven en moet ik zelf met de slaapzak naar de brug

Abzurd | 03-04-21 | 15:50

Ik heb het eens nagekeken: in de leeftijdscategorie 15-20 jaar + 20-25 jaar, leven er in Nederland officieel 36.054 jonge mannen met migratieachtergrond Marokko. Waarvan 1e generatie: 1.881 en 2e generatie 34.173

In totaal zijn er 1.091.893 mannelijke inwoners (1-1-2020) in Nederland in de leeftijd van 15-25 jaar.
In totaal heeft dus 3,3 % van de mannelijke bevolking 15-25 jaar heeft een Marokkaanse achtergrond.
Het grootste deel van hen is echter tweede generatie, dus daar zou je enige integratie c.q. aanpassing van mogen verwachten.

Hoe groot de zgn. derde generatie is (beide ouders zijn in NL geboren), vertelt het CBS niet. Maar het is toch treurig dat NL dit probleem niet kan -wil?-oplossen. Of zijn er nog veel meer illegalen dan wij kunnen vermoeden?

Wering | 03-04-21 | 15:49
-weggejorist-
Yasamota | 03-04-21 | 15:43 | 2


In Marokko worden tegenwoordig prachtige villa's gebouwd, in omgevingen waar je met de Nederlandse taal terecht kunt.

Bolhoed | 03-04-21 | 15:37 | 2

Is zo'n stukje grond nog een beetje betaalbaar, en hoe zit het met de hoogte van het smeergeld ivm bouwvergunning ed?

djiezuskrijst2 | 03-04-21 | 16:20

Ik stel voor dat we een landenruil doen. Alle marokkanen naar nl, alle nlers naar de zon...

ReyNemaattori | 03-04-21 | 16:20

Opvangplekken verplicht naast kamer-en kabinetsleden plus bejaarde partijbobo's.
Plots kan er dan alles.

donkieshot | 03-04-21 | 15:34 | 1

Ik voorspel je die komen er niet in IJburg.

Bab01 | 03-04-21 | 16:32

Soms, heel soms wil ik wel heel even een handhaver zijn. bijvoorbeeld in deze bus. Blauw jasje aan, en maatje 45 met stalen neuzen.

zoalsikhetzeg | 03-04-21 | 15:30 | 1

Nu heb ik er ook zin in maar dan met leren klompen voorzien van stalen neus, zool en hak. Die heb ik al jaren dus ik weet hoe ik ze kan gebruiken. :)
Het is alleen wel maat 46......
Blauwe jas heb ik dan weer niet maar gelukkig is het ook niet de jas die de boodschap duidelijk moet overbrengen.

warmeballen | 03-04-21 | 18:03

In Nederland zonder grenzen kan je niet spreken van illegalen. Deze “illegalen” zijn legaal binnen gelopen omdat er geen grenzen zijn die bewaakt worden. Alleen in theorie is Nederland nog een soevereine staat. Praktisch gezien al lang niet meer met behulp van het kiezersvolk dat de politieke partijen in het zadel hielp en houdt die met het ondertekenen van de diversie asielverdragen deze situatie in het leven hebben geroepen. Je kan hooguit zeggen in het geval van de Marokkanen dat zij illegaal in de EU vertoeven. Maar dat gegeven zal de machthebbers in Brussel een worst zijn en met hun de kartel partijen die niet het Nederlandse volk vertegenwoordigen maar de machthebbers in Brussel, Berlijn en Parijs. Het waarom is mij niet helemaal duidelijk of het zou te maken kunnen hebben met een verdeel en heers politiek waar machtspolitici garen bij spinnen en/of het creëren van chaos waar dezelfde machtspolitici garen bij spinnen. Want de hedendaagse politiek heeft nog maar weinig te maken met het belang van het volk waarvan zij in dienst zouden moeten staan.

forecastle | 03-04-21 | 15:27 | 5

Dat hele vraagstuk van illegaal/legaal werkt sowieso niet, dat hebben we in de VS kunnen zien. Als de overheid besluit mensen die een illegale status hebben legaal te maken dan heb je op papier je gewenste legalen.

Caesar.is.Keizer | 03-04-21 | 16:13

Klopt

Sofa1 | 03-04-21 | 16:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Het ministerie van mevrouw Nieuw Leiderschap heeft tot op heden elke poging die gedaan werd om Marokko onder druk te zetten met succes gesaboteerd.
BUZA is dan ook ons meest linkse en activistische ministerie.
Als ze net zoveel energie zouden steken in het onder druk zetten van Marokko, als ze nu in de VN steken, om anti-Israel moties te ondersteunen, dan waren al onze "veilige landers", die het hier onveilig maken, allang weg.

Roadblock | 03-04-21 | 15:23

Dan maar het heft in eigen hand nemen toch?

ceriel82 | 03-04-21 | 15:22

Wat zou Marokko doen als het andersom was?

Geenjoris | 03-04-21 | 15:20

Bescherm je inwoners en je dochters eens, Ñederland!

Schwanzeleber | 03-04-21 | 15:18 | 2

Achterlijke dochters moeten vooral tegen zichzelf beschermd worden .

likmegaties | 03-04-21 | 16:30

@likmegaties | 03-04-21 | 16:30:
Laat me raden, jij bent Marokkaan of je hebt zelf een achterlijke dochter die je na een paar vervelende gebeurtenissen tegen zichzelf moet beschermen?
Want als dat niet zo is begrijp ik je reactie totaal niet en nee, dat ligt niet aan mij.

warmeballen | 03-04-21 | 18:08

Ik denk dat Ankie hier keihard gaat ingrijpen.

Cor Netto | 03-04-21 | 15:17 | 1

Cor Netto | 03-04-21 | 15:17 Jaaaaaa !! Ankie, de nieuwe leider van de VVD. Andere functie ??

Vitale-Reaguurder | 03-04-21 | 15:22

Hoe moeilijk kan het zijn om de geldstromen richting Marokko te blokkeren en alle verdragen met dat land éénzijdig op te zeggen.
Zal je zien dat binnen twee uur ze bakzeil halen.
Dat soort landen moet je gewoon keihard aanpakken.

2voor12 | 03-04-21 | 15:16 | 12

Dat kan je wel vergeten. Er was ooit ook iets te doen om de uitkeringen die naar Marokko worden overgemaakt. De hoogte van de uitkering is immers afgestemd op de kosten van het levensonderhoud in Nederland. De huur, de energie, de boodschappen, enz. zijn hier natuurlijk beduidend hoger. Wie in een land woont waar je met 400 euro per maand prima kan rondkomen is met 1000 euro per maand graties geld wel een big spender. Maar fair is het ook weer niet, dus daar moest iets aan gedaan worden. Guess what ? METEEN protesten uit Marokkaanse hoek. Zoals altijd. Uiteraard moesten er toen weer "AFSPRAKEN" worden gemaakt, en het uiteindelijke compromis hield in dat de huidige, in Marokko woonachtige uitkeringsgerechtigden niet zouden worden gekort, maar dat bij eventuele TOEKOMSTIGE aanvragen wel zou worden gekeken naar de kosten van het levensonderhoud in het land waar men woont. M.a.w. Nederland laat zich WEER piepelen en in de maling nemen door Marokko. Speaking of which, mijn Amerikaanse vrouw dacht dat ik haar in de maling liep te nemen toen ik uitlegde dat Nederland maandelijks voor miljoenen aan uitkeringen exporteert naar andere landen. Ze geloofde me gewoon niet. Nee, het is ECHT waar !
Al die "afspraken" pakken voordelig uit voor Marokko en Marokkaanse ingezetenen. Iedere. Keer. Weer.

