LIVE - MinPres Rutte alweer op Staatsomroep
Echt geen tijd om campagne te voeren hoor!
Wanneer gaan de terrassen open? Waar in Groningen komt de kerncentrale? Hoe krijgen we die 400 miljard terug? Waarom moest Klaas Dijkhoff weg? Wanneer gaat u trouwen met Jort Kelder? Heeft u al een warmtepomp? Wanneer krijgen we die 1000 euro? Wat vindt u van de Rutte Doctrine? Waarom kookt u nooit? Wanneer heeft u voor het laatst iets zelf betaald? Tot hoe ver zit uw arm in de poeperd van het koningshuis? Hoeveel geld heeft u? Denkt u echt dat wij u een toffe peer vinden omdat u appeltjes eet op een fiets? Vindt u dat nou leuk, ondernemers kapot maken? Wanneer gaat u weg? Hoe lang is een Chinees?
Update: Bummer. Kerncentrale Eemshaven gaat NIET door.
Social
Reaguursels
InloggenEn wéér is het GS die reclame voor zijn zendtijd maakt. Er zijn iedere dag tal van politici te horen op de staatsomroep. Maar Mark wordt even vermeld.
Rutte, als ie lacht dan liegt ie en als ie liegt dan lacht ie, komt alleen maar onzin uit, helpt Nederland niet vooruit en pleegt kiezersbedrog
Er zijn 2 plekken waar je geen kerncentrale moet neerzetten in Nederland! Groningen en Limburg ivm de kans op aardbevingen. Alleen er al over nadenken geeft aan dat je te dom bent om te poepen.
Zo dom zijn ze dan ook niet, maar wel dom genoeg om te denken dat een burger dit niet door heeft.
Maar nu konden ze lekker de Groningers de schuld geven, daar was het ze om te doen.
Ik denk eerder dat Rutte 4 zetels heeft veiliggesteld. Geen -2 in Groningen en wel +2 in Zeeland.
ik poep, dus ik wil niet meer nadenken
Wat hij zegt:
youtu.be/DpMyNx448fI?t=1
En nu doordrukken.
Je moet de zaken combineren. Eerst een kerncentrale neerplempen in een rustig stukje Nederland (Maasvlakte? Oud booreiland?) en daarna alle asielzoekerts er naast huisvesten.
Als Rutte zich net zo gemakkelijk had laten beinvloeden door het verzet tegen windturbines als het verzet tegen kerncentrales in Groningen, dan waren er heel wat minder turbines op het vaste land geweest. Ben helemaal niet voor kerncentrales in Groningen, maar vind het wel heel raar dat hij na een paar protesten en zonder verder onderzoek Groningen nu ineens bij voorbaat helemaal uitsluit als mogelijke lokatie voor kernenergie. Dit is wel heel opzichtige verkiezings retoriek. Ik adviseer de andere provincies om ook voor de verkiezing ook bij Rutte af te dwingen dat er geen kerncentrale in hun gebied komt. Door het afvallen van Groningen maken zij tenslotte een grotere kans om ermee opgescheept te worden.
Doe er maar drie. Zijn we gelijk van de milieuvervuilende windmolens en zonnecollectoren af.
EPZ wil graag uitbreiden naar 1500 MW kernenergie bij Borsele en dan kun je bij Rolls Royce nog een paar SMR's bestellen, zodat je over tien jaar minimaal de helft van je energiebehoefte uit kernenergie haalt. De rest komt dan van gascentrales en een beetje van zonne- en windenergie. Als je daarna door blijft bouwen met SMR's kun je over dertig jaar alle fossiele centrales vervangen hebben en dan hou je nog een beetje gas achter de hand voor de onverwachte pieken. Zo'n SMR past prima in de bestaande grote kolencentrales in de Eemshaven of bijvoorbeeld bij Geertruidenberg. je hoeft er dus geen extra grond voor aan te kopen.
Spuit een eiland op als en bij Rottummerplaat en knikker daar twee kerncentrales op. Klaar.
Zo als ik het zie. Twee activisten schreeuwen. De Amsterdamse/Belgische activistische media laat net zien alsof dat heel Groningen is en Flutte pruttelt gelijk bakzeil. Ik gok dat als je Groningers (die van het platteleland) de keuze geeft of een kerncentrale, of overal windmolens de keuze snel gemakt is. Alleen de studenten in de stad zijn zo geïndoctrineerd dat ze tegen zijn, maar die gaan dan na een paar jaar weer weg.
Zee-hee-land... (wil wel).
Een kerncentrale komt niet in Groningen.
Ik wed 1 triljoen dat de eerst volgende nieuw te bouwen kerncentrale in Groningen komt.........
En een stuk of wat op de Noordzee. lekker makkelijk
Een aardbevingsgebied die de komende paar honderd jaar nog wel blijft tillen? En u denkt dat ze daar serieus een kerncentrale gaan bouwen?
Als M.Rutte een kerncentrale wil,dan zal hij toch met de PVV in het Kabinet moeten gaan zitten,want met D666 en PvdA of GL gat dat echt niet lukken.
Rutte zegt die ie niet in Groningen komt dus komt ie in Groningen maar dan na de verkiezingen.
Prima, zo'n kerncentrale maar niet binnen een straal van 50 kilometer in een aardbevingsgebied of op veengrond. En er moet een stabiele grondwaterstand zijn. Kom ik eigenlijk toch uit aan de oostgrens van ons land, in welke hoek ik ook woon. Kan er wel mee leven, om eerlijk te zijn. Liever een paar koeltorens aan de einder dan uitzicht op "windparken" ( hoe misleiden kan een naam zijn ) vol met die vreselijke windmolens.
Of Zeeland, daar staat er al een.
@boerk | 04-03-21 | 12:20:
Borssele. Zouden ze daar nog een kerncentrale willen? Als het mis gaat zijn 2 centrales naast elkaar wel een heel erg groot risico.
Nee, blijf bij mijn suggestie voor de oostgrens.
@Graaisnaaiert | 04-03-21 | 12:24: In Borsele willen ze zelfs nog twee reactoren erbij.
Was het een proefballonnetje of een atoombom op Groningen, die in Rutte's gezicht is ontploft?
Het was een "verkeerde" inschatting, de antenne van Rutte is nog steeds niet gerepareerd, na de vakantie van de koning in Griekenland en de toeslagenaffaire en de Ruttedoctrine.
O, gaat dat zo tegenwoordig? Rutte roept wat over een kerncentrale in Groningen en vervolgens valt een deel van de Kamer en bevolking van Groningen over hem heen. Conclusie: geen kerncentrale in Groningen. Wat is dit voor land? Als een kerncentrale in Nederland écht noodzakelijk is, wordt dat eerst vastgesteld en daarna wordt en bekeken waar die kan en moet komen. Daarbij gelden geen blokkades vooraf en al helemaal niet het argument dat Groningen het al zo moeilijk heeft.
Ja, hallo: zo kan elke regio wel ontzien worden.
En dan nog dit. Hoelang gaan we nog door met het behandelen van Groningers als zielepieten? Kijk, dat zij dat van zichzelf vinden, betekent nog niet dat de rest van NL daar in mee moet gaan.
En dat zegt dan een amsterdammer...
@Graaisnaaiert | 04-03-21 | 12:13:
Ja, dus? Zelfde verhaal geldt ook voor Amsterdam of Noord-Holland.
@Amsterdamsko | 04-03-21 | 12:23:
Amsetrdammers ontzien zichzelf wel heel veel in verhouding tot wat ze de rest van Nederland toewensen / aandoen... Newsflash, de term "wingewesten" bestaat alleen nog maar in de geschiedenisboekjes, de overgrote meerderheid van alles wat buiten de Randstad zit heeft het wel gehad met Amsterdam en haar grote muil.
