Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Asielzoekertjes (14, 15 & 16 jaar) breken in & meppen bejaarde bewoner neer

logo coa incl. balkjes

Enkeltje. Doei!

Tsja. Wat moet je dan verder nog zeggen. Wat moet je dan verder nog doen. Behalve moedeloos je hoofd neerleggen op de bovenbenen van Bente Becker en stilletjes je tranen via je wangen op haar warme schoot laten biggelen, terwijl Bente 'ssst ssst' prevelt en met haar vingers door je haar krioelt. Een bejaarde inwoner uit Oisterwijk betrapt inbrekers. Krijgt een vuist op z'n bek. Blijken het boys van 14 ('deze jongen was al ingerekend vanwege een winkeldiefstal'), 15 en 16 jaar oud. Uit het asielzoekerscentrum. En op hetzelfde moment komt er een memo van de burgemeester uit: het azc 'verliest draagvlak'. "Het draagvlak wordt verzwakt door overlast gevende asielzoekers, veelal uit veilige landen, die weinig te verliezen hebben en niet terugdeinzen voor criminaliteit. Een van de afspraken met COA (Centraal Orgaan opvang Asielzoekers) is dat overlastgevers stevig worden aangepakt, en altijd worden overgeplaatst. Uit een memo van de burgemeester aan de raad van Oisterwijk, blijkt 'In de praktijk echter dat dit niet altijd wordt gedaan'." Een beter milieu begint bij onszelf want dit kán niet. Deze kansloze knapen van 14, 15 en 16 jaar. WÉG. Geen gepvda, geen getraject, geen geïnvesteer, geen gedoe, geen gecoach, geen gestuur, geen gesessie, geen gepamper. WÉG.

Reaguursels

Inloggen

En maar door blijven Deugen... Alles moet kapot, van de DeugMarxisten.

Poekieman | 05-03-21 | 06:57

Overlastgevende asielzoekers worden geoverplaatst. Dat zal ze leren. Van het ene generieke tochtgat naar de ander. Alsof een buitenlander de verschillen kan zien tussen onze dorpen en steden onderling.

Sans Comique | 05-03-21 | 06:19

14-15-16 jaar, met volle baardgroei. Want uit die contreien worden ze vroeg volwassen (zogenaamd). Maar dan nog, je bent te gast. gedraag je daar na, anders weer terug naar je moederland, lege vliegtuigen zat.

Hiesjes | 05-03-21 | 01:30

Sofort die ketting aan wilgen hangen.
Maakt niet uit of er nog BM aan vastzit ofniet.

hallevvezool | 04-03-21 | 23:14

Ik ben echt benieuwd wat dat "stevig aanpakken" inhoudt en wat "overplaatsen" oplost. Een nieuw dorp, nieuwe bejaarden om te overvallen?

Tuinhekje | 04-03-21 | 22:22

Wat er allemaal in Nederland gebeurd met asielzoekers, instroom, het aanpappen met moslims zijn allemaal de vruchten van jarenlang linkse politiek in Nederland. Tel daar de jaren VVD bij op, die veel linkser is dan men wil toegeven: soms een beetje stevig voor de bühne, maar vervolgens geen kloot doen aan de migratie. Kortom we zitten nu met dik 20 jaar links beleid. En dat kent zijn weerslag in weke bestuurders die liever wegkijken dan beschuldigd worden van discriminatie. Ik denk dat met de PVV aan de macht het heel snel klaar is met dit soort tuig. De bezem door Nederland zeg ik.

peuleschil | 04-03-21 | 21:40 | 1

Over een week gaat Nederland dat ook doen. (Grapje!)

Sofa1 | 04-03-21 | 21:43

COA? Je bedoelt vast COLA=Centraal Orgaan Lastige Asielzoekers

potjandorie | 04-03-21 | 21:33

Dat handhaven van zo'n avondklok valt nog niet mee hé ?

Triest dat zo'n enorme groep kwajongens het voor die enkele goeie verpest.

InSight | 04-03-21 | 21:14

Mooi eufemisme, overlast, voor dit soort misdaden.

JvanDeventer | 04-03-21 | 20:16

Volgens de stelling in de voorhuidavond neemt Nederland maar 500 vluchtelingen per jaar op.
Willen we meer of minder vluchtelingen opnemen.
De leugen moet niet nog groter worden....

Cum_skwat | 04-03-21 | 20:07

Als volwassenen berechten en daarna hun ouders de optie geven om de straf uit te zitten.

W_F | 04-03-21 | 19:56

Hohoho, als een tram-moordenaar gewoon hier MOET blijven wegens de 'zorgplicht' van de overheid, dan MOETEN deze ongetwijfeld getraumatiseerde kansenparels helemaal vrij toegang hebben tot onze maatschappij.
Overigens, die bejaarden zijn vast wit, en komen ook nog uit het koloniale tijdperk. Hoog tijd dat ze eens wat terug gaan betalen; niet goedschiks, dan maar kwaadschiks! Dat zal die uitbuiters leren!

Valse_nootjes | 04-03-21 | 19:35 | 1

Dat de spulletjes en geld van die witte bejaarden in handen kwamen van slachtoffers van ons kolonialisme en slavenhandel is niet meer dan Kosmische Rechtvaardigheid. Terug bij de erfgenamen van eigenlijke eigenaren.
Je moet niet vergeten; hoe langer geleden men geboren is, hoe meer men heeft kunnen genieten van de vruchten van de misdaden onzer voorvaderen. Dus hoe schuldiger men is. Als je wit bent ten minste. Afstammelingen van Nigeriaanse slavenverkopers mag je namelijk niet aanspreken op de daden van zijn voorvaderen.

Sans Comique | 05-03-21 | 06:24

Ach leuk , las net al over die Afghaanse multi prikker in Zweden en die Franse journalist die door een Algerijn is gesloopt . Wel lekker divers hier in Europa .

Castor12 | 04-03-21 | 19:34 | 2

Ja ho even, éérst nog even onderzoeken of er wel echt sprake is van terrorisme. Ik lees dat de Afghaan bekend was wegens 'kleine overtredingen' zoals drugs. De man was ongetwijfeld bekneld geraakt in een niet-welkomende maatschappij. En ja, dan raak je gefrustreerd, als je niet gehoord wordt.

Valse_nootjes | 04-03-21 | 19:37

@Valse_nootjes | 04-03-21 | 19:37: geweld is altijd terrorisme... je hoort vaak...'geen terroristische motieven'... kul GEWELD IS ALTIJD TERRORISME!!

Y&T | 04-03-21 | 20:05

Tijdens de kermis in Oisterwijk in 2018 of 2019, vielen dit soort jonge AZCers meisjes lastig. Er volgde een klopjacht door lokale jeugd en de heren moesten ontzet worden. Men sprak schande van de lokale jeugd. Vuile racisten waren het. De aanleiding voor de klopjacht mocht niet genoemd worden in de media.
3 of 4 jaar later is er nog steeds niets veranderd, ondanks alle stevige uitspraken van politici en burgemeester, ondanks alle beloften van het COA. Het blijken steeds weer slechts leugens.

JanVergoor | 04-03-21 | 19:25 | 3

Zie het zo. Als is de leugen nog zo snel... Jij en half Oisterwijk weet hoe de vork in de steel zit en zal niet meer op een GL, PvdA of D66 stemmen omdat jullie de teloorgang van dichtbij hebben aanschouwd en de politieke/media-spin die erop volgde.

Dirk III | 04-03-21 | 19:34

@Dirk III | 04-03-21 | 19:34: Maakt niet uit; ook al stemt de helft niet meer op de moderne NSB, die moderne NSB regelt het wel zó dat ze toch de meerderheid gaan halen. En die 'stevige uitspraken' van politici en burgemeester? Geen stuiver waard, want praatjes vullen geen gaatjes, en dat weten ze donders goed. Die praatjes zijn er alleen maar om het segment tussen 49% en 51% stemmen zeker te stellen; die eerste 49% zijn de kartelstemmers die buiten de probleemwijken wonen.

Valse_nootjes | 04-03-21 | 19:39

@Valse_nootjes | 04-03-21 | 19:39: In Budel is de gemeente voornemens om het contract met het aso-AZC te verlengen. Dat AZG zorgt in alle dorpen van de gemeente enorme overlast, tot in Weert toe. Heb je dus de kans om je bevolking van die plaag te verlossen, nee hoor, we gaan verlengen. Of men heeft een bloedhekel aan de eigen bevolking of het bestuur is omgekocht of onder druk gezet vanuit Den Haag.
.