Asteroid-B612 | 03-04-21 | 16:24

Dat is heel makkelijk, je moet het alleen wel willen!

EenGoedBegin | 03-04-21 | 17:00

@botbot | 03-04-21 | 15:31: Zou wel een mooie 'incentive' zijn voor Marokkanen om afstand van hun Marokkaanse nationaliteit en eindelijk eens te integreren in de gemeenschap waar men al 40 jaar een 'pain in the ass' is.

Grachus | 03-04-21 | 17:38
▼ 9 antwoorden verborgen

Onder de streep is dit een kwestie van de wet veranderen, als je ze volgens de huidige wet niet mag opsluiten. En daar is de 2e Kamer voor. Maar die zal dat wel niet doen.

Daarnaast druk zetten op Marokko, door alle betalingen stop te zetten. Maar ook dat gaat Nederland niet doen.

Koning_van_de_BBQ | 03-04-21 | 15:14

Oppakken, opsluiten en uitzetten. Alles is mogelijk waar een wil is.

Paal, klip, perk en klaar mee stellen graag met deze lui.

Remi A. | 03-04-21 | 15:12 | 1

Dan moet u bij de linksen zijn met de CU voorop.

botbot | 03-04-21 | 15:18

Vanmiddag op den fietsch met mino-schizo door 010-zuid. Vooral veel niet-Nederlands spreken (nou ja, gillend en krijsend) volk in de straten, die, uitgaand van de observaties, totaal geen respect hebben voor enig regel dat zou gelden. Verkeersregels, gedragsregels, milieuregels... Het is alsof je je in een derde-wereld-land waant. Een klein aantal verdwaalde Nederlanders (wij!) tegen een horde volk, dat ieder voor zich zich gedraagt alsof ze alleen op de wereld wonen, als je iets te lang naar ze staart (omdat zij notabene op het fietspad breeduit op hun brommer tegen het verkeer in scheuren) krijg je vuile blikken en iets in het arabisch naar je hoofd.
Kutland is het aan het worden. Heb al aan minischizo geadviseerd; we komen net uit de Waalhaven waar we een paar mooie boten liggen. We kopen er een, gaan daar aan boord wonen en kunnen elke avond lekker voor anker.
En voor de rest van de VVD-stemmende veroorzakers van de teloorgang van Nederland, ik hoop dat ze binnenkort bij jullie door de straat komen racen.

EEnzame SchizofrEEN | 03-04-21 | 15:12

Amsterdam zal ze wel weer bed en ontbijt aanbieden omdat Rutger Groot Wassink dat wil. Omdat ie als kind in een ketel met communisme is gevallen.

Osdorpertje | 03-04-21 | 15:12 | 1

Lol in een vat communisme gevallen

Schwanzeleber | 03-04-21 | 15:19

Als Marokkaan wilt u een visum voor Nederland? Dat is dan 675 euro ex btw en administratiekosten. Wilt u als Nederlander naar Marokko reizen? Dat kan, met een extra uitreisbelasting van 675 euro ex btw en administratiekosten.

Als je dat doet, is het snel opgelost.

drs. Levi Samsonov | 03-04-21 | 15:10 | 1

Vergeet het maar. Eerste aanvraag voor een verblijfsvergunning kost iemand met een Turks paspoort 40 euro. Ik vermoed dat dat ook geldt vor Marokkaanse nationals. Ben je echter Amerikaan, kost EXACT dat zelfde aanvraagformuliertje je 900 euro (of 1200 euro, weet niet meer precies).

Asteroid-B612 | 03-04-21 | 16:31

Weet je wat Trump deed? Hij zette alle betalingen stop naar landen die geen illegalen wilden terug nemen. Binnen 4 weken werkten ze wel mee. Maar op de één of andere manier doet Nederland dat soort dingen nooit.

Koning_van_de_BBQ | 03-04-21 | 15:09 | 6

Helaas hebben 'we' een paar weken gestemd en zal er dus geen fluit veranderen.
Wen er maar aan.
In Nederland bent u als blanke helaas al af. Uw mening is niet van belang, u dient enkel nog voor de overheid geld te genereren en verder uw mond te houden.

EEnzame SchizofrEEN | 03-04-21 | 15:14

BUZA ligt dwars:
1."Staatssecretaris van Justitie en Veiligheid Ankie Broekers-Knol is nog steeds niet welkom in Rabat"
2."Jaarlijks vloeien enkele tientallen miljoenen euro's aan uitkeringen naar Marokko."
Het lijkt zo makkelijk......

Roadblock | 03-04-21 | 15:32

@Koning_van_de_BBQ | 03-04-21 | 15:09 |
Omdat Trump wel weet hoe het spel gespeeld wordt. Het mag dan een botte hork zijn, hij weet wel waar Abraham de mosterd haalt. Met dergelijke landen moet je geen zoete broodjes bakken, die moet je met ferme hand aanpakken. Dat is namelijk de enige taal die men daar begrijpt en waar men respect voor heeft. Dat halfzachte gedoe van een Ankie Broekers-Knol wordt in Rabat met hoongelach ontvangen.

Verder heb ik dus ook al meerdere malen iets dergelijks uiteen gezet:

- Pèr direct alle uitkeringsstromen richting Marokko bevriezen. Niet aankomende maandag, maar vandaag nog.

- Dit geldt ook voor alle W.U. en Money-gram verkeer e.d..

- Onze diplomaten worden terug gehaald omdat het duidelijk moge zijn dat men er daar voor spek en bonen bij zit.

- Alle Marokkaanse diplomaten als ongewenst persoon terug naar de heimat.

- Verder worden ook alle handelsbetrekkingen stil gelegd. Voorlopig hebben zij ons meer nodig dan andersom, en die garnalen pellen ze maar weer terug in Zeeland. Is eeuwenlang zo gedaan.

- Er wordt een schip/ vliegtuig gecharterd waarin het ongewenst gespuis onder mariniersbegeleiding terug naar land van herkomst wordt gevlogen/ gevaren. En jammer de bammer voor wat eventuele internationale regeltjes die dat zouden verhinderen. Het kan niet zo zijn dat we hier maar een zoete inval zijn zonder we daar ook maar het minste over te zeggen zouden hebben. Wij zitten namelijk wel met de besognes!

