Hoe de "Britse Variant" de Primera plunderde
Reconstructie. De 170.000 besmettingen (per dag) Die Niet Kwamen
Panikerende persco, verlengde lockdown, verlengde avondklok, rellen, noodbevelen, brandend ProRail-wagentje, geplunderde Primera, leeggehaalde Zeeman, tot bloedens toe gekanonneerde meisjes, spoedappèl, spoedwet, Willem Engel én Ab Osterhaus in 1 talkshow, de koning die tinusplotseling een spoedkrabbel moet zetten terwijl-ie Mick & Daisy danwel Ik Vertrek zit te kijken. Het is allemaal terug te voeren op 1 artikel in het Algemeen Dagblad van begin januari. En het is niet eens de schuld van het AD. Want journo Edwin van der Aa schreef gewoon een Catshuis-document over. En nu komt het. Dat document kwam niet van het RIVM, het Rijks Instituut Volks Manipulatie, waar ze "nieuwe rekenmethodes" uit de hoge hoed halen alsof het niks is (sorry daarvoor). Nee, dat document met het angstaanjagende getal van 170.000 besmettingen (per dag) kwam van de ‘programmadirectie covid-19’, de tijdelijke ambtelijke coronastaf onder verantwoordelijkheid van de directie Volksgezondheid. Uitstekende reconstructie van Keulemans in de Volkskrant. Mogen we nieuwe ambtenaren? Deze zijn stuk.
Update: Ah gelukkig. Een variant op de Britse variant. Ambtenaren gered.
RIVM Update - Overleden: +89 Totaal: 15.017
Social
Reaguursels
InloggenVolgens de Britten zelf schijnt hun eigen variant nog wel mee te vallen.
Bovendien vaccineren ze daar bij het leven. Ze zitten daar al op 15 miljoen en gaan stug door met 1 miljoen per week.
Hier zitten we amper op een half miljoen.
Dat is toch geweldig nieuws zou ik zeggen na een jaar van gedoe rond het virus ? 170.000 besmettingen per dag, dan zijn we over 100 dagen van het virus af want dan is iedereen besmet, ook die al besmet waren. Klaar is kees, lekker binnen laten.
In 2019 (Corona nog niet in beeld) waren 3,7 % van de overledenen jonger dan 50 jaar.
Van de personen overleden aan Corona was 0,7 % jonger dan 50 jaar.
De gemiddelde leeftijd van de overledenen in 2019 lag op 79 jaar.
De gemiddelde leeftijd van de Corona-overledenen komt uit op 82 jaar.
Een pandemie als de Spaanse griep (1918-1919) bij voorbeeld maakte juist de meeste slachtoffers in de leeftijdsgroep 20-30 jarigen.
38.000 doden op een bevolking van 6,6 miljoen.
Iedereen heeft het tegenwoordig over een pandemie. Nou een geruststelling, er is geen pandemie. Als die er werkelijk zou zijn dan was de paniek VEEEEL groter.
De Brexit variant is vooral besmettelijk in de EU. Daar ziet Guy Verhofstadt persoonlijk op toe.
Er komt een dag dat Willem Engel een standbeeld krijgt, alleen beseffen de meeste dat hier nog niet, hij is een überwappy die vanaf het begin op het goede spoor zat, maar later toegeven is zoooo moeilijk.
Het goede spoor.... da's lastig. Iedereen, zelf d'n onkel Mark heeft 'goeie dingen' te melden. Ik niet. Historici vinden het goede spoor moeilijk.
Nee maartoch niet levert joris op
Ivm 40 daagse vastenperiode reageer ik niet.
Open die sportscholen. Ophouden met deze onzin! En stem alsjeblieft op een partij die tegen deze idiotie is.
Sport op slot heb ik nooit begrepen. Kantines ok. Maar sporten met bedachtzaamheid kan prima.
RIVM Update - Overleden: +89 Totaal: 15.017 ... en 17,5000.000 achter slot en grendel, ... WIE zijn hier nu eigenlijk de wappies!?.
En hoeveel aan de griep deze maand?
@Julianalaan | 17-02-21 | 18:27: griep? da's iets interplanetairs, retro universeel, verbanaliseerbaar. Ik snap Uw vraag dus niet.
Even rekenen.
- Een R van 1.3
- Transmissietijd gem 10 dagen
- Dus de exponent is (dagen / 10) tot de macht 1.3.
- zeg de geschatte beginwaarde is 10000 patienten (half januari?)
- Dan heb je na 30 dagen 22.000 , de groei is dan 570 per dag.
- Dan heb je na 60 dagen 48.000 , de groei is dan 1250 per dag.
- Dan heb je na 90 dagen 106.000 , de groei is dan 2700 per dag.
- Dan heb je na 120 dagen 230.000 , de groei is dan 6000 per dag.
Als het beginpunt op half januari lag, dan zijn we nu 30 dagen verder en dan groeit de Brit aan met zo'n 600 per dag erbij. Pas eind mei zal dat 6000 per dag extra zijn dus het valt allemaal wel mee, als je 6000 per dag stijging niet veel vindt, in mei.
Met andere beginwaarden wordt het anders maar de trend is een groei van 1.03% per dag, ongeveer. Pas na een flinke tijd gaat dat de pan uit rijzen. Dagelijks is de groie dus ongeveer 3% van het dan lopende totaal.
Excel manager?
@Torwart | 17-02-21 | 18:16: hihi
Volgens Willem Engel was het nooit druk op de IC's afgelopen jaar
De gemiddelde transmissietijd is aanzienlijk korter dan 10 dagen. In het begin was dat ca. 3-4 dagen.
Dus alweer, dit schema is de onderbouwing voor wappies, en niet voor mensen die hun mening baseren op feiten.
@Bolhoed | 17-02-21 | 19:03:
Dan wordt het behoorlijk ernstiger. Desondanks schatte het Britse RIVM de dagelijkse groei van de varaint op 3%. Wat overeenkomt met deze aannames.
@Diederik_Ezel | 17-02-21 | 18:51: op sommige IC’s zit men duimen te draaien, anderen zijn overvol, afhankelijk van de stad. Gelukkig is net als in vorige griepgolven weer het leger in gezet om te spreiden, en ook nu zijn er patiënten naar Duitsland vervoerd.
Dat is niet nieuw, voor jou helaas wel.
De R van Rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrromax uitlaten!
Met 170.000 per dag ben je wel in 100 dagen door de hele bevolking heen. Iets met omdenken.
Men heeft zich vergist in de totale hoeveelheid en de aangroei per dag. Dat verschil nogal. Groei is de afgeleide functie he?
@Beste_Landgenoten | 17-02-21 | 18:13:
Lul niet
@djs | 17-02-21 | 18:39:
Excel manager he...
Hebben ze dan al maatregelen genomen om het tegen te houden alle grenzen met Engeland zijn gewoon open,
Englandspiel.
Grenzen zijn open , maar zonder test kom je er niet meer in.
Vanaf maandag verplicht in quarantaine in een geselecteerd hotel op eigen kosten, hoewel niet voor alle reizigers.
Terwijl hier de vvd alle gelukszoekers naar binnen laat.
Ze kunnen wel R=heul veul roepen, maar intussen is > 40% al immuun, dus R_effectief wordt dan sowieso maar 60% daarvan nu.
Ja toch is de informatie niet onjuist eigenlijk in een 'worst kaas scenario' kan zo'n virus met R-1.3 of hoger best rap de geregistreerde besmettingen laten pieken tot wel tienduizenden per dag. Daarna stort het systeem natuurlijk in. Maar goed het paniekerige eraan is natuurlijk dat je dan net alsof doet dat iedereen leeft zoals 'vroeger' en schijt heeft aan de maatregelen en je doet dan ook net alsof dat mensen geen 'fight-or-flight' systeem hebben. Want zodra tante Koos na oma Irma en oom Kees en de buurman enzovoort het allemaal dicht raken gaan we snel ons gedrag aanpassen in dit geval 'flight' dus want 'fight' is een optie die niet heel veel mensen overwegen. Maar ja, als je dat alles wegdenkt dan is 170.000 nieuwe besmettingen per dag theoretisch mogelijk ja.
Als we een vulkaanuitbarsting op de plek van de Dom zouden hebben zouden we wel 170.000 doden per dag kunnen hebben. Theoretisch mogelijk als je alles wegdenkt.
Een R van 1.3 zou inderdaad goed kunnen, alleen niet met COVID-19.
Maar er komt wel weer een ander virus, jij blij!
We moeten gewoon naar de experts luisteren. Weet jij het soms beter dan de expert?
Als ik een expert wil spreken, dan praat ik in mezelf.
@Antigoog | 17-02-21 | 17:46: nice.
Bij de expert bestel ik een tv
Ja. Altijd.
Ik ben omnipoyent. De expert, dat ben ik. Altijd.
Ik luister graag naar de experts, maar het rivm heeft ze niet.
Het is beleid op basis van smetvrees en veiligheidsfascisme. Laat uw stem horen op 17 maart.
Veiligheidsfascisme is een best goede vertaling van een fenomeen waar ik de term niet goed kon vatten.
17 maart gaat geen flikker uitmaken. Het probleem is de politiek, de oplossing zal er zeker niet liggen.
Tyft op met je zwendel
Trappen hier echt nog mensen in?
Nederlands is beter als we dat zijn allemaal meer blij.
Is it about my computer?
Kan ik ook een geadresseerde envelop in een envelop opsturen?
Wil jij een vis leren zwemmen? Grapjas.
F#ck you...
@Diederik_Ezel | 17-02-21 | 17:29: er zijn zelfs mensen die geloven in de avondklok, dus: ja.
Ik heb cryptonite. Kan ik dat ook bij jullie inleveren voor doekoe?
Vandaag 520 mensen op de IC. Laagste aantal sinds ruim 2 maanden. 3 weken geleden waren dit er overigens 680. Er is geen opmars van de Britse variant, die had dan allang moeten plaatsvinden en dus zichtbaar zijn in de IC-bezetting. De IC-bezetting is, naar mijn mening, de enige betrouwbare indicator hoe het nu werkelijk gaat, niet het mistgordijn waar het RIVM ons mee probeert te overtuigen van een komende armageddon.
De strengere maatregelen schelen ook wel een slok op een borrel, denk ik.
@Wiebenick | 17-02-21 | 17:20:
Maybe, maybe not. België laat een vergelijkbare daling zien, zonder totalitaire maatregelen.
@Computer_says_no | 17-02-21 | 17:31: de situatie in .be is anders dan hier. Daar zijn ze helemaal gedrild op de maatregelen. Wij hier in .nl vechten er alleen maar tegen.
@mykdelta | 17-02-21 | 17:51: jaaaa ok. Onderbouwd hoor.
520 mensen op de IC. Aha. Interessant. Hoeveel euro's zijn er nodig om een fles melk te maken?
@nobodiesunmighty | 17-02-21 | 19:42:
Geen enkele euro. Een fles melk wordt gemaakt van glas.
Nou we kunnen best wat mensen naar de intensive care unit verplaatsen om het beleid wat kracht bij te zetten heur..