5611 | 04-03-21 | 21:20

Hoho, dit gaat zeker keihard aangepakt worden. Ze gaan 100% zeker naar een ander asielzoekerscentrum overgeplaatst worden en het strafblad mag niet meer mee van de overheid.

Rest In Privacy | 04-03-21 | 19:15 | 1

Lol

Dirk III | 04-03-21 | 19:35

De enige oplossing is 76 zetels voor de PVV. Van andere partijen hoeft u helemaal niets te verwachten.

Jafco | 04-03-21 | 19:15 | 4

Tja, daar heb je toch echt nog een partij voor nodig. Zeg maar FvD... Oh nee, die zijn reeds kaltgesteld.

Dirk III | 04-03-21 | 19:26

Mee eens maar het gaat weer gewoon Rutte worden.

Sofa1 | 04-03-21 | 21:45

Dan zal de kaste van linkse bestuurders en top ambtenaren de maskers afdoen en de nieuwe wetten gewoon niet uitvoeren

BASinnic | 04-03-21 | 22:05
▼ 1 antwoord verborgen

"stevig worden aangepakt, en altijd worden overgeplaatst". Wat is er mis met: gewoon direct uitzetten?

Cor Netto | 04-03-21 | 19:05 | 2

Wat is er mis met gewoon helemaal niet meer toelaten? Oh ja, dan heb je een grens nodig...

Valse_nootjes | 04-03-21 | 19:40

Zolang mensen geen PVV stemmen zal er niks veranderen.

Ik zie het al voor me dat mensen de komende 4 jaar weer gaan klagen over asielzoekers, terwijl ze op partijen stemmen die het vertikken om hier iets aan te doen.

Ik heb eigenlijk geen eens medelijden met mensen die geen PVV stemmen en vervolgens worden aangepakt door Finnen en asielzoekers. Als je zo graag je kop in het zand wil steken voor de problemen die er zijn, dan ga je maar lekker de gevolgen ervan ondervinden.

Greetjee | 04-03-21 | 18:57 | 2

bravo

Y&T | 04-03-21 | 20:06

Het zou helpen wanneer we allemaal zo reageren. Last van "crimigranten" en niet PVV gestemd? Eigen schuld, dikke bult.

discriminazie | 04-03-21 | 20:51

Het nieuwe Nederland! De great reset is begonnen toen de grenzen open gingen en kado’tjes weggeven de enige grote wens en doel van linkse politiek werd.

dasechtgeenstijl | 04-03-21 | 18:51

Toch he? Als ze bij mijn tante dit geflikt hadden dan help het nog wel eens om zelf met hen in gesprek te gaan. Uiteraard opbouwend en corrigerend. Gek maar ook al verstaan ze je niet, het wordt gegarandeerd begrepen

Mark van Leeuwen | 04-03-21 | 18:47

Zoveelste topic hierover, uiteindelijk gebeurd er helemaal niets. Lekker blijven dweilen, die kraan krijg je toch nooit meer dicht.

zegmaarwij | 04-03-21 | 18:46

Het onverteerbare van dit soort "incidenten" is dat je er daarna nooit meer iets over hoort. Terwijl men dit ongedierte achter de schermen eindeloos blijft pamperen, begeleiden, coachen, trajecten indouwen, overplaatsen, nog eens overplaatsen en wéér overplaatsen.

Er komt pas een einde aan deze georganiseerde waanzin als dat hele geitenwollen sokken-circus, inclusief alle draaimolens waarover het beschikt, rigoureus wordt gesaneerd. En met 'saneren' bedoel ik niet 'opknappen', 'gezond maken' of zo, maar saneren in de zin van opdoeken. Afschaffen. Ontbinden. Sluiten. Stopzetten. Inclusief dat hele subsidie-slobberende leger van asiel-advocaten.

Schrap dat hele vangnet. Schrap de voordelen. Het zakgeld. Het bad, bed & brood. Schrap alles waarvan ze kunnen profiteren. Moet je eens zien hoe snel ze zijn vertrokken. en vooral ook hoe snel de asielstroom opdroogt.

De paar keer dat ik Barcelona heb bezocht, stonden er in elke winkel en in elke horeca-gelegenheid aan de Ramblas, met grote knuppels bewapende, zwart geüniformeerde bewakers. Vanwege het overal aanwezige Noord-Afrikaanse geteisem waarmee die stad overspoeld is en dat zijn dagen doorbrengt met jatten, beroven, spugen, uitdagen en geweldpleging.

In heel West-Europa wordt veel te slap opgetreden tegen dit crapuul. Ze zijn de baas op straat en dat weten ze. Omdat ze nauwelijks tegengas ondervinden in deze over-gefeminiseerde samenlevingen die al een halve eeuw doordrenkt zijn door linksdraaiende politieke correctheid.

Peter Emile | 04-03-21 | 18:15 | 3

I have a dream... Je hebt hem mooi verwoord. Maar het zal een droom blijven. Zij in onze volksvertegenwoordiging die hier werk van willen maken worden bewust buitengesloten door de zittende elite waar nog teveel mensen blind op stemmen. Zie het somber in.

Fubar | 04-03-21 | 18:31

TKS- Well done- Bull'sEye- will relay-! Cheers !

Yeoman | 04-03-21 | 18:35

Wanneer je het rapport van Jan van de Beek (gisteren via GS) leest, dan duurt het niet lang meer voordat het hele besteedbare inkomen van de autochtone Nederlander opgaat aan immigratie. Dan zal de wal het schip wel keren.

discriminazie | 04-03-21 | 20:53

Puberjongens zijn tof! Behalve als als ze uit Afrika of Turkije komen. Dan zijn het rotjong die het beste zo snel mogelijk preventief gecastreerd moeten worden.

aflaatverkoper | 04-03-21 | 17:59 | 2

"""Puberjongens"""

Ride_On | 04-03-21 | 18:29

@Ride_On | 04-03-21 | 18:29:
Dat zal best nog wel een hype worden met die dubbele aanhalingstekens om wat stinkt te verbloemen.

aflaatverkoper | 04-03-21 | 18:34

400 miljard was het toch?

Not_again | 04-03-21 | 17:55 | 1

De komende jaren komt daar nog 400 miljard bij.
Reken nog maar op diverse belastingverhogingen.

Mr.Crowley | 04-03-21 | 18:19

Verrijking van onze samenleving... of is dat al gezegd?

MAD1950 | 04-03-21 | 17:53

Drie twintigers van 14, 15 en 16 jaar. Welkom welkom in mijn land.

swapper | 04-03-21 | 17:45

Gewoon een oude veldtelefoon uit het leger kun je mooie dingen mee doen en als je dat even volhoud schreeuwen ze om uitgezet te worden.

likdoorn | 04-03-21 | 17:45 | 1

Ga je ze daarmee bellen?

NeedIsaymore? | 04-03-21 | 20:24

Brussel bepaalt de regels. Nederland heeft maar te volgen wat er wordt voorgeschreven, lees internationale verdragen. We kunnen vinden en roeoen wat we willen maar er zal geen donder veranderen. Er is maar één oplossing; NEXIT zodat we weer zelf kunnen bepalen wat er inkomt. Dit tuig blijft alleen maar toenemen en overlast bezorgen.

Sintjuttemuts | 04-03-21 | 17:45

Bente Becker: 'Dit onderzoek laat zien wat we al wisten; dat migratie veel vraagt van onze samenleving."

Ja. Het vraagt veel van de samenleving. Maar er wordt dus niet geluisterd naar het antwoord van de samenleving.

Peter Emile | 04-03-21 | 17:40 | 1

400 miljard tot nu toe.

Mr.Crowley | 04-03-21 | 18:19
-weggejorist-
Leukhiertezijn | 04-03-21 | 17:34

Uit de Azijnbode:
De Volkskrant vroeg de asiel- en integratiewoordvoerders van VVD, CDA, D66, ChristenUnie, GroenLinks, PvdA en SP te reageren. Alleen Bente Becker (VVD) en Bram van Ojik (GroenLinks) reageerden. Becker appt: 'Dit onderzoek laat zien wat we al wisten; dat migratie veel vraagt van onze samenleving. Het onderstreept de noodzaak de vluchtelingenstromen in te perken en de integratie van nieuwkomers te bevorderen.'

Van Ojik vindt dat het migratievraagstuk niet vanuit economisch perspectief bekeken moet worden. 'Een nutteloos onderzoek: dit is in de eerste plaats een morele kwestie. We moeten ons aan internationale vluchtelingenverdragen houden.'

Jan Lange3373 | 04-03-21 | 17:31 | 2

Als het werkelijk een morele kwestie was, dan waren we al gestopt met het binnenlaten van asielzoekers.