- Onze wetten worden hier dagelijks met voeten getreden door dit tinnef. Ook de protesten van Marokko moeten op een doof oor vallen. Wij zijn niet jullie afvalbak, houd je gespuis dus dààr!

Indien men dit zo zou toepassen en ook daadwerkelijk zou doorpakken, dan moet u eens zien hoe snel men in Rabat op de schreden terug keert.

Sjefke7807 | 03-04-21 | 15:38
▼ 3 antwoorden verborgen

Minder minder graag. Misschien weer wat geld erachteraan, de NL oplossing voor alles waar men te laf voor is eens daadkrachtig op te treden met schijt aan de (Europese) regels.

rman | 03-04-21 | 15:06

Meer politie van andere afkomst of dat de problemen gaat oplossen, waar las ik toch dat integriteit en andere afkomst en politie niet zo goed samen ging.

Banenenrepubliek | 03-04-21 | 15:06

Mischien kunnen we ze in quarantaine zetten vanwege de Afrikaanse coronavariant.

lekgoot | 03-04-21 | 15:03

Geldt dit alleen voor Marokkanen of mogen we überhaupt niemand meer in de lik gooien? Ik ben op alles voorbereid.
Je zou natuurlijk ook illegaal verblijf in dit land strafbaar kunnen stellen. Je pleegt dan een misdaad door hier te zijn en dan kan de Raad van State hoog of laag springen, maar dan kun je iemand gewoon opsluiten. Helaas, de 'usual suspects' willen dit niet.

JvanDeventer | 03-04-21 | 15:03 | 3

Hoho!
"Geen mens is illegaal"
"U bent welkom in mijn land"

U heeft gelijk met iw laatste zin.

Kapitein Sjaak Mus | 03-04-21 | 15:08

In de VS zijn illegalen niet alleen strafbaar ("improper entry by alien"), het is ook onwettig en strafbaar om illegalen steun of onderdak te verlenen. ("Law against hiring or harboring illegal aliens").
Met je "vluchtelingenkerk" ...

Asteroid-B612 | 03-04-21 | 16:40

@Asteroid-B612 | 03-04-21 | 16:40: Hulp, aan illegalen zou ook hier in Nederland een halsmisdaad moeten zijn. Maar ja, teveel linkse gekkies denken nog steeds dat ze een soort verzetsstrijder uit WOII zijn.

Grachus | 03-04-21 | 17:41

Gewoon het straatbeeld in. Nederland moet er z.s.m. aan wennen want er zijn nog veel meer onderweg.

kleybeuker | 03-04-21 | 15:03

Raad van Staten leden geven deze parels wel onderdak neem ik aan.

Limburgse-Harry | 03-04-21 | 15:03

ja maar dat mag, dat zijn Spanjaarde en die spreken geen Nederlands. Die begrijpen dus niet wat een Rate of the state allemaal bij elkaar brabbelt,

jan huppeldepup | 03-04-21 | 15:05

Dat geteisem neemt alleen maar en brengt niets. Oprotten met die kudt mekkerkanen.

De Pilsvogel | 03-04-21 | 14:59

Dan tief je ze toch gewoon een normale gevangenis in? Gummetje gestolen? Hop 8 jaar vast. Mocht u na 3 jaar uitgezet kunnen worden schelden we u de resterende tijd kwijt.

Lorejas | 03-04-21 | 14:59 | 2

Dit.
Exact mijn gevoel.
- Eerste keer kan nog; da's tevens de laatste waarschuwing.
- Tweede keer: hoge straffen. Héél hoge straffen. Niets enkelbandjes geneuzel. Gewoon in een cel. Met niks. Hoogstens ouderwetse boeken om uw hersens actief te houden. Dikke stoorzenders zodat telefoontjes enkel als plezierobject in den anus geschoven kan worden. Drugs in de cel? Dan krijgt u gratis en voor niets een overdosis. Luchten doen we individueel, kleine binnenplaatsen. Contact tot een minimum beperken. Vreten krijg je via een sluis.
Ja, dat lijkt dan op een kennel. En ja, dat wens ik criminelen oprecht toe. We zijn te ver doorgeslagen met lief en aardig. Nu maar eens de andere kant op.
Zo klaar met criminelen. Belachelijk als je op televisie politieprogramma's ziet waar mensen worden aangehouden in dikke auto's, die al 38 keer eerder 'in aanraking met' zijn geweest. Totaal debiel. Dan is die aanraking namelijk zinloos geweest.

EEnzame SchizofrEEN | 03-04-21 | 15:21

Precies. En tijdens uitzitten van uw lange straf regelen wij achter de schermen uw uitzetting wel. Bajes-Schiphol-Casablanca. En bedankt voor uw gezelligheid.

Lorejas | 03-04-21 | 15:42

Niet willen uitzetten. Jaarlijks immigratiesaldo exclusief deze illegaal aanwezigen is 125.000.

Meer huizen bouwen.
Meer wegen bouwen.
Meer verbruik van energie.
Minder boeren.
Minder groen.
Minder leefbaarheid.

Rutte heeft het fantastisch gedaan. Blij dat Kaag, Hoekstra en Seegers hem in het zadel hebben gehouden.

El Rico Grande | 03-04-21 | 14:58

Heeft dat Marokkanengedrag nou gewoon een beetje te maken met hun afkomst of is dat het gemis aan voorhuid gerelateerd? Is het wellicht een pigmentkwestie? Ik heb er al zo vaak over nagedacht.

Leptob | 03-04-21 | 14:57 | 6

Kwestie van een beetje de historie raadplegen.
Raadpleeg het gedeelte over het optreden van de Marokkaanse hulptroepen (Goumiers) tijdens de 2e wereldoorlog in Italie eens.
Daar is het woord Marocchinate ontstaan.
en.wikipedia.org/wiki/Marocchinate

Roadblock | 03-04-21 | 15:43

@Roadblock | 03-04-21 | 15:43|
Is later een film over gemaakt, "Two Women" met een rol van Sophia Loren waarvoor ze zelfs een Academy Award won.

Sjefke7807 | 03-04-21 | 16:01
▼ 3 antwoorden verborgen

Willen we meer of minder Marokkanen ?? Minder, minder, minder, dan gaan we dat regelen !!!

Vitale-Reaguurder | 03-04-21 | 14:56

Hebben we niet een fors overschot aan lege gevangeniscellen?

Do-na-zi | 03-04-21 | 14:55

Rutte 1,2 en 3: iedereen buitenlander is zielig en krijgt paspoort en geld en huis inmiddels meer dan anderhalf miljoen . He ?

Kaag 1: Iedere buitenlander is zielig en moet paspoort, geld ,huis en baan krijgen.en zijn familie ook. Dat vonden alle NGO dames in de salon ook, hey daar is ook het koninklijk huis

2CVOcean | 03-04-21 | 14:55

Een C-130, 250 uitgeprocedeerde zandratten erin uitgerust met een lijnparachute, ergens boven Marokko laaddeur open en duwen maar. Hoe moeilijk kan dat zijn?