@Amsterdamsko
Precies ! Er is ook niemand in de rest van Nederland die medelijden heeft met jullie. Femke als burgemeester en Amsterdammers als inwoners en die zure stink grachten. Dus Grunnigers "suck it up"
@Cool-dude | 04-03-21 | 12:36:
Lol...
@Cool-dude | 04-03-21 | 12:36:
De tijd dat er Amsterdammers in Amsterdam woonden ligt inmiddels ver achter ons. Er wonen nu voornamelijk buitenlanders en een handjevol grootgebekte ex-provincialen. Die laatste groep voelt zich vanwege het feit dat ze in die grafstad wonen ver verheven boven het klootjesvolk in de rest van het land en geeft dan ook graag af op "de provincie".
@Lefty
Dat zal allemaal best..... maar die grachten stinken....
Als je hem zo ziet, is het inderdaad precies "de vieze man".
Rutte waait nog meer met de dagelijkse opinie/trend mee dan een slechtvalk op de thermiek van dat moment. Trouwens ik ben voor kerncentrales, ook in Groningen, als de aardgasschade eerst maar snel en volledig hersteld wordt. Moet niet zo moeilijk zijn. Kijk eens bij TerraPower, SMR (zout als koeling) van Bill Gates.
De miljardair Bill Gates, een vertrouwenwekkende naam in dit covid-19 tijdperk én gelukkig niet benoemd in complottheorieën, toch?
Wat is die Rutte weer handig in dat gesprek over die kerncentrale (NPO Radio 1), wat een glibber.
Je kunt Rutte het niet kwalijk nemen, het is de bedroevende kwaliteit en het politieke activisme van onze "jounalisten".
Ja, goed he. Hij wordt ook keer op keer beloond.
Dus 18 maart de presentatie Kerncentrale Eemshaven?
lol
Ik hoopte altijd dat met Klaas Dijkhoff ook de proefballonnetjes zouden verdwijnen.
Klaas is straks weg, maar de VVD proefballonnetjes die blijven.
Ik zou Groningen nu ook niet als locatie nummer 1 zien. Kat op het spek binden hebben ze ook nog nooit van gehoord daaro.
Soms denk ik echt dat beleid gemaakt is met een stel autisten die total niks snappen van hoe een samenleving reageert op zaken, denk ik steeds vaker. En nee, raar rechts is niet het antwoord. Die zijn gewoon gestoord.
Echt, onvoorstelbaar he. De techocraten.
Kerncentrale mag bij mij in de regio als we daarmee ontsnappen aan windmolen, zonnecelvelden en opvang migranten dan teken ik bij het kruisje.
Eens. Zet ze maar bij mij achter op de maasvlakte. Maar dan wil ik ook geen windmolen zien in een straal van 25km
Mooi, meer en meer mensen krijgen zo te zien een terecht pesthekel van milieu- en gezondheidslopende windmolen"parken".
13:50... Rutte, ga je schamen met je anti-democratische punt "ik sluit de PVV uit".
Jij hébt helemaal niets uit te sluiten en al helemaal niet op alleenheersende, persoonlijke noot. En dan als kers op de taart ook nog even de PVV als radicaal bestempelen en notabene de uitspraak in een politisch gemotiveerd proces -door jóuw vriendjes geïnitieerd, makker- ignoreren door nog maar te betonen hoe érg de minder-minder uitspraak was. De rechter zag dat anders, vriend, óndanks bewezen interventie door jouw partij. Wat een hufter. Bah.
Viel mij ook op inderdaad. Polariseren wilt dhr Rutte niet maar als het de PVV of andere oppositie betaamd dan schroomt deze zelfde Rutte daar niet voor.
Eerlijker kun je het niet krijgen, deal with it.
Er was ooit iemand die ook eerst partijen uitsloot om ze daarna gewoon te verbieden.
@van Oeffelen
Rutte en eerlijk? Onder welke Zwitserse pindarots heeft u het laatste decennium geleefd?
@van Oeffelen | 04-03-21 | 11:28: Dat het eerlijk is, betekent niet dat het in orde is. Een nebenkriegsschauplatz dus.
Rutte, je bent een leugenachtige bochel.
@van Oeffelen | 04-03-21 | 11:28: Hij is inderdaad eerlijk in zijn mening. Democratisch is iets anders. Daarnaast, zelfs een crimineel
krijgt wel meerdere kansen en heeft recht op terugkeer in de samenleving. Kunt u verklaren waarom de PVV geen rechten krijgt op deelname als 2e partij?
Politieke keuzes. De PVV erbij is gezeik voor, tijdens en na de formatie met andere partijen en "gezeik" over Brussel, de EU, de euro, Islam en migratie en om binnen een coalitie daar met partijen als het CDA, X77 en de PVDA voldoende geitenpaadjes of inlegvelletjes voor te vinden is zelfs voor Rutte onmogelijk.
Zei het al na de presentatie, het programma van de PVV is te scherp opgesteld. Er is best wat te dealen maar op het moment dat het naar buiten kwam wist je al, weer 4 jaar oppositie voor Geert. En dan neem ik de PVV kwalijk, al krijgen ze toch weer mijn stem ( na lang wikken en wegen ivm geen alternatief + het feit dat ze zeer zeker invloed achter de schermen hebben en hun punten deels langzamerhand in andere partijprogramma's kruipen. Iets met het maximaal haalbare dus ).
@MoonBeebe | 04-03-21 | 12:04: als ze de grootste worden staan ze vooraan. De PVV heeft zichzelf buitenspel gezet door hun gedrag, dat begrijpt iedereen wel, die het wil begrijpen.
@van Oeffelen | 04-03-21 | 12:25: Maar van Oef, Wie bepaalt de denk/gedragsregels?
@van Oeffelen | 04-03-21 | 12:25:
Ik wil het heel graag begrijpen, maar ik begrijp er niets van, kunt u het me uitleggen door welk gedrag de PVV buitenspel staat. Was dat een bal op een vooruitgeschoven pvv er die tussen de keeper en de laatste linie stond of was het iets anders?
@van Oeffelen | 04-03-21 | 12:25: Hallo? Tik, tik... Het zou fijn zijn als je inhoudelijk wilt ingaan op de vragen van mij en Dijkbewaker?
Die kerncentrale mag bij mij in het dorp, heb er geen enkel probleem mee. Je merkt er niks van en het is totaal ongevaarlijk. Oke, tenzij er een vliegtuig op neerstort wat helaas in mijn gemeente relatief kansrijk is.
Rutte 9 min 50 sec.: "Liefst niet te veel belasting heffen", nou jongens ... schrijf maar weer op het lijstje erbij.
Iemand die nog denkt dat zo'n beetje iedere week 500 toeval is moet wel heel naïef zijn.
We krijgen wekelijks onze vastgestelde portie, afspraken gemaakt op EUropees niveau.
Waarom schrijft geenstijl niet over vs Ommen op Syrië, en zegt ook geen nl politicus daar iets over. Gaat het nl leger daarheen als er een aanvraag komt?
Bommen.. Niet ommen
Collectief op PVV stemmen, al is het maar als goede grap.
Of de Dorito partij!
'Terrassen'!?
Ik kan dat woord niet meer horen!
Omploegen die 'terrassen', en daar bloemkolen verbouwen.
Tulpenbollen.
Ik zeg asfalt!
Extra rijbanen voor de 4WD's en Space Wagons van de gewone man! Weg met die terrassen!
@Super Vaagstra | 04-03-21 | 10:39:
Heul scherp! Hebben we tenminste nog wat te eten straks.