Stijlicoon | 04-03-21 | 18:36

Ahja, naja de verzorgingsstaat is dus ten dode opgeschreven. Hoe moreel is het als de daklozen centra weer vol lopen, de voedselbanken het niet meer aankunnen omdat er mensen zijn die hun pensioen moesten opeten omdat we zo nodig in de zoveelste lockdown moesten. Hoe moreel is dat?

peterdh | 04-03-21 | 22:52

Ik ben in Oisterwijk komen wonen omdat het een heerlijk, blank kakdorp is. Wat mij betreft sluit dat azc zsm.

Stijlicoon | 04-03-21 | 17:31 | 1

Ben je ook bejaard? Want het is blauwspoeling en ouwe kakelwijven wat de klok slaat.

JanVergoor | 04-03-21 | 19:28

Bij de rechter vast straks verzachtende omstandigheden om vooral maar niet de asielaanvraag te willen verstoren? Of zijn ze al uitgezet?

Jan, Leiden | 04-03-21 | 17:30 | 2

Wat is dat? Uitzetten?

MoonBeebe | 04-03-21 | 17:31

@MoonBeebe | 04-03-21 | 17:31: dat is wat ze met je microfoon doen als je te kritische vragen stelt tijdens een vergadering.

Highwoodman | 04-03-21 | 17:59

Geef ze maar aan de beulen van de belastingdienst. Die weten wel hoe ze iemand moeten slopen.

vladimirows | 04-03-21 | 17:27

Op die leeftijd moet je nog onder begeleiding vanuit Casablanca vliegen. Hoe dan?

Piet Karbiet | 04-03-21 | 17:26 | 1

Lees Grenzeloze verzorgingsstaat, daarin staat helder geschreven dat de verzorgingsstaat wordt ingeleverd voor immigratie. Deze gastjes en vele anderen doen gewoon waar zij zin in hebben. Zo ook het bevolken van de bedden in de ziekenhuizen. Het vervelende is dat we eraan kapot gaan en geen revolutie mogen ontketenen. Lees Baudet zijn proefschrift eens,zeer verhelderend ! U kunt in verzet komen door een heel stel politiek gemankeerde potlood pijpinde duur betaalde raamstaarders achter het behang te plakken !

Henkie | 04-03-21 | 17:37

Als het Achtuurjournaal nou twee weken lang met dit soort topics opent, dan komt het misschien nog goed met die Tweede Kamerverkiezingen.

Prze***walski | 04-03-21 | 17:21

Tja. Overgeplaatst.
Waarheen?
En dan?

Gewone_mevrouw | 04-03-21 | 17:18 | 1

Rottumerplaat?

barrykoningen | 04-03-21 | 21:18

In Oisterwijk heeft Wilders er weer wat stemmen bij.

donkeyman | 04-03-21 | 17:17

Aan de burgemeester van Boxmeer antwoordde de staatssecretaris laatst n.a.v. zijn brandbrief, dat zulke zaken nu eenmaal niet te voorkomen zijn en dat een zeer kleine minderheid van de goedwillende vluchtelingen het voor de rest bederft. Iemand nog vragen aan de ministerpresidentlijsttrekker ?

Tinie | 04-03-21 | 17:16

Zit dit nou in die 400 miljard die we in deze shit investeren?

wapster | 04-03-21 | 17:15

Stem vooral groen links als u meer aanhangers van bouchalikt in ons land wilt verwelkomen.

Eddy67 | 04-03-21 | 17:12 | 1

Dank voor de tip!

Sofa1 | 04-03-21 | 21:47

Met de welgemeende complimenten van Rutte en alle mensen die op de VVD stemmen.

appeltjesgroeneweide | 04-03-21 | 17:12 | 2

En dat zijn er nog steeds veel te veel!

MoonBeebe | 04-03-21 | 17:20

Op Geenstijl en Dumpert zijn men blijkbaar nog heel blij met Rutte.
Lekker laten gaan ;).

avrillavigne | 04-03-21 | 17:55

In dat mooie verdrag van Marrakech staat blijkbaar niet dat veilige landen hun veiligelandiërs onvoorwaardelijk en onmiddellijk moeten terugnemen. Wij zijn de pispaal van 's werelds shithole countries.

J.P.Drapeau | 04-03-21 | 17:09 | 1

Juist!

17 maart

K. Westergaard | 04-03-21 | 17:37

Waarom zijn veel van die lui door en door rot eer ze de twintig überhaupt gepasseerd zijn?
Je zou bijna denken dat ze de hadiths tot op de letter doorgeplozen hebben, wat me sterk lijkt.

SIogra | 04-03-21 | 17:04 | 1
-weggejorist-
Wiebenick | 04-03-21 | 17:50

MSM laat een diepe zucht, die knalfuif in de bijlmer kwam net op tijd.

Gokmaar | 04-03-21 | 17:00 | 1

Scherp. En de zomerstop van Opsporing Verzocht is gelukkig ook verlengd met 16 weken.

Piet Karbiet | 04-03-21 | 17:28

Weg is een illusie. Deze lieden gaan de eerste komende jaren nergens naar toe hoor.

Schepvogel | 04-03-21 | 16:59 | 1

Nou, die zullen toch al snel 1x per maand naar het UWV gaan om hun uitkering op te halen.

Grachus | 04-03-21 | 18:02

Ik denk dat Bente eerder door het haar van die negertjes kroelt en ssst stil maar zegt....

Tiscali-2 | 04-03-21 | 16:51

Geef het even door aan Leo Lucassen. Volgens hem moeten we heel blij zijn met deze aanwas. En het mag ook wat kosten

batvoca2 | 04-03-21 | 16:50

14 jaar en baard van 12 cm.
zogenaamd minderjarig.
Japioooo Kooimans zegt :D'r uit!!

DeviousDick³ | 04-03-21 | 16:44

Wanneer is het Westen veranderd in een stuurloze slappe Hap die niets voor elkaar krijgt en het lachertje van Afrika en de andere niet-westerse landen is geworden?

Roetveegje | 04-03-21 | 16:35 | 2

sinds de dekolonisatie..

Nederlanddraaitdoor | 04-03-21 | 16:45

Dit straalt wel weer heel slecht af op al die asielzoekers die hier naartoe komen om te vegeteren en profiteren zonder gewelddadigheden jegens hun gastvolk.

jemagookniksmeer | 04-03-21 | 16:35

Overlastgevers worden stevig aangepast, vanavond maar 1 toetje vrienden!

priwax | 04-03-21 | 16:35 | 1

En met blote voeten naar bed

opruimen | 04-03-21 | 17:00

Nee geen familie van, maar beter goed gejat dan slecht bedacht.

ceriel82 | 04-03-21 | 17:20
▼ 3 antwoorden verborgen

Als ik schrijf wat ik denk en waarschijnlijk ook ga doen als het een van mijn naaste zou gebeuren.......

Troyan horse | 04-03-21 | 16:23 | 2

Dan wordt u gejorist. Soms is zwijgen het allerbeste.

MoonBeebe | 04-03-21 | 17:29

Wat is er mis met een rondleiding door het dorp? Met een touwtje om de enkels aan de trekhaak.

Quicksilvert | 04-03-21 | 19:29

Hoe kan het zijn dat wij dit soort tuig huisvesten en onderhouden met geld en dit "Asiel verlenen" noemen?

Old_Spice | 04-03-21 | 16:22 | 1

Old_Spice heeft natuurlijk niks met capitalisme te maken

Mr. Squits | 04-03-21 | 17:10

Ik ben er van overtuigd dat als je over hun strafmaat een referendum zou houden, Nederland ineens ultra rechts blijkt te zijn.

van heinde en verre | 04-03-21 | 16:21 | 2

Ik denk dat je hier helemaal gelijk in hebt. Al zou ik het zelf niet eens utra rechts noemen, maar gewoon realistisch, (maar begrijp heel goed waarom je het zo benoemd). Was ook al voor uitzetting van dit soort crimineeltjes toen ik mezelf nog links noemde, en werkte met Alleenstaande Minderjarige Asielzoekers, (AMA's). Veel van mijn collega's, toch ook in de meer linkse hoek, hadden dezelfde mening. Als men bedenkt dat dit soort schoffies het draagvlak verzwakken voor ECHTE vluchtelingen, is het toch om te huilen!

lezeres | 04-03-21 | 16:36

@lezeres | 04-03-21 | 16:36: Daar ben ik die schoffies wel dankbaar voor dat ze het draagvlak voor "echte" vluchtelingen ondermijnen.