Bierum | 03-04-21 | 14:54 | 3

Zucht, dan moeten we ze weer terug halen van de asiel maffia.

jan huppeldepup | 03-04-21 | 15:07

Alsof die C-130 niet gewoon uit de lucht geschoten wordt.

normanius | 03-04-21 | 15:09

Goed plan. Ze een gratis cursus aanbieden is zeer inburger-vriendelijk.

Cor Netto | 03-04-21 | 15:15

Respect voor het geduld van de toezichthouder,helaas maken zachte heelmeesters stinkende wonden.
Ik wil voorstellen de 35% alochtonen die bij de politie moeten komen werken i.v.m diversiteit,op deze buslijnen stagen te laten lopen.
Kunnen ze hun neefjes even de hardhandig de les lezen,en naar de retourvlucht begeleiden.

De Profundus | 03-04-21 | 14:54

Lijkt me dat we eens moeten stoppen met al die verdragen en onze wetgeving aanpassen zodat we niet-welwillende staten met gelijke munt kunnen gaan terugbetalen... dus alle uitkeringen naar Marokko stopzetten, alle hulp opschorten, eventueel boycot opleggen.
Reken maar dat er dan opeens wel medewerking gaat komen om dit soort gespuis terug te nemen of om inlichtingen te verschaffen over bezittingen van Nederlandse Marokkanen.

Als niets meer werkt mogen ze ze van mij allemaal in een marineschip laden en op een Marokkaans strand afzetten. Best wel een zgn internationale rel waard en meteen goede publiciteitsstunt die wellicht anderen behoedt voor een avontuur naar Nederland.

lamlendig | 03-04-21 | 14:53

Het pact van Marrakesh zou toch ook het terugnemen van (asiel)zoekers beter regelen? Het land waar dit pact ondertekend is, gebruikt het zelf als pleepapier.

Schofthoogte 1.90m | 03-04-21 | 14:52

op de boot naar tanger zetten. gibraltar..

newray | 03-04-21 | 14:51

Kut marokanen en laten we direct alle verdragen opzeggen

Eddy67 | 03-04-21 | 14:51

Hierom dus een sterkere EU. Laat Marokko eens "nee" zeggen tegen de EU...

* Il Principe * | 03-04-21 | 14:50 | 2

Ja, dat zal ze leren.

jemagookniksmeer | 03-04-21 | 14:55

Haha, de EU zal onmiddellijk gaan bombarderen als de Marokkanen stoppen met het dumpen van hun tuig op onze stranden.

obominotie | 03-04-21 | 15:00

Nou, wanneer je iets tegen ongebreidelde immigratie hebt van economische vluchtelingen is er een kans dat je door dat tabblad "overig" tegenover een agent staat die ooit op "overig" stond. Wedden dat tegen die tijd wel tegenover alleen al een andere mening onder andere voorwendselen wordt gediscrimineerd tegen "witten"? Heb er niet veel vertrouwen in.... deze ooit nette fatsoenlijke maatschappij gast steeds sneller de helling af.

Jan, Leiden | 03-04-21 | 14:49

Rutte kan twee dingen doen om in genade weer aan te treden. 1. De jonge eruit schoppen, logistiek voor vaccines aan defensie. 2. Subiet alle geldstromen stoppen naar Marokko, maar daar is hij veel te angstig voor, geen ruggengraat, de slappeling gaat door waar hij gebleven was.

lanexx | 03-04-21 | 14:49

Ik beschouw dit als goed nieuws. Iedere 4 jaar mogen we hier ons zegje over doen en de laatste 35 jaar wijzen uit dat dit is wat de meerderheid van Nederland wil. Prima dus.

opblaasschaap | 03-04-21 | 14:48 | 2

Ja, alleen zouden die jongens die je niet mag opsluiten vooral in de D66-buurten en GL-buurten moeten worden gedumpt. Mijn probleem is dat ik tussen de Palliefans, de klimaatfanaten en de mocro-lovers woon en dan zou ik dus gestraft worden voor de onverantwoordelijkheid van mijn buren.

JvanDeventer | 03-04-21 | 15:11

Tja, zo werkt dat in een 'democratie'.

Sofa1 | 03-04-21 | 16:40

Dat marokko de onderdanen niet terugneemt heeft alles te maken met terrorismebestrijding. Europa is kansloos zonder inlichtingen vanuit de zandbakken her en der, dus is dat een prima dreigmiddel. Zij de onderdanen terug, wij geen intel meer.

NerdAlert | 03-04-21 | 14:48 | 1

Als we daarna alle marokanen eruit schoppen hebben we ook geen info meer nodig.

jan huppeldepup | 03-04-21 | 15:10

Zodra er weer een vliegtuig van Royal Air Marco landt op Schiphol dat ding gewoon aan de ketting leggen tot dat Koning Mohammed VI zijn familie persoonlijk komt ophalen.

Verder direct alle vluchten van Nederlandse maatschappijen op één van de luchthavens van Marokko cancellen. Dan is Casablanca straks als C19 voorbij is maar even geen hippe stedentrip bestemming.

muggetje | 03-04-21 | 14:47 | 4

@tegenalles | 03-04-21 | 14:49: Voor 150 eu heb een retourtje, Casablanca - Amsterdam daarvoor ga je geen 40 uur in je Dacia zitten.

muggetje | 03-04-21 | 14:53
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Mijn GS nick magnie | 03-04-21 | 14:46 | 1

Wollah... rasiesten hier. Allemaal.

Odin | 03-04-21 | 14:46

Rutte en zijn bijeen geraapte vazallen helpen dit land al 10 jaar naar de kl...
De Nederlander wil nog meer van hetzelfde want daar hebben 2 miljoen ezels zelf weer voor gekozen.

tegenalles | 03-04-21 | 14:45 | 1

Geen ezels, eikels.

Sofa1 | 03-04-21 | 16:41

Wolla, ik ga broer ook hierheen halen,
is tevens me oom dus veel familielid!
Jullie Nederlanders zijn net als die blonde meisje, allemaal kechjes!! daarom
iek neuk jullie allemaal moeder want er is helemaal niets wat jullie kunnen doen,
domme ongelovige varkens is in het Marokkaans, Hôĺļăņďēř§

TijdelijkOptimist | 03-04-21 | 14:45

Het is allang overduidelijk dat het Kartel Marokkanen spaart. Hoeven we niet moeilijk over te doen. genoeg maatregelen die we op nationaal niveau kunnen nemen zonder dat brussel of een rechter er een stokje voor kan steken en "we" verdommen het. Dus duidelijk, klaar, laat maar komen en laat maar blijven dat tuig. Dan moet het maar klappen, misschien dat er dan een paar karteloogjes opengaan, al waag ik het te bewtijfelen.