Bloemkolen verbouwen! Weer een hoop huizen kwijt aan oost blokkers.
Hoe voelt dat nou, als eindverantwoordelijke in de toeslagenaffaire, om een aantal ouders tot zelfmoord te bewegen? Lekker?
Nog een vraagje; waarom moet ik er een krantenwijk bijnemen om Max Verstappen dit jaar wereldkampioen te zien worden? En word ik wel doodgegooid met Geelse Boys tegen Blauw Wit-schoppers?
Zet die kerncentrale maar mooi ergens in de Rampstad neer, waar ze die 400 mld aan Groningse aardgasbaten schaamteloos hebben stukgeslagen aan multikul en projecten te eigen bate. De Groningers hebben er amper een cent van gezien. En dan hebben ze nu in Den Haag het gore lef om de schade van 60 jaar roofmijnbouw niet netjes te willen compenseren om vervolgens ook nog eens -als kers op de taart- het prachtige Groninger landschap te vernielen door het vol te zetten met wind- en zonneparken. Want "Groningen wil graag de provincie van de energietransitie zijn". Oh ja, is dat zo? Wie bepaalt dat dan? Wat vinden de inwoners van Groningen daar zelf van? Precies, die zijn nooit ergens naar gevraagd! Die boertjes hebben dat maar gewoon te slikken.
De typhus voor dat tuig uit het westen!
Dat tuig uit het westen heeft ook nooit om de multikul gevraagd. We krijgen met z'n allen deregering die we verdienen.
Hear hear.
Nee joh gewoon in Groningen, want daar woont toch niemand
Het zorgt bij jou in elk geval voor veel negatieve energie. Begrijp ik wel uiteraard. Volgens mij staan er nog genoeg kerncentrales in bijv. Frankrijk. En we zijn toch één Europa? Of Eeehhh....?
Nederland, roofstaat van Dollard tot Noordzee. De Limburgers is precies hetzelfde overkomen.
We krijgen inderdaad de regering die we verdienen, en mede dankzij GeenStijl gaat dat waarschijnlijk weer meer van hetzelfde worden...
Peilingen zijn onveranderd. De puinhopen van 16 jaar rechts wordt vervolgd.
Wanneer is """rechts""" aan de macht geweest dan?
@Graaf_van_Hogendorp | 04-03-21 | 10:34: We hebben geen rechtse partijen in Nederland, behalve FVD misschien.
Als je het VVD beleid nu nog rechts noemt, terwijl ze samenwerken met links, en er daardoor ruimte is voor nieuwe rechtse partijen, staat je kompas ietwat verkeerd afgesteld.
Ik zou ook niet meer autorijden: "neem de eerste afslag rechts"
aaaahhhhhhh.
boem.
'rechts' hahahaha
@Nuchternederland | 04-03-21 | 10:43: ik vind links afslaan altijd wel leuk... zie ik altijd een mentaal plaatje van Paul Zakkenvöller die op z’n bek geslagen wordt :)
Peil standen zoals nu zijn juist goed, doet anti VVDers juist meer motiveren om te gaan stemmen ipv het zal wel.
Breaking news: De CU is aan het afhaken bij Rutte.
Die mogen ook weg, is ook beter zo, als het lukt, partijtje minder in de coalitie is altijd te prefereren.
Stofjas v.d.Berg is een aardige opportunist uit de provincie die niet veel meer kan dan plaatjes aan mekaar praten, niks mis mee maar het niveau van "publieke" radio 1 is tijdens zo'n momenten stuitend slecht, daarna hobbelend onnozel verder met meisje Plag en de 1 miljard belastinggeld is gelukkig goed besteed...
Hoeveel mensen trappen in de grap dat u de kappersafspraak al een jaar geleden gemaakt heeft denkt u?
Ben zelf ook al geweest, gewoon praktisch om het elke maand aan het begin van de maand af te spreken. Plan ook altijd twee of drie keer vooruit als ik er toch ben. Zijn nu alleen een paar afspraken niet doorgegaan, that's all. Kan me voorstellen dat hij vlak voor die verkiezingen die afspraak er al in had staan. Het is alleen veel erger ... hij laat de mensen vlak voor de verkiezingen weer vrij, wat het resultaat beinvloedt. Hij heeft het toch maar mooi opgelost allemaal (niet echt) en mag weer 4 jaar door (met z'n Toyota's en bombardementen en belastingterreur en zwartlakpraktijken).
Rutte zei nog iets wat ik wel interessant vond, namelijk dat tijdens de formatie van 2017 Klaver was geloosd vanwege zijn immigratiestandpunt. Volgens Rutte is er "een rechtse meerderheid wat betreft immigratie".
Ten eerste vraag je je af of het dan inderdaad, met Klaver, NOG erger kan met de immigratie? Ik betwijfel dat.
Ten tweede had de interviewer natuurlijk meteen moeten vragen hoe het dan, ondanks die "rechtse meerderheid", zit met de wekelijkse dosis van 500 nieuwe apothekers uit Somalië, Pakistan en Afghanistan die hier binnenkomen.
Het antwoord op bijna al dit soort vragen is; "Vanwege Europese afspraken." Het enige dat we kunnen doen om dit te stoppen is met rokende hakken en gierende banden uit de EU.
25% van de kiezers stemt op Rutte, maar ik ken niemand die daar openlijk voor uit durft te komen behalve Kuifje. Bijzondere situatie. Je vraagt je bijna af of het wel klopt, 25% is best veel en foutloos is hij niet geweest (understatement).
Ken zelfs een D66'er die dit keer op Rutte gaat stemmen.
@Muxje | 04-03-21 | 10:36: Rob Jetten?
Hele hordes (semi-)ambtenaren stemmen ook Rutte c.s., puur uit eigenbelang en lijfbehoud... daarom, systeem is rot...
ik stem voor de TK eigenlijk altijd VVD. Maar ik loop ze niet op te hemelen gelijk Kuifje
Ze stellen gewoon een paar vragen. Hebben jullie dat liever niet?
U bent iemand die ook gelooft dat 1-6, de 9-11 van onze tijd, een iNsuRrecTiOn was?
Kaalkopjes met 88 in de nick die semi cynisch gaan doen hier. Wat gaat er mis?
Waarom geeft u alleen antwoord op niet gestelde vragen? Bent u eigenlijk niet een vertegenwoordiger? Van wie heeft u dat manipuleren geleerd? enz enz ( beluister podcast op opinieZ maar eens van 1 maart).
Ratte, is het niet moeilijk fietsen met een lange neus van het liegen.
Alleen in de bochten.
Herkent U zich in het werk van Niccolò Machiavelli, welke lessen heeft U opgedaan uit zijn boek ‘de Vorst’ en hoe past U dit toe in het dagelijks functioneren?
"Het land moet bestuurd worden" www.bol.com/nl/p/het-land-moet-bestuu... Machiavelli in de polder.
Hoe weten we zeker dat een woord in het woordenboek niet verkeerd gespeld is?
Vind u ook niet dat belastingfraude keihard aangepakt moet worden?
Sluit rutte op.
Draineer het moeras.
@baldgefkens88 | 04-03-21 | 10:29: Vooral na 21.00!
Zo sneu altijd dit soort Willem Weverachtige items. Stel je vraag aan:
- Klaas Dijkhoff
- Jody Bernal
- Mona
- Mark Rutte
Ik geef liever opdrachten dan het stellen van domme vragen waarop je altijd zelf het antwoord al weet.
Ja, dat iedere Nederlander opdrachten mag geven aan Mark Rutte. Dat wordt een leuk programma.
Er komt geen kerncentrale in Groningen omdat daar bij nader inzien geen draagvlak voor is.