Grachus | 04-03-21 | 18:06

Met de verkiezingen op komst en Rutte 4 (nog linkser, nog groener) in aantocht gaan nog veel meer van dit soort schepseltjes ons landje nog gaver maken.

Nederlanddraaitdoor | 04-03-21 | 16:21

Hoezo ASIELzoeker op minderjarige leeftijd? Ik kom uit een tijd dat asielzoekers dissidenten waren die onwelgevallige dingen schreven over het regime waar ze in geboren waren.

Een 15-jarig klein kut-crimineeltje kan op geen enkele wijze een asielzoeker zijn. Raus mit ihnen!

van heinde en verre | 04-03-21 | 16:19 | 2

Helemaal eens.

B. Randnetel | 04-03-21 | 16:42

Tegen asielzoekers kun je maar beter niks verkeerds zeggen over regimes waar ze vandaan komen, want dan heb je het gedaan.

17 maart.

K. Westergaard | 04-03-21 | 17:30

Niet te bevatten. Zonder visum, crimineel, en nog steeds niet worden uitgezet. Degene die dit verhindert verdient een lange gevangenisstraf.

Geef een miljard euro aan Mongolië of Papoea Nieuw-Guinea en stuur ze per vliegtuig daarheen. En nooit meer Nederland binnen laten. Doei!

Professor Superhirn | 04-03-21 | 16:14 | 1

Doe maar Papoea Nieuw-Guinea. Daar lusten ze ze rauw.

Gokmaar | 04-03-21 | 16:57

Aan mij niks meer vragen, ik vind een nekschot voor tasjesroof of kettingrukken proportioneel.

uisge baugh | 04-03-21 | 16:12 | 1

ik ook

Sofa1 | 04-03-21 | 21:51

Ik kan het woord "asielzoeker" of "vluchteling" onderhand niet meer horen, zo ongelofelijk dat ik het kotsbeu heb (dixit Klavertje Vier van GL) van die lui. Ieder keer denk je dat ze qua onhebbelijk gedrag niet dieper kunnen zakken, weten ze tòch weer onvermoede nieuwe diepten aan te boren. Toen wij hier in 2015 zo'n noodasielopvang kregen (1,5 km bij mij van de deur) was het leed binnen de kortste keren niet te overzien in een wijk waar we toch al genoeg te stellen hebben met al die 'verrijking'. En dan met name het vrouwelijk deel van de lokale bevolking.

Het zal je opa/ oma maar zijn. En hoe die burgemeester zich nog recht in de spiegel kan aankijken iedere morgen is me een volslagen raadsel. Als burgemeester is je eerste taak het beschermen van de inwoners van de stad/ het dorp waar je burgemeester bent. Het feit dat deze burgemeester nog verbaasd is over "het verlies aan draagvlak" geeft al aan hóe ver deze lieden van de realiteit van de gewone man/ vrouw in de straat af staan. Het is tenslotte heerlijk deugen wanneer je zelf niet op onaangename manier geconfronteerd wordt met de gevolgen van het gratuite deugen. Bah!

Sjefke7807 | 04-03-21 | 16:04

Draagvlak verliezen? Dat kan alleen als er nog draagvlak is. En dat is volgens mij onder de Nederlanders al heel lang weg. Het draagvlak in de samenleving wordt alleen nog enigszins op peil gehouden door de voortdurende instroom van nieuwe niksnutten.

jochum1980 | 04-03-21 | 16:03

Deze stronthopen zullen hun hele leven lang hier blijven, hun hele leven lang de samenleving bakken met geld kosten en er niets voor terug doen.

LonelyWanker | 04-03-21 | 16:01 | 2

En wij moeten hopen dat ze onze dierbaren niets aan doen.
Persona non grata . meteen optyfen.

zoalsikhetzeg | 04-03-21 | 16:06

Ik las dat er boven op de 400 miljard te komende jaren nog eens 600 miljard nodig is.

uisge baugh | 04-03-21 | 16:08

AsielzoekerTJES?
Zoals in kleintjes?
Hoe zijn die kindertjes hier terechtgekomen eigenlijk?
Met behulp van een kruippakje?

LoesjeP | 04-03-21 | 15:58 | 1

Met hulp van types als activist-advocaat Liesbeth Zegveld.

Professor Superhirn | 04-03-21 | 16:15

" Een van de afspraken met COA (Centraal Orgaan opvang Asielzoekers) is dat overlastgevers stevig worden aangepakt, en altijd worden overgeplaatst."

Overplaatsing naar land van herkomst toevallig?

ReyNemaattori | 04-03-21 | 15:57

"Hier zijn geen woorden voor."

Jawel hoor! Overige vergrijpen.

Guusje Nadorst | 04-03-21 | 15:57

een beetje geduld en respect mensen, dit zijn de jongens die straks uw bejaardenluier verschonen gaan.

Milovsky | 04-03-21 | 15:53

Bedankt voor het zoveelste stemadvies jochies..

ScheveHarry | 04-03-21 | 15:48 | 5

@LonelyWanker | 04-03-21 | 16:05: maak je maar geen illusies. "Incidenten" als deze worden doorgaans niet altijd in het nieuws vermeld. De meeste mensen gaan pas stil staan bij de werkelijkheid wanneer het hun ouders of kinderen overkomt. En niet eerder. En zelfs al zou bijvoirbeeld Wilders meer stemmen krijgen dan verwacht. Dan zal hij alsnog niet gaan regeren en een coalitie voor elkaar krijgen. Veranderen gaat er niets. De beste uitkomst die je wensen kan is er een waar veel stemmen op wilders het voor andere partijen duidelijk maakt dat ze de huidige koers niet voort kunnen zetten. Wilders is een bliksemafleider. Meer niet.

ScheveHarry | 04-03-21 | 18:47
▼ 2 antwoorden verborgen

"Blijken het boys van 14 ('deze jongen was al ingerekend vanwege een winkeldiefstal'), 15 en 16 jaar oud. Uit het asielzoekerscentrum."

Zolang er geen adequate regeling/wetgeving is die ervoor zorgt dat de asielprocedure van dit soort lieden - of ze hier nu in hun eentje als AMA zitten, of deel uitmaken van een asielzoekersgezin - na dit soort gedrag stante pede wordt afgebroken en er meteen wordt uitgezet, dan blijft er 'something rotten in the state of Denmark'.

Dr_Johnson | 04-03-21 | 15:47

Hoe zou het nu komen dat Wilders PVV steeds groter wordt?

Koonkluk Huis | 04-03-21 | 15:46

Er is al decennia overlast van asieltuig.
En wat doen we?
OUWEHOEREN en politiek correct gedrag tonen op de SM want dan krijg je meer likes.

pejoar | 04-03-21 | 15:45

Is onze eigen schuld. We hadden ze beter bij de maatschappij moeten betrekken.

JackStick | 04-03-21 | 15:45 | 1

Ja precies, want ze hebben in dit land geen enkele kans of toekomst... Ik mag hopen dat je dat niet meende.

LonelyWanker | 04-03-21 | 16:02

Dit moet je voorkomen, want het valt niet te genezen. Ook niet door ze weg te sturen, want hun neven blijven gewoon komen. Voor een veiligelandier is uitzetting geen straf en heeft al helemaal geen afschrikkende werking; het is hoogstens jammer voor ze dat hun rooftocht vroegtijdig ten einde komt.

Voorkomen. Dat doe je door het lastiger te maken binnen te komen. Maar vooral door het glashelder te maken dat nepasielzoekers hier NUL perspectief geboden wordt. Veiligelandiers en liederen waarvan de kans groot is dat de asielaanvraag kansloos is dienen in gesloten AZCs te komen. Geen toegang tot het openbare leven (ook niet als ze er al lang zitten omdat ze de aanvraag blijven traineren). Geen handgeld. Verder wel een fatsoenlijke behandeling en een gevarieerde dagbesteding op het terrein. Maar het gaat er om dat ze dat terrein onder geen beding verlaten.

Muxje | 04-03-21 | 15:44 | 7

Ik zit te denken aan een gevarieerde dagbesteding van 10 uur per dag in de Hollandse klei te graven. Elke andere dagbesteding is gewoon een verzorgde trip voor die lui. Er is maar één oplossing tegen dit tuig en dat is de omstandigheden hier zo zwaar maken dat zelf zelf huilend en smekend vragen om terug te mogen.

Grachus | 04-03-21 | 18:10

Ik zie de Daltons voor me: van grote stenen kleine stenen maken

Lonestarr | 05-03-21 | 10:08
▼ 4 antwoorden verborgen

Misschien moeten we maar eens een BOA naar het COA sturen.