Graaisnaaiert | 03-04-21 | 14:44

Hele handel op het vliegtuig naar marokko zetten en dan snel de grens sluiten vanwege corona ofzo. Gewoon liegen, is takkiejah ofzo, mag in dit geval.

elfenstein | 03-04-21 | 14:43 | 1

Liegen? komt Prutte ook uit dat Berber land.

kapt.Jerkoff | 03-04-21 | 15:39

Je moet ze ook niet uitzetten maar repatriëten.

Comfortably_Numb | 03-04-21 | 14:43

Hier zou Bente Becker goed gebruik van kunnen maken. Als zij zich nu opwerpt als opvolger van Mark, en dan een uitnodiging stuurt naar Marokko om alle gevangenissen open te gooien en alle gedetineerden naar Nederland te sturen, dan krijgt ze niet alleen de steun van alle coalitie-partijen, maar zal ze over vier jaar ook nog eens een klinkende verkiezingsoverwinning behalen voor alles wat ze voor haar achterban gerealiseerd heeft.

obominotie | 03-04-21 | 14:42

Toch snap ik Justitie wel: het maatschappelijk draagvlak voor een departement dat zich alleen nog maar bezig houdt met verkeersovertredingen, is mogelijk inderdaad geen 100%. Tegelijkertijd zou ik als rechterlijke macht ook niet graag gezien worden als alleen maar het verlengstuk van gerechtsdeurwaardend Nederland.

Dus ja, al was het maar voor de geloofwaardigheid van onze instituties: wederom een heel menselijke uitspraak van de Hoge Raad. Eigen volk eerst.

Die menselijke maat: dat zouden meer instanties moeten doen. Met mogelijk een uitzondering voor de eigen staatsburgers: dat privilege is van zichzelf al onbetaalbaar. Keep is simple stupid. Niet te verwarren met Smart.

Hetkanverkeren | 03-04-21 | 14:42

Kennelijk is de klimaatcrisis, Coronacrisis en de toeslagenaffaire makkelijker op te lossen als dat criminele vuilnis terug te sturen naar hun eigen land.

johnyl | 03-04-21 | 14:41 | 1

Deze (demissionaire) regering lost helemaal NIKS op.

Jee-Dee | 03-04-21 | 15:07

Hoezo onmogelijk? Gewoon op het vliegtuig naar Marokko zetten en laat het ze het maar bekijken daar.

XverderNix | 03-04-21 | 14:41 | 3

Mooi he, mensen die hier niet mogen zijn bepalen zelf of zij hier blijven of dat ze willen vertrekken. Hebben wij niets over te zeggen.
Laat dat even op u inwerken. Nederland heeft 0 komma niets te zeggen over wie er wel en wie hier niet mag blijven. papieren niet noodzakelijk, bed, bad en brood verplicht. Gekke Gerritje, dat zijn we met z'n allen.

Graaisnaaiert | 03-04-21 | 14:46

Is waarschijnlijk het beste. Turkije heeft in november 2019 aangetoond dat dat heel simpel en goed mogelijk is. De Turken hebben toen IS jihadbruidje Fatima (uit Tilburg), die op dat moment géén Nederlander meer was - want haar Nederlanderschap was al eerder ingetrokken - en ondanks hevige protesten van Nederland, 'gewoon' op een vlucht naar Amsterdam gezet. Tot op heden hoor je niks meer over die Fatima, wat zijn nou feitelijk de plannen met haar? Ben ik uiterst benieuwd naar.

Anyway, die illegale, kansloze Marokkaanse asielzoekers zijn gewoon Marokkaans, dus zet ze gewoon op een vlucht naar Rabat.

Dr_Johnson | 03-04-21 | 14:49

Dit kan moeiteloos op de grote stapel faals erbij. Ik stop verder maar, ander joris. Fijn weekend

pibasso | 03-04-21 | 14:41

Het maakt toch kennelijk niet uit waarop je stemt. De rechters regeren in feite. Niks scheiding der machten.

Kattie | 03-04-21 | 14:41

Ik zeg Rochdale.

Meer is niet nodig om de diep- en dieptrieste situatie van Europa te beschrijven als we het hebben over geïmporteerde terreur door moslim barbaren met een sausje van wegkijken en het niet-benoemen erover gegoten.

Arme kindertjes.

Realism Is All | 03-04-21 | 14:38

Zijn niet al alle Marokkanen uitgeprocedeerd? Weird.

Ichneumonidae | 03-04-21 | 14:38 | 1

Juist, bij voorbaat al kansloos. Dus gewoon niet binnenlaten zou een hoop gedoe schelen.

Lompelul | 03-04-21 | 14:42

Onze regering kan toch ook eens een paar keer 'vergeten'(want daar zijn ze erg goed in) om om geld te storten op de rekening van de instantie die de uitkeringen naar marokko verzorgt. Dan komt die rekening rood te staan en dus geen overboekingen naar marokko. Vervolgens een paar weken de telefoon niet opnemen wegens 'storing'. Probleem opgelost zonder dat tegen contracten in gaan.

pa_niek | 03-04-21 | 14:37 | 1

Tuurlijk kunnen ze dat. Echter de wil ontbreekt er wat aan te doen omdat het laffe sukkelzakken zijn.

Dirk III | 03-04-21 | 14:41

Zolang er geen bereidheid is het geweldsmonopolie te handhaven is dit gewoon gelul in de marge.

Anoniemtje | 03-04-21 | 14:36

Ik weet wel hoe dit eindigd:

In de nabije toekomst worden er toeslagen in het leven geroepen die personen (lees hier Marokkanen) zal ondersteunen die door een (onschuldige) manier buiten het sociale vangnet zijn gevallen.

Tegen die tijd zingt Claudia de Breij er een liedje over: "Jij hoort er ook bij"

Slachtofferrol: Het ideale scenario voor de verzorging van wieg tot graf. (op de ander z'n kosten)

Ervaringsdeskundige | 03-04-21 | 14:36

De politie zoekt veel allochtoon personeel. En alweer opgelost.

Quib | 03-04-21 | 14:36

Goed dat rechters recht spreken. Hoe discutabel ik sommige uitspraken ook vind.

Dus kennelijk hebben onze wetgevers nog een boel werk te doen. Dus als ze nou effe kappen met dat Haagse bubbel-gelul en aan het werk gaan om echte problemen op te lossen....

Odin | 03-04-21 | 14:36

Tja, als je 27 gevangenissen sluit in slechts 8 jaar moet je het beleid hier en daar wat aanpassen, nietwaar? Minder aangiftes opnemen, van daders slachtoffers maken in media én natuurlijk illegalen legaliseren. Gewoon, omdat het Nederlandse volk toch alles pikt en doodleuk weer meer meer meer immigratie stemt.