Maar wanneer gaan de terrassen open want daar is genoeg draagvlak voor.
Er is ook al 40 jaar geen draagvlak voor massa-immigratie, hij zegt nooit okay dan doen we het niet.
amerikaanse toestanden: Techondernemer Steven Schuurman heeft 1 miljoen euro geschonken aan D66 en 350.000 euro aan de Partij voor de Dieren
Maar o wee als Wilders 10 shekel uit Israel krijgt.
Kun je veel promo docu's voor maken van Kaag.
Maar hij wil een beter klimaat, Financieel klimaat is ook klimaat.
Veel soepsidies voor maar niks in eigen belang hahaha.
Discriminatie! waarom niet aan GL?
En waarom zijn dieren minder waard dan mensen?
Nu veel gejank op StaatsRadio1 dat Baudet bij WNL het StaatsJournaal aankondigde met het nepnieuws-journaal.
De redacteuren en journalisten in de uitzending zijn het met elkaar eens dat het beter is als politici die een andere mening verkondingen dan die van hun beter maar niet meer uitgenodigd moeten worden.
Ja de loonslaven van Rutte willen graag het stempel onafhankelijk.
Ah, dus wij van wc eend raden wc eend aan. Logisch, het moet natuurlijk wel een grote circle-jerk blijven...
Rutte: "Het aardgas stopt gelukkig".
Gelukkig? Want biomassa houtsnippers uit de andere kant van de wereld halen is zoveel beter?
Pellets naar de overkant van de oceaan slepen, vervoerd met vieze oliegestookte schepen, bah.
Heb je of ben je ooit wel eens een keer gepoept, op z’n Belgs?
www.vlaamswoordenboek.be/definities/te...
U bent ongetwijfeld fan van de Houdini, alleen dan met een man ipv vrouw.
www.urbandictionary.com/define.php?te...
Wanneer bent u gestopt met het slaan van uw vrouw?
Was het al begonnen dan?
@R. Skickr | 04-03-21 | 10:26: Het is een voorbeeld dat Rutte zelf gaf, en waar het antwoord "nooit" op was volgens hem.
Context ben ik vergeten, maar ik vond het een aparte uitspraak.
Rutte, ik heb maar een vraag: hoe voelt het om 17 miljoen burgers tegelijkertijd te naaien?
Antwoord Rutte: Als een aap met 17miljoen lullen meneer.
Rutte wéét dat als hij Groningen voorstelt om er een kerncentrale te bouwen hij de hele natie over zich heen krijgt en anders wel alle burgemeesters van Groningen. Dus speelt hij de bal terug en vraagt hij de kamer c.q het volk welke locatie beter zou zijn. En als die geen voorstel doen krijgt iedereen gewoon een windmolen in zijn achtertuin. Verdeel en Heers. Simpel toch?
Nabij Schiphol, op de Maasvlakte, bij Borssele, ergens in de Flevopolder, bij Brainport Eindhoven, misschien nog ergens tussen Arnhem en Nijmegen een. Dan ben je al een eind hoor.
@Timide_Aso | 04-03-21 | 10:22: Of naast het torentje in de hofvijver, direct koelwater voorhanden.
@Koonkluk Huis | 04-03-21 | 10:31: ja, daar ook een of twee ja!
@Koonkluk Huis | 04-03-21 | 10:31: haha... lijkt mij ook de beste plek!
Wat is een vacuumbom?
Met dat soort vragen kom je nooit voorbij de Staatsomroep.
Hoe lang heeft u niet liegen vol kunnen houden de afgelopen 12 jaar?
Mijnheer Rutte. Herkent u zich in het onderstaande profiel?
Een oppervlakkige charmeur en welbespraakt.
Een pathologische leugenaar.
Manipulatief persoon.
Vluchtige emoties
Neemt geen verantwoordelijkheid.
Ja? Gefeliciteerd. U bent een psychopaat.
Bovenstaand profiel past ook op tenminste één andere lijsttrekker die voor hetzelfde programma was uitgenodigd en ook te laat kwam.
@oldandwise | 04-03-21 | 10:18: Van der Staay?
Serieus?
In hart en nieren, want zelfs na alles wat er de afgelopen 10 jaar is gebeurd zijn er mensen - ook intelligente - die het volste vertrouwen in hem hebben. Dan ben je echt overtuigend.
@MickeyGouda | 04-03-21 | 10:32,
Er zijn hoogopgeleide mensen die gewoon het Jehova geloof belijden.
Dat alles maakt het idd eng, want met zulks aan de macht....... daarom blijf ik mijzelf afvragen, krijgen deze lieden geen keuring ?!
Ik en velen met mij hebben diverse keuringen daarvan moeten ondervinden, zo ook doorstaan, dit om een beetje goede baan te krijgen.
Regel 1. Stel nooit een diagnose zonder de patiënt te hebben gesproken.
Hoe komen de bordjes "niet op het gras lopen" midden in het park terecht?
Waarom heb je wel bordjes met "zachte berm" maar nooit bordjes met "harde berm" langs de kant van de weg ?
@slim blontje | 04-03-21 | 10:15: Omdat je dan toch al tegen een boom aan zit. Heeft geen zin.
@Dubbelepunthoofd | 04-03-21 | 10:18:
Ze krijgen daar het paaltje niet in de grond geslagen
Geplaatst voordat het gras gezaaid werd ?
Hoe hij, na 10 jaar bezuinigen, beknibbelen, verstrooien en ziektekostenverzekeringen met een winstoogmerk de aangewezen persoon kan zijn om die vermeende collectieve inhaalslag te maken.
Maar ook hebben we dus 4,1 miljoen 'kwetsbaren'. En dit alles slaat nauwelijks een deukje in de nu al zeventig jaar (!) durende periode van toenemende gemiddelde leeftijd. Twintig jaar vergrijzing dit, vergrijzing dat; heb je 's een ziekte die 'de oudjes' pakt, hoor je niks meer van vergrizing.
Herinner U ook dat ''cororna-zorg'' opeens in basisverzekering zat. Dus de verzekeringen hebben 4 miljoen patienten met ongelimiteerd budget. Een hagelbui is overmacht, maar een pandemie voor de zorgverzekeraars niet.). Die 100% IC bezetting is de natte droom van de bedrijfskundige die in ieder ziekenhuis werkt.
Het probleem is zorg, het probleem is het virus, en het probleem zijn mensen.
Mensen in China, mensen in Europa, mensen in nederland, oude mensen in nederland, oude mensen met overgewicht in nederland.
En Rutte keuvelt over gedrag.
Heeft u een geweten ?
slim blontje | 04-03-21 | 10:10,
" Geweten ?!
Wat moet ik hebben geweten ( kan mij dat niet meer herinneren ) ?!
Alles wat ik zeg, dat zeg ik naar eer en leugen vanuit mijn geweten ".
Zou zomaar een antwoord van hem kunnen zijn.
Dat hebben we tot nu toe niet geweten en dat zal zo blijven.
Kent u de Rudi Giuliani doctrine?
Hoe komt het dat u zo'n slecht geheugen heeft? Heeft u dat wel eens laten onderzoeken?
Korsakoff.
@StormRunner | 04-03-21 | 10:18:
Een vriendin van mij runde een kroeg, maar ze lustte hem zelf ook erg graag. We zaten een keer bij haar aan de bar te praten over Korsakoff, en toen stelde ze mij de legendarische vraag: "Korsakoff, wat is dat ook alweer?"
Deksmaat | 04-03-21 | 10:09,
" Syfilis ?! ", zie Al Capone.
Dat krijg je er dus van als je heel Nederland naait.