Dubbelepunthoofd | 04-03-21 | 15:43

Het begint al as je iemand aanspreekt op straat voor wat dan ook, grote bek terug, wie ben je dan, ben je politie dan, zeg je dat ik dom ben..., vandaag nog meegemaakt....., en helaas, meestal geen autochtonen, die vaak de discriminatie cq racisme kaart trekken...., terwijl ze op gedrag worden aangesproken. Ik blijf het doen, tenminste, na een snelle risico analyse op persoonlijke veiligheid...... En verder, 17 maart, Greet......

Marcello | 04-03-21 | 15:39

In Denemarken stuurt men nu sowieso alle Syriërs uit Damascus e.d. terug, want veilig.

RichardBandler | 04-03-21 | 15:38 | 2

Totdat ome Joe weer begint te bombarderen.

Wilhelm Tell | 04-03-21 | 15:40

@Wilhelm Tell | 04-03-21 | 15:40: Dat is allang begonnen. 't heeft bijna anderhalve maand geduurd. Alsof ze in de VS geen ernstige problemen hebben ofzo

ReyNemaattori | 04-03-21 | 15:59

Retour afzender, lijkt mij. Kunnen we daar ook niet die NGO-pendeldienst voor inzetten?

Rutan | 04-03-21 | 15:34

De tombola met 400 miljard aan prijzengeld. Net als bij staatsloterij wordt ook geen 'background check' uitgevoerd of de winnaar wel helemaal fris is.

roevka | 04-03-21 | 15:34

400 miljard hebben we hier al aan uitgegeven.
We worden daar wel zo hartelijk uitgelachen met dit beleid.

Mr.Crowley | 04-03-21 | 15:32

Heeft Bente geen dochters of überhaupt kinderen? Waarom laat ze die rotzooi binnen?

Gaat het niet dan? | 04-03-21 | 15:29 | 1

Ik vermoed van niet. Ik denk dat ze haar eigen carrière belangrijker vind.

Grachus | 04-03-21 | 18:11

Waar zijn de ouders?

inCol | 04-03-21 | 15:28 | 1

Die vinden het allemaal prima

MoonBeebe | 04-03-21 | 17:23

Zijn dit die zielige kinderkes uit Moria?

Vacuumbom | 04-03-21 | 15:24

Overgeplaatst. Nais. Ik blijf het herhalen: 400. De stilte is oorverdovend.

The-loopy-cowboy | 04-03-21 | 15:21 | 1

Beeldspraak versterkt.

Adriel | 04-03-21 | 15:22

Er is maar 1 alternatief en dat heet PVV. Verder een partij met best wel veel linkse standpunten waar ik het feitelijk niet mee eens ben. Als het echter gaat om de islamisering en verderdewereldlijking van ons land, zet ik dit graag even opzij.

WhiteShark | 04-03-21 | 15:21 | 5

#Wilderswhatelse?

K. Westergaard | 04-03-21 | 15:38

Waarom geen FvD ?

RichardBandler | 04-03-21 | 15:39

Ook wel een partij met rechtse standpunten waar ik het niet mee eens ben..., maar toch Lijst 2 ! Dit gaat niet meer over links en rechts, maar om lijfsbehoud, zeker voor onze kinderen !

Marcello | 04-03-21 | 15:48
▼ 2 antwoorden verborgen

Tuig uitzetten

FrankPappa | 04-03-21 | 15:20

Ik woon in Oisterwijk en het gaat hier weer precies zoals we de overheid en COA kennen.

Eerst zou het centrum na een paar jaar weg gaan. Toen mocht het blijven als ze aan voorwaarden zouden voldoen. Vervolgens voldoen ze aan geen enkele voorwaarde en wordt er weer blind een contract getekend voor x aantal jaar extra.

Af en toe een keer kleine ophef. Glas, plas en door!

Rohin | 04-03-21 | 15:20

Met welke zalvende woorden en 'repressief vs pragmatisch'-frames zal Beste_landgenoten dit nu weer gaan spinnen?

BASinnic | 04-03-21 | 15:20

Snap het woord asielzoeker niet echt ze komen naar nederland en kunnen blijven is niet echt zoeken.

Bjorn19851111 | 04-03-21 | 15:20

Asielzoekers van 14 , 15 en 16.
Mmmmm. Is dat wel hun echte leeftijd?
Elke truc wordt immers gebruikt om hier een permanente verblijfsststus te krijgen, inclusief liegen over leeftijd

Krijgtheenenweer | 04-03-21 | 15:18 | 1


Dat heb je met liegen. Je bent niet geloofwaardig meer.

Mr.Crowley | 04-03-21 | 15:34

ik denk dat ze een coach nodig hebben, meer zakgeld en alvast een stageplek. En een huiskamer met games enzo, gratis boksles en gratis laptop. GroenLinks zal het wel regelen.

small_town_dude | 04-03-21 | 15:18

Kwetsbare jongeren,meneer. Frankrijk heeft bijna miljoen illegalen, hoeveel hier?
100.000?

ger1306 | 04-03-21 | 15:14 | 2

De factcheckers van de Universiteit van Leiden komen er ook niet uit. Die hebben een uitspraak van Eerdmans (JA21) gecheckt:
nieuwscheckers.nl/nieuwscheckers/ille...

goedverstaander | 04-03-21 | 15:19

Daar zegt u wat de wet aanpassen, hoever denkt u dat u in de tweede en eerste kamer komt.
Beter is het om de schade en een fikse boete op de ouders te verhalen.
Nu zult u zeggen van een kale kip,... nou mij lukt dat wel.

botbot | 04-03-21 | 15:20

Na jarenlange onwil van die veilige landen om hun afval terug te nemen, moet de wet nu met spoed worden aangepast. Dit soort ellendelingen moeten daar zonder overleg over de grens gekieperd worden, of hun overheid nou mee wil werken of niet. Liefst nog met een vette rekening voor alle veroorzaakte schade en gemaakte onkosten erbij.

Je kunt ze ook nog eerst een chip in de nek geven, zo een die huisdieren ook hebben, als ze zich dan ooit weer hier vertonen kunnen we ze meteen herkennen en per omgaande terug transporteren. Met nog een rekening erbij.

gekwetst | 04-03-21 | 15:13

En wat als het land van herkomst ze niet wil? Want dan moet je het anders gaan oplossen en daar wil niemand het over hebben....

ikworstelengadouchen | 04-03-21 | 15:13 | 2

Zeecontainer

allesmoetkunnen12 | 04-03-21 | 15:14

@ikworstelengadouchen | 04-03-21 | 15:13 |
Daar zijn legio manieren op te verzinnen:

- De geldkraan naar het desbetreffende land pèr direct dichtdraaien. Er gaat geen cent meer naartoe totdat men bereid is het eigen vuilnis terug te nemen, want dat is het. Dit soort landen dumpt hun kansloos volk massaal in dit afvoerputje-aan-de-Noordzee omdat men weet dat we hier te bescheten zijn om eens door te pakken. En ze winnen twee keer, want niet alleen zijn zij hun ongewensten kwijt, die sturen vaak ook nog eens hun halve (ons geld dus) uitkering naar land van herkomst.

- Onze diplomaten terug halen en die van hen uitzetten als ongewenst.

- Handelsovereenkomsten bevriezen en zo nodig gewoon opzeggen. Over het algemeen hebben dat soort landen meer nodig van ons dan andersom.

- Landingsrechten per direct intrekken en "u ziet verder maar". Komt u maar praten wanneer u zich weer als beschaafd land wil gedragen."

En dit is zo maar een bloemlezing. Er is vast nog wel meer te verzinnen dat legaal is, maar de boodschap wel even duidelijk overbrengt.

Sjefke7807 | 04-03-21 | 15:53

Jee, op je 14e al apotheker dan moet je wel echt hoogbegaafd zijn.

johoost | 04-03-21 | 15:11 | 1

als je af en toe een pilletje verkoopt ben je al apotheker.

small_town_dude | 04-03-21 | 15:19

Nergens maar dan ook nergens heb ik het rapport in het nieuws of de talkshowtafel gezien wat bekend heeft gemaakt dat die hele asiel knuffelerei ons al 400 miljard heeft gekost. Dit rapport doet niet terzake?

Waakvlam | 04-03-21 | 15:11 | 2

Weet je wel hoeveel windmolens je daarvan had kunnen kopen?!

johoost | 04-03-21 | 15:12

de Volkskrant was zo moedig er aandacht aan te besteden vandaag.

von Trier | 04-03-21 | 16:22

Weg er mee met die rotzooi, straffen zoals in China.
De hele familie wordt daar aangepakt, als je wat flikt.
Dan gebeurt dit niet meer zo vaak, als je zo straft.

allesmoetkunnen12 | 04-03-21 | 15:10 | 3

China als voorbeeld nemen, betekent dus ook een gecensureerd internet, 24/7 monitoring van jouw locatie, social credit systeem, 60 urige werkweken, en opvoedingskampen voor non-CCP'ers.