Mensdier | 03-04-21 | 14:35 | 2

Met uw geklaag gaan we de oorlog winnen zeker?

normanius | 03-04-21 | 14:38

Het volgende voorbeeld van ,Weer geen beleid.
Al jaren is er geen beleid over illegalen en uitgeprocedeerde uitkeringzoekers.
Ze doen maar wat en dat wat is meestal belastinggeld uitgeven want daar is genoeg van.
Net als bij het falende vaccinatiebeleid, wat er voor gaat zorgen dat we misschien in 20222 pas ect van de zomer kunnen genieten.
Overla zijn er commissies,organisaties bureaux en stichtingen die langs elkaar lullen maar daadkracht is er nooit.
Fuck!!!!

pejoar | 03-04-21 | 14:34 | 1

20222 maken wij niet meer mee Pejoar.

Quib | 03-04-21 | 14:36

Je kan zeggen van die Duitsers wat je wil maar daar gaan ze vandaag wel massaal de straat op om voor de vrijheid van hun grondrechten op te komen.
En dat doen ze ook nog best wel gezellig ook.

#Stuttgart

Zoethoudertje | 03-04-21 | 14:34

Je zou denken dat dit klein bier was. Daat er wellicht niks aan te doen valt. Maar zo'n beetje de helft van het vastgoed in Marrokko is gefinancieerd door geld dat links of rechtsom uit West Europa geschut is. Van de coke taxi tot de malifide bouwvakker, tot de azielzoekers, de uitkeringen, en zorgfraude bedrijfjes. Die Marrokaanse postbodes, studentes, en bakkers knechten die worden daar niet voor gevraagd. Te lief, te verwesterd. Die zijn ze kwijt aan die Hollanders. Maar de rest kan er wat van hoor. Samen met de Roma is het dringen bij het UWV, en de KVK. Nep bedrijfjes en fictieve facturen, alles op een andere naam, mensen laten werken vanuit de illegaliteit. Maar goed, voordat we die kunnen controleren moeten we eerst toestemming vragen om binnen te komen en een dossier op zetten. Vormfout? Seponeer maar. Zit er nog iemand vast? Meteen los gooien met 2000 euro leefgeld minus openstaande boetes voor.. zwartrijden. Circus. Kun je niet oplossen vanuit een moreel die aleen bureaucratisch mag gelden.

GeheidEenGeit | 03-04-21 | 14:32

Zolang "hulpverleners" goed kunnen verdienen aan deze "zielige" mensen gaat er helemaal niets veranderen.

getzappad | 03-04-21 | 14:31

Vrij simpel, alle geldstromen richting Marokko stopzetten en blokkeren dus ook uitkeringen en privé donaties etc.

Na terugnemen van deze klootzakken geld weer vrijgeven en dit maar blijven volhouden bij elke keer als er weer Marokkaanse burgers geweigerd worden door de autoriteiten in Marokko.

Fedde71 | 03-04-21 | 14:31

Het was toch zo’n verrijking?

Wijze uit het Oosten | 03-04-21 | 14:29

Houd je dochters binnen en doe alles op slot.

Gaat het niet dan? | 03-04-21 | 14:28 | 2

En laat je zoontje(s) niet op instagram via een livestream.

Simon_Ketellapper | 03-04-21 | 14:36

Lekkere mentaliteit. Ik zeg laat ze maar komen. Enorme verrassing staat ze te wachten.

J.Cash | 03-04-21 | 14:37

Vanuit mijn werkzame leven ben ik gewend ergens een retoursticker op te plakken als het teveel was of niet aan de verwachtingen voldeed. En dan gaat het gewoon retour.

Leptob | 03-04-21 | 14:28 | 3

Precies. Laat ze het lekker in Marokko uitzoeken. Wat denk je dat er gebeurt als daar een vliegtuig vol eigen volk landt?

BBRDWR | 03-04-21 | 14:29

Dat moet dan willen twee weken na ontvangst. Anders moet je het houden.

Geneeskrachtig Kruit | 03-04-21 | 14:29

@Geneeskrachtig Kruit | 03-04-21 | 14:29: willen = binnen. excuses.

Geneeskrachtig Kruit | 03-04-21 | 14:30

Je zou toch denken dat sommige burgers dit zelf oplossen zonder tussenkomst van de politie of rechter als ze slachtoffer worden van dit geteisem.

Ir_HardGelag | 03-04-21 | 14:25 | 3

Dat is wat ze uiteindelijk zullen doen ja.

Professor Superhirn | 03-04-21 | 14:29

Dan neemt de overheid wel opeens maatregelen, overigens niet in het voordeel van de burger.

hisxxx | 03-04-21 | 14:37

Burgers die probleemoplossend te werk gaan kunnen wél langdurig in bewaring worden genomen...

WoWi | 03-04-21 | 16:11

Direct stoppen met de uitkeringen vanuit Nederland naar Marokko,
dat had sowieso al jaren geleden al plaats moeten vinden!!

TijdelijkOptimist | 03-04-21 | 14:25 | 1

Zal ook wel niet mogen van mevrouw de rechter

Ir_HardGelag | 03-04-21 | 14:29

Hoe moeilijk kan het zijn? Draai de geldkraan dicht. Moet je eens opletten hoe snel Marokko bijdraait. Werkt bij ome Erdo ook altijd.

Deksmaat | 03-04-21 | 14:24

Hoe vaak wil je als land in je muil geroggeld worden? Doe gewoon eens iets, iets wat lijkt op zo-ga-je-niet-met-elkaar-om, mevrouw Knol!!!1!! Je staat erbij, knikt en laat het erbij.

Zalluf | 03-04-21 | 14:24

Ik stel de volgende oplossing voor: maak een deal met een stadje net over de grens van Marokko, bijvoorbeeld in Algerije. Drop deze misdadigers daar en laat ze door de plaatselijke politie de grens met Marokko over meppen. Probleem opgelost, zo'n deal is altijd goedkoper dan wat het probleem nu al jaren kost.

gekwetst | 03-04-21 | 14:24 | 1

Of maak een deal met zweden met zijn >200k onbewoonde eilanden. Mogen ze kiezen.

Ir_HardGelag | 03-04-21 | 14:34

Moet je dus de wet aanpassen nu de rechter niet mee wil werken.
Gaat ws niet gebeuren.

Ichneumonidae | 03-04-21 | 14:23

Zeg die Kaag spreekt toch zo lekker Arabisch? Als we dan toch met haar opgescheept zitten straks, kan zij dan niet eens een beetje babbelen in Marokko dat het toch wel vervelend is dat ze de kliko iedere keer bij ons in de tuin legen? Lijkt me ook wel prettig voor de Marokkaanse gemeenschap in Nederland..

osolemio | 03-04-21 | 14:21 | 3

Laat die Marokkaanse gemeenschap ook maar eens een keer opstaan dan. Gebeurt ook niet.

Cheffff | 03-04-21 | 14:24

Denk je dat Al-Kaag daar aan WIL meewerken?

DutchLion33 | 03-04-21 | 14:26

Kaag gaat er nog heel veel meer uitnodigen waar het werkgebied het hele Midden-Oosten zal betreffen ipv alleen Marokko.