@Deksmaat | 04-03-21 | 10:23,
Ghehehe ;)
Is het een grote teleurstelling voor u als u,
na veel vuil werk te hebben opgeknapt voor de EU,
geen topbaan krijgt binnen de EU ?
Meneer Rutte,
Mag u zelf uw bril uitzoeken, of doet uw moeder dat nog steeds?
Zijn moeder is onlangs gestorven toch? Lijkt me beetje ongepast.
@BBRDWR | 04-03-21 | 10:10: Hij heeft dit montuur al 27,5 jaar.
@dirkdoorsnee | 04-03-21 | 10:14,
Cyborg ?!
Want zijn hoofd en zijn leugens zijn nog veel ouder en die veranderen ook maar niet.
@BBRDWR | 04-03-21 | 10:10,
Ik denk niet dat dirk dit wist.
Meneer Rutte, wat is de zin van vragen stellen als bekend is dat de beantwoorder altijd liegt?
Gewoon het tegenovergestelde als waar aannemen dus.
Bent u homoseksueel?
Beter: Bent u seksueel?
Denk u nog wel eens terug aan Rita Verdonk?
Ik wel in ieder geval. Ik denk dat Nederland er toch wat minder zwart voor had gestaan.
Wat is er wél echt aan u?
Bij een splitsing van een weg wonen twee mensen. Een identieke tweeling. De ene persoon spreekt altijd de waarheid. De andere persoon liegt altijd.
Je wil naar een plek die erg veel verder ligt en je hebt geen zin om de foute weg te nemen. Kaart en routeplanner heb je niet.
Om de juiste weg te nemen mag je een vraag stellen aan een deel van de tweeling om de juiste weg te nemen.
Welke vraag stel je?
Als ik de weg zou vragen aan je tweelingbroer wat zou hij dan zeggen? (Hij is leuk overigens)
Aan eentje: waar moet ik volgens de ander naartoe?
Iemand die altijd de waarheid spreekt? Bijzonder!
Heet die tweeling toevallig allebei Tom?
Neukon?
Zijn het mannen of vrouwen? Niet onbelangrijk bij het vragen naar de juiste weg.
@goedverstaander | 04-03-21 | 10:04:
En vervolgens de andere weg kiezen.
Oud raadsel dit.
@DruipendeWorst | 04-03-21 | 10:14: Ja! Daar dacht ik ook aan.
“Wanneer gaat u trouwen met Jort Kelder?” Hahaha
U had belooft dat het bij de belastingdienst echt goed zou worden!
Waarom kan ik dan geen aangifte doen vanwege de ICT puinhoop?
ICT en overheid is altijd een blamage, gaat nooit goed, beetje zonde van de tijd deze vraag niet, als antwoord, we zullen hier voortaan beter ons best in doen, vervolgens na een paar miljoen is het nog een grotere puinhoop
Wat is een democratie waard als u al bij voorbaat al de 2de grootste partij uitsluit?
Ik snap dat als je de actualiteiten niet heel erg volgt, zeker niet zelf de bronnen bekijkt, en wel Mark hoort praten maar niet echt luister wat hij nou eigenlijk zegt. Dat klinkt het als een verstandige dingen zegt.
Doe dat wel en je hebt door wat een totale bagger er uit zijn mond komt. Hoe hij vragen niet beantwoord, onwaarheden verteld, alles doet wat in gaat tegen waar de VVD voor zegt te staan en onverdedigbaar en slecht beleid voorstelt of verdedigd. Nou ja verdedigd, eromheen praat.
Hij geeft zijn bek maar een douw, zou mijn oma zeggen.
Zijn antwoorden zijn als volgt:
Dat is een goede vraag.
Laat ik vooropstellen dat ....
Wij voelen met u/jullie mee en vinden dat ...
Verder dient u wel te beseffen dat .....
Och ik zie dat mijn tijd om is maar uw vraag is zo ook wel beantwoord, toch?
Wie heeft u het recht gegeven om in uw minderheidskabinet met demissionaire status missionair een avondklok in te voeren? Als ik ontslagen word ka ik ook niet in de opzeg periode beslissen dat de baas drie weken het kantoor niet meer uit mag en bij protest de statuten van de BV in mijn voordeel aanpassen, en laten bekrachtigen door een ingezworen notaris.
Hulde
OT: Wat is er met nieuwnieuws punt nl aan de hand, het zusje van GS? Linkjes hier zijn verdwenen en de site wordt niet meer onderhouden. Jammer.
Dat is al 4 dagen en u is een van de eersten, zo niet de eerste die het opmerkt. Afdoende beantwoord zo?
@Prof. D.A.H. Vintik | 04-03-21 | 10:05: Ik zag het drie dagen geleden voor het eerst maar de vraag niet gesteld. Ik vond het ook al vreemd waarom niemand er op aansloeg.
Rutte, toen u in het verkiezingsdebat tegenover een van uw slachtoffers stond, werd aan uw slachtoffer gevraagd wat ze van de 3 minuten die ze met u mocht spreken vond. U gaf haar niet de ruimte om te antwoorden. Dat deed u, heel laf, wel voor haar.
Een vraag: waarom?
Wanneer heeft u voor het laatst gehuild?
Waarom lacht u zo veel? En zo raar ook? Denkt u, omdat u zo lacht, dat u vriendelijk en aardig overkomt?
Mark my words: Mark is a confidence man.
Wanneer heeft u het laatste beetje gêne en moreel besef verloren?
Waarom denkt u als eindverantwoordelijke voor een hoop menselijk leed overal mee weg te komen?
Waarom kunt u simpele vragen niet gewoon met ja of nee beantwoorden?
Wanneer hebt u voor het laatst geneukt?
Op een na zijn dat geen vragen maar beschuldigingen. Het antwoord op die ene vraag wil ik trouwens niet eens weten.
"Wanneer hebt u voor het laatst geneukt?"
Retorische vraag, Marxje Rutte neukt ons elke dag de moeder. Hard, van achteren, zonder glijmiddel. En demense genieten ervan als ik de peilingen mag geloven.
@DruipendeWorst | 04-03-21 | 09:48: Volgens De Hond stemt 78% niet op hem. Maar in het versplinterde Nederland met de naar macht hunkerende nog kleinere kartelpartijen is dat voor Rutte geen enkel probleem. Met een willekeurige meerderheid gaat hij door met meer EU, meer belastinginkomsten, meer immigratie en meer groene gekte. Onze groene socialist verbaast zichzelf waarschijnlijk ook over het gemak waarmee hij zijn zin krijgt.
@Graaf_van_Hogendorp | 04-03-21 | 09:50: U vergeet de aanloop nog te noemen.
Hoorde net Rutte op de s.taatsradio. Over "de kerncentrale". Alsof er besloten is dat we een kerncentrale gaan bouwen. Op de RTL-tv oppert Rutte dat die wel in Groningen kan. Een paar dagen later trekt hij dat weer in, want er zijn protesten gehoord.
Dit is tekenend voor hoe er in dit land over vitale langetermijnkwesties wordt gepraat.
Energiepolitiek is blijkbaar geen zaak van noodzaak, zorgvuldigheid, belangenafweging, rationaliteit en techniek, maar alleen nog afhankelijk van geschreeuw in de media. Geen wonder dat die windmolens en zonneparken zo vaak in achtertuinen terecht komen. Zwiep, zwoep, zwiep.
Groningen / Eemshaven is een hele logische keuze voor zo'n ding gezien de ligging en de reeds aanwezige infrastructuur. Het maakt bij een ongeluk (kans 0,00000001%) echt geen reet uit waar dat ding in NL staat.
Overigens is de Markermeer ook een heel goed alternatief.
Niet in de achtertuin van Jesse en Mark natuurlijk.
@_pacman_ | 04-03-21 | 09:48: Of IJburg. Zat draagvlak. :)
@_pacman_ | 04-03-21 | 09:48:
Ik zou er echt geen probleem mee hebben dat ding bij mij in de buurt te hebben. Veel liever dan een overlast veroorzakende windmolen.
Zeiksnorren daar in Groningen.
@van Oeffelen | 04-03-21 | 09:54: Playing hard to get. De miljarden aan compensatie voor scheurtjes in de muren stromen binnen in de Groningse huishoudens. Gaat al snel naar gemiddeld 20.000 euries voor een huis. Ze hebben daar wel door dat er een premier zit die flink wil betalen als je het hem politiek moeilijk maakt. Hij geeft het uit alsof het geld van een ander is. Oh, wacht ...
Wat willekeurig geschreeuw is wat anders dan de mening van de inwoners van Groningen
- In de provincie Groningen is geen enquête geweest
- In Delfzijl is geen enquête geweest
- Is er al uitgelegd dat er een verschil is tussen gas uit diepe aardlagen halen en een splijtingscentrale aan een zeearm neerzetten?
- Is er al geënquêteerd naar de ervaringen van de bewoners van Borssele (Zeeland)?
Zomaar wat vragen. Je zou ook je licht eens kunnen opsteken in Frankrijk.
Herinnert u zich dit nog ?
www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/art...
@nostyle in ieder geval als de dag van gisteren als ik de Bedet stukjes zo zie.
"Als je echt iets wil bereiken dan moet je bij ons (VNL) komen. Nu komt hij met een vrijwel identiek programma als het onze. Ik denk dat hij weinig impact zal hebben", zegt Roos.
VNL heeft de kiesdrempel niet gehaald.
Haha, dat verklaart een hoop.
Begin is prima: TE LAAT
Leuk al die vragen maar je snapt wel dat alle vragen vooraf zijn doorgenomen he, en de antwoorden kapotgenuanceerd door persvoorlichters en mediatrainers.
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt. En dat geldt zeker voor de staatsomroep.
Waarom zouden we u nog moeten geloven?
Blijf stemmen mensen. Helpt niks.
Niet stemmen helpt ook niks.
@Graaf_van_Hogendorp | 04-03-21 | 09:47:
Niet stemmen helpt. Rutte.
Waarom is Wilders een betere politicus dan u?
Hahahaha... serieus?
Wilders heeft een paar betere ideeën, da's wat anders.
Definieer "beter".
@van Oeffelen | 04-03-21 | 09:55: Hij spreekt meer de taal van Henk en Ingrid
@Papa Jones | 04-03-21 | 09:46: moet ik met je eens zijn, Rutte is een politieke kameleon, en komt overal mee weg, dat lukt Wilders niet.
@ikworstelengadouchen | 04-03-21 | 10:05: Rutte heeft de gave om iets heel ongepasts heel redelijk te laten overkomen. Dat mist Wilders duidelijk.
Er zijn volgens mij maar 2 vragen van toepassing voor deze " man ".
Vraag 1. " Liegt u ? "
Vraag 2. " Stopt u ooit eens met liegen ? ".
Dat is als vragen waar de hoeren zijn, terwijl je al er bovenop ligt.
Antwoord 1: Nooit.
Antwoord 2: Nooit.
@Wijze uit het Oosten | 04-03-21 | 09:49,
Precies ;)
@Quicksilvert | 04-03-21 | 09:46,
Idd, oftewel, dit is vragen naar de bekende weg ;)
Ah, Marks goede vriend en lekbak, Xander van der Wulp, is er ook bij. Dat moet toch een hele geruststelling zijn voor Mark. Want nu weet ie in ieder geval zeker dat de allermoeilijkste vragen in ieder geval niet gesteld zullen worden.
#staatsomroep
Geert daarentegen kan de borst nat maken. De NOS-redactie zit nu al te bedenken hoe ze hem onderuit kunnen halen met onmogelijke vragen, zogenaamd gesteld door het publiek.
Morgen komt Lilian Marijnissen een robbertje paaldansen. Zin in.
Wat die democraten in de USofA kunnen, kunnen wij ook, zullen ze bij de NOS denken.
@goedverstaander | 04-03-21 | 09:46: Op de paal van Pinokkio Rutte? Dat wil ik wel zien!
Complot tegen Wilders? Echt?
@Oef
Ik vertrouw die staatsomroep voor geen meter.
@van Oeffelen | 04-03-21 | 09:55:
Echt.
Waarom is de migratiegolf onder u hoger dan Lubbers, Kok en Balkenende bij elkaar?
Omdat er gewoon is doorgefokt in Afrika.
@van Oeffelen | 04-03-21 | 09:56: En omdat iedereen gratis geld krijgt en een woning is zelfs een grondrecht...
Nou. Dat waren de spannendste 12 minuten van mijn leven.
Het beleid is in talloze opzichten vreselijk en als ik zijn persconferenties zie krijg ik de neiging om dingen naar de tv te gooien.
Maar toch, als ik hem dan in een regulier programma zie/hoor is er een serieus risico dat ik er toch weer intrap. Hij heeft toch een bepaalde charme.
Daarom kijk ik niet naar zijn persconferenties.
Wat Won Yip zei. Diegene die de problemen veroorzaakt hebben, kunnen ze niet oplossen.
Hahaha die Won. Over probleempjes gesproken.
"Hoe krijgen we die 400 miljard terug?"
Nooit dus.
Overigens, even terugkomend op het item van gisteren over het rapport van Jan vd Beek ea. Iedereen dacht - ikzelf incluis - dat het wel genegeerd en doodgezwegen zou worden, maar credit where credit's due: de Volkskrant wijdt er vandaag heel pagina 4 aan. Geschreven door Yvonne Hofs - één van de betere economie journalisten - kon je toch wel weer de voorspelbare reacties van een paar (want de meesten aan wie het gevraagd werd reageerden niet) lieden lezen:
"Van Ojik vindt dat het migratievraagstuk niet vanuit economisch perspectief bekeken moet worden. 'Een nutteloos onderzoek: dit is in de eerste plaats een morele kwestie."
"Migratiedeskundige Leo Lucassen, vaak geciteerd door voorstanders van een ruimhartig immigratiebeleid, verwijst naar een eigen artikel uit 2016. Daarin erkent hij dat immigranten de samenleving per saldo geld kosten. Lucassen vindt daarom dat de overheid zich meer moet inspannen voor snelle integratie."
Voorspelbaar, inderdaad. Of die derdewereldlanders hier nou gemiddeld 17 miljard euro per jaar netto kosten, of in de komende 20 jaar meer dan 40 miljard per jaar gaan kosten, voor GL is het allemaal peanuts en irrelevant, het belangrijkste is dat we blijven deugen. En Leo wist het allang natuurlijk, van die kosten, en vindt slechts dat de 'integratie' wat sneller moet. Ja, dat is echt al ca 40 jaar een groot succes, die integratie.
Nou ja.......
Leo wil dat de autochtonen veel sneller en meer moeten integreren in de geimporteerde culturen. Vooral de islamitische cultuur heeft zijn voorkeur.
Per migrant uit de Hoorn van Afrika (zeg maar Somalie en Ethiopie) legt de staat 600.000 euro bij. Ook al bekijk je dit uit humanitair of moreel oogpunt, een dergelijk astronomisch bedrag, helemaal voor die migranten, is een perverse prkkel om er alles aan te doen hier als vluchteling te komen. Op geen enkele manier ligt een dergelijke welvaart voor gewone Somaliers in het verschiet. Logisch dat dit behalve echte vluchtelingen ook fraudeurs aantrekt.
Het systeem zal op de helling moeten, want dergelijke bedragen zijn niet (meer) te verantwoorden. Met de huidige discussies over de kosten van een mensenleven, voor kankerbehandelingen en zo, ligt die 6 ton subsidie op een zeer hoog niveau. De vraag rijst, zeker uit humanitair en moreel oogpunt, of wij dergelijke uitgaven voor een vluchteling juist achten. Ik denk van niet. Dus waar het naartoe zal moeten gaan is een systeem waarbij alle vluchtelingen tijdelijke verblijfsvergunningen krijgen, tenzij ze economisch zelfstandig in ons land kunnen leven en dat kunnen bewijzen.
@Beste_Landgenoten | 04-03-21 | 09:50: Australisch systeem.
Hoeveel miljard belastinggeld mag er nog verdwijnen in vreemd georganiseerde economieën met handige jongen die schijt hebben aan de bevolking van hun eigen land.
@2voor12 | 04-03-21 | 09:49:
Uit Leo's mond betekent dit dat hij diep door het stof gaat en zichzelf eigenlijk een minderwaardig mens vindt en Wilders en Baudet groot gelijk hebben.
Die Hofs kan haar baan wel op haar buik schrijven en Pieter Klok ligt aan het zuurstof.
@Beste_Landgenoten | 04-03-21 | 09:50:
"Op geen enkele manier ligt een dergelijke welvaart voor gewone Somaliers in het verschiet."
Maar dat geldt natuurlijk niet alleen voor Somaliërs, BL. Dat geldt ook voor Syriërs, Afghanen, Irakezen, Iraniërs, Ghanezen, Nigerianen, enzovoortsenzoverder.
"Dus waar het naartoe zal moeten gaan is een systeem waarbij alle vluchtelingen tijdelijke verblijfsvergunningen krijgen"
Maar ook dan zal het uitzetten na een aantal jaren naar het 'eige' land uiterst moeizaam verlopen, en vaak toch eindigen in een permanent verblijf. Aan de ene kant zullen de 'vluchtelingen' er alles aan doen om uitzetting te voorkomen door te traineren etc: ze hebben namelijk veel geld geïnvesteerd om helemaal hier te geraken en als ze (moeten) terugkeren zien ze die investering in rook opgaan (de Syriërs zijn een goed voorbeeld). Anderzijds stuit uitzetting altijd op enorme weerstand bij de Gutmenschen hier, die vinden dat Sahar, Mauro, Howick & Lily, Hayarpi etc, etc moeten blijven.
"tenzij ze economisch zelfstandig in ons land kunnen leven en dat kunnen bewijzen."
En dan hebben we het dus over waar het in de praktijk voor de overgrote meerderheid om gaat: economische migranten. En daarvoor zijn andere procedures; die moeten in hun 'eige' land hun emigratie (naar Nederland bv) bij de ambassade regelen; daar wordt dan bekeken in hoeverre zo iemand kans heeft in Nederland zelfstandig in eigen levensonderhoud te voorzien, en zullen ze allemaal afgewezen worden. Daarom komen die lui nu al decennia binnen op het 'asielticket', want dan wordt niet gekeken naar economische meerwaarde. Gevolg van dit beleid is dus die 400 miljard aan kosten. En zo modderen we dus gewoon verder.
@Dr_Johnson | 04-03-21 | 10:17:
Toch een paar kanttekeningen: ECHTE vluchtelingen verdienen bescherming, dus dat moet overeind blijven. En dan nog iets: Ook Nederlandse inactieven kosten veel geld. Neem een bijstandsouder, die de staat inclusief subsidies, toeslagen en andere benefits de staat ook zo'n 3000 euro per maand kost, dat is gerekend over 20 jaar ook 720.000 euro per persoon.
Je kunt ook zeggen: Inactieve mensen kosten wegens onze verzorgingsstaat gewoon heel erg veel geld. Wat gaan we daarmee doen, of laten we de zweep slechts neer over vluchtelingen en migranten?
@Beste_Landgenoten | 04-03-21 | 10:37:
"ECHTE vluchtelingen verdienen bescherming, dus dat moet overeind blijven."
Ja, dat hoor ik ook vaak van een paar goede vrienden als ik deze discussie voer, nette mensen die allemaal 'netjes' op PvdA, D66, en GL stemmen. Om mij - die rechtse houwdegen, zoals ze mij wel noemen - te tonen dat ze echt wel realistisch en niet naïef zijn verzekeren ze mij dan altijd dat ja, gelukszoekers geweerd moeten worden, maar dat we ''echte'' vluchtelingen moeten blijven opvangen. Klinkt mooi hoor, en in principe ben ik het hier niet eens mee oneens, maar ook hier zitten wat mij betreft limieten aan: kunnen we jaarlijks 20.000 mensen opvangen, ook als dat allemaal bonafide ''echte'' vluchtelingen zijn? 30.000? 50.000? Dat soort getallen kunnen we niet aan, ook niet indien het echte vluchtelingen betreft. En die opvang moet hoe dan ook een tijdelijk karakter hebben, dat ben ik met je eens: verbetert de situatie in het land dat ze ontvlucht zijn, dan moeten ze terug, ook na bv 10 jaar.
"Ook Nederlandse inactieven kosten veel geld."
Zeker, maar dat wil m.i. nog niet automatisch zeggen dat we dan ook maar allerlei inactieven uit de derde wereld erbij moeten nemen. Al die uitkeringen, toeslagen, etc zijn in de jaren 50 en begin 60 van de vorige eeuw opgetuigd - te beginnen met de AOW van 'vadertje' Drees - vanuit de 'solidariteitsgedachte' dat mensen die buiten hun schuld om wat voor reden dan ook niet meer in eigen levensonderhoud kunnen voorzien, toch gewoon hun boodschappen kunnen doen en niet onder een brug hoeven te slapen. Dat is die zg verzorgingsstaat die we hier hebben, en die ons - ook mij, hoor - zoveel waard is. Maar die kun je m.i. alleen in stand houden bij een min of meer gesloten systeem. Komen daar voortdurend lieden van buiten Nederland bij die vanaf dag 1 een vol beroep op die verzorgingsstaat gaan doen, dan zal die verzorgingsstaat steeds meer uitgekleed/versoberd worden totdat - zoals in dat rapport van Vd Beek staat - er een soort minimale sociale opvang zal resteren, vergelijkbaar met wat er in de VS bestaat.
Moeten we dat wel willen?
Wanneer blijft u van de hypotheekrente af? Waarom is de vvd naar links afgeslagen? Hoe groot is de touringcar van Bente? Waarom koopt u die nieuwe auto's voor terreurgroepen in Syrië en niet voor Nederlanders?
Ah, we gaan geen vleestaks invoeren omdat hij vindt dat je geen belasting in moet voeren om gedrag te beïnvloeden. Dan moeten er heel wat belastingmaatregelen worden afgeschaft en komt de kilometerheffing er ook niet. Goed nieuws! Ik stem nu vvd.
Ahhh, de sigaretten gaan weer goedkoper worden, net als de drank!
Wat een heerlijke vent die Rutte, altijd consequent en op zijn woord te geloven.
@J-van-de-Bontekoe | 04-03-21 | 09:42: Benzine naar 65 cent per liter. (Eventuele) wegenbelasting wordt een vlak tarief. Wat hou ik toch van die man!
Het klinkt zo mooi. Maar ja, de VVD zoekt weer D66, PvdA en GroenLinks op om mee te regeren dus dan weet je het wel.
De lengte van een Chinees staat ongeveer gelijk aan de diepte van de arm van Rutte in de poeperd van het koningshuis.
Weet u dat Fred Grapperhaus satanist is?
Dat is Hoekstra, een remonstrant.
@Graaf_van_Hogendorp | 04-03-21 | 09:37: volgens mijn ( in deze betrouwbare) bron is fred er 1.
@ikworstelengadouchen | 04-03-21 | 09:38:
Zou me ook niet verbazen. Bij katholieken weet je het nooit.
Duivelaanbidder of duiveluitdrijver?
@van Oeffelen | 04-03-21 | 09:57: de eerste.
Is Jort het 'mannetje' of 'vrouwtje' in de relatie?
Rutte bukt het hardst, dus ik denk dat hij het wijfje is.
Denkt u ook dat Sigrid Kaag u gaat opvolgen?
De D66-leider wil de eerste vrouw in het Torentje worden. Maar vooral wil ze leiderschap tonen: duidelijke keuzen maken en afrekenen met de managerspolitiek van Mark Rutte.
"Heeft u al een warmtepomp?"
Ja, dat heeft ie en ieder huishouden in Nederland heeft er één. Sommige zelfs twee of meer. En iedereen die roept "wij hebben er geen!" liegt.
De koelkast....
@Wijze uit het Oosten | 04-03-21 | 09:45: hè... Waarom moest je nou het weer weggeven...?
Ik had wel zin in een fijne discussie met reaguurders die om het hardst gingen roepen dat ze dat niet hebben en er nooit één gingen kopen ook.
En toch ga ik weer op 'm stemmen want er is in mijn ogen geen beter alternatief. En ik ben er zelf niet slechter op geworden de laatste jaren.
U heeft gisteren dat lijstje niet meegekregen?
Je had er toch niet aan moeten denken dat "Minister" Graus de pandemie even had moeten managen of Fleur "als ik het goed begrijp" Agema even namens Nederland in de Europgroep onderhandelt? Woehahaha.
Bedankt voor uw stem op Hugeau de Jonge.
Hé kijk! Een aanhanger van de 'Wet verbod vertoeven in de open lucht'! Als je daarvoor geen beter alternatief ziet ben je wel ver heen...
@J-van-de-Bontekoe | 04-03-21 | 09:33: some people just want to watch the world burn
@van Oeffelen | 04-03-21 | 09:35: nee, de gruwel, blij dat we nu de meest geschikte mensen hiervoor hebben.
*ligt onder de keukentafel van het lachen*
@van Oeffelen | 04-03-21 | 09:35: Met rutte weet je zeker dat alles weggegeven wordt.
@van Oeffelen | 04-03-21 | 09:35: Mevr. Agema zou in ieder geval wel onderhandelen en niet zomaar een kruisje zetten waardoor we een x-aantal miljarden weggeven. En bij Merkel zou ze niet zo'n innige begroeting toepassen.
@SoepKip
U doet mij een beetje denken aan mijn pa. Zolang elke maand zijn pensioentje overgemaakt wordt, vindt ie alles wel best en zal ie niet op verandering stemmen. Het is verder een prima kerel hoor, maar de wereld houdt wel een beetje op bij zijn erf.
Wat een paradox.
U geeft aan weer te stemmen op de VVD/Rutte, terwijl hij D566/GL beleid uitvoert.
Waarom heeft u daar dan niet op gestemd?
Goede lessen geleerd van Rutte 2? Rutte leunt naar links en ik krijg dus toch wel mijn zin als linkse nederlander?
Kunt u reageren op het lijstje met successen zoals gepresenteerd op Geenstijl?
Dat lijstje circuleert al een jaar rond op Facebook.
@[x] Ongeschikt | 04-03-21 | 09:47: Dat zou kunnen. Ik ben die NL-er zonder Facebook en/of Instagram en/of Twitter.
Zou u uzelf meer als een Leninist of Trotskist willen omschrijven?
Rutte is een overtuigde Markist.
Merkelist
Kan het nog zuurder?
Op Radio 1 is iedere dag een lijsttrekker aan de beurt. Vandaag is dat de lijsttrekker van de VVD.
Alleen die kloothommel van DENK liet verstek gaan vorige week.
Slimme kloothommel. Zijn electoraat heeft de schotel gericht op Ankara.
Doe mij maar Silvana Simons, zodat we het gewoon nog kutter krijgen en mensen daarna hopelijk weer minder zeiken.
Wie zegt dat we het met Sylvana kutter gaan krijgen?
@J-van-de-Bontekoe | 04-03-21 | 09:32:
Als je een blanke man bent kan je daar wel voor 100% van uit gaan.
Kutter als onder Rutte?
Ja, misschien als Silly Syl samen met Kaag meer dan 50% van de stemmen heeft.
3 willekeurige maatregelen uit het programma van Bij1 zijn voldoende om Nederland binnen 5 jaar tot op het niveau van Zimbabwe terug te brengen. Mag jij er 3 kiezen.
Iedereen loopt weer te roepen dat er meer geld moet naar .. vul maar in. Waarom stelt niemand de vraag hoe het bestaande budget slimmer kan worden ingezet?
Dat zou precies hetzelfde kunnen zijn. Er is geld genoeg maar het gaat naar de verkeerde zaken?
Typisch uitspraken van mensen zonder affiniteit met iets. Gooi er maar geld tegenaan, dan komt het vanzelf goed.
Of dat geld opgaat aan dure interims in het onderwijs die met een rapportje komen omdat het management (bestuur) te laf is om zelf een beslissing te nemen of dan toch een keer eindelijk aan de onderwijsassistenten waar de docenten al jaren om vragen, dat speelt blijkbaar geen rol.
In de zorg idem.
@kloopindeslootjijook | 04-03-21 | 09:32: spijker en kop en zo.
Mevrouw Agema stelt wel dat door afschaffen van de regels voor administratie door verplegend personeel zo een meer inzet bij de bedden van 35% gerealiseerd kan worden.
@BBmetR | 04-03-21 | 09:44: Sorry 25 %
@J-van-de-Bontekoe | 04-03-21 | 09:36:
Als het bestuur van een school bestaat uit (oud)docenten, dan begrijpen die de vragen van de andere docenten beter. In de zorg idem.
Waar wil je op bezuinigen?
@Papa Jones | 04-03-21 | 09:49:
Wat dacht u van het kind met het waterhoofd, de overheid/ambtenarij?
Niet van die moeilijke vragen stellen hoor
Laat dat maar aan Marks goede vriend Xander van der Wulp over.
Geluk is gewoon te koop mensen, nu doorpakken.
Zo is het
Echte liefde kost 100 euro per halfuur. Waar hebben we het over.
Bent u toevallig de tekstschrijver van mw. Kaag?
'Als goede leider loop je niet achter de troepen aan. Als we door blijven kabbelen, neemt de kansenongelijkheid toe en halen we de klimaatambities niet. De politiek moet weer leiderschap tonen.'
@RickRD | 04-03-21 | 09:35: Eigenlijk is dat precies wat een goed leider wel zou moeten doen. In letterlijke zin was het vroeger zeker niet verstandig om voor de troepen uit te lopen want dan had je 100% garantie op een korte carrière en ontbeerden de stuurloze troepen jouw excellente leiderskwaliteiten. Ook nu is het nogal altijd aan te raden om als leider je oor te luister te leggen bij je troepen, zolang het maar duidelijk is wie uiteindelijk de beslissingsbevoegdheid heeft. Maar daarvoor hoef je niet als een kenau voorop te lopen met je elitaire betweterige harses waar alleen voorgeschreven oneliners uitkomen. Nee, geen Kaag voor mij zult u begrijpen.
REAGEER OOK