ReyNemaattori | 04-03-21 | 16:03

Hahaha 'minderjarig', waarschijnlijk minstens 25

raskol | 04-03-21 | 15:08

Het echte nieuws is natuurlijk dat men hier nog verbaasd over is

stipjes | 04-03-21 | 15:08 | 1

Het echte nieuws is dat je er niets over hoort in het nieuws.

The-loopy-cowboy | 04-03-21 | 15:25

'overlastgevers', COA eufemisme voor criminelen ?

Der Schnitzeljäger | 04-03-21 | 15:08

Kom op zeg. Dat zijn kinderen waar we het over hebben. Niet goed maar "weg ermee" is dan wel erg kort door de bocht. Dit valt nog te kneden.

ChristianV | 04-03-21 | 15:07 | 7

Kickbokslessen zal ze helpen denk ik.

johoost | 04-03-21 | 15:13

Naieve dromers zoals u zijn de nagel aan de doodskist van ons land.

Lefty-Messup | 04-03-21 | 15:15

Wacht maar tot ze in de islam duiken.

SIogra | 04-03-21 | 18:38
▼ 4 antwoorden verborgen

Weer veel herhaling de reaguursels.

HogeNood | 04-03-21 | 15:07 | 1

Maar wel foutloos.

goedverstaander | 04-03-21 | 15:14

Je zou toch om een punt te maken gewoon massaal op Geertje gaan stemmen. Iets wat ik voorheen onwaarschijnlijke achtte.

de Botte Bijl | 04-03-21 | 15:07 | 4

@botbot | 04-03-21 | 15:37: We hebben gezien dat een wet aanpassen met een week geregeld is , toch.

zoalsikhetzeg | 04-03-21 | 15:52
▼ 1 antwoord verborgen

Met dit soort asielzoekers zal je niet de oorlog winnen.

dhrat | 04-03-21 | 15:04 | 1

Ook zonder 'wangedrag' waarschijnlijk agressors.

HogeNood | 04-03-21 | 15:10

Zijn we verbaasd

Alwayscurious | 04-03-21 | 15:02 | 1

Geschokt!

Ruimedenker | 04-03-21 | 15:04

Dit soort zaken haalt het NOS journaal niet, die open eerder met het nieuws dat Geert een scheet gelaten heeft.

Tronald_dump | 04-03-21 | 15:01

Het is te hopen dat die ouwe een goede advocaat heeft, hier komt ie niet mee weg.
Zo’n laffe bejaarde, die een paar kinderen de stuipen op ‘t lijf jaagt.
Pure kindermishandeling.

Ruimedenker | 04-03-21 | 14:59

Wat is dat toch met die aanhoudende spraakverwarring; 'asielzoekers' uit veilige landen zijn MIGRANTEN die MISBRUIK maken van asielfaciliteiten, en dus geen 'asielzoekers'.
Als we de zorg voor over 25 jaar willen veiligstellen met dit soort 'parels' wordt het waarschijnlijk weer een drama, zoals vaker bij overheidsbeleid dat bol staat van goede bedoelingen, wensdenken, dagdromen, en afbreukrisico's.

Harry.Langezwaal | 04-03-21 | 14:59 | 3

We hebben daar de term "asielbedriegers" voor uitgevonden, dat dekt de lading voor diegene die geen echte asielzoekers zijn.

Lt-Kol Kilgore | 04-03-21 | 15:01

@Lt-Kol Kilgore | 04-03-21 | 15:01:-
"asielbedriegers" = bezetters = agressors, want bezetten grondgebied.

HogeNood | 04-03-21 | 15:14

IILEGALE MIGRANTEN. Ook volgens alle al bestaande wetten die we al hebben in NL

BASinnic | 04-03-21 | 15:26

"..... en met haar vingers door je haar krioelt."
Het is kroelen. Met haar vingers door je haar kroelt. Van 'kroelen'.
Luizen krioelen door je haar. Bente kroelt.

Van Zessen Klaar. | 04-03-21 | 14:59

We zijn zo goed met weg- en waterbouw als land zijnde. Andere landen vragen onze baggeraars om nieuw land te komen opspuiten waar nu nog water is. Dus waarom doen we niet hetzelfde, een groot eiland opspuiten in de Noordzee, volplempen met windmolens en in het midden een heel groot AZC voor al deze veiligelandiërs. Met op een eiland ernaast maar duidelijk in het zicht, een vliegveld. Vanwaar vluchten met veiligelandiërs vertrekken terug naar Marokko.

En dat duidelijk met filmbeelden en video uitdragen op internet enzo, zodat het zeker de doelgroep bereikt dat hierheen komen betekent dat je daar terechtkomt.

Kosten? Nou, toch zeker altijd minder dan 400 miljard, dus altijd winst.
Toch?

Met_baard | 04-03-21 | 14:58 | 1

Minder dan 400 miljard??? Niet als je het door de (r)overheid laat bouwen...

verlegenmaarlief | 04-03-21 | 15:32

Wat ik zou doen als ik zo'n 15-jarige, waarmee ik niet normaal kan communiceren, in mijn raamopening heb hangen? Ja, precies dat!

Leptob | 04-03-21 | 14:58 | 3

Gatverdamme, ze zijn minderjarig Leptob.

johoost | 04-03-21 | 15:14

@johoost | 04-03-21 | 15:14:
Meerderjarig genoeg om ergens in te breken en een bejaarde neer te meppen.
Ik sta niet voor mezelf in met dit soort gevallen.

Mr.Crowley | 04-03-21 | 15:30

Het blijft steeds maar weer bij loze woorden als : aanpakken, onacceptabel, dit pikken we niet, het moet nu afgelopen zijn, er komt een onderzoek, hoe heeft dit kunnen gebeuren, de onderste steen moet boven, verschrikkelijk wat er gebeurd is, de maat is vol, genoeg is genoeg etc
En wat gebeurt er: Geen éne klote....
Ja de uitkering loopt door...

laurentius | 04-03-21 | 14:57

Om het land leefbaar te houden zal ik 17 maart niet VVD of alles links daarvan stemmen. Met de VVD en alles links daarvan blijven de grenzen open terwijl we onze handen (en helaas niet onze politiecellen, want geen opsporingscapaciteit/prioriteit) vol hebben aan alle reeds aanwezige gasten. Laten we afspreken pas weer de grenzen open te doen als de integratie van de reeds aanwezige gasten geslaagd is (ook ten behoeve van het draagvalk).

likeenseenijsje | 04-03-21 | 14:57 | 1

Slechtvalk, torenvalk, boomvalk ;). Maar u heeft gelijk verder, dat wel.

Ow-Ja | 04-03-21 | 15:04

En daar moeten ook nog pakweg 165 woningen voor gebouwd worden. Per week !

Der Schnitzeljäger | 04-03-21 | 14:57

Gewoon een dagje in het serverhok zetten van de belastingdienst.... die zijn momenteel al lekker aan het roken... mooie plek voor deze gastjes.

DeJaVu5225 | 04-03-21 | 14:56 | 1

constante temperatuur, en best oordopjes indoen. Net er nog een half uur in gezeten, de cloud heeft zo toch zijn voordelen.

Lt-Kol Kilgore | 04-03-21 | 15:05

Fuck alle kieswijzers. Dit werkt ook, ik ga voor de grote blonde leider.

beerhunter | 04-03-21 | 14:55

Droom: één volbetankte Hercules van de KLu met 90 geboeide ettertjes, 20 man bewaking, 5 honden en een pallet plastic flesjes drinkwater. Eén vlucht direct nonstop naar Kenitra. Zonder vooraankondiging korte landing, laadklep open, volk er uit met enige aansporing van de honden en weer opstijgen in dezelfde richting (2437m. baan) . 8.5 uurtjes werk.
-
Qua signaal aan Rabat.

bisbisbis | 04-03-21 | 14:55 | 10

@Der Schnitzeljäger | 04-03-21 | 14:59: Hoeft ook ook niet. Ieder cruiseschip heeft keurige reddingsbootjes aan boord.

5611 | 04-03-21 | 21:40

je hoe ook niet te stoppen gewoon een fly by.. klepje open en ... succes

dorstig! | 05-03-21 | 08:16
▼ 7 antwoorden verborgen

Oisterwijk, zit daar niet dat kruikenhotel, ach hoe heet het nou, ja de Rozep?

van Oeffelen | 04-03-21 | 14:54

Hey Apeldoorn, here they come.... uitgekotst en verpest, succes ermee.