Grachus | 03-04-21 | 17:53

Zo simpel op te lossen dit. Gewoon alle geldstromen richting Marokko stop zetten. Binnen een dag is het geregeld.

Dirk III | 03-04-21 | 14:19 | 6

Tuurlijk werkt het wel.
In oplossingen denken en aanpakken in plaats van de klote gepolder.
Dat hebben we namelijk al 30 jaar geprobeerd. Werkt niet is gebleken.
Probeer het eens voor een weekje en kijk wat er gebeurt.
NL heeft daar geen toestemming voor nodig van Duitsland of Frankrijk.
NL heeft zo veel Marokkanen dat dat een aanzienlijke impact heeft.
Daarnaast is het economische verkeer naar Marokko verwaarloosbaar. Ze exporteren alleen criminelen lijkt het wel.

Dirk III | 03-04-21 | 14:38

Denkt u dat dat dan wel zomaar mag van de hoge raad?

Kattie | 03-04-21 | 14:44

@Kattie | 03-04-21 | 14:44: Daar heeft de VVD 12 jaar de tijd voor gehad om dat te regelen. De avond klok was in een dag geregeld.

Dirk III | 03-04-21 | 15:42
▼ 3 antwoorden verborgen

Goed dat de rechter deze fout in de wetgeving blootgelegd heeft. Dan is het nu aan de wetgevers om de fout te corrigeren.

obominotie | 03-04-21 | 14:19 | 2

Zal wel in een internationaal verdrag zitten.

Muxje | 03-04-21 | 14:26

@Muxje | 03-04-21 | 14:26: Ook dan is het aan de wetgevers om de foutieve artikelen buiten werking te stellen totdat de correctie doorgevoerd is.

obominotie | 03-04-21 | 14:34

Ook onder Rutte 1,2 en 3.
Stuur die muts hiervoor naar huis.
En geen VVD'er op deze post.

TERUGVANWEGGEWEEST | 03-04-21 | 14:19

Maar Mark Rutte zijn VVD vriendin Ankie Broekers Knol zou dat toch in Marokko even gaan regelen? Met VVD premier Bente Becker moet het zeker gaan lukken!

GroetenVanUrk | 03-04-21 | 14:19

Als hier geen oplossing voor komt bestaat het risico dat mensen die lijden hebben onder de criminele activiteiten van dit gespuis het recht in eigen hand gaan nemen. Maar die worden dan wel keihard aangepakt.

lekgoot | 03-04-21 | 14:18

Alle inkomende vluchten vanuit Marokko/Tunesie/Algerije verbieden.
Vakantiereizen naar deze landen ook verbieden. Indien dat niet mogelijk is, alleen mensen met NL-paspoort mogen deze vluchten boarden.

Verder alle subsidies en regelingen richting Marokko stopzetten.

Zueco | 03-04-21 | 14:18

Ok kunnen we niet samen een initiatief starten? We kopen een oude bus, bellen de media en hebben als hashtag. #WeGaanZeBrengen

DanskeRob | 03-04-21 | 14:17 | 2

Briljant! I'm in!

Odin | 03-04-21 | 14:28

#WeGaanZeBrengen #GeenMensIsTeveel #NiemandLatenVallen

Watching the Wheels | 03-04-21 | 14:31

"De hoogste rechtsprekende instantie oordeelde vrijdag dat er een streep moet door vreemdelingenbewaring voor Marokkanen, doordat het thuisland in de praktijk nauwelijks meewerkt aan het terugnemen van onderdanen."

Schandalig. Dus dan gaat dat naffertuig weer frank en vrij door de straten van Nederland schuimen, overlast en criminaliteit veroorzakende.

Een volgend kabinet, of dat nou Rutte IV wordt, Kaag I, of voor mijn part Simons I, moet hier zo snel mogelijk wetgeving voor optuigen dat illegaliteit wel strafbaar wordt, en dat het wel mogelijk wordt lieden die hier niet mogen zijn net zo lang vast te zetten totdat ze uitgezet kunnen worden, of totdat die lieden zelf aangeven: nou, zet me maar op een vlucht richting heimat.

Dr_Johnson | 03-04-21 | 14:17

Spartacus is een racist! Kruisig hem!

zwaaropdehand | 03-04-21 | 14:16

Hoeveel jaren speelt dit nu al? En wat is -behalve de geboorte van de ketenmarinier- effectief bereikt?
Even ter ondersteuning van mijn vertrouwen in onze representatieve democratie.

All_yall | 03-04-21 | 14:16

Onze nieuwe premier is Marokkaag. Kom je ook niet meer vanaf.

RickTheDick | 03-04-21 | 14:14

Hoog tijd dat we de Marokkaanse sperzieboontjes en andere producten voortaan niet meer kopen.

Leon Tosti | 03-04-21 | 14:13

Ik ZING ‘Welkom in mein lant!’.

Verderkijkert | 03-04-21 | 14:13

Ja, we kunnen blijven mekkeren maar het overgrote deel van de bevolking interesseert dat gezien de uitslag van de verkiezingen blijkbaar geen zak.

MoonBeebe | 03-04-21 | 14:13

Ondertussen stemmen Nederlandse staatsburgers met een Marokkaanse achtergrond in totale wanhoop op Geert Wilders in de hoop dat op dit probleem een oplossing komt. Die zijn ook een beetje klaar hiermee vergeleken te worden en in hun dagelijks leven de vruchten te plukken van de reputatie die deze rovende bendes aanrichten.

Spanje heeft goede ervaringen met Marokkanen terugsturen naar Marokko. Gewoon keihard onderhandelen. Het enige waar de koning van Marokko respect voor heeft. Niet in Europees verband lief vragen, maar gewoon alles waar Marokko enigszins baat bij heeft beëindigen.

Feynman | 03-04-21 | 14:13 | 5

Als die Nederlandse staatsburgers met Marokkaanse achtergrond hierin nou eens het recht in eigen hand gaan nemen. De kans dat zij dan vervolgd gaan worden is een stuk kleiner dan als een honderdstegeneratienederlander dat doet.

lekgoot | 03-04-21 | 14:21

Leuk en aardig, maar hoe weet jij dat Marokkanen op Wilders stemmen. Die reportage waarin dat werd gezegd is 15 jaar oud.

The-loopy-cowboy | 03-04-21 | 14:24
▼ 2 antwoorden verborgen

Kunnen diegene die open grenzen willen en iedereen hier een huis wilt geven en hun bestaan willen financieren vanuit de staatsruif zich melden aub? Dan wil ik wel landelijk al die huizen van die deugers markeren zodat die criminelen zonder vervolging of oproep bij “opsporing verzocht” legitiem huizen mogen leegtrekken en zich tegoed doen aan alles wat er binnen die muren aanwezig is. Wel zo eerlijk en niet meer dan terecht. Zo vallen er namelijk geen onschuldige slachtoffers en het is nog goed voor de negatieve statistiek van allochtonen dus dat moet de deuger wel aanspreken ook!