Het beleid is aan vernieuwing nodig. Een OMT. Opbouw Management Team
wel een bietschie loat maor jochie tog, een Uteregse variaant. dak daat nog mag meemoake.
Hij spreekt de korte a aan het eind als aa uit en wordt zo niet door t lichaam als corona herkend
Ja maar we zouden toch allemaal kapodtdoodgaan? Waar kan ik de investering in mijn eikenhoutenkist terugvorderen?
Ja, iedereen gaat er aan dood, vooral jonge kinderen, het virus is totaal nieuw en niemand heeft immuniteit... wappies geloven alles wat Rutte en het rivm liegt.
Wake up call nummer zoveel: wie nog dacht dat na de vaccinaties het 'normaal' zou terugkeren, think again. "Ook na vaccinatie dient men zich te houden aan de coronamaatregelen" zegt het RIVM. Wie zijn hier nu de echte wappies?
www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/art...
Wappie ambtenaren en hun wappie rekenmethodes.
Compensatie van de ondernemers lijkt me heel wat dringender dan de pubers en dat kleine grut. Als het goed gaat met de ondernemers komt er ook geld voor het onderwijs. Een algehele belastingverlaging of BTW-verlaging levert meer op dan dit. De huur van sociale woningen wordt ook bevroren. Daar hebben de corporaties weer last van en wordt er nog minder gebouwd. De huur van de vrije markt mag natuurlijk wel verder omhoog en zal ook verder omhoog gaan omdat er te weinig gebouwd wordt. Zijn zij zo dom of ben ik zo slim?
Frau Merkel ik ben het zowaar weer geheel eens met deze tegel.
De woningbouwbouwcorporaties hebben meer last van die briljante verhuurdersheffing van Stef Blok en het verduurzamingsgedram.
Zijn we nou nog niet dood? Zelfs dat schiet niet op.
Ja kudt hé! 't Leven heb ik nu wel gezien. 't Wordt echt niet lolliger. Snap 't allemaal nu wel voor de zoveelste keer. Laat me a.u.b. vergaan in de massa der corona doden en vergeet mij in dit eindige universum (qua ruimte en tijd).
170.000 Besmettingen per dag.
Was het maar zo'n feest.
Dan waren we er na drie maanden vanaf.
Ik werd vandaag uitgekafferd door een lul op straat omdat ik met een oude heer in een rolstoel aan het wandelen was. Lekker in de frisse buitenlucht door het stadspark, vogeltjes kijken, zwaaien naar blonde studentes. Ik had geen mondkapje op, de oude heer ook niet, hij was aan het genieten van een shaggie in het zonnetje. Waarom ik met het leven aan het spelen was van de oude heer, zo zonder mondkapje, werd mij toegebeten. Ik probeerde hem uit te leggen dat de oude heer maximaal eens per week buiten zijn bedompte appartementje komt en het gezellig vind wat te babbelen tijdens het wandelen. Bovendien doet de frisse lucht hem goed. Die lulhannes denkt dus werkelijk dat menselijke interactie zonder mondkapje in de buitenlucht schadelijker is voor een bejaarde dan alleen verpieteren in een klein appartementje. Mensen zijn volledig aan het doordraaien.
De man vergeet dat de oude heer ook gewoon nog het recht op zelfbeschikking heeft, hoewel half nederland dat concept vergeten lijkt te zijn.
Flink kuchen, lopen ze vanzelf door.
Volgende keer zeggen dat het je man is en dat jullie al 15 jaar samen zijn.
Is het alleen dommigheid van de politieke losers over de wereld of is het dat juridische gezwel van geen verantwoordelijkheid meer durven nemen, maar goed dat Churchill het niet meer hoeft mee te maken. 500 echte oudjes (96%) met vele levenskwalen op de "IC" (waar je sinds huilebalk Gommers ook kompleet anders naar gaat kijken....)
Ga toch voor de natuur... de herd, immuniteit, die al 4 miljoen landgenoten aan boord hebben.
170.000..... leest U die crap-voorspelling nog eens goed.
1/3e vd IC patienten is 60-
@Diederik_Ezel | 17-02-21 | 16:39: niet waar
Klopt niet, echte oudjes overleven de ic toch niet, de IC’s liggen vol met corpulente 50+ mannen.
Vaccineer die eerst!
Dat zeg ik niet, dat las ik van een specialist, in een krant.
@Analia von Solmsch | 17-02-21 | 16:42:
Wat is een krant...?
@grindbak | 17-02-21 | 16:41: eenvoudig na te kijken op website van stichting NICE
@Diederik_Ezel | 17-02-21 | 16:39: inderdaad, een heeeeeel klein deel van de Nederlandse bevolking wordt er ziek van, maar helaas zijn er zoweinig ic-bedden dat die alle bedden bezet raken als die tegelijk ziek worden. Dat is het hele verhaal, meer is er niet.
@Analia von Solmsch | 17-02-21 | 16:42:
Klopt. Het gros van de 80+ ers die aan Covid-19 sterven worden niet op de IC opgenomen. Daar wordt altijd al triage gehanteerd.
Ook je omaatje van 95 krijgt bepaalde ingrepen of behandelingen niet meer. Simpelweg omdat de kosten niet tegen de baten opwegen. QALY - Quality Adjusted Life Years is dan een indicator
@Diederik_Ezel | 17-02-21 | 16:39: Dat zijn er met overdrijven er bij 180. Waarvan de helft een BMI van 40+ of andere aandoeningen.
Even ruim afronden; gemiddeld 1 per ziekenhuis of zo die je misschien als gezond zou kunnen bestempelen.
Heel vervelend, zeker voor de mensen in kwestie, maar natuurlijk op geen enkele manier een rechtvaardiging voor de hele aanpak en maatregelen.
@heavydigit | 17-02-21 | 17:03: zonder maatregelen waren het er 10x zoveel. En NL heeft geen 180 ziekenhuizen.
@Diederik_Ezel | 17-02-21 | 17:13:
Nederland heeft 299 Ziekenhuizen...
@BroederMartin | 17-02-21 | 17:57: Als je elke buitenpoli meetelt misschien
Ik zag onlangs een kop in een krant (Volkskrant dacht ik): "Britse variant grijpt toch minder snel om zich heen dan gedacht". Wie verzint zoiets? Ze blijven constant in alarmerende termen hangen terwijl dat niet gerechtvaardigd blijkt.
Advertentie inkomsten zijn dusdanig laag en de concurrentie dusdanig hoog dat ze je moeten blijven trekken.
Kanaaleiland zit al jaren vol met gevaarlijke mutanten en daar doen ze ook geen flikker aan.
Does lief!
@Analia von Solmsch | 17-02-21 | 16:48: Als ik u er een plezier mee doe mag het woord flikker wel weg van mij.
Het is allemaal zo doorzichtig als wat, nu minder dan 2000 in het ziekenhuis en ruim 500 op de IC.
Dat is dus 25% op de IC en reken maar dat het er ook ongeveer 500 blijven ook als er nog maar 600 ziekenhuis covid patiënten zijn.
want het zal en moet een zeer gevaarlijke pandemie blijven, op de staats tv kan het niet vaak genoeg gezegd worden.
Ik meen me te herinneren dat er medio 2020 groepen werd dat de HoReCa open kon zodra er minder dan 700 pax op de IC lagen. Ik merk daar vooralsnog weinig van...
@Air van Boven Dorens | 17-02-21 | 16:46: ik meen minder dan 10 ic opnames per dag, dat is dus ongeveer één opname per 20 ziekenhuizen per dag.
dit houdt nooit meer op.....
dit virus blijft net zoals de griep muteren en muteren... dat gaat gewoon betekenen dat je elk (half) jaar een mooie cocktail gif in je armen gespoten krijgt dat soms niet eens werkt, om dit zogenaamde killer virus te verslaan.. de pharma industrie lacht zich helemaal kapot. en de maatregelen zullen elk winter seizoen weer worden toegepast dus dat o smakelijk, onhygienisch, en anomiserend muilluier mag je gewoon lekker voor altijd blijven dragen..
en waarom blijft die ffking doden teller doorlopen.... dat doen ze normaal met griep en elke andere vorm van doodgaan ook niet...
Alles naar de klote,
Daar gaan we weer: E484K. Het nieuwste van het nieuwste, rechtstreeks uit Zuid Afrika, het Amazonegebied en Brazilië.
Ik schat 10.000 extra doden en een ontelbaar aantal besmettingen in ons land.
Wanneer komt de Duitse blitz variant.
10.000 extra brein doden zekers
Volgens Mark Rutte gaan we allemaal dood aan de Utrechtse variant en moeten we daarom met alle juridisch geweld opgesloten blijven. Bij het RIVM zijn al aan het werken aan de Biltse variant om ons nog meer angst aan te jagen.
Helllllll ennnn verrrrrdoemenissssssss!
Preventieparadox. In dit filmpje wordt het voor jullie uitgelegd,, kijkbuiskinderen. youtu.be/2niskuU6HCU
Dit gaat niet over de preventie paradox, maar over een model dat de verspreiding van een mutant schromelijk overdrijft. Een worst case dat niet zo gepresenteerd had mogen worden. Liegen met statistiek!
Ook Maurice de Hond zag de fouten in de aannames van het model. Hij is statisticus, het had ook de verkoopcijfers kunnen zijn van cola in de zomer, je hoeft er geen viroloog voor te zijn.
Ow jee, de semi intellectuelen hebben Zondag Met Lubach gezien en roepen nu "preventieparadox"!!!1!! alsof ze daarmee de heilige graal van de argumenten voor het huidige beleid hebben gevonden. Denk zelf eens na. Neem bijvoorbeeld de avondklok, opeens heilig verklaard. Als je meerdere maatregelen tegelijkertijd invoert is het zeer lastig om het daadwerkelijke effect per maatregel nog te bepalen. Als je verder met gezond verstand beredeneert kun je twijfels zetten bij het aanvullende nut van een avondklok, als horeca etc. al dicht is en samenscholing reeds verboden is. Dus is het commentaar op de avondklok terecht, nog los van de geldigheid van deze maatregel. Als ik het komende half jaar een aantal maatregelen neem om niet ziek te worden (druktes vermijden, met mate sporten, gezonde eten, etc) én een hoedje opzet is de kans groot dat ik niet ziek wordt. "Dan had je dat hoedje toch niet op hoeven zetten"? Aha! Preventieparadox! Er zit veel tussen de media napraten en een wappie zijn. Ik zou zeggen, probeer het eens.
kunt u mij dan uitleggen waarom de belgen dezelfde curves hebben dan wij, terwijl zij geen lockdown hebben, de winkels, bibliotheken, musea, direntuien, zwembaden etc open zijn, je per dag een knuffel contact < 1,5m hebben en geen grens aan bezoekers op >=1,5m ??? Wat is dat voor paradox.
@Analia von Solmsch | 17-02-21 | 16:36: mdh als referentie maakt je betoog geheel ongeloofwaardig.
@Satria | 17-02-21 | 16:50: Hij kan in ieder geval wel rekenen itt de meesten.