DeJaVu5225 | 04-03-21 | 14:54

Een paar jaar geleden hadden ze op Schiphol een ladng illegale marmotten. Dat was zo opgelost.

marcoplarco | 04-03-21 | 14:53 | 1

Vraag me dan af, wanneer ze ergens op bezoek zijn geweest lopen ze met de ganse inboedel het terrein van het AZC weer op.
En dan is er niemand die vraagt...... ach laat ook maar.

Toetsenbordcomplex | 04-03-21 | 14:52

Je bent welkom, welkom in mijn land... (ik spreek namens de rest).. je bent welkom, welkom in mijn land. .. (en geef graag andermans geld uit om jou een huis en Miele cadeau te doen).

BrokenTipi | 04-03-21 | 14:51

Zielig hoor, die arme kansarme pubers. Heel zielig. Geef ze meer geld.

2Benen | 04-03-21 | 14:50

Die zagen het bordje meppen en deden wat er op staat.

DoeMaarNietOke | 04-03-21 | 14:50

Oisterwijk heeft al jaaaaren last van dat AZC...

Draagvlak onder de bevolking nul, wat nou afnemend?

Wijze uit het Oosten | 04-03-21 | 14:49 | 3

Negatief draagvlak ofzo?

Lorejas | 04-03-21 | 15:30

Draagvlak? Zelden een term gehoord die zo inhoudsloos was als die. De bevolking bepaalt namelijk niet maar de gemeenteraad en aangezien die meer gaan verdienen als de gemeente groter wordt stemmen ze dus gewoon voor de eigen portemonnee.

Graaisnaaiert | 04-03-21 | 16:10

@Graaisnaaiert | 04-03-21 | 16:10: Gemeentebestuurders halen een wit voetje bij Den Haag als ze de eigen bevolking laten terroriseren en dat is goed voor hun carrière.

5611 | 04-03-21 | 21:42

Beter liefdevol in onze maatschappij opnemen deze kansenpareltjes.

honkslag | 04-03-21 | 14:48

Bejaard, bejaard, wat is bejaard? Iedereen is bejaard en een hoer belegen. Waarom geen leeftijd van de beslagen man?

Pedronegro | 04-03-21 | 14:48

Metallica zong het al: fight fire with fire.

dorstig! | 04-03-21 | 14:47

Ha ha, die Mosterd, begin je nou pas de moed op te geven?
Dit is het nieuwe normaal. wen er nou maar aan. Scheelt weer stress en die bejaarde heeft gewoon pech gehad.

Mr.Crowley | 04-03-21 | 14:47 | 1

Hij mag nog blij zijn dat hij het kan navertellen.

Mr.Crowley | 04-03-21 | 14:48

Waarom is het COA in deze partner in de besluitvorming over wat er met de betreffende asielzoeker moet gebeuren? Herplaatsing? Pardon? Ja, in een uitzetcentrum ja. Als ik een woningoverval pleeg gaat de rechter toch ook niet met mijn werkgever in gesprek om te kijken of het wellicht een idee is om mij over te plaatsen naar een afdeling met minder gelegenheid tot overvallen?
Komop zeg, dan moet ik 5-8 jaar brommen en krijg ontslag op staande voet. En terecht.

Graaisnaaiert | 04-03-21 | 14:46 | 3

Kuchende man met regenjas hier: er is een opvanglokatie speciaal voor dit soort "asielziekers" (intentional misspelling), de zon. HTL waar dit soort volk naartoe gejorist worden. Terug naar veilig land van herkomst duurt (want ook Corona) een stuk langer. Men is ze daar namelijk ook vaak liever kwijt dan rijk.

Grijskijkert | 04-03-21 | 14:53

@Grijskijkert | 04-03-21 | 14:53:
Maar is dat afgesloten terrein of is het gewoon een opvang waar ze overdag in en uit mogen lopen?

Graaisnaaiert | 04-03-21 | 16:07

Dan zijn er 497 die prima meedoen deze week.
*D66 modus off.

Normpje | 04-03-21 | 14:46

In Zweden vallen ze bij bosjes neer door een geimporteerde Apotheker

Justin Bieber | 04-03-21 | 14:45 | 2

Who cares? Die zweden zijn nog linkser en getikter dan de gemiddelde Nederlander.

Tronald_dump | 04-03-21 | 14:47

Officieel nog steeds niet bekendgemaakt, van de overheid kunnen ze daar niets verwachten. Het is toch van den zotte dat de overheid dit onder de pet wil houden daar, dezelfde Zweedse overheid die deze Afghaan binnen liet.

Roze_bril_drager | 04-03-21 | 15:08

Zit je in een azc en pleeg je een crimineel feit? Direct terug naar land van afkomst, indien je langs start komt ontvang je geen 200 euro en een verblijfsvergunning. Zitten blijven totdat je uitgezet kunt worden. Inhumaan? Welnee, het in gevaar brengen van onze kwetsbaren in de samenleving is inhumaan. Optiefen met die peurislui.

osolemio | 04-03-21 | 14:45 | 2

Precies. En NIX permanente verblijfsvergunning. Gewoon ieder jaar die lui opnieuw evalueren, net zoals in de VS met de green card. Ben je braaf geweest ? Prima, en dan krijg je die verlenging wel. Ben je het criminele pad echter opgegaan. dan is het toedeledokie, auf wiedersehen en je gaat TERUG naar Ooga Boogaland. NIX 'tweede kans'. You dun goofed, fool ! Je hebt die kans VERSPEELD. Zonder legale status ben je strafbaar in de VS na een veroordeling, maar 1 of andere reden is het hier pertinent onmogelijk om dat soort verstandige wetgeving voor elkaar te krijgen. Zal wel weer iets met "afspraken" zijn, en "EU regels". Fucking hell. Hoe zijn die kleine snotapen trouwens in NL beland ?

Asteroid-B612 | 04-03-21 | 15:19

Het Nederland van de Vvd zet alleen "brave" kinderen uit, waarvan ze weten waar die zitten en niet gaan tegen werken. Van deze "kwajongens" krijgen een symbolische tik op hun vingers want .... (vul de smoes maar in), en word hooguit de verblijfs status ingetrokken, en verdwijnen ze ergens in de illegaliteit van een Amsterdams bed,bad en brood voorziening...

verlegenmaarlief | 04-03-21 | 15:41

Jahhh mosterd, dat zeg jij nu wel, dat ze weg moeten. Maar we hebben 400 miljard besteed om ze hier te krijgen. Dus dat gaat niet gebeuren. Dat zou zonde van het geld zijn.

peterdh | 04-03-21 | 14:45

Racisme, racisme! Wat was ook alweer het issue?

Tronald_dump | 04-03-21 | 14:44

Wie s'nachts zonder uitnodiging op bezoek komt, wordt weg gejorist.

Lt-Kol Kilgore | 04-03-21 | 14:44

De landelijke protestmars voor vluchtelingen doet op 9 maart het centrum van Oisterwijk aan. Om 16.00 uur wordt er een wake gehouden voor een humaan migratiebeleid:
www.oisterwijknieuws.nl/2021/03/prote...
Ze moeten voortmaken, want de burgemeester dreigt het azc te sluiten.

goedverstaander | 04-03-21 | 14:43

Gewoon ruilen tegen een paar kinderen op Lesbos en als die ook in de fout gaan opnieuw ruilen. Zo krijg je niet meer asielzoekers, maar wel gezelligere.

Watching the Wheels | 04-03-21 | 14:43 | 3

Mooie oplossing, enkeltje Lesbos schrikt ook wel af denk ik

Diederik_Ezel | 04-03-21 | 14:43

Die kinderen hebben gewoon allemaal ouders die opeens op komen draven zodra die kinderen de verblijfsvergunning binnen hebben.
Het zijn niet meer dan vooruit geschoven pionnen met als doel verbllijf voor de hele familie af te dwingen.

2voor12 | 04-03-21 | 15:07

Dat overplaatsen is wel een goed idee. Andere omgeving waar de omwonenden niet weten wat voor beroepscriminelen ze in de buurt krijgen zodat die ook makkelijk slachtoffer kunnen worden.

2voor12 | 04-03-21 | 14:42
-weggejorist-
Proditor | 04-03-21 | 14:41
-weggejorist-
Oh_Hans | 04-03-21 | 14:40

COA plaatst al asielzoekers over sinds COA zo ongeveer bestaat. Toen werkte het ook niet. Er is een groepje 'asielzoekers' dat bij alle COA medewerkers bekend is en dat wordt rond geschoven als een hete aardappel bij elk nieuw vergrijp.