Hollandse_blauwe | 03-04-21 | 14:12 | 1

De aanvoerdster van deze club mensen heeft afgelopen week haar gifstokje getoond.

MoonBeebe | 03-04-21 | 14:16

130 mln vanuit de EU jaarlijks naar Marokko,.. wat verdwijnt in de onzichtbaarheid. Zg. voor verbetering vd rechtstaat. Wordt het niet eens tijd dat we die zandbak gaan afknijpen? Oh wacht,.. Europa.

horsteknots | 03-04-21 | 14:12 | 3

fosfaat export. Europa kan niet zonder, net zoals we (voorlopig) niet zonder Russisch of Turks gas kunnen.

W_F | 03-04-21 | 14:13

@W_F | 03-04-21 | 14:13: Ja, ik zie het. Ook wat autobedrijven en andere multnationals zitten er.

horsteknots | 03-04-21 | 14:18

dat is kleingeld, de echte poet is jaarlijks 8 miljard

2CVOcean | 03-04-21 | 16:17

Tuig. En verpesten ons mooie landje.

FrankPappa | 03-04-21 | 14:11

Vreemd toch dat toekomst voor de meeste mensen in dit land bijna altijd betekent dat het slechter gaat.

Koning BongoBongo | 03-04-21 | 14:10

Geef Oezbekistan een miljard euro, in ruil voor verplichte opname van uitgezette ongewenstelingen. Probleem opgelost. Mag ook wel wat kosten.

Professor Superhirn | 03-04-21 | 14:09 | 2

Goed idee! Deze vliegtuig naar Marrakesh? Jaja,.. stap nou maar in.

horsteknots | 03-04-21 | 14:13

Het is zo simpel. De wil is er gewoon niet.

Mokum Kosher | 03-04-21 | 14:09 | 1

En maar lekker verschuilen achter verdragen.

jemagookniksmeer | 03-04-21 | 15:01

Buurthuis = enkelvoud. HUN - > HAAR

Jos Tiebent | 03-04-21 | 14:09

De Raad van State ook al geïnfecteerd door D 66 door ene Thom met een H, de Anne Frank meneer.

Uw Verzekeringsadvis | 03-04-21 | 14:08

Geldt hier ook het "... minder....." voor? Het is maar een vraag hoor, geen mening nauurlijk.

dathoujetoch | 03-04-21 | 14:08

Aanhouden en dan rechtstreeks naar de versimpelde politie-opleiding. Dat zal ze leren!

SergeantPierlala | 03-04-21 | 14:08 | 1

Meer lichtbruin op straat?

W_F | 03-04-21 | 14:12

In ruil voor het neit aanpassen van uitkeringen aan de Marokkaanse maatstaven hebben wij goede politieke betrekkingen met Marokko. Maar dan geven ze niet thuis als er iemand uitgezet moet worden?

Dit lijkt mij een goed moment om alle uitkeringen naar Marokko alsnog aan te passen.

W_F | 03-04-21 | 14:08 | 2

"""Wij""" hebben helemaal geen goede betrekkingen met Marokko. Men weigert zelfs onze bewindspersonen te ontvangen voor een gesprek over deze kwestie.

OverdaanDerOnderheid | 03-04-21 | 14:19

Boekers Knol was dat toch? Die ouwe doos zou ik ook niet toelaten, om meerdere redenen.

Bakkeleures | 03-04-21 | 16:04

Als het juridisch allemaal kon had ik er geen enkele moeite mee om ze vast te zetten

stipjes | 03-04-21 | 14:08

Ambassadeur terug uit Marokko, geen cent meer daarheen (ook geen uitkeringen, kinderbijslag of andere toeslagen). Ambassadeur er hier uittrappen naar Marokko. Even laten sudderen en over drie weken staan ze te springen om dat gajes in ontvangst te nemen.

redthehaghue | 03-04-21 | 14:07 | 4

Dit is wel heel pragmatisch. Dat moeten we allemaal niet willen met elkaar. Nee laten we dat vooral niet doen. We kijken gewoon opnieuw hoe het binnen de huidige structuur op te lossen valt. Ook veel prettiger voor het hele bataljon hulpverleners + Johnny de Mol.

de Voorzittert | 03-04-21 | 14:38

Het ontbreekt de Nederlandsche egering(en) simpelweg de wil om er iets aan te doen
iedere lamzak met een beetje ruggegraat zou in elk geval eens goed geprobeerd hebben dat geteisem over de schutting van het land van herkomst te flikkeren

Tobi | 03-04-21 | 15:13

De Raad van State maakt zich druk om niets.
Ze geven als redacteuren van politiek Shownieuws commentaar op wat al lang door de regering
w̶e̶g̶g̶e̶g̶e̶v̶e̶n̶ ̶ geregeld is.

Middels het "Verdrag van Marrakech" heeft de EU zeggenschap g̶e̶n̶o̶m̶e̶n̶ ̶ over welke criminelen na 5 jaar met noeste en eerlijke misdadige gedragingen, een permanente verblijfstatus o̶p̶g̶e̶l̶e̶g̶d̶ krijgen.

Marrakech ligt NB in Marokko. Dat schept verplichtingen v̶o̶o̶r̶ ̶d̶e̶ ̶b̶e̶r̶o̶o̶f̶d̶e̶n̶.

Milton_Styx | 03-04-21 | 16:08
▼ 1 antwoord verborgen

En dan over een paar jaar een Marokkanen pardon want ze zijn hier al zo lang..

Vosfox | 03-04-21 | 14:06 | 2

En,dan komt de hele famillie uit Marokko ook de pot verteren

Alwayscurious | 03-04-21 | 14:10

Inclusief media campagne met keurig Nederlands sprekende mocrokindjes, die ook nog eens heel goed kunnen zingen.
Het is allemaal zo voorspelbaar.

jemagookniksmeer | 03-04-21 | 15:00

Maar Wilders is bad, but coalition is good.

VoltaireJohn | 03-04-21 | 14:06

Daarom heeft Nederland geen 17 miljoen inwoners maar veel meer.
Er is in al die jaren nagenoeg geen enkele afgewezen asielzoeker uitgezet.
Zij worden geacht het land te verlaten. Ja koekoek!
Nederland telt 17 miljoen geregistreerde BSN bezitters en waarschijnlijk nog een paar miljoen vogelvrije geluksvogels.
Meteen een antwoord op het vorige topic waar al die biljetten gebleven zijn. :-)

keestelpro | 03-04-21 | 14:05 | 2

U bedoelt veel minder. Minder omdat de helft hier niet eens woont of werkt. Minder dus. Heb ik al drie keer minder gezegd?

Jos Tiebent | 03-04-21 | 14:12

@Jos Tiebent | 03-04-21 | 14:12:
Daar heb je een punt Josti. Dat brengt de som weer een beetje in balans. Maar het is wel een trieste optelsom dan.

keestelpro | 03-04-21 | 14:15

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com