@Tjemig | 17-02-21 | 16:46: Melchett linkt naar een filmpje van auteurs van een boek over denkfouten. Ik kan me niet voorstellen dat ze authority bias hierin niet behandelen. Ik denk dat je het in die hoek moet zoeken, wat betreft de preventieparadoxblaters
Ze hebben de naam 'viruswaanzin' verandert in de naam 'viruswaarheid', maar eigenlijk was 'viruswaanzin' helemaal niet zo'n gekke naam. Want wat oorspronkelijk begon als legitieme zorgen over 1 of ander exotisch virus is uiteindelijk uitgemond in complete waanzin.
Bij de wappies wel inderdaad.
Ik vond Viruswaanzin een prima naam, nomen est omen
@Diederik_Ezel | 17-02-21 | 16:24: Heb het al eens gezegd je doet je nick eer aan.
@Gulliver | 17-02-21 | 16:21: Bij de overheid niet dan?
@likdoorn | 17-02-21 | 16:25:
Is ode aan Baudet. Maar ik denk als satire.
... hebben verandert met een 't'. [zucht...]
De overheid is een sekte geworden. Voldoet aan alle criteria. heeft ze zelf niet door: Is een geloofsgemeenschap met opvattingen en gebruiken die zich onderscheiden van overige geloofsgemeenschappen die behoren tot dezelfde stroming als de sekte. Sekten zijn vaak gesticht door een charismatische leider met een nieuwe leer of openbaring.
Dus: onze regering is een sekte. Onze RIVM is onderdeel van die sekte, samen met het OMT en de MSM. Er is veel geloof en liefde voor elkaar en de openbaring van de corona omens. Het volk is geen onderdeel van de sekte. De wetenschap is geen onderdeel van de sekte. De corona-leer wordt gepropageerd en verkondigt. Op dit moment zijn de sektarische leiders bezig elkander de loef af te steken wie de eindbaas mag wezen en wie diens priesters....
Goh. 15000 al. Wel bijzonder dat ieder griepseizoen de gevallenen-teller rond week 40 op nul gaat, maar dat de coronateller fijn door mag tellen.
Precies dat!
Het zijn 15.000 doden in 2 griepseizoenen.
Waarbij mensen die aan een herseninfarct overlijden ook bij de coronadoden worden geteld als ze toevallig ook positief testen op corona. Zie de twitter tijdlijn van Ebru Umar.
O jee, iets meer dan gisteren met 3.300 positieve tests. Morgen dan eindelijk 170.000?
Is er al een beeld qua avondklok verhoudingen in de Eerste Kamer?
170.000
Dat is een schatting op zes cijfers nauwkeurig!
Gulliver geeft je vast een pluim voor deze correcte constatering!
Zijn de griep slachtoffers hier ook mee geteld ? of is de griep verhuist naar mars of zo ???
Ben jij nou zo dom of zijn de meeste mensen een stuk slimmer?
@Gulliver | 17-02-21 | 16:22: jij bent blijkbaar wel te dom om inhoudelijk op de vraag te reageren.
@The Green*Machine | 17-02-21 | 16:41: Zelfs ik vind hem een beetje zielig worden, moet gekker worden...
@Gulliver | 17-02-21 | 16:22: Waar haal jij die menselijkheid ineens vandaan?
Als ik het goed heb begrepen. Dan krijg je met een reproductiewaarde van tussen de 1,3 en 1,7 inderdaad (zonder maatregelen) wel heel snel een paar honderdduizend besmette mensen per dag. Je begint de dag met 3.500 besmette mensen en na drie weken zit je al op 140.000 enzovoort.
Dus je kan jezelf of al die (wetende of onwetende) 'survival of the fittest' amateur virologen geen gelijk hebben...
Natuurlijk de maatschappij stort in vrijwel direct nadat het zorgsysteem stuk gaat. De zieken liggen overal in kommer en kwel en de lijken liggen thuis en op straat te rotten. Maar de woningnood is dan wel opgelost, ik noem maar wat. Overbevolking opgelost. Vergrijzing opgelost. Natuurlijk je moet met wat gezond is gebleven het hele land / continent weer opbouwen maar dat is dan minder zwaar natuurlijk dan gewoon thuisblijven, mondkapje dragen - oh wacht je moet weer wel een mondkapje dragen met al die rottende lijken overal - maar goed. Dat is natuurlijk wel een "Great Reset" en een mooie kans voor de overlevenden van de corona-apocalypse om "Build back better" te doen.
Maar ja dat is dan op basis van een heel simpel model natuurlijk. In werkelijkheid gaan mensen hun gedrag natuurlijk heel snel aanpassen zodra ze direct geconfronteerd worden met een besmettelijke ziekte dus in werkelijkheid krijg je dan een vrijwillige lockdown/avondklok en totale hysterie maar dan met wat meer hele zieke mensen en meer doden. En een volledig ontwrichte maatschappij dus.
Hoe dan ook de cijfers lijken me niet te kloppen omdat in geval A.) alles stuk gaat en in geval B.) ook en dat we dan alleen maar jaren na dato grofweg kunnen schatten hoeveel zijn dood gegaan ongeveer en hoeveel aan/met corona en hoeveel aan ander onderliggend lijden en hoeveel aan honger/geweld/zelfmoord e.d.
Helaas moet ik je teleurstellen, ondanks wat meer drukte op de ic en bij begrafenis ondernemers zal het huizenprobleem niet opgelost worden door Covid, ook niet zonder de malle lockdown.
@Analia von Solmsch | 17-02-21 | 16:19: Zelfs al zou de woningnood op deze rigide wijze opgelost worden, dan zorgt Benthe wel voor extra import.
We krijgen nu de Britse variant. Dus nog 195 te gaan. Wat een vertoning weer van de bril en zijn vazallen.
Er is geen complot. Er zijn wel veel ego's in het geding.
De predikanten van maakbaarheidsidealen en denkmodellen blijken telkens zeer slecht in staat hun denkfouten toe te geven als blijkt dat hun idealen en denkmodellen de toets van de realiteit niet doorstaan. Meestal hebben die predikanten weinig materieels, maar wel hun gezicht en positie te verliezen. Dus zie je deze mensen doorgaan, koste wat kost, met het verdedigen van de euro en de transferunie, van de multiculturele samenleving, van windmolenparken, van buitensporig repressieve of kostbare plannen die nooit - niet vooraf, niet tijdens en niet achteraf - aan de realiteit worden getoetst. Het maakt niet uit hoe vaak deze idealen en denkbeelden door de realiteit worden gelogenstraft: deze apologeten bijten nog liever hun tong eraf dan ze hun ongelijk zullen toegeven. Je ziet dit narcisme overal - in je eigen vriendenkring, hier in de panelen, en bovenal op het pluche van politiek en media. Het is echt niet erg, lieve mensen, om eens te zeggen dat je iets niet weet. Blijf onderzoeken, toetsen en wees zo nobel om terug te komen op fouten.
Wijze woorden.
Goeie analyse.
Iets toegeven is gezond. Een great reset in je hoofd, zorgjes weg en dan weer doorrr. Maar ja dat ego, hè.
Genau kapoerewiet!
Weet je wat tegen elke variant goed werkt? Gezond zijn. Loop die pens eraf en slik je vitamines, vooral D. Ik vind het asociaal dat ik solidair moet zijn door m'n vrijheid en plezier in te leveren terwijl ongezonde mensen niks hoeven te doen om minder vatbaar te zijn. We doen het toch samen?
Neen. We doen helemaal niks samen. Thuiswerken, bruiloften afzeggen en je baan kwijt raken is iets wat onze politici niet kennen.
@opblaasschaap | 17-02-21 | 16:41: kijk. Dat is een waarheid als een koe. Politici hebben het beste vangnet van allemaal. Die zouden niet moeten mogen beslissen.
Er zijn ook relatief jonge mensen die tegen hun wil ziek zijn. Mensen wiens immuunsysteem nauwelijks nog werkt omdat ze medicijnen moeten slikken. Moeten zij ook maar dood omdat een stelletje eikels willen dansen ?
170.000 nieuwe besmettingen per dag, dan waren we na 3 maanden klaar geweest. In mijn gemeente zijn minder dan 122 per 100k mensen positief getest deze week en dat kan het zorg systeem al niet aan. Gelukkig zijn alle ondernemers straks arm, alle kantoor medewerkers weggesaneerd en een staatsschuld die alleen op basis van pre corona rekenmodellen beheersbaar is. Dit kan alleen maar verkeerd aflopen.
Langzaam maar zeker beginnen steeds meer mensen in te zien dat dit virus gewoon verschrikkelijk gehypet is, en dat het niet veel meer is dan een over het paard getild griepvirus waarvoor we onze economie voor de bus hebben gegooid. En ik voorzie dan ook dat we nu de fase in gaan van damage control. Dwz, damage control mbt tot de reputaties van de beleidsbepalers van het afgelopen jaar. "Met de kennis van nu" en "achteraf bezien" blablabla, dat soort geneuzel krijg je dan. En uiteindelijk draait het uit op "ik heb daar geen actieve herinnering aan." Ik ken dat. En dan is de cirkel weer rond. En iedereen kan lekker blijven zitten waar ie zit.
Prima. Maar gooi de detailhandel en horeca open!
Britse Virus was waarschijnlijk ook gewoon een kut excuus om de angst er in te houden
Virussen worden over het algemeen niet dodelijker, al helemaal niet als mensen zich dusdanig gedragen dat minder besmettingen voorkomen zoals we nu doen, wat dan logisch is, is dat het virus minder dodelijk wordt zodat het z'n gastheren niet dood voordat het uberhaubt de kans krijgt om te verspreiden.
Engeland zelf is een heel mooi voorbeeld als je kijkt naar de sterfte cijfers (de enige echt interessante cijfers, besmettingen zelf zegt niets) die al sinds Eind januari zich in een vrije val verkeren ondanks dit nieuwe supervariant dat echt wel eerder aan het rondspoken was voordat ze het ontdekte
dus kijk je naar die cijfers in de UK dan zie je dat die variant toch dodelijker is
en besmettingen zegt niets, maar geeft een goede indicatie waar het naar toe gaat en hoeveel planken op maat moeten worden gezaad voor over 5-6 weken.
@ruudvangeelen | 17-02-21 | 16:05:
BULLSHIT. Een virusmutatie is per definitie NIET dodelijker. Het is namelijk niet 'wenselijk' voor het virus, omdat het zijn eigen kans op overleven verkleint. Hogere besmettingskans bevordert de kans op overleven.
Daarnaast:
De data uit het VK zijn 2 zijdig: de besmettingen liggen inmiddels weer op hetzelfde niveau als in NL, het aantal Covid-19 doden ligt hoger, maar als je dieper in de data duikt, dan zie je dat voornamelijk in de a-typische leeftijdscategorie, dus het lijkt erop dat in het VK heel iets anders aan de hand is.
@Onkel Bratwurstbude | 17-02-21 | 16:27: Helemaal eens. Maar dat weten virologen toch ook? Waarom hoor ik daar dan niks over en blijft men alleen maar paniek zaaien?
@ruudvangeelen | 17-02-21 | 16:05: Na de kerstperiode in een nagenoeg kaarsrechte lijn naar beneden in GB. Kijk vooral naar de cijfers van dit jaar.
@Onkel Bratwurstbude | 17-02-21 | 16:27: VK heeft een veel grotere arme onderklasse die in trainingspak loopt, zich dood rookt en de hele dag bier zuipt.
Het is bijna altijd leuk en informatief als een hoogleraar ingewikkelde materie uitlegt in jip-en-janneketaal. Behalve wanneer het over corona gaat en in landelijke media wordt geplempt met overduidelijke politieke doeleinden.
Dan heet het -als vanouds- ordinaire propaganda. Bangmakerij en hysterie kweken voor meer meer meer macht en meer meer meer avondklok. Bah.
Als hij dit alleen doet is ie een idioot. Hoeveel fysici en mathematici hebben zich eeuwenlang bezig gehouden met de nog steeds lopende ontwikkeling en ontwaring van zwaartekracht, kwantumfysica en subatomaire deeltjes?
En onze wiskundige regelt het effekes, in zijn eentje. Maximale hoogmoed, een HOGE leraar.
Bilthovense variant
500 Mensen overlijden er gemiddeld per dag ,kan dus nog iets omhoog als we alles op corona gooien.
Dan liggen in 1 dag de ziekenhuizen vol en moeten we heel veel mensen laten doodgaan.
Wanneer worden we nou ingeënt?
pas vanaf eind maart / april gaan we naar de 2e versnelling qua snelheid/volume
@ruudvangeelen | 17-02-21 | 16:06: Hoop je dan
Ondertussen maakt de overheid het inenten van ouderen zonder OV zo lastig mogelijk. www.gelderlander.nl/montferland/40-ki...
Die Britse variant werkt niet, want bij de Britten zijn de besmettingen teruggelopen met 80%. Jaap van Dissel zal dus een ander deuntje moeten spelen op het angstorgel.
Ja idd het is niet alsof ze stay at home orders hadden in the UK
@Diederik_Ezel | 17-02-21 | 16:01: Die hebben we hier ook en ondanks dat beleven ze roepen “Huu huu Britse variant”. Dus wat is je punt?
@K. Laphark | 17-02-21 | 16:07: In NL hebben we geen stay at home orders (gehad) zoals in het VK
@Diederik_Ezel | 17-02-21 | 16:11: zoveel strenger zijn ze daar niet, de metro’s zijn overvol ... het blijft appels en peren, maar je kunt niet zeggen dat de Britse variant plots een derde golf in NL geeft van 170k per dag. Mensen blijven voorzichtig, maatregelen opleggen werkt niet, ze moeten gevolgd worden.
@Analia von Solmsch | 17-02-21 | 16:24: Alle modellen zijn gebaseerd op aannames: dit zijn fictieve ideeën die ze wegen met, mogelijk multiple regressie modellen, of nog erger. Dus jij krijgt een stapeling van variabelen en weegfactoren die ze model noemen, waarmee ze de toekomst pogen te voorspellen. Tot op heden zie je in allerlei landen gehannes en gepruts. Teken dat al die modellenmakkers er geen bak van bakken: Geen enkel model werkt omdat de fundamenten, valide, betrouwbaar en reproduceerbaar onderzoek, wat de modellen redelijk beperkt zou kunnen onderbouwen volstrekt ontbreekt. Ideale ruimte voor het altijd werkende model: "angst" schitterend toch!?
Gooi gooi dan vanaf maandag de kappers open net als Duitsland en Belgie. Prima als ze perse die avondklok willen handhaven om gezichtsverlies te voorkomen. En geef bouwmarkten vanaf maandag dezelfde rechten als supermarkten.
Beter bewijs dat de maatregelen werken ga je niet vinden.
De uitkomst van een fout model goed praten met een aanname. Je moet maar durven.
@Analia von Solmsch | 17-02-21 | 16:02:
Maar Jaap heeft al die vrouwelijke rechters 'gedate' en na jaren weer even apart genomen, dus dat scheelt. "Daaag professor van Dissel, daag, daag ... daaag. Nee, nee, nee, we laten de professor nu vrij."
@Analia von Solmsch | 17-02-21 | 16:02: een dommer reaguursel nog niet gevonden, proficiat, bij deze
@ruudvangeelen | 17-02-21 | 16:07:
Ze bedoelde 'de foute uitkomst van een (fout) model', lijkt me, dat kun je snappen en dan is het toch geen onzin. Ze hebben geen feiten en dus gokken ze maar wat. Niet erg, maar geen goed fundament onder al die vrijheidsbeperkende maatregelen. Dat had veel beter gekund.
@Watching the Wheels | 17-02-21 | 16:10:
De uitkomst van een fout model is natuurlijk fout, maar je kunt niet zeggen: het model is niet uitgekomen, want de maatregelen werken... want dan zeg je dat het model wel goed is. Wat johoost beweert.
Eindelijk wat nuance hier op GS.
Overigens is die nieuwe variant al minstens een week bekend in de UK. Daar hebben ze het over een variant waartegen het vaccin 'maybe slightly less effective to mild symptoms' is. Dat geldt overigens voor alle mutanten nu, dus die paniekzaaierij kunnen jullie je ook besparen.
In Z.A. zijn ze gestopt met A.Z.
Als de Britse variant niet werkt, dan bedenken we wel een nieuwe. De Avondklok voor alles!
Idd. Leuk he, variantjes verzinnen en de schapen geloven alles wat die leugenaar verkoopt op TV.
81 jaar geleden hadden we ook nog de Duitse variant
@SanderEvers | 17-02-21 | 15:54: "schapen"?
Ga terug naar Facebook.
@SanderEvers | 17-02-21 | 15:54: Oké, dus als je ons Rijksinstituut voor Volksgezondheid, de data en wetenschappelijke prognoses volgt dan ben je een schaap. En als je een dansleraar volgt die roept ‘dat het onzin in’ ben je een kritische denken? Dat we dat in ieder geval even scherp hebben.
Begint me ook op te vallen, elke keer als er licht aan het eind van de tunnel komt duikt er wel weer iets anders op. Daarom moet er structureler beleid komen, dit kan zo niet jarenlang doorgaan.
@johoost | 17-02-21 | 15:59: nee. Jij bent een schaap, een kritische denker een wappie. Snap dat toch.
In Z.A. zijn ze gestopt met A.Z.
Die zijn er al. De Zuid-Afrikaanse en de Braziliaanse variant en ** NIEUW - NIEUW ** de Californische variant ** NIEUW - NIEUW **
@Neuth | 17-02-21 | 16:31: Dat hoorde hierboven soz.
Doen ze al. Uit het NOS artikel: "In de toelichting op die wet erkent het kabinet dat er sprake is van een inperking van de bewegingsvrijheid als burgers tussen 21.00 en 04.30 uur niet meer zonder goede reden op straat mogen zijn.
Maar volgens het kabinet is het een legitieme maatregel, gezien de ernst van de situatie door de opkomst van nieuwe varianten van het virus."
Dus linksom of rechtsom, al moeten we er een Zuid-Beloedjistaanse variant van de Brazliaans Britse variant bijhalen, die avondklok blijft. Voor eeuwig.
@Met_baard | 17-02-21 | 17:07: Er is nu, nieuw!, ook al een angstwekkende Utrechtse variant te voorschijn getoverd. Een zegen voor Mark Rutte, kan die avondklok van hem mooi nog langer door. Nog een week of drie, en dan met veel bombarie net voor de verkiezingen opheffen.
@5611 | 17-02-21 | 17:54: Virussen muteren nu eenmaal erop los, kijk maar naar alle andere virussen. Maar de avondklok vastmaken aan varianten op het coronavirus betekent gewoon dat we nooit meer van het ding afkomen.
Hou een sop met kritisch zelf na te denken! En accepteer gewoon de lezing dat zonder schoolsluiting en avondklok die 170K per dag een feit was geweest ja! Stelletje complotdenkende pauper wappies.
Hoe is u generaal geworden? Of staat Gen. voor iets anders?
@baarbar64 | 17-02-21 | 15:53:
Genitaal
blaatschaap?
Hadden we maar 170K per dag aan vaccinaties.
Genever, zo te ruiken. De fles is al half leeg.
pas op anders gaat Willem Engerd u brieven sturen
Als die bejaarden van het RIVM het bij het rechte eind hebben met hun aannames die tot dusver nooit klopten. Maar even een andere vraag ... 170K per dag is 1 miljoen per week toch? Dat betekent dus dat we dan in de lente het allemaal gehad hebben en weer door kunnen zonder vaccinatie? Reken eens uit hoeveel miljard dat scheelt, ben wel benieuwd.
Ongestraft de vette pay check ophalen na onverantwoord onzin uitkramen. Angstzaaierij. Bespottelijk. 'Je loog tegen mij alsof ik een kind was.'
Een in Utrecht gevonden variant van de Britse variant van het Chinese virus noem je de Utrechtse variant.
Eindelijk een Nederlandse variant! Waar een klein land al groot in kan zijn! We noemen deze Variant naar onze grote leider: Het Rutte Virus.
Hebben ze daar al niet het overvechtvirus?
Covid-030
de Nederlandse variant is niet schadelijk, die doet alleen wat Rutte wil.
@baarbar64 | 17-02-21 | 15:55: Dat doet Nederland al 15 jaar, en onschadelijk kan ik dat niet noemen.
En maarliefst +35.000 prikken gezet. Met dit tempo hebben we volgens mij in Q3 2022 10 miljoen mensen 2x gevaccineerd.
Tel de mensen er maar bij op die het echte virus al heeft gehad.
wat wil je als de vaccins mondjesmaat binnenkomen
Rutte is een figuur die qua gevoel niets maar dan ook helemaal niet te bieden heeft. Slechts monetaire gevoelens kleuren zijn leven, en dat draagt hij dan ook uit volle borst uit, en dat spreekt de hebberige, nooit tevreden achterban maar al te graag aan. De VVD in een notendop, de schurftige armoedigheid van het leven ten top. Maar een mensbeeld? Nooit van gehoord.
Wat kun je dan verwachten?
U vat het juist weer.
U kunt het vast beter. Tip schrijf een brief
www.rijksoverheid.nl/vacatures
@horsteknots | 17-02-21 | 15:52:
U geeft het juist samen.
Stelling: Rutte heeft geen gevoelens, hoogstens als hij naar het toilet moet, honger of dorst heeft, dan wel een theaterstukje voor de bühne moet houden. Er is gevoelsarmte.
Dat met die nieuwe variantjes kunnen ze nog wel even vol houden. Keus genoeg.
nextstrain.org/ncov/global
Dat zijn maar 3913 varianten. Er zijn er volgens mij veel meer. Mogelijk nog niet in kaart gebracht.
Ongeacht de cijfers zitten we nog een week of drie met die Sperrzeit. Het al dan niet opheffen ervan heeft niets te maken met de cijfers maar alles met de verkiezingsdatum.
Ik heb tot dusverre altijd goed pootje bijgehaakt wat Geenstijljargon betreft, maar het woord 'Tinusplotseling'???
Een onevenwichtig persoon.
Tinus Plotseling. Rotterdamse en Haagse ben. voor 'een onevenwichtig persoon'; ook in dezelfde bet. als Tinus Tussengas.
@RickRD | 17-02-21 | 15:57: Aaah! (Als Amsterdammer) Weer wat geleerd.
Ambtenaren, het nieuwe Uber-Ras onder de mensen, het enige soort dat NOOIT voor een rechter verantwoording hoeft afteleggen, dus doen ze allemaal lekker waar ze zelf zin in hebben, komen er toch altijd mee weg
Ik zit nog te wachten op de Bilderberg variant.
Graag zou ik ook wat schaamteloze berekeningen willen maken.
De griepgolf van 2017/2018 gaf 9500 doden in 4,5 maanden (aldus RIVM). Als die griep dus een jaar met dezelfde impact doorging dan waren er 9500/4,5*12 = 25333 doden in een jaar tijd. Dat is 25333 / 17,280,000 * 100 = 0,146% van de bevolking.
In Brazilië zijn 240 duizend doden. Dat lijkt heel veel maar met 209,5 miljoen mensen is dat 240000 / 209,5m * 100 = 0,1146% in ca een jaar tijd.
De Nederlandse griep van 2017/2018 was dus zwaarder (maar korter) dan de chaos in Brazilië.
Conclusie: griep is erger
en roken is iedere week weer 2000, je zou bijna denken dat er iets achter zou zitten.
Toch hoor je zelden paniekverhalen van over de hele wereld dat de ziekenhuizen uitpuilen van mensen met 'gewone' influenza. Of normaliter gewone gezonde mensen die maanden na hun griepje hun smaak en geur nog niet terug hebben en hijgend en puffend de trap op kruipen omdat ze longschade hebben opgelopen. Dus tja, wat is erger. Enkele procentpunten minder doden of een overbelast zorgstelsel en mensen die arbeidsongeschikt zijn geraakt?
Als ik mijn moeder bezwanger, wordt mijn zoon ook mijn broer.
Is het trouwens niet fascistisch om aan de hand van vaststaande getallen je gelijk te halen eigenlijk?
@AmbtenaarInFunctie | 17-02-21 | 15:52: daarom moet je ook altijd heel erg goed naar het nieuws kijken om zelf te kunnen bepalen wat het juiste is om te denken en te vinden.
@AmbtenaarInFunctie | 17-02-21 | 15:52: griep of Covid, wat je aan bijverschijnselen noemt komt gewoon bij beiden voor.
Ik ken een man die permanent een groot deel van zijn reuk kwijt is door de Mexicaanse griep. Een goede dubbele longontsteking geeft ook longschade. Ook door griep is de man tijdelijk minder vruchtbaar. Covid is 2a3 keer erger dan griep, Dat is 2a3 keer niks, dus het is geen ebola, doe dan niet alsof het ebola is.
Griep is ook geen lieverdje, natuurlijk.
Wat is griep exact? Weet nog steeds niemand. Geen enkele medicus kan hier een sluitend stuk over schrijven zoals Kurt Gödel diens "On Formally Undecidable Propositions of Principia Mathematica and Related Systems", slechts 72 pagina's, in 1930. Wat een gezwets allemaal. Ik wil een komeet door deze aardkloot.
Maar aan de griep werd niks gedaan en aan corona wel . We weten gewoonweg niet wat de sterfte zou zijn als er geen enkele maatregel was, geen mondkapjes, lockdowns, 1.5 m, winkelwagenpoetsen en wat al niet meer.
170k per dag. Zijn we er wel lekker snel vanaf... maar goed, dit is gewoon het zoveelste doorgetrokken lijntje op een exponentiële grafiek. Zo werken epidemieën niet, dat snapt zelfs een leek als ik nog wel.
Rustig, rustig. Ze zaten er maar een factor 40 naast, dat is peanuts. Dus die 170.000 delen door 40 en klaar is kees.
@goedverstaander | 17-02-21 | 15:46: Ja toch, nieuwe rekenmethode.
Ho ho, Dissel zegt het en die heeft er nog nooit langs gezeten afgelopen jaar.
Geer & Goor, Peppie & Kokkie, Bassie & Adriaan, zomaar drie duo's die het beter dan wel niet veel slechter zouden doen dan Mark & Hugo.
En Louis van Gaal natuurlijk, in z'n eentje.
Interview met de directeur bande programmadirectie en dan weet je nog niets: magazines.rijksoverheid.nl/vws/vwsdia...
Gisteren op HUT Belgenjournaal: 7 tieners gearresteerd en de nacht vastgezet, want zaten in 1 huis bij elkaar, vervolgens repo over studenten die maar 1 bubbel mogen, de kotbubbel, mogen niet naar paps en mams in het weekend en ten slotte een repo over een groep schijndode half demente zombies/bejaarden waarvoor een carnavalsfeestje werd georganiseerd, want ze hadden een prik gekregen. En voor die laatste groep moet het hele land naar de jeweetwel.
Je moet het woord bubbel niet gebruiken joh. Dat woord is op zich al bizar.
"(...) schijndode half demente zombies/bejaarden". Dat is weinig respectvol naar de generatie die ons land na de oorlog heeft opgebouwd. Iedereen heeft recht op een mooie oude dag. Of pleeg jij ook direct zelfeuthanasie zodra je de diagnose 'kunstheup' krijgt?
@professorinopleiding | 17-02-21 | 15:43: in Belgie en sommige andere landen is het doodnormaal. Je mocht daar mensen binnen je 1m5 en lekker op bezoek enzo, maar dat moest dan wel een afgebakende groep zijn van stuk of 5 vaste contacten/familieleden.
het land op slot voor wat ook alweer? de maatregelen kunnen worden versoepelt. van dissel en consorten kunnen met vakantie.
Hoe zit het eigenlijk met die planeet, Piet?
Inderdaad, met name het verschil tussen wel/geen werkuren is opvallend.
Heb nog even geduld, nog een keer naar de cijfers kijken, en u snapt het ook!
Ja jullie beginnen je te vermenigvuldigen valt me op. Eerst was het alleen DKS, toen kregen we jou en Kuif er voor terug, maar nu kan ik ze niet met op 2 handen tellen.
Die 170000 besmettingen per dag kan in verhouding misschien al best het geval zijn in Nederland. Stel dat iedere dag een maximale hoeveelheid Nederlanders zich laat testen, gewoon omdat het kan, op hoeveel "besmettingen" kom je dan per dag uit?
Dat is een interessante vraag, maar dat interesseert het rivm niets.
Bovendien doen ze vooral de pcr test, wat aangeeft dat je het virus hebt of ooit had, dus ook niet of je ziek bent of wordt, laat staan dat je het door kunt geven. En de groep is niet representatief, alleen mensen die zich zorgen maken melden zich, dus statistiek kun je er ook niet op los laten.
Weet u nog? Rutte - toespraak - groepsimmuniteit
www.youtube.com/watch?v=aLOWhhNvE8Q
Urk heeft geen besmettingen meer.
Gewoon teststraat aftikken en het probleem opgelost
Iemand een spiegeltje?
Heb je de ontbrekende kilo's coke gevonden?
aan de wand? Wie is het mooiste van het land?
Van de vrachtwagen gevallen zeker, nee dank je.
drive.google.com/file/d/14otpsldUN15_...
Staat een man In de badkamer voor de spiegel en vraagt” spiegeltje spiegeltjes aan de wand, Wie heeft de grootste lul van het land?”Roept zijn vrouw vanuit de slaapkamer: Ik
zou idd shandig zijn, teeds die pay-wall artikelen. GS lijkt soms meer een marketing bureau.
@Tjemig | 17-02-21 | 16:13: Last van een schuif-S
Handig & Steeds
Het ziet er naar uit dat dit jaar geen vakanties geboekt gaan worden.
Hier geboekt, maar voor het binnenland. Ik kan het mooier laten klinken door: 'steunen Vaderlandsche economie' , ' boven water houden van onze ondernemers' , ' lekker duurzamer' . Maar het is eigenlijk intriest dat virologen bepalen hoe ons leven eruit ziet.
Als er een bedrijf of evenement moet worden binnengehaald dan komt men met de prachtigste cijfers en voorspellingen op de proppen die vervolgens nooit uit komen. Een kritisch geluid wordt dan afgedaan als zeuren, maar bij corona kan men niet somber genoeg doen en de bevolking wordt al bijna een jaar een worst voor gehouden met dooddoeners als perspectief, licht aan het einde van de tunnel, nu even doorpakken om straks sneller weer van alles te kunnen enz.
In België beginnen de virologen al te zeuren dat 60 - 70% groepsimmuniteit niet genoeg is, dit moet nu ineens 90% worden. Noem mij maar somber, maar ik denk dat we straks 2021 ook kunnen afstrepen als weer een verloren jaar.
Ga van dat laatste maar uit. Hier zijn we echt in de resterende 10 maanden niet vanaf.
De media virologen zijn gedweeë propagandisten.
Rutte in zijn toespraak voor de VN, opgenomen op 25/9 in zijn werkkamer:
Corona pandemie offers a great opportunity(!)
We kunnen nu een betere, schonere en eerlijker wereld creëren.
Zonder privé bezit.
Build Back Better, zei hij letterlijk.
De Corona ‘pandemie’, waarvan de slachtoffers hoofdzakelijk zieke bejaarden met overgewicht zijn, blijkt dus onderdeel van een extreme politieke agenda te zijn.
Merkwaardig dat de media dit negeren?
Nou, zo merkwaardig is dat niet hoor. Er is nog maar een handje vol media eigenaren en die zitten allemaal aan tafel bij mijnheer Schwab.
Het VK artikel van Keulemans : imgur.com/a/hu3TZGG
Dank!
Dank
De bullshit modelen van het RIVM. Om de schapen bang te maken. Verschrikkelijk.
Uit het artikel:
"Dat document kwam niet van het RIVM,"
"Nee, dat document met het angstaanjagende getal van 170.000 besmettingen (per dag) kwam van de ‘programmadirectie covid-19’, de tijdelijke ambtelijke coronastaf onder verantwoordelijkheid van de directie Volksgezondheid."
Lezen is een kunst tegenwoordig.
@DrumPiet | 17-02-21 | 15:35: de innige band.
de kleuren ook. om je bang te maken.
Dat VK-artikel zit achter een betaalmuur. Nou dan niet joh.
Het Rijks Instituut voor Volksverlakkerij en Manipulatie gaat doorrrr
Als mijn tante een piemol had gehad was het mijn oom geweest.
Dat weet je niet.
@Mr_Natural | 17-02-21 | 15:31: Tegenwoordig niet nee!
of je nicht
Gulliver=Linkse Engnek?
Een ongevaarlijke...
Ben wel benieuwd of GS ook gaat klagen bij weeronline als de weersvoorspelling voor over 2 weken blijkt tegen te vallen
zo'n foute weervoorspelling kost niet minimaal 2 miljard per week en hoeft niet het hele land opgehokt te worden, of wel soms, sherlock.
Van foute weervoorspellingen gaan geen ondernemers failliet.
Als ze daar dagenlang van de daken schreeuwen dat er over twee weken zo veel regen valt dat alle rivieren overstromen en het hele land plat komt te liggen, maar uiteindelijk blijkt dat het slechts een klein buitje geworden is, is die kans wel aannemelijk ja.
Dat is subjectief.
Wat u als tegenvallen ervaart, kan voor een ander juist als meevallend ervaren worden.
Bent u narcistisch?
@Bolder | 17-02-21 | 15:39: Niet narcistisch. Gewoon oliedom. Nog nooit op een zinnige opmerking te betrappen geweest. Had zijn nick niet beter kunnen kiezen.
Programmadirectie? Dus dat hele Coronagedoe is voor de kijkcijfers? Enorme reality soap.
Vanochtend in de Televaag: 'Exit-strategie VK'. Waar men zogenaamd al ontzettend ver is met vaccineren. Ik citeer: " De coronamaatregelen zouden volgens het plan in vijf fasen worden afgebouwd, te beginnen in maart en de laatste fase zou in juli zijn (...) In juli zouden dan nog wel coronamaatregelen zoals mondkapjes en afstand houden gelden, maar de horeca en de toerisme-industrie zouden dan weer op volle kracht kunnen werken". Wanneer komen we van die 1,5 meter en mondkapjes af?
Er is geen enkel scenario waarin we ooit nog van die onzin afkomen. Behalve het scenario waarin we allemaal zeggen dat die mondkapjes maar in hun reet moeten stoppen (waar ze ongeveer net zoveel zin hebben trouwens).
We komen er nooit meer vanaf. Ook als iedereen gevaccineerd zou zijn, zijn nog steeds social distancing en mondkapjes nodig (volgens de WHO en andere bovenonsgestelden). Het is ook namelijk niet de bedoeling dat we er ooit vanaf komen
Morgen!
@C1O2 | 17-02-21 | 15:29: U dient uw bips onbedekt te laten vanwege de anal swab verplichting in de publieke ruimte.
Vergeet dat vaccinatiepaspoort niet. Als dat er is niet je dat tot in de eeuwigheid overal laten zien. Niet aan beginnen!
Het is geen gezonheidscrisis, het is een capaciteitscrisis. En ook nog een capaciteiten-crisis.
Peter Principle, toepasbaar binnen politiek, overheid en semi. Maar echter niet tijdens een pandemiecrisis waar iedereen zsm moet worden gevaccineerd
Het is een door de achtereenvolgende Rutten kabinetten bezuinigings crisis.
Ook met dank aan de pvda, met asscher, ploumen en dat looprekvrouwtje kleinsma. Zo'n covid virus heeft dat haarfijn aangetoond.
Zorg, politie, onderwijs schiet nu tekort.
De enige Engelse mutanten waar we last van hebben zijn de wappies.
Nee, ‘we’ hebben last van jou.
Jij bent hier de wappie Gul met je geïndoctrineerde meninkjes.
heeee daar is GUllie weer. Hop, die barricade op knul.
Verzin eens iets nieuws. Het begint vermoeiend te worden. Begin een thuisblijfclub met Diederik-Ezel.
Wat ben je toch een enorme zeikerige zuiger! Krijg de vinkentering met je dooddoeners lamme zeikzak!
Wuppie.
Ik denk dat de hysterie rond Corona hier in Nederland begonnen is omdat Rutte ineens besefte dat hij door het halveren van het aantal IC bedden ,wel eens verantwoordelijk gehouden kon worden voor een behoorlijk aantal doden.
Wappiepraat.
@Gulliver | 17-02-21 | 15:23:
pbs.twimg.com/media/Eua2FmnXcAI-8ll?f...
@Gulliver | 17-02-21 | 15:23: Komende van jou zie ik dat als een compliment . Love you man !
@Gulliver | 17-02-21 | 15:23:
Heb je nog andere woorden in je vocabulaire? Dit komt ietwat dom over.
Het kabinet heeft geluk dat de pandemie nog volop om zich heen slaat waardoor ze hun falen nog kunnen verbergen onder noodmaatregelen. Ook wordt de negatieve impact van alle maatregelen nog even uit het nieuws gehouden. Straks in April mogen we weer aangifte doen voor de inkomstenbelasting en dan zal duidelijk worden hoeveel kleine ondernemers geen geld meer hebben om de belasting te betalen. Of om de overbruggingsmaatregel terug te betalen.
Over een paar jaar komt er misschien een parlementaire enquête die het zonder informatie moet doen omdat er geen notulen en alleen maar zwartgelakte documenten zijn en dan de vraag niet kan beantwoorden waarom Nederland het zo slecht heeft gedaan ten opzichte van andere landen.
We lopen al een jaar lang te falen. Eerst geven we al onze mondkapjes weg. Dan willen we groepsimmuniteit bereiken door te roepen dat mondkapjes niet werken in de hoop dat een groot deel van de bevolking besmet raakt. Dan moeten we ineens wel mondkapjes gaan dragen. Vervolgens gooien we de economie op slot. Als dat niet werkt gaan we iedereen bang maken. Maar inenten schijnt op de een of andere manier niet te lukken terwijl het in de landen rondom ons heen wel lukt.
En die Engelse variant die zo veel slachtoffers zou eisen dat was alleen een trap na omdat ze uit de EU waren gestapt.
Om zich heen slaat?
Die paar bejaarden op de ic?
Ook in andere landen is het een rommeltje. Stoer doen en coole 'kijk ons es' heeft niks met de realiteit te maken. Beetje "Russland Fanfare" Franz List en alle Germanskis rennen naar rechts, hahaha. Iedereen zal rotten op dezelfde manier, met of zonder vaccin-propaganda.
Nou zeg... dat kwam er effe lekker uit.
Uit solidariteit met de honderdduizenden die ten onder gaan en dreigen te gaan alle beslis ambtenaren en bestuurders 6 maanden op het minimumloon zetten.
Dan worden de maatregelen per omgaande ingetrokken.
Virusonzin heeft hier uiteraard een andere mening over. Hun gedachtegang is dat de sterkste zullen overleven en hebben dus duidelijk geen oog voor de zwakkere in deze samenleving.
U bent bekend met 'natuurlijke selectie'? Uw immuunsysteem verschilt van het mijne, wat u of viruswaanzin daar ook van vindt.
Het zijn de mensen met een normaal postuur, op hun bloeddruk lettende, en verstandig levenden die overleven.
Niet de “suikerfeest” lichamen en obese Gullivers van deze maatschappij.
Kijk eens een keertje zélf naar de cijfers van het RIVM?
Hoeveel gezonde mensen onder de 70 zijn volgens u tijdens deze verschrikkelijke pandemie aan Corona overleden?
@J.Cash | 17-02-21 | 15:37: Standaard antwoord zonder te weten wat er wereklijk speelt, veel van die zaken kennen ook een medische tot zelfs een genetische verklaring waar de persoon weinig aan kan doen. En ja, is het dat de personen met een normaal postuur zal overleven? Afgelopen weekend in totaal iets van 40.000 mensen naar het ziekenhuis door schaatsen, en wekelijks genoeg amateursporters die weer eens raar vallen en afgevoerd moeten worden. Durf dan nog maar te zeggen dat dikkerds en andere ongezonde uiterlijkheden de zorgkosten doen verhogen.
@Sinclair | 17-02-21 | 15:46: Zo heb ik een neef die een genetische afwijking heeft waarbij hij kotsmisselijk ziek wordt van een eenvoudige aspirine. Om rekening te houden met en een heel land plat te leggen voor dergelijke 'outliers' is nogal stupide. Dat soort zaken zijn er ja, maar vormen slechts een heel klein percentage van de slachtoffers.
Tijdens de 'intelligente' lockdown hebben blijkbaar alle slimme mensen de geest gegeven. Nu zijn wij, de onnozelen, nog over. Zo onnozel en dom dat de regering wel moet ingrijpen. Het is niet anders...
Angstpolitiek. Google maar eens op Joseph Goebbels.
Programmadirectie covid-19.
Wat is dat, wie zijn dat?
Programmeren zij de epidemie?
Het zijn allemaal leugenaars die de waarheid verkrachten om de bevolking in een noodtoestand te krijgen. Waarom zou het hier anders gegaan zijn (en gaan) dan in Duitsland waar de wetenschap en ambtenarij is gevraagd doemscenario's te creëren om het volk bang te houden en rijp te maken voor zware maatregelen.
Het ergste is dat ze denken dat het "for the best" is. Het doel heiligt de middelen. SCHANDE!
Ik zeg: 1,5 meter afstand houden van het virus, welke mutatie dan ook.
Doet me denken aan hoe professor van Dissel gisteravond werd ingevlogen om te reageren op de volslagen kolder van Engel. Knap hoe het van Dissel lukte om ver af te dalen tot het niveau van een viruswaanzinnige en nog serieus antwoord te geven ook.
Met van Dissel gaan we met z’n allen naar de kloten. We moeten nu zelf het heft in handen nemen en die mafklappers van onze faal regering niet langer toestaan de hele economie naar de kloten te helpen.
Van dissel dist alleen wat algemeenheden op die voor een influenza virus ook geldt.
Hand voor je mond als je niest, bijvoorbeeld.
Nooit iets zinnigs uit die man horen komen.
Ik plempte er gisteren al over. De beheersing en onderkoelde reacties van die man zijn fenomenaal. Natuurlijk heeft hij zijn fouten, maar de man is wel een stabiele factor in de hysterische massa om ons heen.
Van Dissel had daar gisteravond helemaal niets te zoeken....
Antwoord? hij herhaalde de onzin die in eerste aanleg door de rechter werd afgedaan als onvoldoende bewijs voor de acute noodzaak van de avondklok. En ondanks het feit dat er geen inhoudelijke behandeling gewenst was, ging hij volle patat met zijn worst-kaas scenario's. En wat weten we inmiddels van de worst-kaas scenario's inzake Corona?
@Blonde Nel | 17-02-21 | 15:23:
Van Dissel komt toch een stuk verstandiger en nuchterder over dan Blonde Nel.
@BobDobalina | 17-02-21 | 15:24: Over stabiliteit bij van Dissel gesproken .Heeft hij zijn mening over het gebruik van een mondkapje al bijgesteld ?
@Gulliver | 17-02-21 | 15:25:
Lekker in de van Dissel optocht meelopen. Met de mondkapjes-discussie heeft hij zijn eigen geloofwaardigheid uit het raam geflikkerd. Dat jij hem blind als idool blijft volgen zegt meer over jou dan over Nel.
@Koning BongoBongo | 17-02-21 | 15:26: de man heeft 100% gelijk. Niet medische mondkapjes helpen niet. Volgens mij heeft hij nooit iets anders beweerd. Die FFP2 maskers mogelijk wel, mits goed passend en vaak verschoond. Ik denk alleen dat ook dat weinig toevoegt omdat men ze meestal toch niet draagt in de situatie dat men besmet raakt: thuis of op het werk. Van Dissel is een wandelende encyclopedie hoor ik van iemand die hem goed kent en die waait niet zo snel mee met de wind.
@BobDobalina | 17-02-21 | 15:29: Daarom is het bizar hij op dat vlak heeft moeten inbinden, wat mij betreft is de geloofwaardigheid van ons beleid daar in duizend stukjes gevallen. Vanaf die mondkapjesplicht neem ik helemaal niks meer serieus van wat die gasten vertellen, volgende week kunnen ze immers zomaar wat anders roepen.
@Koning BongoBongo | 17-02-21 | 15:24: jawel hoor , hij is een vriendje van die rechter .
Als ik u was zou ik snel terugkruipen onder uw steen.
@BobDobalina | 17-02-21 | 15:29:
Van iemand die ik goed ken. Give me a break Bobo
@amateurrr | 17-02-21 | 15:55: Ik vind dat soort first hand info van iemand die met hem heeft gewerkt erg nuttig. Het kwam overeen met het beeld dat ik van hem kreeg. Doe ermee wat je wil amateur
Hij had daar niets te zoeken. Gisteravond was geen inhoudelijke behandeling, maar ging uitsluitend over de vraag of de voorlopige voorziening (einde avondklok) direct in moest gaan. Tegenpartij mocht geen inhoudelijke verweer voeren. Bizarre rechtsgang dit.
Ik heb ergens gelezen dat Mark Rutte een stevige shortpositie op de Nederlandse burger heeft ingenomen begin januari. Hij staat nu honderd miljoen miljard in de plus. Het is dus geen toeval dat dit allemaal gebeurt.
Stond zeker op feesboek?
@Gulliver | 17-02-21 | 15:20: ja of een andere reaguurder die heel goed is met getallen en bitcoins had het erover.
Als je werkelijk nog gelooft in die ontzettend virulente Engelse variant dan ben je ook niet goed wijs. Het is hoofdzakelijk gebaseerd op modellen en de aantallen kelderen onderuit in het VK. Geheel weer redelijk synchroon met andere landen die lang niet allemaal dezelfde maatregelen hebben genomen. Die simpele observatie zou al genoeg moeten zijn om tot het besef te komen dat je die modellen niet tot absolute waarheid moet verklaren.
Hetzelfde modeldenken zie je bij die zero covid mensen. Omdat het volgens een model kan denken we dat dit echt werkelijkheid kan worden. En dan geven ze een paar eilanden als voorbeeld waar het virus maar zeer beperkt is rondgegaan.
Echt eenmaal serieus uitgebroken moet je er mee leren leven.
Van die eilanden als China en Taiwan bedoel je?
Nou in de UK denken ze pas dat de horeca weer in juli open kan, net of dat zo lekker gaat dan..
@feedbackvanmij | 17-02-21 | 15:22: Pubs gaan open in maart
@Jazeetie | 17-02-21 | 15:24: Excuses, mei. Toch eerder dan juli
@MrLahey | 17-02-21 | 15:19:
Taiwan is een eiland inderdaad :)
En wees nu niet naief om te denken dat er in China geen covid meer is. Daar waren ook maar iets 4000 doden gevallen toch?
Snap iedereen het nu eindelijk een keertje? kunnen jullie in maart deze homofiele querulant nu is weg stemmen?
Wat is er mis met mannenseks?
‘is’ afpakken doet en ‘eens’ aanreiken doet.
Homoseksueel, het woord homofiel wordt niet meer gebruikt.
Of bent u heterofiel?
@Analia von Solmsch | 17-02-21 | 15:26:
Mag flikker ook?
Volgens eigen zeggen is hij bifiel.
@Analia von Solmsch | 17-02-21 | 15:26: Ontzettend sexistisch natuurlijk. Alsof de liefde tussen twee mannen slechts de daad zelf betreft.
Bangmakerij, Duck & Cover: www.youtube.com/watch?v=89od_W8lMtA
Alsof ik een blogje van de wraakEngel lees...
Wappies kopen ook kroontjes.
Meestal neemt Joris ze snel weer af.
@Gulliver | 17-02-21 | 15:17:
pbs.twimg.com/media/Eua2FmnXcAI-8ll?f...
@Gulliver | 17-02-21 | 15:17: Pas jij maar op met je getrol.
Angstzaaien zou zeker zo zwaar bestraft moeten worden als haatzaaien.
Veel mensen lopen er inmiddels bij als zombies, totaal lamgeslagen en verlamd. Het is niet om aan te zien.
Wie zaait die oogst.
@MickeyGouda | 17-02-21 | 15:15: er waren 3 type mensen op de Titanic.
1. De ‘Niks aan de hand, de rederij heeft ons verzekerd dat dit schip niet kan zinken, Lekker blijven dansen.’ Mensen.
2. De mensen die als een hert in de koplampen keken en totaal verstijfden.
3. De mensen die op zoek gingen naar een manier om van het schip af te komen.
Jij refereert aan de tweede en veruit de grootste groep.
Bij welke hoor jij?
@MickeyGouda | 17-02-21 | 15:15: Mijn halve personeelsbestand schurkt tegen een burn-out aan. Aantal al thuis. Het moet echt niet heel lang meer gaan duren.
@Plaktong | 17-02-21 | 15:22: Bij mij.
Haatzaaien tegen de PVV of in het algemeen ? Haatzaaien tegen de PVV wordt volgens mij niet bestraft .
@Plaktong | 17-02-21 | 15:22:
Bij de mensen die geprogrammeerd zijn om de ouderen en de zwakkeren te beschermen, maar die tegelijkertijd vrijheidsdslievend en zelfdenkend zijn. Dat geldt overigens voor mijn hele familie, inclusief het hoogbejaarde deel. In de praktijk betekent dit dat wij de regels en afspraken in acht nemen, tot aan redelijke grenzen. De overheidsinspraak houdt bijvoorbeeld op bij de voordeur.
Oh, het had ook korter gekund: bij Normpje. ;-))
@MickeyGouda | 17-02-21 | 15:48: Helaas. Wilde net 'mag ik dan bij jou' gaan zingen.
Ik hoop toch meer op een worst kaas scenario
Een van de leukere margeblogs uit de tijd dat margeblogs nog leuk waren.
Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zal het zo zijn dat Rutte geen actieve (wel een passieve) herinnering heeft aan die persconferentie en er dus ook niet op kan worden aangesproken.
Zie hem staan als een Bokito, zich groot makend door zijn armen wat opzij te zetten.
En af en toe hoofdschudden als hij weer iets "geweldigs" zegt
Het hele coronabeleid is gebaseerd op aannames, slechts mogelijke scenario's en modellen. Nu men voor de verkiezingen niet meer terug kan vanwege gezichtsverlies, voert politiek gedram de boventoon.
Faal op faal, maar als je niet meedoet ben je asociaal.
Zoals in Engeland wordt gezegd: Don't assume, because it makes an ass of you and me.
Er zit amper nog een ingenieur in de Tweede Kamer. Bij de ambtenaren is het niet veel beter. Het is duidelijk te merken wie nog wel kan rekenen. Die mensen werken niet bij de overheid.
Clown Wiebes zat weliswaar niet in de kamer, maar in het kabinet. Hij is, naar ik meen, ingenieur.
Paul van Meenen (wiskundige) D66, Eppo Bruins (dr. experimentele natuurkunde) CU. Ze zijn er mondjesmaat.
van Haga natuurkundige. En tot mijn zéér grote verrassing hoorde ik vorige week van een GL'er met een beta studie. Ik weet echter niet meer wie en of dat een kamerlid was.
Dan heb je ook nog het fabeltje dat iedereen doodgaat, dat is ook nog nooit bewezen.
Ik geloof daar ook geen barst van. Er is nergens een review te vinden.
Uiteindelijk gaat iedereen dood.
Onoverkomelijk.
@Wijze uit het Oosten | 17-02-21 | 15:40: Onder de voorwaarde dat dit in eerste instantie alleen geldt voor de huidige fysieke toestand, de huidige wetenschappelijke kennis over leven en dood. op deze fysieke materiële plaats in het huidige enige bekende universum.
Schandalig trouwens hoe Willem Engel en Jeroen Pols gisteren behandeld werden behandeld bij het NPO programma OP1 met Tijs vd Brink. Ze mochten niet eens aan tafel zitten alsof ze een stel paria waren. Je kan het met elkaar toch niet eens zijn in dit land? Blijkbaar niet. Iemand met een afwijkende mening of andere kijk op dingen wordt verkettert als een soort van landverrader.
Tijs van den Brink is een eng mannetje. Brrrrr!
Willem Engel is het is ook een staatsgevaarlijke landverrader.
@MrLahey | 17-02-21 | 15:10: ondanks dat mag je wel je mening geven en niet als paria worden behandeld.
Hij hakte er inderdaad nogal op los .
@MrLahey | 17-02-21 | 15:10: Waarom ? Het is een beetje een mafklapper ,maar ook die hebben wel eens gelijk.
“Wat vindt u heer Engel?”
“Nou, het is zo...”
“Dan gaan we nu over naar..”
Walgelijke vent die vd Brink. Vraag die man dan gvd niet in je studio!
Engel heeft zich op tv weer laten kennen als een totaalmalloot.
Ik zag net een fragment bij de Telegraaf.
@Koning BongoBongo | 17-02-21 | 15:14: Oproepen tot negeren van maatregelen, oproepen tot geweld, misinformatie verspreiden etc.
Dit soort gasten leiden normaalgesproken sektes. En ja, ook sekte leiders hebben wel eens gelijk.
Wat verwacht je dan van een undercover EO proleet.
Waar heb je het over. Willem Engel zat toch gewoon aan tafel? Brilletje even rechtzetten?
@Gulliver | 17-02-21 | 15:15: jij laat je al een tijdje kennen als naar mens. hoor je ons verder ook niet over.
Ik vind het al heel wat dat hij op TV komt in een serieus programma. Ik vind het meer iets voor man bijt hond. Of AT5
@Gulliver | 17-02-21 | 15:15: wappie
@Franciscus Borchwerf | 17-02-21 | 15:21: vorig jaar januari, toen wij ons zorgen maakten om wat er in China aan de hand was, klierde hij dat het ‘maar een griepje’ was, halverwege is hij helemaal andersom gaan denken én klieren. Links laten liggen, de gek.
Er zijn zelfs goeierds geweest die hem geld hebben gegeven. Ik denk dat het allemaal in de plaatselijke coffeeshop belandt is.
Tijs is ook lelijk. Heel lelijk zegt mijn vrouw. Ik ben geen Gulliver maar ik zie het zelfs.
@Gulliver | 17-02-21 | 15:15: Uw mening over een optreden bepalen aan de hand van een fragment is nogal niet zo... Euh... Verstandig.
Ik doe het zelf ook wel eens maar moet bij nader inzien toch bekennen dat ik er in dat geval naast zit.
En dat voor een wappie, goed toch?
Denk niet dat we ooit nog uit de maatregelen komen....... zie absoluut geen licht aan het einde van welke tunnel dan ook....... Denk ook dat we het laatste land zullen zijn dat ooit Corona vrij wordt.... Dacht eigenlijk dat de EU het einde zou betekenen voor ons als land , zijn het de Chinezen...
Toch nog de EU, die hebben gefaald om adequaat te reageren in de eerste golf.
Denk niet in landen maar in gebieden. Corona kent geen grenzen.
En troost u, het Corona-vaccin wordt een gelijke cocktail als- en samengevoegd met de griepprik. Jaarlijks vernieuwd voor de risicogroepen.
U kunt in 2022 weer helemaal uw eigen leventje leiden.
ik voorspel dat in Juli de kirgizie variant die overigens voor het eerst in kaapverdie opdook , minstens zo als ik het nu bekijk zo een 100.00 besmettingen per dag oplevert volgens jaap van Dissel...
Dit gaat nog vele jaren duren....... varianten genoeg.
@Koning BongoBongo | 17-02-21 | 15:15:
Het wordt gewoon een schaakspel.
De duitsers hebben al toegegeven dat ze iedereen expres bang maken. Het is allemaal 1 grote hoax.
Angst als strategie om mensen te laten meewerken aan noodzakelijke maatregelen. Lees nou niet alleen wat je wil lezen.
Dat bangmaken wil niet zeggen dat alles een hoax is. Dat bangmaken heeft als doel alle maatregelen te rechtvaardigen zodat u uw bek houdt en verder niet teveel nadenkt.
Domme mensen zoals jij maken een beetje overdrijven helaas noodzakelijk.
Wie het virus een hoax noemt is de grens van de achterlijkheid gepasseerd.
Geen hoax, wel een hype.
@Gulliver | 17-02-21 | 15:14: Als dat echt vind, dan moet u vooral niet naar de cijfers kijken hoor.
Als je wil dat mensen een stoplicht gaan gebruiken is het nogal logisch dat je ongelukken laat zien van mensen die er schijt aan hadden.
@Gulliver | 17-02-21 | 15:14: wappie
Bij de besmetting met de Britse variant van het Chinese virus bleek in de gemeente Lansingerland al dat er geen sprake van was van een grote besmettingsgolf.
Mogelijk dat de programmadirectie covid-19 eens een ander programma kan opzetten, mogelijk dat Rutte eens kan vertrekken. Die man is in staat om alles wat hij aanraakt te vernielen.
Deze ' crisis' is geen COVID-crisis, het is een 'ik-kan-niet-hoofdrekenen' crisis.
Het was een nieuwe rekenmethode van Hugo.
Ambtenaren. Ze hebben de totale macht geroken en gaan die niet meer zonder slag of stoot terug geven.
Ze verzinnen allerlei bangmakerij om u in toom te houden. En waarom ook niet. Ambtenaren hoeven nooit verantwoording af te leggen.
Vanaf het moment dat ze de tekst ‘dat doen wij niet, dat doet het virus, gingen gebruiken wist je hoe laat het was.
Je bent toch ook een crimineel van zes-hoog-het-raam-uit om een Zeeman te gaan plunderen? Handdoeken van een euro jatten: hoe pauper kun je zijn.
Het gaat om het spel, niet om de knikkers.
Wat enorm fijn dat geenstijl het na een jaar eindelijk snapt.
Het is voedertijd voor de wappies.
En Arend Jan doet een Boekestijntje:
twitter.com/ajboekestijn/status/13618...
@gemeentereiniging | 17-02-21 | 15:50:
Haha Boekestijn is een zielige mannetje die niet tegen kritiek kan. De voornaamste reden (samen met Abelman) dat ik niet meer naar BNR luister
dat lijkt maar zo, men stuurt op klikbaarheid van onderwerpen.
Ik mag toch hopen dat de ogen langzaam open gaan en men zich realiseert dat dit een grote opgeklopte poppenkast is. Corona bestaat, maar de Coronacrisis is gecreëerd door politiek en allerlei mensen die hier dik aan verdienen (van Dissel, Gommers, Osterhaus, etc).
Een beetje overdrijven zal nodig zijn omdat een heleboel domme mensen de ernst van de situatie niet willen inzien.
Bent u echt zo dom of neemt u de boel in de maling?
@Gulliver | 17-02-21 | 15:07: waaronder jij. Wie is hier nou de wappie gij of ik?
@Gulliver | 17-02-21 | 15:07: Gulliver! Kerel! Zelfs jij gaat langzaam om dus... Overigens wil ik het gewoon rustig kunnen hebben over de "ernst" van de situatie zonder direct als wappie weggezet te worden.
@swagmachine | 17-02-21 | 15:08:
Ik snap de ernst van de situatie al sinds maart daar zijn geen doemvoorspellingen voor nodig.
@HornoxNL | 17-02-21 | 15:08:
Ik ben al sinds maart zeer consequent in mijn standpunten over het virus.
Zolang mensen geen wappiepraat uitkramen zal ik ze ook nooit een wappie noemen.
@Gulliver | 17-02-21 | 15:10: dus omdat er domme mensen zijn die dingen niet snappen ga je een hele bevolking voorliegen en huisarrest geven.
Dus langs deze redenatie ben jij ook een voorstander van het preventief opsluiten van alle mensen omdat er boeven bestaan.
@Gulliver | 17-02-21 | 15:12:
Welk standpunt? Dat iedereen een wappie is, behalve jij? Dat weten we nu wel.
@Gulliver | 17-02-21 | 15:10: Denk dat die ernst wel meevalt. De gemiddelde leeftijd van Corona doden is immers 80 jaar. Los daarvan zijn er tal van doodsoorzaken die ernstiger zijn. Maar iedereen zijn mening. Wel is verplichte vaccinatie bij mij onbespreekbaar. Eigen lijf, eigen beslissing.
@Gulliver | 17-02-21 | 15:12: Wappie.
@Gulliver | 17-02-21 | 15:12: Hahahaha , je bedoelt natuurlijk... "Zolang mensen' in mijn uiterst beperkte en gekleurde optiek' geen wappiepraat uitkramen.....
Hoe verdient Van Dissel er precies aan? Vertel het me, kan ik meedoen.
@Gulliver | 17-02-21 | 15:07: wappie
@BobDobalina | 17-02-21 | 15:22:
Ooit van talkshows gehoord? Dat zijn van die programma’s waar mensen om een tafel zitten en tegen vergoeding over allemaal dingen gaan praten. Peter R kan je er vast meer over vertellen.
@BobDobalina | 17-02-21 | 15:22: Hij heeft bakken met geld verdiend met aandelen van de pharma-industrie. Zie ook de reportage van Follow the Money.
@HornoxNL | 17-02-21 | 15:35: wat een onzin - heb je een link? Volgens mij ben je in de war met Osterhaus (Zit niet bij het RIVM) en ook dat ligt aanmerkelijk genuanceerder
@HornoxNL | 17-02-21 | 15:35: ik kan me niet voorstellen dat ambtenaren dergelijke neveninkomsten (als ze al hiervoor worden betaald) mogen houden. Lekker ongefundeerde verdachtmakingen rondstrooien.
Die verdienen er helemaal niet dik. Ze hebben hetzelfde salaris als eerder.
@BobDobalina | 17-02-21 | 15:41: er zijn geen neveninkomsten. alleen veel extra uren. terwijl u thuis zit met doorbetaald salaris zonder werken.
Die 170.000 was een slechts een model om de mogelijke verspreiding te laten zien, niet een daadwerkelijke voorspelling.
"Ter vergelijking: gisteren (12 januari) werden minder dan 5000 nieuwe coronagevallen in een etmaal gemeld. De presentatie (10 januari) rekent echter met een startpunt van 10.000 dagelijkse gevallen op 8 januari"
oh dan geeft het toch niet?
@MrLahey | 17-02-21 | 15:06: Edwin van der Aa is gewoon een reteslecht journalist.
Een model dat ondanks dat het totaal fout is tot op de dag van vandaag ons word voorgehouden en waar bijvoorbeeld de avondklok aan word opgehangen.
Het is een beetje als de weersvoorspellingen van de horrorwinter des doods waarbij -30c mogelijk was.
Zo iets als klimaat?
@2voor12 | 17-02-21 | 15:08: Nee, er is nooit vastgehouden aan het model dat in het AD artikel besproken werd.
@2voor12 | 17-02-21 | 15:08: Een model dat compleet off-scale vliegt op het moment dat je geen correcte basisdata erin stopt. Een kleine afwijking of verkeerde inschatting zorgt dan al voor enorme afwijkingen.
Dat is toch wel Wiskunda-A van de bovenste plank. Toen ik nog leerling in een bèta-klas was had ik ook Wiskunde-A en het was gewoon zielig om te zien dat die leraar er zelf ook geen fuk van snapte. Je moet alfa's hier niet mee laten werken. Geef het eerst aan een bèta zodat hij het kan valideren en corrigeren maar ga er nooit maar dan ook nooit zelf mee aan de slag.
Hier op het werk lopen ook van die pikkies rond met een stropdas en een air van heb ik jou daar maar ze snappen er werkelijk geen jota van. Mag ik dan weer oplossen en credits voor krijgen. Ik word zo niet moe, dat kan ik je wel vertellen.
@MrLahey | 17-02-21 | 15:15:
Ik hoor het anders nog steeds als het gaat om het goedpraten van de avondklok dat de engelse variant er nu toch echt aankomt met tienduizenden gevallen per dag.
@2voor12 | 17-02-21 | 15:16: dat dus.
Bijna een jaar repressief beleid vanwege foutieve constateringen, gokken met prognoses, en vooral geen idee hebben waar je mee bezig bent.
@2voor12 | 17-02-21 | 15:16: Ja er zijn verwachtingen over de verspreiding van de Britse variant, maar die zijn niet gebaseerd op het model zoals besproken in het ad-artikel.
@Bakkeleures | 17-02-21 | 15:16:
De air die van uw tegel afkomt is niet te harden.
@amateurrr | 17-02-21 | 15:24: Haha dat deed ik bewust. Maar ik kan met een gerust hart zeggen dat ik er verstand van heb, dat kunnen zij niet. Af en toe moet je jezelf een schouderklopje geven.
Zelfs dan, een "weersvoorspelling"voor de komende 14 dagen klopt ook 80-90% van de tijd niet, maar toch wil iedereen het hebben.
"programmadirectie covid-19" Klinkt als een groep die het angstprogramma runt.
Ik denk dat de werkelijkheid er niet ver naast zit.
Doe maar een artikel als ze wel een keer wat goed gedaan hebben. Dan horen we tenminste een jaar niets meer van ze.
Bangmaak-bingo...
Lockdown-Lingo.
Dit bericht helpt ook niet met betweten achteraf en opstoken van burgers.
Het Britse Virus is een soort god van de religie der witjassen. Een onzichtbaar ongrijpbaar almachtig wezen waarvoor grote offers nodig zijn.
Mark en Hugo zijn een beetje gekkies maar ze sleuren ons wel mee in hun waanwereld.
En dan hebben we ook nog de Zuid-Afrikaanse variant, de Braziliaanse variant, de Californische variant.
@El Rico Grande | 17-02-21 | 15:08: de negroide variant ook nog? Of is dat te donker qua bangmakerij?
@El Rico Grande | 17-02-21 | 15:08: en een britse variant op de britse variant...
Hohoho!!
We hebben nu toch ook meer dan 5 miljoen besmettingsgevallen in dit land?
Die cijfers kloppen echt wel hoor.
REAGEER OOK