Onze straffen werken niet tegen dit tuig. Dus: opsluiten en/of uitzetten naar het land waar ze vandaan komen, daar zijn wel straffen die werken.
Doe je dit niet dan wordt de bevolking hier getrakteerd op voortgaande ellende met deze types. Terugslaan mag niet want de overheid heeft het geweldsmonopolie en dwingt dat tegen de eigen bevolking wel af maar doet richting daders dus niets. What could possibly go wrong ?

Zo verzandt niet alleen het draagvlak van het AZC maar ook dat van de overheid, politie en rechtsstaat. Schijnt geen probleem te zijn voor Rutte als je kijkt wat Rutte de afgelopen10 jaar heeft aangericht op dit gebied en weigert om te herstellen. Vooral het niet willen herstellen is fnuikend, fouten maken we immers allemaal.

Nichtsneues | 04-03-21 | 14:39 | 2

Dus dankzij het COA hebben ze telkens weer nieuwe 'jachtgebieden'.

bisbisbis | 04-03-21 | 15:02

Klopt als een bus maar over een week gaan we wéér op Rutte stemmen. Sorry hoor, maar het volk zelf is grotendeels schuldig.

Sofa1 | 04-03-21 | 22:00

PVV dus

TonyMontana010 | 04-03-21 | 14:39

De belangrijkste vraag is en blijft natuurlijk: op welke politieke partij heeft deze bejaarde man gestemd?

goedverstaander | 04-03-21 | 14:39 | 2

CDA natuurlijk!

pibasso | 04-03-21 | 14:40

@pibasso | 04-03-21 | 14:40:
Zo'n ouwe rot als dat heeft waarschijnlijk aan de gastarbeiders wieg gestaan!
Vroegâh was dat geweun de grootste partij, dusch pvda. En dat is net zo'n verstokt volk als een groenlinks, zou me niet verbazen dat het nog steeds de pvda zou zijn.

TijdelijkOptimist | 04-03-21 | 15:04

Deze week wel veel feiten!
“Kosten migratie 400 miljard”
“80% loverboys heeft migratie-achtergrond.”
En nu dit weer.

MargauxGrandCru | 04-03-21 | 14:38 | 3

Dader Zweedse terreuraanslag asielzoeker uit Afghanistan.

K. Westergaard | 04-03-21 | 14:41

Vergeet de stekende Afghaan in Zweden niet.

Prieelvogel | 04-03-21 | 14:44
-weggejorist-
Zbrodj | 04-03-21 | 16:19

Helaas heeft Bente daar hele andere plannen, want deze drie hebben nog 54 achterlijke neefjes - en die moeten toch ook een kans krijgen (om hier rotzooi te trappen). Daarom: verder VVD stemmen.

Of ?

hangtiet met knoop | 04-03-21 | 14:38

'Veelal uit veilige landen'. Sorry, maar hoe is dat relevant? Uit veilige landen betekent: ga weg, we willen u en uw rommel niet. Uit onveilige landen betekent: ga weg, u bent geen knip voor de neus waard. In plaats van dankbaarheid dat we opvang bieden voor de dramatische omstandigheden in uw land, flikt u dit? Donder op. U bent af.

En dit soort regels kun je gewoon bij binnenkomst communiceren. Er is geen tolerantie. U mag blij zijn dat u hier mag wonen en als u zich niet gedraagt gaat u weer terug. Simple. As. That. Geen ChristenUnie lid die mij kan uitleggen waarom dat unfair is.

BBRDWR | 04-03-21 | 14:38

Ik wil fysieke grenzen en "one strike your out!" Ja ja ik weet het wel "three strikes your out" maar dat geldt niet voor middeleeuwse achterlijken.

Man-Bijt-Hond | 04-03-21 | 14:38

En wat als die bejaarde nou Erik van Muiswinkel was? Of Peter R de Vries? Ik zou zeggen, mensen, oordeel toch niet zo snel!

skoftig | 04-03-21 | 14:38

*Myrthe Hilkens modus aan*

'Maar we moeten die mensen toch helpen!!!1'

Schmutz Geilmacher | 04-03-21 | 14:38

Maar zeg er niks over! Straks spelen we Wilders i de kaart

Racisme, ongelijkheid en george floyd enzo!

Turbulentie? | 04-03-21 | 14:37

Als dit soort berichten nu incidenteel zou zijn....

ZwengelMeister | 04-03-21 | 14:37 | 2

@goedverstaander | 04-03-21 | 14:47: Oisterwijk heeft al jaren overlast van dat AZC, echt letterlijk vanaf de dag dat de deuren opengingen was alles wat bij bewoners los in de tuin stond gedoemd te verdwijnen.

Wijze uit het Oosten | 04-03-21 | 14:56

Over dat minderjarig kan overigens ook ge discuusieerd woddrn

Zorc | 04-03-21 | 14:36

"... en altijd worden overgeplaatst." En dat helpt hoe?

Deksmaat | 04-03-21 | 14:36 | 2

Zoiets als: Dan heeft iemand anders de problemen en wij niet meer....

Eagle0511 | 04-03-21 | 14:39

Hoezo, het is het probleem van de gemeente, de gemeente lost het probleem op. Dat wilden we toch met z'n allen? NOu ja, Rutte wilde dat graag... Want dat scheelde geld, ofzo. Zei tenminste de Excelsheetmeester. Tenminste, dat denken we, want er zijn geen notulen van het hoe en waarom dit besluit tot stand kwam. Waarschijnlijk weten we het gewoon niet. Doe niet zo vervelend, Deksmaat! Jezus.

BBRDWR | 04-03-21 | 14:41

Kwetsbaar, dat zie je zó.

bisbisbis | 04-03-21 | 14:36

En anderhalve meter afstand houden doen ze niet aan....

Toetsenbordcomplex | 04-03-21 | 14:36

Nou anti-PVV'ers, wat hebben jullie hierop te zeggen?

Adriel | 04-03-21 | 14:35 | 3

Zoals altijd, de meesten deugen gewoon.

Calastir | 04-03-21 | 14:46

Die houden in dit soort topics altijd, heel dapper, hun muil.

GuusHetSchaapje | 04-03-21 | 18:28
-weggejorist-
5611 | 04-03-21 | 21:51

Als "stevig aanpakken" misschien "overplaatsen" is ( en dan niet eens naar huis ) gaat dit niet opgelost worden.
Ik geef hiermee beslist geen stemadvies.

Zorc | 04-03-21 | 14:35

"..... en altijd worden overgeplaatst" Wat een oplossing. Het probleem verplaatsen dus. Verplaats het probleem naar een ander land. Inderdaad terugsturen naar land van herkomst.
Maar het is allemaal te laat. Het land is reddeloos verloren. We gaan ten onder aan bestuurders met een diversiteitsobsessie.

WantrouwendBurger | 04-03-21 | 14:35 | 1

'zand van herkomst'...

Wijze uit het Oosten | 04-03-21 | 14:53

Je bent welkom, welkom in mijn land..........
Deze clusterfuck gaat nog veel verder in onze bakkes exploderen. Ik vrees dat wij het paard van Troje hebben binnengehaald.

pibasso | 04-03-21 | 14:35

Vraagje; Als ze toch geen status hebben, wie maalt er dan om als ze gewoon van de aardbodem verdwijnen?

Calastir | 04-03-21 | 14:34 | 1

Dat vraag ik me ook al tijden af eigenlijk.

Esper25059566 | 04-03-21 | 16:40

Tja, als je minderjarige criminele asielzoekers uitnodigt om naar Nederland te komen, in ruil voor een verblijfsvergunning, gratis huis + uitkering, dan is het heel gek dat minderjarige criminele asielzoekers daar op af stormen.
Ik hoop van ganser harte dat de bejaarde een CDA-stemmer of iets dergelijks is, en zo zelf in de kuil gedonderd is die hij voor een ander gegraven dacht te hebben.

obominotie | 04-03-21 | 14:34

Ben je gek?! Een kopje thee en foei.
Over een paar jaar te zien in de tram

Turbulentie? | 04-03-21 | 14:33

Dit is een taak voor de asielmarinier. "Als de MAG van de marinier spreekt zwijgen de asielzoekers", of zoiets.

Pedronegro | 04-03-21 | 14:32 | 3

Zo'n asielmarinier is ook maar een titel. Heeft nog nooit een blaffer van dichtbij gezien.

goedverstaander | 04-03-21 | 14:34

De MAG? Waarom niet de karabijn of het langgeweer.?

miko | 04-03-21 | 14:41

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl